[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste
Acties:
  • 400.463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:37:
Overzicht van ADA Shelley nodes: https://input-output-hk.github.io/shelley-node-map/.

Lijkt mij overigens wel een enorme last als je dé persoon achter een cryptocurrency bent. Je kunt eigenlijk nooit besluiten ermee te stoppen, omdat dan erg veel mensen hun geld kwijt zullen zijn en dat op jou komen verhalen. Verkopen of overdragen aan een ander lukt ook niet. Open source maken en het beheer overdragen zal tot een wildwesten leiden. Dat neem je volgens mij mee tot je dood, of stoppen door middel van een exit scam incl. naamswijziging en complete metamorfose, andere opties zie ik niet echt.
Exit scam klinkt het beste :+

Investeren in iets dat door 1 persoon gedragen wordt is altijd een risico, mensen erbij betrekken zodat er geen zwakke schakel ontstaat als er 1 uitvalt, is het beste imo.

Zo zijn een Bill en Steve ook ooit begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:37:
Overzicht van ADA Shelley nodes: https://input-output-hk.github.io/shelley-node-map/.

Lijkt mij overigens wel een enorme last als je dé persoon achter een cryptocurrency bent. Je kunt eigenlijk nooit besluiten ermee te stoppen, omdat dan erg veel mensen hun geld kwijt zullen zijn en dat op jou komen verhalen. Verkopen of overdragen aan een ander lukt ook niet. Open source maken en het beheer overdragen zal tot een wildwesten leiden. Dat neem je volgens mij mee tot je dood, of stoppen door middel van een exit scam incl. naamswijziging en complete metamorfose, andere opties zie ik niet echt.
Je weet toch wel dat bitcoin open source is hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Slux schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:55:
[...]
Zo zijn een Bill en Steve ook ooit begonnen.
True, maar je Windows installatie of je iPhone blijft zonder beide heren ook wel werken. Als Charles van Cardano/ADA tegen een boom rijdt, dan zakt die cryptocurrency direct in en ben je je geld kwijt.
Dark Matter schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:57:
[...]

Je weet toch dat bitcoin open source is hoop ik?
Uiteraard (hoe kan je zo aan mij twijfelen ;)), maar daar zit geen levende fysieke "persoon" achter die het bijv. nog Open Source moet gaan maken (Meneer S. Nakamoto heeft dit goed geregeld). BCH heeft dat probleem natuurlijk wel, als Roger Ver met pensioen gaat of tegen een boom rijdt dan zakt die munt ook compleet in.

Daarom is Bitcoin op de lange termijn waarschijnlijk ook de winnaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 07-12-2019 17:01 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kom dit net tegen: https://tradingtemple.com/?p=328

Een tutorial van hoe te shorten op Binance. Misschien dat iemand er iets aan heeft als er iets niet duidelijk is. Misschien iets voor de TS ook ?

Ik ben zelf de laatste weken veel aan het shorten. De meeste trades die ik maak zijn shorts en dat gaat verassend goed. Bijvoorbeeld met VET en met MATIC. Aangezien runs omlaag na een dikke run omhoog altijd harder gaan is best een hoop te halen. Verder is het voor mij blijkbaar makkelijker om toppen te vinden om te shorten dan om dipjes te vinden om te longen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@PilatuS thanks dude ik ga er straks eens voor zitten.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

iedereen rekt 2020 in

[ Voor 38% gewijzigd door A87 op 07-12-2019 18:17 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
PilatuS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:49:
Kom dit net tegen: https://tradingtemple.com/?p=328

Een tutorial van hoe te shorten op Binance. Misschien dat iemand er iets aan heeft als er iets niet duidelijk is. Misschien iets voor de TS ook ?

Ik ben zelf de laatste weken veel aan het shorten. De meeste trades die ik maak zijn shorts en dat gaat verassend goed. Bijvoorbeeld met VET en met MATIC. Aangezien runs omlaag na een dikke run omhoog altijd harder gaan is best een hoop te halen. Verder is het voor mij blijkbaar makkelijker om toppen te vinden om te shorten dan om dipjes te vinden om te longen.
Beeldscherm op z’n kop houden als je van plan bent long te gaan.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
DAMAGE schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:33:
Als je kijkt naar de longs chart van Bitfinex dan is dat gewoon een kaarsrechte lijn naar boven. Gewoon parabolisch. Zo hoog hebben we het in lange tijd niet gezien.
Wat nou als een hele grote jongen al die enorme long positie heeft op bitfinex, die positie claimed, ondertussen een enorme short op bitmex opent, en dan spot btc begint te marketdumpen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

The_Goat schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:41:
[...]

Wat nou als een hele grote jongen al die enorme long positie heeft op bitfinex, die positie claimed, ondertussen een enorme short op bitmex opent, en dan spot btc begint te marketdumpen :P
whales are a myth

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nah. De persoon die 20k BTC kocht op de 3 exchanges die de Bitmex prijs bepalen was toch zeker wel een dikke whale. 4150ish per BTC maal 20k is 83 miljoen, een whale dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op zondag 8 december 2019 @ 01:31:
[...]

Nah. De persoon die 20k BTC kocht op de 3 exchanges die de Bitmex prijs bepalen was toch zeker wel een dikke whale. 4150ish per BTC maal 20k is 83 miljoen, een whale dus.
Welnee, dat waren gewoon 300 Nigerianen, waarvan er 100 eerst even een dikke long x 100 gezet hadden op Bitmex. ;)

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Ja dit soort stijgingen van longs op bitfinex komen waarschijnlijk vooral van retail investors die hun kerstbonus massaal spenderen in btc longs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gisteravond een 50x short geopend, lekker wakker worden met +51%, wat verder opgeschaald en stop loss naar beneden verplaatst.

Nu verder de aanpak voor vandaag bepalen, op zowel de 1D als 1W grafiek zou een kleine opleving of een enorme daling beide prima mogelijk zijn en op zich is het positief dat Bitcoin al zo lang in deze range blijft hangen. Denk dat ik mogelijk alsnog wat van de favoriete coins insla voor wat kleine trades.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Eind 2019 gaan we die $6000 re-testen om van daaruit de bullrun 2020 te starten.

Dat is m'n droomscenario althans, heb zelf weer de nodige centjes opgespaard om nog 1 keer extra te halen before lambogains. >:)

Had echt moeten verkopen paar maandjes terug want sindsdien is de portfolio waarde weer flink gekelderd maargoed: hodl! *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Tominatie Is weer terug \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oh als we de 6k gaan retesten dan zal die vast nog wel een stuk lager gaan ook. Dan ben je zo'n beetje alles verloren wat we het afgelopen jaar hebben opgebouwd denk ik :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9k incoming!

Of weer 85 jaar sideways op de 6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Ik vind het zo raar dat BNB zo stil is...........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sourcecode schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:57:
BNB, LTC, ETH, BCH en BTC zelf ook. Die coins bewegen toch meestal samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

We mogen best een beetje omhoog kijken voor BTC nu. We hebben gisteren of zo al de 7.4k gegained. nu de 7.5k. Kijken of we die kunnen houden en dan eerst maar eens kijken of we weer bij die 8k kunnen komen. Die mogen we wel ff aanvallen nu. Ik zit in een redelijke positie met stop loss in profit. Laat maar lopen dat ding.

[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 08-12-2019 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
sourcecode schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:57:
Trading volumes relatief laag hè.
28mrd in afgelopen 30 dagen. Laten we even uitgaan van 1mrd per dag.
Bij 0,075% trading fee bij maker & taker is dat 0,15% in totaal per trade.

Dat betekent 1,5mln omzet per dag.
Bij een winstmarge van 65% is dat ~1mln$ winst per dag (ligt in lijn met de geschatte 400mln$? winst over FY2018).

Dat wil zeggen dat ze bij 20% allocatie van winst aan coin-burn daarmee jaarlijks ~70mln$ aan BNB tokens burnen.
Bij een prijs van 15,5$ per coin is dat ~4,5mln coins uit roulatie per jaar.
Dat is op een totaal resterende circulating supply van ~186mln zo'n 2,5% per jaar (aan coin-buyback/dividend).

Dit is een redelijk percentage, maar ook niet wereldschokkend. Prima fair value lijkt me dus.

Puur als aandeel beschouwd is de koers/winst verhouding bij een jaarwinst van 365mln en marketcap van (15,5 * 186mln) = 2,9mrd dus ~8 qua K/W. Dat is dan wel weer laag, maar het is overduidelijk geen aandeel in Binance.

Aan de andere kant, t.b.v. de burn benadering laat ik nu de omzetten uit binance DEX (verwaarloosbaar), Binance Futures (ondertussen serieuze omzet), en andere Binance diensten buiten beschouwing.

Volgens mij hebben we genoteerd op 39$ in 2019, dat was exorbitant hoog achteraf.
Vorig jaar noteerden we nog 5$ in december'18, dat was zeer pessimistisch. 15$ voor nu fair value imho.

Wachten is op verdere katalysatoren van de handelsvolumes (Telegram coin, Libra?, Kakoa of Klaytn coin uit Zuid-Korea, etc). Geen idee wat Binance verder nog op de roadmap heeft staan, de DEX was altijd een grote, maar die is er ondertussen. Verder kan de BNB coin op steeds meer plekken gebruikt worden, maar ik zie crypto in de komende 2-3 jaar niet als serieus betaalmiddel gebruikt worden. D.w.z. bij Binance moet de echte waarde komen uit de handelsvolumes.

Mooie aan BNB businessmodel is wel dat ze dus altijd teruggaan in het aantal coins door de burn. Ook als BTC, ETH, EOS, XRP etc hard zakken verdienen ze geld. Groot risico: claims / aanklachten vanuit SEC of Europa, hacks, concurrentie, etc.

Disclaimer: betreft allemaal inschattingen / biervilt berekeningen, en discl: long BNB.

[ Voor 16% gewijzigd door Timberly2 op 08-12-2019 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
En dan komt er morgen een nieuwe Exchange, zakt binance weg in volume, zit je met je bnb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
The_Goat schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:59:
En dan komt er morgen een nieuwe Exchange, zakt binance weg in volume, zit je met je bnb
Hoeveel exchanges zijn er al na binance gekomen, ook met lagere fees dan Binance?
Dat ze direct wegzakken ben ik niet bang voor. Mensen/handelaren zoeken altijd de exchanges met de meeste liquiditeit (en daarmee laagste spread/slippage bij grote orders). En als je hier goed over nadenkt dan is dat een zichzelf versterkend effect.

Voor je opties en derivaten kom je veelal ook nog steeds uit op de CME (Chicago Mercantile Exchange) en elk land heeft maar 1 major exchange vaak (AEX in NL, NYSE in USA, etc etc).

Marktplaats.nl ook een mooi voorbeeld van buyer/seller liquiditeit. Er zijn een x aantal betere/mooiere/snellere websites dan marktplaats.nl. Maar jij weet dat als je snel een koper zoekt voor je bank, je naar marktplaats.nl moet. Wat dat betreft is er sprake van een sterk 2 zijdig netwerkeffect, zelfde als bij exchanges. Marktplaats.nl even illustratief natuurlijk.

Wikipedia: Network effect (zie kopje onder financial exchanges)

Risico is inderdaad een grote hack, maar deze heeft Binance al gehad en is er gewoon weer bovenop gekomen.

Zie ook als voorbeeld Moodys de kredietbeoordelaar die na de crisis in zwaar vuil weer kwam vanwege onjuiste credit ratings, is er volledig bovenop gekomen:
https://www.google.com/se...irefox-b-d&q=moodys+stock (even op max looptijd zetten om een mooie grafiek te zien ;))

Of de Intercontinental Exchange stock, eigenaar van o.a. NYSE (ook even op max looptijd zetten): https://www.google.com/se...ontinental+exchange+stock

EDIT: Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd scherp moet zijn op de concurrentie. Maar er wordt mijn insziens vaak te makkelijk gezegd dat 1 nieuwe concurrent er maar hoeft op te staan en Binance weggevaagd wordt. Zal niet zo'n vaart lopen is mijn inschatting.

[ Voor 48% gewijzigd door Timberly2 op 08-12-2019 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:59:
Dat is inderdaad een risico, maar voorlopig is Binance marktleider en zolang ze dat blijven is BNB iinteressant. Sowieso zal Binance niet van de een op andere dag ineens de positie als marktleider verliezen. Mocht het gebeuren zal het langzaam gaan. Een ander risico is nog wel dat er iets goed mis gaat met Binance, maarja crypto zonder risico bestaat sowieso niet :)
Timberly2 schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:03:
[...]
Risico is inderdaad een grote hack, maar deze heeft Binance al gehad en is er gewoon weer bovenop gekomen.
Een paar 1000 BTC en niet eens via de systemen van Binance zelf maar via de gebruikers is niet eens een grote hack. Als je al over het hacken van Binance kan spreken, wat het omdat het via de gebruikers was ook niet eens echt zo is.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 08-12-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

zoals de koers nu gaat ben ik nog niet overtuigd hoor.....
random pumps van ALTS en voor de rest schuiven en halen...

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wanneer BTC een move maakt gaan de alts weer zakken, het maakt niet eens uit of BTC omhoog of omlaag gaat. De alts moeten het hebben van sideways BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
Lijkt wel alsof veel handelaren tegelijk hun winst in de alts in btc omzetten. Dat eigenlijk de meeste alts gebruiken om alleen maar meer btc te vergaren. Of zie ik dat nou verkeerd?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@AtlAntA dat zie je denk ik goed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
AtlAntA schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:31:
Lijkt wel alsof veel handelaren tegelijk hun winst in de alts in btc omzetten. Dat eigenlijk de meeste alts gebruiken om alleen maar meer btc te vergaren. Of zie ik dat nou verkeerd?
Ding ding ding, u gaat door voor de wasmachine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De meeste traders zien alts als meuk waarbij ze vrijwel allemaal nooit echt gebruikt gaan worden en waarvan de meeste uiteindelijk naar 0 gaan. Dus ja, alts traden en net zo hard weer dumpen voor winst om meer BTC en/of fiat te vergaren, dat klopt wel.

Dit maakt geloof en vetrouwen in alts en die op langere termijn gaan holden ook extreem risicovol. Je kan munt X wel helemaal geweldig vinden, maar dat boeit de mensen die de koers bepalen, de traders dus, helemaal niets. Dit nog los van alle andere gevaren zoals dat een munt negens voor gebruikt gaat worden of de ontwikkelaars die er mee stoppen.

Edit: Wel interessant dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GjveunRE1FODvnl2tNNmdRFY/full.jpg

De Bitfinex longs. De 2 rode stippen gaven ons een dikke run omlaag. De groene een dikke run omhoog. Bij de rode worden de longs geliquideert/uitgestopt en bij de groene worden de longs minder omdat ze na een run omhoog gesloten worden. Hoe dan ook, het lijkt er op dat er wat aan zit te komen. De longs zullen hoe dan ook minder worden. Of met een dikke run omlaag, of met een dikke run omhoog.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 08-12-2019 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@PilatuS De longs haalde ik laatst immers ook al aan. Bizar hoog staan ze. Lijkt bijna wel op een ATH. Ik heb een long positie open staan op het moment met een vrij strakke stoploss. Als we omhoog gaan zit ik er bij en anders word ik met winst uitgestopt. Helemaal prima. Ik gok voor nu op dat we omhoog gaan testen, puur op basis van wat BTC de laatste paar dagen heeft laten zien. Jij als trader begrijpt dat als de 7.4k gebroken gaat worden ik wel naar beneden ga kijken, maar voor nu kijk ik eerder omhoog richting de 8k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Bitfinex geeft 3.3x margin, geliquideerd zal dus wel meevallen. Volume op bitfinex is ook al tijden irrelevant. Ik blijf bij de theorie die ik hier eerder heb gepost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel tijd worden om eens even goed te moonen eigenlijk.

Maarja wie ben ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:58:
Bitfinex geeft 3.3x margin, geliquideerd zal dus wel meevallen.
Liquidatie of stop losses bij een mogelijk run omlaag om van de longs af te komen. Mocht echter de stop loss tsunami weer eens loskomen komen dan gaat het ook wel hard. Bitfinex is ook niet de exchange die alles bepaald, maar zo enorm veel longs daar is zeldzaam en historisch gezien heeft het altijd enorme moves gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

PilatuS schreef op maandag 9 december 2019 @ 00:12:
[...]

Liquidatie of stop losses bij een mogelijk run omlaag om van de longs af te komen. Mocht echter de stop loss tsunami weer eens loskomen komen dan gaat het ook wel hard. Bitfinex is ook niet de exchange die alles bepaald, maar zo enorm veel longs daar is zeldzaam en historisch gezien heeft het altijd enorme moves gegeven.
Die hele long positie grafiek is nutteloos geworden omdat je op bfx je short positie kan claimen waardoor hij niet op de markt wordt geclosed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/ELRbiK22/

Typische maandag morgen:
- Check weekly open
- Zie rejection op 15 min candle
- Market short
- Nu lekker wat anders doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 00:08:
Ik vind het wel tijd worden om eens even goed te moonen eigenlijk.

Maarja wie ben ik?
Ik ben het volledig met je eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:24
Amens schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:32:
[...]

Ik ben het volledig met je eens
Ik ook!

*O* MOON! MOON! MOON! *O*

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
PilatuS schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:59:
Ik denk dat het maar eens tijd wordt om MATIC te gaan shorten. De weekly op zowel USDT als BTC is compleet gestoord. Net ook iemand die op 3800 in USDT even voor 250k dollar heeft verkocht.
Ik zie dat FTX tegenwoordig matic perps met high leverage (en moon/doom tokens) aanbiedt, misschien heeft dat nog iets met de enorme stijging te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:00
Afgelopen dagen behoorlijk wat van deze snelle wicks naar boven gezien, lijkt toch weinig tegenstand naar boven te zitten zodra er serieus volume gaat komen. Duidelijk één of meerdere partijen die de orderboeken aan het aftasten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
alle high leverage shorters rekt, elke keer hetzelfde kunstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Juist mooi, mooi die liquiditeit ook opzoeken. Ben zojuist in een wick naar beneden gevuld. Kijken of we wat verder omhoog kunnen. Mooie daar aan is dat als je in zo'n wick gevuld kan worden je gelijk +5% staat of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 12:24
DAMAGE schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:31:
Juist mooi, mooi die liquiditeit ook opzoeken. Ben zojuist in een wick naar beneden gevuld. Kijken of we wat verder omhoog kunnen. Mooie daar aan is dat als je in zo'n wick gevuld kan worden je gelijk +5% staat of zo.
Gevuld worden in een down wick is toch wel spelen met lucifers, want het gaat niet altijd weer (snel) terug omhoog en voor hetzelfde geld wicked het daarna nog veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Klopt, soms heb ik even wat spanning nodig in mijn leven :)

edit: probeer in die gevallen wel altijd heel snel van mijn positie af te raken als de trade niet mijn kant op speelt. Dus idd hoog risk maar als het mee zit wel high reward. En dan er bij blijven, stop loss in profit zetten zodra het mogelijk is en klaar.

[ Voor 74% gewijzigd door DAMAGE op 09-12-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43
IDEX (een dex met kyc) heeft een testnet trading wedstrijd.
Game on! It’s the IDEX 2.0 Demo Trading Competition!

From 12/16/19 to 12/23/19, put your skills to the test and trade your way to the top in the IDEX 2.0 Demo Trading Competition. It’s free to enter, free to trade, and contestants participate with free testnet funds.

Prizes
Owner of the largest portfolio on 12/23/19 wins an IDEX node for 1 year (currently valued at over $100,000*)
The winner’s referrer also receives an equivalent IDEX node
*IDEX token stakers earn 50% of IDEX trade fees
https://competition.idex.io/
En als je een referral hebt krijg je extra start funds. (Ik heb er geen)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Gaap, laat de BTC maar eens knallen en een duidelijke richting kiezen.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

mijn trade heeft duidelijk niet zo uitgepakt als gehoopt. Maar goed, daar hebben we stop losses voor. Geen man overboord. Dan is nu de vraag; waar gaat BTC heen? Ik had zelf verwacht 7.2k of 7.1k ergens in die buurten. Dan vallen we dus weer helemaal terug waar we vandaan kwamen. De vraag is dan; is dit juist mooi? Kunnen we de 'bodem' testen ? Of is het slecht nieuws en gaan we inderdaad verder naar beneden. Dit laatste scenario zie ik liever niet eigenlijk. Want dan verwacht ik dat we de komende tijd nog wel even in een berenmarkt verkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:46:
mijn trade heeft duidelijk niet zo uitgepakt als gehoopt. Maar goed, daar hebben we stop losses voor. Geen man overboord. Dan is nu de vraag; waar gaat BTC heen? Ik had zelf verwacht 7.2k of 7.1k ergens in die buurten. Dan vallen we dus weer helemaal terug waar we vandaan kwamen. De vraag is dan; is dit juist mooi? Kunnen we de 'bodem' testen ? Of is het slecht nieuws en gaan we inderdaad verder naar beneden. Dit laatste scenario zie ik liever niet eigenlijk. Want dan verwacht ik dat we de komende tijd nog wel even in een berenmarkt verkeren.
Ik denk dat de kans op verder naar benenden groter is dan snel de weg omhoog vinden. Iedere poging omhoog wordt iedere keer zo hard neergeslagen dat verder omlaag meer waarschijnlijk is. Zie ook de 4 uur 99MA, die was de hele tijd weerstand en is uiteindelijk support geworden, maar nu zijn we die support weer aan het verliezen. De vorige keer dat we die support verloren was op 11-08 en dat gaf ons de run van 9k naar 6.5k. Kijk maar eens naar die MA en hoe ie werkt als support en resistance op 29 en 30-11 en daarna op 4-12. Uiteindelijk na rij op rij van 4 uur candle closes er onder zijn we er boven gekomen met heel veel moeite, maar dan niet verder de weg omhoog vinden is gewoon bagger. Zie ook de rejection vs absorption candles op de 4 uur. Tenzij een whale of heel goed nieuws ons naar 8k en hoger weet te krijgen zie ik 6k en zelfs 5k eerder komen dan 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Bitcoin Golden Cross voorbode van hogere koersen?
De bitcoinkoers heeft op 9 december 2019 een Golden Cross vertoont. Het 50daags voortschrijdend gemiddelde heeft het 100daags naar boven doorbroken. In de technische analyse is dit een van de sterkste signalen voor (veel) hogere koersen.
Bron: https://biflatie.nl/bitco...rbode-van-hogere-koersen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@PilatuS ik ben het helemaal met je eens. Precies waar ik ook bang voor ben. En dat zal betekenen dat we nog wel eventjes in de berenboot zitten. Is dit erg voor traders? Nee zeker niet. Maar toch had ik het liever anders gezien. Ah well. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Dus we zorgen er wel voor dat het gaat werken. Ik trade vandaag niet meer. Ga morgen vroeg wel een nieuwe setup maken.

@RaptorXS ja, dat is inderdaad een sterk signaal. Ik ging daar ook vanuit o.a. Maar goed op dat soort zaken trade je eigenlijk nooit alleen. Uit de historie hebben we daarna ook een sterke stijging gezien. Maar op dit moment ziet er het nog niet echt uit dat we naar boven gaan. Of morgen moet ons hele nieuwe inzichten geven :) Heck; het kan nog wel 3 weken duren voor we pas iets van actie gaan zien wat dat betreft.

[ Voor 35% gewijzigd door DAMAGE op 10-12-2019 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 01:01:
@PilatuS ik ben het helemaal met je eens. Precies waar ik ook bang voor ben. En dat zal betekenen dat we nog wel eventjes in de berenboot zitten. Is dit erg voor traders? Nee zeker niet. Maar toch had ik het liever anders gezien. Ah well. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Dus we zorgen er wel voor dat het gaat werken. Ik trade vandaag niet meer. Ga morgen vroeg wel een nieuwe setup maken.
Zolang BTC maar niet dood gaat vind ik het allemaal prima. Ik vind het echt niet erg om op 3k BTC te kunnen kopen mochten we daar ooit weer komen. Zolang er maar beweging in de koers zit vind ik het allemaal prima. Verder heb ik vandaag niets met BTC gedaan. MATIC zat al dagen om een dikke correctie te smeken en die kwam vandaag eindelijk. BTC -2.5%, MATIC -17%. Heb die shitcoin dagen en dagen in de gaten gehouden met wat kleine scalps en vandaag was het eindelijk feest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:35

oNo

Of gaan we 2018 herhalen?
14 december vorig jaar ben ik begonnen met een BTC en een zooitje LTC. Dat vergeet ik nooit weer. Een aardig startmoment om te leren traden. Van mij mag vanaf de komende dagen nog zo'n jaar beginnen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
oNo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 01:23:
14 december vorig jaar ben ik begonnen met een BTC en een zooitje LTC. Dat vergeet ik nooit weer. Een aardig startmoment om te leren traden. Van mij mag vanaf de komende dagen nog zo'n jaar beginnen 😁
2018 was zakken, zakken en nog eens zakken. Wel met enorme swings, dat sowieso. Eind 2017 nog een keer zien, dat zou heerlijk zijn. Ik ben alleen bang dat wat we toen qua alts hebben gezien dat dit de eerste en enige keer was. Het zou mij verbazen als stapels shitcoins weer runs van 1000'en procenten gaan maken op basis van niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
oNo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 01:23:
Heb je goed gedaan, buy low and sell high ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Go MATIC, go MATIC. -34% _O-

Edit: -50% 8)7

Edit2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4x2x8XxUntEcQhj87wvcgRZr/full.jpg

Edit3: En nu mag ik MATIC blijkbaar niet meer shorten. En bedankt Binance....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/htUuLVALaAsfuD5hbSbGuSeo/full.jpg

[ Voor 109% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2019 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

De stop loss heeft me gewekt... 🙄

En RaptorXS, dat was veel geluk. Een collega wist me te overtuigen van de duidelijke weekly oversold op dat moment. Een andere collega heeft van ergens in oktober dat jaar een bag XRP overgehouden op zijn advies 8)7
(heb wel enige DYOR gedaan gelukkig)
Het rendement is super, de vakantie voor volgend jaar is geboekt, maar ALS }:O ik zie welke kansen er zijn geweest afgelopen jaar... |:( d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Haha er zijn een paar mensen ongetwijfeld Ontzettend veel rijker van matic geworden, mooi spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borealis
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-02-2021
Niet enkel Matic, maar alle alts hebben een serieuze klap gekregen (-10% of meer).
Maar wat is de oorzaak hiervan? Ik zie nergens een mega-dump of pump van btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

The_Goat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:57:
Haha er zijn een paar mensen ongetwijfeld Ontzettend veel rijker van matic geworden, mooi spelletje
Vast, en een paar ontzettend veel armer.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Borealis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:59:
Niet enkel Matic, maar alle alts hebben een serieuze klap gekregen (-10% of meer).
Tether. (denk ik)

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
PilatuS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 02:00:
Go MATIC, go MATIC. -34% _O-

Edit: -50% 8)7

Edit2:

[Afbeelding]

Edit3: En nu mag ik MATIC blijkbaar niet meer shorten. En bedankt Binance....

[Afbeelding]
Deze move van MATIC doet mij denken aan die soortgelijke beweging van POE op 15 juni. Denk dat een hoop traders met of zonder SL op Matic een hoop kwijt zijn, iemand op Reddit verwoordde het mooi: “live by the shitcoin, die by the shitcoin”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23k BTC volume op MATIC/BTC 7(8)7

Mooie dump. Zal wel weer op 400 staan over een paar uren 8)7

Wat een markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Is het nu een moment om Matic coin te kopen? kan namelijkverder geen informatie over deze coin vinden.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

sten123 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:07:
Is het nu een moment om Matic coin te kopen? kan namelijkverder geen informatie over deze coin vinden.
Mwah...

Als je zin hebt in wat traden met actie kan je dat wel doen, het is wel lastig om je kansen in te schatten.
M'n stoploss is afgegaan vannacht en ik had nog een buy order voor een klein plukje open staan op 0.015 zag ik.
Bizar dit, ook die bounce na de dump...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Nee, of je moet de founders en CZ op hun blauwe ogen geloven dat ze niks met deze dump te maken hebben.

Sounds like an exit scam, walks like an exit scam, must be ...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELZDBVOUEAAMnZD?format=png&name=900x900

And finally:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELZKGJMXsAcVNo7.png

[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 10-12-2019 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
Matic is een typische Pump & Dump coin, dus je kan er wel procentjes op pakken, maar in notime ook die procentjes verliezen, het is een shitcoin in het kwadraat. Ik denk dat de meerderheid hier niet eens weet waar Matic voor staat en het ook geen fuck kan schelen (myself included). Strakke SL en take profits zijn met MATIC een goed idee imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Sahara schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:16:
[...]

Matic is een typische Pump & Dump coin, dus je kan er wel procentjes op pakken, maar in notime ook die procentjes verliezen, het is een shitcoin in het kwadraat. Ik denk dat de meerderheid hier niet eens weet waar Matic voor staat en het ook geen fuck kan schelen (myself included). Strakke SL en take profits zijn met MATIC een goed idee imho.
Aah oke, ja z`n vermoeden had ik al wel.
Hebben jullie nog mooie beginnende coins waar jullie in investeren?
Zelf heb ik laatst XRP/ENJ opgepikt.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
sten123 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:30:
[...]
bitcoin

High five @Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 10-12-2019 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sten123 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:30:
[...]

Bitcoin.

Niet de hypecoins hodlen, je gaat rekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Hoe zit het dan met andere altcoins?
Matic exitscam en alles in beweging...
Organized chaos?

[ Voor 10% gewijzigd door oNo op 10-12-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:00

De grootste whale heeft 100% van zijn overgebleven holdings verkocht vandaag.

CZ (de man achter verschillende MATIC promoties: doorlopen mensen, niets te zien hier)

[ Voor 73% gewijzigd door BTC100K2021 op 10-12-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Of deze:
MATIC NETWORK (MATIC) TEAM EXPLAINS SUDDEN TOKEN FLASH CRASH

The Matic Network (MATIC) token went through a crisis, erasing more than 50% of its price in the past day, to drop to $0.02. The price crash, however, follows a period of wild appreciation on a parabolic trend, as MATIC more than tripled its price and moved to a record above $0.04.
...
https://bitcoinist.com/ma...sudden-token-flash-crash/

Alles is goed voorbereid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Big traders panieken niet. Big traders manipuleren shitcoins om er rijker van te worden.

Mooi hoe ze zich onder zoiets uitkletsen.

Doet met denken aan etp (metaverse) vorig jaar, daarvan was na een x aantal maanden ongeveer 30% van de Total supply opgekocht in een bitfinex long, met een flashcrash tot gevolg toen die gesloten werd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:00
Oh, tijdje niets meer gedaan met de crypto. Matic gekocht voor 150 sats. Vond het mooi dat ik hem gisteren de 555 aan zag tikken. Aangezien ik er niet meer mee deed liet ik het er lekker instaan. Vandaag 283. Gaat er nog steeds aan toe zoals vroeger. Heerlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Prachtig ook hoe er met cijfertjes gegoocheld wordt... 248 miljoen is idd 0,25% van het uiteindelijke aantal maar... 1% van het aantal op dit moment. :+

Nou ja, het zat er natuurlijk aan te komen. Ben zelf niet ingestapt omdat ik het zelfs voor kleine ritjes iets te risky vond. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crypts op 10-12-2019 11:58 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Voor de gokkers: check tomochain , die 1H chart js wel een van de meest bizarre die ik gezien heb laatste tijd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:50

ScreamGT

joejoe

Welke held is dit? Reed vanmiddag bij Houten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9NMLFGn/IMG-20191210-122804.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

ScreamGT schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:57:
Welke held is dit? Reed vanmiddag bij Houten.

[Afbeelding]
Dat is @Dhr. Satoshi. Deze basterd zit al sinds 2010 in Bitcoin.

Hij is ooit 65749,678 Bitcoins verloren met de MT.Gox hack.

Deze auto is alles wat hij nog heeft. Hij woont op 12 hoog in de Bijlmer tussen de Antillianen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Borealis schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:59:
Het spelletje werd met MATIC gespeelt, maar toen die zo hard ging begonnen andere alts mee te doen. BTC heeft in die tijd weinig gedaan. Ik denk een beetje alt paniek door MATIC.

Edit:

Wat dacht je van niet ? Het stopzetten van de mogelijkheid tot shorten vind ik al niet kunnen, dat is ook je inmengen. Of je kan een coin niet shorten op Binance of je kan deze altijd shorten. Wanneer de boel te hard zakt de mogelijkheid intrekken om te kunnen shorten gaat nergens over. Het is nou eenmaal zo dat crypto een gekke wereld is, maar zodra de exchange gaat bepalen wat je wel of niet kan doen tijdens een run omhoog of omlaag, dan gaat het de verkeerde kant op. Als je whales toelaat tot je exchange weet je dat dit kan gebeuren. Als het dan gebeurt dan moet je het ook laten en niet gaan ingrijpen. Vind het nogal slecht als een exchange kan gaan ingrijpen wanneer de koers gekke dingen doet.

Verder waar waren deze woorden toen dit iedere week gebeurde met kleinere coins ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IYFpDUWHlYZFwMs5c2YJAKWq/full.jpg

Dit was 100% een gemanipuleerde pump en dump, maar geen reactie van CZ. Nu een grotere coin als MATIC dumpt, wat mogelijk ook nog eens geen manipulatie was zetten ze het shorten stop en hebben ze wel wat te zeggen. Nogal jammer dit CZ.

[ Voor 56% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat is inderdaad heel slecht, dat ze de exchange op slot gooien als er grote prijs beweging is. Wie zegt dat ze dat niet gaan doen als er eens een munt is die bizar hard omhoog schiet en dat je niet long kunt gaan? Dat soort fratsen maken een Exchange onbetrouwbaar. Wat mij betreft maar snel een statement afgeven dat ze dit nooit meer zullen doen en dat het fout was. Anders zullen er een boel zijn die hier hun vraagtekens bij zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:17:
Dat is inderdaad heel slecht, dat ze de exchange op slot gooien als er grote prijs beweging is. Wie zegt dat ze dat niet gaan doen als er eens een munt is die bizar hard omhoog schiet en dat je niet long kunt gaan? Dat soort fratsen maken een Exchange onbetrouwbaar. Wat mij betreft maar snel een statement afgeven dat ze dit nooit meer zullen doen en dat het fout was. Anders zullen er een boel zijn die hier hun vraagtekens bij zetten.
Het gebeurt ook op de reguliere beurzen.

Zeer slechte zaak als ze het ook in crypto gaan doen want dan gaat de lol er voor een hoop mensen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Is er interesse om een AMA hier te doen van het GET protocol? Ik zou er voor kunnen zorgen dat er iemand van het team vragen komt beantwoorden indien er interesse is.

Hier hun laatste AMA als voorbeeld:

https://cryptodiffer.com/news/get-ama-recap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Adnanos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:45:
Is er interesse om een AMA hier te doen van het GET protocol? Ik zou er voor kunnen zorgen dat er iemand van het team vragen komt beantwoorden indien er interesse is.

Hier hun laatste AMA als voorbeeld:

https://cryptodiffer.com/news/get-ama-recap
Dank dat je er prima een topic over kan maken, en hier één link met korte uitleg droppen. Dan blijft het leuk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ja CZ is een mooie. Eerst lekker met je shitcoin katapult (Binance launchpad) diverse shitcoins de atmosfeer inpompen.
Lekker een beetje achterover hangen terwijl je vies veel geld binnenharkt met de trading op de door jezelf gelanceerde dunne diaree coins. De meest gore manipulatie laten plaatsvinden want dikke fees op dikke trades... En dan verbaast reageren en zeggen dat een exchange zich eigenlijk niet moet bemoeien met trading mogelijkheden. Trololol.

Wat een bende maakt die Binance van de cryptospace zeg.

Ik hoop dat er binnenkort een nieuwe exchange opstaat die hun marktpositie langzaam opslokt.

Al zie ik CZ er zo langzamerhand wel voor aan dat ie een team hackertjes klaar heeft staan mocht zoiets dreigen te gebeuren.

Kon het neefje wel eens zijn van 1 of andere machtgeile chinese keizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Ik vraag me wel eens af hoe bv zon matic dev team zich er onder voelt, je coin wordt misbruikt door anderen om er geld aan te verdienen en jij kan er niks aan doen (behalve dat je wrs ook een hoop van je eigen muntjes hebt en die kan verkopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:03:
Ik vraag me wel eens af hoe bv zon matic dev team zich er onder voelt, je coin wordt misbruikt door anderen om er geld aan te verdienen en jij kan er niks aan doen (behalve dat je wrs ook een hoop van je eigen muntjes hebt en die kan verkopen)
Als je met crypto aan de slag gaat weet je natuurlijk prima dat zulke dingen kunnen gebeuren. En aan de andere kant, hoewel deze run omlaag extreem is, wat had je verwacht na een run omhoog van meer dan 200%. Tijdens die extreme run omhoog hoor je ze vast niet klagen en daar hoort nou eenmaal ook de run omlaag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zou net zeggen @PilatuS Het is inderdaad een extreme run omlaag. Bizar. Maar als je ziet wat er in 2017/2018 is gebeurd met sommige munten dan is dat misschien nog wel extremer. Eerlijk is eerlijk Wel in een wat langer tijdsbestek maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Charlie lee die zijn eigen coins verkocht, die kreeg toch een bak stront over zich heen 😅

Blijft een mooi wereldje dat crypto, zo lang je er maar een beetje als buitenstaander naar kijkt en mee trade ipv hold, altijd wat te beleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:10:
Zou net zeggen @PilatuS Het is inderdaad een extreme run omlaag. Bizar. Maar als je ziet wat er in 2017/2018 is gebeurd met sommige munten dan is dat misschien nog wel extremer. Eerlijk is eerlijk Wel in een wat langer tijdsbestek maar toch.
Nogal een extreem geval qua hoe snel en hoe veel, maar verder opzich standaard. Na een 200+% run krijg je een correctie van minimaal 30%. Alleen in dit geval flink meer en heel erg snel. Verder zat voorbeelden dat het iedere keer zo gaat. Ik heb VET ook flink lopen shorten na die run niet zo lang terug. De enige vraag is waar de run omlaag begint en waar ie bounced. Ik heb mijn MATIC short gisteren ook veel te vroeg gesloten hoor, had dit totaal niet verwacht. Ik denk hij doet -15% en bounced dan om er vervolgens dagen lang over te doen om -30% of wat meer te zakken. VET heeft er 7 dagen over gedaan om -42% te doen. Nadat MATIC -15% had gedaan in 4 uur deed ie nog even -60% extra in minder dan 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/eunPKsLy/

Leuk dat zelfs tijdens een sell-off als dit, de bounce exact tot de 0.382 is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:18:
Ja CZ is een mooie. Eerst lekker met je shitcoin katapult (Binance launchpad) diverse shitcoins de atmosfeer inpompen.
Lekker een beetje achterover hangen terwijl je vies veel geld binnenharkt met de trading op de door jezelf gelanceerde dunne diaree coins. De meest gore manipulatie laten plaatsvinden want dikke fees op dikke trades... En dan verbaast reageren en zeggen dat een exchange zich eigenlijk niet moet bemoeien met trading mogelijkheden. Trololol.

Wat een bende maakt die Binance van de cryptospace zeg.

Ik hoop dat er binnenkort een nieuwe exchange opstaat die hun marktpositie langzaam opslokt.

Al zie ik CZ er zo langzamerhand wel voor aan dat ie een team hackertjes klaar heeft staan mocht zoiets dreigen te gebeuren.

Kon het neefje wel eens zijn van 1 of andere machtgeile chinese keizer.
Don't worry, funds are SAFU :r :r

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De tijden van HODLen lijken wel definitief voorbij. Als je nu nog munten durft te houden zonder stoploss dan vraag je er bijna om. Dat besef is er bij mij sinds een lange tijd ook ingeslopen. Langzaam converten HODLers naar traders. Kun je nog wat munten HODLen waarvan je hoop dat ze ooit nog wat in de toekomst gaan doen? Zeker. Maar reken er gewoon maar niet op. Blijf realistisch. Leer traden. Ookal heb je er in het verleden nog zo op gehaat. Als je nog iets aan deze markt wilt hebben kan ik iedereen aanraden om gewoon lekker te leren traden op een veilige manier zodat je je kapitaal kunt beschermen tegen dit soort onzin. Je zult maar een grote zak MATIC hebben gekocht zonder stoploss. Je zou er bijna medelijden mee hebben. Dan zit je nu met die troep. En dan moet je nog maar hopen dat het ooit weer eens wat waard gaat worden.

Mensen word verstandig. [/randomrant] (WTF? Randomrant. Oke. Ja. Die is wel goed :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@DAMAGE Ik hodl mijn Bitcoin short, is dat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zolang je maar een stoploss hebt @Taro ben ik trots!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DAMAGE schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:20:
Zolang je maar een stoploss hebt @Taro ben ik trots!
De liquidation engine is mijn stop loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Meer dan 90% van de zogenaamde holders zijn helemaal geen holders maar maken swings van maanden of langer. Uiteindelijk zijn het dus gewoon traders alleen op de langere termijn. BTC kopen op 1k, de 20k zien en nu nog vasthouden, dan ben je een holder. Kopen op 2k en verkopen op 18k om weer te kopen op 4k is het maken van swings.

Verder kan je zulke swings natuurlijk prima maken als de trend maar omhoog is. Sinds we de 14k hebben gezien is trend duidelijk niet meer omhoog maar omlaag. Dan blijven vasthouden aan de swing is niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik schaar me dan maar bij 'de niet handigen' oOo :)F :)B

*Zoekt 'this is fine' .gifje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:27:
Ik schaar me dan maar bij 'de niet handigen' oOo :)F :)B

*Zoekt 'this is fine' .gifje
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/962/640/658.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Mochten mensen hier een KeepKey hebben:

https://blog.kraken.com/p...y-crypto-hardware-wallet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het lijkt er op dat Binance op dit moment het hele 5x hefboom verhaal niet meer toestaat. Ik kan nog wel meer lenen dan wat mijn totale account aan waarde heeft, maar 5x is het zeker niet. Niet dat ik zo enorm veel zou willen lenen als 5x, maar toch.

Iemand anders die dit kan bevestigen dat het niet alleen mijn account is ?
Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!