[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste
Acties:
  • 401.378 views

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

The_Goat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:40:
[...]
Nu kopen en op 10k verkopen lijkt me geen goede tacktiek
Waarom, als ik vragen mag?
Mij lijkt het niet slecht om nu te kopen, een verkooporder in te stellen rond 10k en dan gewoon te wachten... Da's toch een mooie 20%?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Imgnrydrmr schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Mij lijkt het niet slecht om nu te kopen, een verkooporder in te stellen rond 10k en dan gewoon te wachten... Da's toch een mooie 20%?
Ik denk dat hij bedoeld dat het eruit ziet dat BTC nog wel een stuk naar beneden gaat en in dat opzicht is het jammer als je nu koopt. Echter weet niemand zeker wat BTC gaat doen dus als je voor de lange termijn BTC koopt en er verder niet op let (en dus ook niet in paniek verkoopt als BTC op 7k staat) dan kun je nu prima kopen inderdaad.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Omdat BTC naar 100k gaat natuurlijk :+

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Jammer,nou ja dan gaan we maar naar de 7,2K. van 01 januari. Shit happens.
Edit: ongekend wat er op de aandelenbeursen gebeurt, corona en natuurlijk een evt. val van de petrodollar, spannende tijden!

[ Voor 45% gewijzigd door RaptorXS op 11-03-2020 18:25 ]

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
idd, kom maar door met de volgende daling. Rekt marktje

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
Tominatie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:25:
idd, kom maar door met de volgende daling. Rekt marktje
Nog steeds les niet geleerd, of inmiddels wel? Hoop dat je voornamelijk in stables/fiat zit tijdens deze dalingen. Mijn les die ik geleerd heb is niet uit te gaan van wat doemdenkers (zoals Crypto Kirby) etc. voorheen zeiden, maar met het feit dat de WHO nu officieel spreekt van een Pandemie.. en gezien het feit dat een Covid-19 test in Amerika +/- 3000 dollar kost... is het niet ondenkbaar dat de 6, 5, en nog lager k's in zicht komen.. immers in onzekerheid stijgt eigenlijk niks. Daar kan zelfs the Plunge Protection Team van Trump niet oneindig de markten mee ondersteunen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Sahara schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Nog steeds les niet geleerd, of inmiddels wel? Hoop dat je voornamelijk in stables/fiat zit tijdens deze dalingen. Mijn les die ik geleerd heb is niet uit te gaan van wat doemdenkers (zoals Crypto Kirby) etc. voorheen zeiden, maar met het feit dat de WHO nu officieel spreekt van een Pandemie.. en gezien het feit dat een Covid-19 test in Amerika +/- 3000 dollar kost... is het niet ondenkbaar dat de 6, 5, en nog lager k's in zicht komen.. immers in onzekerheid stijgt eigenlijk niks. Daar kan zelfs the Plunge Protection Team van Trump niet oneindig de markten mee ondersteunen.
De vraag is hoe de cryptomarkt op deze gebeurtenissen reageert.

Dat Shell slecht gaat op een lage oliemarkt, is logisch.
Dat de halve wereldeconomie een duik maakt als X% van de wereldbevolking opeens thuis gaat werken voor lange periode, businesstrips niet toegestaan zijn en bijeenkomsten worden geannuleerd, is logisch.
Combineer dat met een economie die qua conjuctuurbewegingen echt een keer de langste rek heeft gehad, en 1+1=2.

Bitcoin is echter opgezet juist vanwege onvrede over het financiële systeem, júíst vanwege de economische crisis van 2008. Het genesisblok kwam in 2009.

Niemand weet wat er gaat gebeuren, crypto heeft nog nooit een recessie of crisis meegemaakt. Maar interessant is het zeker. Iedereen moet natuurlijk zijn eigen inschattingen maken. Ik zou alleen niet zomaar zeggen dat BTC minder waard wordt wanneer er onzekerheid is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:26
Richh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Ik zou alleen niet zomaar zeggen dat BTC minder waard wordt wanneer er onzekerheid is.
Ik ook niet.
Maar er zijn wèl heel veel gewone mensen die hun fiat gewoon in de portemonnee willen hebben in tijden van onzekerheid.
En die gaan nu dus zeker geen bitcoins kopen (of zelfs juist verkopen)

Ik lul ook zomaar wat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:46:
[...]

De vraag is hoe de cryptomarkt op deze gebeurtenissen reageert.

Dat Shell slecht gaat op een lage oliemarkt, is logisch.
Dat de halve wereldeconomie een duik maakt als X% van de wereldbevolking opeens thuis gaat werken voor lange periode, businesstrips niet toegestaan zijn en bijeenkomsten worden geannuleerd, is logisch.
Combineer dat met een economie die qua conjuctuurbewegingen echt een keer de langste rek heeft gehad, en 1+1=2.

Bitcoin is echter opgezet juist vanwege onvrede over het financiële systeem, júíst vanwege de economische crisis van 2008. Het genesisblok kwam in 2009.

Niemand weet wat er gaat gebeuren, crypto heeft nog nooit een recessie of crisis meegemaakt. Maar interessant is het zeker. Iedereen moet natuurlijk zijn eigen inschattingen maken. Ik zou alleen niet zomaar zeggen dat BTC minder waard wordt wanneer er onzekerheid is.
Ik heb meerdere charts gezien waarbij BTC vrijwel volledig hetzelfde beweegt als de SPX of een aandeel op de SPX. Dit zowel op de 1 minuut als op uren en langer. Helaas is de conclusie dat wanneer de beurs zakt BTC mee omlaag gaat. Wat er verder voor een doel achter BTC zit veranderd daar helaas niets aan.

• Richh
shovelhead1340 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:54:
[...]

Ik ook niet.
Maar er zijn wèl heel veel gewone mensen die hun fiat gewoon in de portemonnee willen hebben in tijden van onzekerheid.
En die gaan nu dus zeker geen bitcoins kopen (of zelfs juist verkopen)
Hoe zeker is fiat?

Iedere euro die ik vasthoud op mijn spaarrekening kost alleen maar geld. Er wordt wereldwijd zoveel geld geprint om de economie maar op gang te houden, dat de waarde steeds sneller afneemt. Als je nu in de markt bent voor iets als een koophuis (aka, een gegeven schaars goed) dan voel je de waarde van spaargeld vrij hard verdampen.

De effecten van de vorige crisis zijn beperkt door bankschulden op te kopen. Dat is gedaan door goedkope leningen en ergo veel geld te printen. Deze 'oplossing' is bij een volgende crisis niet meer mogelijk, immers de rente kan niet lager. Toch..? :+ Hoe dan ook: wat er nu gebeurd, is nog nooit eerder gebeurd.

Als Bitcoin in het begin van de crisis een stuk 'vastigheid' kan neerzetten, dan kan het misschien wel voldoende vertrouwen genereren om als 'safe haven' net zoals goud te functioneren.

Als het in dat eerste faalt, ja dan kan je inderdaad beter uitstappen.
PilatuS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Ik heb meerdere charts gezien waarbij BTC vrijwel volledig hetzelfde beweegt als de SPX of een aandeel op de SPX. Dit zowel op de 1 minuut als op uren en langer. Helaas is de conclusie dat wanneer de beurs zakt BTC mee omlaag gaat. Wat er verder voor een doel achter BTC zit veranderd daar helaas niets aan.
Whut! Dat is best bijzonder, waar komt die koppeling vandaan?
Dat alle crypto meebeweegt met BTC is prima te verklaren door trading pairs, maar een koppeling met de SPX is best bizar als je het mij vraagt.

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:08:
[...]
Whut! Dat is best bijzonder, waar komt die koppeling vandaan?
Dat alle crypto meebeweegt met BTC is prima te verklaren door trading pairs, maar een koppeling met de SPX is best bizar als je het mij vraagt.
Blijkbaar als mensen aandelen dumpen wordt ook BTC verkocht. De beurs gaat omlaag, BTC gaat omlaag. De beurs bounced, BTC bounced. De beurs zakt verder, BTC zakt verder. Als je dan de charts van BTC en van de beurs op elkaar legt volgen ze elkaar heel erg goed. Het zou mij zelfs niets verbazen als er bots draaien die BTC shorten wanneer de beurs weer verder zakt en gaan longen als de beurs bounced. BTC was al wel aan het zakken voor de beurs begon, maar sindsdien volgen ze elkaar heel erg goed. Dat mensen naar BTC zouden gaan wanneer de beurs het slecht doet, dat mythe is inmiddels keihard ontkracht.

• RaptorXS
Toch draait het voornamelijk om de petrodollar.
Sinds het loskoppelen van de goudprijs aan de dollar (BrettonWoods en Nixon in 1971 (?) hadden de USA en SA de overeenkomst om de oliehandel te koppelen aan de dollar.
De Yanks doen er alles voor om dat in stand te houden, zie Ghadaffi, Venezuela, Iran etc.
Putin heeft ze nu een dikke vinger gegeven en terecht.
Met een prijs van 30 dollar voor olie kunnen ze het nog jaren volhouden.

De Saoedis kunnen het niet lang volhouden omdat hun begroting ineenstort met de huidige prijzen, dus onrust.

De Amerikanen verliezen het sowieso want oppompen van schalie-olie is veel te duur en die bedrijven hebben al moeite om hun hoofd boven water te houden, gaan massaal failliet dus.
Het embargo op het Gulfstream projekt naar Duitsland werd ook niet gewaardeerd door de Russen want de Yanks wilden hun LNG produktie veilig stellen.

De ING en ABN hebben kapitalen uitstaan in de energiesector, tot 3/4 van hun eigen vermogen, wat het doet met de koersen, zie de AEX.

Wat het allemaal doet met de crypto's? We gaan het meemaken maar dat er de laatste weken een correlatie is met de aandelenbeursen, dat klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 11-03-2020 19:54 . Reden: typo ]

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
[...]

Omdat naar mijn mening een higher low, en of dat nou 7.2k of 7,6k is maakt niet heel veel uit, wel een iets grotere impuls kan geven dan een run naar 10k, met een halving (of we verzinnen met z'n allen nog even een andere bullish reden) in het vooruitzicht die een hoop fomo kan creëren.

Ik ben iig op zoek naar swing longs met hogere targets dan 10k

• Richh
PilatuS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Blijkbaar als mensen aandelen dumpen wordt ook BTC verkocht. De beurs gaat omlaag, BTC gaat omlaag. De beurs bounced, BTC bounced. De beurs zakt verder, BTC zakt verder. Als je dan de charts van BTC en van de beurs op elkaar legt volgen ze elkaar heel erg goed. Het zou mij zelfs niets verbazen als er bots draaien die BTC shorten wanneer de beurs weer verder zakt en gaan longen als de beurs bounced. BTC was al wel aan het zakken voor de beurs begon, maar sindsdien volgen ze elkaar heel erg goed. Dat mensen naar BTC zouden gaan wanneer de beurs het slecht doet, dat mythe is inmiddels keihard ontkracht.
De goudprijs volgt natuurlijk ook de beurs in grote lijnen. Toch is in slechte economische tijden, goud stabieler dan de beurs.

Mijn vraag is overigens meer hoe BTC reageert op een lage dollar / lage euro / lage yen. Dat is wel iets anders dan de beurs.

Maargoed, we gaan het zien ;)

• RaptorXS
WallStreet alweer bijna 7% in de min, dan wordt de handel even stopgezet. ;)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 23:37
RaptorXS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:10:
WallStreet alweer bijna 7% in de min, dan wordt de handel even stopgezet. ;)
Ja en BTC maakt een mooie bounce.. Het begin van het eind van de correlatie tussen BTC en stonks?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 13:56
RSI niet meer oversold, goed teken (ik kijk op de uurgrafiek)

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Ik kijk al 2 weken niet meer naar mijn delta app, slecht teken.

Zero.

• RaptorXS
Stokstaart schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Ja en BTC maakt een mooie bounce.. Het begin van het eind van de correlatie tussen BTC en stonks?
Zou het prachtig vinden als echte crypto believer :)

Edit: hierbij een linkje over de correlatie: https://www.zerohedge.com...-biggest-stock-crash-2009

[ Voor 19% gewijzigd door RaptorXS op 11-03-2020 20:56 ]

• Nopheros
  • Nu online
BTC zou een correlatie met aandelen beurzen hebben? Hoe komen jullie daar bij dan :?

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ik vind de markt zo wel lekker gaan, heerlijk die procentjes binnenharken.
Fijne dag om te traden zo....

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• PilatuS
  • Niet online
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:58:
BTC zou een correlatie met aandelen beurzen hebben? Hoe komen jullie daar bij dan :?
Ehm, lees de reacties ?

• Nopheros
  • Nu online
Ehm daar reageer ik toch op? Welke reacties heb ik dan gemist?

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 11-03-2020 21:03 ]

• Stokstaart
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Ehm daar reageer ik toch op? Welke reacties heb ik dan gemist?
Of leg de charts van de afgelopen weken eens naast elkaar.. De overeenkomsten zullen je vast niet ontgaan..

• Nopheros
  • Nu online
Stokstaart schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Of leg de charts van de afgelopen weken eens naast elkaar.. De overeenkomsten zullen je vast niet ontgaan..
Ik vind het zeer bijzonder dat mensen altijd verbanden moeten zoeken. Dus omdat een paar lijntjes overeenkomen in een periode van een paar weken is er een verband? En de vorige 10 jaar dan?

[EDIT]
Die heb ik inderdaad gemist, bedankt voor de quote. Ik zal zelf ook eens kijken maar feit is dat BTC in juli omhoog ging terwijl de beurs ook omhoog ging. Vervolgens ging BTC naar 6400 dollar terwijl de beurs netjes omhoog bleef gaan tot 10k+. Ik zie geen relatie, mischien op dagelijks niveau maar of dat toeval is of niet, geen idee. Ik vind het dan een beetje extreem om te spreken over een verband eerlijk gezegd.

[ Voor 46% gewijzigd door Nopheros op 11-03-2020 21:14 ]

• Stokstaart
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Ik vind het zeer bijzonder dat mensen altijd verbanden moeten zoeken. Dus omdat een paar lijntjes overeenkomen in een periode van een paar weken is er een verband? En de vorige 10 jaar dan?
De vorige 10 jaar hadden we geen financiële crisis en konden we niet testen of BTC de 'safe haven' was die we hopen dat hij is.

• Nopheros
  • Nu online
Stokstaart schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:13:
[...]

De vorige 10 jaar hadden we geen financiële crisis en konden we niet testen of BTC de 'safe haven' was die we hopen dat hij is.
Mja voor alsnog gaat BTC gewoon naar beneden. Als het geld van aandelen idd naar BTC zou gaan dan had ik toch wel een flinke stijging verwacht. In iedergeval zoals goud, iets, gestegen is in maart. Ik zie niets anders als kleine bounces die 100% normaal zijn na een daling van 10.5k naar 7.6k.

Zou eerder vreemd zijn als er geen bounces waren maar 1 rechte lijn naar beneden.

[ Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 11-03-2020 21:17 ]

• PilatuS
  • Niet online
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:11:
[...]
Die heb ik inderdaad gemist, bedankt voor de quote.
Het stond allemaal op dezelfde pagina met maar een paar posts hoger, vandaar :)
Ik zal zelf ook eens kijken maar feit is dat BTC in juli omhoog ging terwijl de beurs ook omhoog ging. Vervolgens ging BTC naar 6400 dollar terwijl de beurs netjes omhoog bleef gaan tot 10k+. Ik zie geen relatie, mischien op dagelijks niveau maar of dat toeval is of niet, geen idee. Ik vind het dan een beetje extreem om te spreken over een verband eerlijk gezegd.
Ik zeg ook niet dat BTC altijd een verband heeft met de beurs. Puur en alleen dat het nu de laatste tijd wel allemaal elkaar volgt. Charts die op de minuut elkaar goed volgen en ook op hogere timeframes. Nou kan deze tijdelijke trend ook prima tijdelijk zijn, maar op dit moment is het er, dus er rekening mee houden is wel zo handig.

• Stokstaart
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:16:
[...]

Mja voor alsnog gaat BTC gewoon naar beneden. Als het geld van aandelen idd naar BTC zou gaan dan had ik toch wel een flinke stijging verwacht. In iedergeval zoals goud, iets, gestegen is in maart.
Om dat te laten gebeuren moet BTC zich eerst bewijzen als hedge. Daarvoor moet hij zich tegengesteld aan de reguliere markten gaan bewegen (zoals goud). Dit is de eerste echte bounce tijdens een flinke wick van de reguliere markten en zou het dus het begin van dat proces kunnen zijn. Dat is alles wat ik zeg.

• XA4DB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-12 22:46
Belgische overheid veilt in beslag genomen bitcoins: https://m.hln.be/geld/eco...enomen-bitcoins~a85fe7fd/

• The_Goat
Als actieve daytrader moet je momenteel wel zo ontzettend veel kunnen pakken. niet normaal wat een actie.

Helaas heb ik zelf geen tijd gehad vandaag en zie ik dat m'n buyorders van btc op 25$ gemist zijn ongeveer, dus beter nog even omlaag gaan.
Maar als je naar de daily candles kijkt vind ik BTC er nog niet eens zo heel slecht uit zien momenteel (mits daily close 7800+ en liefst zelfs 7877+ is)

• Nopheros
  • Nu online
The_Goat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:27:
Als actieve daytrader moet je momenteel wel zo ontzettend veel kunnen pakken. niet normaal wat een actie.

Helaas heb ik zelf geen tijd gehad vandaag en zie ik dat m'n buyorders van btc op 25$ gemist zijn ongeveer, dus beter nog even omlaag gaan.
Maar als je naar de daily candles kijkt vind ik BTC er nog niet eens zo heel slecht uit zien momenteel (mits daily close 7800+ en liefst zelfs 7877+ is)
Respect als je daar structureel winst mee kan pakken, heb ik het geduld/lef niet voor.

Inmiddels gaan alle winkels in italie dicht behalve supermarkten en apotheken. Merkel denk dat ongeveer 60 miljoen duitsers corona zullen krijgen.

Aandelen beurzen gaan rekt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Nopheros Ik had 1/3e van mijn vakantie naar Italië in de meivakantie aanbetaald, maar krijg het helaas niet terug. Erg zonde, niet rekt, maar daar had ik heel veel mooie cryptocurrency van kunnen kopen...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• The_Goat
Taro schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:35:
[...]

Klopt en eens, maar ik ben even voorzichtig met de funds. Gisteren >1.000 Euro verloren verspreid over verschillende zaken omdat ik niet achter de knoppen kon zitten, de dagen ervoor waren ook niet florissant. Dat kon ik prima hebben met de resultaten van de afgelopen maanden, maar soms zit het enkele weken mee, soms zit het enige tijd tegen en dat laatste is de laatste week het geval. En wanneer het tegenzit word ik voorzichtiger, vandaar dat ik deze week bijv. ook nog 50% van de waarde van mijn aandelen naar mijn bankrekening heb overgemaakt (Wat overigens 100% winst was) om het risico kleiner te maken. Ik heb namelijk de nare gewoonte om all-in te gaan ;) , het is alles of niets en soms pakt dat verkeerd uit.

Dan nu maar wat minder winst met Bitcoin, maar in ieder geval extra verlies voorkomen, vandaar de voorzichtige aanpak.

Edit: Goed om nog eens te benoemen: Crypto en aandelen zijn voor mij echt bijzaak. Het is een hobby, ik draai gemiddeld zeker positief, maar haal mijn voornaamste inkomsten uit heel andere zaken. Daarom ga ik er misschien soms in de ogen van anderen ook wat laks mee om.
Had hier nog niet op gereageerd. Ik denk dat downsizen als het even niet loopt alleen maar goed is, daar zit bij mij nog wel eens een fout ;)

Maar waar het mij om ging is dat de trendline (of onderkant van jou driehoek) hier al vaak gepost werd als het ultieme buysignal. Als dat je strategie is, dan zou je die imo altijd moeten volgen. Risk/reward is super helder, het is een HTF setup

Daarnaast werd deze trendline al gepost toen btc nog boven de 9k aan het traden was, toen zou iedereen gaan kopen, nu zijn de meesten bang en zien ze er vanaf, dat lijkt me geen goede strategie. De kans is groot dat je dan weer boven de 9k+ in fomod

Andere discussie die je kan voeren is of trendlines wel of geen support/resistance zijn, maar dat is nu niet aan de orde ;)

• Nopheros
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:38:
@Nopheros Ik had 1/3e van mijn vakantie naar Italië in de meivakantie aanbetaald, maar krijg het helaas niet terug. Erg zonde, niet rekt, maar daar had ik heel veel mooie cryptocurrency van kunnen kopen...
Is de vakantie inmiddels geannuleerd? Mei vakantie is nog een kleine 2 maand weg volgens mij? In theorie moet alles in Italie dan weer open zijn. Kan echter best zijn dat we op dat punt in NL niet meer ons huis uit mogen. 8)7

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Is de vakantie inmiddels geannuleerd? Mei vakantie is nog een kleine 2 maand weg volgens mij? In theorie moet alles in Italie dan weer open zijn. Kan echter best zijn dat we op dat punt in NL niet meer ons huis uit mogen. 8)7
Nee, annuleren heeft geen zin, dus ik laat het gewoon openstaan en ik ga proberen de reservering te verschuiven als blijkt dat het sowieso niet meer door kan gaan. Meivakantie begint 27 april al.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 11-03-2020 23:08 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:23
The_Goat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:47:
[...]
"...Daarnaast werd deze trendline al gepost toen btc nog boven de 9k aan het traden was, toen zou iedereen gaan kopen, nu zijn de meesten bang en zien ze er vanaf, dat lijkt me geen goede strategie..."
Normaal gesproken idd niet, maar er zijn inmiddels wel enkele ontwikkelingen gaande die zo'n strategie kunnen beïnvloeden, bijvoorbeeld de snel groeiende onzekerheid omtrent Corona en het feit dat BTC tegen veler verwachting in met de beurzen meebeweegt in plaats van er tegenin. Ik kan me goed voorstellen dat mensen wat voorzichtiger zijn met instappen momenteel.

Verwijderd

The_Goat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Nu kopen en op 10k verkopen lijkt me geen goede tacktiek
Hoezo niet? Ik ken mensen die dit constant doen met kleine beetjes zodra de $7,8k of daaronder kopen ze gefaseerd in en meteen bij $10k verkopen ze weer een aantal, de winst laten ze staan voor de long term. Dit werkt goed hoor.

• toilet_paper
Voor de short term lijkt dit wel een mooie bullish divergence imho:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcFrIPw0LlpxUE5LIVaIWvl4bKE=/f/image/hNaYaAqqe2eLn8G0WohIlTQj.jpg
(1hr chart BTCUSD, Bybit)
Ome TP waagt er maar weer es een kleine longpositie aan met een strakke SL :)
Gewoon voor de leuk, en omdat ik weer es een paar uurkes tijd heb.

• The_Goat
Toen BTC de bovenkant van de befaamde driehoek aanraakte waren er ook vast wel wat bullish argumenten om van de trendline af te wijken en toch te kopen, zal altijd de afweging zijn.

Voorzichtig instappen doe je ergens mid range met een dca strategie ofzo, op mogelijke grenzen van een HTF range is je risk/reward zo goed dat je dat niet moet doen

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De Bitcoin daily is weer groen *O* *O*

Morgenochtend waarschijnlijk weer -O- -O-

Ben overigens sinds gisteravond weer all-in, ook het dipje van vandaag meegepakt, hup, op naar de 9.5k, want daar ga ik zeker verkopen, al dan niet eerder...

[ Voor 51% gewijzigd door Taro op 11-03-2020 23:37 ]

• toilet_paper
Taro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:36:
Ben overigens sinds gisteravond weer all-in, ook het dipje van vandaag meegepakt, hup, op naar de 9.5k, want daar ga ik zeker verkopen, al dan niet eerder...
Met een beetje geluk kun je dat alsnog vanuit Italië regelen ;)
Ik hoop voor je dat de boel met een sisser afloopt, anders is het wel balen dat je die aanbetaalde centen voor die reis kwijt bent.
Ok, het is voor iedereen overmacht, maar ja, het blijft toch zuur.
Is er verzekeringstechnisch niet iets te regelen?
Wellicht dat de overheid op termijn nog met een speciale schadevergoedingsregeling komt voor gedupeerden. Je zult niet de enige zijn in een dergelijke situatie.

• RaptorXS
NOS NIEUWS • BUITENLAND • VANDAAG, 02:17
Inreisverbod VS voor alle Europese landen behalve Verenigd Koninkrijk
Bron: https://nos.nl/artikel/23...-verenigd-koninkrijk.html
Dieprode beursen morgen weer? Eens zien wat de crypto's doen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:58
RaptorXS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:33:
[...]

Bron: https://nos.nl/artikel/23...-verenigd-koninkrijk.html
Dieprode beursen morgen weer? Eens zien wat de crypto's doen.
:)

Verwijderd

Weer een prachtige trade gepakt op RLC gisteren. Ingekocht op 5981 sats, verkocht op 5541.

Samen met nog wat mooie moves alweer 10% Bitcoin verdampt _O-

Jaapio doet maar even niets meer. -O-

• bie100
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:26:
Weer een prachtige trade gepakt op RLC gisteren. Ingekocht op 5981 sats, verkocht op 5541.

Samen met nog wat mooie moves alweer 10% Bitcoin verdampt _O-

Jaapio doet maar even niets meer. -O-
beter een paar maanden niet kijken :+

Verwijderd

bie100 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:59:
[...]

beter een paar maanden niet kijken :+
Yup. Tis weer winter :+

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
Taro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:36:
De Bitcoin daily is weer groen *O* *O*

Morgenochtend waarschijnlijk weer -O- -O-

Sterkte. Trump’s America first doet jouw all-in pf niet veel goeds ben ik bang.

• bie100
Sahara schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:41:
[...]

Sterkte. Trump’s America first doet jouw all-in pf niet veel goeds ben ik bang.
daar hebben we allemaal last van zo te zien :O

Verwijderd

Kunnen we hier iemand de schuld van geven?

Trump, China, Erdogan, of wat mij betreft een early investor zoals @.oisyn.

Dat is zoveel makkelijker kijken in de spiegel smorgens.

Tja euh, niet mijn schuld he.

• bie100
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:12:
Kunnen we hier iemand de schuld van geven?

Trump, China, Erdogan, of wat mij betreft een early investor zoals @.oisyn.

Dat is zoveel makkelijker kijken in de spiegel smorgens.

Tja euh, niet mijn schuld he.
geef alleen me eigen de schuld had eerder moeten innen

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-12 09:42
Looool MASSIVE DUMP.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:15
Ik denk dat ik de enige ben die niks heeft gedaan en gewoon hodlt? :) Toch beetje spijt van hehe.. Je weet dat het daalt, en toch zo iets hebben van "aw boeie, ik zit er in voor de lange termijn en zie volgend jaar wel weer". Zo 'gooi' je toch weer 100en euro's weg eigenlijk.. Ach ja, thats me, stupid as always.

• Pelox
Looool MASSIVE WORLD WIDE CRISIS

Gelukkig is 8200 de bodem. O nee toch niet.. ta werkt zo goed. :F

Ps. When moon?

[ Voor 15% gewijzigd door Pelox op 12-03-2020 08:21 ]

Zero.

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-12 17:59
Pelox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Looool MASSIVE WORLD WIDE CRISIS

Gelukkig is 8200 de bodem. O nee toch niet.. ta werkt zo goed. :F

Ps. When moon?
Geen support lijn die dit paniek kan stoppen in de markten.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12 20:38

raq

Mijn hopium: In een bullmarkt had je toch ook correcties van 30%, daar zitten we nu bijna op.

De tijd leert of het tij keert

• Pelox
raq schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:26:
Mijn hopium: In een bullmarkt had je toch ook correcties van 30%, daar zitten we nu bijna op.
We zitten alleen al 2 jaar in een bearmarket

Zero.

Verwijderd

bie100 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:15:
[...]

geef alleen me eigen de schuld had eerder moeten innen
Dan geef ik jou gewoon ook de schuld. :+

• bie100
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Dan geef ik jou gewoon ook de schuld. :+
helemaal goed 8)

• The_Goat
Vanavond Eth voor 150$? Lekker seg

• Imgnrydrmr

Imgnrydrmr

Purrmeow~

The_Goat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:47:
[...]

Maar waar het mij om ging is dat de trendline (of onderkant van jou driehoek) hier al vaak gepost werd als het ultieme buysignal. Als dat je strategie is, dan zou je die imo altijd moeten volgen. Risk/reward is super helder, het is een HTF setup
Alhoewel ik zeker in TA geloof (da's ook de reden dat ik het aan het leren ben) mag je ook het algemene sentiment niet onderschatten. Alles crasht momenteel: aandelen, fondsen, edelmetaal. Waarom zou crypto de uitzondering zijn die netjes het lijntje volgt? Waarom zou je nu instappen als je ziet dat al de rest nog zwaar in de min gaat?

• bie100
The_Goat schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:59:
Vanavond Eth voor 150$? Lekker seg
morgen voor 100 nog beter

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

bie100 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:00:
[...]

morgen voor 100 nog beter
Dan zou ik zeker nog even wachten want 3 dagen later koop je 'm voor 50 :Y)

XRP = trash

• bie100
Mr_Ripple schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Dan zou ik zeker nog even wachten want 3 dagen later koop je 'm voor 50 :Y)
*O* *O* d:)b

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-12 08:45
Wanneer bodem
Sta klaar met een zak geld

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
pietz0r schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:03:
Wanneer bodem
Sta klaar met een zak geld
Bodem van Bitcoin of van Corona virus?
Als het zo doorgaat kunnen alle TA voorspellingen de prullenbak in.

• Nopheros
  • Nu online
Deze crisis lijkt groter te gaan worden dan in 2008. Sterkte ;w

• pietz0r
mengenli schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:07:
[...]

Bodem van Bitcoin of van Corona virus?
Als het zo doorgaat kunnen alle TA voorspellingen de prullenbak in.
Voor nu bitcoin maar corona gaat er ook wel in

• lighting_
  • Laatst online: 21-12 15:48
Nopheros schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:08:
Die was erger. Banken konden omvallen. Dit is een stop op de economie.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Een crisis is zo groot als je 'm zelf maakt.
In Duitsland krijgt 60% griep dit jaar, normaal is dat 40% en toevallig krijgen we allemaal dezelfde griep, dat is normaal anders omdat er heel veel verschillende varianten bestaan.
Lekker allemaal snel aan de griep, maandje bijkomen en weer doorrrrrrr

XRP = trash

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mr_Ripple schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:13:
[...]

In Duitsland krijgt 60% griep dit jaar, normaal is dat 40% en toevallig krijgen we allemaal dezelfde griep, dat is normaal anders omdat er heel veel verschillende varianten bestaan.
Plus 20% van de opa's en oma's die omvallen.
Weet niet of jij familie hebt in de category 70+, maar misschien moet je dan maar alvast afscheid gaan nemen.

Verwijderd

Corono schijnt wel wat heftiger te zijn dan een normaal griepje. Vooral de infecties aan de luchtwegen liggen procentueel een stuk hoger bij COVID-19.

Maargoed wat doe je eraan. Wat vaker de handen wassen en grote evenementen en eventuele vakanties mijden.

Verder is het hoe dan ook een giga puinzooi. Mensheid bakt er niks van. Wat mij betreft grote reset.

• Nopheros
  • Nu online
lighting_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Jup en als de economie stopt (zover zijn we nog niet maar wat gebeurd er als frankrijk/duitsland dichtgaan en niet alleen italie zoals nu) wat gebeurd er dan? Dan gaan bedrijven falliet, krijgen banken hun geld niet terug en komen die dus ook in de problemen ;)
Mr_Ripple schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is wel een beetje te simpel gedacht natuurlijk. Kun je aangeven voor welke griep variant Italie op slot ging? De economische schade die de huidige maatregelen veroorzaken zullen veel en veel hoger zijn dan de standaard griep die jaarlijks voorbij komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Nopheros op 12-03-2020 09:30 ]

• Richh
Ein-de-lijk. Kan ik over 3 jaar eens een huis kopen :)

Nu nog hopen dat Bitcoin de crisis overleefd. Kan er ook nog een leuke auto op de oprit staan :)

• KoffieAnanas
  • Laatst online: 11-12 23:34
Dark Matter schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Weet niet of jij familie hebt in de category 70+, maar misschien moet je dan maar alvast afscheid gaan nemen.
Komt er in ieder geval veel oud geld beschikbaar voor de (klein)kinderen. En de zorgkosten kunnen weer eens omlaag en de pensioenpotten worden gespekt. Ik zie alleen maar voordelen op (middel)lange termijn als het om investeringen in crypto en aandelen gaat... >:) :+

Maar inderdaad, door het ontbreken van vaccins kunnen ouderen geen 'griepprik' halen tegen het coronavirus en sterven bovengemiddeld veel ouderen. Erg zorgwekkend. Voor de kinderen al niet leuk, voor kleinkinderen al helemaal niet.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Dark Matter schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Dat ligt er ook maar net aan, kerngezond en 80+ kan een griepvirus prima händelen.
Die 86 jarige gaat er ieder jaar wel een dood aan griep, en nou heeft de griep een naam en komt het breeduit in het nieuws.
Mexicaanse griep zeker vergeten?
Toen heb ik me niet in laten enten ;) Heb echt een gloeiende hekel aan paniek }:|

XRP = trash

• KoffieAnanas
Mr_Ripple schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Dat ligt er ook maar net aan, kerngezond en 80+ kan een griepvirus prima händelen.
Die 86 jarige gaat er ieder jaar wel een dood aan griep, en nou heeft de griep een naam en komt het breeduit in het nieuws.
Mexicaanse griep zeker vergeten?
Toen heb ik me niet in laten enten ;) Heb echt een gloeiende hekel aan paniek }:|
Leuk voor jou, maar die oudere die niet kerngezond is of de 40'er met longproblemen kan niet gevaccineerd worden en zijn dus nu dus onbeschermd.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Nopheros schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Dat is wel een beetje te simpel gedacht natuurlijk. Kun je aangeven voor welke griep variant Italie op slot ging? De economische schade die de huidige maatregelen veroorzaken zullen veel en veel hoger zijn dan de standaard griep die jaarlijks voorbij komt.
Simpel is goed, in ieder land krijgen ieder jaar ik weet niet hoeveel mensen griep en nou gaan we ineens raar doen.
Daarnaast zou ik het helemaal niet erg vinden als 60% van de bevolking omvalt, milieuprobleem ook gelijk opgelost. d:)b

XRP = trash

• Nopheros
  • Nu online
Mr_Ripple schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Simpel is goed, in ieder land krijgen ieder jaar ik weet niet hoeveel mensen griep en nou gaan we ineens raar doen.
Daarnaast zou ik het helemaal niet erg vinden als 60% van de bevolking omvalt, milieuprobleem ook gelijk opgelost. d:)b
8)7

• pietz0r
Ja want 4miljard lijken levert natuurlijk 0 problemen op voor het milieu..
Terug naar crypto
Zijn we al op 6k?

Verwijderd

Om maar niet te spreken over al die ongeneeslijk zieke kinderen en mensen met medische problemen die straks misschien behandelingen missen omdat de ziekenhuizen hoogstwaarschijnlijk een zware piekbelasting tegemoet gaan.

Beetje kortzichtig om het af te doen als griepje, het heeft wel degelijk consequenties voor heel veel lagen van onze bevolking.

Natuurlijke selectie is nu eenmaal helaas bikkelhard en kijkt niet met emotie. Het is wat dat betreft geen spelletje...

• Nopheros
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Ein-de-lijk. Kan ik over 3 jaar eens een huis kopen :)

Nu nog hopen dat Bitcoin de crisis overleefd. Kan er ook nog een leuke auto op de oprit staan :)
Dit bied inderdaad serieus koopkansen. Vooral niet te lang wachten, zodra de eerste berichten binnenkomen dat het aantal infecties stabiliseerd schiet alles omhoog. De rente staat nu zelfs nog lager dan vorige jaar in Engeland en de USA. Betekend nog meer geld beschikbaar voor aandelen en eventueel crypto.

• KoffieAnanas
Nopheros schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Dit bied inderdaad serieus koopkansen. Vooral niet te lang wachten, zodra de eerste berichten binnenkomen dat het aantal infecties stabiliseerd schiet alles omhoog. De rente staat nu zelfs nog lager dan vorige jaar in Engeland en de USA. Betekend nog meer geld beschikbaar voor aandelen en eventueel crypto.
Mee eens. Ik zou zelf nog een paar dagen of week wachten. Het slechte nieuws festijn lijkt voorlopig nog niet over. Positief puntje hieraan is wel, vind ik, dat crypro verbonden/verweven lijkt met de reële economie. De cryptomarkt lijkt volwassen te worden. Dit zou met name, en in toenemende mate, gaan gelden voor altcoins die geïntegreerd zijn in economisch handelsverkeer.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:11
Nopheros schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Mee eens, dat geldt voor crypto en beleggingen. Het is een prima tijd nu om te kopen, als over een week of 2 de boel overgewaaid is zal de gekte weer losbarsten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Pelox
Drardollan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Mee eens, dat geldt voor crypto en beleggingen. Het is een prima tijd nu om te kopen, als over een week of 2 de boel overgewaaid is zal de gekte weer losbarsten.
Ik verwacht de grootste ellende over 2 weken.. zou dus 1 maand wachten minimaal.

Zero.

• Drardollan
Pelox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Ik verwacht de grootste ellende over 2 weken.. zou dus 1 maand wachten minimaal.
Koffiedik kijken.
Maar als je Huwan als voorbeeld neemt, daar is de lockdown ingegaan op 23 januari en wordt zo'n beetje nu opgeheven. Heb je het over 1,5 maand in een gebied waar de uitbraak als spectaculair was. Eigenlijk is er een maand te laat ingegrepen. In Europa grijpen we sneller in en zijn ons meer bewust, los van de hogere hygiëne standaarden en iets ander DNA. Met het annuleren van veel evenementen voorkomen we veel en ook de lente gaat ons helpen.

Maar of het 2 weken, 3 weken of een maand is. Dat is koffiedik kijken. Ik zou echter niet te lang wachten met kopen, als dat het plan is. Ik verwacht dat als de berichtgeving omdraait dat het zo hard gaat dat je niet aan kan haken.

• Imgnrydrmr

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Drardollan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Bij crypto - misschien. De beurs zie ik niet herstellen in 2 weekjes:
- Corona moet nog op dreef komen in Amerika
- Mogelijks nog Europese landen in lockdown
- Verkiezingen in Amerika
- De economische schade moet nog duidelijk worden + begrotingen die gaan ontsporen
- Panic sell moet nog komen, die begint nu pas

We kunnen zeker nog lager.

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 09:45

Liberteh

All your base belong to me

Drardollan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Koffiedik kijken.
Maar als je Huwan als voorbeeld neemt, daar is de lockdown ingegaan op 23 januari en wordt zo'n beetje nu opgeheven. Heb je het over 1,5 maand in een gebied waar de uitbraak als spectaculair was. Eigenlijk is er een maand te laat ingegrepen. In Europa grijpen we sneller in en zijn ons meer bewust, los van de hogere hygiëne standaarden en iets ander DNA. Met het annuleren van veel evenementen voorkomen we veel en ook de lente gaat ons helpen.

Maar of het 2 weken, 3 weken of een maand is. Dat is koffiedik kijken. Ik zou echter niet te lang wachten met kopen, als dat het plan is. Ik verwacht dat als de berichtgeving omdraait dat het zo hard gaat dat je niet aan kan haken.
Ik koop die Citboin gewoon hoor, dan maar dollar-cost averagen.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Stokstaart
Volgende week krijgen we droog en zonnig lenteweer, het zou me niks verbazen als dat de paniek al flink indamt.

• Liberteh

Liberteh

Stokstaart schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:36:
Volgende week krijgen we droog en zonnig lenteweer, het zou me niks verbazen als dat de paniek al flink indamt.
8)7 het is geen verkoudheidje. Dit 'probleem' is er over een half jaar nog steeds. ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Drardollan
Liberteh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:37:
[...]

8)7 het is geen verkoudheidje. Dit 'probleem' is er over een half jaar nog steeds. ;)
Het is gewoon een variant van griep, en in het voorjaar/zomer hebben we amper griep. Dus ook amper corona. Ik ben het ermee eens, over 2 weken is het ergste leed geleden.

• Liberteh

Liberteh

Drardollan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Het is gewoon een variant van griep, en in het voorjaar/zomer hebben we amper griep. Dus ook amper corona. Ik ben het ermee eens, over 2 weken is het ergste leed geleden.
Griep worden we massaal tegen gevaccineerd. Dat laatste hebben we simpelweg voorlopig niet voor dit virus. :F
Gewoon een griepje? 8)7 Kijk eens om je heen....
Wanneer is BTC of de aandelen markt zo gecrashed door een griep epidemie? Zowel de wetenschappers als de grote traders nemen het allemaal iets serieuzer als de meeste mensen hier. Ik zeg niet dat je in paniek moet raken ofzo, alles behalve. Maar misschien moet je een stapje terug doen en kijken hoe de rest van de wereld reageert.

[ Voor 26% gewijzigd door Liberteh op 12-03-2020 10:44 ]

• lighting_
  • Laatst online: 21-12 15:48
Nopheros schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Jup en als de economie stopt (zover zijn we nog niet maar wat gebeurd er als frankrijk/duitsland dichtgaan en niet alleen italie zoals nu) wat gebeurd er dan? Dan gaan bedrijven falliet, krijgen banken hun geld niet terug en komen die dus ook in de problemen ;)

[...]

In mijn beleving is er echt wel een verschil als banken zouden omvallen en geldverkeer hapert of dat er een economische crisis is. Het eerste geval is een vereiste basis.

Verwijderd

lighting_ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Dat was die op het hoogtepunt vergeleken met wat er nu is, met het is nog lang niet klaar, de recessie komt nu pas eraan.
Deze wordt nog harder en duurt ook nog eens langer.

• Drardollan
Liberteh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Griep worden we massaal tegen gevaccineerd. Dat laatste hebben we simpelweg voorlopig niet voor dit virus. :F
Gewoon een griepje? 8)7 Kijk eens om je heen....
Massaal gevaccineerd tegen griep? Ik ken werkelijk niemand die ooit een vaccinatie heeft gehaald voor griep. Ze hebben weinig nut ook, je weet nooit welke variant dat jaar opduikt.

We hebben ook geen vaccin nodig, in Wuhan is ook geen vaccin en is het aantal nieuwe besmettingen al tijden onder de 50 per dag. Bijna volledig weg daar.

En ik kijk om me heen en zie mensen in de trein en op kantoor. Wat verwachtte je wat ik zou moeten zien?
Wanneer is BTC of de aandelen markt zo gecrashed door een griep epidemie? Zowel de wetenschappers als de grote traders nemen het allemaal iets serieuzer als de meeste mensen hier. Ik zeg niet dat je in paniek moet raken ofzo, alles behalve. Maar misschien moet je een stapje terug doen en kijken hoe de rest van de wereld reageert.
Ik houd mij graag bij de feiten. Vooralsnog is het aantal doden WERELDWIJD van corona lager dan het aantal doden in NEDERLAND van een stevige griep.

Het is gewoon 1 paniek geroep. Ga lekker blikken knakworsten en paracetamol hamsteren. Of nog beter, niet werkende mondkapjes of anti BACTERIELE handgel kopen. Dan kom je er wel hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 12-03-2020 10:48 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kunnen we hier niet ingaan over hoe erg het Corona virus en of het erger is dan de normale griep? Die discussie past beter in dit topic imho: [ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19

• KoffieAnanas
Drardollan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Het coronavirus en de griep worden veroorzaakt door twee heel verschillende typen virussen en zijn dus niet verwant aan elkaar. De symptomen van het coronavirus lijken wel sterk op die van de griep. Het is nog helemaal niet bekend hoe de besmetting en verspreiding zal gaan de komende maanden. Er is dus nog te weinig over bekend. Persoonlijk verwacht ik dat uiteindelijk een groot deel van Europa besmet zal raken, dus >>50%. Maar goed, dat is koffiedik kijken van mijn kant, want de virologen weten nog te weinig hierover.

Ik denk dat we eventueel terugvallen naar 6k, maar niet lager. Het sf model zal denk ik stand houden, dus een correctie naar 8.5k euro over een paar weken zit er wel in. Ik maak me zelf geen zorgen, ik hodl. Ik hou mijn posities aan tot half volgend jaar en dan zie ik wel verder. Ik heb geduld en ben geen TA trader.

• Drardollan
Azer schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:48:
Kunnen we hier niet ingaan over hoe erg het Corona virus en of het erger is dan de normale griep? Die discussie past beter in dit topic imho: [ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19
Aangezien het 1 direct met het ander verbonden is lijkt het mij vooralsnog een prima plek hier. We gaan daar toch ook niet over BTC praten? En een eigen topic lijkt het mij zeker niet waard.

KoffieAnanas schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:50:
[...]
Persoonlijk verwacht ik dat uiteindelijk een groot deel van Europa besmet zal raken, dus >>50%. Maar goed, dat is koffiedik kijken van mijn kant, want de virologen weten nog te weinig hierover.
Wederom houd ik het dan liever bij de feiten. In Wuhan wonen 11 miljoen mensen en zijn er nog geen 80.000 patiënten. Dat is 0,73% van de bevolking. Waarom zouden wij 6749% meer besmetting hebben? Mede in ogenschouw genomen dat wij meer leefruimte hebben, betere hygiëne, beter voedsel en maatregelen nemen zoals geen handen en geen grote evenementen.

Nee, ik denk dat het een heel tijdelijke dip is. De economie is niet tot stilstaan gekomen zoals in 2009, het is niet dat er nu ineens allemaal rotte hypotheken zijn zoals toen.

[ Voor 44% gewijzigd door Drardollan op 12-03-2020 10:55 ]

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11 09:06
Miljaardeju, hadi k toch nog maar wat gewacht met all in te gaan, lol. Nu staat ie wel 400 euro lager arghh maar bon, je weet t nooit.

Nu pas gehoord in t radionieuws. In heel China maar 15 extra besmettingen dus het tij is daar aan t keren ... dat is goed nieuws dus bijna geen nieuwe besmettingen meer.

Dan nog die idiote Trump die een reisverbod inlast voor Europeanen en voila ... we gaan nog dieper.

SPiET

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!