[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 519.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Het antwoord was: "áls het al zou kunnen, bewaren we testen liever voor de echt spannende gevallen".
Het kan nog niet. In de toekomst kun je waarschijnlijk wel bloed gaan prikken om te kijken of er een "serologisch litteken" is.

Oftewel antistoffen tegen COVID-19 die bewijzen dat je immuumsysteem ermee in contact is geweest.

De meest gebruikte testen op bijvoorbeeld hepatitis en EBV (pfeiffer) werken zo.

Nu wordt enkel met PCR getest op aanwezigheid van het virus in afname materiaal uit de keel. Antistoffen kunnen straks ook gewoon in bloed getest worden; ook achteraf.

Hoelang het gaat duren voor dit kan; geen flauw idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Pandemic op 12-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:06:
[...]
[Afbeelding]
Ik moet het nog even duiden maar we lijken, een dag achter te lopen?
Dit is dus een mooi voorbeeld van goochelen met data en zo FUD verspreiden. Je probeert nu gewoon twee lijnen op elkaar te krijgen zonder enige statistische of mathematische verantwoording.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Er werd in een ander topic op mij gereageerd door @Sluuz en @StealthyPeanut (F1 Austratie) dat ik te mild zou zijn. Ik wil daar graag in dit topic even op reageren:

[Qoute]Mensen zoals jij hebben we nodig, dan hebben we over 3 weken zoveel besmettingen, dat we in NL niet meer voldoende IC ruimtes hebben om de besmette mensen op te vangen en aan te beademing te leggen. Met wat improviseren kunnen we er 2000 maken in NL en 5% van de besmette mensen heeft dit nodig. Vol = Vol.

Dus als jij dan een dubbele longontsteking krijgt over 4 weken, heb je gewoon pech. Helaas Bas, de bedden zijn op. Sorry, maar ga maar naar huis en neem een PCM.

Dit is wat er al een paar dagen in Italië gebeurd. De bedden zijn op, geen personeel meer (werken elke dag 18 uur) en er wordt op procentuele overlevingskans bepaald wie er wel of niet wordt opgenomen.

Maar hé, laten we AUB zorgen dat het F1 weekend in Melbourne wel doorgaat! Dat is nota bene van levensbelang![/Qoute]

Ergens las ik dat er van elke 100 mensen 19 serieuze klachten hebben, de rest heeft alleen milde griepklachten. Is het dan zo dat van deze 19 er weer 5 zijn (ruim 25%) die op de IC beland, lijkt me wat fors, waar komt deze data vandaan? bij 5% = 2000 kunnen we dus maar 40.000 besmettingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

Mx. Alba

hen/die/zij

Bij mijn werkgever wordt vanaf komende week 50/50 thuisgewerkt, dus om de week een andere 50% van het personeel die thuiswerkt.

Gelukkig op mijn locatie nog maar vier mensen die op een desktop werken, waarvan er maar twee überhaupt thuis zouden kunnen werken, dus ik hoef in de gauwigheid maar twee laptops te regelen. Op andere locaties loopt het al snel in de dubbele cijfers.

Ik vraag me af in hoeverre deze maatregel helpt overigens...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
Skyaero schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:27:
[...]

Dit is dus een mooi voorbeeld van goochelen met data en zo FUD verspreiden. Je probeert nu gewoon twee lijnen op elkaar te krijgen zonder enige statistische of mathematische verantwoording.
Ik probeer helemaal niets op elkaar te krijgen en post alleen maar wat ik zag en (overigens verkeerd) las:
https://twitter.com/whulsbergen/status/1238029378438692864

Maar noem het vooral goochelen met cijfers door iemand wanneer hij deze gewoon naast elkaar zet. Op basis van die dagen.

Hij heeft overigens nog andere grafiekjes op z'n twitterfeed gewoon gebaseerd op gepubliceerde aantallen.

[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 16:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES6W7wqWkAIIBdq?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:15
BasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:29:
Er werd in een ander topic op mij gereageerd door @Sluuz en @StealthyPeanut (F1 Austratie) dat ik te mild zou zijn. Ik wil daar graag in dit topic even op reageren:

[Qoute]Mensen zoals jij hebben we nodig, dan hebben we over 3 weken zoveel besmettingen, dat we in NL niet meer voldoende IC ruimtes hebben om de besmette mensen op te vangen en aan te beademing te leggen. Met wat improviseren kunnen we er 2000 maken in NL en 5% van de besmette mensen heeft dit nodig. Vol = Vol.

Dus als jij dan een dubbele longontsteking krijgt over 4 weken, heb je gewoon pech. Helaas Bas, de bedden zijn op. Sorry, maar ga maar naar huis en neem een PCM.

Dit is wat er al een paar dagen in Italië gebeurd. De bedden zijn op, geen personeel meer (werken elke dag 18 uur) en er wordt op procentuele overlevingskans bepaald wie er wel of niet wordt opgenomen.

Maar hé, laten we AUB zorgen dat het F1 weekend in Melbourne wel doorgaat! Dat is nota bene van levensbelang![/Qoute]

Ergens las ik dat er van elke 100 mensen 19 serieuze klachten hebben, de rest heeft alleen milde griepklachten. Is het dan zo dat van deze 19 er weer 5 zijn (ruim 25%) die op de IC beland, lijkt me wat fors, waar komt deze data vandaan? bij 5% = 2000 kunnen we dus maar 40.000 besmettingen aan?
Ah kijk!

Ik zou deze bron aanraden om eerst te lezen: https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Alleen wel jammer dat we geen 2000 bedden hebben staan voor Corona patiënten, we kunnen waarschijnlijk een heel stuk minder besmettingen tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat dit virus ons vooral gaat laten inzien dat de rechten van werknemers verder ingeperkt moeten worden. Zodat je bij een crisis als deze de werknemers op straat kan gooien. Na de crisis zal er waarschijnlijk extra hard gewerkt moeten worden en misschien salaris ingeleverd moeten worden.

(Ik ben hier dus absoluut tegen, maar ik geloof wel dat dit als excuus gebruikt gaat worden door bedrijven). Ik geloof in ieder geval niet dat grote bedrijven genoegen gaan nemen met minder winst.
Ik denk niet dat de hele sociale wetgeving in Nederland ineens op de schop zou gaan door deze crisistoestand. In het algemeen duurt het in polderoverlegland Nederland vele jaren om zelfs maar kleine aanpassingen in het ontslagrecht en dergelijke door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De variabele bevolkingsdichtheid mis ik hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

China lijkt dus te stabiliseren, of loopt de Chinese overheid creatief met cijfers te spelen om te zorgen dat het minder ernstig lijkt dan het is?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20

Even los van de rekensom of die correct is of niet. Náást de met Covid-19 besmette personen die op de IC terecht zouden kunnen komen, komen er ook nog door andere redenen mensen op de IC (bijvoorbeeld ongelukken of andere ziektes). De druk op de IC door Covid-19 komt daar bovenop. Dat wordt nog vaak vergeten als er gekeken wordt naar het aantal beschikbare ziekenhuisbedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

V&A aangeboden: LIMITED EDITION: toiletrollen

Hier denkt er één grappig te zijn..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:37

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:32:
China lijkt dus te stabiliseren, of loopt de Chinese overheid creatief met cijfers te spelen om te zorgen dat het minder ernstig lijkt dan het is?
China heeft gewoon een enorm pakket met maatregelen genomen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 23:01

Bestuursvoorzitter ETZ heeft aangegeven dat ze er vanuit gaan dat er op het moment van de steekproef van het RIVM 1-2% van de Brabanders besmet was. Dit komt neer op 25.000 tot 50.000 besmettingen enkel al in Brabant. Veel zullen er echter niet veel van merken, maar daardoor wel ongemerkt het virus in zeer rap tempo verspreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
voske schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:22:
[...]

In dat opzicht vraag ik me wel eens af of het niet handiger zou zijn om terug te keren naar de wekelijkse berichtgeving van het RIVM zoals dat bij de Mexicaanse griep het geval was. Je krijgt nu een enorme fixatie op de absolute getallen, terwijl die eigenlijk niets zeggen omdat ze niet het volledige beeld geven. Het merendeel van de rekensommen met deze cijfers en grafieken heeft dus ook maar een beperkte waarde omdat ze toch geen volledig beeld geven.
Ook ten tijden van de Mexicaanse griep (H1N1pdm09) was in het beginstadium de frequentie van de updates hoog. Laten we niet vergeten, SARS-CoV-2 is nog maar een week of 6 wereldnieuws. De weken daarvoor was er nog nauwelijks media aandacht. De bosbranden in Australië waren het vorige onderwerp van discsussie binnen de internationale pers.

Zelfs maanden in het beloop, waren de updates rondom H1N1pdm09 nog frequent, maar verloor het de media aandacht gewoon. Er komt wat anders voorbij. In het geval van dit virus verwacht ik dat dat weinig anders gaat zijn. Het probleem zal echt niet binnen enkele weken opgelost zijn, maar door een media onderwerp anderszins zal de frequentie van berichtgeving op een meer natuurlijke wijze binnen de nationale en internationale pers in de loop der tijd wel wat gaan afvlakken. Veel mensen halen hun info tenslotte niet direct vanuit het RIVM, maar vanuit de pers. En de pers is toch redelijk commercieel ingesteld. Dus zolang als COVID-19 verkoopt, zal het veel aandacht krijgen. Ook al is het 4 keer per dag een herhaling van zetten. Zo werkt de pers nu eenmaal.

Op dit moment zijn er uiteraard ook wel zinnige berichten te verdelen in de pers. Maar iedere individuele update over een x-aantal besmettingen hier, x-aantal besmettingen daar, is uiteraard gewoon opvulling voor lezersaantallen.
Die data komt van de beschikbare internationale gegevens, hoofdzakelijk vanuit de beschikbare data uit China. In Italië is het een en ander nog wat ernstiger, maar potentieel vertekend door de schrijnende situatie aldaar. Dat het fors lijkt, is echter wel de realiteit waar je je bewust van moet zijn, want dat is niet een kwestie van lijken maar van feitelijk dusdanig zo zijn voor wat betreft de druk van dit virus op de gezondheidszorg. Op wat voor een totaal aantal besmettingen is wat moeizaam te zeggen (dit zal namelijk afhankelijk zijn van hoe breedschalig je test), maar circa een kwart van de ziekenhuisopnames die op de IC beland is wel redelijk hard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Persconferentie is om 15.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 16:10

basvn

Breezand - NHN

FirePuma142 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:32:
[...]

