Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 64 Laatste
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:34

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Nou ja even om het in context te plaatsen ook al zijn die cijfers volgens jou niet waar.
8)7
Als de cijfers niet waar zijn klopt de context ook niet, he ;)

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 22:40
Er sterven wereldwijd miljoenen mensen aan de griep, maar dat is natuurlijk geen nieuws dat de aandacht (lees clicks) trekt.

Ben blij dat ik niet de enige hier ben die het in perspectief kan plaatsen en niet klakkeloos de medio achterna loopt.

• Crypts
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-02 21:15
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:06:
[...]

8)7
Als de cijfers niet waar zijn klopt de context ook niet, he ;)
Ik zeg niet dat het niet waar is dus die context klopt in mijn werkelijkheid helemaal prima. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• PHPResource
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:15
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:06:
Er sterven wereldwijd miljoenen mensen aan de griep, maar dat is natuurlijk geen nieuws dat de aandacht (lees clicks) trekt.

Ben blij dat ik niet de enige hier ben die het in perspectief kan plaatsen en niet klakkeloos de medio achterna loopt.
Waarom maak je het zo persoonlijk dude? Jij hebt jouw visie erop en ik het mijne. Nogmaals ik heb mijn eigen bronnen. 'nuffsaid.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Ik zeg niet dat het niet waar is dus die context klopt in mijn werkelijkheid helemaal prima. :P
Mijn punt is dat je hem probeert te overtuigen op basis van getallen die hij zelf niet gelooft :)

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• 68616c6c6f
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21:47
Dan doe ik er maar ook aan mee.
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:06:

COVID-2019 is ruwweg maal 100 dodelijker.

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Nou ja even om het in context te plaatsen ook al zijn die cijfers volgens jou niet waar. 1355 doden wereldwijd wat ik tot nu toe kan vinden en eerste geval ergens in december bekend? Dat zijn er 18 per dag en zet je dat tegen deze cijfers van het CBS mbt doden na een ongelukkige val in Nederland zou ik toch ook zeggen dat eea ietwat overhyped is... -O-

Dan het aantal besmettingen, 60.000 op het moment en dat lijkt heel veel maar zet je dat af tegen het aantal van bijna 37 miljoen mensen die met HIV besmet zijn (2017) tsja... :+
1,8 miljoen nieuwe HIV besmettingen per jaar, dat is ruim 4900 per dag, laat die cijfers even op je inwerken. ;)
Ah, de griep en HIV zijn erger dooddoener. Die zijn erger omdat die pandemie niet ingedamd is. Hopelijk is corona niet de derde in dat rijtje over 5 jaar.

• Crypts
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Mijn punt is dat je hem probeert te overtuigen op basis van getallen die hij zelf niet gelooft :)
Ach nee joh, totaal zinloos maar ik ga er graag tegenin. Wellicht dat anderen het lezen en denken hmmm. Wellicht is het idd wel 'ietsjes' overhyped. :)
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als media ons iets door de strot probeert te duwen wat heel duidelijk meer sensatie dan waarheid is. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• atvokado
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16-02 19:37
Kunnen we het nu weer over crypto's hebben?

Welke altcoins kopen jullie?

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:54
Wordt wel veel bijgehaald zeg voor een portfolio waarde van 100 euro.

PSN/Steam: Xamsix

• Crypts
Euler212 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:10:
[...]

Ah, de griep en HIV zijn erger dooddoener. Die zijn erger omdat die pandemie niet ingedamd is. Hopelijk is corona niet de derde in dat rijtje over 5 jaar.
H5N1 doet u de groeten uit 1997. :w :+

Idd maar weer over crypto's gaan hebben alhoewel dat nu ook niet al te spannend is. :P

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:47
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Idd maar weer over crypto's gaan hebben alhoewel dat nu ook niet al te spannend is. :P
Verwacht op zeer korte termijn wel een stijging/uitbraak, vind het daarom eigenlijk best spannend 8)

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• Amens
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-02 10:39
Nopheros schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Verwacht op zeer korte termijn wel een stijging/uitbraak, vind het daarom eigenlijk best spannend 8)
Uitbraak van? En waar baseer je dat op? Puur nieuwsgierig, geen aanval :)

• 68616c6c6f
Amens schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Er is al een uitbraak van COVID-2019.

68616c6c6f wijzigde deze reactie 14-02-2020 12:28 (3%)

• twain4me
  • Laatst online: 03:19
atvokado schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:13:
Kunnen we het nu weer over crypto's hebben?

Welke altcoins kopen jullie?
Voor daytrade maakt dat niet uit ;)

Voor de hodl HOT gewoon omdat het cool is en het gaat de wereld verbeteren, en HEEL belangrijk: bmw doet er niets mee.

Naar de koers kijken doe ik niet, daar wordt je verdrietig van.

• outlandos
[...]

Ik neem aan dat hij het over BTC had :+ maar die uitbraak verwacht ik ook, heb alleen geen idee of dat door de 10.500 heen is (dan hopelijk direct door naar een waarde rond 10.800) of dat we door de 9800 heen zakken: het verschil tussen ultra bullish en bearish. Daarom vind ik het ook best spannend.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
68616c6c6f schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:27:
[...]

Er is al een uitbraak van COVID-2019.
De naam van het virus is 2019-nCoV. Covid-2019 is de naam van de ziekte die je krijgt door het virus.

• Crypts
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Ik neem aan dat hij het over BTC had :+ maar die uitbraak verwacht ik ook, heb alleen geen idee of dat door de 10.500 heen is (dan hopelijk direct door naar een waarde rond 10.800) of dat we door de 9800 heen zakken: het verschil tussen ultra bullish en bearish. Daarom vind ik het ook best spannend.
Moeten we eerst door 10425 heen, daarna kan hij naar 10600+. Zolang we maar boven de 10k blijven ziet het er goed uit iig. :)

• 68616c6c6f
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:34:
[...]

De naam van het virus is 2019-nCoV. Covid-2019 is de naam van de ziekte die je krijgt door het virus.
Thanks

• Jaapio
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:38
Persoonlijk denk ik ook al een hele tijd dat China de werkelijke cijfers rond het coronavirus aan het verdraaien is.

Laatst kwam ik ook deze tegen op reddit:

https://www.reddit.com/r/dataisbeautiful/comments/ez13dv/comment/fgkkh59

(Link is naar een Reddit post die een groei formule bevat waarvan de voorspelde cijfers griezelig veel overeenkomen met de door de Chinese overheid uitgebrachte cijfers van besmetting en dodental.)

Vergeet hierbij niet dat China een zwaar communistisch land is die mede dankzij strenge censuur waarschijnlijk liever het één en ander intern oplost, hetzij door wat minder humane oplossingen. (Al is dat een aanname van mijn kant.)

Hoe dan ook is deze hele situatie natuurlijk op geen enkele manier positief.

I live inside that bubble. Reality of the naive.

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:53
Mijn loon is weer gestort, dus nu maar even timen wanneer wat BTC te kopen. De kans is er dat het weer even naar 9800 gaat maar de kans is er natuurlijk ook dat het dadelijk weer lekker gaat stijgen. Meestal koop ik het op het moment dat het flink gaat dalen 😅.

• outlandos
LorenzoG schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:45:
Mijn loon is weer gestort, dus nu maar even timen wanneer wat BTC te kopen. De kans is er dat het weer even naar 9800 gaat maar de kans is er natuurlijk ook dat het dadelijk weer lekker gaat stijgen.😅.
De bal is rond, het is 11 tegen 11, we kunnen winnen en verliezen. :+

Je loon is wel vroeg gestort trouwens.

• The_Goat
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 00:03
LorenzoG schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:45:
Mijn loon is weer gestort, dus nu maar even timen wanneer wat BTC te kopen. De kans is er dat het weer even naar 9800 gaat maar de kans is er natuurlijk ook dat het dadelijk weer lekker gaat stijgen. Meestal koop ik het op het moment dat het flink gaat dalen 😅.
Laat je gevoel spreken en doe dan het omgekeerde

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Nu online
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:48:
[...]

De bal is rond, het is 11 tegen 11, we kunnen winnen en verliezen. :+

Je loon is wel vroeg gestort trouwens.
of te laat :O

• outlandos
Ik moet wel zeggen dat ik vanmorgen met de vinger boven de sell knop heb gezeten, maar nu ziet het er opeens weer redelijk goed uit. Juist dan moeten we uitkijken.

Zolang 10,1k (of uiterlijk 9,8k) maar houdt ben ik een happy camper.

outlandos wijzigde deze reactie 14-02-2020 12:52 (18%)

• Reptillian77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 11:44
Dat IOTA verhaal is wel lachwekkend hoor. Paar dagen al mainnet afgesloten vanwege een hack via Trinity gatenkaas. De coins zelf staan in de Tangle die de IF beheert. In je wallet staat alleen je seed opgeslagen. Dus de IF is de eigenaar van al je geld. Nu hebben ze het uitgezet............. _/-\o_

Zoveelste keer dat het zo een rommeltje is. Toevallig vorige week gedumpt en dat is achteraf precies op tijd.
https://status.iota.org/

Reptillian77 wijzigde deze reactie 14-02-2020 12:51 (3%)

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:53
Als jullie dadelijk de koers zien dalen komt dat omdat ik wat gekocht heb 😎.

• Crypts
LorenzoG schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:58:
Als jullie dadelijk de koers zien dalen komt dat omdat ik wat gekocht heb 😎.
Heb jij Jaapio's taak overgenomen? :P

• Jaapio
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:59:
[...]

Heb jij Jaapio's taak overgenomen? :P
Haha het wordt inderdaad tijd om weer wat te kopen, maar dat wil ik jullie eigenlijk niet aandoen :+

Misschien moet ik een beetje verkopen zodat we naar de 20k schieten die dan instant de support vormt voor de komende 65 jaar.

• Jaapio
Reptillian77 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:50:
Dat IOTA verhaal is wel lachwekkend hoor. Paar dagen al mainnet afgesloten vanwege een hack via Trinity gatenkaas. De coins zelf staan in de Tangle die de IF beheert. In je wallet staat alleen je seed opgeslagen. Dus de IF is de eigenaar van al je geld. Nu hebben ze het uitgezet............. _/-\o_

Zoveelste keer dat het zo een rommeltje is. Toevallig vorige week gedumpt en dat is achteraf precies op tijd.
https://status.iota.org/
Ik zet mijn alu hoedje maar weer even op, die zit nu eenmaal heerlijk.

Zou dit niet gewoon gedaan zijn om te voorkomen dat het gros van de munten in omloop zijn weg kan vinden naar exchanges? Mocht er een enorme dump ontstaan naar aanleiding van de interne problemen daar, dan verliest IOTA natuurlijk alle momentum. En dat is toch vrij dodelijk in deze (tijdelijke?) positieve uptrent van het algehele crypto sentiment.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:58
Jaapio schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Ik zet mijn alu hoedje maar weer even op, die zit nu eenmaal heerlijk.

Zou dit niet gewoon gedaan zijn om te voorkomen dat het gros van de munten in omloop zijn weg kan vinden naar exchanges? Mocht er een enorme dump ontstaan naar aanleiding van de interne problemen daar, dan verliest IOTA natuurlijk alle momentum. En dat is toch vrij dodelijk in deze (tijdelijke?) positieve uptrent van het algehele crypto sentiment.
Of IOTA nu wel of niet slaagt wordt gelukkig niet door ons (de Henk en Ingrids en 'beleggers' :+ ) bepaald, maar door partijen die het gaan gebruiken, zoals Dell, STM, Software AG, enz. Zei weten dat zo'n baanbrekende technologie niet uit het niets ontstaat en met vallen en opstaan tot wasdom komt (hopen we natuurlijk met z'n allen, toch.. toch? ;) )

Ik lees dat een hele transparante organisatie bezig is de boel te onderzoeken. Dat er dingen fout gaan is kut en balen maar hoe het opgelost wordt spreekt iets uit over de organisatie erachter.

Of zijn we de hack bij Binance, en UpBit alweer vergeten vorig jaar? Dat is ook opgelost gelukkig en daar doen we ook nog steeds ons ding bij.

• Nopheros
[...]

Van BTC (en dan volgt de rest vanzelf), kijkend naar de 1-uurs grafiek. Ben verder geen TA expert hoor, even voor de duidelijkheid.

Nopheros wijzigde deze reactie 14-02-2020 13:23 (4%)

• Amens
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-02 10:39
Nopheros schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Van BTC (en dan volgt de rest vanzelf), kijkend naar de 1-uurs grafiek. Ben verder geen TA expert hoor, even voor de duidelijkheid.
Hij lijkt weer wat te gaan klimmen inderdaad. Hopelijk gaat ie nog wat verder omhoog om vervolgens door te knallen :)

Ook geen TA expert trouwens :)

• Jaapio
D-Ed schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Of IOTA nu wel of niet slaagt wordt gelukkig niet door ons (de Henk en Ingrids en 'beleggers' :+ ) bepaald, maar door partijen die het gaan gebruiken, zoals Dell, STM, Software AG, enz. Zei weten dat zo'n baanbrekende technologie niet uit het niets ontstaat en met vallen en opstaan tot wasdom komt (hopen we natuurlijk met z'n allen, toch.. toch? ;) )

Ik lees dat een hele transparante organisatie bezig is de boel te onderzoeken. Dat er dingen fout gaan is kut en balen maar hoe het opgelost wordt spreekt iets uit over de organisatie erachter.

Of zijn we de hack bij Binance, en UpBit alweer vergeten vorig jaar? Dat is ook opgelost gelukkig en daar doen we ook nog steeds ons ding bij.
Je hebt daar een punt, maar dit betreft wel de op slot gegooide infrastructuur van een coin en geen exchange. En het feit dat zoiets kan is natuurlijk op zijn minst verontrustend te noemen. Dan kun je wel seeds hebben en als enige toegang tot je wallet, zolang de foundation de controle heeft over het netwerk zijn de coins feitelijk gezien niet je bezit.

Daarnaast vind ik het gewoon kut dat zoiets jouw coin treft. Van mij mag IOTA gewoon lekker naar 10 dollar gaan zodat jij daar de mooie vruchten van mag plukken, dat gun ik je oprecht. Maar dat neemt niet weg dat het toch wel een dingetje is waar even nuchter naar gekeken mag worden.

Misschien waait het weer over, misschien ook niet.

• D-Ed
Jaapio schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Je hebt daar een punt, maar dit betreft wel de op slot gegooide infrastructuur van een coin en geen exchange. En het feit dat zoiets kan is natuurlijk op zijn minst verontrustend te noemen. Dan kun je wel seeds hebben en als enige toegang tot je wallet, zolang de foundation de controle heeft over het netwerk zijn de coins feitelijk gezien niet je bezit.

Daarnaast vind ik het gewoon kut dat zoiets jouw coin treft. Van mij mag IOTA gewoon lekker naar 10 dollar gaan zodat jij daar de mooie vruchten van mag plukken, dat gun ik je oprecht. Maar dat neemt niet weg dat het toch wel een dingetje is waar even nuchter naar gekeken mag worden.

Misschien waait het weer over, misschien ook niet.
Eigenlijk gebruiken ze nu de coördinator precies waar die eigenlijk weg voor moet :+

Naar mijn idee zijn ze er ook nuchter naar aan het kijken en communiceren ze erg transparant. Meer kun je nu niet verwachten eigenlijk. Blijf een beta ding dus van de positieve kant bekeken ben ik blij dat het nu gebeurt ipv als ze decentralized zijn..

• Reptillian77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 11:44
D-Ed schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Dus omdat ze het onderzoeken is het gelijk de veronderstelling dat ze het gaan gebruiken? Niest anders dan pilots. Merendeels van de IOTA holders zijn getrouwd ermee. Daarom verdedigen ze het ook zo fanatiek. Er zijn zat projecten vanaf de grond opgebouwd zoals Tezos en Cardano. Alleen IOTA heeft veel meer tegenslagen en het werkt gewoon slechter. Het is geen Blockchain maar een Tangle waarbij de Foundation je geld bezit en niet jijzelf dan alleen een seed in je Trinity wallet. Voor de Coorodinator hebben ze nog steeds geen oplossing.

• Crypts
D-Ed schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Eigenlijk gebruiken ze nu de coördinator precies waar die eigenlijk weg voor moet :+

Naar mijn idee zijn ze er ook nuchter naar aan het kijken en communiceren ze erg transparant. Meer kun je nu niet verwachten eigenlijk. Blijf een beta ding dus van de positieve kant bekeken ben ik blij dat het nu gebeurt ipv als ze decentralized zijn..
Even vooropgesteld ben ik erg positief over de techniek zelf maar eind vorig jaar was het ook al bingo, dit valt toch wel een beetje onder 'door blijven blunderen'. :P
Kun je nog zo transparant blijven en ja het kan een keer gebeuren en misschien zelfs wel 2 of 3 keer maar het geeft eea toch een beetje een vies smaakje. ;)

• DW23
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-02 20:03
Ik heb op dit moment ook geen idee of dit 'akkefietje' IOTA de das om doet, of op den duur sterker maakt. Oh well, die 10 euro aan IOTA beschouw ik maar als verloren. Zolang Big Daddy Bitcoin maar blijft doorstomen, ben ik een blij ei.

• Jaapio
Deze vond ik altijd wel mooi, 1 van de eerste memes die ik tegenkwam toen ik me wat over crypto ging inlezen na de zomer in 2017.

Na nog 200 memes wist ik dat deze space mijn geld meer dan waard was :+

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03:12
Jaapio schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:16:
Deze vond ik altijd wel mooi, 1 van de eerste memes die ik tegenkwam toen ik me wat over crypto ging inlezen na de zomer in 2017.

[Afbeelding]

Na nog 200 memes wist ik dat deze space mijn geld meer dan waard was :+
Bij die btc virgin zie ik duidelijk een stijgende lijn na een dikke crash.. bij iota zie ik enkel een driehoek met een dikke lijn naar beneden.. bedankt. Ik weet genoeg. All-in btc.

• Roellie80
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:52
Blij dat ik Tezos & Chainlink destijds op een top van ongeveer €1.20 toch heb gekocht :)

• Jaapio
Pelox2002 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Bij die btc virgin zie ik duidelijk een stijgende lijn na een dikke crash.. bij iota zie ik enkel een driehoek met een dikke lijn naar beneden.. bedankt. Ik weet genoeg. All-in btc.
Deze TA was natuurlijk geen financieel advies :+

Ik heb zelf zojuist wat geladderde buyorders gezet voor BTS. Die groeit weer langzaam maar zeker en doet me erg denken aan de koers eind 2017, wil er wel weer een gokje mee wagen met plusminus 10% van m'n Bitcoin op de kortere termijn.

Het is een shitcoin, I know. Zonet nog even het laatste restje coins uit mijn mobiele wallet naar Binance verzonden, en dat ging toch lekker vlot.

• D-Ed
Reptillian77 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Dus omdat ze het onderzoeken is het gelijk de veronderstelling dat ze het gaan gebruiken? Niest anders dan pilots. Merendeels van de IOTA holders zijn getrouwd ermee. Daarom verdedigen ze het ook zo fanatiek. Er zijn zat projecten vanaf de grond opgebouwd zoals Tezos en Cardano. Alleen IOTA heeft veel meer tegenslagen en het werkt gewoon slechter. Het is geen Blockchain maar een Tangle waarbij de Foundation je geld bezit en niet jijzelf dan alleen een seed in je Trinity wallet. Voor de Coorodinator hebben ze nog steeds geen oplossing.
Alle patenten die de laatste maanden waren aangevraagd, de samenwerkingen die er plaatsvinden met Linux Foundation, Eclipse Foundation en de aankondigen van afgelopen week zijn (in mijn optiek) wat meer dan alleen 'pilots'. Of je nu wel of niet denkt of ik met 'IOTA getrouwd' ben of niet, ik verdedig niets, geef alleen mijn visie/mening op een vraag en voor de rest bemoei ik me niet met andere muntjes of mensen die daar mee bezig zijn (hoewel voor Tron moet men wel gewaarschuwd worden :+ )

Op je overige punten zal ik maar niet ingaan want daar komen we toch niet uit. Geniet van het weekend, ga ik sowieso doen, hoe dit ook afloopt dus ik hoop jij ook (aangezien jouw collectie muntjes al safe staat d:)b )
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Even vooropgesteld ben ik erg positief over de techniek zelf maar eind vorig jaar was het ook al bingo, dit valt toch wel een beetje onder 'door blijven blunderen'. :P
Kun je nog zo transparant blijven en ja het kan een keer gebeuren en misschien zelfs wel 2 of 3 keer maar het geeft eea toch een beetje een vies smaakje. ;)
Helemaal gelijk hoor en daar baal ik ook zeker van. Maar op dit moment is niet zeker waardoor deze hack heeft plaatsgevonden dus ik ga verder niet in de paniekmodus hangen. Schiet ik niets mee op.

Ziekenhuizen, Universiteiten, smartdevices en zelfs Windows computers worden gehackt.. Die gebruiken we ook nog.

En nogmaals, als het allemaal instort dan heb ik toch flink waar voor mijn (lage) investering gehad vanaf 2017 *;

Edit: Een statement van de IF (ter informatie, is zojuist uitgekomen)

D-Ed wijzigde deze reactie 14-02-2020 15:45 (3%)

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Nopheros
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:14:
[...]

I stand corrected. Dit is idd vrij saai.

• DW23
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-02 20:03
Kijk, dit soort pareltjes (alsmede de memes) zijn de reden waarom ik de slowchat volg. Hulde _/-\o_

• D-Ed
DW23 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Kijk, dit soort pareltjes (alsmede de memes) zijn de reden waarom ik de slowchat volg. Hulde _/-\o_
Nou huppakee dan:

• Crypts
Leuk om te lezen en hoewel het best zou kunnen blijft het wel een 'gut feeling'. Ik vraag me net als hij ook wel af hoe hard we hier over een tijdje getroffen worden vanwege de toch wel behoorlijk aangetaste productie in China. Niet alleen vanwege het virus maar het is ook net Chinees nieuwjaar geweest... :/
Kan iig geen kwaad BTC nog even door te hodlen. :)

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 16:34
Leuk stukje maar staat vol met dingen zoals: ''The mining reward halving is coming up (which cuts supply by 50%, meaning a potential doubling of the BTC price)''

Dat slaat natuurlijk nergens op. Dus lees het met een korel zout.

En daarnaast Corona aanhalen als een goed iets omdat het de prijs van bitcoin zal doen stijgen :/

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb liever dat de wereld gewoon een veilige plaats blijft en dat de industrie / supply chains in de wereld gewoon blijven werken.Je kan van China vinden wat je wil.. en ik heb totaal geen sympathie naar de overheid aldaar. Maar we zijn eenmaal super afhankelijk van hen En daar gaan we niet zomaar van af zijn. Dus een China dat ten onder gaat aan Corona heeft veel meer negatieve gevolgen dan dat het positieve heeft (bijv. een bitcoin prijs stijging..)

Ikzelf ben een hele tijd afwezig geweest in de bitcoin / mining space. Heb wel alles bijgehouden, maar niet actief deelgenomen aan gesprekken op Telegram, discord of Reddit. Dat begin ik nu weer wel te doen. Destijds op 8K afscheid (tijdens de weg naar beneden wel te verstaan) genomen van bitcoin en wel wat altcoins aangehouden (Vechain bijv.). Twee dagen geleden weer een positie in bitcoin genomen. Ik begin daarnaast om mij heen weer mensen te zien die met bitcoin bezig zijn. Zelfs een collega die trots zijn wallet laat zien dat hij net 2 bitcoin gekocht heeft. Wel jammer dat er ook 2k aan ripple onder stond :> Echter nog niet vergelijkbaar met de vorige hype periode. Toen had ik letterlijk heel de afdeling aan mijn bureau hoe ze shitcoins moesten kopen. Hopelijk slaan we die fase nu over :+

Dus ik ben het met de schrijver eens dat er ''iets'' aan het gebeuren is en dat we wellicht weer toe zijn een een leuke bull market.

Geduld mensen.. Geduld. :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 14-02-2020 16:53 (29%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• The_Goat
spartacusNLD schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]

En daarnaast Corona aanhalen als een goed iets omdat het de prijs van bitcoin zal doen stijgen :/
Ik denk dat het corona virus Alt season heeft veroorzaakt, al die chinezen hebben niets te doen nu.

HIj heeft zich wel mooi aflaten zetten als ie op vrijdag voor 10k BTC heeft gekocht...
Verder een hoop tekst en blablabla

The_Goat wijzigde deze reactie 14-02-2020 16:52 (58%)

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 16:34
The_Goat schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:51:
[...]
Ik denk dat het corona virus Alt season heeft veroorzaakt, al die chinezen hebben niets te doen nu.
:/

Iets anders dan zorgen dat ze niet dood gaan? Jij hebt er niks van begrepen denk ik.

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• D-Ed
spartacusNLD schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Leuk stukje maar staat vol met dingen zoals: ''The mining reward halving is coming up (which cuts supply by 50%, meaning a potential doubling of the BTC price)''

Dat slaat natuurlijk nergens op. Dus lees het met een korel zout.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb liever dat de wereld gewoon een veilige plaats blijft en dat de industrie / supply chains in de wereld gewoon blijven werken.Je kan van China vinden wat je wil.. en ik heb totaal geen sympathie naar de overheid aldaar. Maar we zijn eenmaal super afhankelijk van hen En daar gaan we niet zomaar van af zijn. Dus een China dat ten onder gaat aan Corona heeft veel meer negatieve gevolgen dan dat het positieve heeft (bijv. een bitcoin prijs stijging..)

Ikzelf ben een hele tijd afwezig geweest in de bitcoin / mining space. Heb wel alles bijgehouden, maar niet actief deelgenomen aan gesprekken op Telegram, discord of Reddit. Dat begin ik nu weer wel te doen. Destijds op 8K afscheid (tijdens de weg naar beneden wel te verstaan) genomen van bitcoin en wel wat altcoins aangehouden (Vechain bijv.). Twee dagen geleden weer een positie in bitcoin genomen. Ik begin daarnaast om mij heen weer mensen te zien die met bitcoin bezig zijn. Zelfs een collega die trots zijn wallet laat zien dat hij net 2 bitcoin gekocht heeft. Wel jammer dat er ook 2k aan ripple onder stond :> Echter nog niet vergelijkbaar met de vorige hype periode. Toen had ik letterlijk heel de afdeling aan mijn bureau hoe ze shitcoins moesten kopen. Hopelijk slaan we die fase nu over :+

Dus ik ben het met de schrijver eens dat er ''iets'' aan het gebeuren is en dat we wellicht weer toe zijn een een leuke bull market.

Geduld mensen.. Geduld. :)
Lekker doorsturen naar je collega ;)

Overigens las ik idd ook in het artikel (einde) "The financial markets are at unsustainable all-time highs, a virus is threatening the world, and climate change is slowing but surely making the world a much worse place to live. It seems like a perfect storm to me and it may be time for Bitcoin to make its next big move."

Zoveel energie als er nodig is voor BTC.. Mensen zijn zich steeds bewuster van het klimaar maar BTC helpt het klimaat eigenlijk sneller om zeep (disclaimer: Ik heb zelf ook een half jaar een miner onder mijn bureau gehad dus ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat dit soort artikelen ook een beetje hypocriet zijn.)

• Liberteh
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-02 11:08

Liberteh

All your base belong to me

D-Ed schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Lekker doorsturen naar je collega ;)

Overigens las ik idd ook in het artikel (einde) "The financial markets are at unsustainable all-time highs, a virus is threatening the world, and climate change is slowing but surely making the world a much worse place to live. It seems like a perfect storm to me and it may be time for Bitcoin to make its next big move."

Zoveel energie als er nodig is voor BTC.. Mensen zijn zich steeds bewuster van het klimaar maar BTC helpt het klimaat eigenlijk sneller om zeep (disclaimer: Ik heb zelf ook een half jaar een miner onder mijn bureau gehad dus ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat dit soort artikelen ook een beetje hypocriet zijn.)
Het eerste wiel zal ook niet confortabel geweest zijn. Omdat iets nu niet effectief/productief/efficient of wat dan ook is betekent uiteraard niet dat het van tafel geveegd moet worden. Door de miners bij de grote waterdam(men?) in China draait BTC al voor een heel groot deel op groene energie... Ik denk echt dat BTC in het niet valt bij alle andere problemen in de wereld ;)

• D-Ed
Liberteh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:59:
[...]

Het eerste wiel zal ook niet confortabel geweest zijn. Omdat iets nu niet effectief/productief/efficient of wat dan ook is betekent uiteraard niet dat het van tafel geveegd moet worden. Door de miners bij de grote waterdam(men?) in China draait BTC al voor een heel groot deel op groene energie... Ik denk echt dat BTC in het niet valt bij alle andere problemen in de wereld ;)
Heb er persoonlijk ook geen problemen mee maar zoals het in het artikel is omschreven komt het wel hypocriet over (in mijn optiek). Te claimen dat klimaatverandering onderdeel is van 'een perfect storm' voor het succes van BTC terwijl BTC juist zoveel extra stroom nodig heeft om te bestaan.. Als hij de opwarming niet had genoemd viel het minder op :X

• outlandos
Lijkt erop dat we vandaag niet verder komen dan 10.350. Als dit te lang duurt zie ik het toch somber in.

• Nopheros
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:33:
Lijkt erop dat we vandaag niet verder komen dan 10.350. Als dit te lang duurt zie ik het toch somber in.
ETH toch even op het hoogste punt sinds +/- 11 juli 2019.

• Dirk_Fransen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 14-02 20:04
Voor wie interesse heeft:

5 coins met potentie... stap in op eigen risico en hanteer Take profit en Stop loss strategie die bij je past:

WAVES
FTM
ATOM
ONE
FET
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:33:
Ach. Ergens komt er een 10 tot 25% correctie. Over de iets langere termijn zegt dat niets en het hoort er gewoon bij. Even wat oudere resistance filppen naar support en door kan prima :)
@Dirk_Fransen Het is dat het mij teveel gedoe is om de overige 5115 cryptocurrency die op CMC gelist staan volledig uit te typen, maar anders had ik dezelfde post met die coins kunnen plaatsen :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• D-Ed
Voor mensen die het IOTA drama volgen:

Exploit has been identified

February 14th 2020 - 15:50

We have found the exploit and are now working on resolving the issue. As expected, the exploit is related to the (user-facing) Trinity Wallet. The IOTA core protocol is - as already communicated before - not breached. We know that you would like to understand more details, but ask you to refrain from questions towards the Community Moderators due to the parallel ongoing coaction with law enforcement. The teams are currently developing the mitigation strategy. We will share all details about the exploit in due time and (of course) publish a post mortem analysis as well.

Bron: https://status.iota.org

Edit: Zo te zien heeft het weinig tot geen effect gehad op de prijs. Natuurlijk kunnen mensen zodra Trinity wallet weer werkt hun IOTA's gaan verkopen maar over het algemeen staan er meer op exchanges dan in wallets. De selloff had al lang kunnen gebeuren.. De IOTA volgers zijn over het algemeen dus erg trouw. Hadden jullie toch gelijk 8)

D-Ed wijzigde deze reactie 14-02-2020 18:08 (21%)

Even de fomo aanwakkeren hoor:

• The_Goat
Dirk_Fransen schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:55:
Voor wie interesse heeft:

5 coins met potentie... stap in op eigen risico en hanteer Take profit en Stop loss strategie die bij je past:

WAVES
FTM
ATOM
ONE
FET
Top, alles direct gekocht

• Azer
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Toch wel voor al je geld he? Zijn post is zo goed onderbouwd, ik snap niet hoe iemand hier over kan twijfelen
Ik heb ooit aan de Travala/AVA ICO meegedaan en onlangs hebben ze een investeringsronde geopend, deze loopt nu op zijn eind:

Iemand die zich heeft ingelezen? En iemand die investeert? Ik heb er op zich best wel vertrouwen in en Travala.com loopt volgens mij prima, maar ik vermoed dat het minder zal opleveren dan bijv. in cryptocurrency of Tesla aandelen te investeren.

• lauraz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-02 21:32
Ik maakte even dezelfde zwiep met mijn muis als bij de vorige halvings.
EEN TON, EEN TON, EEN TON *O* *O*

• sourcecode
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-02 22:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

het is weer druk in het casino ?

Prepare for the next ATH

• Berenburg
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23-02 14:13
Taro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:24:
Ik heb ooit aan de Travala/AVA ICO meegedaan en onlangs hebben ze een investeringsronde geopend, deze loopt nu op zijn eind:

[Twitter]

Iemand die zich heeft ingelezen? En iemand die investeert? Ik heb er op zich best wel vertrouwen in en Travala.com loopt volgens mij prima, maar ik vermoed dat het minder zal opleveren dan bijv. in cryptocurrency of Tesla aandelen te investeren.
Travala blijft maar door groeien in de zin van boekingen die gedaan worden. Ook ik zit er sinds de ICO in en ook in beide investeringsrondes. Veel vertrouwen in het bedrijf en dat laten ze ook zien dmv de maandcijfers die maar blijven groeien. Wel jammer dat de token zelf maar rond de 0.10 dollar blijft hangen. Er zit zeer veel groeipotentie in mede door lage MC van 4M.
Vind deze ook wel mooi:

Berenburg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:06:
[...]

Travala blijft maar door groeien in de zin van boekingen die gedaan worden. Ook ik zit er sinds de ICO in en ook in beide investeringsrondes. Veel vertrouwen in het bedrijf en dat laten ze ook zien dmv de maandcijfers die maar blijven groeien. Wel jammer dat de token zelf maar rond de 0.10 dollar blijft hangen. Er zit zeer veel groeipotentie in mede door lage MC van 4M.
De/het token had tijdens de ICO een hoger doel, dat is nu minder of niet meer relevant en daardoor stijgt deze niet mee. Ik persoonlijk zou dat bedrag omzetten in een daadwerkelijke investering in het bedrijf.

• Berenburg
Taro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:10:
[...]

De/het token had tijdens de ICO een hoger doel, dat is nu minder of niet meer relevant en daardoor stijgt deze niet mee. Ik persoonlijk zou dat bedrag omzetten in een daadwerkelijke investering in het bedrijf.
De token heeft nu juist meer toepassingen dan het eerst had tijdens de ICO. Al gezien dat je ook givebacks krijgt bij het boeken van een overnachting? Elke boeking weer, dat worden deze maand 2000 givebacks. En dat aantal blijft maar groeien. Travala zal ze ooit van de markt moeten gaan kopen en dan zal de prijs gaan stijgen.
Ik zet al mijn sellorders rond de 199.000 Dollar, daarna gaat Bitcoin x 0,25, dat maak ik liever niet mee.

En 2x / 4 = 1x? Moet volgens mij 0,5 zijn?

Taro wijzigde deze reactie 14-02-2020 19:23 (13%)

• sourcecode
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-02 22:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

Is iedereen FOMO nu ?

Prepare for the next ATH

• Nopheros
Jup all-in. Maar dat zit ik al een tijdje dus al aardig in de +.

• outlandos
Ik ga verkopen mensen, voor t eerst sinds ik met deze onzin ben begonnen. 10% van al m'n holdings, op BNB uitgezonderd. Houd de whale alerts in de gaten :+

• Crypts
Berenburg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:14:
[...]

De token heeft nu juist meer toepassingen dan het eerst had tijdens de ICO. Al gezien dat je ook givebacks krijgt bij het boeken van een overnachting? Elke boeking weer, dat worden deze maand 2000 givebacks. En dat aantal blijft maar groeien. Travala zal ze ooit van de markt moeten gaan kopen en dan zal de prijs gaan stijgen.
Mjah toch vind ik Travala minder fijn werken dan een booking of expedia oid. Leuk dat je givebacks krijgt maar ik boek enkel mijn eerste overnachting thuis en de rest onderweg, dan moet eea gewoon goed en snel werken zonder irritaties en dat lukt nog (net) niet. Jammer want ze komen een eind maar toch is het het nog net niet. :)

• Roellie80
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:52
outlandos schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:28:
Ik ga verkopen mensen, voor t eerst sinds ik met deze onzin ben begonnen. 10% van al m'n holdings, op BNB uitgezonderd. Houd de whale alerts in de gaten :+
Gefeliciteerd!

Ik moet nog zeker een x4tje doen

• rubberen_robbie
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23-02 15:38
Nog een paar euro omhoog en dan gaan ook al mn ethereum eruit net voor de $290.

• Crypts
Zou best kunnen dat er nu een kleine uitbraak naar boven komt, hij hikt er tegenaan iig. BTC that is. :)

Ik wacht denk ik sowieso tot zondagmiddag met iets te verkopen. Bitcoin ziet er op zich wel prima uit en vrijdag -> zaterdag is doorgaans wel positief (op vorige week na).

• Berenburg
Crypts schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:34:
[...]

Mjah toch vind ik Travala minder fijn werken dan een booking of expedia oid. Leuk dat je givebacks krijgt maar ik boek enkel mijn eerste overnachting thuis en de rest onderweg, dan moet eea gewoon goed en snel werken zonder irritaties en dat lukt nog (net) niet. Jammer want ze komen een eind maar toch is het het nog net niet. :)
Heb al meer dan 20 nachten geboekt bij ze. Het is nog wel in Beta, eind Q1 gaan ze geloof ik naar volledige release waarbij ze ook gaan beginnen met marketing. Heeft me alles bij elkaar toch wel een paar honderd euro bespaard ten op zichte van booking. com. Hun mobiele app komt er ook aan dit kwartaal, ideaal voor onderweg ;) . Ik boek voortaan alleen nog maar bij Travala.

• Crypts
Taro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:43:
Ik wacht denk ik sowieso tot zondagmiddag met iets te verkopen. Bitcoin ziet er op zich wel prima uit en vrijdag -> zaterdag is doorgaans wel positief (op vorige week na).
Yup, daar gaan we. Nu nog door de 10425 heen. :)
Berenburg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:44:

Heb al meer dan 20 nachten geboekt bij ze. Het is nog wel in Beta, eind Q1 gaan ze geloof ik naar volledige release waarbij ze ook gaan beginnen met marketing. Heeft me alles bij elkaar toch wel een paar honderd euro bespaard ten op zichte van booking. com. Hun mobiele app komt er ook aan dit kwartaal, ideaal voor onderweg ;) . Ik boek voortaan alleen nog maar bij Travala.
Het is ook geen kritiek maar gewoon persoonlijke voorkeur. Denk ook dat wij een verschillende manier van reizen hebben. Als je een paar honderd euro bespaard hebt met 20 geboekte nachten dan vissen wij in compleet andere vijvers als ik zie dat de giveback 2% is. :P
Overigens zit ik bij booking in het genius programma oid en dat heeft me ook al best een hoop bespaard. :)

Crypts wijzigde deze reactie 14-02-2020 20:13 (56%)

Taro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:21:
[...]
Ik zet al mijn sellorders rond de 199.000 Dollar, daarna gaat Bitcoin x 0,25, dat maak ik liever niet mee.
85k-ish zou de volgende top moeten zijn volgens dit idee met dan weer een run omlaag.
En 2x / 4 = 1x? Moet volgens mij 0,5 zijn?
Dat klopt niet nee :)

• rubberen_robbie
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23-02 15:38
Taro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:43:
https://bitcoinmagazine.n...in-btc-maandag-onderzoek/
Zaterdag is volgens deze analyse een gemiddelde dag. Maar vrijdag dus wel positief.
Hopelijk tikken we net voor de zaterdag nog de $ 290 aan bij Ethereum en dan gaan ze toch echt weg ;)

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 22-02 15:31

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Ma, zoveel te lezen als je eens even niet kijkt...

@Jaapio Proficiat :)

• outlandos
Roellie80 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik moet nog zeker een x4tje doen
Thanks! M'n Blockfolio is bijna 2 maal zoveel waard als m'n inleg. Dus heb niet te klagen, zeker als je bedenkt dat ik ook 80% verlies heb gestaan. Maar de aanhouder wint (tot dusver).

Ik wacht al wel 3 uur tot m'n BCH aankomt, maar schijnbaar is er een storing.

outlandos wijzigde deze reactie 14-02-2020 20:48 (10%)

• Mr_Ripple
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06:24
Als bitcoin nog bitcoin was geweest had ik dit een mooi draaiboek gevonden en was het wiskundig ook zeker mogelijk geweest maar, met CME, Tether en exchanges als Bitmex, Bitfinnex en Binance twijfel ik of het plaatje nog klopt.

Tijd zal het leren.
Mr_Ripple schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Als bitcoin nog bitcoin was geweest had ik dit een mooie draaiboek gevonden en was het wiskundig ook zeker mogelijk geweest ...
2/4 = 1? ;)

• Mr_Ripple
2/4= 1/2 en die verdubbelen ;)

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 14:17
Allen, ben een beetje aan het spelen op kraken met leverage trading maar ik snap de fees niet helemaal :

Dus stel btc staat op 10.000 euro. Ik open een order op kraken :

plaatje hosten

Ik verwacht dat de :

Margin Cost : 50.000 / 5 = 10.000 Euro.

Oftewel : zakt mijn portfolio naar 50.000-10.000 = 40.000 euro ben ik alles kwijt.

Koop kosten :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Verkoop kosten (dit kan ik niet vinden op de kraken site) :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Per 4 uur kosten :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Klopt dit ?

Correctie :
In addition to the margin fees listed below, the usual trade fee will be applied to the opening and closing volume of a margin position (but there is no fee for settling a margin position).

Margin fees are charged based on the total value of the order. Collateral held is not deducted from that amount.
Dus naast 5 euro voor open, sluiten en per vier uur ook :

Verkopen : 0.16% (50.000/100*0,16=80)
Kopen : 0.26% (50000/100*0,26=130)

Dus voor die 50k :

Verkopen : 5 + 80 = 85 euro voor openen
Per vier uur : 5 euro
Kopen : 5 + 130 = 135 euro

Dus 5 btc kopen met 5:1 leverage kost je 220 euro en 30 euro per dag bij kraken..

vortexnl1982 wijzigde deze reactie 14-02-2020 21:26 (40%)

Mocht de dip komen, denk dan hieraan.. :Y

Tevens vandaag weer een nieuw ATH aangetikt dus op dit moment nog niet van toepassing _/-\o_
Wat gaat ETH lekker boys. Nu alleen BTC en Nano nog en ik hang de vlag uit.

• Mr_Ripple
Tominatie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:14:
Mocht de dip komen, denk dan hieraan.. :Y

[Vimeo: tominatie]

Tevens vandaag weer een nieuw ATH aangetikt dus op dit moment nog niet van toepassing _/-\o_
Wat gaat ETH lekker boys. Nu alleen BTC en Nano nog en ik hang de vlag uit.
"My hodlers and A87" _O- _O- _O-

• Sahara
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-02 17:34
vortexnl1982 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:09:
Allen, ben een beetje aan het spelen op kraken met leverage trading maar ik snap de fees niet helemaal :

[Afbeelding]

Dus stel btc staat op 10.000 euro. Ik open een order op kraken :

[Afbeelding]
plaatje hosten

Ik verwacht dat de :

Margin Cost : 50.000 / 5 = 10.000 Euro.

Oftewel : zakt mijn portfolio naar 50.000-10.000 = 40.000 euro ben ik alles kwijt.

Koop kosten :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Verkoop kosten (dit kan ik niet vinden op de kraken site) :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Per 4 uur kosten :
50.000 * 0,01 % = 5 Euro

Klopt dit ?

Correctie :

[...]

Dus naast 5 euro voor open, sluiten en per vier uur ook :

Verkopen : 0.16% (50.000/100*0,16=80)
Kopen : 0.26% (50000/100*0,26=130)

Dus voor die 50k :

Verkopen : 5 + 80 = 85 euro voor openen
Per vier uur : 5 euro
Kopen : 5 + 130 = 135 euro

Dus 5 btc kopen met 5:1 leverage kost je 220 euro en 30 euro per dag bij kraken..
Om eerlijk te zijn is volgens mij het sentiment hier dat Kraken qua exchange om te traden duur is en er rare dingen kunnen gebeuren met wicks (dat herinner ik @Slux nog wel zeggen).

Maar die rollover fees zijn alleen al belachelijk hoog, check ter vergelijking Bybit: https://www.bybit.com/app/contract/cost, bij Bybit heb je tenminste de kans om geld terug te krijgen in vorm van Maker fees en met de Funding rate, dus per saldo als je met geduld instapt, kost die instap je niks en de uitstap ook niet. Pech heb je wel met de funding, maar als je short zit krijg je juist geld van Bybit. Hetzelfde als bij Bybit geldt voor BitMEX, maar bij BitMEX wordt je genaaid met scamwicks, zoals laatst nog met XRP.

Ik trade zelf op Bybit en heb BitMEX open staan voor het volume, daar eerst BitMEX reageert en daarna Bybit vaak op de voet volgt.

• Specy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-02 08:11
Zo, het blijft maar stijgen. Nog 1% en ik heb eindelijk een nieuwe ATH (is nu nog van april vorig jaar).

Overigens denk ik dat Corona een grotere impact gaat hebben dan we hier nu nog denken. Was vandaag op een grote beurs, en hoorde van een bedrijf uit Duitsland met een stand daar dat een deel van hun personeel had geweigerd om te komen omdat ze te bang waren. Verder waren er blijkbaar meerdere stands compleet leeg (heb dat zelf niet gezien maar wel gehoord). Veel Chinese stands waren wel bezet... en ja ik moet toegeven, die ben ik maar snel voorbij gelopen.

Hoorde bij een ander bedrijf ook dat ze vanaf volgende maand leverproblemen verwachten voor elecrtronica.

Ook best apart: Overal waarschuwingsborden dat je mensen geen hand moest geven, enz.

Specy wijzigde deze reactie 14-02-2020 21:41 (6%)

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03:12
Specy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:40:
Zo, het blijft maar stijgen. Nog 1% en ik heb eindelijk een nieuwe ATH (is nu nog van april vorig jaar).
Pf ath, right here! *O* nu hopen dat het niet heel snel weer weg is..

• Swaha
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02:00
Ik begin steeds meer te vrezen voor een correctie...

• Mr_Ripple
Sahara schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:39:
[...]

Om eerlijk te zijn is volgens mij het sentiment hier dat Kraken qua exchange om te traden duur is en er rare dingen kunnen gebeuren met wicks (dat herinner ik @Slux nog wel zeggen).

Maar die rollover fees zijn alleen al belachelijk hoog, check ter vergelijking Bybit: https://www.bybit.com/app/contract/cost, bij Bybit heb je tenminste de kans om geld terug te krijgen in vorm van Maker fees en met de Funding rate, dus per saldo als je met geduld instapt, kost die instap je niks en de uitstap ook niet. Pech heb je wel met de funding, maar als je short zit krijg je juist geld van Bybit. Hetzelfde als bij Bybit geldt voor BitMEX, maar bij BitMEX wordt je genaaid met scamwicks, zoals laatst nog met XRP.

Ik trade zelf op [b]Bybit{/b] en heb BitMEX open staan voor het volume, daar eerst BitMEX reageert en daarna Bybit vaak op de voet volgt.
En, die vrolijke Duitser krijg je er gratis bij *O*

• Crypts
Specy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:40:

Overigens denk ik dat Corona een grotere impact gaat hebben dan we hier nu nog denken. Was vandaag op een grote beurs, en hoorde van een bedrijf uit Duitsland met een stand daar dat een deel van hun personeel had geweigerd om te komen omdat ze te bang waren. Verder waren er blijkbaar meerdere stands compleet leeg (heb dat zelf niet gezien maar wel gehoord). Veel Chinese stands waren wel bezet... en ja ik moet toegeven, die ben ik maar snel voorbij gelopen.

Hoorde bij een ander bedrijf ook dat ze vanaf volgende maand leverproblemen verwachten voor elecrtronica.

Ook best apart: Overal waarschuwingsborden dat je mensen geen hand moest geven, enz.
Niet gezien, wel gehoord. Borden met waarschuwingen. Personeel dat weigert te komen. Dat corona virus is me een killer niet? Erger dan kanker, aids, ebola en nog wat zulks bij elkaar? _O-

Het is een griepachtig virus mensen... Oh my goodie. -O-

• Nopheros
Swaha schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:46:
We wachten al de hele dag op een flinke correctie naar boven -O-

• Mr_Ripple
Swaha schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:46:
Komt goed, als er zo 40% bij kan, kan er ook zo 25% af.

• D-Ed
Door heel het sentiment van vanmiddag zit ik nu met een buyorder onder de $0,30 te wachten voor m’n IOTA -O-

Ik snap nu eindelijk die uitspraken van jullie: “Laat de dip maar komen”

D-Ed wijzigde deze reactie 14-02-2020 21:57 (26%)

Pagina: 1 ... 55 ... 64 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True