Toon posts:

Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:24
https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

In de deal voor €152,- met €25,- kortingscode van de strava challenge dus €127,-
Enorm goede deal voor deze broek! Mijn favoriete broek, misschien dat ik nog wel een 3e aanschaf :-)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:12
Hij staat er nu op voor €132 (zoals ook in de mail geadverteerd) min de kortingscode van €25 is het nu dus 107 euro... ik heb niet getwijfeld😃

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rolandos582
Reigeer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:01:
Hij staat er nu op voor €132 (zoals ook in de mail geadverteerd) min de kortingscode van €25 is het nu dus 107 euro... ik heb niet getwijfeld😃
Wtf.... Dat is bijna gratis, okay ik heb er nog 1 besteld

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:42
rolandos582 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Wel mooi al die kortingscodes (kan je nagaan hoeveel marge er zit op al die kleding).

Zojuist mijn eerste Maap shirt besteld met 50 euro korting (Maap Blowout op Strava). Ben benieuwd!

• hereweare67893
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
rolandos582 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:13:
[...]

Helaas is nu alleen nog maar S en XS te bestellen. Wilde er nog ook net 1 bestellen… ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d_raf
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 21:27
hereweare67893 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Helaas is nu alleen nog maar S en XS te bestellen. Wilde er nog ook net 1 bestellen… ;(
Donderdagmiddag was er alleen nog maar S en XS te bestellen. Je kan regelmatig is terug gaan kijken naar de voorraad en hopen dat er een retour is binnengekomen. Zo heb ik gisterennamiddag nog een XL kunnen bestellen :*)

• Koenbr
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:26
mhr-zip schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Nee hoor La Passione is ook Italiaans en ik vind de maatvoering best wel west Europees.
Iemand hier ervaring met deze? Doel is te gebruiken begin/eind van het seizoen. Dus als het tussen de 8-15 graden is. En qua maat? Ik heb een vedergewicht 62-64kg bij 184cm

https://www.lapassione.cc...-jersey-midweight-caramel

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:34
Koenbr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Iemand hier ervaring met deze? Doel is te gebruiken begin/eind van het seizoen. Dus als het tussen de 8-15 graden is. En qua maat? Ik heb een vedergewicht 62-64kg bij 184cm

https://www.lapassione.cc...-jersey-midweight-caramel
Ik heb gewoon alle korte jersey's en bibs besteld die ze hadden. Gepast en de rest terug gestuurd.
Terugsturen kost 5 euro.

Ik kan vanaf een plaatje niet zien of het past, wat voor kwaliteit het is en hoe warm het is.

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• hereweare67893
  • Niet online
d_raf schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:41:
[...]

Donderdagmiddag was er alleen nog maar S en XS te bestellen. Je kan regelmatig is terug gaan kijken naar de voorraad en hopen dat er een retour is binnengekomen. Zo heb ik gisterennamiddag nog een XL kunnen bestellen :*)
Dat is een goede tip, bedankt! Had voor de zekerheid even gemaild. Futurum geeft aan dat, behalve XS en S, alle andere maten uitverkocht zijn bij zowel Futurum als bij de leverancier.

• Koenbr
mhr-zip schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Ik heb gewoon alle korte jersey's en bibs besteld die ze hadden. Gepast en de rest terug gestuurd.
Terugsturen kost 5 euro.

Ik kan vanaf een plaatje niet zien of het past, wat voor kwaliteit het is en hoe warm het is.
Bedankt voor je reactie. Prima tip!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Na een zoektocht voor een nieuwe broek, ter vervanging van een Castelli Velocissimo IV, nu eindelijk geslaagd _/-\o_ . Eerste poging was wederom een Castelli, maar dan de Endurance 3. Helaas niet de juiste pasvorm: Te kort en te breed. Daarna meer gericht gezocht op een broek met langere pijpen en uitgekomen bij de Endura Pro SL Long leg versie. Je hebt daarnaast de keuze tussen 3 verschillende breedtes van de zeem, waardoor er genoeg opties zijn om een passende broek te vinden.

Uiteindelijk is het een M met smalle zeem geworden. Volgens de tabel zou een medium zeem beter aansluiten op mijn zadel, maar deze voelde echt als luier een tussen de benen. :+ Nu een paar ritjes gemaakt en ben erg tevreden. De zeem is misschien net iets minder dan bij Castelli maar voldoet prima. De bretels vind ik zelfs beter zitten.

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:06
Ik ben op zoek naar zomer mtb handschoentjes (met lange vingers) met goeie padding..iemand toevallig ervaring met bepaade modellen?

18 September, zet het in je agenda! Tweakers Social Ride

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:51
McMiGHtY schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:13:
Ik ben op zoek naar zomer mtb handschoentjes (met lange vingers) met goeie padding..iemand toevallig ervaring met bepaade modellen?
Ik heb er altijd gedragen van Troy Lee Design... en padding nooit nodig gehad want ik reed met ESI chunky handvatten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d_raf
hereweare67893 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Dat is een goede tip, bedankt! Had voor de zekerheid even gemaild. Futurum geeft aan dat, behalve XS en S, alle andere maten uitverkocht zijn bij zowel Futurum als bij de leverancier.
XL terug beschikbaar ;)

• hereweare67893
  • Niet online
Heb een uur geleden 1 besteld! Heb het af en toe geprobeerd en presto! Maar zeer attent dat je me er op wijst :> *O*

[Voor 10% gewijzigd door hereweare67893 op 26-07-2021 18:58]

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb een paar van Fox racing ranger gel, maar fiets zelf liefst zonder padding.

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Catch22
  • Nu online
Daan_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:57:
[...]

Heb een paar van Fox racing ranger gel, maar fiets zelf liefst zonder padding.
Daar heeft hij lekker veel aan :P

@McMiGHtY ik heb Roeckl Icons, die hebben bi-fusion wat erg fijn is. Ze hebben dat ook in MTB handschoenen zie ik

https://www.roeckl.de/#Rad:B2C/article/10/10-104856

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• RigolleM
Catch22 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:57:
[...]

@McMiGHtY ik heb Roeckl Icons, die hebben bi-fusion wat erg fijn is. Ze hebben dat ook in MTB handschoenen zie ik

Padding is niet nodig met MTB als je goede handvatten hebt...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Hij vraagt er toch expliciet naar? Of mag ik er niet op antwoorden omdat jij het niet nodig vindt? :P

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• RigolleM
Catch22 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Hij vraagt er toch expliciet naar? Of mag ik er niet op antwoorden omdat jij het niet nodig vindt? :P
En ik geef gewoon mee dat het niet nodig is, je vind er meer zonder dan met... en dan is de keuze groter. Voor de racefiets heb ik er wel met padding...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:46:
[...]

En ik geef gewoon mee dat het niet nodig is, je vind er meer zonder dan met... en dan is de keuze groter. Voor de racefiets heb ik er wel met padding...
Dat is mooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:06
RigolleM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Mhmjjjha...well..ik wil ze op de gravelbike gebruiken...

18 September, zet het in je agenda! Tweakers Social Ride

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:16
Catch22 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Na de Roeckl van m’n schoonvader geprobeerd te hebben(die wilde de extra padding vanwege carpaal tunnel syndroom) heb ik afgelopen weekend ook de Roeckl Icons gekocht.
Vind de Bi-Fusion padding heerlijk rijden!

• Bacchus
  • Nu online
Misschien ben ik wat vroeg maar hebben jullie ervaring met schouderseizoen-truien van Ali? Zijn er de moeite waard of haal ik voor hetzelfde (of weinig extra) geld veel meer zekerheid bij een lokale shop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09:11

Stufferdt

En zo is het maar net.

Bacchus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:35:
Misschien ben ik wat vroeg maar hebben jullie ervaring met schouderseizoen-truien van Ali? Zijn er de moeite waard of haal ik voor hetzelfde (of weinig extra) geld veel meer zekerheid bij een lokale shop?
Wellicht een domme vraag, maar wat is het schouderseizoen?
Ik gok dat je herfst/winter op het oog hebt.

Geen ervaring mee. Heb zelf een castelli perfetto (vroegere Gabba) en ik wil niks anders meer.

• Catch22
  • Nu online
Stufferdt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar wat is het schouderseizoen?
Ik gok dat je herfst/winter op het oog hebt.

Geen ervaring mee. Heb zelf een castelli perfetto (vroegere Gabba) en ik wil niks anders meer.
De demi-saisons denk ik? Tussenseizoenen?

• Bacchus
  • Nu online
Niet echt winter, nee, daar ben ik wel gedekt. Inderdaad een beetje ertussenin: de koelere kant van het voor- en najaar voor iemand die het niet zo snel koud heeft. Niet noodzakelijk echt wind- en regendicht maar toch zeker wel -"werend".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

Bacchus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:51:
Niet echt winter, nee, daar ben ik wel gedekt. Inderdaad een beetje ertussenin: de koelere kant van het voor- en najaar voor iemand die het niet zo snel koud heeft. Niet noodzakelijk echt wind- en regendicht maar toch zeker wel -"werend".
Aah. VInd ik zelf een lastig seizoen. Ik probeer tegenwoordig wat te experimenteren met een ondershirt, normaal shirt, armstukken en eventueel een windvestje. Daarnaast is m'n perfetto convertible, dus mouwen zijn afritsbaar. In 3 jaar nog nooit gebruikt, maar in theorie dus multi-inzetbaar :+

Daarnaast heb ik een shirt met lange mouwen van Siroko:

Ding is niet heel warm, maar isoleert toch net weer voldoende voor een ritje rond de 15 graden.Overigens een afrader verder; is enkel te wassen met de hand aldus het etiket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Stufferdt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:05:
[...]
Aah. VInd ik zelf een lastig seizoen. Ik probeer tegenwoordig wat te experimenteren met een ondershirt, normaal shirt, armstukken en eventueel een windvestje.
Precies, vandaar de vraag. :) En die flexibiliteit lijkt me inderdaad slim.
Daarnaast heb ik een shirt met lange mouwen van Siroko:
[Afbeelding]
Ding is niet heel warm, maar isoleert toch net weer voldoende voor een ritje rond de 15 graden.Overigens een afrader verder; is enkel te wassen met de hand aldus het etiket.
Ziet er interessant uit. "Alleen handwas" negeer ik meestal en gooi het gewoon bij de 40°C erbij: Het zijn sportspullen, het wordt vies, het moet schoon. Tot nu toe succesvol met af en toe iets opnieuw vastlijmen ofzo. :)

• Catch22
  • Nu online
Ik zou gewoon lang dragen en meer of minder ondershirts gebruiken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-09 14:48
Bacchus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:35:
Niet doen.

De jerseys voor zomer zijn redelijk ok (pasvorm laat wel vaak wensen over). Broeken ook sommige wel OK.

Ga voor fatsoenlijke kleding in de herfst/winter voor technisch ademend materiaal. Bij de wintercollectie van Ali kun je net zo goed een vuilniszak aantrekken op de fiets; geeft hetzelfde effect.

Edit: een windblokker/breaker zou nog wel kunnen.

[Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 28-07-2021 16:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-08 14:39
15 jaar nauwelijks actief geweest met de racefiets en zie dat er veel dingen zijn veranderd. Bv ook overschoentjes. Daar reed ik in 2005 nog mee maar is nu geen ding meer.

Gelukkig niet veel aangekomen dus al mn shirts en broeken passen nog.
Zelfs mn Milaan San Remo shirt uit 2002 :)
Mag in dit topic ook foto's van shirts worden gepost?

• Catch22
  • Nu online
Henkje.doc schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:50:
15 jaar nauwelijks actief geweest met de racefiets en zie dat er veel dingen zijn veranderd. Bv ook overschoentjes. Daar reed ik in 2005 nog mee maar is nu geen ding meer.

Gelukkig niet veel aangekomen dus al mn shirts en broeken passen nog.
Zelfs mn Milaan San Remo shirt uit 2002 :)
Mag in dit topic ook foto's van shirts worden gepost?
Natuurlijk mag je dat posten

Overschoenen worden nog steeds gebruikt hoor. Ik gebruik ze ook onder de 15-16c

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:21
Fiets al jaren met zomerhandschoenen van Specialized. Hebben padding en een mesh bovenkant. Ik vind ze ook prettig bij hoge temperaturen.

https://www.specialized.c...73586?color=271516-173586

[Voor 12% gewijzigd door Joris748 op 28-07-2021 23:05]

• Dazzler2120
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Bij Futurumshop zijn items van Castelli in de aanbieding... Nu heb ik nogal een 'gevoelig' onderstel, heeft iemand van jullie ervaring met de bibs van Castelli? Hoe worden deze in het algemeen ervaren?
https://www.futurumshop.n...ml#aanbevolen-combinaties

Kan incl. de strava code deze bib met een shirtje krijgen voor €105...

[Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 29-07-2021 08:39]

PS4 PSN: Dazzler2120

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:27

Sherlock

No Shit

Da's wel een goede deal! Ik heb de mijne laatst (Sherlock in "Het grote fietskleding topic") gekocht bij Hopmans voor €80. En zeker met shirt en Strava-code is het een prima deal, als je het nodig hebt natuurlijk. Ik twijfel al weer een beetje of ik er niet eentje bij moet bestellen, maar ik ga verstandig doen :F ;)

• Dark_Angelus
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Dazzler2120 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:38:
Bij Futurumshop zijn items van Castelli in de aanbieding... Nu heb ik nogal een 'gevoelig' onderstel, heeft iemand van jullie ervaring met de bibs van Castelli? Hoe worden deze in het algemeen ervaren?
https://www.futurumshop.n...ml#aanbevolen-combinaties

Kan incl. de strava code deze bib met een shirtje krijgen voor €105...
Ik rij al een tijdje met de competizione en heb er nu ook eentje extra besteld met deze actie, prima bib (beter kan altijd) ritjes tot een uur of 5 nooit last van gehad.

Bestel altijd wel een maatje groter dan normaal van Castelli.

[Voor 5% gewijzigd door Dark_Angelus op 29-07-2021 09:34]

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ja ik heb ook net bib plus shirtje besteld, prima prijs voor de combi. Bibshorts van Castelli zitten altijd heerlijk.

• Dazzler2120
  • Nu online
Dark_Angelus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:34:
[...]

Ik rij al een tijdje met de competizione en heb er nu ook eentje extra besteld met deze actie, prima bib (beter kan altijd) ritjes tot een uur of 5 nooit last van gehad.

Bestel altijd wel een maatje groter dan normaal van Castelli.
Ik zit altijd een beetje tussen een L en XL, dus ik ga het gewoon eens proberen met een reguliere XL, een XXL ben ik iets te trots voor :+
Past het niet gaat het retour...

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-08 14:39
Zat er 1 jaartje naast. Bleek 2001 te zijn :)

• Dazzler2120
  • Nu online
Hmm zojuist m'n Castelli setje binnen gekregen, nu twijfel ik toch of de XL wel groot genoeg is :+

• Dark_Angelus
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Dazzler2120 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:43:
Hmm zojuist m'n Castelli setje binnen gekregen, nu twijfel ik toch of de XL wel groot genoeg is :+
O-) Told ya

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Dazzler2120
  • Nu online
Haha inderdaad
Twijfel even wat te doen, setje xxl bestellen ter vergelijk? Of anders dit weekend even naar Salden rijden, kijken of ik daar een xxl setje kan testen...
Hij past denk ik net, maar een foutje met wassen of een kg zwaarder worden wordt lastig haha
Goede motivatie om niet aan te komen :+

• 3kster
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 22-09 10:29
Ik heb ook een Castelli setje besteld, normaal heb ik maat XL (1.90m, 90 kg) maar toch 2XL besteld. Past prima, zal binnenkort een ritje ermee maken. Een Castelli maat XL was in mijn geval waarschijnlijk net te strak geweest.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:43:
Hoe vind je de kwaliteit van het shirt? Bij mij steekt het stiksel eruit bij de rits op een paar plekken... Doet afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.

Ik draag normaal een S van Sportful, de M van Castelli is net ietsje te breed bij de schouders, vind de mouwtjes ook erg lang maar dat is meer het model.

• Dazzler2120
  • Nu online
3kster schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:46:
Ik heb ook een Castelli setje besteld, normaal heb ik maat XL (1.90m, 90 kg) maar toch 2XL besteld. Past prima, zal binnenkort een ritje ermee maken. Een Castelli maat XL was in mijn geval waarschijnlijk net te strak geweest.
Hmm ik ben 1.87 m en 90kg, dus wss dat ik toch een xxl nodig heb dan. Morgen maar eens passen in de winkel en evt nieuwe set bestellen dan.
nooberke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Hoe vind je de kwaliteit van het shirt? Bij mij steekt het stiksel eruit bij de rits op een paar plekken... Doet afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.

Ik draag normaal een S van Sportful, de M van Castelli is net ietsje te breed bij de schouders, vind de mouwtjes ook erg lang maar dat is meer het model.
Kwaliteit is bij mij prima, valt niks op aan te merken. Langere mouwtjes idd, maar dat zie ik niet als iets negatiefs.

• 3kster
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 22-09 10:29
Hier hetzelfde: prima kwaliteit, en idd langere mouwen.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Dan heb ik een maandagmorgen modelletje misschien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-09 12:28
Vandaag van de Decathlon de Van Rysel RR900 regenjas binnengekregen. Ik vroeg me af of daar een opbergzakje bijhoort? Hij zou anders wellicht in zijn eigen achterzakje moeten kunnen, maar ik krijg het niet voor elkaar. ik ben bang dat ik het zakje dan ga openscheuren. Is er een slimme truc om hem zo klein mogelijk op te rollen/vouwen?

Overigens is de eerste indruk dat dit een prima kwaliteit regenjas is voor de lousy 39 euros. Net als het Van Rysel RR500 windjack overigens, die ik ook meteen heb meebesteld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online
Na passen in de winkel toch maar mijn XL Castelli setje voor een xxl geruild. In vervolg niet eigenwijs zijn bij Italiaanse merken

• Bacchus
  • Nu online
nomar109 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:39:
Vandaag van de Decathlon de Van Rysel RR900 regenjas binnengekregen. Ik vroeg me af of daar een opbergzakje bijhoort? Hij zou anders wellicht in zijn eigen achterzakje moeten kunnen, maar ik krijg het niet voor elkaar. ik ben bang dat ik het zakje dan ga openscheuren. Is er een slimme truc om hem zo klein mogelijk op te rollen/vouwen?
Ik heb hem ook, in transparant: hij propt inderdaad in zijn eigen zakje, dat met het trekkoord. Met een beetje beleid en kneden werkt dat.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:56
Na altijd met Castelli Evoluzione 2 gereden te hebben, er inmiddels achter gekomen dat door slijtage deze broeken allemaal op dezelfde plek loslatende zemen hebben. Nu wil ik toch eens wat anders gaan proberen en gezien het feit dat ik graag lange ritten rij, wil ik ook eens naar Assos kijken. Weet iemand van jullie wat het meest vergelijkbare type van Assos is? Is dat de Assos Mille GT?

Daarnaast welke maat van Assos past het beste in vergelijking met een Castelli maat M? Dat lijkt net een beetje tussen XS en S te vallen namelijk..

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb deze ook, naast een drietal Chinese Spexcel broeken. Ik vind de Castelli een erg fijne stof hebben, en het past me ook beter dan ik had verwacht met mijn postuur (wel maat XL genomen). De zeem valt me wel een klein beetje tegen, niet dat die nu slecht is, maar ik had er meer van verwacht. De zeem in de Spexcel broeken is niet heel veel minder. En die broeken zijn (waren) een kwart van de prijs van de Castelli.
Ik moet hier toch op terugkomen. Gisteren mijn langste rit ooit gedaan (223km) en de Castelli hield het prima. Tegen het eind begin je je zitvlak wel wat te voelen, maar dat vond ik niet meer dan logisch. Twee weken terug een lus van de Ronde van Vlaanderen gedaan en toen ook meer dan 5 uur op de fiets gezeten zonder dat ik ergens las van had. Ja, van de kasseien daar :o

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-09 20:47
Ik heb een mooi shirt bij Le Col gezien… is niet goedkoop, maar ziet er altijd wel erg netjes uit. Alleen ik kom niet uit de maatvoering. Om het politiekcorrect te zeggen, ik heb een “Bourgondische bouw”. Ik kom normaal met een XL shirtje weg. Alleen als ik het goed lees worden de Le Col shirts in Italië gemaakt. Van wat ik weet valt dat altijd klein… iemand een idee hierover?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:47
kw_nl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:36:
Ik heb een mooi shirt bij Le Col gezien… is niet goedkoop, maar ziet er altijd wel erg netjes uit. Alleen ik kom niet uit de maatvoering. Om het politiekcorrect te zeggen, ik heb een “Bourgondische bouw”. Ik kom normaal met een XL shirtje weg. Alleen als ik het goed lees worden de Le Col shirts in Italië gemaakt. Van wat ik weet valt dat altijd klein… iemand een idee hierover?
Qua maatvoering geen idee, wel weet ik dat Le Col altijd Strava challenges heeft voor €55 korting.

Volgens mij heeft @Catch22 een Le Col shirt en kan hij er iets over zeggen?

Komoot

• Catch22
  • Nu online
MaSw85 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Qua maatvoering geen idee, wel weet ik dat Le Col altijd Strava challenges heeft voor €55 korting.

Volgens mij heeft @Catch22 een Le Col shirt en kan hij er iets over zeggen?
Ik heb die zwarte X wiggins. Gister nog aan gehad, maar heb hem wel op de negatieve groei gekocht. Ik ben 115-120kg bij 1.96 en heb een XXL @kw_nl

Hij is wel heel vet zwart met goud, dat vind ik wel sexy. En aan 1 van de zakken zit nog een extra zakje met rits op de rug, ook handig. Het materiaal is wel erg fijn, als in niet super duurzaam, dus je moet er wel wat voorzichtig mee zijn.

• fdees
  • Laatst online: 22-09 21:24

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik ben momenteel aan het kijken naar nog eens een extra korte fietsbroek, heb er momenteel 2 van decathlon, deze en dan nog een variant voor de weg. Beide zijn in XL. Ben zelf 1.88 met 92 kg, vorig jaar woog ik nog 124 kg en heb als doel om nog een kg of 5 kwijt te raken qua vet. Mijn bouw is op een buikje na vrij atletisch gebouwd, doe naast mountainbiken ook nog aan bootcamps.

Mijn ritten zijn momenteel tussen de 1,5 uur puur gaan mountainbiken of als ik er een setje speedwheels insteek dan zit ik tot de 4 uur op de weg. in beide situaties heb ik geen last van mijn zitgedeelte, maar zit nog wel te kijken naar een ander zadel dat net wat stijver is. Deze huidige flext nogal bij mijn zitbotjes.

maar omdat ik nog een extra broek wil en vind dat ik goed bezig ben met sporten en fietsen vraag ik mezelf af dit niet een moment is om mijzelf te belonen met een betere broek, voor de langere afstanden. Ik zit nu zo rond een bedrag van max €100 te denken en heb natuurlijk de futurumshop-kortingscode. Als ik daar dan kijk zie ik deze van futurumshop zelf FUTURUM PROFORMANCE BIB SHORTS JORIS PRO BLACK. Hebben mensen ervaringen met deze broek of zijn er nog andere betere in een vergelijkbare prijs.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06:38

red bull

Keeps me awake !

fdees schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:49:
Ik ben momenteel aan het kijken naar nog eens een extra korte fietsbroek, heb er momenteel 2 van decathlon, deze en dan nog een variant voor de weg. Beide zijn in XL. Ben zelf 1.88 met 92 kg, vorig jaar woog ik nog 124 kg en heb als doel om nog een kg of 5 kwijt te raken qua vet. Mijn bouw is op een buikje na vrij atletisch gebouwd, doe naast mountainbiken ook nog aan bootcamps.

Mijn ritten zijn momenteel tussen de 1,5 uur puur gaan mountainbiken of als ik er een setje speedwheels insteek dan zit ik tot de 4 uur op de weg. in beide situaties heb ik geen last van mijn zitgedeelte, maar zit nog wel te kijken naar een ander zadel dat net wat stijver is. Deze huidige flext nogal bij mijn zitbotjes.

maar omdat ik nog een extra broek wil en vind dat ik goed bezig ben met sporten en fietsen vraag ik mezelf af dit niet een moment is om mijzelf te belonen met een betere broek, voor de langere afstanden. Ik zit nu zo rond een bedrag van max €100 te denken en heb natuurlijk de futurumshop-kortingscode. Als ik daar dan kijk zie ik deze van futurumshop zelf FUTURUM PROFORMANCE BIB SHORTS JORIS PRO BLACK. Hebben mensen ervaringen met deze broek of zijn er nog andere betere in een vergelijkbare prijs.
.futurum spul is zeker klasse beter dan Decathlon.. nieuwe van rysel van Decathlon heeft betere zeem dan degene die jij post... Asos mille gt is nog klasse beter dan futurum

• Xanderk89
  • Niet online
nomar109 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:39:
[Afbeelding]

Overigens is de eerste indruk dat dit een prima kwaliteit regenjas is voor de lousy 39 euros. Net als het Van Rysel RR500 windjack overigens, die ik ook meteen heb meebesteld.
Aan de hand van jouw verhaal ook maar die regenjack besteld. Was al even aan het zoeken en €100+ vond ik teveel. 40€ kan ik wel missen haha.

Jasje kan je inderdaad in zijn achterzak proppen. Even het zakje binnenste buiten en proppen maar. Opbouwen/rollen etc werkte niet en het past maar net. Zal wel flink verkreukeld uit het zakje komen mja dat is dan maar zo.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

• nomar109
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-09 12:28
Zoek een bib voor langere (>3 uur) tochten, dus een goede zeem staat voorop.
Wat is de betere optie: de Assos T.milleShorts_s7, of een Castelli met de Progetto X2 zeem? Ik heb met beide merken geen ervaring qua bib.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

red bull schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:17:
[...]
.futurum spul is zeker klasse beter dan Decathlon.. nieuwe van rysel van Decathlon heeft betere zeem dan degene die jij post... Asos mille gt is nog klasse beter dan futurum
Bedankt, zal eens kijken, naar de Assos Mille GT ziet er online goed uit. Die van Decathlon hadden ze niet de laatste keer toen ik daar was. Die hebben ze nu wel op voorraad en ze geven regen af, dus misschien eens even een kijkje gaan nemen.

Maar waar herken je uiteindelijk nog een goede fietsbroek aan en dan zeker de zeem? Op websites staat zoveel marketing-gebrabbel.

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06:38

red bull

Keeps me awake !

fdees schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Bedankt, zal eens kijken, naar de Assos Mille GT ziet er online goed uit. Die van Decathlon hadden ze niet de laatste keer toen ik daar was. Die hebben ze nu wel op voorraad en ze geven regen af, dus misschien eens even een kijkje gaan nemen.

Maar waar herken je uiteindelijk nog een goede fietsbroek aan en dan zeker de zeem? Op websites staat zoveel marketing-gebrabbel.
Proberen O-) en vaak is het soort van 1 euro per km...

• La1974
Xanderk89 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Aan de hand van jouw verhaal ook maar die regenjack besteld. Was al even aan het zoeken en €100+ vond ik teveel. 40€ kan ik wel missen haha.

Jasje kan je inderdaad in zijn achterzak proppen. Even het zakje binnenste buiten en proppen maar. Opbouwen/rollen etc werkte niet en het past maar net. Zal wel flink verkreukeld uit het zakje komen mja dat is dan maar zo.
[Afbeelding]
Voor een kort buitje is dit een prima jas maar reken er niet op dat je droog blijft als het langer of harder gaat regenen. Dat kunnen dit soort jasjes niet aan.

• mhr-zip
La1974 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

Voor een kort buitje is dit een prima jas maar reken er niet op dat je droog blijft als het langer of harder gaat regenen. Dat kunnen dit soort jasjes niet aan.
Warm blijven is over het algemeen belangrijker dan droog blijven.

18 september, zet het in je agenda! Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Xanderk89 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook een decatlon jasje. Werkt prima, maar ik zweet net zo hard door. Ik zie een regenjas dan ook meer als middel om warm te blijven.
Overigens, even oefenen met vouwen, dan krijg je hem er keurig in. Ik heb zelfs mijn regenoverschoenen in het tasje tegenwoordig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

red bull schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Proberen O-) en vaak is het soort van 1 euro per km...
Daar was ik al bang voor :/, maar ik zag dat de Q36.5 Essential voor €108, dus heb deze eens besteld met nog wat prullaria erbij om aan het minimaal bedrag te komen.

Maar als ik kijk zat ik op €0,50/km, dus straks met gemak 200 km :+ .

• Ypuh
  • Laatst online: 09:53
Eén van mijn lange broeken is afgelopen winter gesneuveld. Om de meute voor te zijn zou ik nu alvast graag een nieuwe bestellen, maar het valt me op hoe ontzettend duur fietskleding geworden is de afgelopen jaren (heb een kast vol hangen om dat te bevestigen).

Qua winterkleding heb ik o.a. een Sportful Total Comfort bib tight die gevoerd is van binnen en nog wel even mee kan. Ik ben dan ook vooral opzoek naar een iets dunnere langere zoals de Sportful Fiandre NoRain die hij vervangt. Bijvoorbeeld:

- Q36.5 L1 voldoet hier wel aan, maar die voldeed qua pasvorm en dunne zeem niet helemaal
- Assos LL.Mille S7 voldoet hier ook wel aan (de Bonka is te warm), maar is weer wat aan de dure kant en slecht verkrijgbaar
- MAAP Team Thermal Bib, met Strava kortingscode verkrijgbaar voor €185 wat nog steeds een hoop geld is, maar ben wel fan van de MAAP zomer broeken en jerseys

Een stapje lager heb je o.a.:
- Vermarc PR.R SuperRoubaix of Antivento (= windstopper?)
- GoBik Limited 4.1, geen idee wat het is, maar afgelopen week verschillende mensen in GoBik kleding zien fietsen en zag er mooi uit
- Exteondo idem, maar niet goedkoper dan Assos/MAAP
- Gore C3?

Geen windstopper of rain coating o.i.d, in mijn beleving slijt dat alleen maar. Budget is liefst ergens rond de €120-150. Iets meer mag eventueel wel als het echt de moeite waard is. De keuze bij lange broeken lijkt nog wel iets complexer dan korte broeken door de verschillende stoffen/diktes. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer dus tips zijn welkom!

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:05
@Ypuh Lijkt me dat je een MAAP moet proberen. Volgens mij wel echt topbroeken en anders terugsturen. Ik zie trouwens nu dat die shirtjes 215,- kosten ipv 165,- een maand geleden?

' MacBook Pro 13" 2015 256GB  iPhone 11 Pro 64GB'

• La1974
mhr-zip schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Warm blijven is over het algemeen belangrijker dan droog blijven.
Klopt. Maar als je alsnog nat wordt ondanks de regenjas is het lastig om warm te blijven.

• mhr-zip
fdees schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Daar was ik al bang voor :/, maar ik zag dat de Q36.5 Essential voor €108, dus heb deze eens besteld met nog wat prullaria erbij om aan het minimaal bedrag te komen.

Maar als ik kijk zat ik op €0,50/km, dus straks met gemak 200 km :+ .
Nog een regel, duurder is niet altijd beter.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:19
@ypuh ik zou gewoon die Maap pakken. Is toch je merk nu, zeg maar. Mooi spul man, neem t er lekker van :)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

mhr-zip schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Nog een regel, duurder is niet altijd beter.
Snap dat een broek van 300 niet 3x zo goed is als een van 100, maar wel een van 30 wel 3x zo slecht is als een van 100.

• Bacchus
  • Nu online
La1974 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Klopt. Maar als je alsnog nat wordt ondanks de regenjas is het lastig om warm te blijven.
Met een regenjas aan wordt je altijd nat tijdens het fietsen, zelfs als het niet regent, omdat je zweet niet snel genoeg verdampen kan. Zelfs Goretex of eVent ademen niet genoeg voor een fietser. Ik heb een regenjas vooral om grote stromen relatief koude regen van mijn schouders en rug te houden. (En in mindere mate om minder koud maar meer vies opspattend water van mijn buik te houden.)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

fdees schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:57:
[...]
Snap dat een broek van 300 niet 3x zo goed is als een van 100, maar wel een van 30 wel 3x zo slecht is als een van 100.
En zelfs dat is niet waar. Ik heb het in dit topic al vaker vermeld, maar bijvoorbeeld de Spexcel broeken zijn voor €20 echt ongeëvenaard qua prijs/kwaliteit verhouding. De Castelli van €80 is wat dat betreft maar marginaal beter, zeker niet 4x.

Qua fietsjackjes voor in de regen; ik heb afgelopen weekend nog even dit Rogelli jasje gescoord omdat ik zondag mijn langste rit ooit ging rijden. Flink wat regen gehad onderweg, en het jasje heeft me grotendeels droog gehouden. Na een tijdje voel je af en toe wat straaltjes lopen, maar ik bleef warm en grotendeels droog. Had ik niet verwacht van zo'n jasje wat je makkelijk in je zak steekt.

[Voor 34% gewijzigd door Sherlock op 06-08-2021 08:43]

• Ypuh
Enkel focus op prijs-kwaliteit is ook maar een aandoening als je het mij vraagt. Het goedkoopste product wint in principe altijd wanneer je er 5 of 10 van kunt kopen voor dezelfde prijs.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Gelukkig is dat voor iedereen persoonlijk. Ik fiets (en verdien) bij lange na niet genoeg om €250 uit te geven aan een broek, €150 aan een shirt en ga zo maar door. Maar als iemand anders het geld er wel voor over heeft is dat helemaal prima. Alleen dan moet diegene niet zijn neus op gaan halen voor spul wat minder duur is en waar anderen gewoon goed gebruik van kunnen maken.

• Ypuh
Sherlock schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:58:
Gelukkig is dat voor iedereen persoonlijk. Ik fiets (en verdien) bij lange na niet genoeg om €250 uit te geven aan een broek, €150 aan een shirt en ga zo maar door. Maar als iemand anders het geld er wel voor over heeft is dat helemaal prima. Alleen dan moet diegene niet zijn neus op gaan halen voor spul wat minder duur is en waar anderen gewoon goed gebruik van kunnen maken.
Klopt helemaal, maar indirect leg je hier de woorden in de mond. Ik fiets regelmatig -het is mijn enige hobby- en daarbij ben ik ook veeleisender richting de kleding die ik draag. Duurzaamheid (als in; gaat lang mee) vind ik belangrijk, maar met een goedkopere zeem (heb o.a. ervaring met Lidl-, Rogelli- en goedkopere Sportful kleding) krijg ik naast continu discomfort ook eerder last van dingen die ik hier liever niet bespreek. Die categorie broeken belanden bij mij na 2-3 ritten in de kliko wat verre van duurzaam is.

Verder ben ik het wel eens dat er sprake is van "diminishing returns" bij duurdere modellen. Ik betaal liever ook geen €250 voor een fietsbroek, maar de stappen tussen €20, €50 en €100 zijn dusdanig groot dat daar nog geen sprake van is. De midrange zit voor mijn beleving ergens rond de €100-150. Inclusief sale heb je daarvoor gewoon de top-model broeken. Of dat aansluit bij jouw gebruik/budget/voorkeuren kan en hoef ik niet over te oordelen. In die zin vind ik prijs-kwaliteit altijd maar een zinloos begrip en begrijp ik de focus daarop nooit zo.

Ps. Castelli vind ik sowieso maar matig/overpriced. Dat lijkt me geen goede benchmark. Merken als Sportful (zelfde fabriek), Vermarc en Bioracer doen daar niet voor onder en zijn een stuk goedkoper. Assos is naar mijn inziens altijd nog de benchmark op het gebied van fietskleding, al zijn die erg duur geworden. In dat kielzog zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven die 80-90% van de prestaties leveren voor 50-70% van de prijs.

[Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 06-08-2021 10:00]

• Johlo
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-09 16:10
Ypuh schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:07:

- GoBik Limited 4.1, geen idee wat het is, maar afgelopen week verschillende mensen in GoBik kleding zien fietsen en zag er mooi uit
"De Gobik Limited 4.1 Lady collant is speciaal ontworpen voor de mannelijke anatomie."

Is daar iets misgegaan op de site of hebben ze gewoon rare/onhandige woorden gekozen om het product te omschrijven? :+

Iets meer OT, ik heb de Q36.5 Adventure winter tights en daar ben ik best tevreden over. Maar als het je niet echt om de voering/winddicht/regen coating te doen is, ben je dan niet net zo goed af met een paar beenwarmers?

• Ypuh
Johlo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

"De Gobik Limited 4.1 Lady collant is speciaal ontworpen voor de mannelijke anatomie."

Is daar iets misgegaan op de site of hebben ze gewoon rare/onhandige woorden gekozen om het product te omschrijven? :+

Iets meer OT, ik heb de Q36.5 Adventure winter tights en daar ben ik best tevreden over. Maar als het je niet echt om de voering/winddicht/regen coating te doen is, ben je dan niet net zo goed af met een paar beenwarmers?
Die had ik ook gespot. Er is een aparte advertentie voor de Lady variant, dus denk dat je wel de juiste krijgt :+.

Beenstukken vind ik nooit echt fijn zitten en de beenstukken die ik heb zijn ook al redelijk versleten. Ik heb naar mijn weten de beenstukken nog nooit halverwege uitgetrokken (rij meestal s'avonds, dus dan wordt het kouder naarmate de rit vordert), dus mijn voorkeur gaat liever uit naar een dunne lange broek. Met voering heb ik maar is te warm voor de herfst/lente, en winddicht/raincoat maakt de broeken doorgaans stugger en/of slijt sneller.

Denk dat ik maar gewoon de MAAP tights bestel. Even slikken, maar qua pasvorm en materialen is dat tot nu toe mijn best zittende kleding (Q36.5 is ook mooi, maar sluit gewoon niet aan bij mijn lichaamsbouw).

• Mistraller
  • Nu online
Ypuh schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:07:
Eén van mijn lange broeken is afgelopen winter gesneuveld. Om de meute voor te zijn zou ik nu alvast graag een nieuwe bestellen, maar het valt me op hoe ontzettend duur fietskleding geworden is de afgelopen jaren (heb een kast vol hangen om dat te bevestigen).

Qua winterkleding heb ik o.a. een Sportful Total Comfort bib tight die gevoerd is van binnen en nog wel even mee kan. Ik ben dan ook vooral opzoek naar een iets dunnere langere zoals de Sportful Fiandre NoRain die hij vervangt. Bijvoorbeeld:
Ben er ook al een tijdje mee bezig, heb al een keer een Craft hier gehad, die paste, maar de stof op de heupen was van dat witte, met zwarte bedrukking en dan letters uiteraard. Met oprekken ziet dat er zo lelijk uit vind ik. En in de winkel ook nog wel 2 aangehad, bretels te strak, zeem niet fijn, etc. Ik wil ook graag een ritsje bij de enkels.
Daarna ben ik weinig meer tegengekomen in mijn maat en gewenste prijsklasse. Lijkt er voor mijn gevoel meer op dat het winterseizoen nog moet beginnen of zo?
Ik heb zelfs nog een broek van Ali besteld, en hoewel er soms best aardige bibs uit die hoek kunnen komen, was dit echt rotzooi (qua maatvoering dan, de materialen waren okee voor het geld). Grappig was wel dat ik de broek mocht houden en het geld terug kreeg.
Mijn fijnste lange broek is er eentje van decathlon btw.

---------------

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-09 22:13
Ypuh schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:52:
Enkel focus op prijs-kwaliteit is ook maar een aandoening als je het mij vraagt. Het goedkoopste product wint in principe altijd wanneer je er 5 of 10 van kunt kopen voor dezelfde prijs.
Dat is niet zo. Vorig jaar heb ik twee heel goedkope broeken gekocht, onder de 20€. Die heb ik beide afgekeurd vanwege pasvorm (Lidl) en kwaliteit (Decathlon). De broek van Spexcel van 25€ is vele malen beter en bevalt goed.

Het is maar waar je de lat legt. Ik ben blij met mijn broeken van Spexcel en Pearl Izumi, maar ik fiets minder dan 150km per week.
Het lijkt mij sterk dat ik ooit 150€ uitgeef aan een fietsbroek. Daarentegen spendeer ik een paar keer per week 4€ of meer aan een brood. :|

Van Gobik heb ik een shirt dat ik mooi vind, maar niet goed.
Gekocht bij Ali, dus ik denk dat het een imitatie is.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ypuh schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Klopt helemaal, maar indirect leg je hier de woorden in de mond.
Excuus, dat is niet de bedoeling. Als ik het zo teruglees dan snap ik wat je bedoelt ja.
Ik fiets regelmatig -het is mijn enige hobby- en daarbij ben ik ook veeleisender richting de kleding die ik draag. Duurzaamheid (als in; gaat lang mee) vind ik belangrijk, maar met een goedkopere zeem (heb o.a. ervaring met Lidl-, Rogelli- en goedkopere Sportful kleding) krijg ik naast continu discomfort ook eerder last van dingen die ik hier liever niet bespreek. Die categorie broeken belanden bij mij na 2-3 ritten in de kliko wat verre van duurzaam is.
Dat snap ik wel ja, zeker als je de betere kwaliteit gewend bent.
Verder ben ik het wel eens dat er sprake is van "diminishing returns" bij duurdere modellen. Ik betaal liever ook geen €250 voor een fietsbroek, maar de stappen tussen €20, €50 en €100 zijn dusdanig groot dat daar nog geen sprake van is. De midrange zit voor mijn beleving ergens rond de €100-150. Inclusief sale heb je daarvoor gewoon de top-model broeken. Of dat aansluit bij jouw gebruik/budget/voorkeuren kan en hoef ik niet over te oordelen. In die zin vind ik prijs-kwaliteit altijd maar een zinloos begrip en begrijp ik de focus daarop nooit zo.
Heel veel mensen hebben een beperkt budget, dus wat dat betreft is het wel logisch dat men naar prijs/kwaliteit kijkt. Maar zeker mee eens dat dat niet alles zegt. Als je een blaadje papier gratis krijgt is de prijs/kwaliteit niet te evenaren, maar dan is het nog steeds niet de beste optie om aan te trekken als je een uur gaat fietsen.

Wat dat betreft is het beter om een budget te bepalen en daarna te kijken wat je voor dat budget kan krijgen.
Ps. Castelli vind ik sowieso maar matig/overpriced. Dat lijkt me geen goede benchmark. Merken als Sportful (zelfde fabriek), Vermarc en Bioracer doen daar niet voor onder en zijn een stuk goedkoper. Assos is naar mijn inziens altijd nog de benchmark op het gebied van fietskleding, al zijn die erg duur geworden. In dat kielzog zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven die 80-90% van de prestaties leveren voor 50-70% van de prijs.
Ik heb geen ervaring met Assos, maar wat je zegt komt logisch over ;)

• AFSchets
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:51
Ypuh schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Die had ik ook gespot. Er is een aparte advertentie voor de Lady variant, dus denk dat je wel de juiste krijgt :+.

Beenstukken vind ik nooit echt fijn zitten en de beenstukken die ik heb zijn ook al redelijk versleten. Ik heb naar mijn weten de beenstukken nog nooit halverwege uitgetrokken (rij meestal s'avonds, dus dan wordt het kouder naarmate de rit vordert), dus mijn voorkeur gaat liever uit naar een dunne lange broek. Met voering heb ik maar is te warm voor de herfst/lente, en winddicht/raincoat maakt de broeken doorgaans stugger en/of slijt sneller.

Denk dat ik maar gewoon de MAAP tights bestel. Even slikken, maar qua pasvorm en materialen is dat tot nu toe mijn best zittende kleding (Q36.5 is ook mooi, maar sluit gewoon niet aan bij mijn lichaamsbouw).
Zelf hier een Sportful Vuelta, een Sportful No Rain, La Passione Classic, een Alé en een Santini Raro.

De Santini gekocht in de sale bij bij Futurumshop voor 70 Euro ofzo en heb de hele winter geen andere broek meer aangeraakt (tenzij echt bagger, dan de No Rain) echt heel blij mee. Futurum heeft hem niet meer zie ik maar andere aanbieders wel. Sportful standaard een L alle andere een M.

M'n winterritten zijn toch kort dus ga er niet de bedragen aan uitgeven die ik voor bibs wel doe (Assos, Lapassione, q356).

[Voor 4% gewijzigd door AFSchets op 06-08-2021 17:22]

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:19
Heb zelf een Assos ll.habu bibtight en de Termica X van Q36.5 (300 nog wat euro).

Die Assos is geweldig, maar die heb ik zoveel gedragen (en gewassen) dat de DWR coating eigenlijk non-existent is geworden. Ga nogmaals op een Nikwax avontuur om die te herstellen, maar eerdere ervaringen bieden weinig hoop.

De q36.5 gebruik ik dus als ik regen verwacht, want die coating is intact.

Beide broeken zitten als gegoten. De Q36.5 heeft echter als grootste nadeel dat hij tot boven de navel komt. Als je dus moet plassen dan mag je dat bij die broek op z'n full Monty gaan doen, want de voorkant omlaag trekken is er niet bij.

• Koenbr
KW25 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:29:
@Ypuh Lijkt me dat je een MAAP moet proberen. Volgens mij wel echt topbroeken en anders terugsturen. Ik zie trouwens nu dat die shirtjes 215,- kosten ipv 165,- een maand geleden?
Is denk ik een fout op hun website die soms een foutieve conversie weergeeft. Site opnieuw laden lost het meestal op. Shirts zijn nog altijd 140-165€ (zomer jerseys).

• rolandos582
Koenbr schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:02:
[...]

Is denk ik een fout op hun website die soms een foutieve conversie weergeeft. Site opnieuw laden lost het meestal op. Shirts zijn nog altijd 140-165€ (zomer jerseys).
Die echo pro zijn nog steeds €99,-
https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man
Heb de zwarte, prima jersey en zit goed. De rest is zo te zien pretty much allemaal XS...

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe lange bibs. Vorig jaar gebruikte ik 2x Sportful Fiandre Pro, erg fijne broeken maar nu zijn die te groot.. :(

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Heb de Van Rysel fietsbroek nog maar gehaald bij Decathlon, omdat de andere nog niet binnen was en ik moest fietsen en de andere kon ik niet wassen.

Maar deze is een echte verbetering ten opzichte van diegene die 10 euro goedkoper zijn. Zit ook een elastic interface zeem in net als wat er in een Q36.5 zit en nog veel meer andere merken en moet zeggen hij is het verschil echt waard. Gok nog wel dat die Q36.5 nog een betere zeem heeft. Maar de extra dichtheid in de zeem is duidelijk voelbaar tov de basis zeem bij Decathlon

Moet wel zeggen dat ik geen 1op1 vergelijking heb gedaan omdat ook mijn nieuwe zadel een Ergon SM Pro binnen was en de steun en comfort is een wereld van verschil zeg.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 22:53

Oekol

waka waka hey hey

magic_nl schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:20:
Wat is voor MTB aan te raden om de komende tijd koude voeten te voorkomen?
Boterhamzakjes om je voeten en dan je sokken aan. Lekker zweten als het vriest d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mistraller
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Boterhamzakjes om je voeten en dan je sokken aan. Lekker zweten als het vriest d:)b
Goeie timing deze quote. 8)7

---------------

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 22:53

Oekol

waka waka hey hey

Goed he. Je kunt het maar alvast op zak hebben, deze tip.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• babbelbox
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:22
fdees schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:04:
...

Moet wel zeggen dat ik geen 1op1 vergelijking heb gedaan omdat ook mijn nieuwe zadel een Ergon SM Pro binnen was en de steun en comfort is een wereld van verschil zeg.
Wat was jouw reden om dat zadel te kiezen? Ik ben zelf ook aan het kijken naar iets nieuws maar na 3 of 4 te hebben geprobeerd ben ik nog niet overtuigd...

• Koenbr
Heeft er iemand toevallig nog een Maap blow-out.l code over die ik mag gebruiken?

Edit: reeds voorzien, thanks!

[Voor 6% gewijzigd door Koenbr op 09-08-2021 15:50]

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

babbelbox schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Wat was jouw reden om dat zadel te kiezen? Ik ben zelf ook aan het kijken naar iets nieuws maar na 3 of 4 te hebben geprobeerd ben ik nog niet overtuigd...
Veel lezen over waarop ze hun keuzes baseren en mijn eigen kennis van ergonomie. Dat je harde delen (zitbotjes) met zacht materiaal wil ondersteunen, zie wat ze doen met protheses. Daarnaast mannen en vrouwelijke specifieke zadels en dan ook nog een verschil in breedte van de zitbotjes.

Ze lijken veel te baseren op onderzoek en ervaring en niet alleen op mooie plaatjes en esthetische mooie zadels. Ze zijn ook vrij open in het afstellen van alles en hebben daarvoor zelf een kit van die alles goed uitlegt en waarmee je rekening moet houden. Ook reviews oline zijn heel goed van hun spullen.. Ook heb ik goede ervaring met hun handvatten.

Ik ben heb eerst meerdere keren zitbotbreedte opgemeten ook met hulp van een medewerker bij Mantel. Want 1 is geen en had uiteindelijk een 5 talmeting waarbij ik wist wat mijn zitbotbreedte is. Ikzelf zit op 12,8 cm. Daarna ben ik naar gebruik gaan kijken, dus in mijn geval xc/marathon mountainbiken. Hoewel ik ook veel met mtb met speedwheels op de weg zit is je zitpositie toch anders en ben ik uit gegaan van een mtb zadel. Daarnaast ook verschillende merken bekeken als Selle italia en Fizik. Daarna heb ik natuurlijk reviews gelezen en opgezocht wat er van te vinden is.

• d_raf
Zijn er hier fans van Team Jumbo Visma?

Nu bij bol.com; 21€ voor het fietsshirt 2021.
Alleen voor de maten M, L & XL

https://www.bol.com/be/nl...-geel-l/9300000021327128/

• mhr-zip
d_raf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:05:
Zijn er hier fans van Team Jumbo Visma?

Nu bij bol.com; 21€ voor het fietsshirt 2021.
Alleen voor de maten M, L & XL

https://www.bol.com/be/nl...-geel-l/9300000021327128/
Rule #17

Maar mooie prijs! Lijkt mij prima shirt voor dat geld.

• Catch22
  • Nu online
Ik heb vandaag een nieuwe bril binnengekregen, denk dat ik de eerste ben in het topic ;)

Oakley Kato met Prizm 24k lens. Lijkt erg prettig, vanavond even testen (behoudens het weer)

[Voor 27% gewijzigd door Catch22 op 10-08-2021 13:26]

• babbelbox
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:22
fdees schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Veel lezen over waarop ze hun keuzes baseren en mijn eigen kennis van ergonomie. Dat je harde delen (zitbotjes) met zacht materiaal wil ondersteunen, zie wat ze doen met protheses. Daarnaast mannen en vrouwelijke specifieke zadels en dan ook nog een verschil in breedte van de zitbotjes.

Ze lijken veel te baseren op onderzoek en ervaring en niet alleen op mooie plaatjes en esthetische mooie zadels. Ze zijn ook vrij open in het afstellen van alles en hebben daarvoor zelf een kit van die alles goed uitlegt en waarmee je rekening moet houden. Ook reviews oline zijn heel goed van hun spullen.. Ook heb ik goede ervaring met hun handvatten.

Ik ben heb eerst meerdere keren zitbotbreedte opgemeten ook met hulp van een medewerker bij Mantel. Want 1 is geen en had uiteindelijk een 5 talmeting waarbij ik wist wat mijn zitbotbreedte is. Ikzelf zit op 12,8 cm. Daarna ben ik naar gebruik gaan kijken, dus in mijn geval xc/marathon mountainbiken. Hoewel ik ook veel met mtb met speedwheels op de weg zit is je zitpositie toch anders en ben ik uit gegaan van een mtb zadel. Daarnaast ook verschillende merken bekeken als Selle italia en Fizik. Daarna heb ik natuurlijk reviews gelezen en opgezocht wat er van te vinden is.
Goed verhaal, thanks.
Kan je misschien ook verklappen waar je 'm hebt gekocht. Ben er naar op zoek gegaan maar is zo'n beetje overal uitverkocht.

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

Catch22 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:22:
Ik heb vandaag een nieuwe bril binnengekregen, denk dat ik de eerste ben in het topic ;)

Oakley Kato met Prizm 24k lens. Lijkt erg prettig, vanavond even testen (behoudens het weer)
Ik ben wel benieuwd naar een op-foto! Het lijkt me nogal een zonnescherm en hij ziet er nogal futuristisch uit, maar 'in het echt' is ie wellicht een stuk passender :)

Hier deze week de Agu bold binnengekregen. Ik was aan het twijfelen tussen een sutro en een verge HD, maar vond ze toch nog best wel duur en toen had 12gobiking de bold voor 50 euro :)

Vanmorgen overigens 3 uurtjes gepeddeld. Best nog wat wind en de fout gemaakt om vanaf Amerongen over de dijk tot de Heul vol tegenwind te hebben. Maar wel lekker gefietst en gelukkig geen last van vaccinatie #2 van afgelopen zondag. Benen waren wel prima en ook hartslag piekte nergens.

• Catch22
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben groot met dito hoofd

[Voor 36% gewijzigd door Catch22 op 10-08-2021 16:13]

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

Valt mee! Had 'm een stuk groter verwacht. Mooi ding en goede spiegeling erin. Nice!
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee