Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
ydderf schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:05:
[...]
Had er misschien bij moeten zeggen dat ik van het mannelijke geslacht ben. Of wat minder cryptisch moeten zijn en het gewoon mannelijk geslachtsdeel moeten noemen.
@Ypuh Dan ben ik inderdaad bang dat ik ook een miskoop gedaan heb met de maat l.
Hopelijk is de beenlengte van de m niet veel korter....
Maar ik heb dezelfde lengte en een kilo of twee lichter en heb ook een L. Die zit inderdaad niet superstrak, maar ik ben bang dat de M een hotpants wordt, ik heb vrij lange bovenbenen. Bij mij past een MAAP bibshort in maat M als gegoten. Zowel qua lengte als breedte.
Gebruik je al chamoiscreme of een ander smeerseltje? Ik heb ook last van schuurplekjes als ik geen crème gebruik. Een beetje luierzalf doet wonderen bij mij. Het duurde even voordat ik om was, maar dit is toch echt wel een aanradertje.ydderf schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:02:
Zit er nog veel verschil tussen de q36.5 dottore l1 en q36.5 essential fietsbroek?
Ik heb nu de dottore in maat l (186cm, 75kg). Qua zeem bevalt hij goed, maar soms schuurt hij tussen mijn middelste been en buitenste been.
Twijfel soms of het aan het model ligt of misschien net te ruim is. Net boven de heup rimpelt de stof soms.
Mag ik je La Passione nog eens aanraden? Ik (1m94, 76 kg) heb sinds 2 maanden een Minimal bib (maat M), welke me qua lengte perfect zit. Kruipt ook niet omhoog. Momenteel loopt er weer een sale: https://www.lapassione.cc/collections/summer-saleydderf schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:05:
[...]
Had er misschien bij moeten zeggen dat ik van het mannelijke geslacht ben. Of wat minder cryptisch moeten zijn en het gewoon mannelijk geslachtsdeel moeten noemen.
@Ypuh Dan ben ik inderdaad bang dat ik ook een miskoop gedaan heb met de maat l.
Hopelijk is de beenlengte van de m niet veel korter....
Ja dat mag, ik heb er nu ook een broek van. Die bevalt mij super!BreadFan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:24:
[...]
Mag ik je La Passione nog eens aanraden? Ik (1m94, 76 kg) heb sinds 2 maanden een Minimal bib (maat M), welke me qua lengte perfect zit. Kruipt ook niet omhoog. Momenteel loopt er weer een sale: https://www.lapassione.cc/collections/summer-sale
Voor mijn doen relatief lange pijpen, maar ik ben ook te kort voor mijn gewicht.
En ja, ik heb ook Assos en Q36.5.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die MAAP maat M heb ik er dus ook twee van en de Q36.5 Elite ééntje. De MAAP is bij far m'n favoriete broek en de Q36.5 ook prima, behalve dat het een hotpants is en ik me een halve naaktloper voel als ik er mee naar buiten ga. Assos is ook zo kort tegenwoordig, begrijp echt niet waarom maar het is een trend.GerbenBK schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:14:
[...]
Ik dacht dat als het een maatje 'derde been' was dat het dan wel zou gaan schuren
Maar ik heb dezelfde lengte en een kilo of twee lichter en heb ook een L. Die zit inderdaad niet superstrak, maar ik ben bang dat de M een hotpants wordt, ik heb vrij lange bovenbenen. Bij mij past een MAAP bibshort in maat M als gegoten. Zowel qua lengte als breedte.
Identiek. Ik heb laatst nog zo'n tweede Team Bib 3.0 gekocht in de archive sale voor ik meende €117.Stoffa schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:19:
@Ypuh Zit er naar jouw mening nog significant verschil tussen beide Maap broeken? Of zijn het identiek dezelfde?
Maargoed, tot nu toe eigenlijk alleen maar met kleding van een lokale wielergroep of uit het goedkopere gebied (Rogelli). Dus nu met mijn eerste duurdere broek hoopte ik eigenlijk dat dat ook niet nodig is.
Maar misschien moet ik ook maar de knop opzetten en dat proberen.
Ik zal zeker de Maap en La Passione meenemen in mijn zoektocht.
De maten van Eroe vallen ook wel wat groter dan de Italiaanse merken. Enkel het windjack met lange mouwen heb ik teruggestuurd en heb ik nu in maat L.
Heel veel van die zemen komen allemaal uit dezelfde fabriek, maar zijn niet allemaal hetzelfde!bal130 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:38:
Ik ben zelf tevreden van Eroe. Ik geloof dat zij dezelfde zeem gebruiken als LaPassione maar je kan voor elke maat ook een variant bestellen met langere broekpijpen. Kwam voor mij ideaal uit, ik heb een S met langere pijpen (1.89m / 70kg).
Daarmee zeg ik niet dat die van Eroe meer of minder is dan die van LaPassione.
LaPassione valt naar mijn inziens ook best west europees. Ik vond de pijpen ook lekker lang, dus dit is geen merk als je te kort bent voor je gewicht. (1,83m /85 kg, maat L)De maten van Eroe vallen ook wel wat groter dan de Italiaanse merken. Enkel het windjack met lange mouwen heb ik teruggestuurd en heb ik nu in maat L.
We are so proud that we were able to support him in his way to yet another gold medal. To celebrate this, we offer you 𝟭𝟬% 𝗢𝗙𝗙 𝗘𝗩𝗘𝗥𝗬𝗧𝗛𝗜𝗡𝗚 in our webshop with code 𝗧𝗢𝗞𝗬𝗢
➡ https://www.futurum.cc/
Dit is dan alleen de kleding van Futurum zelf. Niet de hele shop.McMiGHtY schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:
10% korting bij Futurum vandaag
We are so proud that we were able to support him in his way to yet another gold medal. To celebrate this, we offer you 𝟭𝟬% 𝗢𝗙𝗙 𝗘𝗩𝗘𝗥𝗬𝗧𝗛𝗜𝗡𝗚 in our webshop with code 𝗧𝗢𝗞𝗬𝗢
Ben voor de S gegaan. Zit als gegoten(lees: lekker strak) zeem blijft perfect op z'n plek zitten wat ook fijn is.Stufferdt schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:35:
[...]
Ik heb maat M in de dottore en ben 1m79 met 70/71kg en een redelijke taille. Dus ik gok dat je eerder S hebt, maar ze vallen strak dus 2 maten kan geen kwaad.
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
*Koopt snel een extra setje arm- en beenwarmers*McMiGHtY schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:
10% korting bij Futurum vandaag
Mmm... Blijkbaar is een beenwarmer uit m'n shirt gevallen... Hetzelfde ook eens met een armwarmer gehad. Heeft iemand tips om dit soort kleding niet te verliezen? Het is verschrikkelijk handige kleding, maar telkens nieuwe aanschaffen is een beetje duur. Het hele punt van arm- en beenwarmers is dat je deze mee in je shirt kunt nemen. Maar misschien heeft iemand een tip om de kleding beter op te bergen in m'n shirt?
Ik had beide beenwarmers gewoon netjes opgerold en in m'n shirt gedaan.
[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 31-08-2021 15:58 ]
Het enige dat ik me dan nog kan voorstellen is dat je ze per ongeluk hebt verwijderd bij het eruit halen van iets anders (eten oid). Uit zichzelf kunnen ze in ieder geval niet uit je shirt verdwijnen.
Er zaten alleen beenwarmers in. Ik heb heel de ochtend die dingen er in zitten. Ik ben er ook niet aangekomen. Bij het controleren of alles er nog in zit, was ik eentje kwijt.Smultie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:13:
Ff kijken of ik je goed begrijp: Je hebt de been- en armstukken ná gebruik achterin één van de zakken van je wielershirt gedaan en daar zijn ze uit verdwenen???
Het enige dat ik me dan nog kan voorstellen is dat je ze per ongeluk hebt verwijderd bij het eruit halen van iets anders (eten oid). Uit zichzelf kunnen ze in ieder geval niet uit je shirt verdwijnen.
Kan zoiets er ook niet gewoon uit stuiteren als je een hevige drempel neemt? Dat is al eens met een sleutelbos gebeurd.
Ik kan wel weer nieuwe beenstukken kopen, maar ik weet nu al dat ik ze vroeg of laat weer verlies. Maar echt een oplossing kan ik zelf zo 1, 2, 3 niet verzinnen. Het is volgens mij geen rare gedachte om die dingen in het zakje van je shirt te stoppen. Toch raak ik ze daar klaarblijkelijk kwijt.
Zouden ze misschien te los gezeten hebben? Ik had eentje wel een beetje op de ander gelegd. Anders paste het niet goed. Misschien moet ik de volgende keer gewoon wat meer moeite doen om alles er goed in te stoppen . Overigens zou een zip-lockzakje helpen? Ben bang dat ik dan juist beide kwijt raak
Eventueel kan je ze ook onder je shirt doen/onder je bretels van fietsbroek zegmaar.
Doe ik ook wel eens met regenjasje als zakjes al vrij vol zitten met andere zaken.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
.DDX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:30:
Of shirt met vakjes die niet uitgelubberd zijn ?
Eventueel kan je ze ook onder je shirt doen/onder je bretels van fietsbroek zegmaar.
Doe ik ook wel eens met regenjasje als zakjes al vrij vol zitten met andere zaken.
Onder je bretels is wel een goed idee. Dat ga ik dan eens proberen. Daar heb ik dan weer helemaal niet aan gedacht. Hopelijk voel ik het dan ook als ik alsnog iets verlies.
Misschien een open deur, maar het kan je allicht helpen als je gewent ben twee dingen bovenop elkaar te doen: als ik twee dingen in m'n shirtzak doe probeer ik die naast elkaar te doen, zodat ze er beide even diep (helemaal) in zitten. Of samen oprollen/vouwen en dan erin doen.hoi1234 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:47:
[...]
.
Onder je bretels is wel een goed idee. Dat ga ik dan eens proberen. Daar heb ik dan weer helemaal niet aan gedacht. Hopelijk voel ik het dan ook als ik alsnog iets verlies.
Als tweede tip zou ik je aanraden om bij een heftige drempel/hobbel even uit het zadel te komen, zodat je lichaam er lekker vloeiend overheen gaat (je rug gespaard wordt) en alleen je fiets wat stuitert.
Een sleutelbosje doe ik onderin, met iets anders er bovenop, of in een zakje met een rits (samen met een bankpas). Ik snap niet goed dat er zo veel shirts zijn zonder ritszakje. M'n meest recente shirt heb ik op Eroe.cc gevonden (de pure), die heeft mooi een zakje met rits voor de belangrijke spullen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 01-09-2021 08:49 ]
https://www.cyclingnews.com/features/best-cargo-bib-shorts/hoi1234 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
*Koopt snel een extra setje arm- en beenwarmers*
Mmm... Blijkbaar is een beenwarmer uit m'n shirt gevallen... Hetzelfde ook eens met een armwarmer gehad. Heeft iemand tips om dit soort kleding niet te verliezen? Het is verschrikkelijk handige kleding, maar telkens nieuwe aanschaffen is een beetje duur. Het hele punt van arm- en beenwarmers is dat je deze mee in je shirt kunt nemen. Maar misschien heeft iemand een tip om de kleding beter op te bergen in m'n shirt?
Ik had beide beenwarmers gewoon netjes opgerold en in m'n shirt gedaan.
Valt alles weer uit die zakjes
Zal ik dat ook maar eens proberen. Je komt slecht bij de zakjes en moet alles op gevoel er in duwen. Maar gemak is dus geen goede raadgever in dit geval.Jesse schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:42:
[...]
Misschien een open deur, maar het kan je allicht helpen als je gewent ben twee dingen bovenop elkaar te doen: als ik twee dingen in m'n shirtzak doe probeer ik die naast elkaar te doen, zodat ze er beide even diep (helemaal) in zitten. Of samen oprollen/vouwen en dan erin doen.
Als tweede tip zou ik je aanraden om bij een heftige drempel/hobbel even uit het zadel te komen, zodat je lichaam er lekker vloeiend overheen gaat (je rug gespaard wordt) en alleen je fiets wat stuitert.
Een sleutelbosje doe ik onderin, met iets anders er bovenop, of in een zakje met een rits (samen met een bankpas). Ik snap niet goed dat er zo veel shirts zijn zonder ritszakje. M'n meest recente shirt heb ik op Eroe.cc gevonden (de pure), die heeft mooi een zakje met rits voor de belangrijke spullen.
[ Voor 61% gewijzigd door hoi1234 op 01-09-2021 09:51 ]
Ik ben nog nooit iets uit mijn achterzakken verloren. Snap ook niet goed hoe je dat voor elkaar krijgt.hoi1234 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:47:
[...]
.
Frametas, barbag, zadeltas?hoi1234 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:38:
[...]
Valt alles weer uit die zakjesAls ik niet tijdens het fietsen op m'n fiets zou zitten, zou ik die ook nog kwijtraken. Ik raak echt alles kwijt.
Ik heb een Nalini shirt hier liggen waar je heel makkelijk van alles mee verliest. De zakken zijn wat los (vermoed ik) ondanks dat het shirt goed past en bij het staan op de pedalen (of goed aanzetten) voel ik alles los schudden en uit de zakken gaan. Met alle andere shirts heb ik er geen last van.La1974 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:56:
[...]
Ik ben nog nooit iets uit mijn achterzakken verloren. Snap ook niet goed hoe je dat voor elkaar krijgt.
Nee, ik ook niet. Zelfs met MTB'en heb ik alles in mijn achterzakken zitten en nog nooit gehad dat wat uit is gevallen. Ook niet met ruigere afdalingen.La1974 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:56:
[...]
Ik ben nog nooit iets uit mijn achterzakken verloren. Snap ook niet goed hoe je dat voor elkaar krijgt.
Toevallig 2 weken terug, tijdens gravelbiken onderuit gegaan. Niks bijzonders lag gewoon even om mijn zij, weer opgestart en doorgefietst, 5 kilometer later erachter gekomen dat mijn telefoon weg was. Uiteindelijk teruggefiets omdat ik vermoedde dat ie daar lag, en inderdaad lag ie daar.La1974 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:56:
[...]
Dit was ook voor mij voor het eest, maar een ritsje is toch wel lekker, maar meeste shirts hebben dat niet.
Zoveel vertrouwen in die zakjes heb ik dus al niet... Ik zou altijd even controleren of je alles hebt na een valpartij.djeck schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:31:
[...]
Toevallig 2 weken terug, tijdens gravelbiken onderuit gegaan. Niks bijzonders lag gewoon even om mijn zij, weer opgestart en doorgefietst, 5 kilometer later erachter gekomen dat mijn telefoon weg was. Uiteindelijk teruggefiets omdat ik vermoedde dat ie daar lag, en inderdaad lag ie daar.
Dit was ook voor mij voor het eest, maar een ritsje is toch wel lekker, maar meeste shirts hebben dat niet.
Ik heb in ieder geval goede tips gekregen. Het ligt denk ik vooral aan de manier van opbergen en misschien ook de zakjes. Niet alle zakjes zijn even diep. Ik ga gewoon eens proberen om alles goed te klemmen, zodat er niks in de zakjes zit dat vrij kan bewegen. Ik ben ook wel benieuwd of spullen onder de bretels/in de broek prettig fiets. Dat ga ik dus ook proberen.
Haha ik ben ook nog nooit wat kwijt geraakt tot afgelopen zaterdag.djeck schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:31:
[...]
Toevallig 2 weken terug, tijdens gravelbiken onderuit gegaan. Niks bijzonders lag gewoon even om mijn zij, weer opgestart en doorgefietst, 5 kilometer later erachter gekomen dat mijn telefoon weg was. Uiteindelijk teruggefiets omdat ik vermoedde dat ie daar lag, en inderdaad lag ie daar.
Ik was onderweg naar @Salteh om wat af te gooien en onderweg denk ik, shit telefoon kwijt.
Dus even van @Salteh zijn laptop gebruik mogen maken en terug kunnen vinden via "Zoek mijn" (stel dat in, voordat je het nodig hebt!!). Toen konden we hem precies zien liggen. Dus @Salteh stelt voor om even met de auto te gaan kijken (THX nogmaals
En hij stond perfect overeind in het gras
Wat was er nu gebeurd:
Ik was even aan de kant van de bosjes nr 1 wezen doen, en toen zat er een kuil onder het gras. Waar ik een beetje half struikelde, dus nooit in de gaten gehad dat mijn telefoon er uit viel. En normaal doe ik mijn telefoon in zo'n zakje voor in je jersey, maar daar had ik the special delivery in gedaan en mijn telefoon los.
Ik was niet echt gevallen, ik maakte alleen een rare beweging. En mijn telefoon is alles behalve groot of duur te noemenwisselwerking schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:47:
Na een valpartij controleren of alles er nog in zit is uiteraard een goede tip. Maar zelfs daar heb ik tot nu toe nog nooit gehad dat er wat uit was gevallen. Maar het zal per shirt én wat je er in hebt ook zeker verschillen. Sommige telefoons zijn natuurlijk zo groot dat ze ook amper in zo'n shirtzak passen.
Mijn zakjes zaten misschien wel wat vol, want het was een beetje regenachtig en ik had een voor mijn doen langere rit gepland.
Eigenlijk nooit iets verloren omdat ik bij de aankoop van shirts let op hoe diep de achterzakken zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door pdukers op 01-09-2021 11:09 ]
Ohh iets afgooien bij Salteh, special deliverymhr-zip schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:42:
[...]
Haha ik ben ook nog nooit wat kwijt geraakt tot afgelopen zaterdag.
Ik was onderweg naar @Salteh om wat af te gooien en onderweg denk ik, shit telefoon kwijt.
Dus even van @Salteh zijn laptop gebruik mogen maken en terug kunnen vinden via "Zoek mijn" (stel dat in, voordat je het nodig hebt!!). Toen konden we hem precies zien liggen. Dus @Salteh stelt voor om even met de auto te gaan kijken (THX nogmaals![]()
).
En hij stond perfect overeind in het gras![]()
Wat was er nu gebeurd:
Ik was even aan de kant van de bosjes nr 1 wezen doen, en toen zat er een kuil onder het gras. Waar ik een beetje half struikelde, dus nooit in de gaten gehad dat mijn telefoon er uit viel. En normaal doe ik mijn telefoon in zo'n zakje voor in je jersey, maar daar had ik the special delivery in gedaan en mijn telefoon los.
Maargoed wel toevallig dat jij dus net zo'n ervaring hebt. Ik had gelukkig ook find my iphone, maargoed dat was nog best even onhandig aangezien daar mijn 2fa naartoe werd gezonden in eerste instantie.
Kennis van mij kwam met het idee om een breed stuk elastiek in je jersey pocket te naaien en je telefoon daar dan achter kan "locken" niet zo'n gek idee. Even iemand zoeken die goed kan naaien.
Zo spannend helaas niet: https://www.futurumshop.n...e-repair-kit-polish.phtmldjeck schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:16:
[...]
Ohh iets afgooien bij Salteh, special deliveryJe maakt het spannend.
Dat dacht ik ook, maar met deze link: https://www.icloud.com/find heb je geen 2fa nodig.Maargoed wel toevallig dat jij dus net zo'n ervaring hebt. Ik had gelukkig ook find my iphone, maargoed dat was nog best even onhandig aangezien daar mijn 2fa naartoe werd gezonden in eerste instantie.
Ik breng het altijd naar de lokale kledingmaker, zijn Nederlands is niet zo goed. Maar zijn skills en prijzen welKennis van mij kwam met het idee om een breed stuk elastiek in je jersey pocket te naaien en je telefoon daar dan achter kan "locken" niet zo'n gek idee. Even zoek die goed kan naaien.
Ook ooit eens mijn cadans sensor van mijn fiets getrapt trouwens, en gevonden door goed naar strava te kijken, het moment waar het signaal was weggevallen, was de plek waar ik hem terug vond
Wat je met spullen in je jersey ook nog kunt doen is een elastiekje erom heen doen.
---------------
Whaat, nice dat wist ik niet, scheelt weer wat gestressmhr-zip schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:20:
[...]
Dat dacht ik ook, maar met deze link: https://www.icloud.com/find heb je geen 2fa nodig.
Dan heb ik nog wel een tip, gebruik twee handen, eentje om de zak open te houden en de ander om de spullen erin te steken. En check dan op de tast nog even of het er echt goed in zit.hoi1234 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:38:
[...]
Valt alles weer uit die zakjesAls ik niet tijdens het fietsen op m'n fiets zou zitten, zou ik die ook nog kwijtraken. Ik raak echt alles kwijt.
[...]
Zal ik dat ook maar eens proberen. Je komt slecht bij de zakjes en moet alles op gevoel er in duwen. Maar gemak is dus geen goede raadgever in dit geval.
Waarom lijkt dat zo logisch?Jesse schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:07:
[...]
Dan heb ik nog wel een tip, gebruik twee handen, eentje om de zak open te houden en de ander om de spullen erin te steken. En check dan op de tast nog even of het er echt goed in zit.
Hier ook eens de cadancesensor er af getrapt. Zag gelukkig op tijd dat ik geen signaal meer had. Sindsdien tiewraps ftw.Mistraller schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:22:
Ik ben wel ooit mijn telefoon verloren, toen ik onverwacht op een enorm hobbelig onverhard stuk kwam. Kwam er snel achter want ik had na 100 meter geen muziek meer in mijn oordopje
Ook ooit eens mijn cadans sensor van mijn fiets getrapt trouwens, en gevonden door goed naar strava te kijken, het moment waar het signaal was weggevallen, was de plek waar ik hem terug vond
Wat je met spullen in je jersey ook nog kunt doen is een elastiekje erom heen doen.
Ik heb ook een Darevie bib. Inderdaad dikke prima voor dat geld. Beter ontwerp, uitvoering, betrouwbaarheid en klantenservice dan Spexcel, materialen iets minder. Stof aan de voorkant was wat dik en zweterig naar mijn smaak maar wellicht wat prettiger met koeler weer. Maatvoering van Chinese bibs is wel geen peil op te trekken, nog erger dan Italiaans. Altijd goed meten en de maattabellen lezen.Mistraller schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:39:
Toch maar weer eens de gok genomen en een setje (Jersey en bib) bij Ali gekocht. Niet de goedkoopste gepakt dit keer. Merk Darevie. Was best een verrassing, pasvorm was perfect, goeie zeem (voor zover je dat kunt testen zonder een fietsrit) en mooie stof. Was iets van 45 euro totaal. Eens kijken hoe lang het meegaat, maar eerste indruk was erg goed.
Ik wil nog een lange broek kopen, (ik wil nog een gevoerde en een ongevoerde erbij), zou ik dan spexcel of Darevie kopen? Ik weet nu in elk geval dat een L bij Darevie goed is, en ik neig nu naar die laatste.Bacchus schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:28:
[...]
Ik heb ook een Darevie bib. Inderdaad dikke prima voor dat geld. Beter ontwerp, uitvoering, betrouwbaarheid en klantenservice dan Spexcel, materialen iets minder. Stof aan de voorkant was wat dik en zweterig naar mijn smaak maar wellicht wat prettiger met koeler weer. Maatvoering van Chinese bibs is wel geen peil op te trekken, nog erger dan Italiaans. Altijd goed meten en de maattabellen lezen.
Ik heb ook een Castelli bib overigens, daar moest ik een XL nemen, en dan nog vind ik de bretellen strak. (maar bij XXL wordt ie weer te wijd, met mijn dunne lange lijf)
---------------
70kg/1m80/bbl:89HansPatat050 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:54:
@Mistraller Wat zijn je maten als ik vragen mag? Want met 1.93 kom ik uit op 4XL...
Ben dus niet zozeer echt heel lang maar bbl is wel langer dan gemiddeld, en met mijn 70kg is het dus vooral met een lange broek altijd een beetje zoeken, al is fietskleding natuurlijk rekbaar. Jersey pak ik doorgaans in M.
---------------
Beetje jammer dat alleen de XS er is....Pimorez schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:21:
De Q36.5 Dottore L1 is weer voor €123.95 te verkrijgen bij FuturumShop
Zo kan ik ook spul in de sale doen. Gewoon een maat of uitvoering die toch bijna niemand wil.
Ahh jammer, ik heb dan mogelijk de laatste M gekochtbabbelbox schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:36:
[...]
Beetje jammer dat alleen de XS er is....
Zo kan ik ook spul in de sale doen. Gewoon een maat of uitvoering die toch bijna niemand wil.
Creating my own hero.
Zo werkt uitverkoop aan het eind van het seizoen hebabbelbox schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:36:
[...]
Beetje jammer dat alleen de XS er is....
Haha, hier kwam ik een tijd geleden ook achter. Heb zo’n olijfkleurig Maap shirtje, maar natte vlekken zie je er inderdaad goed op.Fasterinside schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:50:
Wellicht nuttig voor sommige hier gezien de Q36.5 redelijk populair is; de Olive kleurige kleding is enorm mooi (smaak) maar je ziet letterlijk al je zweetplekken. Ik kwam er pas achter nadat er een foto van mij gemaakt was, want zelf zie je het niet van bovenaf. Ik had een long sleeve L1 Olive, dat word nu een Black.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Telefoon in je stuurtasje, rits dicht, en klaarrrrdjeck schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:31:
[...]
Dat mag zeker. Na deze tip en het positieve commentaar van @mhr-zip ben ik maar op onderzoek gegaan naar dit, voor mij, nog onbekende merk.BreadFan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:24:
[...]
Mag ik je La Passione nog eens aanraden? Ik (1m94, 76 kg) heb sinds 2 maanden een Minimal bib (maat M), welke me qua lengte perfect zit. Kruipt ook niet omhoog. Momenteel loopt er weer een sale: https://www.lapassione.cc/collections/summer-sale
Uiteindelijk afgelopen weekend een bestelling geplaatst en woensdag stond de bezorger al voor de deur.
Mijn kledingcollectie is nu uitgebreid met:
Korte broek Minimal Bib Shorts Black Maat m
Shirt korte mouw PSN Jersey Blue maat l
Shirt lange mouw Prestige Thermal Jersey maat l
Vandaag een 100km proefrit gemaakt, en die is prima gegaan.
Qua lengte van de pijpen is de maat m denk ik 1 a 2 cm langer dan de dottore in maat l.
De shirtjes vind ik persoonlijk er mooi. Lekker simpel, maar oogt toch chique en sportief.
Nu nog een paar ritjes maken en wanneer de kleding zo blijft zitten, dan denk ik dat er binnenkort nog een pakketje uit Italië komt
[ Voor 0% gewijzigd door ydderf op 04-09-2021 19:50 . Reden: Typo ]
- Craft Active Extreme 2.0 lijkt god uit de meeste testen te komen. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 04-09-2021 20:50 ]
Op zoek naar iets wat bij een lang smal hoofd past
Thx!
Ik heb tot nu toe ook niks gevonden dat bij mijn hoofd beter zit dan een BBB bril.CedricD schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:21:
De lenzen op mijn huidig BBB fietsbrilletje beginnen te verslijten. Tijd om eens beginnen uit te kijken naar een nieuwe dus.
Op zoek naar iets wat bij een lang smal hoofd past. Iemand tips?
Thx!
Dus ben benieuwd wat je gaat vinden.
Nu heb ik het volgende gekocht:
Q36.5 SETA
Q36.5 PINSTRIPE X
Beide zitten (in de juiste maat dit keer) enorm goed. Sluiten goed aan, mouwen zitten goed strak en zijn lang genoeg, grippers zijn goed, goede ritsjes en bovenal fijne stof. Het enige minpunt is dat de Seta een extra lapje stof onder de rits heeft op borsthoogte waar je rits soms achter blijft hangen.
Top shirts
Ja, ik. Bevalt me goed.rolandos582 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:07:
In de zoektocht naar nieuwe baselayers met het koudere herfst weer in het vooruitzicht. Ik gebruikte vorig jaar merino wol baselayers van Futurumshop. Opzicht prima maar ik denk dat er meer te halen is. Ik gebruik ook een Spatzwear basez 2, erg fijn ding maar die is voor nog kouder weer. Iemand die goede ervaringen heeft? Merino wol lijkt me wel het beste.
- Craft Active Extreme 2.0 lijkt god uit de meeste testen te komen. Iemand ervaring hiermee?
Heb hem nog niet in extreme omstandigheden gebruikt, maar het zit lekker (strak/aansluitend) en functioneert goed. De hals kan wat krap aanvoelen.
Ik draag hem als base onder mijn futurum 4 seasons jack.
Ligt er aan hoe dik de jersey is en hoe hard/koud de wind.McMiGHtY schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:31:
Bij welke temperaturen?
84 euro na 20 euro korting, die nu verkrijgbaar is.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
https://www.futurumshop.nl/strava-parijs-roubaix-challengeSherlock schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:57:
Kan iemand me helpen met/aan die code? Ik kom alleen op codes die vanaf €125 te gebruiken zijn.
Bedankt, ik heb hem maar eens besteld. Eens kijken hoe die bevalt!
Zoals sommigen al weten ben ik lekker aan het fietsen en dat gaat steeds beter. Nu heb ik met kleding een “probleem”.
De shirts die ik heb zitten prima maar ik wil graag een shirt dat helemaal aangesloten zit. Ik ben vrij lang en heb een smal postuur maar relatief brede heupen. Daarom zitten mijn huidige shirts om de heupen wel strak maar de rest van het lichaam sluit niet aan. Ik heb nu shirts van Castelli en daarvan is de lengte goed maar de pasvorm dus wat ruim. Ga ik kleinere shirts bestellen komt de lengte niet meer uit. Is er iemand met ervaring met merken die relatief lange shirts heeft maar toch een smallere pasvorm?
Ven voor de context. Ik ben 1,94m en weeg 85kg met een smal bovenlichaam tov mijn benen en heupen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Kan je ze niet een beetje (laten) innemen evt door je moeder/naaiatelier/bekende/etc?stevens20 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:53:
Mannen (wn ook dames),
Zoals sommigen al weten ben ik lekker aan het fietsen en dat gaat steeds beter. Nu heb ik met kleding een “probleem”.
De shirts die ik heb zitten prima maar ik wil graag een shirt dat helemaal aangesloten zit. Ik ben vrij lang en heb een smal postuur maar relatief brede heupen. Daarom zitten mijn huidige shirts om de heupen wel strak maar de rest van het lichaam sluit niet aan. Ik heb nu shirts van Castelli en daarvan is de lengte goed maar de pasvorm dus wat ruim. Ga ik kleinere shirts bestellen komt de lengte niet meer uit. Is er iemand met ervaring met merken die relatief lange shirts heeft maar toch een smallere pasvorm?
Ven voor de context. Ik ben 1,94m en weeg 85kg met een smal bovenlichaam tov mijn benen en heupen.
---------------
En al binnen, echt niet normaal hoe snel dat (af en toe) gaat! Eerste indruk is wel goed, ik heb de Castelli Competizione in XL, deze is L en past prima. Alleen de bretels zitten redelijk strak, dus daar zal ik nog een klein beetje aan moeten wennen. Wel lekker breed, dus het snijdt niet in je schouders. Eerst een keertje in de was, daarna eens een rondje mee gaan fietsen!Sherlock schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:22:
[...]
Bedankt, ik heb hem maar eens besteld. Eens kijken hoe die bevalt!
Hier altijd hetzelfde probleem (niet alleen met wielerkleding), maar sinds kort tevreden gebruiker van https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml in maat S. Zie ook mijn review van gisteren op de website. Nu zelfs in de actie, ik ga eens heel serieus nadenken of ik er nog een ga bestellen...stevens20 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:53:
Mannen (wn ook dames),
193cm, 82kg, sommigen noemen het "atletisch" gebouwd, zelf vind ik het toch meer gewoon sportief, borstomtrek van 97cm, heup van 100cm en taille van 80cm. Ik heb ook vooral spieren in het onderlichaam. Maat S zit echt als gegoten.
Of in het algemeen: zoek de wat meer (Noord-)West-Europese merken op (Craft is bijvoorbeeld Zweeds) en dan maat S of M. Dan zit het in ieder geval, in tegenstelling tot de Italiaanse merken, met de lengte goed.
[ Voor 5% gewijzigd door TheTinusNL op 09-09-2021 20:54 ]
Informaticus of vakkundig Googler?
Q36.5 is niet gemaakt voor mensen die iets breder zijn. Tevens is het model niet erg lang.418O2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:02:
@stevens20 wellicht q36.5? Ping ambassadeur @Grin
@stevens20 @418O2, wat @Pimorez zegt. Lang en breed kan je idd vergeten met Q36.5; het is absoluut niet gemaakt voor extreme (Nederlandse lengte) maten.Pimorez schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:11:
[...]
Q36.5 is niet gemaakt voor mensen die iets breder zijn. Tevens is het model niet erg lang.
- tussen 5 en 10 graden: craft extreme + long sleeve (Roubaix stof)
- tussen 0 en 5 graden: craft extreme + short shirt + Castelli Perfetto
- tussen -5 en 5 graden (met wind): craft extreme + long sleeve + Castelli Perfetto
Bij koude temperaturen heb je een laagje nodig dat de warmte kan vasthouden en een laag die de wind kan tegenhouden. Ik had wel één maat kleiner gekocht van de Craft zodat deze wat strakker komt te zitten, het materiaal is zeer elastisch.
Ik denk dat je @McMiGHtY bedoelt, die op zoek was naar info over dat shirtEdwinW schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:10:
@BreadFan Die Craft Extreme gebruik ik eigenlijk altijd wel bij de lagere temperturen. Ik denk iets van beneden de 10 graden. Ik ben zelf wel een beetje een koukleun en met dit shirt kan je veel varieren.
- tussen 5 en 10 graden: craft extreme + long sleeve (Roubaix stof)
- tussen 0 en 5 graden: craft extreme + short shirt + Castelli Perfetto
- tussen -5 en 5 graden (met wind): craft extreme + long sleeve + Castelli Perfetto
Bij koude temperaturen heb je een laagje nodig dat de warmte kan vasthouden en een laag die de wind kan tegenhouden. Ik had wel één maat kleiner gekocht van de Craft zodat deze wat strakker komt te zitten, het materiaal is zeer elastisch.
Wat mij niet helemaal helder is echter, op websites wordt hij echt gemarkeerd als Jack. Is het nu wenselijk om twee onderlagen (base+fietsshirt) onder de perfetto te dragen of vervangt deze in zijn geheel het shirt?
Kan het uiteraard ook gewoon proberen, maar zo bespaar ik wellicht een onhandige situatie.
Ik heb soms bij frisser weer wel eens armstukken onder mijn Sportful Fiandre jack/shirt gehad, dat werkte prima.EdwinW schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:03:
Persoonlijk zou ik wel een shirt met lange mouwen er onder dragen. Bij lagere temperaturen koelen de mouwen een beetje af waardoor je armen een beetje frisser aanvoelen door contact met het jack. Niet onoverkomelijk, maar als je extra comfort wilt, kun je dus iets met lange mouwen daaronder dragen. Aangezien een Perfetto (of vergelijkbare jacks) een goede isolerende functie heeft, zou je proefondervindelijk kunnen testen wat wel/niet comfortabel is met onderkleding.
Die ga ik ook eens proberen. Hier rond de 70kg en 190cm. Ook lastige specs.TheTinusNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:50:
[...]
Hier altijd hetzelfde probleem (niet alleen met wielerkleding), maar sinds kort tevreden gebruiker van https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml in maat S. Zie ook mijn review van gisteren op de website. Nu zelfs in de actie, ik ga eens heel serieus nadenken of ik er nog een ga bestellen...
193cm, 82kg, sommigen noemen het "atletisch" gebouwd, zelf vind ik het toch meer gewoon sportief, borstomtrek van 97cm, heup van 100cm en taille van 80cm. Ik heb ook vooral spieren in het onderlichaam. Maat S zit echt als gegoten.
Of in het algemeen: zoek de wat meer (Noord-)West-Europese merken op (Craft is bijvoorbeeld Zweeds) en dan maat S of M. Dan zit het in ieder geval, in tegenstelling tot de Italiaanse merken, met de lengte goed.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
:strip_exif()/f/image/2gYiDBjKLdX1XKLqeHWZ8QuG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verschil zit voornamelijk in het gedeelte tussen de banden op de rug. Ook voel je dat de zeem bij de zwarte wat scherpere randen heeft.
Even goed gegraven met de wayback machine. Het lijkt er op dat de grijze van het model 2020 is welke nog steeds bij futurum werd verkocht. De zwarte lijkt mij het huidige model.
Wat zeer op valt is de verpakkingverschil. De grijze kwam in een bijzondere doos met een "handleiding" er bij. De zwarte word net zoals de essential enkel met een papieren band verscheept.
Overigens ruikt de net binnen gekomen zwarte zwaar naar wasverzachter en het valt op dat deze gebruikt is. enerzijds weet je dat je waarschijnlijk een retourmodel geleverd krijgt wanneer je bij futurum een opnieuw op vooraad model bestelt maar het geeft toch een dubbel gevoel
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Heb ook midden in de winter nog nooit twee lagen nodig gehad onder m'n Perfetto of Sportful variant die ik ook heb (Fiandre Ultimate), en ben een koukleum. Het is voor mij base layer kort, base lang als het wat kouder wordt of m'n Castelli Flanders Warm bij echte kou (die lijkt een soort fleece achtig).Hoiz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:51:
Ik ben naar de Perfetto aan het kijken voor komende winter, met de gedachte liever een keer goed investeren dan twee keer half..
Wat mij niet helemaal helder is echter, op websites wordt hij echt gemarkeerd als Jack. Is het nu wenselijk om twee onderlagen (base+fietsshirt) onder de perfetto te dragen of vervangt deze in zijn geheel het shirt?
Kan het uiteraard ook gewoon proberen, maar zo bespaar ik wellicht een onhandige situatie.
Twijfel je: niet doen. Sinds ik die Perfetto en Fiandre Ultimate heb liggen al mn andere lange mouwen spullen stof te vergaren. Het is echt van shirt korte mouw + armstukken direct door naar de Perfetto en Fiandre.
Als je geld wil besparen, ik heb ook een Lapassione Rain Jersey en die doet er niet voor onder. Is wel alleen online te bestellen dus misschien wat lastig met bestellen / passen / retourneren.
[ Voor 8% gewijzigd door AFSchets op 10-09-2021 21:38 ]
Als erkend koukleum kleed ik me graag warm aan, vooral omdat ik meer een beetje rondtour in plaats van intensief train. Ik gebruik hem al wel onder de 15 graden met een gewoon ondershirt (bv als er dan een frisse wind staat). Als het frisser wordt met een merino ondershirt, als het nog wat kouder wordt, zeg maar onder de 5/8 graden dan gaat daar ook nog een thermo ondershirt bij. Eigenlijk draag ik er nooit een gewoon fietsshirt onder, alleen maar ondershirts, maar het kan natuurlijk wel.Hoiz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:51:
Ik ben naar de Perfetto aan het kijken voor komende winter, met de gedachte liever een keer goed investeren dan twee keer half..
Als het kouder wordt dan pak ik het futurum4seasons jack.
Let wel (ook @stevens20 mocht die nog meelezen) dat het dus een aero model in maat S is. Dat zit ook voor andere modellen echt goed strak.Inspired schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:55:
[...]
Die ga ik ook eens proberen. Hier rond de 70kg en 190cm. Ook lastige specs.
Ik had eerst maat M van het Craft-model geprobeerd. Zat goed om de borst, onderkant en armen, maar nog te losjes om het midden van mijn bovenlichaam. Zat opzich prima dus, maar toch geruild voor S. Bij de eerste keer aantrekken dacht ik "wow oke dit is wel erg strak", maar dat is ook omdat ik hiervoor een losjes/licht aansluitende jersey had. Op de fiets zit het perfect, maar kijk dus vooral ook even in de maattabel naar de eigen lichaamsmaten (behalve lengte).
Afijn, het blijft altijd een avontuur om als bovengemiddeld lange en ondergemiddeld zware Hollander aan goed passende kleding te komen
Informaticus of vakkundig Googler?
Ik lees zeker weten mee. Ook neem ik jullie advies ter harte.
Een S bestellen vind ik wel spannend. Normaalgesproken heb ik xxl of xl. Maar dat kan dus ook te groot zijn voor fietsshirts.
Nu wil ik graag een keer een volledig aansluitend shirt maar die lengte is wel een ding. Taille kan inderdaad s nog net, heupen is wel xl en de schouders L. Dus dit is nog een lastige. De merken die jullie hebben doorgegeven ga ik eens bekijken.
Weinig actie deze week, start van het schooljaar is altijd hectisch voor docenten 😉
[ Voor 9% gewijzigd door stevens20 op 10-09-2021 22:23 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 11-09-2021 22:23 ]
Ik zou graag kleding voor nat weer willen uitproberen zoals de Castelli Perfetto RoS, Sportful, Gore Wear, etc.EdwinW schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:16:
Heb je specifiek bepaalde merken of kleding op het oog? Mantel Rotterdam als vestiging is wel behoorlijk groot en van binnen ruim opgezet. Via de website kun je zien of bepaalde artikelen op voorraad zijn in de winkel en dus aan het rek hangt. Bij de winkel is het trouwens gratis parkeren.
Regenjacks van de shakedry variant zou ook mooi zijn.
Hopmans in Bergen op Zoom? Ik snap dat het wat verder is, combineer je het met een terrasje en dagje winkelen. Of een rondje fietsen over de Kalmthoutse Heide. Ben gisteren nog bij Mantel Rotterdam geweest, werd er niet erg warm van.3kster schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:10:
In welke winkel die redelijk in de buurt is van Delft kan ik veel fietskleding bekijken en passen? Ik ben eerder in 12gobiking in Moordrecht (dicht bij Gouda) geweest, en alhoewel het een grote winkel is is hun kledingafdeling relatief klein. Ik ben nog niet eerder bij Mantel in Rotterdam geweest, is dat wat?
Heb intussen een shortlist. Gebaseerd op reviews en ervaringen (oa in dit topic). Ben benieuwd wat jullie vinden. Ik ben ongeveer 178cm en 69kg met vrij gemiddelde lichaamsverhoudingen
Q36.5 Essential
Rapha Core
Lapassione Minimal (of Prestige, hebben hetzelfde zeem)
Assos valt voor mij sowieso af. In het verleden diverse modellen geprobeerd en die zaten allemaal ruk.
100 euro vind ik vrij prijzig, maar als het vele jaren meegaat wel acceptabel.
BlaBlaBla
Ik ben absoluut fan van de de kleding van LaPassione. En zo ook de broeken. Ik heb de minimal, de psn en de prestige (en ook nog een prestige lightweight).sOid schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:09:
Ik wil graag een extra koersbroek. Heb er nu eentje van Isadore (model van een aantal jaar terug), die me qua pasvorm prima bevalt. Zeem laat wel wat te wensen over.
Heb intussen een shortlist. Gebaseerd op reviews en ervaringen (oa in dit topic). Ben benieuwd wat jullie vinden. Ik ben ongeveer 178cm en 69kg met vrij gemiddelde lichaamsverhoudingenDus vermoed dat ik overal wel M moet hebben. Budget is ongeveer €150. Maar is eventueel wel wat te verhogen als er een optie met beter zeem is.
Q36.5 Essential
Rapha Core
Lapassione Minimal (of Prestige, hebben hetzelfde zeem)
Assos valt voor mij sowieso af. In het verleden diverse modellen geprobeerd en die zaten allemaal ruk.
De Minimal is een erg goede broek maar geeft de minste compressie, ook is de zeem iets minder. Wel is de matte look erg mooi.
De PSN en Prestige zijn allebei uitstekend in mijn ervaring. Ik heb niet veel ervaring met concurrenten als Assos of Q36, maar ik vind ze sowieso beter dan castelli en sportfulbroeken.
De micro-holes, zoals ze het zelf noemen, in de zeem zijn echt heel goed uitgewerkt en voorkomen een zwetend kruis. De Prestige is mijn favoriet, maar de PSN is ook erg goed, zou niet snel verschil kunnen aanwijzen
Wat ik erg fijn vind is de lengte, ik vind ze iets mooier staan bij mezelf dan de iets kortere van andere merken.
ETA: Helaas heb je wel net de sale gemist. Want in de sales die ze regelmatig hebben is de value-for-money helemaal erg goed. Maar ik durf ze ook voor volledige prijs iedereen aan te bevelen. Bestel er gelijk een shirtje bij, of met het oog op het najaar de mid-weight of thermal long sleeves die echt heerlijk zitten, geweldig e stoffen. (Einde reclame
[ Voor 8% gewijzigd door jasperdeman op 15-09-2021 13:54 ]
Is een korte broek + beenwarmers niet veel handiger? Daarmee kun je veel langer uit de voeten. Ook als het weer onderweg verandert, is dat geen punt.TrailBlazer schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:05:
Van de zomer ben ik weer begonnen met fietsen en nu wil ik voor de winter vast naar een lange broek gaan kijken. Nu zie ik door alle bomen het bos niet meer ondertussen. Iemand een advies. Ik zal niet in de stortregen gaan fietsen maar droog zal het niet altijd zijn. Ritduur zo’n 3-4 uur. Budget 100-150 euro ofzo.
Nog meer bomenhoi1234 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:32:
[...]
Is een korte broek + beenwarmers niet veel handiger? Daarmee kun je veel langer uit de voeten. Ook als het weer onderweg verandert, is dat geen punt.
Maar dan blijft de vraag nog steeds: doe je er verstandig aan een betere kortere broek te kopen en beenwarmers te kopen, of doe je er verstandiger aan een goede lange broek te kopen. Overigens standaard lange broeken kunnen te koud zijn is mijn beperkte ervaring (1 winter).TrailBlazer schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:42:
[...]
Nog meer bomengeen idee of dat handiger is. Ik wil eigenlijk ook naar een kwalitatief iets betere broek toe. Ik heb er nu twee liggen van rogelli en 21 virages maar na 2 uur fietsen die minder lekker. Geen idee of het veel uitmaakt maar toch.
Ik zou zelf een korte broek + beenwarmers kopen.
Maar ik heb geen praktijkervaring in de winter. Mij is weleens verteld dat je beter een lange broek aandoet in de winter. Maar ik weet dat er op Tweakers ook mensen met beenwarmers rijden. Het is vooral dat ik je er bewust van wil maken, dat een korte broek + beenstukken misschien ook een mogelijkheid is.
[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 15-09-2021 20:07 ]
Beenwarmers ≠ beenwamershoi1234 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:00:
[...]
Maar dan blijft de vraag nog steeds: doe je er verstandig aan een betere kortere broek te kopen en beenwarmers te kopen, of doe je er verstandiger aan een goede lange broek te kopen.
Ik zou zelf een korte broek + beenwarmers kopen.
Maar ik heb geen praktijkervaring in de winter. Mij is weleens verteld dat je beter een lange broek aandoet in de winter. Maar ik weet dat er op Tweakers ook mensen met beenwarmers rijden. Het is vooral dat ik je er bewust van wil maken, dat een korte broek + beenstukken misschien ook een mogelijkheid is.
Met een setje beenwarmers dek je niet alles af, ik heb beenwarmers die ik in de herfst gebruik, en een ander setje voor de winter.
Maar een goede korte fietsbroek met beenstukken EN evt daarover een schaatsbroek dek je wel een heel groot gebied af.
Ik heb toen wel eens op aanraden van @Sherlock deze broek besteld: https://cyclewear.eu/lange-broek-super-roubaix.html
Prima broek voor over een korte bib heen.
Sherlock in "Het grote fietskleding topic"
En bonus tip: washandje voor je kloten.
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 15-09-2021 21:30 ]
Halverwege de winter koop je toch wel 1 goede winterbroek
@DetailingBySmotske