Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan weg, verkeerde topic sorry.

[ Voor 90% gewijzigd door HollowGamer op 15-09-2021 21:03 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12
Smotske schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:21:
Een lange hardloopbroek over je bib heen gaan ook prima. Die scoor je bij de decatlon al voor E30.

Halverwege de winter koop je toch wel 1 goede winterbroek >:)
Als je het meer gebruikt, investeer je vast in betere kleding.

Maar als nog kunnen laagjes handig zijn in de winter. Zit een broek in de was, of die winterbroek is net te warm of koud. Bij woon-werk is het koud in de ochtend en in de middag een stuk warmer.

Dus ja, ik heb prima winterbroeken, maar ik rommel daarnaast nog steeds wat af :+ .

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 20:04
Wat raden jullie aan nu het weer wat kouder wordt?

Een ondershirt onder je fietsshirt, of toch armstukken?

En hoe zit het wat betreft de onderkant?

Thanks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeoTqXltNQphnsvvfUG6fZdkvg8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7zLs7EQ9EosLybq9vfcVKbkk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50
DeVliegendeNLer schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:25:

Thanks!
Als ik nu zie dat de temperatuur richting 15-17 graden gaat doe ik zomeroutfit + armstukken (ook zweetshirt), daarboven zonder armstukken. <14 graden pak ik al gauw een lange broek + jack. Heb sinds kort nog een lange mouwen fietsjack van mn werk die iets gevoerd is. Moet nog een keer testen waar zoiets qua kleding goed past, moet nu al gauw naar de Perfetto grijpen, maar misschien dat ik die kan bewaren voor nog kouder daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 18:43
mhr-zip schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:14:
[...]

Ik heb tot nu toe ook niks gevonden dat bij mijn hoofd beter zit dan een BBB bril.

Dus ben benieuwd wat je gaat vinden.
Terug een BBB geworden. De BSG-65
Was vrij goedkoop in vergelijking met andere brillen, zit heel comfortabel en valt niet breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUhFey-2vmjgwo9wP7DqEnYrdpA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4PSSantECflWYnSgK0OSr5jK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Thanks!
Naar buiten kijken hoe het met de wind en de vochtigheid zit.
En bedenken hoe intensief je gaat fietsen.

arm- beenstukken vind ik voor twijfelweer, anders lekker lang. Ondershirt trek ik alweer een weekje aan, kwestie van laagjes opbouwen. (Om maar eens een open deur in te trappen...)
En in mijn geval; overschoenen voor de kouwe pootjes ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Nu we het toch over brillen hebben, mijn Oakley is te donker voor in het bos/het veld. Zoek een goedekoper(e) bril met standaard een clear/blank glas. Ik kom enkel brillen tegen met een gekleurd/donker glas. Iemand een suggestie?

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
Fasterinside schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:38:
Nu we het toch over brillen hebben, mijn Oakley is te donker voor in het bos/het veld. Zoek een goedekoper(e) bril met standaard een clear/blank glas. Ik kom enkel brillen tegen met een gekleurd/donker glas. Iemand een suggestie?
Je hebt niet toevallig een oakley met verwisselbare glazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-08 15:53
Heeft iemand een tip voor MTB schoenen die ik het hele jaar door kan gebruiken, maar in de winter niet meteen ijskoud zijn?

Ik heb nu wat goedkopere schoenen, met ik denk een staalplaatje ofzo erin waar je schoenplaatje op bevestigd word. Bij temperaturen onder de 10 graden heb ik al heel snel last van koude voeten terwijl ik dit eigenlijk nooit heb in het dagelijkse leven.

Dus welke schoenen hebben een wat betere zool of isolatie zonder dat het meteen winterschoenen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 11:25
Rudolf schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:35:
Heeft iemand een tip voor MTB schoenen die ik het hele jaar door kan gebruiken, maar in de winter niet meteen ijskoud zijn?

Ik heb nu wat goedkopere schoenen, met ik denk een staalplaatje ofzo erin waar je schoenplaatje op bevestigd word. Bij temperaturen onder de 10 graden heb ik al heel snel last van koude voeten terwijl ik dit eigenlijk nooit heb in het dagelijkse leven.

Dus welke schoenen hebben een wat betere zool of isolatie zonder dat het meteen winterschoenen zijn?
Overschoenen?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Je zult met kleding toch een beetje moet experimenteren voor wat goed is bij welke temperatuur en weersomstandigheden, dat verschilt nogal per persoon. Ik ben redelijk warmbloedig, dus ik kleed me pas 'warmer' aan (armstukken, mouwloze windstopper etc.) onder de 15 graden, en afhankelijk van de situatie stop ik ze later weer weg, anders zweet ik me echt stuk. Is natuurlijk ook erg afhankelijk van de windsnelheid, luchtvochtigheid, intensiteit training etc. Een koukleum zal dat waarschijnlijk al doen onder de 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En het ligt ook heel erg aan je vetpercentage. Inderdaad een beetje aanvoelen en experimenteren. Beter iets te warm aankleden, want iets uit doen of je rits open doen is zo gedaan. En temperatuur zegt ook niet alles. En het kan ook prima zijn dat je de eerste paar km denkt dat het te koud is, maar als je zelf warm bent, het prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 09:19

Crazy D

I think we should take a look.

Rudolf schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:35:

Zitten je schoenen niet te strak? Of heb je last van zweetvoeten (= natte sok = koud)?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt ook de luchtgaten in je schoenen aftapen. Die zijn in de zomer heel prettig, maar naarmate het kouder wordt, tochten je schoenen als een gek door die gaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 08:58
In de winter gooi ik in mijn gravelschoenen een laag aluminum folie. Dat lost het probleem op met de luchtgaten en brengt ook wat van de warmte van je voeten terug naar je voeten. Dat scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
418O2 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:52:
[...]

Je hebt niet toevallig een oakley met verwisselbare glazen?
Nee, helaas :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-08 15:53
Heb ik. Mijn ervaring is dat deze bij het MTB´en heel snel stuk gaan. Maar misschien heb ik nooit goede gekocht.

Zweetvoeten heb ik ook niet echt. Zweet sowieso heel weinig, behalve als ik fiets bij 25+ graden.

alu folie is misschien wel een ideetje.

[ Voor 21% gewijzigd door Rudolf op 21-09-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:28

ZieMaar!

Moderator General Chat

Thanks!
De virtuele ploegleider toevoegen op Telegram (tnx @ElGreco), die geeft ook kledingadvies. 't Plaatje hierboven voldoet volgens mij overigens ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 06:52
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:52:
[...]

De virtuele ploegleider toevoegen op Telegram (tnx @ElGreco), die geeft ook kledingadvies. 't Plaatje hierboven voldoet volgens mij overigens ook prima.
Username @stalenros_bot

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 06:52

Thanks!
Doe maar een onderbroek aan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
https://www.gripgrab.com/...g-short-sleeve-base-layer

Dit vind ik overigens erg fijn (zijn er van verschillende merken). Baselayer en windblocker in 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
ElGreco schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:59:
[...]

Doe maar een onderbroek aan.
O-) :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 11:25
Rudolf schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:34:
[...]

Heb ik. Mijn ervaring is dat deze bij het MTB´en heel snel stuk gaan. Maar misschien heb ik nooit goede gekocht.

Zweetvoeten heb ik ook niet echt. Zweet sowieso heel weinig, behalve als ik fiets bij 25+ graden.

Check. Ik heb het snel warm, dus mijn Shimano XC300 MTB schoenen (voor m'n gravelbike, die ik met een andere wielset ook op de weg gebruik) zijn al vrij snel te warm voor m'n gevoel omdat ze flink dikker zijn dan de standaard racefiets schoenen. Maar misschien was ik verwend met mijn oude schoenen die erg licht en dun waren.

Bij iets lagere temperaturen (10-15 graden) gebruik ik trouwens regelmatig toe covers (heb een eerder model dan die in de link, werkt erg goed moet ik zeggen). Als het echt koud is, heb ik neopreen overschoenen aan. Daarnaast komen deze overschoenen nog binnen (backorder Futurum) voor de frisse en natte dagen in de herfst en/of voorjaar omdat ik die neopreen dingen dan weer te warm vind.

Komoot

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jasperdeman schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:51:
[...]

Ik ben absoluut fan van de de kleding van LaPassione. En zo ook de broeken. Ik heb de minimal, de psn en de prestige (en ook nog een prestige lightweight).

De Minimal is een erg goede broek maar geeft de minste compressie, ook is de zeem iets minder. Wel is de matte look erg mooi.

De PSN en Prestige zijn allebei uitstekend in mijn ervaring. Ik heb niet veel ervaring met concurrenten als Assos of Q36, maar ik vind ze sowieso beter dan castelli en sportfulbroeken.

De micro-holes, zoals ze het zelf noemen, in de zeem zijn echt heel goed uitgewerkt en voorkomen een zwetend kruis. De Prestige is mijn favoriet, maar de PSN is ook erg goed, zou niet snel verschil kunnen aanwijzen

Wat ik erg fijn vind is de lengte, ik vind ze iets mooier staan bij mezelf dan de iets kortere van andere merken.

ETA: Helaas heb je wel net de sale gemist. Want in de sales die ze regelmatig hebben is de value-for-money helemaal erg goed. Maar ik durf ze ook voor volledige prijs iedereen aan te bevelen. Bestel er gelijk een shirtje bij, of met het oog op het najaar de mid-weight of thermal long sleeves die echt heerlijk zitten, geweldig e stoffen. (Einde reclame :P)
Nog niet op gereageerd, maar dank voor je input! Vooral je info over die micro holes is interessant. Kende ik niet, maar zie absoluut de toegevoegde waarde. Balzweet tijdens het fietsen is vrij onprettig :+

Vraag me alleen af of het nu wel een verstandig moment is om bib shorts te kopen. Inderdaad jammer dat ik de sale heb gemist. Maar de tijd voor shorts is inmiddels wel een beetje aan het einde gekomen, vrees ik. Misschien nu maar een tussenbroek kopen, winterbroek heb ik al.

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 23-09-2021 11:40 ]

• sOid
  • Niet online
mhr-zip schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:07:

Ik heb toen wel eens op aanraden van @Sherlock deze broek besteld: https://cyclewear.eu/lange-broek-super-roubaix.html

Prima broek voor over een korte bib heen.
Hoe zit dat qua maatvoering? Heb je voor die 'overbroek' dezelfde maat besteld als je shorts, of een maat groter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
sOid schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:41:
[...]

Hoe zit dat qua maatvoering? Heb je voor die 'overbroek' dezelfde maat besteld als je shorts, of een maat groter?
Ik heb broekmaten West europees M, tot Italiaans XL.
Deze broek heb ik een L, XL was veel te groot. M heb ik niet geprobeerd, maar de L zit goed.

1,83 m 83 kg

• hoi1234
sOid schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:37:
[...]

Nog niet op gereageerd, maar dank voor je input! Vooral je info over die micro holes is interessant. Kende ik niet, maar zie absoluut de toegevoegde waarde. Balzweet tijdens het fietsen is vrij onprettig :+

Vraag me alleen af of het nu wel een verstandig moment is om bib shorts te kopen. Inderdaad jammer dat ik de sale heb gemist. Maar de tijd voor shorts is inmiddels wel een beetje aan het einde gekomen, vrees ik. Misschien nu maar een tussenbroek kopen, winterbroek heb ik al.
Wordt nu niet juist alles in de aanbieding gegooid? Restanten moeten vaak gewoon weg. Het kost ruimte en volgend jaar komt weer een andere collectie binnen.

• sOid
  • Niet online
hoi1234 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:00:
[...]

Wordt nu niet juist alles in de aanbieding gegooid? Restanten moeten vaak gewoon weg. Het kost ruimte en volgend jaar komt weer een andere collectie binnen.
Ja dat zou je zeggen inderdaad. Maar blijkbaar niet overal.

Intussen een Q36.5 Essential besteld bij Futurum. Ben benieuwd. Worst case stuur ik ‘m terug of heb ik er een broek bij voor kortere ritten. Die LaPassione komt nog wel.

Net gemtb’t met nieuwe sokken. Slecht idee; zit meteen een flinke ladder in :+

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 23-09-2021 17:21 ]

• Mistraller
Een boel mooie winterspullen gevonden op Ali (Van darevie, spexcel). Net iets duurder dan de gemiddelde spullen van Ali en dat merk je direct; fijne zeem, mooie snit, goede stiksels. Nog wel kijken hoe lang het meegaat natuurlijk.

Maar deze code heb ik dan niet meer nodig: 15% korting op alle fietsbroeken bij futurum.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Graag bericht indien gebruik. Min. bestelwaarde 100 eur, geldig tot 21 nov.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 21:29
418O2 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:08:
https://www.gripgrab.com/...g-short-sleeve-base-layer

Dit vind ik overigens erg fijn (zijn er van verschillende merken). Baselayer en windblocker in 1.
Ik zie dit soort kledingstukken wel vaker langskomen tegenwoordig, maar wil je de windbreaking functionaliteit niet juist in de buitenste laag hebben? Hoe bevalt het in de praktijk en waar combineer je het mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Jesse schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:54:
[...]

Ik zie dit soort kledingstukken wel vaker langskomen tegenwoordig, maar wil je de windbreaking functionaliteit niet juist in de buitenste laag hebben? Hoe bevalt het in de praktijk en waar combineer je het mee?
Meestal met suspenders en een strapless bh

:P

Onder een kort shirt, of lang shirt. Verder heb ik dan niet echt iets meer nodig. Als je het koud hebt kan je er nog een laag onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Grin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:17:
Vandaag een iets langere post *kuch, proest* over de recentelijk verkregen Q36.5 kleding.
Mijn referentiekader - i.e. de kleding die ik hiervoor had - was voornamelijk Bioracer clubkleding en enkele goedkope shirtjes/broeken van Bobshop (met een Look Team printje). En met goedkoop bedoel ik 70 euro voor een shirtje en ongeveer hetzelfde voor een koersbroek. Niks bijzonder en dacht er prima mee te fietsen. Was ook wel zo, maar...
Totdat ik vorig jaar enkele 'premium' kledingstukken van Look zelf had gekocht, toen kwam ik d'r achter dat dit toch wel een verschil is met de kleding van Bioracer en Bobshop. Deze 'premium' Look kleding is bijna/vaak een factor twee duurder maar zeker ook een stuk beter; helaas niet twee keer zo goed maar overduidelijk beter. Toen ik daar een collectie van had opgebouwd heb ik veel bestaande/oude kleding in de container gedaan; lang genoeg in gereden.

Maar helaas kon ik maar één Look Radar bibshort bemachtigen en is hij daarna uitverkocht... Omdat ik nu echt overtuigd ben geraakt van goede kleding heb ik besloten om daar dit (voor)jaar prioriteit aan te geven. Echter wilde ik niet alleen Look kleding, dat Monriaan gedoe hangt zelfs mij wel eens de keel uit. Dus ter afwisseling gekozen voor Q36.5.
Waarom? Relatief onbekend, zie er bijna nooit iemand in rijden en qua constructie, gebruikte materialen, look en feel absoluut top!
De eerste koop was een shirtje korte mouw (Seta) en een koersbroek (Unique). Van dat shirtje was ik dusdanig onder de indruk (constructie, materiaal, pasvorm, etc.) dat ik de uitverkoop die toen gaande was scherp in de gaten heb gehouden, en warempel: Futurum had kort daarna een grote uitverkoop van dit merk. Daar heb ik een mooie slag geslagen en ben daarmee uitgekomen op de volgende verzameling. Moet bekennen dat het niet de bedoeling was om zo snel aan deze collectie te werken. Maar als de prijs goed is (40-60% korting t.o.v. de adviesprijs) dan heeft het ook niet veel zin om te wachten, toch? Dus hierbij de uiteraard zeer persoonlijke bevindingen.

OnderkledingVan deze items heb ik een behoorlijk stapel gekocht en ze bevallen gelukkig uitstekend! Houdt je lijf lekker droog en hebben amper binnennaden. Bijzondere constructie middels speciale breimachines, extreem rekbare stof, hier hoef je niet graatmager voor te zijn, ook de ietwat corpulente renners passen waarschijnlijk prima. Ben je groter dan 1.82 @ 78KG, neem dan: L-XL, anders: S-M.
Bij lagere temperaturen kan je ze ook prima combineren, net even dat extra laagje isolatie.
De prijzen van deze items zijn hoog, eigenlijk te hoog. Beter dan Craft? Nee. Maar in de uitverkoop betaal je 25 euro voor Layer 1, 40-50 voor Layer 2 en rond de 60 voor Layer 3. Daarmee zijn ze iets duurder dan Craft, ach, als je toch eenmaal bezig bent. Vooruit dan maar... *zucht* }:|

Bovenkleding korte mouwenDe bovenkleding van Q36.5 bevalt uitstekend, qua pasvorm lijkt het voor mij gemaakt. De gebruikte stoffen en constructie zijn zeker bijzonder, dat zie je met name terug in de Seta en WoolF. Van de Seta heb ik hier een eerste indruk gegeven.

De WoolF is zeker zo apart en eigenlijk mijn favoriete shirt met korte mouw. Ideaal shirt voor de iets frissere dagen, het shirt is niet gevoerd maar aan de binnenkant voorzien van iets wolachtig; de stof heeft daarbij een extreem hoge dichtheid. Is ook best 'zwaar' voor een shirt zonder mouwen. Als je één shirtje van dit merk wilt proberen om te bezien of het iets voor jou is: koop de WoolF korte mouwen. Hier onderscheid Q36.5 zich toch een beetje, niet zozeer qua looks (gewoon zwart), des te meer in constructie en stof.

Bijna hetzelfde enthousiasme heb ik voor het Air Vest, voor wat het weegt/is kan het niet veel wind tegenhouden, zou je denken... Het is qua totaalvolume echt een propje maar reken maar dat dit een goede windstopper is. Reflectie achterkant is ruim voldoende maar had iets royaler gekund.

De overige shirtjes korte mouwen (L1 en Y) zijn minder (niet?) bijzonder, hier zou ik niet het volle pond voor betalen; max rond de 90 euro. Prima shirtjes, goed afgewerkt, mooi in elkaar gezet, fijne stof. Niets meer, niets minder; lekker spul.

Bovenkleding lange mouwenHier springt het Air Insulation Jacket er met kop en schouders bovenuit. Heerlijk warm jack met isolatie op de juiste plek, zie ook mijn post hier. Dit jack stelt mij in staat om met minder bovenkleding te rijden wanneer de temperatuur schommelt tussen de 3 en 8 graden; het scheelt één shirtje. En ondanks de uitstekende isolatie is het toch een flexibel jack; geen dik neopreen über-jack met 0 bewegingsruimte. Alleen te gebruiken tot 10 graden, daarboven wordt hij echt te warm. Let op: extreem getailleerde/ranke pasvorm (vooral de schouders)!

Voor de warmere dagen is er dan de zgn. Hybrid Que X, prima jackje met lange mouwen maar helaas een totaal gestoorde adviesprijs: 220 euro vind ik simpelweg misdadig. Helemaal als je de adviesprijs van z'n warmere broer in ogenschouw neemt (240 euro). Ondanks deze niet te rechtvaardigen adviesprijs ben ik toch positief over het product zelf. Veel verschillende stoffen, speciale gedraaide vlakken op je armen (warme/koude zones), uitstekende kraag(constructie), handige zak op de rechter bovenarm, degelijke constructie, veel reflectiemateriaal. Eigenlijk geen nadelen. Let op: getailleerde/ranke pasvorm!

Het Air Shell Cycling Wind-Jacket is ook een mooie windstopper, rolt lekker op en past eenvoudig in een achterzak. Extreem fijne/hoge kraag(constructie), prima reflectie, opvallend dikke elastieken bij de mouwen en onderrug, stevige rits, kortom: nergens op bezuinigd. De warmere broer van Air Vest. Maar met een adviesprijs van bijna 150 euro mag je ook niets anders verwachten... Pasvorm is aardig relaxed; ook iets stevigere renners kunnen dit dragen.

BroekenEn dan nu de broeken, het huzarenstukje van Q36.5, of zoals die malle Italianen zeggen: Salopette! *Italiaans handgebaar maakt*
Allereerst: wassen wassen wassen en dan nog eens wassen. Pas na 3-4 keer gebruiken en wassen(!) komt de broek/zeem tot leven en is hij ingedragen. Vooral bij de allereerste indruk van de Unique koersbroek was deze duidelijk nog niet ingedragen. Deze broeken hebben dus de nodige opstarttijd, hou daar rekening mee wanneer je een lange rit wilt maken met een nieuwe broek(!). Het staat ook in de handleiding van deze broeken. Ja, er zit idd een boekwerkje bij... :')

Ook hierbij moet ik het (wederom) over de prijs hebben, bijna 350 euro voor een koersbroek is vanzelfsprekend een mensonterende situatie. Ik verwacht binnen afzienbare tijd een verkennend onderzoek van Het Internationaal Strafhof wegens een misdrijf jegens de fietsende menselijkheid.

Oke, de Unique broek... Tsja, wat ga ik hier nu van zeggen. Eerste indruk was overduidelijk: meh. Maar na een aantal keren wassen en dragen is hij steeds beter geworden. Lekkere compressie op de benen, zeem is nu ook prima maar ik blijf met een mentaal prijsverschil zitten van 150 euro (t.o.v. de adviesprijs): 200-230 euro was een reeële prijs geweest voor deze koersbroek. Het is dan wel mijn fijnste bib maar met een hele kleine marge t.o.v. de nummer twee. Wanneer je een aanbieding treft dan zal je eens uitkomen op 240-260 euro (dat heb ik betaald) en dat is nog enigszins te overzien. Dus wanneer je echt eens geld wil verbranden aan een goede broek voor het rijden van de Marmotte (onder de 8 uur) en daarbij niks aan het toeval wil overlaten: prima. Ga dan bijvoorbeeld eens voor de Unique. Doe er een Seta shirtje bij en het zal niet meer aan jouw kleding liggen. Maar behoudens deze uitzonderingssituaties zou ik deze broek links laten liggen. Samengevat: een mooie broek met een prachtige constructie (qua naaiwerk) van ongetwijfeld exotische materialen maar dat rechtvaardigt niet deze (advies)prijs. Jammer maar helaas.

Over hun 'tweede' broek, de Salopette Dottore X, ben ik een stuk positiever. Hier is de prijs/kwaliteit veel beter in balans. Een adviesprijs van ruim 270 euro is nog steeds niet mals maar met een leuke aanbieding komt je snel onder de 200 euro (170-200), dan is het zowaar een aardige koop. De compressie doet in mijn ogen weinig onder t.o.v. de Unique, de afwerking is iets eenvoudiger; dat zie je vooral terug in de zeem (minder speciale zones/stofjes) en de achterkant van de broek. Ook de bretelsconstructie is minder premium en de broek heeft beduidend minder elastiek-zones (bij de pijpen, bretels, achterkant). Maar qua overall fit/feel zijn ze zeer vergelijkbaar.
Het lijkt mij duidelijk welke broek de voorkeur geniet, de volgende bib wordt 'gewoon' een Salopette Dottore X.
Hier dus een welverdiend predicaat: Beste Koop.

Dan het slotstuk van de broeken, de lange variant van de Salopette Dottore X, de: Long L1 X Cycling Salopette. Hier heb ik tot zover het meest in gereden en vind het een geweldige lange broek! Ter vergelijk heb ik deze Look Bibtight Radar en de verschillen zijn duidelijk zichtbaar/voelbaar. Veel meer compressie op de benen, verschillende stoffen/zones in de broekspijpen (achterkant knieën, bovenbenen, kuiten) maar de zeem is weer niet merkbaar beter dan m'n Look broek... Dus je ziet dat het een betere broek is qua constructie, je voelt het ook maar tijdens het rijden verdwijnt dit verschil voor 70%. Totdat je na 2-3 keer fietsen ineens de Look broek weer pakt, dan mis je toch iets! De compressie op de benen, de onverplaatsbare zeem tussen je benen (bij Look beweegt deze makkelijker) en meer van die kleine dingen. Daarbij is de reflectie op deze Salopette erg goed, ze zullen je niet snel over het hoofd zien(!).

Arm-/beenstukkenTot slot nog wat arm-/beenstukken en handschoentjes. Deze laatste bewaar ik voor een aparte post want ze zijn nog onderweg.
De armstukken en beenstukken van WoolF zijn erg goed; fijne elastieken en de stof geeft voldoende warmte bij temperaturen van 7-14 graden. Daarbij ook hier weer verschillende zones/stoffen en alles is pre-shaped - zoals nagenoeg alle kleding van Q36.5 - dat zit gewoon net even wat fijner dan een reguliere rechte/ronde pijp om je poten. Maar grote genade: weer 90 euro(!)... voor een stel beenstukken! Echt even wachten op de uitverkoop, 60 euro vind ik een eerlijke prijs voor deze beenstukken. Met de adviesprijs van de armstukken heb ik minder problemen, deze zijn echter ook prima te vinden voor rond de 30 euro. Ook de armstukken voelen fijn aan, echter, de bovenkant (boven de elleboog) had iets langer gemogen (meer doortrekken richting de schouder). Let daar dus op wanneer je langere armen hebt(!).

Kledingscenarios

Allemaal hartstikke fijn die persoonlijke meningen maar wat trek ik in de praktijk aan? Hier enkele praktijkvoorbeelden:

Van 3 t/m 8 gradenVan 8 t/m 14 gradenVan 14 t/m 18 graden19 graden en hoger is (bijna altijd) kort/kort.

Wanneer je verder nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.

* Grin out! :O
Ik presenteer u, de Guus *Ik heb het altijd koud* kleding advies bij welke temperatuur's meter! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:40
Rudolf schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:34:
[...]

Voor MTB kun je beter goede winterschoenen kopen. Anders gaan ze inderdaad toch wel snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimont
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-10-2021
Grin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:15:
@djeck Die heb ik en die valt strak(!). Ik zou zeker niet kleiner kopen dan wat je nu hebt van Castelli. Echt niet!
Als je iets zoekt voor 8-14 graden dan is dat een perfect shirt/jackje.
Bij temperaturen van 4-12 zou ik deze pakken: Q36.5 Air Insulation Jack

Korte mouwen shirts zou ik ook de maat van Castelli aanhouden en dan moet je er echt rekening mee houden dat het OVERAL strakker zit. Stel: je zit als een rollade in Castelli dan kan je Q36.5 echt vergeten; is het geen merk voor jou. Koop alleen de bovenkleding van dit merk als je iets strakkers wilt dan Castelli.

Hier zie je het verschil tussen beide jackjes. Alleen de voorkant en schouders van het Air Insulation Jack (rechts op de foto) zijn van dikkere stof, niet gevoerd maar voorzien van een wol-achtig laagje, heel fijn. De Hybrid Que is meer een windjack, zit geen isolatie in.
[Afbeelding]
Wat betreft het jack q36.5 AIR INSULATION van de foto's die ik op internet heb gevonden, is het voorste deel van de romp gemaakt van shell-stof gecombineerd met een wollen inzetstuk.
Van welk materiaal zijn de mouwen gemaakt? Van wat ik heb gezien, hebben ze geen wollen inzetstuk en dus vroeg ik me af of ze een winddichte stofsamenstelling hadden of gewoon een waterafstotende behandeling.
Is de achterkant van de jas van die stof gemaakt?
Dank aan degenen die mij kunnen antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Momenteel ben ik op zoek naar een fietsjack/shirt die mee gaat tot +/- 5 graden, met armwarmers en dik ondershirt uiteraard. Ik heb nu de Gabba besteld met korte mouwen zodat ik hem meer versatile kan gebruiken. Ik weet het is een beetje subjectief, maar zou je het daarmee redden tot ongeveer 5 graden temperatuur? Proberen gaat nu nog een beetje moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoiz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:40:
Momenteel ben ik op zoek naar een fietsjack/shirt die mee gaat tot +/- 5 graden, met armwarmers en dik ondershirt uiteraard. Ik heb nu de Gabba besteld met korte mouwen zodat ik hem meer versatile kan gebruiken. Ik weet het is een beetje subjectief, maar zou je het daarmee redden tot ongeveer 5 graden temperatuur? Proberen gaat nu nog een beetje moeilijk :+
Tot 5 graden wil je gewoon iets dat ook regen/wind tegen houd. Dan kom je aardig ver met lange mouwen baselayers + longsleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Als het koud is draag ik zelf graag een ondershirt van merinowol. Dilling heeft mooie (niet specifiek voor fietsen) maar zijn wel wat dik. Thermoshirts van Odlo draag ik ook graag maar jeuken bij mij wat na inspanning.

Heb net de Q36.5 Essential bibs gepast. Weer typisch een gevalletje van altijd tussen twee maten zitten...

Ik ben ongeveer 178 en 69-70kg. De S lijkt het zeem net wat beter op z'n plek te houden maar zit net ff aan de strakke kant bij schouderbanden en bij mijn middel. Ook bij bovenbenen iets maar dat is niet zo erg. Zou het nog wat uitrekken?

De M zit bij middel en schouders beter, maar heb het gevoel dat het zeem iets meer kan bewegen.

Ter indicatie: de M trek ik vrij gemakkelijk aan, alleen de band bij de benen moet ik wat moeite voor doen. Bij de S moet ik bij rest van de bovenbenen ook meer moeite doen.

Hoe beoordelen jullie dat nou bij jezelf? Ik denk dat ik voor de S ga in de hoop dat schouderbanden nog iets uitrekken.

Overigens hanteert Futurum een andere maattabel dan Q36.5 zelf, wat het ook niet per se makkelijker maakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 17:41
sOid schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:14:
[...]

Als het koud is draag ik zelf graag een ondershirt van merinowol. Dilling heeft mooie (niet specifiek voor fietsen) maar zijn wel wat dik. Thermoshirts van Odlo draag ik ook graag maar jeuken bij mij wat na inspanning.

Heb net de Q36.5 Essential bibs gepast. Weer typisch een gevalletje van altijd tussen twee maten zitten...

Ik ben ongeveer 178 en 69-70kg. De S lijkt het zeem net wat beter op z'n plek te houden maar zit net ff aan de strakke kant bij schouderbanden en bij mijn middel. Ook bij bovenbenen iets maar dat is niet zo erg. Zou het nog wat uitrekken?

De M zit bij middel en schouders beter, maar heb het gevoel dat het zeem iets meer kan bewegen.

Ter indicatie: de M trek ik vrij gemakkelijk aan, alleen de band bij de benen moet ik wat moeite voor doen. Bij de S moet ik bij rest van de bovenbenen ook meer moeite doen.

Hoe beoordelen jullie dat nou bij jezelf? Ik denk dat ik voor de S ga in de hoop dat schouderbanden nog iets uitrekken.

Overigens hanteert Futurum een andere maattabel dan Q36.5 zelf, wat het ook niet per se makkelijker maakt :+
Bij twijfel (zit nog weleens tussen M en L in) één keer de grotere van de twee gepakt, met spijt. Sindsdien altijd voor de kleinere optie gegaan en daar achteraf gezien altijd blij mee geweest. Zou idd ook voor de S gaan. Heb mijn Q365 (wel ander model, de Dottore) in een M, 1.82 meter en 74kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
Zeker heel persoonlijk maar 5 graden en dan met armstukken? Mij niet gezien. Door die gabba gaan je core en schouders warm blijven maar je onderarmen niet.

Was zelf denk voor een Perfetto lange mouw gegaan (heb je hele armen een windstopper) en dan variëren met base layers. Maar daar heb je nu niks meer aan ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Franciscus7000 op 28-09-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Franciscus7000 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:31:
[...]

Zeker heel persoonlijk maar 5 graden en dan met armstukken? Mij niet gezien. Door die gabba gaan je core en schouders warm blijven maar je onderarmen niet.

Was zelf denk voor een Perfetto lange mouw gegaan (heb je hele armen een windstopper) en dan variëren met base layers. Maar daar heb je nu niks meer aan ;-)
Ik heb nog retourrecht :) Zelf dacht ik dat je dat prima kan opvangen met windstoppende armstukken. Ik was bang dat het gat tussen zomershirt + armstukken + base layer en de perfetto te groot is zo rond de 14 graden dus dan lijkt de Gabba mij beter voor daar tussenin.. nu begin ik toch te twijfelen..

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:14:
[...]

