Toon posts:

Ervaringen openhaardhout - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jron667 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:52:
Ik gebruik deze maar het probleem is dat als je deze vergeet binnen te zetten dat ie dan wat moeilijker te bedienen is. Voor de rest ben ik er wel erg blij mee, kan er grote stukken hout zonder probleem mee vast zetten.

[Afbeelding]
Ik heb een zelfgebouwde variant op deze, werkt ideaal.
Sahara schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:49:
Ik heb een nieuw hebbedingetje gezien: https://www.instagram.com...hdnD/?igshid=YmMyMTA2M2Y= een heus zwaard om hout mee te hakken :9. Meer via: http://vikingwoodsplitter.com/.
_O-
Goeie marketing maar lijkt me redelijk onhandig, anders liepen vroeger Vikingen zelf ook niet met bijlen? :P

[Voor 25% gewijzigd door Oogje op 14-01-2023 13:03]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 07:20
Sahara schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:49:
Ik heb een nieuw hebbedingetje gezien: https://www.instagram.com...hdnD/?igshid=YmMyMTA2M2Y= een heus zwaard om hout mee te hakken :9. Meer via: http://vikingwoodsplitter.com/.
Hahaha, dat is wel vet. Beetje met een zwaard rondzwaaien. De buren zullen wel denken.
Vraag me af of de trillingen niet erg doordringen in je handen.

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:20
Hans Esselink schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:36:
@SubSense niet alleen oor en oog bescherming maar ook zaagbroek en veiligheidsschoenen

dank voor de extra info over de zaagbok, ik heb zelf deze:
[Afbeelding]
Mijn vriendin begon hard te lachen toen ik deze liet zien, die is bij jouw na de eerste keer zagen kapot zei ze.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

"Maastricht - Het is brandhout! De kwaliteit van aangeboden haardhout lijkt de laatste maanden fors te zijn afgenomen. Consumenten klagen over rook en geknetter. En ze mopperen vooral over hout dat maar niet wil doen waar het voor aangeschaft is: branden."

Bron: De Telegraaf

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Oogje
  • Niet online
TimmeStein schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:38:
"Maastricht - Het is brandhout! De kwaliteit van aangeboden haardhout lijkt de laatste maanden fors te zijn afgenomen. Consumenten klagen over rook en geknetter. En ze mopperen vooral over hout dat maar niet wil doen waar het voor aangeschaft is: branden."

Bron: De Telegraaf
Zal wel vers gezaagd zijn, meeste wat ik voorbij zie komen op MP moet je nog minimaal een jaar laten drogen.
Gedroogd in de handel kost t helemaal goud geld. :X

Maar de idioten gaan t dus weer verpesten voor de mensen die wel fatsoenlijk stoken |:(

[Voor 7% gewijzigd door Oogje op 20-01-2023 11:25]

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Het artikel staat achter een betaalmuur. Het komt erop neer dat grote leveranciers, Oekraïne (exportverbod) en Belarus (sancties) geen hout meer leveren. Anderen springen in het gat en proberen zoveel mogelijk te exporteren. Ze doen dat door onder andere kortere droogtijden.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Oogje schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:00:
_O-
Goeie marketing maar lijkt me redelijk onhandig, anders liepen vroeger Vikingen zelf ook niet met bijlen?
Ja, fantastisch gedaan. Je wordt er blij en enthousiast van als je ernaar kijkt, misschien juist omdat het goudeerlijk is. Je ziet 'm de roest er vanaf halen en verder slechts vertellen dat degenen die het kopen én zijn buurtkinderen het leuk vinden :*) .

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Leuk ding dat zwaard, maar er zit veel gewicht daar waar je het precies niet wil hebben. De massa wil je in de kop hebben en nergens anders.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:52
Hoe bewaren jullie het hout buiten? Heb het onder een afkapping liggen, van de grond af en het blijft normaal heel goed droog als het sneeuwt of regent. Tijdje geleden hebben we een flinke sneeuwbui gehad (woon niet in Nederland) en nu gaat het grootste gedeelte een stuk minder goed aan. Leggen jullie er ook wel eens stukken plastic overheen, zodat het in iedere geval van boven beschermd blijft? Of iets anders.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Ik heb de kopse kanten van mn stapel open. Stapel ligt tussen een schutting en schuur, met een afdakje erboven.

Droogt als een malle. En als er eens (door harde wind oid) wat water op komt, is dat echt 0 probleem. Dat trekt niet in het hout. Als dat hout een uurtje binnenligt, is dat water weg.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:27
Orangelights23 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:01:
Hoe bewaren jullie het hout buiten? Heb het onder een afkapping liggen, van de grond af en het blijft normaal heel goed droog als het sneeuwt of regent. Tijdje geleden hebben we een flinke sneeuwbui gehad (woon niet in Nederland) en nu gaat het grootste gedeelte een stuk minder goed aan. Leggen jullie er ook wel eens stukken plastic overheen, zodat het in iedere geval van boven beschermd blijft? Of iets anders.
Het ligt onder dak voorkant open achterkant is een schutting met gleuven.
En de week voorraad ligt bij de achterdeur, dat stookten we in een week op en dan in het weekend weer bij vullen.
Tegenwoordig doen we twee maanden met dat flutje wegens warmtepomp.

Aan de andere kant van het huis ligt ook nog wat in een hokje zo'n 3,5 kuub en een vrachtje nog tegen de muur wegens alle hokken vol.

En bij de kachel ligt nog een vracht in de kast.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Orangelights23 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:01:
Kan de wind er wel goed bij? Ik heb wel eens een dikke regenbui op een aanhanger hout gehad maar na een nacht en dag in m'n houthok kon ik het wel weer prima stoken. Ligt op pallets tegen de achterwand van een overkapping. Hout was droog toen het op de aanhanger ging uiteraard.

@Ronald.42 hier heeft de kachel ook nog niet gebrand sinds de WP draait... :9

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:53
Hier wel, maar alleen voor de leuk… het wordt meteen 23 graden en de WP houdt ‘m gelukkig op niet meer dan 19z anders zweten we de tent uit joh!

OhSunnyDay

• Orangelights23
Beekforel schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Kan de wind er wel goed bij? Ik heb wel eens een dikke regenbui op een aanhanger hout gehad maar na een nacht en dag in m'n houthok kon ik het wel weer prima stoken. Ligt op pallets tegen de achterwand van een overkapping. Hout was droog toen het op de aanhanger ging uiteraard.

@Ronald.42 hier heeft de kachel ook nog niet gebrand sinds de WP draait... :9
Wind kan er zeker goed bij, het houtschuurtje staat in onze tuin waarbij er 10 mete rondom niets staat. Er lag ongeveer 20 centimeter sneeuw, een klein deel was bedekt maar de rest gaat sindsdien ook veel moeilijker aan, ondanks dat dat stuk niet in aanraking is gekomen met sneeuw.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Orangelights23 heb je een vochtmeter? Het moet < 15 % vocht bevatten.

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:04
Beekforel schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:53:
@Orangelights23 heb je een vochtmeter? Het moet < 15 % vocht bevatten.
Onder 20% is oké

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Orangelights23 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:40:
[...]

Wind kan er zeker goed bij, het houtschuurtje staat in onze tuin waarbij er 10 mete rondom niets staat. Er lag ongeveer 20 centimeter sneeuw, een klein deel was bedekt maar de rest gaat sindsdien ook veel moeilijker aan, ondanks dat dat stuk niet in aanraking is gekomen met sneeuw.
Hoe lang heb je hier al last van?
Is het niet gewoon ander weer en daarmee minder trek in de kachel?

• Orangelights23
Raymond schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:08:
[...]

Hoe lang heb je hier al last van?
Is het niet gewoon ander weer en daarmee minder trek in de kachel?
Exact sinds er sneeuw op heeft gelegen. Was drie dagen en daarna is het weer rond de 3 graden, zelfde als afgelopen maanden eigenlijk

• Gwaihir
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:40:
Er lag ongeveer 20 centimeter sneeuw, een klein deel was bedekt maar de rest gaat sindsdien ook veel moeilijker aan, ondanks dat dat stuk niet in aanraking is gekomen met sneeuw.
Oh, door een laag sneeuw, ja dat herken ik wel! Dat blijft inderdaad een stuk langer gedoe dan een flinke regenbui.

Hier ook een keer tussen afdak en stapel door een laag sneeuw gewaaid op het hout dat ik daadwerkelijk aan het stoken was. Heel irritant, want dat smelt over de opvolgende dagen langzaam weg en druppelt door de stapel heen. Zo maakt het een flinke laag hout enige tijd onbruikbaar

Toen ik het zag, had ik er al wat sneeuw af gegooid, maar ja.. dat gaat al snel lastig. Heb de natte laag van één helft maar op de andere helft gegooid en pas een weekje later weer gebruikt.

Ik zinde toen ook meteen op stevige maatregelen. Maar ach.. al met al lijkt het eens per twee jaar voor te komen.

• SubSense
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 13:56

SubSense

Not your keys, not your coins

Ik heb hier 2 houthokken, 1 hele grote op het zuiden, en 1 kleinere op het oosten. Afhankelijk van de inslaghoek van de regen is er altijd wel houthok waar geen regen of sneeuw op het hout valt. Als het echt los gaat leg ik een paar dunne houten platen op het hout, onder afschot.

• Oogje
  • Niet online
Ik heb 1 houthok die verkeerd staat denk ik, 3 rijen met tussenruimte genoeg maar wat groene schimmel op de uiteinden van t hout. Te weinig wind gok ik zo, dus maar eens kijken hoe ik dat kan veranderen.

• SubSense

SubSense

Ja, ze zeggen wel eens: "zorg dat de muizen door het hout kunnen lopen" dan kan de verse lucht er ook goed bij. Ik stook hier voornamelijk vuren balken van 10 X 10 X 35 cm. Zie die maar eens op te stapelen met lucht ertussen ;-)

• Gwaihir
  • Niet online
SubSense schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:10:
Ja, ze zeggen wel een: "zorg dat de muizen door het hout kunnen lopen" dan kan de verse lucht er ook goed bij. Ik stook hier voornamelijk vuren balken van 10 X 10 X 35 cm. Zie die maar eens op te stapelen met lucht ertussen ;-)
Da's niet moeilijk: kruislings.

En die muizen schijten de boel aardig onder, trouwens. Gelukkig blijven ze vooral onderin.

[Voor 11% gewijzigd door Gwaihir op 22-01-2023 11:12]

• SubSense

SubSense

@Gwaihir Nee, dat werkt niet zo goed. Wat wel redelijk werkt is touw eronder leggen. 15 meter voor een euro ofzo bij de action. Dan heb ik net 3 mm ruimte voor de wind. De balken zijn al droog. Maar als je ze strak stapelt dan gaan ze toch "zweten".

• SubSense

SubSense

Gisteren een partij balken (7,5 X 7,5 X 75) op de kop getikt. zeik en zeiknat. Maar opgestapeld achter de houtkachel in de veranda. Middag en avond stoken, 2 ventilatoren erop in de avond was het stook droog. Achter de kachel is het ook mega heet. Werkt erg goed.

• Gwaihir
  • Niet online
@SubSense .. en je toont een foto waarop je die nieuwe partij min of meer kruislings hebt gestapeld.. Lol!

Stookdroog heb je hopelijk wel vastgesteld door een balk door te hakken / kloven? Kan goed zijn dat zulke balken alleen aan het oppervlak nat waren, maar qua haardhout drogen is ovendrogen toch enkele dagen laten staan, meen ik begrepen te hebben.

• SubSense

SubSense

@Gwaihir Klopt, maar deze moeten nog gezaagd worden, Die andere zijn 10 X 10 X 30-35 cm. En dat is lastig. Dan heb je altijd veel hout op hout contact.
De balken brandden erg goed na het drogen. Sommige lagen in een plas water voor langere tijd. De binnenkant was volgens de vocht meter tussen 16% en 19%.

edit, ik dat het een enorm verschil maakt of het gaat om "extern" vocht of "intern" vocht. Met intern vocht bedoel ik het vocht wat van nature in het hout zit. Extern vocht lijkt veel eerder uit het hout te trekken.

[Voor 26% gewijzigd door SubSense op 22-01-2023 11:51]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 16:30
SubSense schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:10:
Ja, ze zeggen wel eens: "zorg dat de muizen door het hout kunnen lopen" dan kan de verse lucht er ook goed bij. Ik stook hier voornamelijk vuren balken van 10 X 10 X 35 cm. Zie die maar eens op te stapelen met lucht ertussen ;-)
Dan doe ik het goed! Ik heb elk jaar wel weer 2 muizennesten tussen het hout. En heel veel overwinterende koninginnenwespen en vlinders. En van die grote zwarte spinnen, schrik mij elke keer weer kapot...

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• SubSense

SubSense

hehe, klopt. Regelmatig hebben wij ook een verdwaasde koningin in huis, of opeens een slome mug ;-)

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22
Een update,

ik heb gekozen om wat meer ervaring op te doen met de kettingzaag, een accukettingzaag om precies te zijn.
Dit weekend druk bezig geweest en er ligt nog een halve kuub beuken te zagen. Nu nog kloven en in het houthok leggen. :)

• SubSense

SubSense

@Hans Esselink Als je handig bent, ik heb hier nog 2 kettingzagen met een stekker. Die mag je komen halen voor niets. Bij 1 zit ook een nieuw zwaard + nieuwe ketting. Maar ze hebben wat liefde nodig.

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22
@SubSense

heel handig ben ik niet,

bedankt voor het aanbod maar ik sla over, wellicht iemand anders belangstelling? :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Who Am I? schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Dan doe ik het goed! Ik heb elk jaar wel weer 2 muizennesten tussen het hout. En heel veel overwinterende koninginnenwespen en vlinders. En van die grote zwarte spinnen, schrik mij elke keer weer kapot...
Rode boktor kom ik ook regelmatig tegen. Wel eens een paar nachten van wakker gelegen of dat wel ok is, aangezien ik in houtskeletbouw woon... Maar schijnbaar vinden ze het hout voor de houtkachel lekkerder dan bewerkt hout?

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

@SubSense Misschien wel interesse. Welke omgeving?

@Beekforel Hier ook soms bakken boormeel in de opslag. Maar ik kom ze niet in de dakgordingen vban de garage tegen gelukkig. Boktorren houden ervan om eitjes in vers en onbewerkt hout te leggen. Als het dus nog niet zo lang in de opslag ligt.

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:29
Beekforel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:22:
[...]

Rode boktor kom ik ook regelmatig tegen. Wel eens een paar nachten van wakker gelegen of dat wel ok is, aangezien ik in houtskeletbouw woon... Maar schijnbaar vinden ze het hout voor de houtkachel lekkerder dan bewerkt hout?
Wij hebben dit ook en ik heb dit eens uitgeplozen, daaruit trok ik de conclusie dat de rode boktor alleen vak onbewerkt eiken houd en de rest lekker laat zitten. Wij komen de beesten regelmatig tegen in huis omdat ze uit het hout komen als de omgeving warmer wordt. Wij wonen ook in houtskeletbouw, met een hardhouten vloer en een aantal houten meubels. Maar tot nu toe verbranden ze liever dan dat ze daaraan beginnen. Op ander hout dan eiken heb ik ze ook nog niet gevonden.

• Oogje
  • Niet online
TimmeStein schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:03:
@Beekforel Hier ook soms bakken boormeel in de opslag. Maar ik kom ze niet in de dakgordingen vban de garage tegen gelukkig. Boktorren houden ervan om eitjes in vers en onbewerkt hout te leggen. Als het dus nog niet zo lang in de opslag ligt.
Boormeel ook, en eerst dacht ik dat deze https://nl.wikipedia.org/wiki/Mierkever de schuldige was, maar die jaagt juist op ellende in t hout.

• Gwaihir
  • Niet online
Degene die ons huis heeft gebouwd was nogal een hamsteraar. Toen wij het kochten lag er nog oud haardhout, vergaan van de houtworm - en dat blijkt ook 'n stuk minder te branden! Een afdak was inmiddels te ver heen van houtworm en rot en moest vervangen worden. De gehele (kap van) de schuur moest behandeld worden vanwege de houtworm. Hier en daar ook een boktorgang gesignaleerd. Sommige wellicht onopgemerkt gebleven van vóór het hout bewerkt werd. Dat plaatselijk behandeld. Kost een lieve duit kan ik je zeggen, en kopzorgen.

