Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:00:
[...]

Als ze van je directeur komen? Mwoah. Net zo goed zwaar over de grens en als je het zelf al toegeeft vind ik ook niet dat je hem nu nog als 'onschuldige' hoeft te behandelen hier.
Niemand betwist schuld toch? Jij stelt nu berichten die over de grenzen van de ontvanger gaan gelijk aan verkrachting, dat lijkt mij ook weer wat overdreven.

Sowieso verbaast het mij hoeveel speculatie er opborrelt bij dit soort berichten en hoe snel men al gaat oordelen of in de verdediging schiet.
In die zin ben ik erg benieuwd naar de details en vervolgstappen. Was het heel erg en komt er nog aangifte, of was het meer een statement om te voorkomen dat je achteraf als club nog aan een veel grotere schandpaal gaat?
Niet alle situaties zijn gelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verbazingwekkend wat mensen in dit bericht lezen. Anders dan dat het berichten zijn die grensoverschrijdend zijn, weten we niets. Wat we wel weten is dat op dit moment er een vergrootglas ligt op dit soort zaken. Waar je 4 maanden geleden wellicht nog weggekomen zou zijn met een formele waarschuwing, kan dat nu niet meer. Het kan dus ernstig zijn, maar voor hetzelfde geld is het bedoeld als kleedkamerpraat. Dat maakt het nog niet goed natuurlijk.

Ajax pakt dit PR-technisch wel slim aan: de timing, iedereen heeft zijn reactie al in het persbericht staan en geeft vooralsnog geen verdere toelichting, etc. Je ziet dat ze er alles aan doen om het klein te maken. En ergens begrijp ik dat wel, de situatie is al pijnlijk genoeg, voor iedereen. Ik denk niet dat veel mensen (inclusief de slachtoffers) aan de situatie herinnerd willen worden. Ik verwacht dan ook niet meer details.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Dan nog wil ik weten waar we het concreet over hebben voordat de man aan de spreekwoordelijke boom geknoopt wordt.

PR-technisch kan Ajax niets anders in deze tijd, zelfs een misplaatste domme opmerking over iemands uiterlijk kan einde carrière zijn. Als hij vanuit zijn functie gunsten in het vooruitzicht heeft gesteld in ruil voor diensten in natura is dat veel ernstiger.
Klopt, echter gaat het volgens het bericht om meerdere gevallen over langere tijd. Tuurlijk zijn er nog gradaties maar dan nog.

• Gonadan

Gonadan

Krisp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:43:
Wanneer je als directeur dit hoort (weet), wil je ook eerst uitzoeken wat er aan de hand is. Dat je daar een week voor neemt vind ik niet gek.
En eerst even het transferwindow afmaken. ;)

geintje dus voor degenen die een knipoog niet snappen

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:36:
[...]

En eerst even het transferwindow afmaken. ;)

geintje dus voor degenen die een knipoog niet snappen
Buitenlandse transfers vallen ook onder grensoverschrijdend gedrag?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ElPaco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Voor dit soort dingen mag je mensen doorgaans op staande voet ontslaan en is het niet duur meer, is kwa papierhandel alleen wat lastiger.
Neehoor, dat is echt een misverstand :) Het hangt erg van de inhoud af. Mocht het echt explicitiet sexuele tekst geweest zijn, zou het gelden.

Maar zou hij op zaterdagavond naar Jolanda van marketing hebben gestuurd: "Wat zag je er toch goed uit gisteren" dan is het een ander verhaal. Dat zijn ongepaste berichten, buiten kijf. Voor degene die dat wegwuiven: Wat zou jij er van zeggen als jouw vrouw/vriendin dat soort appjes van haar baas krijgt als je in bed ligt.

Maar dat zijn echt geen staande voetjes. Dat is waarschuwen, mediation, etc. Pas bij herhaaldelijk gedrag na waarschuwingen kan je verder gaan.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:35
toolkist schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Klopt, echter gaat het volgens het bericht om meerdere gevallen over langere tijd. Tuurlijk zijn er nog gradaties maar dan nog.
en op de achtergrond de Xpose Protocol scam weet dat had indirect niks met Ajax te maken maar goed nou zullen het wel dickpic(jes) zijn waar die op afgerekend wordt

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:12
PWM schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Neehoor, dat is echt een misverstand :) Het hangt erg van de inhoud af. Mocht het echt explicitiet sexuele tekst geweest zijn, zou het gelden.

Maar zou hij op zaterdagavond naar Jolanda van marketing hebben gestuurd: "Wat zag je er toch goed uit gisteren" dan is het een ander verhaal. Dat zijn ongepaste berichten, buiten kijf. Voor degene die dat wegwuiven: Wat zou jij er van zeggen als jouw vrouw/vriendin dat soort appjes van haar baas krijgt als je in bed ligt.

Maar dat zijn echt geen staande voetjes. Dat is waarschuwen, mediation, etc. Pas bij herhaaldelijk gedrag na waarschuwingen kan je verder gaan.
Ik ken de inhoud van de berichten niet nee, en wat je zegt, het hoeft niet zonet te zijn. Aan de andere kant, als het enkel berichtjes waren dat iemand er goed uit ziet zou het denk ik niet zo gelopen zijn. Maar zonder screenshot weten we het niet en is dit sowieso makkelijker.

WoT stats

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:48:
en op de achtergrond de Xpose Protocol scam weet dat had indirect niks met Ajax te maken maar goed nou zullen het wel dickpic(jes) zijn waar die op afgerekend wordt
In het geval van Overmars waarschijnlijk een klein vergrijp... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• PWM
  • Niet online

PWM

ElPaco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Ik ken de inhoud van de berichten niet nee, en wat je zegt, het hoeft niet zonet te zijn. Aan de andere kant, als het enkel berichtjes waren dat iemand er goed uit ziet zou het denk ik niet zo gelopen zijn.
Niet als hij dat naar Jolanda had gestuurd. Wel als hij het naar de hele marketing en salesafdeling deed :p

Maar het zal wel ergens tussen dit soort berichten in zitten.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Krisp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:20:
Verbazingwekkend wat mensen in dit bericht lezen. Anders dan dat het berichten zijn die grensoverschrijdend zijn, weten we niets. Wat we wel weten is dat op dit moment er een vergrootglas ligt op dit soort zaken. Waar je 4 maanden geleden wellicht nog weggekomen zou zijn met een formele waarschuwing, kan dat nu niet meer. Het kan dus ernstig zijn, maar voor hetzelfde geld is het bedoeld als kleedkamerpraat. Dat maakt het nog niet goed natuurlijk.

Ajax pakt dit PR-technisch wel slim aan: de timing, iedereen heeft zijn reactie al in het persbericht staan en geeft vooralsnog geen verdere toelichting, etc. Je ziet dat ze er alles aan doen om het klein te maken. En ergens begrijp ik dat wel, de situatie is al pijnlijk genoeg, voor iedereen. Ik denk niet dat veel mensen (inclusief de slachtoffers) aan de situatie herinnerd willen worden. Ik verwacht dan ook niet meer details.
Iedereen denkt direct aan Voice-toestanden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat hij moet opstappen voor een knipoog.

Feit is dat we niet weten wat er gebeurd is, alleen dat Overmars ervoor is vertrokken. Of Ajax juist en proportioneel gehandeld heeft kunnen we niet beoordelen.

• bie100
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:51:
[...]

In het geval van Overmars waarschijnlijk een klein vergrijp... :+
weet ik niet dat moet je aan Gordon vragen

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21

Superkiwi

Hoi doei

DeKever schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:52:
[...]
Iedereen denkt direct aan Voice-toestanden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat hij moet opstappen voor een knipoog.
" Ajax en Marc Overmars zijn per direct uit elkaar gegaan wegens 'een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's'. Het heeft grote gevolgen voor de Amsterdammers, aldus De Telegraaf."

Dit kunnen onschuldige, amicale berichten zijn zoals PWM aangeeft maar dat weten we niet en zullen we waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Feit is wel dat er de komende tijd een hoop gespeculeerd zal gaan worden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Beetje kwestie van interpretatie. Als iemand goed gekleed gaat en het staat goed... mag dat dan niet gezegd worden, is dat de maatschappij waarin we leven? Als je nu een opmerking plaatst dat iemands borsten of achterwerk goed uitkomen in bepaalde kledij dan vind ik dat alweer wat anders.

Ik zou er als partner niet echt wakker van liggen nee.

• bie100
RodeStabilo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Beetje kwestie van interpretatie. Als iemand goed gekleed gaat en het staat goed... mag dat dan niet gezegd worden, is dat de maatschappij waarin we leven? Als je nu een opmerking plaatst dat iemands borsten of achterwerk goed uitkomen in bepaalde kledij dan vind ik dat alweer wat anders.

_O-

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik jullie er vriendelijk aan herinneren dat het hier niet de HK is? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 27-11 13:56

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik vind het vooral opvallend dat Overmars pas na de confrontatie met de meldingen "zich pas realiseerde dat hij grenzen had overschreden" en "zich kapot schaamt".

Je zou zeggen dat áls je het normaal vindt om langdurig grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's te versturen, er na alle #metoo-schandalen wel een belletje gaat rinkelen. En dat wanneer dat niet zo is, dat heel misschien de gebeurtenissen rondom de Voice wel iets op gang hadden gebracht dat er toch iets niet helemaal door de beugel kon.

Maar nee, pas nadat er meldingen zijn gedaan begon Overmars zich ineens te realiseren dat dit misschien niet door de beugel kon. Waarschijnlijk was hij in de veronderstelling dat hij er mee weg zou komen.

Ik denk dat dit illustratief is voor de problemen rondom grensoverschrijdend gedrag en misbruik. Kennelijk vindt een aanzienlijk deel van de mannen dit normaal, ondanks dat ze wat anders zeggen. Pas na aangifte of confrontatie met de feiten kan men geen kant meer op en betuigt men 'spijt'. En dan volgt een laf algemeen excuus via de clubwebsite, zorgvuldig geregisseerd door de communicatieafdeling van Ajax. Triest genoeg zie je nu alweer genoeg reacties waarin mensen zeggen "ik praat het niet goed maar" en vervolgens de zaak downplayen en bagatelliseren. Overmars zal niet opgestapt zijn wegens een compliment over een mooie jurk.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:56
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:58:
[...]

" Ajax en Marc Overmars zijn per direct uit elkaar gegaan wegens 'een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's'. Het heeft grote gevolgen voor de Amsterdammers, aldus De Telegraaf."

Dit kunnen onschuldige, amicale berichten zijn zoals PWM aangeeft maar dat weten we niet en zullen we waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Feit is wel dat er de komende tijd een hoop gespeculeerd zal gaan worden.
Ik denk dat we er best van uit kunnen gaan dat dit geen grijs gebied is. Overmars staat er heel goed op bij Ajax, die ontslaan ze niet zomaar. In het verleden is ook wel vaker gebleken dat ze mensen blijven steunen die diep in grijs gebied betreden, zoals bijv. Onana. Ook een ongelukkig optreden is bestuurders van Ajax niet onbekend de laatste jaren.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat de details naar buiten komen, dan kunnen we zelf oordelen, maar het zou me verbazen als het allemaal zo erg niet bleek te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Je mag het best zeggen. Denk dat 99% van de vrouwen dat ok vind. Maar Overmars stuurde dus appjes, dat komt het echt anders binnen.

En ja, daarbij mag je ook bedenken dat je Directeur bent. Er zijn dingen die je eerst wel kon zeggen/doen en nu niet meer.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:04
Tsjipmanz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:04:

Maar nee, pas nadat er meldingen zijn gedaan begon Overmars zich ineens te realiseren dat dit misschien niet door de beugel kon. Waarschijnlijk was hij in de veronderstelling dat hij er mee weg zou komen.
Blijft speculeren zonder de berichten te kennen, maar of een opmerking door de beugel kan is natuurlijk ook afhankelijk van de band die je met elkaar (denkt) te hebben. Ken genoeg mensen die als collega's begonnen en nu samen een gezin hebben, daar is ook gedurende de rit de communicatie verandert naar een wijze waarop je niet met collega's communiceert, wat gewoon kan als beide dat ok vinden. Lang niet iedereen voelt goed aan hoe zijn communicatie bij de ander overkomt. Niet om het goed te praten, maar ik kan me goed voorstellen dat het besef fout te zitten, pas achteraf komt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... macht doet rare dingen met je, net als geld. Natuurlijk ben je grens overschrijdend bezig, maar voor sommigen verschuift de grens blijkbaar vanwege hun positie en/of rijkdom. Is het fout? Jazeker. Naast het morele, want, getrouwd, kinderen, etc. Maar vooral vanwege de positie binnen het bedrijf wat je deze machtspositie biedt. Aan de andere kant; En dit gaat richting victim blaming wat hier dus niet welkom is.

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2022 11:36 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tja, appjes die niet kunnen over een langere periode en naar meerdere vrouwen.
Het klinkt wat onschuldig maar hij zal niet zomaar direct moeten opstappen.
Bij enkel wat complimentjes zou je met een tik op de vingers wel weg moeten komen zou je zeggen, zeker een gewaarde TD als Overmars. En dus moet het wel iets meer zijn dan alleen dat.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:04:
[...]
Ik denk dat we er best van uit kunnen gaan dat dit geen grijs gebied is. Overmars staat er heel goed op bij Ajax, die ontslaan ze niet zomaar.
Onschuldige, vriendelijk bedoelde complementerende appjes vallen wel degelijk in een grijs gebied.
We leven nu eenmaal in een tijd waarin ook dat soort uitingen soms als grensoverschrijdend beschouwd wordt, juist nu er zo'n vergrootglas op ligt.
Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat de details naar buiten komen, dan kunnen we zelf oordelen, maar het zou me verbazen als het allemaal zo erg niet bleek te zijn.
En tot die tijd heeft het dus helemaal geen zin om te speculeren.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 13:23

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Eens. Het zijn meerdere vrouwen dat maakt het een probleem. Als het 1 dame zou zijn geweest wordt de context meer relevant lijkt me.

Marc zal de eerste zijn, niet de laatste. Gaat nog wel meer komen..

• ph4ge
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:17:
Onschuldige, vriendelijk bedoelde complementerende appjes vallen wel degelijk in een grijs gebied.
We leven nu eenmaal in een tijd waarin ook dat soort uitingen soms als grensoverschrijdend beschouwd wordt, juist nu er overal zo'n vergrootglas op ligt.
Mijn punt is dat het waarschijnlijk geen appjes in grijsgebied zijn, maar daar voorbij. En dat kunnen we afleiden uit zowel het excuus van Overmars als het handelen van Ajax.

Kijk bijv. hoe er met Onana werd omgegaan. Zwart-wit gezien mocht het gewoon niet wat hij deed, maar Ajax bleef hem toch steunen omdat ze nuances, grijs gebied, in het verhaal zagen. Als die ruimte er nu ook was geweest hadden ze hem wel gepakt denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 07-02-2022 09:25 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

Tsjipmanz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:04:
Ik vind het vooral opvallend dat Overmars pas na de confrontatie met de meldingen "zich pas realiseerde dat hij grenzen had overschreden" en "zich kapot schaamt".

Je zou zeggen dat áls je het normaal vindt om langdurig grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's te versturen, er na alle #metoo-schandalen wel een belletje gaat rinkelen. En dat wanneer dat niet zo is, dat heel misschien de gebeurtenissen rondom de Voice wel iets op gang hadden gebracht dat er toch iets niet helemaal door de beugel kon.

