Jij zegt 't, ik dacht 't.The_Goat schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:50:
Correctie na een flinke sell-off, mooie bulltrap
Zoals ik ook nog steeds denk dat een 33% drop mogelijk is voor de halving.
Als die een dezer dagen plaats zou vinden komen we rond de 5300 dollar uit.
XRP = trash
Er is nu sideshift integratie dus je kunt met litecoin, dogecoin, monero, etc etc noem maar op mee spelen. Zelfs XMR denk ik .....
Buy in is ongeveer 22 USD.
https://blockchain.poker/#/?table=75206
Gegarandeerd 250 USD aan prijsgeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 10-01-2020 20:43 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Zomer 2017 erin, klein bedrag NEO/IOTA, tijdens Bullrun verkocht en voor veel te weinig geld in Tron gestapt na een Airdrop
En Oja, vorige week nog wat bijgekocht toen IOTA op $0,15 stond.. Staat toch leuk in Delta als ie ooit weer richting ATH (hopelijk er flink voorbij) gaat
Edit; En voor die kerel die nog eens 5K wil investeren.. Daar heb je nu 30 GIOTA voor
[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 10-01-2020 22:40 ]
Zooi shitcoins aangeschaft. Niet rekt mee gegaan gelukkig maar toch ook wel wat verlies. Ben toen wijzer geworden en ben mij gaan verdiepen in het traden. Inmiddels al een tijdje mee bezig en dan zie je gelijk het licht. Dan trap je al die shitcoins er uit. Koop je BTC en ga je lekker rekt op het testnet van Bitmex. Nee geintje. Lekker traden op Bitmex daarmee en dat gaat mij tot nu toe goed af. Al meer profits dan het DCA'en en laten verdampen van allerlei meuk.
Heb ik dan helemaal geen alts meer? Tuurlijk wel. Ik vind HOLO een heel leuk project. Daar heb ik een flink zakje van staan op de Ledger. Die trap ik er wel een keer uit als het op een piek staat. In de tussentijd proberen om meer BTC te vergaren door te traden. Inmiddels is BTC het grootste deel van mijn portfolio en heb ik bijna al mijn verliezen van het verdampen van de shitcoins goed gemaakt puur door te traden.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Omdat ik er de winst al lang geleden uit heb gehaald heb ik geen verlies maar IOTA zien zakken naar $0,15 voelt natuurlijk wel zo (en op de weg naar beneden heb ik weer wat bijgekocht op (met kennis van nu) veel te hoge momenten...DAMAGE schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:01:
Mijn verhaal in het kort:
Zooi shitcoins aangeschaft. Niet rekt mee gegaan gelukkig maar toch ook wel wat verlies. Ben toen wijzer geworden en ben mij gaan verdiepen in het traden. Inmiddels al een tijdje mee bezig en dan zie je gelijk het licht. Dan trap je al die shitcoins er uit. Koop je BTC en ga je lekker rekt op het testnet van Bitmex. Nee geintje. Lekker traden op Bitmex daarmee en dat gaat mij tot nu toe goed af. Al meer profits dan het DCA'en en laten verdampen van allerlei meuk.
Heb ik dan helemaal geen alts meer? Tuurlijk wel. Ik vind HOLO een heel leuk project. Daar heb ik een flink zakje van staan op de Ledger. Die trap ik er wel een keer uit als het op een piek staat. In de tussentijd proberen om meer BTC te vergaren door te traden. Inmiddels is BTC het grootste deel van mijn portfolio en heb ik bijna al mijn verliezen van het verdampen van de shitcoins goed gemaakt puur door te traden.
Afijn, set it and forget it heb ik mezelf voorgenomen sinds ruim een jaar geleden en op bepaalde momenten weer wat bijkopen.. (echt kleine bedragen overigens)
laat instappen
instappen in o.a. exit-scams
die vervolgens te lang aanhouden.
pas inkopen doen als het nog lager kan..
Niemand, zelfs Tweakers, zijn te vertrouwen met je (afgegeven) geld
Maar ik vond het destijds wel leuk om met 3 grafische kaarten thuis te minen..
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Verrek, volgens mij zie ik daar een mooie inverse H&S! Gauw een longpositie openen!

Een higher high zie ik voorlopig niet gebeuren maar een procentje of 50 zou er toch uit te halen moeten zijn.
Heb op Bybit een 3x long geopend met de SL er een eind onder.
Edit: paar extra buyordertjes ingeladderd, mocht 'ie eerst weer de onderste lijn gaan opzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door toilet_paper op 10-01-2020 23:49 ]
Dat scenario acht ik ook zeker niet onwaarschijnlijk, maar voor die tijd nog een paar swings meepakken kan m.i. geen kwaadThe_Goat schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:49:
Ik hoop het voor xrp, maar anders is het echt doom (en ik denk eerlijk gezegd dat dat gaat gebeuren)
Stiekem ziet het er best een beetje bullish uit op LTFjaspervdbroeke schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:29:
Zou dit gewoon even een stilte voor een storm zijn? Ik ben het zat om rond die 8090 te schommelen
Stiekem? Ik heb al orders staan😉The_Goat schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:36:
[...]
Stiekem ziet het er best een beetje bullish uit op LTF
Even de 8052 aantikken en dan naar boven.
[ Voor 9% gewijzigd door jaspervdbroeke op 11-01-2020 00:43 ]

Daarbij ben ik uiteraard niet bevooroordeeld door het feit dat ik onlangs 1 BTC heb gekocht voor ca. €6200 en sta te popelen om deze voor 10k (euries) of meer weer van de hand te doen.
*Kuch*
Maar ja, we zitten nog in die channel en bovendien tegen een dikke resistance, dus zal 't wel weer tegenvallen.
Maar als geluk met de dommen is zoals ze zeggen, dan komt het goed.
Verwijderd
Dan maak ik zelfs nog een kans op winst warempeltoilet_paper schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:48:
Maar als geluk met de dommen is zoals ze zeggen, dan komt het goed.

Alt markt gaat helemaal door breken weer wanneer Tether lang genoeg niet print van dan kan de BTC prijs niet meer hoog gehouden worden.Thommie.nl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:33:
[...]
Leuk om te lezen, hierbij kort mijn verhaal;
Vrouw in November 2017 overgehaald om 1000 eur te investeren in iets wat baanbrekend zou gaan zijn:).
Coinbase gekocht LTC op 90 of zo en verkocht op 300 nog iets, daarmee was de lol er direct af want ik was ineens aan het gokken met 3 K..... Dus ik moest erbij blijven om het goed te doen! Toen een mega run gehad met ICX (Waarvoor ik SLux nog steeds dankbaar ben!), waardoor het weer 5 X over de kop ging, vervolgens nog een verdubbelaar met XVG meegepikt (Ja sorry haha maar het waren prachtige tijden) OM vervolgens lichtelijk te dalen met de gehele portfolio en uit te cashen begin Januari.
Na maanden van dalingen toch weer kribel om in te stappen, en besloot toen dat als ik zou winnen het dan ook dik moet zijn. 2500 EUR weer ingestap op HTML Coin, wat een lol was dat, van 4 sat naar 14, toen ik ging rijk worden haha, toen weer naar 8 en toch maar verkocht toen, om hem te zien dalen naar 1 SAT!!!! Exit scam, toen toch weer ingekocht met hetzelfde potje en die weer verkocht op 3 dat binnen dezelfde dag.
daarna verkocht, mijn hart kon het niet meer aan.
Nu zit ik al geruime tijd langs de zijlijn te wachten op een mooi instap moment op één bepaalde munt....
Zodra er, in een gek geval, wel een mega bull run nog komt, dan voorzie ik dat veel oudgedienden weer meedoen en de nostalgie deze munt omhoog zal gaan drijven naar een verdere hemel.
Elke keer denk ik het kan niet lager, maar ik denk te zien dat BTC gepumpt wordt, Alt loopt leger, daarna weer een dump, alt blijft zelfde of daalt lichtelijk, Pump BTC, en weer hetzelfde.....
Zodra de accumulatie periode komt knal ik er weer 5 K In, en dat zou wel eens snel kunnen gebeuren, haha maar dat zeg ik nu ook alweer een jaar bijna hihi.
Natuurlijk, BTC is base pair in de meeste gevalen dus eerst gaat de alt markt naar beneden maar dan komt er recovery en die zal waarschijnlijk pumpen terwijl BTC heel laag zal blijven.
Ik denk vooral dat Ethereum wel eens gigantisch omhoog zou kunnen schieten, boven zijn ATH.
Edit: BSV meer waard dan bv ETH, zou het dan toch om fundamentals draaien?
[ Voor 47% gewijzigd door The_Goat op 11-01-2020 11:24 ]
Kun je dit niet zeggen voor bijna alle alts?The_Goat schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:49:
Ik hoop het voor xrp, maar anders is het echt doom (en ik denk eerlijk gezegd dat dat gaat gebeuren)
Alleen mijn XLM moet nog even een swing omhoog maken. Die blijft een beetje achter
En laat ik daar nu net een flinke zak van hebben!Kain_niaK schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:52:
[...]
Ik denk vooral dat Ethereum wel eens gigantisch omhoog zou kunnen schieten, boven zijn ATH.
Zero.
15% van mijn portfolio is ETH.Pelox schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:27:
[...]
En laat ik daar nu net een flinke zak van hebben!
Calvin will uitstappen. Dat wil ie doen door zijn mining bedrijfjes op de open markt te verkopen voor gewoon normaal geld. Hij mined ongeveer 80% van alle BSV en is nu dus ook BSV als een gek aan het kopen. Er zijn maar een aantal plaatsen waar je lekker BSV kunt kopen dus het aanbood is erg laag. Dus als ie 5miljoen aan BSV koopt dan doet de prijs +20%. De volgende dag koopt ie voor 5 miljoen aan BSV en doet de prijs +40%. En daarna zakt de prijs weer langzaam over een paar maanden of zo.The_Goat schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:54:
What's up met BCH? Lift mee op de BSV hype?
Edit: BSV meer waard dan bv ETH, zou het dan toch om fundamentals draaien?
Hij koopt ook BCH en met TAAL minen ze nu ook voor 20% op BCH waarschijnlijk om op een bepaald moment BCH te dumpen voor BSV.
Dan kunnen ze tegen mogelijke kopers van hun mining bedrijf zeggen: Kijk eens hoe succesvol BSV is, onze mining bedrijfjes zijn miljarden waard!
Dat is het plan.
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 11-01-2020 11:45 ]
Tether print geen geld, ze zetten dollars om in USDT's. Voor iedere Tether is er een dollar. Printen is geld uit het niets maken, dat is hier niet het geval. Verder is de rechtzaak tegen Tether/Bitfinex ingetrokken. Je bent weer FUD aan het verspreiden en het is nog onzin ook.Kain_niaK schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:52:
[...]
Alt markt gaat helemaal door breken weer wanneer Tether lang genoeg niet print van dan kan de BTC prijs niet meer hoog gehouden worden.
Fud is toch per definitie onzin?PilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:59:
[...]
Tether print geen geld, ze zetten dollars om in USDT's. Voor iedere Tether is er een dollar. Printen is geld uit het niets maken, dat is hier niet het geval. Verder is de rechtzaak tegen Tether/Bitfinex ingetrokken. Je bent weer FUD aan het verspreiden en het is nog onzin ook.
Zero.
Fear, uncertainty, and doubt.
Dit kan zowel waar zijn als onwaar zijn
Oh ja..PilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:36:
[...]
Fear, uncertainty, and doubt.
Dit kan zowel waar zijn als onwaar zijn
Maar ondertussen is ltc met een leuke rit bezig!
Zero.
- Taro
- Niet online
Aangezien LTC het ook goed doet en Bitcoin LTC vaak volgt, kan dit ook een voorbode van groene candles voor Bitcoin zijn. We gaan het zien, benieuwd of de trend doorbroken kan worden.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Geen idee, als hodler ben ik vrij lui aangelegd en laat de daghandelaren er maar veel mee verdienen. Het feit is echter wel dat 70% van de handelaren verlies maakt.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:00:
Grote kans dat veel traders nu de groene alt candles gaan chasen, helemaal omdat het weekend is, maar Bitcoin ketst voor de 2e keer in 5 dagen (of 4 in 5, afhankelijk van hoe je kijkt) af op dit punt. Als Bitcoin nu een rode candle neerzet dan gaan de alts direct door het putje.
Aangezien LTC het ook goed doet en Bitcoin LTC vaak volgt, kan dit ook een voorbode van groene candles voor Bitcoin zijn. We gaan het zien, benieuwd of de trend doorbroken kan worden.
edit: ps, kan helaas die posting over 70% niet meer vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door RaptorXS op 11-01-2020 17:42 ]
- Taro
- Niet online
Ik ben als XMR, BCH, ETH, NEO, ONT en BTC holder ook lui aangelegd de afgelopen wekenRaptorXS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:17:
[...]
Geen idee, als hodler ben ik vrij lui aangelegd en laat de daghandelaren er maar veel mee verdienen. Het feit is echter wel dat 70% van de handelaren verlies maakt.
edit: ps, kan helaas die posting over 70% niet meer vinden.
Edit: Mooi punt om te shorten nu @ 8180, maar ik heb bewust niets meer op ByBit staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 11-01-2020 18:02 ]
Ben lui aangelegd door de resultaten uit het verleden en geen loonslaaf meer dankzij de crypto's.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:47:
[...]
Ik ben als XMR, BCH, ETH, NEO, ONT en BTC holder ook lui aangelegd de afgelopen weken
Edit: Mooi punt om te shorten nu @ 8180, maar ik heb bewust niets meer op ByBit staan.
Ik las echter dat de meesten hier, zoals verwacht, in 2017 ingestapt zijn en zal ze niet lekker maken
met mijn verhaal. Behalve 1 posting toen de BTC laag stond heb ik het nooit over aantallen of bedragen gehad.
Vind dat ook niet nodig want het maakt de argumentatie bij mijn postings zeker niet belangrijker.
Ok boomer,genoeg gezegd.
- Taro
- Niet online
Ik heb beetje geshort op 8200 (8358 March future), maar vind het er eigenlijk wel bullish uitzien,Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:47:
[...]
Ik ben als XMR, BCH, ETH, NEO, ONT en BTC holder ook lui aangelegd de afgelopen weken
En short XRP/BTC, maar daar kan niet veel aan mis gaan

Geld uit het niets printen is toch wat er gebeurd is bij de hardfork van BCH en BTCPilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:59:
[...]
Tether print geen geld, ze zetten dollars om in USDT's. Voor iedere Tether is er een dollar. Printen is geld uit het niets maken, dat is hier niet het geval. Verder is de rechtzaak tegen Tether/Bitfinex ingetrokken. Je bent weer FUD aan het verspreiden en het is nog onzin ook.
Van jou wel maar van RaptorXS niet, ben soms een wat selectieve lezer geloof ik.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:26:
@RaptorXS Iedereen hier kent jouw verhaalWaarschijnlijk die van mij ook wel, dus zal ook niemand er opnieuw mee vermoeien.
Maakt ook niet uit, het kan dus soms wel goed uitpakken maar naast de nodige portie lef en doorzetten heb je ook wel ietsjes geluk nodig. Het komt iig niet vanzelf.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Verwijderd
Verhaal RaptorXS: Buy low, sell high ---> Independently financially independent.Crypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:58:
[...]
Van jou wel maar van RaptorXS niet, ben soms een wat selectieve lezer geloof ik.![]()
Maakt ook niet uit, het kan dus soms wel goed uitpakken maar naast de nodige portie lef en doorzetten heb je ook wel ietsjes geluk nodig. Het komt iig niet vanzelf.
Ik vermoedde al zoiets maar bedankt voor de samenvatting.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Verhaal RaptorXS: Buy low, sell high ---> Independently financially independent.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
- Taro
- Niet online
Oh, ik dacht: Buy low, sell high -> FO -> buy low, not sell high -> forum ban -> terug en wachtend op een nieuwe high.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:27:
[...]
Verhaal RaptorXS: Buy low, sell high ---> Independently financially independent.
Gofferdo, kunnen we die succesverhalen niet gewoon een beetje simpel houden?Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:30:
[...]
Oh, ik dacht: Buy low, sell high -> FO -> buy low, not sell high -> forum ban -> terug en wachtend op een nieuwe high.
Hij heb lag gekogt en hooog verkogd OK?
Hmmm kom er net achter dat ik nog een muntje heb wat echt niks meer waard is in BTC, Stellite/Torque/Scala maar er is nog steeds ontwikkeling gaande op Github. Op het LTC paar is er nog steeds in te handelen maar dat zet absoluut geen zoden aan de dijk met een whopping 0.00000070 litoshi per stuk.
Verwijderd
Eigenlijk dit dus @CryptsTaro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:30:
[...]
Oh, ik dacht: Buy low, sell high -> FO -> buy low, not sell high -> forum ban -> terug en wachtend op een nieuwe high.

Mij te ingewikkeld, ik haak hier af.
In het kader van crypto blunders zal ik er ook maar eentje delen. Het kan namelijk niet altijd goed gaan. Ik was gisteren wat aan het schuiven met muntjes en toen bedacht ik me dat het wellicht handig zou zijn wat potjes en dus wallets in een wallet aan te maken. Zo gezegd zo gedaan, in totaal iets van €1500 in waarde verdeeld over een aantal potjes verstuurd toen Windows besloot uit zichzelf en ondanks dat ik had ingesteld dat dat niet zou moeten kunnen om af te sluiten en te gaan updaten. Wallet keihard afgesloten en bij het opnieuw opstarten bleek dat de wallet.dat er niet meer was... Ik maak elke ochtend een backup maar daar zaten deze nieuwe wallets nog niet in. €1500 foetsie, bedankt Microsoft!
Zodra ik dit weer terug heb verdiend gaat er dus een dikke macbook komen. Crypto's en Windows/Android omgevingen blijken voor mij niet te werken, dit is niet het eerste incidentje wat me geld heeft gekost.
- Taro
- Niet online
als het verzonden is zit het in die wallets.. ik neem aan dat je wel de seeds hebt van de wallets?Crypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Mij te ingewikkeld, ik haak hier af.![]()
In het kader van crypto blunders zal ik er ook maar eentje delen. Het kan namelijk niet altijd goed gaan. Ik was gisteren wat aan het schuiven met muntjes en toen bedacht ik me dat het wellicht handig zou zijn wat potjes en dus wallets in een wallet aan te maken. Zo gezegd zo gedaan, in totaal iets van €1500 in waarde verdeeld over een aantal potjes verstuurd toen Windows besloot uit zichzelf en ondanks dat ik had ingesteld dat dat niet zou moeten kunnen om af te sluiten en te gaan updaten. Wallet keihard afgesloten en bij het opnieuw opstarten bleek dat de wallet.dat er niet meer was... Ik maak elke ochtend een backup maar daar zaten deze nieuwe wallets nog niet in. €1500 foetsie, bedankt Microsoft!
Zodra ik dit weer terug heb verdiend gaat er dus een dikke macbook komen. Crypto's en Windows/Android omgevingen blijken voor mij niet te werken, dit is niet het eerste incidentje wat me geld heeft gekost.
Zero.
Je hebt een wallet en in die wallet wallet adressen, bij die laatste ging het dus mis. Mijn backup had deze nog niet dus tegoeden die naar die adressen zijn verstuurd zijn nu verloren. Wellicht handig te vermelden dat de wallet een Dash/PIVX kloon is. Ik heb eigenlijk geen idee of dit met BTC ook mogelijk is.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:24:
@Crypts Hoe maak je die wallets en potjes aan dan? Want daar zou je toch altijd weer bij moeten kunnen via de blockchain, een seed, een login, etc.?
- Taro
- Niet online
Ach, klinkt goed voor de adoptie van de betreffende cryptocurrency, ik zie mijn schoonmoeder dat ook wel doen om haar pensioen veilig te stellen. We hebben nog een lange weg te gaanCrypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:38:
[...]
Je hebt een wallet en in die wallet wallet adressen, bij die laatste ging het dus mis. Mijn backup had deze nog niet dus tegoeden die naar die adressen zijn verstuurd zijn nu verloren. Wellicht handig te vermelden dat de wallet een Dash/PIVX kloon is. Ik heb eigenlijk geen idee of dit met BTC ook mogelijk is.
Verwijderd
Pijnlijk...Crypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Mij te ingewikkeld, ik haak hier af.![]()
Gewoon XP installeren, die heeft geen updates meer
Klinkt als wat ik heb met mijn ledger... altijd nieuwe adressen en samen heb je een x aantal crypto.. maar eigenlijk is alles verspreid, hoe dat allemaal zit weet ik ook niet.Crypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:38:
[...]
Je hebt een wallet en in die wallet wallet adressen, bij die laatste ging het dus mis. Mijn backup had deze nog niet dus tegoeden die naar die adressen zijn verstuurd zijn nu verloren. Wellicht handig te vermelden dat de wallet een Dash/PIVX kloon is. Ik heb eigenlijk geen idee of dit met BTC ook mogelijk is.
Zero.
Dus aankomende moederdag ga jij mooi een macbook voor zowel je moeder als schoonmoeder aanschaffen, dan is dat dus niet meer mogelijk.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:39:
[...]
Ach, klinkt goed voor de adoptie van de betreffende cryptocurrency, ik zie mijn schoonmoeder dat ook wel doen om haar pensioen veilig te stellen. We hebben nog een lange weg te gaan
Nee heel flauw maar het is wel zuur dat ik mijn Windows server had ingesteld op nooit updaten zonder te vragen en deze alsnog een update er doorheen heeft gedrukt en vitale bestanden verloren zijn gegaan. Ik ben er iig klaar mee. Dat geld verdien ik in no time terug maar het is van de zotte dat dit kan. Iemand tips voor een nieuwe macbook?
- Taro
- Niet online
Voor mijn moeder heeft dat niet zo'n zin meer, in geloof niet dat je in de vorm van as (of waar dat inmiddels ook terechtgekomen of in omgezet moge zijn) nog iets aan een laptop hebtCrypts schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:48:
[...]
Dus aankomende moederdag ga jij mooi een macbook voor zowel je moeder als schoonmoeder aanschaffen, dan is dat dus niet meer mogelijk.
Mijn schoonmoeder heeft ooit voor 400 Euro crypto gekocht (met mijn hulp uiteraard

Succes met terugverdienen
Ander onderwerp graag?

Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Voor mijn moeder heeft dat niet zo'n zin meer, in geloof niet dat je in de vorm van as (of waar dat inmiddels ook terechtgekomen of in omgezet moge zijn) nog iets aan een laptop hebt
Mijn schoonmoeder heeft ooit voor 400 Euro crypto gekocht (met mijn hulp uiteraard) en daar is inmiddels nog 3 Dollar en 13 Dollarcent van over, laten we het er maar op houden dat we het daar in de familie niet meer over hebben, die laptop slaan we maar over.
Succes met terugverdienen
Ander onderwerp graag?
Van €400 naar $3 en een beetje met je schoonmoeder. Held!
Ander onderwerp is wellicht handig. Ik ben inmiddels halverwege met terugverdienen.
Is dat niet een soort van record ? Dit is wel heel erg veel.Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Mijn schoonmoeder heeft ooit voor 400 Euro crypto gekocht (met mijn hulp uiteraard) en daar is inmiddels nog 3 Dollar en 13 Dollarcent van over
- Taro
- Niet online
Met voldoende wisselen tussen XRP, Bitcoin en andere coins tijdens de volledige bearmarket en ondertussen geen BNB in je wallet hebben lukt dat prima hoor!PilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:09:
[...]
Is dat niet een soort van record ? Dit is wel heel erg veel.
Ah, op die manier. Ik dacht kopen en holdenTaro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:50:
[...]
Met voldoende wisselen tussen XRP, Bitcoin en andere coins tijdens de volledige bearmarket en ondertussen geen BNB in je wallet hebben lukt dat prima hoor!
Bitfinex heeft zelf al toegegeven dat Tether nog maar iets van 80% gedekt is.PilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:59:
[...]
Ze zijn 850miljoen kwijt.
https://modernconsensus.c...-missing-850-million/amp/
- Taro
- Niet online
Tegen mijn regels in toch maar wat stop losses op o.a. XMR, ETH, ONT, NEO en BCH ingesteld, de marge tov de inkoop is meer dan 10% per coin, dat ga ik niet meer weggeven.
Edit: Trek ik de koers net over de streep?
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 11-01-2020 22:44 ]
Lijkt op een run om even alle shorts te slopen om vervolgens verder te zakken.
- Taro
- Niet online
Ja idd, zit dus inmiddels in fiat. Heb wel weer een stop limit buy order ingesteld, maar niet op alle alts, maar alleen op Bitcoin.PilatuS schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:50:
[...]
Lijkt op een run om even alle shorts te slopen om vervolgens verder te zakken.
Edit: zou wel fijn zijn als er nu ook direct actie richting de 8k grens komt in het komende uur, anders wordt het weer chop-chop richting de weekly close
[ Voor 40% gewijzigd door The_Goat op 11-01-2020 23:00 ]
- Taro
- Niet online
Ik heb inmiddels weer wat Bitcoin teruggekocht.
- Taro
- Niet online
Rookworst zonder r is ook worst.
Da's leuk inderdaadBartvandelaar schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:18:
Er is in ieder geval wat actie op de zaterdagavond.
Alleen wat betreft breakouts op zaterdag, die zijn vrijwel altijd fakeouts. Zo ook weer deze run omhoog naar de 8.3kish. Iets van een jaar terug al eens over gepost met een chart. Toen was het standaard op de zaterdag. Even een dikke run omhoog met laag volume en weer keihard omlaag. Nu blijven we nog wel even hangen zonder verder te zakken, maar het is weer zo'n typische zaterdag fakeout
Edit: Het heeft een hoop mensen weer geld gekost dit. Een hele zooi stop losses van shorts laten afgaan en wat mensen die de zogenaamde breakout kopen en nu onderwater staan.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 12-01-2020 00:28 ]
Precies de reden waarom ik al in positie wil zetten bij zoiets. Of niet. Als je niet in positie zit dan maar niet. Dan kijk je gewoon voor een entry op een pullback.
[ Voor 41% gewijzigd door DAMAGE op 12-01-2020 02:37 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Helemaal mee eens hoorDAMAGE schreef op zondag 12 januari 2020 @ 02:36:
Ja. Maar dan begrijp je het gewoon niet als je een groene candle koopt en vervolgens je trade onder water laat staan
Precies de reden waarom ik al in positie wil zetten bij zoiets. Of niet. Als je niet in positie zit dan maar niet. Dan kijk je gewoon voor een entry op een pullback.
[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 12-01-2020 02:59 ]
Dit is iets wat je moet leren als trader. Iedereen heeft namelijk de neiging om runs omhoog te kopen en runs omlaag te verkopen. Dit zie je keer op keer terug bij verschillende mensen en daar moet je mee om leren gaan. Genoeg verhalen waar mensen vrijwel precies de top kopen en vrijwel precies de bodem verkopen. Stop losses op de bodem en kopen op de top. Het maakt niet eens uit of het een uptrend of downtrend is op deze manier. Al gaat de boel 50% omhoog in een paar weken tijd kan je op deze manier nog geld verliezen door alleen te longen. Je leest niet voor niets dat veel mensen die beginnen beter af zouden zijn door precies het tegenovergestelde te doen van wat ze doen.DAMAGE schreef op zondag 12 januari 2020 @ 02:58:
Dat is echt het probleem van veel traders. Ze traden de breakout of wat dan ook. En dan het liefst nog market buyMoet je een paar keer doen. Ga je rekt en doe je het nooit weer. Maar het is zoooo vaak veel verstandiger om al ergens onder die breakout in positie te zitten. Ook met het oog om uitgestopt te worden. Je zit zooo veel lekkerder in een trade als je al ruim in positie zit. Heb je zo veel meer speelruimte. En het klinkt zo simpel, zo van JA DUHHH. Maar zo werkt het echt. En die plekken kun je gewoon vinden. Ik zit nu nog dik in profit en had mijn trade kunnen sluiten op die candle. Dat niet gedaan. Maar ik wacht het gewoon wederom af. Gaan we naar beneden word ik in profit uitgestopt en gaan we omhoog zit ik er lekker bij. Dat soort trades kun je gewoon vinden maar je moet er wel de moeite voor nemen.
Doe geen moeite, Facepalm was ook horende doof en ziende blind toen er werd verteld dat VET een paupercoin is.Kain_niaK schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:12:
[...]
Bitfinex heeft zelf al toegegeven dat Tether nog maar iets van 80% gedekt is.
Ze zijn 850miljoen kwijt.
https://modernconsensus.c...-missing-850-million/amp/
Voor Tether geldt hetzelfde.
XRP = trash
Het is een kansen spelletje, als je een werkend systeem hebt, houd daar aan vast, soms win je, soms verlies je.
Edit: bepaalde breakouts/breakdowns van keylevels market buy/sell ik ook wel, maar komt niet vaak voor
Heb m'n shorts geclosed, break-down duurt te lang en weekly lijkt ook bullish te gaan sluiten. Ik hoop ergens op een soort wick naar beneden vandaag om wat longs te openen. Daily close boven de 8.3k zou wel leuk zijn, dan komt 9.1k inzicht imo. Maar goed het is niet vroeg, kan nog veel gebeuren

[ Voor 10% gewijzigd door The_Goat op 12-01-2020 09:02 ]
Ik ben nu BTC aan het longen. Hoop dat we voor mei de 10 000 USD halen. Mijn couter is het shorten van BSV. Als BTC en BSV omlaag gaan dan BSV meer. Als BTC en BSV beide omhoog gaan (BSV heeft net +40% gedaan) dan verlies ik maar weinig.PilatuS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 02:53:
[...]
Helemaal mee eens hoorAlleen genoeg mensen die toch genaait worden bij zoiets omdat ze denken dat ze de breakout kopen. Ik heb ook regels voor mijzelf waar ik wel of niet koop en zo'n groene candle is ook echt een plek waar ik niet wil kopen. Runs omhoog zijn om winst te nemen op longs of te shorten. Runs omlaag om shorts te sluiten of longs te openen. Groene candles chasen is vragen om problemen, maar dat betekend niet dat er geen shorts uitgestopt zijn of mensen toch dachten dat we omhoog zouden breken om te kopen. Deze run omhoog heeft mensen geld gekost, of dat nou domme moves waren van hun of niet. Het voornamelijke wat hier is gebeurt is dat er shorts zijn gesloten met een stop loss die anders open waren gebleven mocht die run van 15 minuten niet zijn gebeurt.
Nu wachten op een goede dag dat BTC +20% doet en BSV -%40
En dan mijn positie sluiten. En BCH ben ik aan het opsparen op mijn cold storage systeem.
[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 12-01-2020 11:57 ]
Juustem, dat is leergeld dat je betaald. Traden is niet vanaf dag 1 alleen maar winst maken, het is iets dat je echt moet leren. Het kan op verschillende manieren en je kiest de manier die bij je past maar leergeld ga je betalen, hoe dan ook.PilatuS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 03:28:
Leer je na fout op fout maken op de juiste manier traden maakt het geen reet uit of we omhoog of omlaag gaan zolang er maar beweging in zit.
Geeft ook niks, een opleiding voor een 'echt' vak kost ook bakken met geld en tijd en altijd in het achterhoofd houden dat net als een willekeurig ander vak het gewoon niet voor iedereen is. Kan je nog zo graag willen maar mij moet je ook niet met een scalpel boven een patiënt zetten, gaat niet goed komen.
Op kraken heb je bijvoorbeeld Tezos, op binance is er een heel rijtje aan coins.
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is een coin als LOOM. Die kun je momenteel staken en als je naar de trend lijn kijkt zit hij ook wel erg op een dieptepunt. Zou dat nou een interessante optie zijn? Zelf vind ik het nadeel dat je coins dan vast zitten. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren/zien?
Oja ps, wat jullie net schrijven over niet achter de groene candles aan gaan en gemiste kans maar gewoon voorbij laten gaan. Dat heb ik afgelopen tijd ook wel geleerd en afspraken met mezelf gemaakt
[ Voor 18% gewijzigd door cursquidHome op 12-01-2020 12:21 ]
U riep?cursquidHome schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:19:
Vraagje, doet er iemand van jullie ook mee met coins die je kunt “staking”?
Op kraken heb je bijvoorbeeld Tezos, op binance is er een heel rijtje aan coins.
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is een coin als LOOM. Die kun je momenteel staken en als je naar de trend lijn kijkt zit hij ook wel erg op een dieptepunt. Zou dat nou een interessante optie zijn? Zelf vind ik het nadeel dat je coins dan vast zitten. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren/zien?
Er zijn trouwens ook stakingpools en sommige bieden cold staking aan, daarmee houdt je dus de munten in je eigen wallet maar stake je met een pool om zo rendement te maken zonder veel risico te lopen. Met sommige munten kan het ook zonder pool maar je moet dan wel een aanzienlijke hoeveelheid hebben wil je regelmatig rewards gaan ontvangen, PIVX biedt deze optie bijv. In het algemeen zou ik zeggen dat er best interessante opties zijn maar afhankelijk van hoeveel geld je erin kan steken moet je ook wel bereid zijn meer of minder risico te lopen. Cold staken met een eigen wallet is nagenoeg zonder risico op de koers na en wat mij betreft een no-brainer aangezien de spaarrente nihil is maar het blijft crypto dus een zeker risico loop je altijd.
Als je een sloot van die coins inkoopt en je zet een stop-loss mochten ze het moeras in zakken dan ben je "veilig" aan het staken wat betreft de koers.
Je bent dan niet veilig aan het staken betreft "not your key, not your coin"
Die afweging moet iedereen voor zich maken.
Enige probleem wat ik in die staking coins zie is dat elke keer rond uitbetaling tijd ze zakken in de koers. Inmiddels ervaring met een aantal coins en allemaal zakten ze harder dan dat ze aan rente gaven. (Pundi X doet nog steeds pijn bij me...)
Op Binance is de enige coin die ik leuk vind om te staken Algo, koers is redelijk stabiel (dus mn stopp-loss is redelijk save ingesteld met minimaal verlies) en rente is hoog.
- Taro
- Niet online
Nadeel van coins staken op een exchange is dat je ze één keer per maand uitbetaald krijgt en de koers daar die dag inderdaad vaak nadeel van ondervindt, je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen ze niet direct te verkopen. Of in een eigen wallet te plaatsen, dan krijg je de rewards direct. Bitvavo schrijft toevallig net vandaag GAS en ONG bij.
Ik zet het dividend vaak direct om in Bitcoin en/of vergok het op ByBit

"Het grotere plaatje"

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 12-01-2020 13:51 ]
Als je lijn klopt dan gaan we naar 0.RedHat schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:49:
Duurt erg lang voordat BTC een beslissing neemt tbv de trend van de 2e top
[Afbeelding]
"Het grotere plaatje"
[Afbeelding]
Mijn lijnen kloppen niet, omdat ik alleen kijk naar entry points op breakouts. Zijn die er niet dan uiteindelijk 0 maar daar ga ik niet vanuit.
Het zijn gaan “absolute” koersbepalers, juist het tegenovergestelde.
Ik kijk (met nog vele met mij) gewoon hoe een koers beweegt en trade de breakouts. Die lijnen laten enkel een trend zien.
[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 12-01-2020 13:58 ]
Vaak wel ja, alleen het orderboekje past daar op het moment nog niet goed bij. Daarom scalp ik nu de normale chart. Dat zal bij een breakout wel veranderen, maar tot die tijd blijf ik even op de non-log.The_Goat schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:58:
Ik zou op daily Log scale aanzetten en daar lijnen op trekken
Voor de grap weer eens naar NEO gekeken maar als ik de calculator moet geloven is de ROI 'maar' 1,25%? Dan moet je wel heel veel NEO aanhouden wil je daar iets uit halen? Dan zit je ook nog eens met een dubbel koers risico, niet alleen NEO stijgen of dalen maar GAS ook. Wat betreft die swings heb je gelijk maar dat is ook wel wat ik tegen heb op die manier van staken, de koers wordt zo wel kunstmatig naar beneden gedrukt op pay day. Zou handiger zijn als het meer geleidelijk uitbetaald zou worden.Taro schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:34:
Ik ben ook niet voor niets fan van ONT en NEO, wat koers betreft maken ze erg grote bewegingen en daarnaast krijg je ook nog dividend.
- Taro
- Niet online
Exchanges hanteren een pay day, als je een eigen wallet gebruikt kan je per block zien wat het saldo is en dat per direct "claimen".Crypts schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:27:
[...]
Voor de grap weer eens naar NEO gekeken maar als ik de calculator moet geloven is de ROI 'maar' 1,25%? Dan moet je wel heel veel NEO aanhouden wil je daar iets uit halen? Dan zit je ook nog eens met een dubbel koers risico, niet alleen NEO stijgen of dalen maar GAS ook. Wat betreft die swings heb je gelijk maar dat is ook wel wat ik tegen heb op die manier van staken, de koers wordt zo wel kunstmatig naar beneden gedrukt op pay day. Zou handiger zijn als het meer geleidelijk uitbetaald zou worden.
Kan prima zijn dat het maar 1,25% is, maar ik heb ONT en NEO niet voor het staken, maar voor het rendement van de munten zelf, dan is alles wat daarbij komt mooi meegenomen.
Ik snap jouw insteek en tuurlijk, alle extra rendement is mooi meegenomen. Zelf beweeg ik me nog steeds en steeds meer naar passief inkomen dus dan is het rendement wel belangrijk. Zeker omdat ik de rewards ook weer stake, dat is dubbelop rendement.Taro schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:46:
[...]
Exchanges hanteren een pay day, als je een eigen wallet gebruikt kan je per block zien wat het saldo is en dat per direct "claimen".
Kan prima zijn dat het maar 1,25% is, maar ik heb ONT en NEO niet voor het staken, maar voor het rendement van de munten zelf, dan is alles wat daarbij komt mooi meegenomen.
Verwijderd
Deel dit ter info voor anderen trap er niet in !! ..
Keek net naar een stream live op Youtube over XRP in de tekst eronder stond we geven 1000000 XRP weg .
Stort 1000 krijg 10.000 terug en ja hoor ik trap en met beide benen in .
Heb dus 1000xrp gestort op dat adres en natuurlijk kwam er niets terug .
Helaas een harde les voor mij maar wou dit wel delen hier .
Laat je niet oplichten !!
Serieus?diquan2001 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:10:
Wat een idioot ben ik !! Ben nog nieuw in het hele Crypto gebeuren ,en ben nu al opgelicht via Youtube .
Keek net naar een stream live op Youtube over XRP in de tekst eronder stond we geven 1000000 XRP weg .
Ik heb wel een oplossing als je mij 300€ stuurt zorg ik dat je die 1000xrp terugkrijgt.

Sorrie maar als iemand tegen je zegt "geef mij 100€ dan krijg je 1000€ terug" geloof je het toch ook niet, waarom met crypto ineens wel?
Ik zou het overigens heel stil houden als je daar intrapt.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De stuur crypto en je krijgt er meer voor terug scam is al behoorlijk oud en hier wel bekend. Vooral op Twitter wordt je er ook helemaal kapot mee gespamed.
Sinds 2018 is dit de mainpost op de twitter van Binance:
Alert!
— Binance (@binance) 12 februari 2018
Scammers are impersonating official Binance accounts and tweeting to ask for deposits to specific addresses in return for gifts.
You will lose your tokens if you do this!
Binance will never ask you to send coins directly to any address for any reason.
Erg lullig natuurlijk dat je dit is overkomen, dat wel
Ik lees nu geruime tijd mee op dit topic.
Sinds 2017 "Hodler" maar ik blijf erg geïnteresseerd in het traden. Ik probeer zoveel mogelijk kennis op te doen middels lezen / youtube video's.
Hebben jullie tips voor mij wat ik moet lezen / video's betreft crypto-traden?
enkele vragen:
- welke chartsoftware gebruiken jullie?
- welke indicators?
- welke andere tools / sites gebruiken jullie?
Gegroet, mijn dank is groot
In ieder geval fijn dat je hier niet in bent getrapt toen XRP nog boven de $2,- stond..diquan2001 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:10:
Wat een idioot ben ik !! Ben nog nieuw in het hele Crypto gebeuren ,en ben nu al opgelicht via Youtube .
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!