Waar gaat dit over...Dit is toch niet uniek hé. Ik kan je nog wel wat wedstrijden geven waar dit ook gebeurde, of erger. Nooit een echte straf voor gekomen. Er is echt geen of nauwelijks consequentie. Daar gaat het overDoeEensGek schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:26:
[...]
[Twitter]
Echt waar gaat dit nog over.![]()
![]()
[Streamable]https://streamable.com/1d04sz
Nou het toch lange tijd redelijk rustig gebleven. Het gebeurde weleens bij beladen duels maar nu lijkt elke wedstrijd wel een risico duel. "Nooit een echte straf voor gekomen" --> Vuist tegen illegaal vuurwerk in stadions [parool 2019]PWM schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:29:
[...]
Waar gaat dit over...Dit is toch niet uniek hé. Ik kan je nog wel wat wedstrijden geven waar dit ook gebeurde, of erger. Nooit een echte straf voor gekomen. Er is echt geen of nauwelijks consequentie. Daar gaat het over
Nou dat gaat prima...De partijen zijn verenigd in de Regiegroep Voetbal en Veiligheid. Daarin is afgesproken om per direct harder op te treden. Alle overtredingen worden strafrechtelijk vervolgd. Vuurwerk op de tribunes wordt harder aangepakt en ook mag er geen illegaal vuurwerk zijn bij trainingen.
Ik snap het niet hea. In mijn beleving zijn veel uitsupporters vaak onderdeel van een harde kern. Het zijn er geen tien duizenden, dan is het voor een club toch mogelijk om de leiders op de korrel te hebben en de rotte appels in het vizier te hebben. Of een 100% controle voor binnenkomst in het stadion onder verantwoordelijkheid van de uitspelende club.
Een wat ouder artikeltje, maar wel een paar interessante regels.groggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:39:
Ik snap het niet hea. In mijn beleving zijn veel uitsupporters vaak onderdeel van een harde kern. Het zijn er geen tien duizenden, dan is het voor een club toch mogelijk om de leiders op de korrel te hebben en de rotte appels in het vizier te hebben. Of een 100% controle voor binnenkomst in het stadion onder verantwoordelijkheid van de uitspelende club.
Zo smokkelen supporters vuurwerk het stadion in
Ekelschot kent de methodes, net als zijn collega's, maar al te goed. Toch gebeurt het vaak. "Er staat een enorme tijdsdruk op. Iedereen moet op tijd het stadion in kunnen, dus veel tijd om te fouilleren hebben we niet, laat staan dat we iedereen kunnen fouilleren. We voelen ook alleen op de kleding, écht fouilleren mag alleen de politie." Als ze dat moeten doen, zegt Ekelschot, dan zouden wedstrijden een uur later moeten beginnen. "En dat mag niet."
Nee de wedstrijd moet niet een uur later beginnen, het tuig moet een uur eerder bij het stadion zijn.DoeEensGek schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:41:
[...]
Een wat ouder artikeltje, maar wel een paar interessante regels.
Zo smokkelen supporters vuurwerk het stadion in
[...]
Mijn vliegtuig vertrekt toch ook niet later omdat ik nog door een security of douane check moet doen. Nee ik kom eerder naar de luchthaven omdat ik weet dat ik die checks moet doen.
Maar als checks niet kunnen dan gewoon met scherp schieten op (met laten we starten metl iedereen die vuurwerk vasthoudt in een stadion
Ja, maar dan moet ik ook een uur eerder bij het stadion zijn voor een potje te kijken...groggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:44:
[...]
Nee de wedstrijd moet niet een uur later beginnen, het tuig moet een uur eerder bij het stadion zijn.
Mijn vliegtuig vertrekt toch ook niet later omdat ik nog door een security of douane check moet doen. Nee ik kom eerder naar de luchthaven omdat ik weet dat ik die checks moet doen.
Maar als checks niet kunnen dan gewoon met scherp schieten op (met laten we starten metl iedereen die vuurwerk vasthoudt in een stadion
Jup, het spijt mij.DoeEensGek schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:46:
[...]
Ja, maar dan moet ik ook een uur eerder bij het stadion zijn voor een potje te kijken...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:41
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het probleem ligt nog wat dieper bij Feyenoord dan ik in eerste instantie dacht.
Destijds in 2018 werd er beloofd dat Feyenoord zich niet in de vingers zou snijden met het plan om met Goldman Sachs in zee te gaan. Nu is, zoals vaker, de gemeente aan zet. Ben benieuwd hoe Feyenoord eruit gaat komen. Ik gun ze eigenlijk wel een nieuw stadion, maar zo doe je eigenlijk 3 stappen achteruit in plaats van vooruit.
Als er nu geen oplossing wordt gevonden dan is er het risico dat de Kuip in handen van Goldman Sachs komt. Het is gebruikt als onderpand voor een overbruggingskrediet."Feyenoord staat financieel aan de rand van de afgrond." Het is duidelijke taal van Arno Vermeulen in Studio Voetbal wanneer het gaat over Feyenoord City, het project waaronder de bouw van een nieuw stadion valt. RTV Rijnmond meldde zaterdag dat de Rotterdamse club heeft besloten te stoppen met het project.
"Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe slecht de situatie van Feyenoord is. Ze hebben bijvoorbeeld een uitgestelde betaling van 10 miljoen euro bij de Belastingdienst. Dat moeten ze nog inlopen. Zo slecht gaat het en dat valt niet te onderschatten. Ze kunnen hun belasting gewoon niet betalen."
Renovatie is, zoals ik eerder zei ook geen goedkope optie. Bovendien zet je er eigenlijk geen stap ermee vooruit. Het is totaal niet interessant voor investeerders om daarin mee te gaan.Vermeulen schetst aan tafel wat Feyenoord te wachten staat wanneer de stekker er definitief uit getrokken wordt. "Er was een overbruggingkrediet met een Amerikaanse bank. Wanneer het nieuwe stadion niet doorgaat, moet er 30 miljoen euro worden terugbetaald. Dat is eigenlijk verbrand geld. Feyenoord moet daar 5 miljoen van betalen, het stadion de rest. Die hebben ook geen geld."
"Er is een onderpand afgesproken door die Amerikanen. Wanneer Feyenoord niet aan de betalingen kan voldoen, gaat het stadion naar de Amerikaanse bank. Dan is De Kuip van de Amerikanen. Het is een verschrikkelijke situatie eigenlijk."
https://nos.nl/artikel/24...at-het-is-verschrikkelijkVermeulen ziet daarnaast nóg een probleem voor Feyenoord. "Die Kuip moet gerenoveerd worden. Dat kost tussen de 200 en 250 miljoen euro. In die jaren heb je minder capaciteit en je mag er geen Europees voetbal spelen. En bovendien: wie gaat die 200 miljoen inbrengen?
Destijds in 2018 werd er beloofd dat Feyenoord zich niet in de vingers zou snijden met het plan om met Goldman Sachs in zee te gaan. Nu is, zoals vaker, de gemeente aan zet. Ben benieuwd hoe Feyenoord eruit gaat komen. Ik gun ze eigenlijk wel een nieuw stadion, maar zo doe je eigenlijk 3 stappen achteruit in plaats van vooruit.
https://www.ad.nl/binnenl...kuip-wil-bouwen~ab9b768b/Ze denken in hun stadiondeals vanuit een worst case scenario.’’ Belangrijke reden: er zijn maar een paar stadionprojecten per jaar, en één fiasco zou er voor zorgen dat andere clubs wel uitkijken om met Goldman in zee te gaan. Zeker nu de bank de Europese voetbalmarkt wil veroveren, is een financieel drama in Rotterdam het laatste wat de Amerikanen willen.
Het zat er wel aan te komen als je dit artikel van Follow the money van 2.5 jaar geleden leest:tweakduke schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:22:
Het probleem ligt nog wat dieper bij Feyenoord dan ik in eerste instantie dacht.
[...]
Als er nu geen oplossing wordt gevonden dan is er het risico dat de Kuip in handen van Goldman Sachs. Het is gebruikt als onderpand voor een overbruggingskrediet.
[...]
Renovatie is, zoals ik eerder zei ook geen goedkope optie. Bovendien zet je er eigenlijk geen stap ermee vooruit. Het is totaal niet interessant voor investeerders om daarin mee te gaan.
[...]
https://nos.nl/artikel/24...at-het-is-verschrikkelijk
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...kuip-wil-bouwen~ab9b768b/
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (google cache, want paywall)
De enige die "gegarandeerd" er zijn nooit garanties natuurlijk geld zou krijgen is GS.
Mocht het stadion gebouwd zijn maar de opbrengsten maar iets tegenvallen tov de rooskleurige voorspellingen zou Feyenoord er niets mee opschieten tov de huidige situatie.
Feyenoord City zou in dat geval echter zo goed als niets verdienen
Mocht het erger tegenvallen zou Feyenoord City GS terug moeten gaan betalen uit een (bij GS geleende) reserve pot.
En al deze scenarios zijn er vanuit gegaan dat Feyenoord City gebouwd zou worden..
Ik begrijp niet hoe een heel vak zoveel vuurwerk naar binnen krijgt, dat betekend toch dat het deurbeleid bij Feyenoord zo lek is als een mandje?
Je moet er toch niet aan denken als er naast al het beton toch iets is wat de fik in vliegt... zoals bijvoorbeeld een spandoek over het hele vak
Ik ben een paar keer bij Feyenoord binnen geweest (ok, geen risico wedstrijden) maar ben nooit ergens op gecontroleerd.Tristan schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:36:
[YouTube: Feyenoord - Union Berlin | PYRO VANAF VAK X!]
Ik begrijp niet hoe een heel vak zoveel vuurwerk naar binnen krijgt, dat betekend toch dat het deurbeleid bij Feyenoord zo lek is als een mandje?
Je moet er toch niet aan denken als er naast al het beton toch iets is wat de fik in vliegt... zoals bijvoorbeeld een spandoek over het hele vakongelooflijk!
Bij de meeste andere clubs overigens ook niet, enkel bij Excelsior werden we gefouilleerd en werden de tassen gecontroleerd.
alles kan off-topic
Specifiek dit seizoen ben ik nog niet gecontroleerd bij Feyenoord en ben zo goed als elke thuiswedstrijd geweest. Je hoeft het momenteel niet eens te verstoppen, het komt toch wel binnen. Afgelopen jaren werd er ook niet altijd gecontroleerd, maar dan wel bij de risicowedstrijden (Europees alles + gedeelte eredivisie).Tristan schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:36:
[YouTube: Feyenoord - Union Berlin | PYRO VANAF VAK X!]
Je moet er toch niet aan denken als er naast al het beton toch iets is wat de fik in vliegt... zoals bijvoorbeeld een spandoek over het hele vakongelooflijk!
Wellicht dat er een link is met Corona, dat ze geen mensen kunnen vinden die willen fouilleren, ik weet niet hoe het bij andere clubs nu gaat.
Het is ook een stuk risico inschatting natuurlijk, bij een vak waar eigenlijk nooit iets gebeurd zal (hoogstwaarschijnlijk) ook minder gefouilleerd worden dan bij vakken waar het iedere week raak is.Bombvis schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:34:
[...]
Specifiek dit seizoen ben ik nog niet gecontroleerd bij Feyenoord en ben zo goed als elke thuiswedstrijd geweest. Je hoeft het momenteel niet eens te verstoppen, het komt toch wel binnen. Afgelopen jaren werd er ook niet altijd gecontroleerd, maar dan wel bij de risicowedstrijden (Europees alles + gedeelte eredivisie).
Wellicht dat er een link is met Corona, dat ze geen mensen kunnen vinden die willen fouilleren, ik weet niet hoe het bij andere clubs nu gaat.
Zelf ben ik de afgelopen 10? jaar ofzo al niet meer gefouilleerd bij het bezoeken van de thuiswedstrijden van NEC (daarentegen wel 3x op 1 dag bij het bezoeken van Vitesse-NEC..)
Of er nu een link is met corona durf ik niet te zeggen, wel is het zo dat de stewards die fouilleren natuurlijk niet zo grondig kunnen (en mogen) fouilleren als bv de politie, waardoor het natuurlijk al een stuk makkelijker is om vuurwerk ed. te verbergen.
Of je geeft het natuurlijk mee aan een onschuldig ogend iemand die in een vak zit waar niet gecontroleerd word en laat die het doorgeven.
Ja man, echt zielig dat stigmatiserende gedrag voor Feyenoord. Moet er echt om huilen, zo erg vind ik het voor Feyenoord. Moet helemaal snotteren na dit artikel:Typhone schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:47:
[...]
Ik vind het helemaal prima! Neutraal naar de finale kijken en blij zijn met wie er ook wint! Prachtig.
Overigens -en dat doe ik niet vaak- ga ik eens even een lans breken voor Feyenoord. Wat een stigmatiserend gedrag van de fucking media elke keer als het om Feyenoord gaat. Lees net op Nu.nl dat er “zoals elke Europese wedstrijd” weer vuurwerk was dus een boete en meteen komt dat verhaal van die muur weer om de hoek met die graffiti.
Nou dat ze eens kapotvallen daar, Ajax doet precies hetzelfde maar geen enkel medium benoemt daar het vuurwerk en de boetes. Die muur is door Union Berlin direct weer overgeschilderd en die muur is vrij te beschilderen door een ieder met toestemming. Dus het is niet een ‘historisch monument’ wat opeens ‘beklad’ is met leuzen. Lekker negatief praten en proberen de sportieve prestaties weer te verbloemen wat heeel makkelijk is in het geval van Feyenoord maar ik erger me er kapot aan. Sensatiezoekers in de media bah bah bah
Go Feyenoord!
https://www.ad.nl/buitenl...lijkheid-nemen~aa1255633/
*ik snap er geen zak van dat je vandalisme zo kunt bagatelliseren en er dan ook nog zoveel likes voor kunt krijgen. Er is dan echt iets mis in onze samenleving.*
[ Voor 5% gewijzigd door Exo81 op 09-11-2021 20:32 ]
Vorig jaar toch ook met het binnendringen in het stadion, daar durft dan ook niemand wat van te zeggen, anders wordt je waarschijnlijk ook bedreigtExo81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:26:
[...]
Ja man, echt zielig dat stigmatiserende gedrag voor Feyenoord. Moet er echt om huilen, zo erg vind ik het voor Feyenoord. Moet helemaal snotteren na dit artikel:
*ik snap er geen zak van dat je vandalisme zo kunt bagatelliseren en er dan ook nog zoveel likes voor kunt krijgen. Er is dan echt iets mis in onze samenleving.*
Ik snap geen zak van het feit dat jij even voorbij gaat aan het feit dat zowel Union als Hertha BSC (!) het over hebben gedaan en Feyenoord de hoofdschuldige wordt genoemd. Dat is wat ik bedoel met goedkoop scoren en wederom gebeurt het.Exo81 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:26:
[...]
Ja man, echt zielig dat stigmatiserende gedrag voor Feyenoord. Moet er echt om huilen, zo erg vind ik het voor Feyenoord. Moet helemaal snotteren na dit artikel:
Ga jij ff lekker snotteren om een muur.
@toolkist als je het goed bekijkt zijn de enige geslaagde spelers de spelers die via meerdere stappen de weg omhoog bewandeld hebben (Wijnaldum, Van Dijk, Weghorst en nog een paar die ik vergeet). Iedereen die rechtstreeks de stap dacht te zetten zit te banken of speelt zelden tot nooit. Maar om de hele definitie vast te leggen is nogal moeilijk getuige het feit 'wat is geslaagd en wat zijn topclubs'?
[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 10-11-2021 07:03 ]
Soms vind ik van Gaal echt zo geweldig.
Hoe hij die hopeloze praktijk van oud spelers maar even snel een trainersbevoegdheid geven waarna ze wat clubs afwerken. Dan gaan ze naar het buitenland en mislukken ze. Nou van Gaal maakt je gewoon af hiervoor omdat hij terecht aanstipt dat je dus helemaal geen didactische voorbereiding hebt aangeleerd. En of we dat hebben gezien met bijvoorbeeld de Boer. Een ander is het aanpassingsvermogen in het buitenland met een andere cultuur. Daar lijkt Koeman bijvoorbeeld ook wel aan onderdoor te zijn gegaan.
https://nos.nl/artikel/24...b-slaat-goede-richting-in
Zelf zou ik er ook nog toe aan voegen dat er een behoorlijke naïviteit lijkt te heersen dat je het wel gaat maken in het buitenland en ze je zo zullen omarmen. Daar lijken zowel spelers als trainers ook wel erg aan te lijden.
Hoe hij die hopeloze praktijk van oud spelers maar even snel een trainersbevoegdheid geven waarna ze wat clubs afwerken. Dan gaan ze naar het buitenland en mislukken ze. Nou van Gaal maakt je gewoon af hiervoor omdat hij terecht aanstipt dat je dus helemaal geen didactische voorbereiding hebt aangeleerd. En of we dat hebben gezien met bijvoorbeeld de Boer. Een ander is het aanpassingsvermogen in het buitenland met een andere cultuur. Daar lijkt Koeman bijvoorbeeld ook wel aan onderdoor te zijn gegaan.
https://nos.nl/artikel/24...b-slaat-goede-richting-in
Zelf zou ik er ook nog toe aan voegen dat er een behoorlijke naïviteit lijkt te heersen dat je het wel gaat maken in het buitenland en ze je zo zullen omarmen. Daar lijken zowel spelers als trainers ook wel erg aan te lijden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind het eigenlijk maar raar dat het trainerschap voorbehouden is aan mensen die via een monopolist een papiertje gehaald hebben.
Waarom mag een club niet gewoon voor de groep zetten wie ze goed genoeg vinden en het aan trainers overlaten om zich te verbeteren als er via cursussen wat te halen valt?
Waarom mag een club niet gewoon voor de groep zetten wie ze goed genoeg vinden en het aan trainers overlaten om zich te verbeteren als er via cursussen wat te halen valt?
alles kan off-topic
Omdat je verantwoordelijk bent voor de gezondheid van andere mensen. Als Excelsior zometeen Henk van 8 hoog om de hoek geschikt vindt als coach. En Henk van 8 hoog om de hoek vindt dat die luie donders niet hard genoeg lopen en laat ze dan iedere dag 8 uur lang afbeulen, dan zijn die spelers snel klaar met hun profcarrière. Dus is het maar goed dat Henk van 8 hoog om de hoek niet zomaar voor een spelersgroep kan staan.
Prima bij amateurs, twee keer trainen, laat ze maar ff hard rennen die jongens, maar no way bij een professionele organisatie. Moet er niet aan denken.
Prima bij amateurs, twee keer trainen, laat ze maar ff hard rennen die jongens, maar no way bij een professionele organisatie. Moet er niet aan denken.
En je denkt dat een miljoenenbedrijf een "Henk van 8 hoog om de hoek". Tot een bepaald niveau is er iets te zeggen dat er kwaliteitseisen zijn aan trainers maar anderzijds deels twijfelachtig met rare constructies tot gevolg.JanW schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:11:
Omdat je verantwoordelijk bent voor de gezondheid van andere mensen. Als Excelsior zometeen Henk van 8 hoog om de hoek geschikt vindt als coach. En Henk van 8 hoog om de hoek vindt dat die luie donders niet hard genoeg lopen en laat ze dan iedere dag 8 uur lang afbeulen, dan zijn die spelers snel klaar met hun profcarrière. Dus is het maar goed dat Henk van 8 hoog om de hoek niet zomaar voor een spelersgroep kan staan.
Behalve verantwoordelijkheden jegens de spelers, zeker met al die hartproblemen met spelers de laatste jaren een serieus probleem, speelt er natuurlijk nog meer. Je gaat ook mede over spelersbeleid, wedstrijdtactiek, seizoenstrategie, functioneren in een organisatie waar vaak miljoenen in omgaan en de daarbij horende politieke intrige. En dat moet je maar eens gaan scheiden van je werk als trainer/coach.
Komt ook nog eens bij dat Sneijder zijn argument om te stoppen neerkomt op het volgende:
"Ik heb jarenlang getraind, dus ik hoef niet te leren hoe je moet trainen."
Nou geweldig, maar kan je anderen ook instrueren hoe ze moeten trainen? Want dat is je rol en niet een of andere "manager" die inhoudelijk gewoon helemaal niks kan. Daar heeft de wereld en zeker de voetbalwereld, waarschijnlijk al veel te veel van...
Dit is ook precies hetzelfde argument als tegen een scholier zeggen dat die na jaren van les volgen, met een kort cursusje wel kan doceren. Je zal maar van zo iemand les krijgen...
Ik denk dat veel nog wat jongere mensen het hebben gezien en het is verschrikkelijk. Je leert helemaal niks en verdoet je tijd gewoon. Het is ook een bijzonder arrogante houding om jezelf aan te meten en zo gebeuren er dus ook ongelukken. En bij het miljoenenvoetbal kost dat ook miljoenen na een verprutst seizoen of erger zelf levens. Want wederom, we hebben de laatste jaren al te veel gevallen met hartproblemen gehad om dit soort vrijblijvend amateurisme te tolereren.
Komt ook nog eens bij dat Sneijder zijn argument om te stoppen neerkomt op het volgende:
Nou geweldig, maar kan je anderen ook instrueren hoe ze moeten trainen? Want dat is je rol en niet een of andere "manager" die inhoudelijk gewoon helemaal niks kan. Daar heeft de wereld en zeker de voetbalwereld, waarschijnlijk al veel te veel van...
Dit is ook precies hetzelfde argument als tegen een scholier zeggen dat die na jaren van les volgen, met een kort cursusje wel kan doceren. Je zal maar van zo iemand les krijgen...
Ik denk dat veel nog wat jongere mensen het hebben gezien en het is verschrikkelijk. Je leert helemaal niks en verdoet je tijd gewoon. Het is ook een bijzonder arrogante houding om jezelf aan te meten en zo gebeuren er dus ook ongelukken. En bij het miljoenenvoetbal kost dat ook miljoenen na een verprutst seizoen of erger zelf levens. Want wederom, we hebben de laatste jaren al te veel gevallen met hartproblemen gehad om dit soort vrijblijvend amateurisme te tolereren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Henk van 8 hoog is ook bevoegd om een divisie van een multinational te leiden, maar ik verwacht niet dat er veel commissarissen zullen zijn die dat een goed idee vinden. Daar zie ik dus niet zo'n probleem in.JanW schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:11:
alles kan off-topic
Laat dat nou precies zijn wat ie voor ogen had. Manager, met veldtrainers die hem assisteren. Naar Engels model dus.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:09:
Het is ook gewoon een vak apart waar niet iedereen geschikt voor is, zelfs niet de voetballers van wereldklasse maar daarnaast wellichtwel de persoon die nog nooit tegen een bal getrapt heeftDaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:09:
Behalve verantwoordelijkheden jegens de spelers, zeker met al die hartproblemen met spelers de laatste jaren een serieus probleem, speelt er natuurlijk nog meer. Je gaat ook mede over spelersbeleid, wedstrijdtactiek, seizoenstrategie, functioneren in een organisatie waar vaak miljoenen in omgaan en de daarbij horende politieke intrige. En dat moet je maar eens gaan scheiden van je werk als trainer/coach.
De gevallen zijn natuurlijk van alle tijden en juist de medische staf die er is binnen een club is er om dit probleem af te vangen. Wellicht kent een trainer die al jaar en dag meegaat in de sport enige kaders maar dat maakt hem/haar niet een persoon die daarin de verantwoordelijkheid te dragen voor dat soort beslissingen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:09:
Want wederom, we hebben de laatste jaren al te veel gevallen met hartproblemen gehad om dit soort vrijblijvend amateurisme te tolereren.
Als je dat wel zo wil stellen moet je een nog grotere groep uitsluiten en heb je enkel sportartsen die trainer mogen zijn
Tjah Sneijder, fantastische voetballer maar verder lastig om serieus te nemen. Van zaakwaarnemer naar trainer, van trainer naar reclamepop en nu analistje met Kuijt. Ik ben nieuwsgierig naar wat zijn volgende stap gaat zijn.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:09:
XXXVI
Heu, de stadions weer dicht voor publiek omdat het kabinet weer eens geen idee heeft hoe te handelen. Krijgen we nu weer een discussie over competitievervalsing omdat Ajax een paar keer uit moet spelen? Hoe je het ook wendt of keert: publiek speelt echt wel een rol!
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 12-11-2021 11:10 ]
Berghuis zit in het OMT, denk ik. 
Maar even serieus: 1 van de mooiste wedstrijden van het seizoen gaat hoogstwaarschijnlijk zonder publiek gespeeld worden, hoe zuur is dat... Met het hele Legioen zie ik ons nog wel kans maken tegen Ajax maar zonder... Meh.
Maar even serieus: 1 van de mooiste wedstrijden van het seizoen gaat hoogstwaarschijnlijk zonder publiek gespeeld worden, hoe zuur is dat... Met het hele Legioen zie ik ons nog wel kans maken tegen Ajax maar zonder... Meh.
[ Voor 75% gewijzigd door wErudite op 12-11-2021 11:12 ]
Al die teleurgestelde Feyenoord supporters zien afdruipen hoort wel bij een goede Ajax - Feyenoord 
(geintje he mensen, kan zomaar 6-2 worden)
(geintje he mensen, kan zomaar 6-2 worden)
Dat is meer dan een maand weg, dus er is zeker kans dat het gewoon doorgaat met publiek.wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:11:
Berghuis zit in het OMT, denk ik.
Ik acht die kans onwijs, maar dan ook echt onwijs klein.Exocet schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:16:
[...]
Dat is meer dan een maand weg, dus er is zeker kans dat het gewoon doorgaat met publiek.
Ik zeg forget about itExocet schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:16:
[...]
Dat is meer dan een maand weg, dus er is zeker kans dat het gewoon doorgaat met publiek.
In de supermarkt gisteren nog meerdere mensen zonder mondkapje. Niemand zegt wat, niemand doet wat. Probeer eens bij Ajax, PSV, Feyenoord binnen te komen zonder QR code. U will fail.
[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 12-11-2021 11:22 ]
Weer lege stadions. Is écht geen ene reet aan, compleet maar dan ook compleet sfeerloos, ook op tv. Dus ik ga m'n ESPN abbootje ook maar opzeggen. Ik weiger naar een FIFA bandje te gaan luisteren.
