Ik hou er gewoon altijd rekening mee dat de Bitcoin koers weer naar <100 kan gaan. Niet vandaag, morgen of over een maand of een half jaar, maar laten we zeggen binnen 5-20 jaar. En om wat voor reden dan ook, omdat men interesse verliest, er een goed alternatief komt, een bug in de code wordt gevonden waardoor er ineens 100.000 extra Bitcoin in omloop komt (niet heel vreemd voorbeeld, er is immers al een bug geplet die het mogelijk maakte meer Bitcoins te minen), etc.
Voor veel mensen die instappen is het niet de vraag of, maar wanneer de 100.000 wordt aangetikt. Zo sta ik er niet in. Ja, die 100.000 kan worden aangetikt, maar de 500 ook, zonder ooit weer naar 100.000 te gaan. Ik hou alle opties open, redelijk realistisch vind ik zelf, maar zo denkt niet iedereen er over.
Omdat ik zo denk is het voor mij ook lastig om te holden als de koers voor langere tijd daalt. Voor een permabull is dat anders, die kan prima holden want de koers gaat er volgens zijn of haar gevoel toch altijd weer bovenop komen.
Ja, kijk je terug dan zet Bitcoin iedere keer toch weer een ATH neer, dat verwacht ik ook echt wel opnieuw te zien, ik verklaar Bitcoin ook zeker niet dood (al zullen mensen wel naar dit bericht verwijzen, mijn toelichting niet begrijpen en daardoor dit mogelijk wel zo interpreteren...). Maar niets is voor de eeuwigheid, zo ook Bitcoin niet. Ik heb echt wel vertrouwen in een stijgende koers, een nieuwe bullrun, etc. maar een nieuwe bearmarkt kan ook maar zo, met sub 3.000 bedragen en dat speelt wel constant in mijn achterhoofd.
Alle opties staan voor mij open en daardoor verdien ik misschien op termijn minder dan iemand die er anders naar kijkt, maar, als de koers wel ineens erg laag komt te staan zie ik dat als iets waar ik al rekening mee hield, terwijl een permabull hier de vraag weer komt stellen hoe dit nu heeft kunnen gebeuren en daardoor compleet verrast wordt. (De voorbeelden kennen we wel na een 900 Dollar daling binnen een uurtje

-> Ja sorry, iemand anders heeft eerder zijn winst gepakt dan dat jij dat wilde doen, shit happens.)
Uiteindelijk gaat het erom wanneer mensen winst nemen en ik denk dat er ook nog veel mensen zijn die direct als ze hun initiële inleg er weer uit kunnen halen dat direct doen. De 20k doorbreken zal niet makkelijk worden.
Afijn, ik vertrouw op Bitcoin, het kan een store of value zijn/worden, mogelijk kan er door LN vaker/beter mee betaald worden en waarschijnlijk zetten we wel weer een nieuwe ATH neer (anders zou ik zelf ook niets meer bezitten), maar ik blijf naar mijn idee realistisch en zit hier niet met oogkleppen op te wachten op die 100% vanzelfsprekende nieuwe ATH en bijv. bedragen van 100k, dat is immers niet zeker, maar de kans is wel aanwezig. En een groot deel van de alts zal afsterven, een groot deel zal overleven en sommige daarvan zullen IRL toepassingen krijgen. Dus ik heb op zich wel vertrouwen in cryptocurrency in het algemeen, maar het speculeren met de koers zal ooit (>5 jaar?) minder worden of stoppen omdat de verdeling tussen arm (geld erin pompen) en rijk (geld onttrekken) alleen maar groter zal worden.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV