[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 73 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hmm, hier een minuut of veertig lang geen internet, router kreeg ook geen extern IP adres meer toegewezen. Storingspagina van Freedom liet niets zien, dus maar de helpdesk gebeld.

Vier wachtenden voor mij en na dertien minuten ging dan de telefoon over... en weer wachtmuziekje... en weer ging de telefoon over... en weer wachtmuziekje... en net op dat moment zie ik LED-activiteit op de router, jawel, de boel werkte weer.

Regio Utrecht/De Meern; verbinding via ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:39:
Hmm, hier een minuut of veertig lang geen internet, router kreeg ook geen extern IP adres meer toegewezen. Storingspagina van Freedom liet niets zien, dus maar de helpdesk gebeld.

Vier wachtenden voor mij en na dertien minuten ging dan de telefoon over... en weer wachtmuziekje... en weer ging de telefoon over... en weer wachtmuziekje... en net op dat moment zie ik LED-activiteit op de router, jawel, de boel werkte weer.

https://freedom.nl/storin...-belichter-fiber-operator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 21:19
Chavizz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:07:
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen van Odido naar Freedom. Wat zijn de de algemene indrukken van deze provider? Ik wil alleen internet, stabiel zonder gezeik.
Ik heb hem ook aan gevraagd gisteren.
Zat eigenlijk vanaf begin al bij Freedom met de kopere lijn.
Nu toch maar weer vanaf odido jaartje... terug naar Freedom.
Nooit problemen bij (beide) gehad.
Nu zag ik alleen ca twee maanden wachten via odf.
Dus dan nog tijd om de nieuwe fritzbox te bestellen 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

vanaalten schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:39:

Check. Ik kwam om 12:45 van kantoor om nog een middagje thuis te werken en vanaf dat moment stopte het internet ermee :+ zelfde locatie.
Ik heb ook een tijdje aan de lijn gehangen, moest alle apparatuur uitschakelen en alle scripts doorlopen (ik zei al dat ik geen ipv4/6 connectie had dus dat het buitenshuis moest liggen) en toen kwam hij zelf met: oh er is nu een storing gemeld vanaf 12:45. Ja dat zeg ik ;) heeft nog een paar keer geflipperd rond 13:30 en toen was het wel opgelost.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Bij mij was vannacht rond 01:00 de verbinding ongeveer een uurtje verdwenen. Fiber Operator (Cambrium). Twijfel of het nou aan mijn eigen netwerk lag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 07:31
Falcon93 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:34:
Bij mij was vannacht rond 01:00 de verbinding ongeveer een uurtje verdwenen. Fiber Operator (Cambrium). Twijfel of het nou aan mijn eigen netwerk lag :P
Ik vermoed van niet, mijn udm-p geeft ook een disconnect aan van 01:02 tot 02:10. Idem voor die van mn ouders. Beide in Leeuwarden, beide op het oude Tweak netwerk.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:18
Morgen wordt mijn Freedom verbinding opgeleverd, ik woon in Hilversum en had tot vandaag glasvezel van KPN. Ik heb echter een vraagje over de glasvezel patchkabel.

Dit is mijn aansluiting na verwijderen van de TK01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZ-TIRhot1puaY4Q-zfx5aCKDvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnp02RKovCDOQK3zY2XfgQ3p.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb daar de patchcover overheen geschoven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR-S7oLYwR0L6bxtZ7xvX4G2JUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaN896wsmLGVz4e9isjj2ss4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heb ik verder ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zsZBAAFlRufT-epC4DvQLK0tJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODoQxMwNzVXlqZe3etVKI0FL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dus een groene aansluiting op de patchcover en een groene aansluiting op de Huawei mediaconverter, echter is de patchfiber groen (rond) naar blauw (plat). In de handleiding staan alleen afbeeldingen van een patchfiber met twee groene aansluitingen. Kan ik deze patchfiber gewoon gebruiken of heb ik een andere variant nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
HeldereM schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:33:
Ik heb dus een groene aansluiting op de patchcover en een groene aansluiting op de Huawei mediaconverter, echter is de patchfiber groen (rond) naar blauw (plat). In de handleiding staan alleen afbeeldingen van een patchfiber met twee groene aansluitingen. Kan ik deze patchfiber gewoon gebruiken of heb ik een andere variant nodig?
Je hebt een patchkabel nodig met aan beide kanten groene (SC/APC) connectoren.

• HeldereM
Gravit0n schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:53:
[...]
Je hebt een patchkabel nodig met aan beide kanten groene (SC/APC) connectoren.
Dat is gemakkelijk zoeken, ik ga die bestellen, heb ik ook direct een mooi kort kabeltje. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van Odido naar Freedom op ODF glasvezel? Ik ben vooral benieuwd of ze hun ONT (dat kleine kastje van Huawei) mochten houden. Ik heb er namelijk een eigen router in gebruik en als ik die ONT mag houden dan hoef ik qua hardware niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-06 20:45
RoJan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:22:
Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van Odido naar Freedom op ODF glasvezel? Ik ben vooral benieuwd of ze hun ONT (dat kleine kastje van Huawei) mochten houden. Ik heb er namelijk een eigen router in gebruik en als ik die ONT mag houden dan hoef ik qua hardware niets te veranderen.
De Huawei ONT is van Odido. Je krijgt sowieso een nieuwe van Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
JohDB schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

De Huawei ONT is van Odido. Je krijgt sowieso een nieuwe van Freedom.
Dat de ONT van Odido is zou inderdaad kunnen, maar ik wil dat graag zeker weten zonder het hen te vragen. Maar ik krijg geen nieuwe van Freedom. Ze leveren tegenwoordig een modem met een SFP-poort, dus geen losse ONT meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
RoJan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Dat de ONT van Odido is zou inderdaad kunnen, maar ik wil dat graag zeker weten zonder het hen te vragen. Maar ik krijg geen nieuwe van Freedom. Ze leveren tegenwoordig een modem met een SFP-poort, dus geen losse ONT meer.
Als je geen Fritzbox bij Freedom besteld dan krijg je er volgens mij wel een ONT bij. Alleen als je een Fritzbox besteld dan krijg je er een met ingebouwde SFP. Misschien even navragen bij de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
JohDB schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Als je geen Fritzbox bij Freedom besteld dan krijg je er volgens mij wel een ONT bij. Alleen als je een Fritzbox besteld dan krijg je er een met ingebouwde SFP. Misschien even navragen bij de helpdesk?
Ja, dat zou ik kunnen doen maandag. Ik hoop eigenlijk iemand te treffen die dit ook heeft gedaan. Maar inderdaad, de helpdesk is ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28
RoJan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Ja, dat zou ik kunnen doen maandag. Ik hoop eigenlijk iemand te treffen die dit ook heeft gedaan. Maar inderdaad, de helpdesk is ook een goed idee.
Ik heb geen FRITZ!Box besteld, en kreeg een ONT thuis gestuurd. Ik zit op het Odido/PrimeVest netwerk in Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
Mumsel schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Ik heb geen FRITZ!Box besteld, en kreeg een ONT thuis gestuurd. Ik zit op het Odido/PrimeVest netwerk in Den Haag.
Kijk, dat klinkt goed! Dan denk ik inderdaad dat dat standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:59
RoJan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Kijk, dat klinkt goed! Dan denk ik inderdaad dat dat standaard is.
Ik zit op het KPN netwerk (dat is niet hetzelfde). Maar de KPN vroeg na het overstappen naar Freedom alleen het modem en de adapter van de modem terug. De ONT hebben ze toen niet om gevraagd om terug te sturen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 21:19
Ik ga ook over de begin november.
Nu ben ik ook benieuwd of ze een ont op sturen.
Zelf wacht ik nog op de nieuwe fritz!box 5690 xgs.
Alleen nog even na gevraagd... Ze weten alleen niet of die volgende maand op de markt komt.
Anders bestel ik die in september en of oktober.
Ik zit hier op odf.
Dus we kunnen nog even wachten geduldig.
Anders de fritz 5690 op de ont.
We gaan het zien 🔆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04
digiben schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 00:07:
Ik ga ook over de begin november.
Nu ben ik ook benieuwd of ze een ont op sturen.
Zelf wacht ik nog op de nieuwe fritz!box 5690 xgs.
Alleen nog even na gevraagd... Ze weten alleen niet of die volgende maand op de markt komt.
Anders bestel ik die in september en of oktober.
Ik zit hier op odf.
Dus we kunnen nog even wachten geduldig.
Anders de fritz 5690 op de ont.
We gaan het zien 🔆
Je kan sowieso geduldig wachten en eerst beginnen op de WAN-ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04
Mumsel schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Kreeg je ook de benodigde patchkabel erbij geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28
mcmd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Kreeg je ook de benodigde patchkabel erbij geleverd?
Ja deze zat er ook bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoJan
Zojuist gesproken met de helpdesk van Freedom. Als je kiest voor een eigen modem, dan krijg je altijd van hen een ONT.
Ik heb op dit moment glasvezel van ODF via een Huawei ONT van Odido aangesloten op mijn eigen Unifi USG. Als ik overstap naar Freedom kan ik dat, volgens de helpdesk, 1 op 1 handhaven met hun ONT. Natuurlijk moet ik dan nog wel een paar softwarematige aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50
RoJan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:25:
Zojuist gesproken met de helpdesk van Freedom. Als je kiest voor een eigen modem, dan krijg je altijd van hen een ONT.
KPN GPON-verbinding toen en XGS-PON verbinding nu. Bij Freedom koos ik voor het gebruik van een eigen modem. Ik heb nooit een ONT van Freedom ontvangen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
The Zep Man schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

KPN GPON-verbinding toen en XGS-PON verbinding nu. Bij Freedom koos ik voor het gebruik van een eigen modem. Ik heb nooit een ONT van Freedom ontvangen.
Vreemd. Is dat lang geleden? Betekent dat ik bij het aanvragen van de verbinding wel uitdrukkelijk om een ONT ga vragen. Blijft een beetje vaag allemaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Paar jaar geleden.

Overigens was het ook niet nodig om een ONT te leveren. De verbinding was daarvoor via XS4ALL en via een mediaconverter geïnstalleerd door KPN (glas->ethernet). Die mediaconverter bleef in gebruik (en is later door KPN vervangen i.v.m. omzetten naar XGS-PON). Zelf gebruik ik een eigen router met enkel ethernetaansluitingen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
The Zep Man schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Paar jaar geleden.

Overigens was het ook niet nodig om een ONT te leveren. De verbinding was daarvoor via XS4ALL en via een mediaconverter geïnstalleerd door KPN (glas->ethernet). Die mediaconverter bleef in gebruik (en is later door KPN vervangen i.v.m. omzetten naar XGS-PON).
Ah, dat is natuurlijk wat anders. Op basis van je adres weten ze precies wat er ligt en wat je nodig hebt. En wellicht is ook hun policy gewijzigd in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
RoJan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:45:
Ah, dat is natuurlijk wat anders. Op basis van je adres weten ze precies wat er ligt en wat je nodig hebt. En wellicht is ook hun policy gewijzigd in die tijd.
Dat zou kunnen.

Verder lijkt het mij dat je geen ONT van Freedom krijgt, maar dat Freedom een opdracht uitzet bij de betreffende netbeheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Hier hetzelfde, maar ik had al een ont van kpn. Hier is de verbinding in november vorig jaar opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Bij KPN point-to-multipoint moet KPN voor zover ik het begrijp de ONT leveren. In tegenstelling tot bij WBA zonder PON moet dit specifiek door KPN geconfigureerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Bij KPN point-to-multipoint moet KPN voor zover ik het begrijp de ONT leveren. In tegenstelling tot bij WBA zonder PON moet dit specifiek door KPN geconfigureerd worden.
Dat vraag ik me af want ik heb hier een voormalige Reggefiber aansluiting en heb GPON met een Huawei ONT van Freedom gekregen. Voor die tijd had ik AON met een Genexis glas/ethernet converter maar Freedom via AON is veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
synoniem schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Dat vraag ik me af want ik heb hier een voormalige Reggefiber aansluiting en heb GPON met een Huawei ONT van Freedom gekregen. Voor die tijd had ik AON met een Genexis glas/ethernet converter maar Freedom via AON is veel duurder.
Welke belichter is er actief? Elke belichter kan (bij point to point vezels) zijn eigen techniek kiezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij AON heb je toch ook geen ONT nodig.
Het zou zomaar kunnen dat de belichter de keuze maakt of het verstrekken van een ONT via de provider gaat of dit graag eigen hand wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:52
ANdrode schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Dat is niet waar. Providers kunnen een NT/ONT in de order bestellen en wij leveren die dan, dit is niet verplicht. Er zijn diverse partijen die onts zelf uitleveren zoals solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Economics schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Dat is niet waar. Providers kunnen een ONT in de order bestellen en wij leveren die dan, dit is niet verplicht. Er zijn diverse partijen die onts zelf uitleveren zoals solcon
Fair. Ik dacht in deze context toen ik mijn eerste reactie schreef dat het over een KPN-WBA ONT bij XGSPON ging. Is het dan mogelijk om de ONT zelf te leveren?
offtopic:
Kan ook zijn dat het VULA heet. In ieder geval "IP diensten via XGSPON naar centraal distributiepunt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:52
ANdrode schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Fair. Ik dacht in deze context toen ik mijn eerste reactie schreef dat het over een KPN-WBA ONT bij XGSPON ging. Is het dan mogelijk om de ONT zelf te leveren?
offtopic:
Kan ook zijn dat het VULA heet. In ieder geval "IP diensten via XGSPON naar centraal distributiepunt"
Ik begrijp dat laatste niet zo, wij hebben gewoon een wba portal waar wba-partijen de onts kunnen activeren en via die manier worden geconfigureerd op onze Olt.

P2MP is KPN altijd de belichter (in kpn gebieden ofc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik heb nu bijna een jaar een actieve Freedom aansluiting op een nieuw geplaatste fiber. Bij aanmelden gekozen voor eigen modem en zonder extra handelingen een week of wat voor aansluiten een ONT ontvangen, zo'n wit Huawei kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 15:53
The Zep Man schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Paar jaar geleden.

Overigens was het ook niet nodig om een ONT te leveren. De verbinding was daarvoor via XS4ALL en via een mediaconverter geïnstalleerd door KPN (glas->ethernet). Die mediaconverter bleef in gebruik (en is later door KPN vervangen i.v.m. omzetten naar XGS-PON). Zelf gebruik ik een eigen router met enkel ethernetaansluitingen.
Wat je de mediaconverter noemt is de ONT. Als in het systeem van de netwerkbeheerder staat dat je die al hebt lijkt het me logisch dat ze er niet nog een sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
esky schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Wat je de mediaconverter noemt is de ONT. Als in het systeem van de netwerkbeheerder staat dat je die al hebt lijkt het me logisch dat ze er niet nog een sturen.
Thanks. Klinkt logisch, en wat geleerd. :)

Het is toch ook de lijnbeheerder en niet de ISP die een ONT levert (e.v.t. op verzoek van de ISP)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 19:45

WCA

The Zep Man schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Thanks. Klinkt logisch, en wat geleerd. :)

Het is toch ook de lijnbeheerder en niet de ISP die een ONT levert (e.v.t. op verzoek van de ISP)?
De lijnbeheerder levert niets. Het is de belichter die een ONT levert. Dat kan toevallig ook de lijnbeheerder of de ISP zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• babbelbox
Krijg net de periodieke mail van Freedom waarin ze aankondigen dat je in plaats van de tot nu to geleverde Fritzbox 5530 de nieuwere 5590 kunt kiezen. So far so good, nieuwer model, zal wel beter zijn.
Ze geven aan dat de inkoop kosten voor de 5590 hoger zijn en daardoor kost dit nieuwe modem geen € 2,- per maand maar €7,50. Dat is een verschil van € 5,50 per maand. Op zich kan ik dat begrijpen.
Maar dan komt 't. Als je er voor kiest om de een van de modems te willen kopen zijn deze resp € 125 of € 180.
Da's een verschil van € 55. Even een snelle rekensom: Dat betekend dat je al na 10 maanden het verschil hebt betaald! Ik zou toch wel verwachten dat je het modem langer dan 10 maanden kan gebruiken, of mis ik hier iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Dat noemen ze winst maken op de lease. Ik neem aan dat Freedom geen liefdadigheidsinstelling is.

Maar als je het even doorberekend dan is het wel een logischer bedrag.

Voor die oude modem die 125 euro kost dien je minimaal 24 maanden lid te zijn om de kosten eruit te halen voor Freedom. Misschien zijn ze erachter gekomen dat de concurrentie door de aanbiedingen veel mensen na 12 maanden al laat overstappen.

[ Voor 62% gewijzigd door DutchKel op 22-08-2024 13:42 ]

• babbelbox
Dan is het maar goed dat ik m'n eigen router gebruik, hoef ik ook niet te twijfelen of ik wel of niet die nieuwe FB wil.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 22:56
Wat mij betreft prima prijzen voor lease inderdaad. En voor koop ook, goedkoper dan de prijzen die ik kan vinden zo snel. Ik heb in het begin ook de Fritzbox gehad en langzaamaan alles over gezet op Unifi, nadat ik over was de router terug gestuurd.

Zucht...

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:52
Heb ze maar even gemaild of de aanbieding voor €180 ook geldig is voor bestaande klanten. Ben sinds 2020 abonnee en heb tot nu toe een huur-5490 maar wil eigenlijk wel wat nieuwers.

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-06 11:57
Jullie maken me nieuwsgierig, wat kun je met dat modem(router?) meer dan ik nu kan?

Ik zit op het glasvezelnetwerk van Delta.
Ik heb nu een FRITZ!Box 7590.

Keuzes maken de Mens

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 22:56
whahas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:35:
Jullie maken me nieuwsgierig, wat kun je met dat modem(router?) meer dan ik nu kan?

Ik zit op het glasvezelnetwerk van Delta.
Ik heb nu een FRITZ!Box 7590.
De 7590 is een DSL router toch?

Zucht...

• whahas
Ik kwam de nieuwsbrief van Freedom tegen en daar stond een linkje in naar de verschillen:

https://freedom.nl/nieuws...u-beschikbaar-bij-freedom

Iets met snellere WiFi en meer USB-poorten.

Keuzes maken de Mens

• whahas
SgtElPotato schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

De 7590 is een DSL router toch?
Dat kan goed, ik had die modemrouter (of wat het ook is) al toen ik internet had via het ADSL netwerk van KPN. Ik had toen ook al Freedom.

[ Voor 0% gewijzigd door whahas op 22-08-2024 15:02 . Reden: Grammatica ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

DutchKel schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:39:
Dat noemen ze winst maken op de lease. Ik neem aan dat Freedom geen liefdadigheidsinstelling is.

Maar als je het even doorberekend dan is het wel een logischer bedrag.

Voor die oude modem die 125 euro kost dien je minimaal 24 maanden lid te zijn om de kosten eruit te halen voor Freedom. Misschien zijn ze erachter gekomen dat de concurrentie door de aanbiedingen veel mensen na 12 maanden al laat overstappen.
Met 2 euro per maand is het dan voor de oude modem zelfs 63 maanden toch eer ze het geld eruit hebben, ofwel dik 5 jaar, of mis ik daarbij iets aan eenmalige kosten?
Voor die nieuwe modem/router is 7,50 euro per maand naar 180 euro toe dan wel die 24 maanden. En voor zo een nieuwe modem kun je dat snappen, dure hobby als mensen dan snel weer overstappen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

whahas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:52:
Ik kwam de nieuwsbrief van Freedom tegen en daar stond een linkje in naar de verschillen:

https://freedom.nl/nieuws...u-beschikbaar-bij-freedom

Iets met snellere WiFi en meer USB-poorten.
Ten slotte zitten er twee USB 3.0-poorten op in plaats van één, waarop je bijvoorbeeld een printer of een externe harde schijf kunt aansluiten.
Op de site van freedom staat het "fout" op de 5530 zitten geen USB poorten, dus er zitten er zeker meer op de 5590.

[ Voor 36% gewijzigd door MetalfanBlackness op 22-08-2024 19:21 ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De nieuwe marketing slogan mag dan worden: Ten slotte zitten er verhoudingsgewijs oneindig veel USB 3.0-poorten op, waarop je bijvoorbeeld een printer en een externe harde schijf kunt aansluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door OruBLMsFrl op 22-08-2024 21:57 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeldereM
RoJan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Ik zit nu op Freedom (met optie eigen modemkeuze) en kom van Odido, wel met een jaar KPN er tussen. Ik heb mijn Huawei ONT van Odido nooit terug gestuurd. De Huawei ONT van Freedom en Odido zien er hetzelfde uit maar het typenummer is bij mij wel anders.

Dit is het €49,- 1Gbit abonnement.

Odido: HG8010Hv6
Freedom: EG8010Hv6-10

Betreffende het doe-het-zelf pakket, bij mij zat daar dus de verkeerde kabel bij en ik heb deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...5MRNVg.2_6.7.ProductTitle

Mocht je dus overstappen check dan even of de goede glasvezel er bij zit als het pakket binnen komt, scheelt je weer een dag wachten op de pakketbezorger.

[ Voor 28% gewijzigd door HeldereM op 23-08-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
HeldereM schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Ik zit nu op Freedom (met optie eigen modemkeuze) en kom van Odido, wel met een jaar KPN er tussen. Ik heb mijn Huawei ONT van Odido nooit terug gestuurd. De Huawei ONT van Freedom en Odido zien er hetzelfde uit maar het typenummer is bij mij wel anders.

Dit is het €49,- 1Gbit abonnement.
Dat klinkt goed, daar hoopte ik ook op. Dat zou betekenen dat ik alleen maar van provider hoef te veranderen en geen hardware hoef te vervangen. Bedankt voor de info.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13
Ik heb op dit moment geen verbinding met freedom, Almere Oostvaarders.
Andere ook issues?

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:31
Ja hier ook geen verbinding meer, vanaf 13:00 (Almere Filmwijk, fiber crew).

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:46
Tussen de vaarten ook geen verbinding. de belichter is wel belangrijk. ik heb namelijk FiberCrew en die zijn niet zo stabiel...En vergeten regelmatig om Freedom op de hoogte te brengen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• badnews.nl
Sorry.. fiber crew hier, down vanaf 13:00 in Oostvaarder

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:46
Krijg hier net weer meldingen binnen. dus lijkt weer een van de standaard verstoringen < 30 minuten te zijn bij FiberCrew.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:31
Ja werkt hier ook weer; alleen is de ping (iets) hoger geworden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVyOIFlR2RzoIH5YkVMCaaMyjsU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mnuypNAqbzWYKux6OHlHBhfH.png?f=user_large

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 17:00
Chris_eBK schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:12:
Ja hier ook geen verbinding meer, vanaf 13:00 (Almere Filmwijk, fiber crew).
Hier ook Filmwijk, maar dan Fiber Operator.

Geen verstoring, dus idd (weer eens) een Fiber Crew dingetje.

Toch jammer dat die zo instabiel zijn... vooral ook voor degenen die er nu op zitten, of die op plekken wonen waar Fiber Crew de enige niet-KPN optie is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• badnews.nl
Chris_eBK schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:43:
Ja werkt hier ook weer; alleen is de ping (iets) hoger geworden..
[Afbeelding]
Hier is de ping ook hoger, ongeveer dubbele van voor de storing.

• Gravit0n
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Hier ook Filmwijk, maar dan Fiber Operator.

Geen verstoring, dus idd (weer eens) een Fiber Crew dingetje.

Toch jammer dat die zo instabiel zijn... vooral ook voor degenen die er nu op zitten, of die op plekken wonen waar Fiber Crew de enige niet-KPN optie is.
Ja hier ook even weg na 1300u, wel irritant zo overdag, en ook niet de eerste keer bij Fiber Crew.

• Gravit0n
  • Niet online
Nu weer even weg in 1338.

• Gravit0n
  • Niet online
.

[ Voor 93% gewijzigd door Gravit0n op 29-08-2024 15:28 ]

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 17:24

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Hier klappert hij ook in Almere buiten

sneller usenet? tips en tricks

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 12:43
Mr-D. schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:28:
Hier klappert hij ook in Almere buiten
Jep hier nu ook 1336... staat (nog) niks op de storings pagina van Freedom.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30

HomeServ

Linux only?

Almere Poort (1363) ligt het er ook uit. Geen PPPoE verbinding.

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
Hier ligt het ook eruit, 1312, Almere Muziekwijk

[ Voor 7% gewijzigd door jccjk op 29-08-2024 18:40 ]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Almere Buiten (1339) geen internet op moment, viel weg om circa 18.15 uur

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 16:55
Almere 1326 Danswijk ook geen internet meer sinds 1815u… En Freedom is niet te bereiken per telefoon, alleen tot 1730u kan je bellen…

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Driebeen op 29-08-2024 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Ze zijn ermee bezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgIYqUmJrH-hOBxFZZw-lPBsaHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OWniPPC6l32LEeUvnfYPsZQ.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 12:58
En dus fiber Operator, hier inderdaad ook een storing. 1318

• RandomUsernamez
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:21
Freedom via Fiber Operator storing in 1363 (Almere Poort) :'(

• eymey
Als het van Poort tot Buiten eruit ligt, is het ook wel meerdere city pops. Ben dan benieuwd waar de kabel stuk is gemaakt

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• joop99
eymey schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:52:
Als het van Poort tot Buiten eruit ligt, is het ook wel meerdere city pops. Ben dan benieuwd waar de kabel stuk is gemaakt
Ik zie dat Eurofiber een storing in Almere heeft, geen idee echter of die door fiber Operator gebruikt worden.

• Jan Driebeen
Bij mij werkt het internet weer (1326)….

[ Voor 18% gewijzigd door Jan Driebeen op 29-08-2024 20:10 ]

• joop99
En we hebben weer verbinding 1318 fiber Operator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohDB
Misschien nuttige info bij TriNed (https://trined.nl/storingen-en-onderhoud/):

KNN Almere
29-08-2024 | 18:20 uur
Op dit moment ervaren wij een storing in de regio Almere. De storing is in onderzoek.
29-08-2024 | 18:39 uur
De storing in de regio Almere wordt veroorzaakt door een kabelschade.
29-08-2024 | 18:56 uur
De monteurs voor het herstellen van de kabelschade zijn op locatie aanwezig voor herstelwerkzaamheden. Tevens wordt er getracht een alternatieve route te activeren.
29-08-2024 | 20:03 uur
De alternatieve route is geactiveerd. Wij zijn bezig om de diensten op alle eindgebruikersaansluitingen te herstellen.

En de storing bij Eurofiber is nog niet opgelost (https://www.eurofiber.com/incidents).

Bij Fiber Operator hebben dus een andere route weten te activeren. Dan moeten ze de fibers daarvoor wel al gehad hebben anders lukt dit niet zo snel.

[ Voor 18% gewijzigd door JohDB op 29-08-2024 20:15 ]

• Csotranme
Yep hier ook zojuist weer up in 1336 :)

• badnews.nl
En weer down in Almere Buiten om 21:15 met fiber crew als belichter

• eymey
badnews.nl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:17:
En weer down in Almere Buiten om 21:15 met fiber crew als belichter
Zie in het Jonaz topic dzelfde berichten (ook over de storing van vanochtend).

Ligt in dit geval dus helemaal aan Fiber Crew / niet aan Freedom

• Jan Driebeen
Misschien is de lasploeg nu dan bezig met de definitieve reparatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan Driebeen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:40:
Volgens de Eurofiber site is dat vanacht gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
joop99 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:21:
[...]

Volgens de Eurofiber site is dat vanacht gebeurt.
Toch is mijn ping nog steeds 2x zo hoog als voor de eerste storing.
Lijkt me als de schade hersteld is, deze weer op de oude waarde zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jan Driebeen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:40:
Ik denk dat het vooral Fiberoperator was, dat last had van de kabelbreuk.

Volgens mij hebben de Fibercrew storingen weinig daarmee te maken. Sowieso, rond de "weer down op Fibercrew" melding van @badnews.nl was mijn fiberoperator aansluiting gewoon stabiel.

Ping is bij mij rond de 6 ms. Dat is ook hoger dan wat ik gewend ben (rond de 2-3 )

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 30-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:52:

Ping is bij mij rond de 6 ms. Dat is ook hoger dan wat ik gewend ben (rond de 2-3 )
Is er niet geherrouteerd? 3ms latency erbij is echt wel veel, meer dan een splice introduceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 12:43
Op de storingen pagina van Freedom staat hierover dat de alternatieve route nog actief is en dat er later (tijdens onderhoud) teruggeschakeld wordt naar de reguliere route:
https://freedom.nl/storingen

Wellicht willen ze niet nóg een onderbreking veroorzaken door terug te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

we houden het in de gaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM7axpEfx_G2Yutc9DvzDR1O7vQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZIFDamvqaDSp8gdwZQ5CwRI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mijn internet verbinding is sinds 29-8-2024 20:02u weer actief. Dat was het moment van het omleiden. Daarna inderdaad dus nog niet terug geschakeld naar de oude verbinding. Heb nu een ping van 5ms I.p.v. 1ms.

Op de storingpagina van Freedom staat het volgende:

Update 10.26: De storing is verholpen, op dit moment wordt er nog gebruik gemaakt van de alternatieve route. Dit zal later in een onderhoud worden aangepast naar de reguliere route.

[ Voor 53% gewijzigd door Jan Driebeen op 30-08-2024 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Goed, het is zover. ik ga ook maar eens kijken of Freedom mij blij kan maken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:00:
Goed, het is zover. ik ga ook maar eens kijken of Freedom mij blij kan maken.
Grappig detail dat de TS tot zover geen Freedom abo heeft. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Gravit0n schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:46:
[...]

Grappig detail dat de TS tot zover geen Freedom abo heeft. :P
Tot ca. 3 maanden geleden was er niet eens een aanbod van Freedom op de glasvezel hier, waardoor het weinig zin had. Maar nu ligt de ethernet kabel naar de meterkast er en ben ik er klaar voor.
En sowieso was ik natuurlijk al Founding member met een email adres.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

• joop99
Ik krijg de indruk dat Freedom sowieso aan het netwerk aan het sleutelen is (in ieder geval in Almere voormalig Cambrium) :
Na de storing van vorige week vrijdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRhr0fzcYP6gee6Ck41Dad-lIkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3tcMljvtVae2Qr5PWGg6zfoT.png?f=fotoalbum_large
Eergisteren heeft hij er nog een keer uitgelegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXgO-MLWEUjcuMZ_8CZ4jUuTKd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TDALy3VT1tMbdNcqs9umZLfa.png?f=fotoalbum_large
En is de verbinding op een andere gateway terecht gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQwARVpj8rA-F_z5UWKt6ok9Jz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wvXq0J0sOiKoegTUSwqOcoof.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe gateway aangezien Tweak eind deze maand echt weg zou moeten zijn?

Update:
Met een tracrt snap ik nu ook dat mijn verbinding weer beter is:

De oude gateway:
Tracing route to lo0.nikh.cmbr.connected.by.freedominter.net [185.93.175.226]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 2 ms 2 ms fritz.box [192.x.x.x]
2 4 ms 6 ms 4 ms lo0-2.bras0.fi001.nl.freedomnet.nl [185.93.175.230]
3 6 ms 7 ms 3 ms et-0-0-2-1001.core0.fi001.freedomnet.nl [185.93.175.223]
4 10 ms 3 ms 3 ms lo0.nikh.cmbr.connected.by.freedominter.net [185.93.175.226]

De nieuwe situatie:
Tracing route to lo0-2.bras0.fi001.nl.freedomnet.nl [185.93.175.230]
over a maximum of 30 hops:

1 4 ms 2 ms 3 ms fritz.box [192.x.x.x]
2 7 ms 7 ms 4 ms lo0-2.bras0.fi001.nl.freedomnet.nl [185.93.175.230]

[ Voor 25% gewijzigd door joop99 op 05-09-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
@joop99 hmm, zouden ze 'ons' (oud-Cambrium, nu FiberOperator connected abonnees) nu dan daadwerkelijk hebben over gezet naar hun niuewe 'eigen' PPPoE concentrator ?

Volgens mij heb ik daar op het forum wel opgevangen dat dit eraan zat te komen, omdat Cambrium-aangesloten abonnees (zowel de op Cambrium mee gelifte KPN WBA aansluitingen als Cambrium-belicht) sowieso nog op een 'bijzondere' setup zaten, netwerk-topologisch gezien.

Ook bij mij laten traceroutes nu hetzelfde zien als bij jou.

Pingtijden zijn hier nu zelfs nog veel beter dan voor de storing van vorige week!!! Naar freedom.nl, tweakers.net en 8.8.8.8 alles onder de 2 ms. _O_

edit: Deze reactie: https://community.freedom...iber-operator-stuk/4389/3

We zijn nu dus denk ik officieel gemigreerd van de BRAS die onder beheer van Cambrium/Odido stond, naar die van Freedom.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 05-09-2024 15:11 ]

• earthman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik kwam meteen na de storing op die gateway terecht:
29.08.24 20:08:43 Internet connection established successfully. IP address: <XXX>, DNS server: 185.93.175.43 and 185.232.98.76, gateway: 185.93.175.230, broadband PoP: bras0.fi001.nl.freedomnet.nl
Wel was aanvankelijk de ping hoger, maar enige dagen geleden was er een korte hapering (paar minuten geen internetverbinding, maar router heeft geen nieuwe config gekregen of zelfs maar gemeld dat er geen verbinding was en dat ie opnieuw gemaakt werd o.i.d.), en sindsdien is de ping weer wat lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 09:55
Wij hebben in Mantgum glasvezel en beoog een abonnement bij Freedom Internet :-)

Wens: glasvezel tot in het modem.

Vraag:
Welke spullen heb ik hiervoor nodig? Welk modem dien ik aan te schaffen? Hoe zit het met df verbinding tussen het glasvezel aansluitpunt en het modem?

Gr. Hidde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 12:43
Tip: doe eerst de postcode check op freedom.nl en laat even weten wat er voor opties getoond worden d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

brainsalad schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:19:
Wij hebben in Mantgum glasvezel en beoog een abonnement bij Freedom Internet :-)

Wens: glasvezel tot in het modem.

Vraag:
Welke spullen heb ik hiervoor nodig? Welk modem dien ik aan te schaffen? Hoe zit het met df verbinding tussen het glasvezel aansluitpunt en het modem?

Gr. Hidde
aangezien je weinig andere wensen hebt, zou ik gewoon de unit nemen die de provider levert en anders dezelfde zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 09:55
Hierbij een screenshot van Freedom internet postcode check.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN71N0x-Oczdj4vAPVlI_L3BWx0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c4UhpXc7gwXVJsu9zLUQtQ9c.png?f=fotoalbum_large

Wij hebben één glasvezelaansluiting, deze is van Glaspoort. Delta heeft tijdens pre-uitrolfase de handdoek in de ring gegooid.

Kunnen jullie beoordelen of het netwerk goed is en of de glasvezel techniek toekomstige snelheidsverhogingen toelaat? Welke apparatuur en kabels hebben we nodig om glasvezel tot in het modem te krijgen?

Gr. Hidde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:02
N=1, bij mij is de belichter ODF, maar uiterst tevreden. Sinds de aanleg nu 1 jaar geleden letterlijk geen seconde outage gehad door schuld ODF of Freedom. KPN netwerk heb ik de 20 jaar daarvoor gehad (DSL), heb ik er nog steeds zakelijk naast overigens en daar nooit grote verstoringen gehad, behalve een keer een DSLAM kaart. De wijkkast staat vlakbij mijn huis en daar stond toen een mannetje te klussen aan dat ding. Maar Freedom bevalt me, mede ook vanwege hun gedachtengoed. Ik betaal graag wat meer voor een club die ook normen en waarden goed heeft zitten.
Pagina: 1 ... 73 ... 79 Laatste