[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 519.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 14:14
GAIAjohan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:14:
Ook de F1 dus nu werkelijk geraakt..
Ik denk dat dit virus weleens der wereld kan gaan laten inzien dat we wellicht anders moeten gaan leven. Sowieso wat minder in de hoogste versnelling doorgaan, waar velen al een burnout van hebben, maar ook de individualistische neoliberale blik kan hier weleens rake klappen krijgen.
De economie is leuk, maar de gezondheid van jou en je naasten is veel belangrijker..
Dat zou fijn zijn, dat we eigenlijk een keer stoppen met deze rat-race. Ik acht de kans echter klein. Over een paar maanden is het weer business as usual en zelfs wanneer het nog langer zal duren, op een gegeven moment is iedereen dit weer vergeten en denkt iedereen aan winst-maximalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 13:14

Stoney3K

Flatsehats!

PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:16:
[...]

De top-20 landen met goede gezondheidszorg hebben over het algemeen ook een sterke focus op economie. Het gaat hand in hand.
De VS is natuurlijk de uitzondering die die regel bevestigt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 08:02
anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:15:
[...]

20 opnames in 24 uur is best flink, mag hopen dat (of erger) dat niet een dagelijks plaatje gaat zijn.

offtopic:
En gefeliciteerd met je verjaardag ;)
morgen zijn het er 40...vergeet niet dat we nu aan het einde van de incubatietijd na carnaval zitten. Symptomen worden ook erger en ziekenhuisopnames zijn meestal 1 week na eerste symptomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:48

boesOne

meuh

[...]

20 opnames in 24 uur is best flink, mag hopen dat (of erger) dat niet een dagelijks plaatje gaat zijn.

offtopic:
Waarom zou dat niet zo zijn?
Denk dat fermere aanpak nu wel gewenst is. Triage gaat de samenleving niet waarderen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

offtopic:
Dat gaat nog wel hard groeien, mensen worden na een week of 2 pas echt ziek, dus die stijging kan je 2 weken vertraagd doortrekken naar het aantal besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:02

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Vriendelijk & dringend verzoek om de topicwaarschuwing te lezen voordat je post.
Geen slowchat, ook geen korte statusupdates tijdens eventuele persconferenties aub.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:17:
[...]

De VS heeft fantastische gezondheidszorg en focus op de economie. Het eerste alleen slechts voor degenen die het kunnen betalen... Ben wel echt héél benieuwd hoe het verloop aldaar gaat zijn. Ik ben geen doemdenker, maar ik vrees daar voor vreselijke taferelen onder de armere bevolking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Niet helemaal. De gezondsheidszorg in de US is uitstekend. De toegankelijkheid is daar het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Niet helemaal. De gezondsheidszorg in de US is uitstekend. De toegankelijkheid is daar het probleem.
Dat is net zo goed een eigenschap van de gezondheidszorg, daardoor is ie dus niet "uitstekend" maar gewoon waardeloos.

Top gezondheidszorg die onbetaalbaar is betekent dat je reikwijdte gewoon ruk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 11:28
20 in 24 uur is best flink, mag hopen dat (of erger) dat niet een dagelijks plaatje gaat zijn.
Ik kan me vergissen; maar volgens mij is (vrijwel) nergens ter wereld de trend echt omgekeerd nadat er honderden gevallen waren - behalve in die landen waar echt draconische maatregelen genomen zijn. Lees: nagenoeg alles dicht en iedereen thuis. Uitzonderingen hooguit voor supermarkten en drogisten; en werk voor zover 'maatschappelijk noodzakelijk'. En dan nog wordt het (vanwege de incubatie tijd) nog rustig 5-14 dagen alleen maar erger, voordat de verbetering optreedt.

Met andere woorden, zelfs als vandaag in Nederland er maatregelen worden afgekondigd die lijken op Italie, dan nog zou het mij totaal niet verbazen als het nog tot wel 14 dagen lang de verkeerde kant op gaat; voordat we dagen met 'goed nieuws' krijgen. Minder nieuwe patienten dan de dag ervoor enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verona27 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:06:
[...]

UMCG heeft hetzelfde gedaan. Onderwijs ligt ook stil en geen nieuwe co-schappen meer. Worden geen congressen meer georganiseerd en personeel mag ook niet meer deelnemen. Bezoek is ook ingeperkt volgens mij.
Het is al veel strikter hoor:
ehtweak in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"
:-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik denk dat dit virus weleens der wereld kan gaan laten inzien dat we wellicht anders moeten gaan leven.
Ik denk dat er helemaal niets veranderd, althans niet binnen enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01

Ik denk dat dit virus weleens der wereld kan gaan laten inzien dat we wellicht anders moeten gaan leven.
Ik hoop vooral dat we nu van wat rare gewoontes afraken. Het 3x moeten kussen van vage bekenden heb ik altijd al raar gevonden. En een handje geven? Ik merk vandaag al hoe gewoon het binnen 24u is geworden om alleen een knikje te geven of even vriendelijk te lachen.

Maar wat ik wel merk: kuch-schaamte! Zelf waarschuw ik iedereen maar vooraf met wat zelfspot:
"geen zorgen, is gewoon een rokerskuchje!"

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Ik hoop vooral dat we nu van wat rare gewoontes afraken. Het 3x moeten kussen van vage bekenden heb ik altijd al raar gevonden. En een handje geven? Ik merk vandaag al hoe gewoon het binnen 24u is geworden om alleen een knikje te geven of even vriendelijk te lachen.
Niemand verplicht je om vage bekenden drie kussen te geven, maar in het algemeen stoppen met handen geven zie ik echt net snel gebeuren. En zodra dit voorbij is zal het allemaal ook wel weer snel vergeten zijn en vallen we terug in oude gewoontes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37
[...]

Maar wat ik wel merk: kuch-schaamte! Zelf waarschuw ik iedereen maar vooraf met wat zelfspot: "geen zorgen, is gewoon een rokerskuchje"!
Het leven van een introvert omgeven door extraverts valt niet mee nee :+ Dat idee?

De nies-hoest-paranoia neemt wel toe ja. Vriend van me stuurde een foto van een leeg gangpad in een supermarkt nadat ie een hoestbui had gehad omdat ie zich verslikte in het niets :o iedereen smeerde 'm.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
[...]

Maar wat ik wel merk: kuch-schaamte! Zelf waarschuw ik iedereen maar vooraf met wat zelfspot: "geen zorgen, is gewoon een rokerskuchje"!
Dit, door omstandigheden moet ik me altijd al een stuk meer aanpassen als een doorsnee normaal mens, en merk nu ook goed dat ik het meer gewend bent om snel te schakelen, gewoontes zit schijnbaar diep bij veel normale mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Na SARS had China een aantal wetten ingevoerd/veranderd wat betreft 'levende markten', maar deze na een paar jaar weer terugveranderd :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jorizzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:25:
[...]

Niemand verplicht je om vage bekenden drie kussen te geven
Dat klopt, maar vaak zijn ze er al aan begonnen en is het erg ongemakkelijk om er niét in mee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 08:02
BartS12 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Ik kan me vergissen; maar volgens mij is (vrijwel) nergens ter wereld de trend echt omgekeerd nadat er honderden gevallen waren - behalve in die landen waar echt draconische maatregelen genomen zijn. Lees: nagenoeg alles dicht en iedereen thuis. Uitzonderingen hooguit voor supermarkten en drogisten; en werk voor zover 'maatschappelijk noodzakelijk'. En dan nog wordt het (vanwege de incubatie tijd) nog rustig 5-14 dagen alleen maar erger, voordat de verbetering optreedt.

Met andere woorden, zelfs als vandaag in Nederland er maatregelen worden afgekondigd die lijken op Italie, dan nog zou het mij totaal niet verbazen als het nog tot wel 14 dagen lang de verkeerde kant op gaat; voordat we dagen met 'goed nieuws' krijgen. Minder nieuwe patienten dan de dag ervoor enzo...
Dit is precies wat Premier Conte ook gisteren heeft gezegd, verwacht niet direct wonderen. Het heeft tijd nodig. Maar wij kunnen wel eerder in de piek gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

LA-384 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Nee maar dit is wel een grote leermoment voor bedrijven en vooral ook de vliegmaatschappijen. Hierdoor zijn we in de toekomst weer beter voorbereid op virus uitbraken. Die zul je sowieso blijven houden..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:35
Ik begrijp van een Finse vriend dat inmiddels ook in Finland het advies wordt gegeven om bijeenkomsten met meer dan 500 mensen af te gelasten, en bij bijeenkomsten met minder dan 500 mensen dat de organisatie gevraagd wordt te kijken of de bijeenkomst echt noodzakelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:52
Bensimpel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Nee maar dit is wel een grote leermoment voor bedrijven en vooral ook de vliegmaatschappijen. Hierdoor zijn we in de toekomst weer beter voorbereid op virus uitbraken. Die zul je sowieso blijven houden..
De enigste manier om dit soort uitbraken te voorkomen is agressiever isoleren van mensen/gebieden. Dat kan alleen maar op een effectieve manier als iedereen beter getracked wordt. :X

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MewBie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:37:
[...]

De enigste manier om dit soort uitbraken te voorkomen is agressiever isoleren van mensen/gebieden. Dat kan alleen maar op een effectieve manier als iedereen beter getracked wordt. :X
Dat heeft in China dus niet eens geholpen. Daar wordt je al 24/7 getracked door de overheid. ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Waarez schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:31:
[...]

Interessante info. Enige bronnen?
Even terug lezen.....

Anoniem: 298195 in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 12-03-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Dat heeft in China dus niet eens geholpen. Daar wordt je al 24/7 getracked door de overheid. ;)
De isolatie in China heeft juist perfect geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wolly schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:40:
[...]

De isolatie in China heeft juist perfect geholpen.
Na dat het al telaat was.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Bensimpel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Technisch gezien zou je wellicht ooit een soort meetapparatuur kunnen inbouwen bij mensen die een alarm geeft bij bepaalde niveaus van virale markers ofzo. Dán kun je op tijd mensen individueel gaan isoleren en grote epidemieën wellicht voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Dat verandert niets aan het feit dat het team zich terugtrekt.
Dan heb je me verkeerd begrepen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 14:14
Jorizzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Technisch gezien zou je wellicht ooit een soort meetapparatuur kunnen inbouwen bij mensen die een alarm geeft bij bepaalde niveaus van virale markers ofzo. Dán kun je op tijd mensen individueel gaan isoleren en grote epidemieën wellicht voor zijn.
En op de lange termijn is de mensheid tegen geen enkele ziekte, slechte bacterie of virus bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43
Marathon Rotterdam uitgesteld

Is pas over ruim 3 weken, maar die zien de bui al wel hangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Één van redenen waarom we in onze huidige wereld en het navenante reizen en handelen, nauwelijks zaken kunnen isoleren, zie je hier:

Vliegverkeer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdAW8QZsf8EFI85m2spgBW9zIWs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/57qasaFVJxny0MhPyy5VI20q.jpg?f=fotoalbum_large
En hier het scheepvaartverkeer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck30b1mCcGaJsTCLN6o6Q1xZc8M=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ZHusgXvjnsP1oRU7IJ7xj2Uh.jpg?f=fotoalbum_large

Beide plaatjes een paar minuten geleden ff gecaptured. De hoeveelheid traffic is zo enorm, er zit alitjd wel een ongecontroleerde factor tussen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ook in Ierland gooien ze scholen, universiteiten en kinderopvang faciliteiten dicht. Men moet wel blijven werken en waar mogelijk thuis werken.

bron: https://www.irishtimes.co...ireland-to-shut-1.4200977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46

gws24

Thinking is hard!

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:43:
Marathon Rotterdam uitgesteld

Is pas over ruim 3 weken, maar die zien de bui al wel hangen.
Je ziet op de diverse live blogs dat steeds meer evenementen worden afgelast dus de boodschap van social distancing is bij veel organisaties en mensen wel binnen gekomen. NLDoet is trouwens ook afgelast net zoals de open huizen dagen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Abom schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:43:
[...]

En op de lange termijn is de mensheid tegen geen enkele ziekte, slechte bacterie of virus bestand.
Fair enough, misschien moeten we het toch in betere behandelmethode's zoeken voor degenen of de keren dat het goed mis gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 07:02
- Medialane producties, de organisator van Holland Zingt Hazes concerten die op 13 en 14 maart in de Ziggo Dome plaatsvinden, roept Brabanders op thuis te blijven en de concerten te volgen via een live-stream. Er worden extra camera's geplaatst om het live-gevoel zo goed mogelijk over te brengen. Er worden dit jaar meer dan 30.000 bezoekers verwacht verdeeld over twee avonden.
https://www.medialane.nl/...erten-holland-zingt-hazes

Zoals gezegd, ik ben niet in Paniek, maar dit soort berichten wordt ik toch wel een beetje naar van :X

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 12-03-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Zoals gezegd, ik ben niet in Paniek, maar dit soort berichten wordt ik toch wel een beetje naar van :X
Mja.. überhaupt het door laten gaan van een concert met 30.000 mensen vind ik zwaar onverantwoord op dit moment.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Want? Wat zie je hier wat je nog niet aan zag komen?

Maar zou het nieuws even afwachten. Sluit niet uit dat dit nog wordt afgelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
[...]

We gaan zo in de perso hopelijk horen dat dit soort evenementen überhaupt niet meer doorgaan...
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Ik neem aan dat @roffeltjes bedoelde dat hij naar wordt van het feit dat alleen Brabanders wordt opgeroepen thuis te blijven, in plaats van dat hele concert gewoon af te gelasten...

[ Voor 35% gewijzigd door Jorizzz op 12-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Jorizzz op 12-03-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Gokken op zelfbeheersing van een bepaalde groep en ze geen financiele compensatie geven. En ik hoop toch dat de Burgemeester hier de stekker uittrekt, maar goed,.

Dit heeft trouwens niet te maken met vooruitzien, als gewoon de conclusie trekken dat dit NU niet okay is. Dat kon ik twee weken geleden niet met zekerheid stellen, maar vanaf de "Triage" aankondiging in Italie hadden er overal alarmbellen moeten afgaan.

@Jorizzz Uiteraard mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Een link naar de live persco voor degene die Ziggo-Go hebben:
https://www.ziggogo.tv/ob...n/65535.html#action=watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Weer op kanaal 501 NPO Nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

vhal

ಠ_ಠ

In ieder geval is de Rotterdam Marathon uitgesteld

https://www.ad.nl/rotterd...rdam-op-5-april~a9be976e/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Weer op kanaal 501 NPO Nieuws?
Nee het komt zo rechtstreeks op NL1 (vertelden ze net op Radio2)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat me opeens te binnen schoot:

allerlei experts en wanna-be experts roepen dat de maatregelen strenger moeten. Met zinnige of onzinnige argumenten. Nieuwsuur besteed er aandacht aan etc, Een andere groep roept op om RIVM te volgen. Natuurlijk, RIVM heeft de regie, paniek is niet nodig.

Maar soms moet je luisteren naar wat niet gezegd wordt. Of tenminste, ik heb het nog niet gehoord. Zijn er verklaringen / statements vanuit het RIVM waarom opschalen op dit moment overbodig is?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Gokken op zelfbeheersing van een bepaalde groep en ze geen financiele compensatie geven. En ik hoop toch dat de Burgemeester hier de stekker uittrekt, maar goed,.

Dit heeft trouwens niet te maken met vooruitzien, als gewoon de conclusie trekken dat dit NU niet okay is. Dat kon ik twee weken geleden niet met zekerheid stellen, maar vanaf de "Triage" aankondiging in Italie hadden er overal alarmbellen moeten afgaan.

@Joriozzz Uiteraard mee eens.
Oh zo... Dacht de maatregel op zich, helder :)

@Dennisdn is er ook een tijd genoemd? Link werkt overigens niet op iPad.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 13:43
Tjebakka schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Mja.. überhaupt het door laten gaan van een concert met 30.000 mensen vind ik zwaar onverantwoord op dit moment.
Dat vind ik ook daarentegen gaat voetbal vooralsnog ook nog steeds door. Ik ben benieuwd dat wanneer er nu gezegd wordt bijeenkomsten tot x-aantal personen worden verboden hoe je dat dan gaat duiden in school- en evt. ook werksituaties.

Een school is geen 30.000 personen die direct met elkaar in contact kunnen staan maar er zijn wel momenten dat honderden personen tegelijkertijd in contact met elkaar kunnen komen, wisselen lokalen/kantine/aula etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1232046

[...]