176 en 64kg hier. Ik heb de S genomen(dottore en ook de essential). super blij mee! Ik vind de banden ook vrij strak als ik sta maar op de fiets valt dat niet op.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

• sOid
  • Niet online
@Franciscus7000 @Xanderk89 Thanks! Inderdaad de S gehouden en gisteren meteen 75km mee gefietst. Heerlijk fietsweer. Zonder chamois creme om de zeem goed te kunnen testen. Best tevreden over. Snikkel valt nog wel steeds in slaap :+ Maar dat ligt, vrees ik, meer aan zadel en/of houding (wel een bikefit laten doen voor ik deze fiets ging samenstellen).

Al tijden mee aan het klooien. Bijzonder irritant want het weerhoudt me er wel van om meer te fietsen. Binnenkort maar een ander zadel bestellen met nog grotere cut-out.

• nooberke
  • Laatst online: 21:34
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:28:

Al tijden mee aan het klooien. Bijzonder irritant want het weerhoudt me er wel van om meer te fietsen. Binnenkort maar een ander zadel bestellen met nog grotere cut-out.
Ja, zelfde issue hier....Ik zit ondertussen al op zadel nummer drie maar helaas nog steeds geen succes :+

Erg bederfelijk voor je fiets plezier ;(

• hoi1234
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:28:
@Franciscus7000 @Xanderk89 Thanks! Inderdaad de S gehouden en gisteren meteen 75km mee gefietst. Heerlijk fietsweer. Zonder chamois creme om de zeem goed te kunnen testen. Best tevreden over. Snikkel valt nog wel steeds in slaap :+ Maar dat ligt, vrees ik, meer aan zadel en/of houding (wel een bikefit laten doen voor ik deze fiets ging samenstellen).

Je kunt ook een zadelmeting laten doen. Dan koop je met iets meer informatie een zadel. Willekeurig een zadel met een iets grotere cut-out kopen kan natuurlijk wel, maar het blijft de vraag of dat op de lange termijn ook een goed zadel is.

• sOid
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:45:
[...]

Ja, zelfde issue hier....Ik zit ondertussen al op zadel nummer drie maar helaas nog steeds geen succes :+

Erg bederfelijk voor je fiets plezier ;(
Beetje offtopic wellicht, maar welke zadels heb jij al geprobeerd?

Ik een Specialized Power Expert (op aanraden van bikefit met zadeldrukmeting) en een Brooks Cambium C17 met cutout die normaliter op mijn stadfiets zit. Beide hebben voor- en nadelen maar probleem blijft bestaan, ook na spelen met zadel setback en zadel iets kantelen (neus naar beneden). Op m'n MTB heb ik weer een ander zadel en daar heb ik er minder last van, maar dat komt waarschijnlijk doordat je met mountainbiken veel meer staat.

Ben nu vooral benieuwd naar de Pro Stealth en Selle Italia Superflow.

• sOid
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:53:
[...]

Je kunt ook een zadelmeting laten doen. Dan koop je met iets meer informatie een zadel. Willekeurig een zadel met een iets grotere cut-out kopen kan natuurlijk wel, maar het blijft de vraag of dat op de lange termijn ook een goed zadel is.
Ja heb ik al laten doen bij bikefit (Retül Guru bikefit, dus wel een vrij serieuze). Daar kwam toen de Specialized Power Expert uit. Maar dat blijkt 'm ook niet te zijn. Wat ik toen vooral heb geleerd is dat ik wel echt een zadel met cutout nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 16:23
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
[...]

Ik een Specialized Power Expert (op aanraden van bikefit met zadeldrukmeting) en een Brooks Cambium C17 met cutout die normaliter op mijn stadfiets zit. Beide hebben voor- en nadelen maar probleem blijft bestaan, ook na spelen met zadel setback en zadel iets kantelen (neus naar beneden). Op m'n MTB heb ik weer een ander zadel en daar heb ik er minder last van, maar dat komt waarschijnlijk doordat je met mountainbiken veel meer staat.

Die laatste heeft een paar jaar terug mijn slaapprobleem opgelost. Maar bij mij had volgens mij elk passend zadel met een cutout wel geholpen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
GerbenBK schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:58:
[...]

Die laatste heeft een paar jaar terug mijn slaapprobleem opgelost. Maar bij mij had volgens mij elk passend zadel met een cutout wel geholpen.
En de eerste die van mij. Je ziet hem niet voor niets zoveel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
[...]

De:
https://www.futurumshop.n...ow-crmo-zadel-zwart.phtml

En de:
https://www.specialized.c...56048?color=230953-156048

Mijn broer heeft volgens mij beide door jou genoemde zadels geprobeerd vanwege ditzelfde issue, volgens mij hielp er eentje wel maar kreeg hij daar andere klachten op....Zal dat even navragen.

• sOid
  • Niet online
@GerbenBK @418O2 Hoe snel merkte jullie dat eigenlijk? Was dat gewenning of echt in een keer druk op perineum etc weg?

@nooberke Dit zijn allebei vrij ronde zadels, heb ik het idee. Misschien moet je eens een wat platter model proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 18:52
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:13:
@GerbenBK @418O2 Hoe snel merkte jullie dat eigenlijk? Was dat gewenning of echt in een keer druk op perineum etc weg?
Ik heb ook de pro stealth. Ik merkte in het begin meteen dat de druk verdeling anders was, en ik het veel meer in de zitbotjes voelde. Dit was eerst ook oncomfortabel en moest er aan wennen, maar was veel beter vol te houden dan een pijnlijk perineum. Dus ik merkte wel meteen een positief verschil, maar moest wel nog even wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 16:23
sOid schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:13:

@nooberke Dit zijn allebei vrij ronde zadels, heb ik het idee. Misschien moet je eens een wat platter model proberen.
Bij dat zadel was het even wennen doordat de druk alleen aan de buitenkant zit, maar het slapende gevoel in perineum was inderdaad in een keer weg.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• rolandos582
Hoe is Rapha qua kwaliteit in 2021? En hoe verhouden ze zich tot merken als MAAP/Assos?

Ben erg tevreden over Maap/Assos maar vind Rapha ook altijd wel een mooi merk. De laatste reviews zijn vooral duur/slechtere kwaliteit van wat je ervoor betaald. Iemand hier ervaringen mee?

Las ook dat de productie niet meer in China word gedaan maar omringende landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-08 00:25
Bij mijn Rapha shirtjes (1x Core + 1x Pro Team) + Rapha Pro Team Bib die ik dit voorjaar heb gekocht liggen de logo's er al af en gaat de rits lastig dicht. En daar was ik bij elkaar een kleine 500 euro voor kwijt. Qua afschrijving gezien is dit m'n slechtste uitgave aan deze hobby.

Mijn shirtjes van LaPassione / Maap die ik vorig voorjaar (2020) heb gekocht zijn nog helemaal kwalitatief in orde. Zeker de LaPassione, die mijn favoriet is, heeft al zeker 100x de wasmachine van binnen gezien en is nog helemaal in orde.

Ik heb mezelf bezworen geen Rapha meer te kopen.

• rolandos582
@Mr. Stom Beetje zoals ik al had verwacht ja, de kwaliteit is niet meer wat het ooit is geweest en de prijs hoger dan ooit...

LaPassione hoor ik @mhr-zip ook vaak positief over. Hoe verhoud LaPassione zich tot MAAP? Heb nu Echo Pro Base Jersey + Team Bib Shorts 3.0, Evade Pro Base LS Jersey & Prime Vest. Erg tevreden over, goede pasvorm en kwaliteit. Alleen de prijs O-)

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-08 00:25
rolandos582 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:58:
@Mr. Stom Beetje zoals ik al had verwacht ja, de kwaliteit is niet meer wat het ooit is geweest en de prijs hoger dan ooit...

LaPassione hoor ik @mhr-zip ook vaak positief over. Hoe verhoud LaPassione zich tot MAAP? Heb nu Echo Pro Base Jersey + Team Bib Shorts 3.0, Evade Pro Base LS Jersey & Prime Vest. Erg tevreden over, goede pasvorm en kwaliteit. Alleen de prijs O-)
Maap en LaPassione zijn allebei wat strakkere shirts. Dat komt ook goed uit, want ik ben lang (1.92) en atletisch gebouwd met een smal bovenlichaam (9% vet / 81 kilo). Ik heb LaPassione shirts in maat L, dat zit goed strak en is lang genoeg. Maap is vergelijkbaar en gebruikt vooral mooiere stoffen waar je ook wat meer voor betaald (mesh mouwtjes, goede antislip onderin het shirt, sterkere achterzakjes e.d.). Zowel Maap als LaPassione hebben regelmatig goede kortingen, daar zou ik even op letten/wachten.

• rolandos582
Mr. Stom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:00:
[...]

Maap en LaPassione zijn allebei wat strakkere shirts. Dat komt ook goed uit, want ik ben lang (1.92) en atletisch gebouwd met een smal bovenlichaam (9% vet / 81 kilo). Ik heb LaPassione shirts in maat L, dat zit goed strak en is lang genoeg. Maap is vergelijkbaar en gebruikt vooral mooiere stoffen waar je ook wat meer voor betaald (mesh mouwtjes, goede antislip onderin het shirt, sterkere achterzakjes e.d.). Zowel Maap als LaPassione hebben regelmatig goede kortingen, daar zou ik even op letten/wachten.
Ja MAAP kocht ik in archive sale en de laatste 2 met €50 korting via die blowout voucher. Dan is het prima te doen. Ik ben 1,96 en nu 88kg. Ik gebruik ook een L voor bib/jersey/longsleeve en zit voor mij prima.

Misschien toch maar eens wat LaPassione proberen in een volgende sale.

• mhr-zip
Mr. Stom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:00:
[...]

Je hebt jersey's voor de lange dunne man maar ook voor de meer west Europese bouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-08 16:01
Vanochtend voor het eerst rondje gefietst in een nieuw setje waar ik de winter mee door wil gaan fietsen. Niet echt origineel meer want velen gingen mij voor maar ik vind de pasvorm en kwaliteit van Castelli gewoon prettig. Heb voor de zomer wat meer variatie in merken o.a. spul van La Passione, Craft en BBB maar voor de winter toch Castelli gekozen.

Het is de Perfetto RoS jas geworden met de Tutto Nano fietsbroek. Ben zelf 1.90m met 87kg niet de sportiefste maar de XL zit zowel als de jas en bib bij mij prima.

Het was met een graadje of 8 en een waterig zonnetje prima te doen. Had een zomer ondershirtje onder de perfetto jas en met de ritsen voor ventilatie dicht goed te doen. Als het kouder is kan daar nog een thermo/merino achtig iets onder. Enige wat wat fris aanvoelde waren de voeten, ik had zomer sokken en geen overschoenen dus dat ga ik de volgende keer anders doen. Heb wel overschoenen (basics van BBB, geen neopreen) dus maar even kijken tot welke temperaturen dat nog leuk blijft om mee te fietsen.

Broek:
https://www.mantel.com/castelli-tutto-nano-fietsbroek

Jas:
https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack

[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 30-09-2021 20:01 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Grin

Ride si sapis.

Afgelopen zaterdag wezen shoppen voor nieuwe wielerschoentjes!
De huidige Sidi's gaan alweer drie seizoenen mee en het is mijn enige paar wielerschoenen; dan mag je wel eens wat nieuws, toch? Daarbij staat er aanstaand weekend nogal wat op het programma: 200 (f**king) KM fietsen... Dat valt uiteraard nooit mee/altijd tegen, dus een goede reden voor een beetje GAS. Samen met @418O2 vanuit het hoge noorden naar de provincie Gelderland gekacheld zodat we om 13:00 de muiltjes konden gaan passen.
Ik rij al jaren (10-15?) met Sidi; geen idee waarom. Goed merk, bekend, ziet er prima uit, gewoon een van de duurste modellen zal altijd wel goed zijn, toch?
Eenmaal aangekomen in de winkel werden de voeten opgemeten, conclusie: breed en je staat naar binnen. Hoewel ik nooit klachten heb gehad met mijn Sidi's en er prima op kan fietsen bleken deze schoenen veel te smal te zijn voor mijn voeten. Mijn maat is vrij bescheiden (42-44, even afhankelijk van het merk) maar een smalle schoen is verre van optimaal. Brede leest dus.
Na het passen van 5-6 paar schoenen ging de keuze uiteindelijk tussen de Lake CX403 en de DMT SH1. Die eerste was puur ter geruststelling van mijzelf; ik had daar eigenlijk mijn zinnen op gezet. Mooie thermoplastische schoen van Nederlandse makelij; dat leek mij wel wat! Maar de DMT zit gewoon veel beter en was het logische gevolg van 5-6 paar schoenen passen... Tsja, wat moet je dan?

Uiteindelijk won de ratio (verstand?) en ben ik maar naar huis gegaan met het beste paar schoenen voor mijn voeten - i.p.v. schreeuwend dure en mooie schoenen...

Kuddo's voor Bikeshoe4u. Met goede schoenen de winkel verlaten is geen event maar een proces: opmeten van de voeten, passen van diverse schoenen om zo uiteindelijk te belanden bij het beste paar. Uitstekend begeleid door Daan. Hij is geen verkoper, praat je niet de oren van het hoofd maar wanneer hij iets zegt dan is het raak. Hij had mij met één zin naar huis kunnen laten gaan met een stel Lake CX403 maar het kwam zijn mond niet uit. Simpelweg omdat de DMT SH1 de betere schoenen zijn voor mijn voeten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC7w5BdRD-h7Itnqzy_oVGP9VRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ci28ARwcTDgB95c7DGoClIvD.jpg?f=fotoalbum_large

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 08:15

McMiGHtY

- burp -

Ik vind ze ook best aardig smoelen...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stukken beter dan Sidi in ieder geval! Mooi schoentje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Wat @Grin dus zegt. Ik wou graag een paar met dubbele boa en een carbon zool.

Na veel passen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5QFyW2wAu2-B-33Ar_QtdWySoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poFF5SFY0N5xKNQyeowne8Wx.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam er een paar lake extra wide uit. Mijn Shimano rpc4 (oid) was 2cm te smal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFVtDY-fR_fS8Pwg15uspZtzgdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8wHjKHbGW2Z3Fwm0eHBHbSa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWkKcaxEBTUSt7L7Ou77mGmnPFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUF5QHcRdOkB5CUpQDACc6YG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOwMlxeKvZXPHlIwFu4wUi6Dyk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIKHe2IDK5klVZPbjPWVHiDk.jpg?f=fotoalbum_large

Verder uiteraard compleet eens met de aanbeveling. Als je budget het toe laat (en dat is al vanaf 150-175 euro) kan hij fietsen een stuk leuker voor je maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciscus7000
Grin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:43:
Afgelopen zaterdag wezen shoppen voor nieuwe wielerschoentjes!
De huidige Sidi's gaan alweer drie seizoenen mee en het is mijn enige paar wielerschoenen; dan mag je wel eens wat nieuws, toch? Daarbij staat er aanstaand weekend nogal wat op het programma: 200 (f**king) KM fietsen... Dat valt uiteraard nooit mee/altijd tegen, dus een goede reden voor een beetje GAS. Samen met @418O2 vanuit het hoge noorden naar de provincie Gelderland gekacheld zodat we om 13:00 de muiltjes konden gaan passen.
Ik rij al jaren (10-15?) met Sidi; geen idee waarom. Goed merk, bekend, ziet er prima uit, gewoon een van de duurste modellen zal altijd wel goed zijn, toch?
Eenmaal aangekomen in de winkel werden de voeten opgemeten, conclusie: breed en je staat naar binnen. Hoewel ik nooit klachten heb gehad met mijn Sidi's en er prima op kan fietsen bleken deze schoenen veel te smal te zijn voor mijn voeten. Mijn maat is vrij bescheiden (42-44, even afhankelijk van het merk) maar een smalle schoen is verre van optimaal. Brede leest dus.
Na het passen van 5-6 paar schoenen ging de keuze uiteindelijk tussen de Lake CX403 en de DMT SH1. Die eerste was puur ter geruststelling van mijzelf; ik had daar eigenlijk mijn zinnen op gezet. Mooie thermoplastische schoen van Nederlandse makelij; dat leek mij wel wat! Maar de DMT zit gewoon veel beter en was het logische gevolg van 5-6 paar schoenen passen... Tsja, wat moet je dan?

Uiteindelijk won de ratio (verstand?) en ben ik maar naar huis gegaan met het beste paar schoenen voor mijn voeten - i.p.v. schreeuwend dure en mooie schoenen...

Kuddo's voor Bikeshoe4u. Met goede schoenen de winkel verlaten is geen event maar een proces: opmeten van de voeten, passen van diverse schoenen om zo uiteindelijk te belanden bij het beste paar. Uitstekend begeleid door Daan. Hij is geen verkoper, praat je niet de oren van het hoofd maar wanneer hij iets zegt dan is het raak. Hij had mij met één zin naar huis kunnen laten gaan met een stel Lake CX403 maar het kwam zijn mond niet uit. Simpelweg omdat de DMT SH1 de betere schoenen zijn voor mijn voeten.[Afbeelding]
Als mede eigenaar van een paar DMT's: eerlijk, smoelen toch een stuk beter dan welk paar Sidi? Respect dat je voor de mooiste kleurstelling bent gegaan! Durfde de witte niet aan met m'n herfst en winter ritjes dus geëindigd met een zwart / grijs paar KR1. Heb alweer spijt als ik je foto zie...

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zelfs MvdP reed gisteren met witte overschoentjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
McMiGHtY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:45:
Zelfs MvdP reed gisteren met witte overschoentjes..
Die hoeft z'n spulletjes in tegenstelling tot mij vermoedelijk niet zelf te betalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe thanks allemaal. :)
@Franciscus7000 Hmmm weet niet, Sidi vind ik ook wel lekker smoelen eigenlijk... Van de Sidi Shot 2 in het wit wordt ik ook wel hebberig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18
@McMiGHtY Volgens mij reed hij het eerste deel van de rit met overschoenen en heeft hij deze op een gegeven moment uitgedaan waardoor zijn witte schoenen te zien waren. Tenminste, die uitleg werd gisteren gegeven bij de NOS of Eurosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 19:29
EdwinW schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:
@McMiGHtY Volgens mij reed hij het eerste deel van de rit met overschoenen en heeft hij deze op een gegeven moment uitgedaan waardoor zijn witte schoenen te zien waren. Tenminste, die uitleg werd gisteren gegeven bij de NOS of Eurosport.
Ging toch over Corbrelli?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Grin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:18:
Hehehe thanks allemaal. :)
@Franciscus7000 Hmmm weet niet, Sidi vind ik ook wel lekker smoelen eigenlijk... Van de Sidi Shot 2 in het wit wordt ik ook wel hebberig :9~
Snap wel dat je deze sidi mooi vindt, deze lijken niet op de standaard modellen van Sidi :+

Maar mooie muiltjes! Bezoekje aan Nijkerk staat hier ook nog op de planning, heb het gevoel dat ik qua schoenen nog wel wat beter kan.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:43:
vanuit het hoge noorden naar de provincie Gelderland gekacheld
Kuddo's voor Bikeshoe4u.
Ik ga het nog een keer herhalen.

Als er maar iets is met schoenen/voeten en je denkt dit kan beter. Maak een afspraak en stap in die auto, en geen smoesjes "het is zover". Als je goed geholpen wordt, is niks te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Foto die ik zag toen die na de finish zat uit te hijgen... nog steeds overschoentjes aan. (MvdP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

[...]

Ik ga het nog een keer herhalen.

Als er maar iets is met schoenen/voeten en je denkt dit kan beter. Maak een afspraak en stap in die auto, en geen smoesjes "het is zover". Als je goed geholpen wordt, is niks te ver.
@Grin heeft wel makkelijk praten. Die werd thuis opgehaald en gebracht en hoefde onderweg alleen de chauffeur van koffie te voorzien :P Maar wat vooral fijn is aan bikeshoe4u is dat hij echt alleen gerichte vragen stelt en je niets probeert te verkopen dat je niet nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2021 09:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

* Grin wordt nog steeds huilend wakker van die dollemansrit; absolute doodsangsten van die BMW V8 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een korting van (circa) 31 Euro op Black Sheep kleding:https://www.strava.com/challenges/Go-Get-Lost-by-Black-Sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Waar ik met zomerkleding heel content was met mijn Ali aankopen, ben ik dat met winter bib tights toch echt minder. Ok, toegegeven, ik heb lange benen schijnt, maar echt elke broek die ik tot nu toe liet komen (spexcel en darevie) is flink te kort. 5 á 7 cm langer zou gerust mogen. En dan heb ik al maat XL. Erg jammer, want de gebruikte materialen voelen echt goed, prima zeem, mooi gevormd, maar die lengte... Groter nemen wordt hem niet, dan wordt het ook wijder en dat is geen doen met mijn 70kg. (bij 1m80) Kleine Aziaten...

Vandaag ook een futurum 4 seasons merino ontvangen. Dunner dan verwacht. Maar goed ben benieuwd, mijn andere thermoshirt is synthetisch. Maat S/M was helemaal prima voor mij in elk geval.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:57:
Waar ik met zomerkleding heel content was met mijn Ali aankopen, ben ik dat met winter bib tights toch echt minder. Ok, toegegeven, ik heb lange benen schijnt, maar echt elke broek die ik tot nu toe liet komen (spexcel en darevie) is flink te kort. 5 á 7 cm langer zou gerust mogen. En dan heb ik al maat XL. Erg jammer, want de gebruikte materialen voelen echt goed, prima zeem, mooi gevormd, maar die lengte... Groter nemen wordt hem niet, dan wordt het ook wijder en dat is geen doen met mijn 70kg. (bij 1m80) Kleine Aziaten...

Vandaag ook een futurum 4 seasons merino ontvangen. Dunner dan verwacht. Maar goed ben benieuwd, mijn andere thermoshirt is synthetisch. Maat S/M was helemaal prima voor mij in elk geval.
Dat Merino ondershirt is niet echt geschikt voor koud weer. Ondanks dat het Merino is, is het toch echt te koud. Ik denk dat de wind er gewoon doorheen gaat, waardoor het koud aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:17:
[...]

Dat Merino ondershirt is niet echt geschikt voor koud weer. Ondanks dat het Merino is, is het toch echt te koud. Ik denk dat de wind er gewoon doorheen gaat, waardoor het koud aanvoelt.
Het is een baselayer, voor de wind moet er natuurlijk een toplaag overheen. De reviews op futurum waren in elk geval overwegend goed, maar ik vraag me dus wel af of een mix merino/synthetisch, zoals deze; https://www.futurumshop.n...-mouwen-grijs-heren.phtml
wellicht iets dikker, en warmer zou voelen als onderlaag. (En misschien ook iets minder kwetsbaar)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:50:
[...]

Het is een baselayer, voor de wind moet er natuurlijk een toplaag overheen. De reviews op futurum waren in elk geval overwegend goed, maar ik vraag me dus wel af of een mix merino/synthetisch, zoals deze; https://www.futurumshop.n...-mouwen-grijs-heren.phtml
wellicht iets dikker, en warmer zou voelen als onderlaag. (En misschien ook iets minder kwetsbaar)
Je merkt dat bijvoorbeeld het synthetische ondershirt van futurumshop toch wat warmer is. Ik denk dat jouw angst is dus wel een beetje terecht is.

Maar ik heb het shirt nu dik een jaar. Zolang het niet <10 graden is, gaat het prima. Kwaliteit is ook prima. Gewoon normaal mee omgaan en eventueel in een waszakje wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:57:
We hebben het over https://www.futurumshop.n...ong-sleeve-black-xs.phtml toch?

Prima shirt, goede pasvorm, vorig jaar ook gewoon mee gereden tussen 0 en 5 graden. gewoon een jasje eroverheen die wind/waterdicht is. Eventueel combineren met een windstopper of nog een laagje.

Ondershirt is meer dan geschikt voor de meeste temperaturen, het is ook een baselayer. Niet te moeilijk over doen. Heerlijk shirt. https://www.spatzwear.com...-2-black-baselayer-basez2 deze is ook aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

We hebben het over https://www.futurumshop.n...ong-sleeve-black-xs.phtml toch?

Prima shirt, goede pasvorm, vorig jaar ook gewoon mee gereden tussen 0 en 5 graden. gewoon een jasje eroverheen die wind/waterdicht is. Eventueel combineren met een windstopper of nog een laagje.

Ondershirt is meer dan geschikt voor de meeste temperaturen, het is ook een baselayer. Niet te moeilijk over doen. Heerlijk shirt. https://www.spatzwear.com...-2-black-baselayer-basez2 deze is ook aanrader
Ja check, die. Mijn synthetische (eigenlijk een thermoshirt gekocht voor skieën) is zeker zo dik, had gedacht dat wol wel iets "wolliger" zou zijn zeg maar. We'll see.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-08 22:20

DeFeCt

je wéét toch

418O2 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:00:
[...]

Meestal met suspenders en een strapless bh

:P
Just like your dear mama?

Ik heb van Craft zo'n base layer met windbreaker, zeker in dit seizoen ideaal, alleen de lange mouwen zijn dan weer wat dun.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Ja check, die. Mijn synthetische (eigenlijk een thermoshirt gekocht voor skieën) is zeker zo dik, had gedacht dat wol wel iets "wolliger" zou zijn zeg maar. We'll see.
Yep, hij moet ook niet te dik zijn want je kan hem in alle temperaturen gebruiken. Ik zou zeker zegen 0-15C al dan niet met andere stukken erbij. Hij moet lekker ademen en niet alle vocht binnen houden. Ik vind hem erg prettig.
DeFeCt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:17:
[...]
Just like your dear mama?

Ik heb van Craft zo'n base layer met windbreaker, zeker in dit seizoen ideaal, alleen de lange mouwen zijn dan weer wat dun.
Heb recent ook de Craft Active Extreme X Wind in lang + kort ontvangen, rare pasvorm hebben die... nog niet helemaal over uit of ik die zo geweldig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DeFeCt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Daar heb ik er ook 2 van, vind het erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-08 12:50
rolandos582 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Mooi shirt van Spatz wear... wilde gaan bestellen maar vind 15,- verzendkosten net even te hoog voor zo'n shirt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Valkje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

Mooi shirt van Spatz wear... wilde gaan bestellen maar vind 15,- verzendkosten net even te hoog voor zo'n shirt.
er zijn meer shops die hem verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Valkje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

https://www.vaneycksport....ear-basez-2.html#93=&277=

Cyclewear heeft hem ook.

Voor als het echt koud is, vind ik het een super fijn shirt als 1e baselayer. Fijner dan merino of hierboven genoemde Craft met windstopper (welke ik ook heel fijn vind).

Als het echt koud is trek ik gerust een Craft baselayer met windstopper over die Spatzwear heen. Maar die Spatzwear houdt mijn lichaam super droog (heel belangrijk in de winter als je eerst wind stil in de zon rijdt en dan op eens met wind in de schaduw rijdt, maar is ook wel weer een redelijk warm ondershirt. Denk niet dat ik hem boven de 8 graden zal dragen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-08 12:34

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

https://www.vaneycksport....ear-basez-2.html#93=&277=

Cyclewear heeft hem ook.

Voor als het echt koud is, vind ik het een super fijn shirt als 1e baselayer. Fijner dan merino of hierboven genoemde Craft met windstopper (welke ik ook heel fijn vind).

Als het echt koud is trek ik gerust een Craft baselayer met windstopper over die Spatzwear heen. Maar die Spatzwear houdt mijn lichaam super droog (heel belangrijk in de winter als je eerst wind stil in de zon rijdt en dan op eens met wind in de schaduw rijdt, maar is ook wel weer een redelijk warm ondershirt. Denk niet dat ik hem boven de 8 graden zal dragen
goeie aanbieding ook, 9 cent goedkoper dan normaal! :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een winter jas of een combo van Assos voor de "Spaanse winters" in/rond Barcelona.

Het is hier zeker niet zo koud als in Nederland maar het kan wel behoorlijk koud zijn landinwaards en zeker bij het afdalen.
Ik fiets het hele jaar met korte broeken + knie of been stukken en wind breaker jas of gilet en dat gaat prima gezien ik me dan goed kan aanpassen aan de verschillende temperaturen (langs de zee, landinwaards, afdalen in de zon/schaduw, klimmen in met schaduw of winter zon, etc.)

Voor de herfst heb ik een Mille GT jas/jersey die ik met een gilet combineer tot een graadje of 5, maar ik wil er toch een jas/combo erbij voor als het iets kouder wordt.

Ik heb 3 opties in gedachten en ik had graag geweten of er mensen zijn met ervaringen:
  • Mille GT winter jacket EVO (zou goed moeten zijn)
  • Mille GT ULTRAZ winter jacket EVO (deze ook)
  • Equipe RS spring/fall TARGA (met eventueel een long sleeve baselayer + gilet)
Zelf ben ik heel erg fan van de RS lijn vanwege de kleur zwart, dubbele ritsen en de race fit, en ik had daarom graag geweten of die combo eventueel een optie kan zijn of beter een Mille GT jas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

goeie aanbieding ook, 9 cent goedkoper dan normaal! :+
Ging om verzendkosten. Vorige jaar heb ik hem wel een stuk goedkoper bij Van Eyck vandaan. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=1462545#p1462545

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 07-10-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
Wat zijn hier de ervaringen met waterdichte overschoenen? Ik was laatst door de regen aan het fietsen met overschoenen, en hoewel de overschoenen zelf geen water door lieten, sijpelde er na verloop van tijd toch veel water mijn schoenen in. Nu kwam dit waarschijnlijk doordat ik sokken aan had die langer waren dan de overschoenen, en mijn lange broek niet waterdicht is.

Is dit een veel voorkomend probleem, en is er een truc om dit te voorkomen? of is het gewoon een kwestie van waterdichte broek en het probleem is opgelost?

Nu de temperaturen nog niet zo laag zijn vind ik een waterdichte broek minder belangrijk dan overschoenen, maar als het kouder wordt zal dat toch wel noodzaak worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Dullahan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:28:
Wat zijn hier de ervaringen met waterdichte overschoenen? Ik was laatst door de regen aan het fietsen met overschoenen, en hoewel de overschoenen zelf geen water door lieten, sijpelde er na verloop van tijd toch veel water mijn schoenen in. Nu kwam dit waarschijnlijk doordat ik sokken aan had die langer waren dan de overschoenen, en mijn lange broek niet waterdicht is.

Is dit een veel voorkomend probleem, en is er een truc om dit te voorkomen? of is het gewoon een kwestie van waterdichte broek en het probleem is opgelost?

Nu de temperaturen nog niet zo laag zijn vind ik een waterdichte broek minder belangrijk dan overschoenen, maar als het kouder wordt zal dat toch wel noodzaak worden
Gribgrab cyclingaiter‘s…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dullahan
Je link werkt niet maar ik heb ze gevonden, thanks! zien er interessant uit voor een toekomstige investering.
mhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:37:
[...]

Gribgrab cyclingaiter‘s…..
dit lijkt me een relatief goedkope fix voor mijn huidige situatie, bedankt. Ik denk niet dat ze ook werken met lange sokken die er boven uit steken, maar goed dan moet ik natuurlijk gewoon kortere sokken aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Dullahan ze zijn idd aan de prijs. Ik heb ze met wat korting bij mijn schoenen gekregen. Toen was ik toch al veel te veel geld aan het uitgeven dus dan doet het minder pijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:19
Iemand een tip voor beetje oke overschoen voor onder de 50 euro? 😬
Als het maar warm is, belangrijker dan waterdicht want niet per se van plan in de regen te gaan fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:48
rinslll schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:
Als het maar warm is, belangrijker dan waterdicht want niet per se van plan in de regen te gaan fietsen.
GripGrab heeft fijne in verschillende temp ranges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
rinslll schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:
Heb deze binnen gekregen:
https://www.futurumshop.n...-overschoenen-zwart.phtml

Prima aanbieding volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
Zijn er nog aanraders qua regenjacks in de max 150 Euro range of kan ik blind voor een Castelli Emergency gaan (nu 120 euro met een futurum code)? Zal voor max ritjes van een uurtje zijn (woon werk) en gedragen worden over een Perfetto of Sportful Fiandre.

Moet verder dus 'stevig' zijn gezien ik altijd een rugzak draag. Heb verder een hekel aan flapperende jasjes.

Thnx alvast!
Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste