franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja de molacties die ze net op tv hebben laten zien u nogmaals uittypen kan ik ook weldrooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:
[...]
Het moet ook niet te makkelijk worden he.
Voor mij waren er toch wel genoeg zaken die je toch echt naar Rob had moeten leiden: (achteraf gepraat, maar wel van iemand die 180k punten heeft gescoord in de app)
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden, zoals die 'drie/vier bamboestokken op de foto' of instructies verkeerd oplezen.
- In de vrachtwagen voorstellen een stoel te maken, niet gewoon een lange stok maar een stoel
- In het maisveld was er 1 getal fout, waarbij maar 3 mensen invloed hadden daarop, de rest kon je eigenlijk al wegstrepen als mol.
- Vragen of hij op een sleutelpositie mag op bij een opdracht. Dit wordt ook weleens door kandidaten gedaan, maar hoe dan ook een 'red flag'.
- Allemaal getallen denken te zien bij die karateoefening, maar dan komen met 1600. Zelfs een bedrag waarbij twee keer achter elkaar hetzelfde getal voorkomt.
Al met al vond ik de mol gewoon té zichtbaar als kijker.
Je mag ook gerust terugbladeren in het topic hoor, toen werd het ook al opgemerkt.Stoffa schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:
[...]
Ja de molacties die ze net op tv hebben laten zien u nogmaals uittypen kan ik ook wel
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Altijd heel frappant dit soort opmerkingen....NA de finale. Er zijn duizenden mensen die van alles denken en menen te zien, maar die er faliekant naast zitten. Deze hoor je nooit, maar achteraf zeggen dat het makkelijk was omdat je toevallig goed gegokt hebt gaat er bij mij niet in.drooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:06:
[...]
Al met al vond ik de mol gewoon té zichtbaar als kijker.
Ahum...MRTNbos schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:
[...]
Altijd heel frappant dit soort opmerkingen....NA de finale. Er zijn duizenden mensen die van alles denken en menen te zien, maar die er faliekant naast zitten. Deze hoor je nooit, maar achteraf zeggen dat het makkelijk was omdat je toevallig goed gegokt hebt gaat er bij mij niet in.
drooger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:59:
[...]
Doe er dan 9 en verander de titel naar: Wie is de kandidaat?
[...]
Ook niet opgemerkt dat hij regelmatig op sleutelposities heeft gestaan?
Bij de opdracht met de briefjes en zandlopers vroeg hij er zelfs naar om als een van de eersten te mogen.
En dat veld met die telefoons, daar stond hij ook als een van de drie bij de afstand die uiteindelijk niet klopte.
Of de opdracht met die vazen, waarbij zijn kledingkeuze niet echt praktisch was en we later een vaas zagen die op magische wijze verplaatst is.
Ik was er juist bang voor dat Rob té veel in het zicht was, waardoor hij niet de mol zou zijn.
Maar goed, de regie kan ook niet alles filteren, dus wie weet is hij gewoon wel de mol.
[...]
Verwacht je dat de mol ook zoiets gaat inspreken zoals hij normaal praat?
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Precies wat ie zegt toch? Dat jij toevallig goed gegokt hebt en de goede hints belangrijk vind. Maar voor b.v. Nathan zijn net zulke goede hints te vinden, je zou er zonder problemen een uitzending mee kunnen vinden. Net als de andere kandidaten trouwens.
[removed]
https://www.wieisdemol.co...104.0;attach=139762;image
Dit plaatje was overigens een officiële hint dat er twee seizoenen zijn dit jaar.
3 Kandidaten op de goede mol en 2e in het overzicht (welke ook nog eens vertekend is vanwege de opzet van de app) vind ik gewoon niet echt geweldig, als Leonie er idd in aflevering 4 was uitgegaan dan had denk ik iedereen op Rob gezeten.
De productie moet wat aan de opdrachten gaan doen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ook de laatste opdracht met de geldkisten, had niet verwacht dat de mol ze kon zien. Ik dacht dus dat het ingesproken was. Dan weer aan de andere kant, daar staat ook een cameraploeg, dus waarom kijken kandidaten niet die kant op om misschien een glimp van de mol te zien?
[ Voor 34% gewijzigd door DutX op 15-03-2020 09:45 ]
Ik weet niet perse of iedereen al eerder op Rob zou hebben gezeten als Leonie er eerder uit ging. Hij werd op dat moment echt nauwelijks verdacht.MeNTaL_TO schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:05:
Gemengd gevoel, wat mol acties die niet echt veel geld uit de pot gehouden hebben, moest ie een keer spontaan mollen valt ie door de mand (1600 noemen).
3 Kandidaten op de goede mol en 2e in het overzicht (welke ook nog eens vertekend is vanwege de opzet van de app) vind ik gewoon niet echt geweldig, als Leonie er idd in aflevering 4 was uitgegaan dan had denk ik iedereen op Rob gezeten.
De productie moet wat aan de opdrachten gaan doen.
Ik heb het idee dat er dit seizoen gewoon meer best fanatieke kandidaten waren dan anders dat je daardoor aan het eind gewoon makkelijker niet-mollen kon gaan afstrepen. Eigenlijk precies wat de kijker wil ipv alleen maar mollen in het spel.
Ben het er wel mee eens dat de opdrachten beter mogen worden opgezet. Die 1600 euro roepen kon idd wel wat handiger. Maar hij werd ook wel voor het blok gezet en kon duidelijk niet 1750 de pot in spelen.
Als de mol elk seizoen een leuke gezellige assertieve persoonlijkheid moet hebben die overal perfect op reageert kan je voortaan direct al 7 kandidaten af gaan strepen denk ik
Exact expert nodig?
Dit verwoordt precies mijn gedachten. Buddy begon als een gek te grijnzen... maar godzijdank omdat ie wist dat ie de winnaar was.Thomas schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:08:
Dacht in de kerk toch echt even "Kutzooi het is Buddy". Geen slechte mol maar als persoon vond ik Rob vreselijk.
Rob had best wat leuke streken, maar ik vind 'm nog steeds irritant. Die hele Hillbilly scene van 'm. Bwah.
Wel tof dat ik voor het eerst de juiste mol had vanaf het begin, heb m'n poule dik gewonnen met dubbele punten er nog eens bij.

Kan niet wachten op 't extra seizoen. Zou tof zijn als ze 't met 10 oud mollen doen
I have stability. The ability to stab.
Max punten is 204.700SmurfLink schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Dit verwoordt precies mijn gedachten. Buddy begon als een gek te grijnzen... maar godzijdank omdat ie wist dat ie de winnaar was.
Rob had best wat leuke streken, maar ik vind 'm nog steeds irritant. Die hele Hillbilly scene van 'm. Bwah.
Wel tof dat ik voor het eerst de juiste mol had vanaf het begin, heb m'n poule dik gewonnen met dubbele punten er nog eens bij.Kwam op net geen 100k uit. Toen zag ik dat de max 240k was ofzo, auw.
Maar had zowaar een aantal van de hints echt goed dus ben trots op mezelf.
Kan niet wachten op 't extra seizoen. Zou tof zijn als ze 't met 10 oud mollen doenEn dan "wie is de kandidaat" gaan spelen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ah oeps
Vond overigens de uitzending wel echt heel top nu zonder publiek. Mogen ze erin houden. Maar ik werd wel een beeeeetje afgeleid door de jurk van Mil
I have stability. The ability to stab.
Hij heeft toch aardig zijn best gedaan, maar hij is goed geholpen door de personen die de spellen bedacht hebben. De tablet saboteren vond ik niet kunnen. Als hij hem nou uitgezet had o.i.d. maar gewoon het beeld wijzigen nee. Verder was er meestal door een kleine manipulatie van het spel wel enorm veel geld uit de kas te houden. Gelukkig hebben ze de kas de laatste aflevering nog een beetje kunnen redden.zacht schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:20:
Rob is bij mij behoorlijk in aanzien gestegen sinds de uitzending van gisteren. Vorig jaar was het met Merel overigens precies andersom.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Iedere kandidaat heeft zo'n 'hulplijn' tot zijn beschikking en dat is al jaren zo. Dat geldt voor de kandidaten en voor de mol. Of Leonie en Merel heel bewust aan elkaar zijn gekoppeld weet ik niet daar kunnen we enkel naar gissen. Denk dat het echt voornamelijk Leonie haar eigen strategie is die we gezien hebben en niet ingegeven door Merel. Je blijft makkelijker bij jezelf als kandidaat dan dat je 'opdrachten' gaat uitvoeren in opdracht van iemand anders.Cyb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:12:
[...]
En dat met die hack van een tablet door Rob, vond ik ook een wat dubieus spelelement. Dat de mol een kaartjes verwisseld in een opdracht is begrijpelijk, maar dat de mol een tablet hacked als molactie......
Ook vraag ik me af of er niet meer achter Leonie en de regie zit. Leonie heeft tijdens de uitzendingen in China, advies gekregen van Merel (de vorige mol). Ik vind het dubieus dat dat mag, laat staan met de vorige mol. Ook heeft Leonie aangegeven expres opdrachten te laten mislukken. Ze heeft dusdanig gedrag vertoont dat op een gegeven moment alle deelnemers haar verdachten en dat Rik ook vragen had over dat gedrag. Het zal me niets verbazen als dat gewoon een voorop gezet plan is door de regie: haar met Merel laten communiceren voor advies, en haar tips geven hoe ze haarzelf verdacht kan maken als mol.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Het gaat niet om een hulplijn, maar om een persoon die ze in vertrouwen nemen. Merel en Leonie kende elkaar al en denk dat daarom Leonie haar daarom heeft gekozen. Iemand die precies weet hoe de mol werkt, en dan voor al mentaal.Saffie_time schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Iedere kandidaat heeft zo'n 'hulplijn' tot zijn beschikking en dat is al jaren zo. Dat geldt voor de kandidaten en voor de mol. Of Leonie en Merel heel bewust aan elkaar zijn gekoppeld weet ik niet daar kunnen we enkel naar gissen. Denk dat het echt voornamelijk Leonie haar eigen strategie is die we gezien hebben en niet ingegeven door Merel. Je blijft makkelijker bij jezelf als kandidaat dan dat je 'opdrachten' gaat uitvoeren in opdracht van iemand anders.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Precies ditAnkh schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Het gaat niet om een hulplijn, maar om een persoon die ze in vertrouwen nemen. Merel en Leonie kende elkaar al en denk dat daarom Leonie haar daarom heeft gekozen. Iemand die precies weet hoe de mol werkt, en dan voor al mentaal.
Iedere deelnemer mag 1 vertrouwenspersoon aanwijzen en contact mee hebben.
Leonie en Merel zijn gewoon goede vriendinnen. Dus dan is het voor Leonie logisch dat ze iemand als vertrouwenspersoon neemt die het programma/ spel (tot in de puntjes) kent.
Weinig verdachts aan.
(behalve dan dat Merel het zelf verdachter maakte in de uitzending van Jinek)
Leeg - Sinds 20180907
PSN: TDBtje
Leek logisch (aangezien ze de serie die in januari wordt uitgezonden al in mei het jaar ervoor wordt opgenomen) maar toch fijn om te lezen
[ Voor 69% gewijzigd door ImNotnoa op 17-03-2020 10:11 ]
Try SCE to Aux
Is dat een stelling of een vraag?ImNotnoa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:09:
Opnames nieuwe reeks Wie is de Mol? al achter de rug
Leek logisch (aangezien ze de serie die in januari wordt uitgezonden al in mei het jaar ervoor wordt opgenomen) maar toch fijn om te lezen
Nevermind. Ik lees zojuist je edit.
[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-03-2020 10:13 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik had hetzelfde, ik was er op het laatst van overtuigd dat Nathan de mol zou zijn, gelukkig toch iedere aflevering 100% op Rob blijven inzettenTDB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:30:
Man, 7 aflevering 100% op Rob gezeten. Door hints via dit forum was/werd ik overtuigd dat Nathan de mol zou zijn. Jammer, jammer, jammer. Er zat hier dus ook iemand te mollen
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dat ga ik dus volgende keer ook doen. Het blijft leuk om te kijken maar de jacht van de kijker op de mol slaat helemaal nergens meer op. Ten eerste zitten de kandidaten allemaal te mollen, zit de mol alleen te mollen op manieren die niemand kan zien, er worden hints voor iedereen gegeven en de regie bepaalt toch wie er in een aflevering verdacht moet worden.miicker schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:16:
[...]
Ik had hetzelfde, ik was er op het laatst van overtuigd dat Nathan de mol zou zijn, gelukkig toch iedere aflevering 100% op Rob blijven inzetten
Ik hoop wel dat er bij de volgende serie wat leukere opdrachten zijn waar je echt in het zicht kunt mollen.
[removed]
Leek mij ook logisch omdat het tijdens de live uitzending (toen de maatregelen bekend waren) bekend gemaakt werd.ImNotnoa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:09:
Opnames nieuwe reeks Wie is de Mol? al achter de rug
Ben wel benieuwd waar ze het hebben opgenomen. Er is op social media ook geen patroon te ontdekken wat meestal wel zo is. Vaak zijn een x-aantal BNers een tijd van de radar etc, maar dat lijkt nu minder het geval te zijn.LordSinclair schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Leek mij ook logisch omdat het tijdens de live uitzending (toen de maatregelen bekend waren) bekend gemaakt werd.
Wellicht is het met de meest fanatieke en populaire molloten.CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Ben wel benieuwd waar ze het hebben opgenomen. Er is op social media ook geen patroon te ontdekken wat meestal wel zo is. Vaak zijn een x-aantal BNers een tijd van de radar etc, maar dat lijkt nu minder het geval te zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoe bepaal je dat dan? Je weet niet om wie het gaat en je weet niet om welke periode het gaat.CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Ben wel benieuwd waar ze het hebben opgenomen. Er is op social media ook geen patroon te ontdekken wat meestal wel zo is. Vaak zijn een x-aantal BNers een tijd van de radar etc, maar dat lijkt nu minder het geval te zijn.
@hieronder, oud-presentatoren
[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 17-03-2020 11:30 ]
Het probleem is ook dat niet bekend is wanneer het opgenomen is, meestal gebeurt dit bij de reguliere seizoenen gedurende 3 weken in de maand mei, dus je kunt dan in mei opletten welke BNers minder actief zijn op social media etc.CryptoNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Aangezien het een jubileum dingetje is verwacht ik wel iets speciaals qua kandidaten, random oud deelnemers, oud winnaars, oud eerste-afvallers . 50% BNer 50% Niet-BNer, zoiets
Try SCE to Aux
Ik hoop 10 ex-MollenImNotnoa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:28:
[...]
Het probleem is ook dat niet bekend is wanneer het opgenomen is, meestal gebeurt dit bij de reguliere seizoenen gedurende 3 weken in de maand mei, dus je kunt dan in mei opletten welke BNers minder actief zijn op social media etc.
Aangezien het een jubileum dingetje is verwacht ik wel iets speciaals qua kandidaten, random oud deelnemers, oud winnaars, oud eerste-afvallers . 50% BNer 50% Niet-BNer, zoiets
Goed idee, en aangezien er meer dan 10 ex-mollen zijn, kun je de Thomassen en Susan Vissers er uit filteren.
Zowel oud mollen als oud presentatoren kennen het klappen van de zweep bijvoorbeeld betreffende communicatie tussen productie <> mol
Ik denk dat de kans dan groot is dat een van de deelnemers al vrij snel doorheeft wie de mol is (buiten de spellen om)
Try SCE to Aux
Niet als je met strakke hand iedereen bijvoorbeeld 30 minuten met de productie laat praten voor iedere opdracht.ImNotnoa schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:
[...]
[...]
Zowel oud mollen als oud presentatoren kennen het klappen van de zweep bijvoorbeeld betreffende communicatie tussen productie <> mol
Ik denk dat de kans dan groot is dat een van de deelnemers al vrij snel doorheeft wie de mol is (buiten de spellen om)
Ik ben er tot de laatste seconde vanuit gegaan dat Rob in de finale zijn hoed af zou doen, dat daar een pruik aan vast zat en dat Rob eigenlijk Ron bleek te zijn.
Helaas.
Try SCE to Aux
(was vorig jaar ook al geloof ik, maar ze houden vast aan dat concept)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Exact expert nodig?
Mijn dieptepunt was trouwens Yvonne Coldeweijer een paar jaar terug in de USA, die ging in aflevering 2 al naar huis.
superhippe witte identicon
Inclusief seizoen 5,6 & 7 dus een prima tijdverdrijf in deze quarantinetijden
Hier de link naar aflevering 1 van seizoen 5
https://www.vier.be/video...-5/de-mol-s5-aflevering-1
De rest kom je dan wel vanzelf tegen..
Het enige wat je nodig hebt is een email-registratie en je adblocker uitzetten voor vier.be..
Tip van mij,
Kijk niet teveel naar de screens van de volgende afleveringen.. vaak staan daar kandidaten op dus dan weet je wie er in de huidge aflevering in ieder geval niet uitgaat..
[ Voor 16% gewijzigd door RHE218 op 19-03-2020 16:01 ]
Er zou een extra seizoen komen. Daar heb ik verder nog geen details over voorbij zien komen. Wel zag ik in de media wat berichten voorbij komen: Arjen Lubach heeft een post gedaan met daarin de tekst 21 augustus.
Men ziet daarin een verwijzing naar een nieuw seizoen van zijn show (dat zou dan Vrijdag met Lubach worden) of wellicht de start van een nieuw seizoen WIDM (waar hij in 2010 aan deelnam). Misschien dan een seizoen met oud-deelnemers?
Ben benieuwd!
Maken we voor een tweede 2020-seizoen een nieuw topic (zodra er info over is) of gaan we vrolijk in deze verder?
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Denk zelf overigens dat een nieuw topic wel handig kan zijn ivm de TS. Maar dat kan tegen die tijd wel verzonnen worden denk ik. Hooguit linken vanuit dit topic naar het nieuwe dan.
Ik meen mij te herinneren dat Rick McCullough in de WIDM Podcast aangaf nooit een seizoen met in ieder geval oud mollen te gaan doen. Puur omdat die teveel weten van de productie en daardoor te snel de mol zouden kunnen spotten. Gok dat dat ook zo is voor oud deelnemers.Misschien dan een seizoen met oud-deelnemers?
Ik hoop vooral dat het een keer door de Belgische programmamakers wordt gedaan 😉ShitHappens schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:29:
Ik dacht juist dat er tot nu toe nog geheel niets bekend was over de deelnemers? Iedereen hoopt op wat anders... Onbekende Nederlands, de bekendste BN'ners, oud-mollen, oud-winnaars, oud-verliezers, oud-eerste-afvallers... Zal dan 1 grote verrassing gaan worden, of 't zal niet meer lang meer duren tot 't bekend wordt.
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!
Dus als hij er in zit, zou het een seizoen met (random-) oud-deelnemers moeten zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Chillz op 02-07-2020 23:21 ]
Leeg - Sinds 20180907
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Zeker voor zo'n extra seizoen zou ik een andere dag niet direct onlogisch vinden. Uitzenddag is vaker veranderd in het verleden.Lanfear89 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:50:
Maar de 21e is een vrijdag, dat past niet de uitzendingen van afgelopen jaren
HET doodsvonnis voor andere programma's op hetzelfde tijdslotLordSinclair schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:28:
En er is nu geen Flikken Maastricht op vrijdag om mee te concurreren.
Nog geen duidelijkheid overigens over het reguliere seizoen...
Ze gingen volgens mij wel proberen om het volgende seizoen op te nemen. De foto's op Rick z'n instagram ondersteunen dit dan ook, al is er nog niks bevestigd.Zenyatta schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:27:
Het lijkt bevestigd voor 5 september!
Nog geen duidelijkheid overigens over het reguliere seizoen...
Ze willen altijd al naar NZ, maar bij reguliere seizoenen zouden ze dan in de herfst/winter opnames moeten maken. Voor dit seizoen kunnen ze eindelijk in de lente/zomer in NZ opnames maken.
Zou inderdaad gaaf zijn! Helaas wordt het Italië...drooger schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:16:
Ik heb stille (en hopelijk ook goede) hoop op dat het jubileumseizoen in Nieuw-Zeeland opgenomen is.
Ze willen altijd al naar NZ, maar bij reguliere seizoenen zouden ze dan in de herfst/winter opnames moeten maken. Voor dit seizoen kunnen ze eindelijk in de lente/zomer in NZ opnames maken.
De deelnemers houden ze geheim. Ze wisten van elkaar ook niet wie deelnamen totdat ze startten...
Discussie over het nieuwe zomerseizoen 2020 mag in Wie is... de Mol? 2020 Zomereditie NL