Mijn indruk (n=1) is dat de maatvoering behoorlijk realistisch is. Draag je met je gewone kleding maat L, dan zou je bij de Q36.5 ook de L kunnen proberen.
Zelf heb ik ook die Castelli Competizione. Vind het een erg fijne broek. Deze week ook gefietst met een ALE PRR STRADA broek die in de aanbieding is bij Futurum. De Ale is ook een fijne broek maar merk dat de zeem net even wat dunner is.Rednas_N schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:23:
Ik fiets inmiddels een paar jaar met wat Bioracer bibshorts en een aantal shirts van verschillende merken waaronder ook van Bioracer. Ik ben op dit moment op zoek naar wat extra/nieuwe fietskleding omdat de zeem steeds slechter wordt en de shirts ook slijten.
Ik ben 197cm lang en ben vrij slank. Op dit moment kijk ik naar de volgende kleding:
- Castelli Competizione Bibshort (75,-)
- Van Rysel collectie van de Decathlon
- Eroe
Ik ben op zoek naar een nieuw bibshort en een nieuw shirt en zit niet aan een merk vast. Daarnaast ben ik een beetje op zoek naar “bang for buck” kleding. Hebben jullie nog tips naar welke merken ik nog kan kijken? Qua pasvorm ben ik wel een beetje op zoek naar slim fit. Ik heb ook een shirt van Spexcel (Chinees AliExpress merk) waarvan de pasvorm erg goed is.
Ik ben 1,78 / 65kg (smal/dun/lang) dus ook altijd een beetje opzoek naar slim fit. De Castelli bib heb ik in maat L gekocht, maar achteraf was maat M toch beter geweest, net even iets minder plooi en sluit dan ook beter aan bij de bovenbenen. De Ale gepast in maat S en M. Uiteindelijk voor de S gekozen.
Jersey heb ik van o.a. Rogelli Peak (mooie strakke pasvorm en lang genoeg), kwaliteit is ok, maar voor de prijs had ik er iets meer voor verwacht.
Agu Essentiel Striped ook gepast, maat S zat redelijk, maar eigenlijk nog te breed voor mij. Wel echt een hele mooie stof / kwaliteit. Ik vraag me dan ook af of hier mensen bekend zijn met Agu shirts die net even wat strakker vallen / slim fit?
De Futurum Pepijn 2 was eigenlijk hetzelfde verhaal voor mij, alleen dan waren de zakken erg hoog geplaatst vond ik en de stof is zo dun dat ik twijfelde over de kwaliteit.
Wat is jouw ervaring met Spexcel? Gaat het een beetje lang mee en kloppen de maattabellen?
Mee eens.nomar109 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:42:
Mijn indruk (n=1) is dat de maatvoering behoorlijk realistisch is. Draag je met je gewone kleding maat L, dan zou je bij de Q36.5 ook de L kunnen proberen.
En de maattabellen zijn ook wel aardig kloppend.
Alleen de jackjes en shirts met lange mouwen kunnen extreem strak vallen, zie ook mijn lange post van eerder dit jaar in dit topic.
Bedankt voor je informatie, hier kan ik wel wat mee.user_tweakers schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:32:
[...]
Zelf heb ik ook die Castelli Competizione. Vind het een erg fijne broek. Deze week ook gefietst met een ALE PRR STRADA broek die in de aanbieding is bij Futurum. De Ale is ook een fijne broek maar merk dat de zeem net even wat dunner is.
Ik ben 1,78 / 65kg (smal/dun/lang) dus ook altijd een beetje opzoek naar slim fit. De Castelli bib heb ik in maat L gekocht, maar achteraf was maat M toch beter geweest, net even iets minder plooi en sluit dan ook beter aan bij de bovenbenen. De Ale gepast in maat S en M. Uiteindelijk voor de S gekozen.
Jersey heb ik van o.a. Rogelli Peak (mooie strakke pasvorm en lang genoeg), kwaliteit is ok, maar voor de prijs had ik er iets meer voor verwacht.
Agu Essentiel Striped ook gepast, maat S zat redelijk, maar eigenlijk nog te breed voor mij. Wel echt een hele mooie stof / kwaliteit. Ik vraag me dan ook af of hier mensen bekend zijn met Agu shirts die net even wat strakker vallen / slim fit?
De Futurum Pepijn 2 was eigenlijk hetzelfde verhaal voor mij, alleen dan waren de zakken erg hoog geplaatst vond ik en de stof is zo dun dat ik twijfelde over de kwaliteit.
Wat is jouw ervaring met Spexcel? Gaat het een beetje lang mee en kloppen de maattabellen?
Ik denk dat we dan dezelfde bouw hebben, ben alleen wat langer en daarmee wat zwaarder. Spexcel bevalt wel goed, ik vind vooral de pasvorm van het shirt erg fijn. Over de levensduur kan ik nog weinig zeggen, ik heb hem nog niet heel lang. Wel vind ik het stofje dunner in vergelijking met bijvoorbeeld mijn Bioracer shirt maar zit wel erg comfortabel.
Ik heb maat L van Spexcel, met jouw gewicht en lengte zou je dan 1 of 2 maten kleiner moeten gaan denk ik. Ik had vooral veel aan de vraag en antwoord sectie op AliExpress. Overigens denk ik dat Spexcel nu niet heel interessant is ivm de nieuwe regels omtrent invoerrechten vanaf 1 juli.
Just do it.
Ik ben zelf 1.96m en wat mij opvalt aan mijn Castelli bibshort - Castelli Evoluzione 2, maat XXXL - dat de pijpjes korter zijn dan de bibs van Bioracer en 36Cycling. Ik weet niet of dat door de maatvoering komt of dat Castelli de pijpjes gewoon iets korter heeft. Verder redelijk tevreden over de bib. Heb afgelopen jaar een winterbroek van Sportful gekocht en die bevalt mij dusdanig dat ik overweeg een Sportful bibshort te proberen. Mijn twee centjes over CastelliRednas_N schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:23:
Ik fiets inmiddels een paar jaar met wat Bioracer bibshorts en een aantal shirts van verschillende merken waaronder ook van Bioracer. Ik ben op dit moment op zoek naar wat extra/nieuwe fietskleding omdat de zeem steeds slechter wordt en de shirts ook slijten.
Ik ben 197cm lang en ben vrij slank. Op dit moment kijk ik naar de volgende kleding:
- Castelli Competizione Bibshort (75,-)
- Van Rysel collectie van de Decathlon
- Eroe
Ik ben op zoek naar een nieuw bibshort en een nieuw shirt en zit niet aan een merk vast. Daarnaast ben ik een beetje op zoek naar “bang for buck” kleding. Hebben jullie nog tips naar welke merken ik nog kan kijken? Qua pasvorm ben ik wel een beetje op zoek naar slim fit. Ik heb ook een shirt van Spexcel (Chinees AliExpress merk) waarvan de pasvorm erg goed is.
Read the code, write the code, be the code!
https://www.futurumshop.n...it-xs.phtml?group=dagdeal
Goede deal met code voor €135 of €140,-
Normaal altijd wel €200,- , wel meer de racefit variant. Gelijk maar even besteld en komt vanavond binnen. Ben benieuwd hoe deze is in vergelijking met de nieuwe GTS. Hoor wel goede verhalen
Normaal altijd wel €200,- , wel meer de racefit variant. Gelijk maar even besteld en komt vanavond binnen. Ben benieuwd hoe deze is in vergelijking met de nieuwe GTS. Hoor wel goede verhalen
@rolandos582 Klinkt interessant, ben benieuwd naar je bevindingen!
Goede prijs idd! Ben ook benieuwd naar je bevindingen.rolandos582 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:50:
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Waar jij al 2 stuks van de GTS hebt liggen, heb ik al meer dan een jaar een RS9 in gebruik (naast mijn GTS die ik een paar maanden terug heb aangeschaft)rolandos582 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:50:
DIt wordt dus mijn 2de RS9
GTS vs RS9
Zeem: GTS heeft duidelijk een dikkere zeem. Voordeel is dat ie wat comfortabler lijkt op lange ritten, nadeel vind ik dat je de weg 'minder goed voelt' klinkt tegenstrijdig dit, maar vind ik fijn bij wat kortere fellere ritjes. Verder vind ik de bretels die doorlopen aan de achterkant bij de RS9 een voordeel; zorgt voor meer stabiliteit in de zeem.
Compressie: hoewel de RS9 als meer racy in de markt wordt gezet, ervaar ik bij de GTS eigenlijk meer compressie,
Pijpen: ook vallen de pijpen vd GTS ietsie korter dus die andere grippers vind ik niet per se beter.
daag
@The_Thijs© zijn met name de logo's toch die zwart zijn ipv wit/zwart en de bretels iets anders qua kleur? Dat boeit me vrij weinig tbh, zeker voor het prijs verschil.
De GTS bevalt me tot nu toe erg goed, heb nu ook 2 aero jerseys (mijn zwarte aero jersey van archive sale Assos is net binnen dus kan ik goed combineren met de S9)
We gaan het meemaken, ik hoorde dat de maat hetzelfde is ongeveer. Dat zegt de Assos website ook dus ik verwacht geen bijzondere dingen.
De GTS bevalt me tot nu toe erg goed, heb nu ook 2 aero jerseys (mijn zwarte aero jersey van archive sale Assos is net binnen dus kan ik goed combineren met de S9)
We gaan het meemaken, ik hoorde dat de maat hetzelfde is ongeveer. Dat zegt de Assos website ook dus ik verwacht geen bijzondere dingen.
Heb je in aero Jersey dezelfde maat als de bibs?
daag
Yep, ik heb https://www.assos.com/eu/...-prof-edition-171315.html in XL, en https://www.assos.com/eu/equipe-rs-aero-ss-jersey-17998.html in L. GTS in L en S9 in L. 196 en 89kg.The_Thijs© schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:56:
Heb je in aero Jersey dezelfde maat als de bibs?
Die grijze zit iets losser en relaxter. Had ook prima in L gekund achteraf maar ach, zit niet slecht :-)
Kruipen de RS9 en GTS ook op bij de pijpen en/of trekken ze naar de liezen? Ik lees her en der dat de pijpen van deze broeken geen echte grippers hebben en daarom dus snel opkruipen. Ik ben 1.79m en zo'n 68kg, dus niet zo stevig. Denk dat ik maat M moet hebben? Maar ben dan bang dat de pijpen gaan opkruipen.The_Thijs© schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Waar jij al 2 stuks van de GTS hebt liggen, heb ik al meer dan een jaar een RS9 in gebruik (naast mijn GTS die ik een paar maanden terug heb aangeschaft)
DIt wordt dus mijn 2de RS9ik moet zeggen dat ik de profBlack (helmaal zwart) wat mooier vind dan deze maar volgens mij is het enige verschil de witte banen op de achter-bretels.
GTS vs RS9
Zeem: GTS heeft duidelijk een dikkere zeem. Voordeel is dat ie wat comfortabler lijkt op lange ritten, nadeel vind ik dat je de weg 'minder goed voelt' klinkt tegenstrijdig dit, maar vind ik fijn bij wat kortere fellere ritjes. Verder vind ik de bretels die doorlopen aan de achterkant bij de RS9 een voordeel; zorgt voor meer stabiliteit in de zeem.
Compressie: hoewel de RS9 als meer racy in de markt wordt gezet, ervaar ik bij de GTS eigenlijk meer compressie,
Pijpen: ook vallen de pijpen vd GTS ietsie korter dus die andere grippers vind ik niet per se beter.
Ik twijfel tussen de Castelli Aero Race 4 en de Assos EQUIPE RS S9 of MILLE GTS. De Castelli heeft wel grippers in de pijpen...
Nooit last van, heb redelijke bovenbenen dus ze zitten gewoon goed. Kruipen is niet van toepassing, de GTS heeft ook wel grippers. Net mijn S9 in ontvangst genomen, zelfde fit als de GTS. Iets ander model en andere zeem. Zit gewoon goed dus zit nu in de was, morgenochtend maar even testen.cordonbleu schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:32:
[...]
Kruipen de RS9 en GTS ook op bij de pijpen en/of trekken ze naar de liezen? Ik lees her en der dat de pijpen van deze broeken geen echte grippers hebben en daarom dus snel opkruipen. Ik ben 1.79m en zo'n 68kg, dus niet zo stevig. Denk dat ik maat M moet hebben? Maar ben dan bang dat de pijpen gaan opkruipen.
Ik twijfel tussen de Castelli Aero Race 4 en de Assos EQUIPE RS S9 of MILLE GTS. De Castelli heeft wel grippers in de pijpen...
Heeft de RS9 ook grippers?rolandos582 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:13:
[...]
Nooit last van, heb redelijke bovenbenen dus ze zitten gewoon goed. Kruipen is niet van toepassing, de GTS heeft ook wel grippers. Net mijn S9 in ontvangst genomen, zelfde fit als de GTS. Iets ander model en andere zeem. Zit gewoon goed dus zit nu in de was, morgenochtend maar even testen.
Zo te zien niet echt, de GTS heeft wel visuele grippers. De RS9 zal wel iets van grip hebben maar niet zichtbaar.
Ik ben erg tevreden van de broeken van het merk 'Swiftofo' op Ali. Een XXL daar is perfect voor mijn 192cm/74kg. Duur in vergelijking met andere Ali-merken, maar wel merkbaar beter dan vb. Spexcel.Rednas_N schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:23:
Ik ben op dit moment op zoek naar wat extra/nieuwe fietskleding omdat de zeem steeds slechter wordt en de shirts ook slijten.
Ik heb begin dit jaar wat broeken gekocht op Ali om te gebruiken op de rollen met het idee dat het voor dat doel niet zo nauw steekt, en dat ik geen 100+ euro broeken wou vernaggelen. Ik merk nl dat de stof van bibs snel slijt en transparant wordt achteraan net boven de bips. Zeer aangenaam verrast geweest door de kwaliteit van Swiftofo, staat wat mij betreft op eenzelfde hoogte als Castelli broeken van 150 euro. Ik fiets er dan nu ook met plezier mee buiten.
Wel best wachten tot na 1 juli om te bestellen natuurlijk
Afgelopen weekend weer mogen ervaren dat de fietsbroeken die ik heb eigenlijk niet geschikt zijn om langer dan 3 uur mee te fietsen zonder last te krijgen. Op de racefiets lukt een uurtje langer nog wel, maar op de MTB is het na 3 uur oncomfortabel.
Omdat ik ritten maak van 5 uur en langer zoek ik een bibshort die een hele goede zeem heeft waardoor je dat probleemloos kunt. Nu snap ik dat je terecht kunt bij de gerenommeerde merken tegen dito prijzen.
Hopelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen die een tip hebben voor een bibshort < €100,-
Omdat ik ritten maak van 5 uur en langer zoek ik een bibshort die een hele goede zeem heeft waardoor je dat probleemloos kunt. Nu snap ik dat je terecht kunt bij de gerenommeerde merken tegen dito prijzen.
Hopelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen die een tip hebben voor een bibshort < €100,-
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik merk dat de ritssluiting aan de onderkant van mijn shirt langzaam een gat aan het schuren is in mijn bib. Weet iemand toevallig een makkelijke lifehack om dat te voorkomen? Ik kan er iets onder tapen maar hij moet nog wel open kunnen natuurlijk
Niks ten nadele van jou persoonlijk maar deze vraag is echt al minstens 50 keer voorbij gekomen in dit forum.magic_nl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:14:
Afgelopen weekend weer mogen ervaren dat de fietsbroeken die ik heb eigenlijk niet geschikt zijn om langer dan 3 uur mee te fietsen zonder last te krijgen. Op de racefiets lukt een uurtje langer nog wel, maar op de MTB is het na 3 uur oncomfortabel.
Een simpele search helpt een hoop (hint: het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur).
Ik snap jouw antwoord, en dat is het zeker.Louislouislouis schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Een simpele search helpt een hoop (hint: het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur).
Natuurlijk heb ik topic door gekeken. Ik kom dan snel bij merken als Castelli en Assos.
Ik wordt alleen weinig wijzer op sites als Mantel en Futurum door de gebruikte termen al 'middellang' en 'lange' voor een rit. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
Gewoon maar een Assos RS S9 kopen is niet wat ik zomaar zou doen.
Maar een goed verschil met bijv. de Assos Mille GT (anders dan de ritlengte) vind ik ook niet.
Daarom de vraag wat zijn broeken die geschikt zijn voor ritten van > 5uur op onverhard terrein?
Dat laatste betekent regelmatig uit het zadel komen en terug, en kan de keuze ook beïnvloeden.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Daar is geen goed antwoord op te geven, goede afstelling van je fiets/schoenplaatjes en je gewicht helpt. Sommige kunnen uren rijden met een goedkope broek, sommigen met een duurdere broek. Is allemaal voorkeur, er is niet 1 gouden broek waar iedereen goed mee rijd.magic_nl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Ik snap jouw antwoord, en dat is het zeker.
Natuurlijk heb ik topic door gekeken. Ik kom dan snel bij merken als Castelli en Assos.
Ik wordt alleen weinig wijzer op sites als Mantel en Futurum door de gebruikte termen al 'middellang' en 'lange' voor een rit. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
Gewoon maar een Assos RS S9 kopen is niet wat ik zomaar zou doen.
Maar een goed verschil met bijv. de Assos Mille GT (anders dan de ritlengte) vind ik ook niet.
Daarom de vraag wat zijn broeken die geschikt zijn voor ritten van > 5uur op onverhard terrein?
Dat laatste betekent regelmatig uit het zadel komen en terug, en kan de keuze ook beïnvloeden.
@magic_nl als je op zoek bent naar een broekje van onder de 100 euro, dan zou ik mij vooral richten op een 'topaanbieding'. Zeker als je niet veel ervaring hebt met 'goede broekjes', dan ben ik ervan overtuigd dat je elke broek van 150+ euro fantastisch zult vinden zitten.
Wat hier terecht gezegd wordt door @rolandos582 en @Louislouislouis dat er geen perfecte broek bestaat voor iedereen, geldt in mindere mate voor mensen zoals jij. Denk ik. Jij zult denk ik elk broekje van 150+ super vinden zitten. Als je straks meer ervaring hebt, dan zal je ook onderscheid maken tussen die ene broek en die andere.
Kortom: houd wat websites in de gaten en probeer een broekje te kopen van 150+ voor de aanbiedingsprijs van 100 euro. Dat komt namelijk zeer regelmatig voor...
Wat hier terecht gezegd wordt door @rolandos582 en @Louislouislouis dat er geen perfecte broek bestaat voor iedereen, geldt in mindere mate voor mensen zoals jij. Denk ik. Jij zult denk ik elk broekje van 150+ super vinden zitten. Als je straks meer ervaring hebt, dan zal je ook onderscheid maken tussen die ene broek en die andere.
Kortom: houd wat websites in de gaten en probeer een broekje te kopen van 150+ voor de aanbiedingsprijs van 100 euro. Dat komt namelijk zeer regelmatig voor...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Die q36.5 essential is super fijn. Perfecte pasvorm. Zeker een aanrader voor de wat langere (doch slanke) medemens. Eerste bib die ik zal houden na een dot Assos, castelli, Rapha etc. geprobeerd te hebben.
Hoop dat die in het assortiment blijft. Op de site van q36.5 is er geen spoor van te vinden. Misschien toch in het leven geroepen als speciale bonus aanbieding?
Wel vervelend: je ziet je zaakie redelijk goed zitten. Het is weinig verhullend. Dat heb ik echt al jaren niet met bibs gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door FilipK op 30-06-2021 19:34 ]
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe bib en zag dat de q36.5 essential nog in de aanbieding is bij futurumshop.
Hele topic doorgezocht op ongeveer gelijke stats, maar kom dr nog niet helemaal uit. Qua gewicht/omtrek zou ik volgens de maattabel M moeten hebben, maar heeft de lengte nog invloed? +-xx kg met 1.xx m
Hele topic doorgezocht op ongeveer gelijke stats, maar kom dr nog niet helemaal uit. Qua gewicht/omtrek zou ik volgens de maattabel M moeten hebben, maar heeft de lengte nog invloed? +-xx kg met 1.xx m
Ik ben zelf 1.93m met 74 kg en heb zelf een M. Draag ook een M in Assos.lampy25 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:19:
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe bib en zag dat de q36.5 essential nog in de aanbieding is bij futurumshop.
Hele topic doorgezocht op ongeveer gelijke stats, maar kom dr nog niet helemaal uit. Qua gewicht/omtrek zou ik volgens de maattabel M moeten hebben, maar heeft de lengte nog invloed? +-72 kg met 1.90m
En het kan zelfs nog iets goedkoper: bij Bakker Racing Products. Ik zou de maattabel gewoon volgen.lampy25 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:19:
Hele topic doorgezocht op ongeveer gelijke stats, maar kom dr nog niet helemaal uit. Qua gewicht/omtrek zou ik volgens de maattabel M moeten hebben, maar heeft de lengte nog invloed? +-72 kg met 1.90m
Persoonlijk vind ik de relatief dunne zeem overigens nog steeds het zwakere onderdeel van de broek, die verder wel heel fijn zit.
Niet met een Futurum kortingscode van €20 (die geldig is vanaf €100) en de bib is €104 dus dan nog maar €84.nomar109 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:39:
[...]
En het kan zelfs nog iets goedkoper: bij Bakker Racing Products. Ik zou de maattabel gewoon volgen.
Persoonlijk vind ik de relatief dunne zeem overigens nog steeds het zwakere onderdeel van de broek, die verder wel heel fijn zit.
Hoe valt de lengte van de bib dan? Nadert dat de knie een beetje?FilipK schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Ik ben zelf 1.93m met 74 kg en heb zelf een M. Draag ook een M in Assos.
De titel (en de prijs) zijn hier van de Essential, de beschrijving van de Dottore. Dat zijn toch verschillende broeken?nomar109 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:39:
[...]
En het kan zelfs nog iets goedkoper: bij Bakker Racing Products. Ik zou de maattabel gewoon volgen.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Bij valt deze net boven de knie ben 1,90 met een xl ook zit er een fijne aflsluitrand op waardoor deze op positie blijft.BreadFan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Hoe valt de lengte van de bib dan? Nadert dat de knie een beetje?
Ik heb er nu 2 keer meegereden en het is idd een dunne zeem maar hij voelt wel echt prettig ook met ritten van 3u voor mij.
Ja hoor. Het zit er bij mij een cm of 5 boven. Ze zijn miss. iets langer dan gemiddeld maar niet veel. In ieder geval in een M.BreadFan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Hoe valt de lengte van de bib dan? Nadert dat de knie een beetje?
Benk ik de enige met het probleem dat je wel heel goed je klokkenspel ziet zitten of hebben anderen dit ook? Miss de dunnere zeem dan toch?
[ Voor 18% gewijzigd door FilipK op 01-07-2021 16:40 ]
Voor da assos liefhebbers: ASSOS MILLE GT SUMMER GTS
Nu 152€ met de code TJV-BRK gaat er nog 15% korting af, waardoor de prijs daalt naar 129,20€
(Prijs van 152€ is geldig tot zondagavond; promocode is geldig tot 5/7/2021 18u00 en werkt voor alle korte fietsbroeken met een minimale bestelwaarde van 90€)
De laatste XL is net de deur uit
https://www.futurumshop.n...en-xs.phtml?group=dagdeal
Nu 152€ met de code TJV-BRK gaat er nog 15% korting af, waardoor de prijs daalt naar 129,20€
(Prijs van 152€ is geldig tot zondagavond; promocode is geldig tot 5/7/2021 18u00 en werkt voor alle korte fietsbroeken met een minimale bestelwaarde van 90€)
De laatste XL is net de deur uit
https://www.futurumshop.n...en-xs.phtml?group=dagdeal
[ Voor 3% gewijzigd door d_raf op 02-07-2021 11:31 ]
Hoe valt de Assos kleding??
Ik heb net even de maat tabel erbij gepakt en mijzelf opgemeten, en ik heb een taille van 93-94cm.
Overige maten: lengte 1m86 en 82kg..
Het "meeste" gewicht zit op mijn buik, dit zal komende tijd nog wel iets minder worden en ik verwacht op 91-92cm uit te komen qua taille..
Ik zit dus nu qua fietsbroek precies tussen 2 maten in L of XL..
Wat denken jullie dat wijs is om te bestellen?
Ik heb net even de maat tabel erbij gepakt en mijzelf opgemeten, en ik heb een taille van 93-94cm.
Het "meeste" gewicht zit op mijn buik, dit zal komende tijd nog wel iets minder worden en ik verwacht op 91-92cm uit te komen qua taille..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Ik ben 180, ook weer een beetje terug naar voor mij normaal gewicht aan het keren; nu ongeveer 82 kg en een M zit mij echt prima, ik denk niet dat je naar een Xl toe moet eigenlijk.verstappen33 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:46:
Toch maar voor de L gegaan, ook met het oog dat ik nog 3-4kg zal afvallen en nog wat meer ga trainen voor wat mooie ritjes verwacht ik dat mijn taille wel iets zal afnemen.
Ik fiets nu ook met een Cuore broek maat L, en die komt overeen met de maattabel van Assos en ook maat L
Een M lijkt mij niet te passen ben ik bang..
Maarja maandag komt die binnen en zullen we gewoon even passen..
En dan ben ik qua kleding bijna weer helemaal up to date.
Enige wat nog op mijn wensenlijstje staat is voor het najaar zijn goede arm/beenstukken en voor de winter een winterbroek.
Afgelopen winter bevroren mijn edele delen bijna met een zomerbroek en beenstukken.
Ik fiets nu ook met een Cuore broek maat L, en die komt overeen met de maattabel van Assos en ook maat L
Een M lijkt mij niet te passen ben ik bang..
Maarja maandag komt die binnen en zullen we gewoon even passen..
En dan ben ik qua kleding bijna weer helemaal up to date.
Enige wat nog op mijn wensenlijstje staat is voor het najaar zijn goede arm/beenstukken en voor de winter een winterbroek.
Afgelopen winter bevroren mijn edele delen bijna met een zomerbroek en beenstukken.
(Ik quote even vanuit het ervaringen topic)Grin schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:58:
[...]
@Ypuh Jup.
Ben ook met versie 2 begonnen, achter geplaatst, daarna naar het midden. Toen naar versie 3 gegaan, direct in het midden gezet. Tot slot naar versie 4 gegaan, die heb ik ook direct in het midden gezet.
Dit zal je enkele weken (8-12) kosten, wanneer je ze niet meer voelt kan je naar de volgende versie. Het is de bedoeling dat je voet getriggerd blijft tot je bij voldoende hoogte komt.
Heb ook de stap genomen om de g8's aan te schaffen, maar hoe begin ik? Vanuit de doos zaten de L/R 1 er onder precies in het midden dwz alle gaatjes bezet.
Hoever naar achter moet ik starten, of is het kwestie van proberen?
daag
1,96, 89kg en taille 92. Borst zo'n 101. Heb L in Bib en Jersey. Misschien jij M of Lverstappen33 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:46:
Kon het toch niet laten bij de Hema, en één van die AGU TJV shirts gehaald. Deze om precies te zijn.

Zit prima, al heb ik het idee dat de M die ik nu heb een beetje strak zit. Wel apart, mijn andere AGU shirt is ook M, en zit als gegoten. Maar ben tevreden, zit verder goed.

Zit prima, al heb ik het idee dat de M die ik nu heb een beetje strak zit. Wel apart, mijn andere AGU shirt is ook M, en zit als gegoten. Maar ben tevreden, zit verder goed.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het liefst zouden ze ook hun eigen renners maken.McMiGHtY schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:59:
Team DSM maakt dus hun eigen kleding:
https://www.team-dsm.com/...ltnXFU-LjN1hjUBzVlKgdlTRE
Nu zijn ze jaren bezig om de renners die ze aantrekken aan te passen aan hun eigen protocollen. Zelf maken is dan beter.
Ik heb nu als helm een Scott Centric (niet de nieuwe plus versie) deze heeft nog een dichte bovenkant. Best lekker in de winter maar voor de warmere dagen is het toch net iets te warm/zweterig.
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Scott Centric Plus helm? Deze heeft namelijk grotere openingen en ook openingen aan de bovenkant dus zou misschien wel de uitkomst zijn🤔 ook de fit van m'n huidige Scott helm bevalt wel dus als ik iets anders zou overwegen zoek ik wel een beetje dezelfde fit.
En hoe is de Lazer Genesis qua ventilatie en fit? Deze overweeg ik als alternatief 🤔
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Scott Centric Plus helm? Deze heeft namelijk grotere openingen en ook openingen aan de bovenkant dus zou misschien wel de uitkomst zijn🤔 ook de fit van m'n huidige Scott helm bevalt wel dus als ik iets anders zou overwegen zoek ik wel een beetje dezelfde fit.
En hoe is de Lazer Genesis qua ventilatie en fit? Deze overweeg ik als alternatief 🤔
Zojuist mijn nieuwe broek binnen gekregen in de maat L. en deze zit prima naar mijn gevoel. even snel een kort rondje om het blok gefietst om te kijken hoe deze zit, en het zit prima, kan niets raars ontdekken aan de pasvorm.rolandos582 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:46:
[...]
1,96, 89kg en taille 92. Borst zo'n 101. Heb L in Bib en Jersey. Misschien jij M of L
Ook om de benen sluit het prima aan en schuift het niet als ik voorover buig of fiets,
Ik heb niet veel vergelijkings materiaal, behalve mijn oude broek van Cuore en die zit wel iets strakker om de taille en ook de bretels zit wat minder rek in dan bij de Assos.
In hoeverre zit er verschil in een M en een L als het aankomt op de zeem etc? Ik neem aan dat er in de M een kleinere zeem zit?
Die heb ik ook, prima ding voor het geld! Heb ook nog een ander, die heb ik niet aangehad.Maarten_E schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:22:
Kon het toch niet laten bij de Hema, en één van die AGU TJV shirts gehaald. Deze om precies te zijn.
[Afbeelding]
Zijn er kleding merken ala LaPassione of Maap maar dan voor mtb kleding?
Rapha heeft volgens mij sinds kort een MTB lijn.Noxa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:58:
Zijn er kleding merken ala LaPassione of Maap maar dan voor mtb kleding?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik heb er ook 1 gekocht, shirt valt voor mij goed (maat L, 191 cm, 79 kg). Een volledige rits heeft mijn voorkeur, maar verder kan ik niets aanmerken op dit shirt. Zeker niet voor de prijs!Maarten_E schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:22:
[Afbeelding]
Voor degenen die zo'n Castelli bandana hebben; zit daar nou ook zo'n nekflapje aan? Ik verbrand vrij snel in mijn nek dus, dat zou juist wel handig zijn.
Bij deze van Gripgrab zie je het best goed, maar bij die van Castelli zie ik het niet op de foto's.
Bij deze van Gripgrab zie je het best goed, maar bij die van Castelli zie ik het niet op de foto's.
Die ik heb, komen overeen met onderstaande foto's.Sherlock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:18:
Voor degenen die zo'n Castelli bandana hebben; zit daar nou ook zo'n nekflapje aan? Ik verbrand vrij snel in mijn nek dus, dat zou juist wel handig zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tteFAOYbufcDTYvrIQ6byrOo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZGTs9L2lYVILpwW8g3sGQTg0.jpg?f=user_large)
Dat ziet er wel uit zoals ik bedoel ja, bedankt!d_raf schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:56:
[...]
Die ik heb, komen overeen met onderstaande foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb er ook eentje van Castelli, maar het nek flapje is bij die van mij best wel kort, komt halverwege mijn nek. Ik heb er ook een aantal van Agu en die hebben een veel langere nek flap die bij mij wel mijn nek bedekt.Sherlock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:18:
Dat is wel nuttige informatie ja! Ik heb er eentje van Shimano en die nekflap is inderdaad ook wat langer.scraemus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:19:
[...]
Ik heb er ook eentje van Castelli, maar het nek flapje is bij die van mij best wel kort, komt halverwege mijn nek. Ik heb er ook een aantal van Agu en die hebben een veel langere nek flap die bij mij wel mijn nek bedekt.
@Sherlock Ik rij al een aantal jaren met die Castelli bandana's maar ze beschermen mijn nek niet tegen de brandende zon. Ik moet mij daar wel insmeren, je nek is grotendeels(helemaal?) onbeschermd; ik zou hem daar niet voor kopen.
@Grin Smeren doe ik sowieso wel, maar als de flap lang genoeg is lijkt me dat dat nog best wat kan schelen. Ik denk dat ik de Castelli's daarom maar links laat liggen, en eens verder ga kijken naar Agu, Shimano en wellicht ook Gripgrab.
In navolging hierop rijd ik nu al een maand of 2 met een "ROCKBROS Photochromic Cycling Glasses Bike Bicycle Glasses Sports Men's Sunglasses MTB Road Cycling Eyewear Protection Goggles", modelnummer 10173 (half-frame zwart/rood), waar ik welgeteld €14,48 voor heb betaald.TheTinusNL schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:53:
Aan de andere kant van het brillenspectrum. Uit het main wielertopic:
[...]
Ik zit sterk te twijfelen om de eerste of tweede aan te schaffen (i.v.m. aantal reviews), maar ik ben benieuwd of er hier iemand is die er ervaring mee heeft? Specifiek de kwaliteit van de Chinese fotochromatische lenzen.* Snelle zoekterm in het topic bracht mij in ieder geval niets en de Ali-reviews word ik ook niet veel wijzer van.
* zal ongetwijfeld ook gebruikt worden in Westerse merken, maar daarvan heb ik toch nog een soort van kwaliteitsinspectie-idee
Ik draag contactlenzen, maar op koude en/of interval en/of woei-dagen denken tegenliggers soms wel eens dat ik zit te huilen op mijn fiets.
En met de laagstaande zon op de vroege morgen in de koudere maanden, of late avonden in de warmere maanden, is een beetje bescherming tegen de zon wel lekker.
Over het algemeen geef ik niet zo veel om looks, het moet gewoon functioneel zijn. Maar qua brillen ben ik wel fan van grote full-frames zoals bijv. de foto van Wouteke die ik voorbij zag komen of de Oakleys. Mag verder gewoon allemaal in het zwart van mij. Verder hoeft de hele wielerhobby voor mij allemaal niet A-merk duur te zijn dus vandaar dat de brillen van ome Ali mij wel interessant lijken?
:fill(white):strip_exif()/f/image/797yVMylcEFSn2AUMCSwFHM2.png?f=user_large)
Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt. Voel niet dat ik hem op heb, het fotochromatische deel werkt zoals verwacht, erg prettig voor de ogen (maar vooral tegen de wind). Ik ben er zeer tevreden over en zou inderdaad niet weten wat ik zou missen ten opzichte van de factor 5-10 duurdere brillen. #teamArmeStudent, een aanrader
Informaticus of vakkundig Googler?
Ik heb die ook en gebruik hem als het donker bewolkt weer is. Prima bril, zit ook lekker (je voelt hem inderdaad niet zitten) maar de kwaliteit van het glas is echt beduidend slechter en kwetsbaarder dan de gepolariseerde prizm road glazen van mijn 5x duurdere Oakley. Maar nog steeds: de prijs-kwaliteit verhouding van de Rockbros is top.
Ik kan me vergissen, maar dit is best een goede deal toch bij Futurum?
De Assos Equipe RS S9 in de sale voor 160 euro, met kortingscode voor 140.
Schoonvader zoekt nog een broek, is fan van Assos én wil graag lange pijpjes net als de Pro's. Iemand een idee hoe lang deze vallen?
Schoonvader zoekt nog een broek, is fan van Assos én wil graag lange pijpjes net als de Pro's. Iemand een idee hoe lang deze vallen?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
@Stufferdt Deze deal kwam recent ook al voorbij (en is nu blijkbaar weer in de sale)... ;-)
Wellicht dat @rolandos582 er iets zinnigs over kan zeggen, ik ben stiekem ook wel benieuwd
Wellicht dat @rolandos582 er iets zinnigs over kan zeggen, ik ben stiekem ook wel benieuwd
Wie heeft er ervaring met de MAAP Force Pro Winter ls Jersey? Ik ben fan van MAAP en opzoek naar een longsleeve voor rond de 10-15C. Hoe zit deze qua fit? Ik ben namelijk een small manneke (1.84, +/- 64kg), krijg je als je weinig krachttraining doet en vooral duursporten.
Ps; voor de medefans:
https://maap.cc/pages/maap-blowout
Ps; voor de medefans:
https://maap.cc/pages/maap-blowout
[ Voor 10% gewijzigd door Koenbr op 07-07-2021 22:34 ]
Keurige deal inderdaad, wil ook wel eens een broek halen uit het ‘hogere’ segment dus dit lijkt me wel wat.Stufferdt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:00:
Iemand wellicht nog een Futurum kortingscode over die hij / zij niet meer gebruikt?
Dan hou ik me aanbevolen (pm me graag even)!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Zeker een goede broek, ter vergelijking met mijn GTS (niet de GT maar de nieuwe GTS) komen ze aardig met elkaar in de buurt denk ik. Ik vind hem erg prettig, reed er vandaag nog 130km mee. Voor de prijs, gewoon een goede koop! Redelijke compressie en lekkere fit.RR46 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:25:
@Stufferdt Deze deal kwam recent ook al voorbij (en is nu blijkbaar weer in de sale)... ;-)
Code in je DM.AntraXxX schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:55:
[...]
Keurige deal inderdaad, wil ook wel eens een broek halen uit het ‘hogere’ segment dus dit lijkt me wel wat.
Iemand wellicht nog een Futurum kortingscode over die hij / zij niet meer gebruikt?
Dan hou ik me aanbevolen (pm me graag even)!
Mooie deal inderdaad.
Heeft iemand nog een futurum code die hij/ zij niet meer nodig heeft? Dank!
20 euro kras & win?DrizzleF schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:05:
Mooie deal inderdaad.
KRW-eKPwvp
Goed ik ben ook in de markt voor nog een kortingcodes mocht iemand die hebben.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
DMDark_Angelus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:29:
Goed ik ben ook in de markt voor nog een kortingcodes mocht iemand die hebben.
Weet iemand of de kortingcodes ook werken op de tourdeals bij Futurum? Zo ja, heeft dan iemand misschien toevallig nog een code over?
Werkt, ook gedaanGummie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:57:
Weet iemand of de kortingcodes ook werken op de tourdeals bij Futurum? Zo ja, heeft dan iemand misschien toevallig nog een code over?

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Assos broeken vallen qua pijpjes redelijk kort.Stufferdt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:00:
Verder prima bibs trouwens, heb zelf de RS S9 en de Mille GT. De 'fit' van de RS S9 is wat strakker.
Of m'n schoonvader heeft korte bovenbenen (1m80) maar een maatje M viel qua lengte echt perfect boven z'n knie. Hij leek er wel tevreden over, vond 'm wat strak (maar logisch door de compressie) en wou 'm even uitproberen. Volgens mij mag dat ook bij Futurumshop?Dix0r schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:06:
[...]
Assos broeken vallen qua pijpjes redelijk kort.
Verder prima bibs trouwens, heb zelf de RS S9 en de Mille GT. De 'fit' van de RS S9 is wat strakker.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Merk je buiten de fit nog veel verschil tussen de S9 en Mille GT? De Mille GT was van de week ook te krijgen voor een goede prijs. Ik heb reeds een S9, zat te twijfelen om de Mille GT er naast te nemen voor als ik (sporadisch) ga MTB'en. Vind de S9 daar toch wel erg duur en risicovol voor.Dix0r schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:06:
[...]
Assos broeken vallen qua pijpjes redelijk kort.
De pijpjes van de S9 zijn bij mij behoorlijk kort, ik draag een M en ben 196cm / 72kg. Compressie valt bij mij wel mee ik fiets nog niet heel lang dus ik heb niet de gigantische bovenbenen om het echt mega strak te maken
[ Voor 10% gewijzigd door nooberke op 09-07-2021 11:46 ]
Nee.nooberke schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Merk je buiten de fit nog veel verschil tussen de S9 en Mille GT? De Mille GT was van de week ook te krijgen voor een goede prijs. Ik heb reeds een S9, zat te twijfelen om de Mille GT er naast te nemen voor als ik (sporadisch) ga MTB'en. Vind de S9 daar toch wel erg duur en risicovol voor.
De pijpjes van de S9 zijn bij mij behoorlijk kort, ik draag een M en ben 196cm / 72kg. Compressie valt bij mij wel mee ik fiets nog niet heel lang dus ik heb niet de gigantische bovenbenen om het echt mega strak te maken
Is m.i. enkel looks (je ziet de bretels lopen bij S9 op achterzijde bij fietszit) + compressie die 'tighter' is. Zou niet nog eens de S9 halen.
Mijn S9 is overigens mijn MTB broek geworden, ik had er na rit een al 1 gat in. Is destijds een reparatie geworden via aftersales / service (prima geregeld, wel maand doorlooptijd). Jammere is dat ze dan een los paneel erin zetten en ik dus een naad links heb lopen. Had wellicht beter kunnen gaan voor crash replacement met 50% (?) discount.
[ Voor 17% gewijzigd door Dix0r op 09-07-2021 11:55 ]
Niet heel gek dat je de pijpen kort vind, ik ben 186cm/75kg en ik draag een L... Die zit bij mij prima. Maar ieder zo z'n voorkeuren zeker als het op bibs aankomt.nooberke schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:44:
[...]
daag
Heeft er stiekem toevallig iemand ervaring met Artivélo kleding? Komt geen enkele keer voor als zoekresultaat in dit topic.
Artivélo maakt de clubkleding waar ik in rij, van de club waar ik nooit lid van ben geweest.
Ik ben vooral benieuwd naar de maatvoering en kwaliteit van de zeem in verhouding tot waar men hier in rijdt/over te spreken is. Ik kan er niets over vinden, verder dan een contactformulier voor custom kleding kom ik niet.
Ik heb een korte bib in maat L die aan vervanging toe is. De zeem is prima voor een uur of twee, maar daarna houd de pret wel een beetje op. Op mijn drie langste ritten van 6 uur waren het niet de benen, maar schouders (wordt aan gewerkt) en zitvlak die het meeste te verduren hadden. Gezien de bib €40 kostte, denk ik dat zowat alles wel een verbetering gaat zijn? Toegegeven, zat misschien clubkorting in, maar toch.
Met
193cm,
77-83kg (sinds december/sluiting sportscholen 5 kg kwijt, maar dat gaat om bovenlichaam),
98cm heupomtrek,
79cm tailleomtrek,
91 BBL,
"atletische bouw"
en voornamelijk spieren onderin heb ik altijd problemen om juiste kleding te vinden. Vooral jeans zijn altijd problematisch met W-L maat 30/31-36.
Ik heb al wel wat zitten zoeken. Ik dacht in eerste instantie met €75 wel klaar te zijn als #teamArmeStudent, maar heb het opgerekt naar €100 omdat dat de keuze flink vergroot. Assos'en, Castellis, Raphas, Maaps en LeCols die ik op meerdere plekken regelmatig voorbij zie komen zien er goed strak (letterlijk en figuurlijk) uit, maar vallen (soms ruim) buiten budget. Merken in de juiste prijsklasse zijn Rogelli (Mantel), AGU, Sportful (Castelli-budget?), Van Rysel de goedkopere Castelli's. Hofleverancier van #teamArmeStudent is Decathlon
waar ik tot nu toe zéér tevreden over ben. Sinds ze Van Rysel hebben, in tegenstelling tot B'Twin en Triban, zijn ze volgens mij zeer goed op weg om af te komen van het "goedkope rotzooi"-merk, maar voor de bib durf ik het (misschien onterecht) toch niet aan.
Ik denk nu aan de Castelli Competizione bij Futurum voor €100, met oog op andere spulletjes die ik nog nodig heb en de opkomende Strava-korting van €25. Maar kijk ik naar de maattabel, daar gaan we weer: voor heup maat M nodig, voor taille maat S en voor binnenbeen nog groter dan XXXL
Wetende dat geretourneerde producten waarschijnlijk door de shredder gaan, ben ik geen fan van het "bestel lekker veel en retour alles dat niet past"-concept. Ben benieuwd of iemand Artivélo vergelijkingen heeft, of algemener advies is ook welkom.

Artivélo maakt de clubkleding waar ik in rij, van de club waar ik nooit lid van ben geweest.
Ik ben vooral benieuwd naar de maatvoering en kwaliteit van de zeem in verhouding tot waar men hier in rijdt/over te spreken is. Ik kan er niets over vinden, verder dan een contactformulier voor custom kleding kom ik niet.
Ik heb een korte bib in maat L die aan vervanging toe is. De zeem is prima voor een uur of twee, maar daarna houd de pret wel een beetje op. Op mijn drie langste ritten van 6 uur waren het niet de benen, maar schouders (wordt aan gewerkt) en zitvlak die het meeste te verduren hadden. Gezien de bib €40 kostte, denk ik dat zowat alles wel een verbetering gaat zijn? Toegegeven, zat misschien clubkorting in, maar toch.
Met
193cm,
77-83kg (sinds december/sluiting sportscholen 5 kg kwijt, maar dat gaat om bovenlichaam),
98cm heupomtrek,
79cm tailleomtrek,
91 BBL,
"atletische bouw"
en voornamelijk spieren onderin heb ik altijd problemen om juiste kleding te vinden. Vooral jeans zijn altijd problematisch met W-L maat 30/31-36.
Ik heb al wel wat zitten zoeken. Ik dacht in eerste instantie met €75 wel klaar te zijn als #teamArmeStudent, maar heb het opgerekt naar €100 omdat dat de keuze flink vergroot. Assos'en, Castellis, Raphas, Maaps en LeCols die ik op meerdere plekken regelmatig voorbij zie komen zien er goed strak (letterlijk en figuurlijk) uit, maar vallen (soms ruim) buiten budget. Merken in de juiste prijsklasse zijn Rogelli (Mantel), AGU, Sportful (Castelli-budget?), Van Rysel de goedkopere Castelli's. Hofleverancier van #teamArmeStudent is Decathlon

Ik denk nu aan de Castelli Competizione bij Futurum voor €100, met oog op andere spulletjes die ik nog nodig heb en de opkomende Strava-korting van €25. Maar kijk ik naar de maattabel, daar gaan we weer: voor heup maat M nodig, voor taille maat S en voor binnenbeen nog groter dan XXXL

Wetende dat geretourneerde producten waarschijnlijk door de shredder gaan, ben ik geen fan van het "bestel lekker veel en retour alles dat niet past"-concept. Ben benieuwd of iemand Artivélo vergelijkingen heeft, of algemener advies is ook welkom.
Ik weet niet waar je woont, maar je kan ook naar een mantel superstore gaan om het e.e.a. te passen.
Iets wat je thuis past en netjes terug stuurt gaat echt niet zomaar door de schredder.TheTinusNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:14:
Wetende dat geretourneerde producten waarschijnlijk door de shredder gaan, ben ik geen fan van het "bestel lekker veel en retour alles dat niet past"-concept.
Bij alles wat je 14 dagen vrijblijvend mag proberen lijkt mij de kans een heel stuk groter.
En dat pakje komt een heel stuk CO2 neutraler bij mij, dan ik bij mantel etc.
[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2021 20:35 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
@TheTinusNL Vooral de kortingsacties in de gaten houden voor de "premium merken", dan komen deze redelijk in jouw budget terecht. Je kan ook nog eens kijken naar het huismerk van futurum, daar is ook niets mis mee. Mijn vriendin prefereert deze bibs boven die van Rapha, Castelli, Rogelli en de decathlon varianten. Zelf nog geen ervaring mee
If you can see, look. If you can look, observe
Gaat er niet eentje open in Rotterdam binnenkort?Koenbr schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:29:
Ik weet niet waar je woont, maar je kan ook naar een mantel superstore gaan om het e.e.a. te passen.
Jep morgen.McMiGHtY schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Gaat er niet eentje open in Rotterdam binnenkort?
Wat een gekloot altijd met die Italiaanse merken. Denk je dat een XL wel past (Castelli Squadra Vest), nee hoor... op naar XXL. (Normale kleding heb ik gewoon in L...)
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Tot nu toe vind ik de GTS denk ik nog het beste, GT besteld maar zat mij niet lekker. GTS heb ik nu 2 van en erg fijn. De S9 heb ik nu ook, lijkt wel op de GTS maar de bretels lopen wat langer door en iets ander zeem en de GTS heeft naar mijn idee iets meer compressie + grippers op de benen. Die GTS kost bij futurum in een deal ook iets van 129 ofzo.nooberke schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Merk je buiten de fit nog veel verschil tussen de S9 en Mille GT? De Mille GT was van de week ook te krijgen voor een goede prijs. Ik heb reeds een S9, zat te twijfelen om de Mille GT er naast te nemen voor als ik (sporadisch) ga MTB'en. Vind de S9 daar toch wel erg duur en risicovol voor.
Nee hoor La Passione is ook Italiaans en ik vind de maatvoering best wel west Europees.TommyGun schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:28:
Wat een gekloot altijd met die Italiaanse merken.
Heb je niet heel veel ruimte over bij je buik/middel dan nu? Ik had ook een grotere maat geprobeerd maar dan leek het net zo'n waadbroek voor vissersThe_Thijs© schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:24:
[...]
Niet heel gek dat je de pijpen kort vind, ik ben 186cm/75kg en ik draag een L... Die zit bij mij prima. Maar ieder zo z'n voorkeuren zeker als het op bibs aankomt.
Daar mag je hier niet om vragen.rwr_ schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:31:
Als er nog iemand een Futurumcode over heeft, dan houd ik me aanbevolen!
Je kan je geluk hier wel proberen: https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=69226
Of je kan er volgende week zelf een scoren:
https://www.strava.com/ch...shop-sportzomer-challenge
Normaliter zou ik inderdaad gewoon naar een superstore kunnen gaan, is hier gelukkig relatief dichtbij. Maar of dat voor bibs nou zo veel toegevoegde waarde heeft? Het kan wel leuk zitten bij het passen (zat mijn huidige bib ook), maar belangrijkste is de zeem en dat ga ik niet met een minuutje in de winkel passen goed kunnen beoordelen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld jerseys/stukken/thermoshirts o.i.d.Koenbr schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:29:
Dat vraag ik mij dus af bij dit soort hygiëne-gevoelige producten.mhr-zip schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:34:
Iets wat je thuis past en netjes terug stuurt gaat echt niet zomaar door de schredder.
Bij alles wat je 14 dagen vrijblijvend mag proberen lijkt mij de kans een heel stuk groter.
En dat pakje komt een heel stuk CO2 neutraler bij mij, dan ik bij mantel etc.
Om de CO2 is het mij in ieder geval niet te doen, dat is een druppel op een gigantische gloeiende plaat. Maar bij het afdanken van goed bruikbare producten gaat het bij mij altijd heel hard kriebelen (mompelt iets over boerenfamilie).
Ik heb nog geen zeer dringende haast met bestellen, dus ben inderdaad benieuwd wat er nog voorbij gaat komen aan acties. Maar om er deze zomervakantie nog goed gebruik van te kunnen maken, wil ik toch voor het eind van de maand wel wat besteld hebben.Roozzz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:41:
@TheTinusNL Vooral de kortingsacties in de gaten houden voor de "premium merken", dan komen deze redelijk in jouw budget terecht. Je kan ook nog eens kijken naar het huismerk van futurum, daar is ook niets mis mee. Mijn vriendin prefereert deze bibs boven die van Rapha, Castelli, Rogelli en de decathlon varianten. Zelf nog geen ervaring mee
Wat betreft Futurum had ik de Proformance Joris II of Joris Pro met korting ook op mijn lijstje staan. Voordeel dat ze nog in veel maten beschikbaar zijn, coulante testvoorwaarden, netjes €98 en al goede ervaringen met Futurum in het algemeen.
Ik kan het zo snel niet vinden: mag je bij FuturumShop een fietsbroek uitproberen en nog retourneren als ie niet bevalt?
De regels voor de broeken van Futurum zelf (huismerk) zijn heel soepel: klik. Voor andere merken lijkt dat niet te gelden.Stufferdt schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:23:
Ik kan het zo snel niet vinden: mag je bij FuturumShop een fietsbroek uitproberen en nog retourneren als ie niet bevalt?
Ik heb wegens de Archive Sale bij La Passione er maar eens een broek (de Minimal) besteld. Normaal 130 euro, nu 84. Ben erg benieuwd!
https://www.lapassione.cc/collections/archive-sale
https://www.lapassione.cc/collections/archive-sale
Broek is binnen, snel even gepast.
Eerste indruk: wauw! Dat zit goed! Ik heb zoals eerder aangegeven dunne maar lange benen (ben 75kg / 1m94), maar dit zit perfect. Ik heb de M besteld, en deze zit best wel strak, wellicht had een L gekund, maar het voelt als gegoten. Heel lekker stofje ook
De beenlengte is ook eindelijk waar ik naar op zoek was, hij nadert de knie.
Ben er erg happy mee.
Eerste indruk: wauw! Dat zit goed! Ik heb zoals eerder aangegeven dunne maar lange benen (ben 75kg / 1m94), maar dit zit perfect. Ik heb de M besteld, en deze zit best wel strak, wellicht had een L gekund, maar het voelt als gegoten. Heel lekker stofje ook
Ben er erg happy mee.
Ik ben samen met wat vrienden ook begonnen met af en toe eens een rondje op de wielerfiets te maken. Allemaal extreem gemoedelijk en voor de fun (rondjes van 30~60km 1a2x per week).
Nou rijden we op dit moment in een allegaartje aan wieler/sport kleding rond. Het leek ons toch wel leuk (mede omdat er 2 een eigen bedrijfje hebben, die wel deels willen sponsoren) om wat shirtjes te maken voor ons groepje.
Nou is er natuurlijk de optie om shirtjes te kopen van een merk en deze vervolgens te laten bedrukken maar ik kwam ook dit tegen; Owayo wielrenshirts zelf ontwerpen
Is iemand bekend met de kwaliteit van deze shirts?
Zijn er nog andere merken die zoiets als dit aanbieden?
Nou rijden we op dit moment in een allegaartje aan wieler/sport kleding rond. Het leek ons toch wel leuk (mede omdat er 2 een eigen bedrijfje hebben, die wel deels willen sponsoren) om wat shirtjes te maken voor ons groepje.
Nou is er natuurlijk de optie om shirtjes te kopen van een merk en deze vervolgens te laten bedrukken maar ik kwam ook dit tegen; Owayo wielrenshirts zelf ontwerpen
Beeromaniac
Deze heb ik ook sinds kort. Mooie broek dat zeker, maar mijn btwin broeken zitten wat mij betreft wel even lekker. Ik had een L en een XL besteld maar de bretellen zaten vrij strak bij de L en de broek zelf ook, dus toch maar voor de XL gegaan. (zoals veel reviews ook al zeiden: Bestel een maat groter).TheTinusNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:14:
181, 70kg, bbl 89
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik ben totaal onervaren, maar rij sinds een jaartje met deze;TheTinusNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:14:
Vraag over fietsbroek advies
Uyn Biking Alpha OW Bib
Nadeel voor de vergelijking;
Ik ben het tegenovergestelde qua bouw. Voor mij zit de broek wellicht ook wat raar maar dat komt denk ik meer door mijn korte lengte (1.70m) en breed bovenlichaam (borstomtrek 116cm). De stof en zeem vind ik iig erg fijn.
Dus je zult het zeker moeten uitproberen of het wat voor jou is, maar valt iig mooi binnen budget.
M.b.t. afwijkend lichaamsformaat; welke wieler kleding kunnen mensen aanbevolen voor mensen zoals ik dit niet bepaald de Nederlandse maatvoering hebben? Alhoewel 100% Nederlands heb ik meer een Poolse bouwvakker bouw
[ Voor 19% gewijzigd door Thompson op 15-07-2021 00:44 ]
Beeromaniac
Ik heb deze ook, naast een drietal Chinese Spexcel broeken. Ik vind de Castelli een erg fijne stof hebben, en het past me ook beter dan ik had verwacht met mijn postuur (wel maat XL genomen). De zeem valt me wel een klein beetje tegen, niet dat die nu slecht is, maar ik had er meer van verwacht. De zeem in de Spexcel broeken is niet heel veel minder. En die broeken zijn (waren) een kwart van de prijs van de Castelli.Mistraller schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:26:
[...]
Deze heb ik ook sinds kort. Mooie broek dat zeker, maar mijn btwin broeken zitten wat mij betreft wel even lekker. Ik had een L en een XL besteld maar de bretellen zaten vrij strak bij de L en de broek zelf ook, dus toch maar voor de XL gegaan. (zoals veel reviews ook al zeiden: Bestel een maat groter).
181, 70kg, bbl 89
Ik heb, in mindere mate, een enigzins vergelijkbaar postuur (1.76m, borst 102cm, 79-81kg afhankelijk van mijn wilskracht op dat momentThompson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:40:
[...]
Ik ben totaal onervaren, maar rij sinds een jaartje met deze;
Uyn Biking Alpha OW Bib
Nadeel voor de vergelijking;
Ik ben het tegenovergestelde qua bouw. Voor mij zit de broek wellicht ook wat raar maar dat komt denk ik meer door mijn korte lengte (1.70m) en breed bovenlichaam (borstomtrek 116cm). De stof en zeem vind ik iig erg fijn.
Dus je zult het zeker moeten uitproberen of het wat voor jou is, maar valt iig mooi binnen budget.
M.b.t. afwijkend lichaamsformaat; welke wieler kleding kunnen mensen aanbevolen voor mensen zoals ik dit niet bepaald de Nederlandse maatvoering hebben? Alhoewel 100% Nederlands heb ik meer een Poolse bouwvakker bouw1.70m met de redelijk wat (bovenlichaam) spieren en een bierpens(je). De shirts die ik nu heb (goedkope meuk van die Lidl) klemmen een beetje bij de armen/borst en zijn tegelijk onderin wel veel te lang.
De shirts van Agu zitten mij prima, en laatst heb ik eens gek gedaan en een Castelli Classifica gekocht. Die is net wat minder 'race' en die zit ook goed.
Geen ervaring met die hut, maar d'r zijn een boel leveranciers die een shirtje voor je willen ontwerpen.Thompson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:04:
Ik ben samen met wat vrienden ook begonnen met af en toe eens een rondje op de wielerfiets te maken. Allemaal extreem gemoedelijk en voor de fun (rondjes van 30~60km 1a2x per week).
Pro Salton doet het vanaf 1 shirt, waar andere minimaal 10 afgenomen zien worden.
https://tdsportswear.com/nl/custom-teamkleding-fietsen/ Is er ook eentje die vanaf 1 stuk leveren.
Wij hebben bij Owayo dit jaar shirtjes (short sleeve basic) besteld voor gelijkaardig gebruik. Ging vlot, zijn vriendelijke en flexibele mensen. Kregen eerst een test-pakket opgestuurd met alle maten in, zodat iedereen kon passen. Nadien design gemaakt, besteld en binnen levertermijn ontvangen. Kwaliteit en pasvorm is ok voor ons occasioneel gebruik, niet top (misschien is de Pro versie veel beter). Heb zelf meerdere shirtjes van verschillende merken waarvan de pasvorm en de stof duidelijk beter zijn, maar dit zijn dan ook shirts die stuk meer kosten.Thompson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:04:
Dit is zeker niet het beste shirt maar ik doe het met plezier aan. Duurzaamheid van de stof moet nog blijken (nog maar 10+ ritjes ermee gedaan wegens slechte weer). Prints op het shirt lijken wel van goede kwaliteit.
Hetgeen me wel wat stoort, is het aanwezige logo van Owayo zelf. Dit is blauw en dat kan wel wat vloeken met je eigen ontwerp als dat andere kleuren heeft...Maar dit is waarschijnlijk steeds zo bij zulke aanbieders.
Over algemeen tevreden, zeker over de service, maar we zouden bij een volgende versie shirtje zeker wat extra vergelijken met andere winkels. Misschien dat we dan terug bij Owayo uitkomen, misschien niet...
Bij futurum de q36.5 essential bib besteld. Heb er nu 1 van Rogelli en Hunter, beide €30 kortingsbak dingen. Die van Hunter is voor mijn ritjes prima, die van Rogelli gaat de backup broek worden. Zit achter niet meer strak waardoor de zeem niet meer lekker aansluit.
Erg benieuwd naar de q35.5!
Erg benieuwd naar de q35.5!
https://www.kalas.nl/nl/maatwerk is 1 van de bekendere, de lokale clubs heeft ze hier ook gemaakt en ik ken nog wat mensen die daar shirts van hebben. Prima spul wel en goede prijs.Thompson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 00:04: