Who Am I? schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:40:
Stukje garantie ook. Als jij ze vast draait en je sloopt iets, is het jouw schuld. Daarnaast zitten er zekere risico's aan op een dak werken. Dus gewoon lekker dat bedrijf het laten oplossen.
bbbrumbrum schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:30:
Het zijn een paar boutjes... Als je jezelf niet vertrouwd en denkt een M8 bout doormidden te draaien, tsja...
En in dezeflde tijd als het filmpje maken had je het vast kunnen zetten.
Zou hem sowieso altijd langs laten komen, maar het maar kapot laten gaan omdat je anders "je garantie verliest"... slaat natuurlijk als een tang op een varken. Maargoed, zwaar offtopic.
Bedankt voor de reacties.
Door ziekte heb ik bijna geen gevoel meer in mijn handen, ik krijg een dop van de spa rood niet eens open.
Tevens door die zelfde ziekte een evenwichtsstoornis etc.
Ik laat het inderdaad door het bedrijf oplossen, flink voor betaald dus moet gewoon goed zijn. Hij heeft hoekprofielen besteld ter versterking van de bestaande beugels, ik ben benieuwd.
Even een andere vraag aan jullie en andere mede tweakers.
Sorry een beetje offtopic, het gaat niet echt over haardhout haha.
Op mijn slaapkamer gaat de installatie van enkelwandig naar dubbelwandig, daar is het volgende aansluitstuk voor gebruikt:
https://www.solinox.com.tr/slxatcr-aansluitstuk-ew-dw. Dit onderdeel ligt op de eerste etage op de vloer en steekt dus (h-m) 12 cm in de vloer.
Echter ontsnapt er flink wat warmte aan 1 kant, het wordt daar zo warm dat ik mijn vingers er niet lang kan houden. Aan de andere kanten van het aansluitstuk geen probleem.
Dit uiteraard ook gemeld bij de installateur, deze geeft aan dat de vloer waarschijnlijk niet waterpas is.
Ik kan precies aan deze kant een tandenstoker er +/- 2 cm insteken.
Nu zat ik te denken om deze hoge temperatuur kit te bestellen om rondom de buis/vloer de boel goed dicht te maken, deze is geschikt voor maximaal 1250 graden:
https://kachelmaterialens...helkit-patroon-310ml.html
Is dat een goede en veilig oplossing?
Even een paar situatie foto's:
Kachel woonkamer:
Buis slaapkamer:
Vloer niet waterpas / warmte die ontsnapt, dit wil ik dus met de hittebestendige kit dicht maken
Alvast bedankt voor jullie advies!