KNVB probeert er iniedergeval wat aan te doen, dat geeft mij als supporter een onwijs fijn gevoel.
https://www.knvb.nl/nieuw...statement-betaald-voetbal
De KNVB die een andere partij beticht van beleidsarmoede waar natuurlijk een kern van waarheid in zit. De KNVB is zelf ook niet zo bijzonder daadkrachtig dat ze met dat soort statement moeten komen. het lastige blijft natuurlijk ook dat er bijzonder matig te controleren is wat de besmittingshaarden daadwerkelijk zijn met een gebrekkige BCO.wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
KNVB probeert er iniedergeval wat aan te doen, dat geeft mij als supporter een onwijs fijn gevoel.
Het lijkt er op dat eht bezoeken van wedstrijden in een stadion een laag risico heeft maar is dat daadwerkelijk zo?
Alleen maar voor de bühne.. krijgen toch niets voor elkaar.wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
Iedereen kan besmet worden, dus het is logisch dat dit soort evenementen dicht gaan (ik ben er overigens tegenNapo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
[...]
Het lijkt er op dat eht bezoeken van wedstrijden in een stadion een laag risico heeft maar is dat daadwerkelijk zo?
Mij niet want dit is gewoon kop in het zand steken/preken voor eigen parochie en geeft mij nog minder vertrouwen in de knvb dan ik al had. Neemt niet weg dat het ontzettend zuur is en een stuk minder leuk om voetbal te kijken.wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 12-11-2021 17:01 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het gaat alleen weer om de consequentheid.. Wat maakt dat een bioscoop anders behandeld wordt?Stimulate14 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:43:
[...]
Iedereen kan besmet worden, dus het is logisch dat dit soort evenementen dicht gaan (ik ben er overigens tegen). Wat mij betreft mag alles open.
Iedereen die vind dat de VAR traag is raad ik aan geen F1 te kijken, die stewards zijn al ruim een dag bezig met iets wat in 2 minuten opgemeten is
Dat is toch al bijna 2 jaar zo. Je hebt gelijk hoor.toolkist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:18:
[...]
Het gaat alleen weer om de consequentheid.. Wat maakt dat een bioscoop anders behandeld wordt?
Rai Vloet opgepakt voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval waar een 4-jarig kind is overleden. Daarbij ook nog eens onder invloed.
Mogelijk onder invloed, afwachten dus.saert schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:41:
Rai Vloet opgepakt voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval waar een 4-jarig kind is overleden. Daarbij ook nog eens onder invloed.
Bovendien is het niet zeker dat Vloet gereden heeft. Hij is een van de twee inzittenden van het voertuig en beide zitten nu vast.
Damn, was hij één van de inzittenden van die auto…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
4 jaarsaert schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:41:
Wat ontzettend sneu voor het kind en voor de familie/nabestaandensaert schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:41:
Dat justitie haar werk doet en de verantwoordelijke straft. Voor de nabestaanden maakt dat niet zoveel uit. Onvoorstelbaar hoe zo'n actie letterlijk meerdere levens verwoest.
XXXVI
Alsof leeftijd in zo'n sneue situatie er toe doet....
Wat mij betreft gewoon doorspelen. Vanuit alle clubs heb ik begrip dat men graag met supporters in het stadion wil spelen maar ook nu is er nul zekerheid dat het over drie weken weer wel kan, misschien wel, misschien niet en wat ga je dan doen als je alsnog niet met publiek kan/mag spelen?PSV en Feyenoord willen dat de competitiewedstrijden van de komende weken worden uitgesteld nu publiek voorlopig niet welkom is in de voetbalstadions. De nummers 2 en 3 van de Eredivisie hebben die voorkeur bij de KNVB uitgesproken. "Wij willen dat de KNVB onderzoekt om de wedstrijden te verplaatsen", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV.
Waar PSV de blessures natuurlijk niet aanhaalt kan ik ook nog wel begrijpen dat het een factor is die meespeelt.
Ik ben benieuwd waar de KNVB/de clubs mee gaan komen.
We weten allemaal wel dat er dit jaar geen publiek meer in de stadions komt. Lekker naïef gedacht en geen verstandig plan. Er staat nergens dat het al 'bevestigd' is dat er over 3 weken wèl weer publiek in de stadions zit.
Dat staat er toch niet. Slechte morgen gehad?Typhone schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:41:
[...]
Alsof leeftijd in zo'n sneue situatie er toe doet....
Wat staat er dan wel? Het enige wat er benadrukt wordt is de leeftijd.Stimulate14 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:07:
[...]
Dat staat er toch niet. Slechte morgen gehad?
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 15-11-2021 12:24 ]
Verwijderd
Vind het persoonlijk idd droeviger dat het een kind is dan een 84 jarige.Typhone schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:24:
[...]
Wat staat er dan wel? Het enige wat er benadrukt wordt is de leeftijd.
Voetbal wordt niet uitgesteld:
Enige logische besluit imho gezien de onzekerheid van de corona maatregelen en het al overvolle schema.
bron: https://nos.nl/artikel/24...t-onhaalbaar-en-risicovolEr wordt komend weekend gewoon gevoetbald in de eredivisie en eerste divisie. Het blijkt niet haalbaar om de wedstrijden uit te stellen, iets waar veel clubs op hadden aangedrongen vanwege de door de regering opgelegde maatregel om vanwege de oplopende aantallen coronabesmettingen geen publiek toe te laten.
De KNVB komt na uitvoerig overleg met onder meer de clubs, gemeenten, politie en ministeries tot de conclusie dat het vrijwel onmogelijk is om duels op te schuiven.
"Het is bovendien risicovol voor de voortgang van de competities, terwijl de ontwikkeling van het coronavirus onzeker is", zegt de voetbalbond in een verklaring.
Enige logische besluit imho gezien de onzekerheid van de corona maatregelen en het al overvolle schema.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Goed om te horen inderdaad.gws24 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:29:
Voetbal wordt niet uitgesteld:
[...]
bron: https://nos.nl/artikel/24...t-onhaalbaar-en-risicovol
Vervolging door OM betekent dat er ergens iets aan bewijsbaar handelen moet zijn geweest…Oud-Ajacied en international Quincy Promes vervolgd wegens poging tot doodslag
Het Openbaar Ministerie (OM) vervolgt voetballer Quincy Promes voor poging tot doodslag. Volgens het OM stak de 29-jarige oud-Ajacied vorig jaar op een familiefeest in Abcoude een neef met een mes in zijn knie.