Ik denk dat dit illustratief is voor de problemen rondom grensoverschrijdend gedrag en misbruik. Kennelijk vindt een aanzienlijk deel van de mannen dit normaal, ondanks dat ze wat anders zeggen. Pas na aangifte of confrontatie met de feiten kan men geen kant meer op en betuigt men 'spijt'. En dan volgt een laf algemeen excuus via de clubwebsite, zorgvuldig geregisseerd door de communicatieafdeling van Ajax. Triest genoeg zie je nu alweer genoeg reacties waarin mensen zeggen "ik praat het niet goed maar" en vervolgens de zaak downplayen en bagatelliseren. Overmars zal niet opgestapt zijn wegens een compliment over een mooie jurk.
Laten we eerlijk zijn, we weten het gewoon nog niet. Jij doet ook een grote hoeveelheid aannames op dit moment.
Het gevoel van downplayen snap ik, maar dat is een vrij logisch psychologisch effect wanneer je geschokt bent dat iemand waar je groot fan van was van het voetstuk valt. Je probeert er mee om te gaan. Daartegenover staat een net zo harde beweging van veroordelen voordat duidelijk is wat er precies aan de hand is, zo worden alle gematigde grensoverschrijdingen feitelijk nu al van de hand gewezen want 'dan was hij vast niet opgestapt'. Beide kanten is speculatie en van beide kanten kan je nu nog onmogelijk zeggen dat ze gelijk hebben.

Dat hij het zich niet eerder gerealiseerd had kan ik heel goed begrijpen, waarmee ik niet per se zeg dat het waar is. Je ziet de laatste jaren een overduidelijke beweging waarin bepaalde gedrag of bepaalde zaken onder vuur komen te liggen, zaken of gedrag waarvan we tot voor kort niet heel bewust van in de gaten hadden dat het niet correct was. Ik noem een karikatuur op een kinderfeest.
Binnen het hele 'me too'-verhaal waren natuurlijk legio voorbeelden waar men het echt wel had moeten weten, of het zelfs bewust gebeurde. Maar ook daar zijn legio voorbeelden waarin het allemaal een stuk genuanceerder lag en ook zelfs voorbeelden dat het simpelweg niet klopte.
Daarom kunnen we echt niet zomaar oordelen zonder van de hoed en de rand te weten. We mogen blij zijn dat er in ieder geval actie is ondernomen om de slachtoffers te beschermen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Dat is nogal contextafhankelijk. Er is niets mis met iemand complementeren met zijn/haar voorkomen, maar daar op een later moment nog specifiek over gaan mailen/appen is weer wat anders. En dan is de manier waarop ook van belang.

Daarnaast heb je het ook nog over een machtspositie en dat maakt de lijntjes al snel dunner. Dat is ook een lastig iets, omdat mensen dan minder geneigd zijn hun grenzen aan te geven heb je zelf de verantwoordelijkheid om daar extra op te letten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:19:
Kijk bijv. hoe er met Onana werd omgegaan. Zwart-wit gezien mocht het gewoon niet wat hij deed, maar Ajax bleef hem toch steunen omdat ze nuances, grijs gebied, in het verhaal zagen. Als die ruimte er nu ook was geweest hadden ze hem wel gepakt denk ik.
Onana stond nog op de balans, hem eruit gooien zou enorme kapitaalvernietiging zijn geweest.
Het was een andersoortig vergrijp, iets wat in de publieke opinie niet zo'n probleem was.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 15:56
Zo lang wij niet weten wat er die berichten is geschreven, is het onmogelijk om te oordelen over de ernst. Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe het overkomt. Als er een persoon s die aanstoot heeft genomen tegen het gedrag van Overmars dan kan je daar weinig tegen doen. Vooral in deze tijd is het zelfmoord om dit soort zaken intern op te willen lossen of er helemaal geen gehoor aan te geven. Het feit dat Overmars opstapt zegt waarschijnlijk al genoeg.

Allereerst is het natuurlijk vervelend voor die vrouwen die zich onjuist behandeld voelen. Daarnaast zal het gezin Overmars ook door een diep dal gaan de komende tijd.

Als supporter is het weer typisch Ajax. Elke keer als het rustig lijkt te zijn voor een langere periode gebeurt er iets. Soms door externe gebeurtenissen zoals Nouri of Onana, maar meestal verpesten ze het toch zelf. Zowel op als buiten het veld lijkt Ajax haar grootste vijand. Hopelijk lopen sponsoren nu niet weg en is er een kandidatenlijst met mogelijk vervangers. Persoonlijk vind ik het moeilijk in te schatten hoeveel spelers zijn binnen gehaald vanwege Overmars, ergens hoop je dat het niet één persoon is die daarvoor heeft gezorgd.

Het zal de komende weken/maanden in ieder geval een circus worden. Alles en iedereen zal een mening vormen en geven, en zeker het deel dat geen sympathie heeft voor Ajax zal over elkaar heen vallen om nog wat olie op het vuur te gooien (De Telegraaf heeft alvast een voorsprong hierop genomen).

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Mijn punt is dat het waarschijnlijk geen appjes in grijsgebied zijn, maar daar voorbij. En dat kunnen we afleiden uit zowel het excuus van Overmars als het handelen van Ajax.
Nogmaals, ook onschuldige appjes kunnen als grensoverschrijdend geïnterpreteerd worden. Of de appjes (ver) over de grens gingen weten we niet.
"hij is ontslagen/opgestapt dus het moet wel erg zijn" is ook niet per se het geval natuurlijk. Ajax weet ook wel dat dit hoe dan ook een media sh#tstorm teweeg gaat brengen.

We leven in een tijd dat je straks als bouwvakker niet meer mag fluiten naar een passerende dame.
Dat in ogenschouw nemende is vrijwel alles wat je als compliment uitdeelt onder de noemer grensoverschrijdend te plaatsen.

Ik keur grensoverschrijdend gedrag echt niet goed maar we slaan wel een beetje door met z'n allen en niet alleen op dat vlak. Ze zeggen dat de maatschappij verhard maar ik zie de hele maatschappij eigenlijk alleen maar softer worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2022 09:33 ]

• JP_Frost
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Nogmaals, ook onschuldige appjes kunnen als grensoverschrijdend geïnterpreteerd worden. Of de appjes (ver) over de grens gingen weten we niet.
"hij is ontslagen/opgestapt dus het moet wel erg zijn" is ook niet per se het geval natuurlijk.

We leven in een tijd dat je straks als bouwvakker niet meer mag fluiten naar een passerende dame.
Dat in ogenschouw nemende is vrijwel alles wat je als compliment uitdeelt onder de noemer grensoverschrijdend te plaatsen.

Ik keur grensoverschrijdend gedrag echt niet goed maar we slaan wel een beetje door met z'n allen en niet alleen op dat vlak. Ze zeggen dat de maatschappij verhard maar ik zie de hele maatschappij eigenlijk alleen maar softer worden.
Volgens mij wordt de maatschappij extremer in uitersten. Aan de ene kant de vertrutting en vaak overdreven politiek correcte houding, aan de andere kant het schijt aan alles en individualistische gedachtegoed.

Je kan iemand aankijken en de volgende dag beticht worden van seksueel overschrijdend gedrag of je kijkt iemand aan en hebt een mes tussen je ribben.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48
JP_Frost schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Volgens mij wordt de maatschappij extremer in uitersten. Aan de ene kant de vertrutting en vaak overdreven politiek correcte houding, aan de andere kant het schijt aan alles en individualistische gedachtegoed.

Je kan iemand aankijken en de volgende dag beticht worden van seksueel overschrijdend gedrag of je kijkt iemand aan en hebt een mes tussen je ribben.
Tsja tijden veranderen. In de jaren 90 kon je het woord N in USA ook niet meer gebruiken tov de jaren 80.
Slachtoffers hebben nu een grotere podium door social media.
De vraag is nu wie zich ziet als slachtoffer. Iedereen denkt dat hij slachtoffer is als die iets krijgt te horen wat hij/zij liever niet hoort.

Maarja tijden veranderen, mensen dus ook. Er is niks aan te doen en we moeten ons aanpassen aan het "nieuwe normaal".

Gelukkig is dat laatste iets wat we heel goed kunnen als mens. Ons aanpassen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:20
bie100 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:53:
[...]

weet ik niet dat moet je aan Gordon vragen
Da's wel een hele oude koe die je daar uit de sloot haalt. Toevallig moest ik daar ook aan denken toen ik het nieuws vanochtend las. Wel grappig dat daar nooit meer wat over boven gekomen is.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:14:
Ach nu is het Ajax. Ga er maar vanuit dat het bij veel meer clubs gebeurd. Niet dat ik het goedkeur..

Laat eerst maar uitgezocht worden wat er is gebeurd, dan pas kan iedereen oordelen.

Het is hem in ieder geval te heet onder te voeten geworden, je stapt niet zomaar zelf op..
Dat heeft ie ook niet zelf gedaan, Ajax heeft hem de 'keuze' gegeven 'zelf opstappen of anders maken wij er werk van'.

• ph4ge
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:30:
Het was een andersoortig vergrijp, iets wat in de publieke opinie niet zo'n probleem was.
Doping is een doodzonde voor sporters die menig carrière terecht heeft beëindigd. Daarnaast hebben ze allemaal een lulverhaal als ze betrapt worden. In de ogen van echte fans is dit natuurlijk allemaal goed te praten, maar het is een groot risico in de publieke opinie. Dat hadden ze met Overmars ook wel gedaan als er wat te redden was geweest.
[...]

"hij is ontslagen/opgestapt dus het moet wel erg zijn" is ook niet per se het geval natuurlijk. Ajax weet ook wel dat dit hoe dan ook een media sh#tstorm teweeg gaat brengen.

Ik weet dat er een tegenreactie is op MeToo etc, maar kom op. Er zijn zat mensen die gewoon met een excuses wegkwamen omdat het niet zo erg was. Een dergelijk boegbeeld de laan uit sturen doe je niet vanwege een berichtje dat op meerdere manieren te interpreteren is, en als dat wel zo was liet hij het vast ook niet gebeuren.

De reflex bij zn collega's zal in eerste instantie hetzelfde zijn als bij het deel van de fans: ontkenning. Het zal wel mee vallen. Het is de schuld van de vrouwen/de samenleving/links.

[ Voor 57% gewijzigd door ph4ge op 07-02-2022 10:13 ]

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 10:08

MM99

That is the way I am!

Het 'flirtspel' is ook erg moeilijk. Zelfs als hij zou vragen "mag ik je een dicpic" sturen, zeg maar eens nee tegen de grote technische directeur van grote Ajax.

Los van dit alles, ik vind het wel knap van Ajax dat ze voor deze beslissing hebben genomen. Ik bedoel, het was stuk minder sportieve zorgen hebben opgebracht als hij een tik op zijn vingers had gekregen en schade vergoeding voor de betreffende dames. Maar ze kozen resoluut voor een oplossing dat duidelijke signaal geeft dat dit niet ok is. Erg knap.

• Han
  • Niet online

Han

MM99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:08:
[…], zeg maar eens nee tegen de grote technische directeur van grote Ajax.
Lengte: 1,73 m
Meerendeel van de Nederlandse vrouwen is groter dan Overmars :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JP_Frost
Het 'flirtspel' is ook erg moeilijk. Zelfs als hij zou vragen "mag ik je een dicpic" sturen, zeg maar eens nee tegen de grote technische directeur van grote Ajax.

Los van dit alles, ik vind het wel knap van Ajax dat ze voor deze beslissing hebben genomen. Ik bedoel, het was stuk minder sportieve zorgen hebben opgebracht als hij een tik op zijn vingers had gekregen en schade vergoeding voor de betreffende dames. Maar ze kozen resoluut voor een oplossing dat duidelijke signaal geeft dat dit niet ok is. Erg knap.
Ajax kan het zich ook niet veroorloven om dit niet resoluut aan te pakken. Lees op meerdere sites berichten als "vroeger kon dit intern worden opgelost". Stel dat ze dat hadden gedaan en over 3 maanden komen de verhalen naar buiten dat Overmars geile berichtjes heeft verstuurd dan heb je de poppen aan het dansen.

Dit is pure damage control. Zeker goed dat ze het zo willen oplossen, maar iets anders doen is bijna zelfmoord.

Verwijderd

[...]

Ik denk niet dat we doorslaan met ze allen. Ik denk dat jij wat dat betreft gewoon achterblijft. Als jouw interpertatie vandaag de dag, nog echt zo breed aangehangen wordt, dan zat Overmars er vandaag nog.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15
[...]
Overmars is geen willekeurige bouwvakker die naar willekeurige voorbijgangers wat roept. Het is de directeur die ondergeschikten lastigvalt. Waar je er als voorbijganger nog het jouwe van kunt denken (alhoewel ik denk dat je je daar ook al onprettig bij kunt voelen, want op straat wordt er ook niet alleen fjiet-fjieuw gefloten) moet je je als medewerker elke dag tot je baas verhouden.

Als het trouwens alleen complimentjes waren dan zou er ook geen "grote impact op mijn privésituatie" zijn bij meneer Overmars. Of zijn vrouw moet extreem jaloers zijn natuurlijk.

Regeren is vooruitschuiven

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Ik denk niet dat we doorslaan met ze allen. Ik denk dat jij wat dat betreft gewoon achterblijft. Als jouw interpertatie vandaag de dag, nog echt zo breed aangehangen wordt, dan zat Overmars er vandaag nog.
Een luide minderheid hoor je, de stille meerderheid hoor je niet.
Dat geldt voor heel veel vlakken tegenwoordig.
Straks wordt 'grensoverschrijdend' net zo te pas en te onpas gebruikt als het woord 'racisme'.
Maar dit gaat wellicht offtopic.

Voordat dit verkeerd geïnterpreteerd wordt zet ik het er nogmaals bij: ik keur grensoverschrijdend gedrag dus absoluut niet goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2022 10:26 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07
Vraag me af wie de nieuwe td word.
Intern iemand of een bekende naam.

Zou zelf voor die van AZ gaan.

Geld is er, scouting is er. Nu iemand die de juiste keuzes maakt en kan onderhandelen.

• bie100
Malfunctions schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Da's wel een hele oude koe die je daar uit de sloot haalt. Toevallig moest ik daar ook aan denken toen ik het nieuws vanochtend las. Wel grappig dat daar nooit meer wat over boven gekomen is.
is al 25 jaar geleden dacht ik maar goed dat was volgens mij ook een storm in een glas water :)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:31

Player1S

Probably out in the dark

Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Een luide minderheid krijgt heel veel voor elkaar, de stille meerderheid hoor je niet.
Dat geldt op heel veel vlakken tegenwoordig.
Als we zo door gaan wordt 'grensoverschrijdend' straks net zo te pas en te onpas gebruikt als het woord 'racisme'.
Maar dat is wellicht te offtopic.

Voordat dit verkeerd geïnterpreteerd wordt zet ik het er nogmaals bij: ik keur grensoverschrijdend gedrag dus absoluut niet goed.
De stille meerderheid zijn de vrouwen die niet naar buiten durven te treden.
Eerder schreef je zelf al
er zijn maar heel weinig vrouwen te vinden die dat als prettig ervaren.
Dat jij dat zo schrijft zegt helaas meer over jou dan over de mensen die dat grensoverschrijdend vinden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JP_Frost
[...]

Dat geldt op heel veel vlakken tegenwoordig.
Als we zo door gaan wordt 'grensoverschrijdend' straks net zo te pas en te onpas gebruikt als het woord 'racisme'.
Maar dat is wellicht te offtopic.

Grensoverschrijdend gedrag is een kwestie van interpretatie. Dus als als jij zegt dat je het niet goedkeurt, wat keur je dan precies niet goed? De ene persoon lacht om een dickpic en de ander voelt zich al geïntimideerd door een compliment over uiterlijk. Hoe dan ook is de ontvanger degene die bepaalt of iets overschrijdend is of niet.

Het feit dat Overmars meteen erkent dat hij fout zat, spreekt toch wel boekdelen. Het zal deels bescherming zijn voor hemzelf en de club, maar grotendeels zal hij ook voelen dat hij simpelweg te ver is gegaan.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:53
Gonadan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Dat is nogal contextafhankelijk. Er is niets mis met iemand complementeren met zijn/haar voorkomen, maar daar op een later moment nog specifiek over gaan mailen/appen is weer wat anders. En dan is de manier waarop ook van belang.
Het kan natuurlijk ook gewoon in een gesprek naar voren komen he. Out of the blue appen komt al weer heel anders over dan een gesprek wat die kant op gaat.

Als ik de berichten hier lees, blijkt maar weer dat het nooit goed afgehandeld kan worden.

Eerst stonden er geen excuses in het artikel en was dat te schofterig voor woorden. Nu staan er wel "oprechte excuses" en is dat weer een reden om aan te nemen dat het gedrag ver buiten het boekje moet zijn gegaan, want 'waarom zou je anders excuses maken'?

Zonder verdere info kan het gewoon alle kanten op gaan. Ook het uitblijven van verdere info kan weer op verschillende manieren worden uitgelegd. Wordt er wél info gegeven, zal daar weer discussie over ontstaan.

Maw, het heeft geen zin om als buitenstaander hier een mening over te hebben. Als de betrokken partijen maar vrede hebben met de afhandeling.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11 18:04

CR1691

Hero of Time

Ze zijn in Amsterdam niet helemaal vrij van onbesproken gedrag. Promes en Labyad serieuze mishandeling zaken en nu overmars die zijn geslachtsdeel achterna liep. Er gaat daar intern iets behoorlijk mis.

PSN: Finally_Chris

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Player1S @JP_Frost
Daar zit 'm juist de crux. Het is een grijs gebied en een kwestie van interpretatie, hetzelfde als jezelf beledigd voelen door bv een stand-up comedian.
Een deel van de vrouwen zal nafluiten als grensoverschrijdend ervaren, een deel niet.
Een deel van de vrouwen zal een appje als "je zag er sexy uit vanavond" als grensoverschrijdend ervaren, een deel niet.

Er is tot op zekere hoogte geen harde grens te trekken wat grensoverschrijdend is en wat niet, het hangt af van hoe de ontvanger het ervaart. Iedereen heeft namelijk zijn/haar eigen grenzen.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2022 10:41 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 13:23

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nee zeggen kan altijd, je bent zelf de baas. En dit gaat richting victim blaming. Dat is hier dus niet welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2022 11:35 ]

• bie100
Player1S schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:26:
[...]

De stille meerderheid zijn de vrouwen die niet naar buiten durven te treden.
Eerder schreef je zelf al

[...]

er zijn maar heel weinig vrouwen te vinden die dat als prettig ervaren.
Dat jij dat zo schrijft zegt helaas meer over jou dan over de mensen die dat grensoverschrijdend vinden.
er zullen ook wel genoeg vrouwen zijn die het ook doen daar hoor je ook niks van kan me eigen nog een pizzabezorger herinneren die daar aangifte van heeft gedaan

die werd btw ook de grond ingeboord omdat die daar niet op inging

We horen weinig van mannelijke slachtoffers van vrouwelijke daders ook wat misbruik betreft en het verhaal dat vrouwen minder zedendelinquenten zijn komt gewoon omdat daar weinig onderzoek naar is gedaan

met andere woorden ook het mannen hebben er last van alleen als je het als man doet is het klaar zo simpel is het

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In ieder geval is het bagatelliseren ("je mag tegenwoordig ook niets meer zeggen") en verschuifpogingen/victim blaming ("je bent al snel een target, genoeg vrouwen die jou als interessant beschouwen", "tedere zieltjes") vast begonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 07-02-2022 10:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

CR1691 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:32:
Ze zijn in Amsterdam niet helemaal vrij van onbesproken gedrag. Promes en Labyad serieuze mishandeling zaken en nu overmars die zijn geslachtsdeel achterna liep. Er gaat daar intern iets behoorlijk mis.
Alsof dit iets met de club te maken heeft (alle drie de zaken).
Er zit toch ook niets bij PSV verkeerd zit omdat een oudspeler een jong kind heeft doodgereden onder invloed van drank?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

[...]

Dat geldt voor heel veel vlakken tegenwoordig.
Straks wordt 'grensoverschrijdend' net zo te pas en te onpas gebruikt als het woord 'racisme'.
Maar dit gaat wellicht offtopic.

Ik begrijp niet zo heel goed wat je hier wil zeggen. Je zegt grensoverschrijdend gedrag af te keuren (al komt dit op mij over als een 'ik ben geen racist, máár'-achtige disclaimer) maar je lijkt op zijn minst vraagtekens te zetten bij of het gedrag van Overmars wel echt grensoverschrijdend was. Je suggereert dat dit vooral de mening is van 'een luide minderheid'? Moeten er echt dickpics worden gestuurd voordat we met zijn allen vinden dat het erg genoeg is?

- Soulseek rulez -

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lees mijn laatste post eens ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

"Een" verkeerd gevallen bericht is echt wel wat anders dan "meerdere overschrijdende" berichten naar "vrouwelijke werknemers.

Dit is echt geen geval van een stomme of verkeerd gelezen berichtje. En hoewel het niet mee zou mogen spelen: Van de Sar en Overmars zijn al 25 jaar vrienden. Het hele bestuur is Overmars gunstig gezind. Die gaan hem echt niet laten vallen over berichtjes waar je over kan discussieren.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:31

Player1S

Probably out in the dark

waarom stuurt een getrouwde man uberhaubt appjes die als grensoverschrijdend bestempelt kunnen worden aan andere vrouwen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Han
  • Niet online

Han

gambieter schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:42:
In ieder geval is het bagatelliseren ("je mag tegenwoordig ook niets meer zeggen") en verschuifpogingen/victim blaming ("je bent al snel een target, genoeg vrouwen die jou als interessant beschouwen", "tedere zieltjes") vast begonnen.
Naar de andere kant wijzen, whataboutisme dus, hoeft hier echt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2022 11:34 ]

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-11 01:14
Player1S schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
waarom stuurt een getrouwde man uberhaubt appjes die als grensoverschrijdend bestempelt kunnen worden aan andere vrouwen?
Machtspositie.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 16:44

snmght

imho dan he

Topicstarter
Wat is grensoverschrijdend? He schoonheid, gaat dat al te ver? Lijkt me een compliment. Of je dat moet maken als directeur, nee ik denk het niet.

Ik baal hier wel heel erg van, beste TD die in de eredivisie rond heeft gelopen volgens mij. Met zijn opvolger gaan we er hoe dan ook op achteruit.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn maar volgens mij leg je met de opmerking "het is vooral een kwestie van interpretatie" de verantwoordelijkheid nu neer bij degene die de berichten ontvangt. Ik heb een tijdje moeite gehad om te doorgronden wat er nou precies in deze context bedoeld wordt met victim blaming maar ik begin het nu te begrijpen.

- Soulseek rulez -

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom moet je daar over oordelen of meer, wat doet het er toe? Wellicht heeft hij een open huwelijk, gaat ons ook niets aan, doet er ook niet toe.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Deadsy
Deadsy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:23:
Vraag me af wie de nieuwe td word.
Intern iemand of een bekende naam.

Zou zelf voor die van AZ gaan.

Geld is er, scouting is er. Nu iemand die de juiste keuzes maakt en kan onderhandelen.
Dit zijn toch geen randzaken.
Mijn post gaat gewoon over voetbal.
Of gaat nu alles wat ook maar een beetje over overmars gaat hiernaartoe

• MM99

MM99

That is the way I am!

[...]

Ik geloof niet dat je gelijk hebt. (of ik wil niet geloven dat je gelijk hebt).

Volgens mij vind de meerderheid het niet "we beginnen door te draaien". Niet hiermee niet, maar ook niet met racisme discuses.

Ik ga nu een harde aanname maken, maar volgens mij ben jij (onbewust) blind voor wat er in de samenleving plaats vind. Dat doe je niet expres, maar dat is hoe je ingegroeid bent.

Joris Luyendijk heeft vorige week een mooie boek over dit gepubliceerd. (https://uitgeverijpluim.n...n-zoals-ik-de-baas-spelen).

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:43:
[...]

Alsof dit iets met de club te maken heeft (alle drie de zaken).
Er zit toch ook niets bij PSV verkeerd zit omdat een oudspeler een jong kind heeft doodgereden onder invloed van drank?
Dit, al zitten daar wel dingen verkeerd, maar niet door die redenen inderdaad.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
De enige oplossing en zorgen dat de vrouwen goede ondersteuning krijgen.

Benieuwd wie zijn opvolger gaat zijn. En nee, geen Brands aub.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41
PWM schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:46:
"Een" verkeerd gevallen bericht is echt wel wat anders dan "meerdere overschrijdende" berichten naar "vrouwelijke werknemers.

Dit is echt geen geval van een stomme of verkeerd gelezen berichtje. En hoewel het niet mee zou mogen spelen: Van de Sar en Overmars zijn al 25 jaar vrienden. Het hele bestuur is Overmars gunstig gezind. Die gaan hem echt niet laten vallen over berichtjes waar je over kan discussieren.
Precies dit, er zal voldoende reden zijn om zijn om dit zo te laten lopen. In principe zou er ook geen discussie hoeven zijn hier, maar door bepaalde mensen hier wordt er onnodig getrold.

Las net in een NOS artikel (https://nos.nl/l/2416117) dat het NRC al een onderzoek had lopen naar dergelijke incidenten in de sportwereld en dat daar de naam Overmars ook werd genoemd. Benieuwd of daar nog een artikel over naar buiten komt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gynnad schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Precies dit, er zal voldoende reden zijn om zijn om dit zo te laten lopen. In principe zou er ook geen discussie hoeven zijn hier, maar door bepaalde mensen hier wordt er onnodig getrold.

Las net in een NOS artikel (https://nos.nl/l/2416117) dat het NRC al een onderzoek had lopen naar dergelijke incidenten in de sportwereld en dat daar de naam Overmars ook werd genoemd. Benieuwd of daar nog een artikel over naar buiten komt.
Gezien het onmiddellijke ontslag, vermoed ik dat NRC bij het stadium was aanbeland waar ze Ajax hebben benaderd voor wederhoor. Mijn inschatting is dat het deze week al kan verschijnen. En ja, het gaat verschijnen en gezien dit mag je ook rekenen op een van de eerste pagina's.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
PWM schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:46:

Dit dus. Aan de andere kant kan ik als achterlijke belhamel altijd iets roepen over een vrouwelijke collega (zeker ook gedaan in het verleden) maar in bepaalde posities moet je dat soort informatie voor je houden of denken en niet wereldkundig maken (op welke manier dan ook).

Zolang er niks bekend is over de inhoud van hetgeen er gezegd is (het is wel Amsterdam en daar is een auto met dieselmotor rijden al een misdrijf) geniet ik vooral van de memes. Het is uitermate zonde dat dit nu gebeurt maar aan de andere kant prima om weer een frisse wind te laten waaien door de Arena. Het uitblijven van veel contracten kan misschien een andere wending krijgen nu.

@Player1S
Er zit nogal een verschil of Zlatan Ibrahimovic een compliment maakt naar een vrouw (bij de receptie) of wanneer dat de lokale elektromonteur is. In het eerste geval zal een gemiddelde vrouw trots vertellen dat zo'n celebrity haar opmerkt (is toch flattering) maar in het tweede geval is het een creepy monteur die zich niks in zijn hoofd moet halen. Dat nuance verschilletje kán in dit soort zaken gigantisch verkeerd uitpakken.

Daarmee praat ik overigens niks goed

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
snmght schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Wat is grensoverschrijdend? He schoonheid, gaat dat al te ver? Lijkt me een compliment. Of je dat moet maken als directeur, nee ik denk het niet.
Je lijkt zelf al een antwoord te geven op de vraag.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
SemperFidelis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Je lijkt zelf al een antwoord te geven op de vraag.
In de huidige tijdsgeest is dat al helemaal niet slim nee :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En nu mag het weer ophouden met het bagatelliseren, het victim blaming en elkaar vertellen wat ze wel of niet horen te zeggen in de lopende discussie. Daar zijn de rapporteer mogelijkheden en de mods voor.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:05
Snap überhaupt niet waarom je vrouwelijke collega's moet appen (niet werk gerelateerd), zeker niet als directeur zijnde. Daar gaat het al mis, over de inhoud maar niet te spreken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Martinusz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:47:
Snap überhaupt niet waarom je vrouwelijke collega's moet appen (niet werk gerelateerd), zeker niet als directeur zijnde. Daar gaat het al mis, over de inhoud maar niet te spreken.
Dus naar mannelijke collega's is het geen probleem volgens jou?

• JP_Frost
Martinusz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:47:
Om even advocaat van de duivel te spelen, wij weten niet in welke context deze contacten hebben plaatsgevonden. Is er over en weer wat geflirt tijdens de kerstborrel, zijn er nummers uitgewisseld, is het gesprek onschuldig begonnen en heeft het uiteindelijk een meer seksuele toon gekregen, vond de ontvanger het eerst wel leuk en deed hij/zij mee aan het appen?

Allemaal vragen die wij niet kunnen beantwoorden. Op zich is er niets mis met een romance op de werkvloer, maar ben het wel met je eens dat als directeur extra voorzichtig moet zijn in dat soort situaties.

• MM99

MM99

That is the way I am!

AMARONE|IA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:20:

Benieuwd wie zijn opvolger gaat zijn. En nee, geen Brands aub.
Why? Hij heeft bij meerdere bedrijven prima dienst bewezen. in combinatie met Hamstra denk ik dat het erg goed kan klikken.

Enige is dat Brands als voetballer niet zoveel heeft laten zien als Overmars. Hierdoor zal je hem niet in Fifa tegen komen. En helaas heeft dat wel effect op hoe (jonge) spelers tegen je op kijken.

• toolkist
  • Niet online
MM99 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Why? Hij heeft bij meerdere bedrijven prima dienst bewezen. in combinatie met Hamstra denk ik dat het erg goed kan klikken.

Enige is dat Brands als voetballer niet zoveel heeft laten zien als Overmars. Hierdoor zal je hem niet in Fifa tegen komen. En helaas heeft dat wel effect op hoe (jonge) spelers tegen je op kijken.
Gezien hoe ie bij Everton "gepresteerd" heeft? Nee laat hem maar lekker naar de KNVB gaan.

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Gezien hoe ie bij Everton "gepresteerd" heeft? Nee laat hem maar lekker naar de KNVB gaan.
Bij PSV was het ook zelden top. Vaak leuke spelers voor de Eredivisie maar Europees zelden.

• Gonadan

Gonadan

Bij mijn weten wordt daar door het overgrote deel van de maatschappij al decennia op neergekeken. Nafluiten van vrouwen is in die zin niet meer dan en mechanisme om te peilen of ze bij je doelgroep horen, namelijk wanneer ze positief reageren. Een zeer kleine doelgroep mag ik wel zeggen.

We gaan het zien als er meer details naar buiten komen, ik verwacht wel wat van het NRC op dat gebied. Met name de omvang en ernst is erg van belang in deze. Twee berichten naar twee vrouwen is ook meervoud, maar zoals anderen al aangaven is dat echt geen aanleiding om zo door te pakken.
Met een beetje pech is het zelfs een cultuurdingetje, dat een voetbalclub toch wel aardig een 'mannenbedrijf' blijkt te zijn en vrouwelijke medewerkers daaronder leiden. Als dat blijkt dan mag Ajax nog wel aan de bak, dan kom je niet weg met een directeur laten vertrekken.

Ik hoop alleen dat het allemaal wel secuur en weloverwogen gebeurt. Want ik herken wat je ziet aan mensen die zich snel gekwetst of onheus bejegend voelen en dan de publieke opinie gebruiken om iemand kapot te maken*. Aangezien er door verschillende partijen wel wat tijd en energie in gestoken is mag je er vanuit gaan dat dit alles behalve een dergelijk scenario is.

* wat overigens ook een serieus probleem is met dit soort discussies. Dergelijk gedrag doet afbreuk aan de ernst van dit soort situaties en maakt dat mensen het minder snel serieus nemen, waardoor echte slachtoffers in het nadeel zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:05
MeNTaL_TO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Dus naar mannelijke collega's is het geen probleem volgens jou?
Want dat staat er???
Volgens mij gaat het over een mannelijke directeur die vrouwelijke collega’s heeft lastig gevallen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

Niet geheel ontoevallig, zojuist op NRC:
Overmars weg bij Ajax om grensoverschrijdende berichten aan vrouwelijke collega’s
#MeToo De directeur voetbalzaken van de Amsterdamse club stuurde gedurende een langere periode grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega’s. NRC onderzoekt de omgangscultuur bij de club al langer en zal in de loop van vandaag meer achtergronden publiceren.
We kunnen er dus wel veilig vanuit gaan dat dit niet zomaar een rel om een paar berichtjes in het grijs gebied is. Ik begin er toch voor te vrezen dat er meer aan de hand is bij de club en dat de komende dagen het nieuws voor Ajacieden niet erg lekker zal vallen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Dat kan ook meer aan Everton liggen dan aan Brands. Veel aankopen kwamen van de trainer af, en bij Everton ben je als trainer nogal een passant.

Alleen Moyes heeft langdurig bij Everton gezeten en ze succes gebracht.
Vanaf 2013 zijn ze 7 trainers verder met interim opvullingen niet meegeteld.

Bij AZ en PSV heeft hij het wel goed gedaan.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Martinusz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Want dat staat er???
Volgens mij gaat het over een mannelijke directeur die vrouwelijke collega’s heeft lastig gevallen.
Jij noemt expliciet vrouwelijke collega's, dus ja, jij maakt onderscheid tussen collega's.

Mijn inziens moet hij lekker weten wat hij in zijn vrije tijd doet, zolang het maar door beide kanten als geen probleem wordt gezien en dat is er blijkbaar niet gebeurt.

Bovendien denk ik dat dit maar het begin/topje van de ijsberg gaat zijn.

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Dat kan ook meer aan Everton liggen dan aan Brands. Veel aankopen kwamen van de trainer af, en bij Everton ben je als trainer nogal een passant.

Alleen Moyes heeft langdurig bij Everton gezeten en ze succes gebracht.
Vanaf 2013 zijn ze 7 trainers verder met interim opvullingen niet meegeteld.

Bij AZ en PSV heeft hij het wel goed gedaan.
Brands maakte deel uit van de directie, als aankopen bij de trainer vandaan komen bevestigt dat alleen maar meer hoe hard hij zelf gefaald heeft.
Kijk naar de lijst van transfers vanaf 18/19 en je ziet dat er maar bijster weinig geslaagde transfers bij zitten.
Richarlison, Digne, Mina,Gray, dan houdt het wel zo'n beetje op. (Allan en Doucoure tel ik niet mee, die hobbelen maar wat mee tegenwoordig en zeker Doucoure is vele malen minder dan ie bij Watford was)
Alleen heeft ie in die periode wel zo'n 300m uitgegeven...

• Gonadan

Gonadan

MeNTaL_TO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:47:
Jij noemt expliciet vrouwelijke collega's, dus ja, jij maakt onderscheid tussen collega's.
Denk je niet dat hij dat zo beschreven heeft omdat het in lijn ligt met de context van de huidige berichtgeving? Ik zou daar niet te snel een oordeel achter zoeken, ga uit van het goede. :)
Mijn inziens moet hij lekker weten wat hij in zijn vrije tijd doet, zolang het maar door beide kanten als geen probleem wordt gezien en dat is er blijkbaar niet gebeurt.

Bovendien denk ik dat dit maar het begin/topje van de ijsberg gaat zijn.
Ik ben er bang voor, NRC heeft aardig wat informatie volgens mij en de voetbalwereld is nu al niet zo vrouwvriendelijk om het maar eens voorzichtig te brengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31
gambieter schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:42:
Ik lees vooral genuanceerde reacties met realiteitszin. Niemand hier post dat Overmars onterecht is beschuldigd. Veel users geven aan uitstel van oordeel te doen omdat de details niet bekend zijn. Waarbij de gemene deler is dat hij echt wel over de grens is gegaan.

Dat daarnaast een discussie ontstaat over wat nou grensoverschrijdend is en wat niet is toch meer dan logisch? Het valt toch niet te ontkennen dat het beledigd voelen flink in de mode is en een beetje eelt op de ziel een schaars goed is geworden?

Door het ook over het 2e te hebben hoef je het eerste toch niet goed te keuren? Ik hoop dat de details naar buiten komen en Overmars een passende straf krijgt. Hopelijk is dit ook een signaal naar andere mensen om bewust te worden van de eigen positie en het gedrag dat daarbij hoort.

Daarnaast hoop ik ook dat we als maatschappij wat meer eelt op onze zielen kweken en we niet overal aanstoot aannemen.
Gonadan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:19:
We gaan het zien als er meer details naar buiten komen, ik verwacht wel wat van het NRC op dat gebied. Met name de omvang en ernst is erg van belang in deze. Twee berichten naar twee vrouwen is ook meervoud, maar zoals anderen al aangaven is dat echt geen aanleiding om zo door te pakken.
Met een beetje pech is het zelfs een cultuurdingetje, dat een voetbalclub toch wel aardig een 'mannenbedrijf' blijkt te zijn en vrouwelijke medewerkers daaronder leiden. Als dat blijkt dan mag Ajax nog wel aan de bak, dan kom je niet weg met een directeur laten vertrekken.
Het kan twee kanten op. Of het NRC heeft veel meer en Ajax gaat er (terecht) flink van langs krijgen. Een tweede optie is dat het NRC deze situatie wilde publiceren en Ajax ze net voor is. We gaan het vandaag waarschijnlijk meemaken.

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 07-02-2022 13:27 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Ik lees vooral genuanceerde reacties met realiteitszin. Niemand hier post dat Overmars onterecht is beschuldigd. Veel users geven aan uitstel van oordeel te doen omdat de details niet bekend zijn. Waarbij de gemene deler is dat hij echt wel over de grens is gegaan.
Nee joh het is veel leuker om te gaan generaliseren op losse posts en onderbuikgevoel

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 21:49
MeNTaL_TO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Tja het is helaas altijd een probleem:
Martinusz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Want dat staat er???
Als directeur heb je altijd een machtspositie. Of je die nu wel of niet wilt gebruiken of misbruiken maakt niet zoveel uit. Die positie heb je gewoon, al ben je "Jesus re-incarnated".

Dus dat betekend dat je als baas gewoon geen relatie kan hebben met je secretaresse, PR medewerker etc. Is dat fair? Misschien niet, maar je wordt er goed voor gecompenseerd denk ik dan maar :D

Bij gelijkwaardige werkvloer-relaties? tja, in je vrije tijd lekker doen wat je wilt, zolang beide er mee akkoord gaan. Maar ook daar heb je het probleem "je werkt nog altijd met elkaar samen". Dus moet je héél goed communiceren als je een werkvloer-relatie aan gaat....

ik vind dit soort activiteiten altijd van hetzelfde niveau als het sturen van sexy selfies als puber. Ik snap dat je hormonen overstromen, maar doe het gewoon niet :+

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 07-02-2022 13:34 ]

• SemperFidelis
[...]
Daarnaast hoop ik ook dat we als maatschappij wat meer eelt op onze zielen kweken en we niet overal aanstoot aannemen.
Haha haha nee. Deze insinuaties kan je achterwege laten

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 07-02-2022 16:57 ]

• toolkist
  • Niet online
knip

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 07-02-2022 16:57 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Tsjipmanz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:55:
[...]
Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn maar volgens mij leg je met de opmerking "het is vooral een kwestie van interpretatie" de verantwoordelijkheid nu neer bij degene die de berichten ontvangt.
Ik leg de verantwoordelijkheid niet neer bij de ontvanger, ik geef alleen aan dat iedereen zijn/haar eigen grenzen heeft en het derhalve niet aan ons is om te bepalen of iets wel of niet grensoverschrijdend is. De enige die kan zeggen "dit is over mijn grens", is de ontvanger en blijkbaar is dat in de zaak Overmars het geval geweest.

Om mij dan indirect te beschuldigen van victim blaiming vind ik wat laag, dat doe ik namelijk niet.

• Gonadan

Gonadan

Het kan twee kanten op. Of het NRC heeft veel meer en Ajax gaat er (terecht) flink van langs krijgen. Een tweede optie is dat het NRC deze situatie wilde publiceren en Ajax ze net voor is. We gaan het vandaag waarschijnlijk meemaken.
Als je mijn eerdere citaat van het NRC erbij pakt ga ik uit van het eerste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31
Hoezo vrouwen? Ik bedoel hiermee iedereen. Tegenwoordig mag de NS niet eens meer dames en heren omroepen. De racismekaart wordt continu getrokken en als een bejaarde voetbaljournalist op tv wat roept dan duiken hele volksstammen over elkaar heen om dat af te keuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 07-02-2022 16:57 ]

XXXVI

• SemperFidelis
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik leg de verantwoordelijkheid niet neer bij de ontvanger, ik geef alleen aan dat iedereen zijn/haar eigen grenzen heeft en het derhalve niet aan ons is om te bepalen of iets wel of niet grensoverschrijdend is. De enige die kan zeggen "dit is over mijn grens", is de ontvanger en blijkbaar is dat in de zaak Overmars het geval geweest.

Om mij dan indirect te beschuldigen van victim blaiming vind ik wat laag, dat doe ik namelijk niet.
Het gaat er nooit over wat alleen de ontvanger vindt, maar de maatschappij. Als er na the Voice was onthuld dat Rietbergen (over Overmars in dit geval) enkel wat onhandige complimentjes waren geweest had de maatschappij hem niet laten vallen, maar dat is helemaal niet het geval.

Die hele mindset van 'je mag helemaal niets meer' is echt een onderdeel van het probleem. Als je moet nadenken of iets gepast is of niet, doe je het niet, simpel. Daar wordt de wereld echt niet slechter van.
ephymerous schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Hoezo vrouwen? Ik bedoel hiermee iedereen. Tegenwoordig mag de NS niet eens meer dames en heren omroepen. De racismekaart wordt continu getrokken en als een bejaarde voetbaljournalist op tv wat roept dan duiken hele volksstammen over elkaar heen om dat af te keuren.
Het is vrij ironisch dat jij vervolgens wel aanstoot neemt aan het feit dat de NS geen mannen en vrouwen meer mag zeggen. Het is ook compleet niet relevant voor dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door SemperFidelis op 07-02-2022 13:47 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SemperFidelis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Het gaat er nooit over wat alleen de ontvanger vindt, maar de maatschappij.
Alsof de maatschappij bepaalt waar mijn grenzen liggen. De maatschappij mag er wat van vinden, dat zeker, maar je grenzen bepaal je toch echt zelf.

• Gonadan

Gonadan

SemperFidelis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:46:
Het is vrij ironisch dat jij vervolgens wel aanstoot neemt aan het feit dat de NS geen mannen en vrouwen meer mag zeggen. Het is ook compleet niet relevant voor dit topic.
Op zich juist wel een interessante opmerking. De NS deed dat namelijk gewoon uit eigen beweging en daar zijn heel veel mensen wat van gaan vinden, veel mensen met te veel vrije tijd zullen we dan maar zeggen.

Dat zie je nu ook weer. Er gebeurt iets en iedereen vindt er alvast wat van zonder te weten hoe het echt zit. Dat is toch vermoeiend? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Alsof de maatschappij bepaalt waar mijn grenzen liggen. De maatschappij mag er wat van vinden, dat zeker, maar je grenzen bepaal je toch echt zelf.
De maatschappij, dat ben jij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:50:
[...]
De maatschappij, dat ben jij. ;)
Was de maatschappij maar zoals ik :+

• SemperFidelis
Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

En dat mag je toch prima aangeven wat je grenzen zijn?
Maar je snapt ook wel dat je niet je baas kan laten ontslaan op basis wat enkel jij grensoverschrijdend vindt. Dat is een gevaarlijke situatie.

• Gonadan

Gonadan

SemperFidelis schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:52:
En dat mag je toch prima aangeven wat je grenzen zijn?
Maar je snapt ook wel dat je niet je baas kan laten ontslaan op basis wat enkel jij grensoverschrijdend vindt. Dat is een gevaarlijke situatie.
Je kunt wel op basis van je eigen grenzen aangeven of hij/zij daar overheen gegaan is of niet. Dat leidt niet direct tot ontslag, daar zullen anderen in het bedrijf als het goed is met je mee aan de slag gaan en een oordeel vormen. Als men dan oordeelt dat het allemaal wel mee valt (al dan niet terecht) dan zal het niet tot ontslag leiden. Het blijft echter jouw grens, die bepaal je zelf.
Zo zijn er genoeg mensen die zich niet kunnen vinden in een bepaalde bedrijfscultuur en daarom toch liever ergens anders gaan werken. Dat overschrijdt ook hun grenzen, maar is niet per se grensoverschrijdend in de context waarin het nu steeds in de media gebruikt wordt. Daar gaat het echt over grenzen die we met z'n allen als gemiddeld wel als grenzen zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Superkiwi schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik snap je punt tot op zeker hoogte, maar door te zeggen dat het overschrijden van de grens puur een interpretatiekwestie aan de kant van de ontvanger is haal je de verantwoordelijkheid toch wel grotendeels weg bij degene die de berichten verstuurt.

Volgens de verklaring van Ajax en Overmars zelf ging het om een langere periode van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's. Er zijn meldingen gedaan en kennelijk ernstig genoeg bevonden om per direct afscheid van elkaar te nemen. Dan vind ik het echt te makkelijk om te zeggen "Joh, ook onschuldige appjes kunnen als grensoverschrijdend geïnterpreteerd worden. We slaan wat door met z'n allen". In deze context wekt dat toch wat de suggestie dat de berichten van Overmars vrij onschuldig waren en dat vooral aan de interpretatie van de ontvangers dat er een grens werd overschreden.

edit: overigens wil ik je niet beschuldigen van victim blaming, dat draagt ook niks bij aan de discussie. Maar vond je invalhoek wat verrassend zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsjipmanz op 07-02-2022 14:10 ]

- Soulseek rulez -

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste