[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste
Acties:
  • 400.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
Was deze hier trouwens al voorbij gekomen?

https://www.tradingview.c...2-Month-Forecast-Updated/

Wel even op het pijltje klikken om de koers tot nu toe aan te vullen. Dan ben je echt een baas als je dit in oktober voorzag..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Edwin__ schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:21:
[...]
Of je het echt FOMO kan noemen; op Wall Street is het sentiment over Tesla aan het omslaan van bearish naar bullish.

YouTube: Why is Tesla Going Crazy? Short Squeeze? Time to Sell TSLA?
Dat het vertrouwen voor de langere termijn toeneemt snap ik prima, maar of 100% in 1 maand tijd dan puur daardoor is kan ik moeilijk geloven. Een normale stijging kan je dit niet meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Dominance trouwens gestaag aan het dalen.. Veel mensen getriggered door ICX gok ik oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
LOL. Ik wil sinds een jaar of 2 weer eens mijn Ledger Nano S opstarten. Echter ik was mijn pincode vergeten dus moest ik hem herstellen met de 24 woorden code. Dit is gelukt. Echter zie ik op de Ledger of via de Ledger Live software mijn ADA coins nergens staan.... Ik heb geen idee meer hoe het werkt. Iemand die mij kan helpen? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Sunri5e schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:51:
LOL. Ik wil sinds een jaar of 2 weer eens mijn Ledger Nano S opstarten. Echter ik was mijn pincode vergeten dus moest ik hem herstellen met de 24 woorden code. Dit is gelukt. Echter zie ik op de Ledger of via de Ledger Live software mijn ADA coins nergens staan.... Ik heb geen idee meer hoe het werkt. Iemand die mij kan helpen? Wat doe ik fout?
Refresh & een Clear Cache gedaan in Ledger Live?

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52
Welke wallet heb je destijds gebruikt? Yoroi? Eerst app installeren dan de juiste wallet installeren en dan openen met je ledger. Cardano is niet te zien in je ledger live geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 04-02-2020 23:13 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39
Had je nog een 25e woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het valt mij op dat er toch best vaak problemen met Ledgers langskomen. Waarom niet gewoon een oude laptop ? Encryptie er op en backups van wallets, seeds, privatekeys en alles ? Dit allemaal netjes in een wachtwoord manager en je hebt niet alleen een seed, maar ook de wallet en nog eens adres met privatekey.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik die laptop niet heb, maar ik voel mij veiliger met driedubbele backups van alle mogelijke manieren om bij de coins te komen dan met 1 enkele Ledger. En ja, als mijn PC geïnfecteerd zou worden met malware die de boel jat heb ik een probleem, maar dan nog doe ik liever dit dan een Ledger als het af en toe zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
PilatuS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:37:
Het valt mij op dat er toch best vaak problemen met Ledgers langskomen. Waarom niet gewoon een oude laptop ? Encryptie er op en backups van wallets, seeds, privatekeys en alles ? Dit allemaal netjes in een wachtwoord manager en je hebt niet alleen een seed, maar ook de wallet en nog eens adres met privatekey.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik die laptop niet heb, maar ik voel mij veiliger met driedubbele backups van alle mogelijke manieren om bij de coins te komen dan met 1 enkele Ledger. En ja, als mijn PC geïnfecteerd zou worden met malware die de boel jat heb ik een probleem, maar dan nog doe ik liever dit dan een Ledger als het af en toe zo lees.
Ligt meestal niet aan de ledger. Ik heb er trouwens 2. Zijn kopieën van elkaar.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:39:
[...]
Klopt ook wel dat het meestal niet aan de ledger ligt, maar alles wat ik heb gelezen hier de laatste jaren aan problemen, dan zou ik mij niet prettig voelen met een enkele ledger. 2 van die dingen scheelt dan wel weer een hoop als je er ook nog eens 1tje op een andere locatie hebt :)

Misschien ben ik wat dat betreft ouderwets, maar geef mij maar een programma als Electrum voor BTC met alle mogelijkheden die het geeft en de verschillende manieren om het te backuppen. Sowieso vind ik het fijn om de controle te hebben en doe ik ook niets met clouddiensten als het op backups aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:37:

Minimalisatie van attack surface. Je hebt een OS, een wachtwoordmanager, een encrypter, etc etc. Een ledger kun je gebruiken op een compromised device, nog steeds ok. En met je telefoon met een USB to go kabeltje. Super handig.

En idd, wel 2 doen, dat is wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:43:
[...]

Minimalisatie van attack surface. Je hebt een OS, een wachtwoordmanager, een encrypter, etc etc. Een ledger kun je gebruiken op een compromised device, nog steeds ok.
Dat weet ik en dat is inderdaad ook een hele goede reden, maar toch heb ik persoonlijk liever mijn PC dan een ledger. Of anders een simpele laptop met encryptie waarmee je niets anders doet dan crypto beheren, dus niet gaan lopen internetten of wat dan ook.

Voor mijn coins wil ik een backup hebben van de wallet die encryptie heeft met een wachtwoord. Dan een backup van seed van die wallet in een wachtwoordmanager en ook nog de adressen die in gebruik zijn met de privatekey die er bij hoort. Dat geeft mij gewoon veel meer vertrouwen dan een enkele ledger, waarbij een 2e ledger inderdaad veel van die twijfels kan wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:49:
[...]

Dat weet ik en dat is inderdaad ook een hele goede reden, maar toch heb ik persoonlijk liever mijn PC dan een ledger. Of anders een simpele laptop met encryptie waarmee je niets anders doet dan crypto beheren, dus niet gaan lopen internetten of wat dan ook.

Voor mijn coins wil ik een backup hebben van de wallet die encryptie heeft met een wachtwoord. Dan een backup van seed van die wallet in een wachtwoordmanager en ook nog de adressen die in gebruik zijn met de privatekey die er bij hoort. Dat geeft mij gewoon veel meer vertrouwen dan een enkele ledger, waarbij een 2e ledger inderdaad veel van die twijfels kan wegnemen :)
En hoe maak je een transactie? Airgap?

Mijn ledger is overigens niet de backup, dat is mijn primary storage. De backup is een stuk staal met letters erin geslagen.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 04-02-2020 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:50:
[...]

En hoe maak je een transactie? Airgap?
Daar zit dan dat risico als je dit doet op een laptop of PC met wallet software.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pelox schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:39:
[...]

Ik heb ook twee ledgers. Sowieso fijn dat je dan even goed de recovery seed kan testen, maar ook in het geval van een firmware update is het wel geruststellend dat je er eerst 1 kan doen en dan kan verifieren dat het allemaal nog werkt :)
PilatuS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:43:
Misschien ben ik wat dat betreft ouderwets, maar geef mij maar een programma als Electrum voor BTC met alle mogelijkheden die het geeft
Electrum werkt ook gewoon met de Ledger :). Uiteraard zonder backup mogelijkheden. Maar ik wil mijn keys op geen enkel moment op mijn PC hebben staan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PilatuS schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:49:
[...]

Voor zover ik weet hebben de ledgers bestaansrecht omdat ze een API hebben waarover de coins gecommuniceerd worden. Je kan de wallet niet zo 1-2-3 kopiëren zonder de geheugenbank eruit te slopen. Bij een PC is de wallet in z'n geheel wél te kopiëren waardoor je in theorie de boel onbeperkt kan bruteforcen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:21:
[...]

Ik heb ook twee ledgers. Sowieso fijn dat je dan even goed de recovery seed kan testen, maar ook in het geval van een firmware update is het wel geruststellend dat je er eerst 1 kan doen en dan kan verifieren dat het allemaal nog werkt :)

[...]

Electrum werkt ook gewoon met de Ledger :). Uiteraard zonder backup mogelijkheden. Maar ik wil mijn keys op geen enkel moment op mijn PC hebben staan.
2 ledgers is inderdaad een hele goede oplossing. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk gewoon fijn om alles op meerdere manieren te kunnen backuppen, waarbij ik ook weet dat wanneer ik een privatekey op mijn beeldscherm kan zien dat een risico is. Voor mij zou 1 ledger gewoon niet prettig zijn.
nst6ldr schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:21:
[...]

Voor zover ik weet hebben de ledgers bestaansrecht omdat ze een API hebben waarover de coins gecommuniceerd worden. Je kan de wallet niet zo 1-2-3 kopiëren zonder de geheugenbank eruit te slopen. Bij een PC is de wallet in z'n geheel wél te kopiëren waardoor je in theorie de boel onbeperkt kan bruteforcen.
Klopt, en daar ben ik mij ook bewust van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nst6ldr schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:21:
[...]

Voor zover ik weet hebben de ledgers bestaansrecht omdat ze een API hebben waarover de coins gecommuniceerd worden.
Het punt is de private keys, die nodig zijn om een transaction te signen voor hij naar het netwerk wordt gestuurd. Bij een hardware wallet staan die keys idd op een beveiligde chip die niet zomaar extern uit te lezen is (indien goed geïmplementeerd ook niet door het device open te maken, al is de Trezor niet lang geleden wel gekraakt). In de wallet app op je PC wordt een transactie gemaakt. De ongesignde transactie gaat van je PC naar het hardware device, die vraagt om bevestiging met data over de transactie (ook fijn, dan weet je ook zeker dat er geen malware is die stiekem je transactie aanpast), en die signt vervolgens de transactie. Die gaat weer terug naar de wallet app op je PC om vervolgens doorgestuurd te worden naar het blockchain netwerk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik maak toch graag gebruik van een goede (betaalde) VPN.
Welke vorm van opslag je ook gebruikt, alle transacties gaat nog steeds via internet.
8)

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 05-02-2020 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:59:
Ik maak toch graag gebruik van een goede (betaalde) VPN.
Welke vorm van opslag je ook gebruikt, alle transacties gaat nog steeds via internet.
8)
Heel leuk dat je een VPN gebruikt, maar dat maakt dus geen ene reet uit met waar wij het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Aparte pc, op aparte locatie, actie is met kabel internet erop, actie klaar? Pc uit en internet kabel eruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:27:
[...]

2 ledgers is inderdaad een hele goede oplossing. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk gewoon fijn om alles op meerdere manieren te kunnen backuppen, waarbij ik ook weet dat wanneer ik een privatekey op mijn beeldscherm kan zien dat een risico is. Voor mij zou 1 ledger gewoon niet prettig zijn.

[...]

Klopt, en daar ben ik mij ook bewust van :)
Je angst voor de Ledger is ongegrond en ik raad iedere nieuwkomer aan die jouw posts leest die te negeren en voor een dedicated wallet te gaan.

Het ultieme geheim van de Ledger is de seed op basis van de BIP standaarden (BIP32, BIP39 en BIP44). Deze seed (typisch de 24 woorden) kan in ieder wallet die die standaarden ondersteund geladen worden (ik zou dit niet doen overigens!). De Ledger is niks dan een secure storage van die seed plus een secure interface naar buiten toe. De Ledger krijgt een transactie binnen en signed die in een afgeschermd stukje hardware. Zo wordt jouw seed en daaruit opgemaakte private keys NOOIT met het internet verbonden. Het enige wat de Ledger vrij geeft is een signed transactie. Die is alleen te gebruiken om de transactie door te zetten die jij op het schermpje van de Ledger goedgekeurd hebt.

Tot op heden zijn er geen praktische aanvallen op de Ledger gevonden om de seed of private key van het apparaat te halen zonder fysieke toegang te hebben. (EDIT op basis van informatie @Dark Matter. Bedankt!) Er zijn theoretisch aanvallen waar men andere software op het apparaat flashed voordat men de Ledger aan jouw verkoopt, maar die zijn als het goed in niet meer mogelijk op nieuwe versies en op oude versies relatief makkelijk te voorkomen door nieuwe firmware op je Ledger te flashen voordat je hem gebruikt. (Ik volg de aanvallen op Ledgers al een tijdje niet meer dus misschien is mijn informatie achterhaald maar dan was dit hier al ten sprake gekomen denk ik).

Daarentegen gebruik jij een laptop. Ten eerste is 1 backup geen backup. Het feit dat jouw private keys op de laptop staan maakt het geen backup. Als je huis afbrandt, inbreker je laptop meeneemt of je harde schijf stuk gaat ben je je keys kwijt. Het kan natuurlijk zijn dat je je wallet bestanden of keys ergens anders naartoe gekopieerd hebt om een backup te genereren. Een seed van een Ledger moet je ook goed bewaren met backups dus hierop ga ik je niet te veel de les wijzen.

Het feit dat jouw laptop aan het internet gehangen heeft daarentegen maakt het echt onveilig. In ieder geval in vergelijking met een Ledger. Je kunt al geïnfecteerd zijn voordat je hem offline haalt. Je kunt tijdens het maken van een transactie te maken krijgen met gerichte aanvallen (iemand die naar een wallet site surft is een goed target om de keys van te jatten) en je gaat uit van het goede woord van de developers van de wallet dat je keys goed bewaard worden. Zelfs met een air-gapped systeem ben je niet helemaal veilig, want het kan zijn dat je malware hebt die je verkeerde transacties laat signen, net zoals die aanval op de Ledger die niet meer heel relevant is. Er zijn zoveel attack vectors te bedenken op een laptop met een OS (dat je dan ook nog niet update omdat je hem offline wil houden) dat het gebruik er van als veilig bestempelen uiterst naïef is.

Het kan natuurlijk zijn dat de crypto die jij hebt voor jouw van dusdanige lage waarde zijn dat het je niet kan schelen om meer kans te maken op diefstal. Waarschijnlijk gaat het immers gewoon goed, ook met een dedicated laptop. Maar de kans dat het fout gaat is wel factoren groter. Dus vraag jezelf ten zeerste af of die het jouw waard is. En stop alsjeblieft met het verkondigen van ongegronde problemen met Ledgers als argument voor jouw laptop oplossing.

Er zijn problemen met Ledgers. Natuurlijk. De 24 word seed bewaren is cruciaal. Als je die kwijt bent en je Ledger is kwijt/stuk/pincode vergeten, dan is alles weg. Die 24 word seed bewaren is het allerbelangrijkste. Ik herhaal het niet omdat ik overdrijf, het is gewoon zo belangrijk.

Maar op het moment dat je die seed veilig hebt boeit die hele Ledger niet meer. Zolang je die seed hebt kun je altijd je private keys opnieuw genereren. Of je dat nou met een Ledger, een andere hardware wallet doet, of uit uiterste noodzaak een software wallet. Als mijn Ledger nu stuk gaat kan ik nog steeds bij mijn crypto, weliswaar niet onmiddellijk via een hardware wallet, die zou ik opnieuw moeten bestellen.

Iedere nieuwkomer die overweegt crypto aan te schaffen raad ik ten zeerste aan zich goed in te lezen over de beveiliging ervan. Ik ken al te veel verhalen van mensen die hun private keys verloren zijn voor toentertijd onbenullige bedragen. Die piepte een paar jaar later heel anders. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thommie.nl schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:28:
Aparte pc, op aparte locatie, actie is met kabel internet erop, actie klaar? Pc uit en internet kabel eruit.
Nee. Gewoon nee. Op het moment dat je verbinding maakt met internet kun je al geïnfecteerd worden of kan er een backdoor gebruikt worden. Wat extra meespeelt is dat je zodra het internet er aan hangt je waarschijnlijk verbinding maakt met crypto gerelateerde services wat je ook een extra target maakt. Ook kun je er nooit vanuit gaan dat de sites die je bezoekt of software die je gebruikt doet wat het belooft te doen. Je ledger geflashed met signed software heeft een veeeeel kleinere kans je de verkeerde transactie te laten signeren. (Ik zeg veel kleiner omdat het theoretisch mogelijk is maar extreem onwaarschijnlijk).

https://www.theverge.com/...hijacking-stolen-ethereum

Met een Ledger had je van deze aanval geen last gehad. Om maar eens iets te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2020 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:38:
[...]

Maar op het moment dat je die seed veilig hebt boeit die hele Ledger niet meer. Zolang je die seed hebt kun je altijd je private keys opnieuw genereren. Of je dat nou met een Ledger, een andere hardware wallet doet, of uit uiterste noodzaak een software wallet. Als mijn Ledger nu stuk gaat kan ik nog steeds bij mijn crypto, weliswaar niet onmiddellijk via een hardware wallet, die zou ik opnieuw moeten bestellen.

Iedere nieuwkomer die overweegt crypto aan te schaffen raad ik ten zeerste aan zich goed in te lezen over de beveiliging ervan. Ik ken al te veel verhalen van mensen die hun private keys verloren zijn voor toentertijd onbenullige bedragen. Die een paar jaar later heel anders. ;)
Als die seed bewaren het belangrijkste is van een Ledger, is een 'paper-wallet' dan niet net zo veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iVibes schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:49:
[...]

Als die seed bewaren het belangrijkste is van een Ledger, is een 'paper-wallet' dan niet net zo veilig?
Voor de backup wel. Sterker nog. De backup van een Ledger is een paper wallet (met de 24 words). Er wordt je uitdrukkelijk afgeraden die NIET op een electronisch device te bewaren.

https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/360000380313
You must write down your 24-word recovery phrase precisely and in the correct order before storing it securely. Never enter your recovery phrase on any other device. Anyone who gets your recovery phrase can take your crypto assets. Ledger does not store your private keys, nor ever asks for it.
Het probleem is zodra je die private keys wil gaan gebruiken om een transactie te signeren. Met een traditionele paper wallet doe je dat op een computer. Het device wat de transactie signeert (en daarvoor toegang heeft tot de private keys) is ook het device wat de transactie genereert (bepaalt hoeveel crypto naar welk adres moet). Oftewel, als ik je device gehakt heb (backdoor, malware, wallet die een verborgen functie heeft) kan ik aan je private keys en malafide transacties genereren.

Bij een hardware wallet is het apparaat dat de transactie genereert typisch je computer. Daar klik je aan hoeveel crypto je naar welk adres je wil overmaken. Die transactie is waardeloos zonder dat die gesigneerd is door je private key. Die transactie wordt naar je hardware wallet gestuurd. Die vraagt jou doormiddel van een schermpje of je inderdaad X crypto naar adres Y wil sturen (altijd controleren of die getallen overeenkomen met wat op je computer staat). Zeg jij daarop ja, dan vindt het signeren daarvan plaatst op een apart stukje processor. Die processor kan alleen een transactie ontvangen, signeren met je keys, en de gesigneerde transactie terugsturen.

Je private keys kunnen dus nooit en te nimmer van de Ledger af en bij een aanvaller terecht komen. Bij een laptop zijn er zo ongelooflijk veel manieren om dat te bewerkstelligen. Die link die ik net stuurde bijvoorbeeld. MyEtherwallet die overgenomen wordt. Dan toont je wallet dat je 1 bitcoin overmaakt naar de exchange maar zodra je de private key invoert maakt hij alles over naar een adres van de aanvaller. Geen enkele manier om dat te voorkomen met een laptop. Met een Ledger zie je dan dat je een andere transactie signeert dan dat er getoond wordt op je scherm.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over fysieke toegang. Jij mag gerust mijn Ledger lenen. Ik betwijfel of ik de laptop van @Thommie.nl of @PilatuS mag lenen.

Ik beweer overigens niet dat een Ledger 100% veilig is. Er zijn theoretische aanvallen mogelijk (academen die lasers op chips afvuren om de Ledger gekke dingen te laten doen), maar die zijn zo kostbaar dat het voor de meeste hier toch niet relevant is. Ook kun je zelf natuurlijk fouten maken (een transactie signeren die je niet wou signeren omdat je het adres niet goed gelezen hebt).

Maar al met al, als de kans dat je met een Ledger gehackt wordt X is, dan is dat met een laptop minstens 1000 keer X. Ik heb nog niet gehoord van succesvolle aanvallen op Ledgers die uitvoerbaar zijn mits men de instructies goed opvolgt. Met laptops en computers worden er dagelijks crypto gestolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:38:
[...]

Tot op heden zijn er geen praktische aanvallen op de Ledger gevonden om de seed of private key van het apparaat te halen.
Altijd een passphrase gebruiken!

Trezor, Ledger en andere hardware wallets kunnen gehackt worden, wanneer men fysiek toegang heeft tot het apparaat.

De enige veilige methode om een hardware wallet te gebruiken is door een passphrase te gebruiken.

De passphrase kun je zien als het 25ste woord van je seed, die niet op het apparaat is opgeslagen. Deze zul je dus ergens anders moeten bewaren en eventueel ook onthouden.

https://blog.kraken.com/p...-trezor-hardware-wallets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:08:
[...]

Trezor, Ledger en andere hardware wallets kunnen gehackt worden, wanneer men fysiek toegang heeft tot het apparaat.

De enige veilige methode om een hardware wallet te gebruiken is door een passphrase te gebruiken.

De passphrase kun je zien als het 25ste woord van je seed, die niet op het apparaat is opgeslagen. Deze zul je dus ergens anders moeten bewaren en eventueel ook onthouden.

Goeie aanvulling! Ik was nog niet op de hoogte van deze aanval, hij is nog vrij recent. Volg vooral de Ledger omdat ik die zelf heb.

Dit is wel een fysieke aanval. Een remote attack is niet mogelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:03:
[...]

Ik beweer overigens niet dat een Ledger 100% veilig is. Er zijn theoretische aanvallen mogelijk (academen die lasers op chips afvuren om de Ledger gekke dingen te laten doen)...
Hoe dan, er zit toch geen (MEMS) microfoon in een ledger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stokstaart schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:32:
[...]

Hoe dan, er zit toch geen (MEMS) microfoon in een ledger?
Techniek uit de failure analysis. Op het goeie moment de blote chip met laser beschieten en je kunt bits flippen. Allemaal heel theoretisch en duur. Als iemand gek genoeg is om je Ledger te jatten en dat er mee uit te gaan halen kan hij beter een keer goed tegen je knieschijven aan knuppelen om voor de pincode te vragen, maar het kan, theoretisch.

Wikipedia: Failure analysis
Wikipedia: Laser-assisted device alteration

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ICX weer behoorlijk teruggevallen zie ik. Hopelijk hebben mensen hier gisteren lekker hun winst genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat WRX inmiddels gestart is met traden, en tot nu toe een prijs van 5 dollarcent heeft weten te behalen.

Even rekenen. De circulating supply is 146.733.333 (bron: coingecko)

https://www.coingecko.com/en/coins/wazirx

146.733.333 x 0,05 = 7.336.666,65

Toch dik 7 miljoen de markt ingestroomd. :')

5 dollarcent het stuk voor een token met 1 miljard total supply. Lekker.

Trading volume is ruim 26 miljoen volgens coingecko. Lekker hoor CZ, lekker hoor India's most trusted crypto exchange, dat wordt voor jullie wel een kratje Hertog Jan dit weekend.

🤑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-10 20:30

raq

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:13:
Ik zie dat WRX inmiddels gestart is met traden, en tot nu toe een prijs van 5 dollarcent heeft weten te behalen.

Even rekenen. De circulating supply is 146.733.333 (bron: coingecko)

https://www.coingecko.com/en/coins/wazirx

146.733.333 x 0,05 = 7.336.666,65

Toch dik 7 miljoen de markt ingestroomd. :')

5 dollarcent het stuk voor een token met 1 miljard total supply. Lekker.

Trading volume is ruim 26 miljoen volgens coingecko. Lekker hoor CZ, lekker hoor India's most trusted crypto exchange, dat wordt voor jullie wel een kratje Hertog Jan dit weekend.

🤑
De verkoop via de launchpad was 2cnt per WRX, dus iedereen is er beter van geworden, wat wil je nog meer?

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 21:53
raq schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:29:
[...]
De verkoop via de launchpad was 2cnt per WRX, dus iedereen is er beter van geworden, wat wil je nog meer?
Alleen als iedereen het nu voor meer dan 2 cent kan verkopen hé!
Ik denk dat de prijs dan kaarsrecht omlaag valt.

[ Voor 7% gewijzigd door shovelhead1340 op 05-02-2020 10:40 ]

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Xrp en Neo gaan weer lekker vandaag

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Pelox schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:44:
Xrp en Neo gaan weer lekker vandaag
Om voor eigen parochie te spreken: KMD gaat ook lekker >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

we gaan, grab the bags

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 23:28
moet ik me zwembroek ook mee nemen?

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
In ETH hier. Enjoy the ride boys... and girls uiteraard.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Dark Matter schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:08:
[...]

De Trezor heeft geen secure element. De Ledger en ColdCard wel. Zegt niet dat ze nooit gehackt kunnen worden, maar iig niet met bovenstaande methode.

In het kort, Trezor is potentieel onveilig als iemand toegang heeft tot je device. Voor alle andere dingen is die nog steeds veilig.

De Ledger en ColdCard zijn -vooralsnog- ook veilig als iemand toegang heeft tot de device. Tot ze zowel de device, jij zelf en een $5 wrench hebben.

Een 25e woord is overigens sowieso wel een goed idee, ook omdat je daarmee (kan ook met pin overigens) een plausible deniability wallet/distress wallet kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
Bartvandelaar schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:50:
In ETH hier. Enjoy the ride boys... and girls uiteraard.
Oh man, ETHUSDT 195$ zware resistance. als deze gebroken --> $$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
XRP moet weer even door het putje a.u.b., dat vindt mijn SHORT beter. XRP kennende gebeurt het ook wel weer, de vraag is wanneer en houd ik het zo lang vol... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:51:
[...]

De Trezor heeft geen secure element. De Ledger en ColdCard wel. Zegt niet dat ze nooit gehackt kunnen worden, maar iig niet met bovenstaande methode.

In het kort, Trezor is potentieel onveilig als iemand toegang heeft tot je device. Voor alle andere dingen is die nog steeds veilig.

De Ledger en ColdCard zijn -vooralsnog- ook veilig als iemand toegang heeft tot de device. Tot ze zowel de device, jij zelf en een $5 wrench hebben.

Een 25e woord is overigens sowieso wel een goed idee, ook omdat je daarmee (kan ook met pin overigens) een plausible deniability wallet/distress wallet kunt maken.
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/security.png

[Edit] De zwakste schakel ben je zelf. Ook al liggen je hardware wallets op 3 plaatsen en je in staal geslagen seed phrase in 20 delen op 40 locaties.

Als je een vermogen in crypto hebt, en ze pakken je dan is het over. Ik durf te wedden dat niet veel mensen hun geheimen bewaren zodra hun pink wordt afhakt en met een schroevendraaier hun beenmerg wordt uitgelepeld.

Ze hebben je levend nodig, maar het menselijk lichaam houdt dat gelukkig heel lang vol als je niet teveel bloed verliest.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]

[Edit] De zwakste schakel ben je zelf. Ook al liggen je hardware wallets op 3 plaatsen en je in staal geslagen seed phrase in 20 delen op 40 locaties.

Als je een vermogen in crypto hebt, en ze pakken je dan is het over. Ik durf te wedden dat niet veel mensen hun geheimen bewaren zodra hun pink wordt afhakt en met een schroevendraaier hun beenmerg wordt uitgelepeld.

Ze hebben je levend nodig, maar het menselijk lichaam houdt dat gelukkig heel lang vol als je niet teveel bloed verliest.
Ja natuurlijk. Als ze je vrouw voor je ogen levend villen dan geef je je sleutels wel. Maar dan is er al sprake van een gerichte aanval met fysieke toegang.

Maar een hardware wallet beschermt uitermate goed tegen remote attacks. De laptop oplossingen die hier worden aangedragen totaal niet. De kans dat je slachtoffer wordt van een remote attack is veel groter dan een gerichte fysieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:15:
[...]

Ja natuurlijk. Als ze je vrouw voor je ogen levend villen dan geef je je sleutels wel. Maar dan is er al sprake van een gerichte aanval met fysieke toegang.

Maar een hardware wallet beschermt uitermate goed tegen remote attacks. De laptop oplossingen die hier worden aangedragen totaal niet. De kans dat je slachtoffer wordt van een remote attack is veel groter dan een gerichte fysieke.
Ja dat is 100% waar, en voor de meeste hier ook een prima oplossing. Heb je een leuk bedrag in crypto dan is het zeker de moeite waard om voor dat kleine bedrag extra een hardware wallet of 2 aan te schaffen.

De meeste zullen voor hun holdings niet snel gekidnapt worden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:57:
[...]

Afgelopen jaar nog.... Hier in ons rustige Drenthe....

HORROROVERVAL OP CRYPTO-ONDERNEMER BLIJKT NOG VEEL DRAMATISCHER TE ZIJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 19:35

Bever!

3

HaruHaru schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Oh man, ETHUSDT 195$ zware resistance. als deze gebroken --> $$$$
ETH key level is 200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een horrorverhaal dat inderdaad. Moet je toch niet aan denken, en dan je 4 jarige dochter die dat allemaal aanschouwd...

Echt misselijkmakend...

Ik zou ze direct mijn Binance wachtwoord geven en daarna ook nog een bak koffie met een bastogne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
Het is een range tussen 195 en 203 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:45:
Ik zou ze direct mijn Binance wachtwoord geven en daarna ook nog een bak koffie met een bastogne.
'k Heb m'n bescheiden bag gestaked, unstaken duurt 7 dagen. Beetje kidnapper mag dus wat koffie en broodjes meenemen om me een weekje te vermaak/martelen. Kan me de gesprekken nu al indenken; marteldag 2 "Als ik nu wat extra lang huil en jammer kunnen we morgen dan overslaan?"

Nadeel is wel dat ik 7 dagen voor moon moet bedenken dat ik wil uitbetalen (fiat of een coin die tzt overal en met iDeal gebruikt kan worden 😅)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Chris.nl schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:17:
[...]

'k Heb m'n bescheiden bag gestaked, unstaken duurt 7 dagen. Beetje kidnapper mag dus wat koffie en broodjes meenemen om me een weekje te vermaak/martelen. Kan me de gesprekken nu al indenken; marteldag 2 "Als ik nu wat extra lang huil en jammer kunnen we morgen dan overslaan?"

Nadeel is wel dat ik 7 dagen voor moon moet bedenken dat ik wil uitbetalen (fiat of een coin die tzt overal en met iDeal gebruikt kan worden 😅)
Wat en waar stake je dat het zolang duurt? :?

En ach, 99,99% van de mensen die het wel direct voor handen hebben missen alsnog het moment moet je maar denken. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Wat en waar stake je dat het zolang duurt? :?

En ach, 99,99% van de mensen die het wel direct voor handen hebben missen alsnog het moment moet je maar denken. :+
IOST natuurlijk, stake vanuit m'n eigen mainnet adres / private key op node blockarcade (toffe dev)..
Bewuste tunnelvisie keus, maar 7 dagen is idd vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-10 20:30

raq

In dat TA ben ik niet zo onderlegd maar al doende leert men: De 99ema op de 4u bij DASHBTC lijkt wel een belangrijke te zijn.
Of sla ik nu weer onzin uit?

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15
Mijn crypto winterslaap is bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Goh hoe gaat het eigenlijk hier? Gebruiken mensen mijn miner nog, is het nog steeds Claymore dat de klok slaat of zijn er al nieuwe spelers in miner land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Chris.nl schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:36:
[...]

IOST natuurlijk, stake vanuit m'n eigen mainnet adres / private key op node blockarcade (toffe dev)..
Bewuste tunnelvisie keus, maar 7 dagen is idd vrij lang.
Geen idee hoe eea bij IOST/blockarcade geregeld is maar als het 7 dagen duurt om te unstaken zou ik me toch wel even achter de oren krabben? :?
Dan ben je wel echt serieus gehandicapt in je doen en laten. :+

Ik zeg niet dat het zo is maar dit is ook een trucje wat bij wazige coins gebruikt wordt in een gevalletje exit scam, zo hebben ze genoeg tijd voor iemand aan de bel trekt. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:44:
Goh hoe gaat het eigenlijk hier? Gebruiken mensen mijn miner nog, is het nog steeds Claymore dat de klok slaat of zijn er al nieuwe spelers in miner land?
Bent u een legendarische early investor? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:00:
[...]

Bent u een legendarische early investor? :o
Nee had ik wel kunnen zijn |:(. Ik wilde ooit OpenCL en CUDA leren en ben zodoende het ethereum project ingerold. Op een gegeven moment gebruikte iedereen 'mijn' miner, wat overigens voornamelijk het werk van anderen was. Ik was alleen kort na de launch een van de weinigen die iets deed aan de doorontwikkeling van de miner, waardoor hij uiteindelijk volgens mij een redelijke tijd op vrij grote schaal gebruikt is, voordat iedereen overstapte op Claymore. Had ik er destijds een kleine fee ingebouwd (zoals Claymore deed) of gewoon simpelweg wat Ether gekocht toen deze op $0.40 stond, dan was ik er rijk van geworden. Nu niet echt. Maaarrrr ik heb nog wel wat en zit ff te kijken hoe het nu zit met staken. Kan dat nu al? Kan ik toch nog een beetje rentenieren op dat wat ik nog wel aan ETH heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 11:48
Genoil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Nee had ik wel kunnen zijn |:(. Ik wilde ooit OpenCL en CUDA leren en ben zodoende het ethereum project ingerold. Op een gegeven moment gebruikte iedereen 'mijn' miner, wat overigens voornamelijk het werk van anderen was. Ik was alleen kort na de launch een van de weinigen die iets deed aan de doorontwikkeling van de miner, waardoor hij uiteindelijk volgens mij een redelijke tijd op vrij grote schaal gebruikt is, voordat iedereen overstapte op Claymore. Had ik er destijds een kleine fee ingebouwd (zoals Claymore deed) of gewoon simpelweg wat Ether gekocht toen deze op $0.40 stond, dan was ik er rijk van geworden. Nu niet echt. Maaarrrr ik heb nog wel wat en zit ff te kijken hoe het nu zit met staken. Kan dat nu al? Kan ik toch nog een beetje rentenieren op dat wat ik nog wel aan ETH heb ;)
Voor zover ik weet wordt het meest Claymore gebruikt en soms Phoenix deze beide hebben namelijk ingebouwde 'on the fly' straps waardoor je kaarten dus niet meer hoeft te flashen met speciale mining bios.

ETH POS komt zoals het er nu naar uit ziet dit jaar nog niet. Het is zelf mogelijk dat er eerst nog een POW fase komt met een ander algo, te weten PROGPOW maar dat is ook nog niet zeker. Beetje besluiteloos bij de devs van ETH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Geen idee hoe eea bij IOST/blockarcade geregeld is maar als het 7 dagen duurt om te unstaken zou ik me toch wel even achter de oren krabben? :?
Dan ben je wel echt serieus gehandicapt in je doen en laten. :+

Ik zeg niet dat het zo is maar dit is ook een trucje wat bij wazige coins gebruikt wordt in een gevalletje exit scam, zo hebben ze genoeg tijd voor iemand aan de bel trekt. ;)
Ik weet precies wat er gaande is / hoe 't bij IOST werkt maar zal niet lopen shillen. Het is idd opletten geblazen in dit wereldje, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Veel van wat je zegt je klopt niet met wat ik heb aangegeven.

1 ledger vind ik juist geen goede optie omdat je er dan maar 1tje hebt op 1 locatie. Ga je met een laptop aan de slag gebruik je die alleen voor het verzenden en ontvangen en kan je gewoon tig backups maken als je dat zou willen. Ook gebruik ik zelf dus geen laptop zoals ik heb aangegeven.

Op de manier zoals ik het doe heb ik 3 backups van alle mogelijke manieren om het te backuppen. Dus een backup van de wallet, van de privatekeys en van de seed. Dit dan op niet 1 machine maar nog op 3 andere backups die allemaal encryptie hebben en ook op andere locaties liggen. Dit is juist waarom ik 1 ledger niets vind en het liever op een andere manier heb, juist omdat je dan backups op andere locaties hebt. Als je dan zegt dat ik met mijn manier geen backups zou hebben, dan heb je mijn punt gemist :)

Je hebt verder wel gelijk qua hoe veilig een ledger is, maar daarom zei ik ook dat ik 1 ledger niets vind.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-02-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
*O* me happy ...... ik kan weer zeggen...... wow wat is Tezos aan het doen B-) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
cursquidHome schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:14:
[...]

*O* me happy ...... ik kan weer zeggen...... wow wat is Tezos aan het doen B-) ?
Vieze zelfquotert. :+ Grappig, de gratis $6 Tezos van Earn is nu €7,32 waard. :9
Toch een dikke 25% stijging. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
Crypts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Vieze zelfquotert. :+ Grappig, de gratis $6 Tezos van Earn is nu €7,32 waard. :9
Toch een dikke 25% stijging. 8)
ja ik kon niemand anders quoten over Tezos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
cursquidHome schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:36:
[...]

ja ik kon niemand anders quoten over Tezos :+
Misschien zeg ik iets heel geks maar daar zou op zich wel een reden voor kunnen zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:25
Opzich gaat BTC ook wel weer de goede kant op zie ik. Fijn! Moon! Moon!

Offtopic:
Sinds gisteren ook aan het spelen met aandelen trouwens, via Flatex. Vorig jaar al eens een beleggingsrekening bij Centraal Beheer geopend, hier wordt het allemaal voor je gedaan. Ik wilde nu toch wel eens zelf aan de slag. Tot nu toe lijk ik een goede keuze te hebben gemaakt qua PF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik heb Tezos een tijdje terug nog gehaald voor €0.85 ofzo op Kraken en verkocht op €1. @cursquidHome :+

#rekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:59
Tesla gaat mooi onderuit nu.. $780 al. @Taro toch mooi dat je boven $900 hebt gedumpt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Sahara schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:08:
Tesla gaat mooi onderuit nu.. $780 al. @Taro toch mooi dat je boven $900 hebt gedumpt :)
Tesla, the new pump and dump scheme. :+
Tominatie schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:05:
Ik heb Tezos een tijdje terug nog gehaald voor €0.85 ofzo op Kraken en verkocht op €1. @cursquidHome :+

#rekt
Dat moet dan op zijn vroegst ergens in november zijn geweest? Dat is eeuwen geleden in cryptoland. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Crypts op 05-02-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tesla gaat inderdaad hard onderuit nu. Maar zat er ook aan te komen.

Toch een prachtige, voor aandelen zelfs bizarre, run meegenomen @Taro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Sahara schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:08:
Ja idd, plan lijkt te werken. Heb stop limit buy orders rond de 780-800-820 en hoger staan, waardoor ik in ieder geval een aantal aandelen extra heb als de koers weer stijgt. Mocht de koers verder dalen, dan stel ik ze verder naar beneden bij en hopelijk volgen er dan gaandeweg nog wat extra aandelen :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Ja idd, plan lijkt te werken. Heb stop limit buy orders rond de 780-800-820 en hoger staan, waardoor ik in ieder geval een aantal aandelen extra heb als de koers weer stijgt. Mocht de koers verder dalen, dan stel ik ze verder naar beneden bij en hopelijk volgen er dan gaandeweg nog wat extra aandelen :)
Kijk even de laatste video van Alessio, hij heeft het over terugkoopniveaus voor tesla..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:30:
Tesla gaat inderdaad hard onderuit nu. Maar zat er ook aan te komen.
Iets wat snel stijgt kan ook hard dalen maar ben toch wel benieuwd wat daar nu in dit geval de aanleiding voor is? :?

Zie net dat BCH waar ik me een tijdje terug ingefomoot had op 4128615 sats vanmorgen mijn verkoop van 45 geraakt heeft, toch een leuke 8% gepakt. Het begint echt weer een beetje te voelen als 2017 dat het niet uitmaakte in welke smerige, ranzige poepcoin je iets duwde, met soms een beetje meer en soms een beetje minder geduld maakte je er altijd wel winst op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Iets wat snel stijgt kan ook hard dalen maar ben toch wel benieuwd wat daar nu in dit geval de aanleiding voor is? :?
Opzich is het pakken van winst met het raken van stop losses al genoeg. Verder wordt de vraag natuurlijk steeds wat lager naar mate de boel verder en verder stijgt. Op 900 dollar zullen er minder kopers zijn dan op 500 dollar. Dan is een redelijke dip genoeg om stop loss na stop loss te triggeren en dan wil het wel. Opzich niet anders dan bij crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Veel van wat je zegt je klopt niet met wat ik heb aangegeven.

1 ledger vind ik juist geen goede optie omdat je er dan maar 1tje hebt op 1 locatie. Ga je met een laptop aan de slag gebruik je die alleen voor het verzenden en ontvangen en kan je gewoon tig backups maken als je dat zou willen. Ook gebruik ik zelf dus geen laptop zoals ik heb aangegeven.

Op de manier zoals ik het doe heb ik 3 backups van alle mogelijke manieren om het te backuppen. Dus een backup van de wallet, van de privatekeys en van de seed. Dit dan op niet 1 machine maar nog op 3 andere backups die allemaal encryptie hebben en ook op andere locaties liggen. Dit is juist waarom ik 1 ledger niets vind en het liever op een andere manier heb, juist omdat je dan backups op andere locaties hebt. Als je dan zegt dat ik met mijn manier geen backups zou hebben, dan heb je mijn punt gemist :)

Je hebt verder wel gelijk qua hoe veilig een ledger is, maar daarom zei ik ook dat ik 1 ledger niets vind.
Er is niks mis met 1 Ledger want de backup zit in de papieren seed. Een Ledger is geen backup. Jouw backups zijn niks waard en niks dan extra attack vectors. Leuk dat je 5 electronische kopieën hebt maar ze zijn alle vijf onveilig.

Iets anders dan een Ledger gebruiken voor transacties signen is onveilig. Iets anders dan papier gebruiken voor je seed te backuppen is onveilig. Moet je allemaal lekker zelf weten maar je misleid beginners die denken dat het veilig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Er is niks mis met 1 Ledger want de backup zit in de papieren seed. Een Ledger is geen backup. Jouw backups zijn niks waard en niks dan extra attack vectors. Leuk dat je 5 electronische kopieën hebt maar ze zijn alle vijf onveilig.

Iets anders dan een Ledger gebruiken voor transacties signen is onveilig. Iets anders dan papier gebruiken voor je seed te backuppen is onveilig. Moet je allemaal lekker zelf weten maar je misleid beginners die denken dat het veilig genoeg is.
Ik ben vanaf het begin heel duidelijk geweest over de risico's. Je kan dit wel tig keer herhalen en aanhalen, maar je zegt niets meer dan wat ik zelf ook al heb gezegt. Het viel mij op dat er regelmatig problemen langskomen met ledgers en ik geef mijn manier aan waarbij ik bij de eerste post dus al duidelijk aangaf dat het risico dan groter is dan bij een ledger. Vervolgens kom je met een heel verhaal waarbij je alles verdraait en doet alsof ik dingen hebt gezegt die ik nergens heb gezegt. Ik misleid helemaal niemand, ik geef aan wat ik prettig vind en geef direct aan dat het risico groter is, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Opzich is het pakken van winst met het raken van stop losses al genoeg. Verder wordt de vraag natuurlijk steeds wat lager naar mate de boel verder en verder stijgt. Op 900 dollar zullen er minder kopers zijn dan op 500 dollar. Dan is een redelijke dip genoeg om stop loss na stop loss te triggeren en dan wil het wel. Opzich niet anders dan bij crypto.
Dat snap ik maar dit zijn toch wel cryptowaardige swings als er niet echt iets van nieuws naar buiten is gekomen? Ik weet dat Tesla aandelen wel vaker gek doen en niet heel erg te vergelijken zijn met 'normale' aandelen maar toch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Dat snap ik maar dit zijn toch wel cryptowaardige swings als er niet echt iets van nieuws naar buiten is gekomen? Ik weet dat Tesla aandelen wel vaker gek doen en niet heel erg te vergelijken zijn met 'normale' aandelen maar toch. :+
De hele run omhoog is ook meer een crypto swing dan een aandelen swing. 100% in een maand voor een groot bedrijf op de beurs, dat zie je niet zo vaak. Dan 10 of 15% op en dag meerdere dagen achter elkaar is ook vrij zeldzaam en inderdaad niet te vergelijken met normale aandelen. Tesla was boven de 900 dollar meer overbought dan Bitcoin op 20k. Ik vind ook dat zo'n run vrijwel niets meer te maken heeft met het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:59:
[...]

De hele run omhoog is ook meer een crypto swing dan een aandelen swing. 100% in een maand voor een groot bedrijf op de beurs, dat zie je niet zo vaak. Dan 10 of 15% op en dag meerdere dagen achter elkaar is ook vrij zeldzaam en inderdaad niet te vergelijken met normale aandelen. Tesla was boven de 900 dollar meer overbought dan Bitcoin op 20k. Ik vind ook dat zo'n run vrijwel niets meer te maken heeft met het bedrijf.
Daarom dus, de onderliggende waarde kan nooit zo hard meestijgen of dalen... Dan kom je vrij snel op een punt waarbij het puur speculeren en fomo wordt. Nou ja leuk voor degenen die het ritje hebben kunnen maken, hoop dat iedereen er op tijd uitgestapt is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk_Fransen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-09-2020
Imgnrydrmr schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:18:
@Thommie.nl Proficiat! :D Algauw ook een buitenverblijfje?

@Dirk_Fransen Ben eens benieuwd waar ie heen gaat! Al denk ik dat tenzij hij plots +30% doet, ik het muntje lekker ga bijhouden. Heb het nu al zo lang zitten. x3
ja snap ik NEO heeft nog veel groeipotentieel. Goede fundamentals en team. Ben daar al sinds 2017 mee bezig .. gekocht op $23 en verkocht op $154. En sinds afgelopen december weer aan het kopen vanaf $5.

Deel laat ik staan en deel verkoop ik als mijn TP's worden behaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
WE GAAN JONGENS WE GAAAAAAAAAAAAAN

TO DA MOOOOOOOOON
HEUJJJJJJJJJJJJJ $9500 DOEGGGGGGGGG

10k vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
Bitcoin is helemaal los

Bitcoin vliegt gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Ik ben vanaf het begin heel duidelijk geweest over de risico's. Je kan dit wel tig keer herhalen en aanhalen, maar je zegt niets meer dan wat ik zelf ook al heb gezegt. Het viel mij op dat er regelmatig problemen langskomen met ledgers en ik geef mijn manier aan waarbij ik bij de eerste post dus al duidelijk aangaf dat het risico dan groter is dan bij een ledger. Vervolgens kom je met een heel verhaal waarbij je alles verdraait en doet alsof ik dingen hebt gezegt die ik nergens heb gezegt. Ik misleid helemaal niemand, ik geef aan wat ik prettig vind en geef direct aan dat het risico groter is, dat is alles.
Ik kan me de bullrun van 2013 en 2017 goed herinneren. Met name in 2017 stond de suicide hotline gepinned bovenin r/bitcoin en ik iedere dag kwamen er tientallen verhalen langs van mensen die hun keys verloren waren, hun coins naar een malifide adres gestuurd hadden of simpelweg gehackt waren. Allemaal mensen die hun "oplossing" voldoende vonden. Het verdriet dat van die posts afdroop gun ik niemand hier, jou ook niet. Zorg er aub voor dat je crypto veilig is. Misschien is het nu "maar" 500 euro en kun je het missen. Als die 500 euro in de great bullrun van 2032 600k euro waard is haat je jezelf voor het leven als je de keys kwijt bent.

Ik blijf er op hameren omdat je de risico's downplayed. En ik wil niet dat iemand jouw post ziet staan en denkt dat men goed bezig is als men jouw methode nadoet.

Je keys op je pc "backuppen" is als je pincode bij je pinpassen bewaren. Maakt niet uit of je 1 of 3 pinpassen met pincodes hebt liggen, het wordt er niet veiliger om.
Je keys op je pc gebruiken om je transacties te signen is als pinnen met magneetstrip bij een sketchy pinautomaat in oost-europa. Iedere keer dat je inlogt op een wallet loop je het risico geskimmed te worden door een malifide website.

De ledger zorgt er voor dat je pincode niet bij je pinpassen zit en is als een pinpas zonder magneetstrip die niet geskimmed kan worden.

Jouw oplossing is niet minder veilig, jouw oplossing is inherent onveilig. Iedere beveiligingsonderzoeker ter wereld zal dat beamen. Voor jou kan dat een aanvaardbaar risico zijn, dat is aan jouw. Maar alsjeblieft vergelijk het niet als een handiger alternatief voor een Ledger. Security en handigheidjes gaan niet samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Ledger? Kuj da vreetn'?

Ik bewaor al mien bitkojns gewoon onder mien bedde. Grote vent als oe daor bie komt...
...al da geneuzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iVibes schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:27:
Ledger? Kuj da vreetn'?

Ik bewaor al mien bitkojns gewoon onder mien bedde. Grote vent als oe daor bie komt...
...al da geneuzel...
Vaak ben je te bang!

Beste verliezen zo veel mogelijk mensen hun private keys, minder supply is hogere prijs 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:19:
[...]
Ik kan me de bullrun van 2013 en 2017 goed herinneren. Met name in 2017 stond de suicide hotline gepinned bovin r/bitcoin en ik iedere dag kwamen er tientallen verhalen langs van mensen die hun keys verloren waren, hun coins naar een malifide adres gestuurd hadden
Dit heeft weer niets te maken met waar ik het over had. Ik heb het juist over de boel op meerdere manieren en op meerdere locaties backuppen zodat je deze problemen niet zal hebben. Het enige risico daarmee is als je iets van malware op je machine hebt. Ik gebruik sinds 2016 mijn manier en dat gaat prima. En ja, nogmaals voor de 20ste keer, daar zitten risico aan.
Ik blijf er op hameren omdat je de risico's downplayed.
Nergens heb ik dit gedaan. Weer verzin je dingen.
Je keys op je pc "backuppen" is als je pincode bij je pinpassen bewaren. Maakt niet uit of je 1 of 3 pinpassen met pincodes hebt liggen, het wordt er niet veiliger om.
Je keys op je pc gebruiken om je transacties te signen is als pinnen met magneetstrip bij een sketchy pinautomaat in oost-europa. Iedere keer dat je inlogt op een wallet loop je het risico geskimmed te worden door een malifide website.
Totaal niet te vergelijken. Je verzint extreme voorbeelden die niet eens in de buurt komen. Als jouw PC te vergelijken is qua veiligheid met een sketchy pinautomaat in oost-europa dan moet jij dat vinden, maar mijn spullen zijn niet zo. Ik zou je ook aanraden om niet naar malfide websites te gaan.

Je kan alles wel uit het verband blijven trekken om je punt te maken en steeds extremer gaan doen, maar het gaat inmiddels nergens meer over en eigenlijk ging het vanaf het begin nergens over.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-02-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik heb alles op exchanges staan,

Wel ergens een ledger liggen waar nog wat Daps, stellite en NPXS op staan geloof ik, maar dat zal alles bij elkaar denk ik niet meer waard zijn dan 150 euro tegenwoordig :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Er is niks mis met 1 Ledger want de backup zit in de papieren seed.
Dat vind ik wat te kort door de bocht. Je weet pas dat de backup goed is als je 'm een keer hebt gerestored. Maar restoren op de Ledger ga je natuurlijk niet doen als daar al een fortuin op staat. Tegenwoordig hebben de Ledgers een recovery check, maar vroeger hadden ze dat niet. Dus dat vereist wat voorbereiding:

* Ledger seed laten genereren
* Gegenereerde coin-adres opschrijven, of een kleine transactie er naartoe doen
* Ledger recoveren met seed
* Controleren of je nog steeds dezelfde wallet hebt

Veel mensen die een Ledger in gebruik hebben genomen zijn dat station al gepasseerd. Een tweede Ledger is dan een uitkomst. Er is natuurlijk nog een andere mogelijkheid, namelijk de recovery seed pasten in een BIP39 compatible app. Liefst op een device dat volledig is losgekoppeld van het internet. En dan kijken of de gegenereerde adressen overeenkomen.

Maar goed, zoals gezegd, gelukkig is er tegenwoordig wel een manier om je recovery seed te checken, Met de Recovery Check app.

Firmware updates zijn ook altijd wel een dingetje, zoals al eerder beschreef. Nee, het hebben van 2 ledgers scheelt mij een hoop stress :)

Persoonlijk vind ik die backup ook niet veilig genoeg. Als mijn huis affikt ben ik het kwijt. Als een inbreker documenten meeneemt ben ik het ook kwijt, en bovendien loop ik ook nog eens het risico dat de inbreker de significantie van die 24 woorden snapt, en er dus met mijn coins vandoor gaat.

Ik heb mijn seed dan ook "ge-Shamir'd" op een 2-out-of-3 manier, waarbij de 3 deelseeds verspreid zijn over verschillende locaties. Raak ik 1 deel kwijt? Niets aan de hand. Wordt 1 deel gestolen? Nog steeds niets aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-02-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Dit heeft weer niets te maken met waar ik het over had. Ik heb het juist over de boel op meerdere manieren en op meerdere locaties backuppen zodat je deze problemen niet zal hebben. Het enige risico daarmee is als je iets van malware op je machine hebt. Ik gebruik sinds 2016 mijn manier en dat gaat prima. En ja, nogmaals voor de 20ste keer, daar zitten risico aan.

[...]

Nergens heb ik dit gedaan. Weer verzin je dingen.

[...]

Totaal niet te vergelijken. Je verzint extreme voorbeelden die niet eens in de buurt komen. Als jouw PC te vergelijken is qua veiligheid met een sketchy pinautomaat in oost-europa dan moet jij dat vinden, maar mijn spullen zijn niet zo. Ik zou je ook aanraden om niet naar malfide websites te gaan.

Je kan alles wel uit het verband blijven trekken om je punt te maken en steeds extremer gaan doen, maar het gaat inmiddels nergens meer over en eigenlijk ging het vanaf het begin nergens over.
Je hebt je pinpas op meerdere lokaties naast je pinpas gebackupped. Dat is mijn hele punt. Je private keys zijn onveilig gebackupped.

Mijn pc is niet te vergelijken met een sketchy oost-europeese pinautomaat, maar iedere keer als jij met een stuk software of via een website een transactie signeert kan het zowaar zijn dat je geskimmed wordt. Via een malafide wallet update. Via een gehackte website. Het kan jou ook overkomen, iedere keer weer.

Ik trek niks uit verband en overdrijf niks, wat random posts van reddit. Allemaal mensen zoals jij die veilig genoeg dachten te zijn:

40 Bitcoin 8)7 :
https://www.reddit.com/r/...and_lost_405_btcs_please/

https://www.reddit.com/r/...on_blockchain_on_15th_of/

Iemand die net zoals jij alles encrypted bewaarde op zijn computer:
https://www.reddit.com/r/...i_got_hacked_by_russians/

Electrum welke je prettig vind werken:
https://www.reddit.com/r/..._hacked_i_need_your_help/
https://www.reddit.com/r/...tolen_need_advice_on_new/

Ik zal er over ophouden want ik denk niet dat ik je je ongelijk ga laten inzien. Hopelijk inspireer je andere niet tot onveilige oplossingen en blijven je coins veilig.

Nu weer terug naar moon? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb even terug gekeken. In de eerste 3 posts over dit verhaal zeg ik 3x, dus in iedere post die ik maak, dat het een risico is als je op een PC of laptop met keys aan de slag gaat.

Waarom je nou moet doen alsof ik dat niet aangeef terwijl ik het 3x zeg in 3 posts gaat nergens over.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens de hell met die Ledgers, die coins moeten moven, hoppaaaa! Verstuur ze desnoods naar de meest obscure chinese exchange die je vinden kunt! Dumpen op de top die handel!

Halving fomo run in aantocht! *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
Tominatie schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:05:

#rekt
Die fase heb ik ook gehad, maar ik zag er onlangs zoveel momentum in zitten dat ik er eigenlijk wel in begon te geloven. En dus weer ingestapt ben.
Nu maar hopen dat ik er op tijd uitstap en niet te lang denk dat hij nog verder kan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Wanneer denken jullie aan uitstappen btc? Ik eigenlijk nu al..

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pelox schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:33:
Bij een koers van $100k haal ik er denk ik wel een deel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
$50.000

maar voor 'n short term trade is ff uitstappen nu en kijken wat er gaat gebeuren niet zo'n gek idee. Best wel weerstandsgebied dit.

10k soon alsnog. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

18000 d:)b

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Heb het geld niet nodig, dus nog geen idee.
Hodl ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Als NOS dagelijkse prijsupdates geeft en er aan de koffietafel over niks anders dan BTC gepraat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
The_Goat schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:37:
Ik heb alles op exchanges staan,

Wel ergens een ledger liggen waar nog wat Daps, stellite en NPXS op staan geloof ik, maar dat zal alles bij elkaar denk ik niet meer waard zijn dan 150 euro tegenwoordig :+
Dan mag ik hopen dat je grootste bag NPXS is want Stellite en Daps bestaan al even niet meer en kun je volgens mij ook niet meer swappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:25
Hmmm 10k de komende dagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Uren.

Zero.

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!