Toon posts:

[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste
Acties:
  • 385.610 views

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03 14:23
Taro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:41:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Enorme sell wall @ 7150 op Binance, maar die gaat er vast wel aan.
Moet ik effe helpen of lukt het je wel ;)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RaptorXS schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:42:
[...]

Moet ik effe helpen of lukt het je wel ;)
Help maar ff mee, het lukt mij wel alleen, maar als daarna een andere whale alles verkoopt sta ik in ieder geval niet alleen in de min :(:)

Edit: Top, merci!
Edit 2: Toch even een klein x25 shortje erbij geopend @ 7148, stop loss @ 7131. Closed met 6%. Wie het kleine niet eert...

[Voor 18% gewijzigd door Taro op 22-04-2020 19:01]

6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model 3 Performance

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het lijkt wel of tether wordt gebruikt om te pompen en niemand pompt mee

Die 4 uur is smerig

[Voor 13% gewijzigd door A87 op 22-04-2020 19:24]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:44
Stap nou maar gauw in, straks gaat de tekst in dit liedje over jou!

• A87
  • Niet online
blut als de tiefus. Er komt een dag dat ik steenrijk ben door traden _/-\o_ open short en wachtop 0,0001
''
THE PURGE Election day.''. Dump eeeeeeeeeeeeeeeeeeeettttt

[Voor 99% gewijzigd door A87 op 22-04-2020 20:22]

https://www.wired.co.uk/a...coronavirus-cash-collapse

Interessant artikel van Wired (en dus niet van de crypto-sites) over de toekomst van Bitcoin gezien de wereldwijde pandemie en de aankomende halving.

Mensen zetten echt wel hun vraagtekens bij het massaal geld printen en Bitcoin wordt gezien als een asset dat hedged tegen inflatie.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:02
Richh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:51:
https://www.wired.co.uk/a...coronavirus-cash-collapse

Interessant artikel van Wired (en dus niet van de crypto-sites) over de toekomst van Bitcoin gezien de wereldwijde pandemie en de aankomende halving.

Mensen zetten echt wel hun vraagtekens bij het massaal geld printen en Bitcoin wordt gezien als een asset dat hedged tegen inflatie.
Toch vind ik het lastig om het als een hedge te zien tegen inflatie. Immers je kunt feitelijk nog weinig met bitcoin in de reële economie.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
PHPResource schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:53:
[...]

Toch vind ik het lastig om het als een hedge te zien tegen inflatie. Immers je kunt feitelijk nog weinig met bitcoin in de reële economie.
Er zijn betaalkaarten waarmee je in crypto in winkels kunt betalen.
Een hedge tegen inflatie gaat in deze eigenlijk nog niet op toch? Bitcoin heeft momenteel zelf nog steeds een yearly inflatie van 3.6% en over 20 dagen een 1.8%. < Al wordt het dan wel interessanter. Denk trouwens dat die halvings uiteindelijk onhoudbaar zullen zijn, maar dat is een probleem waar ik mij niet druk om kan maken. Wij cashen bij de volgende bullrun uit en gaan genieten van 't geld. IK althans. Hopelijk eoy al een nieuw ATH O-)

• PHPResource
Nopheros schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:04:
[...]

Er zijn betaalkaarten waarmee je in crypto in winkels kunt betalen.
Mja die zijn op 1 hand te tellen? Voorlopig kan ik er geen boodschappen mee betalen. Ergo, een betaalmiddel is het nog niet. Hooguit een store of value.

@Tominatie Met de 'printer go brr brr' is het wellicht voor sommigen interessant als hedge tegen hyperinflatie.

• Nopheros
PHPResource schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:09:
[...]

Mja die zijn op 1 hand te tellen? Voorlopig kan ik er geen boodschappen mee betalen. Ergo, een betaalmiddel is het nog niet. Hooguit een store of value.

@Tominatie Met de 'printer go brr brr' is het wellicht voor sommigen interessant als hedge tegen hyperinflatie.
Heb het nog even nagekeken, Crypterium bijv. gebruik UnionPay, dat blijkt in andere EU landen over het algemeen wel geaccepteerd te worden maar in Nederland helaas niet. In NL dus inderdaad niet bruikbaar blijkt, dacht dat dit wel zo zou zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
PHPResource schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:53:
[...]

Die twee zinnen hebben letterlijk niks met elkaar te maken.

• PHPResource
DaCoTa schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:29:
[...]

Die twee zinnen hebben letterlijk niks met elkaar te maken.
Hoezo niet precies?
https://www.dfbonline.nl/begrip/8725/reele-economie
Je kunt toch nog nauwelijks goederen/diensten vergaren dankzij betaling met bitcoin?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
PHPResource schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:36:
[...]

Hoezo niet precies?
https://www.dfbonline.nl/begrip/8725/reele-economie
Je kunt toch nog nauwelijks goederen/diensten vergaren dankzij betaling met bitcoin?
Dat heeft dus niks met een hedge tegen inflatie te maken. Als je dat wil, is het kunnen in- en uitstappen van bitcoin naar fiat voldoende.

Als je dingen wil betalen, gebruik je het niet als hedge tegen inflatie.
Tominatie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:06:
Een hedge tegen inflatie gaat in deze eigenlijk nog niet op toch? Bitcoin heeft momenteel zelf nog steeds een yearly inflatie van 3.6% en over 20 dagen een 1.8%. < Al wordt het dan wel interessanter. Denk trouwens dat die halvings uiteindelijk onhoudbaar zullen zijn, maar dat is een probleem waar ik mij niet druk om kan maken. Wij cashen bij de volgende bullrun uit en gaan genieten van 't geld. IK althans. Hopelijk eoy al een nieuw ATH O-)
Precies, die 1.8% is erg weinig. En de zekerheid die er over bestaat maakt het een sterke store of value zoals goud.

Het monetaire beleid van de wereld economie is in deze tijden zoveel mogelijk geld bijdrukken en lenen om zware crisis te voorkomen. Dat wordt allemaal 'betaald' uit inflatie.
Wat er nu gebeurd in de EU, is heel duur, en gaat allemaal voor een hogere inflatie zorgen.

Ik vind die 2% inflatie van de EU sowieso erg lastig. De inflatiebepaling hangt niet alleen af van je koopkracht. Maar er worden ook bepaalde assets zoals huizenprijzen in meegenomen.
Volgens mij is de inflatie op je koopkracht veel groter.

Die nieuwe ATH kan nog best een jaar langer op zich laten wachten, maar ik geloof zeker dat hij komt.

En dan vasthouden tot de top van de rainbow chart :) HODL!

[Voor 9% gewijzigd door Richh op 22-04-2020 22:58]

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Heeft iemand toevallig een script/excel sheet waar je je position size in aantal contract eenheden kan berekenen adhv je account balance, riskpercentage, entry en stoploss? Ik doe dat nu meestal met een beetje hoofd rekenen maar zou het graag exact willen hebben.

Snelle Google zoektocht levert me nog niet de goede sheet op

Edit: liefst gespecificeerd op bitmex

[Voor 5% gewijzigd door The_Goat op 22-04-2020 23:06]

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-05 19:56
Daar heb ik ook wel interesse in :)

• verwijderd69
Zo'n sheet heb ik niet maar wel een mooi plaatje:

Je kunt er verder geen ruk mee maar ach, beter dan niets...

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@The_Goat Dat is toch een kwestie van Entry waarde (=Bitcoin koers) * account balance * leverage = position size?

Met bijv. 0,5 Bitcoin, 25x leverage en entry van 7200 = 90.000 USD position size = 90.000 contracts.

Ik kan stop loss hier even niet aan relateren? Je bedoelt dat je een bedrag wil invoeren en dan zien hoeveel % dat is? Of bedoel je liquidatie prijs? Want dat is dan 7200 +/- 7200/25 = 7200 +/- 288 = 7488 (short) of 6912 (long)

Dat lijkt mij 2 minuten werk om in Excel te zetten, dus waarschijnlijk bedoel je iets anders :)

[Voor 81% gewijzigd door Taro op 22-04-2020 23:41]

Taro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:31:
@The_Goat.

Ik kan stop loss hier even niet aan relateren? Je bedoelt dat je een bedrag wil invoeren en dan zien hoeveel % dat is?
Hij wil zijn stop loss weten met zeg 1.4% risk of zeg 100 dollar. Dus kunnen invoeren welk risico ie wil nemen qua percentage of bedrag en dat de het stop loss bedrag er dan uitkomt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ah, dat lijkt me ook peanuts om zelf in elkaar te flansen :)

• The_Goat
Nee ik bedoel bv. het volgende:

Stel ik heb een bitmex account met 1 btc. Daarmee wil ik een trade maken met de volgende vereisten: entrypoint 7000, stoploss 6900, en met die stoploss wil ik maximaal 2% van m'n account verliezen. Hoeveel contracten kan ik daar op afsluiten.

Nu bereken ik dat met een beetje boerenverstand, maar wil het graag exact weten

Edit: en dan zou het al helemaal mooi zijn als zo'n script het max aantal contracten voor 1x, 3x, 5x, 10x en 20x leverage kan berekenen

[Voor 16% gewijzigd door The_Goat op 22-04-2020 23:58]

• A87
  • Niet online
FF tijd voor een leuk random filmpje

Ik vraag mij inmiddels af hoe jouw YouTube feed er uit ziet. Complete random chaos of niet ? :P

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03 14:23
Ondertussen bijna geruisloos door de 1e kamer:
Bitcoin (BTC) bedrijven in Nederland krijgen nieuwe wet voor de kiezen, Eerste Kamer neemt cryptowet aan
We zijn volgens Fopke Hoekstra potentieele misdadigers.
Tijdens het debat in de Eerste Kamer trachtten verschillende Kamerleden nog om de Minister van Financiën, Wopke Hoekstra, op andere gedachten te brengen.

De minister stelt dat “cryptovaluta heel vaak gebruikt wordt door de georganiseerde misdaad.”
Man man man, nou ja morgen tekent pRutte wel voor de Coronabonds,evt. met een inlegvelletje. Wie is er nou misdadig. 8)7
Bron: https://www.crypto-inside...amer-neemt-cryptowet-aan/

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:36
Dat is niet wat Hoekstra heeft gezegd. Hij beweert dat criminelen vaak crypto gebruiken voor financiële transacties. Alleen kan hij dat niet onderbouwen met cijfers. Ongetwijfeld wordt crypto gebruikt door criminelen, net als 'normaal' geld. De wet zorgt ervoor dat bedrijven actief in crypto, net als financiële instellingen actief in geld, verdachte transacties moeten melden.

Wereldwijd wordt crypto steeds meer gereguleerd, dat valt te verwachten. Er gaat steeds meer geld om in crypto, en op een gegeven moment wordt het teveel om te blijven negeren door overheden. Het is ook een positief punt. Wil crypto door een breed publiek geaccepteerd worden, dan veracht men controle door overheden op crypto.

[Voor 30% gewijzigd door KoffieAnanas op 23-04-2020 06:17]

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
PHPResource schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:09:
[...]

Met de Coinbase card bijv. kan dat prima. ;) Wellicht niet direct aan te raden voor grote bedragen vanwege de wisselkoers maar een brood halen bij de bakker is gewoon mogelijk en er zijn wel meer kaarten waar een betaling direct van je crypto tegoed af gaat. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
The_Goat schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:50:
Nee ik bedoel bv. het volgende:

Stel ik heb een bitmex account met 1 btc. Daarmee wil ik een trade maken met de volgende vereisten: entrypoint 7000, stoploss 6900, en met die stoploss wil ik maximaal 2% van m'n account verliezen. Hoeveel contracten kan ik daar op afsluiten.

Nu bereken ik dat met een beetje boerenverstand, maar wil het graag exact weten

Edit: en dan zou het al helemaal mooi zijn als zo'n script het max aantal contracten voor 1x, 3x, 5x, 10x en 20x leverage kan berekenen
Je moet dus 2% van je accountbalance gelijkstellen aan een daling van 100 USD per Bitcoin, maar dat is relatief, dat lijkt mij een vorm van in cirkeltjes rekenen?

• XA4DB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-04-2021
Mij viel mij onlangs dit op:

Takeaway.com > Betalen
Link: https://www.takeaway.com/...nsument-onderwerp-betalen

7. Bitcoin
Je kiest bij het afrondscherm voor de optie ‘Bitcoin’. Vervolgens klik je op ‘Plaats je bestelling’. Je wordt doorgestuurd naar onze Bitcoin payment provider Bitpay. Hier wordt je Bitcoin wallet geopend en deze krijgt een betaalverzoek. Hier handel je je Bitcoinbetaling af. Voor het omrekenen van de Bitcoin wordt de op dat moment geldende koers van Bitpay gebruikt. Na het succesvol afronden van je betaling word je door Bitpay teruggestuurd naar onze site. Je bestelling komt binnen in ons systeem en wordt direct doorgestuurd naar het restaurant. Voor Bitcoinbetalingen rekenen wij geen transactiekosten. Voor het betalen met Bitcoin dien je een digitale portemonnee te installeren. Dit is mogelijk via speciale programma’s en apps die je kan downloaden.

Ik heb de mogelijkheid nog niet gezien bij het bestellen, maar je zou wel verwachten dat ze het aan het opzetten zijn als je dit leest.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 19:37
KoffieAnanas schreef op donderdag 23 april 2020 @ 06:10:
Dat is niet wat Hoekstra heeft gezegd. Hij beweert dat criminelen vaak crypto gebruiken voor financiële transacties. Alleen kan hij dat niet onderbouwen met cijfers. Ongetwijfeld wordt crypto gebruikt door criminelen, net als 'normaal' geld. De wet zorgt ervoor dat bedrijven actief in crypto, net als financiële instellingen actief in geld, verdachte transacties moeten melden.

Wereldwijd wordt crypto steeds meer gereguleerd, dat valt te verwachten. Er gaat steeds meer geld om in crypto, en op een gegeven moment wordt het teveel om te blijven negeren door overheden. Het is ook een positief punt. Wil crypto door een breed publiek geaccepteerd worden, dan veracht men controle door overheden op crypto.
Helemaal mee eens. Ik denk dat dit soort wetten nodig zijn om crypto mainstream te krijgen. Henk en Ingrid lezen dit soort nieuws ook. De meeste mensen om mij heen associeren Bitcoin vooral met witwassen / drugsgeld / etc. Daar moeten we van af zien te komen :)

• Crypts
Amens schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:00:
[...]

Helemaal mee eens. Ik denk dat dit soort wetten nodig zijn om crypto mainstream te krijgen. Henk en Ingrid lezen dit soort nieuws ook. De meeste mensen om mij heen associeren Bitcoin vooral met witwassen / drugsgeld / etc. Daar moeten we van af zien te komen :)
Oneens en de manier waarop dergelijke wetgeving er 'doorheen' gedrukt is geeft ook te denken. Cash is king en dat gaat nog het meeste op voor criminele transacties. Deze minister maar ook Henk en Ingrid denken dat het vaak gebruikt wordt door criminelen maar dat komt vooral door onwetendheid. Als je niet snapt hoe iets werkt is het eng en zal het vast misbruikt worden... Tsja... Ik ben vrij braaf maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat je voor een grammetje wit bij de lokale dealer met BTC kan afrekenen... Veel te omslachtig, duurt te lang en nogmaals, cash is king. :)

Goede timing ook, terwijl de wereld stil staat, economiën wankelen en het niet onaannemelijk is dat er veel (grote) bedrijven op omvallen staan draaien we gewoon nog een sector de nek om. Waarom? Gewoon omdat het kan en op onderbuik gevoelens zonder enige kennis van zaken of harde cijfers. :/

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 18:12
Crypts schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:33:
[...]

Oneens en de manier waarop dergelijke wetgeving er 'doorheen' gedrukt is geeft ook te denken. Cash is king en dat gaat nog het meeste op voor criminele transacties. Deze minister maar ook Henk en Ingrid denken dat het vaak gebruikt wordt door criminelen maar dat komt vooral door onwetendheid. Als je niet snapt hoe iets werkt is het eng en zal het vast misbruikt worden... Tsja... Ik ben vrij braaf maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat je voor een grammetje wit bij de lokale dealer met BTC kan afrekenen... Veel te omslachtig, duurt te lang en nogmaals, cash is king. :)

Goede timing ook, terwijl de wereld stil staat, economiën wankelen en het niet onaannemelijk is dat er veel (grote) bedrijven op omvallen staan draaien we gewoon nog een sector de nek om. Waarom? Gewoon omdat het kan en op onderbuik gevoelens zonder enige kennis van zaken of harde cijfers. :/
Cybercriminaliteit en crypto gaan helaas wel hand in hand.

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 16:21
Het is niet geheel onverwacht eigenlijk. De overheid wil weten of ze belasting missen. in het digitale tijdperk is er dus meer mogelijk om je te controleren. Waarom zouden ze dat niet doen. Dat er kosten aan zitten is een bijzaak in deze gedachte.
Het gaat ook gebeuren dat eigenaren van nodes (denk aan decentrale exchanges) geregeld gaan worden. De vraag is alleen wanneer er genoeg waarde rond gaat om te gaan regelen. Dat dit niet fijn is mag duidelijk zijn, echter vanuit controle oogpunt wel verwacht

• Crypts
croc schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
[...]

Cybercriminaliteit en crypto gaan helaas wel hand in hand.
Und? Wat snapt men niet aan peer-to-peer? Je hebt geen exchange of cryptodienst nodig om geld van A naar B te sluizen? Wetgeving is wellicht 'nodig' maar bezien vanuit dit punt volslagen idioot. 8)7

Dergelijke wetgeving gaat helemaal niks tegenhouden, wel draait het kleine(re) cryptobedrijven de nek om en zorgt het er wellicht ook voor dat we onszelf als land op achterstand in de ontwikkeling zetten omdat bedrijven uit gaan wijken naar het buitenland. Nee echt een goed idee! Dat zal die (cyber)crimineeltjes leren die toch al geen derde partijen gebruiken. d:)b
1Kb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:46:
Het is niet geheel onverwacht eigenlijk. De overheid wil weten of ze belasting missen. in het digitale tijdperk is er dus meer mogelijk om je te controleren. Waarom zouden ze dat niet doen. Dat er kosten aan zitten is een bijzaak in deze gedachte.
Het gaat ook gebeuren dat eigenaren van nodes (denk aan decentrale exchanges) geregeld gaan worden. De vraag is alleen wanneer er genoeg waarde rond gaat om te gaan regelen. Dat dit niet fijn is mag duidelijk zijn, echter vanuit controle oogpunt wel verwacht
Dat een overheid een graantje mee wil pikken van economisch verkeer is op zich een valide punt maar druk dat dan niet door met niet onderbouwde argumenten over criminaliteit en doe eerst je huiswerk zodat je weet hoe iets werkt alvorens er wetgeving op los te gaan laten. Net als dat crimineel geld niet inzichtelijk is ga je met dergelijke wetgeving ook niet meer belastinginkomsten genereren. Althans niet substantieel. Het is veel makkelijker voor bedrijven om uit te wijken naar het buitenland aangezien crypto niet gebonden is aan enige vorm van grenzen zoals een bank dat bijv. wel is.

Dit gaat gewoon niet werken op deze manier aangezien crypto juist zo is opgezet om dit soort dingen te voorkomen. Good luck. :+

[Voor 47% gewijzigd door Crypts op 23-04-2020 10:08]

• 1Kb
De zorg die je uit met betrekking tot onderbouwde argumenten is terecht. Aan de andere kant, het is wel de maatschappij waar we in leven en heel hard aan bij dragen.
In een dergelijke variant van beslisvorming ga ik er vanuit dat er veel informatie verwaterd is op het moment dat het naar buiten wordt gebracht. Ook kan het zijn dat de gecommuniceerde reden een drog reden is om de werkelijke reden te verbloemen (te complexe redenen krijgen geen meerderheid)
Dat crypto niet te stoppen is is maar de vraag. Op het moment dat iedere burger moet gaan aan tonen hoe hij aan het crypto vermogen komt en moet aan tonen dat alle transacties (inkomend en uitgaand) legitiem zijn, is het snel over. Crypto en kyc gaan steeds meer afgedwongen worden. Niet leuk maar onderdeel van de algehele controle wens van mensen. Immers, ze hebben niets te verbergen, als het mis gaat moet het gereguleerd worden en moet de overheid maar oplossen

• Crypts
1Kb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:31:
De zorg die je uit met betrekking tot onderbouwde argumenten is terecht. Aan de andere kant, het is wel de maatschappij waar we in leven en heel hard aan bij dragen.
In een dergelijke variant van beslisvorming ga ik er vanuit dat er veel informatie verwaterd is op het moment dat het naar buiten wordt gebracht. Ook kan het zijn dat de gecommuniceerde reden een drog reden is om de werkelijke reden te verbloemen (te complexe redenen krijgen geen meerderheid)
Dat crypto niet te stoppen is is maar de vraag. Op het moment dat iedere burger moet gaan aan tonen hoe hij aan het crypto vermogen komt en moet aan tonen dat alle transacties (inkomend en uitgaand) legitiem zijn, is het snel over. Crypto en kyc gaan steeds meer afgedwongen worden. Niet leuk maar onderdeel van de algehele controle wens van mensen. Immers, ze hebben niets te verbergen, als het mis gaat moet het gereguleerd worden en moet de overheid maar oplossen
Ik kan je denkwijze wel volgen maar je doet veel aannames en gaat net als de betreffende minister voorbij aan wat crypto eigenlijk is en hoe het verschilt van fiat. Het is decentraal ergo het is dus niet inzichtelijk omdat er geen derde partij nodig is die je een meldingsplicht op kan leggen. Pas als deze er wereldwijd komt heeft het zin, tot die tijd is het niet meer als proberen een onzichtbare olifant om te leggen door hem met elastiekjes te beschieten. Zelfs in het geval er wereldwijd wetgeving komt is crypto niet gebonden aan enige grenzen zoals ik al aangaf dus zullen bedrijven verhuizen naar een locatie met de meest gunstige lees minste regelgeving. Ik voorzie ook wel mooie kansen voor regimes die nu wat minder goed in de markt liggen om middels soepele(re) wetgeving geld binnen te halen. ;)

Als je crypto wil reguleren moet je eerst even terug de schoolbankjes in, inzicht verkrijgen in wat het nu eigenlijk is en er een nieuwe manier van denken op loslaten. Het krampachtig proberen in te dammen met verouderde kennis die hier niet op van toepassing is schiet gewoon niet op en is imho zelfs schadelijk (op de lange termijn).

• 1Kb
Ok, qua decentraal, dit klopt. Waar het probleem zit is dat de waarde van crypto wordt uitgedrukt in fiat. Dit betekend dat de huidige economie gebonden is aan de huidige regels. Oftewel, grote bedragen moeten worden gemeld. Als bij de volgende bull run mensen ineens veel geld hebben maar niet voldoende kunnen aantonen hoe zij hier aan zijn gekomen (denk aan nieuwe auto/huis etc.) hebben ze een probleem.
Het maakt dan eigenlijk niet zoveel uit of je direct met crypto kunt betalen of niet. Ook de centrale eigenschap heeft geen belang. Het gaat uiteindelijk om de transactie.
Dat bedrijven nu verplicht worden een poortwachter te spelen door de transacties op Nederlands grondgebied te monitoren is daarom ook niet meer dan logisch. Het decentrale aspect maakt het uiteindelijk alleen maar lastiger om aan te tonen dat je niet aan het witwassen bent.
Is dit daarmee schadelijk voor bedrijven? Het is bijna niet te doen door het decentrale karakter van crypto omdat we nog geen wereldweide koppeling van persoon aan crypto adres hebben. Op het moment dat dit er is zal crypto ook verder kunnen groeien.
Stel je hebt veel geld in een land zoals Nederland en dus uit zelf bescherming geïnteresseerd om je transacties schoon te houden. Door het vrijwel onmogelijk kunnen aantonen van de validiteit van de verkoper, ben je minder snel geneigd om te kopen. Zeker over de counter transacties zijn een hoger risico. Dus die veilingen van de overheid zijn voor dit soort mensen heel fijn.
Dus voor mij crypto en het decentrale karakter gescheiden van de transactie van en naar fiat en goederen.

• Careclown
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 12:59
Zo, Stellar (XLM) gaat lekker :D

• PHPResource
Holy shit! ADA ook trouwens. Bullrun confirmed? :o

• Careclown
Heb toch maar wat van mn XLM voor 845 verkocht. Hopelijk dropt het wat nu :P

• A87
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:06:
[...]

Ik vraag mij inmiddels af hoe jouw YouTube feed er uit ziet. Complete random chaos of niet ? :P
van pizza tot lockdown

• Piitaa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 13:16
Crypts schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:01:
[...]

Ik kan je denkwijze wel volgen maar je doet veel aannames en gaat net als de betreffende minister voorbij aan wat crypto eigenlijk is en hoe het verschilt van fiat. Het is decentraal ergo het is dus niet inzichtelijk omdat er geen derde partij nodig is die je een meldingsplicht op kan leggen.
Crypto zelf is wel decentraal, maar om van fiat naar crypto te gaan en vice versa heb je wel degelijk met centrale partijen te maken: de exchanges. Die zullen dus steeds meer doelwit worden van KYC en andere wetgeving (wat feitelijk ook al lang gebeurt.)

Zelfs als iedereen in crypto salaris zou ontvangen en ook met crypto in winkels en onderling kan betalen kom je hier niet volledig van af, omdat je nog steeds fiat nodig hebt om de overheid zelf (lees: belasting) te betalen.
Overheden zullen het niet laten gebeuren dat ze de zeggenschap over geld kwijtraken, omdat ze daarmee veel controlemogelijkheden op beleid verliezen.

Uiteindelijk gebeurt dit door de druk op het huidige financiële systeem misschien wel, maar crypto kan prima een succes worden zonder fiat te hoeven vervangen. Bijvoorbeeld als een wereldwijde reserve currency.
Al denkt zelfs de Deutsche Bank dat het zover kan komen dat crypto fiat volledig vervangt: https://news.bitcoin.com/...could-replace-fiat-money/

• Crypts
1Kb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:27:
Ok, qua decentraal, dit klopt. Waar het probleem zit is dat de waarde van crypto wordt uitgedrukt in fiat.
Dat klopt, nog wel. Ik zie crypto als volgende stap in de evolutie van waarde overdracht net zoals fiat dat ooit geweest is. Wellicht zal het fiat niet (snel) helemaal vervangen maar het zal zeker zijn rol houden en vergroten. ;)
Piitaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:54:
[...]

Crypto zelf is wel decentraal, maar om van fiat naar crypto te gaan en vice versa heb je wel degelijk met centrale partijen te maken: de exchanges. Die zullen dus steeds meer doelwit worden van KYC en andere wetgeving (wat feitelijk ook al lang gebeurt.)
Ja en nee, voor geregistreerde goederen (auto's bijv.) en vastgoed gaat dit wel op maar maar alle andere (consumptie)goederen kun je prima rondpompen zonder dat er ooit fiat aan te pas komt. Feitelijk gebeurt dit volgens de minister al met zijn uitspraak over crimineel geld en dan is het niet zo gek te bedenken dat als het daarmee kan het met vrijwel alles kan tenzij je mensen op gaat leggen elke overdracht van waarde te registreren en dat dan ook wereldwijd. Sterker nog, dat bestaat al maar toch zit er nog genoeg (zwart) geld tussen wal en schip en heeft vrijwel iedereen daar wel een klein of groot stapeltje van, dat is nou eenmaal inherent aan het opleggen van regels op mensen en crypto is daar geen uitzondering op.

Crypto verschilt wel van fiat in het feit dat het 1 groot register is maar dus ook decentraal en (in meer of mindere mate) anoniem, zonder deze twee laatste eigenschappen kan het niet werken en haal je deze er tussenuit dan zit je opgescheept met fiat versie 2 welke niemand wil en dus niet gaat gebruiken. Mooi voorbeeld is/was ene meneer Maduro met zijn Petro. Nou is Venezuela wel een beetje een uitzondering maar het toont wel aan dat zonder een brede consensus een overheid geen systeem kan opleggen danwel succesvol kan reguleren zonder deze uitgangspunten. Wat de minister dus wil, gelijkstellen aan financiële instanties met bestaande regelgeving, is dan ook gedoemd te mislukken. Mensen zullen het ofwel niet gaan gebruiken of gaan regelgeving ontduiken door te vertrekken naar het buitenland en daar ligt de weg open voor boevenstaatjes om buitenlands geld met versoepelde weteving binnen te krijgen. Je krijgt dan hele gekke verschuivingen van geldstromen en welvaart.

Wil je iets van regulatie op het gebied van crypto dan zul je de traditionele manier van denken los moeten laten en iets nieuws verzinnen waarvoor/mee je een breed draagvlak kunt creëren. Dat of je gaat het totaal verbieden waarbij je tegelijkertijd weet dat het dan juist gebruikt gaat worden. Door er steeds de nadruk op te leggen dat crypto heel handig is om ongezien je (criminele) centjes heen en weer te schuiven ook. ;)

• 1Kb
Wat ik me afvraag voor de nabije toekomst is hoe je een derde partij kunt aantonen dat deze transactie tussen 2 personen/bedrijven heeft plaatsgevonden?
Ik geloof zonder meer dat een trustless transactie werkt echter een accountant of overheid (ivm belasting) zal meer nodig hebben dan blauwe ogen.
Dit is overigens ook de reden van mijn argument dat personen gekoppeld moeten kunnen worden aan een adres.

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 14:43
Enig idee waarom ie zo lekker gaat? Ik kan de juiste geruchtensites hiervoor nog niet vinden
Die $7200 wil er echt niet aan geloven he.

• Careclown
Gerwin486741 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:42:
[...]

Enig idee waarom ie zo lekker gaat? Ik kan de juiste geruchtensites hiervoor nog niet vinden
Nou, ik trade meestal niet zo in ALTs dus ik ben ook op onderzoek naar waarom dit gebeurt maar verder dan TA op Tradingview kom ik niet.

• Crypts
1Kb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:24:
Wat ik me afvraag voor de nabije toekomst is hoe je een derde partij kunt aantonen dat deze transactie tussen 2 personen/bedrijven heeft plaatsgevonden?
Ik geloof zonder meer dat een trustless transactie werkt echter een accountant of overheid (ivm belasting) zal meer nodig hebben dan blauwe ogen.
Dit is overigens ook de reden van mijn argument dat personen gekoppeld moeten kunnen worden aan een adres.
Op dit moment gebeurt dat ook niet mbt box 3 waar crypto onder valt. Men gaat ervan uit dat je het zelf meldt aangezien je meldingsplichtig bent maar nakijken kunnen ze het niet. Wordt de komende jaren nog wel een leuk vraagstuk en dan met name waar de bevoegdheid van de overheid reikt en de privacy ophoudt. Deze discussie is overigens niet nieuw, denk maar aan oude mensjes die hun geld niet op de bank maar in een ouwe sok stallen. Precies dit vraagstuk speelde dus ook toen we overgingen van het zakje weekgeld op vrijdag naar storten op de rekening en van cheques/overstortingen schrijven naar online bankieren.

Crypto is nieuw, het dilemma niet maar het gaat vast opgelost worden. Grote verschil is alleen dat die derde partij er bij crypto dus niet is en het decentrale karakter ervoor zorgt dat een en dezelfde crypto wereldwijd bruikbaar is. We gaan dus wellicht nog wat gekke sprongen zien van verschillende overheden in een poging om een vinger in de pap te krijgen cq houden. :+
Het besluit waarmee deze discussie begon is er iig eentje van. ;)

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 07:57
Piitaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:54:
[...]

Uiteindelijk gebeurt dit door de druk op het huidige financiële systeem misschien wel, maar crypto kan prima een succes worden zonder fiat te hoeven vervangen. Bijvoorbeeld als een wereldwijde reserve currency.
Al denkt zelfs de Deutsche Bank dat het zover kan komen dat crypto fiat volledig vervangt: https://news.bitcoin.com/...could-replace-fiat-money/
Zie niet het verschil. Indien crypto fiat zal vervangen zal het wel
1. Een centraal systeem zijn.
2. Je onbeperkt kan bijdrukken

enige voordeel is dat je zonder problemen naar de andere kant van de wereld kan versturen.
Huidige systeem is een wirwar van verschillende methodes (honderd duizenden bank key, intermediate bank etc)

[Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 23-04-2020 14:52]

• A87
  • Niet online
Ik ging net tanken . toch 20 cent goedkoper dan een week geleden. Wie zit die deadcat te bouncen, poep btc ?

[Voor 24% gewijzigd door A87 op 23-04-2020 15:08]

• Piitaa
lighting_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:50:
[...]

Zie niet het verschil. Indien crypto fiat zal vervangen zal het wel
1. Een centraal systeem zijn.
2. Je onbeperkt kan bijdrukken

enige voordeel is dat je zonder problemen naar de andere kant van de wereld kan versturen.
Huidige systeem is een wirwar van verschillende methodes (honderd duizenden bank key, intermediate bank etc)
Zodra het een centraal systeem is met een centrale partij die onbeperkt kan bijdrukken, is er inderdaad nauwelijks verschil met het huidige fiatsysteem. Maar dan kan je het in mijn optiek ook niet echt meer crypto noemen in de klassieke zin ("peer-to-peer electronic cash"). Het is dan meer een 'government-backed stablecoin' ;) Zo'n digitale fiatmunt kan natuurlijk wel gemakkelijker samenwerken met decentrale crypto ledgers zoals Bitcoin en Ethereum.

Dit soort digitale fiat zijn bijvoorbeeld de VS en China al aan het onderzoeken. Waarbij China dan lijkt in te zetten op een eigen binnenlandse digitale Yuan i.c.m. een verbod op publieke/decentrale crypto (wel met een koppeling naar decentrale crypto, maar alleen voor buitenlands gebruik!)
Crypts schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:03:
Crypto verschilt wel van fiat in het feit dat het 1 groot register is maar dus ook decentraal en (in meer of mindere mate) anoniem, zonder deze twee laatste eigenschappen kan het niet werken en haal je deze er tussenuit dan zit je opgescheept met fiat versie 2 welke niemand wil en dus niet gaat gebruiken.
De meeste crypto waaronder Bitcoin zijn juist helemaal niet anoniem, maar hooguit pseudoniem.
Het zijn publieke ledgers, waarop je de hele transactiegeschiedenis kunt nagaan, zodra je ergens een ingang hebt die je naar een persoon kunt herleiden. Dit maakt het voorbeeld van een third-party bewijs juist makkelijk: de ontvanger en verzender ondertekenen met hun private key beiden een bericht dat bewijst dat zij ontvanger resp. verzender van een gegeven transactie zijn. Daarmee geven ze dan wel gelijk hun privacy/pseudonimiteit op.

M.b.t. anonimiteit zijn er wel oplossingen zoals coin mixers en zelfs privacy-focused coins zoals Monero. Maar ik acht de kans groot dat dit soort functies / coins steeds meer onder een vergrootglas van wet- en regelgeving gaat komen te liggen. Juist omdat dit ook witwassen / fraude mogelijk maakt. Het is een spanningsveld tussen privacy en het kunnen voorkomen van criminele geldstromen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53
Nou, 7200 is gebroken. Ben benieuwd of het deze keer wel stand gaat houden.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Nopheros
sjorremans schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:36:
Nou, 7200 is gebroken. Ben benieuwd of het deze keer wel stand gaat houden.
Iemand heeft overduidelijk de memo niet gelezen. We gaan nu eerst richting 14k.

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-03 21:15
Bitcoin voor halving naar 8K..??

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 07:57
klap zo naar beneden met die harde stijging

• Nopheros
mengenli schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:10:
Bitcoin voor halving naar 8K..??
Voor de halving..? Over 5 min bedoel je 8)

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:58
Totale Henk actie:

Op 26 maart wat NULS gekocht op 0,21, keiharde FOMO want de koers schoot omhoog. Vervolgens kakt de boel in en vervolgens bijna een maand naar een koers zitten kijken van 0,17/0,18.

2 dagen terug dacht ik: ach fuck het ook, ik neem m'n "verlies" en zet het ff fiat...je raadt het al...

Gotta love crypto 😅

• Crypts
Piitaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:28:
Dit soort digitale fiat zijn bijvoorbeeld de VS en China al aan het onderzoeken. Waarbij China dan lijkt in te zetten op een eigen binnenlandse digitale Yuan i.c.m. een verbod op publieke/decentrale crypto (wel met een koppeling naar decentrale crypto, maar alleen voor buitenlands gebruik!)
En hoe gaan ze dat dan binnen houden? Ben wel benieuwd hoe ze dat van plan zijn. :)
De meeste crypto waaronder Bitcoin zijn juist helemaal niet anoniem, maar hooguit pseudoniem.
Het zijn publieke ledgers, waarop je de hele transactiegeschiedenis kunt nagaan, zodra je ergens een ingang hebt die je naar een persoon kunt herleiden. Dit maakt het voorbeeld van een third-party bewijs juist makkelijk: de ontvanger en verzender ondertekenen met hun private key beiden een bericht dat bewijst dat zij ontvanger resp. verzender van een gegeven transactie zijn. Daarmee geven ze dan wel gelijk hun privacy/pseudonimiteit op.
Je kunt dus stellen dat het een 'keus' is om je anonimiteit op te geven. Of domheid maar laten we het voor nu even positief houden. Het uitgangspunt blijft dat het anoniem is in de basis en als je dat wegneemt dan is het feitelijk geen crypto meer, het enige verschil is dat er naast een register van transacties parallel ernaast een register is met waarbij de adressen aan namen gekoppeld worden en volgens mij ken ik dat ergens van. :+

Tussenstap zou zijn dat je dit op die manier toepast maar de consensus aan het netwerk overlaat al zie ik dan de toegevoegde waarde van crypto niet meer zo. Sterker nog als een transactie dan misloopt om wat voor reden dan ook zou dit zelfs als ongewenst tegenover de huidige situatie gezien worden. :)

• Crypts
lighting_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:22:
klap zo naar beneden met die harde stijging
Zolang de $7500 maar behouden blijft zie ik dat niet gebeuren eerlijk gezegd maar je weet nooit. We wandelen ook weer richting het einde van de maand dus is het niet gek dat een grote groep weer gaat/moet uitcashen. :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

XA4DB schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:54:
Mij viel mij onlangs dit op:

Takeaway.com > Betalen
Link: https://www.takeaway.com/...nsument-onderwerp-betalen

7. Bitcoin
Je kiest bij het afrondscherm voor de optie ‘Bitcoin’. Vervolgens klik je op ‘Plaats je bestelling’. Je wordt doorgestuurd naar onze Bitcoin payment provider Bitpay. Hier wordt je Bitcoin wallet geopend en deze krijgt een betaalverzoek. Hier handel je je Bitcoinbetaling af. Voor het omrekenen van de Bitcoin wordt de op dat moment geldende koers van Bitpay gebruikt. Na het succesvol afronden van je betaling word je door Bitpay teruggestuurd naar onze site. Je bestelling komt binnen in ons systeem en wordt direct doorgestuurd naar het restaurant. Voor Bitcoinbetalingen rekenen wij geen transactiekosten. Voor het betalen met Bitcoin dien je een digitale portemonnee te installeren. Dit is mogelijk via speciale programma’s en apps die je kan downloaden.

Ik heb de mogelijkheid nog niet gezien bij het bestellen, maar je zou wel verwachten dat ze het aan het opzetten zijn als je dit leest.
Takeaway.com is volgens mij de internationale moederorganisatie van Thuisbezorgd.nl. Daar kun je al sinds 2013 met Bitcoin betalen. Al vaak gedaan. :Y)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Wat een pump zeg!

• Nopheros
Je zou er bijna vertrouwen in krijgen :9

We zijn door de 7500 dus ben all-in.. hopelijk dus niet al te veel naar beneden nu 8)

[Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 23-04-2020 16:40]

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:44
Partypsych schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:25:
Totale Henk actie:

Op 26 maart wat NULS gekocht op 0,21, keiharde FOMO want de koers schoot omhoog. Vervolgens kakt de boel in en vervolgens bijna een maand naar een koers zitten kijken van 0,17/0,18.

2 dagen terug dacht ik: ach fuck het ook, ik neem m'n "verlies" en zet het ff fiat...je raadt het al...

Gotta love crypto 😅
Had je wel snel moeten zijn met verkopen, hij is alweer terug bij af.

De tijd leert of het tij keert

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:58
raq schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:41:
[...]

Had je wel snel moeten zijn met verkopen, hij is alweer terug bij af.
True nu rond de 0,20 maar ik vond hem wel leuk om ff te melden, was in maart echt keihard FOMO en totaal op onderbuik een actie gezet 🤣ik zie er straks overigens nog wel wat meer uitglijden, duik van XLM lijkt onvermijdelijk ook. Zo'n maffe stijging, daar volgt meestal wel wat op 🥳
Taro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:45:
Ik gok op zoiets voor Bitcoin de komende maanden, doen?
[Afbeelding]
We zijn mooi on track :)

• Piitaa
Crypts schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:26:
En hoe gaan ze dat dan binnen houden? Ben wel benieuwd hoe ze dat van plan zijn. :)
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat ze gaat lukken, al hebben autoritaire regimes natuurlijk wel wat effectievere tools om hun burgers te ontmoedigen dan wij hier :+
Je kunt dus stellen dat het een 'keus' is om je anonimiteit op te geven.
Voor de meeste mensen is echte anonimiteit nauwelijks een keus.
Het begint al met hoe je in eerste instantie aan crypto komt: meestal door dit te kopen met fiat op een exchange. Vanwege KYC heeft die exchange jouw persoonsgegevens. De exchange kan daarnaast de transactiegeschiedenis van al jouw inkomende/uitgaande coins die via hen lopen achterhalen. De overheid kan die exchange vervolgens via wetgeving afdwingen in al die gegevens inzicht te bieden.

Ook zodra je iemand betaalt, weet diegene welk adres/UTXO bij jou als persoon hoort en kan dus jouw geschiedenis na gaan pluizen op de publieke ledger.

Dit kan je alleen vermijden door bewust zelf stappen te ondernemen zoals crypto met cash aan te kopen, mixers of privacy coins te gebruiken.
Tourniquet schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:34:
Takeaway.com is volgens mij de internationale moederorganisatie van Thuisbezorgd.nl. Daar kun je al sinds 2013 met Bitcoin betalen. Al vaak gedaan. :Y)
Toevallig 2 pizza's voor 10000 BTC besteld? ;)

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 20:37

ScreamGT

joejoe

Zo, goedemiddag hey.

• PHPResource
Echt een goede sell kunnen doen vrijwel exact op de top, die ik weken geleden had ingeschat. Heerlijk gevoel zeg. Nu weer deels ingekocht, er zit vast nog wel meer in

• The_Goat
Mooie break-out, meeste shorts nu wel rekt, vraag me af of die spike meer gestuwd werd door buy pressure of shorts die coveren. Shorts in 7.8k gemist vooralsnog, die laat ik staan.

Beetje laten uitrazen en daily close bekijken imo

• The_Goat
Taro schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:53:
[...]

Je moet dus 2% van je accountbalance gelijkstellen aan een daling van 100 USD per Bitcoin, maar dat is relatief, dat lijkt mij een vorm van in cirkeltjes rekenen?
Ben er ondertussen uit idd, viel allemaal wel mee

• Crypts
Piitaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:52:
Voor de meeste mensen is echte anonimiteit nauwelijks een keus.
Het begint al met hoe je in eerste instantie aan crypto komt: meestal door dit te kopen met fiat op een exchange. Vanwege KYC heeft die exchange jouw persoonsgegevens. De exchange kan daarnaast de transactiegeschiedenis van al jouw inkomende/uitgaande coins die via hen lopen achterhalen. De overheid kan die exchange vervolgens via wetgeving afdwingen in al die gegevens inzicht te bieden.

Ook zodra je iemand betaalt, weet diegene welk adres/UTXO bij jou als persoon hoort en kan dus jouw geschiedenis na gaan pluizen op de publieke ledger.

Dit kan je alleen vermijden door bewust zelf stappen te ondernemen zoals crypto met cash aan te kopen, mixers of privacy coins te gebruiken.
Grotendeels heb je gelijk maar gelukkig is het nog steeds wel mogelijk. Niet elke exchange doet aan KYC, er zijn gelukkig nog steeds landen die dat niet vereisen. Ook komt een deel van de crypto vanuit het 'niets' door deze te minen of staken. Ook is het nog steeds redelijk eenvoudig een stapeltje bankrekeningen in verschillende delen van de wereld te hebben, vrijwel overal zijn banken namelijk verplicht je een basisrekening te verstrekken, soms moet je daarvoor wel ingeschreven staan op een adres in het betreffende land (kun je meteen KYC doen en vervolgens ga je weer naar huis :+ ) maar dat is ook niet onoverkomenlijk, zeker niet als je vrienden en/of familie in het buitenland hebt. :)

Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat mocht je het willen eea nog steeds goed mogelijk is en echt niet af te vangen. Waar ik wel af en toe een beetje bang voor ben is dat we erg lijken door te slaan in onze strijd tegen het terrorisme, althans daarmee is die ellende begonnen toch? Je pakt steeds meer af van de gewone burger en de echt boefjes blijven toch wel buiten schot, dat gaat een keertje fout. Ook vind ik dat mensen veel te licht denken over privacy en deze veel te makkelijk op geven want 'ze hebben toch niks te verbergen?' :/

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 20:01

Bever!

Ondertitel

The_Goat schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:10:
Mooie break-out, meeste shorts nu wel rekt, vraag me af of die spike meer gestuwd werd door buy pressure of shorts die coveren. Shorts in 7.8k gemist vooralsnog, die laat ik staan.

Beetje laten uitrazen en daily close bekijken imo
Redelijk voorspelbare move wel, 8100 target

Signature

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:38
[b]Bever! in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10"Bever! schreef
Redelijk voorspelbare move wel, 8100 target
Hoezo voorspelbaar? Kun je dat uitleggen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inmiddels opgelost, thx mods d:)b

[Voor 78% gewijzigd door Taro op 23-04-2020 19:37]

• Bever!

Bever!

Ondertitel

shovelhead1340 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:19:
[...]

Typische uitbraak na een volatiliteit constrictie, driehoekje wat uitbreekt in de richting die hij op ging daarvoor, bullflag. Geef het een naam

Signature

• Nopheros
Taro schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:31:
Benieuwd wie er het eerst gaat klagen dat zijn crypto gestolen is :)
A87 waarschijnlijk.

• twain4me
  • Nu online
Ze dachten vast zonder bwm kan je het geen blockchain noemen :+

https://nos.nl/artikel/23...-je-elektrische-auto.html

• Piitaa
Mocht iemand zich nu afvragen welke blockchain Tennet hiervoor dan inzet: het is IBM’s Hyperledger Fabric.

https://www.tennet.eu/new...r-tomorrows-energy-infra/

• verwijderd69
Wat heb ik gemist? Wat heb ik gemist? :9

Een dubieuze link?

• Nopheros
verwijderd69 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:51:
[...]

Wat heb ik gemist? Wat heb ik gemist? :9

Een dubieuze link?
Link naar een site met een paar mooie vrouwen.

Weggehaald, je kon niet betalen met crypto..

[Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 23-04-2020 20:56]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nice, log ik in op ByBit blijk ik nog een 25x long te hebben lopen vanaf 7093 :)
https://tweakers.net/i/h2bZ6hjwex_-OOzKLhzRGCe5PXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nOUuEjvDdvL2CQoe6QDeyoen.png?f=user_large

Stop loss ingesteld, opgevoerd naar x50 en opgeschaald.

[Voor 9% gewijzigd door Taro op 23-04-2020 22:03]

• Nopheros
Taro schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:30:
Nice, log ik in op ByBit blijk ik nog een 25x long te hebben lopen vanaf 7093 :)
[Afbeelding]

Stop loss ingesteld, opgevoerd naar x50 en opgeschaald.
Lekker hoor, dat je dat vergeet? Blijkbaar klein bedrag?

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nopheros schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:31:
[...]

Lekker hoor, dat je dat vergeet? Blijkbaar klein bedrag?
Gisteren om 19:55 ingestapt staat er, maar ik weet echt van niets meer. Doorgaans vergeet ik dat soort dingen niet, maar ben erg druk op het moment, daar zal het wel door komen.

Bedragen zijn altijd relatief, daar doe ik geen uitspraken meer over :)

• The_Goat
SPX -0.34
BTC +5.94
XAU + 1%

Dat ligt niet helemaal in lijn met de afgelopen tijd, maar wel verklaarbaar gezien de flinke liquidaties/break-out vandaag voor BTC, kijken wat er morgen gaat gebeuren
Alts/BTC lijken wel topped out (zou mooi zijn, ik voel me een link short holder ondertussen)

Retest & hold van 7380/7420 zou een mooie long optie kunnen zijn richting 8.1/8.3k
7500/7700 is een beetje een no-trade zone.
Een beetje afhankelijk van volume/PA zou ik 7800+ ook nog wel willen shorten als niet eerst 7400 getest wordt, 6 weken groene cijfers voor btc is wel heel veel.

[Voor 37% gewijzigd door The_Goat op 23-04-2020 23:13]

• Bever!

Bever!

Ondertitel

The_Goat schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:42:
SPX -0.34
BTC +5.94
XAU + 1%

Dat ligt niet helemaal in lijn met de afgelopen tijd, maar wel verklaarbaar gezien de flinke liquidaties/break-out vandaag voor BTC, kijken wat er morgen gaat gebeuren
Alts/BTC lijken wel topped out (zou mooi zijn, ik voel me een link short holder ondertussen)

[Afbeelding]

Retest & hold van 7380/7420 zou een mooie long optie kunnen zijn richting 8.1/8.3k
7500/7700 is een beetje een no-trade zone.
Een beetje afhankelijk van volume/PA zou ik 7800+ ook nog wel willen shorten als niet eerst 7400 getest wordt, 6 weken groene cijfers voor btc is wel heel veel.
Als de aandelen nu voor de echte dip gaan trekt het btc wrs wel weer mee vrees ik

Signature

• Nopheros
Bever! schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:27:
[...]

Als de aandelen nu voor de echte dip gaan trekt het btc wrs wel weer mee vrees ik
Jup en anders gaan we omhoog :9

De lijn omhoog lijkt iig gevonden te zijn, al een tijd lang.

[Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 23-04-2020 23:32]

• The_Goat
Bever! schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:27:
[...]

Denk het ook.
ergens is het wachten op een shit-hits-the-fence momentje.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 21:53
shovelhead1340 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:19:
[...]

Voorspelbaar is het natuurlijk nooit, maar zelf zat/zit ik long op basis van deze channel waar we ondanks het pumpje van vanmiddag nog gewoon lekker in zitten, en het feit dat BTC in een bullish ogende punt liep:

Heb 50% van de positie profit genomen (ik had er aanzienlijk meer uit kunnen halen, maar dat terzijde), rest laat ik nog ff doorsudderen, want de bovenste lijn is imo nog niet lekker geraakt.
Bovendien staat er in de CME futures chart nog een dikke gap van 8280 tot 9125. Zou mooi zijn als we die nog ff gaan vullen voor de halving.
De prijsactie van vanmiddag is nog niet de prijsactie is geweest waarop ik zit te wachten, namelijk de breakout van dit channel. En die kan net zo goed neerwaarts zijn. Zoals eerder gezegd kan die wel eens gepaard gaan met een 2e selloff binnen de aandelenbeurzen.
Een opwaartse channel breekt daarnaast ook vaak naar onderen uit.
Dus ondanks dat die gap er nog boven zit, neig ik eigenlijk om short te gaan bovenin deze channel. Maar omdat ik nog long zit -in profit- laat ik 'm lopen, mocht 'ie alsnog opwaarts uitbreken dan zit ik mee. Ketst 'ie af naar onderen en wordt mijn SL gehit, dan ga ik toch stiekem loeren naar een short zoals het er nu uitziet.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 19:37
Zo, gaat lekker! Nog even en ik sta weer break-even met mijn HODL pot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:20

FijneKerst

Flufjes!!

Amens schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:24:
Zo, gaat lekker! Nog even en ik sta weer break-even met mijn HODL pot.
Ik ben daar gisteren eindelijk weer boven gekomen.
Nu alweer 75 fiatjes in de + :D
TO THE MOON!!

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:00
Ja ik ook. Wel al sinds gisteren telkens stukjes eruit aan het stappen.
Het te lang aanhouden in mijn trade potje wil ik echt voorkomen want vroeg of laat ging ik altijd rekt.
Nu nog maar met een klein percentage in coins, mag dus nog wel even door stijgen.
Als @Taro post dat de kans is dat we zakken ga ik meestal vrij snel eruit :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DJ-Promo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:48:
Ja ik ook. Wel al sinds gisteren telkens stukjes eruit aan het stappen.
Het te lang aanhouden in mijn trade potje wil ik echt voorkomen want vroeg of laat ging ik altijd rekt.
Nu nog maar met een klein percentage in coins, mag dus nog wel even door stijgen.
Als @Taro post dat de kans is dat we zakken ga ik meestal vrij snel eruit :P.
Misschien een rare opmerking hoor, maar waarom stap je er nu uit net voor de BTC halving?
Alles wijst erop dat het echt wel bullish gaat zijn het komende jaar.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DJ-Promo
Riesj74 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:50:
[...]

Misschien een rare opmerking hoor, maar waarom stap je er nu uit net voor de BTC halving?
Alles wijst erop dat het echt wel bullish gaat zijn het komende jaar.
Dat doe ik met een trade potje. Er komt vast weer een dipje en koop ik weer. Dit is dan niet eens BTC maar meer XTZ, LINK, ETH etc.

Heb voor BTC een HODL pot daar zit ik nooit aan. :)

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DJ-Promo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:53:
[...]

Dat doe ik met een trade potje. Er komt vast weer een dipje en koop ik weer. Dit is dan niet eens BTC maar meer XTZ, LINK, ETH etc.

Heb voor BTC een HODL pot daar zit ik nooit aan. :)
Ah ok :) ... slim

Acties:
  • +4Henk 'm!
Die dump naar <4K was insane en nu staan we weer ongeveer waar die dump begon. ETH viel vanaf deze prijs straight naar $85 ook echt bizar. Is dit een deadcat? Is dit een bullrun?

De hele wereld gaat economisch bad maar wij gaan richting ATH's? Ik kan het me nog niet zo goed voorstellen maar ik zou het niet erg vinden. :+

Moon, lambo. Brrrrr

• DJ-Promo
Vind het ook aardig knap deze stijging in deze tijd. Aan de andere kant waarom niet.
Beurzen had ik ook al veel lager verwacht.

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 23:25
Tominatie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:07:
Die dump naar <4K was insane en nu staan we weer ongeveer waar die dump begon. ETH viel vanaf deze prijs straight naar $85 ook echt bizar. Is dit een deadcat? Is dit een bullrun?

De hele wereld gaat economisch bad maar wij gaan richting ATH's? Ik kan het me nog niet zo goed voorstellen maar ik zou het niet erg vinden. :+

Moon, lambo. Brrrrr
bump & run nu denk ik. als ik zo een beetje paar tweetjes mag geloven.

Edit: waar ik me zorgen om maak is dat we enorme sell off kunnen hebben voor of op de dag van halving. In crypto markt is Sell The News enorm populair.

[Voor 12% gewijzigd door HaruHaru op 24-04-2020 10:27]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

HaruHaru schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:25:
[...]

bump & run nu denk ik. als ik zo een beetje paar tweetjes mag geloven.

Edit: waar ik me zorgen om maak is dat we enorme sell off kunnen hebben voor of op de dag van halving. In crypto markt is Sell The News enorm populair.
wat inhoudt dat het nu ff stijgt om zo weer hard te crashen?
Zou kunnen inderdaad... zou niet de eerste keer zijn.

en..welke tweets? :) ..linksssss

[Voor 3% gewijzigd door FijneKerst op 24-04-2020 10:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 23:25
Riesj74 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:36:
[...]

wat inhoudt dat het nu ff stijgt om zo weer hard te crashen?
Zou kunnen inderdaad... zou niet de eerste keer zijn.

en..welke tweets? :) ..linksssss
https://twitter.com/MMcrypto/status/1252092681624399872?s=20 (1 van de tweets)

Ja, alles kan in crypto. maar dat sell the news gebeurt helaas wel vaak.
Ook whales die veel mensen uit markt willen gooien om zelf nog meer btc te hebben voor de halving.

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee