[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 107 Laatste
Acties:
  • 399.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 08:30
8K incoming net voor het weekend?

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

GODVERDPOMME.. sinds gister extreme zieke niet normale kiespijn, zit de hele dag aan de ibuprofen.
sliep pas om 8 uur vanochtend vanwege de pijn :S:S. iemand tips? damnnn.

die winst op bitmex boeit me niet eens 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 29-11-2019 15:04 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
A87 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:03:
GODVERDPOMME.. sinds gister extreme zieke niet normale kiespijn, zit de hele dag aan de ibuprofen.
sliep pas mo 8 uur vanochtend vanwege de pijn :S:S. iemand tips? damnnn.

Ja, tandarts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borealis
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-02-2021
HaruHaru schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:02:
8K incoming net voor het weekend?
of bull-trap en terug naar 6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

nee, pijn komt door te veel druk, stress, moet meer ontspannen denk ik. Met gamen merkte ik dat ik ook al veel zat te tandenknarsen.

[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 29-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Borealis schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:04:
[...]

of bull-trap en terug naar 6500
Juist, nog een beetje up zodat m'n orders gevuld worden aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 15:55
Blij dat BTC weer stijgt. Mijn long van BTCUSD op 8670 was bijna liquidated op de bottom. scheelde zo'n 13 dollar. Blij dat ik 'm niet geclosed had. Nu toch weer aardig aan het terughalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

A87 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:09:
[...]

, moet meer ontspannen denk ik.
Ik denk dat je meer moet ontspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op de 1H chart ziet het er best netjes uit allemaal jongens. Als we vandaag de 7.7k kunnen sluiten minimaal dan ziet het er qua TA prima uit. All i'm saying :)

@A87 zoek op Youtube naar Jason Stephenson. GL makker! (geen grap - bedoel het serieus)

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 29-11-2019 15:15 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
ooltje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:11:
Blij dat BTC weer stijgt. Mijn long van BTCUSD op 8670 was bijna liquidated op de bottom. scheelde zo'n 13 dollar. Blij dat ik 'm niet geclosed had. Nu toch weer aardig aan het terughalen.
Haha balls of steel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@ooltje poeh. Zorg echt dat je op je volgende trade een stop loss zet man. Je kapitaal is het belangrijkste wat er is. Als je dat kwijt bent kun je niks meer :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooltje
  • Laatst online: 22-04 15:55
DAMAGE schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:18:
@ooltje poeh. Zorg echt dat je op je volgende trade een stop loss zet man. Je kapitaal is het belangrijkste wat er is. Als je dat kwijt bent kun je niks meer :(
Yep ik weet het. heel dom. Had wel geluk dat de liq price net onder de support zat. Next time stop losses. Ging ook niet om peanuts..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

[...]

nee, pijn komt door te veel druk, stress, moet meer ontspannen denk ik. Met gamen merkte ik dat ik ook al veel zat te tandenknarsen.
Spoelen met whiskey of andere sterke drank.

Dyclofenac (voltaren K) enige meuk die bij mij helpt bij zenuwpijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:47:
[...]

Spoelen met whiskey of andere sterke drank.
Na het spoelen doorslikken en dat heel regelmatig herhalen maakt ontspannen en pijnloos tegelijk. :+

Let op: dit is geen medisch advies en dient alleen opgevolgd te worden na overleg met een arts. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:17
A87 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:03:
sliep pas om 8 uur vanochtend vanwege de pijn :S:S. iemand tips? damnnn.

Wordt het pijnlijker als het warm wordt en minder bij kou?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Denk dat je er verstandig aan doet jezelf niet te diagnosticeren maar dat aan professionals over te laten. 't Kunnen inderdaad psychosomatische klachten zijn, maar een gaatje/ontsteking zou ik niet uitsluiten. Je betaalt niet voor Jan Snot een ziekenkostenverzekering toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Chris.nl schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:20:
[...]

Denk dat je er verstandig aan doet jezelf niet te diagnosticeren maar dat aan professionals over te laten. 't Kunnen inderdaad psychosomatische klachten zijn, maar een gaatje/ontsteking zou ik niet uitsluiten. Je betaalt niet voor Jan Snot een ziekenkostenverzekering toch?
Nee man gewoon zelfmedicatie toepassen. Werkt hier al 36 jaar tip top (op enkele maanden met psychoses na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Donaldinho schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:09:
[...]

Wordt het pijnlijker als het warm wordt en minder bij kou?
nee, en het wordt al minder eindelijk ... haalleelulja. Pure hell is pijn wat ergens in het hoofd zit..
Zon kleine kies, wat is dat een orkaan van pijn .. ongeloofelijk

[ Voor 19% gewijzigd door A87 op 29-11-2019 16:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:34:
[...]

Nee man gewoon zelfmedicatie toepassen. Werkt hier al 36 jaar tip top (op enkele maanden met psychoses na)
Ja en gebruik vooral veel homeopathische middelen, dan is het probleem vaak al na 7 dagen weg ipv pas na een week als je niets zou innemen!

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 29-11-2019 16:54 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 17:53
Taro schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:53:
[...]

Ja en gebruik vooral veel homeopathische middelen, dan is het probleem vaak al na 7 dagen weg ipv pas na een week als je niets zou innemen!
Steve Jobs kon ook meepraten over het gebruik van vooral homeopathische rotzooi.. :F had ie dat juist niet gebruikt en was ie eerder naar een arts gegaan, hadden we hem wellicht nog steeds Keynotes kunnen zien geven in z'n spijkerbroek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sahara schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:11:
[...]

Steve Jobs kon ook meepraten over het gebruik van vooral homeopathische rotzooi.. :F had ie dat juist niet gebruikt en was ie eerder naar een arts gegaan, hadden we hem wellicht nog steeds Keynotes kunnen zien geven in z'n spijkerbroek.
En o.a. Sylvia millecam.

Bij mij werken sommige dingen wel moet ik zeggen, vroeger had ik altijd last oorontsteking toen van die homeopathische druppels gehad en nooit meer last van gehad maar voor de serieuze dingen zou ik het nooit gebruiken, zou het er wel bij nemen, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:25
Na een aantal weken traden, vraag ik mij af of jullie ook iets van een boekhouding bijhouden? Ik ben nogal gek op cijfers en wil graag meer inzicht in werkelijke kosten t.o.v. opbrengst van een bepaalde munt. Ik heb voor mezelf een Excel formulier opgezet waar ik aankoopbedragen, fees en verkoopbedragen in kan bijhouden om een goed beeld van winst te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Amens schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:54:
Na een aantal weken traden, vraag ik mij af of jullie ook iets van een boekhouding bijhouden? Ik ben nogal gek op cijfers en wil graag meer inzicht in werkelijke kosten t.o.v. opbrengst van een bepaalde munt. Ik heb voor mezelf een Excel formulier opgezet waar ik aankoopbedragen, fees en verkoopbedragen in kan bijhouden om een goed beeld van winst te krijgen.
Ja, met Altrady : https://altrady.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Edgewonk is fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Amens Ik word liever niet met de werkelijkheid geconfronteerd, door vooral veel te spreiden over verschillende locaties en het totaal niet bij te houden heb ik nog altijd het gevoel dat ik goed bezig ben.

Edit: Vandaag in ieder geval goed bezig: ONT op 0.6601 USDT ingestapt en staat nu al op 0.6940 :D Ik verkoop rond 0.71xx ivm MA's.

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 29-11-2019 18:32 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Taro schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:25:
@Amens Ik word liever niet met de werkelijkheid geconfronteerd, door vooral veel te spreiden over verschillende locaties en het totaal niet bij te houden heb ik nog altijd het gevoel dat ik goed bezig ben.

Edit: Vandaag in ieder geval goed bezig: ONT op 0.6601 USDT ingestapt en staat nu al op 0.6940 :D Ik verkoop rond 0.71xx ivm MA's.
Lekker :)

Ik moet echt een weg vinden in deze wereld. Ik merk dat ik veel te gespannen ben of het allemaal wel geld oplevert, haha.. Ik heb eigenlijk voor mezelf een max gesteld. Ik heb er nu een leuk bedrag ingestopt. Daar hou ik het voorlopig ook bij. Alles boven dat bedrag is dus eigenlijk winst. Conclusie: Amens, hou je bek te zeuren en ga geld maken >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Amens Gewoon met een bedrag beginnen/handelen dat goed voelt. Na verloop van tijd druk je zonder enig gevoel op de knop en word je er ongevoelig voor. Emoties uitschakelen en objectief naar de charts kijken. En vooral niet bang zijn met verlies te verkopen. Wel kritisch naar jezelf blijven, als je 10/10 trades met verlies eindigt moet je het anders gaan aanpakken en niet hopen dat de 11e wél goed zal zijn.

En: Focus maar op een paar verschillende cryptocurrency, je kunt ze niet allemaal goed in de gaten houden, ik heb de oogkleppen redelijk op, anders blijf je maar switchen.

Gewoon naar het totaalbedrag op de exchange kijken, niet apart per trade gaan bijhouden. Daarvoor heb je altijd nog de historie op de exchange zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 29-11-2019 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik nog swings maakte van maanden of langer noteerde ik altijd hoeveel BTC ik had gekocht en voor welk bedrag. Dan bij verkopen noteren wat de totale winst was en dat iedere keer optellen. Sinds ik ben gaan traden hou ik dat niet meer bij en kijk ik gewoon naar het totaal bedrag wat op de exchange staat, met wat er heen is gegaan. Iedere trade bij houden is niet te doen en zou veel te veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:15
Ik dus alles in Blockfolio, app op de iPhone (misschien ook Android). Eenvoudig en duidelijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Taro Dat! En naar munten kijken die behoorlijk volume hebben. Dan kun je er tenminste trades op maken. Klinkt zo logisch maar toch één van de beste tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Jahoor, heb toen ik begon een fantastisch mooie excelsheet in elkaar geknutseld met allerlei berekeningen, overzichten en andere cijfergeilerij om er vervolgens na 2/3 maanden niks meer mee te doen. :+
Het gaat echt heel snel vervelen en na een tijdje heb je bedragen wel in je hoofd zitten als je regelmatig handelt. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb vandaag meer dan 50% gedaan op BTC. Meer hoef ik niet te weten 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:43:
En: Focus maar op een paar verschillende cryptocurrency, je kunt ze niet allemaal goed in de gaten houden, ik heb de oogkleppen redelijk op, anders blijf je maar switchen.
Sowieso is het fijn om een munt een beetje te kennen. Wanneer je een bepaalde munt vaak aan het traden bent gaat dit ook makkelijker omdat je bekend bent met hoe de chart zich ontwikkeld en hoe munten reageren op bepaalde punten.

Ik trade zelf nog wel redelijk vaak BNB, maar die is wel wat lastig soms waarbij het beter gaat als je er meer mee trade. Vooral de rejections kunnen best heftig zijn waardoor het goed opletten is waar je moet verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

interessante analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:40:
[...]

Sowieso is het fijn om een munt een beetje te kennen. Wanneer je een bepaalde munt vaak aan het traden bent gaat dit ook makkelijker omdat je bekend bent met hoe de chart zich ontwikkeld en hoe munten reageren op bepaalde punten.

Ik trade zelf nog wel redelijk vaak BNB, maar die is wel wat lastig soms waarbij het beter gaat als je er meer mee trade. Vooral de rejections kunnen best heftig zijn waardoor het goed opletten is waar je moet verkopen.
Herkenbaar, je wild in muntjes storten heeft geen zin. Het is een beetje als dansen met een nieuwe partner, dat gaat ook niet vanzelf maar oefening baart kunst. Beperk het aantal een beetje en je zal snel zien dat je trends en patronen gaat herkennen. :)
Dat shitcoin X of Y ineens een moonshotje doet interesseert je dan ook veel minder, regelmatig kleinere winsten pakken is sowieso veel lucratiever dan dat ene piekje meepakken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@superpolm Viel mij een tijdje geleden ook al op (Taro in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9"), maar zo had ik het nog niet bekeken met die 0.67 ratio.

Er komt dus waarschijnlijk een punt dat de stijging omslaat van positief naar negatief en dan kom je op grote schaal in een bearmarket terecht. En op deze manier kan je inderdaad ook een mogelijk volgende run en piek voorspellen, grappig, benieuwd of het ook zo uitkomt.

[ Voor 62% gewijzigd door Taro op 29-11-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:53:
[...]
Dat shitcoin X of Y ineens een moonshotje doet interesseert je dan ook veel minder, regelmatig kleinere winsten pakken is sowieso veel lucratiever dan dat ene piekje meepakken. ;)
Inderdaad, die mega runs van shitcoins hoef je helemaal niet te pakken als je je bezig houdt met de grotere coins. Die grote runs geven je ook veel meer risico. Ik ben wel eens met zo'n coin bezig geweest terwijl als ik gewoon BTC had getrade het veel beter was gegaan.

Trouwens irritant dat de ticker van BCH aangepast is op Binance. Nu is alle chart data op 2 dagen na weg. Laat die voorlopig maar even liggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Hmm, sta hier toch anders in, ik trade elke coin/assets op exact dezelfde manier, enige vereiste is voldoende volume (en hou alles keurig bij ter analyse en omdat ik het leuk vind progressie bij te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
The_Goat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:28:
Hmm, sta hier toch anders in, ik trade elke coin/assets op exact dezelfde manier, enige vereiste is voldoende volume (en hou alles keurig bij ter analyse en omdat ik het leuk vind progressie bij te houden)
Hoelang trade je nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:28:
Je vind een coin die je vaak trade niet makkelijker om te traden dan een coin die je nog nooit hebt getrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Trial & error, ik hou er van. Het doorgronden van alle grafieken en tools vind ik wel lastig. Zo langzamerhand ben ik aan de slag met een aantal, wat wel lijkt te werken (stochastic bijv.) Net een verkooporder DCR geplaatst, maar helaas weinig beweging tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024

Vraag me toch af wat de CTO van Amazon bij GET/GUTS te zoeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Amens schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:52:
Trial & error, ik hou er van. Het doorgronden van alle grafieken en tools vind ik wel lastig. Zo langzamerhand ben ik aan de slag met een aantal, wat wel lijkt te werken (stochastic bijv.) Net een verkooporder DCR geplaatst, maar helaas weinig beweging tot nu toe.
Traden is ook je eigen manier van traden ontwikkelen. Welke indicatoren je gebruikt bijvoorbeeld. Ik maak zelf veel gebruik van de MA's met scalpen en andere mensen doen daar weer weinig tot niets mee. Dat is ook wel het leuke er aan, je kan het op zo enorm veel manieren doen en er is niet 1 manier die de beste is.

Edit: DCR is sowieso wel tricky met maar 170k volume. Te doen voor een swing, maar een scalp zou ik er niet mee doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 29-11-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Adnanos Ik denk dat de Get/Guts knakker hosting bij Amazon wil gaan afnemen, dus dat het andersom is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Adnanos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:55:
[Twitter]

Vraag me toch af wat de CTO van Amazon bij GET/GUTS te zoeken heeft.
Ik heb een gerucht gehoord dat GET plannen heeft om een bod te doen op Amazon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
PilatuS schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:38:
[...]

Je vind een coin die je vaak trade niet makkelijker om te traden dan een coin die je nog nooit hebt getrade ?
Nee, maar wel even zoveel mogelijk de historische candles bekijken. Hoe meer, hoe beter het beeld, hoe beter het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
croc schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:30:
[...]

Nee, maar wel even zoveel mogelijk de historische candles bekijken. Hoe meer, hoe beter het beeld, hoe beter het gevoel.
Tuurlijk kan je iedere coin traden door er goed naar te kijken, maar dat was het punt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Damn spice is een goed merk zeg. Gaat al de hele wereld rond. Zijn nu al telegram kanalen in Bangladesh die van dogecoin naar spice zijn geswitched.

Ik durf te wedden dat Spice uiteindelijk een brand word met een betere naam dan Bitcoin Cash zelf. Viral marketing voor de win! Toch stom van mij om niet meteen een ERC20 token te maken toen dat uitkwam, nu ja .... tweede kans met SLP!

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 29-11-2019 22:46 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Ben ingestapt in 2017 tijdens de grote hype en sinds die tijd van alles gedaan/geprobeerd, soms wat actiever, soms bijna niks, naast crypto ook stocks/forex.

Momenteel bijna alleen maar crypto, (waarvan 90% BTC/USD), en bijna alleen maar LTF

@PilatuS Nee het maakt mij weinig uit wat ik trade, ik kijk alleen maar naar charts, het enige waar ik wel op let is het volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Amens schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:52:
Laat je niet gek maken door alle tools, gewoon lekker eenvoudig beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:33
Hier nog mensen die deelnemen aan de Bybit BTC Brawl?
Die trading contest is nu zo'n 40 uur bezig. Als je meedoet kun je de standen per deelnemend team zien, en bovendien van alle deelnemers afzonderlijk.
In team The Moon zit iemand die al op zo'n 350% PNL zit. Van 0,05 BTC (= minimaal startbedrag) naar 0,23 BTC in 40 uur. Impressive.
Ook zit er daar eentje die is begonnen met ca. 8 BTC en die staat nu met ruim 12,5 BTC op ca. 55% PNL. Dat houdt in dat 'ie in 40 uur traden ruim 4 BTC heeft verdiend. Enorm. Dat is ruim 30.000 dollar in 40 uur.
Ben zelf een paar keer uitgestopt op zoek naar een goeie entry, en sta zelfs iets negatief. Grrr.
Die profits die ik zie bij die andere lui geven mijn motivatie wel een enorme boost.
Godallemachtig wat moet dat kicken zijn als je zoals die lui kunt traden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
toilet_paper schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:02:
Godallemachtig wat moet dat kicken zijn als je zoals die lui kunt traden...
Het is ook wel een beetje als het Bitmex leaderboard. Tuurlijk kunnen die gaten best goed traden en weten ze wel wat ze doen. Aan de andere kant zie je mensen in de top10 staan waarbij het toevallig even lekker gaat of waarbij ze risico's nemen die ze normaal niet zouden nemen om maar in die top10 te komen. Iedere dag 20% of meer doen, daar geloof ik niet van dat er ook maar 1 iemand is die dat kan doen zonder ergens compleet rekt te gaan. Wat dat betreft geeft het een slecht voorbeeld van traden die dingen. Voor iedere persoon in de top10 zijn er 100 rekt gegaan en het geeft de indruk dat het te doen is constant zulke winsten te maken. Je mag als trader blij zijn als je gemiddeld iedere dag 1 of 2% kan doen. Dan doe je het al heel erg goed. 5% en meer is totaal onrealistisch op de langere termijn, laat staan 20% of meer. Wel leuk die leaderboards hoor, maar het geeft toch echt aan dat iets mogelijk zou moeten zijn wat het in de praktijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:11:
[...]
Wel leuk die leaderboards hoor, maar het geeft toch echt aan dat iets mogelijk zou moeten zijn wat het in de praktijk niet is.
Ik moet ook nog zien of die gasten over een paar dagen nog op die profits staan. Maar zij bewijzen juist dat het mogelijk is. Waarschijnlijk nemen ze vanwege het feit dat het een contest betreft meer risico dan dat ze anders zouden doen, en zullen er voor hen ook nog fatsoenlijke missers volgen, maar dit zijn toch keiharde cijfers. Natuurlijk staan er verliezers tegenover, dat kan nu eenmaal niet anders. Maar het geeft toch aan dat wanneer je de kunst van het traden goed onder de knie hebt, je er goed mee kunt verdienen. Iedereen weet dat dat maar voor enkelingen is weggelegd, maar dat neemt niet weg dat ik er een motivatieboost van krijg. Ik vind het mooi om te zien.
Ik houd ze i.i.g. in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
toilet_paper schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:21:
[...]

Ik moet ook nog zien of die gasten over een paar dagen nog op die profits staan. Maar zij bewijzen juist dat het mogelijk is. Waarschijnlijk nemen ze vanwege het feit dat het een contest betreft meer risico dan dat ze anders zouden doen, en zullen er voor hen ook nog fatsoenlijke missers volgen, maar dit zijn toch keiharde cijfers. Natuurlijk staan er verliezers tegenover, dat kan nu eenmaal niet anders. Maar het geeft toch aan dat wanneer je de kunst van het traden goed onder de knie hebt, je er goed mee kunt verdienen. Iedereen weet dat dat maar voor enkelingen is weggelegd, maar dat neemt niet weg dat ik er een motivatieboost van krijg. Ik vind het mooi om te zien.
Ik houd ze i.i.g. in de gaten.
Tuurlijk kan je met genoeg skills dik geld verdienen met traden, dat is een feit en ook meer dan bewezen door genoeg traders die van 10k naar 1 miljoen zijn gegaan. Alleen zo'n leaderboard vind ik wel een verkeerde weergave van de werkelijkheid. Ja, het is mogelijk wat ze doen, dat is een feit. Maar een ander feit is dat er genoeg mensen tegenover staan die rekt zijn gegaan. Zo'n wedstijd nodigt uit tot verder gaan dan wat je normaal zou doen waarbij je de extreme situaties ziet in het leadersboard en niet wat over langere termijn mogelijk/te doen is. Winsten maken die je op zulke leaderboards ziet over de langere termijn is gewoon niet mogelijk om te blijven volhouden, ook niet voor de beste traders op de hele planeet. Het bewijst dat het mogelijk is op korte termijn, niet op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@toilet_paper juist als het een contest is zou je minder risico moeten nemen en juist meer focus op goeie trades. Want als jij al je kapitaal kwijt raakt dan sta je dik in de min en kun je direct niks meer. Maar verder eens hoor, het is waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid en trades die net hun kant op vallen. Ik zou mij daar niet blind op staren.

Overal waar leaderboards zijn, zijn mensen die er aan de top staan om wat voor reden dan ook. Maar je mag er best een beetje tegen op kijken. Want idd wat zou het vet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:27:
[...]

Tuurlijk kan je met genoeg skills dik geld verdienen met traden, dat is een feit en ook meer dan bewezen door genoeg traders die van 10k naar 1 miljoen zijn gegaan. Alleen zo'n leaderboard vind ik wel een verkeerde weergave van de werkelijkheid. Ja, het is mogelijk wat ze doen, dat is een feit. Maar een ander feit is dat er genoeg mensen tegenover staan die rekt zijn gegaan. Zo'n wedstijd nodigt uit tot verder gaan dan wat je normaal zou doen waarbij je de extreme situaties ziet in het leadersboard en niet wat over langere termijn mogelijk/te doen is. Winsten maken die je op zulke leaderboards ziet over de langere termijn is gewoon niet mogelijk om te blijven volhouden, ook niet voor de beste traders op de hele planeet.
Ik denk ook niet dat je dit moet vergelijken met de 'werkelijkheid'. Het betreft hier een contest waarbij het zaak is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk profits te behalen. Mensen nemen daardoor meer risico dan dat ze 'normaal' zouden doen. Er zit hier natuurlijk een wedstrijdelement aan verbonden. Als je goed bent kun je geld verdienen ten koste van anderen. Dat gaat met bijna alles zo. Het feit dat er veel mensen tegenover staan die moeten inleveren is geen leuk idee natuurlijk, maar het verandert niets aan de werkelijkheid. Wanneer andere mensen zich laten leiden door zulke cijfers en daardoor rekt gaan omdat ze bepaalde skills niet hebben, heeft met rein verstand en emotie te maken, en staat los van het feit dat de mogelijkheden wel degelijk bestaan. Als je in crypto's handelt om er zelf beter van te worden, doe je eigenlijk al afstand van bepaalde principes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
DAMAGE schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 03:47:
@toilet_paper juist als het een contest is zou je minder risico moeten nemen en juist meer focus op goeie trades. Want als jij al je kapitaal kwijt raakt dan sta je dik in de min en kun je direct niks meer. Maar verder eens hoor, het is waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid en trades die net hun kant op vallen. Ik zou mij daar niet blind op staren.

Overal waar leaderboards zijn, zijn mensen die er aan de top staan om wat voor reden dan ook. Maar je mag er best een beetje tegen op kijken. Want idd wat zou het vet zijn :)
Uiteraard heb je gelijk wat betreft het nemen van risico's. Maar het wedstrijdelement maakt dat er extra druk op je komt te liggen omdat je wilt presteren binnen je team. Wat ik het mooie daaraan vind is dat je daardoor goed kunt zien wat je fout doet. Of wat puur geluk is of wat een overwogen keuze is. Normaal gesproken ben ik ook een vrij voorzichtige / defensieve trader. Maar vanwege prestatiedruk ben je geneigd om dingen te doen die je juist eigenlijk moet nalaten. In zo'n competitie wil je gewoon ff knallen, ook al kost dat je die 0,05 BTC. Je neemt veel meer risico. Dat moet je natuurlijk niet doen met poet die je niet kunt missen. Maar ik zie het als een gelegenheid om mezelf beter te leren kennen.
En ik staar mij niet blind op de gains die anderen halen, ik ben enkel onder de indruk van wat de mogelijkheden zijn, ook al zullen die zoals @PilatuS zegt niet over de langere termijn reëel zijn.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@toilet_paper Misschien nemen ze juist minder risico dan ze normaal doen. Met extra risico heb je ook de kans om extra geld te verliezen. Liever 1 trade perfect timen, dan 1 goed en 2 verkeerd.

Ik heb tot nu toe één trade boven de 300% gehaald (in een paar uur) en nog nooit een ByBit of BitMEX trade voor meer dan één dag laten lopen, want dan is een veelvoud uiteraard makkelijk mogelijk. The trend is your friend gaat hier zeker op.

350% kan 1 goede x50 trade zijn en verder achterover hangen. Het hoeft dus niet zo te zijn dat ze echt enorm goed zijn, het kan ook een enkel geluksmoment zijn geweest. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen goede traders zijn.

Wat @PilatuS zegt is natuurlijk ook waar, voor iedereen die hoog staat zijn er tig rekt gegaan. Die staan niet op het leaderbord, maar dat is wel de realiteit. Helemaal met een wedstrijdelement erbij ga je onverantwoorde risico's nemen. Maarja, met bijv. 0.025 Bitcoin durft nagenoeg iedereen dat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik had een 50x long open staan, gevolgd door een rode candle, op de bodem bijgekocht, met iets winst afgesloten, stijgt die candle lekker door, veel misgelopen... De vraag is nu of de 7.800 voor langere tijd behouden kan worden, even shorten?

Edit: Nice, 50x short nu al op mooi percentage, inmiddels gesloten. Long geopend op de vorige bodem.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 30-11-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:21
Soeski schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:53:
Nee, MATIC zet nou ff door nog... komt al helemaal van 144 sats een maand geleden... mijn break-even is 338 sats. Zak nou niet weg nu je er nèt onder schurkt... :'(
370 nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Heb zojuist geshort op .2838, enige poging die ik waag, sta ook niet raar te kijken als hij doorschiet naar .30+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
Jep, ben er eindelijk vanaf sinds juni 2019. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Vandaag weer met zweethandjes de restanten BTC, LTC, NANO, DASH, XMR van mijn ledger naar de exchanges verhuist om langzaam om te zetten in fiat en uit te cashen.

Dat overzetten is en blijft voor mij het meest stressvolle van het hele crypto gebeuren

Nog 4 weekjes dan zijn jullie verlost van Sluxie en ga ik na 4 jaar intensief traden weer eens wat doen met mijn leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Check dees, gaat niet echt goed met litecoin ....
Dit plaatje is aan 5 cent per Kw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tauIdF4.png

Verklaard de middelvinger in de litecoin hashrate. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8uD4sag.png

Bronnen: https://www.asicminervalue.com/ en https://bitinfocharts.com/comparison/litecoin-hashrate.html

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:16
Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:43:
Vandaag weer met zweethandjes de restanten BTC, LTC, NANO, DASH, XMR van mijn ledger naar de exchanges verhuist om langzaam om te zetten in fiat en uit te cashen.

Dat overzetten is en blijft voor mij het meest stressvolle van het hele crypto gebeuren

Nog 4 weekjes dan zijn jullie verlost van Sluxie en ga ik na 4 jaar intensief traden weer eens wat doen met mijn leven :P
Goed besluit. Er is zoveel meer out there dan traden :-)
Wel winst uiteindelijk in de long run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Slux Hoe ga je je dagen vanaf dat moment invullen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PHPResource schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:02:
[...]

Goed besluit. Er is zoveel meer out there dan traden :-)
Wel winst uiteindelijk in de long run?
We gaan het zien, @Taro ik ga eerst even een maandje door Scandinavië toeren, daarna ga ik een paar maanden vrijwilligers werk doen bij een vriend van mij.

Ik mag niet klagen met zo 800% winst over die 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Blijf je niet rond hangen? Af en toe VET bashen op het forum. Gewoon voor de fun.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:13:
[...]

We gaan het zien, @Taro ik ga eerst even een maandje door Scandinavië toeren, daarna ga ik een paar maanden vrijwilligers werk doen bij een vriend van mij.

Ik mag niet klagen met zo 800% winst over die 4 jaar.
Als je 4 jaar geleden Ethereum had gekocht en dan 4 jaar op vakantie was gegaan en vandaag verkocht zou hebben zou je 15 000% hebben gedaan.

Misschien zit er toch een waarheid in die hodl meme ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fUp4qD3N7ITgNG3AcZdaPyMK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bartvandelaar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:35:
Blijf je niet rond hangen? Af en toe VET bashen op het forum. Gewoon voor de fun.
Ik denk het niet, al is de verleiding wel groot om af en toe mijn favoriete muntjes te promoten, VET, GET, XVG, BCASH, TRX, NLG <3
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:37:
[...]
Als je 4 jaar geleden Ethereum had gekocht en dan 4 jaar op vakantie was gegaan en vandaag verkocht zou hebben zou je 15 000% hebben gedaan.
Als als als, ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die zolang holden zonder te verkopen, misschien als je met een paar k speelt, maar ik speelde met ietsje meer en voor mij gaf het traden het meeste plezier.

Mijn grootste hold fout was 30 Dash te holden die ik op ATH had gekocht :F Dus voor mij is holden niks.

Ja ik heb het slecht gedaan in crypto termen maar als ik het vergelijk wat ik de laatste 4 jaar op de regulieren beurzen heb verdiend, dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:46:
[...]

Ik denk het niet, al is de verleiding wel groot om af en toe mijn favoriete muntjes te promoten, VET, GET, XVG, BCASH, TRX, NLG <3

[...]

Als als als, ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die zolang holden zonder te verkopen, misschien als je met een paar k speelt, maar ik speelde met ietsje meer en voor mij gaf het traden het meeste plezier.

Mijn grootste hold fout was 30 Dash te holden die ik op ATH had gekocht :F Dus voor mij is holden niks.

Ja ik heb het slecht gedaan in crypto termen maar als ik het vergelijk wat ik de laatste 4 jaar op de regulieren beurzen heb verdiend, dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan ;)
Dat is zeker waar. En je hebt je geld lekker veilig op je bankrekening. En nu maar hopen dat we geen zware financiële crisis krijgen en dat geld opeens 8 keer zo weinig waard word. Dat zou wel heel erg veel ironie zijn. Toch vind ik het jammer dat je met crypto vrijwel niks in Nederland kunt kopen, anders zouden mensen toch geneigd zijn om wat crypto over te houden. Maar goed dingen kopen met crypto is veel lastiger dan gewoon je betaalpasje. Je vraagt je bijna af waarom die crypto eigenlijk waarde heeft? Zou het dan toch allemaal een dikke bubbel zijn? :S

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:48:
[...]

Dat is zeker waar. En je hebt je geld lekker veilig op je bankrekening. En nu maar hopen dat we geen zware financiële crisis krijgen en dat geld opeens 8 keer zo weinig waard word. Dat zou wel heel erg veel ironie zijn.
Daar maak ik mij niet zo druk over een euro zal altijd een euro blijven, en een BTC een BTC maar met die euro weet ik wat ik heb en ermee kan, die doom scenario's gaan ''helaas'' echt niet gebeuren, en met BTC heb je minder zekerheid, neem alleen al de gedachte dat over +/-15 jaar het niet meer rendabel is om te minen, quantom computing wat om de hoek staat wat in theorie niets zal uitmaken maar de praktijk moeten we nog afwachten.

Ik heb in 2017 of 2018 een paar keer een factuur ontvangen in LTC, had het zelfs een LTC rekening nummer onder mijn facturen staan, maar die euro zal altijd heer en meester zijn voor het gros van de bevolking.

[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 30-11-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:54:
[...]

Daar maak ik mij niet zo druk over een euro zal altijd een euro blijven, en een BTC een BTC maar met die euro weet ik wat ik heb en ermee kan, die doom scenario's gaan ''helaas'' echt niet gebeuren, en met BTC heb je minder zekerheid, neem alleen al de gedachte dat over +/-15 jaar het niet meer rendabel is om te minen, quantom computing wat om de hoek staat wat in theorie niets zal uitmaken maar de praktijk moeten we nog afwachten.
Ja klopt, ik denk zeker wel dat BTC binnen 15 jaar helemaal dood is. Ik bedoel wanneer de meeste Bitcoins gemined zijn dan houdt het op. Miners kunnen dan hun brood niet meer verdienen en stoppen dan met minen. Wanneer je er over nadenkt is Bitcoin best wel slecht bedacht. Een jaar of 20 minen en dan stopt het, niet echt stabiel dunkt mij. 8)7

En tja de euro. De Europese centrale bank kan altijd de inflatie onder controle houden door gewoon wat euro's te gaan burnen. Eigenlijk een veel beter systeem, ook beter voor het milieu en zo. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wat denken jullie op dit moment van de Bitcoin koers? Loopt langzaam leeg... Stappen er daardoor steeds meer mensen uit en volgt er zo een enorme rode candle, of volgt er zo een pump? Ik heb een short lopen, maar zit ook nog 50% in Bitcoin, zal ik verkopen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:57:
[...]
Ja klopt, ik denk zeker wel dat BTC binnen 15 jaar helemaal dood is. Ik bedoel wanneer de meeste Bitcoins gemined zijn dan houdt het op. Miners kunnen dan hun brood niet meer verdienen en stoppen dan met minen. Wanneer je er over nadenkt is Bitcoin best wel slecht bedacht. Een jaar of 20 minen en dan stopt het, niet echt stabiel dunkt mij. 8)7
De miners kunnen blijven minen tot 2140. Verder kan het natuurlijk wel zijn dat er een punt komt dat de kosten niet opwegen tegen de prijs van de geminde Bitcoins, maar wanneer de difficulty daalt komt er vanzelf weer een punt dat het wel geld opleverd. Zelfs al zou BTC zakken naar 100 dollar komt er ergens weer een punt dat minen loont. Het enige wat het in de weg staat is als Bitcoin vrijwel niets meer waard zou zijn. Los van dat kan minen gewoon altijd door gaan. Wel moet Bitcoin natuurlijk waarde blijven behouden, maar dit is dan ook het enige, minen zal dan altijd de moeite waard zijn ook al is het dan soms een tijdje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Taro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:30:
Wat denken jullie op dit moment van de Bitcoin koers? Loopt langzaam leeg... Stappen er daardoor steeds meer mensen uit en volgt er zo een enorme rode candle, of volgt er zo een pump? Ik heb een short lopen, maar zit ook nog 50% in Bitcoin, zal ik verkopen of niet...
Zit met hetzelfde probleem een beetje, vandaag leuk kunnen handelen en een klein zakje BTC erbij wat ik wellicht uit wil laten keren maar nu doen of nog even wachten? Is $7500 een support level? :?
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:43:
[...]

De miners kunnen blijven minen tot 2140. Verder kan het natuurlijk wel zijn dat er een punt komt dat de kosten niet opwegen tegen de prijs van de geminde Bitcoins, maar wanneer de difficulty daalt komt er vanzelf weer een punt dat het wel geld opleverd. Zelfs al zou BTC zakken naar 100 dollar komt er ergens weer een punt dat minen loont. Het enige wat het in de weg staat is als Bitcoin vrijwel niets meer waard zou zijn. Los van dat kan minen gewoon altijd door gaan. Wel moet Bitcoin natuurlijk waarde blijven behouden, maar dit is dan ook het enige, minen zal dan altijd de moeite waard zijn ook al is het dan soms een tijdje niet.
Dat is ook het briljante er aan, het zal altijd rendabel blijven omdat de difficulty er dynamisch op aangepast wordt. Natuurlijk zijn er omstandigheden te bedenken dat het zou kunnen ploffen maar dan moet je toch wel heel veel toeval in 1 keer hebben. Buiten het minen speelt er overigens nog iets anders mee, zolang de inflatie lager is dan de hyperinflatie van valuta in sommige landen heeft het nog steeds nut, zeker als het verkrijgen, aanhouden of uitgeven van fiat in stabielere valuta geen echte optie is. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Crypts op 30-11-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inmiddels een short met 53 Dollar winst afgesloten, een long met +9% afgesloten en weer in een short :). Wel Bitcoin & ONT (bleek ik ook nog te hebben, de sell orders waren niet geraakt...) verkocht. Met mijn margin account kan ik meer inzetten dan met de handelspot en mainpot samen, dus op die manier maar proberen "veilig" te handelen, al zet ik iedere keer maar max 15-25% in.

@Crypts Ik vermoed dat de MA25 nog wel kan worden aangeraakt dit weekend @ 8140 USDT, of mogelijk de 8k en dat daarna iedereen al eieren voor zijn geld kiest. Maar ik vind dit een bijzonder gevaarlijk punt.

[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 30-11-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[...]

En hoeveel ASIC zijn er nu in de wereld, en welke percentage er van denk je dat niet meer aan staat bij BTC van 100 dollars? Bitcoin security premise is alleen nog maar getest geweest bij stijgende hashrate, nog nooit bij zwaar dalende hashrate. Er zit nogal een groot verschil tussen de twee.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Zo, genoeg stress voor vandaag. Net billenknijpend BTC / XRP overgezet op m'n nieuwe Ledger Nano S. Blijft spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:39:
[...]
En hoeveel ASIC zijn er nu in de wereld, en welke percentage er van denk je dat niet meer aan staat bij BTC van 100 dollars? Bitcoin security premise is alleen nog maar getest geweest bij stijgende hashrate, nog nooit bij zwaar dalende hashrate. Er zit nogal een groot verschil tussen de twee.
Ja, leuk, maar nu kom je met iets compleet anders aanzetten dan waar ik op reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 08:21

Liberteh

All your base belong to me

Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:57:
[...]

En tja de euro. De Europese centrale bank kan altijd de inflatie onder controle houden door gewoon wat euro's te gaan burnen. Eigenlijk een veel beter systeem, ook beter voor het milieu en zo. :)
Miners verdienen dan theoretisch gezien hun geld met transactie kosten.... Het blijft me verbazen hoeveel informatie je hier wel niet neerzet maar hoe weinig daar nou van "compleet" is. :+

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 19:42
[...]

Daarnaast zijn er de transaction fees op het moment dat alles gemined is, die zouden er in theorie voor moeten zorgen dat het controleren van het netwerk rendabel blijft..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Liberteh schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:14:
[...]

Miners verdienen dan theoretisch gezien hun geld met transactie kosten.... Het blijft me verbazen hoeveel informatie je hier wel niet neerzet maar hoe weinig daar nou van "compleet" is. :+
Die opbrengst is momenteel iets van 1 - 4% van de block reward. Dan gaat de security dus met 96% naar beneden. Of denk jij dat we naar een toekomst gaan van 1000 dollar per transactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 08:21

Liberteh

All your base belong to me

Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:16:
[...]

Die opbrengst is momenteel iets van 1 - 4% van de block reward. Dan gaat de security dus met 96% naar beneden. Of denk jij dat we naar een toekomst gaan van 1000 dollar per transactie?
Goede vraag, ik zal mijn glazenbol er eens bijpakken hoe we er over 10-15 jaar voorstaan ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Stokstaart schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:14:
[...]

Daarnaast zijn er de transaction fees op het moment dat alles gemined is, die zouden er in theorie voor moeten zorgen dat het controleren van het netwerk rendabel blijft..
Dat klopt en kan, maar dan moet het wel anders. Namelijk meer transacties per seconde. Niet alleen dat het mogelijk is meer TPS te doen, maar ook dat er gebruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:35:
[...]

Dat klopt en kan, maar dan moet het wel anders. Namelijk meer transacties per seconde. Niet alleen dat het mogelijk is meer TPS te doen, maar ook dat er gebruik van wordt gemaakt.
En daar zit ook meteen de bottleneck met BTC.

BTC is gedoomd zodra alles gemined is, fee's kunnen niet omhoog want dan is het te duur om gebruikt te worden, en het is te traag om genoeg te verdienen aan transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:35:
[...]

Heeft Bitcoin al gedaan, dat heet Bitcoin Cash. Je loopt achter. Alle Bitcoin ontwikkelingen word op Bitcoin Cash gedaan. We hebben al 6 maanden schnorr signatures. Dat scheelt 8 bytes per signature. Terwijl Pieter Wuille maar probeert uit te leggen waarom Taproot zo lang duurt. de realiteit is dat Bitcoin Core minder en minder bekwame devs heeft en dan hard forks politiek niet meer mogelijk zijn alleen maar soft forks ... dat maakt alles een stuk ingewikkelder want nu zit je met backwards compatibiliteit.

Terwijl Bitcoin Cash het bij elke miner en business die een full node draait het in de oren knoopt, elke 6 maanden een hard fork. Updaten of niet meer meer mee doen. Dan kom je er vrij snel achter welke nodes nu gewoon voor niets draaien of welke nodes echt belangrijk zijn voor de persoon die ze draait.

Dat zijn transacties daar van 1 sat/byte die 102 satoshi's kosten door gebruik van schnorr signatures
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v9N0TyEZTdsfyTEG2YH15txx/full.png
maar ook dat er gebruik van wordt gemaakt.
De meeste BTC thought leaders raden mensen af om Bitcoin als geld te gebruiken. en als er word afgeraden om meer BTC gebruiken dan heeft het ook nooit een grotere blocksize nodig ... tenzij er weer een grote bullrally komt en dan krijgen we weer tx van 5 euro per stuk of meer.

Daarnaast zijn we momenteel volop Cash fusion aan het testen. Dat is een flink verbeterde versie van het coinjoin protocol. Die kan op een decentrale manier via het gebruik van een server die alleen over TOR te benaderen valt meerdere inputs van mensen samen fuseren op zo een manier dat het aantal mogelijk permutaties al snel te groot word.

Hier is mijn laatste tx.

Binnen Electron Cash ziet dat er zo voor mij uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6gg8QlytfuPNx0XoG6VlRVD6/thumb.png

Eenmaal uit beta komt er weer een onafhankelijke security audit net zoals bij Cash shuffle. Kost 30K USD maar dan heb je ook iets. Daarna komt ie in alle copay wallets voor de desktop. Android and IOS gaat helaas niet want dat draait geen TOR. (niet zonder te jailbreaken in ieder geval)

Dan heeft Bitcoin Cash straks veel beter funginblity en privacy dan Bitcoin en heeft niemand bij Bitcoin Cash ooit nog een centrale coinmixer nodig waar je je lot volledig in de handen van de mixer legt.

Wasabi werkt wel redelijk maar is maar 1 input per person en veel duurder dan cash fusion.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Slux schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:59:
[...]

BTC is gedoomd zodra alles gemined is, fee's kunnen niet omhoog want dan is het te duur om gebruikt te worden, en het is te traag om genoeg te verdienen aan transacties.
Slux snapt het. Daarom dat hij ook stopt met traden denk ik. Hij ziet er geen toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:09
[...]

Heeft ETH deze nadelen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Ik ga er vanuit dat er tussen nu en 2140 wel verder aan BTC wordt gewerkt om zulke dingen op te lossen :)
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:00:
[...]
Heeft Bitcoin al gedaan, dat heet Bitcoin Cash. Je loopt achter.
Ja dag.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:07:
[...]

Ik ga er vanuit dat er tussen nu en 2140 wel verder aan BTC wordt gewerkt om zulke dingen op te lossen :)

[...]

Ja dag.... ;w
En wat als voor dat de tx revenue flink omhoog gaat de block reward zo erg naar beneden gaat dat de security van Bitcoin meerdere jaren heel erg laag is? Lijkt mij ideaal moment voor een overheid om te proberen de nek om te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Op ETH word nog steed gebouwd. Er komt binnenkort een nieuwe hard fork aan voor ETH. ETH kan ook hard forks uitvoeren, BTC niet meer. Kijk naar de grootste OMNI token, Tether, die doet meer tx op ERC-20 dan om OMNI omdat het op ETH gewoon sneller, beter en goedkoper werkt.

Er zijn steeds meer BTC maximalists die nu iets met ETH tokens doen. Adam Back, Richeart Heart, etc etc.

ETH heeft toekomst, kan groeien, word door ontwikkelt. Je moet voor de gein de roadmap van BTC eens bekijken.

Op ETH wordt gebouwd, op BTC wordt afgebouwd. Omdat ETH ook geen limited supply heeft kan het waarschijnlijk langer overleven dan BTC.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 30-11-2019 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Kain_niaK Je was de afgelopen dagen erg goed bezig, ik heb je zelfs een keer een plusje gegeven, erg uitzonderlijk. Pas nou op dat je niet weer de oude BCH shiller wordt... Laat Bitcoin in zijn waarde en vergelijk de twee nou niet teveel, want dat zorgt alleen maar voor onenigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:14:
@Kain_niaK Je was de afgelopen dagen erg goed bezig, ik heb je zelfs een keer een plusje gegeven, erg uitzonderlijk. Pas nou op dat je niet weer de oude BCH shiller wordt... Laat Bitcoin in zijn waarde en vergelijk de twee nou niet teveel, want dat zorgt alleen maar voor onenigheid.
Ik deel waar ik enthusiast over ben met argument en voorbeelden. Omdat ik mensen als PilatuS en zo hoop de overtuigen dat we aan dezelfde kant staan en dat het eigenlijk Bitcoin Cash is waar ze zo van houden, niet BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:04:
[...]

Slux snapt het. Daarom dat hij ook stopt met traden denk ik. Hij ziet er geen toekomst in.
Wij zijn het niet vaak met elkaar een maar nu wel :+

Maar Ik stop omdat ik er teveel mee bezig ben, ik denk dat je nog prima de komende jaren aan crypto verdienen of je er in gelooft of niet.

Voor mij klopt het, ik zie geen toekomst in crypto als betaal middel dan had het al lang bij de massa ingeburgerd moeten zijn, in plaats daarvan is het na de laatste run verder weg dan ooit, niemand om mij heen is nog positief over crypto als betaal middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Kain_niaK Mensen overhalen om in de bijbel te geloven doe je op een andere manier dan mensen overhalen om in Bitcoin Cash te geloven. Choose your battles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Taro schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:16:
@Kain_niaK Mensen overhalen om in de bijbel te geloven doe je op een andere manier dan mensen overhalen om in Bitcoin Cash te geloven. Choose your battles....
Roger Ver heeft mij geleerd dat je gewoon stug door moet gaan waar je in gelooft omdat de haters nooit de energie hebben die de fans wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
satos.nl is down ? gehackt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:07:
[...]

[...]

Ja dag.... ;w
Hoe kom je op 2140 trouwens ? de meerderheid van BTC is voor die tijd toch al gemined en zodra het eind in zicht komt zou BTC als ver over de ATH staan wil het nog rendabel zijn voor die laatste BTC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
Ze lijken last te hebben van een verlopen certificaat.. Slordig!
Pagina: 1 2 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!