Eén van mijn lange broeken is afgelopen winter gesneuveld. Om de meute voor te zijn zou ik nu alvast graag een nieuwe bestellen, maar het valt me op hoe ontzettend duur fietskleding geworden is de afgelopen jaren (heb een kast vol hangen om dat te bevestigen).
Qua winterkleding heb ik o.a. een Sportful Total Comfort bib tight die gevoerd is van binnen en nog wel even mee kan. Ik ben dan ook vooral opzoek naar een iets dunnere langere zoals de Sportful Fiandre NoRain die hij vervangt. Bijvoorbeeld:
- Q36.5 L1 voldoet hier wel aan, maar die voldeed qua pasvorm en dunne zeem niet helemaal
- Assos LL.Mille S7 voldoet hier ook wel aan (de Bonka is te warm), maar is weer wat aan de dure kant en slecht verkrijgbaar
- MAAP Team Thermal Bib, met Strava kortingscode verkrijgbaar voor €185 wat nog steeds een hoop geld is, maar ben wel fan van de MAAP zomer broeken en jerseys
Een stapje lager heb je o.a.:
- Vermarc PR.R SuperRoubaix of
Antivento (= windstopper?)
-
GoBik Limited 4.1, geen idee wat het is, maar afgelopen week verschillende mensen in GoBik kleding zien fietsen en zag er mooi uit
- Exteondo idem, maar niet goedkoper dan Assos/MAAP
- Gore C3?
Geen windstopper of rain coating o.i.d, in mijn beleving slijt dat alleen maar. Budget is liefst ergens rond de €120-150. Iets meer mag eventueel wel als het echt de moeite waard is. De keuze bij lange broeken lijkt nog wel iets complexer dan korte broeken door de verschillende stoffen/diktes. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer dus tips zijn welkom!