Tja, zodra ze aflassen, kost het ze geld.
Nu kun je betaldende Brabanders met een livestream zelfs geld afhandig maken :+

Precies de reden dat ik de zomervakantie nog even niet boek.
Eenmaal geboekt, gaan ze je er veel langer aan houden dan je zelf zou willen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
McLaren team heeft zich ook teruggetrokken en grote kans dat Australie niet door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Welke maatregel? Hij staat nog steeds op doorgaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 07:25
Abom schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Mwah, tot dusver is de meest effectieve manier van bestrijding, vaccinatie. Daarmee behaalt vrijwel iedereen immuniteit voor ziekten die nu nog endemisch zijn (denk aan mazelen). En op termijn kunnen ziekten zo uitgeroeid worden waardoor immuniteit overbodig is, denk aan pokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:56:
[...]

@Dennisdn is er ook een tijd genoemd? Link werkt overigens niet op iPad.
Nu....

*edit, iets later. ze zijn nog in overleg.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ook de F1 dus nu werkelijk geraakt..
Ik denk dat dit virus weleens der wereld kan gaan laten inzien dat we wellicht anders moeten gaan leven. Sowieso wat minder in de hoogste versnelling doorgaan, waar velen al een burnout van hebben, maar ook de individualistische neoliberale blik kan hier weleens rake klappen krijgen.
De economie is leuk, maar de gezondheid van jou en je naasten is veel belangrijker..
Ik denk dat dit virus ons vooral gaat laten inzien dat de rechten van werknemers verder ingeperkt moeten worden. Zodat je bij een crisis als deze de werknemers op straat kan gooien. Na de crisis zal er waarschijnlijk extra hard gewerkt moeten worden en misschien salaris ingeleverd moeten worden.

(Ik ben hier dus absoluut tegen, maar ik geloof wel dat dit als excuus gebruikt gaat worden door bedrijven). Ik geloof in ieder geval niet dat grote bedrijven genoegen gaan nemen met minder winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Welke maatregel? Hij staat nog steeds op doorgaan :X
Brabanders weren...
Of je het een maatregel wilt noemen, tsjah... Daarom verbaasde je post me ook :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 604938

https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
111 nieuwe patiënten, in totaal 614 positief geteste personen
Per vandaag zijn 111 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 614.

In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren. Er is een nieuwe patiënt in de provincie Utrecht gevonden middels de Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg peilstations. Dat brengt het totaal op 2 patiënten via de Nivel peilstations.

Van de 614 gemelde patiënten wonen er 273 in de provincie Noord-Brabant en 80 in de provincie Utrecht. Daarnaast wonen er 68 in Zuid-Holland, 53 in Limburg en 48 in Gelderland. 239 van de 614 personen hadden een bron van besmetting in het buitenland. Landen die een besmettingsbron vormden, zijn vooral Italië (193), Oostenrijk (26) en Duitsland (7). Nieuwe landen waar de besmetting hoogstwaarschijnlijk is opgelopen zijn België, Mauritius, Spanje en Zuid-Korea. Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren. Bij 141 gevallen is dit nog in onderzoek. De meerderheid van de patiënten met een onbekende bron woont in Noord-Brabant.

102 van de gemelde patiënten werken in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Brabanders weren...
Of je het een maatregel wilt noemen, tsjah... Daarom verbaasde je post me ook :)
Hoezo weren? Het is een advies, ze gaan echt niet vragen of je al dan niet uit Lampegat komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Anoniem: 1232046 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Tja, zodra ze aflassen, kost het ze geld.
Nu kun je betaldende Brabanders met een livestream zelfs geld afhandig maken :+

Precies de reden dat ik de zomervakantie nog even niet boek.
Eenmaal geboekt, gaan ze je er veel langer aan houden dan je zelf zou willen....
De richtlijnen van het RIVM worden strikt nageleefd en zo wordt onder andere de Ziggo Dome extra schoon gemaakt.
8)7

Want het virus komt niet uit de gasten, maar uit de lampen die er staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Laatst online: 15-06 22:56

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dash2in1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Wat zijn de Nivel test stations?
Wat is google?

https://www.nivel.nl/en/n...n/huisartsen-peilstations

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:47

IkWilbert

Het is mij!

111 nieuwe gevallen, hoe staan we in verhouding met Italie?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
IkWilbert schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:05:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPSWPLJYRi1o49SWUbcf-4ASoC8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/jmxANR7gNvd6BHpYSKpbK8jz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet het nog even duiden maar we lijken, een dag achter te lopen?

Edit:
Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Je vergelijkt alleen Lombardie met heel Nederland FYI.
Ja mijn, fout overheen gelezen. We lopen opvallend genoeg wel redelijk in de pas met Lombardijen in dit geval.

[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 22:58
Zahariac schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:05:
[...]

Dat is een minder grote stijging als gisteren.
Dat zeiden ze de 9e ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:24
Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Minder dan gisteren dus, vanwaar "jemig"?
Gisteren was wat hoger door die steekproef. Dit is weer de normale besmettignen als we pech hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 23:38
[...]

De cijfers van gisteren waren kunstmatig hoog vanwege te steekproef en een handvol gevallen die pas een dag later bijgeschreven werden. Ik zou geen conclusises aan de verandering dag-op-dag verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:05:
Kaartje t/m gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES5VgVIX0AA6n5s?format=png&name=small
https://twitter.com/Frits...38021124476358657/photo/1

Wat mij betreft is het plaatje te klein om hier een goede conclusie uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 20:34
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Vanmorgen geen koorts meer, 37.4.

Huisarts wel gebeld, hoor vandaag of ik een test moet of niet.

Had ergens gelezen dat iemand corona had en die had slechts 1 avond griep verschijnselen. Daarna weer fit. https://m.hln.be/nieuws/b...ondje-grieperig~ae176a36/

Ben je daarna eigenlijk besmettelijk?
Even mijn eigen verhaal afmaken.

Huisarts zei: blijf thuis, kijk of je weer koorts krijgt. Zo ja, bellen. Zo nee, blijf thuis tot zondag, maandag kun je weer aan het werk. Hij zei ook: de GGD is niet bereikbaar, terwijl momenteel veel dingen veranderen qua voorschrift. Verwacht dus niet dat ik een test krijg.

Toch een vraag, hoe lang is het zichtbaar in je bloed of met een test of je corona hebt of hebt gehad? Je moet dus eerst klachten hebben om uberhaupt te kunnen zien of je corona hebt, anders kun je het niet zien. Stel dat ik het corona had/heb.. Hoe kom ik daar dan achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:06:
[...]

[Afbeelding]

Je vergelijkt alleen Lombardie met heel Nederland FYI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:34
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:06:
111 nieuwe gevallen. T gaat toch wel hard nu! Ben benieuwd, ze hebben nu dat spoed overleg, ben benieuwd naar de persco zo!
In een eerder gelinkte analyse (die best goed onderbouwd is met de ervaringscijfers en analyses van china) werd al duidelijk dat de factor werkelijke gevallen een goede 20-30 hoger ligt dan de gemeten gevallen.
En dat was in china waar wel flink getest werd en opgeschaald.

Dat gecombineerd met dat nu al de berichten komen dat de ziekenhuizen in brabant capaciteits problemen beginnen te krijgen...

Denk dat je dat jeetje nog wel iets harder mag zeggen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I47W28Ce61uEsD6THmmgYa9n6lg=/800x/f/image/E2JEg7jj6wTfhgeIqwCLcaw3.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
[...]

Ja ze testen nu niet eens meer mensen die het bijna zeker weten hebben(gezinsleden), bij de NOS zeggen ze zelf dat geen compleet beeld geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nutteloos om absolute aantallen te vergelijken. Je moet naar aantal gevallen per x-inwoners kijken voor een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 17:25
De stijging van 20 á 22 procent lijkt redelijk stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Toch een vraag, hoe lang is het zichtbaar in je bloed of met een test of je corona hebt of hebt gehad?
Ik heb die vraag via mail gesteld aan mn huisarts omdat ik begin/half februari bizar heftige griep heb gehad met alle kenmerken van Corona. (Normale griepverschijnselen, maar daarbij pijn aan de ogen, pijn borst en doodop van het hoesten) én ik dagelijks met veel reizende Chinese collega's in contact was.

Niet dat ik bang was, maar zou fijn vinden een bevestiging te hebben dat ik het heb gehad en dus nu weerstand heb.

Het antwoord was: "áls het al zou kunnen, bewaren we testen liever voor de echt spannende gevallen".

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 22:58
bloodlynx schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Ja ze testen nu niet eens meer mensen die het bijna zeker weten hebben(gezinsleden), bij de NOS zeggen ze zelf dat geen compleet beeld geeft.
Ze lopen nu al een aantal dagen tegen de maximale testcapaciteit aan, vandaar dat de aantallen niet exponentieel oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:09
Ik sprak hier net een collega, zijn vriendin zit ziek thuis met de symptomen maar GGD test haar niet want ze is niet in een risico gebied geweest.

Dan kan ze toch nog steeds besmet zijn geraakt van iemand die wel in een risicogebied geweest is...

Wat een half werk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
bloodlynx schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Ik zat ook mee te luisteren inderdaad. Dan kan je de conclusies daar ook niet op baseren. I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Tjebakka schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:10:
Nutteloos om absolute aantallen te vergelijken. Je moet naar aantal gevallen per x-inwoners kijken voor een vergelijking.
Datagraver staat er vol mee. Deze doet precies dat:
https://twitter.com/Datag...37882353038413825/photo/1

https://twitter.com/Datagraver

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:12:
Ik sprak hier net een collega, zijn vriendin zit ziek thuis met de symptomen maar GGD test haar niet want ze is niet in een risico gebied geweest.

Dan kan ze toch nog steeds besmet zijn geraakt van iemand die wel in een risicogebied geweest is...

Wat een half werk zo
Hoezo half werk? Het is toch volstrekt duidelijk hoe ze moet handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Ik heb die vraag via mail gesteld aan mn huisarts omdat ik begin/half februari bizar heftige griep heb gehad met alle kenmerken van Corona. (Normale griepverschijnselen, pijn aan de ogen, pijn borst en doodop van het hoesten) en ik dagelijks met veel reizende Chinese collega's in contact was.

Het antwoord was: "áls het al zou kunnen, bewaren we testen liever voor de echt spannende gevallen".
Thanks voor je reactie. Toch geeft het me geen antwoord op de vraag, kán het? Is het zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:09
prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Hoezo half werk? Het is toch volstrekt duidelijk hoe ze moet handelen?
Ja, thuis blijven, maar haar vriend (mijn collega) is gewoon aan het werk, en het corona crisisteam hier zegt "nee hoor, blijf maar gewoon op kantoor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 11:36

Garyu

WW

Wat een half werk zo
Voor de grafiekjes wel ja. Ze kunnen natuurlijk nog steeds het aantal serieuze gevallen bekijken, want die moeten ze wel testen. M.i. heeft het aantal milde gevallen dus ook geen enkele waarde momenteel, want het niet-geteste maar wel-besmette deel van de bevolking is al lang niet meer in te schatten. Maar je kan natuurlijk extrapoleren vanuit het aantal heftige gevallen. Helaas ben je dan natuurlijk alweer ca. 5-7 dagen later om veranderingen aan te brengen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 16:05
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Toch een vraag, hoe lang is het zichtbaar in je bloed of met een test of je corona hebt of hebt gehad? Je moet dus eerst klachten hebben om uberhaupt te kunnen zien of je corona hebt, anders kun je het niet zien. Stel dat ik het corona had/heb.. Hoe kom ik daar dan achter?
Als je genezen bent en je lichaam antistoffen maakt, kun je deze aantonen in je bloed. Hiervoor moet je normaal gesproken wel een periode wachten tot deze op peil zijn. Hoe dat zit met dit specifieke virus is voor zover ik weet nog onbekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
Één van redenen waarom we in onze huidige wereld en het navenante reizen en handelen, nauwelijks zaken kunnen isoleren, zie je hier:

Vliegverkeer:
[Afbeelding]
En hier het scheepvaartverkeer:
[Afbeelding]

Beide plaatjes een paar minuten geleden ff gecaptured. De hoeveelheid traffic is zo enorm, er zit alitjd wel een ongecontroleerde factor tussen.
Maar zelfs zonder, houd je dit soort verspreiding niet tegen zonder additionele maatregelen. Dit zagen we in 1918, dit hebben we gezien in de middeleeuwen en er zijn nog wel andere momenten in onze geschiedenis aan te halen waarbij we grootschalige uitbraken hebben kunnen waarnemen. Waarbij een deel daarvan ook met een toch betrekkelijk snel verloop.

Dat is dus iets wat niet reëel weg te nemen zal zijn, zowel niet in de vorm van de economische en maatschappelijke impact buiten tijden van een virus uitbraak, maar ook niet als realistische factor om het in den beginselen al te voorkomen, het zou namelijk schijnveiligheid zijn.

Wat uiteraard wel jammerlijk is, is het wat schimmige verloop op lokaal niveau in China rondom de eerste melding van de patiënten. Dat is iets waarin, mogelijk, winst behaald had kunnen zijn om de uitbraak echt vroegtijdig genoeg in te kunnen dammen. Maar met de retrospectoscoop is dat natuurlijk altijd makkelijk te zeggen. Het had ook goed gekund dat het alsnog helemaal niets had uitgemaakt.

Persoonlijk zou ik zeggen dat de belangrijkste les voor ons als maatschappij in deze moet zijn is dat er mogelijk een verhoogde capaciteit aan noodhospitalen zou kunnen zijn. Want feitelijk gezien is dat op dit moment toch een reëel probleem, voor een op papier vrij 'mild' virus.

Kijkende naar de letaliteit van dit virus en impact bij de doorsnee populatie dan is een ziekenhuisopname percentage van 10 - 20% met een wat lastig te duiden ware mortaliteit op dit moment maar laten we maar even voor het gemak van de discussie de grofweg 2 - 3% aanhouden die we nu veel zien, dan is dit biologisch gezien tenslotte een vrij zachtaardig virus. We kennen virussen waar aangedane mensen er aanzienlijk slechter vanaf komen. Kunnen we dit al niet aan, waar staan we dan op het moment dat er een virus endemisch gaat waarbij circa 90% opname behoeftig is, circa 20 - 30% mortaliteit of meer kent?

Persoonlijk denk ik dan ook dat een zeer belangrijke les voor de toekomst daarin zal gaan zitten. Hoe kunnen we onze capaciteit in de gezondheidszorg zo ideaal mogelijk gaan indelen om met dit soort uitbraken om te kunnen gaan. Een volgende uitbraak is tenslotte geen vraag van of, maar wanneer. En de impact van een eventuele volgende uitbraak kan werkelijk waar alle kanten op.
analogworm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Mwah, tot dusver is de meest effectieve manier van bestrijding, vaccinatie. Daarmee behaalt vrijwel iedereen immuniteit voor ziekten die nu nog endemisch zijn (denk aan mazelen). En op termijn kunnen ziekten zo uitgeroeid worden waardoor immuniteit overbodig is, denk aan pokken.
Een belangrijk probleem is natuurlijk wel het reservoir van virussen binnen dieren. We kunnen bestaande pathologie binnen mensen in steeds betere mate bestrijden door middel van vaccinatie. Maar het dierenrijk in ogenschouw nemende maakt het toch al aanzienlijk lastiger indien ook zij een reservoir dan wel bron vormt voor microbiologische pathologie. Dieren als vleermuizen bijvoorbeeld komen niet opdraven op rijksvaccinatieprogramma's.

En virussen als het Nipah virus, met ook als host bijvoorbeeld vleermuizen, maakt bepaalde dingen toch lastig. Fruit dat in aanraking is geweest met deze besmette dieren is bijvoorbeeld al een potentiële bron voor besmetting. Daarbij hoef je dus niet eens in contact met de vleermuis zelf te komen. En het Nipah virus heeft een beschreven mens-tot-mens transmissie mogelijkheid. Het is goed dat de uitbraken van dit virus keer op keer adequaat zijn weten in te dammen, want dit virus doet SARS-CoV-2 verbleken tot een onschuldige kinderziekte. Met een mortaliteit van circa 50-75% is dat het kaliber pathogeen waar je als maatschappij ook een contingency plan voor wilt hebben.

Wat een half werk zo
Maar zolang ze thuis zit maakt het uiteindelijk toch geen verschil? Ze stelt zich adequaat op, doet haar participatie als lid van de bevolking en voorkomt derhalve eventuele verdere verspreiding, of op zijn minst beperkt het risico hiertoe. Een positieve test uitslag gaat daar toch geen verandering in brengen? Nota bene indien ze thuis zit met de griep doet ze tenslotte ook een evenwel gunstige bijdrage.

Test capaciteit is niet onbeperkt, dus het beste is om dit in te zetten waar het daadwerkelijke beleidsconsequenties zal hebben. Niet om de Nederlandse statistiek op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Persco over 30/45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren.
Dat zou met de huidige test resultaten beteken dat 14% van alle gevallen dus naar het ziekenhuis is gegaan en mogelijk zelf een behandeling heeft gehad. Als dit zo doorschaalt lijkt me dit dus redelijk de verkeerde kant op te gaan... Maar omdat er zo weinig getest wordt kan je er niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat dit virus ons vooral gaat laten inzien dat de rechten van werknemers verder ingeperkt moeten worden. Zodat je bij een crisis als deze de werknemers op straat kan gooien. Na de crisis zal er waarschijnlijk extra hard gewerkt moeten worden en misschien salaris ingeleverd moeten worden.

(Ik ben hier dus absoluut tegen, maar ik geloof wel dat dit als excuus gebruikt gaat worden door bedrijven). Ik geloof in ieder geval niet dat grote bedrijven genoegen gaan nemen met minder winst.
Dat vind ik heel erg hijgerig... we leven niet in de 19e eeuw.

Juist op dit soort momenten gaan politici heel hard de kant voor de bevolking kiezen. Crisis leidt op korte termijn tot offers, maar op lange termijn vaak juist tot emancipatie.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 12-03-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
pacificocean schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:11:
[...]

De stijging van 20 á 22 procent lijkt redelijk stabiel te zijn.
Als je ziet dat er in Europa 750 miljoen mensen wonen en er nu een kleine 20.000 corona gevallen zijn dan kun je stellen dat we het hebben over ongeveer 0.002% geraakt is door Corona.

Wat opvalt is dat sporters en teamleden in de sport blijkbaar ineens bij die miniscule hoeveelheid horen. Doet me toch vermoeden dat omdat zij onder een vergrootglas liggen de daadwerkelijke Corona gevallen immens veel hoger liggen maar afgedaan worden als griep.

Heeft het nog nut dit proberen in te perken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
Hoorde net in de wandelgangen dat wij opschalen naar GRIP 4. Dat betekent vooral dat bijv. Aboutaleb mandaat krijgt om vergaande maatregelen te nemen. Mag natuurlijk niet speculeren, maar ik denk dan vooral aan afgelasten van evenementen en bijeenkomsten, sluiten van scholen, maatregelen rondom cruiseschepen, enz.

Op het schip wat nu hier aan de kade ligt, is ook al een bijzondere schoonmaak bezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OyW3rfmrFd0y10Uzi2T2hanjnY=/f/image/myxs5bUmDm5xiNJiISd6bYxO.png

EDIT: Niet helemaal goed te zien, maar het bovenste mannetje was bezig met een sproeier.

[ Voor 8% gewijzigd door Cass Casey op 12-03-2020 14:23 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Test capaciteit is niet onbeperkt, dus het beste is om dit in te zetten waar het daadwerkelijke beleidsconsequenties zal hebben. Niet om de Nederlandse statistiek op te vullen.
In dat opzicht vraag ik me wel eens af of het niet handiger zou zijn om terug te keren naar de wekelijkse berichtgeving van het RIVM zoals dat bij de Mexicaanse griep het geval was. Je krijgt nu een enorme fixatie op de absolute getallen, terwijl die eigenlijk niets zeggen omdat ze niet het volledige beeld geven. Het merendeel van de rekensommen met deze cijfers en grafieken heeft dus ook maar een beperkte waarde omdat ze toch geen volledig beeld geven.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Kenny_026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Als je ziet dat er in Europa 750 miljoen mensen wonen en er nu een kleine 20.000 corona gevallen zijn dan kun je stellen dat we het hebben over ongeveer 0.002% geraakt is door Corona.

Wat opvalt is dat sporters en teamleden in de sport blijkbaar ineens bij die miniscule hoeveelheid horen. Doet me toch vermoeden dat omdat zij onder een vergrootglas liggen de daadwerkelijke Corona gevallen immens veel hoger liggen maar afgedaan worden als griep.

Ja zeker, zoals meerdere malen aangegeven. Je moet ervoor zorgen dat je zorgstelsel niet overbelast raakt. Indien dat wel gebeurt heb je dus een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Cass Casey schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:22:
Hoorde net in de wandelgangen dat wij opschalen naar GRIP 4. Dat betekent vooral dat bijv. Aboutaleb mandaat krijgt om vergaande maatregelen te nemen. Mag natuurlijk niet speculeren, maar ik denk dan vooral aan afgelasten van evenementen en bijeenkomsten, sluiten van scholen, maatregelen rondom cruiseschepen, enz.

Op het schip wat nu hier aan de kade ligt, is ook al een bijzondere schoonmaak bezig:
[Afbeelding]
Wie is wij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
bloodlynx schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:17:
In totaal zijn 86 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, dat zijn er 24 meer dan gisteren.
Dat zou met de huidige test resultaten beteken dat 14% van alle gevallen dus naar het ziekenhuis is gegaan en mogelijk zelf een behandeling heeft gehad. Als dit zo doorschaalt lijkt me dit dus redelijk de verkeerde kant op te gaan... Maar omdat er zo weinig getest wordt kan je er niks zinnigs over zeggen.
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Ziekenhuisopname ten gevolge van een (verdachte) besmetting is voor wat betreft de capaciteit van de gezondheidszorg natuurlijk datgene dat telt. Niet hoeveel mensen er thuis zit met milde klachten.

Stelt slechts 0.5% gaat dood en slechts 3% hoeft in het ziekenhuis opgenomen te worden op basis van epidemiologisch onderzoek achteraf? Doet dit dan af aan een mogelijk beddentekort op dit moment? Heeft een beddentekort zich dan niet voortgedaan? Natuurlijk wel (op dit moment nog niet in Nederland, maar je begrijpt waar ik naar toe wil hopelijk).

Het patiëntenaantal dat opname behoeftig is, zonder exact te weten wat voor een percentage dat nu is, zegt dan ook wel degelijk wat. En ook de eventuele stijging of afvlakking daarin is zinnige data waar beleid op bepaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
boe.i schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:15:
[...]

Als je genezen bent en je lichaam antistoffen maakt, kun je deze aantonen in je bloed. Hiervoor moet je normaal gesproken wel een periode wachten tot deze op peil zijn. Hoe dat zit met dit specifieke virus is voor zover ik weet nog onbekend.
Dat dacht ik al. Het is dus eigenlijk onbekend. Later zou je de geheugencellen kunnen testen maar dat lijkt me ook nog onmogelijk. Rest nog de vraag: kun je het voor de tweede keer krijgen? Ik las ergens dat dit kan. En vervolgens, als je het hebt gehad, ben je dan nog besmettelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Kenny_026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Sporters sproeien veel meer. Als je een beetje gaat inspannen gaan je slijmvliezen fors lopen.
Natuurlijk heeft het nut dit in te perken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Ja, thuis blijven, maar haar vriend (mijn collega) is gewoon aan het werk, en het corona crisisteam hier zegt "nee hoor, blijf maar gewoon op kantoor"
Zolang hij geen verschijnselen vertoont, vormt hij een laag risico, zo luidt het advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
Cass Casey schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:22:

[Afbeelding]

EDIT: Niet helemaal goed te zien, maar het bovenste mannetje was bezig met een sproeier.
De Aidamar lag gisteren buiten Zeebrugge vanwege een (mogelijke?) coronabesmetting. Vandaar waarschijnlijk toch even voor de zekerheid poetsen.
ZEEBRUGGE - Op de cruiseboot Aidamar, die ligt aangemeerd in de haven van Zeebrugge, zijn toch geen mensen aangetroffen met het nieuwe coronavirus. De 3000 opvarenden mochten eerder niet van boord vanwege een mogelijke besmetting.
https://www.telegraaf.nl/...navirus-aan-boord-aidamar
Vermoedelijk dus.

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:25:
[...]

De Aidamar lag gisteren buiten Zeebrugge vanwege een (mogelijke?) coronabesmetting. Vandaar waarschijnlijk.
Oh, was dat wel publiek gemaakt? Klopt. Er was één Duits gezin met symptomen. Er stond vanochtend een auto klaar die ze direct naar Duitsland heeft gereden.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Het kan nog niet. In de toekomst kun je waarschijnlijk wel bloed gaan prikken om te kijken of er een "serologisch litteken" is.

Oftewel antistoffen tegen COVID-19 die bewijzen dat je immuumsysteem ermee in contact is geweest.

De meest gebruikte testen op bijvoorbeeld hepatitis en EBV (pfeiffer) werken zo.

Nu wordt enkel met PCR getest op aanwezigheid van het virus in afname materiaal uit de keel. Antistoffen kunnen straks ook gewoon in bloed getest worden; ook achteraf.

Hoelang het gaat duren voor dit kan; geen flauw idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Pandemic op 12-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:06:
[...]
[Afbeelding]
Dit is dus een mooi voorbeeld van goochelen met data en zo FUD verspreiden. Je probeert nu gewoon twee lijnen op elkaar te krijgen zonder enige statistische of mathematische verantwoording.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
Er werd in een ander topic op mij gereageerd door @Sluuz en @StealthyPeanut (F1 Austratie) dat ik te mild zou zijn. Ik wil daar graag in dit topic even op reageren:

[Qoute]Mensen zoals jij hebben we nodig, dan hebben we over 3 weken zoveel besmettingen, dat we in NL niet meer voldoende IC ruimtes hebben om de besmette mensen op te vangen en aan te beademing te leggen. Met wat improviseren kunnen we er 2000 maken in NL en 5% van de besmette mensen heeft dit nodig. Vol = Vol.

Dus als jij dan een dubbele longontsteking krijgt over 4 weken, heb je gewoon pech. Helaas Bas, de bedden zijn op. Sorry, maar ga maar naar huis en neem een PCM.

Dit is wat er al een paar dagen in Italië gebeurd. De bedden zijn op, geen personeel meer (werken elke dag 18 uur) en er wordt op procentuele overlevingskans bepaald wie er wel of niet wordt opgenomen.

Maar hé, laten we AUB zorgen dat het F1 weekend in Melbourne wel doorgaat! Dat is nota bene van levensbelang![/Qoute]

Ergens las ik dat er van elke 100 mensen 19 serieuze klachten hebben, de rest heeft alleen milde griepklachten. Is het dan zo dat van deze 19 er weer 5 zijn (ruim 25%) die op de IC beland, lijkt me wat fors, waar komt deze data vandaan? bij 5% = 2000 kunnen we dus maar 40.000 besmettingen aan?
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.