Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 22:05
Thx voor jullie reacties, ik ga me daar eens op orienteren 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
rinslll schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:
Iemand een tip voor beetje oke overschoen voor onder de 50 euro? 😬
Als het maar warm is, belangrijker dan waterdicht want niet per se van plan in de regen te gaan fietsen.
Ik wilde "Gripgrab racethermo" roepen, want die kocht ik in 2018 voor 32 euro. Maar die doen blijkbaar tegenwoordig het dubbele :X

Wel een fijne warme overschoen in elk geval, maar niet waterdicht.

Voor de regen heb ik ze van Ali express (met Giyo opdruk), die zijn dunner dus minder warm, maar wel waterdicht materiaal, en eigenlijk best okee. Laat je dus niet foppen bij Bol.com of elders mocht je Giyo tegenkomen, je koopt ze voor een tientje bij de Chinezen.

Wat voor overschoenen dan ook; let op de maat. Die gripgrabs had ik in XXL gekocht, voor SPD schoen shimano maat 46 (en shimano schoen eigenaren weten dan dat ik in werkelijkheid maat 44 heb 8) )
Ook die GIYO heb ik voor maat 46 gekocht. Vooral omdat de zool van een spd schoen natuurlijk hoger is, dus heb je meer ruimte nodig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 15-10 23:37
Franciscus7000 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:30:
Zijn er nog aanraders qua regenjacks in de max 150 Euro range of kan ik blind voor een Castelli Emergency gaan (nu 120 euro met een futurum code)? Zal voor max ritjes van een uurtje zijn (woon werk) en gedragen worden over een Perfetto of Sportful Fiandre.

Moet verder dus 'stevig' zijn gezien ik altijd een rugzak draag. Heb verder een hekel aan flapperende jasjes.

Thnx alvast!
Weet niet welke maat je zoekt maar je zou dan ook voor de eerste versie van de Castelli Emergency kunnen gaan, kost bij Hopmans 79.95 (exclusief verzendkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rinslll schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:11:
Iemand een tip voor beetje oke overschoen voor onder de 50 euro? 😬
Als het maar warm is, belangrijker dan waterdicht want niet per se van plan in de regen te gaan fietsen.
Ik zou zeggen kijk hier even tussen. https://www.reinveenendaal.nl/260-accessoires

Je maat moet er net bijzitten, maar sommigen zijn echt geen geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
BreadFan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Ik zou zeggen kijk hier even tussen. https://www.reinveenendaal.nl/260-accessoires

of hier

https://cyclewear.eu/accessoires/overschoenen.html

ook veel goede aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:15
Nu het wat kouder wordt, dragen jullie je baselayer over je bibsshorts of eronder?

Uiteraard kan ik ook een lange broek kopen of beenstukken, maar via mijn werkgever kan ik goedkoop aan baselayer kopen, dus dacht dat dat ook een optie zou kunnen zijn met bibshorts. Weet alleen niet of het de functie van het zeem aantast en of gebruikelijk is onder de wielrenners.

En doen jullie qua bovenkant een wielrenshirt met lange mouwen, een shirt korte mouwen + armstukken of korte mouwen met lange mouwen baselayer?

Ook hier kan ik via mijn werkgever goedkoop aan lange mouwen baselayer komen. ;)

Én ik was benieuwd of windrunners voor fietsen normaal gesproken van die rugzakjes hebben, of hebben deze geen rugzakken, net als bij een normale windrunner?

[ Voor 11% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 12-10-2021 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:05:
Nu het wat kouder wordt, dragen jullie je baselayer over je bibsshorts of eronder?

Uiteraard kan ik ook een lange broek kopen of beenstukken, maar via mijn werkgever kan ik goedkoop aan baselayer kopen, dus dacht dat dat ook een optie zou kunnen zijn met bibshorts. Weet alleen niet of het de functie van het zeem aantast en of gebruikelijk is onder de wielrenners.

En doen jullie qua bovenkant een wielrenshirt met lange mouwen, een shirt korte mouwen + armstukken of korte mouwen met lange mouwen baselayer?

Ook hier kan ik via mijn werkgever goedkoop aan lange mouwen baselayer komen. ;)

Én ik was benieuwd of windrunners voor fietsen normaal gesproken van die rugzakjes hebben, of hebben deze geen rugzakken, net als bij een normale windrunner?
Tussen zeem en derriere geen laagjes, over je bibs kan wel.
psst... fietskleding topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 12-10-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cranzai schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Daar dus ook even heen verplaatst :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Cranzai schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Lijkt mij een raar gezicht. Baselayer over je bibs, of zie ik het verkeerd?

Oeps, sorry. Helemaal niet aan gedacht dat er een fietskleding topic was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Lijkt mij een raar gezicht. Baselayer over je bibs, of zie ik het verkeerd?

Oeps, sorry. Helemaal niet aan gedacht dat er een fietskleding topic was.
Ik doe elke baselayer onder de bib. Als die layers tot je zeem komen zijn ze waarschijnlijk niet de juiste maat :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49

ik moest het even verwerken... maar een baselayer broek heb je het dus over....
(ik ging er na de eerste zin van uit dat je vraag ging over en base shirt onder of over je bib straps.. ...)
Maar ik zou zeggen:base shirt onder je bib, GEEN baselayer broek, maar een lange fietsbroek of beenstukken (bv https://www.futurumshop.n...rmers-light-zwart-m.phtml) .

Ik heb toevallig vandaag een bestelling van futurm binnen gekregen, grip grab light arm en beenstukken en een huismerk merino wol base shirt, daar kan ik de komende periode wel goede combinaties mee maken (verder had ik al een dikke lange broek en jasje + wat base shirts, maar te weinig voor ertussen in zeg maar)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:42

Roozzz

Plus ultra

Wat @Cranzai zegt. Tussen je zeem en huid wil je niets. Ik weet niet helemaal wat je voor ogen hebt met een baselayer, maar een lange fietsbroek kan prima over een bib.

Voor het bovenlichaam gebruik ik alle mogelijk varianten afhankelijk van de weersomstandigheden: kort ondershirt - shirt korte mouwen (evt met armstukken); kort ondershirt - shirt lange mouwen; lang ondershirt - shirt korte mouwen; lang ondershirt - shirt lange mouwen. Waarbij het ondershirt onder de bib zit (en niet tot de zeem reikt) en de dikte in boven- en onderkleding ook nog kan variëren :P

Tijd voor een extra kledingkast dus :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
@Prulleman @418O2

Nee, precies. Ik bedoelde een baselayer broek over of onder je bib, maar zo te lezen is dat niet gebruikelijk.

Dan heb ik drie opties. Of beenstukken, of een lange bib, of een baselayer broek en dan de broekspijpen er vanaf knippen, haha.

