Eens,ik moet wel zeggen dat het rond dat launchpad wel iets wat riekt.PilatuS schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:53:
[...]
Een ander voorbeeld is dat de missie naar de maan nooit heeft plaatsgevonden. Mooi dat alle 400.000 mensen bij NASA daar al 50 jaar hun mond over houden. Een extreem voorbeeld, maar je kan niet zomaar de hele markt gaan manipuleren op grote schaal zonder extreme risico's of zonder dat er iemand achterkomt en het openbaar wordt. CZ is gewoon lekker aan het chillen, neemt 0 risico en verdient iedere dag miljoenen
Let's agree to disagree Pila
We horen het wel over een paar jaar als alle schandalen uit de hoge hoed komen (of niet). Voorlopig maar gewoon lekker sats stacken & chillen.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Tuurlijk worden er hier en daar shady deals gemaakt. Alleen de complete BTC markt pumpen en dumpen als exchange om nog meer te verdienen en daarbij een extreem risco te nemen ? Nee, dat geloof ik niet.twain4me schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:00:
[...]
Eens,ik moet wel zeggen dat het rond dat launchpad wel iets wat riekt.
Prima
Verwijderd
Dat komt natuurlijk omdat ze er shitcoins mee launchen.twain4me schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:00:
[...]
Eens,ik moet wel zeggen dat het rond dat launchpad wel iets wat riekt.
Als iemand dat over 20 jaar als verdediging zou voeren ... man wat een mooie tv zou dat wezen.Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:04:
[...]
Dat komt natuurlijk omdat ze er shitcoins mee launchen.
Zo, nu nog iets overtuigender doorzetten en morgen allemaal 10k memes?
Ik lul ook zomaar wat
Jammer maar we komen er nog niet overtuigend doorheen. Eens kijken wat Amerika vandaag doet. Wel een spannend weekje...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Hangt er vanaf welke coins je volgt natuurlijksh4d0wman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 04:04:
Jammer maar we komen er nog niet overtuigend doorheen. Eens kijken wat Amerika vandaag doet. Wel een spannend weekje...
Alt-season is al ff bezig voor sommigen
+30% in 3 maanden, waarvan +15% in een dag, en (gokje?) -50% in een jaar?D-Ed schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:06:
[...]
Hangt er vanaf welke coins je volgt natuurlijk+15% in een dagje (+22% afgelopen drie dagen, +41% afgelopen week, + 110% afgelopen maand, + 30% afgelopen drie maanden....)
Alt-season is al ff bezig voor sommigen
P&D exit-scam
Gaat echt helemaal nergens over...Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:33:
Toch nog maar wat RLC gekocht.
Edit: zelfs STORM heeft een klein pumpje, moet niet gekker worden...
[ Voor 14% gewijzigd door Crypts op 03-02-2020 12:36 ]
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Coins kopen via iDEAL en laten staan op een dergelijke exchange is niet moeilijk. Iemand die een computer gebruikt hoeft ook niet te weten hoe het besturingssysteem is geprogrammeerd.PilatuS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:31:
[...]
Iemand die het verschil niet weet tussen een wallet of exchange moet zich inlezen of niets met crypto doen. Als je met crypto aan de slag gaat moet je snappen wat je doet. Beetje als zeggen dat iemand die geen rijbewijs heeft beter maar niet harder dan 50km/u moet rijden. Nee, je moet niet achter het stuur stappen.
[...]
Ligt er aan of je de boel lang gaat vasthouden of niet. Je betaald zo 4% tussen aankoop en verkoop. Stap een keer in of uit en dat gaat heel hard. Verder heeft Litebit nog vaak genoeg ineens spontaan onderhoud wanneer de prijzen hard bewegen. Dit hebben ze al tig keer laten zien. Zeer onbetrouwbaar en alles behalve netjes.
En ging er vanuit dat hij de coins voor lange tijd vast gaat houden.
[ Voor 21% gewijzigd door Dirk_Fransen op 03-02-2020 12:45 ]
D-Ed schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:28:
[...]
Niks meer aan doen, all in wat mij betreft![]()
@Dirk_Fransen Je sarcasme meter is kapot denk ik.. Sorry, Ik heb alles al klaar staan om via Kraken/Binance etc. uit te stappen.. Ooit... ooit...
@Dirk_Fransen Je sarcasme meter is nog steeds stuk, @D-Ed stapt niet net in met een paar vrienden, hij gaat al even mee, ook in dit topic..
Hoi allemaal, jullie schijnen veel te weten van computerportomonnees en XPR enzo. Ik wil samen met mijn schoonvader Henk zijn pensioen in cryptomunten beleggen. Ik las veel over Dogocoin ofzo? Jullie nog tips? Ik wil voor 14:00 alles belegd hebben want het schijnt dat de president van China heel bitcoin gaat kopen?
Ja goed idee! Die dogocoin lijkt me ook veelbelovend. Een gewone dogecoin is ook maar zo doorsnee. Geen idee of die wel bij Litebit of Bitcoinmeester te koop is en daar moet je toch echt zijn. Zo niet dan kunnen jullie ook gewoon op Bitcoin instappen, prijs maakt niet gek veel uit want voor einde maand zitten we toch op €50k. Succes!Stokstaart schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:02:
Hoi allemaal, jullie schijnen veel te weten van computerportomonnees en XPR enzo. Ik wil samen met mijn schoonvader Henk zijn pensioen in cryptomunten beleggen. Ik las veel over Dogocoin ofzo? Jullie nog tips? Ik wil voor 14:00 alles belegd hebben want het schijnt dat de president van China heel bitcoin gaat kopen?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Bedankt! Nog 1 vraagje, ik lees dat alles op bitcoinmeester laten staan niet handig is dus ik wil zo'n fysieke portemonnee. Ik heb al bij de HEMA gekeken maar daar snapten ze niet wat ik bedoelde. Waar moet ik daarvoor zijn?Crypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:17:
[...]
Ja goed idee! Die dogocoin lijkt me ook veelbelovend. Een gewone dogecoin is ook maar zo doorsnee. Geen idee of die wel bij Litebit of Bitcoinmeester te koop is en daar moet je toch echt zijn. Zo niet dan kunnen jullie ook gewoon op Bitcoin instappen, prijs maakt niet gek veel uit want voor einde maand zitten we toch op €50k. Succes!
Ik heb nog een ledger portemonnee over. Die mag je wel overnemen voor 1 eth dan stuur ik je daarna de ledger +100 eth terug.Stokstaart schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:20:
[...]
Bedankt! Nog 1 vraagje, ik lees dat alles op bitcoinmeester laten staan niet handig is dus ik wil zo'n fysieke portemonnee. Ik heb al bij de HEMA gekeken maar daar snapten ze niet wat ik bedoelde. Waar moet ik daarvoor zijn?
Zero.
Je kan ook een digitale bitcoin wallet openen en al je ETH & Dogecoin er naar toe sturen of al je xrp.Stokstaart schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:20:
[...]
Bedankt! Nog 1 vraagje, ik lees dat alles op bitcoinmeester laten staan niet handig is dus ik wil zo'n fysieke portemonnee. Ik heb al bij de HEMA gekeken maar daar snapten ze niet wat ik bedoelde. Waar moet ik daarvoor zijn?
@Pelox Deal!
[ Voor 3% gewijzigd door HaruHaru op 03-02-2020 13:45 ]
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Klinkt plausibel, deal! Maar neem me niet in de maling want ik heb gehoord van bitconnection hePelox schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:40:
[...]
Ik heb nog een ledger portemonnee over. Die mag je wel overnemen voor 1 eth dan stuur ik je daarna de ledger +100 eth terug.
Maar even serieus, wat zeggen dat tamtams bij jullie? Ik hoop op een doorbraak van de 9250 naar de 8.9k support maar de bulls maken tot nog toe een sterke indruk.
edit: en nee ik heb geen short lopen, hoop gewoon op een mooie lage prijs voor de volgende leg up..
edit: en nee ik heb geen short lopen, hoop gewoon op een mooie lage prijs voor de volgende leg up..
[ Voor 24% gewijzigd door Stokstaart op 03-02-2020 13:51 ]
Zelfs -94% sinds ATHThe_Goat schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:19:
[...]
+30% in 3 maanden, waarvan +15% in een dag, en (gokje?) -50% in een jaar?
P&D exit-scam

Als je niet eens snapt hoe je iets kan verzenden dan moet je er niet aan beginnen. Snappen hoe een OS geprogrammeerd is als je een PC wil gebruiken is ook geen vergelijking. Ik zeg nergens dat je moet snappen hoe BTC geprogrammeerd is.Dirk_Fransen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:44:
[...]
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Coins kopen via iDEAL en laten staan op een dergelijke exchange is niet moeilijk. Iemand die een computer gebruikt hoeft ook niet te weten hoe het besturingssysteem is geprogrammeerd.
En ging er vanuit dat hij de coins voor lange tijd vast gaat houden.
Sowieso is crypto nog lang niet uit de kinderschoenen als in dat het makkelijk en voor iedereen bruikbaar is. Sterker nog, ik denk dat crypto in de huidige vorm voor zeker 95% van de mensen niks is omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Zelf 'bankje spelen' klinkt leuk maar dat betekent ook dat je zelf alle risico draagt en dat is waar de huidige banken en financiële producten toch wel vrij ver in ontzorgen. Als consument ben je behoorlijk goed beschermd tegen allerhande onheil.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:55:
[...]
Als je niet eens snapt hoe je iets kan verzenden dan moet je er niet aan beginnen. Snappen hoe een OS geprogrammeerd is als je een PC wil gebruiken is ook geen vergelijking. Ik zeg nergens dat je moet snappen hoe BTC geprogrammeerd is.
Nog sterker? Ik denk dat het gros van de mensen de enorme vrijheid van crypto op dit moment niet eens wil.
Tot ze hun spaarcentjes zien verdampen in de ondergang van het huidige financiële systeem! MUHAHA [insert Jafar gif]Crypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]
Sowieso is crypto nog lang niet uit de kinderschoenen als in dat het makkelijk en voor iedereen bruikbaar is. Sterker nog, ik denk dat crypto in de huidige vorm voor zeker 95% van de mensen niks is omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Zelf 'bankje spelen' klinkt leuk maar dat betekent ook dat je zelf alle risico draagt en dat is waar de huidige banken en financiële producten toch wel vrij ver in ontzorgen. Als consument ben je behoorlijk goed beschermd tegen allerhande onheil.![]()
Nog sterker? Ik denk dat het gros van de mensen de enorme vrijheid van crypto op dit moment niet eens wil.
Mee eensCrypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]
Sowieso is crypto nog lang niet uit de kinderschoenen als in dat het makkelijk en voor iedereen bruikbaar is. Sterker nog, ik denk dat crypto in de huidige vorm voor zeker 95% van de mensen niks is omdat ze er niet mee om kunnen gaan. Zelf 'bankje spelen' klinkt leuk maar dat betekent ook dat je zelf alle risico draagt en dat is waar de huidige banken en financiële producten toch wel vrij ver in ontzorgen. Als consument ben je behoorlijk goed beschermd tegen allerhande onheil.![]()
Verder is het nou ook weer niet zo heel ingewikkeld. Ik denk dat mensen die goed overweg kunnen met hun telefoon en dat goed snappen ook prima crypto kunnen snappen. Als je de basis snapt van hoe adressen met privatekeys werken. Snappen wat een seed is en zulke basis dingen dat het prima te gebruiken is. Je hoeft echt niet te snappen hoe crypto precies werkt om veilig iets te kunnen verzenden. Maar de basis snappen is wel zo handig als je er mee aan de slag gaat.
Zijn er nog ZIL hodlers aanwezig hier of ben ik the only person?
Ik ben niet echt een ZIL holder, maar vind het nog steeds wel een hele interessant munt. Het nadeel is alleen zoals bij alle crypto, zal er ooit iets mee gedaan worden, laat staan op grote schaal ?HaruHaru schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:33:
Zijn er nog ZIL hodlers aanwezig hier of ben ik the only person?
Mjah het simpele feit dat er geen verdere beveiligingen op zitten maakt juist dat het voor de meeste mensen te ingewikkeld is. Ik zie mijn buren zomaar de huur overmaken met BTC naar een verkeerd adres bijv. Of een spaarpotje aanmaken, niet meer naar omkijken en dan de key kwijt zijn, dat soort dingen. Nu zorgt die 'man in the middle' daarvoor maar bij crypto is dat niet aan de orde en weg is weg.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:08:
[...]
Mee eensAlleen door hoe crypto werkt is het lastig te veranderen. Je kan de interface natuurlijk wel aanpassen en makkelijk maken, alleen iets verzenden is nog steeds hetzelfde. Verstuur je iets naar het verkeerde adres is het weg.
Verder is het nou ook weer niet zo heel ingewikkeld. Ik denk dat mensen die goed overweg kunnen met hun telefoon en dat goed snappen ook prima crypto kunnen snappen. Als je de basis snapt van hoe adressen met privatekeys werken. Snappen wat een seed is en zulke basis dingen dat het prima te gebruiken is. Je hoeft echt niet te snappen hoe crypto precies werkt om veilig iets te kunnen verzenden. Maar de basis snappen is wel zo handig als je er mee aan de slag gaat.
Het is ook niet dat ik zeg dat het ingewikkeld is maar in de huidige vorm voor de meeste mensen gewoon nog niet bruikbaar. Het is nog lang niet idiot proof om het maar zo te zeggen en dat moet het worden als het echt op grote schaal gebruikt gaat worden.
Vergeet ook niet dat de meeste fouten niet uit dommigheid gemaakt worden maar puur uit desinteresse. Het moet allemaal snel en makkelijk en dan let men niet altijd even goed op.
Klopt helemaal, alleen ga je die beveiligingen weg halen of aanpassen is het eigenlijk geen crypto meer. Zodra je iemand in het midden zet om fouten op te vangen is het hele idee achter crypto ook gelijk weg. Ik zie dit eigenlijk ook niet anders worden. Of het is crypto, of je past het zo aan dat het geen crypto meer is.Crypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:45:
[...]
Mjah het simpele feit dat er geen verdere beveiligingen op zitten maakt juist dat het voor de meeste mensen te ingewikkeld is. Ik zie mijn buren zomaar de huur overmaken met BTC naar een verkeerd adres bijv. Of een spaarpotje aanmaken, niet meer naar omkijken en dan de key kwijt zijn, dat soort dingen. Nu zorgt die 'man in the middle' daarvoor maar bij crypto is dat niet aan de orde en weg is weg.
Het is ook niet dat ik zeg dat het ingewikkeld is maar in de huidige vorm voor de meeste mensen gewoon nog niet bruikbaar. Het is nog lang niet idiot proof om het maar zo te zeggen en dat moet het worden als het echt op grote schaal gebruikt gaat worden.![]()
Vergeet ook niet dat de meeste fouten niet uit dommigheid gemaakt worden maar puur uit desinteresse. Het moet allemaal snel en makkelijk en dan let men niet altijd even goed op.
Ik HODL nu omdat ik (ja serieus, zoals de rest) in de min zit.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:38:
[...]
Ik ben niet echt een ZIL holder, maar vind het nog steeds wel een hele interessant munt. Het nadeel is alleen zoals bij alle crypto, zal er ooit iets mee gedaan worden, laat staan op grote schaal ?
Ik denk dat als ETH sharding zal introduceren, ZIL absolete kan worden.
Ja en nee. Zoals het nu bij banken is ga je het niet krijgen, dan is het idd geen crypto meer maar wat mij altijd een beetje heeft verbaasd is bijv. dat er niet een domme check zit op adressen die je in een wallet invult. Het is bekend hoe bij verschillende coins adressen beginnen dus dat moet toch vrij simpel zijn?PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:47:
[...]
Klopt helemaal, alleen ga je die beveiligingen weg halen of aanpassen is het eigenlijk geen crypto meer. Zodra je iemand in het midden zet om fouten op te vangen is het hele idee achter crypto ook gelijk weg. Ik zie dit eigenlijk ook niet anders worden. Of het is crypto, of je past het zo aan dat het geen crypto meer is.
Desnoods dat je een whitelist oid aan kunt maken of een adres automatisch gecheckt wordt in de explorer van de desbetreffende coin zoals we nu de IBAN check hebben bijv.
Op deze manier kun je meer 'dommigheden' afvangen imho. Zet er bijv. in een transactiescherm de huidige prijs in fiat bij voor de onnozelen onder ons die moeite hebben met komma's.
Het zijn maar twee voorbeelden die de meest gemaakte fouten kunnen ondervangen denk ik en technisch heel makkelijk toepasbaar zijn. Hier is geen man in the middle voor nodig iig.
Fucking lijp gasten. De altcoin bags gaan ook lekker zie ik. Nu mag Bitcoin weer een sprintje komop naar de 10K met die hap.

Daar verkoopt iemand, dus gaat het omhoog

XRP = trash
Als er iemand verkoopt koopt er tegelijk ook iemand...
Verwijderd
Mind = blown.Acidrain schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:03:
Als er iemand verkoopt koopt er tegelijk ook iemand...
Nu gaat het m'n pet echt te boven.... ik haak af...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
MOONERATION SOON
Eenmaal boven de $10K gaan we naar $50k in 6 maanden, dan tijdje sideways en in 2021 naar 100K easy.

Eenmaal boven de $10K gaan we naar $50k in 6 maanden, dan tijdje sideways en in 2021 naar 100K easy.
Klopt.. alleen is het "grote" geld te verdienen als je ergens instapt voordat het uit de kinderschoenen komt. Daar hoort natuurlijk ook een evenredig risico bij.Crypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]
Luuk schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:24:
Heb ik ergens de note gemist dat het aandeel Tesla nu de nieuwe bitcoin is?
D-Ed schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:34:
[...]
Ik ben nieuw hier, kun je dat eens toelichten hoe dat werkt..?

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Verwijderd
Geef een bepaalde hoeveelheid te verwerken informatie aan een brein met beperkte capaciteit, en je stapt mijn wereld binnen zonder enig filter.D-Ed schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:34:
[...]
Ik ben nieuw hier, kun je dat eens toelichten hoe dat werkt..?
Verwijderd
Ik ben sinds 2017 op zoek naar die moonshot parel in de zee van shitcoins, en dan blijkt dat het al die tijd een aandeel is geweest...Luuk schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:24:
Heb ik ergens de note gemist dat het aandeel Tesla nu de nieuwe bitcoin is?
Alsof je levenslang zoekt naar een schat op Antartica en er op je sterfbed achterkomt dat die schat in je achtertuin lag begraven...
Benieuwd wanneer Tesla stock overgaat op blockchain met P.O.S. en een 20k moonshot doet net als Bitcoin in 2017... Elon's twitter maar even in de gaten houden.
Nee, maar heeft wel zo laag gestaan. Hier alles veilig op het droge gekregen hoor dus maak je geen zorgen

Edit: Ondertussen is IOTA weer in de top 20 te vinden (17e plek ondertussen). Redelijke shitshow (intern gezeik tussen de founders) sinds gister aan de gang daar die ze redelijk handig aan het oplossen zijn ..
[ Voor 27% gewijzigd door D-Ed op 03-02-2020 18:01 ]
Van mij mag bitcoin wel even terug gaan naar de 9000, dan kan ik mooi wat inslaan. Daarna 10K testen en to the moon.
Of terug naar de 4K. zoals een jaar geleden, helaas koopt er dan bijna niemand hier op dit forum en heeft men het alleen over de ondergrens van 1.8K.LorenzoG schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:21:
Van mij mag bitcoin wel even terug gaan naar de 9000, dan kan ik mooi wat inslaan. Daarna 10K testen en to the moon.

Laat ie daar maar heen gaan dan.RaptorXS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:32:
[...]
Of terug naar de 4K. zoals een jaar geleden, helaas koopt er dan bijna niemand hier op dit forum en heeft men het alleen over de ondergrens van 1.8K.
XRP = trash
Verwijderd
Let op de datum:Tominatie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:34:
When Tesla $1000?![]()
![]()
Ondertussen alweer $740, bizar
Taro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:22:
@Verwijderd Misschien zijn Tesla aandelen een betere keuze voor je?
Goddamn, Jaapio.
Volgend jaar denk. Solar & storage gaat nu pas groeien.Tominatie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:34:
When Tesla $1000?![]()
![]()
Ondertussen alweer $740, bizar
Ark-invest heeft inmiddels 7000 dollar bullcase uitgegeven
[ Voor 12% gewijzigd door PWSteal op 03-02-2020 18:57 ]
Kobalt, een primair onderdeel van de accu's van elektrische auto's wordt onder primitieve omstandighedenEdwin__ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:53:
[...]
Volgend jaar denk. Solar & storage gaat nu pas groeien.
Ark-invest heeft inmiddels 7000 dollar bullcase uitgegeven
o.a. in Kongo, uit de grond gehaald door kinderen.
De elektriciteit die nodig is om de accu's op te laden wordt gewaarborgd door energiecentrales (gas en kolen) en niet door zonnepanelen of windmolens.
Zonder subsidie was de elektrische auto allang dood.
Leve waterstof en kernenergie. en de BTC natuurlijk
Snap sowieso niet dat Nederland weer mee moest gaan met elektrische auto's, stinkhokken zijn het.RaptorXS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:06:
[...]
Kobalt, een primair onderdeel vande accu's elektrische auto's wordt onder primitieve omstandigehden
De elektriciteit die nodig is om de accu's op te laden wordt gewaarborgd door energiecentrales (gas en kolen) en niet door zonnepanelen of windmolens.
Idd waterstof en een grote kernenergiecentrale op de Maasvlakte.
Daarnaast draaien de huidige centrales niet constant waardoor ze veel vervuilender zijn en dit alles is weer te danken aan windmolens en zonnepanelen.
XRP = trash
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:50:
[...]
Let op de datum:
[...]
[...]
![]()
Goddamn, Jaapio.
Mijn stop losses bij Tesla gaan weer een stukje omhoog, 16% vandaag om precies te zijn

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Het percentage kobalt in Tesla accu's zit op ongeveer 3%, met de verwachting dat ze met enkele jaren kobalt vrij zullen zijn. Concurrentie zit nog op 12+ procent.RaptorXS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:06:
[...]
Kobalt, een primair onderdeel vande accu's elektrische auto's wordt onder primitieve omstandigehden
De eketriciteit die nodig is om de accu's op te laden wordt gewaarborgd door energiecentrales (gas en kolen) en niet door zonnepanelen of windmolens.
https://www.ad.nl/auto/ac...lektrische-vw-s~af4d79a4/
Tesla gaat dit jaar hun solar productie opschalen.
nieuws: Tesla-zonnepanelen komen in 2020 in Europa met huuroptie
Olie-industrie is groote subsidie vanger ter wereld.
https://www.volkskrant.nl...s-voor-duurzame~b1fa54a3/
Waterstof gaat hem voor personen vervoer nooit worden. Prijs per km is waar het omgaat, en die is per definitie bij puur elektrisch lager als bij waterstof vanwege de ineffeciente opwekking, transport en verbranding. De enige reden dat het gepushed wordt is omdat big-oil bang is zijn grip op de markt te verliezen. Als iedereen zelf voorzienend met stroom is, kunnen ze namelijk niets verdienen.
Maar we raken off-topic.
Verwijderd
Het is je gegund, vriendTaro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:12:
[...]
Mijn stop losses bij Tesla gaan weer een stukje omhoog, 16% vandaag om precies te zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat geef je ons te drinken op de BBQ?

Als je nu in wil stappen en geen enkele basiskennis hebt gaat dat grote geld het ook niet worden, nu niet en nooit niet.Dirk_Fransen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:32:
[...]
Klopt.. alleen is het "grote" geld te verdienen als je ergens instapt voordat het uit de kinderschoenen komt. Daar hoort natuurlijk ook een evenredig risico bij.
Dat zijn mensen die bij een beetje paniek meteen op de sell knop rammen, verlies pakken en vervolgens kl#te BTC roepen. De weak hands zoals men ze hier pleegt te noemen.
Bij dat soort mensen kan ik maar 1 ding denken, doe maar lekker niet guppie.
Hamburgers, peper , sambal , chutney, zonnepanelen, tesla, thuis accu's, shell, cobalt winning.Edwin__ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:12:
[...]
Het percentage kobalt in Tesla accu's zit op ongeveer 3%, met de verwachting dat ze met enkele jaren kobalt vrij zullen zijn. Concurrentie zit nog op 12+ procent.
https://www.ad.nl/auto/ac...lektrische-vw-s~af4d79a4/
Tesla gaat dit jaar hun solar productie opschalen.
nieuws: Tesla-zonnepanelen komen in 2020 in Europa met huuroptie
Olie-industrie is groote subsidie vanger ter wereld.
https://www.volkskrant.nl...s-voor-duurzame~b1fa54a3/
Waterstof gaat hem voor personen vervoer nooit worden. Prijs per km is waar het omgaat, en die is per definitie bij puur elektrisch lager als bij waterstof vanwege de ineffeciente opwekking, transport en verbranding. De enige reden dat het gepushed wordt is omdat big-oil bang is zijn grip op de markt te verliezen. Als iedereen zelf voorzienend met stroom is, kunnen ze namelijk niets verdienen.
Maar we raken off-topic.
waterstof past daar prima tussen ik zie het probleem niet
- Taro
- Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:16:
[...]
Het is je gegund, vriend![]()
Wat geef je ons te drinken op de BBQ?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
verrek ik vergeet de knakworsten, voedselbank, bbq en biertwain4me schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:18:
[...]
Hamburgers, peper , sambal , chutney, zonnepanelen, tesla, thuis accu's, shell, cobalt winning.
waterstof past daar prima tussen ik zie het probleem niet

Je vergeet ook dat daar de edit knop voor is en ze hier liever niet hebben dat je jezelf quote.twain4me schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:20:
[...]
verrek ik vergeet de knakworsten, voedselbank, bbq en bier
gaarne een TR aan te maken en niet te reageren in het topic.Crypts schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:21:
[...]
Je vergeet ook dat daar de edit knop voor is en ze hier liever niet hebben dat je jezelf quote.
De daily candle begint wel een beetje lelijk te worden ondertussen.
Klopt, 1 jan. 7200 en nu nog maar 9200. Shit Happens.The_Goat schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:27:
edit: maar voor de daliy, klopt.
[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 03-02-2020 19:35 ]
Verwijderd
Is het niet een geniaal idee om een blockchain te starten op kernenergie? Met PoR (Proof of Radiation)?
Te minen met waterstof gedreven mini reactors.
Ticker: NUCL
Circulating supply: 10.000 MsV
Dit is de toekomst boys.
Dit is de toekomst boys.
Waterstof is geen goede oplossing en zelfs als je 100% kolen gebruikt om je Tesla te laden is dit nog beter omdat een energiecentrale behoorlijk efficient is. De elektrische auto is gewoon de beste oplossing die er is.Mr_Ripple schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Snap sowieso niet dat Nederland weer mee moest gaan met elektrische auto's, stinkhokken zijn het.
Idd waterstof en een grote kernenergiecentrale op de Maasvlakte.
Daarnaast draaien de huidige centrales niet constant waardoor ze veel vervuilender zijn en dit alles is weer te danken aan windmolens en zonnepanelen.

Tesla chart ziet er ondertussen echt wel topped out uit, vraag me echt af welke idioot daar nu nog in stapt
Alle shorters die al miljarden hebben verlorenThe_Goat schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:49:
Tesla chart ziet er ondertussen echt wel topped out uit, vraag me echt af welke idioot daar nu nog in stapt
- Taro
- Niet online
Top, ben voor 50% ingestapt, want Bitcoin ketst vooralsnog mooi af op de top van 19 januariThe_Goat schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:27:
Mooi idee! Zijn vást wel wat Tweakers voor te porrenVerwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:32:
Is het niet een geniaal idee om een blockchain te starten op kernenergie? Met PoR (Proof of Radiation)?
Dit is de toekomst boys.

Ik. Meester FOMO himself. Ook gewoon weten dat je het niet moet doen. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dan precies het tegenovergestelde. Bij een goede dip verkoop ik dan weer om de prijs daarna linea recta naar de maan te zien vertrekken. Ik heb daar patent op. Ook een gave.The_Goat schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:49:
Rookworst zonder r is ook worst.
- Taro
- Niet online
@Bartvandelaar Ik zeg hier net nog tegen mijn vrouw: Tesla aandeel lijkt op Bitcoin eind 2017, iets dat zo snel stijgt kan ook enorm snel dalen. Ik was al voorzichtig, maar ik neig er nu naar om 50% naar fiat om te zetten. Maar dat dacht ik 1 week geleden ook en 2 weken geleden ook, toen niet gedaan, dus misschien moet ik nu ook maar gewoon blijven zitten, want ik heb wel echt vertrouwen in het bedrijf en de toekomst.
Verwijderd
Gaat naar 15k in 2024, bullisch case dan he. Las ik op TwEaKeRs. (En ark invest)Bartvandelaar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:53:
[...]
Ik. Meester FOMO himself. Ook gewoon weten dat je het niet moet doen. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dan precies het tegenovergestelde. Bij een goede dip verkoop ik dan weer om de prijs daarna linea recta naar de maan te zien vertrekken. Ik heb daar patent op. Ook een gave.
Succes maat. Ik hoop dat ie nog ff klimt.
Verwijderd
Met jouw instap en een goede stoploss zit je toch gebeiteld?Taro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:56:
@Bartvandelaar Ik zeg hier net nog tegen mijn vrouw: Tesla aandeel lijkt op Bitcoin eind 2017, iets dat zo snel stijgt kan ook enorm snel dalen. Ik was al voorzichtig, maar ik neig er nu naar om 50% naar fiat om te zetten. Maar dat dacht ik 1 week geleden ook en 2 weken geleden ook, toen niet gedaan, dus misschien moet ik nu ook maar gewoon blijven zitten, want ik heb wel echt vertrouwen in het bedrijf en de toekomst.
Stel dat ie over 2 maanden op 1.5k staat?
Alles kan. Dit is stocks
- Taro
- Niet online
Klopt, maar holden is niet mijn ding, ik vind dit al een hele prestatie...Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:06:
[...]
Met jouw instap en een goede stoploss zit je toch gebeiteld?
Stel dat ie over 2 maanden op 1.5k staat?
Alles kan. Dit is stocks

ETH/USD lijkt ook redelijk topped out. Moon mission aborted in 3, 2, 1...
Een blik in de toekomst van de winter in het jaar 2030...PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:38:
[...]
Waterstof is geen goede oplossing en zelfs als je 100% kolen gebruikt om je Tesla te laden is dit nog beter omdat een energiecentrale behoorlijk efficient is. De elektrische auto is gewoon de beste oplossing die er is.
[Afbeelding]
Hevige sneeuwstormen en koude hebben heel Nederland in hun greep...
Zonnepanelen zijn verstopt onder een dik pak sneeuw, windmolens zijn uitgeschakeld. Kolencentrales zijn er niet meer en de gasproductie stagneert. Verbrandingsmotoren, oliegestookte verwarming, houtkachels, kettingzagen en BBQ’s zijn verboden.
Op de snelwegen staan kilometers-lange files van elektrische auto’s, waarvan de accu’s gedurende de nacht zijn leeg verbruikt. De eveneens elektrische Hulpdiensten, zijn daar ook slachtoffer van.
Zelfs bij een minimale weersverbetering kan het vrachtverkeer niet op eigen kracht verder en moeten één voor één afgesleept worden waarbij helaas de ingezette defensie voertuigen wegens een tekort hieraan, niets kan uitrichten.
Elektrische bagger en watermolens zijn wegens gebrek aan energie slechts minimaal inzetbaar. Wegens de enorm toegenomen vraag produceren raffinaderijen noch benzine en diesel, die het slechts in geringe hoeveelheden in noodopslag geeft.
De Nederlandse regering confisqueert alle nog inzetbare Oldtimers met verbrandingsmotor. Deze verouderde, maar betrouwbare techniek is helaas mondjesmaat beschikbaar. Deze techniek is alleen nog leverbaar door een aantal Oostblok landen en Iran. Echter zijn deze door het winterweer en de stroomstoring uitgevallen spoortraject èn de inspraak van de Verenigde Staten van Amerika onmogelijk te leveren.
Gezondheidszorg, scholen, de levensmiddelenbranche alsmede de overige industrie functioneren niet meer.
In de schoonste lucht vieren bijna doodgevroren en verhongerende Midden-Europeanen de succesvolle Energie transitie, natuurlijk zonder vuurwerk, alcohol of zelfs een gegrilde braadworst, hetzij deze is vegetarisch...
Tot zover dit vooruitzicht in de toekomst van ons geweldige Nederland!
Raar gevoel erbij, of niet?
Het vreemde is dat dit scenario niet eens zo onvoorstelbaar is....
XRP = trash
Op welk platform is dit? Niet dat ik nog durf in te stappen.Taro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Klopt, maar holden is niet mijn ding, ik vind dit al een hele prestatie...
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
@Mr_Ripple Sneeuw in 2030 is wel heel ver gezocht, daarna ben ik gestopt met lezen 
DeGiro. Als je wil beginnen: Pm voor referralDJ-Promo schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:09:
[...]
Op welk platform is dit? Niet dat ik nog durf in te stappen.
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 03-02-2020 20:11 ]
Verwijderd
Maar je zit er in voor een, achteraf geziene, habbekrats... Verwacht je de winst iets te zien teruglopen? Of ben je bang dat een eventuele stoploss niet getriggerd wordt? Of wil je je positie vergroten door trading?Taro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Klopt, maar holden is niet mijn ding, ik vind dit al een hele prestatie...
[Afbeelding]
Tis ook wel een prestatie. Vooral de call om toen in te stappen dan
Sit back and enjoy the ride zou ik zeggen

Allemaal onzin van mensen die niet willen veranderen terwijl klimaatverandering een extreem groot probleem is. Zeggen dat je straks niet meer mag BBQ'en is dikke onzin de rest eigenlijk ook.
De zon geeft ons 10.000 keer meer energie dan we verbruiken, daar geen gebruik van maken is enorm dom. Kernenergie is ook maar een tijdelijke oplossing met enorme problemen er omheen. We hebben een prachtige kernfusiereactor in de ruimte met alle energie die we ooit nodig zullen hebben voor de komende miljarden jaren. Het enige wat we hoeven te doen is er genoeg van opvangen en technieken ontwikkelen om de boel op te slaan.
Al die zeikerds die zeggen dat Nederland maar een klein land is een hard roepen dat China niets zou doen, sorry hoor, maar hou toch op zeg. Laat staan die flapdrol van een Baudet die ontkent dat er een probleem is.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2020 20:20 ]
Dat we een paar makke winters achter de rug hebben wil niet zeggen dat winter nooit meer terug komt.Taro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:09:
@Mr_Ripple Sneeuw in 2030 is wel heel ver gezocht, daarna ben ik gestopt met lezen
XRP = trash
Ik weet niet uit welke tijd jij komt en ik heb al het nodige van die klimaatonzin voorbij zien komen de afgelopen decennia.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:18:
[...]
Allemaal onzin van mensen die niet willen veranderen terwijl klimaatverandering een extreem groot probleem is. Zeggen dat je straks niet meer mag BBQ'en is dikke onzin de rest eigenlijk ook.
De zon geeft ons 10.000 keer meer energie dan we verbruiken, daar geen gebruik van maken is enorm dom. Kernenergie is ook maar een tijdelijke oplossing met enorme problemen er omheen. We hebben een prachtige kernfusiereactor in de ruimte met alle energie die we ooit nodig zullen hebben voor de komende miljarden jaren. Het enige wat we hoeven te doen is er genoeg van opvangen en technieken ontwikkelen om de boel op te slaan.
Al die zeikerds die zeggen dat Nederland maar een klein land is een hard roepen dat China niets zou doen, sorry hoor, maar hou toch op zeg.
Allemaal gezwets in de ruimte, behalve gif lozen in rivieren of zee.
Als je wat aan het klimaat wilt doen, drink Corona!
XRP = trash
Alle klimaat wappies moeten verplicht afgesloten worden van de elektriciteitvoorziening als het niet waait of de zon niet schijnt. Het waarom? Het electriciteitsnet is overbelast door ze.Mr_Ripple schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:09:
[...]
Een blik in de toekomst van de winter in het jaar 2030...
Hevige sneeuwstormen en koude hebben heel Nederland in hun greep...
Zonnepanelen zijn verstopt onder een dik pak sneeuw, windmolens zijn uitgeschakeld. Kolencentrales zijn er niet meer en de gasproductie stagneert. Verbrandingsmotoren, oliegestookte verwarming, houtkachels, kettingzagen en BBQ’s zijn verboden.
Op de snelwegen staan kilometers-lange files van elektrische auto’s, waarvan de accu’s gedurende de nacht zijn leeg verbruikt. De eveneens elektrische Hulpdiensten, zijn daar ook slachtoffer van.
Zelfs bij een minimale weersverbetering kan het vrachtverkeer niet op eigen kracht verder en moeten één voor één afgesleept worden waarbij helaas de ingezette defensie voertuigen wegens een tekort hieraan, niets kan uitrichten.
Elektrische bagger en watermolens zijn wegens gebrek aan energie slechts minimaal inzetbaar. Wegens de enorm toegenomen vraag produceren raffinaderijen noch benzine en diesel, die het slechts in geringe hoeveelheden in noodopslag geeft.
De Nederlandse regering confisqueert alle nog inzetbare Oldtimers met verbrandingsmotor. Deze verouderde, maar betrouwbare techniek is helaas mondjesmaat beschikbaar. Deze techniek is alleen nog leverbaar door een aantal Oostblok landen en Iran. Echter zijn deze door het winterweer en de stroomstoring uitgevallen spoortraject èn de inspraak van de Verenigde Staten van Amerika onmogelijk te leveren.
Gezondheidszorg, scholen, de levensmiddelenbranche alsmede de overige industrie functioneren niet meer.
In de schoonste lucht vieren bijna doodgevroren en verhongerende Midden-Europeanen de succesvolle Energie transitie, natuurlijk zonder vuurwerk, alcohol of zelfs een gegrilde braadworst, hetzij deze is vegetarisch...
Tot zover dit vooruitzicht in de toekomst van ons geweldige Nederland!
Raar gevoel erbij, of niet?
Het vreemde is dat dit scenario niet eens zo onvoorstelbaar is....
Gelukkig helpt de dubbele elek.meter wel, die wordt niet voor niks verplicht ingevoerd.
En het geloof in de overheid ben ik allang verloren na een spaarloonregeling en een grijs kenteken.
Maar ik zie wel kansen voor de BTC.
Pfffff.....Mr_Ripple schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:23:
[...]
Ik weet niet uit welke tijd jij komt en ik heb al het nodige van die klimaatonzin voorbij zien komen de afgelopen decennia.
Allemaal gezwets in de ruimte, behalve gif lozen in rivieren of zee.
Als je wat aan het klimaat wilt doen, drink Corona!
Sowieso, genoeg dingen in het verleden waren geen onzin. Problemen als het gat in de ozonlaag waar we dingen hebben aangepast om dat op te lossen. Zelfde verhaal met zure regen.
Wat betreft klimaatverandering, daar is geen enkele twijfel meer over: https://futurism.com/climate-change-caused-humans
Verwijderd
Nou ik heb het voortouw genomen vandaag. Lekker op de fiets naar het werk. Heerlijk. Mijn spartamet valt namelijk uit bij het gasgeven nadat ik laatst door een flinke kuil gereden ben. Waarschijnlijk zit het vlottertje vast.
Tevens rot de uitlaat compleet weg en klinkt hij als een grasmaaier nu.
Ik zal je zeggen; na een kilometer fietsen was ik echt kapot. Echt man. Ik schrok er eigenlijk van. Ik had wel flinke wind tegen, ter verdediging.
Ik ga weer wat vaker de fiets pakken. (Sowieso totdat mijn nieuwe uitlaatje, twee componenten hittevaste lak, zuigerveer en pakkingen voor de carburateur binnen zijn.)
Tevens rot de uitlaat compleet weg en klinkt hij als een grasmaaier nu.
Ik zal je zeggen; na een kilometer fietsen was ik echt kapot. Echt man. Ik schrok er eigenlijk van. Ik had wel flinke wind tegen, ter verdediging.
Ik ga weer wat vaker de fiets pakken. (Sowieso totdat mijn nieuwe uitlaatje, twee componenten hittevaste lak, zuigerveer en pakkingen voor de carburateur binnen zijn.)
- Taro
- Niet online
Dat, maar, net daalde de koers 2-3% om daarna weer 3,5% te stijgen en nu staan ze op 17,27%, het kan alle kanten op, de kans dat je verkeerd gokt is groot want dit is geen gewone groei met TA mogelijkheden, daarnaast is iedere cent extra nu een nieuwe ATH. Ook is het lastiger om met aandelen je aantal te verhogen, omdat je ze per heel aandeel moet kopen in tegenstelling tot cryptocurrency. Dus pas met 752 Dollar marge kan ik er weer 1 bijkopen.Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:13:
[...]
Of wil je je positie vergroten door trading?
Dus ik blijf gewoon zitten en de stop losses verhogen. Ik wil natuurlijk niet over 3 jaar gequote worden als de knakker die ze voor een schijntje weg heeft gedaan
True, de slee mag hopelijk de komende maanden nog minimaal 1x de schuur uit.Mr_Ripple schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:19:
[...]
Dat we een paar makke winters achter de rug hebben wil niet zeggen dat winter nooit meer terug komt.
@Verwijderd Toen ik vrijdagavond naar de kroeg fietste had ik al na 200 meter kramp in mijn bovenbeen, samen in de kroeg besloten om te gaan mountainbiken in de weekenden, zo kan het ook
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 03-02-2020 20:38 ]
Daar heb je zeker een punt, helaas warmt de aarde op sinds de ontzwaveling van diesels, wat weer gedaan werd om zure regen tegen te gaan.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:26:
[...]
Pfffff.....
Sowieso, genoeg dingen in het verleden waren geen onzin. Problemen als het gat in de ozonlaag waar we dingen hebben aangepast om dat op te lossen. Zelfde verhaal met zure regen.
Dus met het oplossen van het ene probleem is er een ander ontstaan.
Gelukkig regelt de natuur het meeste zelf, daarom ook hier een daar een bosbrand/vulkaanuitbarsting.
Wat slecht is voor ons, is prima voor de natuur.
Maar geen gezeik verder, jij hebt jouw mening en ik de mijne.
BTC to the moon!
XRP = trash
psies en Vergeet lood houdende benzine niet. big oil heeft toen wetenschappelijk laten aantonen dat lood overal in zat, hun argument lood in benzine is niet gevaarlijk want lood komt van nature voor in de natuur. een slimme onderzoeker is toen naar het poolijs gegaan om aan te tonen dat het in de eeuwige ijslaag niet zat.en ontkrachte daarmee het hele big oil verhaal.PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:26:
[...]
Pfffff.....
Wat betreft klimaatverandering, daar is geen enkele twijfel meer over: https://futurism.com/climate-change-caused-humans
Conclusies in rapporten zijn koopbaar en vormbaar, ze voor zoete koek aannemen is heel erg dom.
Vooraf aannemen dat het onzin is is nog veel dommer.
- Taro
- Niet online
Net als cyanide, dat komt ook in de natuur voor, maar je krijgt het toch liever niet binnen...
Waarom krijg ik op Facebook allemaal suggesties voor dergelijke dingen op de muur?
Waarom krijg ik op Facebook allemaal suggesties voor dergelijke dingen op de muur?

Taro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:42:
Net als cyanide, dat komt ook in de natuur voor, maar je krijgt het toch liever niet binnen...
[Afbeelding]

Heb je het hardop over 10k Vegeta's gehad waar je telefoon bij was?
Ik heb op Twitter wel wat interessante dingen voorbij zien komen qua bollingerbands en iets als bearish divergence is natuurlijk ook wel altijd een ding. Aan de andere kant begint het een moon en fomo run te worden waarbij het nog wel verder kan, maar het houdt ergens een keer goed op. 15% of meer op een dag gaat nergens meer over. Zoals je zelf ook al zei lijkt het op Bitcoin tegen de 20k aan. Aan de andere kant, fuck it, stop loss er op en moonTaro schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:31:
[...]
want dit is geen gewone groei met TA mogelijkheden
Dat de mens de oorzaak is van klimaatverandering is inmiddels een feit geworden. Tot nu toe valt het allemaal nog wel mee en tegen de tijd dat het echt erg gaat worden zijn wij er niet meer. Alleen tegen die tijd heeft de mensheid ook wel echt enorme problemen als de boel een graad of 3 opwarmt en laat staan 6. Wat te doen en hoe blijft altijd een discussie, alleen mensen die ontkennen dat er geen probleem is, dat vind ik nergens over gaan. Meer dan genoeg bewijs dat het een enorm probleem is. En ja, de natuur regelt het inderdaad zelf wel, alleen voor de mensen die er over 150 jaar zijn die zullen dan wel enorme problemen hebben.Mr_Ripple schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:34:
[...]
Daar heb je zeker een punt, helaas warmt de aarde op sinds de ontzwaveling van diesels, wat weer gedaan werd om zure regen tegen te gaan.
Dus met het oplossen van het ene probleem is er een ander ontstaan.
Gelukkig regelt de natuur het meeste zelf, daarom ook hier een daar een bosbrand/vulkaanuitbarsting.
Wat slecht is voor ons, is prima voor de natuur.
PrimaMaar geen gezeik verder, jij hebt jouw mening en ik de mijne.
Ik ken dat verhaal inderdaad. Werd ook goed uitgelegt in de Cosmos serie. Sowieso een serie waarvan ik vind dat het een must watch is voor iedereen. Het geeft wel aan wat bedrijven willen doen om maar geld te verdienen, dat er mensen aan dood gaan boeit ze weinig. Zie ook bijvoorbeeld recent Boeing.twain4me schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:38:
[...]
psies en Vergeet lood houdende benzine niet. big oil heeft toen wetenschappelijk laten aantonen dat lood overal in zat, hun argument lood in benzine is niet gevaarlijk want lood komt van nature voor in de natuur. een slimme onderzoeker is toen naar het poolijs gegaan om aan te tonen dat het in de eeuwige ijslaag niet zat.en ontkrachte daarmee het hele big oil verhaal.
Conclusies in rapporten zijn koopbaar en vormbaar, ze voor zoete koek aannemen is heel erg dom.
Vooraf aannemen dat het onzin is is nog veel dommer.
Wat betreft de rapporten van klimaatverandering zijn er veel te veel wetenschappers die het allemaal eens zijn en wanneer er iets niet klopt wordt dat ook direct door andere mensen aangeven. Inmiddels zit het op Sigma 5 niveau en dan is er geen twijfel meer. Helaas lopen er nog te veel mensen rond zoals Baudet die het ontkennen waardoor de achterban het ook maar onzin gaat vinden terwijl het zo enorm belangrijk is dat we als mensheid er iets aan doen. Mensen die de feiten niet geloven zullen ook nooit wat willen doen. Wat wel te doen en hoe blijft lastig, maar weten dat het een probleem is blijft altijd de eerste stap.
In een wereld waarin wij ons in ons gedrag, beleid, keuzes en stemgedrag deels laten bepalen door onze angsten, is angst handelswaar geworden. Wie de knop bezit waarmee angst bewerkstelligd, bezworen of gemanipuleerd kan worden, heeft duidelijk goud in handen. Gelukkig bezit niemand deze knop. Of toch wel?PilatuS schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:46:
[...]
Ik heb op Twitter wel wat interessante dingen voorbij zien komen qua bollingerbands en iets als bearish divergence is natuurlijk ook wel altijd een ding. Aan de andere kant begint het een moon en fomo run te worden waarbij het nog wel verder kan, maar het houdt ergens een keer goed op. 15% of meer op een dag gaat nergens meer over. Zoals je zelf ook al zei lijkt het op Bitcoin tegen de 20k aan. Aan de andere kant, fuck it, stop loss er op en moon
[...]
Dat de mens de oorzaak is van klimaatverandering is inmiddels een feit geworden. Tot nu toe valt het allemaal nog wel mee en tegen de tijd dat het echt erg gaat worden zijn wij er niet meer. Alleen tegen die tijd heeft de mensheid ook wel echt enorme problemen als de boel een graad of 3 opwarmt en laat staan 6. Wat te doen en hoe blijft altijd een discussie, alleen mensen die ontkennen dat er geen probleem is, dat vind ik nergens over gaan. Meer dan genoeg bewijs dat het een enorm probleem is. En ja, de natuur regelt het inderdaad zelf wel, alleen voor de mensen die er over 150 jaar zijn die zullen dan wel enorme problemen hebben.
[...]
Prima
[...]
Ik ken dat verhaal inderdaad. Werd ook goed uitgelegt in de Cosmos serie. Sowieso een serie waarvan ik vind dat het een must watch is voor iedereen. Het geeft wel aan wat bedrijven willen doen om maar geld te verdienen, dat er mensen aan dood gaan boeit ze weinig. Zie ook bijvoorbeeld recent Boeing.
Wat betreft de rapporten van klimaatverandering zijn er veel te veel wetenschappers die het allemaal eens zijn en wanneer er iets niet klopt wordt dat ook direct door andere mensen aangeven. Inmiddels zit het op Sigma 5 niveau en dan is er geen twijfel meer. Helaas lopen er nog te veel mensen rond zoals Baudet die het ontkennen waardoor de achterban het ook maar onzin gaat vinden terwijl het zo enorm belangrijk is dat we als mensheid er iets aan doen. Mensen die de feiten niet geloven zullen ook nooit wat willen doen. Wat wel te doen en hoe blijft lastig, maar weten dat het een probleem is blijft altijd de eerste stap.
Stel dat er één plek zou zijn waar al onze angsten worden gemaakt. Hoe zou zo’n plek eruitzien? Hoe worden alarmerende krantenkoppen, rampscenario’s en suggestieve nieuwsberichten geproduceerd? Hoe worden ze professioneel getest, uitgerold en geoptimaliseerd? En wie profiteert hiervan?
In de jaren vijftig kwam er voor het eerst een boek van nijntje uit, naar het verhaal dat Dick Bruna zijn destijds één jaar oude zoontje vertelde over een konijntje dat ze eerder die dag in de duinen van Egmond aan Zee hadden gezien. Andere bronnen geven aan dat nijntje is gebaseerd op het pluchen konijn van Bruna's zoon.
Drie maanden later stal een prototype van de Lamborghini 350 GTV de show op de jaarlijkse autosalon van Genève van 1963. Het was gesierd met een radiatorembleem van een aanvallende stier (het logo van de tractorenbouwer), die zich de komende veertig jaar fel zou weten te meten met het steigerende Ferrari-paard.
Verwijderd
Weet je wat het is; deze planeet is gewoon niet gebouwd voor zoveel mensen die allemaal in luxe leven.
Gaat em niet worden.
Gaat em niet worden.
Heb een uitbarsting van de Etna vulkaan ooit life gezien en sinds die tijd lach ik om de klimaat wappies.Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:57:
Weet je wat het is; deze planeet is gewoon niet gebouwd voor zoveel mensen die allemaal in luxe leven.
Gaat em niet worden.
Terwijl de BTC op 9.3K. staat om ontopic te blijven.
Angst regeert, heb je meteen het antwoord op je vraag.Dhr. Satoshi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:54:
[...]
In een wereld waarin wij ons in ons gedrag, beleid, keuzes en stemgedrag deels laten bepalen door onze angsten, is angst handelswaar geworden. Wie de knop bezit waarmee angst bewerkstelligd, bezworen of gemanipuleerd kan worden, heeft duidelijk goud in handen. Gelukkig bezit niemand deze knop. Of toch wel?
Overigens is het niet deels maar grotendeels. Angst is imho de sterkste motivator om iets wel danwel niet te doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!