De dag die we wisten dat ging komen is eindelijk daar!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat is denk Ik ook beter voor de chemie tussen de kandidaten. Johan was zo onhandig.
Goed wat er ook op de tekens stond, ik blijf nog op Buddy
Goed wat er ook op de tekens stond, ik blijf nog op Buddy
Zelden zo'n hinderlijke kandidaat meegemaakt. Die zo dom en onhandig liep te doen... en daarmee niet eens bedoelde te mollen.
Ben HEEL benieuwd naar de Moltalk van zometeen over de tekens. Dat zal iemand nu toch wle vertaald hebben in de tussentijd.
Edit: Huh, Moltakl niet op NPO3... heb 'm nu op NPO1 Extra gezet maar daar zie ik heel wat anders dan moltalk... ik snap er niks van.
Ben HEEL benieuwd naar de Moltalk van zometeen over de tekens. Dat zal iemand nu toch wle vertaald hebben in de tussentijd.
Edit: Huh, Moltakl niet op NPO3... heb 'm nu op NPO1 Extra gezet maar daar zie ik heel wat anders dan moltalk... ik snap er niks van.
[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 08-02-2020 21:31 ]
I have stability. The ability to stab.
Ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig zijn met het behandelen daarvan, als er echt een complete vertaling met "die en die is de mol" boven komt drijven zou het een beetje jammer zijn als dat in moltalk even verteld wordt.SmurfLink schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:28:
Zelden zo'n hinderlijke kandidaat meegemaakt. Die zo dom en onhandig liep te doen... en daarmee niet eens bedoelde te mollen.
Edit: lol @ moltak "Johan naar huis, we gaan em missen" Nou... denk het niet hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 08-02-2020 21:32 ]
Dat is waar. OF wellicht juist de sensatie, van dit kan toch niettt? en dna zat er wellicht nog een addertje onder het gras. Dat er bijvoorbeeld meerdere waaiers waren oid. "ja er stond dat de mol op de waaiers stond, dat was ook zo maar we hebben gezellig alle andere kandidaten ook een molwaaier gegeven".Lanfear89 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:31:
[...]
Ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig zijn met het behandelen daarvan, als er echt een complete vertaling met "die en die is de mol" boven komt drijven zou het een beetje jammer zijn als dat in moltalk even verteld wordt.
Edit: lol @ moltak "Johan naar huis, we gaan em missen" Nou... denk het niet hoor
Ik moet nu blijkbaar nog 4 minuten naar een klok staren voor Moltalk begint... wtf is dit nou weer.

Had Johan ook echt niet als mol, maar bij de gemiddelde app gebruiker was hij volgens mij nog best hoog.
Heb alle punten nog maar twijfel tussen Mil en Claes. En stiekem begint Nathan ook wel een beetje vaag te worden. Maar doe acties als die 250 euro verwacht ik dan niet dat hij de mol is.
Laatste aflevering zal de mol wel achter zijn eigen waaier tevoorschijn komen.
Heb alle punten nog maar twijfel tussen Mil en Claes. En stiekem begint Nathan ook wel een beetje vaag te worden. Maar doe acties als die 250 euro verwacht ik dan niet dat hij de mol is.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ik ben een kwart van m'n punten wel kwijt ja. Ik vertrouwde hem gewoon niet, kon niet geloven dat je zo dom kon zijn... maar blijkbaar is hij het wel. Jammer, maar helaas. Sta in ieder geval nog bovenaan de poule met m'n collega's.
https://www.npostart.nl/live/npo-1-extraNapsju schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:38:
Moltalk op Ziggo kanaal 128 kan ik niet zien. Ik volg jullie gewoon..😘
Ik had hetzelfde, zit niet in mijn standaardpakket maar deze stream is vrij toegankelijk
[ Voor 16% gewijzigd door Pompi op 08-02-2020 21:39 ]
Nathan is veel te duidelijk kandidaat, als de mol hier voor 250 euro gaat is het een waardeloze mol. De mol moet hier echt voor de wandeling gaan.raiders schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:35:
Had Johan ook echt niet als mol, maar bij de gemiddelde app gebruiker was hij volgens mij nog best hoog.
Klopt. Bedankt!CopyCatz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:38:
NPO app op je tv zit het plus kanaal ook.
Lekker!
Ik verwacht dat de mol in de groep zit die de meeste letters heeft opgehaald. Hoe meer er op gehaald worden, hoe kleiner de kans dat onthouden wordt waar welke letters stonden en dus ook hoe kleiner de kans dat het geld terug gevonden wordt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dikke Nathan tunnel in Moltalk. Ik zou het geweldig vinden als hij de mol zou blijken, maar geloof er oprecht niet in.
Als er inderdaad stond dat de mol een vrouw is ga ik voor Leonie. Zij komt nooit in beeld met een molstreek.
Lmao! Rop.. HELD!
[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear89 op 08-02-2020 21:45 ]
- tweakduke
Met de eerste opdracht zou de mol in het spel blijven en niet afgaan door de lasers.
Tweede opdracht inderdaad met de meeste letters. Zo komt onder andere Leonie wel hoger op mijn lijstje te staan.
Tweede opdracht inderdaad met de meeste letters. Zo komt onder andere Leonie wel hoger op mijn lijstje te staan.
Wel interessant op basis van het mario liedje. Vond het ook wel interessant dat ze in China een Amerikaanse versie van de console gebruiken ipv de PAL/Europa/Japan versie.
Maar dat betekent vast niks.
Mijn topverdachten zijn Leonie, Rob, Claes. Daar verandert deze aflevering niks aan, behalve dat JOhan hier ook bij zat. Buddy vertrouw ik ook nog niet maar zie ik niet echt als mol.
Mijn topverdachten zijn Leonie, Rob, Claes. Daar verandert deze aflevering niks aan, behalve dat JOhan hier ook bij zat. Buddy vertrouw ik ook nog niet maar zie ik niet echt als mol.
@SmurfLink de console was de EU versie trouwens.
Gekleurde abyx knoppen en EU vorm console.
Wij hebben beide gehad vroeger. Dus us en EU.
De controller was paars/grijs, dat is de US versie.Arunia schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:54:
@SmurfLink de console was de EU versie trouwens.
Op een van de waaiers stond Patrick. Op een andere waaier, in spiegelbeeld, stond Margriet. Het lijkt mij sterk dat er iets van beeld de montage heeft gehaald met de werkelijke naam.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Was een EU versie, wellicht US controller.SmurfLink schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:55:
[...]
De controller was paars/grijs, dat is de US versie.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2020 21:57 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Volgens Moltalk kon het dus ook een vraag zijn "Is de mol een vrouw?". Verwarrend..CopyCatz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:44:
Als er inderdaad stond dat de mol een vrouw is ga ik voor Leonie. Zij komt nooit in beeld met een molstreek.
Ik ga deze post updaten met bevindingen:
Uit de trailer van vorige week had ik al ontdekt dat er dit op de waaier stond:
洋 (eigenlijk de combinatie 洋人) werd vaak gebruikt als aanduiding van Westerlingen / buitenlander
是 is gewoon is
卧底 betekent undercover agent of mol binnen een organisatie.
Dus vertaald: De buitenlander is de mol.
Als ik nu naar minuut 4:51 ga uit deze video: YouTube: OPDRACHT 3: LEZEN & SCHRIJVEN | Aflevering 5 | Wie is de Mol ? 2020
En de volgende afbeelding erbij pak:

Dan kan ik uit de laatste vijf karakters de volgende tekens halen:
[?]尼斯是臥底 ...ni si is de mol.
Het gaat om de fonetische klank van de karakters die voor 是臥底 staan. Geen van de namen lijkt hier op.

丹尼斯是臥底 --> Dan ni si is de mol. Dennis is de mol. Ook geen van de namen lijkt hier op.

谁是臥底 --> Wie is de mol. Lekker makkelijk

巴迪是在谁是臥底 --> Buddy (巴迪) is (是) in (在) wie is de mol (谁是臥底)

玛格丽特是臥底 --> Ma ge li te (玛格丽特) / Margriet is de mol.

这是谁是臥底 --> Dit is wie is de mol, maar dan achterstevoren.

某人是臥底 --> Iemand (某人) is de mol.

怕特里克是臥底 --> Pa te li ke (怕特里克) / Patrick is de mol

你们中间有人是卧底 --> Te midden van (中间) jullie (你们) is iemand (有人) de mol (是卧底)

卧底是女的 --> De mol is vrouwelijk

克拉斯在谁是臥底 --> Ke la si (克拉斯) / Claes is in wie is de mol
En dan nu misschien een hint... Dit is op 9:41, wanneer Miljuschka het volgende zegt:
Bij de allerlaatste groep zie ik een waaier die anders is, eentje met twee tekens. De schrik slaat me wel even om het hart, want het zal toch niet dat degene waar ik voor mij gevoel alles samen mee doe in de groep nu opeens toch de mol blijkt.
En dan zie je dit:

Op de linkerwaaier staat: 看見卧底 --> zie de mol
Op de rechterwaaier staat: 卧底 --> mol
Niet veel later komt dan wel dit in beeld:

卧底是男的 --> De mol is mannelijk.

安娜玛丽是臥底 --> an na ma li (安娜玛丽) / Anne Marie is de mol

安尼塔在谁是臥底 --> an ni ta (安尼塔) / Anita is in Wie is de mol
Maar misschien zegt dit ook wat

这儿有臥底 --> Hier (这儿) is een mol

谁是出汭员 --> Deze moet ik even dubbelchecken met m'n ouders, naar hier staat wie (谁) is uit (是出) rui yuan (汭员 ). Google Translate maakt er "Wie is een handelaar", maar het kan ook een plaatsnaam zijn (Rijen?)
Ok, en daarom is de juiste combinatie van Chinese tekens maken zo belangrijk
Er staat vrij vertaald: wie is (谁是) penningmeester (出汭员)

伊冯是臥底 --> Yi feng (伊冯) / Yvon is de mol

知识就是力量 --> Kennis (知识) (dat) is (就是) macht (力量)
De rest was te vaag om er iets van te maken....
洋 (eigenlijk de combinatie 洋人) werd vaak gebruikt als aanduiding van Westerlingen / buitenlander
是 is gewoon is
Als ik nu naar minuut 4:51 ga uit deze video: YouTube: OPDRACHT 3: LEZEN & SCHRIJVEN | Aflevering 5 | Wie is de Mol ? 2020

Het gaat om de fonetische klank van de karakters die voor 是臥底 staan. Geen van de namen lijkt hier op.

丹尼斯是臥底 --> Dan ni si is de mol. Dennis is de mol. Ook geen van de namen lijkt hier op.

En dan nu misschien een hint... Dit is op 9:41, wanneer Miljuschka het volgende zegt:
Bij de allerlaatste groep zie ik een waaier die anders is, eentje met twee tekens. De schrik slaat me wel even om het hart, want het zal toch niet dat degene waar ik voor mij gevoel alles samen mee doe in de groep nu opeens toch de mol blijkt.
En dan zie je dit:

Maar misschien zegt dit ook wat

谁是出汭员 --> Deze moet ik even dubbelchecken met m'n ouders, naar hier staat wie (谁) is uit (是出) rui yuan (汭员 ). Google Translate maakt er "Wie is een handelaar", maar het kan ook een plaatsnaam zijn (Rijen?)

[ Voor 71% gewijzigd door chengbondkwok op 09-02-2020 18:13 ]
De console wellicht, die kan ik me niet voor de geest halen. Maar de controller in Claes z'n hand was paars. Dat viel me gelijk op, huh, da's gek.Arunia schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:02:
@SmurfLink ik zag toch echt de EU kleuren. Maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
De console was zoals hierboven gezegd zeker EU. De ronde vorm.
Zal eens kijken of ik het terug kan halen.
@chengbondkwok Dennis is de mol, werd in moltalk behandeld. Er stonden meerdere oud mollen op, Margriet ook.
[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 08-02-2020 22:04 ]
Echt weer Tweaker hier hoor
Beetje bitchen over of het een US of EU controller van de Nintendo was.
Terwijl mogelijk de naam van de mol op de waaiers stond

Ik denk niet dat de echte mol (op de waaiers) door de regie is getoond op de beelden. Zou voor de kijker te makkelijk zijn denk ik.
Joh ga weg, die mol is niet meer interessant. Die controller is veel belangrijkerBarrycade schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:05:
Echt weer Tweaker hier hoor![]()
- Console was EUBarrycade schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:05:
Echt weer Tweaker hier hoor![]()
- Controller was USA
- Game was Super Mario World
- Muziek was Mario Bros (NES)
Dit inderdaad. Dan zou heel NL nu weten wie de mol is dankzij het internet. Zo dom zijn ze echt niet.Vos schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:06:
Ik denk niet dat de echte mol (op de waaiers) door de regie is getoond op de beelden. Zou voor de kijker te makkelijk zijn denk ik.
Nou ik heb 'm weer ingediend. Punten verdeeld op Leonie, en Rob. Buddy had ik ook maar twijfel ik nu over. Claes valt voor mij af.. Weet niet precies waarom maar zie hem niet meer als mol. Die gaat er snel uit.
[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 08-02-2020 22:54 ]
Hey! Het irriteert ja! 
Heb dat met mijn vrouw ook altijd tijdens films en series. Wie was dat? En waar kennen we die van?
Dan toch maar op zoeken.
Heb dat met mijn vrouw ook altijd tijdens films en series. Wie was dat? En waar kennen we die van?
Dan toch maar op zoeken.
De Mol was vol in beeld, maar niet voor ons als kijker. Dat zou TE makkelijk zijn natuurlijk.
Wat als de Mol gewoon door het park liep? De kandidaten zijn zo druk met die waaiers... ze kunnen d'r blind langsgerend zijn.
Er stond ook 'de mol is een man'. Schieten we dus niks mee op.CopyCatz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:44:
Dat zou leuk zijn. Buddy deed trouwens wel iets vreemds toen hij in beeld kwam bij die waaieropdracht. Hij ging rennen en als een soort robot stilstaan op die trapSmurfLink schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:11:
Wat als de Mol gewoon door het park liep? De kandidaten zijn zo druk met die waaiers... ze kunnen d'r blind langsgerend zijn.

Of, is de mol een man. Dat zei rop over de vrouw variant.
@CryptoNL dat was toen de tijd over was. Lijkt me dat ze dat mee krijgen van de regie. Anders ben je voor aap door aan het gaan.
@CryptoNL dat was toen de tijd over was. Lijkt me dat ze dat mee krijgen van de regie. Anders ben je voor aap door aan het gaan.
Ja klopt. Vond alleen wat hij deed een beetje gekkig. Hoop in ieder geval niet dat Buddy het is (teveel Jan 2.0 en opnieuw een acteur/presentator).Arunia schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:16:
Of, is de mol een man. Dat zei rop over de vrouw variant.
https://twitter.com/hashtag/widm?lang=en
Dit is trouwens een aanrader om even door te scrollen voor alle blij ei Nathan gifjes.
Wat een held is die man toch.
Dit is trouwens een aanrader om even door te scrollen voor alle blij ei Nathan gifjes.

En Miljuschka godinSmurfLink schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:25:
https://twitter.com/hashtag/widm?lang=en
Dit is trouwens een aanrader om even door te scrollen voor alle blij ei Nathan gifjes.Wat een held is die man toch.
Dat ook, dat ook.
Dat was het moment dat zijn tijd op was, en hij dus ‘in de loop’ stil is blijven staan.CryptoNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:13:
[...]
Dat zou leuk zijn. Buddy deed trouwens wel iets vreemds toen hij in beeld kwam bij die waaieropdracht. Hij ging rennen en als een soort robot stilstaan op die trapVreemd fragment.
Persoonlijk zoek ik er niks achter, maar ik heb Buddy ook niet op mijn radar.
Edit: beter eerst refreshen voor ik post
[ Voor 4% gewijzigd door aaajeetee op 08-02-2020 22:32 ]
Viel het nog iemand op dat bij het laatste beeld nathan op het scherm stond voor de eliminatie van volgende week en dan direct het mol logo verscheen erna? Waarna de aflevering gedaan was?
Nog een ingeving vanuit de Claes tunnel: hij ging dus naar lvl 4 in Mario, ging vol in op “wie staat er op de eerste foto?” en vermoedelijk dus een dia laten verwijderen?
En in de groep die 5 letters binnen heeft gehaald. Kun je dan mooi over opscheppen maar ze vinden vervolgens geen geld.
Oke fair enough, Leonie ging ook vol in op wie in plaats van wat. En zat ook in de groep met 5 letters... maar toch
En in de groep die 5 letters binnen heeft gehaald. Kun je dan mooi over opscheppen maar ze vinden vervolgens geen geld.
Oke fair enough, Leonie ging ook vol in op wie in plaats van wat. En zat ook in de groep met 5 letters... maar toch
Klopt, met allemaal kandidaten in verbazing op de achtergrond. Waarschijnlijk weer een executie die anders is dan anders.masauri schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:46:
Viel het nog iemand op dat bij het laatste beeld nathan op het scherm stond voor de eliminatie van volgende week en dan direct het mol logo verscheen erna? Waarna de aflevering gedaan was?
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Over de discussie waar de console vandaan kwam: zeer hoogstwaarschijnlijk uit NL, neem aan dat ze al die opdrachten hier hebben bedacht.
En over de waaiers: er was een dame bij met rood geverfd haar, denk dat het daar op stond. Waarom? Omdat ze natuurlijk bij de regie er zeker moeten van zijn dat de juiste waaier niet in beeld kwam. En dan zorg je er dus voor dat degene waar het op staat herkenbaar/afwijkend is, zodat je bij de montage niet per ongeluk alsnog een frame hebt waar de mol waaier op staat....
En over de waaiers: er was een dame bij met rood geverfd haar, denk dat het daar op stond. Waarom? Omdat ze natuurlijk bij de regie er zeker moeten van zijn dat de juiste waaier niet in beeld kwam. En dan zorg je er dus voor dat degene waar het op staat herkenbaar/afwijkend is, zodat je bij de montage niet per ongeluk alsnog een frame hebt waar de mol waaier op staat....
Ik vond ook dat die dame met het rode haar wel erg opvallend in beeld was. En wie stond er bij in 1 shot:FoxLenny schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:18:[...]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Blijf bij claes, die wordt weinig in beeld gebracht en staat laag in de verdenkingen.
Vooralsnog gaan vooral kandidaten met hoge verdacht percentages eruit, gelukkig is die clown er vandaag uit gegaan.
Man, man, man, wat deed die domme dingen.
Vooralsnog gaan vooral kandidaten met hoge verdacht percentages eruit, gelukkig is die clown er vandaag uit gegaan.
Man, man, man, wat deed die domme dingen.
Zo ik ben klaar met updaten
Behalve het stukje met Miljuschka kwam ik verder niet heel veel gekke dingen tegen.
En wel lachen die Twitter thread: https://twitter.com/hashtag/widm?lang=en. Zeker als je mensen die geen Chinees kunnen, dingen gaan proberen
En wel lachen die Twitter thread: https://twitter.com/hashtag/widm?lang=en. Zeker als je mensen die geen Chinees kunnen, dingen gaan proberen
Claes gaat met Mario onder de grond en moet daarvoor eerst 2 blokjes wegspelen. Als een mol die een tunnel graaft. Zou wel een hint kunnen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Spookelo op 09-02-2020 01:35 ]
Allemaal oud-Mollenchengbondkwok schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:00:
In dat geval zal er ook vast ergens staan "Milouska is de mol"
Verwijzend naar Milouska Meulens, oud-Mol.
Maar het schrift is fonetisch... dus dat is dan direct te verwarren met Miljuschka natuurlijk
Dus of mindfuck door te verwijzen naar een oud-Mol op een waaier, maar de verdenking naar Mil op te zetten en dat er dan nog een andere waaier is met de Mol van dit jaar. Of echt een verwijzing naar Mil...
Overigens zei mn vriendin een keer, waarom spreken ze het heel de tijd uit als Mil-oes-ka en niet Mil-joe-schka ?
Zou ook een goede verwijzing naar de oud-Mol kunnen zijn...
Overigens die broek van Mil gezien...?
Gaten in broeken zijn in dit geval echt te overdreven

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 09-02-2020 10:16 ]
Leeg - Sinds 20180907
Hij is ook de enige waarbij het “ondergrondse” Mario muziekje speelt.Spookelo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 01:35:
Claes gaat met Mario onder de grond en moet daarvoor eerst 2 blokjes wegspelen. Als een mol die een tunnel graaft. Zou wel een hint kunnen zijn.
poeh... Dit vind ik nou echt een mol hint. Hier heeft de regie over na gedacht.MiramarVTM schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:30:
[...]
Hij is ook de enige waarbij het “ondergrondse” Mario muziekje speelt.
Ik heb mijn vizier nog steeds breed, maar er beginnen er wel steeds meer af te vallen.
Nathan geef ik wel gelijk, je komt er niet achter bij de waaiers wie de mol is. Iedereen die er doorheen is gelopen is niks wijzer geworden.
Zo zitten alle WIDM series regie-technisch toch in elkaar. Elke speler wordt op gezette tijden verdacht in een aflevering gemonteerd, echte aanwijzingen staan buiten beeld en de interviews met de spelers scheppen nog een stukje extra verwarring. Pas na het bekend maken van de mol en het daarna terug laten zien van de mol-acties zie je dingen die ver buiten de camera en montage zijn gehouden. Maar goed, dat houdt het wel geinig.Vos schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:06:
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Dat is tegenwoordig het lastige. Hints komen wel in beeld, maar er is gewoon niet meer te filteren wat nu een echte hint is en wat niet. Hierdoor is er ook eigenlijk niet meer goed te achterhalen wie de mol is.Theo74 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:13:
[...]
Zo zitten alle WIDM series regie-technisch toch in elkaar. Elke speler wordt op gezette tijden verdacht in een aflevering gemonteerd, echte aanwijzingen staan buiten beeld en de interviews met de spelers scheppen nog een stukje extra verwarring.
De huidige techniek en mogelijkheden helpen daar natuurlijk niet bij. In het begin van wie is de mol had je niet de mogelijkheid om alles frame voor frame terug te kijken, was er geen google translate, kon je niet online terug kijken, werd niet alles online gedeeld, etc. De techniek van tegenwoordig maakt dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om er hints in te stoppen die direct verwijzen naar de mol zoals ze dat vroeger deden. Hierdoor ontstaan ook hints die door de regie helemaal niet als hint bedoeld zijn, maar omdat alle informatie zo voor handen is, kan men terug berederen en linken leggen/zien die helemaal niet zo bedoeld zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 09-02-2020 11:59 ]
Ik blijf vol in mijn Nathan tunnel, ondanks dat die 250 euro pakte voor de pot
Sinds de Klaas cf Mol oid paar jaar geleden zullen ze wel oppassen met hints
Do { Ping } while ( LOL )
Daarom is het bijna niet meer leuk om te kijken / mee te doen met allerlei poules en spelletjes.l3art schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:52:
[...]
Dat is tegenwoordig het lastige. Hints komen wel in beeld, maar er is gewoon niet meer te filteren wat nu een echte hint is en wat niet. Hierdoor is er ook eigenlijk niet meer goed te achterhalen wie de mol is.
De huidige techniek en mogelijkheden helpen daar natuurlijk niet bij. In het begin van wie is de mol had je niet de mogelijkheid om alles frame voor frame terug te kijken, was er geen google translate, kon je niet online terug kijken, werd niet alles online gedeeld, etc. De techniek van tegenwoordig maakt dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om er hints in te stoppen die direct verwijzen naar de mol zoals ze dat vroeger deden. Hierdoor ontstaan ook hints die door de regie helemaal niet als hint bedoeld zijn, maar omdat alle informatie zo voor handen is, kan men terug berederen en linken leggen/zien die helemaal niet zo bedoeld zijn.
Ze kunnen het zo knippen en plakken dat ze heel Nederland op de verkeerde voet kunnen zetten.
Dan heeft het meer te maken met geluk in je tunnelvisie om op de juiste mol te te zitten.
Ze kunnen toch ook niet anders? Na 1 dag zijn hier alle Chinese waaiers al vertaald op Tweakers (top werk hoor, begrijp me niet verkeerd). Als er een redelijke duidelijke hint in zou zitten is de mol al snel ontmaskerd. Het gebeurde bij Klaas een aantal jaar terug toen zijn foto op het briefgeld stond als je alle briefjes naast elkaar zou leggen. Dat werd uiteraard online uitgepluisd en hij was al snel ontmaskerd. Haalt de lol er voor mij nog veel meer af.p.d.akkerman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:43:
[...]
Daarom is het bijna niet meer leuk om te kijken
Claes/Rob zou het moeten zijn denk ik, alhoewel ik hoop op Nathan of Miljuschka
Dat is de ellende van social media, ze moeten wel. Klaas cf mol 2.0 moet je gewoon niet willen. Als het op 1 dingetje duidelijk kan worden en iemand verbind de puntjes.. dan staat het binnen 2 min overal op het internet en is het seizoen halverwege de uitzendingen gewoon klaar. Ook wat ze in de podcast zeggen, het mag niet sluitend zijn.p.d.akkerman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:43:
[...]
Daarom is het bijna niet meer leuk om te kijken / mee te doen met allerlei poules en spelletjes.
Ze kunnen het zo knippen en plakken dat ze heel Nederland op de verkeerde voet kunnen zetten.
Dan heeft het meer te maken met geluk in je tunnelvisie om op de juiste mol te te zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear89 op 09-02-2020 16:27 ]
Heb 1x een teken herkend. Was volgens mij bij Buddy dat je door het tegenlicht het eerste teken van Claes kon zien. Voor de rest ging het veels te snel.
@chengbondkwok top werk!
@chengbondkwok top werk!
Garmin FR245M + HRM-RUN
Johan is dus exit. Hij is dus gewoon stom en dom en niet de mol..

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mijn vriendin viel op dat bij de preview van volgende week: Nathan wordt als eerste genoemd als mogelijke kandidaat in de afval lronde. Dit seizoen is de 1ste genoemde in de afvalronde nog niet af gevallen.

Zou Nathan de mol zijn?
Vorige week was ik uit mijn Johan tunnel gekropen, maar goed ook!

Zou Nathan de mol zijn?
Nathan wordt genoemd, maar wat zegt dat? Weten we überhaupt zeker dat hij als eerste genoemd wordt, of is er geknipt? Kan je denk ik niks uithalen.MuVo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:47:
Mijn vriendin viel op dat bij de preview van volgende week: Nathan wordt als eerste genoemd als mogelijke kandidaat in de afval lronde. Dit seizoen is de 1ste genoemde in de afvalronde nog niet af gevallen.
[Afbeelding]
Zou Nathan de mol zijn?
Ik kijk dit seizoen niet meer maar speel wel in de app. Baseer mijn inzet op wat ik lees in de media en deels hier. Beste seizoen ooit vwb punten
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk niet eens dat Nathan de mol is, maar wilde dit seizoen vanaf de eerste aflevering alles op 1 persoon inzetten, tot nu toe alle punten dus nog, maar als Nathan er een keer uit gaat ben ik alles kwijt
Maar als hij de mol blijkt te zijn heb ik wel het maximaal aantal punten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik kan nu al zeggen excuses voor de lange post...
Heb sinds ep 1 niet gereageerd, vond de eps sindsdien een beetje vulling, maar deze aflevering vond ik wel sterk. Misschien niet geheel toevallig voelde ik me voor het eerst sinds ep1 sterk bevestigd in mn tunnelvisie dat Claes de mol is.
De eerste opdracht: Claes gaat vrij tactisch heel snel langs alle opdrachten, ideaal om iets kleins te verneuken (of gewoon niks te doen... immers flinke tijdsdruk en steeds minder deelnemers). Alle opdrachten mislukken, behalve de Mario opdracht, waar hij toevallig als laatste mee bezig was. Hey, dat is even goede camouflage voor het moment; hard gewerkt, het enige onderdeel met punten zichtbaar niet verneukt, en de argwaan richt zich op de afvallers. Ook stom trouwens, de mol kan meer schade aanrichten door in het spel te blijven, dus afvallers zijn logischerwijs kandidaten.
-> we zien een hoop fout gaan, maar bij Claes wederom niks
-edit- de post is al veel te lang geworden, maar ter ondersteuning: die verloren dia, dat was Claes. Johan is te lief en naïef (ik kan hem wel wurgen btw) om zoiets te doen. Direct na Johan wipte Claes erin, Johan was al vrij ver alleen de dia's nog, moest direct verneukt worden.
De tweede opdracht. De mol weet dat het niet gaat om de letters vinden, maar om de plek terug te vinden. Zoals l3art ook al schreef, de mol heeft dus überhaupt baat bij veel letters binnen halen. Omdat bij Claes ook Leonie meedeed, is zij in theorie ook verdacht en zij is overigens m'n nummer 2. (ter info: ik zet altijd in op wie ik verdenk als mol, en als winnaar, want die zijn altijd safe
. Claes is mijn mol, Leonie mijn winnaar/en evt 2e mol keuze)
Enfin, dan is er nog dat rode vraagteken. En dat is voor mij de give-away. Eerst missen Nathan en Johan deze, wat ik niet verdacht vind want: A. ze zoeken naar wit en weten niet dat er rood is B. het stond in een vrij rode omgeving C. ze zijn lief, naïef, en waren afgeleid.
Maar dat Claes zo opeens uit het niets het vraagteken kon vinden, (wat geen ene reet boeit) maar zo voor 2e keer op rij dikke credits scoort bij het team en ondertussen geld verdienen alleen maar tegenwerkt...
Ik heb bij het stemmen voor de verandering weer eens de verdenkingen bij gehouden... Niemand zit op Claes, Johan rekende hem zelfs gegarandeerd veilig. Maar Johan was wel de enige die hem überhaupt noemde overigens. Toen wist ik het zeker: Johan gaat naar huis, en Claes blijft mijn mol. Claes is tot op heden niet zoveel in beeld gekomen, en alles was positief, terwijl hij meest waardevolle/machtige speler was, conclusie: de waarheid is weer verloren gegaan op de montagetafel, en ondertussen verdenkt niemand hem meer.
En oh. 3e spel heb je niks aan. Afleiding. Alsof de makers zich niet gerealiseerd hebben dat er ook mensen kijken die het wel kunnen lezen. Er is een reden waarom dit programma pas vele maaaanden na de opnames op TV komt (de opnames zijn in het voorjaar toch?): de montage is wrschnlk een monsterklus, niks maar dan ook niks laten ze aan het toeval over, elk frame checken ze, om maar niet te spreken over alle verdachtmakingen of juist het omgekeerde daarvan. Op zo'n manier dat je miljoenen kijkers van week tot week in twijfel laat of juist continu op het verkeerde spoor zet. Noem een andere reden waarom ze het niet later opnemen, ik kan het niet bedenken. (exp robinson is binnen een half jaar?)
Hoe dan ook, heb genoten vanavond
-hele late edit-
Ik ben bewust van mijn tunnelvisie en heb mogelijke spoilers (?!?) genegeerd, maar zoveel aandacht voor m'n mol (bijv; we zagen hem als 1e, en daarmee ook als enige volledig de 3e opdracht doorlopen) kan ook een aankondiging zijn voor een exit
Heb sinds ep 1 niet gereageerd, vond de eps sindsdien een beetje vulling, maar deze aflevering vond ik wel sterk. Misschien niet geheel toevallig voelde ik me voor het eerst sinds ep1 sterk bevestigd in mn tunnelvisie dat Claes de mol is.
De eerste opdracht: Claes gaat vrij tactisch heel snel langs alle opdrachten, ideaal om iets kleins te verneuken (of gewoon niks te doen... immers flinke tijdsdruk en steeds minder deelnemers). Alle opdrachten mislukken, behalve de Mario opdracht, waar hij toevallig als laatste mee bezig was. Hey, dat is even goede camouflage voor het moment; hard gewerkt, het enige onderdeel met punten zichtbaar niet verneukt, en de argwaan richt zich op de afvallers. Ook stom trouwens, de mol kan meer schade aanrichten door in het spel te blijven, dus afvallers zijn logischerwijs kandidaten.
-> we zien een hoop fout gaan, maar bij Claes wederom niks
-edit- de post is al veel te lang geworden, maar ter ondersteuning: die verloren dia, dat was Claes. Johan is te lief en naïef (ik kan hem wel wurgen btw) om zoiets te doen. Direct na Johan wipte Claes erin, Johan was al vrij ver alleen de dia's nog, moest direct verneukt worden.
De tweede opdracht. De mol weet dat het niet gaat om de letters vinden, maar om de plek terug te vinden. Zoals l3art ook al schreef, de mol heeft dus überhaupt baat bij veel letters binnen halen. Omdat bij Claes ook Leonie meedeed, is zij in theorie ook verdacht en zij is overigens m'n nummer 2. (ter info: ik zet altijd in op wie ik verdenk als mol, en als winnaar, want die zijn altijd safe
Enfin, dan is er nog dat rode vraagteken. En dat is voor mij de give-away. Eerst missen Nathan en Johan deze, wat ik niet verdacht vind want: A. ze zoeken naar wit en weten niet dat er rood is B. het stond in een vrij rode omgeving C. ze zijn lief, naïef, en waren afgeleid.
Maar dat Claes zo opeens uit het niets het vraagteken kon vinden, (wat geen ene reet boeit) maar zo voor 2e keer op rij dikke credits scoort bij het team en ondertussen geld verdienen alleen maar tegenwerkt...
Ik heb bij het stemmen voor de verandering weer eens de verdenkingen bij gehouden... Niemand zit op Claes, Johan rekende hem zelfs gegarandeerd veilig. Maar Johan was wel de enige die hem überhaupt noemde overigens. Toen wist ik het zeker: Johan gaat naar huis, en Claes blijft mijn mol. Claes is tot op heden niet zoveel in beeld gekomen, en alles was positief, terwijl hij meest waardevolle/machtige speler was, conclusie: de waarheid is weer verloren gegaan op de montagetafel, en ondertussen verdenkt niemand hem meer.
En oh. 3e spel heb je niks aan. Afleiding. Alsof de makers zich niet gerealiseerd hebben dat er ook mensen kijken die het wel kunnen lezen. Er is een reden waarom dit programma pas vele maaaanden na de opnames op TV komt (de opnames zijn in het voorjaar toch?): de montage is wrschnlk een monsterklus, niks maar dan ook niks laten ze aan het toeval over, elk frame checken ze, om maar niet te spreken over alle verdachtmakingen of juist het omgekeerde daarvan. Op zo'n manier dat je miljoenen kijkers van week tot week in twijfel laat of juist continu op het verkeerde spoor zet. Noem een andere reden waarom ze het niet later opnemen, ik kan het niet bedenken. (exp robinson is binnen een half jaar?)
Hoe dan ook, heb genoten vanavond
-hele late edit-
Ik ben bewust van mijn tunnelvisie en heb mogelijke spoilers (?!?) genegeerd, maar zoveel aandacht voor m'n mol (bijv; we zagen hem als 1e, en daarmee ook als enige volledig de 3e opdracht doorlopen) kan ook een aankondiging zijn voor een exit

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 10-02-2020 01:44 ]
Het blijft mooi om te zien hoe men allerlei theorieën, hints, etc. (denken) te zien. Ik snap niet dat men hier nog moeite in stopt. Sinds de vroege ontmaskering een paar jaar geleden is het programma inmiddels kapot gemonteerd en is er met geen zinnig woord meer iets te zeggen over hetgeen je ziet.
In de laatste aflevering wordt alles uit de doeken gedaan en worden er verbanden gelegd die geen enkele sterveling had kunnen leggen. Kijk dus gewoon voor de opdrachten en de groepsdynamiek en laat het raden van de mol gewoon voor wat het is. Als je het toevallig goed hebt is dit volledig geluk!
In de laatste aflevering wordt alles uit de doeken gedaan en worden er verbanden gelegd die geen enkele sterveling had kunnen leggen. Kijk dus gewoon voor de opdrachten en de groepsdynamiek en laat het raden van de mol gewoon voor wat het is. Als je het toevallig goed hebt is dit volledig geluk!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Kijk maar naar die puzzel in de intro van vorig jaar. Dat was een vrouw met lange haren en leek op Sarah. Om vervolgens in de bekendmaking in een ander shot naar rechts te gaan en daar de foto te laten zien van Merel...MazeWing schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:42:
Het blijft mooi om te zien hoe men allerlei theorieën, hints, etc. (denken) te zien. Ik snap niet dat men hier nog moeite in stopt. Sinds de vroege ontmaskering een paar jaar geleden is het programma inmiddels kapot gemonteerd en is er met geen zinnig woord meer iets te zeggen over hetgeen je ziet.
Ik zit nog steeds op Rob of Nathan al heeft Rob dus al een paar mollenstreken uitgehaald (vazen laten vallen / kaart verkeerd lezen)
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Heb het al eens eerder aangehaald. De Mol NL kijk ik voor de shots, omgeving en gewoon om lekker wat te kijken. De spellen zijn vaak zo moeilijk dat ze veelal niet te halen zijn.
De Mol BE kijk ik vooral voor de intriges, spelletjes, psychologische spelletjes enzovoorts. Fantastisch.
Qua kijken van het spel vind ik BE echt ruim beter.
De Mol BE kijk ik vooral voor de intriges, spelletjes, psychologische spelletjes enzovoorts. Fantastisch.
Qua kijken van het spel vind ik BE echt ruim beter.
Ik probeer bij het analyseren van wie de mol kan zijn (voor zover wij dat kunnen zien natuurlijk) altijd te kijken naar opdrachten waarin veel geld weggespeeld kan worden door de mol. Voor die vazen opdracht zou ik het niet logisch vinden dat je als mol vazen omgooit a 75 euro per stuk. Dat klinkt als een high risk - low reward situatie. Het verkeerd oplezen bij de parkeeropdracht daarentegen is wat dat betreft wel een goede plek om te mollen, want niemand kan verder controleren of je daar hebt zitten mollen.Frostbite schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:37:
[...]
Kijk maar naar die puzzel in de intro van vorig jaar. Dat was een vrouw met lange haren en leek op Sarah. Om vervolgens in de bekendmaking in een ander shot naar rechts te gaan en daar de foto te laten zien van Merel...
Ik zit nog steeds op Rob of Nathan al heeft Rob dus al een paar mollenstreken uitgehaald (vazen laten vallen / kaart verkeerd lezen)
Wat dat betreft heb ik nog niet heel veel opdrachten gezien tot nu toe waarbij de mol echt enorm heeft kunnen mollen. Meeste opdrachten verlopen sowieso als zo chaotisch en opgesplitst in groepjes, waardoor je alleen maar kan concluderen dat iedereen op een bepaalde manier gefaald heeft. Afgelopen aflevering had je de theater/laser opdracht, waarbij deze groep van zichzelf al zo chaotisch was, dat je als mol weinig hoeft te doen. Bij de letter/markt opdracht kan ik me zo voorstellen dat je later in de edit te zien krijgt dat de mol de geld enveloppen al heeft verstopt of weggegooid voordat de kandidaten überhaupt wisten dat die enveloppen bestonden.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Hoemeer letters je verzameld hoeveel verwarring er is waar die allemaal stonden. Daarbij kan de Mol natuurlijk ook de letter inladen en mocht het geld daar al liggen het achter een krat moffelen / gooien.PSV-EHV schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:32:
[...]
Ik probeer bij het analyseren van wie de mol kan zijn (voor zover wij dat kunnen zien natuurlijk) altijd te kijken naar opdrachten waarin veel geld weggespeeld kan worden door de mol. Voor die vazen opdracht zou ik het niet logisch vinden dat je als mol vazen omgooit a 75 euro per stuk. Dat klinkt als een high risk - low reward situatie. Het verkeerd oplezen bij de parkeeropdracht daarentegen is wat dat betreft wel een goede plek om te mollen, want niemand kan verder controleren of je daar hebt zitten mollen.
Wat dat betreft heb ik nog niet heel veel opdrachten gezien tot nu toe waarbij de mol echt enorm heeft kunnen mollen. Meeste opdrachten verlopen sowieso als zo chaotisch en opgesplitst in groepjes, waardoor je alleen maar kan concluderen dat iedereen op een bepaalde manier gefaald heeft. Afgelopen aflevering had je de theater/laser opdracht, waarbij deze groep van zichzelf al zo chaotisch was, dat je als mol weinig hoeft te doen. Bij de letter/markt opdracht kan ik me zo voorstellen dat je later in de edit te zien krijgt dat de mol de geld enveloppen al heeft verstopt of weggegooid voordat de kandidaten überhaupt wisten dat die enveloppen bestonden.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Waarschijnlijk halen we er niks uit, maar het viel wel op.Het blijft afwachten hoe het spel zal verlopenl3art schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:27:
[...]
Nathan wordt genoemd, maar wat zegt dat? Weten we überhaupt zeker dat hij als eerste genoemd wordt, of is er geknipt? Kan je denk ik niks uithalen.
Je kan het ook als hint zien dat Nathan de mol is. Er staat namelijk letterlijk:MuVo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:47:
[Afbeelding]
Zou Nathan de mol zijn?
de mol
naam:
nathan
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
De mol wist al dat het vraagteken niet belangrijk was, want daar lag toch geen geld. Hij heeft echter wel het vraagteken gevonden. Dus iedereen is blij met zijn vondst, maar het levert uiteindelijk toch geen geld op.
Daarnaast sterke vondst voor het underground muziekje van Mario blij Claes. Ik zie Claes ook als de mol. Vrij onzichtbaar in elke aflevering, om de kijker op het verkeerde spoor te zetten!
Daarnaast sterke vondst voor het underground muziekje van Mario blij Claes. Ik zie Claes ook als de mol. Vrij onzichtbaar in elke aflevering, om de kijker op het verkeerde spoor te zetten!
Basement Bios ---- Exo-S
Zo logisch had ik het nog niet bekeken, scherpdrooger schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:48:
[...]
Je kan het ook als hint zien dat Nathan de mol is. Er staat namelijk letterlijk:
de mol
naam:
nathan
Het zou fantastisch zijn als Nathan de mol is. Zeker gezien de laatste aflevering met die letters; Opgepast, hete soep hete soep!
hmm niks mis mee. De foto zelf (standpunt en lensvervorming) en haar sippe blik werken harder tegen dan het niet hebben van make up.Brammos85 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:19:
[...]
Sorry to burst your bubble:
https://www.skoften.net/s...herkenbaar-zonder-make-up
I served in a company of heroes.
Ik kwam dit tegen en het klinkt vrij logisch.
Verklaart waarom er 600 werd gewonnen bij de letter opdracht.Ik denk dat ik weet hoe het zit met de €600,-
De €600,- zat bij de D, de zesde letter van de zin Wie is de mol?
Dat zou betekenen dat de W €100,- waard is en de M €800,-
600+100+800= €1500,-
kan, maar 400,500 en 600 kan ook. er zijn vele combi's mogelijk. vraag is: voegt het wat toe in de zoektocht naar de mol nu je dit "weet"? De W was de missende letter dus volgens de door jou genoemde theorie heeft de mol dan slecht werk geleverd door wel de D en M te leveren en niet de W.DoeEensGek schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:19:
Ik kwam dit tegen en het klinkt vrij logisch.
[...]
Verklaart waarom er 600 werd gewonnen bij de letter opdracht.
Dat is de laatste jaren sowieso bij WIDM vind ik. "Je kunt bij deze opdracht 10000 euro verdienen. Maar we hebben deze opdracht zo complex gemaakt en tevens onduidelijk en als klap op de vuurpijl krijgen jullie slechts 30 minuten de tijd, dat het jullie niet gaat lukken om geld te verdienen voor de pot. De Mol hoeft niet in actie te komen want jullie zijn allemaal mollen. Eén mol is geen mol. Succes!".PSV-EHV schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:32:
[...]
Ik probeer bij het analyseren van wie de mol kan zijn (voor zover wij dat kunnen zien natuurlijk) altijd te kijken naar opdrachten waarin veel geld weggespeeld kan worden door de mol. Voor die vazen opdracht zou ik het niet logisch vinden dat je als mol vazen omgooit a 75 euro per stuk. Dat klinkt als een high risk - low reward situatie. Het verkeerd oplezen bij de parkeeropdracht daarentegen is wat dat betreft wel een goede plek om te mollen, want niemand kan verder controleren of je daar hebt zitten mollen.
Met andere woorden: 9 van de 10 opdrachten zijn door allerlei "slimmigheden" totaal niet haalbaar, zelfs als iedereen als kandidaat zou spelen zijn ze praktisch onhaalbaar

Do { Ping } while ( LOL )
Jep. Ik heb het ook al vaker gezegd, als ze een jaar zouden doen zonder mol zou er echt niet meer geld in de pot zitten als een jaar met mol.Shadow_Agent schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:47:
[...]
Dat is de laatste jaren sowieso bij WIDM vind ik. "Je kunt bij deze opdracht 10000 euro verdienen. Maar we hebben deze opdracht zo complex gemaakt en tevens onduidelijk en als klap op de vuurpijl krijgen jullie slechts 30 minuten de tijd, dat het jullie niet gaat lukken om geld te verdienen voor de pot. De Mol hoeft niet in actie te komen want jullie zijn allemaal mollen. Eén mol is geen mol. Succes!".
Met andere woorden: 9 van de 10 opdrachten zijn door allerlei "slimmigheden" totaal niet haalbaar, zelfs als iedereen als kandidaat zou spelen zijn ze praktisch onhaalbaar
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Leuke post! Ik heb het ook samen met mijn vrouw vertaald (waarbij mijn bijdrage beperkt bleef tot het stoppen van het beeldchengbondkwok schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:00:
Ik ga deze post updaten met bevindingen: ...
Overigens leek me dit juist zo'n typische shot die je bij de onthulling weer terugziet:

"Kijk, we hebben het zelfs vol in beeld gehad"
- tweakduke
Ik kwam dit nog tegenchengbondkwok schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:00:
Ik ga deze post updaten met bevindingen:
是 is gewoon is
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan zie je dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar misschien zegt dit ook wat![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.televizier.nl...it-wie-is-de-mol-vertaald
Helaas word ik er niks wijzer van
Het doet me denken aan Jan Versteegh die als Mol langs de kandidaten liep, toen Art een ondervraging deed met de kandidaten in het het park.
Dat werd uiteraard vakkundig gemonteerd, zodat je als kijker er niks mee opschoot.
Als deze tekst letterlijk "Hier is de mol" betekent vind ik dit wel heel sterk.shdx schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:28:
[...]
Leuke post! Ik heb het ook samen met mijn vrouw vertaald (waarbij mijn bijdrage beperkt bleef tot het stoppen van het beeld). Ons idee is dat de aanwijzingen van 'Buddy is in wie is de mol' en 'Claes is in wie is de mol' aangeven dat dit gewoon kandidaten zijn. Leuke aanwijzingen dus. Verder dachten we ook hetzelfde over Nathan en Rob te hebben gelezen.
Overigens leek me dit juist zo'n typische shot die je bij de onthulling weer terugziet:
[Afbeelding]
"Kijk, we hebben het zelfs vol in beeld gehad"
Terugkomende op de SNES... 
Het is een EU versie met EU controllers. Bovenste knop (X) blauw en linker knop (Y) groen. Net een filmpje terug zitten kijken. De B knop onderaan was geel.
I know, totaal nutteloos voor Wie is de Mol, maar dit soort dingen irriteren me gewoon. Dat ik niet weet hoe en wat haha. Laat me maar gewoon en negeer deze post verder.
Ben het overigens eens wbt de letter opdracht. Daar zoveel mogelijk letters vinden is ideaal voor de Mol zodat je niet meer kunt achterhalen waar de letter precies vandaan komen.
Die waaier-opdracht is voor ons in ieder geval niet te achterhalen welke waaier de informatie op staat. Simpelweg omdat dat kapot geanalyseerd wordt. Wellicht is het wat er niet te vinden is.
Het is een EU versie met EU controllers. Bovenste knop (X) blauw en linker knop (Y) groen. Net een filmpje terug zitten kijken. De B knop onderaan was geel.
I know, totaal nutteloos voor Wie is de Mol, maar dit soort dingen irriteren me gewoon. Dat ik niet weet hoe en wat haha. Laat me maar gewoon en negeer deze post verder.
Ben het overigens eens wbt de letter opdracht. Daar zoveel mogelijk letters vinden is ideaal voor de Mol zodat je niet meer kunt achterhalen waar de letter precies vandaan komen.
Die waaier-opdracht is voor ons in ieder geval niet te achterhalen welke waaier de informatie op staat. Simpelweg omdat dat kapot geanalyseerd wordt. Wellicht is het wat er niet te vinden is.
[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 11-02-2020 15:01 ]
Als ik de post van @tweakduke bekijk, dan zou er "is er een mol?" kunnen staan.BreadFan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:50:
[...]
Als deze tekst letterlijk "Hier is de mol" betekent vind ik dit wel heel sterk.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Die komt weer van www.widmtunnelvisie.com en zij geven dit ook aan:tweakduke schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:46:
[...]
Ik kwam dit nog tegen
[Afbeelding]
https://www.televizier.nl...it-wie-is-de-mol-vertaald
Helaas word ik er niks wijzer van![]()
Het doet me denken aan Jan Versteegh die als Mol langs de kandidaten liep, toen Art een ondervraging deed met de kandidaten in het het park.
Dat werd uiteraard vakkundig gemonteerd, zodat je als kijker er niks mee opschoot.
Via de Glamour site: https://www.glamour.nl/ni...ten-theorie-de-mol-claes/ zou het 18:10 ook een verwijzing zijn. Op 18 seconden komt Claes in beeld en op 10 seconden 'de Mol'We zien dus vooral oud-Mollen en wat schijnteksten voorbij komen. Maar wat misschien interessant is, is dat het karakter voor Jan ook "buitenlands" betekent. Dus misschien moeten we dit lezen als "De buitenlander is de Mol" en slaat dit op de enige buitenlander in de groep: Claes.
Er komen ook een aantal kandidaten voor in de zin "... in Wie is de Mol?", namelijk Buddy, Nathan en Rob. Zouden alle kandidaten zo'n zin hebben gehad, op de Mol na? Dan zouden we deze drie heren kunnen afstrepen. Ook van de afvallers waren er zulke zinnen, want we hebben Anita er ook uit kunnen halen.
En dan was er nog de waaier waar enkel "De Mol" op stond. Misschien is het een hint dat die in beeld kwam tijdens de beurt van Miljuschka. Zij benadrukte in haar biecht dat ze dacht dat die waaier de naam van Buddy erop had staan.
Wat ik ook las is dat het ook kan zijn dat Claes allemaal zaken in het Deens roept en dat je later terugziet dat het allemaal hints zijn oid.Punt is alleen dat ik zelf Rob verdenkt en Claes totaal niet verdenk...
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Hahah dank voor je post, hier precies net zoFrostbite schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:54:
[...]
Die komt weer van www.widmtunnelvisie.com en zij geven dit ook aan:
[...]
Via de Glamour site: https://www.glamour.nl/ni...ten-theorie-de-mol-claes/ zou het 18:10 ook een verwijzing zijn. Op 18 seconden komt Claes in beeld en op 10 seconden 'de Mol'
Wat ik ook las is dat het ook kan zijn dat Claes allemaal zaken in het Deens roept en dat je later terugziet dat het allemaal hints zijn oid.Punt is alleen dat ik zelf Rob verdenkt en Claes totaal niet verdenk...
Want wie liep er terug naar de start plek ...
Als je ergens kan mollen is het zo.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Leonie is wel vaak in beeld nu, ik ben bang dat ik nu al mijn punten kwijt ga raken.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Milouschka is de mol.
Komt uit het jaar van de Rat en heeft een hulpmol.
Komt uit het jaar van de Rat en heeft een hulpmol.
Let op:
Discussie over het nieuwe zomerseizoen 2020 mag in Wie is... de Mol? 2020 Zomereditie NL
Discussie over het nieuwe zomerseizoen 2020 mag in Wie is... de Mol? 2020 Zomereditie NL