De variabele bevolkingsdichtheid mis ik hier.
Ik maak ze niet. doet Datagraver.
dus kan je hier helaas niet bij voorzien

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 298195

KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Dat dacht ik al. Het is dus eigenlijk onbekend. Later zou je de geheugencellen kunnen testen maar dat lijkt me ook nog onmogelijk. Rest nog de vraag: kun je het voor de tweede keer krijgen? Ik las ergens dat dit kan. En vervolgens, als je het hebt gehad, ben je dan nog besmettelijk?
boe.i schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Als je genezen bent en je lichaam antistoffen maakt, kun je deze aantonen in je bloed. Hiervoor moet je normaal gesproken wel een periode wachten tot deze op peil zijn. Hoe dat zit met dit specifieke virus is voor zover ik weet nog onbekend.
Shedding of viral RNA from sputum outlasted the end of
symptoms. Seroconversion occurred after 6-12 days, but was not followed by a rapid
decline of viral loads.
throat swab RNA concentrations seemed to be already on the decline at
the time of first presentation. Sputum RNA concentrations declined more slowly, with a peak
during the first week of symptoms in three of eight patients. Stool RNA concentrations were
also high. Courses of viral RNA concentration in stool seemed to reflect courses in sputum in
many cases (e.g., Figure 2 A, B, C). In only one case, independent replication in the
intestinal tract seemed obvious from the course of stool RNA excretion (Figure 2 D).
Whereas symptoms mostly waned until the end of the first week (Table 2), viral RNA
remained detectable in throat swabs well into the second week. Stool and sputum samples
remained RNA-positive over even longer periods, in spite of full resolution of symptoms.
All rights reserved. No reuse allowed without permission.
author/funder, who has granted medRxiv a license to display the preprint in perpetuity.
medRxiv preprint doi: https://doi.org/10.1101/2020.03.05.20030502. The copyright holder for this preprint (which was not peer-reviewed) is the
All cases had comparatively mild courses (Table 2). The two patients who showed some
signs of pneumonia were the only cases where sputum viral loads showed a late and high
peak around day 10/11, whereas sputum viral loads were on the decline by this time in all
other patients (Figure 2 F,G).
Seroconversion was detected by IgG and IgM immunofluorescence using cells expressing
the spike protein of SARS-CoV-2 and a virus neutralization assay using SARS-CoV-2 (Table
3). In early sera, taken between day 3 and 6, none of the patients showed detectable
antibody. The patients monitored long enough to yield a serum sample after two weeks all
showed neutralizing antibodies, the titer levels of which did not suggest any correlation with
clinical courses. Of note, case #4, with the lowest virus neutralization titer at end of week 2,
seemed to shed virus from stool over prolonged time (Figure 2 D). Results on differential
recombinant immunofluorescence assay indicated no significant rise in titer against the four
endemic human Coronaviruses (Table S1).
https://www.medrxiv.org/c...03.05.20030502v1.full.pdf

in andere woorden het virus RNA is mogelijk nog steeds te detecteren nadat de symptomen zijn verdwenen en zelfs nog een tijdje wanneer er al een piek in antilichamen is te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 12-03-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:49
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:32:
Waarom zou China dat doen? Dit raakt ze vooral hard economisch, dus als ze met de cijfers sjoemelen: die fabrieken draaien niet vanzelf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 00:00

Salmon

.NET developer

Wonend in Noorwegen:
Net aangekondigd op een persconferentie dat:
  • in Noorwegen elke inwoner die terugkomt uit een niet-Scandinavisch land direct in quarantaine gaat, ongeacht de conditie.
  • er geen buffets gegeven meer mogen worden
  • ziekenhuispersoneel niet naar het buitenland mag reizen
Zo ver ik begreep geld dit zelfs tot aan april... Yikes

[ Voor 23% gewijzigd door Salmon op 12-03-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Bestuursvoorzitter ETZ heeft aangegeven dat ze er vanuit gaan dat er op het moment van de steekproef van het RIVM 1-2% van de Brabanders besmet was. Dit komt neer op 25.000 tot 50.000 besmettingen enkel al in Brabant. Veel zullen er echter niet veel van merken, maar daardoor wel ongemerkt het virus in zeer rap tempo verspreiden.
Okee. Interessant. Ik heb geen idee wat ETZ in dit verband is, maar als je een bronnetje hebt, dan hou ik me warm aanbevolen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 16:29
Salmon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:38:
Wonend in Noorwegen:
Net aangekondigd op een persconferentie dat in Noorwegen elke inwoner die terugkomt uit een niet-Scandinavisch land direct in quarantaine gaat, ongeacht de conditie.

Merkwaardig, aangezien Scandinavië het niet geweldig doet qua besmettingen. Doe dan iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Wonend in Noorwegen:
Net aangekondigd op een persconferentie dat in Noorwegen elke inwoner die terugkomt uit een niet-Scandinavisch land direct in quarantaine gaat, ongeacht de conditie.

Ik werk voor een Noors bedrijf en ook wij hebben hele harde maatregelen opgelegd gekregen die elk uur strenger lijken te worden. Doen ze goed daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Helixes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Okee. Interessant. Ik heb geen idee wat ETZ in dit verband is, maar als je een bronnetje hebt, dan hou ik me warm aanbevolen.
Ziekenhuis in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
NPO1 zegt 15.45.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Merkwaardig, aangezien Scandinavië het niet geweldig doet qua besmettingen. Doe dan iedereen?
Volgens deze kaart zijn het er anders tot al een behoorlijk aantal:
Noorwegen 702
Zweden 500
Finland 59

En al die landen hebben een stuk minder inwoners dan Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 12-03-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik ben benieuwd welke maatregelen er bekend gaan worden gemaakt. Ik hoop op minstens landelijke sluiting van scholen en een zeer sterke aanbeveling tot landelijk zoveel mogelijk thuiswerken, ontmoedigen van het uitgaansleven en schrappen van alle evenementen. Beter nog zou zijn om al het inkomende personenverkeer vanuit risicolanden te sluiten (zoals de VS nu heeft gedaan voor de gehele EU), en iedere repatriërende Nederlander uit die gebieden in preventieve (thuis)quarantaine.

Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn ben ik bang. Ergens vrees ik dat er vooral financiële hulpmaatregelen voor bedrijven zullen worden aangekondigd.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Uitstel duidt op serieuze maatregelen, blijkbaar moet men vooraf dingen goed afstemmen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21
Ook in Ierland gaan alle KDV's, scholen en universiteiten dicht. Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
Helixes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:39:
[...]

25.000 tot 50.000 besmettingen in Brabant volgens Bestuursvoorzitter ETZ Tilburg
EenVandaag op https://www.npostart.nl/AT_2123918 vanaf 3:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Dat ze het steeds uitstellen lijkt het haast wel: "We hebben een communicatieadviseur nodig over hoe we dit gaan brengen". Maar dat is slechts speculeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Uitstel duidt op serieuze maatregelen, blijkbaar moet men vooraf dingen goed afstemmen.
De newsfeed onder in beeld zegt nog steeds 15.45 wil voorkomen dat iemand het mist op een kwartier;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:45

gws24

Thinking is hard!

In ieder geval duurt dit overleg al veel langer dan afgelopen maandag dus ik verwacht dat er redelijk zware maatregelen komen die in lijn zijn met de landen om ons heen. Van Dissel gaf maandag ook al aan dat wij niet in een vacuum maatregelen kunnen nemen maar aangezien de landen om ons heen die nu wel nemen kan je er denk ik van uit gaan dat die ook hier komen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31
BekSide schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:43:
[...]

De newsfeed onder in beeld zegt nog steeds 15.45 wil voorkomen dat iemand het mist op een kwartier;)
Apart, hier staat 1445. Nu dus.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
BekSide schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Voor iedereen die alvast binnen wil zijn zoals de pers.

Op de voorpagina van het Algemeen Dagblad ad.nl is nu al een livestream bezig, allemaal journalisten die gezellig zitten te keuvelen.

Ook via: https://nos.nl/livestream...-maatregelen-kabinet.html

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
Kenny_026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Als je ziet dat er in Europa 750 miljoen mensen wonen en er nu een kleine 20.000 corona gevallen zijn dan kun je stellen dat we het hebben over ongeveer 0.002% geraakt is door Corona.

Wat opvalt is dat sporters en teamleden in de sport blijkbaar ineens bij die miniscule hoeveelheid horen. Doet me toch vermoeden dat omdat zij onder een vergrootglas liggen de daadwerkelijke Corona gevallen immens veel hoger liggen maar afgedaan worden als griep.

Heeft het nog nut dit proberen in te perken?
Bart Brenden van het Twee stedenziekenhuis in Tilburg melde gisteren in eenvandaag dat 1 á 2 procent van de Brabanders drager was van het virus. Ik kan helemaal niks meer met de genoemde getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:27
De NOS site heeft het zonet begeven.

Persconferentie is om 1500. Journaal is nu net begonnen om 1445

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
FabiandJ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Noorwegen 702
Zweden 500
Finland 59

Daarom snap ik niet dat ze mensen die uit Scandinavische buurlanden komen NIET in quarantaine zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RTL-Z heeft al een poosje op hun website staan dat die persconferentie pas om 14:55 begint :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:00
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Daarom snap ik niet dat ze mensen die uit Scandinavische buurlanden komen NIET in quarantaine zetten.
Mogelijk gemak van controle. De grenzen tussen Finland, Zweden en Noorwegen zijn gigantisch en in principe open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33
Wonend in Noorwegen:
Net aangekondigd op een persconferentie dat:
  • in Noorwegen elke inwoner die terugkomt uit een niet-Scandinavisch land direct in quarantaine gaat, ongeacht de conditie.
  • er geen buffets gegeven meer mogen worden
  • ziekenhuispersoneel niet naar het buitenland mag reizen
Alle scholen sluiten.
Alle culturele dingen/evenementen worden gestopt.
Services zoals kappers, massagesalons, etc worden gesloten.
Restaurants en kantines worden beperkt/gesloten.
Sportscholen, zwembaden, sportclubs, etc. worden gesloten.
Openbaar vervoer gaat nog wel door maar wordt ontmoedigt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
FabiandJ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Noorwegen 702
Zweden 500
Finland 59

Finland is geen Scandinavie, maar volgens mij bedoelde de persoon die je aanhaalt dan ook wat je impliceert. Het is natuurlijk een beetje een opvallend beleid om te zeggen uit Denemarken en Zweden zetten we niet in quarantine, maar uit Nederland en Duitsland bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
MewBie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Alle scholen sluiten.
Alle culturele dingen/evenementen worden gestopt.
Services zoals kappers, massagesalons, etc worden gesloten.
Restaurants en kantines worden beperkt/gesloten.
Sportscholen, zwembaden, sportclubs, etc. worden gesloten.
Openbaar vervoer gaat nog wel door maar wordt ontmoedigt.
Tsja, dat lijkt me in heel Europa wel het nodige recept.

Strik erom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:50:
Tsja, dat lijkt me in heel Europa wel het nodige recept.
Paar dagen geleden zei ik het hier nog gekscherend, maar als we allemaal twee weken zoveel mogelijk binnen blijven zou de ergste verspreiding wel achter de rug moeten zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Laatst online: 10:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij de plaatselijke Jumbo waren er al behoorlijk wat schappen ver leeg. :X Ik verwacht dat zodadelijk de mededeling gaat komen dat in Brabant alle scholen en kinderdagverblijven dicht gaan en in de rest van het land de maatregelen komen zoals we nu in Brabant kennen. En dan maandag of dinsdag Brabant geheel op slot als het aantal blijft groeien. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
111 nieuwe besmettingen tov 121 gisteren. Wat dat betreft neemt de toename af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Kreeg net van school een email:
Beste ouders/verzorgers van de leerlingen van "removed",

We willen u over het volgende informeren:=
Als school volgen wij het protocol rond de voorkoming van het coronavirus.
We hebben u hier eerder over geïnformeerd.

Uit voorzorg hebben we vandaag 2 collega's en een stagiair (voorafgaand aan de les) naar huis gestuurd.

Dit i.v.m. wat verhoging en hoesten. Voor alle duidelijkheid: er is geen coronavirus bij hen vastgesteld.
We willen dat u dit via de formele weg hoort, vandaar deze mail.
Blijft u s.v.p. uw kind goed in de gaten houden en raadpleeg bij vragen of twijfel uw huisarts.

Voor de actuele informatie over het coronavirus verwijzen u naar www.rivm.nl.

Vriendelijke groeten,

"removed"

Directeur
Als dit "Positief" is dan hou ik er alvast rekening mee dat de school dicht gaat.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
AtlAntA schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:54:
N=1, dit kan je niet zo stellen. Op deze aantallen is de daling van de stijging niet significant.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 12-03-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Paar dagen geleden zei ik het hier nog gekscherend, maar als we allemaal twee weken zoveel mogelijk binnen blijven zou de ergste verspreiding wel achter de rug moeten zijn.
Mja of gek genoeg iedereen mondjes maat het krijgt dan zijn we er ook eerder vanaf maar gaat het geleidelijker.
Als iedereen het in 1 keer krijgt is dat een probleem.
De vraag is volgens mij allang niet meer of je het niet krijgt maar wanneer, en of de ernstige situaties behandeld kunnen worden en de

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 12-03-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

Spotmatic

Ken sent me

Netflix gaat de komende tijd goede zaken doen, nu iedereen zoveel mogelijk thuisblijft! Benieuwd of hun servers dat aankunnen.

Fijn dat NPO Nieuws een gebarentolk toont maar ik heb liever dat die standaard in het beeld staat. net zoals sinds jaar en dag gebruikelijk in andere landen bij rampen enz.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:42:
[...]

25.000 tot 50.000 besmettingen in Brabant volgens Bestuursvoorzitter ETZ Tilburg
EenVandaag op https://www.npostart.nl/AT_2123918 vanaf 3:20
Dank, deze had ik gemist.

Ik ben wel ietwat sceptisch. Als je terugrekent, en uitgaat van 25.000, en 5 dagen gemiddelde incubatie, dan kom ik op zo 10.000 patiënten symptomatisch. Als daarvan 5% ernstige klachten heeft (en dat is conservatief), dan kom ik dus op 500 mensen die op een of andere manier wel hebben moeten zijn boven komen drijven. Het kan zijn dat een deel daarvan nog op de uitslag van hun tests moet wachten, maar de teller staat vandaag in Brabant op 273 - de helft.

De steekproef van het RIVM was wel verhelderend, daar wil ik zeker niks aan afdoen.

Tijd om een quarantainezone om Brabant heen te leggen met een vervoersverbod :+

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bart-Willem schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
Bij de plaatselijke Jumbo waren er al behoorlijk wat schappen ver leeg. :X Ik verwacht dat zodadelijk de mededeling gaat komen dat in Brabant alle scholen en kinderdagverblijven dicht gaan en in de rest van het land de maatregelen komen zoals we nu in Brabant kennen. En dan maandag of dinsdag Brabant geheel op slot als het aantal blijft groeien. :X
Tja alleen Brabant op slot kan niet echt... Moeten de treinen dan bijv alle brabantse stations overslaan?

Denk niet dat je regios echt apart kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 23:52
bloodlynx schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:17:
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren.
Dat zou met de huidige test resultaten beteken dat 14% van alle gevallen dus naar het ziekenhuis is gegaan en mogelijk zelf een behandeling heeft gehad. Als dit zo doorschaalt lijkt me dit dus redelijk de verkeerde kant op te gaan... Maar omdat er zo weinig getest wordt kan je er niks zinnigs over zeggen.
Valt wel op af te dingen dat bij de start ook mensen met milde klachten ook werden opgenomen (en ontslagen zoals de "geweest" aangeeft).
Helaas voor ons als cijfernerds is ook dat deel van de "VOC-mentaliteit" (alles netjes turven uitgesplitst en wel) een beetje sleets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dus nu zo op Nederland 1 is de persco te volgen?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als de maatregel gaat worden dat de scholen dicht moeten, dan hoop ik wel dat ze nadenken over de opvang van de kinderen van mensen die op cruciale funkties werken. Denk hierbij aan de blauwe (politie), rode (brandweer), witte (zorg) en grijze (gemeente) kolom. Die diensten moeten wel blijven draaien.

Als ik naar mijn eigen diensten kijk zitten daar heel veel moeders tussen met jonge kinderen. Als die thuis moeten blijven valt de bodem van de dienstverlening er wel uit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:00:
Dus nu zo op Nederland 1 is de persco te volgen?
Correct, ze kletsen nu de tijd vol tot het over 5 a 10min begint

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
[...]

