Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie is... de Mol? 2020 NL Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-06 18:13
Nathan gaat eruit ben ik bang. Hoop het niet.
Ik had het gelukkig fout

[Voor 22% gewijzigd door TinusTegengas op 15-02-2020 21:25]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Claes weg.

I served in a company of heroes.

• TinusTegengas
Denk ik ook dan

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:15
Bye bye rob

Meer dan ik dacht...

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Auw, m'n punten....

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-06 14:32
davidov schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:10:
Ik kan nu al zeggen excuses voor de lange post...
Heb sinds ep 1 niet gereageerd, vond de eps sindsdien een beetje vulling, maar deze aflevering vond ik wel sterk. Misschien niet geheel toevallig voelde ik me voor het eerst sinds ep1 sterk bevestigd in mn tunnelvisie dat Claes de mol is.

De eerste opdracht: Claes gaat vrij tactisch heel snel langs alle opdrachten, ideaal om iets kleins te verneuken (of gewoon niks te doen... immers flinke tijdsdruk en steeds minder deelnemers). Alle opdrachten mislukken, behalve de Mario opdracht, waar hij toevallig als laatste mee bezig was. Hey, dat is even goede camouflage voor het moment; hard gewerkt, het enige onderdeel met punten zichtbaar niet verneukt, en de argwaan richt zich op de afvallers. Ook stom trouwens, de mol kan meer schade aanrichten door in het spel te blijven, dus afvallers zijn logischerwijs kandidaten.
-> we zien een hoop fout gaan, maar bij Claes wederom niks
-edit- de post is al veel te lang geworden, maar ter ondersteuning: die verloren dia, dat was Claes. Johan is te lief en naïef (ik kan hem wel wurgen btw) om zoiets te doen. Direct na Johan wipte Claes erin, Johan was al vrij ver alleen de dia's nog, moest direct verneukt worden.

De tweede opdracht. De mol weet dat het niet gaat om de letters vinden, maar om de plek terug te vinden. Zoals l3art ook al schreef, de mol heeft dus überhaupt baat bij veel letters binnen halen. Omdat bij Claes ook Leonie meedeed, is zij in theorie ook verdacht en zij is overigens m'n nummer 2. (ter info: ik zet altijd in op wie ik verdenk als mol, en als winnaar, want die zijn altijd safe ;). Claes is mijn mol, Leonie mijn winnaar/en evt 2e mol keuze)
Enfin, dan is er nog dat rode vraagteken. En dat is voor mij de give-away. Eerst missen Nathan en Johan deze, wat ik niet verdacht vind want: A. ze zoeken naar wit en weten niet dat er rood is B. het stond in een vrij rode omgeving C. ze zijn lief, naïef, en waren afgeleid.
Maar dat Claes zo opeens uit het niets het vraagteken kon vinden, (wat geen ene reet boeit) maar zo voor 2e keer op rij dikke credits scoort bij het team en ondertussen geld verdienen alleen maar tegenwerkt...

Ik heb bij het stemmen voor de verandering weer eens de verdenkingen bij gehouden... Niemand zit op Claes, Johan rekende hem zelfs gegarandeerd veilig. Maar Johan was wel de enige die hem überhaupt noemde overigens. Toen wist ik het zeker: Johan gaat naar huis, en Claes blijft mijn mol. Claes is tot op heden niet zoveel in beeld gekomen, en alles was positief, terwijl hij meest waardevolle/machtige speler was, conclusie: de waarheid is weer verloren gegaan op de montagetafel, en ondertussen verdenkt niemand hem meer.

En oh. 3e spel heb je niks aan. Afleiding. Alsof de makers zich niet gerealiseerd hebben dat er ook mensen kijken die het wel kunnen lezen. Er is een reden waarom dit programma pas vele maaaanden na de opnames op TV komt (de opnames zijn in het voorjaar toch?): de montage is wrschnlk een monsterklus, niks maar dan ook niks laten ze aan het toeval over, elk frame checken ze, om maar niet te spreken over alle verdachtmakingen of juist het omgekeerde daarvan. Op zo'n manier dat je miljoenen kijkers van week tot week in twijfel laat of juist continu op het verkeerde spoor zet. Noem een andere reden waarom ze het niet later opnemen, ik kan het niet bedenken. (exp robinson is binnen een half jaar?)

Hoe dan ook, heb genoten vanavond ;)

-hele late edit-
Ik ben bewust van mijn tunnelvisie en heb mogelijke spoilers (?!?) genegeerd, maar zoveel aandacht voor m'n mol (bijv; we zagen hem als 1e, en daarmee ook als enige volledig de 3e opdracht doorlopen) kan ook een aankondiging zijn voor een exit 8)7
Mooi betoog, je had me overgehaald. 240 punten weg (helft van m’n inzet) :+

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Er was al eens een foto gelekt van de top5. Die dus klopt. Vanaf nu weer een beetje spanning.

I served in a company of heroes.

• TinusTegengas
Jij spelt Claes wel op een aparte manier :+

• streamnl
I know your feelings...

Meer dan ik dacht...

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-06 21:05
Nog steeds volle punten hier, vol in de Leonie-tunnel. Leuke opdrachten vandaag trouwens, en volgende week: laser!

• streamnl
Vuvuzela schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:27:
Er was al eens een foto gelekt van de top5. Die dus klopt. Vanaf nu weer een beetje spanning.
Kak! Stom. Dat wist ik. Helemaal vergeten. Stom stom stom.

Helemaal stom dat ik in de eerste 5 minuten van deze aflevering punten ben gaan zetten op Klaes. Voorheen niet gedaan.

Meer dan ik dacht...

• raiders
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:24
Ik zat vol op Claes maar door de foto toch maar punten ingezet op Mil en Buddy. Al had ik stiekem hoop dat dit een opdracht was waar iemand apart was.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Buddy blijft bovenaan, kom niet uit die tunnel. Hij kan makkelijk mollen met het meten van de afstanden en was simpelweg te traag hierin. Al was deze opdracht moeilijk om exact goed te doen.

Toen Buddy de portofoon vast had, was Leonie niet te verstaan, terwijl ze net veel informatie gaf.

De Leonie tunnel is verleidelijk, maar ik verwacht het niet dat het er zo dik op ligt.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Vond dit toch wel de minste aflevering sinds tijden. Wat een suffe opdrachten, geen enkele actie, geen spanning.
Mil de mol? Wellicht daarom geen actieve opdrachten?

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:02

13art

Moderator Mobile
Tot zover de theorie van het ondergrondse Mario muziekje...

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:43
Royeboi schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Mooi betoog, je had me overgehaald. 240 punten weg (helft van m’n inzet) :+
Idem dito helaas. ;) (helft weg 800)

Jammer, heb het in het verleden 2x op dezelfde manier vrij vroeg goed gehad, en durfde toen er niet vol voor te gaan. Dit keer voelde het weer eens net zo, maarja toch blij dat ik weer niet vol op 1 ben gegaan.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Dat Claes eruit is spreekt Miljuschka vrij als mol. Hij zat VOL op haar.

Dit heb ik uit de aflevering geplukt:
Buddy zit op Leonie.
Rob zit op Nathan en Claes.
Leonie op Mil maar toch niet heel duidelijk.
Claes op Mil,
Mil op Rob en Leonie
Nathan op Buddy, Leonie en Mil

Claes valt af, Mil is dus NIET de mol.

Rob heeft veel molkansen gehad. Hij hield de afstand vast voor het foute stukje telefoonnummer, met de vakken wilde hij toch nog wisselen terwijl ze op 1040 stonden en niks snapten, en hij ging als eerste naar binnen in de laatste opdracht.
Ik zit heel erg diep in mijn Rob tunnel. Hou voor de zekerheid nog wat op Leonie maar ik denk echt dat het Rob is. Mil is de enige die op hem zit dus ik zie haar nog wel winnen.

Ik vond de 2e opdracht trouwens echt hillarisch, heb zelden zo hard gelachen.

[Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 15-02-2020 22:58]

• raiders
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:24
Maar hoe zou Rob die als eerste naar binnen gaat het spel kunnen beïnvloeden? Alleen enveloppe weggooien lijkt mij? Omwisselen of verkeerd doorgeven heeft geen zin als daarna nog 4 andere erachteraan komen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:38
raiders schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:06:
Maar hoe zou Rob die als eerste naar binnen gaat het spel kunnen beïnvloeden? Alleen enveloppe weggooien lijkt mij? Omwisselen of verkeerd doorgeven heeft geen zin als daarna nog 4 andere erachteraan komen.
Ik denk meer in de manier van het beschrijven. Anderen die na jou volgen zullen onbewust misschien toch jouw chaotische manier overnemen omdat dat nou eenmaal is zoals het gebeurt

Verder vind ik ze bij die opdracht met de vakken wel heel dom bezig allemaal. Niemand was bezig met achterhalen hoe het werkte.

Bij de eerste wissel veranderde er niets aan het bedrag dus die waren allebei fout in beide vakken. Toen wisselende Leonie met 1 van hun en ging er 500 af. Dus Leonie stond al in het goede vak. Maar die ging niet meteen terug en daar dan blijven. Halverwege kon ik bij elke wissel al voorspellen wat het bedrag ging doen en wie waar moest staan

• SmurfLink
  • Niet online
raiders schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:06:
Chaotisch beschrijven, enveloppen wisselen, gezien het ging om de locatie van de oorspronkelijke envelop.. zand dingetjes verbergen... makkelijk molwerk.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm ik zat steeds op Rob maar nu twijfel ik door de opdracht met de enveloppen met zandkokers.

Buddy is degene die de enveloppe met Rat ziet. Het lastige is dat wij dat shot niet te zien krijgen, wel zien we die ruimte met in 1 shot met twee palen en een deur waarbij aan de palen twee enveloppen hangen. Aan de andere kant van de kamer zou de zogenaamde enveloppe met Rat hangen. De andere shots van de enveloppen lijkelt het er op dat die allen aan palen hangen.

De kamers zijn zo ingedeeld dat zowel links als rechts palen met deuren zijn. Alleen aan de ene kant staat een fontijn en dan een vrij kort plateau naar de deur. In het shot waar Nathan uiteindelijk de enveloppe van de deur haalt zien we dat hij over een wat groter plateau naar de deur loopt. Kortom inderdaad de andere kant van de kamer, de kant die we, toen Buddy daar was niet te zien kregen.

Dit maakt dat Buddy, Miljuschka, Leonie of Nathan aan het rommelen is gegaan met die enveloppen en Rob hier min of meer afvalt als mogelijke mol.

Verder vond ik het opvallend dat Miljuschka opeens de link legt met de molloten accounts... Bijzonder dat je opeens die link legt zo midden in het spel. Aan de andere kant corrigeerde Miljuschka wel de 69 naar 70 in de eerste opdracht. Zou je als mol niet snel doen volgens mij.... Arghhhh 8)7 |:(

Edit:
Rob is wel in die ruimte geweest :Y
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mol de enveloppen goed heeft laten hangen maar de inhoud verwisseld heeft.

Deze plattegrond lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat de ruimtes gespiegeld zijn.

[Voor 17% gewijzigd door 13art op 16-02-2020 09:24]

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 02-06 22:27

MeNTaL_TO

The future is not set

13art schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:37:
Hmm ik zat steeds op Rob maar nu twijfel ik door de opdracht met de enveloppen met zandkokers.

Buddy is degene die de enveloppe met Rat ziet. Het lastige is dat wij dat shot niet te zien krijgen, wel zien we die ruimte met in 1 shot met twee palen en een deur waarbij aan de palen twee enveloppen hangen. Aan de andere kant van de kamer zou de zogenaamde enveloppe met Rat hangen. De andere shots van de enveloppen lijkelt het er op dat die allen aan palen hangen.

De kamers zijn zo ingedeeld dat zowel links als rechts palen met deuren zijn. Alleen aan de ene kant staat een fontijn en dan een vrij kort plateau naar de deur. In het shot waar Nathan uiteindelijk de enveloppe van de deur haalt zien we dat hij over een wat groter plateau naar de deur loopt. Kortom inderdaad de andere kant van de kamer, de kant die we, toen Buddy daar was niet te zien kregen.

Dit maakt dat Buddy, Miljuschka, Leonie of Nathan aan het rommelen is gegaan met die enveloppen en Rob hier min of meer afvalt als mogelijke mol.

Verder vond ik het opvallend dat Miljuschka opeens de link legt met de molloten accounts... Bijzonder dat je opeens die link legt zo midden in het spel. Aan de andere kant corrigeerde Miljuschka wel de 69 naar 70 in de eerste opdracht. Zou je als mol niet snel doen volgens mij.... Arghhhh 8)7 |:(

Edit:
In Moltalk is te zien dat beide enveloppen op een andere plaats hangen, foutje van de productie of werk van de mol. De Rat lijkt in het shot inderdaad op de deur te hangen (we zien de ruitjes erboven), de vraag is of dit de juiste deur was of dat Nathan nu gewoon naar de verkeerde deur loopt.

Rob corrigeerde ook Claes toen hij een verkeerd getal intikte. Tuurlijk kan je dat bewust doen als je toch weet dat 1 van de andere getallen niet klopt (en daarmee punten scoren bij de rest), maar de actie leek spontaan.

[Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2020 09:14]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:10

Geleend van reddit

Tijdens de meet opdracht viel het op dat het makkelijk was om een metertje te smokkelen. Bovenstaand shot viel ons gelijk al op. Heeft Rob hier een stukje gesmokkeld?

• 13art

13art

Moderator Mobile
DoeEensGek schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:59:
[Afbeelding]
Geleend van reddit

Tijdens de meet opdracht viel het op dat het makkelijk was om een metertje te smokkelen. Bovenstaand shot viel ons gelijk al op. Heeft Rob hier een stukje gesmokkeld?
Het lijkt er op, maar ik denk het niet. Ik heb de afbeeldingen over elkaar gelegd en dan lijkt het een camerapositie ding te zijn. De paal op de achtergrond verschuift namelijk ook een stukje naar achteren. En ik geloof niet dat die mee deed in het spel ;)

[Voor 22% gewijzigd door 13art op 16-02-2020 10:25]

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:59

Zenyatta

Tsjakka!

Edit:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mol de enveloppen goed heeft laten hangen maar de inhoud verwisseld heeft.

Deze plattegrond lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat de ruimtes gespiegeld zijn.
[Afbeelding]
Rob was als eerste naar binnen bij de enveloppen bij de kamers. Een uitgelezen kans om te verwisselen zonder dat iemand het ziet. Zo zie je ook dat als Buddy de enveloppen vindt en omschrijft, die met het negatieve geldbedrag inderdaad op een zwarte deur met ruitjes hangt. Maar als Rik vervolgens uitlegt welke ze moeten hebben (je ziet dan shots van de goede locaties) is het een heel andere zwarte deur met ruitjes.

Nadat Buddy aan het zoeken geweest is, is alles wel gedubbelcheckt. De grootste kans om onopvallend te verwisselen, en dus de grootste kans om te mollen, heeft Rob dus gehad...

Overigens is het verwisselen van de inhoud volgens mij niet mogelijk geweest; er hingen eerst kaartjes met kreten (molloten accounts?) die vervangen zijn voor enveloppen met inhoud.

En met die telefoons stond Rob volgens mij ook op een sleutelpositie: niet als laatste een telefoon pakken maar eerder. Dan zoeken anderen naar de nieuwe telefoon: "Ik heb 'm gevonden!" Iedereen kijken natuurlijk. Kan je zo vanaf je vorige punt een stapje opzij doen. Dan meet de rest verkeerd...

[Voor 5% gewijzigd door Zenyatta op 16-02-2020 11:18]

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zenyatta schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Rob was als eerste naar binnen bij de enveloppen bij de kamers. Een uitgelezen kans om te verwisselen zonder dat iemand het ziet. Zo zie je ook dat als Buddy de enveloppen vindt en omschrijft, die met het negatieve geldbedrag inderdaad op een zwarte deur met ruitjes hangt. Maar als Rik vervolgens uitlegt welke ze moeten hebben (je ziet dan shots van de goede locaties) is het een heel andere zwarte deur met ruitjes.

Nadat Buddy aan het zoeken geweest is, is alles wel gedubbelcheckt. De grootste kans om onopvallend te verwisselen, en dus de grootste kans om te mollen, heeft Rob dus gehad...

Overigens is het verwisselen van de inhoud volgens mij niet mogelijk geweest; er hingen eerst kaartjes met kreten (molloten accounts?) die vervangen zijn voor enveloppen met inhoud.

En met die telefoons stond Rob volgens mij ook op een sleutelpositie: niet als laatste een telefoon pakken maar eerder. Dan zoeken anderen naar de nieuwe telefoon: "Ik heb 'm gevonden!" Iedereen kijken natuurlijk. Kan je zo vanaf je vorige punt een stapje opzij doen. Dan meet de rest verkeerd...
Maar we zien bij Buddy toch helemaal niet de enveloppe die ze moeten hebben en dus ook niet de betreffende deur?
Dat de ramen bij Buddy en Nathan anders zijn is duidelijk.
Maar kijk eens naar de tegels waar ze op lopen...

Tegels met nummer 2 komen overeen. De 'opstaprand' van de tegels lijkt hier ook overeen te komen. Kortom de deur die we bij Buddy zien is de deur aan zijn rechter hand op de plattegrond en de deur die we bij Nathan zien is aan de linkerhand. Compleet verschillende deuren, maar we weten niet goed of dit in dezelfde ruimte is of niet. Het zou wel kunnen.

[Voor 23% gewijzigd door 13art op 16-02-2020 12:04]

• DoeEensGek
13art schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:19:
[...]

Het lijkt er op, maar ik denk het niet. Ik heb de afbeeldingen over elkaar gelegd en dan lijkt het een camerapositie ding te zijn. De paal op de achtergrond verschuift namelijk ook een stukje.
De bosjes zijn ook niet gelijk. 4 bomen in bovenste, 3 in onderste. Camera's staan ook wat verder er vandaan zodat ze elkaar niet filmen. Beetje meer in of uitzoomen en shot lijkt al anders.

Dat 3e shot is maar heel even in beeld, toen dacht ik gelijk hij is verplaatst. Maar nu ik ze hier bij elkaar heb liggen twijfel ik daaraan. Een andere optie is dat hij niet het begin vast heeft van het meetlint maar een stukje verder en hoopt Mil het niet doorheeft. Of er moet gemold zijn aan de kant van Buddy en Nathan. Nathan zou de telefoon niet op de correcte plaats opgepakt hebben bijvoorbeeld.

Edit: ik lees het bericht van @Zenyatta nog eens en ga nog eens naar de plaatjes kijken en let dan goed op het sprietje bij de been van Buddy. Bij Rob is ditzelfde sprietje ook bij zijn been, weliswaar iets naar achter. Maar het laatste plaatje zie je datzelfde sprietje opeens voor hem. Hmm toch verplaatst.
Voor de volledigheid nog even bewegend beeld: https://streamable.com/24ppq

[Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 16-02-2020 11:56]

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

13art schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Maar we zien bij Buddy toch helemaal niet de enveloppe die ze moeten hebben en dus ook niet de betreffende deur?
Haal ik namen door de war? Zou zomaar kunnen... Maar kijk ff terug, het was een theorie van Youtube. :X

Buddy noemt in de aflevering de kaartjes en daar hangt Rat niet op de deur. Conclusie is volgens het filmpje dat de enige die het kaartje heeft weg gehangen, voor Buddy is gaan verkennen. En dan is Rob de enige mogelijkheid. Die had hier de sleutelpositie.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zenyatta schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Haal ik namen door de war? Zou zomaar kunnen... Maar kijk ff terug, het was een theorie van Youtube. :X

Buddy noemt in de aflevering de kaartjes en daar hangt Rat niet op de deur. Conclusie is volgens het filmpje dat de enige die het kaartje heeft weg gehangen, voor Buddy is gaan verkennen. En dan is Rob de enige mogelijkheid. Die had hier de sleutelpositie.
Nee ik denk niet dat je namen door elkaar haalt. Kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd zie, maar ik heb het op het volgende kaartje aangegeven wat ik denk.

Wat wij zien wanneer Buddy in een ruimte met een kraantje is is het rode gedeelte op het kaartje. Daar zien we niet de deur met de enveloppe 'Rat'. Wel horen we hem die opnoemen. Het lijkt er dus op dat die enveloppe hangt in het gedeelte aan de overkant (het groene gedeelte). Dat is de kant die we zien wanneer Nathan daar loopt om de enveloppe Rat op te halen. (even een slag om de arm of de ruimtes die ik heb aangegeven de juiste ruimtes zijn, misschien is het in werkelijkheid een kamer er voor of er achter. Op hun eigen tekening lijkt het namelijk de eerste ruimte te zijn. Daar zie je alleen aan de andere kant geen deuren getekent in de officiele plattegrond. Voor deze uitleg maakt de precieze locatie van de ruimte niet heel veel uit).

Wat wel zeker weten is dat het shot van de de deur met de enveloppe met de naam 'Rat' er op, dezelfde deur is als waar Nathan de enveloppe vandaan haalt. Kijk maar naar de vogelpoep op de deur. En dat er dus gerommeld is met de enveloppen.

DoeEensGek schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:24:
[...]
Edit: ik lees het bericht van @Zenyatta nog eens en ga nog eens naar de plaatjes kijken en let dan goed op het sprietje bij de been van Buddy. Bij Rob is ditzelfde sprietje ook bij zijn been, weliswaar iets naar achter. Maar het laatste plaatje zie je datzelfde sprietje opeens voor hem. Hmm toch verplaatst.
Voor de volledigheid nog even bewegend beeld: https://streamable.com/24ppq
Dan lijkt het er wel weer op ja.... }:|

[Voor 16% gewijzigd door 13art op 16-02-2020 12:08]

• DoeEensGek
^^ Omschrijft het precies.

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:24:

Dat 3e shot is maar heel even in beeld, toen dacht ik gelijk hij is verplaatst. Maar nu ik ze hier bij elkaar heb liggen twijfel ik daaraan. Een andere optie is dat hij niet het begin vast heeft van het meetlint maar een stukje verder en hoopt Mil het niet doorheeft. Of er moet gemold zijn aan de kant van Buddy en Nathan. Nathan zou de telefoon niet op de correcte plaats opgepakt hebben bijvoorbeeld.
Ik denk dat er bij die opdracht niet actief gemold was, maar vooral passief. 90/91 meter was de langste overtocht en dan gaat het bij een landmeter al gauw fout omdat de spanning van de meter al voor een halve/hele meter extra kan zorgen.

Ik denk dus dat vooral de mol ervoor gezorgd heeft bij het proberen van telefoonnummers dat de 90/91 niet werd geprobeerd, terwijl als je even nadenkt de kans op fouten bij het hoogste nummer het grootst is.
tweakduke schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:40:
Buddy blijft bovenaan, kom niet uit die tunnel. Hij kan makkelijk mollen met het meten van de afstanden en was simpelweg te traag hierin. Al was deze opdracht moeilijk om exact goed te doen.

Toen Buddy de portofoon vast had, was Leonie niet te verstaan, terwijl ze net veel informatie gaf.

De Leonie tunnel is verleidelijk, maar ik verwacht het niet dat het er zo dik op ligt.
Ik heb Buddy juist afgeschreven vanwege het bondje met Miljuschka. Iemand die bewust alle schuld continue op zich schuift om hem 'verdacht' te maken is of briljant, of geen mol. Ik gok erop dat Buddy het 2e is. ;) (briljant zou hij zijn, als continue zichzelf verdacht maken, juist ervoor zou zorgen dat niemand hem meer gaat verdenken binnen de groep zelf.)

• Mickey77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:27

Mickey77

Allround ICT-er

Ik heb WIDM al een aantal jaren niet meer gevolgd maar ben het nog een keer gaan proberen met een andere strategie. Ik kijk nu alleen nog maar naar momenten dat iemand iets doet wat een mol niet zou (mogen) doen. Met die strategie kun je deze aflevering bijvoorbeeld Mil uitsluiten.

In een chaotische opdracht mag de mol aan het eind nooit in een positie komen dat deze een flink bedrag in de pot brengt. Bij de opdracht met de vakken staan Mil en Claes in een vak dat 500 euro oplevert (zie Moltalk). Claes ligt er uit, Mil is voor mij dan ook een kandidaat. Als ze mol was, had ze met een kleine moeite die positie kunnen ontwijken of zichzelf op kunnen werpen om te cashen.

Zo heb ik inmiddels van iedereen acties opgeschreven waardoor ik vind dat ze geen mol mogen zijn. Het was mooi geweest als ik nu één deelnemer over had waarvoor ik geen acties heb, maar omdat mollen ook vaak kandidaat spelen is dat niet het geval. Buddy was de laatste deelnemer waarvoor ik geen kandidaat actie kon opschrijven. De actie die ik voor hem heb opgeschreven, is een actie waar hij wel de kans had om de geld uit de envelop te halen voor het inleveren (bij de grote letters).

Als Buddy de mol is, dan kan ik wel waardering voor hem hebben hoe hij het speelt. Als iemand anders de mol is, vind ik dat deze persoon onnodig veel geld in de pot heeft gespeeld. Dan stop ik weer met kijken naar WIDM want hoewel ik begrijp dat kandidaten mollen, vind ik dat mollen niet actief geld in de pot mogen spelen. Dan is het spel voor mij van 99% onspeelbaar naar 100% onspeelbaar gegaan ;w

• streamnl
Hogader schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb Buddy juist afgeschreven vanwege het bondje met Miljuschka. Iemand die bewust alle schuld continue op zich schuift om hem 'verdacht' te maken is of briljant, of geen mol. Ik gok erop dat Buddy het 2e is. ;) (briljant zou hij zijn, als continue zichzelf verdacht maken, juist ervoor zou zorgen dat niemand hem meer gaat verdenken binnen de groep zelf.)
Buddy heeft door WIDM bij mij juist veel credits verdiend. Ik vind hem veel slimmer dan ik in eerste instantie had verwacht.

Meer dan ik dacht...

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Hogader schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:40:
Het is voor de programmamakers niet zo belangrijk dat de mol verborgen blijft voor de andere kandidaten. Iedere kandidaat die de mol heeft gevonden, blijft het spel meespelen tot het einde. Aan het eind heb je toch een finale met de mol, een winnaar en verliezer!

Wat veel belangrijker is voor de programmamakers, dat zijn de kijkcijfers. Dat betekent dat het voor de programmamakers veel belangrijker is dat de molloten thuis in het duister tasten. Dus een montage waaruit blijkt dat Buddy openlijk zit te mollen, geeft kijkers het gevoel dat hij geen mol kan zijn en dat is het gewenste effect. Het werkt: slechts 15% van de kijkers zit op Buddy

• shdx
  • Nu online
Zenyatta schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Rob was als eerste naar binnen bij de enveloppen bij de kamers. Een uitgelezen kans om te verwisselen zonder dat iemand het ziet.
Mee eens, en wat ook opvalt is dat Rob zichzelf naar voren schuift om als (een van de) eerste te gaan. Dat past prima bij een mol. Dat Buddy daarna alles gaat controleren is wel een beetje gek: degene voor je heeft alles al kunnen verwisselen en daarop een beschrijving kunnen geven. Er is dus weinig te controleren.

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:06

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nice! Een WidM topic op GoT! Hoi! 🤗

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
apNia schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:51:
Nice! Een WidM topic op GoT! Hoi! 🤗
Pas sinds 2002 :Y)

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Mickey77 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:06:
Zo heb ik inmiddels van iedereen acties opgeschreven waardoor ik vind dat ze geen mol mogen zijn. Het was mooi geweest als ik nu één deelnemer over had waarvoor ik geen acties heb, maar omdat mollen ook vaak kandidaat spelen is dat niet het geval. Buddy was de laatste deelnemer waarvoor ik geen kandidaat actie kon opschrijven. De actie die ik voor hem heb opgeschreven, is een actie waar hij wel de kans had om de geld uit de envelop te halen voor het inleveren (bij de grote letters).
En opdracht 4.3? https://twitter.com/dethe...tatus/1225448604619493379
Claes en Mil pakken daar zeer waarschijnlijk het laatste bakje en laten de regie kiezen, zeer waarschijnlijk de groepsvrijstelling. Buddy is dan verbaasd over 500 euro en pakt die. Over de groepsvrijstelling verbaasd zijn lijkt me onmogelijk, maar zou je kunnen spelen als mol. Echter, probleem is dat er dan iemand anders de 500 gepakt moet hebben.

Vraag me ook af welke acties je van de anderen hebt, ik denk dat je er een teveel hebt.

Vitamine D tekorten in Nederland

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

Verder vond ik het opvallend dat Miljuschka opeens de link legt met de molloten accounts... Bijzonder dat je opeens die link legt zo midden in het spel.
Dat was toch in de biecht? En die wordt toch niet tijdens de opdracht opgenomen? alleen tijdens de opdracht uitgezonden.

Verder heb ik nog niet de theorie Nathan heeft de rat-envelop buiten beeld onderweg naar de uitgang nog even geruild met een andere envelop, terwijl dat an sich ook een heel plausibele mol-actie zou kunnen zijn volgens mij.

• 13art

13art

Moderator Mobile
P.O. Box schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:33:
[...]

Dat was toch in de biecht? En die wordt toch niet tijdens de opdracht opgenomen? alleen tijdens de opdracht uitgezonden.

Verder heb ik nog niet de theorie Nathan heeft de rat-envelop buiten beeld onderweg naar de uitgang nog even geruild met een andere envelop, terwijl dat an sich ook een heel plausibele mol-actie zou kunnen zijn volgens mij.
Jazeker wel, aan het einde van de opdracht hoor je vlak voor het overschakelen dat ze er een opmerking over maakt.

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

pedorus schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:04:
[...]

En opdracht 4.3? https://twitter.com/dethe...tatus/1225448604619493379
Claes en Mil pakken daar zeer waarschijnlijk het laatste bakje en laten de regie kiezen, zeer waarschijnlijk de groepsvrijstelling. Buddy is dan verbaasd over 500 euro en pakt die. Over de groepsvrijstelling verbaasd zijn lijkt me onmogelijk, maar zou je kunnen spelen als mol. Echter, probleem is dat er dan iemand anders de 500 gepakt moet hebben.

Vraag me ook af welke acties je van de anderen hebt, ik denk dat je er een teveel hebt.
Dat Buddy 500 euro pakt heb ik niet op mijn lijstje geschreven, want dat was in mijn ogen niet overtuigend genoeg in beeld. Ik schrijf alleen kandidaat-acties op die echt in beeld zijn. Je kunt zoveel dingen doen in de montage!

Ik denk dus niet dat ik een actie teveel heb opgeschreven, ik ben juist terughoudend met het opschrijven. Ik schrijf echt alleen dingen op waarvan ik vind dat de mol die ECHT niet zou mogen doen, in mijn ogen. Dat ik nu gemiddeld per persoon drie van die acties op heb kunnen schrijven, betekent dat de mol ook echt ongeveer drie maal iets heeft gedaan waarvan ik vind dat je dat niet zou moeten doen als mol (voor Buddy dus twee halve acties).

Dat de mol zich voor doet als kandidaat is niet verrassend, gezien de eerdere edities. Maar wel jammer, zoals ik al schrijf. ;(

• Rob310
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-05 15:00

Rob310

kermisfanaat

Ik ben er uit en ga definitief voor Nathan als de Mol.
Geconcentreerd op de 'telefoon opdracht' en heb samen met mijn vrouw het volgende gevonden:

Bij de eerste afstandsmeting corrigeerd Nathan Buddy, nog voordat Mill dat doet. Hij zegt: "weet je het zeker? Hij lag hier." (Foto1)

https://tweakers.net/ext/f/UVRetsZjIcCyrh1lqJ1teehM/thumb.jpg

Bij de tweede telefoon bukt Nathan zich recht naar voren om de telefoon op te pakken maar laat Buddy, die nu wéér náást Nathan staat te meten, deze keer wèl zijn gang gaan terwijl ie hier toch zeker ook had moeten corrigeren "hij lag niet daar, maar hier" (foto 2 en 3)
https://tweakers.net/ext/f/GsdJ9oh7z0FWe2c4tpX89Q0b/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/w35qo9Qi4R0gxiM4bx4qJvZK/thumb.jpg

Daarnaast valt het in de opdracht 'vakwerk' erg op dat Nathan heel graag wil gaan cashen vóórdat iemand de oplossing van de puzzel vindt. Ze hebben nu al zo vaak 'fout' gestaan dat de kans groot is dat er bij een volgende wissel nog eens 500 of 1000 bij komt.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Maar nathan was de enige die gewoon 250 euro in de pot gooit ipv van naar "de mol" te gaan kijken. Compleet onnodig, en als programmamaker weet ik niet of ik hem als mol zou durven te selecteren.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Schildpadje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:18:
Maar nathan was de enige die gewoon 250 euro in de pot gooit ipv van naar "de mol" te gaan kijken. Compleet onnodig, en als programmamaker weet ik niet of ik hem als mol zou durven te selecteren.
250 euro voor een verstevigde dekmantel is niet veel.

• Rule
  • Laatst online: 10:53
Schildpadje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:18:
Een van de regels die ook altijd terugkomt:
de mol kan altijd geld uit de pot spelen
Om even follow the money te fucken natuurlijk..

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is inderdaad niet te hopen dat er straks nog een opdracht komt waarbij de mol even een flink deel uit de pot kan spelen. En daarmee zichzelf vrijwaren voor eerder binnengebrachte bedragen.

"Ja ik heb wel 2.500 ingebracht maar daar ook weer 1.500 van uit de pot gehaald."
Snap wel dat het gebeurd, maar voelt altijd onprettig aan als dat als strategie gekozen wordt.
Als mol zorg je ervoor dat er zo min mogelijk in de pot komt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-06 16:17
@Saffie_time Als Mol is je belangrijkste taak niet ontdekt worden. Geld is lastig soms aangezien je dan weer te snel ontdekt kan worden etc.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:27
Vind het eigenlijk wel fijn dat de mol af en toe geld binnen brengt, maar er altijd voor zal zorgen dat anderen zo min mogelijk inbrengen. Als de mol nooit voor geld zou gaan zou je altijd via individuele proeven en opgehaalde geldbedragen heel makkelijk kunnen ontcijferen wie de mol is.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Het zou mij niks verbazen als er volgende aflevering een opdracht komt die veel geld gaat kosten. Er zit best veel geld in de pot op het moment.

Dan is het in verhouding ook niet erg dat de mol wat geld in de pot heeft gebracht.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe meer in er overna denk hoe meer zeker ik ben dat Rob de enveloppen niet heeft verwisseld. Dat zou namelijk zinloos geweest zijn.

In de enveloppe met Rat zit het plus geld. Als hij die envelop van locatie zou verwisselen, bijvoorbeeld op de paal, dan hangt het plus geld op de paal en zou Buddy de Rat envelop op de paal zien hangen en dat doorgegeven hebben ipv op de deur. Pas nadat de locatie van de Rat enveloppe is vastgelegd heeft verwisselen pas zin om er zo voor te zorgen dat er min geld gepakt wordt.

• Saffie_time
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Tenzij de productie de geldbedragen op de originele plek heeft gehangen.
En dan is dus het wisselen van de locatie van een aantal enveloppen een heel goede strategie.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:37:
Hoe meer in er overna denk hoe meer zeker ik ben dat Rob de enveloppen niet heeft verwisseld. Dat zou namelijk zinloos geweest zijn.

In de enveloppe met Rat zit het plus geld. Als hij die envelop van locatie zou verwisselen, bijvoorbeeld op de paal, dan hangt het plus geld op de paal en zou Buddy de Rat envelop op de paal zien hangen en dat doorgegeven hebben ipv op de deur. Pas nadat de locatie van de Rat enveloppe is vastgelegd heeft verwisselen pas zin om er zo voor te zorgen dat er min geld gepakt wordt.
Volgens mij hadden de enveloppen die Nathan ophaalde, een andere maat dan de kaartjes waar de namen/woorden op stonden. De regie heeft volgens mij de naamkaartjes vervangen voor enveloppen. Dan heeft "een kaartje omwisselen" gevolg dat men uit gaat van verkeerde locaties ten opzichte van de enveloppen met geld.

Als de Mol dan weet waar geld en waar min geld zit, is het een kwestie van omwisselen en zorgen dat je de verkeerde locaties goed doorgeeft. :)

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-06 16:17
@Zenyatta Het waren ook andere enveloppen, aangezien ze blanco waren en er oorspronkelijk wat namen op stonden gedrukt ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zenyatta schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Volgens mij hadden de enveloppen die Nathan ophaalde, een andere maat dan de kaartjes waar de namen/woorden op stonden. De regie heeft volgens mij de naamkaartjes vervangen voor enveloppen. Dan heeft "een kaartje omwisselen" gevolg dat men uit gaat van verkeerde locaties ten opzichte van de enveloppen met geld.

Als de Mol dan weet waar geld en waar min geld zit, is het een kwestie van omwisselen en zorgen dat je de verkeerde locaties goed doorgeeft. :)
Ja dat lijkt me niet meer dan logisch dat de regie tussendoor de enveloppen vervangen heeft voor naamloze enveloppen. Dat is ook niet echt hetgeen waar het over gaat ;)

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03-04 07:34
13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Ja dat lijkt me niet meer dan logisch dat de regie tussendoor de enveloppen vervangen heeft voor naamloze enveloppen. Dat is ook niet echt hetgeen waar het over gaat ;)
Nee maar dat speelt zeker wel een rol. Als de Mol weet waar + en - geld in zit en hij wisselt een paar enveloppen van plaats, denken de kandidaten die na de Mol aan de beurt zijn te weten waar een aantal enveloppen met + geld hangen. Aangezien er daarna blanco enveloppen voor in de plaats komen zegt de locatie van een envelop dus niets meer. Wat dat betreft was als eerste gaan wel een sleutelpositie en handig om te mollen, niemand die zijn terugkoppeling van locaties van enveloppen kon controleren op 100% waarheid.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joster schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Nee maar dat speelt zeker wel een rol. Als de Mol weet waar + en - geld in zit en hij wisselt een paar enveloppen van plaats, denken de kandidaten die na de Mol aan de beurt zijn te weten waar een aantal enveloppen met + geld hangen. Aangezien er daarna blanco enveloppen voor in de plaats komen zegt de locatie van een envelop dus niets meer. Wat dat betreft was als eerste gaan wel een sleutelpositie en handig om te mollen, niemand die zijn terugkoppeling van locaties van enveloppen kon controleren op 100% waarheid.
Hoezo speelt locatie dan geen rol meer? Ik neem aan dat de regie niet opeens zelf enveloppen van locatie gaan wisselen. Dus ze vervagen de envelop met Rat door een envelop met geld. Ongeacht waar die envelop op dat moment hangt.

• Joster
13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Hoezo speelt locatie dan geen rol meer? Ik neem aan dat de regie niet opeens zelf enveloppen van locatie gaan wisselen. Dus ze vervagen de envelop met Rat door een envelop met geld. Ongeacht waar die envelop op dat moment hangt.
Als je hier vanuit gaat:
Saffie_time schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:03:
Tenzij de productie de geldbedragen op de originele plek heeft gehangen.
En dan is dus het wisselen van de locatie van een aantal enveloppen een heel goede strategie.
Kan het heel goed zijn dat kandidaten dus de verkeerde locatie hebben gehanteerd en die locatie dus niet zoveel meer zei.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joster schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Als je hier vanuit gaat:

[...]

Kan het heel goed zijn dat kandidaten dus de verkeerde locatie hebben gehanteerd en die locatie dus niet zoveel meer zei.
Dat laatste lijkt me sterk. Bij de uitleg van het spel wordt ook gezegd dat later verteld wordt welke enveloppen ze moeten ophalen. Bedragen lijken dus echt gekoppeld aan de naam van de envelop en niet de locatie.

Letterlijk wordt bij de uitleg gezegd: Waar het geld in zit vertel ik jullie later.

[Voor 8% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 14:21]

• Joster
13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Dat laatste lijkt me sterk. Bij de uitleg van het spel wordt ook gezegd dat later verteld wordt welke enveloppen ze moeten ophalen. Bedragen lijken dus echt gekoppeld aan de naam van de envelop en niet de locatie.

Letterlijk wordt bij de uitleg gezegd: Waar het geld in zit vertel ik jullie later.
Ik denk dat beide scenario's mogelijk zijn tbh, ik haakte ook in op een aantal andere posts hier die mijn richting op dachte.

Indien jouw scenario klopt zou de sleutelpositie voor de Mol wel eens de laatste verkenner kunnen zijn. Dan heeft 'iedereen' gezegd en bevestigd waar "Rat" hangt, hangt de Mol hem als laatste op een andere plek waarna er dus mingeld voor terug komt.

• Wylana
  • Nu online
Zenyatta schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Ik heb de youtube filmpje van Wouter gekeken en hij geeft duidelijk aan dat de locatie waar RAT hing anders is dan waar Nathan de blanco enveloppe pakte.

De ramen zijn namelijk anders.

De ramen bij Buddy (RAT) zijn langwerpig en de ramen bij Nathan zijn allemaal kleine vierkantjes. Dus Nathan staat heel ergens anders. Mijn inziens weet hij dit en is hij ook in mijn ogen de Mol.

bron: YouTube: De Mol Verwisselde Stiekem De Enveloppen!😱 - Wie Is De Mol 2020 Afle... (vanaf 10:00).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• GreatDictator
  • Registratie: februari 2004
Wat mij nog opviel bij de envelop-opdracht is dat Mil zo even met 4 zandkokers terugkwam. Als Mol lijkt me dat je dat niet doet, aangezien je dan de groep wel erg veel tijd geeft om enveloppen te gaan halen op het einde. Zeker aangezien de andere kandidaten er tot dan toe elk slechts 0 of 1 hadden teruggebracht, dus als zij er maar eentje had meegenomen, zou niemand dat verrassend hebben gevonden.

Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:20
GreatDictator schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:35:
Wat mij nog opviel bij de envelop-opdracht is dat Mil zo even met 4 zandkokers terugkwam. Als Mol lijkt me dat je dat niet doet, aangezien je dan de groep wel erg veel tijd geeft om enveloppen te gaan halen op het einde. Zeker aangezien de andere kandidaten er tot dan toe elk slechts 0 of 1 hadden teruggebracht, dus als zij er maar eentje had meegenomen, zou niemand dat verrassend hebben gevonden.
Of wetend dat je de enveloppen verkeerd hebt gehangen en ze zo meer tijd hebben om foute enveloppen te pakken :p (al is ze niet mijn mol)

• Joster
Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Ik heb de youtube filmpje van Wouter gekeken en hij geeft duidelijk aan dat de locatie waar RAT hing anders is dan waar Nathan de blanco enveloppe pakte.

De ramen bij Buddy (RAT) zijn langwerpig en de ramen bij Nathan zijn allemaal kleine vierkantjes. Dus Nathan staat heel ergens anders. Mijn inziens weet hij dit en is hij ook in mijn ogen de Mol.

bron: YouTube: De Mol Verwisselde Stiekem De Enveloppen!😱 - Wie Is De Mol 2020 Afle... (vanaf 10:00).
Grappig is wel dat die Wouter juist vermeld dat Rob de enige is die zaken van positie heeft kunnen wijzigen omdat de enveloppen vanaf Buddy iedere keer correct waren..

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:26
Je kan met een vrachtwagen vol met zand terugkomen, zolang de enveloppen zijn verplaatst heb je daar niets aan.

• Hogader
  • Nu online
Of juist wel.
Als Mol zal je waarschijnlijk weten welke enveloppen geld bevatten. Als je dan weet dat er nog maar 1 of 2 van de 5? bekend zijn is extra zand best effectief. Dit maakt de incentive hoger voor de laatste persoon om nog een keer naar binnen te gaan (zoals bijv Rob wil suggereren) en de kans is dan bijna 100% dat er een foutje enveloppe gepakt wordt.

Dus naast dat je de ideale kandidaat lijkt (veel zand), helpt het mogelijk ook in het verzamelen van -geld. Win-Win.
Mickey77 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Het is voor de programmamakers niet zo belangrijk dat de mol verborgen blijft voor de andere kandidaten. Iedere kandidaat die de mol heeft gevonden, blijft het spel meespelen tot het einde. Aan het eind heb je toch een finale met de mol, een winnaar en verliezer!

Wat veel belangrijker is voor de programmamakers, dat zijn de kijkcijfers. Dat betekent dat het voor de programmamakers veel belangrijker is dat de molloten thuis in het duister tasten. Dus een montage waaruit blijkt dat Buddy openlijk zit te mollen, geeft kijkers het gevoel dat hij geen mol kan zijn en dat is het gewenste effect. Het werkt: slechts 15% van de kijkers zit op Buddy
De Editors hebben meer dan voldoende beeldmateriaal om de afleveringen naar hun vorm te zetten. Dus daarvoor hoeven ze absoluut niks te doen. Echter voor de Mol zelf is het van belang dat hij niet ontdekt wordt door zijn mede kandidaten. (De editing zorgt wel voor het TV publiek). Die wil zich om die reden dus zo min mogelijk verdacht maken.

Dat slecths 15% op Buddy zit komt doordat we als kijker weten dat zijn 'Ik doe alles fout' biecht te maken heeft met het spel dat hij en Mil spelen. De andere kandidaten weten dit niet en zie je dus massaal iig een deel van hun stemmen op Buddy inzetten op dit moment.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Die beredenatie gaat mijn inziens niet op. Het kan heel goed in dezelfde ruimte zijn. De ramen bij Buddy zijn anders, maar in het shit van Buddy hangt er ook een envelop aan die deur. En dat de ramen bij het shit met Buddy er op de ene manier uitzien wil niet zeggen dat ze aan de andere kant van die kamer er net zo uit zien. Als je het close up shot van de enveloppe met 'Rat' vergelijkt met die waar Nathan de enveloppe pakt, zie je dat die locatie wel hetzelfde is. Er zit vogelpoep op het hout, en dat komt overeen. Dus de locatie is wel hetzelfde naar mij idee.

Vergelijk de plattegrond van dat gebouw maar met de beelden van Buddy en Nathan. Dan zie je dat het heel goed in dezelfde ruimte kan zijn. We zien een shot met buddy in het rechter gedeelte van die ruimte en Nathan links.

Nogmaals, al had Rob de enveloppe met Rat op een ander raam gehangen. Het blijft de enveloppe met Rat en dus de enveloppe met geld. Zolang de locatie van die envelop nog niet bekend is, heeft het verplaatsen van die envelop totaal geen zin. Het blijft de Rat envelop en het blijft dus de envelop waar geld in zit.
Joster schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat beide scenario's mogelijk zijn tbh, ik haakte ook in op een aantal andere posts hier die mijn richting op dachte.
Maar als de regie eigenhandig de enveloppen zou gaan verplaatsen dan wordt het hele spel omzeep geholpen en is de opdracht bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Dan is de regie de mol. Lijkt me niet dat dat tot de mogelijkheden behoort.

[Voor 24% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 15:26]

• Audiowaste
Laten ze ook zien dat Nathan daadwerkelijk een envelop pakt? Het kan heel goed zijn dat hij bij de goede envelop staat maar dat hij vervolgens toch een andere envelop pakt (die aan de andere kant in dezelfde ruimte).

• 13art

13art

Moderator Mobile
Audiowaste schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:18:
Laten ze ook zien dat Nathan daadwerkelijk een envelop pakt? Het kan heel goed zijn dat hij bij de goede envelop staat maar dat hij vervolgens toch een andere envelop pakt (die aan de andere kant in dezelfde ruimte).
Ja, je ziet hem de enveloppe pakken, maar goed hij kan zowel daarvoor, als daarna natuurlijk het één en ander verwisseld hebben.

Ik probeer uit alle macht de logica te begrijpen van als Rob de mol zou zijn en in het begin enveloppen van plek verwisseld zou hebben (en dus dan blijkbaar ook de enveloppe Rat) en waarom dit dan een negatief effect zou hebben, maar het lukt me nog niet echt. Kan iemand me dat duidelijk uitleggen? Want ik veel youtube-wie-is-de-mol-evaluaties komt dit wel naar voren. Dus er zal een logica achter zitten. Ik zie hem alleen niet.

Mag in een PM wat mij betreft, anders loopt dit topic zo vol met berichten heen en weer sturen.

[Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 16:45]

• sebastiaan89
  • Laatst online: 29-05 16:23
Volgens mij zei Rik toen hij de goede enveloppen bekend maakte letterlijk het volgende:
"Het geld hangt op de originele plek van de volgende namen...()"

In die logica loont het dus om de originele enveloppen te verplaatsen, want dan hangt op de plek waar de kandidaten denken dat "Rat" hangt dus ineens -Geld.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Hier nog een analyse van de enveloppen opdracht
https://www.telegraaf.nl/...er-verraadt-wie-de-mol-is

De regie heeft een stuk van de route die Rob volgde eruit geknipt, volgens deze video. Dat is het moeilijke, de montage knipt er zoveel dingen uit je weet nooit precies hoe het zit.

• 13art

13art

Moderator Mobile
sebastiaan89 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:46:
Volgens mij zei Rik toen hij de goede enveloppen bekend maakte letterlijk het volgende:
"Het geld hangt op de originele plek van de volgende namen...()"
Als dat zo is (ga het meteen nakijken) dan is het inderdaad logisch om als eerste te gaan. Dan kan ik hem volgen.

edit:
Er wordt letterlijk gezegd: "Nathan, jij mag zo, op aanwijzen van de groep het dorp in. En je mag de enveloppen ophalen die liggen op de plekken waar eerst de kaartjes lagen van Rat, Heinz, Vriendlief, Daisy, Lukie4".

Er wordt dus niets gezegd over een originele plek...

[Voor 26% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 17:25]

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 02-06 11:39
'waar eerst de kaartjes lagen', dat kan ook betekenen: voordat ze waren verwisseld.

• 13art

13art

Moderator Mobile
SpeedQber schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:28:
'waar eerst de kaartjes lagen', dat kan ook betekenen: voordat ze waren verwisseld.
Het zou misschien kunnen, maar ik vind dat wel wat ver gezocht. Dat zou het spel er ook niet leuker op maken als de regie met dit soort vage omschrijvingen komt.

[Voor 3% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 17:33]

• drooger
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Het zou misschien kunnen, maar ik vind dat wel wat ver gezocht. Dat zou het spel er ook niet leuker op maken als de regie met dit soort vage omschrijvingen komt.
Aangezien er al meerdere mensen van mening zijn dat het zo ook bedoeld wordt, vind ik het wel meevallen met hoe ver gezocht het is.

Rob is sowieso het meest verdacht als je de montage bekijkt.
Hij is de enige die aan lijkt te geven op een bepaalde positie te willen starten, vindt 0 zandkokers en staat op een van de meer bijzondere posities in de opdracht. (in het midden kan je het minst, meeste kan je aan het begin of als laatst)

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• 13art

13art

Moderator Mobile
drooger schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:14:
[...]

Aangezien er al meerdere mensen van mening zijn dat het zo ook bedoeld wordt, vind ik het wel meevallen met hoe ver gezocht het is.

Rob is sowieso het meest verdacht als je de montage bekijkt.
Hij is de enige die aan lijkt te geven op een bepaalde positie te willen starten, vindt 0 zandkokers en staat op een van de meer bijzondere posities in de opdracht. (in het midden kan je het minst, meeste kan je aan het begin of als laatst)
Ben het met je eens dat Rob verdacht is.
Echter de interpretatie dat er wordt bedoeld 'de plekken waar de enveloppen origineel lagen' heb ik niet eerder in die woorden gehoord. Maar goed, ik zal wel eigenwijs zijn... 8)7

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 11 jaar hier

In beide scenario's valt er gewoon te mollen, en in beide situaties kan je andere conclusies trekken.
Als je aanneemt dat de crew de nieuwe enveloppen op de plekken hangt waar de kaartjes oorspronkelijk hingen, en dat zou best kunnen, dan is Rob in een voordelige situatie.
Als je aanneemt dat de crew de nieuwe enveloppen op de plekken hangt waar de kaartjes inmiddels hangen, en dat is ook goed mogelijk, dan is Claes in een voordelige situatie.

Als je aanneemt dat de mol in de voordelige situatie wil zitten lijkt het aannemelijker dat de crew het eerste doet, aangezien Claes er uit is en het gek zou zijn dat de mol niet in een voordelige situatie komt. Maar duidelijk wordt het toch niet.

En Nathan kan natuurlijk ook gewoon doen wat ie wil.

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• SmurfLink
  • Niet online
13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Maar denk het eens vanaf de andere kant... waarom zou hij vermelden waar "eerst " de kaartjes lagen... als het gaat om de huidige plek? Dat is niet logisch.. dan zou er gewoon gezegd worden Op de plek waar kaartje rat lag. Maar er wordt gezegd op de plek waar eerst kaartje rat lag, cq de originele plek voor het spel begon. Dus voor mij gaf dat juist de doorslag dat er dus verschillende enveloppen verplaatst zijn... en dat moet iemand gedaan hebben... en er is 1 persoon waar we een aardig gat in de montage van hebben, die als eerste naar binnenging waardoor de rest allemaal bevestigde wat het beeld was nadat hij er was geweest...

/heleergeRobtunnel

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja omdat het gewoon een goede Nederlandse zin is.

Als ik tegen jou zeg: je vind een envelop met geld, daar waar je auto eerst stond. Ga je dan er vanuit waar jij je auto voor het laatst hebt neergezet of waar je auto een paar plekken daarvoor stond (even stom voorbeeld maar goed)? Ik ga er dan vanuit waar je auto voor het laatst stond maar wat nu vervangen is door een envelop met geld.

Het is op meerdere manieren te interpreteren. Maar voor mij slaat dat 'eerst' op 'waar voor het wisselen de enveloppen met de namen **** hingen'. Maar er is, zoals jij al aangeeft, ook wat te zeggen voor waarom hij niet gewoon het woordje 'eerst' weg liet in de zin. Dan klopte de zin ook. Maar de invulling van het woordje 'eerst' maakt deze discussie. We zullen het wel zien in de laatste aflevering. Ik snap nu in ieder geval dat het om het woordje 'eerst' draait. Dat kwam uit meerdere uitleggen niet (goed) naar voren.

[Voor 38% gewijzigd door 13art op 18-02-2020 09:47]

• Chloortablet
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 21:49

Chloortablet

Atoomnummer 17

Dit bericht bekijken op Instagram

24.02 #widm #wieisdemol

Een bericht gedeeld door Wie is de Mol? (@wieisdemol.avrotros) op 20 Feb 2020 om 11:00 (PST)

Iemand? 8)7

• sebastiaan89
Dit zijn nog eens hints waar je wat mee kan! :X

[Voor 4% gewijzigd door sebastiaan89 op 21-02-2020 08:30]

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:39
Haha, ze weten de boel wel te hypen.. Maandag alle stations in Nederland eens af ;)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:35

ralpje

Deugpopje

Rob310 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:36:
Ik ben er uit en ga definitief voor Nathan als de Mol.
Geconcentreerd op de 'telefoon opdracht' en heb samen met mijn vrouw het volgende gevonden:

Bij de eerste afstandsmeting corrigeerd Nathan Buddy, nog voordat Mill dat doet. Hij zegt: "weet je het zeker? Hij lag hier." (Foto1)

[Afbeelding]

Bij de tweede telefoon bukt Nathan zich recht naar voren om de telefoon op te pakken maar laat Buddy, die nu wéér náást Nathan staat te meten, deze keer wèl zijn gang gaan terwijl ie hier toch zeker ook had moeten corrigeren "hij lag niet daar, maar hier" (foto 2 en 3)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast valt het in de opdracht 'vakwerk' erg op dat Nathan heel graag wil gaan cashen vóórdat iemand de oplossing van de puzzel vindt. Ze hebben nu al zo vaak 'fout' gestaan dat de kans groot is dat er bij een volgende wissel nog eens 500 of 1000 bij komt.
Grappig, ik ga op basis van die opdracht juist voor Rob. Waarom?
* Er is één fout gemaakt met een telefoonnummer. Eén meter verschil. Bij die meting waren drie mensen betroken: Rob aan één kant en twee anderen (ben even kwijt wie. Nathan en Buddy?) aan de andere kant. Nathan en Buddy kijken op elkaars vingers en kunnen dus niet makkelijk mollen. Rob staat alleen en kan dat dus wel.
* Er is maar één fout gemaakt. Als die fout gemaakt is aan het 'einde' van die meting, moet de volgende meting ook één meter verschillen. Dat is niet het geval. Die fout is dus gemaakt aan het beginpunt van die meting (en ná het meten van de opdracht daarvoor). Rob staat op dat beginpunt.

365Dude - Strava

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

ralpje schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:10:
[...]
Rob staat op dat beginpunt.
Maar hij krijgt de aanwijzing van WAAR dat beginpunt precies is, van Buddy. Dus hij is niet de enige die het beginpunt bepaalde ;-)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Maar Buddy is niet de mol, dus dat kunnen we vergeten :+

365Dude - Strava

• Saffie_time
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Op maandag is inderdaad wel een heel rare dag...
Ik kan er geen chocolade van maken anders dan dat het het NS-signaal op Schiphol is.

[Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 21-02-2020 10:31]

• sebastiaan89
Hoezo Schiphol? Is dit niet gewoon het algemene NS signaal?

• Saffie_time
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Die blijken écht anders te zijn ja.

• sebastiaan89
Krijg nou wat, weer wat geleerd :+

[Voor 6% gewijzigd door sebastiaan89 op 21-02-2020 11:02]

• Audiowaste
Miljuschka zit nog in Mexico, komt die misschien maandag terug?

• Rob310
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-05 15:00

Rob310

kermisfanaat

Nog niet eens zo'n gekke gedachte. Op het parkeerterrein was ook een straatnaam met " wie is de Mol 2020 SPOOR " :Y

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Niek_f
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-03 20:40
ik weet wie de mol is.
Mijn moeder is Chinese tolk en op de waaiers staat wie de mol is :+
hierdoor wel helaas minder leuk om te kijken aangezien ze het al hebben weggeven.
ik ga het nog niet verklappen als je wil weten wie stuur maar pm.

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, tijdens de aflevering van afgelopen week viel mij het volgende op:
Als de de alflevering terug kijkt en op 41:10 zegt Miljuschka "Dat "Nat007" Nathan is en dat "Moeder Mol", dat ik dat ben". Daarna krijgen we meteen de volgende scene in beeld, we mogen de reacties blijkbaar niet zien van de regie.

Zegt ze daarmee dat ze moeder mol is om dat ze Buddy zo opstookt om zich voor te doen als mol, of zegt ze hier mee de mol te zijn?

In de Wie is de Mol van vorig jaar gaf de mol een hint, terwijl ze ook echt de Mol bleek te zijn!

-----------------------------------------------

Daarnaast zegt Buddy Leonie te verdenken als mol vanaf aflevering 1 en ook op haar te stemmen. Hij en Leonie zitten nog steeds in de game, toeval?

• drooger
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Niek_f schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:54:
ik weet wie de mol is.
hierdoor wel helaas minder leuk om te kijken aangezien ze het al hebben weggeven.
Je kan het ook gewoon in spoiler tags zeggen. ;)
Bovendien kan je er vanuit gaan dat de redactie rekening houdt met Nederlanders die Chinees kunnen. Vandaar dat er enorm veel "hints" in die opdracht zitten en waarschijnlijk de echte hint buiten beeld gehouden wordt.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
ik weet wie de mol is.
Alle waaiers staan hier al vertaald in het topic en wat je zegt klopt voor geen meter. Er staan wat vage teksten op maar niet precies wie de mol is. Alsof ze dat er gaan opzetten met de gedachte dat niemand in Nederland Chinees spreekt..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Niek_f
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-03 20:40
Uhm op Google translate ja.
Er staat letterlijk hier is de mol en dan zie je rob daar.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Dat met die spoiler-tags was te ingewikkeld?
Anyway, er zin nog veel meer mensen die Chinees spreken / lezen in Nederland en nog niemand heeft gezien wat jouw moeder blijkbaar heeft gezien.
Dus óf jouw moeder is slimmer dan de rest, óf je moeder heeft het fout.

[Voor 71% gewijzigd door ralpje op 22-02-2020 11:49]

365Dude - Strava

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-06 14:32
Die hint is hier zelfs al voorbijgekomen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:43
Royeboi schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:49:
Die hint is hier zelfs al voorbijgekomen.
ik ben wel benieuwd, heb je de betreffende post? :) Weet zeker dat Robje de Mol is maar bevestiging kan nooit kwaad :*)

Hoi :)

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:06

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ik weet wie de mol is.
Er stond een hoop op de vlaggen wat er op leek, zoals "Nathan zit in Wie Is De Mol", ze hebben het moedwillig verwarrend gemaakt. En ik denk (!!!) dat ze niet de belangrijkste vlag in beeld laten komen. Could be wrong natuurlijk.Of weet je moeder echt 100% zeker dat het op die waaier staat?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True