@Roozzz
Wat een combinaties zeg. Zelf zie ik het verschil niet echt tussen een kort ondershirt en shirt lange mouwen of andersom.

Thanks allen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
Roozzz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:20:
maar een lange fietsbroek kan prima over een bib.
Doe ik enkel over oude bib shorts, want op bepaalde plaatsen gaat de fietsbroek schuren over de bib shorts en na verloop van tijd is die beschadigd. Als je dan in de zomer terug die bib shorts gebruikt zag ik vaak 2 witte plekken van het schuren en in het slechtste geval zelfs al huid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Beenstukken zijn dan beter (hoeven ook niet zo duur te zijn), tot een bepaalde temperatuur, want dan wordt het wel heel fris. Als je er geen last van hebt kan je ook wel met een boxershort aan fietsen (als je geen lange ritten doet).

Wil je echt met lagere temperaturen gaan fietsen is een lange bib toch wel handig.

En die combinaties ga je wel snappen als je zelf fietst in verschillende omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik reed vaak genoeg met een lange mouwen base shirt en een korte normaal shirtje erover (ipv armstukken). Dat kan je dus voor je bovenlichaam wel doen. (Al zijn armstukken uiteraard meer gesoigneerd enzo..).
Het voordeel van armstukken is dat je ze ook tijdens de rit uit kan doen :)

Qua broek moet je inderdaad niet aan base layers beginnen.. niet op de fiets althans. been stukken zijn voor de herfst en lente het meeste flexiblel, goedkoper dan een lange (niet te warme) broek en nog onderweg uit te trekken en compact genoeg om in je zak te steken. Het alternatief is een lange broek, maar die dus weer een stuk duurder.
Als je ook met <5 graden wilt gaan fietsen dan voldoet een normale bib en beenstukken (ook al heb je warme) ook niet echt meer, dan vriezen je ballen er nog steeds af zeg maar :) dan moet je er nog een dikke lange fietsbroek bij.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:15

DDX

418O2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:31:
Beenstukken zijn dan beter (hoeven ook niet zo duur te zijn), tot een bepaalde temperatuur, want dan wordt het wel heel fris. Als je er geen last van hebt kan je ook wel met een boxershort aan fietsen (als je geen lange ritten doet).

Wil je echt met lagere temperaturen gaan fietsen is een lange bib toch wel handig.
Of gewoon gevoerde korte broek.
Ik fiets nooit met lange broek, gewoon aantal keuzes in beenstukken en (gevoerde) broeken.
Lange broek maatje xs of s past kwa lengte niet echt, dus combineer beenstukken maatje l met korte broek xs of s ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Of gewoon gevoerde korte broek.
Ik fiets nooit met lange broek, gewoon aantal keuzes in beenstukken en (gevoerde) broeken.
Lange broek maatje xs of s past kwa lengte niet echt, dus combineer beenstukken maatje l met korte broek xs of s ;)
Krijg je dan geen koude knieen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

418O2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Krijg je dan geen koude knieen?
Heb 4 smaken beenstukken, als het rond (of onder) vriespunt is lekker dikke merino beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Heb 4 smaken beenstukken, als het rond (of onder) vriespunt is lekker dikke merino beenstukken.
Ja je blijft wel mooi aan de gang met kleding als je het jaar rond wil fietsen. Heb nu ook al 3 paar handschoenen. Tijdens de BRM dit weekend had ik mijn Roeckl Morgex aan, die is echt ideaal voor als korte net te koud zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ja herft/winter fietsen is niet alleen prijzig kwa fiets slijtage maar ook kwa kleding.
Kleding slijt ook sneller met slecht weer.

En kost ook nog eens meer tijd om je om te kleden, soms ben je gewoon kwartier bezig voordat je op fiets kan stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16
Je kan een baselayer er onder dragen, maar het kan schuiven en schuren wat het oncomfortabel gaat maken.

In mijn begintijd heb ik het best vak gedaan, het ging ook goed. Maar de ritjes waren meestal maar een kilometer of 40.

De beste optie is wat over je bib heen, maar het kan voor kortere stukjes wel (althans bij mij).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 22:44

Vorig jaar kwam hier een tip voorbij om bij koud weer een lange broek zonder zeem over je bib heen te trekken. Heb deze nog niet in de praktijk getest maar toen al wel deze lange broek gekocht voor €11,95.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
MaSw85 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Vorig jaar kwam hier een tip voorbij om bij koud weer een lange broek zonder zeem over je bib heen te trekken. Heb deze nog niet in de praktijk getest maar toen al wel deze lange broek gekocht voor €11,95.
Ik heb ooit een Endura Stealth Extreme Biblongs gebruikt tijdens het mountainbiken, en ik droeg deze boven een oude bib short. Deze had ook geen zeem. Maar na de eerste winter was mijn dure Assos bib short volledig open gereten door het schuren, daarna enkel nog oude club kledij gebruikt. Deze was waterdicht en hield gewoon al het water tegen en binnenin gevoerd en nog eens lekker warm tijdens de koude wintermaanden.
Ondertussen is deze broek versleten en heb ik nu één met zeemvel van Gorewear maar met dezelfde functionalitiet: waterdicht en lekker warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:08
Ik had altijd een lange broek van la passione met zeem. Nu eentje bij gekocht van Isadore zonder zeem. Idee was ook dat het bij bikepacken makkelijk is om 1 paar tights mee te hebben met mijn zeem liners die ik sowieso al gebruikte onder losse short in de zomer. Hopelijk wel geen slijtage aan de bibs eronder met dat schuren, want zou ook graag de tights over bibs testen op hele koude dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:26:
@Prulleman @418O2

Nee, precies. Ik bedoelde een baselayer broek over of onder je bib, maar zo te lezen is dat niet gebruikelijk.

Dan heb ik drie opties. Of beenstukken, of een lange bib, of een baselayer broek en dan de broekspijpen er vanaf knippen, haha.

@Roozzz
Wat een combinaties zeg. Zelf zie ik het verschil niet echt tussen een kort ondershirt en shirt lange mouwen of andersom.

Thanks allen!
Ik heb mijn herfst en wintergarderobe nu compleet;
beenstukken (niet gevoerd) voor twijfelweer. (Aliexpress, merkloos)
Lange Bib (Darevie, bij Ali) zonder voering, dus gewoon dunne stof maar dan tot de enkel.
Lange Bib gevoerd, niet winddicht; Spexcel (Ali express)
Lange Bib gevoerd, wind/waterafstotend Castelli (had notabene een 3XL nodig voor ie lang genoeg was?!)

En ik had al een lange bib van decathlon. Wilde eigenlijk de spexcel terugsturen, want net aan de korte kant, maar de overschoenen zullen er toch overheen vallen. Dus voor die drie tientjes maar gehouden.

Voor de bovenkant ook allerhande kleding bijgekocht. Afgelopen winter regelmatig buiten gefietst en toen greep ik vaak mis omdat het nog in de was zat, en er zaten een paar oude flutkleren tussen.

Als je eigenlijk niet goed weet wat fijn zit, en je hebt een gemiddelde maat, dan kan je op Ali best goedkoop een goede set krijgen. Dan ben je niet meteen de hoofdprijs kwijt en kan je ontdekken wat fijn is. Een goede bib koop je rond de 35 euro. De meesten zijn binnen 10 dagen geleverd, met gratis retour service, mocht het niet passen. Nu de belastingregels aangepast zijn koop je zonder zorgen boven de 20 euro, want de btw regelt ali.

Ik moet alleen nog een jas erbij, want de jas die ik drie jaar geleden heb gekocht, vind ik nu veel te wijd. Maar wist ik toen veel dat ik een echte wielrenner zou worden 8)7

baselayer doe ik altijd onder de bretels in elk geval. Maar ik heb geen jurken, ze stoppen bijtijds ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 12-10-2021 16:15 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
RigolleM schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb ooit een Endura Stealth Extreme Biblongs gebruikt tijdens het mountainbiken, en ik droeg deze boven een oude bib short. Deze had ook geen zeem. Maar na de eerste winter was mijn dure Assos bib short volledig open gereten door het schuren, daarna enkel nog oude club kledij gebruikt. Deze was waterdicht en hield gewoon al het water tegen en binnenin gevoerd en nog eens lekker warm tijdens de koude wintermaanden.
Ondertussen is deze broek versleten en heb ik nu één met zeemvel van Gorewear maar met dezelfde functionalitiet: waterdicht en lekker warm.
Klinkt inderdaad als een risico die je niet wilt nemen. Nu is MTB natuurlijk wel iets heftiger dan op de weg fietsen maar met mijn gebruik (gravel) is die kans net als met MTB groter natuurlijk.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 17:54
kwiebus schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:53:
[...]

Weet niet welke maat je zoekt maar je zou dan ook voor de eerste versie van de Castelli Emergency kunnen gaan, kost bij Hopmans 79.95 (exclusief verzendkosten).
Tips waar we wat aan hebben. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:05
Een korte review over de BBB MTB element baggy short voor de geïnteresseerden:
Ik wou een wat aansluitende baggy, niet te baggy zeg maar. Met nat (of nat geweest) weer houdt het je kont wat meer droog en iets meer mtb looks :9 .
De passing is redelijk aansluitend, met twee zakken(groot genoeg voor een telefoon) en een verstelbare heupband. De stof rekt goed mee en is niet dik, dus ook in de zomer prima te dragen. In combinatie met een bibshort/bibboxershort zit het prima. Door de iets aansluitende fit blijf je niet achter je zadel haken. Voor de mtbers met kniebeschermers, ik denk dat dat wel oke moet zitten. Over duurzaamheid kan ik na een paar ritjes nog niets zeggen, maar het de naden zien er goed gestikt uit.
Concluderend: een fijne broek met een prima prijs (zeker met korting ->38 euro in mijn maat/kleur).
En voor de snelle lezer: ze zijn op het moment in de uitverkoop bij futurmshop.https://www.futurumshop.n...ek-kort-blauw-heren.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Over broeken gesproken: een code die ik zelf niet ga gebruiken voor Futurum. 15% extra korting op alle fietsbroeken. Minimale bestelwaarde 100 euro. Code is geldig t/m 21 november 2021.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Graag even melden als je hem gebruikt hebt, dan verwijder ik de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:53
Ik heb sindskort beenstukken en ben daar tevreden over. Voor de romp heb ik meerdere thermoshirts. Korte mouwen, lange mouwen en een dieaan de voorkant winddicht is. Verder draag ik vaak dunne fleecehandachoenen en een col om de nek. Mocht het echt serieus koud zijn dan doe ik een regenjack aan. Misschien wat minder aero maar in de vrieskou verwacht ik sowieso geen PR te rijden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-10 19:03

McMiGHtY

- burp -

Zijn er mensen die ervaring hebben met het 4seasons pro jacket ?

- Is het echt een simpele baselayer bij de wat hogere temps en een wat dikkere (merino) baselayer als het koud is?
- Hoe zit het met het waterdichte?

Hoor het graag!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
McMiGHtY schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:12:

- Is het echt een simpele baselayer bij de wat hogere temps en een wat dikkere (merino) baselayer als het koud is?

Hoor het graag!
Ik lees even mee. Staat wel op mijn lijstje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor het graag!
Sinds kort heb ik de non-Pro versie. Gisteravond aan gehad bij een ritje van 1,5u bij zo'n 8-10 graden. Alleen een korte mouw-baselayer eronder, en het was eerder te warm dan te koud. Met een dikke lange baselayer eronder kan je goed de kou in, verwacht ik!

Waterdichtheid nog niet getest, en verschil met de Pro weet ik zo niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Hoor het graag!
Denk er wel aan dat je het moet wassen met speciaal wasmiddel (Nikwax) om het jacket in goede conditie te houden.

Dergelijk wasmiddel is vrij prijzig en je moet het er maar voor over hebben om het jacket apart te wassen.

Zoek anders maar eens met de zoekfunctie, begin van dit jaar volgens mij was er een hele discussie over. Stata vast veel bruikbare informatie tussen. Ik zou me er even in verdiepen, want ik vind het wel een dingetje waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 13-10-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat heb je met bijna alle waterdichte kleding volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-10 21:29
hoi1234 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Denk er wel aan dat je het moet wassen met speciaal wasmiddel (Nikwax) om het jacket in goede conditie te houden.

Dergelijk wasmiddel is vrij prijzig en je moet het er maar voor over hebben om het jacket apart te wassen.

