Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 26 ... 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Mistraller schreef op donderdag 4 november 2021 @ 01:17:
[...]

Ik heb die merino sokken van futurum. Zitten heel lekker. 15 euro geloof ik.
Zitten erg lekker, maar enorm warm zijn ze ook weer niet.

Ik heb ook een setje Gribgrab Merino winter sokken, die zijn nog wel wat warmer. Ook soort van extra dik bij de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 23:59
rolandos582 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:12:
[...]

Klopt, die heb ik ook. 4 seasons , die zijn redelijk maar nog niet helemaal geweldig. Wel prima prijs zeker in 5 pack.
Dan vraag ik me wel welke perfectie je zoekt... :P Als je dikkere pakt dan knelt je schoen?
Ik weet wel dat er qua wandelen een heel scala aan soksystemen te vinden is, maar dat is dan ook wel een veel serieuzere voet-aangelegenheid. Met fietsen zijn je voeten veel statischer, een fietsschoen flext amper.
Als ik die merino ooit te koud zou vinden, dan trek ik er wel een zomersok onder aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/...nl929132375&currentPage=1

Vind ze heel fijn, voor mij warm genoeg. Soepeler dan een paar van dhb die ik ooit kocht. Daar zit nauwelijks stretch in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
Sockeloen heeft hele dikke Merino (mix) sokken met speciale stukken badstof enzo. Die zijn echt toasty.

https://www.sockeloen.nl/nl/merino-fietssok.html

Die doe je echt pas onder 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 15:13

Galois

1811 - 1832

Ik heb lange vingers in verhouding tot de omtrek van mijn hand. Dit is van belang voor winterhandschoenen.
Mijn handomtrek is 23 cm en dan zou ik van Castelli volgens de maattabel maat L moeten passen. Maar dat lukt nooit niet met de lengte van mijn vingers. XL past dan net, maar mijn vingers zitten echt wel 'strak'. XXL zit dan beter wat betreft mijn vingers, maar lubbert aan alle kanten.

Dezelfde ervaring heb ik met Craft handschoenen.

Iemand een tip voor een merk dit met mijn kennelijk rare verhouding omtrek/lengte beter zouden passen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
BreadFan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:50:
Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/...nl929132375&currentPage=1

Vind ze heel fijn, voor mij warm genoeg. Soepeler dan een paar van dhb die ik ooit kocht. Daar zit nauwelijks stretch in.
Die heb ik idd ook, ook fijn deze. Bij mij helpt alleen niks écht goed bij lange ritten... mijn bloedvaten naar handen en voeten gaan gewoon dicht bij kou :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Galois schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:57:
Ik heb lange vingers in verhouding tot de omtrek van mijn hand. Dit is van belang voor winterhandschoenen.
Mijn handomtrek is 23 cm en dan zou ik van Castelli volgens de maattabel maat L moeten passen. Maar dat lukt nooit niet met de lengte van mijn vingers. XL past dan net, maar mijn vingers zitten echt wel 'strak'. XXL zit dan beter wat betreft mijn vingers, maar lubbert aan alle kanten.

Dezelfde ervaring heb ik met Craft handschoenen.

Iemand een tip voor een merk dit met mijn kennelijk rare verhouding omtrek/lengte beter zouden passen?
Zonder meteen een merk te noemen zou je ook kunnen experimenteren met een liner handschoen onder de buitenhandschoen. Dit vult je handschoen natuurlijk een beetje. Zelf heb ik ook grote handen (maar dan ook qua verhouding denk ik, handomtrek 24cm / vingertop - pols (1e huidplooi) 23cm) en ik rij met de Gripgrab ride winter (in de grootste maat). wat ook helpt wellicht is een handschoen kiezen die doorloopt/aansluit op de pols (zoals die ik heb). Dit verlengt je handschoen nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Mijn omtrek is 23cm en lengte vingertop tot pols is ook 23cm rauw gemeten en ik rijd met van alles wel, ik heb nu Assos Spring/Fall Liner Gloves Fietshandschoenen en die zitten heerlijk voor dit weer, voor dikke winterhandschoenen wil je juist niet dat ze heel strak zitten toch? Zodat ze kunnen ademen + liner eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

BreadFan schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:56:
[...]

Zonder meteen een merk te noemen zou je ook kunnen experimenteren met een liner handschoen onder de buitenhandschoen. Dit vult je handschoen natuurlijk een beetje. Zelf heb ik ook grote handen (maar dan ook qua verhouding denk ik, handomtrek 24cm / vingertop - pols (1e huidplooi) 23cm) en ik rij met de Gripgrab ride winter (in de grootste maat). wat ook helpt wellicht is een handschoen kiezen die doorloopt/aansluit op de pols (zoals die ik heb). Dit verlengt je handschoen nog wat.
Grappig... Mijn handomtrek is dus 23 cm en vingertop-pols is 21 cm. Heb ik dan extreem lange vingers en kleine palm? :)
Mijn middelvinger is 10 cm (gemeten vanaf tussen middelvinger en vinger ernaast tot top (dus niet het bot, vanaf de knokkel)).

Ben benieuwd hoe lang deze dan bij jullie is?
@rolandos582, ze hoeven idd niet heel strak te zitten, maar 'flubberen' is ook weer het andere uiterste. Ik heb de Craft Shelter in XL en die zitten goed om mijn vingers, maar flubberen echt om mijn handpalm. Ik fiets daar wel altijd mee, maar eigenlijk bij gebrek aan beter.

Ik zou ook 10 paren kunnen bestellen, allemaal passen en er 9 terug kunnen sturen... Maar goed, ik probeer het eerst maar met de ervaringen hier. Ben benieuwd naar jullie vingerlengte dan :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
[...]

Grappig... Mijn handomtrek is dus 23 cm en vingertop-pols is 21 cm. Heb ik dan extreem lange vingers en kleine palm? :)
Mijn middelvinger is 10 cm (gemeten vanaf tussen middelvinger en vinger ernaast tot top (dus niet het bot, vanaf de knokkel)).

@rolandos582, ze hoeven idd niet heel strak te zitten, maar 'flubberen' is ook weer het andere uiterste. Ik heb de Craft Shelter in XL en die zitten goed om mijn vingers, maar flubberen echt om mijn handpalm. Ik fiets daar wel altijd mee, maar eigenlijk bij gebrek aan beter.

Ik zou ook 10 paren kunnen bestellen, allemaal passen en er 9 terug kunnen sturen... Maar goed, ik probeer het eerst maar met de ervaringen hier. Ben benieuwd naar jullie vingerlengte dan :)
Ja mijn vinger is ook 10-11cm, middelvinger that is. Tot zeg maar het punt waar je vinger ophoud. Voor welke temperatuur zoek je precies handschoenen? Passen is natuurlijk wel het meest makkelijk, gewoon bij een lokale zaak die wat merken heeft. Dat doe ik uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

rolandos582 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:18:
[...]

Ja mijn vinger is ook 10-11cm, middelvinger that is. Tot zeg maar het punt waar je vinger ophoud. Voor welke temperatuur zoek je precies handschoenen? Passen is natuurlijk wel het meest makkelijk, gewoon bij een lokale zaak die wat merken heeft. Dat doe ik uiteindelijk ook.
Welke maat heb je van die Assos waar je het over had dan?

Ik ben inderdaad bij 2 LBS geweest en ze hebben dan niet de handschoenen die ik graag wil. Ik ben nu op zoek naar de Perfetto ROS handschoenen, die lijken mij wel erg goed en het liefst zou ik ze lokaal willen kopen (en passen), maar helaas zijn deze niet in mijn buurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:53:
[...]

Welke maat heb je van die Assos waar je het over had dan?

Ik ben inderdaad bij 2 LBS geweest en ze hebben dan niet de handschoenen die ik graag wil. Ik ben nu op zoek naar de Perfetto ROS handschoenen, die lijken mij wel erg goed en het liefst zou ik ze lokaal willen kopen (en passen), maar helaas zijn deze niet in mijn buurt...
Maat: II heb ik die, https://www.assos.com/gb/...l-liner-gloves-95360.html
Dat komt qua maat tabel wel aardig overheen

https://maap.cc/eu/products/winter-glove-black of https://maap.cc/eu/products/deep-winter-neo-glove-black lijkt me ook interessant, ben erg tevreden over MAAP. XL = omtrek, 23 - 24.5 met lengte 21 - 22

Deze zijn ook het noemen waard : https://www.spatzwear.com...oz?variant=33016671535188

Erg tevreden over de Spatzwear producten :)

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 08-11-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Galois schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
[...]

10,5 hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:22
Always knew size does matter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heeft er iemand een tip voor een muts onder mijn helm. Mijn oren worden wat koud dus die ook grasg bedekt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
TrailBlazer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:40:
Heeft er iemand een tip voor een muts onder mijn helm. Mijn oren worden wat koud dus die ook grasg bedekt.
https://www.futurumshop.n...s-helmet-hat-merino.phtml

Ik heb deze net binnen gekregen. Nog niet geprobeerd maar hij past om mijn grote hoofd met veel haar en de stof voelt prettig en dik genoeg. Maar ook weer niet zo dik dat dat je al gaat zweten als je hem op zet

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 21:20
Ik gebruik altijd een buff, heb ook eens een muts geprobeerd maar zat onprettig onder de helm. Een buff is ook nog eens multifunctioneel.

• 418O2
GerbenBK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik altijd een buff, heb ook eens een muts geprobeerd maar zat onprettig onder de helm. Een buff is ook nog eens multifunctioneel.
Die zijn vaak niet zo dik toch? Ik gebruik die ook hoor, maar voor de echte kou heb ik toch maar die muts gehaald. De buff kan er naast alsnog wel voor je nek/kin (afhankelijk van de kou)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:53:
[...]

Die zijn vaak niet zo dik toch? Ik gebruik die ook hoor, maar voor de echte kou heb ik toch maar die muts gehaald. De buff kan er naast alsnog wel voor je nek/kin (afhankelijk van de kou)
Ik heb een buff liggen half fleece half normaal ga daar wel eens mee rotzooien.

• 418O2
TrailBlazer schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:17:
[...]

Ik heb een buff liggen half fleece half normaal ga daar wel eens mee rotzooien.
Ah, dat klinkt inderdaad wel comfortabel. Ik heb er 2 (gratis gekregen, verklaart het wel) wat gewoon dunne stof is. Dat gaat niet helpen als het koud wordt

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 11-11-2021 09:19 ]

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 21:20
418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:53:
[...]

Heb er ook mee in de vrieskou gereden en voor mij is het voldoende. Je hebt inderdaad ook dikkere (merino) versies. Maar bij kou heb ik altijd het meest last van vingers en voeten.

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 11-11-2021 10:20 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 21:30
Zoiets?: https://www.gripgrab.com/.../skull-cap?sort_by=manual

• rolandos582

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-05 09:18
Ik heb deze voor onder mijn helm. Zit fijn onder de helm.

https://www.mantel.com/gripgrab-skull-cap-windster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Die heb ik ook maar dan zonder het woord Gripgrab. Geen idee waar mijn vrouw hem gekocht had, maar het zat in een sinterklaassurprise ooit dus zoveel heeft ie zeker niet gekost ;)

Dit in combi met een buff (half fleece, half dunne stof) en je houdt het ook onder nul wel eventjes uit. (Qua hoofd dan, vingers en tenen moeten op de warme douche wachten)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
Neem er een met Windstopper. Ideaal. Sun en winddicht. Lekker warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alco123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 19:16
Weet iemand een lekkere fietsbroek voor nu in de ochtend tussen de 5a10 graden met een dunne zeem ??
Ik heb kort geleden een broek gekocht maar deze is net te dun, en had een dik zeem :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Alco123 op 14-11-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Alco123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:28:
Weet iemand een lekkere fietsbroek voor nu in de ochtend tussen de 5a10 graden met een dunne zeem ??
Ik heb kort geleden een broek gekocht maar deze is net te dun, en had een dik zeem :-(
Ik ben wel blij met mijn castelli sorpasso ros... maar een "dik" zeem....het ligt ook aan het materiaal.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Toevallig vrijdag voor het eerst weer gefietst met muts op. (oren eronder)
En wat me opviel: het windgeruis was veel harder naar mijn idee. Alsof er meer wind langs de helmriempjes gierde.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Alco123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:28:
Deze broek van Q36.5 bevalt me prima en voldoet aan jouw eisen.

Is regelmatig bij Futurum in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
La1974 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:39:
[...]

Deze broek van Q36.5 bevalt me prima en voldoet aan jouw eisen.

Is regelmatig bij Futurum in de aanbieding.
Daar rijd je toch niet mee met 5 graden? Of bedoel je de lange variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
rolandos582 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:01:
[...]

Een collega van mij kwam vrijdag in z'n korte wielerbroekje naar het werk. Het kan wel dus. Ik zou het niet doen, al was het maar, omdat het verschrikkelijk slecht is voor je knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
rolandos582 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:01:
[...]

Met beenstukken eronder prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:03

McMiGHtY

- burp -

hoi1234 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:14:
[...]

Een collega van mij kwam vrijdag in z'n korte wielerbroekje naar het werk. Het kan wel dus. Ik zou het niet doen, al was het maar, omdat het verschrikkelijk slecht is voor je knieën.
Ja..je kan ook met 80 door een woonwijk knallen..het kan maar of je het zou moeten willen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:50
hoi1234 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:14:
[...]

Ach hier op het werk rijdt er ook zo eentje rond en die doet het ook al jaren (en kan vies hard fietsen, maar dat terzijde) denk dat de ene persoon het ook beter kan hebben dan de andere...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
scraemus schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:43:
[...]

Ach hier op het werk rijdt er ook zo eentje rond en die doet het ook al jaren (en kan vies hard fietsen, maar dat terzijde) denk dat de ene persoon het ook beter kan hebben dan de andere...
Tsja of je hebt het gewoon niet. Als je alleen maar korte kleding hebt, dan heb je ook maar 1 keuze. Nu ik zoveel kleding en opties heb, kun je dus ook veel makkelijker inspelen op het weer. 8 graden kan ik ook wel doen met korte broek + beenstukken maar dan rijd ik comfortabeler met een langere broek. Zeker in combinatie met vies nat weer + wind. Voor ieder zijn ding uiteraard maar korte broek zonder beenstukken onder de 10C is gewoon niet aan te raden. Slecht voor je knieën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
rolandos582 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:46:
[...]

Tsja of je hebt het gewoon niet. Als je alleen maar korte kleding hebt, dan heb je ook maar 1 keuze. Nu ik zoveel kleding en opties heb, kun je dus ook veel makkelijker inspelen op het weer. 8 graden kan ik ook wel doen met korte broek + beenstukken maar dan rijd ik comfortabeler met een langere broek. Zeker in combinatie met vies nat weer + wind. Voor ieder zijn ding uiteraard maar korte broek zonder beenstukken onder de 10C is gewoon niet aan te raden. Slecht voor je knieën
Ja inderdaad, ieder zijn ding.

Ik doe al bij 15-16 graden kniestukken aan en lange broek bij 13. Wellicht ben ik een koukleum, maar om nou de gevoelige gewrichten en pezen van de knieën bloot te laten die het meeste belast worden lijkt me niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb het gauw warm, maar ik zat zondag op de MTB met lang/lang en twee baselayers. En ik heb het niet warm gehad

Er waren twee maten mee die beide een korte broek aan hadden... Het is echt persoonlijk en je moet gewoon uitvissen wat je wanneer zelf nodig hebt. En temperatuur alleen zegt ook niks natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:33
Ik heb het snel warm. Voor mij zijn daarom kniestukken wel een uitkomst. Knieën wel beschermd, maar wel extra mogelijkheid om warmte af te voeren.

Maar zoals gezegd is kleding heel persoonlijk. Daar bestaan hooguit wat richtlijnen voor (bijvoorbeeld korte broek vanaf 15 graden), maar meer dan dat is het ook niet. En temperatuur, gevoelstemperatuur, vochtigheid enz hebben ook allemaal invloed op wat prettige kleding is voor dat moment.

Kortom, je moet het zelf ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb nu verschillende lange gekocht, dus voor elk weertype kan ik de juiste kiezen. Kort met beenstukken vind ik meer iets voor twijfelweer; of voor woonwerk waarbij het overdag opwarmt zodat je met kort naar huis kunt.
Ik heb het liever ook iets te warm dan iets te koud. Je kan altijd je jersey nog een beetje opengooien om af te koelen. Temperatuur zegt daarnaast weinig, wind en luchtvochtigheid zijn minstens zo belangrijk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 28-04 12:34
Heeft er hier iemand tips voor kniestukken / beenstukken, die fijn blijven zitten en niet knellen etc.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Strider schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:14:
Heeft er hier iemand tips voor kniestukken / beenstukken, die fijn blijven zitten en niet knellen etc.
Is erg afhankelijk van je bouw welke je moet hebben. Ik heb zelf een setje pearl izumi van een paar euro via cycle wear, die zitten mij prima en zijn goed te doen als k/k te koud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack

deze was gister in de aanbieding. Ik wou een hogere kwaliteit jas dan wat ik had (heb 2 "standaard" stoffen lange jassen, niet wind- of waterdicht), het is deze geworden. Als hij bevalt neem ik de convertible versie ook (afritsbare mouwen), want het concept lijkt me goed. Reviews zijn ook goed. De MAAP die ze net iets waterdichter vinden is 330 euro standaard, dat is me wat te gek. En als ik regen tegenkom is dat een klein buitje; anders ga ik de deur namelijk niet eens uit

https://cyclingreview.nl/...w-winterjassen-test-2020/

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 17-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04

Fisico

by Fabian

@418O2 ik heb een Perfettovest gekocht dit najaar en daar rij ik tot op heden elke zaterdagochtend mee. Wel in combinatie met een normaal wielrenshirt en een ondershirt en armstukken, maar dat bevalt mij echt heel goed. Iets meer mogelijkheden om te ventileren op die manier dan een jack. Wat fijn is als een de rit nogal zwart / wit is qua inspanning. Mocht de zon doorbreken en het ineens toch warmer worden dan zijn laagjes echt ideaal. Misschien wel een goed alternatief voor een jack met afritsmouwen.

Ik kijk ook met een schuin oog naar zo'n Alpha ROS, maar als er echt regen is dan blijf ik mooi binnen of ga ik hardlopen ipv fietsen. Het voordeel van regenkleding hebben is dat ik ook niet in de verleiding kom om toch te gaan ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
@Fisico als het echt hard regent blijf ik ook thuis hoor, maar om een klein buitje wil ik (helemaal op de MTB) wel gewoon kunnen gaan eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb dit jack gekozen https://www.mantel.com/rogelli-essential-jacket-fietsjack en dat bevalt me heel goed eigenlijk. Winddicht, en door de luchtdoorlatende stukken op de rug en achterpand van de mouw, toch ventilerend. => Daardoor natuurlijk niet waterdicht, maar bij miezer of mist is het prima. En prijs was prettig. (Qua pasvorm uiteindelijk bij M uitgekomen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 17-11-2021 15:58 ]

---------------

• 418O2
418O2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:46:
https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack

deze was gister in de aanbieding. Ik wou een hogere kwaliteit jas dan wat ik had (heb 2 "standaard" stoffen lange jassen, niet wind- of waterdicht), het is deze geworden. Als hij bevalt neem ik de convertible versie ook (afritsbare mouwen), want het concept lijkt me goed. Reviews zijn ook goed. De MAAP die ze net iets waterdichter vinden is 330 euro standaard, dat is me wat te gek. En als ik regen tegenkom is dat een klein buitje; anders ga ik de deur namelijk niet eens uit

https://cyclingreview.nl/...w-winterjassen-test-2020/
De 3xl is te krap rond mijn borst/schouders, die gaat dus terug. Kan ik weer verder zoeken

https://www.mantel.com/sportful-tempo in het oranje
https://www.mantel.com/sp...-bibtight-2021-fietsbroek

Wordt mijn goede wintersetje nu. Denk dat sportful iets beter bij mijn figuur past (rond is ook een figuur)

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 18-11-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Helmen vallen hier ook onder toch?

Mijn helm (een Giro Savant MIPS) is inmiddels 5 jaar oud en aangezien het 'strak maak dingetje' wat aan het begeven is, ben ik op zoek naar een andere helm.

Ik ben tevreden over de Savant, maar die lijkt niet meer leverbaar te zijn. Een helm als de Aether, Helios of Synthe vind ik wat aan de hoge kant geprijst.

De Savant (slechte leverbaar lijkt het), Cinder, Syntax, ... lijken erg op elkaar allemaal en hebben een mooiere prijs.

Wat ik uit de specs vooral haal is dat het lastig lijkt te zijn om een lichte helm die goed ventileert en stevig is te maken en dat daarom de prijs hoog is van deze helmen die dat kunnen. Dat mijn helm 50 gram zwaarder is, maakt mij niet zoveel uit en mijn Savant ventileerde goed, dus prima lijkt mij...

Ik wil perse een Giro (dat merk staat mij goed ;)) een witte helm (mijn fiets is zwart en wit op mijn hoofd staat mij gewoon erg goed ;)). En MIPS.

Iemand een goede tip of echte grote verschillen tussen de twee groepen die ik noemde (de dure en de goedkopere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33
Galois schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:43:

Mijn helm (een Giro Savant MIPS) is inmiddels 5 jaar oud en aangezien het 'strak maak dingetje' wat aan het begeven is, ben ik op zoek naar een andere helm.

Ik ben tevreden over de Savant, maar die lijkt niet meer leverbaar te zijn. Een helm als de Aether, Helios of Synthe vind ik wat aan de hoge kant geprijst.

De Savant (slechte leverbaar lijkt het), Cinder, Syntax, ... lijken erg op elkaar allemaal en hebben een mooiere prijs.

Wat ik uit de specs vooral haal is dat het lastig lijkt te zijn om een lichte helm die goed ventileert en stevig is te maken en dat daarom de prijs hoog is van deze helmen die dat kunnen. Dat mijn helm 50 gram zwaarder is, maakt mij niet zoveel uit en mijn Savant ventileerde goed, dus prima lijkt mij...

Ik wil perse een Giro (dat merk staat mij goed ;)) een witte helm (mijn fiets is zwart en wit op mijn hoofd staat mij gewoon erg goed ;)). En MIPS.

Iemand een goede tip of echte grote verschillen tussen de twee groepen die ik noemde (de dure en de goedkopere)?
Ga sowieso passen. Ook binnen een merk zit er verschil in de pasvorm lijkt me. Misschien staat een ander merk je dan ook nog wel en ben je niet beperkt tot Giro helmen ;)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MaSw85 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:13:
[...]

Ga sowieso passen. Ook binnen een merk zit er verschil in de pasvorm lijkt me. Misschien staat een ander merk je dan ook nog wel en ben je niet beperkt tot Giro helmen ;)
Helaas is dat niet mogelijk... De twee winkels die ik hier in de buurt heb, hebben geen helmen die ik graag zou willen. En om nou 10 helmen te bestellen en er 9 terug te sturen, vind ik niet kunnen. Dus passen zou inderdaad ideaal zijn (en een verkoper met veel kennis van helmen), maar helaas lukt dat niet zonder er veel moeite voor te moeten doen.

Mijn vorige twee helmen (Giro) heb ik overigens ook via internet besteld en bevielen prima. Dus ik geloof het wel dat Giro maat M mij goed past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:07
@Galois Cinder is een prima helm als je het mij vraagt, heb deze ook gehad enkele jaren.

Mijn tip: koop zoiets (online) waar crash replacement mogelijk is. O.a. Giro heeft dat met verschillende (online)shops.

Mijn Cinder is reeds retour (ongeval) en heeft plaats mogen maken voor een Synthe (wilde upgraden na Aether maar was helaas niet verkrijgbaar hartje zomer...), en die bevalt ook meer dan prima. Op verschillende fronten nèt wat prettiger zelfs... (uiteraard ook een klasse duurder).

In de basis zal je bij een (Giro) MIPS helm geen miskoop doen, en als je weet dat Giro goed valt... kopen! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RR46 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:34:
@Galois Cinder is een prima helm als je het mij vraagt, heb deze ook gehad enkele jaren.

Mijn tip: koop zoiets (online) waar crash replacement mogelijk is. O.a. Giro heeft dat met verschillende (online)shops.

Mijn Cinder is reeds retour (ongeval) en heeft plaats mogen maken voor een Synthe (wilde upgraden na Aether maar was helaas niet verkrijgbaar hartje zomer...), en die bevalt ook meer dan prima. Op verschillende fronten nèt wat prettiger zelfs... (uiteraard ook een klasse duurder).

In de basis zal je bij een (Giro) MIPS helm geen miskoop doen, en als je weet dat Giro goed valt... kopen! ;-)
Als de Cinder goed beviel, waarom ben je dan toch voor de Synthe gegaan? (die bijna 2x zo duur is)
Is de ervaring 'net wat prettiger' de gebruikerservaring die je hebt of was dat de wens voor aanschaf (dat je dus een 'net wat prettigerdere' helm wilde).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:07
Beide, naar gelang de beschikbaarheid op dat moment ;-)

Het moest ook een Giro helm zijn, in de maat M, wilde deze snel hebben, liefst een neutrale kleur en ik was afhankelijk van 1 shop (ivm crash replacement). Dus heeeul veel keuze was er niet...

Al met al, achteraf erg blij mee. Zit net wat fijner, lichter... je kent het wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-05 22:08
Galois schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:43:

Ik zie bij futurum de savant staan voor net geen 70 euro (maten M en L) en bij Rose voor minder dan 75 (alle maten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Swedish_Chef schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:16:
[...]

Ik zie bij futurum de savant staan voor net geen 70 euro (maten M en L) en bij Rose voor minder dan 75 (alle maten)
Die is en zonder MIPS en niet wit… :)
(en bij Rose heb je 10€ verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Galois schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:26:
[...]

Die is en zonder MIPS en niet wit… :)
(en bij Rose heb je 10€ verzendkosten)
Echte mannen halen de bestelling even op in de winkel. Voor mij geen eens heel ver... Ongeveer 120km.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
hoi1234 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:44:
[...]

Echte mannen halen de bestelling even op in de winkel. Voor mij geen eens heel ver... Ongeveer 120km.
Jaaa ja... Belde jij nou 0900 papa als je lek reed en ga je nu mensen vertellen wanneer ze een echte man zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
418O2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:57:
[...]

Jaaa ja... Belde jij nou 0900 papa als je lek reed en ga je nu mensen vertellen wanneer ze een echte man zijn?
Heb ik nog nooit gedaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-05 22:19
Met de 'kortingen' rondom black friday maar wat ingeslagen. Klein grut, maar stond wel al even op de verlanglijst.

Via 12gobiking een setje castelli ros winterhandschoenen voor 50 euro. Cyclewear zijn ze nog iets goedkoper maar niet met verzending.

De reviews zijn lovend. Cyclingweekly geeft ze 5 sterren en Cyclingnews ook.

Daarnaast via sockeloen 3 setjes aerosokken gekocht :) Ze zijn onesize maar mijn maatje 42-45 heeft moeite erin te raken. Dus nog even spannend hoe die gaan bevallen tijdens het fietsen :) Helpt vast voor geen meter maar het ziet er dan toch snel uit :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-04 00:28
Is er een markt voor tweedehands wielrenkleding? Ik heb een LeCol 4seasons jacket waar ik niet echt tevreden over ben. helemaal nu ik toch maar een Futurum 4seasons jacket heb aangeschaft.

Op marktplaats vind ik niet zoveel gebruikte kleding. Opzich wel zonde, want ik weet dat ik die LeCol nooit meer aan doe, terwijl 'ie niet vaak is gedragen... :F

@DetailingBySmotske

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:54

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Heb Le Col hier wel vaker voorbij zien komen en word vaak als prettig ervaren maar wel vrij krapjes volgens mij? zou hem eerst hier aanbieden en dan kun je altijd nog verder kijken natuurlijk.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Galois schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:12:
[...]

Als de Cinder goed beviel, waarom ben je dan toch voor de Synthe gegaan? (die bijna 2x zo duur is)
Is de ervaring 'net wat prettiger' de gebruikerservaring die je hebt of was dat de wens voor aanschaf (dat je dus een 'net wat prettigerdere' helm wilde).
Hier zowel een Cinder als een Aether in huis. De Cinder vind ik een prima helm, maar de Aether is nog een stuk "prettigerder". Ik heb deze laatste trouwens aangeschaft nadat ik tijden gerevalideerd heb na een ongeval; het extra stukje veiligheid gaf de doorslag. Beide gebruiken een ander MIPS systeem, die van de Cinder is net wat minder fijn, daar blijft soms haar aan haken. Met name met langer haar kan je daar last van hebben (is mij verteld :+ ).

Pasvorm is redelijk vergelijkbaar, de Aether is zoals je zal verwachten op alle vlakken wel wat luxer afgewerkt. Ik zou nu niet meer teruggaan, maar de Cinder is wat mij betreft een prima helm.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 25-11-2021 17:44 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04

Fisico

by Fabian

Smotske schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:58:
Is er een markt voor tweedehands wielrenkleding?
Vinted hoorde ik laatste van een clubgenote als tip.
Stufferdt schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:47:
Daarnaast via sockeloen 3 setjes aerosokken gekocht :) Ze zijn onesize maar mijn maatje 42-45 heeft moeite erin te raken. Dus nog even spannend hoe die gaan bevallen tijdens het fietsen :) Helpt vast voor geen meter maar het ziet er dan toch snel uit :+
Look pro, go slow. Dat is ons club motto toch? :+

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• hoi1234
Is er een markt voor tweedehands wielrenkleding? Ik heb een LeCol 4seasons jacket waar ik niet echt tevreden over ben. helemaal nu ik toch maar een Futurum 4seasons jacket heb aangeschaft.

Op marktplaats vind ik niet zoveel gebruikte kleding. Opzich wel zonde, want ik weet dat ik die LeCol nooit meer aan doe, terwijl 'ie niet vaak is gedragen... :F
Je kunt het nog altijd weggeven. Het zou ook niet direct m'n eerste ingeving zijn om op marktplaats te kijken als ik kleding nodig heb. Dat komt deels door de slechte zoekmogelijkheden, maar ook wel doordat het gedragen kleding blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Stufferdt schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:47:
Met de 'kortingen' rondom black friday maar wat ingeslagen. Klein grut, maar stond wel al even op de verlanglijst.

Via 12gobiking een setje castelli ros winterhandschoenen voor 50 euro. Cyclewear zijn ze nog iets goedkoper maar niet met verzending.

De reviews zijn lovend. Cyclingweekly geeft ze 5 sterren en Cyclingnews ook.

Die Perfetto handschoenen heb ik twee weken geleden gehaald bij Cyclewear (51 euro) en ze bevallen erg, erg, erg goed! Top handschoenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Ik heb al eens een facebook groep voorbij zien komen, maar ik raak eigenlijk altijd al het spul wat ik niet meer nodig heb wel kwijt op marktplaats. Ik zet er altijd mijn maten bij en hoe ik het vond zitten, dat geeft al een aardige indicatie voor de koper. Heb nu alleen nog een overtollig zomersetje maar dat verkoopt nu natuurlijk niet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:05
Iemand die toevallig al eens custom chinese fietskledingsetjes heeft laten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 19:22
CedricD schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:36:
Iemand die toevallig al eens custom chinese fietskledingsetjes heeft laten maken?
ja
nogeeninlog in "Het grote fietskleding topic"

Na daadwerkelijk het shirt te hebben gedragen op fietstochten moet ik wel melden dat de pasvorm slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Branie1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:45
Iemand misschien een futurum code over? Graag een pb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ben erg tevreden met mijn Perfetto longsleeves. Ik heb er 3 en kijk soms hier en daar naar een leuke aanbieding voor een vierde. De nieuwe modellen met een printje, vind ik wel mooi, dus was ik daar zojuist naar aan het googlen. Bij triatlonaccessoires.nl hebben ze 'm, maar wel erg duur hoor... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9bBPanQDwxPu0uPORmANzmceS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/by4EaVJg6m4bM2SPb5dqHpHD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 16:31

Sherlock

No Shit

Galois schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:46:
Ik ben erg tevreden met mijn Perfetto longsleeves. Ik heb er 3 en kijk soms hier en daar naar een leuke aanbieding voor een vierde. De nieuwe modellen met een printje, vind ik wel mooi, dus was ik daar zojuist naar aan het googlen. Bij triatlonaccessoires.nl hebben ze 'm, maar wel erg duur hoor... :)

[Afbeelding]
Haha, wel €3.000 voordeel!!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[Afbeelding]
Tja, dat krijg je als je niet een standaard printje wilt :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

[Afbeelding]
Er zitten reflecterende pixeldiamanten in. Dan krijg je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:03

McMiGHtY

- burp -

Prijs is hier normaal.. kweetnie welke Abu Dhabi triathlon website jullie kijken...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik zou het wel doen, kan je van die korting er mooi nog een fiets bij kopen.

N+1

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 07-03 09:45
Heeft iemand hier toevallig ervaring met onderkleding van DHB en dan specifiek shirts? Ik ken eigenlijk alleen mijn Castelli maat, maar zie dat de verhoudingen tussen beide sizing charts behoorlijk verschillen. Kan ik gewoon mijn normale kledingmaat bestellen?

Returns bij Wiggle zijn niet gratis dus beter safe then sorry..

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 09-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Hoiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:05:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met onderkleding van DHB en dan specifiek shirts? Ik ken eigenlijk alleen mijn Castelli maat, maar zie dat de verhoudingen tussen beide sizing charts behoorlijk verschillen. Kan ik gewoon mijn normale kledingmaat bestellen?

Laatste keer dat ik bij Wiggle bestelde was ik best wat kwijt aan retourkosten en je moet even opletten of er niet toevallig ook nog invoerkosten bijkomen omdat het vaak uit Engeland komt.

Waarom ben je overigens specifiek op zoek naar onderkleding van DHB? Kan de onderkleding van Futurumshop zelf aanraden, prima spul, goed van prijs (vaak ook in de aanbieding) en snel in huis. Er is momenteel ook best wat in de outlet.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 07-03 09:45
Stufferdt schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:11:
[...]

Laatste keer dat ik bij Wiggle bestelde was ik best wat kwijt aan retourkosten en je moet even opletten of er niet toevallig ook nog invoerkosten bijkomen omdat het vaak uit Engeland komt.

Waarom ben je overigens specifiek op zoek naar onderkleding van DHB? Kan de onderkleding van Futurumshop zelf aanraden, prima spul, goed van prijs (vaak ook in de aanbieding) en snel in huis. Er is momenteel ook best wat in de outlet.
Ik ben in de markt voor een winter ondershirt voor onder de Castelli perfetto ros jas voor temperaturen tussen 0 en 10C. Eigenlijk is de short sleeve craft die ik nu gebruik nog prima qua temp, maar wil eens ervaren of iets meer warmte fijner is tijdens de rit.

Ik kwam bij DHB uit omdat deze online als een van de betere uit de test kwam, plus dat de merino op een verantwoordelijke manier wordt gewonnen (dat is nogal een dingetje als je er in verdiept). Heb jij een suggestie voor een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Hoiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:20:
[...]

Ik ben in de markt voor een winter ondershirt voor onder de Castelli perfetto ros jas voor temperaturen tussen 0 en 10C. Eigenlijk is de short sleeve craft die ik nu gebruik nog prima qua temp, maar wil eens ervaren of iets meer warmte fijner is tijdens de rit.

Ik kwam bij DHB uit omdat deze online als een van de betere uit de test kwam, plus dat de merino op een verantwoordelijke manier wordt gewonnen (dat is nogal een dingetje als je er in verdiept). Heb jij een suggestie voor een alternatief?
Aah, op die manier. Ik heb zelf geen merino (op 1 paar wintersokken na), dus helaas geen ervaring mee.
Als verantwoord gewonnen een issue is, vrees ik inderdaad dat de keuze beperkt gaat zijn. Dan zou ik de gok gewoon wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 23:52
[...]

Ik draag als merino onderlaag mn icebreaker shirts die ik ook met skieen aan heb, dat is goed gewonnen merino. Zit ietsje losser dan het standaard thermo spul van craft ed, maar daar heb ik met m'n winterspullen eigenlijk weinig last van. Heel comfortabele shirts overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hoiz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:05:

Ik heb dit ondershirt: https://www.wiggle.nl/dhb...orte-mouwen?sku=100284229

In Medium, waar ik normaal vaak L draag. Ben lang (1.94) en dun (~76kg), en omdat ik graag heb dat een (onder-)shirt strak aansluit ben ik voor een M gegaan. Mouwlengte was omdat het een korte mouwen shirt betreft toch geen probleem.

Hij zit dus wat mij betreft zoals gewenst. Lengte van het shirt is niet heel erg lang, maar lang genoeg wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 21:53
rolandos582 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:31:
[...]

Ik heb die ook maar besteld icm team evo bibtight. Ik heb ook een prime vest dus ik kan die prima combineren om hem deels winddicht te maken. Ben benieuwd.

Die strava acties zijn altijd wel leuk om te gebruiken, gewoon losse bestellingen :)

Ik wil die Thermal Base Layer LS Tee ook nog wel proberen. Moet ook nog steeds wat goede sokken hebben die net even wat dikker zijn voor de tussen + winter tijd. Maar nog niet helemaal de perfecte sok gevonden.
Ik heb het prime jacket ontvangen, maar qua antislip-band zit het te losjes.

Wat zijn goede packable windstoppers (polartec of Gore-Tex infinium) welke getailleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Koenbr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:10:
[...]
Ik heb het prime jacket ontvangen, maar qua antislip-band zit het te losjes.

Wat zijn goede packable windstoppers (polartec of Gore-Tex infinium) welke getailleerd zijn?
Ah, wel de goede maat? Bij mij zit die perfect eigenlijk, helemaal in combinatie met prime vest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
rolandos582 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:31:
[...]

Ah, wel de goede maat? Bij mij zit die perfect eigenlijk, helemaal in combinatie met prime vest.
Yes, is dezelfde maat als al mijn overige tops van MAAP. Gek genoeg heb ik dit probleem niet mijn Outline vest (die zit prima) :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:38
[...]

Mijn ervaringen qua ondershirts: De technische van Craft zijn top voor duursporten, goede pasvorm en duurzaamheid en weinig stink. UA zijn qua vorm niet handig voor fietsers en stinken ook snel.
In merino-land heeft Woolpower heerlijke warme shirts van een fijne snit, zien er wel oubollig uit maar je hebt het bij vorst iig niet koud. Icebreaker wisselt erg voor mij, inderdaad snel wijd of kort, wel een "dagelijkser" gewicht. Quechua heeft prettig geprijsde merino, lang genoeg maar niet per se fietsspecifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alco123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 19:16
Ik ben op zoek naar mountainbike schoenen, maar ik kan ze eigenlijk nergens passen momenteel dus dan maar online zoeken.
Is dit iets
https://www.futurumshop.n...nbikeschoenen-zwart.phtml
Of wat zou er aangeraden worden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Alco123 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:56:
Ik ben op zoek naar mountainbike schoenen, maar ik kan ze eigenlijk nergens passen momenteel dus dan maar online zoeken.
Is dit iets
Bikeshoe4u is nog open. Schijnt een zeer goede fitting aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
Bikeshoe4u is aan te raden. Zelf drie keer met een schoen terug moeten gaan en altijd correct geholpen door Daan. Houdt wel rekening met de prijzen waarmee ze adverteren in hun webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Koenbr schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:18:
Bikeshoe4u is aan te raden. Zelf drie keer met een schoen terug moeten gaan en altijd correct geholpen door Daan. Houdt wel rekening met de prijzen waarmee ze adverteren in hun webshop.
Je kunt nog altijd de schoenen ergens anders kopen. Dan betaal je echter wel voor de metingen.

Ik heb trouwens eigenlijk liever goede schoenen voor een standaardprijs dan goedkope schoenen die misschien toch net niet optimaal passen of zelfs klachten gaan veroorzaken. Verkeerde schoenen kunnen echt je plezier bederven. Schoenen gaan lang mee en het is een stuk kleding waar je ook heel plezier aan beleeft.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33
Alco123 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:56:
Is dit iets
Ik heb de Shimano XC300. Prima schoen, ongeveer dezelfde prijs als je gelinkte schoen. FWIW: Ik heb maat 44, mijn voeten zijn ~26,5 cm. Op basis van je voetlengte kan je op de link invullen welke maat je nodig hebt.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-04 21:57
Hallo allemaal! Sinds deze week een racefiets in het bezit. Nu op zoek naar wat kleding om te kunnen starten. Ritjes van 1-1.5 uur zullen standaard worden, niet veel langer. Zal Max 2 keer per week fietsen, echt voor plezier. Ik ben een beginner. Schoenen en helm heb ik al gekocht.

Lange broek, thermo shirt en windjack lijken meest nodig. Ik heb forum hier gelezen en onderzoek gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer. Triban (decathlon) of toch een iets betere kwaliteit? Er zit qua kosten enorm veel verschil tussen alle opties.
Hoeft niet gelijk beste van het beste te zijn, maar wel iets wat langer dan 1 jaar meegaat. Kunnen jullie wellicht wat tips geven qua goede prijs kwaliteit? Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Luuk9 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:29:
Hallo allemaal! Sinds deze week een racefiets in het bezit. Nu op zoek naar wat kleding om te kunnen starten. Ritjes van 1-1.5 uur zullen standaard worden, niet veel langer. Zal Max 2 keer per week fietsen, echt voor plezier. Ik ben een beginner. Schoenen en helm heb ik al gekocht.

Lange broek, thermo shirt en windjack lijken meest nodig. Ik heb forum hier gelezen en onderzoek gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer. Triban (decathlon) of toch een iets betere kwaliteit? Er zit qua kosten enorm veel verschil tussen alle opties.
Hoeft niet gelijk beste van het beste te zijn, maar wel iets wat langer dan 1 jaar meegaat. Kunnen jullie wellicht wat tips geven qua goede prijs kwaliteit? Alvast bedankt allemaal!
Dit is eigenlijk een onmogelijke vraag. In principe gaat alle fietskleding die je bijvoorbeeld bij Futurumshop of Mantel langer dan een jaar mee. Het is echt afhankelijk van wat je er aan wil uitgeven, dat kunnen anderen niet voor je betalen.

Het beste kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Werkt echt prima.

Je vraag is al vele malen langskomen inclusief vele reacties. Zoek bijvoorbeeld op:
  • Decathlon
  • Castelli
  • Sportful
  • Vermarck
  • Futurum
  • Alle andere merken genoemd in dit forum (wordt al wel snel duurder) of die je kunt vinden bij Futurum of Mantel (of in de andere webshops genoemd in de openingspost van dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Eerste indruk: Q36.5 Adventure jack
https://www.futurumshop.n...ERlJeAkjSA-EaAozuEALw_wcB

Heb sinds vorige week dit jack gekocht nadat ik op zoek was naar een echt warm jack voor alles tussen het vriespunt en een graad of 5. En dan met name voor de rustigere dagen op de fiets, dus bij de duurritjes van een uur of 3 a 4.
Afgelopen weekend 2x 3 uur mee gereden en echt geen moment koud gehad. Wel het gevoel dat de vochtigheid weg kon, dus ik voelde niet echt bezweet aan toen ik thuis kwam. Erg blij mee tot zover.
Moet zeggen dat ik na mijn BIB van Q365 en dit jack toch wel echt een beetje fan begin te worden. Stof en materialen voelen echt goed aan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:34

Grin

Ride si sapis.

@Michaelg Bij dit merk is het doorgaans: you get what you pay for. Stervensduur maar de kwaliteit heeft mij nog niet in de steek gelaten. Mooi dat deze jou bevalt, ik zoek ook nog zoiets maar dan zonder de waterafstotende laag, zit te denken aan de Q36.5 Interval Termica Fietsjack. Ik heb de voorloper hiervan en dat is echt een geniaal ding, dus maar eens zoeken naar een goede aanbieding van dit jack. Want holy sh*t wat een geld...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 22:03
Luuk9 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:29:

Als je begint en korte stukjes doet is de (duurdere RCR en RC500) kleding van de Decathlon zeker goed genoeg. In de winter heb ik hun "Lange fietsbroek voor de winter RCR" en de "RC500" in combinatie met de RC500 "shield" shirt met ingebouwde windstopper en die zijn prima. Ik heb bijna al mijn kleding van de Decathlon en ik doe ritjes van 100-150km. Ik heb ook wel setjes van Vermarc, en je merkt wel verschil in kwaliteit, maar niet in verhouding met de kosten.(vind ik)

RCR is "racefit" en gaat niet met een eventueel buikje
RC500 is wat losser

[ Voor 4% gewijzigd door justinb81 op 21-12-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-04 21:57
justinb81 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:57:
[...]

Als je begint en korte stukjes doet is de (duurdere RCR en RC500) kleding van de Decathlon zeker goed genoeg. In de winter heb ik hun "Lange fietsbroek voor de winter RCR" en de "RC500" in combinatie met de RC500 "shield" shirt met ingebouwde windstopper en die zijn prima. Ik heb bijna al mijn kleding van de Decathlon en ik doe ritjes van 100-150km. Ik heb ook wel setjes van Vermarc, en je merkt wel verschil in kwaliteit, maar niet in verhouding met de kosten.(vind ik)

RCR is "racefit" en gaat niet met een eventueel buikje
RC500 is wat losser
Top! Hier heb ik zeker wat aan! Doe je dan onder die wind stopper rc500 nog thermo shirt of iets anders? Dankje voor de tips zo!

Deze had ik gisteren gevonden. Alleen jammer dat bezorgen niet gratis kan daar en retour sturen ook niet. Misschien rc500 of goedkoop setje van Futurum beter? Zoveel keuze!

https://www.decathlon.nl/...569284?mc=8569284&c=ZWART

https://www.decathlon.nl/...306135?mc=8548152&c=ZWART

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk9 op 21-12-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 22:03
Luuk9 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:12:
[...]

Top! Hier heb ik zeker wat aan! Doe je dan onder die wind stopper rc500 nog thermo shirt of iets anders? Dankje voor de tips zo!

Deze had ik gisteren gevonden. Alleen jammer dat bezorgen niet gratis kan daar en retour sturen ook niet. Misschien rc500 of goedkoop setje van Futurum beter? Zoveel keuze!

https://www.decathlon.nl/...569284?mc=8569284&c=ZWART

https://www.decathlon.nl/...306135?mc=8548152&c=ZWART
Ik draag nu dit thermoshirt onder deze jas en gaat goed, de eerste 15minuten is het wat fris tot je lichaam op temperatuur komt, maar daarna vind ik het het ideaal. De gele broek heb ik ook, de reflecterende delen bij de enkel zijn een beetje fris, maar wel waterdicht.

Terugsturen is gratis, dus ik bestel daar altijd 2 maten om de beste te houden.

[ Voor 58% gewijzigd door justinb81 op 21-12-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag rond het vriespunt, ideaal om eens even te checken hoe het voelt.
Merino baselayer 4season longsleeve
Synthetisch thermoshirt erover (lidl)
Castelli Sorpasso Ros lange bibtight
Rogelli Essential Winterjack
Dan nog merino futurumshop sokken met neopreen overschoenen Gribgrab

En natuurlijk een buff, handschoenen en een muts onder de helm.

Met deze outfit hou ik het denk ik met -5 ook nog goed uit als het niet waait.
Vooral de broek en het jack ben ik erg content mee. Was nogal een puzzel welke maat ik nu moest nemen, maar uiteindelijk een goede middenweg gevonden. (XXL broek en een M jack, wie verzint het ;) )

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 19:22
Vandaag heb ik voor het eerst in fietskleding een fietsrit gemaakt bij een temperatuur onder het vriespunt.

Mijn outfit:
Muts onder helm (muts van Lidl, top voor als je een groot hoofd hebt)

Pear Izumi Pro thermo ondershirt met lange mouwen
Spexcel shirt met lange mouwen.
Aliexpress vest

Pearl Izumi koersbroek
thermosokken van de supermarkt
Shimano overschoenen

Lidl handschoenen

Conclusie: te weinig. Op momenten voelde het OK, maar op een gegeven moment bleef ik koud. De rit werd daarom iets korter dan gepland, uiteindelijk maar 30 KM.

Volgende keer:
Buff aan (ik heb er een, waarom heb ik die niet meegenomen? |:( )
Jack met mouwen i.p.v. vest
mijn handschoenen met wantflap, alhoewel de Lidl handschoenen het beter deden dan verwacht. Misschien dat ze in combinatie met een jack met lange mouwen voldoende waren geweest.

De overschoenen bevielen goed, voeten bleven lekker warm.
Opmerkelijk genoeg was de (gewone, niet thermo) broek warm genoeg.
Pagina: 1 ... 26 ... 60 Laatste