Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie is... de Mol? 2020 NL Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 21:11

Leeg - Sinds 20180907

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-01 14:29
Maar volgens mij zijn Jan en Kees Tol ook gewoon vertrouwenspersonen. Dus dit is niet heel gek allemaal toch? Ze doet het wat klungelig maar er is niet veel info uit te halen

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:18

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Mrjraider schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:17:
Vrijwel iedereen zet zijn vrijstelling in en beide zwarte vrijstellingen erin. Jongens dat is geen spel spelen. :? Zoiets bewaar je toch voor verderop in het spel? Of zeg ik wat vreemds.
Daar heb je gelijk in, aan de andere kant snap ik iig wel dat de zwarte vrijstelling wordt ingezet (dat iedereen zijn groene vrijstelling inzet snap ik minder).
Aan tafel is immers al (soort van) duidelijk geworden dat een hele grote groep een groene vrijstelling heeft gekregen en iig een enkeling de zwarte vrijstelling.

Vanuit het oogpunt van degene die de zwarte vrijstelling heeft (en inzet): Logisch, die denkt dat er heel veel zijn met een groene vrijstelling die ze mogelijk in gaan zetten. Dus ook een (veel) grotere kans om eruit te vliegen, omdat er veel spelers veilig zijn.
Vanuit de groene vrijstelling snap ik het minder, want die weten ook dat die zwarte vrijstelling er is, en simpel geredeneerd (zoals hierboven) deze ook wel ingezet zou kunnen gaan worden.
Was voor de zwarte vrijstellingsmensen natuurlijk wel een uitgelezen moment om met elkaar een groepje te vormen, en 1-voor-1 de zwarte vrijstellingen te gebruiken. 1-tje was er bekend, die anderen hadden diegene kunnen aanspreken en zo met elkaar in overleg deze dingen gaan gebruiken.

Aan de andere kant, waarom zo open in het begin van het spel, stel dat ik een zwarte vrijstelling had gekregen, en ik hoorde van 2 mensen al dat er een groene vrijstelling in zat, dan had ik ook gezegd een vrijstelling te hebben. Helemaal niet verdacht, want is net als ieder ander (tot dan toe).
shoombak schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:56:
Kon er maar moeilijk inkomen, die eerste opdracht vond ik sowieso niks, met ook nog voor iedereen een vrijstelling. Verder zitten er weinig interessante kandidaten tussen en erger ik me nu al kapot aan die donkere dame, de manier waarop ze die lepel vasthield :')
Ik denk dat dit o.a. als redenen heeft:
1. Ze hopen dat zo op basis van deze eerste opdracht groepjes ontstaan (een logisch groepje was die met de zwarte vrijstellingen geweest, nadat 1-tje had benoemd dat die er 1 had)
2. Het geeft voor de eerste ronde(n) mogelijk een verwarrend beeld over 'de mol', omdat sommigen doorgaan ivm een vrijstelling. Maar ook (afhankelijk van de aanwezige zwarte vrijstellingen) de situatie dat niemand nog veilig is.
3. Ieder seizoen wordt in het begin nog wel (veel) informatie met de groep gedeeld, ze proberen er zo voor te zorgen dat men nu al leugentjes toepast en geheimen heeft voor elkaar, dat maakt het natuurlijk voor een mol ook gemakkelijker wanneer later geheimen uitkomen.

Als je nu kijkt naar Buddy, die niet eerlijk is over de gekozen deur, Leonie komt daar (doordat ze van een andere kandidaat informatie krijgt) achter en vertrouwd nu Buddy al niet. Zelfde krijg je straks wanneer er (voor zover de kandidaten, behalve die met zwarte vrijstellingen) bij een volgende test weer zwarte vrijstellingen worden ingezet. Waar komen die dan ineens vandaan? Zoals gezegd denk ik dat het vooral een manier is om gelijk al de boel op scherp te zetten dat kandidaten elkaar niet vertrouwen.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-01 11:48

Mystikal

It never hurts to help

Ik meld me ook even! Ik vond de openingsscène behoorlijk indrukwekkend!

Basement Bios ---- Exo-S

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:14
Vanuit de groene vrijstelling snap ik het minder, want die weten ook dat die zwarte vrijstelling er is, en simpel geredeneerd (zoals hierboven) deze ook wel ingezet zou kunnen gaan worden.
Was voor de zwarte vrijstellingsmensen natuurlijk wel een uitgelezen moment om met elkaar een groepje te vormen, en 1-voor-1 de zwarte vrijstellingen te gebruiken. 1-tje was er bekend, die anderen hadden diegene kunnen aanspreken en zo met elkaar in overleg deze dingen gaan gebruiken.
Wacht, is dat echt zo openlijk gezegd? Ik meende dat enkele mensen zeiden dat ze een vrijstelling hadden, jokers of niets. :O Zwarte vrijstelling moet je nooit noemen, dat is je beste (geheime) wapen ooit.

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Je mag toch hopen dat de deelnemers zo snugger zijn dat als zij voor zo'n simpele opdracht een vrijstelling krijgen, ze ook inschatten dat er zwarte vrijstellingen in het spel kunnen zijn.
Zeker nadat iemand nog in een groepsgesprek het over een zwarte vrijstelling heeft.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• Lanfear89
Aha, ja dat is het em nou net, wij zien dat iedereen een (zwarte) vrijstelling heeft gekregen, maar kandidaat weet je alleen wat je zelf hebt en moet je het verder doen met wat anderen zeggen. Als anderen beweren jokers te hebben, ze het verkeerde kistje hadden of simpelweg niks loslaten dan blijft het alsnog gissen.

Vrijstellingen branden je zoiezo in de hand lijkt me, die wil je niet bewaren. In het begin heb je vrijwel geen informatie dus ben je voornamelijk aan het gokken, als je dan naar huis gaat met een vrijstelling op zak kan je jezelf wel voor de kop slaan, groen of zwart.

De groene vrijstellingen waren wat dat betreft niet het interessante gedeelte van deze opdracht imo, de kans dat die geldig bleven was nihil. Met 2 keuzes zal ongeveer de helft van de kandidaten groen kiezen, andere helft zwart. Stel dat slechts 2 mensen per kant succesvol zijn dan heb je nog steeds 2 zwarte vrijstellingen in het spel. Reken er maar op dat die gelijkt gecashed worden. De vraag is eerder of ze allemaal tegelijk worden gecashed of niet.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15:25
Op de telefoon staat 18:10. In minuut 18 en 10 seconden zien wij bestek in beeld en we zagen ook 29 Mei op de telefoon. Op die dag startte het nieuwe kookprogramma van Miljuska :D

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-01 09:43
CryptoNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:42:
Op de telefoon staat 18:10. In minuut 18 en 10 seconden zien wij bestek in beeld en we zagen ook 29 Mei op de telefoon. Op die dag startte het nieuwe kookprogramma van Miljuska :D
https://www.culy.nl/inspi...-miljuschkas-food-trucks/

• drooger
  • Laatst online: 13:37

drooger

Falen is ook een kunst.

En dat terwijl ze in een truck opgesloten zat, mooi gevonden :D

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• Chillz
Ja, 29 mei 2015

:/

Leeg - Sinds 20180907

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 27-01 14:04

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

29 mei is ook de verjaardag van haar beruchte oom.

Als er een aflevering met "neus" in de titel langs komt, dan weten we genoeg ;)

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:44 (26%)

Such Heroic Nonsense

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

CryptoNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:42:
Leuk gevonden, maar what about the woensdag?

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zou toch wat zijn. De Mol en De Neus in één familie :+

At the end of the line a survivor will be born

• Imnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:24

Imnoa

Noobmaster69

Topicstarter
Is het aanmaken van een online spreadsheet waar iedereen zijn/haar hints per deelnemer in kwijt kan een idee?

(Elke deelnemer een eigen tabblad waar iedereen zijn hints in kwijt kan, eventueel met een "probability" en bron erachter?)

Poll: Spreadsheet met hints per deelnemer maken?
Ja
Nee
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402383&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

민족의 위대한 태양

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 27-01 14:04

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Hmm, als we kijken wat er op 29 mei 2019 is gebeurd, dan is dat verrekte weinig.

Peggy Stewart (Amerikaans actrice) is overleden. Tevens is het Wereld Gezonde Spijsverteringsdag.

De enige connectie met WIDM die ik kan vinden, is een vage: Sparta promoveerde die dag naar de Eredivisie... Sparta is van oudsher de club van Nathan Rutjes.

Als we het jaartal loslaten, dan komt er al meer naar voren, zoals de connecties die ik hierboven noemde.

Such Heroic Nonsense

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
De opnames waren wellicht ook gewoon in die periode en hoeven we niks achter de datum te zoeken. :P

• Lanfear89
Zoiezo moet je niet te veel buiten het programma zoeken. Het is altijd een directe hint naar een verjaardag, sterrenbeeld, naam, positie etc. Verwijzingen naar een familielid of de start van een of ander programma welke door de kandidaat gepresenteerd word en dergelijke is gewoon te ver gezocht, alles wat via via .. via? een hint zou zijn moet je niet meenemen.

Stel nou bijvoorbeeld, dat nou bij elke aflevering op zeg 10:07 (de verjaardag van) Miljuschka of een afbeelding van de mol in beeld is dan zou je dat als een hint kunnen zien. Maar via via zoals bijvoorbeeld 27:06, wat naar Nathan zou verwijzen via de oprichting van Roda JC waar hij ooit heeft gespeeld is gewoon niet te doen en veel te vaag.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik zoek sowieso niets meer achter welke hint dan ook die op tv komt. Vorig jaar zaten er een paar hint in die overduidelijk naar iemand anders dan de mol wezen. Dat maakt voor mij in ieder geval dat er geen lol meer aan het analyseren van hints is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Exocet
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:12:
Ik zoek sowieso niets meer achter welke hint dan ook die op tv komt. Vorig jaar zaten er een paar hint in die overduidelijk naar iemand anders dan de mol wezen. Dat maakt voor mij in ieder geval dat er geen lol meer aan het analyseren van hints is.
Klopt, mensen gaan inderdaad weer helemaal los op allerlei vergezochte verwijzingen, maar in de afgelopen jaren is gebleken dat er amper hints zijn die echt naar de mol wijzen. Alle molacties van de mol komen gewoon niet in beeld. Ik kijk veel meer naar reacties en gedragingen, daarmee kun je hopelijk dan wel wat mensen wegstrepen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat er nog niet iemand een AI-model heeft opgetuigd. :+

Dat vervolgens alle hints/tips/aanwijzingen uit de afgelopen 20 jaar analyseert en dit vergelijkt met alle eliminatierondes, afvallers, en uiteindelijke winnaars.

Dat moet toch makkelijk kunnen?

Of... O-) ;w

Mooie Plaatjes   

• jbdeiman
  • Nu online
miicker schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:12:
Tjah, maar of het overduidelijke hints zijn die niet naar de mol wijzen, of dat het gewoon beelden zijn waar wij een hint achter zoeken/ in zien, is dan ook niet duidelijk.

Er zullen zeker bewuste hints in zitten naar de Mol, wellicht ook onbewuste soms, maar ik zou het (gezien de aard van het spel/ het programma) nogal bijzonder vinden als ze er echt bewuste verwijzingen in stoppen naar bepaalde kandidaten die niet de Mol zijn, anders dan een aanwijzing in de opening van de afvaller.

• miicker
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Tjah, maar of het overduidelijke hints zijn die niet naar de mol wijzen, of dat het gewoon beelden zijn waar wij een hint achter zoeken/ in zien, is dan ook niet duidelijk.

Er zullen zeker bewuste hints in zitten naar de Mol, wellicht ook onbewuste soms, maar ik zou het (gezien de aard van het spel/ het programma) nogal bijzonder vinden als ze er echt bewuste verwijzingen in stoppen naar bepaalde kandidaten die niet de Mol zijn, anders dan een aanwijzing in de opening van de afvaller.
Er zaten tal van verborgen hinst naar veschillende deelnemers. De meest opvallende vond ik dit naar Sinan:
CryptoNL in "Wie is... de Mol? 2019 NL"
Bij mij doen de afbeeldingen het niet meer, maar als ik het me goed herinner stond bij de eerst genoemde tijd het woord "De mol" in beeld, en de tweede twee tijden was Sinan in beeld.

Dit soort verkapte hint naar iemand die later niet de mol blijkt te zijn zorgt er bij mij voor dat ik geen enkele hint meer serieus neem.

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 27-01 18:19
Ik ben ook een trouw kijker van 'Wie is de Mol'. Ik ben echter wel een kijker die weinig door heeft van eventuele hints en ik vind iedereen ook even verdacht. Ook weer bizar om te zien hoe iedereen het spel start. Zoveel mogelijk liegen en alles proberen te saboteren. Ik moet zeggen dat ik dat wel een beetje jammer vind, want je kan het nauwelijks een strategie meer noemen als iedereen het al doet.

• Exocet
  • Niet online
Goelan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:
Ik ben ook een trouw kijker van 'Wie is de Mol'. Ik ben echter wel een kijker die weinig door heeft van eventuele hints en ik vind iedereen ook even verdacht. Ook weer bizar om te zien hoe iedereen het spel start. Zoveel mogelijk liegen en alles proberen te saboteren. Ik moet zeggen dat ik dat wel een beetje jammer vind, want je kan het nauwelijks een strategie meer noemen als iedereen het al doet.
Dan moet je wellicht eens "De Mol" gaan kijken, de Belgische variant. Daar is het spel leuker om te volgen omdat de kandidaten daar wel het geld verdienen belangrijk vinden.
Persoonlijk vind ik daar de opdrachten over het algemeen interessanter. Ze gaan wat verder in het fysieke en ook veel leuke psychologische opdrachten.

Exocet wijzigde deze reactie 15-01-2020 12:52 (9%)

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 27-01 18:19
Exocet schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Dan moet je wellicht eens "De Mol" gaan kijken, de Belgische variant. Daar is het spel leuker om te volgen omdat de kandidaten daar wel het geld verdienen belangrijk vinden.
Persoonlijk vind ik daar de opdrachten over het algemeen interessanter. Ze gaan wat verder in het fysieke en ook veel leuke psychologische opdrachten.
Bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

• Rule
Goelan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:
Dit stoort mij ook enorm. Het lijkt wel alsof iedereen voelt alsof ze de mol moeten spelen. Het is zo dom, als iedereen nou gewoon eens eerlijk tegen elkaar is. Dan is het ontzettend moeilijk voor de mol.

Ja ik snap het, het is een spel en je ziet de rest als compititie.. Maar het maakt het spel ook gewoon een stuk leuker als iedereen zijn best doet en een keertje eerlijk begint. |:( |:(

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15:28
https://www.nu.nl/media/6...a-wie-is-de-mol-niet.html
Miljuschka Witzenhausen heeft de uitnodiging om deel te nemen aan Wie is de Mol? meerdere malen afgeslagen, omdat ze het tv-programma niet kende. Dat zegt de presentatrice in een interview in Grazia.

"Toen mijn vriend dat hoorde zei hij: 'Wat heb je nou gedaan?! Dat is mijn favoriete programma, dat mag je echt niet laten lopen!' Dus ik zei nog: 'O, sorry.' Maar aan de hand daarvan heb ik dit seizoen dus - gelukkig - wél ja gezegd."
'O, sorry' _O-

• Chillz
Toch vreemd he
Een programma bestaat 20 jaar (21 als je Belgie meetelt); Er zijn meerdere internationale versies; Wint prijzen; Breekt kijkcijferrecords

En toch zijn er nog mensen die het kennen.
Ik ken genoeg mensen die het niet kijken, maar die weten dan alsnog wel ongeveer wat het inhoud.

Zeker voor mensen die zelf ook in die 'business' zitten, lijkt me dat best vreemd

Leeg - Sinds 20180907

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Crazy D

I think we should take a look.

Chillz schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:59:
Toch vreemd he
Een programma bestaat 20 jaar (21 als je Belgie meetelt); Er zijn meerdere internationale versies; Wint prijzen; Breekt kijkcijferrecords

En toch zijn er nog mensen die het kennen.
Ik ken genoeg mensen die het niet kijken, maar die weten dan alsnog wel ongeveer wat het inhoud.

Zeker voor mensen die zelf ook in die 'business' zitten, lijkt me dat best vreemd
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gezien (en nu dit jaar gaan kijken omdat ie bovenaan op NLZiet.nl stond :P) en ik had het letterlijk nog nooit gezien voor die tijd, en ook werkelijk geen flauw idee wat het inhield :X

Exact expert nodig? itwize.nl

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:44
Rule schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Dit stoort mij ook enorm. Het lijkt wel alsof iedereen voelt alsof ze de mol moeten spelen. Het is zo dom, als iedereen nou gewoon eens eerlijk tegen elkaar is. Dan is het ontzettend moeilijk voor de mol.

Ja ik snap het, het is een spel en je ziet de rest als compititie.. Maar het maakt het spel ook gewoon een stuk leuker als iedereen zijn best doet en een keertje eerlijk begint. |:( |:(
Dat is het grote nadeel van semi-bekende Nederlanders in het spel. Hun doel is niet zoveel mogelijk geld in de pot en dat winnen, maar zo veel mogelijk schermtijd krijgen door verdachte dingen te doen en zo lang mogelijk in het spel te blijven. Dat is namelijk goed voor je carrière (hoeveel mensen er tegenwoordig niet aangekondigd worden met "Bekend van Wie is de Mol"...) en levert je daardoor uiteindelijk het meest op.

• Crazy D

Crazy D

I think we should take a look.

Thy... schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:13:
Dat is het grote nadeel van semi-bekende Nederlanders in het spel.
Ik ken er 3 :X (waarvan 1 dus naar huis...) Misschien ben ik te laat ingestapt met kijken :D

Crazy D wijzigde deze reactie 16-01-2020 12:41 (5%)

Exact expert nodig? itwize.nl

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Ik ken er 3 :X (waarvan 1 dus naar huis...) Misschien ben ik te laat ingestapt met kijken :D
Dat is precies het punt; na dit seizoen ken je ze allemaal, en is WidM dus een carrièreboost ;)

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is precies het punt; na dit seizoen ken je ze allemaal, en is WidM dus een carrièreboost ;)
Dat zei Anita ook min of meer bij haar exit-gesprek. Zij had het wat minder nodig dan de rest.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:18
mrwolf schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Yep, zo las ik gisteren dat Nikkie een transgender is. Voor WIDM had ik gezegd: Nikkie wie? Nu zeg ik: Ah, die persoon deed ooit mee aan WIDM, verder overigens geen idee wat ze uitvoert.

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:18
zacht schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Yep, zo las ik gisteren dat Nikkie een transgender is. Voor WIDM had ik gezegd: Nikkie wie? Nu zeg ik: Ah, die persoon deed ooit mee aan WIDM, verder overigens geen idee wat ze uitvoert.
Precies :) Ik heb ook geen idee wie het is/was en wat ze doet en waar ik haar van moet kennen maar door WIDM wist ik het.

Overigens ook eens met de stelling dat dit programma vol hints zit en er voor iedere kandidaat wel een goede verklaring is te vinden waarom hij/zij de mol is. Daarvoor kijk ik dus niet, vind het gewoon leuk om te kijken :)

Hoi :)

• shdx
  • Laatst online: 13:56
Shadow_Agent schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:20:
Dat is het grote nadeel van semi-bekende Nederlanders in het spel. Hun doel is niet zoveel mogelijk geld in de pot en dat winnen, maar zo veel mogelijk schermtijd krijgen door verdachte dingen te doen en zo lang mogelijk in het spel te blijven. Dat is namelijk goed voor je carrière (hoeveel mensen er tegenwoordig niet aangekondigd worden met "Bekend van Wie is de Mol"...) en levert je daardoor uiteindelijk het meest op.
Zit misschien wat in, maar jezelf verdacht gedragen is juist ook een goede tactiek, bekende NLer of niet. Zolang er mensen denken dat jij de mol bent en actief op jou stemmen, heb je dus meer kans te overleven.

• GreatDictator
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:40
shdx schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Zit misschien wat in, maar jezelf verdacht gedragen is juist ook een goede tactiek, bekende NLer of niet. Zolang er mensen denken dat jij de mol bent en actief op jou stemmen, heb je dus meer kans te overleven.
Mee eens, het komt voort uit de opzet van het spel. Als de rest van de kandidaten weten dat jij de mol in elk geval niet bent, sta je op een achterstand.

Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

En aflevering twee is begonnen :)

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:01
Iemand al de landen in licht groen/donker groen op een rijtje gezet?

• babbelmb
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
FoxLenny schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:17:
Iemand al de landen in licht groen/donker groen op een rijtje gezet?
Dat zijn de landen waar widm is geweest in het verleden

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:41

l3art

Moderator Mobile
Meer mensen die het vreemd vonden dat zo vaak dat taxi bordje met de scrollende tekst 'wie is de mol' in beeld kwam?

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 27-01 22:24
Uhm nee

Stop chasing the dream, you're already living it

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:08

Vos

AFCA

Die opdracht met die taxi's leek mij echt onmogelijk. Ik vond hem vrij vervelend.

• FoxLenny
babbelmb schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:30:
[...]

Dat zijn de landen waar widm is geweest in het verleden
Ah, dankje! Het is dan wel een jubileum seizoen, maar tot nu toe zijn er best veel dingen die terug blikken op de vorige seizoenen. Zou daar nog een gedachte achter zitten?

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Speel niet op de app, maar ik zeg Johan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:39:
Die opdracht met die taxi's leek mij echt onmogelijk. Ik vond hem vrij vervelend.
Die laatste opdracht ook, je zag na twee minuten al dat het niet ging lukken.
En uiteraard degene die verdacht werd gemaakt is er nu uit.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Veel opdrachten vanavond die uit zichzelf al chaos brengen, vanwege dat je met veel mensen de opdracht uit moet voeren.
Komt de gebruikelijke portofoon chaos bij, ideaal voor de regie om de kijker weinig wijzer te maken. Voor nu is het nog spreiden.
Buddy en Johan voor nu. Leonie zou misschien ook nog kunnen, maar ik denk dat die nu gebruikt wordt door de regie om je op het verkeerde been te zetten.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

In die taxi opdracht: hadden die telefoons geen internet? Google Translate en klaar...
Dan die opdracht me die kleuren. Volgens mij waren er plaatjes. Het in elkaar zetten van een ikea bed bestaat ook uit plaatjes en daar komt vrijwel 90% van de mensen uit maar in WIDM komt er dus niemand uit?

Die park opdracht was wel bijzonder en in MolTalk hadden ze wel gelijk, je had toch ook kunnen gaan rijden en dan zie je vanzelf wat je tegenkomt? Nee men wacht op aanwijzingen van buurman en buurvrouw :+

Chaos was de rode draad in deze aflevering...

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:41

l3art

Moderator Mobile
Mrjraider schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:07:
Dan die opdracht me die kleuren. Volgens mij waren er plaatjes. Het in elkaar zetten van een ikea bed bestaat ook uit plaatjes en daar komt vrijwel 90% van de mensen uit maar in WIDM komt er dus niemand uit?
3 wel, eentje niet. Het werd nog door anderen gecontroleerd maar toch werkte het niet... Misschien één van de andere draden verwisseld?

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Het oogde allemaal redelijk chaotisch.... maar goed. Het is pas aflevering twee dus we hebben nog wat weken te gaan.

• P.O. Box
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:07:
In die taxi opdracht: hadden die telefoons geen internet? Google Translate en klaar...
dat zal wel niet gemogen hebben. en is google uberhaupt wel bereikbaar in china?
1500 euro voor een opdracht bij De Mol is gewoon een prima resultaat hoor. ennuh, 3 vd 4 kwamen er wel uit.
Die park opdracht was wel bijzonder en in MolTalk hadden ze wel gelijk, je had toch ook kunnen gaan rijden en dan zie je vanzelf wat je tegenkomt? Nee men wacht op aanwijzingen van buurman en buurvrouw :+
opdracht had nooit kunnen lukken en al helemaal niet met leonie (rommelig) en johan (slecht in kort/bondig/duidelijk zijn) in de control room.

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Hoe wist Miljuschka bijvoorbeeld dat Buddy een groene vrijstelling had ingezet? Hij zei in aflevering 1 niets te hebben. Haar haarband zat ook wel grappig als mollen oortjes :P

rMBP 13" 2015  iPhone 11 (Red)  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:15
Gekkenhuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 00:30:
Hoe wist Miljuschka bijvoorbeeld dat Buddy een groene vrijstelling had ingezet? Hij zei in aflevering 1 niets te hebben. Haar haarband zat ook wel grappig als 2 oortjes :P
Ik hoop dat zij de mol is of de finale haalt. Prachtige vrouw! :)

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:25
Hoe wist Miljuschka bijvoorbeeld dat Buddy een groene vrijstelling had ingezet? Hij zei in aflevering 1 niets te hebben. Haar haarband zat ook wel grappig als mollen oortjes :P
Mol heeft geen oortjes :?

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

OMD schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:49:
[...]

Mol heeft geen oortjes :?
FYI:
Een mol heeft juist hele goede oren!
Wikipedia: Mol (dier)
Veel mensen denken dat de mol blind is, maar dat is niet zo. Een mol kan enkel heel slecht zien. Zijn ogen zijn zo klein als speldenknopjes en zijn vacht zit ervoor. In dezelfde vacht zitten ook zijn oren, die uitstekend ontwikkeld zijn.

:+

Dus wie is er slechtziend bij WIDM? ;)
Kortom; weer zo'n hint die niks verder helpt.

Mooie Plaatjes   

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:25
ehtweak schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:16:
[...]

FYI:
Een mol heeft juist hele goede oren!
Wikipedia: Mol (dier)
Veel mensen denken dat de mol blind is, maar dat is niet zo. Een mol kan enkel heel slecht zien. Zijn ogen zijn zo klein als speldenknopjes en zijn vacht zit ervoor. In dezelfde vacht zitten ook zijn oren, die uitstekend ontwikkeld zijn.

:+

Dus wie is er slechtziend bij WIDM? ;)
Kortom; weer zo'n hint die niks verder helpt.
Ja, dat weet ik. Maar hij heeft geen oortjes zoals zij droeg. Heeft kleine gehoorgangen maar geen oortjes zoals die haarband. Ik reageerde op de opmerking dat de haarband als mollen oortjes waren maar die heeft een mol niet ;)

OMD wijzigde deze reactie 19-01-2020 11:27 (6%)

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• miicker
  • Niet online
Weinig reacties op aflevering 2 hier, komt het omdat er meer mensen zijn (net als ik) die er tot nu toe echt niets aan vinden?

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:07

burgt

Starbass

nee hoor, leuk om te kijken, maar de opdrachten zijn zo chaotisch en praktisch onmogelijk dat er nog niet veel van te zeggen is :P

Wel mooi dat Tina naar huis is, dat was ook duidelijk een stoorfactor die expres aan het mollen was.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

miicker schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:28:
Weinig reacties op aflevering 2 hier, komt het omdat er meer mensen zijn (net als ik) die er tot nu toe echt niets aan vinden?
Heb het gevoel dat de regie ons elk jaar nog minder laat zien, mogelijk ook omdat tegenwoordig op elk detail gelet wordt. Vroeger kon je wellicht nog eens een molactie of een echte hint zien, tegenwoordig maakt de regie het zo dat alles een mol actie lijkt. Het is een totaal chaotische montage. Daardoor is de lol er wellicht bij een aantal kijkers ook wel van af.
Wellicht een hint? De oortjes vormen een 'M' van Mol?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• shoombak
  • Niet online
Eens, bij mij is het een combinatie tussen saaie kandidaten en gebrek aan leuke opdrachten. Zo'n taxi opdracht is onmogelijk om te halen en op deze manier ook niet leuk om te volgen

• FoxLenny
Inderdaad wat chaotische opdrachten waar je niks aan hebt. Met de kleuren kon je al mijlenver van tevoren zien aankomen dat het niet zou lukken om de locaties met elkaar te verbinden. Was wat mij betreft ook te weinig beloning voor, was leuk geweest als het bedrag dan werd verdubbeld ofzo. Nu was het gewoon de simpele puzzel oplossen.
Met de wereldkaart had het op zich nog wel kunnen lukken, maar zoals hier ook al gezegd twee chaotische warhoofden in de controle kamer, dat is nou niet echt handig....
De taxi opdracht was ook al gedoemd om te falen, hulplijnen in de vorm van Chinese restaurants in Nederland, serieus....? Had dan gedaan dat je een hulplijn had van een Chinese tolk die een euro per seconde was ofzo. Maar ook een routebeschrijving als "ga de eerste links, tweede rechts", één foutje en je bent meteen verdwaald en komt nooit meer goed terecht. Er waren natuurlijk een paar hints als 'bibliotheek' en 'theater', maar daar zul je er ook wel meerdere van hebben....

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Microkid schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Heb het gevoel dat de regie ons elk jaar nog minder laat zien, mogelijk ook omdat tegenwoordig op elk detail gelet wordt. Vroeger kon je wellicht nog eens een molactie of een echte hint zien, tegenwoordig maakt de regie het zo dat alles een mol actie lijkt. Het is een totaal chaotische montage. Daardoor is de lol er wellicht bij een aantal kijkers ook wel van af.
Precies het gevoel wat ik nu ook heb. Je ziet zoveel 'niks' dat het minder interessant is om naar te kijken.

Vraag me nog wel af, stel je gaat timen hoeveel screentime iemand heeft, zou je daaruit nog iets kunnen afleiden? Wie het minste in beeld komt, dat kan ook een hint zijn?
Maar ja, als je op die manier De Mol moet ontdekken is het wel jammer.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• streamnl
  • Laatst online: 11:56
Het leukste stukje vond ik in de taxi. De rest vond ik mwa...

En ik deel deze mening: (gifje bij de tweet is het leukste stukje, weet niet hoe ik die erbij krijg)

Ik heb hardop mee gelachen _O-

streamnl wijzigde deze reactie 19-01-2020 13:32 (16%)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:17
streamnl schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:54:
Het leukste stukje vond ik in de taxi. De rest vond ik mwa...

En ik deel deze mening: (gifje bij de tweet is het leukste stukje, weet niet hoe ik die erbij krijg)

[Twitter]

Ik heb hardop mee gelachen _O-
Haha ik ook! Dat die chauffeur ook op n gegeven moment zei: laten we gewoon ergens wat gaan drinken _O-

• P.O. Box
  • Niet online
[...]

nou de lol van het programma is er voor mij zeker niet af, maar het is moeilijker om over de afleveringen te discussieren en je ziet dus ook dat dat minder gebeurt.

• Lanfear89
Mmm, ik denk dat ik uiteindelijk vol op Miljuschka ga, mede nog door een paar dingetjes van de eerste aflevering. Bij de eerste opdracht werd bij de spreuken haar naam als enige (voor ons) niet hoorbaar gezegd (werd ze als Mol aangesproken?). We kregen niet te zien wat ze uit het kistje haalde, werd toch afgeschermd (verwijzing naar de titel). Verder, de spreuk die ze te horen kreeg "De wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet." lijkt me een behoorlijk sterke verwijzing naar verstopt blijven, ongezien, als mol.

Aflevering 2 ben ik opnieuw even aan het doorspitten.

Edit: Bij de opdracht met de kleurshow, de groene kanonnen gaan niet af terwijl ze met z'n drieen erbij staan en na hebben gekeken, maar wie ging er daar 'even rondlopen' (9:36)? Miljuschka, misschien on ergens anders een kabeltje los te trekken zodat het kastje losgekoppeld was en het kanon nooit af zou gaan?

Lanfear89 wijzigde deze reactie 19-01-2020 15:50 (21%)

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-01 22:45

masauri

aka qwybyte

Eindelijk bij gekeken dus we kunnen weer reageren.

Ik zou is een printje moeten maken met alle deelnemers en ze dan 1 voor 1 gewoon elimineren op bepaalde criteria zoals: wie komt deze aflevering het minst verdacht in beeld? Wie zat er op een cruciaal punt (bv de controle kamer) want dat ging gegarandeerd mis en daar gaat de mol niet zitten.
Het team waar de kleuren mislukte daar zit voor mij de mol ook niet in.
Want de regie wil dat je iedereen verdenkt buiten de mol natuurlijk.
Verder nog een aantal sterke punten hier gelezen maar ik ga geen epos op mijn gsm typen...
Idd vaak de taxitekst wie is de mol in beeld. Vast wel een bewuste verwijzing naar aantal, letter eerst in beeld enz. Waar we iets of niks achter moeten zoeken.

Edit:

[...]

Wellicht een hint? De oortjes vormen een 'M' van Mol?
Die schrap ik dus ook van het lijstje.
Te makkelijk! Puur om zichzelf verdacht te maken naar de medespelers toe.

masauri wijzigde deze reactie 19-01-2020 22:10 (17%)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 (Spinoff) - Het Resultaat

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 21:27
Dat viel mij ook al op, ik dacht dat word flink bij lezen maar dat viel mee. Ik wilde gaan bij lezen omdat ik mij afvroeg wat de rest er van vond. Ik vind het seizoen tot nu toe maar "meh", het kan mij niet echt boeien. Je hebt eerst geen idee waar ze mee bezig zijn en alle "gesprekken" die de kandidaten in privé hebben komen erg geforceerd over. Daarnaast heeft geen enkele kandidaat een persoonlijkheid waarmee deze een sfeer in de groep weet te brengen.

Wat wel een verrassing was is dat de stuwdam een keer geen abseilen of zipline betekende :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Rule
Ik heb ook nog vrij weinig ontdekt. Deze aflevering zijn naar mijn mening geen opdrachten geweest waar je erg graag een mol actie zou willen zien. Het was gewoon allemaal veel te moeilijk en de teams waren te verspreid, waardoor meerdere teams hun opdracht niet eens konden halen (dus is het ook niet echt nodig om naar mol acties te zoeken).

Heb tijdens de aflevering wel geprobeerd met google translate een foto van chinese tekens te maken om deze te laten vertalen. Leuke extra bezigheid, misschien zit er een stiekeme hint in haha

• Exocet
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Dat viel mij ook al op, ik dacht dat wordt flink bij lezen maar dat viel mee. Ik wilde gaan bij lezen omdat ik mij afvroeg wat de rest er van vond. Ik vind het seizoen tot nu toe maar "meh", het kan mij niet echt boeien. Je hebt eerst geen idee waar ze mee bezig zijn en alle "gesprekken" die de kandidaten in privé hebben komen erg geforceerd over. Daarnaast heeft geen enkele kandidaat een persoonlijkheid waarmee deze een sfeer in de groep weet te brengen.

Wat wel een verrassing was is dat de stuwdam een keer geen abseilen of zipline betekende :+
Die "gesprekken" zijn al meerdere seizoenen al duidelijk nep, waarschijnlijk achteraf op de dag nogmaals opgenomen om een verhaal te creëren.

Al vaker aangehaald, maar het probleem is dat de kandidaten alleen maar zo lang mogelijk in het spel willen blijven, dus krijg je dat iedereen verdacht doet en niet te veel wil prijs geven.

• streamnl
LordSinclair schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:22:
Daarnaast heeft geen enkele kandidaat een persoonlijkheid waarmee deze een sfeer in de groep weet te brengen.
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik vind Nathan en Rob een goeie toevoeging

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
Mijn vrouw viel 2 dingen op aan de haar band, heeft ze nou een om gekeerde M, en waarom lijkt het op varkensoren? Laat de opnames van wie is de mol nou gemaakt zijn in het Chinese jaar van de varken.
Maar goed zal wel toeval zijn.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:59
Claes. Compleet onzichtbaar so far.

• Exocet
  • Niet online
Brammos85 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:20:
Inderdaad en daarom een van mijn hoofdverdachten.

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Brammos85 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:20:
100% dit.

De mol valt erg vaak op door zijn of haar afwezigheid, menig mol zo kunnen ontdekken.
Het kwartje viel na de uitzending bij het invullen van die stomme app, ik zag z'n kop en realiseerde me dat hij veel te weinig in beeld was.

En toen kwam nog een kwartje "Oh, had Claes niet heel veel kennis van elektriciteit omdat zijn vader monteur was? Waarom zagen we hem maar zo kort sleutelen aan het kistje? Was het zo snel "opgelost" dat er geen tijd was om een 2e shot te filmen?

Lijkt me sterk.
Weet je wat ik ruik; een weggeknipte molstreek die ze bewaren voor de finale. Er was immers 1 kistje dat verassing-verassing toch-niet-helemaal-goed-gelukt was. Ben alleen te lui om te checken of het ook overeen komt met "team groen" :+

Ik let eigenlijk nooit op wat we wel te zien en te horen krijgen. Bij 9999 valse hints gaat die ene echte hint je nooit opvallen. Ik kijk meer vanuit het perspectief vd makers, waar zie je de hand van de regie en montage ;)

davidov wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:26 (11%)

• masauri

masauri

aka qwybyte

davidov schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:25:
[...]

100% dit.

De mol valt erg vaak op door zijn of haar afwezigheid, menig mol zo kunnen ontdekken.
Het kwartje viel na de uitzending bij het invullen van die stomme app, ik zag z'n kop en realiseerde me dat hij veel te weinig in beeld was.

En toen kwam nog een kwartje "Oh, had Claes niet heel veel kennis van elektriciteit omdat zijn vader monteur was? Waarom zagen we hem maar zo kort sleutelen aan het kistje? Was het zo snel "opgelost" dat er geen tijd was om een 2e shot te filmen?

Lijkt me sterk.
Weet je wat ik ruik; een weggeknipte molstreek die ze bewaren voor de finale. Er was immers 1 kistje dat verassing-verassing toch-niet-helemaal-goed-gelukt was. Ben alleen te lui om te checken of het ook overeen komt met "team groen" :+

Ik let eigenlijk nooit op wat we wel te zien en te horen krijgen. Bij 9999 valse hints gaat die ene echte hint je nooit opvallen. Ik kijk meer vanuit het perspectief vd makers, waar zie je de hand van de regie en montage ;)
Was hij niet de enige die de transparante beschermkap er opnieuw op heeft geschroefd na het aanleggen van de verbindingen?
Ik bedacht me, als hij iets gesaboteerd heeft en ze merken iets op , dan verliezen ze veel tijd met het terug open schroeven. Geen enkel ander team heeft dat gedaan.

• davidov
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Was hij niet de enige die de transparante beschermkap er opnieuw op heeft geschroefd na het aanleggen van de verbindingen?
Ik bedacht me, als hij iets gesaboteerd heeft en ze merken iets op , dan verliezen ze veel tijd met het terug open schroeven. Geen enkel ander team heeft dat gedaan.
Nu je het zegt... volgens mij heb je gelijk...
Dat maakt het in mijn optiek wel héél waarschijnlijk dat daar geknipt is.

De camera crew doet zn best om alles wat boeiend is vast te leggen op beeld. Starende mensen die het niet weten zijn niet interessant. Geklungel, vergissingen, fouten, discussies, twijfel, gepruts, falen etc is wat ze nodig hebben. Soms vergeet/verliest/mist een kandidaat iets, de cameraman staat er dan praktisch bovenop om dat aan de kijker duidelijk te maken. (soms denk ik: hoezo zien de kandidaten dit niet als hint?).

Enfin, dat we Claes zo weinig met die box in de weer zien, terwijl hij de beschermkap er nota bene opnieuw op doet... in mijn hoofd klinkt dit zo goed als 1+1=2

Volgende week maar eens in het bijzonder op letten. Hoewel het me eerder wel eens is opgevallen dat achteraf ook bleek dat de mol de ene week meer in beeld is dan de andere, soms voelt het haast als compensatie. (weglaten is verdacht, dus de week erna maar even wat extra aandacht)

• masauri

masauri

aka qwybyte

davidov schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Nu je het zegt... volgens mij heb je gelijk...
Dat maakt het in mijn optiek wel héél waarschijnlijk dat daar geknipt is.

De camera crew doet zn best om alles wat boeiend is vast te leggen op beeld. Starende mensen die het niet weten zijn niet interessant. Geklungel, vergissingen, fouten, discussies, twijfel, gepruts, falen etc is wat ze nodig hebben. Soms vergeet/verliest/mist een kandidaat iets, de cameraman staat er dan praktisch bovenop om dat aan de kijker duidelijk te maken. (soms denk ik: hoezo zien de kandidaten dit niet als hint?).

Enfin, dat we Claes zo weinig met die box in de weer zien, terwijl hij de beschermkap er nota bene opnieuw op doet... in mijn hoofd klinkt dit zo goed als 1+1=2

Volgende week maar eens in het bijzonder op letten. Hoewel het me eerder wel eens is opgevallen dat achteraf ook bleek dat de mol de ene week meer in beeld is dan de andere, soms voelt het haast als compensatie. (weglaten is verdacht, dus de week erna maar even wat extra aandacht)
Hebben we de mol na 2 afleveringen gevonden? :*)

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Echter was die kleur gewoon goed. Dus hier hoef je niks achter te zoeken. Het ging mis bij de groep van 3. Tenminste die conclusie legde iedereen in de aflevering zelf.

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
In de tussenstukjes van de aflevering is wel te zien dat de groene kleur is afgegaan.

Mijn theorie: de mol is van te voren weggeslopen en heeft groen (kleur van WIDM) al eerder af laten gaan. Ongeacht of dat kastje nu wel of niet goed was gemonteerd, de groene kleur was al afgegaan en zou het dus niet meer doen. Vijfhonderd euro sowieso uit de pot, door de opgave vooraf te saboteren.

Ik vermoed dat we dit in de laatste aflevering terug gaan zien als 'mollenstreek'.

• davidov
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Hebben we de mol na 2 afleveringen gevonden? :*)
Als straks blijkt van wel dan moet ik deze post echt onthouden!
Zo niet, we will never speak of this again ;)

• streamnl
Waarom Claes het niet is...
spoiler:
Ik denk niet dat Claes het is.
Hij stond niet op de foto waar je de 5 kandidaten ziet.
Ik denk echt dat het is foto, van de laatste 5 kandidaten.

streamnl wijzigde deze reactie 21-01-2020 20:30 (8%)

• MazeWing
  • Laatst online: 27-01 21:23

MazeWing

passionate & cynical

Voor mij is wie is de mol inmiddels volledig verpest:
- De montage is inmiddels zo dat je feitelijk niets, maar dan ook helemaal niets, meer kan afleiden van hetgeen je ziet. Sinds een paar jaar geleden de mol redelijk vroeg werd ontdekt, doen ze er nu alles aan om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Hierdoor is feitelijk heel het programma om zeep geholpen
- Valt of staat met de kandidaten. Het valt mij op dat de kandidaten steeds meer een "kopie" worden van de kandidaten uit vorige seizoenen.
- Opdrachten lijken steeds meer op elkaar.
- Steeds weer opnieuw "dezelfde voorvallen".

Het moge duidelijk zijn dat wie is de mol ten onder gaat aan z'n eigen succes. Het huidige format is maar beperkt houdbaar, omdat het uiteindelijk letterlijk een herhaling van zetten wordt. Benieuwd hoe lang ze dit nog vol kunnen houden...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:24

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Iemand deze hint al gepost? Vrij sterke hint naar 2 spelers

https://www.televizier.nl...is-de-mol-hint-tot-nu-toe

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zag de hint voorbijkomen in mijn nieuwsoverzicht. WIDM NO NINE, kan inderdaad leiden tot de negende kandidaat in de leader of de negende kandidaat die op dat plein in beeld kwam. Echter, kan je het NO ook zien als niet ipv nummer, immers zijn er negen niet mollen!

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• masauri

masauri

aka qwybyte

MazeWing schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:07:
Voor mij is wie is de mol inmiddels volledig verpest:
- De montage is inmiddels zo dat je feitelijk niets, maar dan ook helemaal niets, meer kan afleiden van hetgeen je ziet. Sinds een paar jaar geleden de mol redelijk vroeg werd ontdekt, doen ze er nu alles aan om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Hierdoor is feitelijk heel het programma om zeep geholpen
- Valt of staat met de kandidaten. Het valt mij op dat de kandidaten steeds meer een "kopie" worden van de kandidaten uit vorige seizoenen.
- Opdrachten lijken steeds meer op elkaar.
- Steeds weer opnieuw "dezelfde voorvallen".

Het moge duidelijk zijn dat wie is de mol ten onder gaat aan z'n eigen succes. Het huidige format is maar beperkt houdbaar, omdat het uiteindelijk letterlijk een herhaling van zetten wordt. Benieuwd hoe lang ze dit nog vol kunnen houden...
Zolang er duizenden mensen bij de finale live komen kijken en de kijkcijfers er ook naar zijn?

Volg de Belgische mol. Daar krijg je een 12 gangenmenu waar je na de eerste gang gelijk al overeten bent en een traject bij dr.now (my 600 pound life) mag aanvragen.

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
masauri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Zolang er duizenden mensen bij de finale live komen kijken en de kijkcijfers er ook naar zijn?

Volg de Belgische mol. Daar krijg je een 12 gangenmenu waar je na de eerste gang gelijk al overeten bent en een traject bij dr.now (my 600 pound life) mag aanvragen.
Ik heb vorige jaar voor het eerst WIDM en de Belgische variant gekeken. Ik heb mij zeker vermaakt met WIDM, maar de discussies met mijn vriendin kwamen wel veel meer los tijdens de Belgische!

• MazeWing
  • Laatst online: 27-01 21:23

MazeWing

passionate & cynical

masauri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat de Belgische WIDM inmiddels stukken beter is. Kleinschaliger en "echter". Het verbaast mij eigenlijk dat WIDM na al die jaren nog steeds zo populair is. Het geeft denk ik ook wel het niveau van de gemiddelde kijker aan. Die zal waarschijnlijk smullen bij de snelle montage, "gespeelde" rollen van de deelnemers, etc. Voor hen is het alsof ze een RTL/SBS-programma kijken, zonder de reclame... -O-

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• MRDude22
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:17
Het zou me niet verbazen als beide spelers in de finale terecht komen, en dat we pas op het eind daardoor duidelijk hebben over wie van de twee het nou ging.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

"Dat kan ik niet bevestigen, noch ontkennen."

Garmin FR245M + HRM-RUN

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat de Belgische WIDM inmiddels stukken beter is. Kleinschaliger en "echter". Het verbaast mij eigenlijk dat WIDM na al die jaren nog steeds zo populair is. Het geeft denk ik ook wel het niveau van de gemiddelde kijker aan. Die zal waarschijnlijk smullen bij de snelle montage, "gespeelde" rollen van de deelnemers, etc. Voor hen is het alsof ze een RTL/SBS-programma kijken, zonder de reclame... -O-
Ik geniet heel erg van WIDM, maar ik doe ook niet mee met al dat "wie is de Mol"-gedoe.
Ik kijk naar de gave opdrachten en mooie shots en dergelijke :)
Als een soort alternatief reisprogramma ofzo :P

anandus wijzigde deze reactie 25-01-2020 21:11 (3%)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• streamnl
Oke. Jaike gaat eruit. Ze is te veel in beeld 8)

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Jammer dat we niet weten hoeveel het waard is! Maar ik denk minder dan 1500

SR+ midnight grey, black / 18"

• streamnl
Altijd voor het geld gaan dan.
Dan wordt het sowieso nooit minder dan wat je verwacht had.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 21:27
streamnl schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:25:
Scherp!

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:25:
Nice

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:30

Bartske

Valar Morghulis

Daar gaan al m'n punten in de app

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:08

Vos

AFCA

carpebios schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:28:
Jammer dat we niet weten hoeveel het waard is! Maar ik denk minder dan 1500
Stond er vooraf niet dat er 2700 te verdienen was? Staat me bij. Dan was dat wellicht de waarde.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True