En dan gaat over twee weken iedereen weer naar buiten - zonder antistoffen, want niet ziek geweest - en blijken er toch nog een handjevol mensen besmet te zijn. Dan begint het hele circus toch weer van voor af aan?

Laten we goed opletten om te druk op het zorgsysteem zo laag mogelijk te houden - maar niet van het scenario uitgaan dat de ziekte dooft en we niet massaal geïnfecteerd raken (wat erger klinkt dan het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:00:
Als de maatregel gaat worden dat de scholen dicht moeten, dan hoop ik wel dat ze nadenken over de opvang van de kinderen van mensen die op cruciale funkties werken. Denk hierbij aan de blauwe (politie), rode (brandweer), witte (zorg) en grijze (gemeente) kolom. Die diensten moeten wel blijven draaien.

Als ik naar mijn eigen diensten kijk zitten daar heel veel moeders tussen met jonge kinderen. Als die thuis moeten blijven valt de bodem van de dienstverlening er wel uit.
Heel terecht punt. In Oostenrijk vangen de scholen nog wel kinderen op, maar dat maakt de maatregel misschien weer inactiever...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:00:
[...]

En dan gaat over twee weken iedereen weer naar buiten - zonder antistoffen, want niet ziek geweest - en blijken er toch nog een handjevol mensen besmet te zijn. Dan begint het hele circus toch weer van voor af aan?

Laten we goed opletten om te druk op het zorgsysteem zo laag mogelijk te houden - maar niet van het scenario uitgaan dat de ziekte dooft en we niet massaal geïnfecteerd raken (wat erger klinkt dan het is).
Daarom gaat het langer duren dan 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik dacht 'm even online te volgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U4OOt5NG-9sRVW-AJ2_bWAgj58=/f/image/6vrk4EWkAAPYtKKfjioLhBmW.png

Niet dus...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35
Mx. Alba schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:02:

[Afbeelding]

Niet dus...
https://www.npostart.nl/live/npo-1 is een andere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 15:03
Mx. Alba schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:02:

[Afbeelding]

Niet dus...
Die van de AD doet het wel: https://www.ad.nl/dossier...sberaad-kabinet~a26b4b4e/

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:00:
[...]
en we niet massaal geïnfecteerd raken (wat erger klinkt dan het is).
Ik vind dit zo raar als je ziet wat er in Italie gebeurd... het moment dat het woord Triage viel was het moment dat alle relativering de prullenbak in kon.

Als we massaal besmet raken dan gaan we sterfte cijfers zien die we in China niet hebben gezien. :X
ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Heel terecht punt. In Oostenrijk vangen de scholen nog wel kinderen op, maar dat maakt de maatregel misschien weer inactiever...
Zolang je de "rondlopende"populatie verkleint ontneem je het virus ruimte en aangrijpingspunten. De overblijvende Kinderopvang is dan een vervelend punt, maar toch iets heel anders dan die honderdduizenden forenzende jongeren.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 12-03-2020 15:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 13:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Let op, geen slowchat .

Kijk eerst de persconferentie, daarna bespreken. Tussentijdse statusupdates is niet handig voor de leesbaarheid van het topic. Graag rekening mee houden.

https://nos.nl/livestream...-maatregelen-kabinet.html

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2020 15:06 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Ik vind dit zo raar als je ziet wat er in Italie gebeurd... het moment dat het woord Triage viel was het moment dat alle relativering de prullenbak in kon.

Als we massaal besmet raken dan gaan we sterfte cijfers zien die we in China niet hebben gezien. :X
Dan gaan de mensen dood die normaal (flatten the curve scenario) te redden zijn.

Ook mensen met andere acute hulpbehoefte kan je dan afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Hoezo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:00:

Ik denk dat het reëel is om van deze mensen te verwachten dat ze dit zelf oplossen. Dat je werk belangrijk is, is geen excuus om problemen op het bordje van de overheid te schuiven in zo'n noodsituatie. Wees creatief en regel iets met je familie, de buren... De nadruk moet nu op eigen verantwoordelijkheid van alle burgers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Transavia annuleert dus alle vluchten naar Italie t/m 22 april.
Vluchten Italië geannuleerd
Gezien de situatie in Noord-Italië hebben we besloten om alle vluchten van en naar Verona en Bologna van 10 t/m 31 maart te annuleren.
We hebben de vluchten van en naar de overige bestemmingen in Italië geannuleerd van 18 maart t/m 22 april.
Als je in bovengenoemde periodes een vlucht van of naar Italië hebt geboekt, ontvang je van ons een e-mail met je mogelijkheden.
Heb je bij een reisorganisatie geboekt? Neem dan contact op met je reisorganisatie.
Bron Transavia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Vrij simpel: als de IC's overspoelen gaan mensen die wel te reden zijn dood.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Ik denk dat het reëel is om van deze mensen te verwachten dat ze dit zelf oplossen. Dat je werk belangrijk is, is geen excuus om problemen op het bordje van de overheid te schuiven in zo'n noodsituatie. Wees creatief en regel iets met je familie, de buren... De nadruk moet nu op eigen verantwoordelijkheid van alle burgers liggen.
Dit is belachelijk. Wij zijn een huisartsenechtpaar. Onze dochter moet naar opvang willen wij werken. Ik ga haar echt niet stallen bij familie of de buren als de bedoeling is om zo min mogelijk contact te hebben.

De nadruk moet er juist op liggen op dat wij zo zorgeloos mogelijk ons werk kunnen blijven doen. En niet het moeilijk maken.

Dit geld niet alleen voor ons, maar voor iedereen in belangrijke functies! Denk aan de thuiszorg, verpleegkundige, politie etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Pandemic op 12-03-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

FabiandJ schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:06:
Transavia annuleert dus alle vluchten naar Italie t/m 22 april.

[...]
En KLM blijft vrolijk doorvliegen |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja tot zover de theorie...

In principe is dit natuurlijk eigen verantwoordelijkheid; maar als dit erop neerkomt dat er vrije dagen moeten worden opgenomen op de momenten dat deze mensen het hardst nodig zijn schiet je jezelf natuurlijk in de voet.

@Cyberpope Dat werd ook als expliciete reden gegeven om de scholen juist niet te sluiten.

@Pandemic Devil's advocate... Niet bij de buren maar wel bij de opvang dan? Of blijft één van jullie thuis?
Als opvangen wel open moeten blijven, heeft het weinig zin om scholen wel te sluiten lijkt me...
En uiteraard veel sterkte de komende weken/maanden allebei.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

Yucon

*broem*

[...]

Dat "je werk" is ook belangrijk voor de overheid. Je kunt je redenering ook omdraaien. As de overheid het belangrijk vindt dat politiemensen op hun werk blijven komen is het logisch daar in de brede zin van het woord bij te helpen, en de problemen dus niet op het bordje van de politiemensen in kwestie te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

Mfpower

In dubio

Pandemic schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Dit is belachelijk. Wij zijn een huisartsenechtpaar. Onze dochter moet naar opvang willen wij werken. Ik ga haar echt niet stallen bij familie of de buren als de bedoeling is om zo min mogelijk contact te hebben.

De nadruk moet er juist op liggen op dat wij zo zorgeloos mogelijk ons werk kunnen blijven doen. En niet het moeilijk maken.

Dit geld niet alleen voor ons, maar voor iedereen in belangrijke functies! Denk aan de thuiszorg, verpleegkundige, politie etc.
Zo zie je maar hoe kwetsbaar we zijn geworden door al die tweeverdieners. Zit toch niets anders op dan te minderen met werk. Ouders zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor opvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 23:15
Update België (+85) en Nederland (+111) met de nieuwe gevallen van 12/03;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6Ub3cGsj72ReasiydyccuknvTg=/800x/f/image/l6OqdyPggahiuqCMVhEnfIqt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36nkt6PjITVq_3geNtR6nC8M3Lw=/f/image/rv56luRWExXtClp4juYF38Gz.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
[...]

Eens voor Jan Modaal, maar niet voor de mensen die ervoor moeten zorgen dat er voldoende capaciteit in de ziekenhuizen is. Voor de mensen uit de zorg moet een oplossing worden geboden.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-03-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]De nadruk moet nu op eigen verantwoordelijkheid van alle burgers liggen.
100% oneens en dat gaat verder dan alleen de kinderopvang.

Dit is juist het moment dat we als samenleving dingen moeten gaan regelen en de uitvoerende partij hierin is de overheid: Maaltijdbezorging voor ouderen en zieken, staatssteun voor bedrijven en burgers.

De nadruk moet nu juist op collectieve actie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

AtlAntA schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:54:
Vertekend beeld: als iemand ziek is wordt de rest van het gezin niet meer getest. Bron: vriend van me waarvan zijn neefje corona heeft en zijn zus en de rest van zijn gezin niet eens meer getest worden (ondanks alle symptomen). :X De GGD gaf ook aan dat alleen het zoontje meegenomen wordt in de statistieken en de rest niet. Ze gaan er automatisch van uit dat de rest het ook heeft (of krijgt) maar worden dus niet meegenomen in de statistieken. De cijfers zijn nu dus lager dan het in werkelijkheid zal zijn. Wel is er wat willekeur, want de vriendin van een vriend van me heeft zeer waarschijnlijk corona en haar dochter ook (zij heeft het van haar dochter, die dochter heeft het van een klasgenootje waarvan de diagnose eerder al vastgesteld is). Zij krijgen wel beiden een test. Die vriend van me niet want die zit al enige tijd in het buitenland. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Zo zie je maar hoe kwetsbaar we zijn geworden door al die tweeverdieners. Zit toch niets anders op dan te minderen met werk. Ouders zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor opvang.
Ik kan me voorstellen dat je als overheid in dit soort gevallen iets regelt voor medische proffessionals?

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waarez schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:10:
Update België (+85) en Nederland (+111) met de nieuwe gevallen van 12/03;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
* naitsoezn kijkt naar de datum en ziet dat het nog maar 12 maart is :z Hoezo lopen die grafiekjes dan al door tot 16 maart? 8)7 Beetje suggestief ;)

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 12-03-2020 15:14 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

Mfpower

In dubio

maratropa schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je als overheid in dit soort gevallen iets regelt voor medische proffessionals?
Ja voor dergelijke situaties lijkt me dat gepast. Alles wat essentieel is. Maar het blijft lastig, want je doet de kinderopvang dicht en dan ga je kinderopvang regelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mfpower schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Wat zeg je nou?

Hebben we twee goede artsen die hun uiterste best doen om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en dan vindt jij (mening) dat er een thuis moet gaan zitten

Mijn mening is in ieder geval anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:31
Er is altijd een vertekend beeld wanneer je geen 100% controle doet. Er zijn nu namelijk ook veel mensen die het wel hebben (gehad), maar door weinig tot geen symptomen niet in de lijst komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 14:46
Hoor al berichten over de VU btw.

Persco zoals gewoonlijk weer delayed

EDIT: colleges stop:

https://www.at5.nl/artike...m-umc-per-direct-gesloten

[ Voor 42% gewijzigd door loekf2 op 12-03-2020 15:15 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:11:
[...]
100% oneens en dat gaat verder dan alleen de kinderopvang.
Dit is juist het moment dat we als samenleving dingen moeten gaan regelen en de uitvoerende partij hierin is de overheid: Maaltijdbezorging voor ouderen en zieken, staatssteun voor bedrijven en burgers.
De nadruk moet nu juist op collectieve actie!
Je verwacht veel te veel van de overheid. Ik vreesde de reacties hierboven al, gelijk naar de overheid wijzen voor oplossingen is de grote kwaal van deze tijd en nu blijkt dat dus weer. Burgers zullen juist heel veel onderling moeten regelen de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Wat zeg je nou?

Hebben we twee goede artsen die hun uiterste best doen om hun bijdrage te leveren aan de maatschappij en dan vindt jij (mening) dat er een thuis moet gaan zitten

Mijn mening is in ieder geval anders
Punt is dat je tegenwoordig haast nieteens meer de keuze hebt om niet met z'n tweeën te werken.
Een huis kopen wordt voor de meesten al een hele uitdaging namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Bart-Willem schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Vertekend beeld: als iemand ziek is wordt de rest van het gezin niet meer getest. Bron: vriend van me waarvan zijn neefje corona heeft en zijn zus en de rest van zijn gezin niet eens meer getest worden (ondanks alle symptomen). :X De GGD gaf ook aan dat alleen het zoontje meegenomen wordt in de statistieken en de rest niet. Ze gaan er automatisch van uit dat de rest het ook heeft (of krijgt) maar worden dus niet meegenomen in de statistieken. De cijfers zijn nu dus lager dan het in werkelijkheid zal zijn. Wel is er wat willekeur, want de vriendin van een vriend van me heeft zeer waarschijnlijk corona en haar dochter ook (zij heeft het van haar dochter, die dochter heeft het van een klasgenootje waarvan de diagnose eerder al vastgesteld is). Zij krijgen wel beiden een test. Die vriend van me niet want die zit al enige tijd in het buitenland. :P
Ik heb geen idee hoe de draaiboeken en dergelijke eruitzien bij de rivm maar dit komt toch een beetje rommelig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ruim kwartier te laat die pers conferencie

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Pandemic schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Maar bij zo'n opvang zijn er juist veel meer contacten, zeker als de kinderen dan 's avonds en in het weekend weer naar huis gaan. Het handigste (in termen van contacten beperken) zou zijn als je een au pair of buurjongen/meisje hebt die tijdens werktijden op kan passen. Dan kunnen zij ook hun contacten beperken waardoor de kinderen (en bij extensie jullie zelf) het minste risico lopen.

Een centrale optie zou een soort kostschool zijn waar de kinderen gedurende de crisis blijven. Dan kunnen veel meer kinderen opgevangen worden maar dan heb je natuurlijk minder contacten met je eigen kind(eren) en het is organisatorisch moeilijker. Vanuit de overheid / veiligheidsregio is dat natuurlijk wel makkelijker te coördineren dan maatwerkoplossingen voor iedere hulpverlener die dat nodig heeft.

Je zou ook zelf zoiets kunnen regelen op kleinere schaal als je een aantal hulpverleners kent die in dezelfde situatie zit. Dat zijn vast niet allemaal koppels die beide essentiële rollen vervullen en dan kan een van hun (of in roulatie) de kinderen van die groep opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:14:
[...]

Je verwacht veel te veel van de overheid. Ik vreesde de reacties hierboven al, gelijk naar de overheid wijzen voor oplossingen is de grote kwaal van deze tijd en nu blijkt dat dus weer. Burgers zullen juist heel veel onderling moeten regelen de komende tijd!
Eens, voor groepen die onmisbaar (hulpverleners) vind ik wel dat de overheid wat moet regelen/ondersteuning zien te bieden in regelgeving etc. en daarnaast financieel ondersteunen waar nodig, maar praktisch gezien moeten we écht zelfredzaam zien te zijn komende periode. Want wie moet 't namens de overheid uitvoeren, daar zit je met dezelfde uitdaging dat iedereen in quarantaine zit als er een lockdown zou komen bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik zet het hier even dicht tot na de persconferentie om een lawine aan posts te voorkomen.

Graag on topic houden na de persconferentie aub.

Live te volgen vanaf circa 15:15 op

https://nos.nl/livestream...-maatregelen-kabinet.html

of

https://www.ad.nl/dossier...sberaad-kabinet~a26b4b4e/

En weer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Lijkt wel alsof ze het PO en VO niet durven dicht te gooien, terwijl er al minstens drie of vier andere EU-landen het wel doen.

Ongelofelijk.

Rutte is gewoon doods- en doodsbang.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 12-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 16:00
BlakHawk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:34:
Maar wat is nu het beleid voor universiteiten en HBO's!?
Alleen hoorcolleges online aanbieden?
Ja. Persco is nog bezig, wordt nu toevallig vraag over gesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 12-03-2020 15:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03

backupdevice

Boeh!

Ben benieuwd wat de extra maatregelen mee zijn waar Brabant mee gaat komen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nee. Door het aanbieden van hoorcollege's hopen ze op een afname van studenten in de collegebanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.