Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 19 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:13

fdees

Trust me I'm an Engineer

hoi1234 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat nou precies is? Kun je niet gewoon een potje Nivea bij de drogist kopen?

Misschien ben ik te nuchter hierin hoor. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er nou precies voor zorgt dat die chamois crème wel werkt en een simpel potje Nivea niet zou werken. Zit daar nou echt verschil in?

Overigens heb ik ook nogal last van schuurplekken. Ik heb nog niks geprobeerd, maar ben dus wel benieuwd. 15 euro voor een potje crème dat voor hooguit 2-3 euro ook bij de Lidl ligt, vind ik vrij stevig. Als het werkt prima, maar als een simpele willekeurige crème ook werkt, why not?

Overigens is het wel de bedoeling dat je zonder onderbroek in je broekje gaat. Ik heb 1x de fout gemaakt om dat niet te doen op een lange rit en dagen lang stonden de vellen op m'n kont.
Het is geen Nivea of vaseline. Met vet ga je alleen maar glijden en dat wil je volgens mij ook voorkomen. Ben het begin dit jaar gaan gebruiken zonder dat ik ooit echt schuurplek of vellen heb van fietsen. Maar het geeft een verkoelend effect en maakt alles naar mijn idee net wat zachter en soepeler, niet alleen de zeem, maar ook de huid. Maar ik heb nooit Nivea gebruikt als alternatief dus zou het niet weten

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
fdees schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Het is geen Nivea of vaseline. Met vet ga je alleen maar glijden en dat wil je volgens mij ook voorkomen. Ben het begin dit jaar gaan gebruiken zonder dat ik ooit echt schuurplek of vellen heb van fietsen. Maar het geeft een verkoelend effect en maakt alles naar mijn idee net wat zachter en soepeler, niet alleen de zeem, maar ook de huid. Maar ik heb nooit Nivea gebruikt als alternatief dus zou het niet weten
Ik ga bij gelegenheid gewoon eens de proef op de som nemen. Ik zie vanzelf wel of je gaat glijden of niet.

Ik lees wel weer dat je het niet in intieme gebieden moet gebruiken. Punt is dat het gebied rondom m'n lies juist geïrriteerd raakt. Dat definier ik toch wel als intiem gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BreadFan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:58:
Van de week een nieuwe helm besteld, Lazer Z1 mips. Mijn hoofdomtrek is 61 cm en dat is ook net de bovenkant van de grootste maat (L) waarin de helm komt. Nu draag ik als het wat kouder is graag een mutsje bij gebrek aan natuurlijke beschutting van mijn hoofd. :+ Dat zit dus krap an. En ik twijfel behoorlijk of ik 'm nu moet houden of niet. Waar alle reviews zeggen dat je niet merkt dat je hem op hebt, voel ik de helm veel meer zitten dan mijn huidige 7 jaar oude helm. Kan gewenning zijn, ik weet het niet. Ook oogt hij een stuk groter dan mijn huidige helm, maar misschien zijn dat de huidige maatstaven wel. De randen zijn in elk geval een stuk dikker.

Kent iemand MIPS helmen die er in grote maten zijn, maar toch compact op het hoofd staan?
Goed, de Z1 ging dus terug. Vandaag een MET Rivale ontvangen (ook MIPS). Die staat en voelt een stuk beter! Vorm is compacter, minder breed. En ik heb, hoewel ik initieel voor wit ging ivm betere zichtbaarheid, een zwarte besteld. Volgens de ballotagecommissie hier thuis doet dat kleiner en daarmee beter ogen. :+ En voor zichtbaarheid heb ik nog wel wat andere zaken die daar aan bij dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 13:05

McMiGHtY

- burp -

Ik ben op een gegeven moment toen ik wat last kreeg van een schuurplekje, cq gevoelige huid bij veel binnen fietsen gaan gebruiken.
Begonnen met de Assos versie, toen 1x een potje mantel eigen merk en toen snel weer terug naar Assos. N.a.v. een opmerking in het wielrennen topic een ander merk aangeschaft toen het in de aanbieding was:

https://www.mantel.com/mu...MJnvD-OIjgDwaAlZMEALw_wcB

En deze voelt iig een beetje hetzelfde als die van assos, pas een paar keer gebruikt, en bevalt tot nu toe ook goed.

Mocht je"de vellen" erbij hebben hangen, koop een potje sudo creme (baby afdeling) en smeer dat voordat je richtng dromenland gaan even op de plekjes en goed laten luchten (om het zo maar te zeggen) dan ben je d'r heel snel vanaf.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Spatzwear kleding, de overschoenen (in alle vormen) geloof ik wel dat ie goed zijn, daar zijn de reviews die ik kan vinden het wel over eens, de baselayers hoor ik ook alleen maar goeie verhalen over, maar nu hebben ze dus ook een bib, iemand zich daar al aangewaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Blijft bijzonder hoe veel maten verschillen in dit topic. Heb de M en L besteld van de Q36.5 Dottore (1.85/ 78kg) en de M lijkt veel steviger te zitten, en de bretels voelen ook minder lubberig. Dus tegen de verwachting in morgen een ronde maken met de maat M, terwijl ik met andere merken een L of XL draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:37
Ik wou net mijn eigen Q36.5 maat-vraag stellen. :) Met de promo op Futurum & een kortingsbon de S en M van de Essential laten komen. Ik ben 1.67 en 64 kg. De M past prima zonder ergens te ruim te zitten lijkt me, terwijl de S ook wel gaat, maar het is duidelijk wat meer persen en de randen aan been of middel drukken duidelijker in m'n vel. Mijn gevoel zegt de M?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
Bubble-BE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:08:
Ik wou net mijn eigen Q36.5 maat-vraag stellen. :) Met de promo op Futurum & een kortingsbon de S en M van de Essential laten komen. Ik ben 1.67 en 64 kg. De M past prima zonder ergens te ruim te zitten lijkt me, terwijl de S ook wel gaat, maar het is duidelijk wat meer persen en de randen aan been of middel drukken duidelijker in m'n vel. Mijn gevoel zegt de M?
Bij mij lijkt vooral de zeem beter te blijven zitten. Bij de L kan deze schuiven en is er wat speling. Bij de M sluit de zeem en de broek naadloos aan, het zit dan ietwat strakker; hooguit 10% strakker dan de maat L en natuurlijk nog comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 22:17
Ik ben op zoek naar een stel nieuwe handschoenen voor in de zomer.
Had hiervoor best wat last van slapende vingers. Na lang zoeken uitgekomen op de specialized body geometry grail (mondvol) ( linkje).

Heel prima concept en idee hoor, maarrr; er zit een kussentje in de palm met het idee dat dit de druk op de andere delen verlicht door alles meer op gelijk niveau te krijgen. Prima concept, maar dit kussentje verzakt tijdens de rit en uiteindelijk heb je dus bij je palm een dik stuk zitten wat irritant zit. Met wassen zit t weer goed, maar ik heb niet de neiging om nu meteen een 2e paar te kopen. Het goed aansluitende ontwerp zónder klittenband vind ik dan wel weer prima werken.

Met de winterhandschoenen van decathlon (met praktisch geen padding) eigenlijk weinig last van tintelingen.

Dus: wellicht juist met weinig padding? Favorieten hier op t forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:43
mormegilmaster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:00:
Had hiervoor best wat last van slapende vingers. Na lang zoeken uitgekomen op de specialized body geometry grail (mondvol) ( linkje).

Heel prima concept en idee hoor, maarrr; er zit een kussentje in de palm met het idee dat dit de druk op de andere delen verlicht door alles meer op gelijk niveau te krijgen. Prima concept, maar dit kussentje verzakt tijdens de rit en uiteindelijk heb je dus bij je palm een dik stuk zitten wat irritant zit. Met wassen zit t weer goed, maar ik heb niet de neiging om nu meteen een 2e paar te kopen. Het goed aansluitende ontwerp zónder klittenband vind ik dan wel weer prima werken.

Met de winterhandschoenen van decathlon (met praktisch geen padding) eigenlijk weinig last van tintelingen.

Slapende vingers kan je misschien gedeeltelijk oplossen met handschoentjes, maar houding is uiteindelijk meestal de oorzaak. Waarschijnlijk leg je teveel druk op je handen. Let goed op je houding, niet met gestrekte armen fietsen, regelmatig even verplaatsen, core exercises kunnen ook helpen. En als het blijft een bike fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
mormegilmaster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:00:

Gripgrab heeft fijne handschoenen in het assortiment. Heb zelf de Shark, met iets meer padding/gel. Bevalt prima.

Met tintelende vingers is er vaak ook wat mis qua drukverdeling. Je zadel een millimeter of twee naar voren hielp bij mij bijvoorbeeld al enorm. Hangt natuurlijk helemaal af van hoe je verder op de fiets zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Marty! op 08-06-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
Iemand ervaring met de eigen merk bib shorts van Futurum? Zoals de nieuwe PROFORMANCE Bib Shorts JORIS PRO. Deze kost 130,- en dat is net zo duur als bv een Castelli Endurance 3. Mijn gevoel zegt dat een huismerk altijd goedkoper is dan een "echt" merk omdat je vaak ook voor de naam betaald. Of de Joris PRO is nog een slag beter maar gelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03:55
luuk66 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:16:
Heeft er hier toevallig iemand de nieuwe castelli rapido al besteld? Ik vroeg me af of deze doorschijnend is van voren? het lijkt op de afbeelding van wel maar het kan ook zijn dat de bretels gewoon alleen zichtbaar zijn...
Of iemand met andere shirts hier ervaring mee van castelli?
https://cdn.mantel.com/im...=157767&w=2000&h=2000&c=1
Hierop terugkomend Zeker niet doorschijnend!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10
mhr-zip schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Hij is binnen!
Eerste indruk super positief!

Maat L pas naadloos bij mijn afgetrainde sportlichaam (1,83 m, 84 kg :+ ).

Handige flap aan de achterkant, dat je bij je eigen zakjes kan. Lekker compact op te rollen (kan echt nog wel wat bij in je jerseyzakje als je dit vestje er in stopt).

Verder is Van Rysel en Cervelo uiteraard ook een match made in etc O-) .

[Afbeelding]
Banana For Scale
Even mijzelf quoten.

Ik heb ze nu allebei:

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1605396/k$4ad361b2792ca94ac969ee4ec6187e7f/sq/mouwloos-wielren-windjack-heren-ultralight-rr500-zwart.jpg&f=960x960

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2013230/k$fd9b34a269261e672504619c5f96700d/sq/mouwloos-windjack-voor-racefietsen-zwart.jpg&f=960x960

Voorlopige conclusie. Denk dat ze prima bestaansrecht hebben naast elkaar.

De bovenste is heel compact mee te nemen (halve jersey pocket), prima voor nood. En je kan nog steeds bij je spullen in je jersey, want zit gat in de achterkant onder een flap.

De onderste is mooier stofje, is meer iets wat je ook de hele dag aanhoudt. (als je uit doet, neemt het een hele jersey pocket in beslag).

De onderste neemt dus grofweg 2 keer zoveel ruimte in beslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6tBwtnf-SDyij04wBf6nJYwTAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiBVkFQXSJOnXdEXD3zvHJ9b.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Same here, eigenlijk dezelfde conclusie.

Alleen de dunne in het zwart en de "dikke" in het groen.. weer geen #anwbstelletje

[ Voor 51% gewijzigd door McMiGHtY op 10-06-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
McMiGHtY schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:43:
Spatzwear kleding, de overschoenen (in alle vormen) geloof ik wel dat ie goed zijn, daar zijn de reviews die ik kan vinden het wel over eens, de baselayers hoor ik ook alleen maar goeie verhalen over, maar nu hebben ze dus ook een bib, iemand zich daar al aangewaagd?
Heb de Basez 2, Roadman 2, Sokz. Allemaal top spul. Ik wil die nieuwe korte race layer baselayer wel eens proberen, en die burnR gillet lijkt me ook nog wel wat.

Bibs zie ik nu ook dat ze inderdaad hebben, maar toch wel aardig prijzig hoor. Voor €244,50 zou ik die echt niet snel kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:58
La1974 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Mijn Assos is XL en de Q36.5 is L. De laatste zit wel veel strakker maar daar ben ik juist erg blij mee. Dat had ik eerder moeten doen.
Ik heb uw bericht nog eens gelezen, alvorens te bestellen, en bij mij zit de XL van Assos al behoorlijk strak, dus alsnog de Q36.5 DOTTORE L1 in XL besteld. Vandaag geleverd en onmiddellijk getest en deze bevalt mij prima, zowel qua maat als qua fitting. Heb maar anderhalf uurtje gefietst, maar het second skin gehalte kan ik wel waarderen. Morgen eens testen op een iets langere afstand. Bedankt voor de tips hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 14:53
Nu twee keer gefietst met de Q36.5 Essential bib, maar ik moet zeggen dat hij ergens tussen matig en redelijk bevalt. Ik verwachtte er wel meer van. Pasvorm is goed; de banden zitten heel fijn. Maar de zeem is het niet helemaal voor mij; na een kilometer of 50 krijg ik zadelpijn. Net een rondje van 80km gedaan; de laatste 20 waren wel afzien daardoor. Dat krijg ik niet met mijn collectie Sportful bibs (van duur tot betaalbaar) die ik al jaren draag. Maar goed, ik heb de Q36.5 nog maar 1x gewassen. Na 5x zullen we zien of het beter wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door nomar109 op 12-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

Sherlock

No Shit

Is er iemand hier die ervaring heeft met de bibs van Siroko? Ik denk dat de meesten het merk wel kennen van de brillen, maar over de bibs heb ik nog weinig gelezen. Qua prijs zien ze er wel aantrekkelijk uit, als het tenminste broeken uit het hogere middensegment* zijn. Ik kwam hier op uit omdat ik naast mijn 3 Spexcel bibs (waar ik nog steeds zeer tevreden over ben) nog graag 1 kwaliteitsbroek aan mijn collectie toe wil voegen. Ik heb niet zo'n Italiaans Castelli figuurtje zeg maar, eerder stevige bovenbenen en een klein buikje (ook weer niet zo heel erg, maar het is er wel).

* ja, dat is nogal arbitrair ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Voor de fun, AGU shirt van de Hema
https://www.hema.nl/fiets...uce-zwart-1000024249.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 09:33
Sherlock schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:18:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de bibs van Siroko? Ik denk dat de meesten het merk wel kennen van de brillen, maar over de bibs heb ik nog weinig gelezen. Qua prijs zien ze er wel aantrekkelijk uit, als het tenminste broeken uit het hogere middensegment* zijn. Ik kwam hier op uit omdat ik naast mijn 3 Spexcel bibs (waar ik nog steeds zeer tevreden over ben) nog graag 1 kwaliteitsbroek aan mijn collectie toe wil voegen. Ik heb niet zo'n Italiaans Castelli figuurtje zeg maar, eerder stevige bovenbenen en een klein buikje (ook weer niet zo heel erg, maar het is er wel).

* ja, dat is nogal arbitrair ;)
Ik heb zelf een fietsbril én een langemouwenshirt en ben over beiden behoorlijk tevreden, maar heb ook beiden met forse korting en dus voor een mooie prijs/kwaliteit gekocht. Ik heb dus geen ervaring met de bibs en kan er zo snel ook geen echte reviews over vinden, waardoor ik toch wat huiverig zou zijn. Voor dit bedrag zijn er in mijn ogen prima 'gerenommeerde' broeken te kopen:

Rapha core bib voor 100 euro.
La passione (al zijn die een stukje duurder dan ik dacht met 100 - 150)
Eroe.cc hoor je ook prima verhalen over.
dhb Aeron scoort ook goed aldus bikeradar.

Zelf overigens geen van bovenstaande broeken: ik gebruik een oude assos, een bioracer clubbroek (heeel happy mee) en heb een Q36.5 dottore na de hype hier in dit topic.

Samenvatting: ik zou dus persoonlijk een wat veiligere keuze kiezen voor dit bedrag en gaan voor een bekender merk waar je veel reviews en ervaringen over kan vinden. :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:49
MAAP heeft net de archive sale gestart. Nog een tweede Team Bib 3.0 gescoord voor €117 (normaal €195) :).

https://maap.cc/eu/collections/archive-sale

Zal wel snel uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Reeker schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:54:
Blijft bijzonder hoe veel maten verschillen in dit topic. Heb de M en L besteld van de Q36.5 Dottore (1.85/ 78kg) en de M lijkt veel steviger te zitten, en de bretels voelen ook minder lubberig. Dus tegen de verwachting in morgen een ronde maken met de maat M, terwijl ik met andere merken een L of XL draag.
Hier 1.85m en 81kg en draag ook de M. Ik vind hem vrij krap, vooral de korte beenstukken stoor ik mij aan, maar ook een tijdje met de L gereden en dat was niet hoe de broek bedoelt was (weinig compressie, schuivende zeem, opkruipende beenstukken).

Er is mij door Assos zelf verteld dat het overgrote deel van de wielrenners hun fietskleding te groot kopen waardoor de kleding een aantal van zijn aspecten (o.a. het vochtafvoeren of support leveren) niet goed kan leveren. Als je daarnaast nog een paar kilo afvalt dan gaat dat dubbelop.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 16-06-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Ypuh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Hier 1.85m en 81kg en draag ook de M. Ik vind hem vrij krap, vooral de korte beenstukken stoor ik mij aan, maar ook een tijdje met de L gereden en dat was niet hoe de broek bedoelt was (weinig compressie, schuivende zeem, opkruipende beenstukken).

Er is mij door Assos zelf verteld dat het overgrote deel van de wielrenners hun fietskleding te groot kopen waardoor de kleding een aantal van zijn aspecten (o.a. het vochtafvoeren of support leveren) niet goed kan leveren. Als je daarnaast nog een paar kilo afvalt dan gaat dat dubbelop.
Inmiddels ben ik wat ritjes verder en vind ik de compressie ofwel het strakke juist erg prettig. Ben nog niet helemaal erover uit of de zeem zo extreem goed is, alleen dat gaan we zien na een zadelmeting/nieuw zadel en wat extra ritten met de Dottore's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Reeker De zeem is vrij dun. Heb volgens mij wel eens aangegeven dat de Q36.5 broeken niet voor iedereen zijn. Wat Q36.5 zo fijn maakt zijn de technische stoffen en het design qua plaatsing van de panelen/afwerking. Dat zijn maar 2 aspecten van een broek naast de zeem, fit, lengte van de beenstukken, grippers, bretels etc.

Ik hekel de korte beenstukken van de Q36.5. Assos is daar ook mee begonnen en kan anders dan (gewichts)besparing geen argument verzinnen waarom. Verder is de zeem vrij dun wat zowel een voor- als nadeel is. Bij lange ritten (200km+) of meerdaagse ritten vind ik iets meer demping ook wel fijn.

Denk dat Q36.5 vooral veel lof krijgt vanwege de hoogwaardige technische stoffen/afwerking, maar dat moet je niet verwarren met 'beste bib'.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 16-06-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Ypuh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:46:
[...]

...

+1
Heb zelf in het begin een castelli competizione gekocht in maat M. Zit prima, heel tevreden mee en plenty lange tochten gemaakt zonder enige vorm van zadelpijn. Echter denk ik dat een S nog net iets mooier gezeten had en wat compressie zou geven. De M toen wel gepast maar wist niet beter dan dat die "gewoon goed" zat, inmiddels weer een stukje wijzer en weet beter waar ik op moet letten met passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 18:59
Ypuh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:15:
MAAP heeft net de archive sale gestart. Nog een tweede Team Bib 3.0 gescoord voor €117 (normaal €195) :).

Welke maat draag je in Maap, als ik vragen mag? :)
Wil wel een poging wagen voor een setje in de archive sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Johlo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Welke maat draag je in Maap, als ik vragen mag? :)
Wil wel een poging wagen voor een setje in de archive sale.
Hij draagt M bib en L jersey. Ik ga met 196 en 89kg maar voor een L/L combinatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-10 11:00
Hoi,

Ik fiets nu 4 jaar in hetzelfde wielertenue, en ik heb het idee dat het begint te slijten.
Ik heb dit jaar wat meer ongemakken op het zadel dan voorheen, eerst schreef ik het toe aan de slechte conditie omdat ik laatste jaar niet veel heb gefietst, maar de ongemakken blijven wel wat aanwezig..

Ongemakken die ik ervaar, zadelpijntjes, edele delen die na een uurtje niet meer lekker in de broek zitten...
Dus misschien toch maar eens kijken naar een ander tenue..

Maarja dan zie je zoveel merken en soorten...
Afgaan op merk en prijs betekend vaak ook zeer positieve reviews, en dus misschien een vertekend beeld dat duur altijd "goed" is..
Mijn huidige tenue heb ik van mijn werkgever gekregen (Merk Cuore), maar die pasvorm is net niet je van het en zoek dus eigenlijk wat anders en ook naar mijn eigen smaak ipv een fietsent reclamebord te zijn ;)

Waar letten jullie in het algemeen op als je fietsbroeken koopt?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik let zelf voornamelijk op budget (de Chinese Spexcel broeken vind ik ongeëvenaard qua prijs/kwaliteit verhouding) maar ik ben zelf nu wel aan het kijken om 1 duurdere, iets meer high-end broek aan te schaffen. Eens kijken of daar echt veel verschil in zit.

Hoofdreden voor mij is vooral omdat ik liever geen spullen meer uit China laat komen, ik ben nog steeds erg tevreden met de broeken die ik heb.

Bedacht me net dat ik nog niet helemaal klaar was; ik denk dat het best goed is om een budget te stellen en daarna verder te kijken. Zoals hier al eens aangegeven is zit er best verschil in zemen, in gebruikte materialen, in compressie, in grippers, in lengte van de pijpen etc...

En wat is je gebruik? 1x in de week een tochtje van 1,5 uur vereist een andere broek dan 4x in de week 3 uur + op zondag een rit van 7 uur.

[ Voor 34% gewijzigd door Sherlock op 16-06-2021 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
@verstappen33 de q36-5-dottore-l1 fietsbroek is vandaag geprijsd op 110€ bij Futurum. Ik ken je budget niet, maar volgens mij een hele mooie deal. Helemaal met nog eens 20€ korting via Strava als je een juni fondo doet. Ik heb de broek gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door AequitasII op 16-06-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@AequitasII Budget is niet echt van toepassing..
Niet dat dit een vrijbrief is voor het duurste, maar ik hecht wel veel waarde aan comfort aangezien ik toch wel regelmatig langere tochten (100km+) fiets.

En of de broek dan 100 euro of 200 euro kost maakt mij dan ook niet veel uit..

Qua postuur ben ik redelijk normaal, 1m86 met 84kg, al probeer ik dit terug te krijgen naar 80-78 de komende weken.. Beetje last van lock-down kilo's op mijn buik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Iemand ervaring met flyknit achtige schoenen voor dit weer? Mijn voeten broeien al in mijn normale schoenen, laat staan in mijn fietsschoenen.

Bovendien een goede reden om nieuwe schoenen aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vinniiee schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:40:
Iemand ervaring met flyknit achtige schoenen voor dit weer? Mijn voeten broeien al in mijn normale schoenen, laat staan in mijn fietsschoenen.

SHIMANO RC100 - Geel
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.joMhaI7vgfSYIvLZzH67gwHaHa%26pid%3DApi&f=1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
rolandos582 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Hij draagt M bib en L jersey. Ik ga met 196 en 89kg maar voor een L/L combinatie denk ik.
Maat L/L besteld, Echo Pro Base Jersey + Team Bib Short 3.0. Die Flare Pro Fit Jersey hadden ze helaas al niet meer :( Bij Assos draag ik ook L + L (Aero jersey heb ik in zowel L als XL, L zit wel lekker strak)
Vinniiee schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:40:

De meeste wielrenschoenen zitten vol met ventilatiegaten, juist om die reden. En koop goede sokken, dat maakt ook veel verschil. Sokken die veel vocht absorberen of juist niet. En niet dik voor de zomer etc. En uiteraard wit O-) Ik heb 3 paar : https://nologo.cc/cycling-socks/white-cycling-socks/ en vind ze enorm prettig. Had ze vandaag ook aan tijdens mijn 4 uur duurrit met deze temperaturen en is perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:10
rolandos582 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Maat L/L besteld, Echo Pro Base Jersey + Team Bib Short 3.0. Die Flare Pro Fit Jersey hadden ze helaas al niet meer :( Bij Assos draag ik ook L + L (Aero jersey heb ik in zowel L als XL, L zit wel lekker strak)

[...]

De meeste wielrenschoenen zitten vol met ventilatiegaten, juist om die reden. En koop goede sokken, dat maakt ook veel verschil. Sokken die veel vocht absorberen of juist niet. En niet dik voor de zomer etc. En uiteraard wit O-) Ik heb 3 paar : https://nologo.cc/cycling-socks/white-cycling-socks/ en vind ze enorm prettig. Had ze vandaag ook aan tijdens mijn 4 uur duurrit met deze temperaturen en is perfect :)
Bedankt voor de tip betreffende de sokken, zojuist 2 paar witte besteld. Rij normaal met GripGrab sokken in verschillende kleuren om te matchen met m’n outfits, maar wel benieuwd naar deze zomersokken!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:53

Galois

1811 - 1832

Een heeeeeele mooie prijs voor een erg goed broekje! Ik heb ‘m in het zwart.

En tsja… blauw hè? Mag gewoonweg niet ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jammer dat die 2 tientjes korting er niet nog af kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:14
Gisteren besteld in XL. Heb de zwarte ook in XL en merk nu toch het verschil tussen de positie van de zeem van deze broek t.o.v. de Sportful bibs die ik heb, waar de zeem toch iets te ver naar achter lijkt te zitten. Ben benieuwd naar de kleur, als ie niet bevalt gaat ie retour en wacht ik de volgende deal voor de zwarte of een retour/beschikbaarheid van een XL af.

Zat wel nog te twijfelen of mijn zadel misschien iets naar achteren moet, dus daar binnenkort maar even mee testen.

Mocht iemand nog een zgan zwarte Sportful Bodyfit Team Classic broek in maat XL willen, DM me. Wel een fijne broek met compressie in de pijpen trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 17-06-2021 08:56 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
mhr-zip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Jammer dat die 2 tientjes korting er niet nog af kan O-)
Dat kan wel, ik heb gisteren €88,95 betaald. Korting van €20 geldt boven de €100.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Dat kan wel, ik heb gisteren €88,95 betaald. Korting van €20 geldt boven de €100.
Waar hebben we die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
Ik had nog een extra kortingscode vanwege de kras en win kaart bij de bestelling van de vorige Dottore broek laatst :)

Edit: Zie DM :)

Edit 2: Vandaag sowieso 15% korting op Q36-5 trouwens:

Hoe werkt het?
1. Plaats voor minimaal € 100.- aan Q36.5 producten in de winkelwagen
2. Voeg code* 6D-Q365 aan de winkelwagen toe
3. De 15% korting wordt automatisch verrekend

*Gebruik code in winkelwagen | Geldig tot donderdag 17 juni 2021, 23:59 uur | Minimale bestelwaarde van € 100.- | De minimale bestelwaarde dient in stand te blijven na het retourneren van artikelen | Geldig op alles van Q36.5 | Maximaal 1 code per bestelling

[ Voor 49% gewijzigd door MaSw85 op 17-06-2021 09:07 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:43
en dan is er ook alleen vandaag nog 25 euro korting op alles vanaf 125 euro bij futurumshop met de code : EK2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:30
Net een paar Q36.5 Unique gloves besteld icm met mn (eerder gejatte) GripGrab Optimus winterhandschoenen (die uberhaupt al tegen een dumpprijs staan).

126 euro - 25 = Koopje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 09:33
Stoffa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:59:
Net een paar Q36.5 Unique gloves besteld icm met mn (eerder gejatte) GripGrab Optimus winterhandschoenen (die uberhaupt al tegen een dumpprijs staan).

126 euro - 25 = Koopje :+
Goede tip! Ik zoek nog (hele) dikke winterhandschoenen omdat ik snel koude handen heb, maar maatje s t/m l gaan niet passen helaas.

De Q36.5 dottore brengt me wel aan het twijfelen, vind blauw wat minder dan zwart persoonlijk, maar het ziet er niet slecht uit opzich.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Beetje Koninklijk blauw... vnd het niet lelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Broek hoort blauw te zijn en zoals Ypuh al aangaf, Zo'n Q36.5 broek is niet voor iedereen, dan maakt de prijs niet eens uit! Ik hoor al dun zeem, dan haak ik wel af. Lijkt me niks, misschien als je vederlicht bent.

Vanavond komt mijn MAAP bestelling al binnen na gistermiddag geplaatst te hebben, lekker snel! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:30
Stufferdt schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Goede tip! Ik zoek nog (hele) dikke winterhandschoenen omdat ik snel koude handen heb, maar maatje s t/m l gaan niet passen helaas.

De Q36.5 dottore brengt me wel aan het twijfelen, vind blauw wat minder dan zwart persoonlijk, maar het ziet er niet slecht uit opzich.
Die blauwe broek met bijpassend blauw shirt ziet er geweldig uit. Dat eeuwige zwart wordt ook saai.

Die GripGrabs zijn de beste handschoenen die ik ooit heb gehad qua temperaturen rond het vriespunt. Ze zijn warm, je kunt alsnog goed schakelen, remmen etc, en ze zijn waterdicht. Kan ze niet genoeg aanraden. Lopen rondjes heen om bv de Assos deep winter ultraz handschoenen.

Maar ja, als je maat er niet is houdt t op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zwart is er ook nog hoor: https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

Alleen kleine maten.

En vandaag 25 euro extra korting inderdaad (vanaf €125):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7EuYzL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Weet iemand of Bikeshoe4U ook wel eens kortingsdagen of acties heeft?
Ik zit te kijken naar schoenen en deze zijn alleen hier op voorraad in mijn maat..
En als ik een paar tientjes kan besparen op ongeveer 300 euro is dat altijd mooi meegenomen..

Groeten..

[ Voor 22% gewijzigd door verstappen33 op 17-06-2021 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
Nee gezien het feit dat het een kleine eenpitter is en geen Futurum/Mantel... Gun hem die paar tientjes gewoon zou ik zeggen, hij is een specialist in schoenen of zoals we in corona-tijden zeggen: Buy Local ;)

daag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:20
Ypuh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:15:

Nog bedankt he! Door jou moet ik nu allemaal MAAP spullen gaan kopen. :(

Heb dezelfde Bib vandaag binnen gekregen en de M past als gegoten (1m86 en 72.5kg). Eindelijk een broek die zowel in de lengte als in de breedte goed is!

[ Voor 1% gewijzigd door GerbenBK op 17-06-2021 15:24 . Reden: maten toegevoegd ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
verstappen33 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:18:
Weet iemand of Bikeshoe4U ook wel eens kortingsdagen of acties heeft?
Ik zit te kijken naar schoenen en deze zijn alleen hier op voorraad in mijn maat..
En als ik een paar tientjes kan besparen op ongeveer 300 euro is dat altijd mooi meegenomen..

Groeten..
Zoals @The_Thijs© zegt, het is geen dozenschuiver. Maar een eenpitter die met kwaliteit moet concurreren tegen alle dozenschuivers.

Prima als iemand een paar schoenen koopt bij Futurumshop. Maar als je advies, afstellingen, metingen etc wilt, dan is het niet raar om daar voor te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
GerbenBK schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Nog bedankt he! Door jou moet ik nu allemaal MAAP spullen gaan kopen. :(

Heb dezelfde Bib vandaag binnen gekregen en de M past als gegoten. Eindelijk een broek die zowel in de lengte als in de breedte goed is!
Heb mijn broek vandaag ook ontvangen! Erg blij mee om een 2e van te hebben.

Blijft nog steeds veel geld, maar voor deze prijzen valt het nog te overzien. Je moet alleen niet twijfelen. Gister was de 'early access' van de Archive sale, vandaag zijn alle gangbare maten alweer uitverkocht.

@rolandos582 Jouw broek en shirt al binnen/gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Zoals @The_Thijs© zegt, het is geen dozenschuiver. Maar een eenpitter die met kwaliteit moet concurreren tegen alle dozenschuivers.

Prima als iemand een paar schoenen koopt bij Futurumshop. Maar als je advies, afstellingen, metingen etc wilt, dan is het niet raar om daar voor te betalen.
Ik ben het eens met jullie, begrijp mij niet verkeerd.
Ik heb ze online al 30-40 euro goedkoper gevonden dan bij Bikeshoe4U, maar Nijkerk ligt voor mij niet echt om de hoek, goed 1,5 uur rijden (enkele reis) en een halve tank benzine in totaal als ik even langs wil wippen..

Hier in de regio hebben ze niet zo veel keus dus ik ben al snel afhankelijk van webshops of toch maar een dag ervoor uit trekken en het land in trekken..

En daarnaast vind ik goed advies en service natuurlijk ook net zo belangrijk.

Het is een leuke hobby, maar de prijzen zijn soms minder leuk als je wat meer dingen moet vervangen of wilt doen.. :/

Schoenen +/- 300 euro
Nieuwe helm 100-200 euro
Nieuwe fietsbroek +/- 150 euro
Bikefitting 195 euro
Montage standaard 170 euro

Maarja dan ben ik wel gelijk weer klaar voor de komende jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 17-06-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
verstappen33 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb ze online al 30-40 euro goedkoper gevonden dan bij Bikeshoe4U, maar Nijkerk ligt voor mij niet echt om de hoek, goed 1,5 uur rijden (enkele reis) en een halve tank benzine in totaal als ik even langs wil wippen..

Hier in de regio hebben ze niet zo veel keus dus ik ben al snel afhankelijk van webshops of toch maar een dag ervoor uit trekken en het land in trekken..

Het is een leuke hobby, maar de prijzen zijn soms minder leuk als je wat meer dingen moet vervangen of wilt doen.. :/

Schoenen +/- 300 euro
Nieuwe helm 100-200 euro
Bikefitting 195 euro

Dacht je dat het voor mij minder dan 1,5 uur rijden was?

En ja de schoenen waren ook niet goedkoop. Maar ik heb nu gewoon schoenen maat 42, ipv 2 maten groter. En geen last van brandende voeten na 4 uur fietsen.

Ik had het alleen jaren eerder moeten doen.

PS: news flash, je hobby gaat echt niet goedkoper worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:20
[...]

Ik zou zeggen, pak de fiets! :+

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Heb mijn broek vandaag ook ontvangen! Erg blij mee om een 2e van te hebben.

Blijft nog steeds veel geld, maar voor deze prijzen valt het nog te overzien. Je moet alleen niet twijfelen. Gister was de 'early access' van de Archive sale, vandaag zijn alle gangbare maten alweer uitverkocht.

@rolandos582 Jouw broek en shirt al binnen/gepast?
Vanavond komt het pakketje, €220 voor bib + shirt is voor de betere merken nog acceptabel. Voor Assos betaal ik doorgaans meer. Maar je wil ook wel wat kwaliteit/goede fit.

Als je kijkt naar schoenen, helm en bril. Dan kost dat al €600,- Dan moet je niet aankomen met cheap kleding etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
@verstappen33 een montagestandaard van 175 euro is wel erg aan de prijs. Die van de Lidl van 30 euro is weinig mis mee. En voor 125 heb je ook een goede broek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
418O2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:24:
@verstappen33 een montagestandaard van 175 euro is wel erg aan de prijs. Die van de Lidl van 30 euro is weinig mis mee.
Goh, ik heb een professionele montagestandaard van Park Tool.
Op meerdaagse had iedereen van onze club zijn eigen montagestandaard mee om na de rit te sleutelen aan de fietsen. De meesten hadden zo één van Lidl/Aldi, maar als er serieus moest geklopt worden (lagers, pedalen, bottom brackets,... die vast zaten), kwamen ze toch die van mij lenen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-10 22:12
RigolleM schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Goh, ik heb een professionele montagestandaard van Park Tool.
Op meerdaagse had iedereen van onze club zijn eigen montagestandaard mee om na de rit te sleutelen aan de fietsen. De meesten hadden zo één van Lidl/Aldi, maar als er serieus moest geklopt worden (lagers, pedalen, bottom brackets,... die vast zaten), kwamen ze toch die van mij lenen :*)
Bij zulke werkzaamheden is het toch veel makkelijker om de fiets even op de grond te zetten? Kan je veel meer kracht leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tja, ieder z'n budget. Het is geen goedkope hobby, maar als je een beetje oplet dan kan je echt wel voor heel veel minder dan de bedragen die je hier af en toe voorbij ziet komen fatsoenlijk spul hebben hoor. En dan hoef je er ook niet direct als een pauper bij te fietsen. Schoenen, helm en bril heb je voor dik onder de €200 ook wel. Dan is €600 leuk als je het er voor over hebt, maar niet noodzakelijk.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het helemaal prima als iemand er meer geld aan uitgeeft, maar ik denk niet dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Sherlock schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:02:
Tja, ieder z'n budget. Het is geen goedkope hobby, maar als je een beetje oplet dan kan je echt wel voor heel veel minder dan de bedragen die je hier af en toe voorbij ziet komen fatsoenlijk spul hebben hoor. En dan hoef je er ook niet direct als een pauper bij te fietsen. Schoenen, helm en bril heb je voor dik onder de €200 ook wel. Dan is €600 leuk als je het er voor over hebt, maar niet noodzakelijk.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het helemaal prima als iemand er meer geld aan uitgeeft, maar ik denk niet dat het nodig is.
Tsja, nodig? Neuhh, maar bijvoorbeeld mijn Lake CX238 kosten wel wat, is gewoon een bredere schoen. Dat vind je in het goedkopere segment niet. Ik kocht hem met wat korting, net als mijn andere producten overigens. Standaard wel 15% goedkoper, mijn Abus Airbreaker (Retail 250, online 180 ofzo) kocht ik met korting voor 125 euro nieuw. Soms wil je ook wat leuke producten hebben :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Als je de centen moet schrapen zijn schoenen van 300 euro misschien ook wat overdreven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Schoenen +/- 300 euro
Nieuwe helm 100-200 euro
Bikefitting 195 euro

Je vergeet:

- Handschoentjes
- Kniestukken
- Beenstukken
- Armstukken
- Shirt lange mouwen
- Gilet/vestje
- Buff
- Mutsje
- Winterhandschoenen
- zomerregenoverschoenen
- winteroverschoenen
- Zonnebril

En daarna krijg je nog:

- nieuwe ketting
- Nieuwe tandwielen
- Nieuw stuurlint
- klein onderhoud

- Koffie & Apelgebak
- De N+1

En dan blijk je Zwift leuk te vinden:

- Indoor trainer
- Zwift Abbo
- Ventilator
- 2de Ventilator
- Toch dat aparte pctje
- Groter scherm om tijdens je duurritjes een serie te kijken..

Dus..aparte spaarrekening dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@McMiGHtY hahahaha.

Afgelopen winter al een winterkleding set gekocht.
En daarnaast bijna al het gereedschap om zelf onderhoud te kunnen doen, alleen een montage standaard ontbreekt nog.
Dus het grootste deel van je lijstje heb ik al.

Zomerset is nu aan vervanging toe.
En tja het kost eenmaal veel geld, maar ik blijf wel kritisch kijken naar aanbiedingen en prijs/kwaliteit verhouding. Blijf toch wel een Hollander op dat gebied.

En Swift komt er voorlopig niet in. Daar heb ik echt geen plek voor, dan zal ik moeten verhuizen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
rolandos582 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Tsja, nodig? Neuhh, maar bijvoorbeeld mijn Lake CX238 kosten wel wat, is gewoon een bredere schoen. Dat vind je in het goedkopere segment niet. Ik kocht hem met wat korting, net als mijn andere producten overigens. Standaard wel 15% goedkoper, mijn Abus Airbreaker (Retail 250, online 180 ofzo) kocht ik met korting voor 125 euro nieuw. Soms wil je ook wat leuke producten hebben :-)
Exact mijn schoenen en helm combi 8) en ja de futurm acties combineren met de strava code wil nog wel eens helpen Idd.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Owios schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Bij zulke werkzaamheden is het toch veel makkelijker om de fiets even op de grond te zetten? Kan je veel meer kracht leveren.
Als er iemand bij jou is om de fiets vast te houden, heb je misschien gelijk, maar ik zit meestal alleen te sleutelen... Neh, geef mij maar een stevige fietsmontagestandaard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
verstappen33 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:26:
@McMiGHtY hahahaha.

Afgelopen winter al een winterkleding set gekocht.
En daarnaast bijna al het gereedschap om zelf onderhoud te kunnen doen, alleen een montage standaard ontbreekt nog.
Dus het grootste deel van je lijstje heb ik al.

Zomerset is nu aan vervanging toe.
En tja het kost eenmaal veel geld, maar ik blijf wel kritisch kijken naar aanbiedingen en prijs/kwaliteit verhouding. Blijf toch wel een Hollander op dat gebied.

En Swift komt er voorlopig niet in. Daar heb ik echt geen plek voor, dan zal ik moeten verhuizen :-)
Die van de Lidl is 'binnenkort weer beschikbaar' voor drie tientjes. Wat je krijgt voor die prijs is echt ongekend. Erg blij met dit ding.

Daarnaast kán het veel geld kosten, maar het hoeft niet. Voor elk budget is er wel iets te vinden. Er zijn echter een paar dingen waar je niet op wilt besparen waaronder een goede bibs met dito zeem. Maar daar heb je dan weer acties voor, zoals Futurum met de veelbesproken Dottore L1 bibs welke ik eergisteren voor slechts €88,95 gekocht heb (adviesprijs €244,00). Nu alleen nog een bijpassende jersey, omdat alleen de donkerblauwe nog in mijn maat in voorraad was.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik wil gewoon een stevige montage standaard, ook de e-bike van mijn vrouw moet erop kunnen..
Dat red ik niet met die van de Lidl..

En qua kosten is het nu misschien even slikken, maar dan ben ik er ook wel weer een tijdje klaar mee...
Kleding gaat wel 3-4 jaar mee bij mij, en schoenen mogelijk nog wel langer..
En de montage standaard en de bikefitting heb ik ook jarenlang plezier van..

Dus ik klaag misschien nu een beetje, maar dat is omdat het nu allemaal "tegelijk" komt en het ineens een redelijk bedrag vormt bij elkaar.
Sherlock schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:02:

Ik heb nu schoenen van Shimano, kosten 3-4 jaar geleden 80 euro ofzo..
Het waren mijn eerste fiets schoenen.. Ik wilde niet teveel geld uitgeven omdat ik niet wist of ik echt doorging met fietsen..

Schoenen zaten redelijk goed met passen, maar na een tijdje gingen mij toch dingen opvallen zoals teveel ruimte aan de voorkant en door de klitteband sluitingen niet echt goed verstelbaar..

Ik heb er nu 3-4 seizoenen mee gefietst en je merkt dat deze schoen nu wel zijn beste tijd gehad heeft. ook de sluiting boven in schiet af en toe los en hebben gewoon zijn beste tijd gehad..
Nu ik wat meer ervaring heb met fietsen en nu ook weet waar ik op moet letten qua pasvorm en kan ik nu een betere beslissing nemen welke schoen bij mij past, en ik bepaal nu geen schoenen op basis van een budget, het zal mooi zijn als ik schoenen vind van 100-150 euro, maar als het 300 euro zal zijn is het ook prima.. Het moet gewoon goed zitten..

Idem met een broek... Ik zit in de zomermaanden geregeld 8-10 uur op de fiets en wil gewoon geen gedoe hebben met irritaties in mijn lies of kruis.

En qua helm, ik heb nu nog een gratis helm die ik bij de fiets heb gekregen, ik zie eruit als een paddestoel met dat ding op mijn hoofd.. Ook is die laatst gevallen van 2m hoog, en zit er nu een klein barstje in de schaal.. Volgende helm wordt gewoon een helm die bij mijn hoofd past :+

[ Voor 65% gewijzigd door verstappen33 op 18-06-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbSqXEEG9SmFZNB4UAvj7eiHDtU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f4sjumrSEBjmkS6K3Q8PlylU.png?f=user_large

Had toevallig die https://www.assos.com/eu/equipe-rs-aero-ss-jersey-17998.html binnen voor €144,- nu voor €119,- nobrainer voor mij. Gelijk maar even besteld en andere retour :)

Benieuwd of ze nog meer gaan toevoegen, zo'n S9 naast mijn 2x GTS lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

verstappen33 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:27:

[...]
Nu ik wat meer ervaring heb met fietsen en nu ook weet waar ik op moet letten qua pasvorm en kan ik nu een betere beslissing nemen welke schoen bij mij past, en ik bepaal nu geen schoenen op basis van een budget, het zal mooi zijn als ik schoenen vind van 100-150 euro, maar als het 300 euro zal zijn is het ook prima.. Het moet gewoon goed zitten..

Idem met een broek... Ik zit in de zomermaanden geregeld 8-10 uur op de fiets en wil gewoon geen gedoe hebben met irritaties in mijn lies of kruis.
Zoals ik al zei; helemaal prima toch d:)b
En qua helm, ik heb nu nog een gratis helm die ik bij de fiets heb gekregen, ik zie eruit als een paddestoel met dat ding op mijn hoofd.. Ook is die laatst gevallen van 2m hoog, en zit er nu een klein barstje in de schaal.. Volgende helm wordt gewoon een helm die bij mijn hoofd past :+
Daar zou ik daar eens even de hoogste prioriteit aan geven, als er al een barst in zit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 10:40

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Barst in helm = vervangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Ook is die laatst gevallen van 2m hoog, en zit er nu een klein barstje in de schaal.. Volgende helm wordt gewoon een helm die bij mijn hoofd past :+
Niet zo verstandig om daarmee verder te fietsen, doet nu dienst als gewoon hoofddeksel zoals een muts, totaal geen bescherming meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Klopt, helm staat ook bovenaan mijn lijstje, planning is morgen even te kijken bij de LBS wat hij heeft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik wil gewoon een stevige montage standaard, ook de e-bike van mijn vrouw moet erop kunnen..
Dat red ik niet met die van de Lidl..

En qua kosten is het nu misschien even slikken, maar dan ben ik er ook wel weer een tijdje klaar mee...
Kleding gaat wel 3-4 jaar mee bij mij, en schoenen mogelijk nog wel langer..
En de montage standaard en de bikefitting heb ik ook jarenlang plezier van..

Dus ik klaag misschien nu een beetje, maar dat is omdat het nu allemaal "tegelijk" komt en het ineens een redelijk bedrag vormt bij elkaar.

[...]

Ik heb nu schoenen van Shimano, kosten 3-4 jaar geleden 80 euro ofzo..
Het waren mijn eerste fiets schoenen.. Ik wilde niet teveel geld uitgeven omdat ik niet wist of ik echt doorging met fietsen..

Schoenen zaten redelijk goed met passen, maar na een tijdje gingen mij toch dingen opvallen zoals teveel ruimte aan de voorkant en door de klitteband sluitingen niet echt goed verstelbaar..

Ik heb er nu 3-4 seizoenen mee gefietst en je merkt dat deze schoen nu wel zijn beste tijd gehad heeft. ook de sluiting boven in schiet af en toe los en hebben gewoon zijn beste tijd gehad..

is al eerder gezegd maar kan niet vaak genoeg gezegd worden: Koop een nieuwe helm!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 18:59
rolandos582 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:11:
[Afbeelding]

Had toevallig die https://www.assos.com/eu/equipe-rs-aero-ss-jersey-17998.html binnen voor €144,- nu voor €119,- nobrainer voor mij. Gelijk maar even besteld en andere retour :)

Benieuwd of ze nog meer gaan toevoegen, zo'n S9 naast mijn 2x GTS lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.
Ik heb begin van het jaar geluk gehad met de LBS die het laatste restje Assos opruimde tegen 50% korting, 1 zo'n Aero SS jersey kunnen kopen voor 77 euro. Echt een heerlijk shirt.

Rond die tijd was de RS S9 ook bij futurum in de aanbieding, ook een erg fijne broek. Stuk meer compressie dan mijn Mille GT broek, blijft ook een stuk beter op zijn plek zitten. Al denk ik dat mijn Mille GT ondertussen niet meer past, iets met al een te grote maat kopen en dan toch nog afvallen van een paar pagina's geleden.

Ik ben uiteindelijk niet meer voor de Maap archive sale gegaan omdat ik deze keer niet achter het net viste met de zwarte Dottore L1, zeker voor de 110 die hij me nu gekost heeft enorm tevreden over. Ik ben denk ik wel klaar voor dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:04

Tacoos

i am i

[...]

...snip...

...sinp...
Welke regio moeten we aan denken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Tacoos schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Welke regio moeten we aan denken?
Regio Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:04

Tacoos

i am i

nevermind ...dacht dat afstand tot Rose biketown wel mee zou vallen

[ Voor 59% gewijzigd door Tacoos op 18-06-2021 13:56 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zijn er tegenwoordig nog futurum kortingscodes in de omloop of strava challenges die wat opleveren? Wil een grotere bestelling doen, altijd mooi meegenomen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Nu online
Reynouts schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:06:
Zijn er tegenwoordig nog futurum kortingscodes in de omloop of strava challenges die wat opleveren? Wil een grotere bestelling doen, altijd mooi meegenomen natuurlijk..
EK2021 volgens mij

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

BrammT

The one and only!

Zijn er hier ook wel tweakers die elkaar eens opzoeken om een rondje te fietsen?

Bij enige toeval valt mijn fietsgroepje voor aanstaande zondag uit elkaar (blessure, onderweg voor werk, uitje met vriendin, etc) en ik ben niet zo'n enorme alleenfietsert...

Dus als er een of meerdere mensen zin hebben om een rondje te fietsen in de middag en/of avond... Ik woon in de Achterhoek en wij rijden normaliter alles af van de regio Nijmegen, Arnhem, Haaksbergen, Markelo, Rijssen, Lochem etc. Alles in die contreien ligt met de auto op maximaal ca. een uur van huis en is voor mij te doen... :)

Mooiste zou zijn 'iemand die een beetje doortrapt'. Ik heb geen idee wanneer je snel genoemd mag worden, maar mijn eigen vrienden blijf ik tegenwoordig zonder al te grote moeite wel goed voor. (Komt nu ook deels door mijn nieuwe fiets, moet ik eerlijk toegeven)

Enige voorbehoud is dat ik 's ochtends en helemaal aan het begin van de middag (deze keer) niet kan.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

BrammT

The one and only!

Ik zie daar niet direct berichten over mountainbikers die zich verzamelen, of mis ik iets?

Edit: laat maar, dacht dat ik in het mountainbiketopic postte... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door BrammT op 18-06-2021 21:06 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
BrammT schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Ik zie daar niet direct berichten over mountainbikers die zich verzamelen, of mis ik iets?

Edit: laat maar, dacht dat ik in het mountainbiketopic postte... 8)7
Ah, dat kon ook nog ;) #lostgotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Vandaag mijn Echo Pro Base Jersey + Team Bib Short 3.0 eens geprobeerd tijdens een ritje, thuis voelt het nog wat strak aan, op de fiets is daar echter niks meer van te merken en zit het perfect.

1,96 en 89kg atm. Heb zowel voor de bib als jersey een L. Eigenlijk zoals de size guide ook aangeeft, daar val ik precies in. Dus valt gewoon normaal. Aanrader wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d_raf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Reynouts schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:06:
https://www.futurumshop.n...hallenge-beloning-claimen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Bedankt voor de tip! Was al maanden aan het azen op een paar DMT kr1 maar 309 Euro voor een paar schoenen gaat me echt veel te ver. Wat bleek, alles DMT was / is in uitverkoop bij Futurum. Met die Strava korting erbij nu 170 euro voor betaald :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Iemand die weet waar ik dit (missend) onderdeeltje kan kopen voor mijn Specialized Comp schoenen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S6L5NrZeyyUiuMVqHgFXX-E4Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW3IsbgpkNICmPvKC2ityC2r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Heb nog een code voor voor 50 GBP bij Le Col: STRAVAP200T71HY

Te gebruiken tot vandaag.

[ Voor 19% gewijzigd door r00tie op 21-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
Franciscus7000 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor de tip! Was al maanden aan het azen op een paar DMT kr1 maar 309 Euro voor een paar schoenen gaat me echt veel te ver. Wat bleek, alles DMT was / is in uitverkoop bij Futurum. Met die Strava korting erbij nu 170 euro voor betaald :-)
Net binnen en direct opengemaakt. Geweldig maar...de inlegzolen zitten er niet (meer) in?! Zo Futurum maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:54
Ik fiets inmiddels een paar jaar met wat Bioracer bibshorts en een aantal shirts van verschillende merken waaronder ook van Bioracer. Ik ben op dit moment op zoek naar wat extra/nieuwe fietskleding omdat de zeem steeds slechter wordt en de shirts ook slijten.

Ik ben 197cm lang en ben vrij slank. Op dit moment kijk ik naar de volgende kleding:
- Castelli Competizione Bibshort (75,-)
- Van Rysel collectie van de Decathlon
- Eroe

Ik ben op zoek naar een nieuw bibshort en een nieuw shirt en zit niet aan een merk vast. Daarnaast ben ik een beetje op zoek naar “bang for buck” kleding. Hebben jullie nog tips naar welke merken ik nog kan kijken? Qua pasvorm ben ik wel een beetje op zoek naar slim fit. Ik heb ook een shirt van Spexcel (Chinees AliExpress merk) waarvan de pasvorm erg goed is.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmanz
  • Laatst online: 25-09 16:40
@Rednas_N Ik ben sinds dit jaar overgestapt van een Bioracer bibshort naar een Assos Mille GT, zeker een aanrader.
De Bioracer ging bij een tochtje van meer dan 2 uur pijn doen op het zitvlak. De langste rit met Mille GT staat voor nu op 4 uur zonder ook maar een fractie pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03:55
https://www.futurumshop.n...W5OnZ1O02AXYaAvtLEALw_wcB

Heeft er iemand ervaring met deze bib? Kan alleen maar op de site van futurum vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
luuk66 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:15:

Heeft er iemand ervaring met deze bib? Kan alleen maar op de site van futurum vinden...
Volgens mij heeft @mhr-zip deze.

Edit: Ervaringen over de iets duurdere (bij acties soms zelfs goedkoper) Dottore L1 vind je genoeg in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 22-06-2021 16:55 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Volgens mij heeft @mhr-zip deze.

Edit: Ervaringen over de iets duurdere (bij acties soms zelfs goedkoper) Dottore L1 vind je genoeg in dit topic.
Nee ik heb een Q36.5 "Gregarius"

Die DOTTORE L1 had ik nu voor 92 euro ofzo. Maar die bevalt mij niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 14:53
luuk66 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:15:

Ik heb hem. Prima geconstrueerde bib, maar de (naar mijn idee vrij dunne) zeem is het misschien niet helemaal voor mij. Maar kan iets persoonlijks zijn, het zegt niet meteen iets over de kwaliteit van de bib!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 20:10
nomar109 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Ik heb hem. Prima geconstrueerde bib, maar de (naar mijn idee vrij dunne) zeem is het misschien niet helemaal voor mij. Maar kan iets persoonlijks zijn, het zegt niet meteen iets over de kwaliteit van de bib!
Zou je iets kunnen zeggen over de maatvoering?

Hoe valt q36.5 tov van bv. assos of castelli?
Pagina: 1 ... 19 ... 64 Laatste