Zoek anders maar eens met de zoekfunctie, begin van dit jaar volgens mij was er een hele discussie over. Stata vast veel bruikbare informatie tussen. Ik zou me er even in verdiepen, want ik vind het wel een dingetje waar je rekening mee moet houden.
Misschien is dat de reden waarom mijn (oranje) LeCol 4season jacket nu al bleek, doorlaten en koud is... Maar met apart wassen begin ik niet aan. Man man man. Witte sokken is al genoeg. :+

Hoop dat er geen fleece aan de binnenkant zit. Dat heb ik tijde LeCol nu, maar dat is best irritant als je relatief veel zweet. Wordt snel nat als je stil staat.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Smotske schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Misschien is dat de reden waarom mijn (oranje) LeCol 4season jacket nu al bleek, doorlaten en koud is... Maar met apart wassen begin ik niet aan. Man man man. Witte sokken is al genoeg. :+

Hoop dat er geen fleece aan de binnenkant zit. Dat heb ik tijde LeCol nu, maar dat is best irritant als je relatief veel zweet. Wordt snel nat als je stil staat.
Ik was mijn kleding ook niet elke keer. Hang het uit en om de zoveel tijd gooi ik het in de was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Smotske schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Was je je kleding binnenstebuiten? Geen idee of het uit maakt, maar ik heb altijd geleerd om m'n kleding binnenstebuiten te keren voor het gewassen wordt. M'n Merino shirts doe ik als ik er aan denk zelfs in een waszak. Maar ik doe het meer uit gewoonte dan uit de wetenschap dat het dan langer mee gaat. Overigens schijnt het ook zo te zijn dat je kleding niet in de zon mag drogen. Dan verbleken de kleuren ook. wasverzachter ook liever niet had ik op internet gevonden, al weet ik niet waarom.

Ik heb er in ieder geval geen last van (zover ik weet). Maar misschien valt het mij gewoon niet op. Kan natuurlijk ook aan de kleur liggen. Kan me voorstellen dat oranje makkelijk verkleurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-10 21:55

Hoor het graag!
Het is een jack dat warmer is dan bv een Perfetto, ik gebruik het alleen als het onder de 10 graden is. Een enkele baselayer volstaat, als het vriest dan heb ik er ook wel eens 2 shirts onder.
Goed bestand tegen wind en een buitje kan die wel hebben, bij langdurige regen volstaat het niet (zoals heel veel van dit soort jacks, dan heb je echt iets anders nodig als je wilt fietsen).
Om de waterafstotendheid te houden moet je de waterafstotende laag onderhouden met een speciaal wasmiddel. Zoals iemand anders al zei, ook dat is bij de meeste jacks zo.
Op de site van Futurum vind je overigens een hele berg reviews, ook wel wat scherpere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
hoi1234 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Was je je kleding binnenstebuiten? Geen idee of het uit maakt, maar ik heb altijd geleerd om m'n kleding binnenstebuiten te keren voor het gewassen wordt. M'n Merino shirts doe ik als ik er aan denk zelfs in een waszak. Maar ik doe het meer uit gewoonte dan uit de wetenschap dat het dan langer mee gaat. Overigens schijnt het ook zo te zijn dat je kleding niet in de zon mag drogen. Dan verbleken de kleuren ook. wasverzachter ook liever niet had ik op internet gevonden, al weet ik niet waarom.

Ik heb er in ieder geval geen last van (zover ik weet). Maar misschien valt het mij gewoon niet op. Kan natuurlijk ook aan de kleur liggen. Kan me voorstellen dat oranje makkelijk verkleurt.
Wasverzachter zou de vezels van stoffen als het ware dichtmaken. Dan ventileert en absorbeert het textiel minder. Zo heb ik het eens gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Door wasverzachter slijt de stof veel sneller. Voor normale kleding is dat niet zo'n ramp maar syntethische stoffen kunnen daar niet (goed) tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gewoon wat minder vaak wassen, of zeg ik nu wat geks ?
Je normale jas gooi je toch ook niet iedere dag in de was ?

[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 13-10-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-10 16:23
Ligt een beetje aan wat je ermee doet, als hij heel vies is, gewoon wassen. Anders in een emmertje leggen of onder de douche meenemen en laten drogen. Als je veel gezweet hebt, gaan ze bij mij sowieso de was in.

Polartec zie je overigens vrij veel, van windstoppers tot handschoenen tot jassen/broeken/baselayers etc. Wel goed om daarop te letten en inderdaad te wassen met nikwax oid. Anders word de werking vrij snel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:44:
Ik ben daar ook niet al te moeilijk in. Ik hang het uit en als het begint te ruiken draai ik een was met de fietskleding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DDX schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:44:
Met m'n normale jas ga ik ook niet sporten. Okay op de fiets naar je werk/de supermarkt/vul in, zweet je ook, toch voelt het voor mij anders. Ik zal dan ook wel een aansteller zijn, maar vind het logisch om alles na 1x te wassen. Doe het zo al meer dan 2 jaar, is er in gesleten, gaat ook niet veranderen. Wat anderen doen, moeten zij weten. Ik zeg ook niet dat mijn aanpak de beste is en ik heb zeker ook geen mening over anderen die iets anders doen. Als je nou van 100km te ruiken bent, is het wat anders. Maar volgens mij valt dat hartstikke mee.

Overigens dit weekend in Friesland geweest en toen 2 dagen alles gedragen, al was het maar omdat ik niet genoeg kleren heb en er ook gewoon niet meer in m'n tas past. Dat gaat gewoon prima. Soms een beetje klamme kleding. Maar dat los je op door de kleding een dagje uit te hangen. Merino zou ik langer gebruiken zonder bezwaren, omdat het er voor gemaakt is, maar zeker een ondershirt (soms serieus vochtig) evenals de bibs (eigenlijk een onderbroek) gaan direct de was in.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 13-10-2021 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 12-10 17:22
PFAS-Membraan-jassen (Goretex, eVent etc) moet je regelmatig wassen om de membranen schoon en daarmee open te houden en zo de ademende eigenschappen te behouden. Huidvet en vettigheid in uitlaatgassen zijn de grootste vervuilers van je membraan. Je draagt ze meestal niet direct op de huid dus je hoeft ze inderdaad niet elke keer dat je ze draagt te wassen. Wasverzachter plakt die membranen weer dicht dus dat wil je niet. Een rondje door de wasdroger helpt de membranen ook open te staan.
Als ze niet goed meer afparelen ontstaat er een waterlaagje op de stof en ademen ze ook niet meer. Dan werkt imho een spray beter dan een impregneermiddel om die afparelende eigenschappen te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_raf
  • Laatst online: 07-01-2024
Nu het tussenseizoen eraan komt, heeft iemand ervaring met 3/4 broeken?

Soms is een korte broek te koud in de ochtend, wegens te dun, maar een lange is dan weer te warm als de temperatuur wat omhoog gaat in de voormiddag.

Is dit een nuttige investering? Of werken jullie toch liever met been- kniestukken?
Soms vriezen mijn *** eraf met de korte broek, zeker als er wat wind staat 8)7

Hier de broek waarover ik het heb: https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
d_raf schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:27:

Soms is een korte broek te koud in de ochtend, wegens te dun, maar een lange is dan weer te warm als de temperatuur wat omhoog gaat in de voormiddag.

Is dit een nuttige investering? Of werken jullie toch liever met been- kniestukken?

Hier de broek waarover ik het heb: https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml
ja, je hebt iets meer huidoppervlak waar je op afkoelt, maar als het te koud is voor een korte broek is het naar mijn idee ook te koud voor een 3/4 broek. Ik zou dan eerder voor een dunne lange broek gaan, of gewoon je zomer bib met (lange) beenstukken.

Voorheen had ik eigenlijk niks tussen een korte zomerbib en een gevoerde lange broek, dat was zeker niet ideaal, maar van de week met beenstukken gereden bij 10 graden en dat was prima te doen.

Maar misschien is dit ook wel persoonlijk, dat je toch net wat eerder wat rond je knieen wilt hebben, dan kunnen kniestukken of een 3/4 broek weer een tussenoplossing zijn, maar ik vraag me oprecht af of je ook bij lastige knieen niet beter af bent met gewoon dunne full length broek of beenstukken

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
[...]
Als het je specifiek om de temperatuur van je 🥜 gaat, zou ik eerder naar dikte dan lengte kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_raf
Bacchus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Als het je specifiek om de temperatuur van je 🥜 gaat, zou ik eerder naar dikte dan lengte kijken.
De 3/4 broek zou uit een iets dikkere stof bestaan, met fleece in, wat een zomerbroek niet heeft.
Het zaakje zou dus iets beter beschermd moeten zijn. Geen idee wat de verhouding is tegenover een lange winterbroek. Misschien is het dezelfde dikte van stof, alleen de pijpen wat korter? Dan heeft het idd niet zoveel nut om deze aan te schaffen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Bacchus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

dat bedoelde ik dus eigenlijk ook, maar ik gebruikte zoveel woorden dat het waarschijnlijk niet meer duidelijk was :X

Lange broeken zijn ook in 100 varianten te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 14-10-2021 14:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Je kunt natuurlijk ook een washandje in je broek stoppen. Heb ik zelf nooit gedaan, maar sommigen hier op Tweakers zweren er bij als ik de posts mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Hier een groot fan van 3/4 broeken.
Verhouding 3/4 - lang is bij mij 3-1. Vanaf huidige temperatuur tot aan ongeveer 5 graden rij ik in een 3/4 broek. Ik heb het niet snel koud, dat zal meespelen dat ik boven de 5 graden een lange te warm / echt minder prettig dan een 3/4 vind. Ik vind wat afkoeling op de schenen/kuiten juist prettig tijdens de inspanning.

Ik heb 3/4 en lang van Nallini, Sportfull en Castelli en de stof is exact hetzelfde. Voorheen had Castelli ook een 3/4 van bibshort stof maar die kom ik helaas al jaren niet meer tegen in hun collectie. Nu heeft alles zelfde fleece voering.

Een 3/4 om het uit te proberen zal wat mij betreft nooit een miskoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

Ik heb voor dit seizoen dunne beenstukken. https://www.gripgrab.com/products/leg-warmers-light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
d_raf schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

De 3/4 broek zou uit een iets dikkere stof bestaan, met fleece in, wat een zomerbroek niet heeft.
Het zaakje zou dus iets beter beschermd moeten zijn. Geen idee wat de verhouding is tegenover een lange winterbroek. Misschien is het dezelfde dikte van stof, alleen de pijpen wat korter? Dan heeft het idd niet zoveel nut om deze aan te schaffen. Iemand ervaring mee?
Er bestaan gevoerde korte broeken.
Een 3/4 broek draag ik in mijn ogen niet genoeg om er apart een broek voor aan te schaffen.
Kniestukken werken voor mij perfect, die heb je ook voor verschillende temperaturen.

Washandje voor je zaakje kan ook prima helpen zoals @hoi1234 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Voorheen had je ook nog de Castelli Omloop, wat meer een 5/8 broek is dan een 3/4 :P Die wat ook wat gevoerd meen ik, maar als ik snel google is die overal uitverkocht en uit het gamma van Castelli.

Zelf rij ik ook nog wel graag met kniestukken in het tussenseizoen. Net wat comfortabeler voor je kniegewrichten, en flexibeler en goedkoper dan een 3/4 broek.

net of road.cc hier meeleest ;) https://road.cc/content/b...t-34-length-tights-278315

[ Voor 12% gewijzigd door BreadFan op 15-10-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Hoor het graag!
Mocht je hem nog overwegen, ze zijn nu met 20% korting: https://www.futurumshop.n...korting-4seasons-heren-kl

Evt. nog een Strava code van 20 euro er bovenop en je hebt hem voor een mooie prijs

Excuus, dit is niet de pro versie zie ik nu. Maar toch. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 15-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Ik ben begonnen met schaatsen op de binnenbaan. Hiervoor zoek ik nog de juiste kleding.

Is fietskleding en schaatskleding niet bijna hetzelfde? Ik dacht eraan om deze broek te kopen, maar tegelijkertijd besteed ik misschien liever me geld aan een setje winterkleding voor de fiets die ik dan misschien ook kan gebruiken voor op de 400m schaatsbaan.

Misschien een beetje vreemd om met een zeem te gaan schaatsen, al zie ik het er volgens mij wel meer doen?

Iemand tips / webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

BreadFan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Mocht je hem nog overwegen, ze zijn nu met 20% korting: https://www.futurumshop.n...korting-4seasons-heren-kl

Evt. nog een Strava code van 20 euro er bovenop en je hebt hem voor een mooie prijs

Excuus, dit is niet de pro versie zie ik nu. Maar toch. ;)
En het verschil tussen de pro en deze heb ik nog niet kunnen ontdekken....iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

user_tweakers schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:58:
Ik ben begonnen met schaatsen op de binnenbaan. Hiervoor zoek ik nog de juiste kleding.

Is fietskleding en schaatskleding niet bijna hetzelfde? Ik dacht eraan om deze broek te kopen, maar tegelijkertijd besteed ik misschien liever me geld aan een setje winterkleding voor de fiets die ik dan misschien ook kan gebruiken voor op de 400m schaatsbaan.

Misschien een beetje vreemd om met een zeem te gaan schaatsen, al zie ik het er volgens mij wel meer doen?

Iemand tips / webshops?
Met een zeem zou ik niet gaan schaatsen.... Een lange broek zonder zeem kun je ook gewoon over een korte fietsbroek aantrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

En het verschil tussen de pro en deze heb ik nog niet kunnen ontdekken....iemand een idee?
Klantenservice? Die kunnen je bij futurumshop meestal bijzonder goed helpen

Zit het niet in de waterdichtheid? Ik weet van de 4 season pro bibishort dat deze i.t.t de normale 4 seasons bibishort een binnenbroek heeft. Daarmee zou de broek nog beter waterdicht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Morgen maar is de chat aanzwengelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
McMiGHtY schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Te vinden op de site van futurum bij de vragen en antwoorden:

Beide jackets zijn uitstekend te gebruiken tegen regen, wind en kou. Dankzij het ademend membraan zijn beide jassen wind- en waterdicht, maar toch ademend. Het ademend vermogen bij de jacket PRO is echter 3x hoger in vergelijking met de Jacket II. De waterafstotende laag (DWR) zorgt er bij beide jackets voor dat de buitenste laag van de stof langer droog blijft. Als extra ten opzichte van de Jacket II heeft de jacket PRO subtiele reflecterende pixels op de zijpanelen, achterzakken en achterflap die je goed zichtbaar maken in het donker. Ook alle logo's zijn reflecterend! Daarnaast hebben beide jackets een achterflap die beschermt tegen opspattend regenwater. Bij de jacket PRO kan je deze flap naar binnen vouwen en dankzij kleine magneetjes blijft deze keurig zitten. Als laatste heeft de jacket PRO een nieuwe waterdichte YKK rits met reflecterende zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
user_tweakers schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:58:

Iemand tips / webshops?
Voor €12 is deze lange broek zonder zeem te krijgen, kan bijna geen miskoop zijn lijkt me.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_raf
rdluca schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Hier een groot fan van 3/4 broeken.
Verhouding 3/4 - lang is bij mij 3-1. Vanaf huidige temperatuur tot aan ongeveer 5 graden rij ik in een 3/4 broek. Ik heb het niet snel koud, dat zal meespelen dat ik boven de 5 graden een lange te warm / echt minder prettig dan een 3/4 vind. Ik vind wat afkoeling op de schenen/kuiten juist prettig tijdens de inspanning.

Ik heb 3/4 en lang van Nallini, Sportfull en Castelli en de stof is exact hetzelfde. Voorheen had Castelli ook een 3/4 van bibshort stof maar die kom ik helaas al jaren niet meer tegen in hun collectie. Nu heeft alles zelfde fleece voering.

Een 3/4 om het uit te proberen zal wat mij betreft nooit een miskoop zijn.
Ik had ze vorige week besteld en zaterdag direct uitgetest. Ik ben ook fan geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Ik ben er ook wel over uit dat de alom geprezen Dottore L1 van Q36.5 het voor mij helaas niet is.
M'n Castelli Free Aero bevalt me toch beter.
Dus, mocht er iemand zijn die interesse heeft in een gebruikte maar zeker nog goede Q36.5 hoor ik het wel. Maximaal 15 keer mee gereden en zeker zo vaak gewassen.
Ga ik van het voorjaar verder met genieten van m'n Castelli. Denk dat afgelopen weekend wel de laatste keer was voor de korte broek dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 22:31

Zelf draag ik als het kouder is dikkere korte broeken met beenstukken omdat lange broeken niet bestaan in de combinatie van mijn binnenbeenlengte en heupomtrek.
Mavic Cosmic Thermo ben ik tot nu toe bij uitgekomen. Er zijn iets van 3 generaties van.
Je kunt ze ongeveer dragen van 0 tot 15 graden. Mijn vader draagt die van hem bij 20 graden zelfs.
https://www.mavic.com/en-...r_attribute_SIZE=SIZE_2XL

Mochten andere tips hebben voor korte warmere broeken hou ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MaSw85 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Voor €12 is deze lange broek zonder zeem te krijgen, kan bijna geen miskoop zijn lijkt me.
Afgelopen weekend met een korte bib met daaroverheen een lange broek die ik vroeger gebruikte voor schaatsen. Deze heeft geen bretels maar voldeed prima. Desondanks ga ik denk ik toch maar een lange winterbroek scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user_tweakers
[...]

Besteld.. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pyramiden schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Zelf draag ik als het kouder is dikkere korte broeken met beenstukken omdat lange broeken niet bestaan in de combinatie van mijn binnenbeenlengte en heupomtrek.
Mavic Cosmic Thermo ben ik tot nu toe bij uitgekomen. Er zijn iets van 3 generaties van.
Je kunt ze ongeveer dragen van 0 tot 15 graden. Mijn vader draagt die van hem bij 20 graden zelfs.

Ik neem aan dat jij lang en smal bent dan? Ik zat er nu zelf over te denken om als proef een Aliexpress broek bij mijn schoonzusje te laten vermaken. Die heeft nogal veel naai ervaring. Een ruime maat bestellen en die dan smaller maken dus. (De pijpen langer maken lijkt me lastig om dat mooi te doen.) En is het niks dan kan zo'n ali broek zonder veel pijn de kliko in. Ik vind lange broeken namelijk toch echt wel fijner en dit is wel een leuk probeersel voor weinig geld.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Bedankt!
Vorige week besteld in de aanbieding, zie dat ze nu al weer bijna een tientje duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
BreadFan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Bedankt, goede link om te onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Mistraller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ik neem aan dat jij lang en smal bent dan? Ik zat er nu zelf over te denken om als proef een Aliexpress broek bij mijn schoonzusje te laten vermaken. Die heeft nogal veel naai ervaring. Een ruime maat bestellen en die dan smaller maken dus. (De pijpen langer maken lijkt me lastig om dat mooi te doen.) En is het niks dan kan zo'n ali broek zonder veel pijn de kliko in. Ik vind lange broeken namelijk toch echt wel fijner en dit is wel een leuk probeersel voor weinig geld.
Ik ben bang dat zelfs dat soort ingrepen voor mij geen soelaas gaan bieden. Qua broek draag ik S, en ik val zelfs met XXL ongeveer 10cm buiten de maattabbelen qua beenlengte voor lange broeken :P

Maar ik hoor graag of het was geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Pyramiden schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Rapha Thermal Bib, vorig jaar met -10 en sneeuwstorm ook gedragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pyramiden schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Ik ben bang dat zelfs dat soort ingrepen voor mij geen soelaas gaan bieden. Qua broek draag ik S, en ik val zelfs met XXL ongeveer 10cm buiten de maattabbelen qua beenlengte voor lange broeken :P

Maar ik hoor graag of het was geworden is!
2 broeken kopen, en met de extra hoeveelheid stof kan je prima een stukje eraan bouwen :) Veel broeken hebben toch al panelen die qua stof anders zijn. Aziatische maten zijn sowieso korter. Volgens mij had iemand hier ook al eens broeken laten vermaken, maar dat ging om een nieuwe zeem geloof ik.

Welke jeansmaat heb je? Ik kom zelf meestal bij een 30/34 uit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Mistraller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

2 broeken kopen, en met de extra hoeveelheid stof kan je prima een stukje eraan bouwen :) Veel broeken hebben toch al panelen die qua stof anders zijn. Aziatische maten zijn sowieso korter. Volgens mij had iemand hier ook al eens broeken laten vermaken, maar dat ging om een nieuwe zeem geloof ik.

Heup 30 of 31, lengte 38. Maar ik ben super tevreden met been stukken. Als het gaat vriezen zit ik liever niet op de racefiets.

Iedereen bedankt voor alle tips, trouwens! Helpt me opweg om te zoeken naar een tweede warme broek.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 18-10-2021 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

Broeken zijn gevormd he, even er wat aan maken is geen sinecure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:33:
[...]

Broeken zijn gevormd he, even er wat aan maken is geen sinecure
Handige vrouwenhandjes hebben we in Nederland ook hoor. ;)
Ze maakt al jaren zelf kleding en geeft ook naailessen.
Ik denk dat het best kan, maar ik weet alleen niet zeker of ze ook flatlock kan naaien. (Die platte naaisteek bij een broek)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Handige vrouwenhandjes hebben we in Nederland ook hoor. ;)
Ze maakt al jaren zelf kleding en geeft ook naailessen.
Ik denk dat het best kan, maar ik weet alleen niet zeker of ze ook flatlock kan naaien. (Die platte naaisteek bij een broek)
Ja dat geloof ik ook wel, maar je moet er dus aan 2 kanten wat bij gaan maken. Denk dat op zoek gaan naar broeken met een lengtemaat handiger zou zijn.

Maar we zoeken naar een oplossing voor een probleem dat er niet is :)

@Pyramiden Eroe.cc heeft trouwens bibs (kort) met extra lengte. Maat van me heeft net zulke lange benen als jij en voor hem staat dat wel goed. Anders lijken het ook gauw hotpants (dat kan je ding zijn, maar is vaak niet de look waar je voor gaat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
@Pyramiden Ik ben ook lang en smal (draag 32/36 of 32/38 jeans), en ik heb een lange broek met zo'n lusje onder je voet langs. Dan kun je wellicht af met een maatje kleiner (strakker), zonder dat je broek opkruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mistraller schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Voor flatlock heb je wel een speciale machine nodig, dacht ik. Maar als de naaier die heeft, dan heeft die misschien ook wel ervaring met het maken van sportkleding vanaf scratch. Van de andere kant was er ook een tijd (en voor hen met een beperkte budget is die nog niet afgelopen) dat er met eenvoudige machines sportkleding (met dikke, "overlock"? naden, ik ben niet zo thuis in de naaiwereld) werd gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 19-10-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Pyramiden schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Heup 30 of 31, lengte 38. Maar ik ben super tevreden met been stukken. Als het gaat vriezen zit ik liever niet op de racefiets.

Iedereen bedankt voor alle tips, trouwens! Helpt me opweg om te zoeken naar een tweede warme broek.
Gisteren mijn broeken nog eens over elkaar gelegd, en mijn oude decathlon broek (3 jaar oud nu) is veruit de langste. Lubbert zelfs een beetje rond de enkels. (maar zit normaliter toch een overschoen overheen).
Ik heb een "Wielrenbroek 500 lang met bretels heren zwart" in Maat L. Heb ik altijd graag in gefietst, prima zeem en lekker warm.

Heet nu: Lange fietsbroek met bretels RC500 zwart, is wel een iets andere uitvoering zo te zien.

De reviews die bij deze staan herken ik in elk geval niet bij mijn broek, stiksels zijn prima bij mij, ritsen ook.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Futurumshop geeft 20% korting op korte broeken van futurum quality Gear.

Ik heb niks nodig, maar het zijn interessante kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
[...]

@MaSw85
@user_tweakers

Hebben jullie die broek al binnen?
Wil hem ook bestellen, maar ben benieuwd of jullie tevreden zijn en hoe hij valt qua maat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
ajaxestria schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

@MaSw85
@user_tweakers

Hebben jullie die broek al binnen?
Wil hem ook bestellen, maar ben benieuwd of jullie tevreden zijn en hoe hij valt qua maat
Ik heb hem inmiddels binnen, nog niet gebruikt wel gepast.
Maat m past bij mij goed (1,80m, +- 66kg, smal figuur)

Lengte van de broek is eerder te lang dan te kort, wat voor mij dus positief is.
Gewoon je normale kleding maat kiezen en als je twijfelt tussen twee maten kies dan de kleinste is mijn advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
user_tweakers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen, nog niet gebruikt wel gepast.
Maat m past bij mij goed (1,80m, +- 66kg, smal figuur)

Lengte van de broek is eerder te lang dan te kort, wat voor mij dus positief is.
Gewoon je normale kleding maat kiezen en als je twijfelt tussen twee maten kies dan de kleinste is mijn advies.
Bedankt voor je informatie! Ik heb vaak ook een wat langere broek nodig, zojuist een L besteld met mijn 1.85 en +- 75kg. Voor dit bedrag altijd het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb net een nieuw windjack gekocht voor de winter en het is bij de armen wat ruim. Op mijn borst zit het wel goed. Ik twijfel nu een beetje of ik toch voor een kleinere maat moet gaan. Hebben jullie alles strak of ook wel wat losser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TrailBlazer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:18:
Ik heb net een nieuw windjack gekocht voor de winter en het is bij de armen wat ruim. Op mijn borst zit het wel goed. Ik twijfel nu een beetje of ik toch voor een kleinere maat moet gaan. Hebben jullie alles strak of ook wel wat losser?
Ligt eraan, buitenste laag mag best iets losser zitten, in de winter draag je ook een dikke baselayer + mid layer eronder dus wil je nog wel wat ruimte hebben. Moet uiteraard niet flapperen.

Heb de https://www.wiggle.nl/dhb...rders&utm_content=product

Prima overschoen, makkelijk aan te doen maar ze gaan echt snel kapot. Na 1 seizoen vooral aan de voorkant helemaal kapot. Twijfel om gewoon dezelfde weer te bestellen (wel invoerrechten etc?) of heeft iemand nog een vergelijkbare overschoen? Deze zijn eigenlijk perfect voor de herfstdagen(ochtenden) maar eigenlijk qua kwaliteit niet heel goed dus slijten enorm snel.

[ Voor 32% gewijzigd door rolandos582 op 26-10-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
TrailBlazer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:18:
Ik zit ook te twijfelen. Rogelli jack gekocht maat M en L. M is strak maar net ok. Wel iets kortere mouwen. L zit lekker maar ietswat losser. (Met een bib, en 2 shirts eronder). Ik neig toch wel naar de L, want het moet gewoon niet te strak zitten, da's ook niet fijn. Maar idd... lastig. Wat is "los". Eigenlijk zou je gewoon in beide maten een rondje willen rijden met wat koude wind :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000

Prima overschoen, makkelijk aan te doen maar ze gaan echt snel kapot. Na 1 seizoen vooral aan de voorkant helemaal kapot. Twijfel om gewoon dezelfde weer te bestellen (wel invoerrechten etc?) of heeft iemand nog een vergelijkbare overschoen? Deze zijn eigenlijk perfect voor de herfstdagen(ochtenden) maar eigenlijk qua kwaliteit niet heel goed dus slijten enorm snel.
[/quote]

Misschien kijken voor overschoenen van Gripgrab? Rij nu al 4 jaar winters en herfst met m'n zelfde paar Race Thermo's van dik neopreen. Stuk duurder dan je DHB's maar als die maar een jaar meegaan heb ik ze er inmiddels uitgehaald. Vind het zelf ook wel fijn dat ze geen rits hebben maar een ander systeem, check YouTube of Futurum of de website van ze zelf maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Franciscus7000 op 26-10-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
Franciscus7000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Misschien kijken voor overschoenen van Gripgrab? Rij nu al 4 jaar winters en herfst met m'n zelfde paar Race Thermo's van dik neopreen. Stuk duurder dan je DHB's maar als die maar een jaar meegaan heb ik ze er inmiddels uitgehaald. Vind het zelf ook wel fijn dat ze geen rits hebben maar een ander systeem, check YouTube of Futurum of de website van ze zelf maar voor de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Ligt eraan, buitenste laag mag best iets losser zitten, in de winter draag je ook een dikke baselayer + mid layer eronder dus wil je nog wel wat ruimte hebben. Moet uiteraard niet flapperen.

Ik heb ook de gribgrab racethermo. MET rits trouwens. Prima dingen. Alleen niet helemaal waterdicht, maar daar heb ik andere voor. Ik heb ze al een jaar of 3, zijn wel fors in prijs gestegen idd. Destijds 35 bij wiggle of zo.

Maar dit weekend wel alles van gribgrab in de aanbieding bij futurumshop (voor wat het waard is)
Arm- en beenwarmers, overschoenen, onderkleding, handschoenen en heel veel meer. GripGrab heeft een rijk assortiment aan fietskledingaccessoires, perfect voor het najaar. Je krijgt alleen vandaag nog 20% extra korting op GripGrab bij een minimale besteding van € 75.-. Gebruik code FTL-GRB in de winkelwagen en de korting wordt automatisch verrekend. Wees er snel bij, want OP=OP!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Ik heb ook de gribgrab racethermo. MET rits trouwens. Prima dingen. Alleen niet helemaal waterdicht, maar daar heb ik andere voor. Ik heb ze al een jaar of 3, zijn wel fors in prijs gestegen idd. Destijds 35 bij wiggle of zo.

Maar dit weekend wel alles van gribgrab in de aanbieding bij futurumshop (voor wat het waard is)
[...]
Thanks ga ik eens naar kijken! Ik zag de de GripGrab FLANDRIEN WATERPROOF KNITTED ROAD SHOE COVERS ook voorbij komen. Eigenlijk moet ik ze hebben voor de 6-11C range. Alles daaronder gebruik ik Spatzwear Roadman 2 sowieso, die kun je eigenlijk tot 10C wel gebruiken maar eigenlijk vind ik ze dan net te warm.

Iemand hier ervaring met de winter kleding van MAAP? Ben in de markt voor een nieuwe winter kit maar ze hebben behoorlijk wat keuzes. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Laatst online: 06:56
Ik heb de Maap Force Pro Winter LS. Gebruikt voor ritten tussen 4-10C (daarboven wordt het te warm, nog niet getest bij koudere ritten). Prima jersey i.c.m. ondershirt, echter is het geen winddichte jersey. Ik heb zelf maat S bij 1.83 en 64kg, zit goed doch iets te kort, maar met goed lange mouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:48
Wat die dhb overschoenen betreft: je moet daarvan die zwaardere variant pakken voor extreem weer. Die is echt super: waterdicht en niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Koenbr schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:00:
Ik heb de Maap Force Pro Winter LS. Gebruikt voor ritten tussen 4-10C (daarboven wordt het te warm, nog niet getest bij koudere ritten). Prima jersey i.c.m. ondershirt, echter is het geen winddichte jersey. Ik heb zelf maat S bij 1.83 en 64kg, zit goed doch iets te kort, maar met goed lange mouwen.
Ik heb die ook maar besteld icm team evo bibtight. Ik heb ook een prime vest dus ik kan die prima combineren om hem deels winddicht te maken. Ben benieuwd.

Die strava acties zijn altijd wel leuk om te gebruiken, gewoon losse bestellingen :)

Ik wil die Thermal Base Layer LS Tee ook nog wel proberen. Moet ook nog steeds wat goede sokken hebben die net even wat dikker zijn voor de tussen + winter tijd. Maar nog niet helemaal de perfecte sok gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:31:
[...]
Moet ook nog steeds wat goede sokken hebben die net even wat dikker zijn voor de tussen + winter tijd. Maar nog niet helemaal de perfecte sok gevonden.
Voor de echte koude dagen heb ik (de voorloper van) deze sokken:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0421/0589/7109/products/WP-ECW-Mid-Black_908cad55-e504-4b92-b313-4f9cffe29f80_1024x1024@2x.jpg

Echt helemaal perfect vind ik ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:31:
[...]

Ik heb die ook maar besteld icm team evo bibtight. Ik heb ook een prime vest dus ik kan die prima combineren om hem deels winddicht te maken. Ben benieuwd.

Die strava acties zijn altijd wel leuk om te gebruiken, gewoon losse bestellingen :)

Ik wil die Thermal Base Layer LS Tee ook nog wel proberen. Moet ook nog steeds wat goede sokken hebben die net even wat dikker zijn voor de tussen + winter tijd. Maar nog niet helemaal de perfecte sok gevonden.
Ik heb die merino sokken van futurum. Zitten heel lekker. 15 euro geloof ik.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:56:
[...]

Voor de echte koude dagen heb ik (de voorloper van) deze sokken:

[Afbeelding]

Echt helemaal perfect vind ik ze!
Ja maar die zijn ook 5 tientjes per stuk, dat is wel weer het andere eind van het spectrum natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld zomer sokken van nologo, perfect, naadloos en zitten heerlijk. Zoiets zoek ik maar van voor de winter, weinig poespas, geen voelbare naden en warm en goede kwaliteit. De overschoenen doen de rest
Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 01:17:
[...]

Ik heb die merino sokken van futurum. Zitten heel lekker. 15 euro geloof ik.
Klopt, die heb ik ook. 4 seasons , die zijn redelijk maar nog niet helemaal geweldig. Wel prima prijs zeker in 5 pack.
Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste