[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 107 Laatste
Acties:
  • 399.458 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:18:
[...]

Roger Ver heeft mij geleerd dat je gewoon stug door moet gaan waar je in gelooft omdat de haters nooit de energie hebben die de fans wel hebben.
Je beseft je dat je door dergelijk gedrag alleen maar meer haters creëert? Dat betekent dat je er steeds meer energie in moet steken om alle haters in BCH believers om te turnen. Dat gaat je niet lukken. Je creëert fans door positieve energie, niet door een andere cryptocurrency af te branden.

Als Roger Ver je grote voorbeeld is, dan mag je wel kritisch kijken naar zijn gedrag en kijken naar wie er mogelijk betere voorbeelden zijn. Zo stug vasthouden aan een verkeerd rolmodel kan ook averechts werken, ben je je daar bewust van? Als je mensen iets gaat opdringen wat ze niet willen, dan gaan ze alleen maar meer met de hakken in het zand staan. Misschien moet je een andere tactiek kiezen.

Afijn, nogmaals: Je was de afgelopen dagen erg goed bezig, je kreeg zelfs complimenten van mensen hier. Dat voelt toch beter dan wederom in discussies te belanden?

Ik kies ook mijn battles, deze laat ik maar aan mij voorbij gaan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:21:
[...]

Hoe kom je op 2140 trouwens ? BTC is voor die tijd toch al gemined en zodra het eind in zicht komt zou BTC als ver over de ATH staan wil het nog rendabel zijn voor die laatste BTC's
85% is al gemined. De security van Bitcoin kan hetzelfde blijven maar dan moet de prijs wel weer naar de 20 000 USD wanneer de halving binnen een dag of 200 plaatsvindt. Of de prijs per tx moet wel weer flink omhoog.

BCH heeft het nog veel moeilijker maar blijft voorlopig door liften op de veiligheid van BTC. BCH heeft pas een probleem als de grote BTC miners zoals de Bitmain pools weg zijn, dan is BCH zijn veiligheid kwijt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:27:
[...]
Je creëert fans door positieve energie, niet door een andere cryptocurrency af te branden.
Hoezo afbranden? Ik zie toekomst in ETH, ik zie toekomst in een versie van Bitcoin die kan schalen.
Bij BCH bepalen de miners zelf de blocksize en krijg je in de toekomst een echte vrije fee markt. Bij BTC stops de artificiële limiet roet in het eten. Het zorgt ervoor dat het hele design niet meer werkt want een fee markt is essentieel om te kunnen schalen! Peter Rizun heeft daar haarfijn in zijn paper in 2015 al uitgelegd.

De hele fijne economie van Bitcoin die Satoshi perfect in elkaar heeft gestoken werkt niet meer door een artificiële blocksize ipv de vrije markt zelf een blocksize te laten bepalen gebaseerd op het risico van miners dan hun blocken georphanned worden.

Als de slimme kopen hier zich daar ook maar een klein beetje in zouden verdienen dan komen ze er snel achter hoe ze door Core beduveld zijn geweest!

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:15:
[...]
Omdat ik mensen als PilatuS en zo hoop de overtuigen
Als dat je doel is kan je stoppen. Die mogelijkheid is 2 jaar terug al gevlogen.
Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:21:
[...]

Hoe kom je op 2140 trouwens ? de meerderheid van BTC is voor die tijd toch al gemined en zodra het eind in zicht komt zou BTC als ver over de ATH staan wil het nog rendabel zijn voor die laatste BTC's
2140 wordt de laatste BTC gemined, maar dat heeft inderdaad weinig te maken met het hele verhaal. Wat betreft rendabel, dat kan het altijd zijn als de difficulty maar laag genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:33:
[...]

Als dat je doel is kan je stoppen. Die mogelijkheid is 2 jaar terug al gevlogen.

[...]

2140 wordt de laatste BTC gemined, maar dat heeft inderdaad weinig te maken met het hele verhaal. Wat betreft rendabel, dat kan het altijd zijn als de difficulty maar laag genoeg is.
Ja maar de veiligheid in dollars is dan wel veel lager. Als het miljoen kost om 10 miljoen te double spenden of 100 miljoen kost om 10 miljoen te double spending is wel een groot verschil.

Natuurlijk werkt Bitcoin nog prima bij een lage difficulty maar het risico op een 51% word steeds groter zeker omdat er dan zo veel ASICs in de wereld zijn. Als miners failliet gaan dan kunnen die dingen goedkoop gekocht worden en dan moeten ze alleen maar wachten tot hashrate laag genoeg is.

Ik durf te wedden dat Litecoin binnen de 2 jaar van nu met 51% attacks te maken krijgt. Srypt miners kunnen nergens anders voor gebruikt worden ....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Ondertussen zit ik heerlijk te bieren en tournedos te bestellen op Terschelling west.

Proost pikkies!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Anoniem: 1032405 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:42:
Ondertussen zit ik heerlijk te bieren en tournedos te bestellen op Terschelling west.

Proost pikkies!
Feli pik maar gisteren poste je nog dit:
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:47:
Ik bewaar mijn laatste €13,73 liever voor een sixpack bier en wat glijmiddel.
Niet dat ik er een mening over heb oid maar ik mag toch hopen dat je niet je aarsje in de verkoop hebt gegooid om naar fucking Terschelling West af te kunnen reizen? :P

Ik bedoel, als dit je gelukkig maakt vooral blijven doen maar ik maak me ietsjes zorgen zeg maar. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crypts schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:36:
[...]

Feli pik maar gisteren poste je nog dit:

[...]

Niet dat ik er een mening over heb oid maar ik mag toch hopen dat je niet je aarsje in de verkoop hebt gegooid om naar fucking Terschelling West af te kunnen reizen? :P

Ik bedoel, als dit je gelukkig maakt vooral blijven doen maar ik maak me ietsjes zorgen zeg maar. :+
Nee hoor maak je geen zorgen, heb via Tinder een sugermama gevonden die me af en toe meeneemt naar andere plaatsen dan de snackbar in ruil voor fysieke handelingen aan mijn jongensachtige ranke lichaam.

Ik probeer haar ook Bitcoin in te krijgen, mocht de koers vannacht ineens +25% doen dan weten jullie dat het gelukt is.

Als Dogecoin ineens +50% doet dan is het ook gelukt maar niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:57:
[...]

Nee hoor maak je geen zorgen, heb via Tinder een sugermama gevonden die me af en toe meeneemt naar andere plaatsen dan de snackbar in ruil voor fysieke handelingen aan mijn jongensachtige ranke lichaam.

Ik probeer haar ook Bitcoin in te krijgen, mocht de koers vannacht ineens +25% doen dan weten jullie dat het gelukt is.

Als Dogecoin ineens +50% doet dan is het ook gelukt maar niet helemaal.
Door omstandigheden met ons eigen project leef ik een beetje in een andere tijdzone en ik las 'bitcoin in haar krijgen', toen iets over dogecoin en een stijging van tussen de 25% en 50%. Daar haakte mijn fantasie uit zelfbescherming een beetje af zeg maar. :D

Jaapio, geniet van je tournedos en bier lekker verder, verkoop (je)zelf niet te goedkoop en ik hoop dat het je goed gaat. Er is overigens niks mis met de snackbar. Gefrituurd vreten is iig bacterievrij. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:34
Taro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:14:
@toilet_paper Misschien nemen ze juist minder risico dan ze normaal doen. Met extra risico heb je ook de kans om extra geld te verliezen. Liever 1 trade perfect timen, dan 1 goed en 2 verkeerd.

Ik heb tot nu toe één trade boven de 300% gehaald (in een paar uur) en nog nooit een ByBit of BitMEX trade voor meer dan één dag laten lopen, want dan is een veelvoud uiteraard makkelijk mogelijk. The trend is your friend gaat hier zeker op.

350% kan 1 goede x50 trade zijn en verder achterover hangen. Het hoeft dus niet zo te zijn dat ze echt enorm goed zijn, het kan ook een enkel geluksmoment zijn geweest. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goede traders zijn.

Wat @PilatuS zegt is natuurlijk ook waar, voor iedereen die hoog staat zijn er tig rekt gegaan. Die staan niet op het leaderbord, maar dat is wel de realiteit. Helemaal met een wedstrijdelement erbij ga je onverantwoorde risico's nemen. Maarja, met bijv. 0.025 Bitcoin durft nagenoeg iedereen dat wel aan.
Dat begrijp ik. Een trade van +350% heb ik ook wel eens gehad. Maar hier werkt het toch anders. Bij de Bybit BTC Brawl wordt gekeken naar de PNL over je gehele account. Dus niet 1 trade van 350%.

Je moest met minimaal 0,05 BTC instappen.
100% PNL betekent dat je je gehele account hebt verdubbeld, dus naar 0,1 BTC. Degene die dus hier op 350% stond, heeft van zijn gehele account ca. 0,23 BTC gemaakt. Dat is anders dan één trade van 350% maken.
Inmiddels staat diegene trouwens op 643%. Heeft zijn account van ca. 0,05 uitgebreid naar ca. 0,38 BTC.
Dat noem ik indrukwekkend en dat is geen eenmalig gelukkige trade van 643% geweest. De koers schommelt immers in verschillende richtingen.

Daarnaast is het geen leaderboard waar je enkel de beste traders ziet, je ziet ook alle andere deelnemers, dus ook degenen die op de eerste dag al hun gehele account hadden leeggehandeld. In het team van The Moon zitten 981 deelnemers, waarvan er momenteel al ruim 100 hun gehele stack kwijt zijn. Sommigen ook aanzienlijk meer dan 0,05 BTC. Dus de realiteit wordt wel degelijk weergegeven. Er zitten er tussen die met 4 of zelfs 8 BTC zijn gestart en daarvan meer dan de helft kwijt zijn.

Het is een wedstrijdevenement, daarbij zijn er verliezers. Dat verlies wordt ook gewoon weergegeven.
Doel is om met jouw team een zo hoog mogelijke PNL te behalen. De reacties van de meeste deelnemers zijn dat ze daardoor meer risico nemen. Iedereen gaat voor die prijzenpot.
Aangeven dat er tegenover de winnaars verliezers zijn waarvoor het niet leuk uitvalt is imho een beetje een schot in open doel.
Maar ja, het blijft uiteraard een feit.

Edit: Ik zit trouwens niet in het team van The Moon. Voordat er conclusies worden getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:57:
[...]

Ja klopt, ik denk zeker wel dat BTC binnen 15 jaar helemaal dood is. Ik bedoel wanneer de meeste Bitcoins gemined zijn dan houdt het op. Miners kunnen dan hun brood niet meer verdienen en stoppen dan met minen. Wanneer je er over nadenkt is Bitcoin best wel slecht bedacht. Een jaar of 20 minen en dan stopt het, niet echt stabiel dunkt mij. 8)7
Een wezenlijk onderdeel van het bitcoin protocol zijn de difficulty adjustment en de transactiefees.
En die samen zorgen ervoor dat er altijd miners zijn die genoeg verdienen om hun kosten te betalen.

De bitcoin reward in de vorm van nieuwe bitcoins minen, is alleen bedoeld om het netwerk initieel aan te zwengelen. En dat is aardig gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:10:
[...]

En wat als voor dat de tx revenue flink omhoog gaat de block reward zo erg naar beneden gaat dat de security van Bitcoin meerdere jaren heel erg laag is? Lijkt mij ideaal moment voor een overheid om te proberen de nek om te draaien.
De security van BCH is minder dan 5% van de security van BTC, dus BCH is eerst aan de beurt. Tijd genoeg voor BTC om te reageren, zodra BCH plat gaat.

Verder is bitcoin een software protocol.
Dus een overheid kan proberen het netwerk de nek om te draaien, maar vervolgens zal de meerderheid van het netwerk besluiten om met een aangepaste versie verder te gaan.
Vervelend voor de gebruikers, maar niet meer dan dat. Maar wel een serieuze kostenpost voor een overheid, met nul resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:20:
[...]

Een wezenlijk onderdeel van het bitcoin protocol zijn de difficulty adjustment en de transactiefees.
En die samen zorgen ervoor dat er altijd miners zijn die genoeg verdienen om hun kosten te betalen.

De bitcoin reward in de vorm van nieuwe bitcoins minen, is alleen bedoeld om het netwerk initieel aan te zwengelen. En dat is aardig gelukt!
Die tijd is snel voorbij met de halving die eraan komt, en om BTC toegankelijk te maken kan je er geen hoge fees aan hangen om de miners te betalen.

Dat is juist niet gelukt ''adoptie'' is verder weg dan ooit, BTC is een speculatie speeltje geworden niks meer niks minder het is zo traag als maar kan en is ver van geschikt om als betaalmiddel gebruikt te worden door de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:39:
[...]

Die tijd is snel voorbij met de halving die eraan komt, en om BTC toegankelijk te maken kan je er geen hoge fees aan hangen om de miners te betalen.

Dat is juist niet gelukt ''adoptie'' is verder weg dan ooit, BTC is een speculatie speeltje geworden niks meer niks minder het is zo traag als maar kan en is ver van geschikt om als betaalmiddel gebruikt te worden door de massa.
De volgende halving zorgt er juist voor dat de prijs weer kan gaan stijgen.
Vraag en aanbod.

De massa zal gebruik moeten maken van layer 2 opties, zoals het lightning netwerk, voor kleine betalingen. Alleen high value payments zullen direct op het layer 1 netwerk worden gedaan, en die kunnen gerust hogere transactiefees betalen.

https://lightning.network/

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Matter op 01-12-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:18:
[...]

Roger Ver heeft mij geleerd dat je gewoon stug door moet gaan waar je in gelooft omdat de haters nooit de energie hebben die de fans wel hebben.
Ja, of je kijkt het uit een andere hoek: Keer op keer hetzelfde doen maar wel een ander resultaat verwachten is de definitie van krankzinnigheid en 'haters' hebben dat door en geven hun tijd liever aan wat anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Tokkes op 01-12-2019 10:50 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:45:
[...]

De volgende halving zorgt er juist voor dat de prijs weer kan gaan stijgen.
Vraag en aanbod.
Dan moet de prijs juist stijgen en dat doet ie dus niet, dus er is meer aanbod dan vraag op het moment.
Wil het rendabel zijn moet BTC terug naar nieuwe ATH's wat ik nog wel hoop dat ie gaat doen in de komende 4 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:51:
[...]

Dan moet de prijs juist stijgen en dat doet ie dus niet, dus er is meer aanbod dan vraag op het moment.
Wil het rendabel zijn moet BTC terug naar nieuwe ATH's wat ik nog wel hoop dat ie gaat doen in de komende 4 weken :P
De halving is pas volgend jaar.
En de prijs is al meer dan verdubbeld sinds begin dit jaar, dus de prijs is al aan het stijgen. ;)

PlanB heeft een mooie analyse met Het Stock to Flow model.

https://medium.com/@100tr...ith-scarcity-91fa0fc03e25

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Matter op 01-12-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:51:
[...]

Halveringen zorgen traditioneel altijd voor prijsstijgingen in de maanden erna. Dat zal ook nu niet anders zijn.
Flinke uitschieter, stabilisatie en correctie, en dan weer door naar de volgende hack/halvering/fork/TV serie die het erover heeft.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:54:
[...]

De halving is pas volgend jaar.
En de prijs is al meer dan verdubbeld sinds begin dit jaar, dus de prijs is al aan het stijgen. ;)
Euhm die prijs is ook al weer gehalveerd ;)
Tokkes schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:00:
[...]
Halveringen zorgen traditioneel altijd voor prijsstijgingen in de maanden erna. Dat zal ook nu niet anders zijn.
Flinke uitschieter, stabilisatie en correctie, en dan weer door naar de volgende hack/halvering/fork/TV serie die het erover heeft.
In de maanden ervoor bedoel je, sell the news verhaal neem LTC als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:04:
[...]

Euhm die prijs is ook al weer gehalveerd ;)
Bitcoin is momenteel meer waard dan in 95% van zijn bestaansgeschiedenis. Dat ie tijdelijk zijn waarde overschiet, doet niets af aan de lange termijn.

Stock to Flow, laat dit mooi zien.

https://medium.com/@100tr...ith-scarcity-91fa0fc03e25

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/4190/1*YvqgE9q1UBOKT_rPAFH4Ew.png

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/4200/1*jOLs8eLLbY2yTfk93-a1-Q.png

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Matter op 01-12-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:04:

[...]

In de maanden ervoor bedoel je, sell the news verhaal neem LTC als voorbeeld.
de stijging in de maanden ervoor is verwaarloosbaar als je kijkt naar de stijging op iets langere termijn...
Die periode ervoor is gewoon een klein deel van de community die weet dat de halving eraan komt en begint te accumulaten om dan later weer te verkopen. Ook de volumes laten een duidelijke increase zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.coindesk.com/wp-content/uploads/2019/02/BTC-halving-2.png

[ Voor 20% gewijzigd door Tokkes op 01-12-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Prijs en halving met S2F bandbreedte in blauw.

Ziet er prima uit!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKZZBSPWwAEJROX.png:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Die stijging 2016/17 zie ik niet echt gelinkt aan die halving, dat was meer omdat het bij de massa bekend werd en de goudkoorts toesloeg, als de massa er toen in was gebleven had BTC kans op succes gehad imo

We gaan het zien allemaal, zelf denk ik dat we nog wel nieuwe ATH gaan zien met BTC maar voor de LT zie ik er geen toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:15:
Die stijging 2016/17 zie ik niet echt gelinkt aan die halving, dat was meer omdat het bij de massa bekend werd en de goudkoorts toesloeg, als de massa er toen in was gebleven had BTC kans op succes gehad imo

We gaan het zien allemaal, zelf denk ik dat we nog wel nieuwe ATH gaan zien met BTC maar voor de LT zie ik er geen toekomst in.
Je zegt het zelf al, goudkoorts.
Oftewel de prijs is veel te hoog vergeleken met zijn fundamentele waarde.
Dit gebeurt pas zodra we tegen een bubbel aanzitten en iedereen ervan uitgaat dat het nu gaat gebeuren en 'the sky is the limit'.

Je moet niet kijken naar de individuele bubble toppen, deze zijn niet realistisch, maar je moet kijken naar de trend op lange termijn. En waardoor die wordt bepaald.

Het fundamenteel veranderende landschap zoals: wereldwijde wetgeving, protocol development, stabiliteit, veiligheid, adoptie, halvings, functionaliteit, investeringskapitaal, gebruiksgemak, waar en hoe je het kunt kopen, etc. Deze tezamen bepalen de vraag en aanbod, en uiteindelijk de prijs.

Bubble / bust cycles zijn hierin slechts een onderdeel en helaas onvermijdelijk.

De goudkoorts op de top van de bubbel is nooit een goed moment om als werkelijke waarde te nemen.
Deze levert alleen een dure les op voor nieuwkomers met goudkoorts.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Matter op 01-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:57
Tokkes schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:00:
Halveringen zorgen traditioneel altijd......
Er zijn er nu 2 geweest dus dat lijkt me wat weinig om harde conclusies uit te trekken.
De laatste LTC halving deed ook niks.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
shovelhead1340 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:30:
[...]

Er zijn er nu 2 geweest dus dat lijkt me wat weinig om harde conclusies uit te trekken.
Helaas is LTC geen schaars digitaal goed, maar slechts een kopie van bitcoin die voor cypto-testnetwerk met echt geld gebruikt kan worden.
Stock to Flow werkt alleen voor schaarse waardevolle (digitale) goederen, zoals goud en bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:15:

Mjah, in mijn beleving begon de echte goudkoorts pas halverwege/eind 2017 en toen was de prijs al een veelvoud van de prijs na de halving van 2016. Die spurt door naar de 20k staat daar los van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Ik begin een beetje moedeloos te worden van mijzelf. Tot nu toe nog redelijk in kunnen houden w.b.t. het kopen van BTC. Maar die swings de afgelopen weken maken het er niet veel beter op, wanneer is het juiste moment :+ Een tijdmachine zou wel handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:27:
[...]

Je zegt het zelf al, goudkoorts.
Oftewel de prijs is veel te hoog vergeleken met zijn fundamentele waarde.
Dit gebeurt pas zodra we tegen een bubbel aanzitten en iedereen ervan uitgaat dat het nu gaat gebeuren en 'the sky is the limit'.

Je moet niet kijken naar de individuele bubble toppen, deze zijn niet realistisch, maar je moet kijken naar de trend op lange termijn. En waardoor die wordt bepaald.

Het fundamenteel veranderende landschap zoals: wereldwijde wetgeving, protocol development, stabiliteit, veiligheid, adoptie, halvings, functionaliteit, investeringskapitaal, gebruiksgemak, waar en hoe je het kunt kopen, etc. Deze tezamen bepalen de vraag en aanbod, en uiteindelijk de prijs.

Bubble / bust cycles zijn hierin slechts een onderdeel en helaas onvermijdelijk.

De goudkoorts op de top van de bubbel is nooit een goed moment om als werkelijke waarde te nemen.
Deze levert alleen een dure les op voor nieuwkomers met goudkoorts.
Het is ook nooit meer goed gekomen met de tulpen bubbel ;)

Stabiliteit ? Volgens mij heeft BTC de nodige storingen gehad ook met miners die invalid blocks minde wat denk je dat er gebeurt als china in 1 keer mee stopt ?
Adoptie ? Is juist aan het afnemen voor real live toepassingen
Halvings ? is gewoon sell the news verhaal LTC als voorbeeld, al is het een copy paste het loopt vooruit op BTC zeker qua snelheid en fee's.
Functionaliteit ? als in ? het is zo traag als dikke stront
Gebruiksgemak ? Doe mij dan maar een Paypal hoor.
Kopen ? bijna nergens je moet redelijk zoeken om het te kopen en dan ook nog snappen.

Vraag maar eens om je heen aan de gewone man wat ze over crypto denken, het neemt alleen maar af.
een paar jaar terug was nog het verhaal dat BTC een vervanger voor fiat zou zijn nu is dat verder weg dan ooit er komt geen enkele crypto project van de grond het is en blijft pure speculatie waar je zeer goed aan kan verdienen of de koers nou omhoog om omlaag gaat, en daar blijft het imo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Dark Matter schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:34:
[...]

Helaas is LTC geen schaars digitaal goed, maar slechts een kopie van bitcoin die voor cypto-testnetwerk met echt geld gebruikt kan worden.
Stock to Flow werkt alleen voor schaarse waardevolle (digitale) goederen, zoals goud en bitcoin.
Laat bitcoin maar weg...

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
shovelhead1340 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:30:
[...]

Die stijging komt met de halving van BTC. Let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:56:
Vraag maar eens om je heen aan de gewone man wat ze over crypto denken
Dat is de slechtst denkbare groep om naar een mogelijke (toekomstige) trend te vragen. De gewone man is die groep die zometeen weer druk in de rij gaat staan bij Litebit omdat BTC 'op is'. :+

Voor adoptie moet je ook niet bij die groep zijn, net als een kudde schapen moeten ze simpelweg een bepaalde hoek in gedrukt worden, uit zichzelf zal deze groep nooit richting kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:08:
[...]

Dat is de slechtst denkbare groep om naar een mogelijke (toekomstige) trend te vragen. De gewone man is die groep die zometeen weer druk in de rij gaat staan bij Litebit omdat BTC 'op is'. :+

Voor adoptie moet je ook niet bij die groep zijn, net als een kudde schapen moeten ze simpelweg een bepaalde hoek in gedrukt worden, uit zichzelf zal deze groep nooit richting kiezen. ;)
Eens, en daarbuiten, de gewone man verandert natuurlijk. De zestienjarige vandaag is veel 'digitaler', of hoe je het noemen wil, dan de dertigers van vandaag, en zullen heel anders tegenover crypto gaan staan in de toekomst dan de gewone man vandaag.
Met andere woorden, heb (veel) geduld en hodl to mars.

Edit: Ali Baba is ook maar een gewone man. Zijn rovers hebben hem echter geleerd dat het heden de schatten van de toekomst herbergt. In de tijd van de rovers was dat vooral goud, in deze tijd is daar BTC bijgekomen :)
En ja, ik geloof in sprookjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Ali Baba 1001 op 01-12-2019 12:24 ]

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:17:
[...]

Eens, en daarbuiten, de gewone man verandert natuurlijk. De zestienjarige vandaag is veel 'digitaler', of hoe je het noemen wil, dan de dertigers van vandaag, en zullen heel anders tegenover crypto gaan staan in de toekomst dan de gewone man vandaag.
Met andere woorden, heb (veel) geduld en hodl to mars.
Ook dat, er zal ongetwijfeld een tijd komen dat je een zestienjarige met geen mogelijkheid kan overtuigen dat geld ooit op papier gedrukt werd en er zoiets belachelijks bestond als metalen rondjes die als muntjes werden gebruikt... Mocht dit raar klinken? Ik krijg vandaag de dag een zestienjarige al bijna niet meer uitgelegd wat een cassettebandje is/was. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:23:
[...]

Ook dat, er zal ongetwijfeld een tijd komen dat je een zestienjarige met geen mogelijkheid kan overtuigen dat geld ooit op papier gedrukt werd en er zoiets belachelijks bestond als metalen rondjes die als muntjes werden gebruikt... Mocht dit raar klinken? Ik krijg vandaag de dag een zestienjarige al bijna niet meer uitgelegd wat een cassettebandje is/was. :+
Ik ben een filmfanaat en kan me nog herinneren dat ik videobanden a 10 gulden per stuk kocht, honderden, terwijl dvd al bestond.
Ik was een jaar of zestien 😂
Mooooonnn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:31:
[...]

Ik ben een filmfanaat en kan me nog herinneren dat ik videobanden a 10 gulden per stuk kocht, honderden, terwijl dvd al bestond.
Ik was een jaar of zestien 😂
Mooooonnn
Ik CD's voor ƒ40,- per stuk toen het ook nog eens een platenzaak genoemd werd. Uren spendeerde ik daar om te luisteren naar nieuwe releases om daarna even langs Videoland te gaan en ƒ10,- huur af te tikken voor een dagfilm op VHS. Overigens moest ik wel heel hard gniffelen toen er in dat pand na het faillissement een uitvaartonderneming kwam. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ja ja en toen twix nog raider heette, stelletje ouwe lullen hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vroegah toen de Bitcoins nog van hout waren en de mannen van staal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:47:
Ja ja en toen twix nog raider heette, stelletje ouwe lullen hier
Dat waren toch de betere tijden Slux :D Of sliep je toen ook al onder een brug? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:06:
[...]

Dat waren toch de betere tijden Slux :D Of sliep je toen ook al onder een brug? :S
Ja dat waren zeker de tijden, hoe ouder ik wordt hoe meer ik het verleden mis.
tegenwoordig gaat het allemaal zo snel en dan heb ik het nog niet eens over de overbevolking hier in de randstad.

ik zit er ook over na te denken om terug naar Engeland te gaan, een stuk rustiger op het land en daar lopen ze nog wat achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:16:
[...]

Ja dat waren zeker de tijden, hoe ouder ik wordt hoe meer ik het verleden mis.
tegenwoordig gaat het allemaal zo snel en dan heb ik het nog niet eens over de overbevolking hier in de randstad.

ik zit er ook over na te denken om terug naar Engeland te gaan, een stuk rustiger op het land en daar lopen ze nog wat achter ;)
Kom gewoon naar ZuidLimburg dan. Onderbevolking, heuvelland en echt vooruit lopen we hier ook niet :s wel veel bruggen ;)
En verder prima vertoeven hoor, hoewel ik er ook over denk om naar Turkije te gaan. Al is het voor mij niet terug gaan he ;)

On topic: gaat december vuurwerk laten zien? Laatste cryptomaand voor Slux, dus laten we het hopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
[...]

Kom gewoon naar ZuidLimburg dan. Onderbevolking, heuvelland en echt vooruit lopen we hier ook niet :s wel veel bruggen ;)
En verder prima vertoeven hoor, hoewel ik er ook over denk om naar Turkije te gaan. Al is het voor mij niet terug gaan he ;)

On topic: gaat december vuurwerk laten zien? Laatste cryptomaand voor Slux, dus laten we het hopen!
Ik hoorde in de wandelgangen een gerucht dat Satoshi himself een zeer bullish bericht gaat twitteren met bewijs van authenticatie, waardoor Bitcoin naar de 500k regionen pusht, als afscheidscadeautje voor Slux.

Een soort klap op de vuurpijl voor bewezen diensten zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Anoniem: 1032405 schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:48:
[...]

Ik hoorde in de wandelgangen een gerucht dat Satoshi himself een zeer bullish bericht gaat twitteren met bewijs van authenticatie,
Authenticatie kies ... antibiotica, ibuprofen en paracetamol

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

A87 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:00:
[...]

Authenticatie kies ... antibiotica, ibuprofen en paracetamol
Wat je nodig hebt is Dentacoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:48:
[...]

Ik hoorde in de wandelgangen een gerucht dat Satoshi himself een zeer bullish bericht gaat twitteren met bewijs van authenticatie, waardoor Bitcoin naar de 500k regionen pusht, als afscheidscadeautje voor Slux.

Een soort klap op de vuurpijl voor bewezen diensten zegmaar.
Stonden er ook paarden in die gangen? Die zouden zo'n gerucht wel kracht bijzetten.
Ik hou twittur in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
iemand bekend met Bomb token? bij elke transactie wordt er Bomb vernietigd. best een interessant concept.
https://bombtoken.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:24:
iemand bekend met Bomb token? bij elke transactie wordt er Bomb vernietigd. best een interessant concept.
Klinkt als het zoveelste idee om maar iets anders te hebben dan andere crypto en om te proberen de waarde te boosten door de supply kleiner te maken. Als je het mij vraagt: De zoveelste shitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
PilatuS schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:37:
[...]

Klinkt als het zoveelste idee om maar iets anders te hebben dan andere crypto en om te proberen de waarde te boosten door de supply kleiner te maken. Als je het mij vraagt: De zoveelste shitcoin.
zou goed kunnen. ik zie dan ook als een grappig experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:24:
Er zijn wel meer van dit soort coins met een soortgelijk idee, leuk experiment maar dat is het dan ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:06:
[...]

Er zijn wel meer van dit soort coins met een soortgelijk idee, leuk experiment maar dat is het dan ook wel. ;)
Dacht dat dit de 1e coin was die zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:09:
[...]

Misschien de eerste waarbij de supply door transacties minder wordt, maar niet de eerste waarbij de supply kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
PilatuS schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:12:
[...]

Misschien de eerste waarbij de supply door transacties minder wordt, maar niet de eerste waarbij de supply kleiner wordt.
weet je toevallig ook welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:09:
[...]

Hou me ten goede wie er eerst was maar er is ook Slicer met hetzelfde concept en ik weet dat er nog meer zijn/waren. Feitelijk is elke crypto met vaste supply self destructing aangezien er dagelijks eea verloren gaat en dus de theoretisch beschikbare supply minder wordt. Van BTC zijn er ook behoorlijk wat 'zoek' die nooit meer gebruikt kunnen/gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:15:
[...]

weet je toevallig ook welke?
BNB bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
klopt ja, maar dit gaat niet eindeloos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:20:
[...]

klopt ja, maar dit gaat niet eindeloos door.
Dat is waar, maar er is vast nog wel meer.

Verder willen ze Bomb niet eens gebruiken om mee te betalen, maar puur als hold coin die meer waard zou moeten worden. Ik zie er weinig in.
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:17:
[...]
Van BTC zijn er ook behoorlijk wat 'zoek' die nooit meer gebruikt kunnen/gaan worden. :)
Naar schatting ergens tussen de 2 tot 3 miljoen zelfs. Een flink groot deel van de supply.

Dat geeft ook zulke adressen waar 10k BTC sinds 2011 niets aan het doen is: https://bitinfocharts.com...o5NKkNnmVJeuEAQftLt795Gec

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:20:
Naar schatting ergens tussen de 2 tot 3 miljoen zelfs. Een flink groot deel van de supply.

Dat geeft ook zulke adressen waar 10k BTC sinds 2011 niets aan het doen is: https://bitinfocharts.com...o5NKkNnmVJeuEAQftLt795Gec
Ik ben ervan overtuigd dat het nog wel meer dan dat is. ;)

Bovenstaand adres snap ik niet helemaal, periodiek komt er wel ietsjes bij en dat moet toch ergens vandaan komen? Het is niet dat er in 2011 een kwak BTC opgepleurd is en dat er helemaal niks meer gebeurt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:28:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat het nog wel meer dan dat is. ;)

Bovenstaand adres snap ik niet helemaal, periodiek komt er wel ietsjes bij en dat moet toch ergens vandaan komen? Het is niet dat er in 2011 een kwak BTC opgepleurd is en dat er helemaal niks meer gebeurt? :?
Zelfs iets van 5 miljoen zou mij niet eens verbazen. Ze hebben er onderzoek naar gedaan door onder andere te kijken hoeveel BTC er voor hoeveel tijd niet verplaatst is.

Wat er bij komt zijn dust attacks. Dus het is geen BTC van de eigenaar van het adres. Al die oude adressen met veel BTC's zie je hetzelfde bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:33:
[...]

Zelfs iets van 5 miljoen zou mij niet eens verbazen. Ze hebben er onderzoek naar gedaan door onder andere te kijken hoeveel BTC er voor hoeveel tijd niet verplaatst is.

Wat er bij komt zijn dust attacks. Dus het is geen BTC van de eigenaar van het adres. Al die oude adressen met veel BTC's zie je hetzelfde bij.
Ah ja dust attacks, hou me niet zo gek veel bezig met BTC maar klopt. Blijft wel curieus dat iemand voor ruim $33k BTC koopt en er verder niks meer mee doet? Persoon kan natuurlijk ook overleden zijn en nabestaanden zijn niet op de hoogte of hebben de private key niet. Mooi rendement wel, bijna x3000 gegaan sinds 2011. :9

Ik denk zelf dat dicht tegen de helft van BTC niet meer gebruikt kan of gaat worden. Ik ken die onderzoeken wel maar ik vind ze erg voorzichtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
zou wel grappig zijn als de Winklevoss twins hun private key kwijt raken. goed voor de supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:58:
[...]
Blijft wel curieus dat iemand voor ruim $33k BTC koopt en er verder niks meer mee doet? Persoon kan natuurlijk ook overleden zijn en nabestaanden zijn niet op de hoogte of hebben de private key niet.
Die 10k BTC komt ook weer ergens vandaan en is later samengevoegt naar 10k BTC. Het is dus niet zo dat iemand 33k er voor heeft betaald. Ik heb wel eens zo'n adres via de tree helemaal terug gevolgt naar waar het origineel vandaan kwam en dan kwam ik uit op allemaal batches van 50 BTC die later dus naar 1 adres van 10k BTC zijn gegaan. Kan ook best zijn dat ze van Satoshi zelf zijn om die reden aangezien het allemaal 50 BTC geminde blokken waren.

Zie bijvoorbeeld dit: https://bitinfocharts.com/bitcoin/wallet/5158-full Dit is waar het uiteindelijk allemaal vandaan komt en dan uiteindelijk naar een 10k BTC adres gaat.

Edit: Nog even rond gekeken en deze is wel leuk: https://bitinfocharts.com...YsPVHaHr1DoW5J6bb6gvh4yZq

10k BTC die in 2017 toch nog in beweging is gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2019 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:58:
[...]

Ah ja dust attacks, hou me niet zo gek veel bezig met BTC maar klopt. Blijft wel curieus dat iemand voor ruim $33k BTC koopt en er verder niks meer mee doet? Persoon kan natuurlijk ook overleden zijn en nabestaanden zijn niet op de hoogte of hebben de private key niet. Mooi rendement wel, bijna x3000 gegaan sinds 2011. :9

Ik denk zelf dat dicht tegen de helft van BTC niet meer gebruikt kan of gaat worden. Ik ken die onderzoeken wel maar ik vind ze erg voorzichtig. :)
Ik heb laatst helemaal uitgeschreven wat mijn nabestaanden moeten doen in geval van overlijden. Ik heb het ze niet gegeven of uitgelegd, maar gewoon in m'n kluis opgeborgen.
Niet dat ik het hoop of verwacht, Ali Baba is nog geen 40, maar you never know he.
Ik heb er ook duidelijk in vermeld dat het niet bestemd is voor mn broer of zussen, maar voor hun kinderen, Ali Baba heeft zelf geen kinderen. Rare Baba ja, I know.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:40:
[...]

Ik heb laatst helemaal uitgeschreven wat mijn nabestaanden moeten doen in geval van overlijden. Ik heb het ze niet gegeven of uitgelegd, maar gewoon in m'n kluis opgeborgen.
Niet dat ik het hoop of verwacht, Ali Baba is nog geen 40, maar you never know he.
Ik heb er ook duidelijk in vermeld dat het niet bestemd is voor mn broer of zussen, maar voor hun kinderen, Ali Baba heeft zelf geen kinderen. Rare Baba ja, I know.
Tijdje terug moest ik hier ook over nadenken maar ik neem het mee in mijn graf, ik heb geen personen die ik capabel genoeg acht en/of genoeg vertrouw om het op de juiste plek te krijgen dus dan maar helemaal niks. Wel heb ik een leuk zoektochtje bedacht die achterblijvers behoorlijk zoet zal houden om er vervolgens achter te komen dat de waarde van hetgeen ik ze gun wel te vinden nihil is. :+
Ik word 40 deze maand maar je weet het nooit idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
VET gaat vet goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Die wordt weer aardig gepumpt. Volgens mij niet ergens op gebaseerd. Niet dat dit heel veel uitmaakt.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 20:44

Bloodclot

Jawier!

Bartvandelaar schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:16:
[...]

Die wordt weer aardig gepumpt. Volgens mij niet ergens op gebaseerd. Niet dat dit heel veel uitmaakt.
Wat ik zo snel kan vinden wordt er een card Game van Microsoft gereleased op de vechain blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
Bloodclot schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:17:
[...]

Wat ik zo snel kan vinden wordt er een card Game van Microsoft gereleased op de vechain blockchain.
Link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 20:44

Bloodclot

Jawier!

https://u.today/vechain-t...__twitter_impression=true

Maar de link met Microsoft schijnt niet echt groot te zijn. Dus misschien aardig opgeblazen nieuws.

Maar dan nog, ze timmeren aardig goed aan de weg. Als de TX met grote toe gaat nemen op de vechain blockchain, zie ik de waarde van VET nog wel een keertje verdubbelen eerste half jaar van 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Bloodclot schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:26:
[...]

https://u.today/vechain-t...__twitter_impression=true

Maar de link met Microsoft schijnt niet echt groot te zijn. Dus misschien aardig opgeblazen nieuws.

Maar dan nog, ze timmeren aardig goed aan de weg. Als de TX met grote toe gaat nemen op de vechain blockchain, zie ik de waarde van VET nog wel een keertje verdubbelen eerste half jaar van 2020
Ze gaan een bijna 40 jaar oud videospelletje opnieuw uitbrengen op de blockchain? Okee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:52:
[...]

Tijdje terug moest ik hier ook over nadenken maar ik neem het mee in mijn graf, ik heb geen personen die ik capabel genoeg acht en/of genoeg vertrouw om het op de juiste plek te krijgen dus dan maar helemaal niks. Wel heb ik een leuk zoektochtje bedacht die achterblijvers behoorlijk zoet zal houden om er vervolgens achter te komen dat de waarde van hetgeen ik ze gun wel te vinden nihil is. :+
Ik word 40 deze maand maar je weet het nooit idd. :)
Misschien moet er wel een crypto-notaris in het leven geroepen worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:03:
[...]

Misschien moet er wel een crypto-notaris in het leven geroepen worden... :+
Die factureert op de blockchain en middels smart contracts testamenten opstelt en bijhoudt? Wat een fucking goed idee! ICO'tje of IEO'tje starten om wat start kapitaal bij elkaar te krijgen? :+
Wat zou de ticker moeten worden? NOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Zou graag informeren naar jullie mening. Ik vind BNB een coin met veel toekomst, ondanks de recente hack. CZ lijkt een ervaren CEO van het platform. Afgelopen zomer stond de coin zo'n 140% hoger in waarde.

Als ik hier nu een <redelijk bedrag> insteek, lijkt het een investering zonder te hoog risico.

Al ben ik een tijdje disconnected geweest, zijn er andere coins die ik gemist heb de laatste tijd?

Alvast bedankt

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-06 21:39

raq

Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:09:
[...]

Die factureert op de blockchain en middels smart contracts testamenten opstelt en bijhoudt? Wat een fucking goed idee! ICO'tje of IEO'tje starten om wat start kapitaal bij elkaar te krijgen? :+
RIP

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Jenzo schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:22:
Zou graag informeren naar jullie mening. Ik vind BNB een coin met veel toekomst, ondanks de recente hack. CZ lijkt een ervaren CEO van het platform. Afgelopen zomer stond de coin zo'n 140% hoger in waarde.

Als ik hier nu een <redelijk bedrag> insteek, lijkt het een investering zonder te hoog risico.

Al ben ik een tijdje disconnected geweest, zijn er andere coins die ik gemist heb de laatste tijd?

Alvast bedankt
Alle crypto coins hebben een hoog risico, als Binance besluit geen korting meer te geven met de fee's dan voegt BNB verder weinig toe, BNB staat niet op de andere grote exchanges, dus mocht er wat met Binance gebeuren dan kan je in de problemen komen.

Zijn wel doom scenario's maar wel iets om rekening mee te houden tov bijvoorbeeld een BTC,ETH,LTC, Bcash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
Slux schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:33:
[...]

Alle crypto coins hebben een hoog risico, als Binance besluit geen korting meer te geven met de fee's dan voegt BNB verder weinig toe, BNB staat niet op de andere grote exchanges, dus mocht er wat met Binance gebeuren dan kan je in de problemen komen.

Zijn wel doom scenario's maar wel iets om rekening mee te houden tov bijvoorbeeld een BTC,ETH,LTC, Bcash
Valide argumenten inderdaad. Spreiden tussen coins is idd het beste. Ik wil nog wel eens day-traden, dus dan komt het ook nog van pas.

Cardano is overigens een andere favoriet van mij, al heb ik daar al veel winst in laten liggen door het niet te pakken toen het mogelijk was. Heeft mede een hele compete CEO bij het bedrijf erachter, IOHK.

Ik dacht wellicht is er een nieuwe 'rising star' opgekomen het afgelopen jaar, die ik gemist heb. Alle tips zijn welkom, dan lees ik mij in. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:09:
[...]

Hahaha ja zoiets. Denk ik. Doe er wat mee, ik heb zelf geen verstand ervan :) ik investeer wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 09:37
Tip: dit boek raad ik zeker aan voor beginners. Het leert je een stategie en een opzet voor een goed handelsplan.

https://hoewordikeentrade...ekaanschaffenpriceaction/

Zag em ook bij bol.com liggen als ebook.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimalFury op 01-12-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zou graag informeren naar jullie mening. Ik vind BNB een coin met veel toekomst,
BNB hangt zoals de meeste coins aardig vast aan wat BTC doet. Gaat BTC moonen naar 40k gaat BNB zonder problemen naar 50 of zelfs 100 dollar. Gaat BTC naar 2k kan BNB makkelijk naar 5 dollar of lager. Het is een coin met veel potentie maar volledig afhankelijk van BTC en Binance. Hoe drukker het is of wordt op Binance hoe harder BNB zal gaan. Ik zie BNB wel weer een ATH maken, maar dan moet crypto wel weer groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
PilatuS schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:24:
[...]

BNB hangt zoals de meeste coins aardig vast aan wat BTC doet. Gaat BTC moonen naar 40k gaat BNB zonder problemen naar 50 of zelfs 100 dollar. Gaat BTC naar 2k kan BNB makkelijk naar 5 dollar of lager. Het is een coin met veel potentie maar volledig afhankelijk van BTC en Binance. Hoe drukker het is of wordt op Binance hoe harder BNB zal gaan. Ik zie BNB wel weer een ATH maken, maar dan moet crypto wel weer groter worden.
Helemaal mee eens. Zijn er echter nog nieuwe parels opgedoken naast de bestaande BNB, ADA etc. het afgelopen jaar?
Dat is de periode die ik gemist heb, de periode daarvoor heel veel trades gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Jenzo schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:29:
[...]

Helemaal mee eens. Zijn er echter nog nieuwe parels opgedoken naast de bestaande BNB, ADA etc. het afgelopen jaar?
Dat is de periode die ik gemist heb, de periode daarvoor heel veel trades gedaan.
Je vraagt naar een manier om snel rijk te worden en die is er niet. Misschien wat Kain_niak promoot? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 320788

@Jenzo HOT heeft goede potenties.
Hoe meer mensen kopen, hoe beter de koers. Hoe happyer ik ben.
En daarna gaan we gezellig samen rekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zou graag informeren naar jullie mening. Ik vind BNB een coin met veel toekomst, ondanks de recente hack.
Welke hack?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 'kunnen we een rollback op het Bitcoin netwerk uitvoeren?' hack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Jenzo Dat is geen Binance hack, daar zijn useraccounts overgenomen om via o.a. de API gecoördineerd Bitcoins weg te sluizen. Dat staat ook zo in het artikel, al doet het onderwerp ivm clickbait uiteraard zoals altijd anders vermoeden.

Als je users niet op hun account letten, dan kan je niet zeggen dat er een hack bij een cryptocurrency exchange heeft plaatsgevonden. Nuances zijn erg belangrijk, als jij nu zegt dat er een hack bij Binance heeft plaatsgevonden dan gaat iedereen die dat leest dat ook zo zien. Erg voorzichtig zijn met je API-key, 3rd party bots, 3rd party Apps, etc. Binance is in dit geval niet gehacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Als je toch in alts wil investeren, spreid dan een beetje, zoals gezegd, BTC bepaald de hoofdlijnen.

Een x aantal coins waar je in investeert zullen kapot gaan, een x aantal coins gaan misschien 10x, 1 misschien 100x, geen idee, maar wedden op 1 paard lijkt me sowieso geen goed idee.
Coins die momenteel een enorm potentieel lijken te hebben kunnen om allerlei redenen volgend jaar niks meer zijn.

Edit: Ik denk zelfs dat de meeste coins over een x aantal jaar niets meer waard zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Goat op 01-12-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
Crypts schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:46:
[...]

Je vraagt naar een manier om snel rijk te worden en die is er niet. Misschien wat Kain_niak promoot? :+
Ik vraag naar nieuwe veelbelovende projecten uit het jaar 2019.

De jaren ervoor ben ik veel met crypto bezig geweest en heb denk ik een kleine duizend trades gedaan. Het afgelopen jaar ben ik er er minder mee bezig geweest, vandaar dat ik hier even informeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik blijf nog even in fiat zitten, tenzij Bitcoin echt positieve ontwikkelingen laat zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K80fNI1tbaZvgj3c8myXEVPr/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9SbCGigSSmPYVyXAMdhiwyGY/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Jenzo schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:07:
[...]

De jaren ervoor ben ik veel met crypto bezig geweest en heb denk ik een kleine duizend trades gedaan. Het afgelopen jaar ben ik er er minder mee bezig geweest, vandaar dat ik hier even informeer.
Als je kijkt naar welke coins het ten opzichte van BTC het best gedaan hebben, zou ik me vooral verdiepen in de nieuwere projecten

@Taro als ik zie hoeveel pogingen er vandaag al gedaan zijn om de 7250/7280 support te breken, verwacht ik dat de break hiervan er vrij snel aan komt

[ Voor 13% gewijzigd door The_Goat op 01-12-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Nog even een procentje of 5 door, dan kan ik er eindelijk vanaf. Heb dit zakje sinds april dit jaar... en het is niet de minste ook. Best VET zakje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710428

Ga nou eens vol omlaaaahaaaaggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vanmorgen vroeg klein long stoplossje gehit. Helaasch. Had gehoopt dat de 7300 het toch wel ging houden en vanuit daar weer omhoog zouden gaan, maar nee. Iets te positief gedacht. De berenboot komt weer in het visier bois. We gaan denk ik richting de 68xx regionen met BTC. Nu maar ff charten en nieuwe entry zoeken. Dan maar wachten of die gehit wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door DAMAGE op 02-12-2019 09:57 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

SLP en ERC-20 tokens sturen zonder GAS of BCH is het mogelijk?

Het simple ledger postage protocol gaat het mogelijk maken, in ieder geval voor SLP tokens.
Dit zal het mogelijk maken om naar een BCH adres een SLP token te sturen zodat dat de onvanger er ook iets mee kan doen ZONDER dat hij ook maar een enkele satoshi bch nodig heeft.

Waarom is dit zo belangrijk?
Bij Ethereum is dit al vaak een probleem geweest. Stel dat je 10 euro aan stablecoins hebt op Ethereum. Bijvoorbeeld Tether als ERC-20.
Je wilt deze 10 euro in Tether (USDT op ERC-20) naar een vriend sturen die nog nooit crypto heeft gebruikt.

Hij maakt een wallet aan op metamask, een veel gebruikte Ethereum browser extensie en jij stuurt hem de 10 USDT.
Nu kan je vriend daar absoluut niks mee doen, die tokens staan vast want om ze te verzenden heeft je vriend GAS nodig en voor GAS heb je Ethereum nodig.

Dit maakt het voor de eindgebruiker dus altijd zo dat die over Ethereum moet nadenken. En dat maakt het lastig om ethereum tokens te integreren in andere systemen.

Neem een spel zoals runescape. Alle verschillende items binnen runescape zouden tokens kunnen worden op zo een manier dat de runescape database elke dag of elke week met de blockchain sync.

Er was laatste een duplicatie glitch bij Oldschool runescape. Wanneer spelers dat door krijgen gaan ze als een gek hun waardevolle items dupliceren en eventueel binnen het spel verkopen. Dat kan de economie van een spel binnen de kortste keren verstoren.

Door de database met een blockchain te syncen in beide richtingen is zoiets niet meer mogelijk. Daarbij maakt het het mogelijk om spelers toegang te geven tot hun eigen assets op zo een manier dat admins van de runescape database er niet meer aan kunnen.

Spelers kunnen dan ook buiten het spel hun assets met elkaar gaan traden want het zijn tokens op een blockchain geworden.
Het grote problem is dat al je spelers nu opeens Ethereum nodig hebben! En die kunnen dan ook niet meer gratis spelen.

Nou omdat op te lossen zou het mogelijk moeten zijn dat een speler een klein deel van zijn assets kan verkopen voor GAS, zonder dat deze speler dat weet.
Immers bij veel MMO"s is er toch zoiets als goud dan soms ook gebruikt kan worden voor een extra maand account zoals bij WoW.

Dus vele assets binnen MMO's hebben ook daarbuiten waarde. Denk aan alle hoedjes van TF2 die op steam voor echt geld verhandelt worden!

Nu zijn we er. Daarom dat SLP een manier nodig heeft zodat gebruikers SLP tokens kunnen ontvangen en versturen zonder dat die gebruikers weet hebben over de ondeligggende BCH blockchain.
En dit is wat het SLP postage protocol gaat mogelijk maken. Vin Armani legt het uit. En hier is een demonstratie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Pff, kain, Je hebt al je bch blogs, hou deze berichten even apart a.u.b. Ik begin me steeds meer te ergeren aan je bch promotie met allerlei shit tokens waar alleen jij 100% in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Jenzo schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:07:
[...]

Tot nu toe zijn grotere projecten vooral veel geschreeuw, weinig wol geweest. Tov BTC staan ze zo goed als allemaal onder water afhankelijk natuurlijk van het instapmoment. Ik zit zelf in kleine(re) projecten dus mijn bril is gekleurd maar puur kijkend naar de waarde tov BTC zijn deze verrassend stabiel. Omdat ik eigenlijk alleen nog in masternode projecten zit levert dit dus ook een redelijk consequente winst en vast dagelijks inkomen op. Ligt er ook een beetje aan hoeveel je investeert maar ik zat afgelopen week op 7,95% (nodes) + 0,84% (staking) die ik gezien de meevallende resultaten van dagelijks traden volledig kan herinvesteren dus dat is leuk passief rendement op rendement naast het spelen op exchanges. :)

Kijk gewoon even rond wat het veranderde crypto landschap je te bieden heeft en hou in je achterhoofd dat oude(re) projecten geen van allen nog echt iets afgeleverd hebben anders dan een zooitje bagholders die er al shillend graag van af willen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
Anoniem: 710428 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:04:
Pff, kain, Je hebt al je bch blogs, hou deze berichten even apart a.u.b. Ik begin me steeds meer te ergeren aan je bch promotie met allerlei shit tokens waar alleen jij 100% in zit.
Kain lijkt niet te begrijpen dan als BTC naar 0 gaat deze alle gedecentraliseerde cryptos meesleurt.Zelfs zijn beloved BCH. Ook al zou BCH technisch beter zijn. De consument zal het een worst zijn. Die kent alleen BTC en wilt usibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lighting_ schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:48:
[...]

Kain lijkt niet te begrijpen dan als BTC naar 0 gaat deze alle gedecentraliseerde cryptos meesleurt.Zelfs zijn beloved BCH. Ook al zou BCH technisch beter zijn. De consument zal het een worst zijn. Die kent alleen BTC en wilt usibility.
Dat zal hij inderdaad nooit begrijpen.

Sommige mensen promoten ook hier een coin maar dan op een andere wijze, gewoon met onderbouwing waarom zij het doen en waarom het eventueel wat voor ons is en daar blijf het dan bij. Kain daarentegen kan niks anders dan alleen maar zijn zooi hier promoten, terwijl er genoeg plek is op het internet om dat te doen en onder andere zijn blog over dat SLP verhaal op tweakers. Maar kain blijft constant hier brainwashen en als je er wat van zeg is het meteen een ik ben zielig verhaal met de hele wereld tegen mij alleen. Hoop dat het gemodereerd wordt, want het vult een hele pagina met een aanname dat als, als als als een game dit dat doet, bullshit over game currencies, wat totaal hier irrelevant is. Hij zal wel behoorlijk wat credits hebben dat deze berichten blijven staan staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
code:
1
2
3
.message[data-owner-id="182977"], .message[data-owner-id="192015"] {
     display:none
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Hoop niet dat dit gezien wordt als spam maar Bitwala geeft bij het afsluiten (en ja afgeven van je gegevens) van een gratis rekening €30 aan BTC kado. Voorwaarde is dat je je vandaag nog aanmeldt en verificatie doorloopt. Persoonlijk denk ik dat het niet verkeerd is om meerdere 'crypto rekeningen' aan te houden, wat we nu bij de 'jacht' op exchanges zien gaan we ongetwijfeld ook zien bij aanbieders van crypto wissel services en debit kaarten. ;)

Doe ermee wat je wil. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crypts op 02-12-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:12
DaCoTa schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:01:
code:
1
2
3
.message[data-owner-id="182977"], .message[data-owner-id="192015"] {
     display:none
}
Dank dank dank dank x 1000.

Had al wel een Custom CSS voor zijn zinloze troep van blogs, maar dit is ook op het forum een verademing!
Overigens is enkel user ID 182911 voldoende ;)

Kan je de snippet van @Imnoa aanbevelen: custom css snippet: Doei Bitcoincashmeneer

[ Voor 23% gewijzigd door Drardollan op 02-12-2019 13:52 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 ... 3 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!