Man man man.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Is er een uitleveringsverdrag met Rusland?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=396555 - Onderzoek De Telegraaf leidt tot donkerste scenario voor Rai Vloet
Het is wel de Telegraaf die het meld en geheel duidelijk vind ik de bron nog niet. De Politie bevestigd het verhaal (één verdachte heeft toegegeven te hebben gereden met alcohol ten tijde ongeval), maar het is dus geen bevestiging van iets in mijn ogen.
Verder onderzoek afwachten.
Het is wel de Telegraaf die het meld en geheel duidelijk vind ik de bron nog niet. De Politie bevestigd het verhaal (één verdachte heeft toegegeven te hebben gereden met alcohol ten tijde ongeval), maar het is dus geen bevestiging van iets in mijn ogen.
Verder onderzoek afwachten.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=396750 - VI neemt op aanbeveling van Johan Derksen afscheid van vaste tafelgast
Gaan jullie naar het 'nieuwe' format kijken? Ik vind die twee keer in de week wel genoeg, elke dag dezelfde quotes gaat je vervelen ben ik bang.
Ook geen Boskamp meer?
Gaan jullie naar het 'nieuwe' format kijken? Ik vind die twee keer in de week wel genoeg, elke dag dezelfde quotes gaat je vervelen ben ik bang.
Ook geen Boskamp meer?
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 23-11-2021 12:47 ]
Ik ben nooit echt fan van Kraaij geweest maar daar aan tafel deed hij het wel aardig. Maar eerlijk is eerlijk, hij voegt daar ook niets toe.HollowGamer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:47:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=396750 - VI neemt op aanbeveling van Johan Derksen afscheid van vaste tafelgast
Ook geen Boskamp meer?
Boskamp zal een ander verhaal zijn. Die wordt daar altijd als clown behandeld maar heeft toch wel een hele scherpe kijk op het voetbal. (over de rest van wat er op de wereld speelt weet hij veel minder)
Kieft en Valentijn Driessen zullen ook wel op de schopstoel zitten.
alles kan off-topic
Ik vind het altijd wel vermakelijk om te kijken.
De afgelopen tijd doen ze ook al 50% voetbal en 50% andere zaken (corona, politiek, nieuws, TV, bitcoin etc.), zoals in het nieuwe programma de bedoeling is.
En dan zitten Boskamp en Kraaij er ook gewoon bij, dus het is wel apart dat ze vinden daar nu afscheid van te moeten nemen.
De afgelopen tijd doen ze ook al 50% voetbal en 50% andere zaken (corona, politiek, nieuws, TV, bitcoin etc.), zoals in het nieuwe programma de bedoeling is.
En dan zitten Boskamp en Kraaij er ook gewoon bij, dus het is wel apart dat ze vinden daar nu afscheid van te moeten nemen.
Hansiehansie is wel vaker een poosje weggeweest bij VI. Volgens mij toen hij zelf naar foxsports of sbs ging ooit. Maakt verders niks uit, zal vast in de toekomst weer veranderen.dutchgio schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:32:
Ik vind het altijd wel vermakelijk om te kijken.
Ze moeten alleen die Sam Hagens eruit donderen. Die is niet leuk en voegt niets toe. Voor de rest is het gewoon lekker ouwehoeren. Best geinig maar ik hoef niet elke aflevering te zien.
alles kan off-topic
Nope, ik kijk nu al nooit.HollowGamer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:47:
Ook geen Boskamp meer?
Kraaij had slechte reputatie door zijn belspelletjes verleden maar toen ik nog keek vond ik dat ie best wel eens goede punten had. Derksen moest echter altijd dwangmatig tegenovergestelde roepen.Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:24:
[...]
Ik ben nooit echt fan van Kraaij geweest maar daar aan tafel deed hij het wel aardig. Maar eerlijk is eerlijk, hij voegt daar ook niets toe.
Kraaij kon zeggen dat water nat was en zelfs dan zou Derksen dat nog ontkennen want "kraaij is gek".
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als Kraaij niet met z'n act bezig was en overdreven leuk probeerde te doen, kon hij soms best zinnige dingen zeggen. Meer dan van der Gijp in ieder geval.
Eigenlijk kijk ik al jaren niet meer. Soms blijf ik even hangen maar het niveau is meestal vrij laag en ze vervallen altijd in herhaling. Tevens stoorde ik mij vaak aan hoe er over Ajax werd gesproken en er vrij hoog Feyenoord en PSV gehalte was (maar dat is volledig subjectief).
Waarom zij nu een dagelijkse show moeten krijgen over meerdere onderwerpen dan voetbal is mij een raadsel. Iemand als van der Gijp mag blij zijn dat hij goed kon voetballen, want het licht heeft hij ook niet uitgevonden. Is niet erg, maar wat maakt hem dan bevoegd om zijn mening over niet voetbal gerelateerde zaken te verkondigen. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor Derksen.
Eigenlijk kijk ik al jaren niet meer. Soms blijf ik even hangen maar het niveau is meestal vrij laag en ze vervallen altijd in herhaling. Tevens stoorde ik mij vaak aan hoe er over Ajax werd gesproken en er vrij hoog Feyenoord en PSV gehalte was (maar dat is volledig subjectief).
Waarom zij nu een dagelijkse show moeten krijgen over meerdere onderwerpen dan voetbal is mij een raadsel. Iemand als van der Gijp mag blij zijn dat hij goed kon voetballen, want het licht heeft hij ook niet uitgevonden. Is niet erg, maar wat maakt hem dan bevoegd om zijn mening over niet voetbal gerelateerde zaken te verkondigen. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor Derksen.
Kijkcijfers. Wordt goed bekeken en de productie kost geen drol.JP_Frost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:12:
Als Kraaij niet met z'n act bezig was en overdreven leuk probeerde te doen, kon hij soms best zinnige dingen zeggen. Meer dan van der Gijp in ieder geval.
Vraag mij ook af hoe interessant het gaat worden. Het is veel (best grappig) slap ouwehoeren met soms wat scherpe opmerkingen of provocerende standpunten. Ook wel heel veel herhalingen. Zeker ook bij Derksen, die heeft bepaalde patronen waarin hij praat. (Als hij iemand afzeikt is het een op een zonder camera altijd een aller aardigst persoon...)
alles kan off-topic
Het is soms ook wel grappig maar of het allemaal wat toevoegt is een tweede. Denk ook niet dat de kijkcijfers heel hoog zullen blijven bij een dagelijks programma.Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:23:
[...]
Kijkcijfers. Wordt goed bekeken en de productie kost geen drol.
Vraag mij ook af hoe interessant het gaat worden. Het is veel (best grappig) slap ouwehoeren met soms wat scherpe opmerkingen of provocerende standpunten. Ook wel heel veel herhalingen. Zeker ook bij Derksen, die heeft bepaalde patronen waarin hij praat. (Als hij iemand afzeikt is het een op een zonder camera altijd een aller aardigst persoon...)
de reden dat ze het doen is poen waar niks mis mee is hoor maar die Derksen zou er al tien keer mee kappen geloof ikJP_Frost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
[...]
Het is soms ook wel grappig maar of het allemaal wat toevoegt is een tweede. Denk ook niet dat de kijkcijfers heel hoog zullen blijven bij een dagelijks programma.
en hij heeft alleen over vroeger deden we dit en vroeger deden we dat gaat ook niet met de tijd mee en van der Gijp heeft het verhaal over die piercing in zijn keel ook al honderd keer vertelt
dus het voegt niks toe
De eerste hooligan, die zich Feyenoord supporter noemt, is al opgepakt in Praag.
Als de Tsjechische politie ze allemaal ff oppakt en opsluit daar, zijn wij er mooi vanaf.
Kunnen we misschien weer normaal demonstreren en scheelt Feyenoord geld.
Als de Tsjechische politie ze allemaal ff oppakt en opsluit daar, zijn wij er mooi vanaf.
Kunnen we misschien weer normaal demonstreren en scheelt Feyenoord geld.
Messi heeft de gouden bal gewonnen.
Rot toch op, hij komt nog geeneens in de top 3 van de beste voetballers van afgelopen seizoen.
Rot toch op, hij komt nog geeneens in de top 3 van de beste voetballers van afgelopen seizoen.
Om mij onbekende reden heeft Messi weer gewonnen
HERE IS THE WINNER!
— Ballon d'Or (@ballondor) 29 november 2021
SEVEN BALLON D’OR FOR LIONEL MESSI! #ballondor pic.twitter.com/U2SywJmruC
Kan die prijs niet afgeschaft worden? Wat een kul altijd.
Ronaldo op #6Deadsy schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:58:
Messi heeft de gouden bal gewonnen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Het is een schande dat Lewa niet gewonnen heeft. Of in ieder geval iemand die belangrijk was in CL winst en International zoals Jorginho of Salah.
Messi in 2021 direct betrokken bij 58 goals in 56 wedstrijden.
Als je van een schande spreekt omdat iemand met zulke statistieken wint.
Kijkt alleen maar naar dat Messi geen 80+ goals betrokken is in een jaar.
Staat hij op eenzame hoogte in het klassement van direct betrokken bij doelpunten?Joostje123 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:33:
Messi in 2021 direct betrokken bij 58 goals in 56 wedstrijden.
Voor Messi begrippen kunnen we spreken van een mager jaar. Ok, de Coppa is binnen maar over het algemeen is de neergang ingezet. De room is er wel af. Tegen die achtergrond is de gouden bal nogal vreemd.
Het voetbal kan niet oneindig parasiteren op Messi en Ronaldo. Dat besef moet blijkbaar nog doordringen.
Nee niet op eenzame hoogte maar mensen doen net of Messi niks heeft gepresteerd dit jaar. Maar meer betrokken bij goals per wedstrijd blijft gewoon uitzonderlijk.DeKever schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:05:
[...]
Staat hij op eenzame hoogte in het klassement van direct betrokken bij doelpunten?
Voor Messi begrippen kunnen we spreken van een mager jaar. Ok, de Coppa is binnen maar over het algemeen is de neergang ingezet. De room is er wel af. Tegen die achtergrond is de gouden bal nogal vreemd.
Het voetbal kan niet oneindig parasiteren op Messi en Ronaldo. Dat besef moet blijkbaar nog doordringen.
Dan kan je niet van een schande spreken als hij hem weer wint.
Schande is misschien een groot woord. Maar onderstaand zie ik net op reddit. Als het doelpunten is, gaat het echt nergens over. Messi heeft geen deuk in boter gevoetbald sinds de zomer.Joostje123 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:28:
[...]
Nee niet op eenzame hoogte maar mensen doen net of Messi niks heeft gepresteerd dit jaar. Maar meer betrokken bij goals per wedstrijd blijft gewoon uitzonderlijk.
Dan kan je niet van een schande spreken als hij hem weer wint.
Stats from club competitions + internationals during calender year 2021
Robert Lewandowski: 62 goals + 9 assists in 4346 minutes = 1.47 goal/assist per 90
Erling Haaland: 44 goals + 15 assists in 3920 minutes = 1.35 goal/assist per 90
Kylian Mbappe: 45 goals + 25 assists in 5277 minutes = 1.19 goal/assist per 90
Karim Benzema: 41 goals + 13 assists in 4791 minutes = 1.02 goal/assist per 90
Lionel Messi: 40 goals + 17 assists in 5180 minutes = 0.99 goal/assist per 90
Alleen naar doelpunten kijken gaat er niet om.
Maar mensen doen of Messi niks heeft gepresteerd maar staat daar nog steeds 5de.
Van bovenstaande lijst, heeft alleen Lewandowski de titel gepakt. De rest 0 prijzen of misschien een beker?
Maar Messi heeft de Copa gewonnen.
En Messi is gewoon een betere voetballer dan de rest. De andere voetballer waren dit jaar betere doelpunten makers dat 100%.
Maar een voetballer moet meer dan dat kunnen.
Maar mensen doen of Messi niks heeft gepresteerd maar staat daar nog steeds 5de.
Van bovenstaande lijst, heeft alleen Lewandowski de titel gepakt. De rest 0 prijzen of misschien een beker?
Maar Messi heeft de Copa gewonnen.
En Messi is gewoon een betere voetballer dan de rest. De andere voetballer waren dit jaar betere doelpunten makers dat 100%.
Lachwekkend. Niks ten nadele van Messi voordat er iemand op zijn plassertje getrapt is, maar net zoals Ribery in 2013 had Lewandowski hem nu moeten krijgen.
Maar ach, past wel in het verrotte voetbalwereldje
[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 30-11-2021 07:49 ]
Dit soort prijzen zijn hun tijd voorbij.Mosin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:48:
Lachwekkend. Niks ten nadele van Messi voordat er iemand op zijn plassertje getrapt is, maar net zoals Ribery in 2013 had Lewandowski hem nu moeten krijgen.
Dat kun je wel zeggen verdorie.DoeEensGek schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:27:
[...]
Dit soort prijzen zijn hun tijd voorbij.
Die Lewandowski moet zich toch werkelijk genaaid voelen zeg…
Het was vorig jaar al onzin dat Le Equipe de prijs niet uit wilde rijken omdat het eigen Franse voetbal was stilgelegd en de overige competities wel door gingen. Ook toen had Lewandowski de winner moeten zijn.
En nu weer.
Het haalt de waarde van zo'n prijs wel omlaag op deze manier.
En nu weer.
Ach ja. Alles om die corrupte hansworsten clubs en spelers te pleasen.. Die prijs kan me nu aan de reet roestendutchgio schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:53:
Het was vorig jaar al onzin dat Le Equipe de prijs niet uit wilde rijken omdat het eigen Franse voetbal was stilgelegd en de overige competities wel door gingen. Ook toen had Lewandowski de winner moeten zijn.
En nu weer.
Zelf constateer en concludeer ik alleen maar dat het tijdperk *Ronaldo* en Messi is afgelopen. Dit is de laatste die *knip* en Messi hebben gekregen. En wat Lewandowski betreft. Hij maakt doelpunten, maar dan houdt het als voetballer toch echt op. Een totaal voetballer zou ik het niet willen noemen
Dergelijke onacceptabele vergelijking laten we dus.
Dergelijke onacceptabele vergelijking laten we dus.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 30-11-2021 15:40 ]
Ok, het eerste criterium de statistieken wint Leweandowski afgetekend.Joostje123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:21:
Alleen naar doelpunten kijken gaat er niet om.
Op het gebied van prijzen, laten we zeggen een voordeel voor Messi.Maar Messi heeft de Copa gewonnen.
Oneens, omdat ik het eens ben met de laatste zin. Als je verdedigend helemaal niets kunt brengen en er inspiratieloos erbij loopt te sjokken, dan doe je aan de helft van het spel niet mee. De andere helft waaraan je wel mee doet moet je dan wel gigantisch veel brengen. Dat deed ie altijd, maar nu is dat gezakt van fenomenaal naar top. Ergo, het criterium "betere voetballer" is in het voordeel van onze Pool.En Messi is gewoon een betere voetballer dan de rest. De andere voetballer waren dit jaar betere doelpunten makers dat 100%.
Komt bij dat de overgang naar PSG nog niet veel aansprekende resultaten heeft opgeleverd. Nee, Messi is "over the hill", on goed Nederlands.
Is dat zo?DeKever schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ok, het eerste criterium de statistieken wint Leweandowski afgetekend.
Vergeet ook niet:
- A League telt zwaarder dan B League. Lewandovski dus in het nadeel in Duitsland.
- Internationale prijzen tellen zwaarder dan nationale. Lewandovski dus in het nadeel zonder Champions League of landenprijs.
- Het gaat niet alleen om meeste goals maar hoeveel impact heb jij als individu op je team, zie ook post hiervoor.
Dat gezegd hebbende had ik m ook aan Lewandovski gegeven op basis van de afgelopen twee jaar.
- A League telt zwaarder dan B League. Lewandovski dus in het nadeel in Duitsland.
- Internationale prijzen tellen zwaarder dan nationale. Lewandovski dus in het nadeel zonder Champions League of landenprijs.
- Het gaat niet alleen om meeste goals maar hoeveel impact heb jij als individu op je team, zie ook post hiervoor.
Dat gezegd hebbende had ik m ook aan Lewandovski gegeven op basis van de afgelopen twee jaar.
Lijkt mij duidelijk genoeg dat staatje. Ik snap dat velen na continu Ronaldo en Messi, de gunfactor een grote invloed heeft op het niet gunnen aan Ronaldo of Messi en dat het maar een ander moet worden
Voor beste allround voetballer hebben we de gouden bal en voor topscorer heeft men de gouden schoen uitgevonden. Dus ere wie ere toekomt
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 30-11-2021 15:42 ]
Idd, er word veel gekeken naar statistieken maar het is toch een simpelweg een stemming waarbij populariteit/sentiment altijd ook een rol speelt?AllesIsVoorbij schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:27:
Vergeet ook niet:
Persoonlijk zou ik graag Jorginho of Kante hebben gezien, spelers die niet misschien altijd in de spotlights staan maar ongelooflijk veel impact op hun teams hebben, daarnaast hebben beide simpelweg met hun clubteam en land prijzen gepakt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ben vooral benieuwd wanneer die prijs eens niet naar een aanvaller gaat...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom niet naar Kjaer?Maarten_E schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:51:
Ben vooral benieuwd wanneer die prijs eens niet naar een aanvaller gaat...
https://www.ad.nl/nederla...te-kunnen-nemen~a54bf898/
Één van de grootste culthelden bij Feyenoord ooit, Gyan, is ongeneeslijk ziek. Zal nooit vergeten hoe hij met z'n 1.60m een kopduel won van Jan Koller, toch niet de kleinste jongen. Goudeerlijke jongen, veel te vrijgevig en met een heerlijke lach altijd op z'n gezicht. Hopelijk kan er nog een echt afscheid volgen in De Kuip
Één van de grootste culthelden bij Feyenoord ooit, Gyan, is ongeneeslijk ziek. Zal nooit vergeten hoe hij met z'n 1.60m een kopduel won van Jan Koller, toch niet de kleinste jongen. Goudeerlijke jongen, veel te vrijgevig en met een heerlijke lach altijd op z'n gezicht. Hopelijk kan er nog een echt afscheid volgen in De Kuip
Tjonge, ze hebben een lijstje statistieken verzameld waarin Messi overtuigend wint. Knap werk. Staat distance travelled er ook bij, of kopduels gewonnen?
Even serieus, zijn dit geverifieerde statistieken uit betrouwbare bron?
En verder, een historisch aantal doelpunten in Duitsland. Alsof het niks is.
Ik had ook voor Lewandowski gekozen, maar er werd gezegd dat Lewandowski qua statistieken verreweg de beste was. Dat vind ik nogal meevallen.DeKever schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:04:
[...]
Tjonge, ze hebben een lijstje statistieken verzameld waarin Messi overtuigend wint. Knap werk. Staat distance travelled er ook bij, of kopduels gewonnen?
Even serieus, zijn dit geverifieerde statistieken uit betrouwbare bron?
En verder, een historisch aantal doelpunten in Duitsland. Alsof het niks is.
Lees net dat het bericht sterk overdreven was;Bombvis schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:49:
Één van de grootste culthelden bij Feyenoord ooit, Gyan, is ongeneeslijk ziek.
hij zegt zelf dat hij wel ziek is, maar zich prima voelt en ook niet stervende is.
Ik zou dat niet zo durven te zeggen, maar dat is afhankelijk van hoe je het bericht van Gyan interpreteert. Gyan is natuurlijk heel gelovig, ik las zo dat de doktoren uitbehandeld zijn maar dat hij nog geloof heeft in een goede uitkomst.JAN-B schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:39:
[...]
Lees net dat het bericht sterk overdreven was;
hij zegt zelf dat hij wel ziek is, maar zich prima voelt en ook niet stervende is.