Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38
Stufferdt schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:32:
Valt mee! Had 'm een stuk groter verwacht. Mooi ding en goede spiegeling erin. Nice!
veel groter dan mijn hoofd worden ze ook niet hoor. Maar hij valt beter dan bijvoorbeeld de encoder als ik op internet fotos af moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:11

fdees

Trust me I'm an Engineer

babbelbox schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Goed verhaal, thanks.
Kan je misschien ook verklappen waar je 'm hebt gekocht. Ben er naar op zoek gegaan maar is zo'n beetje overal uitverkocht.
Ik heb gewoon bij mantel gekocht. Heb er een tijdje naar lopen zoeken, maar zag dat ze pas overal weer beschikbaar waren.

let wel op dat je niet uitgaat van de breedte van Mantel, maar die je zelf via ergon heb bepaald.

[ Voor 9% gewijzigd door fdees op 10-08-2021 17:57 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
fdees schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Ik heb gewoon bij mantel gekocht. Heb er een tijdje naar lopen zoeken, maar zag dat ze pas overal weer beschikbaar waren.

let wel op dat je niet uitgaat van de breedte van Mantel, maar die je zelf via ergon heb bepaald.
Ah ha, maar da's de SM, en volgens de site van Ergon zou je op de racert de SR moeten pakken.... Alhoewel ik niet direct duidelijk krijg wat de verschillen zijn tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Laatst online: 09:11

fdees

Trust me I'm an Engineer

babbelbox schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Ah ha, maar da's de SM, en volgens de site van Ergon zou je op de racert de SR moeten pakken.... Alhoewel ik niet direct duidelijk krijg wat de verschillen zijn tussen de twee.
Yep, maar als ik kijk naar beide pagina's naar elkaar, tussen de SR Pro men en SM Pro men zie ik de volgende zaken:
  • materiaal van shell; carbon vs nylon
  • verloop van achterzijde zadel, mtb is lager vanwege bewegingsvrijheid
  • lengte is maar liefste 3 mm langer voor de race variant
  • De zones van de het lage weerstandsmateriaal
Mogelijk zou er nog wat in de shell zitten en hoeveelheid ondersteuning en de demping.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
@Grin Ben jij nog steeds zo laaiend over die seta jersey? Ze zijn nu, met kortingscode, in de ramsj op Futurum voor 115 piek.
Ik heb echter inmiddels zoveel jerseys dat ik had gezworen er geen meer te kopen, dus overtuig me effe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Geldt voor fietskleding trouwens ook N+1?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:48:
Geldt voor fietskleding trouwens ook N+1?
Jups. Je hebt altijd wel behoefte aan een kledingstuk voor specifieke omstandigheden. Met arm- en beenstukken en eventueel een dikker ondershirt kan je veel oplossen, maar een extra jack dat goed tegen regen kan en ideaal bij herfsttemperaturen is natuurlijk net wat handiger :) je hebt nooit te veel kleding ofzoiets.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01
Stufferdt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:01:
[...]
je hebt nooit te veel kleding ofzoiets.
Inderdaad.

Op een dag heb je wel kleding die je niet meer draagt, maar kleding heb je nooit te veel.
Echter als je dezelfde vraag aan mijn lieve partner stelt, kan je toch een ander antwoord krijgen O+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Stoffa schreef op woensdag 1 augustus 2021 @ 19:44:
@Grin Ben jij nog steeds zo laaiend over die seta jersey? Ze zijn nu, met kortingscode, in de ramsj op Futurum voor 115 piek.
Ik heb echter inmiddels zoveel jerseys dat ik had gezworen er geen meer te kopen, dus overtuig me effe.
Gister overwoog hij hem nog, dus ik denk het wel :). Kopen dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 17:51

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Inderdaad.

Op een dag heb je wel kleding die je niet meer draagt, maar kleding heb je nooit te veel.
Echter als je dezelfde vraag aan mijn lieve partner stelt, kan je toch een ander antwoord krijgen O+
Mijn lieve partner kwam met "ja, ik heb ff zo'n kledingrek bij IKEA besteld, dan kan ik je meest gedragen spul mooi bij elkaar hangen". Ok, is goed schat! d:)b :+ Met wielrennen én mountainbiken loopt het wel wat harder op, ook qua schoeisel.

• mhr-zip
MartijnGizmo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Mijn lieve partner kwam met "ja, ik heb ff zo'n kledingrek bij IKEA besteld, dan kan ik je meest gedragen spul mooi bij elkaar hangen". Ok, is goed schat! d:)b :+ Met wielrennen én mountainbiken loopt het wel wat harder op, ook qua schoeisel.
Je zit dus nog in het stadium "1 rek" O-)

Maar ze doet er nooit moeilijk over verder. Maar als je aan haar of aan mij vraagt of ze genoeg schoenen heeft, kunnen de antwoorden ook verschillen.

Brengt mij gelijk op het punt, hoe bergen jullie het op?
Ik heb nu 6 soort van Curver kratten in een Ikea kast staan, en daar mik ik alles beetje gesorteerd in. En dan grabbel ik er uit wat ik aan wil doen.

Ik vind opvouwen niet zo handig, en ophangen of niet handig of teveel ruimte innemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:44
Bij mij ligt alle fietskleding ook gewoon in 1 grote doos. Vouw aan het einde van de zomer de zomerkleding en leg deze onderop en aan het einde van de winter vice versa. Fietskleding opvouwen zie ik het nut ook niet van in.

Voor kleding geldt ook wel N+1 is mijn ervaring. In ieder geval wil je alle (tussen)seizoenen wel een beetje afgedekt hebben. Ook is het wel fijn om een stuk of 3-4 zomersetjes te hebben voor als je een keer op vakantie gaat. Uiteindelijk slijt kleding wel en dan hoef je het dan niet op stel en sprong te vervangen.

Probeer wel een selectie te maken in kleding die ik draag. Sponsor/gratis shirts ben ik niet zo'n voorstander van, maar alles wat ik niet draag geef ik vaak weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:41:
Ik heb nu 6 soort van Curver kratten in een Ikea kast staan, en daar mik ik alles beetje gesorteerd in. En dan grabbel ik er uit wat ik aan wil doen.

Ik vind opvouwen niet zo handig, en ophangen of niet handig of teveel ruimte innemen.
Ik hang m'n winterjacks op. De rest flikker ik eerlijk gezegd gewoon kriskras de kast in. Apart laatje voor het kleiner grut zoals handschoenen, sokken, skullcaps etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:28
mhr-zip schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Je zit dus nog in het stadium "1 rek" O-)

Maar ze doet er nooit moeilijk over verder. Maar als je aan haar of aan mij vraagt of ze genoeg schoenen heeft, kunnen de antwoorden ook verschillen.

Mijn vriendin kijkt me vaak een beetje meewarig aan als ik uitleg dat ik van -10 tot +35 graden in elke 2,5 graden bucket een aparte kledingset nodig heb....

Ik heb een kleine aparte kast waarbij klein grut (handschoentjes, buff, sokken, armstukken etc)in een mandje ligt. Winterkleding in de zomer hier inderdaad ook onderop en in de winter andersom. Ik vouw alleen jacks op...jerseys en bibs lukt me niet en ik geef het nogal snel op :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 23:02

Grin

Ride si sapis.

Stoffa schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:44:
@Stoffa Jup, alleen voor het echte warme weer van 24 graden en hoger.
Ideaal ding, het is geen shirt dat je draagt bij 15-17 graden, dan is hij net even te dun. Het beste hoogzomer shirt dat ik heb, period.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Nu online
Iemand nog een tip voor leuke en kwalitatief goede fietssokken?
Heb nologo (saai/degelijk effen), grutto design (veel hetzelfde), siroko (ook puur effen) en sockeloen (meuh, saai, wel heel goed) al gehad bekeken. Zoek echt leuke/kekke sokken (Hipsteralert :*) ). Zoek iets met bolletjes, streepjes en dat soort dingen. Soort happysocks maar dan voor op de fiets.

edit:
Geen ervaring met bovengenoemde merken, maar website dus bekeken. Kwamen als eerste in me op, maar mis nog even de 'wauwfactor'. Wellicht maar eigen sokken gaan ontwerpen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Stufferdt op 12-08-2021 19:53 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Snellesokken.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Stufferdt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:50:
Heb nologo (saai/degelijk effen), grutto design (veel hetzelfde), siroko (ook puur effen) en sockeloen (meuh, saai, wel heel goed) al gehad bekeken. Zoek echt leuke/kekke sokken (Hipsteralert :*) ). Zoek iets met bolletjes, streepjes en dat soort dingen. Soort happysocks maar dan voor op de fiets.
Misschien Sockeloen? Oh al gekeken 🤓

Als je dit al saai vindt, weet ik het niet meer: :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGbkg4b4iH_I3YahMIL4gMUiqtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UO7JTRaHRLydacalJXMSj9DV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door GerbenBK op 12-08-2021 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:21
Stufferdt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Jups. Je hebt altijd wel behoefte aan een kledingstuk voor specifieke omstandigheden. Met arm- en beenstukken en eventueel een dikker ondershirt kan je veel oplossen, maar een extra jack dat goed tegen regen kan en ideaal bij herfsttemperaturen is natuurlijk net wat handiger :) je hebt nooit te veel kleding ofzoiets.
Ik ga dit even melden bij de chef wasmachine in huize Mistraller.

* Klikt: naar de kassa *

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• KW25
  • Laatst online: 08:50

edit:
Geen ervaring met bovengenoemde merken, maar website dus bekeken. Kwamen als eerste in me op, maar mis nog even de 'wauwfactor'. Wellicht maar eigen sokken gaan ontwerpen :+
Als je toch nog saai wilt, ik vind die nologo sokken echt top.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 22:28

edit:
Pongo London

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat nou precies is? Kun je niet gewoon een potje Nivea bij de drogist kopen?

Misschien ben ik te nuchter hierin hoor. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er nou precies voor zorgt dat die chamois crème wel werkt en een simpel potje Nivea niet zou werken. Zit daar nou echt verschil in?

Overigens heb ik ook nogal last van schuurplekken. Ik heb nog niks geprobeerd, maar ben dus wel benieuwd. 15 euro voor een potje crème dat voor hooguit 2-3 euro ook bij de Lidl ligt, vind ik vrij stevig. Als het werkt prima, maar als een simpele willekeurige crème ook werkt, why not?

Overigens is het wel de bedoeling dat je zonder onderbroek in je broekje gaat. Ik heb 1x de fout gemaakt om dat niet te doen op een lange rit en dagen lang stonden de vellen op m'n kont.
Ik heb maar eens de proef op de som genomen. Sudocrem werkt prima. Je hebt wel veel nodig en het is slecht te verdelen. Oja, en het geeft wat rotzooi.

In de ochtend glijd je bijna van je zadel, zo vet is het. Naarmate de dag vordert, wordt dat minder.

Ik wil er eigenlijk een nieuwe broek bij hebben. Ik ga dus waarschijnlijk de Assos Mile GT #klimmen kopen. Die is nu in de aanbieding en volgens mij is het enige verschil t.o.v. de Mile GT een extra logo. Aangezien het goedkoper is als ik er chamoiscreme bij bestel, ga ik die van futurum eens proberen.

Ik kreeg de tip van de bikefitter. Volgens hem trekt Nivea te snel in, wat opzich wel logisch klinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 13-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb maar eens de proef op de som genomen. Sudocrem werkt prima. Je hebt wel veel nodig en het is slecht te verdelen. Oja, en het geeft wat rotzooi.

In de ochtend glijd je bijna van je zadel, zo vet is het. Naarmate de dag vordert, wordt dat minder.

Ik wil er eigenlijk een nieuwe broek bij hebben. Ik ga dus waarschijnlijk de Assos Mile GT #klimmen kopen. Die is nu in de aanbieding en volgens mij is het enige verschil t.o.v. de Mile GT een extra logo. Aangezien het goedkoper is als ik er chamoiscreme bij bestel, ga ik die van futurum eens proberen.

Ik kreeg de tip van de bikefitter. Volgens hem trekt Nivea te snel in, wat opzich wel logisch klinkt.
Persoonlijk: neem de chamoiscreme van Assos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
KW25 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
Agreed! Heb 4 paar wit, top sokken! O-)
mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Agreed, die gebruik ik ook. Klein beetje op het zeem van je broek en rest op je billen. Top spul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:00
hoi1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Hoezo glij je van het zadel? Je smeert het toch niet aan de buitenkant?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Agreed! Heb 4 paar wit, top sokken! O-)
Eind dit jaar word ik 40 O+

Dan mag ik ook dit:

Afbeeldingslocatie: https://racefietsblog.nl/wp-content/uploads/2020/07/spd-sandelen-shimano4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 20:34

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

wisselwerking schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Hoezo glij je van het zadel? Je smeert het toch niet aan de buitenkant?
heb gehoord dat dat alleen werkt als je zonder broek fietst en het zadel rechtop zet...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Dan mag ik ook dit:

[Afbeelding]
@Grin

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
The day after werkt het ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Dan mag ik ook dit:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYdsA1Of9I39gniIhKV0NuiJH78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TrohqKszQgVmsSWxMqb8bf0Z.jpg?f=user_large

Futurumshop heeft ook weer wat Oakley's in de sale, goede bril is dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 09:00
Met als bonus een matching regenpak voor jezelf & partner 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Dan mag ik ook dit:

[Afbeelding]
Ik deed dat al toen ik 13 was... Werd wel raar aangekeken op school de volgende 2-3 jaar, maar je moet toch iets als je midden in de winter alleen met sandalen kunt lopen, omdat je een ontstoken teen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Fijn. Ik heb ontheffing. Kan ik andere wielrenners op sandalen in halen. Moet maar klikpedalen op mijn gewone fiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Ik ben eigenwijs, ik neem die van Futurum })

Ik heb het idee dat er altijd 1001 verschillende meningen zijn als het op fietsen aankomt. Er zitten soms een paar bijzondere meningen tussen, die kun je dan nog negeren als je dat wilt, maar uiteindelijk is het volgens mij vooral voorkeur.

Niemand kan mij vertellen wat mijn voorkeur heeft. Dat zal ik toch proefondervindelijk moeten uitvinden. Als je eisen echt duidelijk zijn, kun je nog op basis van ervaringen filteren, maar ik heb de eisen niet echt helder. Ja, dat het schuren tegengaat. Volgende aflevering: Assos chamoiscreme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

hoi1234 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb het idee dat er altijd 1001 verschillende meningen zijn als het op fietsen aankomt. Er zitten soms een paar bijzondere meningen tussen, die kun je dan nog negeren als je dat wilt, maar uiteindelijk is het volgens mij vooral voorkeur.

Niemand kan mij vertellen wat mijn voorkeur heeft. Dat zal ik toch proefondervindelijk moeten uitvinden. Als je eisen echt duidelijk zijn, kun je nog op basis van ervaringen filteren, maar ik heb de eisen niet echt helder. Ja, dat het schuren tegengaat.
:Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Dat is bekend. Als we jou iets willen adviseren kiezen we voor datgene wat je juist niet moet doen. Dan kies je automatisch het juiste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
[...]

Ik ben eigenwijs............
Joh, egwa?

Zo kan je het noemen, je kan je ook afvragen waarom je überhaupt advies vraagt als je consequent die adviezen negeert.

Ik heb trouwens die creme van Mantel, die kan zowel binnen- als buitenbroeks aangebracht worden en schijnt ook als zonnebrand uitstekend te werken. En goejekoper dan Assos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:55:
Met als bonus een matching regenpak voor jezelf & partner 8)
ANWB jwz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-07 07:45
wisselwerking schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:08:
Fijn. Ik heb ontheffing. Kan ik andere wielrenners op sandalen in halen. Moet maar klikpedalen op mijn gewone fiets doen.
Het zou me verbazen als je de eerste moet zijn om SPD-cleats in zijn Tevas te schroeven/lijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
https://alttour.ef.com/

deze gast had ook een paar 100km gedaan op sandalen. Zonder klik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffa
Boys de summersale op Futurumshop is gestart!

Pinstripe X jerseys voor een schijntje, nog een maat S Dottore X fietsbroek ook in stock.

Ze hebben nog veel maten nu. Sla je slag zou ik zeggen :)

(Uiteraard wel de kortingscodes gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 13:06

Fisico

by Fabian

edit:
jezelf opdringen bij de kledingcie van de club want er komen sokken aan ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Nu online
Deze zijn wel heel tof! Dit is wat ik zoek ja. Iemand al ervaring met uit Engeland bestellen sinds de Brexit? Snel gekeken komt er nog tot 12% + btw bij, dat tikt wel fors aan. Maar dit zijn wel hele gave sokken!
KW25 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Wel de kanshebbers voor effen (saaie) sokken ja. Zien er goed uit en prima qua prijs :)
GerbenBK schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Misschien Sockeloen? Oh al gekeken 🤓

Als je dit al saai vindt, weet ik het niet meer: :+

[Afbeelding]
Vind de lapjessokken wel leuk ja, maar niet echt mooi :+ Maar wel dat ze in het wiel luisteren en blijkbaar Thijs als influencer zien :9
Allemaal lelijk :+ VInd deze sokjes dus echt niks....
Fisico schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

jezelf opdringen bij de kledingcie van de club want er komen sokken aan ;)
Smeerboef, dit weet je van mij. Al is een mooi hoog setje aerosokken wel leuk ja, dat zou wel mooi zijn.

Dank allen, u zult spoedig horen wat mijn besluit is geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 23:02

Grin

Ride si sapis.

Prima sandalen voor een hike of in de bossen.
Er is niks mis met slippers of sandalen maar zorg dat je ook een paar hebt die niet de wansmaak voorbij zijn... :F

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
'sandalen' en 'niet de wansmaak voorbij' in 1 zin? I don't think so.

Vandaag een nieuw (althans een nieuw gekregen) shirtje uitgeprobeerd, Shimano met een rits tot helemaal beneden. Niks mis mee, kleuren matchen met de fiets, voelde me helemaal gesoigneerd. Nu nog wachten tot de imitatie Kato binnen is (goeije tip @418O2 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Frenz64 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:05:
'sandalen' en 'niet de wansmaak voorbij' in 1 zin? I don't think so.

Vandaag een nieuw (althans een nieuw gekregen) shirtje uitgeprobeerd, Shimano met een rits tot helemaal beneden. Niks mis mee, kleuren matchen met de fiets, voelde me helemaal gesoigneerd. Nu nog wachten tot de imitatie Kato binnen is (goeije tip @418O2 )
Ja lekker is dat. Mooi gepraat over hoe gesoigneerd je er uit ziet maar dan geen foto 8)7 :P

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
Fair point, hierzo dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0BVDElGr4cqJBDcZa3n2kfA5AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pyex4dF7n2mPHn3UCLuINES.jpg?f=fotoalbum_large

Oké, oké, ik moet er nog ff aan wennen iets anders op de plaat vast te leggen dan m'n fiets (bovendien is gesoigneerd in mijn geval nog steeds een gotspe in Velominati termen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoe is Rapha tegenwoordig? Helemaal in vergelijking met MAAP / Assos?

Ze hebben best leuk spul namelijk. En weet iemand of ze ook nog 1 keer in de zoveel tijd kortings hebben? Of een strava challenge zoals MAAP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:43
Nou ik had geluk dit weekend. AGU core essential shirt en een AGU essential ii broek voor samen €39,- kunnen scoren op bol.com. Mij hoor je niet klagen voor dat geld. De kleding zit prima en voelt goed, wel moet ik natuurlijk de zeem nog gaan ervaren maar daar maak ik mij nu nog geen zorgen om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:02

Oxigeon

En zo is dat!

Heb het topic even doorgespit en zie maar weinig over het merk Siroko. Ik vind deze shirts wel tof uit zien maar kan helaas nergens wat terugvinden over de temperatuur waarvoor de shirts geschikt zijn.

Ben gisteren even naar de bikeshop gereden. Een ritje van 22km. Was toch wel vrij frisjes met de harde wind in mijn korte mouwen. Ben dus aan het kijken naar een shirt met lange mouwen. Maar over welke temperaturen hebben we het dan dan die het beste gedragen kan worden?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
Oxigeon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:50:
Heb het topic even doorgespit en zie maar weinig over het merk Siroko. Ik vind deze shirts wel tof uit zien maar kan helaas nergens wat terugvinden over de temperatuur waarvoor de shirts geschikt zijn.

Ben gisteren even naar de bikeshop gereden. Een ritje van 22km. Was toch wel vrij frisjes met de harde wind in mijn korte mouwen. Ben dus aan het kijken naar een shirt met lange mouwen. Maar over welke temperaturen hebben we het dan dan die het beste gedragen kan worden?
Persoonlijk gebruik ik eerder armstukken dan shirts met lange mouwen. Stuk flexibeler en betere fit. Pas rond/onder de 10°C doe ik mijn lange mouwen shirt aan (die is dan ook wel wat dikker en dus snel te warm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Laatst online: 09-07 19:38
Zelfde hier. En als ‘s ochtends enkel een jersey+armstukken niet voldoende is er een windvest overheen. Betere meerdere lagen dragen dan de helft van de rit het snikheet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.gripgrab.com/...g-short-sleeve-base-layer

Ik heb deze, dat is wel echt prettig, want je hebt een baselayer en het is winddicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DutX schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Persoonlijk gebruik ik eerder armstukken dan shirts met lange mouwen. Stuk flexibeler en betere fit. Pas rond/onder de 10°C doe ik mijn lange mouwen shirt aan (die is dan ook wel wat dikker en dus snel te warm).
Lange mouwen shirts die net zo dik of net iets dikker zijn dan een zomer jersey; ik heb ze en draag ze nooit.

Doe ik liever dikker (of 2) zweetshirt(s) aan als normale jersey te koud wordt. Ik heb ook zweet shirt van Craft met windstopper aan de voorkant. Die draag ik er vaak in de lente/herfst. Niet zo warm als een windstopper vestje. Maar als je even de schaduw in draait met snijdende wind op je. Haalt het net ff het scherpe randje er af.

Dit alles evt icm armstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Nadat mijn vorige rondje ongeveer 60 km zwemmen was: welke regenjacks zijn aanrader op de racefiets?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Koenbr schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:55:
Zelfde hier. En als ‘s ochtends enkel een jersey+armstukken niet voldoende is er een windvest overheen. Betere meerdere lagen dragen dan de helft van de rit het snikheet hebben.
Ik heb geen ervaring met arm- en beenstukken in de winter, maar volgens mij voldoen ze dan ook prima. Voordeel is dat je dan je kleding in ieder seizoen kunt gebruiken. Dan heb je geen shirts en broeken die je de helft van de tijd in de kast laat verstoffen.

En precies wat jij zegt. Ik vertrek nu ofwel 's ochtends om 7 uur in de ochtendkou naar m'n werk en rijd 's middags terug van mijn werk. 's ochtends wil het nog weleens koud zijn. Ik moet soms ook 's avonds werken. Als ik dan om 11 uur terugfiets, ben ik HEEL blij met m'n arm- en beenstukken. Scheelt een hoop in de kou. Ook bij regen is het ideaal. Als het dan droog is en het zonnetje schijnt, fiets je gewoon in je korte kleren, zonder dood te gaan. Als het 's avonds koud is, fiets je gewoon lekker warm terug.

• Stoffa
Heb gister het q36.5 Essential vest geprobeerd.
Aanrader, vooral dat het geen zakken heeft, maar doorsteek naar de jersey zakken. Was top tov van Rapha-vest.
Een vast met zakken vind ik eigenlijk waardeloos, omdat je, als je je vest uit wilt doen, je de inhoud van je vest naar je jersey moet overhevelen (of je had alles al in je jersey gedaan, maar dan kon je er niet bij met je vest aan).
Heb hem in fluo-groen. Zou dat normaal niet kiezen als kleur, maar zo'n vest gebruik je op momenten dat het zicht minder is (bv vroeg in de ochtend), en dan is extra visibility op zich wel prima.

Futurum heeft er nog 1 liggen in M. Kan ook nog een kortingscode overheen van 20 euro. Voor dat geld is t een aanrader (de 200 euro adviesprijs is overigens totaal van de pot gerukt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 22:03
dano_nl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:26:
Nadat mijn vorige rondje ongeveer 60 km zwemmen was: welke regenjacks zijn aanrader op de racefiets?
Deze heeft mij bij een rit van 20km keurig droog gehouden, zonder dat ik zweterig werd:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dPXYZEM

is wel van buiten de EU, dus hou rekening met douanekosten en zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
nogeeninlog schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Deze heeft mij bij een rit van 20km keurig droog gehouden, zonder dat ik zweterig werd:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dPXYZEM

is wel van buiten de EU, dus hou rekening met douanekosten en zo.
Dat is niet meer, Ali regelt de BTW enzo these days :)

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 22:03
418O2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Dat is niet meer, Ali regelt de BTW enzo these days :)
Volgens mij alleen BTW. Dit zegt Ali:
Please note: Customs duties and taxes are never covered by AliExpress.
Die importheffing hoeft niet zoveel te zijn, maar er komen dan ook inklaringskosten bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
nogeeninlog schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Volgens mij alleen BTW. Dit zegt Ali:

[...]

Die importheffing hoeft niet zoveel te zijn, maar er komen dan ook inklaringskosten bij.
Nee maar zij betalen de BTW en dan hoeft het niet meer ingeklaard te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 25-06 14:59
Ik zit een beetje met een dilemma. Hopelijk kunnen jullie helpen. Voor het eerst een fietsbroek gehaald, en zit tussen twee maten in, een S en een M. Ze passen allebei, maar bij een S staat er net wat meer spanning op. Omdat ik er nog nooit een heb gedragen weet ik niet hoe strak het zou moeten zijn.

Als jullie tussen twee maten zitten, kiezen jullie dan een maatje kleiner of een maatje groter? Het is namelijk erg elastisch waardoor een maatje kleiner ook tot de optie behoort.

Het graag trouwens om deze bibshort, mocht dat wat helpen: https://www.mantel.com/rogelli-econ-bibshort

EDIT: Hier trouwens een matentabel: https://rogelli.com/maattabellen

Ik heb borst 92, (smalste gedeelte) taille 82, heup 90.

[ Voor 9% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 20-08-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:48:
Ik zit een beetje met een dilemma. Hopelijk kunnen jullie helpen. Voor het eerst een fietsbroek gehaald, en zit tussen twee maten in, een S en een M. Ze passen allebei, maar bij een S staat er net wat meer spanning op. Omdat ik er nog nooit een heb gedragen weet ik niet hoe strak het zou moeten zijn.

Als jullie tussen twee maten zitten, kiezen jullie dan een maatje kleiner of een maatje groter? Het is namelijk erg elastisch waardoor een maatje kleiner ook tot de optie behoort.
Als de stiksels/naden niet onder extreme rek zitten, ben ik geneigd te zeggen dat je de kleinere maat moet nemen. Dit omdat de zeem dan waarschijnlijk beter blijft zitten dan in de iets grotere maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik zou ook de kleinere maat nemen, het zit vaak wat strakker dan je gewend bent.

Gaat het hem echt niet worden, dan past hij vast volgend seizoen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
DutX schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Als de stiksels/naden niet onder extreme rek zitten, ben ik geneigd te zeggen dat je de kleinere maat moet nemen. Dit omdat de zeem dan waarschijnlijk beter blijft zitten dan in de iets grotere maat.
Ja bij de M zit de zeem een beetje te bobbelen als het ware, maar omdat ik nooit zo'n ding heb gedragen heb ik geen idee of dat hoort (vooral het feit dat je zo'n ding zonder boxers moet dragen blijft raar in mijn hoofd, haha).
mhr-zip schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:54:
Ik zou ook de kleinere maat nemen, het zit vaak wat strakker dan je gewend bent.

Gaat het hem echt niet worden, dan past hij vast volgend seizoen wel.
Moet ik niet (weer) gaan aankomen. Ben 30 kilo afgevallen, dus daar zit ik ook een beetje mee in geval dat dat enigszins wat terugvalt de hoogte in.

------------
Hier trouwens een matentabel: https://rogelli.com/maattabellen

Ik heb borst 92, (smalste gedeelte) taille 82, heup 90.

[ Voor 33% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 20-08-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-07 21:37
De exacte maat van een fietsbroek bepaal je in feite in ‘fietspositie’. Dat zegt nog niets over hoe het verschil tussen maat S en M is in dit geval. Als de S nu strak zit als je recht op staat, dus wanneer je de bretellen om de schouders hebt, dan zit deze in fietshouding waarschijnlijk perfect Als de broek in de breedte krap zit dan kan het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Swedish_Chef schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:07:
De exacte maat van een fietsbroek bepaal je in feite in ‘fietspositie’. Dat zegt nog niets over hoe het verschil tussen maat S en M is in dit geval. Als de S nu strak zit als je recht op staat, dus wanneer je de bretellen om de schouders hebt, dan zit deze in fietshouding waarschijnlijk perfect Als de broek in de breedte krap zit dan kan het een ander verhaal zijn.
Ja, ik heb voorovergebukt aangevoeld of het te strak is. Beide zijn te doen. De S voelt gewoonweg strakker aan dan de M. En ik weet niet hoe strak een fietsbroek moet zijn. 😅

[ Voor 4% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 21-08-2021 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 07:28:
[...]

Ja, ik heb voorovergebukt aangevoeld of het te strak is. Beide zijn te doen. De S voelt gewoonweg strakker aan dan de M. En ik weet niet hoe strak een fietsbroek moet zijn. 😅
Het is ook een kwestie van wat je prettig vindt. Een zeem moet niet als een luier zitten, omdat deze te groot is natuurlijk. Ook moet de broek zelf niet zodanig te groot zijn, dat de broek serieus gaat opkrullen. Helemaal strak ga je een broek natuurlijk niet krijgen, maar het verschil tussen te erg en normaal zie je wel. Aan de andere kant moet het niks afklemmen en moet het comfortabel zitten.

Binnen deze uiterste, kun je bepalen wat je zelf prettig vindt. Vind je strak voldoende, of moet het echt aansluitend zijn? Dat is overigens ook het advies van futurumshop. Als je van een aansluitende fit houdt, eentje kleiner, anders eentje groter, als je net tussen de maat lijkt te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08-07 11:22

Galois

1811 - 1832

DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 07:28:
[...]

Duidelijk maat S zoals jij dit omschrijft!

Een fietsbroek moet echt goed strak zitten.

Ik heb hetzelfde met winterbroek Castelli: dan zit ik tussen M en L in. Ik heb ze beide en ze zitten beide goed, maar toch geef ik de M de voorkeur. Als ik nu een nieuwe zou kopen, dan zou ik voor de M gaan.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:20
Als brildrager, fiets ik vaak met zonnebril op sterkte (en als de zon onder is met m’n gewone bril),maar wil het liefst een fietsbrug hebben, dat mocht er wat gebeuren ik niet m’n dagelijkse brillen beschadig.

Ik kom dan uit op brillen met inserts, zodat ik ook de lens nog kan vervangen.

Ben dus benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met inserts en hoe dat fietst, ook qua zicht.
Kan je de inserts bij elke opticien laten slijpen?
Is er nog een maximale sterkte wat er op de inserts geslepen kan worden (ikzelf heb -4, oftewel jampotsterkte)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 09-07 17:58
@Danno88 ik heb toevallig net een test gedaan met inserts bij een (goedkope Rockbros van Ali) fietsbril. Voor mij werkt dit helaas niet, het geeft echt belabberd slecht zicht.
Komt in mijn geval door - 7 en - 7,5 met nog wat cilinders.

Opticien (die netjes geld terug heeft gegeven) gaf aan dat inserts tot een bepaalde sterkte werken. Het is goed mogelijk dat het in jouw geval prima werkt!

Inserts kosten slechts €50 bij Specsavers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
hoi1234 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Het is ook een kwestie van wat je prettig vindt. Een zeem moet niet als een luier zitten, omdat deze te groot is natuurlijk. Ook moet de broek zelf niet zodanig te groot zijn, dat de broek serieus gaat opkrullen. Helemaal strak ga je een broek natuurlijk niet krijgen, maar het verschil tussen te erg en normaal zie je wel. Aan de andere kant moet het niks afklemmen en moet het comfortabel zitten.

Binnen deze uiterste, kun je bepalen wat je zelf prettig vindt. Vind je strak voldoende, of moet het echt aansluitend zijn? Dat is overigens ook het advies van futurumshop. Als je van een aansluitende fit houdt, eentje kleiner, anders eentje groter, als je net tussen de maat lijkt te vallen.
Ik heb wel bij de S dat mijn binnenkant vet op mijn bovenbeen wat meer wordt gedrukt waardoor dat wat zichtbaarder is. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:20
chielmi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:50:
@Danno88 ik heb toevallig net een test gedaan met inserts bij een (goedkope Rockbros van Ali) fietsbril. Voor mij werkt dit helaas niet, het geeft echt belabberd slecht zicht.
Komt in mijn geval door - 7 en - 7,5 met nog wat cilinders.

Opticien (die netjes geld terug heeft gegeven) gaf aan dat inserts tot een bepaalde sterkte werken. Het is goed mogelijk dat het in jouw geval prima werkt!

Inserts kosten slechts €50 bij Specsavers.
Thanks!

Jammer dat het voor jou niet werkte!
Heb je al iets anders op het oog (b.v. Compleet geslepen lens)?

Voor het geld durf ik het wel aan om te proberen, ga eens informeren.

Mocht er wat uitkomen zal ik het terugkoppelen aan je.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 09-07 17:58
@Danno88 Volledig geslepen glazen is idd een optie, ook dat is bij mijn sterkte geen garantie op succes. Ik ga me in ieder geval laten informeren bij een gespecialiseerde opticien.

Lenzen zou veruit de beste optie zijn. Heb ik ooit eens een tijd geprobeerd, ook zonder succes. Ik overweeg dat nog eens een kans te geven ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oxigeon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:50:

YouTube: SIROKO CYCLING GEAR 1-YEAR REVIEW! - Jersey, Bibs, Base layers, Wind...

Wat een toeval.

Wel een sidenote dat hij gesponsord is door Siroko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:26
Ik kijk naar buiten en denk eraan dat de herfst er weer aan zit te komen. Wil graag een keer fatsoenlijke regenkleding kopen zodat ik ook in de herfst wat langer door ga fietsen. Iemand goede ervaringen met een goed regenjack en ook eventueel regenbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-07 20:28

McMiGHtY

- burp -

Sherlock schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:37:
[...]

En zelfs dat is niet waar. Ik heb het in dit topic al vaker vermeld, maar bijvoorbeeld de Spexcel broeken zijn voor €20 echt ongeëvenaard qua prijs/kwaliteit verhouding. De Castelli van €80 is wat dat betreft maar marginaal beter, zeker niet 4x.

Qua fietsjackjes voor in de regen; ik heb afgelopen weekend nog even dit Rogelli jasje gescoord omdat ik zondag mijn langste rit ooit ging rijden. Flink wat regen gehad onderweg, en het jasje heeft me grotendeels droog gehouden. Na een tijdje voel je af en toe wat straaltjes lopen, maar ik bleef warm en grotendeels droog. Had ik niet verwacht van zo'n jasje wat je makkelijk in je zak steekt.
Wat ging er mis met de NS?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Blik1984 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:00:
Ik kijk naar buiten en denk eraan dat de herfst er weer aan zit te komen. Wil graag een keer fatsoenlijke regenkleding kopen zodat ik ook in de herfst wat langer door ga fietsen. Iemand goede ervaringen met een goed regenjack en ook eventueel regenbroek?
Geen regenbroek. Qua jack wil je ook niet waterdicht, maar winddicht. Je hebt eigenlijk een driehoek aan elementen in de winter: vocht - kou - wind. Als je één van die drie weg weet te nemen zit je goed. D.w.z. regen en wind is prima als het 25 graden is. Kou en wind is prima zo lang je maar niet nat wordt.

Wat voor fietsers dan ook het beste werkt is geen waterdichte kleding (=slecht ademend, krijg je het alsnog nat/benauwd) maar winddichte kleding. Je wordt dan nog steeds nat, maar zo lang je in beweging bent produceert je lichaam voldoende hitte en de windstopper zorgt er voor dat je niet loopt te bibberen.

Vervolgens heb je een oerwoud aan fietsjacks, van dun met windstop panelen tot gevoerd en volledig windstopper. Je ontkomt eigenlijk niet aan 2 jacks of lagen, maar ik zou voor een relatief dun niet-gevoerd windstopper jack gaan i.c.m. een extra regen shell en/of in dikte verschillende baselayers.

Een goed jack kost een paar centjes (denk aan Castelli Gabba, Assos Habu of hun opvolgers) maar is goud waard. Denk dat mijn inmiddels 5 jaar oude Habu jack mijn favoriete/meest gedragen kledingstuk is. Bij kort/kort komt het allemaal wat minder precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Blik1984 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:00:
Het blijft altijd een beetje behelpen.

Mijn regel is: nat worden is niet erg, koud worden wel.

Crème de la crème is een regenjas gemaakt van "shakedry" stof. Duur maar droog en ademend.

Verder is het kiezen tussen "waterdicht" of ademend. "Waterdicht" is vaak relatief goedkoop, de ademende stoffen zoals bij een Castelli Perfetto zijn een stuk duurder. Maar (zeker als je jersey al 20 keer gewassen is) het zal je niet droog houden in een hoosbui.

En voor een broek zijn er niet echt hele goede oplossingen, bijv Castelli nanoflex houdt je wel warmer als je nat wordt, maar droog nee.

Wat echt totaal niet lekker wielrent, maar ik wel eens mee neem als het 3 graden is en kans op regen. En ervoor zorgt dat het niet pijn aan mijn benen gaat doen van de kou: rainlegs (maar die mogen vast echt niet van de stijl politie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Shakedry (ik heb hem vanwege de prijs maar even niet genoemd) is wel een echte waterdichte regenshell. Prima voor waar het voor bedoeld is, maar ik zou er liever niet de gehele dag in rond willen rijden. Castelli Gabba/Nanoflex lijken me beter. Welke naam ze nu weer aan hun windstopper meegeven geen idee.

Dat geldt voor al die merken overigens. Bij Assos is de naamgeving ook niet meer te volgen. Ze zijn overgestapt van een 1 t/m 7 naar een 1 t/m 3 systeem, maar het verschil tussen een Tiburu.4/Habu.5/Bonka.6 was -voor mij- veel duidelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:26
Dank voor de respons. Perfetto Ros Light + Nanoflex armwarmers zijn gekocht. De light-versie omdat ik toch niet verwacht om echt in de kou te gaan fietsen en ik vrij warmbloedig ben van mezelf. Daarnaast heb ik ook nog een thermo-ondershirt met windstopper die ik dan aan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:22

Sherlock

No Shit

Er reden geen treinen tussen Nijmegen en Den Bosch, en met de fiets mochten we niet mee met de vervangende bussen. En vooral vanwege het wisselvallige weer zagen de meesten het niet zitten om eerst naar Duitsland te rijden en vervolgens naar Den Bosch te fietsen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
mhr-zip schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Het blijft altijd een beetje behelpen.

Mijn regel is: nat worden is niet erg, koud worden wel.

Crème de la crème is een regenjas gemaakt van "shakedry" stof. Duur maar droog en ademend.

Verder is het kiezen tussen "waterdicht" of ademend. "Waterdicht" is vaak relatief goedkoop, de ademende stoffen zoals bij een Castelli Perfetto zijn een stuk duurder. Maar (zeker als je jersey al 20 keer gewassen is) het zal je niet droog houden in een hoosbui.

En voor een broek zijn er niet echt hele goede oplossingen, bijv Castelli nanoflex houdt je wel warmer als je nat wordt, maar droog nee.

Wat echt totaal niet lekker wielrent, maar ik wel eens mee neem als het 3 graden is en kans op regen. En ervoor zorgt dat het niet pijn aan mijn benen gaat doen van de kou: rainlegs (maar die mogen vast echt niet van de stijl politie.)
Bij welke temperatuur is ook belangrijk.

Bij welke temp is de perfetto RoS bruikbaar? Ik zie ze ook met afritsbare mouwen maar dat lijkt mij juist minder fijn zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Nu online
Xanderk89 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Bij welke temperatuur is ook belangrijk.

Bij welke temp is de perfetto RoS bruikbaar? Ik zie ze ook met afritsbare mouwen maar dat lijkt mij juist minder fijn zitten..
Ik heb de voorganger*(perfetto) met afritsmogelijkheid. In de praktijk nog nooit gebruikt en zie eigenlijk ook geen meerwaarde. Je merkt niks van de korte mouwtjes (de afritsmouwen ritsen aan bij je schouders, dus je hebt bij je bovenarmen een stukje dubbele mouw.

Ik gebruik ‘m bij alles onder de hele rit 15 graden, dus als ik eigenlijk weet dat het frisjes is. Ideaal ding.

* correct me als dit niet de voorganger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Sommige mensen zweren bij de versie met korte mouwen, maar zelf ben ik een redelijke koukleum en sla ik de arm/beenwarmers fase vaak snel over en kies gewoon direct voor lange mouwen.

Afritsmouwen zie ik helemaal geen nut voor. Als het weer is voor lange mouwen ga je die dingen er niet afhalen. Als het weer is voor korte mouwen, dan kun je vaak ook wel met een windvestje/regenjack of dikker ondershirt toe.

Voor mij geldt windstopper nodig = lange mouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ik heb nog een Gore windstopper jack met afritsbare mouwen van een paar jaar terug. Die gebruikte ik veel bij woon-werk tijdens de koudere periode. Wat mij betreft was het ideaal qua flexibiliteit. Kon met dik ondershirt prima in de vrieskou, maar kon hem ook nog gebruiken tussen de 0 en 15 graden. 's Ochtends heen met lange mouwen en 's middags terug was het vaak wat warmer en dan mouwen eraf. Ook regelmatig na een half uur fietsen de mouwen af kunnen ritsen. Nadeel was dat het fietsend absoluut niet mogelijk was, in tegenstelling tot armwarmers. Ik moest dus wel even stoppen... :X

Niets dat je niet ook kunt oplossen met armwarmers oid, maar ik vind het een prettig jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Qua regenjas heb ik nu m'n oog op een 7Mesh ORO ... alleen jammer dat die wat lastig te vinden zijn in de grotere maten... Aanvraag is nu via de winkel bij de importeur terecht gekomen om er eentje te leveren om te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:25
Wat een heerlijk fietsweer vandaag, ik heb mijn rondje er weer op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
KleineJoop schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:02:
Foto's? Strava? Did it actually happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:12
KleineJoop schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:02:
Mooi weer ja maar wel veel wind (hier aan de kust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:25
Oh ach ik zie nu dat dit t fietskleding topic is. Wat dat betreft kan ik melden dat ik mijn telefoon niet kan meenemen in het replicashirtje dat ik nu vaak draag, dat is wel jammer en op den duur een nadeel als ik langere/onbekende/fietsvakantie ritten wil gaan maken. En ik heb geen strava/navigatie maar op z'n minst de navigatie komt er dus nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:02

Oxigeon

En zo is dat!

Hier vandaag aangezien ik in de buurt was van 12gobiking eens een bezoekje gebracht aan deze winkel.

Aangezien ik pas begonnen ben met fietsen hier nog wat spulletjes meegenomen. Ik had eigenlijk pas 1 broek en 1 shirt. Heb nog een shirt en wat waterafstotende GribGrab armwarmers bij mijn collectie gevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIRDZMf_MTl9wFLbA_VhTgtjXy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5aOeARx3una7SppbSyaTRkP.jpg?f=user_large

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zijn er nog mensen die een Q36,5 broek willen hebben:

Futurum Demaragedeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:09:
Zijn er nog mensen die een Q36,5 broek willen hebben:

Futurum Demaragedeal
Ik ben toevallig in de markt voor een nieuwe :P Ik rij nu voornamelijk met een assos equipe rs s9 maat M. Echter na een paar honderd km het gevoel gekregen dat deze net iets te groot is(zeem breedte).

Ik ga echter wel voor de dottore l1 in maat M en S. Even kijken hoe deze passen..

Met mijn 64kg en buikomtrek van 80 zou ik op het randje tussen de twee zitten. ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Nu online
Xanderk89 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Ik ben toevallig in de markt voor een nieuwe :P Ik rij nu voornamelijk met een assos equipe rs s9 maat M. Echter na een paar honderd km het gevoel gekregen dat deze net iets te groot is(zeem breedte).

Ik ga echter wel voor de dottore l1 in maat M en S. Even kijken hoe deze passen..

Met mijn 64kg en buikomtrek van 80 zou ik op het randje tussen de twee zitten. ben benieuwd!
Ik heb maat M in de dottore en ben 1m79 met 70/71kg en een redelijke taille. Dus ik gok dat je eerder S hebt, maar ze vallen strak dus 2 maten kan geen kwaad.

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-07 22:31
Zit er nog veel verschil tussen de q36.5 dottore l1 en q36.5 essential fietsbroek?
Ik heb nu de dottore in maat l (186cm, 75kg). Qua zeem bevalt hij goed, maar soms schuurt hij tussen mijn middelste been en buitenste been.
Twijfel soms of het aan het model ligt of misschien net te ruim is. Net boven de heup rimpelt de stof soms.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
ydderf schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:02:
Zit er nog veel verschil tussen de q36.5 dottore l1 en q36.5 essential fietsbroek?
Ik heb nu de dottore in maat l (186cm, 75kg). Qua zeem bevalt hij goed, maar soms schuurt hij tussen mijn middelste been en buitenste been.
Twijfel soms of het aan het model ligt of misschien net te ruim is. Net boven de heup rimpelt de stof soms.
Middelste been?

• Ypuh
@ydderf Een L is zeker te groot. Ik ben 186 en 80kg en draag een M. Vind de beenstukken wel aan de korte kant, maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle topmerken tegenwoordig (heb lange bovenbenen), maar de maat is goed. Eerder ook een L Dottore L1 gehad maar na 1 of 2 ritten doorverkocht om een maat kleiner te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 26-08-2021 22:03 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste