Het is geen Nivea of vaseline. Met vet ga je alleen maar glijden en dat wil je volgens mij ook voorkomen. Ben het begin dit jaar gaan gebruiken zonder dat ik ooit echt schuurplek of vellen heb van fietsen. Maar het geeft een verkoelend effect en maakt alles naar mijn idee net wat zachter en soepeler, niet alleen de zeem, maar ook de huid. Maar ik heb nooit Nivea gebruikt als alternatief dus zou het niet wetenhoi1234 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat nou precies is? Kun je niet gewoon een potje Nivea bij de drogist kopen?
Misschien ben ik te nuchter hierin hoor. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er nou precies voor zorgt dat die chamois crème wel werkt en een simpel potje Nivea niet zou werken. Zit daar nou echt verschil in?
Overigens heb ik ook nogal last van schuurplekken. Ik heb nog niks geprobeerd, maar ben dus wel benieuwd. 15 euro voor een potje crème dat voor hooguit 2-3 euro ook bij de Lidl ligt, vind ik vrij stevig. Als het werkt prima, maar als een simpele willekeurige crème ook werkt, why not?
Overigens is het wel de bedoeling dat je zonder onderbroek in je broekje gaat. Ik heb 1x de fout gemaakt om dat niet te doen op een lange rit en dagen lang stonden de vellen op m'n kont.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future