Imgnrydrmr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:02:
[...]
Ik heb hetzelfde... In het begin altijd maar twijfelen om wel of niet in of uit te stappen waardoor ik altijd te laat was. Ik herinner mij VeChain nog... En maar staren naar die candles zonder er eigenlijk iets van te snappen.
Nu leg ik me op voorhand een doel op: dan stap ik in, dan stap ik uit, daar neem ik m'n verlies. Gaat ie hoger? Fijn, er komt wel weer een nieuw moment. En nu heb ik mijn eerste voorzichtige winst terwijl het hiervoor rampzalig was. En dat voelt zo fijn!
Niet alle manieren van handelen werken bij iedereen.
Een vraagje: weet er iemand hoelang het momenteel duurt om LTC van één exchange naar de andere te sturen? Ik ben eindelijk verified bij Kraken (danku customer support!) dus zou m'n LTC naar daar willen brengen maar het mag in deze markt geen 2 uur duren

Dat is denk ik het belangrijkste en ook een reden dat ik niet gek veel met TA doe. Niet elke manier van handelen past bij iedereen, na verloop van tijd ga je je eigen manier ontwikkelen die meegroeit met de munt(en) waar je het meest in handelt, het koersverloop is ook niet bij elke munt hetzelfde. Consequent winstje na winstje pakken voelt echt veel beter dan wachten op die ene grote klapper. Kan me nog goed herinneren dat ik met XRP eind 2017 in een uurtje oid €1800+ pakte, de euforie was groot maar duurde niet eens zo gek lang. Omdat ik niet echt een doel nog had toen was het de volgende dag alweer €1500 in een markt die voornamelijk groeiende was, dat was ook best knap.

Dat was ook meteen het moment dat ik bedacht 'okee, je had gewoon mazzel en nu moet je een plan gaan maken'. Sindsdien hou ik me, op een paar slippertjes na, aan dat plan en dat werkt prima. Die paar slippertjes pakten overigens 50/50 uit waardoor ik netto geen verlies maar ook geen winst had, was dus vooral zonde van de tijd. Voelde qua spanning ook meer als gokken en spanning had en heb ik genoeg in mijn leven, niet meer doen dus.
LTC was heel snel maar tegenwoordig kan het nog best even duren afhankelijk van de exchange en hoeveel fee die mee geven. Ik heb de afgelopen keren toch nog zo'n 45 minuten moeten wachten om van Biki naar CB pro te gaan. Laatste tijd heb ik met Doge meer succes maar zoals gezegd, dat ligt echt aan de exchange, sommigen verwerken ook alleen batches dus kan het nog langer duren.
Mijn ervaring in het algemeen is eigenlijk dat het over de gehele linie trager gaat dan 2/3 jaar geleden met als voorlopig dieptepunt een transfer van iets van 14,5 uur met ETC maar ik heb nooit precies uitgezocht waarom het zo lang duurde.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.