Dus wel enigszins voorzichtig geworden ten aanzien daarvan. Geen grof hout in de tuin om te vergaan (diverse oude dikke stukken tak / stam afgevoerd). (Liever) geen ongelakt hout in gebruik (spullen, nieuwe constructiedelen). Haardhout max 24 uur in huis (en in het uitvliegseizoen liefst nog korter). Haardhout kun je ook te veel hebben (= het wordt te oud). Daar óók op letten dus.

Houtworm legt in hout dat al een half jaar dood is en blijft er dan twee à drie jaar in, om dan ergens maart - september uit te vliegen. De andere houtkevers hebben vergelijkbaar gedrag. Het moet dus goed te doen zijn het overgrote deel van de beestjes te stoken vóór het een zich voortplantende kever wordt en zo de verspreiding onder controle te houden :).

• Gramser
Wij zijn bezig met het opknappen van de zolder (huis is van 1935 ongeveer), en daar zit nog het originele dakbeschot op. We hebben het bij aankoop volledig laten behandelen tegen houtworm en boktor, en later zelf ook nog een en ander bijgewerkt in andere delen van het huis. Toch kwamen we op zolder nog de graafgangen van boktor tegen in een enkele dakbeschot-lplank. Hoewel er geen hoopjes zaagsel onder lagen, schrik je wel weer. De boel zo ver mogelijk opengekrabd en dat ook weer behandeld.

En het blijft dan altijd "op hoop van zegen". Gelukkig heeft het dakbeschot geen echt dragende functie meer nadat er aan de buitenkant renopir is opgegaan, maar je hoopt maar dat de beestjes de balken niet ook erg lekker zijn gaan vinden. Gelukkig daarvan nog geen bewijs gevonden...!

Maar, haardhout niet meer dan 24 uur in huis is wel een goede.

OhSunnyDay

• Gramser
Ander vraagje: ik zag laatst dat zich een klein beetje roestwater had verzameld vanuit de aansluiting tussen de pijp (die vanaf de Morso 1010 recht omhoog gaat naar het plafond) en de bovenkant van de kachel. Iemand die dat wel eens heeft meegemaakt, moet ik me daar zorgen over maken?

OhSunnyDay

• Gwaihir
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:41:
Maar, haardhout niet meer dan 24 uur in huis is wel een goede.
Ja, dit blijkt een kleine moeite en voorkomt uitvliegen van houtworm, boktor e.d. in huis. (Zeker buiten het uitvliegseizoen, wat toch niet zoveel overlap heeft met het stookseizoen.) Want mocht zo'n kever een partner vinden, dan worden die eitjes echt wel gelegd lijkt me, of ze nu 'ideaal' hout aantreft of het maar ergens mee moet doen..

(Tegen wespenkoninginnen doet het overigens heel weinig; die ontwaken snel bij kamertemperatuur.)

• Gwaihir
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:45:
Ander vraagje: ik zag laatst dat zich een klein beetje roestwater had verzameld vanuit de aansluiting tussen de pijp (die vanaf de Morso 1010 recht omhoog gaat naar het plafond) en de bovenkant van de kachel. Iemand die dat wel eens heeft meegemaakt, moet ik me daar zorgen over maken?
Goed is het niet. Ik zou het wel in de gaten houden. Regent het (te veel) in je schoorsteen wellicht?

• Gramser
Het heeft de afgelopen tijd natuurlijk wel erg veel geregend en in die periode heb ik juist de haard niet aangehad. En het is natuurlijk ook gewoon een open verbinding met de buitenlucht, ook al zit er een kap op. Ik ga het zeker in de gaten houden.

Ik heb ook al even contact gehad met de verkoper, die zojuist heel correct terugbelde. Zij dachten óf condens, of inderdaad regen. Condens zou komen door niet heet genoeg te stoken, maar ik denk niet dat dat het geval is. Ik stook de haard bij het eerste aanmaken meteen hoog op, volgens Zwitserse methode, en met genoeg hout erin.
Zij geven dus ook aan om het in de gaten te houden en als het terugkomt moet ik even aan de bel trekken, dan schijnen zij wel wat te kunnen aanpassen aan de aansluitingen. We gaan het zien.

Ik had trouwens een foto:

[Voor 35% gewijzigd door Gramser op 24-01-2023 11:25]

OhSunnyDay

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee