Dat kan niet, btc zorgt er altijd eerst voor dat nieuwkomers rekt gaan, om vervolgens te moonen, zo werkt datScooper schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:19:
Ik kijk op de dollarkoers waar ik mijn order wil plaatsen en reken die waarde vervolgens om in euro's. Niet handig, maar via Coinbase blijkbaar niet echt een alternatief.
Over de 'nieuwe naam' gesproken. Ik lees hier al wel een tijd mee en ben vanaf eind oktober in tranches ingestapt. Met de dalende koers ging dat ideaal, waardoor ik nu wel redelijk mijn oorspronkelijke streefbedrag erin heb zitten. Als de rest ook zover is mag hij van mij nu dus wel omhoog
Goud en BTC toen Trump aangaf toch maar geen oorlog te gaan voeren:

Weer net iets te vroeg gekocht blijkbaar.. Jammer, had gehoopt vanavond nog wat kleine winstjes te kunnen pakken.PilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:40:
[Afbeelding]
Verwijderd
Mooizo. Ik heb kunnen afdwingen bij de baas dat we dit jaar een paar K van onze belasting teruggave in fysiek goud gaan stoppen, dus laat het maar mooi zakken.PilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:40:
[Afbeelding]
Heb ik weer een paar gram meer ergens in mei.
Dit zegt eigenlijk niets over hoe nu verder. Het geeft puur de reactie aan toen Trump zijn verhaaltje ging vertellen. Bitcoin was voor het hele verhaal al aan het stijgen en kreeg net zoals goud vannacht nog een extra duwtje omhoog toen de raketten uit Iran begonnen te vliegen. Dat extra stukje omhoog is nu weer ongedaan gemaakt, maar het staat los van het feit dat BTC al aan het stijgen was. Net een mooie bounce op de 8k en we gaan zien hoe het verder gaatAmens schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:45:
[...]
Weer net iets te vroeg gekocht blijkbaar.. Jammer, had gehoopt vanavond nog wat kleine winstjes te kunnen pakken.
Snap ik hoor. Ik mocht echter van de vrouw weer wat fiat BTC / whatever stoppen, eerste paar minuten ging het mooi, nu moet ik vanavond wellicht vertellen dat ik 30 euro heb verloren. Dat had ik liever anders gezienPilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:49:
[...]
Dit zegt eigenlijk niets over hoe nu verder. Het geeft puur de reactie aan toen Trump zijn verhaaltje ging vertellen. Bitcoin was voor het hele verhaal al aan het stijgen en kreeg net zoals goud vannacht nog een extra duwtje omhoog toen de raketten uit Iran begonnen te vliegen. Dat extra stukje omhoog is nu weer ongedaan gemaakt, maar het staat los van het feit dat BTC al aan het stijgen was. Net een mooie bounce op de 8k en we gaan zien hoe het verder gaat
Dat was de eerste leg down. Gok dat er nog wel een tweede leg down komt. Nog niet echt een bounce gehad. Laat m die gap maar even vullen van de CME futures en daarna weer omhoog. Is dat ook maar weer klaar 
@Amens Als je gaat kopen terwijl er al zon grote run omhoog is geweest dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je ergens top of the range zit te kopen. Dus dan moet je het maar voor lief nemen dat je investering eerst onder water komt te staan.
@Amens Als je gaat kopen terwijl er al zon grote run omhoog is geweest dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je ergens top of the range zit te kopen. Dus dan moet je het maar voor lief nemen dat je investering eerst onder water komt te staan.
[ Voor 37% gewijzigd door DAMAGE op 08-01-2020 18:59 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik klink misschien als een debiel, maar kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt in Jip & Janneke taal?DAMAGE schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:57:
Dat was de eerste leg down. Gok dat er nog wel een tweede leg down komt. Nog niet echt een bounce gehad. Laat m die gap maar even vullen van de CME futures en daarna weer omhoog. Is dat ook maar weer klaar
@Amens Nah niet als een debiel hoor. Die CME futures gap ontstaat altijd na het weekend als de markt daar weer open gaat. In het weekend wordt er daar niet verhandeld dus als de koers dan hoger of lager staat dan hoe hij voor het weekend gesloten is dan ontstaat er een gat op de chart.
Deze gaten ofwel gaps worden bijna altijd gevuld na een korte tijd en soms echt vrij snel. Dus stel het gat zit hoger, dan werkt dit als een magneet op bitcoin. Je krijgt dan vrij snel een groene candle omhoog die zorgt dat het gat op de chart gedicht wordt. Omgekeerd omlaag werkt dit ook.
Is dit iets waar je je trades op moet aanpassen? Nee. Vind ik niet. Ik houd er stiekem wel rekening mee dat we wel verder naar beneden kunnen en de gap vullen. Maar in een markt als deze MOET niks. Het kan dus prima zijn dat we vanuit hier gewoon weer omhoog gaan en er verder niks mee doen. Maar de laatste tijd zijn deze gaps vrijwel allemaal binnen korte tijd gefilled.
Edit: Even afgezien daarvan is het puur technisch gezien niet gek dat we nog een klein stukje verder naar beneden gaan zakken.
Edit 2:

Een voorbeeld met een plaatje is wel handig denk ik. Is niet mijn plaatje, maar daar zie je cirkels op de chart staan en dat zijn gaps.
Deze gaten ofwel gaps worden bijna altijd gevuld na een korte tijd en soms echt vrij snel. Dus stel het gat zit hoger, dan werkt dit als een magneet op bitcoin. Je krijgt dan vrij snel een groene candle omhoog die zorgt dat het gat op de chart gedicht wordt. Omgekeerd omlaag werkt dit ook.
Is dit iets waar je je trades op moet aanpassen? Nee. Vind ik niet. Ik houd er stiekem wel rekening mee dat we wel verder naar beneden kunnen en de gap vullen. Maar in een markt als deze MOET niks. Het kan dus prima zijn dat we vanuit hier gewoon weer omhoog gaan en er verder niks mee doen. Maar de laatste tijd zijn deze gaps vrijwel allemaal binnen korte tijd gefilled.
Edit: Even afgezien daarvan is het puur technisch gezien niet gek dat we nog een klein stukje verder naar beneden gaan zakken.
Edit 2:

Een voorbeeld met een plaatje is wel handig denk ik. Is niet mijn plaatje, maar daar zie je cirkels op de chart staan en dat zijn gaps.
[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 08-01-2020 19:07 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Verwijderd
De truc is eigenlijk gewoon niks vertellenAmens schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:56:
[...]
Snap ik hoor. Ik mocht echter van de vrouw weer wat fiat BTC / whatever stoppen, eerste paar minuten ging het mooi, nu moet ik vanavond wellicht vertellen dat ik 30 euro heb verloren. Dat had ik liever anders gezien
Zie Bitcoin als een minnares, hoe minder je vrouw ervan weet hoe beter.
Verliezen; nooit over praten, daar worden vrouwen onzeker van en een onzekere vrouw is ellende voor ons mannen.
Koop kleine cadeautjes die in je broekzak passen, als afleidingsmanoeuvre. Als ze dan vraagt: 'Hoe gaat het trouwens met die Bitcoins?' dan geef je haar snel een setje oorbellen en begint dan over de oprit die toch behoorlijk lijkt te verzakken. Dan druipt ze wel af.
Totdat je ineens een Lambo koopt en voor haar een nieuwe vaatwasser. Dan is ze weer in haar nopjes.
Kleine correctie. Totdat je ineens een nieuwe Mazda3 (vrouwen auto van het jaar 2019) voor haar koopt en voor jezelf een vaatwasser zodat je nog iets minder in het huishouden hoeft te doen want de vaat was sowieso al jouw taak.Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:03:
Totdat je ineens een Lambo koopt en voor haar een nieuwe vaatwasser. Dan is ze weer in haar nopjes.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Dank voor de tipVerwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:03:
[...]
De truc is eigenlijk gewoon niks vertellen![]()
Zie Bitcoin als een minnares, hoe minder je vrouw ervan weet hoe beter.
Verliezen; nooit over praten, daar worden vrouwen onzeker van en een onzekere vrouw is ellende voor ons mannen.
Koop kleine cadeautjes die in je broekzak passen, als afleidingsmanoeuvre. Als ze dan vraagt: 'Hoe gaat het trouwens met die Bitcoins?' dan geef je haar snel een setje oorbellen en begint dan over de oprit die toch behoorlijk lijkt te verzakken. Dan druipt ze wel af.
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONTaro schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:45:
![]()
@Tominatie wakker jij dit nog even iets verder aan met je enthousiasme?
BULLRUN 2020 IS BEGONNEN BROEDERS, WE GAAN, WE GAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ietwat laat, maar ik zit in een een stage momenteel
Tis natuurlijk echt mooi dat we boven de $8000 zijn, maar ik kijk er niet van op. 50K EOY is nog steeds het doel
Verwijderd
Mocht ze toch vragen gaan stellen; gewoon beginnen over de techniek. Dat werkt hier altijd 100%. Bijvoorbeeld over de block rewards van de miners die binnenkort halveren waardoor er extra fysieke schaarste ontstaat op de toch al beperkte circulating supply. Vergeet niet met veel termen te strooien zoals SHA-256 algoritmes en SegWit.Amens schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:50:
Zojuist toch nog een procentje kunnen pakken op ZRX.. Maar ik zeg niks tegen de vrouw @Verwijderd
Mocht dat niet voldoende zijn omschrijf dan de decentrale werking van een full-node.
Meestal is dit voldoende om de aandacht kwijt te raken, als stok achter de deur kun je nog beginnen over de geniaalheid van de beveiliging van een seed op een hardware wallet.
Breng het allemaal met wat passie in je ogen, dan weet je bijna zeker dat je vrouw er niet snel weer naar zal vragen.
Succes.
Vaak worden ze in een flits gefilled, ik kon er nooit iig op handelenDAMAGE schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:02:
Duidelijk, dank je wel!DAMAGE schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:02:
@Amens Nah niet als een debiel hoor. Die CME futures gap ontstaat altijd na het weekend als de markt daar weer open gaat. In het weekend wordt er daar niet verhandeld dus als de koers dan hoger of lager staat dan hoe hij voor het weekend gesloten is dan ontstaat er een gat op de chart.
Edit 2:
[Afbeelding]
Dan is het daar orders hebben staan met eventueel nog alerts wanneer ze geraakt worden. Je kan de orders ook ladderen in bepaalde zone's. Stel je wil 7.8k kopen kan je orders inladderen van 7832 tot aan 7806.Eindhovenfinest schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:24:
[...]
Vaak worden ze in een flits gefilled, ik kon er nooit iig op handelen
@Eindhovenfinest Jep wat @PilatuS zegt. Hoe ik het doe; Je kunt er op inspelen door een long op/onder dat niveau te plaatsen. Beetje kijken waar het volume zit in die range en dan heb je een beetje een idee waar de koers kan stoppen bij een een eventuele uitbraak naar beneden in die prijs range. Liefst word je in de wick gevuld, dat is de meest ideale plek. Dan veert de koers als het goed is weer op en zit je gelijk al in de plus. Daarna mooi je trade managen. ALTIJD een stop loss onder je order plaatsen mocht het verder naar beneden gaan wil je niet onder water staan.
Wel handig dat je weet hoe de markt werkt met zulke trades. Het is natuurlijk niet succes gegarandeerd maar daar hebben we de stop loss voor.
Wel handig dat je weet hoe de markt werkt met zulke trades. Het is natuurlijk niet succes gegarandeerd maar daar hebben we de stop loss voor.
Moon ?Tominatie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:22:
[...]
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON
BULLRUN 2020 IS BEGONNEN BROEDERS, WE GAAN, WE GAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Ietwat laat, maar ik zit in een een stage momenteel![]()
Tis natuurlijk echt mooi dat we boven de $8000 zijn, maar ik kijk er niet van op. 50K EOY is nog steeds het doel
volgende week op de 5 K
Prepare for the next ATH
chinees nieuwjaar komt eraan.........
Ik gebruik veel deze bron
https://www.newsnow.co.uk.../Cryptocurrencies?type=ln
en het is echt smullen welke nieuws er steeds is......
Soort NOS maar dan anders
Ik gebruik veel deze bron
https://www.newsnow.co.uk.../Cryptocurrencies?type=ln
en het is echt smullen welke nieuws er steeds is......
Soort NOS maar dan anders
[ Voor 74% gewijzigd door sourcecode op 08-01-2020 21:28 ]
Prepare for the next ATH
De ledger is alleen maar een klein pc-tje die wat software draait. de beveiliging zit puur in de 24 woorden die alleen jij weet. Middels deze 24 woorden wordt er een sleutel gegenereerd die de seed is om sleutels te genereren voor specifieke crypto coins, zoals brc en bnb. Op zich heb je de ledger niet nodig, met de 24 woorden en zelf wat programmeren kan je alles doen wat de ledger ook doet.jasper7878 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:38:
even een vraagje voor de kenners. destijds heb ik een ledger aangeschaft, en op mn pc staat een appje "ledger live". als ik hierop inlog met mn ledger kan ik bij mn btc komen. mocht de ledger ooit kwijt raken heb ik een papiertje met iets van 24 woorden om de boel te recoveren. zijn deze 24 woorden nu om weer toegang tot de btc wallet te krijgen,ook zonder ledger, of is het om de ledger zelf te recoveren, met alle daarop gestalde coins? ik heb namelijk gisteren de binance chain op de ledger toegevoegd, en ik kreeg direct 4 verschillende wallets toegewezen. op 1 van deze heb ik nu wat bnb en ava staan. maar ik heb dus alleen een public adres daarvan. toegang krijg ik als ik op de binance dex inlog met mn ledger.
wat gebeurd er nu dus als ik mn ledger kwijt raak en alleen ie 24 woorden heb? kan ik alles dan herstellen of heb ik dan alleen maar toegang tot mn btc wallet.
Het hele punt van de ledger is juist dat je seed nooit op een online connected device komt. Die zit in een secure element op de Ledger en kan daar niet uit.wjv schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:28:
[...]
De ledger is alleen maar een klein pc-tje die wat software draait. de beveiliging zit puur in de 24 woorden die alleen jij weet. Middels deze 24 woorden wordt er een sleutel gegenereerd die de seed is om sleutels te genereren voor specifieke crypto coins, zoals brc en bnb. Op zich heb je de ledger niet nodig, met de 24 woorden en zelf wat programmeren kan je alles doen wat de ledger ook doet.
Als je dus je seed invoert in iets anders, in software of zelf een script maakt op een pc die is verbonden met het internet, kun je net zo goed de ledger weggooien.
Dan koop je nog wat munten.
XRP = trash
Klopt, maar in dit geval gaat het om nog bij de munten kunnen als de ledger dood of weg is. Dan kan je wel wat met die seed en da's wel zo fijnDaCoTa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:39:
[...]
Het hele punt van de ledger is juist dat je seed nooit op een online connected device komt. Die zit in een secure element op de Ledger en kan daar niet uit.
Als je dus je seed invoert in iets anders, in software of zelf een script maakt op een pc die is verbonden met het internet, kun je net zo goed de ledger weggooien.
Daarom is een tweede Ledger zo fijnPilatuS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:50:
[...]
Klopt, maar in dit geval gaat het om nog bij de munten kunnen als de ledger dood of weg is. Dan kan je wel wat met die seed en da's wel zo fijn
Just wanted to make sure.
Long the dip of reshort the bounce, wat is het plan?
Mooie dag vandaag
Mooie dag vandaag
BeideThe_Goat schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:56:
Long the dip of reshort the bounce, wat is het plan?
Mooie dag vandaag
Maar los van dat, laten we zien of 8k support kan worden of niet. Toch altijd wel een belangrijk level geweest.
Ik vind de sell-off vrij fanatiek, denk niet dat 8k hold
Nee natuurlijk niet. Er is nog een gap te vullen, remember? 

De goldenpocket ergens in die regio (staan bij mij wat andere nummertjes) lijkt mij een mooi plekje.
De goldenpocket ergens in die regio (staan bij mij wat andere nummertjes) lijkt mij een mooi plekje.
[ Voor 56% gewijzigd door DAMAGE op 08-01-2020 22:15 ]
Ik denk eerlijk gezegd dat die gap niet de bodem is en dat dit een LH was, en we nu op weg gaan naar een LL richting de 5k (quote deze post alsjeblieft over 2 maanden als btc op 15k staat, zou wel leuk zijn)
Even een chart ter ondersteuning:
Even een chart ter ondersteuning:
[ Voor 19% gewijzigd door The_Goat op 08-01-2020 22:18 ]
Zit wel erg veel volume hoor onder die gap. Denk dat dat wel gaat houden voor nu. We willen gewoon een bounce zien met overtuiging. Dat zou een mooie confirmatie zijn. Als die uitblijft dan kan het zeker lager gaan. Dan is de interesse om op dit niveau te kopen gewoon weer weg.
@The_Goat ja die chart heb ik ook door iemand anders langs zien komen gister of vandaag of zo. Is een scenario. Moet je zeker niet uitsluiten. Maar we zullen zien.
Tot het tegendeel wordt bewezen denk ik ook dat deze het meest waarschijnlijke is. Had er gisteren ook al over gepost. Alleen de wat kortere termijn is even zien. Misschien wat sideways of nog even naar 8.2k is best mogelijk,
Klopt, zelfs een soort retest of fake-out zou me niet echt verbazen.
Ik heb iig een swing-short lopen vanaf 8373 waar ik voorlopig niet meer aankom en wil sluiten ergens in de 5/6k
Ik heb iig een swing-short lopen vanaf 8373 waar ik voorlopig niet meer aankom en wil sluiten ergens in de 5/6k
Trump doet lief, vrede op aarde. Goud, Olie en BTC kunnen weer naar beneden. Vrede op aarde, bloed door de straten, de goat is aan het melken! Ik herhaal....
Welke charts gebruiken de meeste mensen hier eigenlijk voor de ta? Ik Ben een beetje aan het oefenen maar kom er niet echt uit welke fijn is.
Wat bedoel je met welke charts ?jaspervdbroeke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:30:
Welke charts gebruiken de meeste mensen hier eigenlijk voor de ta? Ik Ben een beetje aan het oefenen maar kom er niet echt uit welke fijn is.
4hjaspervdbroeke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:28:
De tijd. 1m 5m 30m 1h etc.
Zero.
Dat ligt er aan wat je aan het doen bent. Er zijn nogal wat verschillende manieren om te traden waarbij de timeframes ook anders zijn. Ga je swingtraden zit je op hogere timeframes dan bij scalps. De 4 uur is inderdaad een goede voor swingtrades.jaspervdbroeke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:28:
De tijd. 1m 5m 30m 1h etc.
Verder is het handig om de verschillende indicatoren te snappen en ook de dingen als bearish divergence te kunnen zien met ook dingen als channels en andere vormen van support en resistance.
Aangezien ik zelfs wat meer scalp dan swingtrades maak gebruik alles van de weekly tot aan de 1 minuut qua timeframes. Stel een coin is een run aan het maken dan zoom ik eerst helemaal uit op de 4 uur of daily om te zien waar de weerstand en support zit. Daarna ga ik naar de lagere timeframes zoals de 15 minuut. Ik zou niet 1 enkele timeframe gebruiken wat je ook aan het doen bent. Een 4 uur candle laat je bijvoorbeeld niet zien dat er een top aan het vormen is.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2020 15:11 ]
Ik gebruik echt alle mogelijke timeframes op de chart om mijn trading range af te bakenen. Op die manier krijg je in je uiteindelijke trading range een perfect overzicht van alle informatie die je nodig hebt om trades te kunnen plaatsen. Uiteindelijk kun je dan op de 15m mooi trades in plannen (of de 4uur what ever).
[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 09-01-2020 15:40 ]
Ik zou beginnen met 1day, 6h, 4h, 1h,
Risico is groot dat je je laat verleiden door een trendchange op de 1, 5 of 15 min. chart en dan het grote plaatje verliest. (trend is your friend)
Risico is groot dat je je laat verleiden door een trendchange op de 1, 5 of 15 min. chart en dan het grote plaatje verliest. (trend is your friend)
Ligt er ook een beetje aan welk volume het paar heeft waar je mee wil traden. Je kan er wel bovenop willen zitten en hem op 1 minuut zetten maar als er elke 2 minuten een trade is heb je een heel onrustig en scheef beeld.
Ik heb hem op Binance meestal op 30M staan dan heb ik nog net de volledige dag van gisteren in beeld. Dit is om de boel in de gaten te houden als ik een trade heb lopen. Sta ik op het punt een trade te gaan maken dan check ik de 30M, 4H, 1D en soms zelfs 1W of 1M om te zien wat hij recent gedaan heeft maar ook van verder terug.
Om hem daarna weer terug te zetten op 30M en rustig afwachten
Ik heb hem op Binance meestal op 30M staan dan heb ik nog net de volledige dag van gisteren in beeld. Dit is om de boel in de gaten te houden als ik een trade heb lopen. Sta ik op het punt een trade te gaan maken dan check ik de 30M, 4H, 1D en soms zelfs 1W of 1M om te zien wat hij recent gedaan heeft maar ook van verder terug.
Dit is dan voor de swingtrade manier. Als scalper heb je hier weinig aan. Gisteren nog een trade gemaakt met BTC toen ie bouncde van 7.9ish tot 8.1ish. Toen een scalp short gepakt van 8050 naar een stuk onder de 8k. Is maar een kleine scalp, maar dan ben je puur op de 1m bezig en kijk je hooguit naar de 5m en 15m waar de boel weer te sluiten.Acidrain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:35:
Ligt er ook een beetje aan welk volume het paar heeft waar je mee wil traden. Je kan er wel bovenop willen zitten en hem op 1 minuut zetten maar als er elke 2 minuten een trade is heb je een heel onrustig en scheef beeld.
Ik denk dat het sowieso nodig verschillende timeframes te gebruiken, maar welke is afhankelijk van hoe je trade. Ook met een swing kan het handig zijn naar de 5 minuut te gaan als de boel op de 4u in je range komt.
Edit: Wat beteft volume zou ik genoeg coins niet aanraken. Stel je gaat voor een alt die in USDT 150k volume heeft, dan kan je sowieso niet met grote bedragen aan de slag. Verder kan je op BTC nog een lage slippage hebben waar het bij zo'n alt met een stop loss best eens 5% kan zijn. Voor de wat langere swingtrades nog wel te doen, maar wel met flink meer risico. Zeker als beginnende trader zou ik weg blijven van laag volume coins.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2020 16:52 ]
Dat ook, welke munt wil je traden. Ik gebruik zelf geen TA en handel maar in een paar munten en maar eentje echt intensief. Over het algemeen en ook afhankelijk van de layout en dus bereik van de exchange zet ik hem op 15 cq 30 minuten, daarmee dek ik voldoende overzicht als het trend volgen af. Ik handel dus voornamelijk in dezelfde munt maar op meerdere exchanges tegelijk. Niet om arbitrage te doen maar zodat ik een zo compleet mogelijk beeld heb van waar we heen gaan.Acidrain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:35:
Ligt er ook een beetje aan welk volume het paar heeft waar je mee wil traden.
Overigens geeft dat ook een stukje rust dan wanneer je in meerdere munten tegelijk zit, foutjes zijn dan snel gemaakt omdat het lastig is meerdere trends over meerdere exchanges tegelijk te volgen.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
@PilatuS Voor een BTC/USDT ben ik het met je eens, ga je naar een BTC/EUR kijken heeft de 1M niet zo veel zijn, ook niet voor scalpen gok ik? (Geen ervaring met scalpen)
Ik ben inderdaad meer een swing trader.
Daarom mijn advies ga eerst uitzoeken welke manier van traden je prettig vind en ook een belangrijke ga bepalen hoeveel tijd per uur/dag/week je er mee bezig wil zijn. En pas de view van de exchange daar op aan
Edit:
Advies richting Jasper, Pilatus heeft geen advies van mij nodig ;-)
Daarom mijn advies ga eerst uitzoeken welke manier van traden je prettig vind en ook een belangrijke ga bepalen hoeveel tijd per uur/dag/week je er mee bezig wil zijn. En pas de view van de exchange daar op aan
Edit:
Advies richting Jasper, Pilatus heeft geen advies van mij nodig ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Acidrain op 09-01-2020 17:00 ]
Ik heb ooit TV geupgraded naar premium omdat ik de 1sec chart wilde zien, nooit gebruikt
Met BTC/EUR heb ik nog nooit iets gedaan. Voor BTC/USDT gebruik ik als scalper de 1 minuut toch best veel. Vaak genoeg is daar toch best een hoop info te zien die de komende beweging gaat bepalen. Als BTC niet zo heel gek beweegt boeit de 1m wel minder dan de laatste dagen. Nu zie je soms 100 dollar moves in enkele minuten of korter, dan is als scalper de 1m toch zeker interessant.Acidrain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:59:
@PilatuS Voor een BTC/USDT ben ik het met je eens, ga je naar een BTC/EUR kijken heeft de 1M niet zo veel zijn, ook niet voor scalpen gok ik? (Geen ervaring met scalpen)
Helemaal mee eensDaarom mijn advies ga eerst uitzoeken welke manier van traden je prettig vind en ook een belangrijke ga bepalen hoeveel tijd per uur/dag/week je er mee bezig wil zijn. En pas de view van de exchange daar op aan
Daarnaast heb ik ook meerdere schermen open staan, als ik met een willekeurige alt tegen BTC aan het traden ben heb ik ook altijd een chart met BTC/USDT open staan. Als er dan opeens schommelingen zijn in de chart van je alt kun je checken of dat komt omdat je alt beweegt of omdat BTC beweegt tegenover de dollar.
Als BTC omhoog gaat zijn er alts die mee bewegen en BTC als een katapult gebruiken (naar beneden helaas ook) en er zijn alt die iets later mee bewegen als een elastiekje en er zijn alts die juist er tegin bewegen.
Truc is om dat te leren herkennen.
Als BTC omhoog gaat zijn er alts die mee bewegen en BTC als een katapult gebruiken (naar beneden helaas ook) en er zijn alt die iets later mee bewegen als een elastiekje en er zijn alts die juist er tegin bewegen.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7856121/Instagram-Forex-trader-Gurvin-Singh-GS3-Trades-scams-1-000-victims-3million.html
Lol, 300$ per dag gegarandeerd. En nu allemaal huilen dat ze gedupeerd zijn door deze scam
Lol, 300$ per dag gegarandeerd. En nu allemaal huilen dat ze gedupeerd zijn door deze scam
Heel belangrijk inderdaad om altijd ook naar BTC te kijken. Op die manier heb ik ook mooie scalps gepakt op andere coins de laatste dagen, onder andere DASH en XMR. Beide coins waren mooi aan het stijgen, maar BTC begon richting de 8.4k te komen. Als BTC niet voorbij die 8.4k komt weet je vrijwel zeker dat ook XMR en DASH hun top hebben gevonden.Acidrain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:06:
Daarnaast heb ik ook meerdere schermen open staan, als ik met een willekeurige alt tegen BTC aan het traden ben heb ik ook altijd een chart met BTC/USDT open staan. Als er dan opeens schommelingen zijn in de chart van je alt kun je checken of dat komt omdat je alt beweegt of omdat BTC beweegt tegenover de dollar.
Edit:
Helaas een compleet standaard iets in deze wereld. Laatst was er ook een trader op Twitter met 118 BTC vandoor gegaan. Verder hetzelfde verhaaltje natuurlijk: Geef mij je BTC en ik trade voor je.The_Goat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:07:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7856121/Instagram-Forex-trader-Gurvin-Singh-GS3-Trades-scams-1-000-victims-3million.html
Je moet het in de crypto wereld toch echt zelf doen. Mensen voor je laten traden is minimaal 99 van de 100 keer een scam.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2020 17:17 ]
Short blijft open, dit is maart future als hedge/scalp. Ik verwacht eigenlijk een pump om wat bottom shorters pijn te doen
Edit: zou ook nog wat lager kunnen, maar ik pak m'n kans op de 0.382 en bottom channel 5 min.
Edit: zou ook nog wat lager kunnen, maar ik pak m'n kans op de 0.382 en bottom channel 5 min.
[ Voor 28% gewijzigd door The_Goat op 09-01-2020 17:54 ]
Ik ben benieuwd. Vind de reactie op 7.8k nog maar zwak tot nu toe.The_Goat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:53:
Short blijft open, dit is maart future als hedge/scalp. Ik verwacht eigenlijk een pump om wat bottom shorters pijn te doen
Het is donderdag he. Hopelijk blijven we hier hangen dan vrijdag, zaterdag en zondag weer pumpen naar 8500.PilatuS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:54:
[...]
Ik ben benieuwd. Vind de reactie op 7.8k nog maar zwak tot nu toe.
Zero.
We gaan het zienPelox schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:04:
[...]
Het is donderdag he. Hopelijk blijven we hier hangen dan vrijdag, zaterdag en zondag weer pumpen naar 8500.
Ik denk nog steeds dat we de gap gaan vullen. We zijn nu ook uit de prijs range gebroken die we juist net gegained hadden wat super jammer is. Dus ik verwacht dat het daardoor nog wel wat lager kan. De bodem van deze range zit zelfs bij de 6.5k even uit mijn hoofd dus potentieel zou het zelfs daar heen kunnen als we pech hebben. Ik hoop echter gewoon dat we de gap gaan fillen en dan ergens in die buurt een fatoenlijke spike en dan het liefst weer terug de range hierboven in en daar een bodem zetten wat vanmiddag dus helaas mislukt is. Dat zou tevens redelijk bullish zijn voor het verdere prijsverloop.
Klinkt als een mooi scenario
Edit: Even op de computer gekeken ipv mobiel met een chart erbij, maar we hebben de prijs constructie nog niet gebroken zie ik. Dat scheelt weer. Bitcoin is ook weer een beetje aan het opkrabbelen as we speak zie ik. Kan een kantelpunt zijn, maar ik blijf bij mijn setup voor alsnog
Klinkt als een mooi scenario
Edit: Even op de computer gekeken ipv mobiel met een chart erbij, maar we hebben de prijs constructie nog niet gebroken zie ik. Dat scheelt weer. Bitcoin is ook weer een beetje aan het opkrabbelen as we speak zie ik. Kan een kantelpunt zijn, maar ik blijf bij mijn setup voor alsnog
[ Voor 18% gewijzigd door DAMAGE op 09-01-2020 21:09 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Mooie move gaande, Bitcoin zit weer boven de 1D MA99, zou best weleens bullish kunnen zijn.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Long closed, ik verwacht iets als dit (beetje lelijk ingetekend):

Met een breakdown naar FIB 0.5 (en daar zit ook ergens de fameuze gap geloof ik?)
Met een breakdown naar FIB 0.5 (en daar zit ook ergens de fameuze gap geloof ik?)
@The_Goat jep die zit daar ook inderdaad. Eens kijken of mijn engelen geduld beloond gaat worden
[ Voor 40% gewijzigd door DAMAGE op 09-01-2020 21:56 ]
Nu de 2e echte test van de 7.8k. De 3e keer is het vaak over.
Grr... waarom short ik nu eth ipv gewoon btc. zonde
Zie ook XMR. Zo'n beetje de enige die nog niet echt omlaag is gegaan. DASH en XMR hebben een soort gelijke run omhoog gehad. Alleen DASH is al veel verloren en XMR nog niet. Hangt wel af van wat BTC gaat doen, maar mocht het hele zooitje verder blijven zakken is er met XMR meer ruimte voor omlaag dan bij andere coins. XMR zit nog wel een een ascending triangle dus mocht ie omhoog uitbreken gaat het vast hard, maar breekt ie omlaag heeft ie ook heel veel ruimte voor omlaag.The_Goat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:00:
Grr... waarom short ik nu eth ipv gewoon btc. zonde
Als BTC zo volatiel is als nu, kijk ik liever alleen naar BTC/USD en niet naar alts, persoonlijke voorkeurPilatuS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:08:
[...]
Zie ook XMR. Zo'n beetje de enige die nog niet echt omlaag is gegaan. DASH en XMR hebben een soort gelijke run omhoog gehad. Alleen DASH is al veel verloren en XMR nog niet. Hangt wel af van wat BTC gaat doen, maar mocht het hele zooitje verder blijven zakken is er met XMR meer ruimte voor omlaag dan bij andere coins. XMR zit nog wel een een ascending triangle dus mocht ie omhoog uitbreken gaat het vast hard, maar breekt ie omlaag heeft ie ook heel veel ruimte voor omlaag.
Zoals ETH ?The_Goat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:16:
[...]
Als BTC zo volatiel is als nu, kijk ik liever alleen naar BTC/USD en niet naar alts, persoonlijke voorkeur
Nee, snap ik hoor. Ik zit zelf alleen te kijken naar coins waar nog het meeste te halen valt
Ja daar baalde ik dus van
Long geclosed, tijd om te shorten, zag in ETH een optie, had gewoon voor btc moeten gaan
Long geclosed, tijd om te shorten, zag in ETH een optie, had gewoon voor btc moeten gaan
Die ROE is wel alleen maar om stoer te doen voor de bühne.
Maar goed, zelfde idee als die H&S zoals eerder gepost
Het gaat mij niet zozeer om het bedrag of de H&S, maar om de levels en ook de fib levels van iedere range. Dit geeft best een mooie manier aan om te traden in de kleinere range. Hoewel je met 750k contracten natuurlijk ook wel een beetje een marketmaker aan het worden bent als je die dumpt in zo'n kleine range op die bepaalde fib levels.The_Goat schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:09:
Die ROE is wel alleen maar om stoer te doen voor de bühne.
Al gaan de koersen naar beneden of omhoog,ik heb volgende week nog steeds dezelfde aantallen crypto;s.
Hodl, niet voor altijd maar wel langdurig
Same here,RaptorXS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:47:
Al gaan de koersen naar beneden of omhoog,ik heb volgende week nog steeds dezelfde aantallen crypto;s.
ik wacht niet tot ze op oude ATH's zijn. Ik heb een bepaald bedrag in gedachten voor mijn alts die ik dan verkoop. BTC, ETH behoud ik, ongeacht prijs.
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Pff ik weet het niet meer hoor... Ik heb van 5000 afgelopen jaren 20000 gemaakt om vervolgens heel langzaam helemaal weg te zakken in het putje.. Benieuwd of ik mijn originele inleg er nog ooit uit haal..
Mijn vorige tactiek was een buy order zetten hopen dat hij die haalt (en niet te ver doorschiet) en als die was gehit een stuk hoger een sell order zetten en weer rustig wachten tot die werd gehit (en wederom hopen dat hij niet te ver doorschiet).
Dit ging halverwege 2017 toen ik begon met traden perfect, mijn portfolio groeide heel hard.. Daarna heb ik heel 2018 gehoopt dat het wel weer ophoog zou gaan (en dus niet verkocht..) Begin 2019 was ik er klaar mee en heb ik verkocht (naar USDT) om halverwege 2019 toch weer jeuk te krijgen en in te kopen.. (Met de USDT pot, geen extra inleg).
Ondertussen in heel veel schimmige munten helemaal mee naar beneden gekocht (DCA, werkt ook perfect bij mij..)
(Ik kijk naar jullie VET (VEN), XVG, WTC, ADA, ENJ en de grootste klapper, NPXS...)
Toen besefte ik dat mijn tactiek moest gaan veranderen, dus ik ging in plaats van hopen dat mijn positie werd gehit terwijl ik er niet bij was (en elke keer in een falling knive/te vroeg verkopen verhaal belande) werken met market buy/sell in combinatie met een stop-limit buy/sell in de normale munten, LTC, NEO, ETH, BNB en BTC zelf.
Ook dat is tot nu toe geen succes..
Ik kan wel echt perfect de markt lezen merk ik...
Ik heb mijn stoplosses echt exact op het laagste punt staan en elke keer op het moment dat ik weer besluit in te kopen besluit mijn munt dat hij zijn top wel weer heeft bereikt...
Nou nog gaan zorgen dat ik de stoploss momenten en de inkoop moment precies omdraai en we kunnen weer binnen lopen...
Zit er hard aan te denken om alles in BTC te dumpen en er de komende jaren niet meer naar te kijken.. Iets wat ik in 2017 eigenlijk meteen al had moeten doen..
Mijn vorige tactiek was een buy order zetten hopen dat hij die haalt (en niet te ver doorschiet) en als die was gehit een stuk hoger een sell order zetten en weer rustig wachten tot die werd gehit (en wederom hopen dat hij niet te ver doorschiet).
Dit ging halverwege 2017 toen ik begon met traden perfect, mijn portfolio groeide heel hard.. Daarna heb ik heel 2018 gehoopt dat het wel weer ophoog zou gaan (en dus niet verkocht..) Begin 2019 was ik er klaar mee en heb ik verkocht (naar USDT) om halverwege 2019 toch weer jeuk te krijgen en in te kopen.. (Met de USDT pot, geen extra inleg).
Ondertussen in heel veel schimmige munten helemaal mee naar beneden gekocht (DCA, werkt ook perfect bij mij..)

Toen besefte ik dat mijn tactiek moest gaan veranderen, dus ik ging in plaats van hopen dat mijn positie werd gehit terwijl ik er niet bij was (en elke keer in een falling knive/te vroeg verkopen verhaal belande) werken met market buy/sell in combinatie met een stop-limit buy/sell in de normale munten, LTC, NEO, ETH, BNB en BTC zelf.
Ook dat is tot nu toe geen succes..
Ik kan wel echt perfect de markt lezen merk ik...

Nou nog gaan zorgen dat ik de stoploss momenten en de inkoop moment precies omdraai en we kunnen weer binnen lopen...

Zit er hard aan te denken om alles in BTC te dumpen en er de komende jaren niet meer naar te kijken.. Iets wat ik in 2017 eigenlijk meteen al had moeten doen..

Leuk om te lezen, hierbij kort mijn verhaal;Acidrain schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:08:
Leuk verhaal!
Vrouw in November 2017 overgehaald om 1000 eur te investeren in iets wat baanbrekend zou gaan zijn:).
Coinbase gekocht LTC op 90 of zo en verkocht op 300 nog iets, daarmee was de lol er direct af want ik was ineens aan het gokken met 3 K..... Dus ik moest erbij blijven om het goed te doen! Toen een mega run gehad met ICX (Waarvoor ik SLux nog steeds dankbaar ben!), waardoor het weer 5 X over de kop ging, vervolgens nog een verdubbelaar met XVG meegepikt (Ja sorry haha maar het waren prachtige tijden) OM vervolgens lichtelijk te dalen met de gehele portfolio en uit te cashen begin Januari.
Na maanden van dalingen toch weer kribel om in te stappen, en besloot toen dat als ik zou winnen het dan ook dik moet zijn. 2500 EUR weer ingestap op HTML Coin, wat een lol was dat, van 4 sat naar 14, toen ik ging rijk worden haha, toen weer naar 8 en toch maar verkocht toen, om hem te zien dalen naar 1 SAT!!!! Exit scam, toen toch weer ingekocht met hetzelfde potje en die weer verkocht op 3 dat binnen dezelfde dag.
daarna verkocht, mijn hart kon het niet meer aan.
Nu zit ik al geruime tijd langs de zijlijn te wachten op een mooi instap moment op één bepaalde munt....
Zodra er, in een gek geval, wel een mega bull run nog komt, dan voorzie ik dat veel oudgedienden weer meedoen en de nostalgie deze munt omhoog zal gaan drijven naar een verdere hemel.
Elke keer denk ik het kan niet lager, maar ik denk te zien dat BTC gepumpt wordt, Alt loopt leger, daarna weer een dump, alt blijft zelfde of daalt lichtelijk, Pump BTC, en weer hetzelfde.....
Zodra de accumulatie periode komt knal ik er weer 5 K In, en dat zou wel eens snel kunnen gebeuren, haha maar dat zeg ik nu ook alweer een jaar bijna hihi.
Leuke verhalen. Hierbij de samenvatting van mijn verhaal.Thommie.nl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:33:
[...]
Leuk om te lezen, hierbij kort mijn verhaal;
Vrouw in November 2017 overgehaald om 1000 eur te investeren in iets wat baanbrekend zou gaan zijn:).
Coinbase gekocht LTC op 90 of zo en verkocht op 300 nog iets, daarmee was de lol er direct af want ik was ineens aan het gokken met 3 K..... Dus ik moest erbij blijven om het goed te doen! Toen een mega run gehad met ICX (Waarvoor ik SLux nog steeds dankbaar ben!), waardoor het weer 5 X over de kop ging, vervolgens nog een verdubbelaar met XVG meegepikt (Ja sorry haha maar het waren prachtige tijden) OM vervolgens lichtelijk te dalen met de gehele portfolio en uit te cashen begin Januari.
Na maanden van dalingen toch weer kribel om in te stappen, en besloot toen dat als ik zou winnen het dan ook dik moet zijn. 2500 EUR weer ingestap op HTML Coin, wat een lol was dat, van 4 sat naar 14, toen ik ging rijk worden haha, toen weer naar 8 en toch maar verkocht toen, om hem te zien dalen naar 1 SAT!!!! Exit scam, toen toch weer ingekocht met hetzelfde potje en die weer verkocht op 3 dat binnen dezelfde dag.
daarna verkocht, mijn hart kon het niet meer aan.
Nu zit ik al geruime tijd langs de zijlijn te wachten op een mooi instap moment op één bepaalde munt....
Zodra er, in een gek geval, wel een mega bull run nog komt, dan voorzie ik dat veel oudgedienden weer meedoen en de nostalgie deze munt omhoog zal gaan drijven naar een verdere hemel.
Elke keer denk ik het kan niet lager, maar ik denk te zien dat BTC gepumpt wordt, Alt loopt leger, daarna weer een dump, alt blijft zelfde of daalt lichtelijk, Pump BTC, en weer hetzelfde.....
Zodra de accumulatie periode komt knal ik er weer 5 K In, en dat zou wel eens snel kunnen gebeuren, haha maar dat zeg ik nu ook alweer een jaar bijna hihi.
Heel veel geld in crypto gestoken, dikke plus gezien, dik verlies gezien. Hodl.
Zero.
Mijn verhaal:
Ingestapt ergens in november 2017 in XRP (wel eerst via Plus500 nog iets van 500 euro vergooid omdat ik geen idee wat ik aan het doen was). Dat ging toen vrij snel 4x ofzo en toen dacht ik dat ik het wiel had uitgevonden.
Vervolgens met XVG (woehoe Wraith protocol zou de wereld gaan veranderen) en TRX (want ja, wat kan er immers niet goed zijn aan een chinees product met een gejatte whitepaper) en wat random aankopen (DATA, TNB, ICX, VET), allemaal gebaseerd op 'fundamentals'. Nooit echt serieus naar grafieken etc. gekeken.
Totdat in januari (of februari?) 2018 de boel ineens ineen klapte. Verliezen van 10% per dag trok ik slecht. Toen ben ik begonnen met verkopen (zat 100% in alts, want BTC was immers toch maar voor de massa), om lager terug te kopen. Dat ging redelijk, maar maakte alsnog verlies.
Totdat ik op een dag de short knop op bitfinex ontdekte, je kon dus ook winst maken met dalende koersen blijkbaar. Sindsdien hooked, verdiept in TA en in 2018 dus een prima jaar gehad. Naast crypto ook wat met forex enzo gaan spelen.
Begin 2019 te lang in de ontkenningsfase geleefd dat de bodem in was, en daardoor weer wat verloren omdat ik getrouwd was met de sellknop (en ondertussen ook Bitmex had ontdekt).
Sinds mei/juni 2019 de boel aardig op de rit, groot deel uit gecashed, vanaf oktober weinig meer gedaan maar nu weer echt actief aan het opbouwen.
Ingestapt ergens in november 2017 in XRP (wel eerst via Plus500 nog iets van 500 euro vergooid omdat ik geen idee wat ik aan het doen was). Dat ging toen vrij snel 4x ofzo en toen dacht ik dat ik het wiel had uitgevonden.
Vervolgens met XVG (woehoe Wraith protocol zou de wereld gaan veranderen) en TRX (want ja, wat kan er immers niet goed zijn aan een chinees product met een gejatte whitepaper) en wat random aankopen (DATA, TNB, ICX, VET), allemaal gebaseerd op 'fundamentals'. Nooit echt serieus naar grafieken etc. gekeken.
Totdat in januari (of februari?) 2018 de boel ineens ineen klapte. Verliezen van 10% per dag trok ik slecht. Toen ben ik begonnen met verkopen (zat 100% in alts, want BTC was immers toch maar voor de massa), om lager terug te kopen. Dat ging redelijk, maar maakte alsnog verlies.
Totdat ik op een dag de short knop op bitfinex ontdekte, je kon dus ook winst maken met dalende koersen blijkbaar. Sindsdien hooked, verdiept in TA en in 2018 dus een prima jaar gehad. Naast crypto ook wat met forex enzo gaan spelen.
Begin 2019 te lang in de ontkenningsfase geleefd dat de bodem in was, en daardoor weer wat verloren omdat ik getrouwd was met de sellknop (en ondertussen ook Bitmex had ontdekt).
Sinds mei/juni 2019 de boel aardig op de rit, groot deel uit gecashed, vanaf oktober weinig meer gedaan maar nu weer echt actief aan het opbouwen.
nou mijn verhaal
voor dat ik begon met crypto had ik deze wagen

heb nou deze
voor dat ik begon met crypto had ik deze wagen

heb nou deze

[ Voor 26% gewijzigd door bie100 op 10-01-2020 13:22 ]
Verwijderd
Mijn verhaal:
Ik kon alleen Fries praten toen ik naar de kleuterschool ging. Hier leerde ik Nederlands dankzij sociale peer pressure.
Daarna de basisschool gedaan. Na de basisschool begonnen op HAVO/VWO naar aanleiding van de CITO uitslag, VWO was haalbaar maar gezien de motivatie die destijds al rode candles bevatte was misschien HAVO passender. Na 2 jaar zat ik inmiddels op de MAVO mezelf helemaal suf te feesten.
Dit heb zonder enige vorm van inzet kunnen volhouden tot mijn MBO niveau 4 diploma. Mijn vader gaf me toen het ultimatum, HBO of werken.
Dus aan het werk gegaan, geen ambities, geen succes, geen stress. Mooi leven.
Totdat ik uiteindelijk crypto leerde kennen begin december 2017.
Rekt gegaan, nu zit ik hier.
Koop NANO.
Ik kon alleen Fries praten toen ik naar de kleuterschool ging. Hier leerde ik Nederlands dankzij sociale peer pressure.
Daarna de basisschool gedaan. Na de basisschool begonnen op HAVO/VWO naar aanleiding van de CITO uitslag, VWO was haalbaar maar gezien de motivatie die destijds al rode candles bevatte was misschien HAVO passender. Na 2 jaar zat ik inmiddels op de MAVO mezelf helemaal suf te feesten.
Dit heb zonder enige vorm van inzet kunnen volhouden tot mijn MBO niveau 4 diploma. Mijn vader gaf me toen het ultimatum, HBO of werken.
Dus aan het werk gegaan, geen ambities, geen succes, geen stress. Mooi leven.
Totdat ik uiteindelijk crypto leerde kennen begin december 2017.
Rekt gegaan, nu zit ik hier.
Koop NANO.
Ik zit hier omdat niemand in m'n omgeving dat hele crypto nog maar iets kan boeien, druk is met huizen verbouwen en kinderen maken, dit forum is dus een soort lotgenoten ontmoetingsplek
Dit dus...Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:32:
Met crypto weer ingestapt zomer 2017, bullrun ten volle meegepakt en het voornemen om ermee in mijn onderhoud te kunnen voorzien begon tastbaar te worden. Daarna wat stomme (exit scam) foutjes gemaakt om in juli 2018 bij Telos uit te komen welke net was gestart. Daarnaast lekker door blijven handelen en omdat ik er zo vroeg bij was flink wat muntjes kunnen vergaren. Heb nu 5 'miners' draaien en stake met 2 wallets en dat levert leuk Telos en XBTX op, project zelf ziet er ook nog steeds goed uit en handelen doe ik inmiddels meer voor de lol dan dat het nodig is.
Voor nu heb ik absoluut geen klagen en zijn mijn verwachtingen ook licht overtroffen maar het blijft crypto... Klapt de boel weer in elkaar dan moet ome Crypts ook weer op de knieën door de supermarkt en misschien zelfs een krantenwijkje erbij nemen maar dat geeft niet. De vrijheid en extra vrije tijd die het me geeft is me veel meer waard.
Voorlopig blijf ik accumuleren en verder investeren. Ik blijf erin geloven dat we nog maar aan het begin zitten qua adoptie en of het een hele grote vlucht nog gaat maken weet niemand maar dat is een gokje dat ik wel aandurf.
Oh wat lekker wakker worden. BCH doet even 7% op BTC. BSV 17% op de dollar maar ja Calvin controleert die hele markt .....
Als BCH terug naar 500 dollar gaat heb ik 20 000 dollar in crypto.
Moet ik weer belasting gaan betalen ....
Als BCH terug naar 500 dollar gaat heb ik 20 000 dollar in crypto.
Moet ik weer belasting gaan betalen ....

[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 10-01-2020 14:29 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Vraag me af hoe lang we tegen die sell wall op 7950 aan gaan tikken..
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Welke exchange?Stokstaart schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:29:
Vraag me af hoe lang we tegen die sell wall op 7950 aan gaan tikken..
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
CB PRO, 400+ BTC op 7950, in mijn ervaring relatief veel op een merkwaardig bedrag.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Lekker dagje weer zo
Had de gap een beetje gefrontrunned omdat ik al het idee had dat we niet heel veel verder zouden zakken. Netjes in de wick gevuld. Nu maar eens kijken hoe ver we kunnen komen met BTC. Lijkt weer geen rem op te zitten voor alsnog 
Vanmorgen vroeg voor de gein ook nog wat BTC naar Bybit gegooid om een beetje mee te spelen. Maar dat platform werkt net zo makkelijk als Bitmex. Misschien heel iets anders maar gebruiksgemak is hetzelfde. Niks mis mee! Ga dat platform nu gebruiken om te kijken hoe ver ik kan komen met minimale inleg. Gewoon als challenge. Gebruik ik Bitmex wel voor het serieuzere werk.
Vanmorgen vroeg voor de gein ook nog wat BTC naar Bybit gegooid om een beetje mee te spelen. Maar dat platform werkt net zo makkelijk als Bitmex. Misschien heel iets anders maar gebruiksgemak is hetzelfde. Niks mis mee! Ga dat platform nu gebruiken om te kijken hoe ver ik kan komen met minimale inleg. Gewoon als challenge. Gebruik ik Bitmex wel voor het serieuzere werk.
Ok tijd om weer te dumpen, shorted de top op 2 dollar, en de Sl van Mn swingtrade komt te dicht in de buurt
Deze move komt akelig gelijk overeen met wat we bij de vorige wave omhoog zagen. Toen dacht ik ook: oei, tijd om te sluiten die zooi. Ging ie daarna mooi vrolijk verder.
Het is vrijdag en morgen zaterdag dus ja we trekken hem nog even door.DAMAGE schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:13:
Deze move komt akelig gelijk overeen met wat we bij de vorige wave omhoog zagen. Toen dacht ik ook: oei, tijd om te sluiten die zooi. Ging ie daarna mooi vrolijk verder.
Zero.
Nee nee dat kan niet, ik heb net verkocht en verder geen tijd meer om te kijken dus we gaan braaf zakken tot 7500

Maar zo werkt het niet he.. Je moet kopen en dan niet meer kijkenAcidrain schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:46:
Nee nee dat kan niet, ik heb net verkocht en verder geen tijd meer om te kijken dus we gaan braaf zakken tot 7500
Zero.
Bron: https://www.petrastam.com...istering-10-januari-2020/Volle maan en maansverduistering 10 januari 2020

@Pelox sterker nog, Bitcoin zal wel moeten op dit punt. We zitten echt een beetje op een punt van beslissing; gaan we de bearmarket verder brengen of is dit de start van een nieuwe bullmarket eventueel. Bitcoin zal zichzelf moeten bewijzen. We zitten rond tal van indicatoren en resistances. Willen we inderdaad uit die downtrend breken waar we al een hele tijd in zitten dan moet er nu wat gebeuren. Anders denk ik dat we wel weer eens af kunnen glijden naar nieuwere lows.
Maar zo ver is het nog niet. Laten we zien wat er in de komende paar dagen gaat gebeuren. Het ziet er tot nu toe best netjes uit! En hoewel ik geen voorkeur wil hebben ben ik toch stiekem gematigd positief
Maar zo ver is het nog niet. Laten we zien wat er in de komende paar dagen gaat gebeuren. Het ziet er tot nu toe best netjes uit! En hoewel ik geen voorkeur wil hebben ben ik toch stiekem gematigd positief
[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 10-01-2020 19:26 ]
Correctie na een flinke sell-off, mooie bulltrap
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!