Minen met stroom in de studentenkamer die je niks extra kost en toch de boel 's-nachts maar uitzetten omdat het te veel lawaai maakt.toilet_paper schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 02:03:
[...]
Wat was ik blij met mijn 5870 destijds. Maar die 10k uur die ik daarmee eigenlijk in crypto's had moeten steken zijn opgegaan aan QuakeLive. Geen cent aan overgehouden. Ach ja, mooie tijd gehad.
Positief wel dat we nu al dagen infeite geen echte drop hebben. Duid toch wel op vertrouwen in de markt
De kans om een vliegtuigcrash mee te maken is groter.
XRP = trash
Ik geloof wel dat er toekomst inzit, echter denk ik dat als ETH goed word geupdate en daadwerkelijk haar aantal TPS gaat halen zoals ze beloven incl sharding, denk ik dat ZIL onnodig gaat worden. Aangezien er sowieso al meer vraag naar ETH is.B-Bandit schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:46:
[...]
Iemand anders noemde hem net ook al (grappenderwijs vermoed ik). Heb alle ZIL 9 maanden geleden verkocht en btc aangehouden. Blij toe want tov m'n verkoop is het 60% verder gezakt. Zit er nog toekomst in denk je?
[...]
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Verwijderd
WRX pump is real.
Ik blijf er weg van maar vol ongeloof zit ik te kijken dat ie vanaf de IEO ruim x7 is gegaan.
Wederom een succesje voor Binance. Met een volume van ruim 11.000 Bitcoin in 24h op alleen al het Bitcoin pair, zal CZ geen knakworstjes hoeven eten dit weekend.
Wachten op die MATIC achtige -70% candle? Of gaat ie door naar de maan?
De tijd zal het ons leren.
Ik blijf het bizar vinden hoe dit soort dingen toch iedere keer weer gaan. Probeer dit concept maar eens uit te leggen aan iemand op leeftijd die het concept debit card al verwarrend vind.
Compleet andere realiteit.
Ik blijf er weg van maar vol ongeloof zit ik te kijken dat ie vanaf de IEO ruim x7 is gegaan.
Wederom een succesje voor Binance. Met een volume van ruim 11.000 Bitcoin in 24h op alleen al het Bitcoin pair, zal CZ geen knakworstjes hoeven eten dit weekend.
Wachten op die MATIC achtige -70% candle? Of gaat ie door naar de maan?
De tijd zal het ons leren.
Ik blijf het bizar vinden hoe dit soort dingen toch iedere keer weer gaan. Probeer dit concept maar eens uit te leggen aan iemand op leeftijd die het concept debit card al verwarrend vind.
Zelfde voor OGN. Ik stapte even in op 17 cent, ik refresh paar uur later, BAM 29 cent. wist niet wat me overkwam. Verkocht en stap er niet weer in.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:58:
WRX pump is real.
.....
Zoals alle andere munten die gereleased werden op Binance, zullen dezen ook zwaar retracen.
On the other hand, we zitten wel in een stierenmarkt. Dus Jaapio, ik verwacht dat je al je BTC hodled en niet de markt crashed
On other topics: Ik zit ook veel onderzoek te doen naar $DAG en $QNT. DAG die partnerships heeft met Nasdaq en US marshall... ? hmmm Even iets meer inlezen.
Hier ook 2013 ingestapt, nooit iets van aandelen getraded dus wel wat verloren met domme trades. In de eerste bearmarket nog even alles verkocht gehad, toen weer teruggekocht en daarna geholded. Nog een tijdje ETH gedaytrade toen hij op 5 euro stond. Mooie winst gehaald met de LISK ICO toendertijd (bestaat die coin nog). Flink wat BTC verloren met een verkeerd ingestelde stoploss, en het toen weer duur moeten terugkopen..oisyn schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 01:01:
2013 ingestapt, 100% bitcoin, 2 dikke bear markets meegemaakt maar ik heb sinds 2015 niet meer op verlies gestaan. Sta nu op 2200% winst.
1 Keer verkocht om m'n (bescheiden) inleg eruit te halen. 1 keer verkocht voor een vakantie naar Costa Rica en met die gerealiseerde resultaten erbij sta ik nu op een 3100% winst.
Het plan voor mij is overigens mochten we weer nieuwe ATH gaan zien om vanaf een koers van 20K eur langzaam positie te gaan afbouwen (maar altijd wel de helft te houden).
Mijn portfolio nu:
BTC: 86%
ETH: 6%
GET: 2%
andere alts: 6%
[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 07-02-2020 09:23 ]
Hier eind 2017 ingestapt...nog even een rit van een 4 tal weken meegenomen maar nooit verkocht...nu bijna terug break even. Enkel in bezit van BTC en ETH.. Daar ben ik best tevreden mee maar toch...als je al die alts week na week ziet stijgen en je hebt er helemaal niks van..Zuur toch. Ik zou mijn btc of eth kunnen omzetten naar alts maar ik geloof hier gewoon een pak meer in in de lange termijn dan al die alt muntjes...En de schrik zit er gewoon in dat ik na het omzetten ineens een bloedrode markt begin te zien en mijn ETH en BTC kwijt ben
Mei 2017 raakte ik bekend met deze wereld en was instant-hooked. Direct ingestapt op WAVES. Dit was het nieuwe goud volgens velen. Ik heb snel de overstap gemaakt naar IOTA en Raiblocks. Op 30 december 2017 de helft verkocht. Achteraf gezien zo'n beetje het beste moment.Lucky me.
Sindsdien wel weer DCA ingekocht op van alles en nogwat. Ik sta nog op winst, maar geen enorme percentages. Ik ben niet van de BTC / ETH. Ik gamble graag op de massive doorbraak van iets nieuws. Mijn wallet is al een half jaar zo'n beetje ongewijzigd ziet er nu zo uit:
Sindsdien wel weer DCA ingekocht op van alles en nogwat. Ik sta nog op winst, maar geen enorme percentages. Ik ben niet van de BTC / ETH. Ik gamble graag op de massive doorbraak van iets nieuws. Mijn wallet is al een half jaar zo'n beetje ongewijzigd ziet er nu zo uit:

Bitcoin - A weapon of mass disruption
Echt? waar? wanneer? nieuws?DaCoTa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:35:
IOTA is toch ook inmiddels als scam aangeduid? Zitten mensen daar nog echt met overtuiging in?
Thanks!, ik zit er zelf niet in hoor. maar goed om te weten.
Ingestapt tussen 2013 en 2016 toen je nog onder 200 euro een hele bitcoin kocht op bepaalde momenten. In die tijd ook aardig wat gratis geld gekregen met allerlei airdrops en forks, coins als Megacoin en Bytecoin die bij duizenden werden weggegeven en tijdens de bullrun gigantisch omhoog schoten
Ingeschreven op legendarische ICO's als Waves, Lisk, Stratis etc. In 2017 een mooi stukje winst genomen en wat leuke dingen gekocht. Nu wacht ik rustig af tot de volgende gekte toeslaat met een portfolio van (ongeveer) 98% bitcoin en 2% alt. Ik heb de overtuiging dat er nog wel een nieuwe ronde komt.

Ok ik zal ook weer eens wat zeggen
Portfolio’s zijn leuk om te delen. Ik zit nu in:
BTC
ETH
BCH
NEO
BNB
Nexo (meer mensen hier? Ik sinds ICO, doet het lekker)
PHX
En nog wat klein grut. Met het idee dat als er eentje keer 1000 gaat, dat toch wel interessant is
Ik heb m’n inleg nu zo’n beetje verdubbeld. Maar sta op -90% van ATH portfoliowaarde. Vergeten te verkopen
In 2013 ging ik ook erg lekker met BTC, maar toen handelde ik op MtGox. Daar heb ik dus weinig aan over gehouden, behalve een harde les en voortdurende verwondering over het Japanse rechtssysteem
Dus nu poging 3?
BTC
ETH
BCH
NEO
BNB
Nexo (meer mensen hier? Ik sinds ICO, doet het lekker)
PHX
En nog wat klein grut. Met het idee dat als er eentje keer 1000 gaat, dat toch wel interessant is
Ik heb m’n inleg nu zo’n beetje verdubbeld. Maar sta op -90% van ATH portfoliowaarde. Vergeten te verkopen
In 2013 ging ik ook erg lekker met BTC, maar toen handelde ik op MtGox. Daar heb ik dus weinig aan over gehouden, behalve een harde les en voortdurende verwondering over het Japanse rechtssysteem

Dus nu poging 3?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
@D-Ed is toch een bagholder?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Vorige run was ik steeds bezig met op de piek verkopen en op een low weer terug inkopen, heeft me heel veel fee gekost en regelmatig stapje terug omdat ik de piek en de low toch net niet helemaal goed had ingeschat..
Deze keer ga ik het anders proberen te doen.. Steeds elke dag ff checken en de stoploss verhogen tot net iets onder de vorige low.. Wat een rust geeft dat zeg.. Ja je mist de winst van de huidige dag als de daling wel inzet maar je hebt niet steeds de stress van dat je een in/uitstap moment moet kiezen.
Heb opeens heel veel tijd over voor andere dingen
Deze keer ga ik het anders proberen te doen.. Steeds elke dag ff checken en de stoploss verhogen tot net iets onder de vorige low.. Wat een rust geeft dat zeg.. Ja je mist de winst van de huidige dag als de daling wel inzet maar je hebt niet steeds de stress van dat je een in/uitstap moment moet kiezen.
Heb opeens heel veel tijd over voor andere dingen
Die zit met gebalde vuist tot aan zijn schouder erin volgens mij.
Edit: en dat zou het wel ontzettend zuur maken voor hem.
[ Voor 12% gewijzigd door Bartvandelaar op 07-02-2020 12:33 ]
Rookworst zonder r is ook worst.
Hot doet het trouwens eigenlijk heel erg goed.. over de afgelopen week +23% dat is het meest van al mijn coins.. vorige week bleef hij echt achter maar maakt nu beetje bij beetje de inhaalslag, helemaal goed dit!
Zero.
Vergelijkbaar, vanaf eind 2013, ongeveer 80% Bitcoin en verder wat restanten van ico's (oa Stratis, Waves, Lisk, Neo) en trade overschotjes. Soms véél te vroeg verkocht en soms véél te laat. In domme scams getrapt maar ook wat pareltjes gevonden. Goede en héle slechte trades gemaakt..oisyn schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 01:01:
2013 ingestapt, 100% bitcoin, 2 dikke bear markets meegemaakt....
Winst eruit gehaald en nu zie ik wel waar t heengaat.
Ik lul ook zomaar wat
Verwijderd
kan iemand mij even op mijn schouder kloppen en zeggen dat ik het goed heb gedaan.
ik had verwacht dat wrx, het zelfde zou doen als alle muntjes tijdens de lancering..
up, en down and stay down,... helaas. zo als nu zichtbaar is veel te vroeg gedumpt....
had ik dat kunnen/moeten weten?
@Verwijderd niet dat ik je niet mag,, maar toen jij met omkoping je ban ongedaan heb gemaakt begon mijn pf in waarde te stijgen... kan je dat niet elke dag even doen... 2000uur een ban. en 0800uur terug?
ik had verwacht dat wrx, het zelfde zou doen als alle muntjes tijdens de lancering..
up, en down and stay down,... helaas. zo als nu zichtbaar is veel te vroeg gedumpt....
had ik dat kunnen/moeten weten?
@Verwijderd niet dat ik je niet mag,, maar toen jij met omkoping je ban ongedaan heb gemaakt begon mijn pf in waarde te stijgen... kan je dat niet elke dag even doen... 2000uur een ban. en 0800uur terug?
Hier ook in 2013 ingestapt, 100% BTC. Eind 2015 50% verkocht en daarmee precies mijn inleg eruit gehaald. Eind 2017 op een heel mooi moment weer 50% verkocht en in een nieuw huis gestoken.shovelhead1340 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:06:
[...]
Vergelijkbaar, vanaf eind 2013, ongeveer 80% Bitcoin en verder wat restanten van ico's (oa Stratis, Waves, Lisk, Neo) en trade overschotjes. Soms véél te vroeg verkocht en soms véél te laat. In domme scams getrapt maar ook wat pareltjes gevonden. Goede en héle slechte trades gemaakt.
Winst eruit gehaald en nu zie ik wel waar t heengaat.
Door een airdrop van lumen een hele gekke winst gemaakt. Doordat de exchange het zo laat pas uitkeerde, was het veel meer waar geworden. Daar heb ik een kelder vol houtbewerkersgereedschap van gekocht.
Al die tijd gehold. Ik kwam er vrij snel achter dat ik niet een hele goede trader ben. In het begin met een zelfgeschreven bot gehandeld die wel wat deed, maar in de bear markt in 2014 ben ik daar minstens net zoveel mee verloren. Ik ben nog steeds heel blij dat ik de helft eind 2017 verkocht heb. Rond die periode werd ik toch wel een beetje zenuwachtig en de verkoop gaf heel veel rust. Wat mij betreft kon het toen al niet meer fout. Met nu nog ruim 25% van mijn bag aan BTC is het leuk om de koers te volgen.
Lijkt erop dat ik toch gelijk had he ... LINK vandaag al +15%The_Goat schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:44:
[...]
Hoe ik er ook naar kijk en hoe ik ook probeer te tellen, op welk timeframe dan ook, maar ik zie het niet.
Volume ook dood, chart ziet er hopeloos uit. Zonder nieuws dat weer een nieuwe hypecycle gaat veroorzaken zie ik 19k sats eerder dan 35k sats/ATH.
Even een vraagje aan de oldskool hodlers. Jullie hebben inmiddels bedragen uitgekeerd. Waar heb je destijds verkocht en hoe heb je het geregeld met de belasting?
Zero.
Let op WTC ... is uitgebroken uit een descending triangle en is uitgebroken uit de Ichi cloud. Zeer bullish.
Heeft zwaar groeipotentieel hier
Valt in BOX 3 ... sparen en beleggen.Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:25:
Even een vraagje aan de oldskool hodlers. Jullie hebben inmiddels bedragen uitgekeerd. Waar heb je destijds verkocht en hoe heb je het geregeld met de belasting?
Eindsaldo van je bezittingen -/- Beginsaldo van het betreffende jaar x 1,2% belasting voor zover je boven de beslagvrije voet komt (€ 30.846)
Heeft overigens ook niks met uitkeren van bedragen te maken. Je zou je crypto vermogen moeten opgeven .. samen met je spaargeld / je woonhuis etc ..
[ Voor 13% gewijzigd door Dirk_Fransen op 07-02-2020 11:30 ]
Ik geef het tot nu toe uiteraard ook netjes op. Krijg je trouwens vanuit de bank geen vragen over het bedrag?Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:29:
[...]
Valt in BOX 3 ... sparen en beleggen.
Eindsaldo van je bezittingen -/- Beginsaldo van het betreffende jaar x 1,2% belasting voor zover je boven de beslagvrije voet komt (€ 30.846)
Zero.
Waarom zou een bank vragen stellen hierover?Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:30:
[...]
Ik geef het tot nu toe uiteraard ook netjes op. Krijg je trouwens vanuit de bank geen vragen over het bedrag?
Dat heb ik weleens gehoord.. Waar komt het geld vandaan etc.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:31:
[...]
Waarom zou een bank vragen stellen hierover?
Zero.
Geen idee.. zou mogelijk kunnen zijn als je BTC met cash hebt gekocht via zon ATM en later op je bank gaat laten uitbetalen (grote bedragen) .. dan zouden ze misschien vragen kunnen hebben.
Lijkt het wel op, ik gun het je van harteDirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:22:
[...]
Lijkt erop dat ik toch gelijk had he ... LINK vandaag al +15%
Grote bedragen kun je vragen over krijgen, kleine(re) bedragen soms ook. Heb dat zelf aan de hand gehad met ASN, of ik even wilde uitleggen wat precies mijn activiteiten mbt crypto waren...Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:32:
[...]
Dat heb ik weleens gehoord.. Waar komt het geld vandaan etc.

Dat is nu 2 jaar geleden en ik ga er maar vanuit dat ze toen ook niet helemaal snapten nog hoe ze ermee om moesten gaan dus dat zal tegenwoordig loslopen. Toch voor mij wel reden om meerdere accounts bij andere banken binnen en buiten Europa aan te maken, ik hou er niet zo van als men ongefundeerd vragen gaat stellen en ik het gevoel krijg in mijn privacy aangetast te worden. Als ik gekke dingen doe okee maar preventief is een no go voor mij.

Overigens kon ik mijn account bij Transferwise niet koppelen met Coinbase want 'ze werken niet samen met bedrijven die in crypto's doen'. Lijkt er dus op dat er nog niet echt een soort van uniforme werkwijze is en voorwaarden ten alle tijde kunnen wijzigen. Nog een reden om een stapeltje accounts met passen achter de hand te houden.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik heb 100 euro aan IOTA dus thx ! Even uitstappen vanavondHaruHaru schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:52:
[...]
Thanks!, ik zit er zelf niet in hoor. maar goed om te weten.
Coinbase, Kraken en Bitonic. Belasting gewoon via vermogen box 3. (1,2% over het bedrag boven de vrije voet van 30k of 60k in geval van fiscaal partner) Dit zijn in de meeste gevallen dus geen bedragen waar je van schrikt bij de jaarlijkse aangifte.Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:25:
Dat dus, box 3 geef je op wat je op 1 januari hebt staan aan waarde boven de vrije voet. Is niet zo heel gek spannend allemaal maar het is dus wel handig een bullrun niet weer aan het eind van het jaar te plannen.Luuk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:00:
[...]
Coinbase, Kraken en Bitonic. Belasting gewoon via vermogen box 3. (1,2% over het bedrag boven de vrije voet van 30k of 60k in geval van fiscaal partner) Dit zijn in de meeste gevallen dus geen bedragen waar je van schrikt bij de jaarlijkse aangifte.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Vergeet niet, 1 januari 2019 dus, bij de aangifte die binnenkort weer gedaan moet worden.Crypts schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:13:
[...]
Dat dus, box 3 geef je op wat je op 1 januari hebt staan aan waarde boven de vrije voet. Is niet zo heel gek spannend allemaal maar het is dus wel handig een bullrun niet weer aan het eind van het jaar te plannen.
Verwijderd
Crypto altijd opgeven, ook als het in cold storage zit.Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:32:
[...]
Dat heb ik weleens gehoord.. Waar komt het geld vandaan etc.
Zolang de crypto in cold storage zit weet de bank er niks vanaf en zal je geen vragen krijgen.
De belastingdienst misschien wel. Als die 10k vermogen doorkrijgen van je bank en je geeft aan dat je 100k overige bezittingen hebt kan men zich afvragen wat er aan de hand is.
De bank wordt pas nieuwsgierig als je de crypto verkoopt en het geld op je bankrekening laat storen. Dan krijg jij opeens een (hopelijk groot) bedrag op je rekening die zij niet kunnen verklaren. Omdat crypto relatief veel gebruikt wordt om wit te wassen en de bank de plicht heeft dat tegen te gaan zullen ze dat bij grotere bedragen zeker onderzoeken. Aan de hand van hun onderzoek (hoeveel geld is het, heb je in het verleden geld overgemaakt naar exchanges, heb je vast inkomen etc) zullen zij bepalen of het ok is of dat je jezelf even mag komen verantwoorden. Als jij niet voldoende aannemelijk kan maken dat je je crypto wit verkregen hebt (aangeven op inkomstenbelasting helpt daarbij) kan de bank er voor kiezen je rekening te sluiten en eventueel te melden bij justitie.
Omdat ik als sinds 2013 mijn crypto aangeef, ook toen het nog om paar honderd euro ging, verwacht ik weinig problemen te krijgen als ik het ooit uitcash.
Precies, heb ook al een jarenlange crypto geschiedenis opgebouwd bij de belastingaangifte.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Omdat ik als sinds 2013 mijn crypto aangeef, ook toen het nog om paar honderd euro ging, verwacht ik weinig problemen te krijgen als ik het ooit uitcash.
En ook wel eens behoorlijke bedragen uit laten keren, nooit vragen gehad.
Dat is een 'gevaarlijke' aanname, de regels voor het melden van transacties zijn erg ruim en bedragen staan niet vast. Ook wordt er in meegenomen van welke partij het komt en waar deze gevestigd is. Als je de Wwft even doorneemt zal je snel zien dat deze ver gaat, heel ver...Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:19:

Zoals ik eerder al aangaf heb ik ook een telefoontje van mijn bank gekregen ten tijde van dat 'wisseltrucje' met LTC. Dat was maar een bedrag van een paar k en zo kwam ik er dus ook achter dat de indicator 'het gezonde verstand' is en niet een bedrag van boven de €10000 wat ik daarvoor dacht.
Verwijderd
belasting geef ik niet door want tussen eind dec en begin januari heb ik vrij weinig tot geen crypto.Hoe moet ik het aangeven met binance futures, ik speel met 10 btc terwijl ik 1/100 daarvan heb ingezet.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2020 12:33 ]
Verwijderd
Ok laat ik het opnieuw verwoorden.Crypts schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:30:
[...]
Dat is een 'gevaarlijke' aanname, de regels voor het melden van transacties zijn erg ruim en bedragen staan niet vast. Ook wordt er in meegenomen van welke partij het komt en waar deze gevestigd is. Als je de Wwft even doorneemt zal je snel zien dat deze ver gaat, heel ver...![]()
Zoals ik eerder al aangaf heb ik ook een telefoontje van mijn bank gekregen ten tijde van dat 'wisseltrucje' met LTC. Dat was maar een bedrag van een paar k en zo kwam ik er dus ook achter dat de indicator 'het gezonde verstand' is en niet een bedrag van boven de €10000 wat ik daarvoor dacht.
Op het moment dat de bank vragen komt stellen kan ik naar een berg bewijs wijzen. Een daarvan is aangifte van overige bezittingen.
Ik doe de aanname dat bewijs helpt samen met transactiehistorie naar exchanges over de jaren, bewijs van bezit private keys van adressen die al jaren in mijn bezit zijn, emails van exchanges, reddit accounts met commentaar op crypto subs en nog ander bewijs dat ik nu even niet kan bedenken. Dat als ik dan naar de bank mag gaan en al die stukken kan overleggen dat ze me de hand schudden en zeggen "bedankt voor uw tijd".
Het is geen garantie dat ze me nooit vragen komen stellen.
Snap ik maar ik doelde er meer op dat men in het kader van de immer heilige terrorismebestrijding vanuit de Wwft heel ver mag gaan. Ik voorkom dat liever door meerdere rekeningen en kleine bedragen te gebruiken. ik ben verder overal eerlijk en open over maar ik ben toen wel een beetje geschrokken van dat telefoontje. Zo ben je nog nietsvermoedend en onschuldig een beetje centjes van en naar exchanges aan het schuiven en zo mag je je even verregaand gaan verantwoorden over het waarom, hoe, hoelang, wie, waarvoor etc. etc.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:34:
[...]
Ok laat ik het opnieuw verwoorden.
Op het moment dat de bank vragen komt stellen kan ik naar een berg bewijs wijzen. Een daarvan is aangifte van overige bezittingen.
Ik doe de aanname dat bewijs helpt samen met transactiehistorie naar exchanges over de jaren, bewijs van bezit private keys van adressen die al jaren in mijn bezit zijn, emails van exchanges, reddit accounts met commentaar op crypto subs en nog ander bewijs dat ik nu even niet kan bedenken. Dat als ik dan naar de bank mag gaan en al die stukken kan overleggen dat ze me de hand schudden en zeggen "bedankt voor uw tijd".

Het punt waar ik moeite mee heb is dat er een omgekeerde bewijslast geldt. Een bank geeft je alleen maar een rood vlaggetje en niet zij moeten bewijzen dat er iets niet pluis in maar jij moet bewijzen dat er niks aan de hand is. Kan in de tussentijd zomaar zijn dat ze je rekening bevriezen, opnames onmogelijk maken, anderzijds beperkingen opleggen of zelfs je rekening compleet deactiveren. Dat jij ondertussen geen eten kunt kopen en je rekeningen niet kan betalen zal ze worst wezen.

Ja als je het rond die tijd omzet in EURO, zal je dat saldo op dezelfde wijze in BOX 3 aan moeten geven. Dus dat maakt verder geen verschil.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:33:
belasting geef ik niet door want tussen eind dec en begin januari heb ik vrij weinig tot geen crypto.Hoe moet ik het aangeven met binance futures, ik speel met 10 btc terwijl ik 1/100 daarvan heb ingezet.
Is deze al gepost hier?
Denk dat bullish sentiment (deels) hieraan te danken is.
Kapitaalmarkten draaien heden ten dage nog steeds (en zullen dat voorlopig ook blijven) om de USA...
https://www.coindesk.com/...od-for-crypto-token-sales
Denk dat de voornaamste profiteur hier zomaar eens Binance kan zijn.
Trading volumes bij Amerikaanse token sales zullen hoger zijn dan die van hun IEO. En dit geeft toch een soort van legitimiteit aan het token model, mits deze vrouw dit doorgevoerd gaat krijgen. 2020 kan wel eens leuk worden.
Denk dat bullish sentiment (deels) hieraan te danken is.
Kapitaalmarkten draaien heden ten dage nog steeds (en zullen dat voorlopig ook blijven) om de USA...
https://www.coindesk.com/...od-for-crypto-token-sales
Denk dat de voornaamste profiteur hier zomaar eens Binance kan zijn.
Trading volumes bij Amerikaanse token sales zullen hoger zijn dan die van hun IEO. En dit geeft toch een soort van legitimiteit aan het token model, mits deze vrouw dit doorgevoerd gaat krijgen. 2020 kan wel eens leuk worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Timberly2 op 07-02-2020 12:53 ]
Verwijderd
Door je geld over meer rekeningen te verspreiden maak je jezelf alleen maar verdachter mochten ze op onderzoek uit gaan. Banken werken onderling ook samen.Crypts schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:45:
[...]
Snap ik maar ik doelde er meer op dat men in het kader van de immer heilige terrorismebestrijding vanuit de Wwft heel ver mag gaan. Ik voorkom dat liever door meerdere rekeningen en kleine bedragen te gebruiken. ik ben verder overal eerlijk en open over maar ik ben toen wel een beetje geschrokken van dat telefoontje. Zo ben je nog nietsvermoedend en onschuldig een beetje centjes van en naar exchanges aan het schuiven en zo mag je je even verregaand gaan verantwoorden over het waarom, hoe, hoelang, wie, waarvoor etc. etc.![]()
![]()
![]()
Het punt waar ik moeite mee heb is dat er een omgekeerde bewijslast geldt. Een bank geeft je alleen maar een rood vlaggetje en niet zij moeten bewijzen dat er iets niet pluis in maar jij moet bewijzen dat er niks aan de hand is. Kan in de tussentijd zomaar zijn dat ze je rekening bevriezen, opnames onmogelijk maken, anderzijds beperkingen opleggen of zelfs je rekening compleet deactiveren. Dat jij ondertussen geen eten kunt kopen en je rekeningen niet kan betalen zal ze worst wezen.
Daarnaast is er niks raar aan een omgekeerde bewijslast. Jij hebt geen recht op een rekening bij de bank, de bank mag op ieder moment de overeenkomst stop zetten. Net zoals de beveiliger in de kroeg je er uit mag zetten zonder bewijs te leveren dat jij je misdragen hebt. De bank doet dat liever niet natuurlijk om slechte publiciteit te voorkomen maar ze doen het zeker wel.
Niet te veel mee zitten dat de bank je belt. Die doen dat dagelijks om zaken te controleren. Dat moeten ze nou eenmaal van de overheid. Als jij vriendelijk de vragen beantwoord komt het wel goed.
Ergste geval wordt de boel inderdaad geblokkeerd en moet je het tijdelijk zonder bankrekening doen en naar een andere bank. Dat gebeurd echt niet vaak zonder reden.
Ik heb het ook altijd netjes opgegeven en me niet ingelaten met shady zaken, maar als ze toch vragen gaan stellen wordt het wel lastig mijn huidige bezittingen precies te verklaren. Heb ik de begindagen (2013/2014) mijn initiële inleg behoorlijk vermeerderd met handelen maar daar eigenlijk geen bewijs meer van omdat die exchanges niet meer bestaan en ik er geen logs van heb. Hopelijk hebben ze daar begrip voor.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:34:
[...]
Ok laat ik het opnieuw verwoorden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Nee en ja. Je hebt weldegelijk recht op een rekening. Dat is zelfs een initiatief geweest vanuit de banken zelf en later is dit een Europese richtlijn geworden.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:53:
Jij hebt geen recht op een rekening bij de bank, de bank mag op ieder moment de overeenkomst stop zetten.
Ik heb een aantal jaar bij een bank gewerkt en dus ook wat gekke dingen voorbij zien komen waar iedereen even de andere kant op keek en het om veel grotere bedragen ging dus ja, ik was wel verbaasd dat ome Crypts voor het schuiven van een bedrag van maar een paar k een telefoontje kreeg.
Banken in Nederland werken idd ook samen maar in Europees verband is dat nog een ander verhaal. Nogmaals ben ik overal eerlijk over maar ik probeer wel mogelijke en onnodige problemen te voorkomen. Vergeet ook even niet dat zodra je een vlaggetje krijgt, ook al is dat onterecht, dit ook bij je naam blijft staan. Kan zomaar zijn dat je in de toekomst bijv. een hypotheek of lening hierdoor geweigerd wordt.
Je geeft je totale vermogen op. Of dat nou in crypto, dollars, aandelen of een wagenpark zit.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:33:
belasting geef ik niet door want tussen eind dec en begin januari heb ik vrij weinig tot geen crypto.
Wut? Je positie heeft een waarde, namelijk de nog ongerealiseerde profit of loss van je positie. Dat is wat je bij je vermogen moet optellen (naast je collateral uiteraard).Hoe moet ik het aangeven met binance futures, ik speel met 10 btc terwijl ik 1/100 daarvan heb ingezet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kom op, koop die bitcoin, mensen! Die $10k moet gehit worden. Voor... scientific reasons.
[Twitter: https://twitter.com/Bitcarla/status/1225551281097453570]
[Twitter: https://twitter.com/Bitcarla/status/1225551281097453570]
Elke Nederlander is verplicht om een bankrekening te hebben. Dan is het raar dat banken kunnen weigeren om je van een bankrekening te voorzien. Natuurlijk is iemands individuele probleem niet het probleem van een bank, maar het blijft toch een raar systeem.Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:53:
[...]
Door je geld over meer rekeningen te verspreiden maak je jezelf alleen maar verdachter mochten ze op onderzoek uit gaan. Banken werken onderling ook samen.
Daarnaast is er niks raar aan een omgekeerde bewijslast. Jij hebt geen recht op een rekening bij de bank, de bank mag op ieder moment de overeenkomst stop zetten. Net zoals de beveiliger in de kroeg je er uit mag zetten zonder bewijs te leveren dat jij je misdragen hebt. De bank doet dat liever niet natuurlijk om slechte publiciteit te voorkomen maar ze doen het zeker wel.
Niet te veel mee zitten dat de bank je belt. Die doen dat dagelijks om zaken te controleren. Dat moeten ze nou eenmaal van de overheid. Als jij vriendelijk de vragen beantwoord komt het wel goed.
Ergste geval wordt de boel inderdaad geblokkeerd en moet je het tijdelijk zonder bankrekening doen en naar een andere bank. Dat gebeurd echt niet vaak zonder reden.
Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben mijn vriendin en ik samen een rekening geopend. Daar werden we wel behoorlijk uitgebreid gescreend, maar er werden geen opmerkingen over transacties van- en naar crypto exchanges gesteld. Ook toen ik 4,5 jaar geleden een hypotheekaanvraag deed moest ik bankafschriften over meerdere jaren opgeven, maar er zijn geen vragen gesteld over transacties van- en naar crypto exchanges.
Daarom zou ik mij er niet zo druk over maken eigenlijk. Als ik geld van- en naar mijn buersbroker stuur dan worden daar ook geen vragen over gesteld. Cryptocurrencies worden als steeds normaler gezien. Tenzij cryptocurrencies ooit verboden worden in Nederland zal het wel loslopen.
Toen mijn uit de hand gelopen hobby business net serieus begon te lopen kreeg ik ook ineens met enige regelmaat bedragen van enkele tienduizenden euro's binnen. Daar heeft nog nooit iemand naar gevraagd. Behalve Paypal die moeilijk deed nadat ik een keer de hele rekening leegtrok.
Verwijderd
Ja klopt, als jij al bij alle banken verbannen bent dan heb je nog steeds recht op een rekening die je mag afdwingen, maar dan heb je het wel heel bont gemaakt.Crypts schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:07:
[...]
Nee en ja. Je hebt weldegelijk recht op een rekening. Dat is zelfs een initiatief geweest vanuit de banken zelf en later is dit een Europese richtlijn geworden.![]()
Ik heb een aantal jaar bij een bank gewerkt en dus ook wat gekke dingen voorbij zien komen waar iedereen even de andere kant op keek en het om veel grotere bedragen ging dus ja, ik was wel verbaasd dat ome Crypts voor het schuiven van een bedrag van maar een paar k een telefoontje kreeg.
Banken in Nederland werken idd ook samen maar in Europees verband is dat nog een ander verhaal. Nogmaals ben ik overal eerlijk over maar ik probeer wel mogelijke en onnodige problemen te voorkomen. Vergeet ook even niet dat zodra je een vlaggetje krijgt, ook al is dat onterecht, dit ook bij je naam blijft staan. Kan zomaar zijn dat je in de toekomst bijv. een hypotheek of lening hierdoor geweigerd wordt.
Vroeger werdt er veel meer weggekeken bij banken maar sinds de ING boete staan de meeste banken op scherp. Weet niet of jouw voorval er voor of erna was, maar het toezicht is gewoon steeds groter en beter geworden.
Iemand mijn advies opgevolgd? Alweer bijna 10% omhoog sinds mijn post hierDirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:27:
Let op WTC ... is uitgebroken uit een descending triangle en is uitgebroken uit de Ichi cloud. Zeer bullish.
Het is dus complete 'willekeur'..oisyn schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:25:
Toen mijn uit de hand gelopen hobby business net serieus begon te lopen kreeg ik ook ineens met enige regelmaat bedragen van veelvouden van enkele tienduizenden euro's binnen. Daar heeft nog nooit iemand naar gevraagd. Behalve Paypal die moeilijk deed nadat ik een keer de hele rekening leegtrok.
Quatsch, bij banken werken geen mensen
En alweer 5% terug naar beneden. Nonetheless, good callDirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:32:
[...]
Iemand mijn advies opgevolgd? Alweer bijna 10% omhoog sinds mijn post hier.... hou het in de gaten mensen !!
Yep, mijn laatste aankoopmoment staat nog +105%

Vreemde Reddit overigens waar je dit ‘nieuws’ vandaan haalt..
En bedanktBartvandelaar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:57:
[...]
Die zit met gebalde vuist tot aan zijn schouder erin volgens mij.
Edit: en dat zou het wel ontzettend zuur maken voor hem.

Maak je over mij aub geen zorgen, al gaat alles het schip in, ben ik er er nog niks ‘aan verloren’ aangezien ik inleg (+ wat ik er met DCA weer instop) al lang uit heb gehaald
Overigens is dit wel erg oud nieuws heren, maandag was het grootste drama. Hopelijk halen we dit soort conversaties ooit eens onder het stof vandaan want ik geloof er door heel dit gebeuren juist méér in dat ze sneller kunnen ontwikkelen. Die CfB (Come From Behind) kerel was de laatste jaren meer een last dan een hulp..
Hij is nog niet klaar... hikt steeds (nu 3e candle) tegen de 200 EMA aan op de 12h .. als hij daar doorheen gaat is het vrij spel ... 50% plus zou ik niet van verschieten.croc schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:52:
[...]
En alweer 5% terug naar beneden. Nonetheless, good call
Toch niet prettig als één van je beste techneuten vertrekt, zeker voor de langere termijn.D-Ed schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:54:
[...]
Yep, mijn laatste aankoopmoment staat nog +105%En DCA beetje rond bedrag waar IOTA nu op staat
![]()
[...]
En bedankt![]()
Maak je over mij aub geen zorgen, al gaat alles het schip in, ben ik er er nog niks ‘aan verloren’ aangezien ik inleg (+ wat ik er met DCA weer instop) al lang uit heb gehaald![]()
Overigens is dit wel erg oud nieuws heren, maandag was het grootste drama. Hopelijk halen we dit soort conversaties ooit eens onder het stof vandaan want ik geloof er door heel dit gebeuren juist méér in dat ze sneller kunnen ontwikkelen. Die CfB (Come From Behind) kerel was de laatste jaren meer een last dan een hulp..
@D-Ed Kwam misschien wat rot over maar zeker niet zo bedoeld. Gun iedereen hier zijn moongains. Anders mijn oprechte excuses.
Rookworst zonder r is ook worst.
DYOR aub, hij was al lang niet meer bezig met de core IOTA techniek maar met Jinn, Hij heeft zichzelf (gelukkig) lang geleden al op een zijspoor gezet omdat hij een game wilde maken. Lang verhaal kort want er is zoveel FUD te vinden over dit (en andere shitshows binnen IOTA / IF) dat er nooit één goed antwoord voor iedereen kan komen. Dus ik ga verder ook niks ‘verdedigen’ of toelichten want alles is op Discord of Reddit te vinden (alle meningen die je bevestigd wil zien kun ja makkelijk vinden dus iedere bubbel is gelukkigTuutjDrie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:01:
[...]
Toch niet prettig als één van je beste techneuten vertrekt, zeker voor de langere termijn.
Het enige dat ik weet is dat IOTA er nooit sterker voor heeft gestaan (qua organisatie, techniek, partnerships en ontwikkeling) dan nu. Ik heb mijn winst er al lang mee gehaald, Okay, TRX op iets van $0,004 kopen en richting ATH verkopen deed ook wel wat en zit nu weer all in met veel meer IOTA dan in 2017 tegen een veel gunstiger tarief, what’s not to like?
Mijn algemene crypto nieuws haal ik hier bij al die heerlijke discussies, meningen en verhalen. De rest in mijn fijne IOTA bubbel waar het goed toeven is

Edit; @Bartvandelaar No worries, ik zit al te lang op het internet om mezelf zo snel uit het veld te laten slaan en weet je oprechte bedoelingen, het is vrijdag en de zon schijnt
[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 07-02-2020 14:11 ]
Ik quootte iemand anders heD-Ed schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:54:
Het zelfstandige leven heeft zo zijn voor en nadelen! (overigens zit ik niet aan het bier maar wel lekker buiten bezig geweest vandaagPelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:17:
[...]
En ik zit binnen in een bedompt kantoor achter een beeldscherm...
Ik zag die reddit link over IOTA toevallig net voorbij komen toen iemand insinueerde dat IOTA een scam zou zijn. Ik heb zelf de reddit post maar half gelezen wegens tijdgebrek vanmorgen.
Persoonlijk denk ik dat IOTA wel de potentie heeft. Er zijn ongetwijfeld wel eens ruzies onderling, ik verkoop ze nog niet in elk geval
Persoonlijk denk ik dat IOTA wel de potentie heeft. Er zijn ongetwijfeld wel eens ruzies onderling, ik verkoop ze nog niet in elk geval
Same here. Gelukkig wel de vrijheid om tussendoor een beetje m'n eigen ding te doen op internets.Pelox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:17:
[...]
En ik zit binnen in een bedompt kantoor achter een beeldscherm...
van 8:30 tot 5 strak de aandacht op het werk moeten houden is niet aan mij besteed.
WTC is weer door de 200 ema gebroken, laten we kijken of hij er nu boven blijft... place your betsDirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:00:
[...]
Hij is nog niet klaar... hikt steeds (nu 3e candle) tegen de 200 EMA aan op de 12h .. als hij daar doorheen gaat is het vrij spel ... 50% plus zou ik niet van verschieten.
Ja klopt maar vond het nogal een vreemde bron waar eigenlijk alles langs de 'shitcoin lat' ligt.. Dus daar ga je weinig hoor/wederhoor krijgen (wat je op andere Reddits/Discord) wel hebt..oisyn schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:20:
[...]
Ik quootte iemand anders he. Maar granted, ik heb IOTA altijd al een shitshow gevonden
De IF is naar mijn idee erg transparant vwb het caliber organisatie dat het nu is, dezes shitshow is natuurlijk koren op de molen van tegenstanders (en dat zijn er nogal veel natuurlijk gezien consequenties die het zal hebben als ze slagen in hun missie) dus melken dit onderwerp zo lang mogelijk uit.
Maar goed, zoals aangegeven, ieder z'n (cryopto) bubbel
En nu weer 10% erbij op 15%croc schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:52:
[...]
En alweer 5% terug naar beneden. Nonetheless, good call
Verwijderd
Nog bedankt voor de tip, op 632 ingestapt. Oco erop, dus hoe dan ook winst.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:40:
[...]
WTC is weer door de 200 ema gebroken, laten we kijken of hij er nu boven blijft... place your bets
Merci
Goed om te horen ...Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:50:
[...]
Nog bedankt voor de tip, op 632 ingestapt. Oco erop, dus hoe dan ook winst.
Merci
Milton Freedman, Nobelprijswinnaar Economie, over "crypto" in 1999
[YouTube: Milton Friedman predicts the rise of Bitcoin in 1999!]
[YouTube: Milton Friedman predicts the rise of Bitcoin in 1999!]
Op de 5m/15m candles wordt iedere nieuwe low toch hoger afgesloten als de vorige low. Iedere high wordt hoger afgesloten als de vorige high.
Als we dit even blijven volhouden komen we vanzelf een keer bij die 10k en dan stijgen we zo door. Hang on guys we komen er wel
Als we dit even blijven volhouden komen we vanzelf een keer bij die 10k en dan stijgen we zo door. Hang on guys we komen er wel
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Voor diegene die straks WTC hebben gemist... nu nog een kans.. bounce van de 0.5 FIB en Buywall @ 630 sat
Verwijderd
Ben er al uitgestopt op 657. Toch een paar procentjes BTC erbij, fees eruit tenminste haha.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:25:
Voor diegene die straks WTC hebben gemist... nu nog een kans.. bounce van de 0.5 FIB en Buywall @ 630 sat

Altijd spannend in zo'n pump stappen.
ik ben op 547 ingestapt.. dus heb nog wat ruimteVerwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:36:
[...]
Ben er al uitgestopt op 657. Toch een paar procentjes BTC erbij, fees eruit tenminste haha.![]()
Altijd spannend in zo'n pump stappen.
Hmm denk dat ik hier wel mee wil doen. Wat lijkt een verstandige stoploss?Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:06:
Nog eentje voor vandaag INS/BTC - target +/- 2350 sat
Als ie door de 2000 tot 2100 kan komen en als BTC niet dumpt. Die zone heeft tot nu toe iedere keer een flinke rejection gegeven. 2000 of 2100 aantikken en keihard zakken is prima mogelijk. En ja, het kan er doorheen gaan en inderdaad naar de 2350 gaan, maar hier blind instappen en er vanuit gaan dat ie naar de 2350 gaat zonder risicomanagement is erg link.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:06:
Nog eentje voor vandaag INS/BTC - target +/- 2350 sat
Ik zou het niet meer onder de 1850 willen zien.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2020 16:32 ]
Ik heb altijd mijn risicomanagement op orde ... iedereen mag dit voor zichzelf invullen.PilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:30:
[...]
Als ie door de 2000 tot 2100 kan komen en als BTC niet dumpt. Die zone heeft tot nu toe iedere keer een flinke rejection gegeven. 2000 of 2100 aantikken en keihard zakken is prima mogelijk. En ja, het kan er doorheen gaan en inderdaad naar de 2350 gaan, maar hier blind instappen en er vanuit gaan dat ie naar de 2350 gaat zonder risicomanagement is erg link.
[...]
Ik zou het niet meer onder de 1850 willen zien.
Orderbook is overigens een beetje een "gatenkaas" ... dus te strake SL kan voor een onnodige close zorgen..
[ Voor 7% gewijzigd door Dirk_Fransen op 07-02-2020 16:41 ]
Klopt. Alleen als ik je post als n00b lees dan is het: Deze munt gaat vandaag naar de 2350 toe, dus koop maar. Vandaar even wat nuance vanuit mijn kant.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:39:
[...]
Ik heb altijd mijn risicomanagement op orde ... iedereen mag dit voor zichzelf invullen.
thanks daarvoorPilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
[...]
Klopt. Alleen als ik je post als n00b lees dan is het: Deze munt gaat vandaag naar de 2350 toe, dus koop maar. Vandaar even wat nuance vanuit mijn kant.
Zo las ik hem ook maar goed, dat mag en het is aan eenieder om er al dan niet naar te handelen of er iets van te vinden. Volg je zo'n advies blind zonder onderzoek dat is dat ook wel een beetje eigen schuld dikke bult als het mis gaat.PilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
[...]
Klopt. Alleen als ik je post als n00b lees dan is het: Deze munt gaat vandaag naar de 2350 toe, dus koop maar. Vandaar even wat nuance vanuit mijn kant.
Iedereen is natuurlijk verantwoordelijk voor wat ze doen, maar als je post dat deze coin vandaag wel even naar de 2350 gaat vind ik dat ook niet echt verantwoordelijk.Crypts schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Zo las ik hem ook maar goed, dat mag en het is aan eenieder om er al dan niet naar te handelen of er iets van te vinden. Volg je zo'n advies blind zonder onderzoek dat is dat ook wel een beetje eigen schuld dikke bult als het mis gaat.
Persoonlijk zou ik hier sowieso niet kopen zo net op/onder weerstand. Maak er eerst maar een S/R flip van.
2 uur chart:

Ho ... wacht even .. ik zeg nog een tip voor vandaag.PilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:56:
[...]
Iedereen is natuurlijk verantwoordelijk voor wat ze doen, maar als je post dat deze coin vandaag wel even naar de 2350 gaat vind ik dat ook niet echt verantwoordelijk.
Persoonlijk zou ik hier sowieso niet kopen zo net op/onder weerstand. Maak er eerst maar een S/R flip van.
2 uur chart:
[Afbeelding]
En dat is INS/BTC ... potentieel target is 2350 ... iedereen vrij om tot dat punt TP targets te plaatsen en een SL volgens eigen trading strategie.
En ik ben deze week al een paar keer "tegen gesproken" en uiteindelijk blijkt dat ik gelijk had.
Iedereen doet een analyse op zijn of haar manier en gelukkig komt niet elke analyse op dezelfde strategie uit..
Ik geef een TIP ... een coin die ik zelf ook heb gekocht .. en iedereen is vrij hiermee wel wat te doen of niks mee te doen.
Als ik alles in NOOB taal moet uitleggen... snap ik sowieso niet dat iemand aan het traden is
[ Voor 4% gewijzigd door Dirk_Fransen op 07-02-2020 17:02 ]
Ik vind het niet netjes tegenover beginners om aan te geven dat deze munt vandaag wel even naar 2350 gaat zonder ook maar iets van risico's aan te geven. Ik vind dat niet netjes en da's mijn mening, meer niet. Ik post hier nooit entries en targets omdat ik het lullig vind als ik het fout zou hebben en iemand anders dat geld kost. Dat je eerder gelijk had veranderd er niets aan en of je nu gelijk hebt ook niet. Zoals je het in je eerste post aangeeft doe je alsof het een garantie is dat ie vandaag 2350 doet waarbij dit mensen geld kan kosten. Zet er dan op zijn minst wat meer info bij als je zoiets post. Het boeit verder niet of je gelijk krijgt dat ie dat doet of niet, dat is het hele punt niet.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:00:
[...]
Ho ... wacht even .. ik zeg nog een tip voor vandaag.
En dat is INS/BTC ... potentieel target is 2350 ... iedereen vrij om tot dat punt TP targets te plaatsen en een SL volgens eigen trading strategie.
En ik ben deze week al een paar keer "tegen gesproken" en uiteindelijk blijkt dat ik gelijk had.
Iedereen doet een analyse op zijn of haar manier en gelukkig komt niet elke analyse op dezelfde strategie uit..
Ik geef een TIP ... een coin die ik zelf ook heb gekocht .. en iedereen is vrij hiermee wel wat te doen of niks mee te doen
Klopt en dat is maar goed ook dat je tegen wordt gesproken, niemand hier kan 100% zeker voorspellen wat het gaat doen. Op dit moment is er een duidelijke uptrend in de markt en is het 'goed scoren' net iets makkelijker (als je er de tijd en energie in wil stoppen).Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:00:
[...]
Ho ... wacht even .. ik zeg nog een tip voor vandaag.
Ik geef een TIP ... een coin die ik zelf ook heb gekocht .. en iedereen is vrij hiermee wel wat te doen of niks mee te doen.
Als ik alles in NOOB taal moet uitleggen... snap ik sowieso niet dat iemand aan het traden is
Zo overtuigend zoals je het doet voorkomen is gevaarlijk dus ik snap precies de reactie van @PilatuS, je gaat echt te snel.
Met zo'n opmerking laat je merken dat je de wijsheid in pacht denkt te hebben. Jezelf niet als alwetend wegzetten is denk ik wat slimmer en duurzamer voor de lange termijnDirk_Fransen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:53:
[...]
Had je ENJ gekocht zoals ik had voorgesteld had je vandaag op +50% winst gestaan. Niet slecht in 2 dagen
Niets persoonlijk overigens, gewoon een constatering
[ Voor 0% gewijzigd door D-Ed op 07-02-2020 17:15 . Reden: Kleine spelvout :) ]
Oke... jij hebt het dan duidelijk anders gelezen als mijn intentie was: Nogmaals, ik bedoelde .. laatste TIP voor vandaag.PilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Ik vind het niet netjes tegenover beginners om aan te geven dat deze munt vandaag wel even naar 2350 gaat zonder ook maar iets van risico's aan te geven. Ik vind dat niet netjes en da's mijn mening, meer niet. Ik post hier nooit entries en targets omdat ik het lullig vind als ik het fout zou hebben en iemand anders dat geld kost. Dat je eerder gelijk had veranderd er niets aan en of je nu gelijk hebt ook niet. Zoals je het in je eerste post aangeeft doe je alsof het een garantie is dat ie vandaag 2350 doet waarbij dit mensen geld kan kosten. Zet er dan op zijn minst wat meer info bij als je zoiets post. Het boeit verder niet of je gelijk krijgt dat ie dat doet of niet, dat is het hele punt niet.
Een target erbij is mijns inziens een indicatie van een Winstpotentieel.... dan kan de trader zelf op basis van RR strategie een SL kiezen
Ik snap het idee wel, alleen een beginner kan het zien als: Deze munt doet vandaag 2350 dus gooi er maar geld in en het komt goed. Er kunnen mensen instappen die niet eens weten wat RR of SL betekend. Daarom vind ik het niet handig om aan te geven op de manier zoals je dat doet. Iedereen is verantwoordelijk voor wat ze doen, maar als ie iets aangeeft heb je ook een verantwoordelijkheid.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:09:
[...]
dan kan de trader zelf op basis van RR strategie een SL kiezen
Ben all-in gegaan op WTC en INS en heb van ellende net m'n huis in de verkoop gegooid en m'n raket maar op Marktplaats gezet.... pfff

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Ja snap ik.. ik heb geen glazen bol... zal het ook niet altijd aan het juiste eind hebben..PilatuS schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:12:
[...]
Ik snap het idee wel, alleen een beginner kan het zien als: Deze munt doet vandaag 2350 dus gooi er maar geld in en het komt goed. Er kunnen mensen instappen die niet eens weten wat RR of SL betekend. Daarom vind ik het niet handig om aan te geven op de manier zoals je dat doet. Iedereen is verantwoordelijk voor wat ze doen, maar als ie iets aangeeft heb je ook een verantwoordelijkheid.
Maar ga hier ook geen coins adviseren die geen kans van slagen hebben
Dan mag je bij mij welk een hapje komen mee-eteniVibes schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:13:
Ben all-in gegaan op WTC en INS en heb van ellende net m'n huis in de verkoop gegooid en m'n raket maar op Marktplaats gezet.... pfff
Thanks, heb nog 1 blikje Schultenbrau staan, kunnen we die samen delen...Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:15:
[...]
Dan mag je bij mij welk een hapje komen mee-eten
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Als je hier dingen wil posten over je verwachting, prima, moet jij weten, maar ik zou het zelf nooit aangeven zoals jij hebt gedaan omdat er mensen rondlopen die het op de verkeerde manier doen. Er is een reden waarom er bij sommige reclames staat: Let op geld lenen kost geld. Tuurlijk kost geld lenen geld, maar helaas is soms nodig om dit er bij te zetten. Dan een target geven zonder verdere info vind ik niet de manier om zoiets te doen. Verder zit deze coin tegen flinke weerstand aan. Ik zou hier op dit punt nooit kopen. Of ie nou wel naar de 2350 gaat of niet is het punt ook niet.Dirk_Fransen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:14:
[...]
Ja snap ik.. ik heb geen glazen bol... zal het ook niet altijd aan het juiste eind hebben..
Maar ga hier ook geen coins adviseren die geen kans van slagen hebben
Verwijderd
WTC was een mooie call en ik heb er op eigen risico gebruik van gemaakt, daarnaast kan een voorzichtige formulering waarbij vermeld wordt dat het ook de andere kant op kan gaan natuurlijk nooit kwaad.
Persoonlijk vind ik wel dat iedereen die klakkeloos een tip aanneemt (ook al is deze nog zo goed bedoeld) en naar aanleiding daarvan een handeling verricht vanaf dat moment de volledige verantwoording draagt.
Persoonlijk vind ik wel dat iedereen die klakkeloos een tip aanneemt (ook al is deze nog zo goed bedoeld) en naar aanleiding daarvan een handeling verricht vanaf dat moment de volledige verantwoording draagt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!