Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 27 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:02

McMiGHtY

- burp -

Je benen bewegen nogal met het fietsen..dus die trap je sneller warm dan je bovenlichaam.

Ik heb (blijkbaar) een extra warme 4seasons merino baselayer gekocht, ipv de gewonen 4seasons warm baselayer en heb het daarmee nog geen enkel moment koud gehad.. (eerder te warm), samen met het 4seasons pro jack een hele fijne combi.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 22:07

Grin

Ride si sapis.

Gister twee uren gefietst van 12 tot 14, ik had de volgende kleding aan:Geen dikke jacks maar meerdere dunne lagen vind ik toch wat fijner; dat zweet/ademt prettiger/beter. Als het echt koud wordt dan pak ik wel een dik jack maar dat probeer ik zo lang mogelijk te voorkomen. Ook omdat ik doorgaans kort en intensief train. Dikke jacks gaan mij dan snel in de weg zitten.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:56
@Grin hoe bevalt die lange broek? Is hij winddicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

skaaf schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:57:
@Grin hoe bevalt die lange broek? Is hij winddicht?
Uitstekend, maar als het nog drie graden kouder wordt dan haal ik de Termica-variant van stal. In het begin was het echt even warmtrappen maar daarna ging het wel. Winddicht zou ik deze niet willen noemen, dat kan ook haast niet. Zelfs de Thermica is dat niet helemaal maar die is wel echt warm. Maar deze reguliere volstaat prima voor temperaturen rond het vriespunt.

Voor het geval het niet duidelijk is/ter referentie: ik ben echt een koukleum.

@skaaf Zie ook mijn uitgebreide review, daar komt deze lange broek ook aan bod.

[ Voor 11% gewijzigd door Grin op 23-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoelang ben je bezig om je aan en/of uit te kleden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1250 eurootjes bij elkaar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hahaha de overschoenen zijn altijd het vervelendste om aan te trekken. De rest heb je vrij snel aangetrokken, het proces daarvoor kost veel meer tijd: hoeveel wind staat er, hoe koud is het, gevoelstemperatuur, kan het gaan regenen, etc etc enz enz. Wanneer die vragen eenmaal zijn beantwoord dan ben ik in 10 minuten wel aangekleed.

Ik heb nagenoeg alles in de uitverkoop gekocht, de adviesprijzen heb ik maar zelden uitgegeven. :) Maar als je de prijzen zo ziet dan slaat de schrik wel even toe idd... En dan komt er nog een helm, bril en schoenen bij. Dan zit je qua totaal adviesprijs op ruim 2K... Dat is echt schrikbarend...

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, snap dat je dat er niet aan uitgegeven hebt, maar ik blijf moeite hebben met de adviesprijzen van 'premium' spul in deze hobby, ben ook een sucker voor prijs/kwaliteit, dus ligt voor een groot gedeelte bij mezelf.
Overigens zelf laatst ook een Assos bib gekocht, en je merkt het kwaliteitsverschil ook echt wel.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:07

Sherlock

No Shit

Smultie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:40:
Ja, snap dat je dat er niet aan uitgegeven hebt, maar ik blijf moeite hebben met de adviesprijzen van 'premium' spul in deze hobby, ben ook een sucker voor prijs/kwaliteit, dus ligt voor een groot gedeelte bij mezelf.
Overigens zelf laatst ook een Assos bib gekocht, en je merkt het kwaliteitsverschil ook echt wel.
Dat is voor mij ook wel herkenbaar. Ik heb best veel kleding die eignelijk prima is, maar ook weer 'net niet'. Laatst ook een Castelli en een Assos bib gekocht en dat is het allemaal 'net iets meer'. Maar eerlijk is eerlijk, het is absoluut niet 5x zo goed als de goedkopere bibs die ik heb, maar wel 5x zo duur. But then again... je hebt er telkens maar eentje aan en die moet goed zijn!

Sowieso merk ik wel dat ik inmiddels al wat langer/vaker/meer fiets en dat ik het voor mezelf dan ook beter kan verantwoorden om iets duurders te kopen. (Maar wat voor mij duurder is is voor veel mensen nog steeds maar gemiddeld hoor).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Ik moet alleen echt nog wat gaan vinden voor mijn koude voeten.
Gisteren drie uurtjes rustig gereden en overal had ik het aangenaam, behalve me voeten. Die voelde ik het laatste uur niet meer.

Ik had reguliere schoenen aan met Gribgrab Merino Winter sokken. Daaroverheen een plastic zakje en daaroverheen me overschoenen (Gribgrab Artic X) maar helaas....

Ik vraag me dan ook echt af ik bijvoorbeeld baat zou hebben bij een echter winter schoen als de :
https://www.bike24.com/p2413554.html of de https://cyclewear.eu/nort...wcxMyxCaAkdxoCyHEQAvD_BwE

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik heb jaren (wedstrijden) gereden in zeer betaalbare kleding, eigenlijk alleen clubkleding, als je niet beter weet dan is dat prima spul. Het ene jaar is de clubkleding wat beter dan het andere jaar en je hebt wel favorieten maar dat is het wel.
Totdat je dit forum doorbladerd en wordt geconfronteerd met 'premium' kleding... Dan wil je gewoon niet meer anders en wordt het ineens een hele dure hobby. Zolang je referentiekader niet verpest is zou ik gewoon op niveautje Bioracer blijven hangen, niks mis mee.
De clubkleding draag ik nu eigenlijk nooit meer en de kleding die ik nog wel moet dragen heb ik voorzien van een betere zeem. Ik zit het hele jaar zo'n 2-5 keer per week op de fiets en ben inmiddels te oud om (lang) oncomfortabel te zijn; gewoon geen zin meer in. Die paar rotcenten geloof ik wel. En daarbij vind ik het wel een leuk tegengeluid voor alle goedkope Ali spullen die je hier voorbij ziet komen. En dat bedoel ik niet lullig, maar wellicht is het leuk om ook eens te lezen over de andere kant van het spectrum (en wat je dan krijgt/mag verwachten), toch?

@Michaelg Goede overschoenen kopen. Zoek hier een paar uit en je probleem van koude voeten is opgelost. De temperaturen die daar genoemd worden in de beschrijving kloppen gewoon. Succes!
Nevermind, je hebt al goede overschoenen. Dan weet ik het ook niet meer, wellicht winterschoenen idd, heb ik geen ervaring mee... Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 23-12-2021 13:09 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
Michaelg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:49:
Gisteren drie uurtjes rustig gereden en overal had ik het aangenaam, behalve me voeten. Die voelde ik het laatste uur niet meer.

Ik had reguliere schoenen aan met Gribgrab Merino Winter sokken. Daaroverheen een plastic zakje en daaroverheen me overschoenen (Gribgrab Artic X) maar helaas....

Ik vraag me dan ook echt af ik bijvoorbeeld baat zou hebben bij een echter winter schoen als de :
https://www.bike24.com/p2413554.html of de https://cyclewear.eu/nort...wcxMyxCaAkdxoCyHEQAvD_BwE
Passen je schoenen wel goed als je dikke sokken erin hebt? Mijn (zomer)schoenen blijken wat krap als ik wintersokken gebruik en volgens mij krijg ik daar in verhouding koudere voeten van. (Goede reden voor een paar winterschoenen.)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00

probeer het eens zonder plastic zakje.. heb in het verleden ook ge-experimenteert met alu folie en plastic zakjes, maar dat maakte het uiteindelijk erger, omdat je toch minder vocht/zweet kwijt kan op die manier, en daardoor koel je uiteindelijk sneller af.
die artic overschoenen heb ik ook en voldoen toch best redelijk met 0 rgaden

Strava

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Michaelg Ik heb een paar weken geleden die Northwave schoenen gekocht. zijn wel redelijk warm maar als de temperatuur onder het vriespunt komt zijn waarschijnlijk alleen die schoenen (voor mij) ook niet genoeg.
2 weken geleden bij een natte rit van ca. 4 uur rond de 5 gr blij dat ik de tenen onder de douche weer kon opwarmen. Nu was het natte deel hier vooral de boosdoener, overvallen door een paar plassen die dieper waren dan ik dacht.

Flickr - Strava

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Prulleman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:29:
[...]

probeer het eens zonder plastic zakje.. heb in het verleden ook ge-experimenteert met alu folie en plastic zakjes, maar dat maakte het uiteindelijk erger, omdat je toch minder vocht/zweet kwijt kan op die manier, en daardoor koel je uiteindelijk sneller af.
die artic overschoenen heb ik ook en voldoen toch best redelijk met 0 rgaden
Ja het zakje juist geprobeerd om toch wat warmte vast te houden. Van de week zonder gereden en toen had ik al na een uur koude voeten 😅😅.
Jesse schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:23:
[...]

Passen je schoenen wel goed als je dikke sokken erin hebt? Mijn (zomer)schoenen blijken wat krap als ik wintersokken gebruik en volgens mij krijg ik daar in verhouding koudere voeten van. (Goede reden voor een paar winterschoenen.)
Hmm ja nog nooit over nagedacht eigenlijk.Goede reden voor winterschoenen 😅

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:56
Grin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:03:
[...]

Uitstekend, maar als het nog drie graden kouder wordt dan haal ik de Termica-variant van stal. In het begin was het echt even warmtrappen maar daarna ging het wel. Winddicht zou ik deze niet willen noemen, dat kan ook haast niet. Zelfs de Thermica is dat niet helemaal maar die is wel echt warm. Maar deze reguliere volstaat prima voor temperaturen rond het vriespunt.

Voor het geval het niet duidelijk is/ter referentie: ik ben echt een koukleum.

@skaaf Zie ook mijn uitgebreide review, daar komt deze lange broek ook aan bod.
Ik heb nu een castelli memo wind en die houdt de wind goed tegen, maar deze is bijna aan vervanging toe. Koud heb ik het eigenlijk nooit (het voordeel van Fries zijn? 🙃🙂)
De korte variant van de salopette heb ik al en die zeem is wel erg fijn. Is de stof van de lange variant wel beduidend dikker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
skaaf schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:23:
[...]
Koud heb ik het eigenlijk nooit (het voordeel van Fries zijn? 🙃🙂)
Dat is dan wel het enige voordeel.

O-)

@Ypuh

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-06 16:51
Hoi allemaal! Iemand ervaring met deze Spexcel?

https://m.nl.aliexpress.c...11411550.1005001637718399

Vraag me af voor welk seizoen / temperatuur deze geschikt is met / zonder Thermo shirt eronder. Of windstopper zonder mouwen erover. Of een jas. Bedankt allemaal zo!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

heeft die broek nog een soort van voering of het een lange versie van de normale broek? Van mijn Castelli vind ik het wel fijn dat er fleece in de broek zit maar ik bij langere ritten geen fan (meer) van hun zeem.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

skaaf schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb nu een castelli memo wind en die houdt de wind goed tegen, maar deze is bijna aan vervanging toe. Koud heb ik het eigenlijk nooit (het voordeel van Fries zijn? 🙃🙂)
De korte variant van de salopette heb ik al en die zeem is wel erg fijn. Is de stof van de lange variant wel beduidend dikker?
Het is een thermobroek, de stof ik echt veel dikker. Als ik deze broek kan dragen rond het vriespunt dan zegt dat wel wat :)

@Fisico De broek heeft geen voering, zelfs de Thermica heeft dat niet. Moet zeggen dat me dat idee ook niet echt aanstaat, gewoon een goede laag stof is wel voldoende voor de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Weet iemand wat het verschil is tussen een kinderhelm en een helm voor volwassenen? Ik heb een vrij klein hoofd en was aan het filteren bij Bikester in dit geval, toen kwam deze helm in de resultaten naar boven.

Nu wil ik per definitie niet te veel uitgeven, maar een helm moet in eerste instantie gewoon goed zijn natuurlijk. Vandaar mijn vraag; weet iemand of het verschil tussen helmen voor kinderen en volwassenen alleen de maat is, of zijn er nog andere verschillen, zoals welke impact een helm kan verdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:08
Zo ver ik weet dient een kinderhelm te voldoen aan andere normen dan een voor volwassenen. Ook o.a. in de bevestiging omdat kinderen kunnen stikken.

Ook zou ik niet zo snel willen bezuinigen op je veiligheid, maar dat is aan jou natuurlijk. Voor 30 euro heb ik in ieder geval niet veel vertrouwen in een goede afloop na een ongeluk.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoiz op 24-12-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hoiz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:32:
Zo ver ik weet dient een kinderhelm te voldoen aan andere normen dan een voor volwassenen. Ook o.a. in de bevestiging omdat kinderen kunnen stikken.

Ook zou ik niet zo snel willen bezuinigen op je veiligheid, maar dat is aan jou natuurlijk. Voor 30 euro heb ik in ieder geval niet veel vertrouwen in een goede afloop na een ongeluk.
Daarom twijfel ik ook, ik wil er geen risico mee nemen. Als ik ga googlen kom ik o.a. op deze site uit; https://www.helmets.org/littlehead.htm en die zegt dat alle helmen aan dezelfde standaard moeten voldoen.

Of deze waar men zegt: "Some adults with smaller heads can wear a kids' size comfortably."

Maar dat zijn zo'n beetje de enige sites waar ik er iets over kan vinden.

Nog een topic gevonden bij de buren, zonder echte conclusie.

Als ik het zeker wil weten zal ik eens wat fabrikanten aan moeten schrijven denk ik.

Nog wat verder gezocht (nu wil ik het weten ook) en het komt erop neer dat helmen in de EU aan de norm EN-1078 moeten voldoen, en kinderhelmen aan EN-1080.

hier gevonden:
Fietshelmen die binnen de Europese Unie worden verkocht, moeten voldoen aan de Europese richtlijnen. In goedgekeurde helmen is aan de binnenzijde een CE-markering aangebracht, gevolgd door het nummer van de Europese norm: EN-1078 voor volwassenen en EN-1080 voor de kinderhelm. Het verschil zit in de bevestiging van de kinband: bij een kinderhelm schiet deze los als het kind met de helm ergens achter blijft hangen en voorkomt dat het kind verstikt
Toevallig (?) is die Cube Linok helm ook EN-1078 gecertificeerd, dus dat zou moeten kunnen. Je leest wel vaak dat "men" de eisen in de EU te laag vindt, ze zouden eigenlijk een hogere minimale bescherming moeten bieden.

[ Voor 40% gewijzigd door Sherlock op 25-12-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:00:

@Fisico De broek heeft geen voering, zelfs de Thermica heeft dat niet. Moet zeggen dat me dat idee ook niet echt aanstaat, gewoon een goede laag stof is wel voldoende voor de benen.
Castelli doet naast dikkere stof er een dun laagje fleece in en ook mijn hardloopbroeken hebben een geborstelde binnenkant. Op zich is een dikkere stof natuurlijk ook afdoende, zo lang de warmte maar wordt vastgehouden en de kille wind een beetje buiten blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 15-06 22:08
Sherlock schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:45:
[...]

Daarom twijfel ik ook, ik wil er geen risico mee nemen. Als ik ga googlen kom ik o.a. op deze site uit; https://www.helmets.org/littlehead.htm en die zegt dat alle helmen aan dezelfde standaard moeten voldoen.

Of deze waar men zegt: "Some adults with smaller heads can wear a kids' size comfortably."

Maar dat zijn zo'n beetje de enige sites waar ik er iets over kan vinden.

Nog een topic gevonden bij de buren, zonder echte conclusie.

Als ik het zeker wil weten zal ik eens wat fabrikanten aan moeten schrijven denk ik.
Persoonlijk zou ik boven alles willen dat mijn helm goed vast zit en aan goede kwaliteitsnormen voldoet. De normen voor fietshelmen zijn in Europa sowieso heel erg laag dus in die zin is veiligheid ook maar relatief. Zelf zou ik adviseren zodra het weer kan naar de winkel te gaan. Het belangrijkse is dat de helm goed aansluit, en daaruit afgeleid ook veiligheid biedt.

Ik heb zelf een HJC en een groot hoofd. Ondanks dat deze beschreven stond als groot was dat in de realiteit wel anders, kwestie slechte maatvoering. Waarschijnlijk heb je na wat passen ook sneller kans op slagen dan via online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 18:10
Luuk9 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:40:
Hoi allemaal! Iemand ervaring met deze Spexcel?

https://m.nl.aliexpress.c...11411550.1005001637718399

Vraag me af voor welk seizoen / temperatuur deze geschikt is met / zonder Thermo shirt eronder. Of windstopper zonder mouwen erover. Of een jas. Bedankt allemaal zo!
Ik heb de voorloper:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drRJvOd
Misschien hetzelfde in andere kleuren.
Zonder ondershirt heb ik deze tot 10° gedragen, met tot 5°. Ik heb er meerdere keren over gepost, o.a. mijn vorige post. De stof is zeer comfortabel en zeer degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 12:30
@Grin Gebruik je je zomerschoenen i.c.m. de overschoenen? En zeker iets van merino sokken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@EdwinW Nee, ik gebruik mijn ATB schoenen icm reguliere sokken.
Na september zit ik eigenlijk niet meer op de racefiets; dat seizoen is al zo lang. Als het kan dan schaats ik in de winter en pak ik 2-3 keer per week de ATB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 21:18
Michaelg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:10:
[...]

Ja het zakje juist geprobeerd om toch wat warmte vast te houden. Van de week zonder gereden en toen had ik al na een uur koude voeten 😅😅.

[...]

Hmm ja nog nooit over nagedacht eigenlijk.Goede reden voor winterschoenen 😅
Hoe is de temperatuur van je benen? Als je bloed al koud is voor het bij je voeten komt is er geen redden meer aan. Dus misschien is daar winst te halen? En idd, prop niet te veel in de schoenen. Zodra het te veel is en strak gaat zitten belemmert dat de bloedsomloop wat de temperatuur niet ten goede komt.

(Tip: luister “beter worden” de podcast over “fietsen in de kou”)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1667784

Grin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:50:
Gister twee uren gefietst van 12 tot 14, ik had de volgende kleding aan:Geen dikke jacks maar meerdere dunne lagen vind ik toch wat fijner; dat zweet/ademt prettiger/beter. Als het echt koud wordt dan pak ik wel een dik jack maar dat probeer ik zo lang mogelijk te voorkomen. Ook omdat ik doorgaans kort en intensief train. Dikke jacks gaan mij dan snel in de weg zitten.
Mehn...VIJF lagen op je bovenlijf? Eender hoe dun die ook mogen zijn, maar dat is toch niet prettig? Daarbij kost het veel tijd met aan- en uitkleden, en na je rit is de wasmachine nokkievol.
Ik hou het bij 3 lagen boven, dun goretex ondershirts, Amfib vest en Sugoi jack. Bij vorst gaat er ipv Sugoi jack ook een Amfib jack overheen.

Nou ben ík niet gevoelig voor koude, dat scheelt. Gisteren vertrok ik met +5 graden en het werd alleen warmer. Uit voorzorg bibshort met beenstukken gedragen en de beenstukken zelfs nog uitgetrokken onderweg. Het was al bijna 8 graden immers.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1667784 op 27-12-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb dezelfde overschoenen en sokken. Rond 3-5 graden gaat dat prima. Winterschoenen heb ik ook, Northwave, maar is minder warm dan zomerschoenen met overschoenen.
Beter om een setje verwarmde zooltjes te kopen, laatst nog -7 gehad en geen koude voeten. Wel een winterharde aankleding: winterschoenen met verwarmde zooltjes, overschoenen overheen.

https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_6RPFQ9QDA0H9DHCZ0HHY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Anoniem: 1667784 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:06:
[...]
Mehn...VIJF lagen op je bovenlijf? Eender hoe dun die ook mogen zijn, maar dat is toch niet prettig? Daarbij kost het veel tijd met aan- en uitkleden, en na je rit is de wasmachine nokkievol.
Ik hou het bij 3 lagen boven, dun goretex ondershirts, Amfib vest en Sugoi jack. Bij vorst gaat er ipv Sugoi jack ook een Amfib jack overheen.
[...]
Het is één extra onderhemdje en een vest zonder mouwen, daar merk je echt niks van. Qua volume stelt het echt niks voor en met aan-/uittrekken evenmin. Heb een wasmachine met 9KG laadvermogen; die boeit het niks hoeveel kleding ik aantrek tijdens het sporten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 1667784 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:06:
[...]

Nou ben ík niet gevoelig voor koude, dat scheelt. Gisteren vertrok ik met +5 graden en het werd alleen warmer. Uit voorzorg bibshort met beenstukken gedragen en de beenstukken zelfs nog uitgetrokken onderweg. Het was al bijna 8 graden immers.
Wacht... Korte broek met 8 graden?! Dat is echt heel slecht voor je knieën. Tenminste wij worden weggestuurd als we bij de training aankomen met een korte broek bij <15 graden om die reden.

Ik vind veel lagen juist een voordeel. Je kunt lagen makkelijk aantrekken en uittrekken, kunt spullen in veel situaties gebruiken (een lange jersey kan prima op een late zomeravond bijvoorbeeld) en ik ben altijd bang dat het echte winterspul toch weer te heet wordt op den duur (ik zweet snel). Ik moet het niet koud hebben, maar als ik het echt warm wil hebben, pak ik wel een deken en ga ik lui op de bank hangen . Verschrikkelijk gevoel dat klamme warm.
Lang aankleden is lastig, maar ook weer geen deal-breaker en wassen doe ik toch niet zelf en zo lang de onderste delen niet zeiknat zijn, kan de buitenste laag nog wel een ronde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi1234 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:30:
[...]

Wacht... Korte broek met 8 graden?! Dat is echt heel slecht voor je knieën. Tenminste wij worden weggestuurd als we bij de training aankomen met een korte broek bij <15 graden om die reden.
Niet de hele weg in korte broek gereden hoor :) het laatste uur ongeveer met korte broek. Heerlijk, lekker modder tegen je poten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Trainen in korte broek onder de 10 graden? Vind ik echt onverstandig.
Wedstrijden zijn weer een ander verhaal en heb ik met 12 graden ook wel eens in korte broek gereden maar voor een training? Nee, gewoon niet doen. Wellicht fijn om te doen maar over de jaren gewoon niet goed voor je kniegewricht.
Enfin, dit is al zo vaak voorbijgekomen...

En idd, je kan nog eens een laagje uittrekken als het toch wat warmer wordt dan gedacht, gister nog een jackje uitgedaan bijvoorbeeld. Het geeft net even wat meer flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 15-06 20:00
Mwoa, als het zonnetje schijnt en het 10 graden wordt dan trek ik ook een korte broek aan hoor :9.
Benen insmeren en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ja joh gewoon doen! Gelijk heb je! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0gqWzNlj8E_cYzjXYyKV7qFLy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPqx6ou5kgUmjcDAKtTNQREI.jpg?f=fotoalbum_large

10 graden vandaag. Ik rij dan in bibshort, maar iedereen moet doen wat voor hem/haar het beste past.
Vandaag diverse mensen in full winter gear gezien (zelfs met balaclava....) , maar ook iemand in kort/kort. Da's mij ook te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 08:57

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Anoniem: 1667784 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:42:
[Afbeelding]

10 graden vandaag. Ik rij dan in bibshort, maar iedereen moet doen wat voor hem/haar het beste past.
Vandaag diverse mensen in full winter gear gezien (zelfs met balaclava....) , maar ook iemand in kort/kort. Da's mij ook te gortig.
Iedereen moet zeker doen wat hij/zij wil maar volgens mij is het wel een feit dat korte broek niet in alle gevallen slim is om te doen!

Zelf geen last van, als kort/kort 100% zeker geen probleem is rij ik nog lang/lang...voordeel is wel dat ik op de warmste dag van het jaar zonder problemen kan gaan fietsen en er van geniet...overigens wel kort/kort dan :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand tips voor het drogen van handschoenen? Zijn behoorlijk waterdicht en gevoerd. Binnenstebuiten draaien lukt me niet, na 10 minuten prutsen had ik alleen de duim omgedraaid.
Nu maar keukenpapier erin en op de verwarming gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Anoniem: 1667784 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:55:
Iemand tips voor het drogen van handschoenen? Zijn behoorlijk waterdicht en gevoerd. Binnenstebuiten draaien lukt me niet, na 10 minuten prutsen had ik alleen de duim omgedraaid.
Kranten? Ik stop altijd proppen kranten in m'n schoenen. Na een paar uur zijn de schoenen dan weer kurkdroog. Denk dat het vast wel lukt om wat in je handschoen te proppen.

Overigens is het wel z'n goed idee om handschoenen te drogen op de verwarming? Er hangt mij iets van bij dat synthetische kleding niet op de verwarming mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
hoi1234 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:00:
[...]

Kranten? Ik stop altijd proppen kranten in m'n schoenen. Na een paar uur zijn de schoenen dan weer kurkdroog. Denk dat het vast wel lukt om wat in je handschoen te proppen.

Overigens is het wel z'n goed idee om handschoenen te drogen op de verwarming? Er hangt mij iets van bij dat synthetische kleding niet op de verwarming mag.
In onze bijkeuken staat een radiator altijd met een halve slag open, die wordt dus alleen maar gewoon lekker warm. Als lichaamstemperatuur mag, dan mag dat ook :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Anoniem: 1667784 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:55:
www.shoefresh.eu

werkt voor schoenen en handschoenen :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:05:
[...]

www.shoefresh.eu

werkt voor schoenen en handschoenen :)
En voor de WAF ook goed met kinder laarzen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi1234 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:00:
[...]

Moet je wel de krant hebben.....
Ik leg mijn handschoenen niet op de kachel in de woon- of badkamer. Kamer waar wasrek en strijkbout staat, is die maar stukje open en wordt maar iets warmer dan handwarm. Daarbij is het een convector en liggen de handschoenen 5cm boven de daadwerkelijke warme ribben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

Goedeavond,

In de zomer ben ik begonnen met (race) fietsen. Ondertussen begint het alweer te kriebelen wanneer ik weer de fiets op kan. Het weer heeft eigenlijk niet meegezeten. Ofja het weer heeft wel meegezeten maar mijn kleding niet. Aangezien ik toch wel qat wil doen (ook voor in het voorjaar en eventueel nu met wat warmer weer in de winter ben ik op zoek naar warmere kleding. Ik wil dan kleding van ongeveer +5 tot +15. Als het kouder is ga ik toch niet fietsen. Mer de korte broek en shirt (eventueel armwarmers) maak ik gebruik van Castelli Entrata. Deze wil ik dus eigenlijk ook in de lange variant.

Deze dus:
https://www.12gobiking.nl/castelli-entrata-bibtight

Nu ben ik eigenlijk ook nog op zoek naar een shirt/vest of weet ik veel wat en overschoenen. Wat kunnen jullie me hiervoor het beste aanraden?

Aangezien ik in de bouw werk heb ik nog wel een aantal thermoshirts... maar zijn die hetzelfde als de thermoshirts voor het wielrennen? Of is het zo als ik een goed vest/jas vind dit ook prima als ik het zomer shirt met daaronder mijn wielren zomerhemd doe? Of hoe gaan jullie gekleed. In temperaturen zoals vandaag.

Edit: als overschoenen lijkt me deze prima
https://www.12gobiking.nl...-heavyduty-oss-overschoen

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 29-12-2021 19:26 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Oxigeon schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:14:
Goedeavond,

In de zomer ben ik begonnen met (race) fietsen. Ondertussen begint het alweer te kriebelen wanneer ik weer de fiets op kan. Het weer heeft eigenlijk niet meegezeten. Ofja het weer heeft wel meegezeten maar mijn kleding niet. Aangezien ik toch wel qat wil doen (ook voor in het voorjaar en eventueel nu met wat warmer weer in de winter ben ik op zoek naar warmere kleding. Ik wil dan kleding van ongeveer +5 tot +15. Als het kouder is ga ik toch niet fietsen. Mer de korte broek en shirt (eventueel armwarmers) maak ik gebruik van Castelli Entrata. Deze wil ik dus eigenlijk ook in de lange variant.

Deze dus:
https://www.12gobiking.nl/castelli-entrata-bibtight

Nu ben ik eigenlijk ook nog op zoek naar een shirt/vest of weet ik veel wat en overschoenen. Wat kunnen jullie me hiervoor het beste aanraden?

Aangezien ik in de bouw werk heb ik nog wel een aantal thermoshirts... maar zijn die hetzelfde als de thermoshirts voor het wielrennen? Of is het zo als ik een goed vest/jas vind dit ook prima als ik het zomer shirt met daaronder mijn wielren zomerhemd doe? Of hoe gaan jullie gekleed. In temperaturen zoals vandaag.

Edit: als overschoenen lijkt me deze prima
https://www.12gobiking.nl...-heavyduty-oss-overschoen
Ik vind het prettig om in een korte broek + beenwarmers te rijden. Voordeel is dat je eigenlijk het hele jaar je kleding kan gebruiken. Ook heb ik het gevoel dat beenwarmers warmer zijn dan een lange broek, al zal dat ook wel te maken hebben met het verschil in gebruikte materialen.

Voor de bovenste laag, combineer ik vooral meerdere lagen. Eerst bij voorkeur een Merino ondershirt (vooral omdat ik het ooit gekocht heb, en meerdere dagen gebruikt kan worden). Dan komt er als het echt koud is nog een thermoshirt bij, dan een windbody en dan een simpele lange jersey, al wil ik ook korte jerseys gaan proberen.

Een windjack vind ik echt een uitkomst. Ik heb het idee dat het vooral de wind is die het koud maakt. Zorg er voor dat de wind geen kans krijgt en je hebt het eigenlijk direct warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Aangezien ik nog een lang windjack zocht, heb ik me ook eens aan eroe.cc gewaagd.

Hoewel de maattabelen (of eigenlijk het gebrek er aan) waardeloos zijn, krijg je wel goed en vooral snel advies via de mail.

Bestelling was overigens binnen 2 dagen binnen, wat gezien andere reviews verschrikkelijk snel is.

Ik twijfel nog wel of ik het jack houdt. Het jack zit redelijk ruim voor iemand die van een zo strak mogelijke fit houdt. Daarentegen is het jack wel redelijk kort. Dus maar S lijkt me weer te groot (1,76, 60-65KG). Andere optie is terugsturen of verkopen. Le col heeft nog een windjack dat wat strakker zit. Ik moet er wel bij vermelden, dat ik graag laagjes wil toe kunnen passen. Mij lijkt dat dit niet lukt als je standaard al haast uit het shirt scheurt?

Iemand advies:
https://drive.google.com/...siQxNxZ/view?usp=drivesdk

[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 29-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Edit: Als ik die foto zo zie dan denk ik dat jij heel blij gaat worden van die eerste link van mij (Air Insulation Jacket).Dit is geen mega dik jack maar wel zeer goed geïsoleerd, enkele foto's, reviews en commentaren:
Grin in "Het grote fietskleding topic"

@hoi1234
Als je echt strak zittende jacks zoekt dan is er wel een merkje waar ik enthousiast over ben *kuch* *proest* O-)
Ik heb dezelfde lichaamsbouw als jou maar dan met 180@70kg; maat M zit mij echt strak dus dan past S jou als gegoten.

Enkele goede aanbiedingen in jouw maat, ik weet niet precies wat je zoekt dus ik post ze allemaal even. Mocht je echt specifieke vragen hebben over een item dan hoor ik het wel (ik ken ze allemaal...) :X

https://www.bike24.com/p2353562.html
https://www.bike24.com/p2266388.html
https://www.bike24.com/p2506024.html
https://www.bike24.com/p2506031.html

[ Voor 25% gewijzigd door Grin op 30-12-2021 13:03 ]

• hoi1234
Grin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:45:
@hoi1234
Als je echt strak zittende jacks zoekt dan is er wel een merkje waar ik enthousiast over ben *kuch* *proest* O-)
Ik heb dezelfde lichaamsbouw als jou maar dan met 180@70kg; maat M zit mij echt strak dus dan past S jou als gegoten.

Enkele goede aanbiedingen in jouw maat, ik weet niet precies wat je zoekt dus ik post ze allemaal even. Mocht je echt specifieke vragen hebben over een item dan hoor ik het wel (ik ken ze allemaal...) :X

https://www.bike24.com/p2353562.html
https://www.bike24.com/p2266388.html
https://www.bike24.com/p2506024.html
https://www.bike24.com/p2506031.html
Wel een compleet ander prijssegment. Gelukkig heb ik kerstgeld van m'n ouders gehad. Mooie reden dus om dit te besteden.

Wat ik me nog wel afvraag: denk je dat de lengte nog een probleem gaat vormen? Voor 96 euro is het wel een heel compleet jack (zowel winddicht als regendicht). Tweede dingetje: kan ik dat Q36.5 spul ook met normaal wasmiddel wassen? Ik ga niet beginnen aan Nikwax techwash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

hoi1234 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:14:
[...]

Wel een compleet ander prijssegment. Gelukkig heb ik kerstgeld van m'n ouders gehad. Mooie reden dus om dit te besteden.

Wat ik me nog wel afvraag: denk je dat de lengte nog een probleem gaat vormen? Voor 96 euro is het wel een heel compleet jack (zowel winddicht als regendicht). Tweede dingetje: kan ik dat Q36.5 spul ook met normaal wasmiddel wassen? Ik ga niet beginnen aan Nikwax techwash.
Gewoon met normaal wasmiddel wassen, geen gekkigheid. Ik was alle fietskleding tezamen en met een regulier wasmiddel (Neutral, aardig zacht wasmiddel zonder geur- en kleurstoffen).

Enige waarschuwing die ik jou kan geven is dat niks zo snel went als: snel internet, een groot beeldscherm en Q36.5 fietskleding: bezint eer gij begint... :+

• hoi1234
Grin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:38:
[...]

Gewoon met normaal wasmiddel wassen, geen gekkigheid. Ik was alle fietskleding tezamen en met een regulier wasmiddel (Neutral, aardig zacht wasmiddel zonder geur- en kleurstoffen).

Enige waarschuwing die ik jou kan geven is dat niks zo snel went als: snel internet, een groot beeldscherm en Q36.5 fietskleding: bezint eer gij begint... :+
Hartstikke bedankt voor de hulp.

Ik denk dat ik dan voor de q36.5 r-shell-protection x regenjack kies. Geen idee of het waterdichte gedeelte het extra geld waard is (het blijft immers maar de vraag hoe vaak het echt hard regent en hoe vaak ik dan ga fietsen).

200 euro (futurumshop kortingscode :)) is veel geld, maar ik koop het toch van m'n kerstgeld. Risico dat ik alleen nog maar dure kleding wil, neem ik dan maar op de koop toe.

Oh @Grin ik dacht dat jij look-man was? To h niet meer?

Edit:

Ik ben nog een beetje op onderzoek uitgegaan, maar het lijkt dat dat regending erg breed valt klopt dat? Dan kan ik zoals jij al aangaf beter voor de eerste link gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 30-12-2021 15:47 ]

• hoi1234
Uiteindelijk toch maar voor de eerste link gegaan. Levertijd 2-4 werkdagen, dus ik weet volgende week meer.

Ik had ook contact opgenomen met de klantenservice van eroe.cc die medewerker adviseerde mij het vest terug te sturen, wat ik wel heel eerlijk vind.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:46

Dazzler2120

FP ProMod
Hey!
Mijn vriendin gaat beginnen met fietsen, ze heeft nu verschillende schoenen geprobeerd van verschillende merken maar ze loopt er bij iedere schoen tegenaan dat hij in de breedte bij de bal van te voed de schoenen te wijd zijn. In de lengte zijn de schoenen goed, en het zouden schoenen zijn die voor smallere voeten goed moeten zijn...
  • Fizik R4 Donna - maat 38
  • Shimano RC300 - maat 38
  • Giro Cadet dames - maat 39
Hebben jullie nog suggesties van schoenen die specifieker voor smalle damesvoeten zijn?
Vervelende is, het is momenteel niet mogelijk om ff naar een fietszaak te rijden om wat verschillende schoenen te passen... Bestellen... Dag wachten, passen, terugsturen etc |:(
Dat online shoppen moet je veel geld voor 'reserveren' :+

[ Voor 17% gewijzigd door Dazzler2120 op 30-12-2021 16:48 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Dazzler2120 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:48:
Hey!
Mijn vriendin gaat beginnen met fietsen, ze heeft nu verschillende schoenen geprobeerd van verschillende merken maar ze loopt er bij iedere schoen tegenaan dat hij in de breedte bij de bal van te voed de schoenen te wijd zijn. In de lengte zijn de schoenen goed, en het zouden schoenen zijn die voor smallere voeten goed moeten zijn...
Hebben jullie nog suggesties van schoenen die specifieker voor smalle damesvoeten zijn?
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

En als het daar dicht is ivm corona, dan stuur je een mailtje en vraag je wat hij adviseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dazzler2120 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:48:
Hey!
Vervelende is, het is momenteel niet mogelijk om ff naar een fietszaak te rijden om wat verschillende schoenen te passen... Bestellen... Dag wachten, passen, terugsturen etc |:(
Dat online shoppen moet je veel geld voor 'reserveren' :+
Ik ben in een fietsenzaak geweest en heb ook vrij smalle voeten. Heb er verschillende schoenen gepast maar ben uiteindelijk uitgekomen bij een NW Origin Plus 2. Ben wel een man. Weet niet of het voor vrouwen dezelfde schoenen geeft. Anders even de link van bovenstaande volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:16

McLambo

MTB Junky

Ik heb ook hele smalle voeten en ben bij Fizik uitgekomen. Past mijn stengels perfect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 12:30
@Dazzler2120 Het merk Sidi heeft ook schoenen voor smalle voeten.

En om de eindejaarsbonus o<:) van @mhr-zip veilig te stellen, kun je ook zijn tip opvolgen. Over twee weken zijn als het goed is de winkels fysiek weer open voor advies en passen.

• mhr-zip
EdwinW schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:29:

En om de eindejaarsbonus o<:) van @mhr-zip veilig te stellen, kun je ook zijn tip opvolgen. Over twee weken zijn als het goed is de winkels fysiek weer open voor advies en passen.
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14

Zou daar niet teveel op rekenen. Het huidige advies loopt tot 14 januari. Wat daarna gaat gebeuren weet niemand maar het zou zo meer kunnen dat ze gaan verlengen. Of niet....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
La1974 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:19:
[...]

Zou daar niet teveel op rekenen. Het huidige advies loopt tot 14 januari. Wat daarna gaat gebeuren weet niemand maar het zou zo meer kunnen dat ze gaan verlengen. Of niet....
Ik weet ook niet of ze open gaan.

Maar ik gok dat je als specialistische fietsschoenen winkel bij lockdown 3 ook niet achter over gaat leunen.

Dan kom je met een rolmaat en Facetime oid ook wel een heel eind. En dan moet je misschien nog wel passen, maar dan is de keuze al heel ver terug gedrongen.

Daarnaast heb ik daar nog nooit vooraf moeten betalen, maar altijd achteraf.

En we zitten hier altijd te geinen over mijn jaar bonus, maar ik support bikeshoe4u omdat het gewoon een fijne zaak is. En ik heb zijn expertise al regelmatig gebruikt, en het is echt niet makkelijk om zo'n zaak draaiende te houden naast de Futurumshops van deze wereld. Dus als iedereen daar koopt, kan ik over 10 jaar daar nog gewoon binnen stappen als ik geen passende schoenen kan vinden.

@Grin, @418O2, @Salteh en nog wel meer hier zijn er al langs geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Ik sta volledig achter het advies van @mhr-zip

Misschien maar even wachten, maar dan zit je wel gelijk goed. Ik heb een half jaar met veel te smalle Shimano schoenen gefietst omdat ik dacht dat het niet veel uitmaakte. Tot ik echt lange ritten ging doen. Had de brm200 er niet mee gered

• hoi1234
Valt bikeshoe4u niet onder de uitzondering dan? In de vorige lockdowns konden bikefittings gewoon doorgaan.

Sowieso ik ben iemand die erg gevoelig is voor korting, maar zoiets belangrijks als schoenen, doe ik toch liever bij een specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Oxigeon schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:14:

Ik heb 1 thermoshirt van de Lidl uit het ski assortiment. Volledig functioneel bij fietsen hoor :)

Met mijn Kerst ritjes had ik een kerst jersey van Ali :+
Maar die was niet winddicht dus gewoon over een andere fleece jersey aangetrokken, zat prima. Er stond geen modepolitie te checken, ik had het niet koud en ik kreeg enkele duimpjes voor de kerst -jersey dus ik vond het prima zo.
Vaak gewoon een kwestie van uitproberen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mistraller schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:16:
[...]

Ik heb 1 thermoshirt van de Lidl uit het ski assortiment. Volledig functioneel bij fietsen hoor :)

Met mijn Kerst ritjes had ik een kerst jersey van Ali :+
Maar die was niet winddicht dus gewoon over een andere fleece jersey aangetrokken, zat prima. Er stond geen modepolitie te checken, ik had het niet koud en ik kreeg enkele duimpjes voor de kerst -jersey dus ik vond het prima zo.
Vaak gewoon een kwestie van uitproberen.
Bedankt voor de info.

Inmiddels een setje of 4 besteld (jacks)

- de futurum jacket 2
- agu winter jacket (gisteren binnen gekregen. Zat niet lekker)
-Sportfull jacket van futurum
- Northwave Blade total protect

Hoop dat daar iets tussenzit wat past. Gisteren nog even voor een Perfetto gekeken omdat ik alles van Castelli heb. Maar kan deze helaas nergens vinden onder de €150. Zie hier wel goede verhalen over

Edit: indien iemand nog een futurum bon heeft van 25e waar die niks meer mee doet mag hij me die altijd in de inbox gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 31-12-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:33:
In de vorige lockdowns konden bikefittings gewoon doorgaan.
Dit is gedeeltelijk waar.
Sommige bikefitters zijn de bikefit ingerold door hun achtergrond fysiotherapie, zij konden open onder de noemer fysiotherapeut. Heeft de bikefiter bijv. bewegingswetenschappen gestudeerd, dan moest hij dicht blijven.

Dus ik zou gewoon even bellen wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Oxigeon schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:35:
[...]

Bedankt voor de info.

- de futurum jacket 2

Hoop dat daar iets tussenzit wat past. Gisteren nog even voor een Perfetto gekeken omdat ik alles van Castelli heb. Maar kan deze helaas nergens vinden onder de €150. Zie hier wel goede verhalen over

Edit: indien iemand nog een futurum bon heeft van 25e waar die niks meer mee doet mag hij me die altijd in de inbox gooien.
Ik heb nog eentje van 20 euro. Denk er wel aan dat je bij de gehele 4 seasons reeks de kleren niet mag wassen met wasmiddel, maar technisch wasmiddel nodig hebt. Staat ergens in dit topic een heel verhaal over van worsteneter (dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Staat ook op het papiertje wat je erbij krijgt en op de website.. Kwestie van lezen lijkt mij zo..

Qua bikeshoe4u...gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:11:
Staat ook op het papiertje wat je erbij krijgt en op de website.. Kwestie van lezen lijkt mij zo..

Qua bikeshoe4u...gewoon doen.
Toch wel handig om te weten vooraf, daar het een redelijke deal-breaker kan zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:14:
Ik ga niet beginnen aan Nikwax techwash.
Mag je al wel zelf de wasmachine bedienen tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

hoi1234 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:17:
[...]

Toch wel handig om te weten vooraf, daar het een redelijke deal-breaker kan zijn.
Lezen blijft moeilijk hoor ik al wel..

https://www.futurumshop.n...ns-jacket-pro-black.phtml

Stukje naar beneden:

Houd je FUTURUM 4 SEASONS Jacket in topconditie
Om optimaal te kunnen profiteren van de uitstekende eigenschappen van FUTURUM 4 Seasons fietskleding, is het belangrijk om de materialen in topconditie te houden. Lees hier hoe je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Ja klopt, maar die vindt ze dan weer minder mooi / lelijk :+
We hebben nu eens een halve maat kleiner besteld van de fiziks om te kijken hoe ze vallen. Wellicht dat dat nog iets helpt, anders idd contact leggen voor een voetmeting oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Bedankt voor de info.

- de futurum jacket 2

Ik heb een Rogelli Essential Winterjacket, ik vind het een fijn jack en qua prijs acceptabel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_raf
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Bedankt voor de info.

- de futurum jacket 2

https://www.futurumshop.n...hallenge-beloning-claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

hoi1234 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:02:
[...]

Hartstikke bedankt voor de hulp.

Ik denk dat ik dan voor de q36.5 r-shell-protection x regenjack kies. Geen idee of het waterdichte gedeelte het extra geld waard is (het blijft immers maar de vraag hoe vaak het echt hard regent en hoe vaak ik dan ga fietsen).

200 euro (futurumshop kortingscode :)) is veel geld, maar ik koop het toch van m'n kerstgeld. Risico dat ik alleen nog maar dure kleding wil, neem ik dan maar op de koop toe.

Oh @Grin ik dacht dat jij look-man was? To h niet meer?

Edit:

Ik ben nog een beetje op onderzoek uitgegaan, maar het lijkt dat dat regending erg breed valt klopt dat? Dan kan ik zoals jij al aangaf beter voor de eerste link gaan?
@hoi1234
Dat regenjack valt inderdaad wat ruimer. Dat is echt de uitzondering binnen het Q36.5 assortiment. Als je gewoon een goed en degelijk fietsjack wil dan zou ik inderdaad voor die eerste link gaan; Air Insulation Jack is echt een van mijn favorieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
La Passione heeft Winter Sale: https://www.lapassione.cc/collections/winter-sale

Heb mezelf maar een kerstpakketje besteld ;) Heb al een korte broek van ze die me zeer goed bevalt, en dan steekt de lange broek (met name de zeem) die ik heb van Vermarc daar toch wat bleekjes bij af. :| Dus maar een winterbroek met 40% korting besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteravond laat stond de postbezorger nog aan de deur met een pakketje van Futurum. De Perfetto long sleeve is bezorgd.

Heerlijk dun jasje als je hem voelt tov de andere jacks die ik heb binnen gekregen. Alleen de onderkant van de mouw staat ietsjes open tov van mijn pols. Lijkt me normaal aangezien foto's en filmpjes hetzelfde laten zien.

Rest van de jack zit lekker "strak". In alles wat ik heb van Castelli heb ik maat L. Heb ik bij deze dus ook gepakt. Twijfel is dus alleen de mouw. Kan er net een vinger tussen krijgen. Dus veel is het echt niet.

Het is mijn eerste jack. En in mijn hoofd zit gewoon dat wielerkleding strak moet zitten. Maar er moet natuurlijk bij zoon jack wel plek zijn om er nog iets onder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:30
BreadFan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:32:
La Passione heeft Winter Sale: https://www.lapassione.cc/collections/winter-sale

Heb mezelf maar een kerstpakketje besteld ;) Heb al een korte broek van ze die me zeer goed bevalt, en dan steekt de lange broek (met name de zeem) die ik heb van Vermarc daar toch wat bleekjes bij af. :| Dus maar een winterbroek met 40% korting besteld. :)
Welke heb je uitgezocht? Ik heb zelf de Prestige Winter Tights, maat M (186, 76kg). Deze bevalt erg goed, al denk ik dat hij bij temperaturen onder de nul en wat koude wind, net aan de koude kant is. Maar tot nu toe is hij deze winter voldoende geweest.
De Prestige Deep Winter Tights had ik ook besteld, maar weer retour gestuurd (ook maat M). Deze zat rond het kruis erg raar aan de voorkant. Volgens mijn vriendin leek het alsof ik een hele grote kamelen teen had....
Gezien de prijs (zelfs met black friday korting), durfde ik het niet helemaal aan om er op te gokken dat dit nog beter ging zitten na een paar keer gebruiken/wassen.

Verder heb ik met de Black Friday actie nog besteld:
Prestige Winter Jacket (L)
PSN Windproof Jacket (L)

En al reeds in de collectie:
Prestige Thermal Jersey (L)

Met deze jasjes kan ik eigenlijk altijd wel een geschikte combinatie maken tussen de 15 graden tot onder het vriespunt.
Beide jasjes zijn niet helemaal winddicht, dus bij koude wind gaat de windproof jacket er vaak over heen.
Voor mijn gevoel had het ademend vermogen van de windproof jacket iets beter mogen zijn, maar bij wat koudere temperaturen is het een fijne combi.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Oxigeon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 06:39:

Rest van de jack zit lekker "strak". In alles wat ik heb van Castelli heb ik maat L. Heb ik bij deze dus ook gepakt. Twijfel is dus alleen de mouw. Kan er net een vinger tussen krijgen. Dus veel is het echt niet.
Op zich dicht je het gat wel door er winterhandschoenen voor of deels in / over te dragen. Er waait best wat wind in, is mijn ervaring toen ik op een warmere dag mijn handschoenen uitdeed. En dan wordt het ook rap frisjes.

Ik rij zelf zo lang mogelijk met een vest van die lijn en armstukken en zonder handschoenen. Dat is tot een graad of 8 best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
ydderf schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Welke heb je uitgezocht? Ik heb zelf de Prestige Winter Tights, maat M (186, 76kg). Deze bevalt erg goed, al denk ik dat hij bij temperaturen onder de nul en wat koude wind, net aan de koude kant is. Maar tot nu toe is hij deze winter voldoende geweest.
De Prestige Deep Winter Tights had ik ook besteld, maar weer retour gestuurd (ook maat M). Deze zat rond het kruis erg raar aan de voorkant. Volgens mijn vriendin leek het alsof ik een hele grote kamelen teen had....
Gezien de prijs (zelfs met black friday korting), durfde ik het niet helemaal aan om er op te gokken dat dit nog beter ging zitten na een paar keer gebruiken/wassen.

Verder heb ik met de Black Friday actie nog besteld:
Prestige Winter Jacket (L)
PSN Windproof Jacket (L)

En al reeds in de collectie:
Prestige Thermal Jersey (L)

Met deze jasjes kan ik eigenlijk altijd wel een geschikte combinatie maken tussen de 15 graden tot onder het vriespunt.
Beide jasjes zijn niet helemaal winddicht, dus bij koude wind gaat de windproof jacket er vaak over heen.
Voor mijn gevoel had het ademend vermogen van de windproof jacket iets beter mogen zijn, maar bij wat koudere temperaturen is het een fijne combi.
https://www.lapassione.cc...-deep-winter-tights-black

Deze, zat het meeste (40%) korting op ;) Heb een maat L besteld (1m94, 78kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Fisico schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Op zich dicht je het gat wel door er winterhandschoenen voor of deels in / over te dragen. Er waait best wat wind in, is mijn ervaring toen ik op een warmere dag mijn handschoenen uitdeed. En dan wordt het ook rap frisjes.

Ik rij zelf zo lang mogelijk met een vest van die lijn en armstukken en zonder handschoenen. Dat is tot een graad of 8 best te doen.
Gisteren tussen de buien door een ritje gemaakt in het jack. Voor iets wat waterdicht is is het gewoon belachelijk wat dit jack kan. Normaal gesproken zou ik me kapotzweten. Maar dit werkt echt perfect. Alleen maar hulde.

Woon in Roermond en heb een rondje om de Maas gemaakt. Aangezien ik in garmin Connect/ mijn gps niet weet hoe hoe ik een route moet omkeren heb ik de route dus verkeerde gefietst. Wind mee beginnen en wind in eindigen waarbij het stuk wind in echt wind in is omdat er geen beschutting is.

Helaas is de wind flink toegenomen tijdens mijn rit. Gemiddelde heen was ergens rond de 30. Terug was het nog maar 23 of 24. Heb dus maar de afkorting met de veerpont gepakt.

Nogmaals. Het jack werkt dus perfect. Na 5 minuten wachten bij de veerpont wel eventjes wat frisser. De handjes met mijn GribGrab handschoentjes zonder vingers werder aan het einde ook wat kouder.

Jammer vind ik wel dat de flap van het jack wat de kont zou moeten beschermen bij opspattend water steeds omhoog kruipt. Hier hadden ze best wel een rubber aan mogen maken.

De BBB neopreen overschoenen zorgen dat ik fijne droge voetjes hield. Wel werden mijn voetjes wat koud. Maar dat heb ik al snel. Deze werden niet TE koud.

Na 3 maanden fietsen ging het verder toch wel aardig.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/5R8ERTVbzmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:57
Heeft er iemand hier toevallig nog een kortingscode van 12gobiking over? 😇

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat voor kleding raden jullie aan voor een social ride?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:37:
Wat voor kleding raden jullie aan voor een social ride?
Natuurlijk custom made clubkleding. Ik wil dan wel een speciale Groningen en Zuid-Holland editie. Die kan ik dan ophangen als aandenken.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 09-01-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Vandaag even op pad met gewoon mijn reguliere kleding setje met beenstukken & jasje etc, maar het was met name waar de beenstukken niet zaten toch wel enigzins frisjes.
Ik twijfel zelf om deze aan te schaffen met de wintersale bij La Passione
https://www.lapassione.cc...ue?variant=31743519719493

Hoe valt de pasvorm & Hoe accuraat is de maattabel op hun website? O.b.v. gewicht, lengte & omvang adviseren zij me om XXL te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:05
hoi1234 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Natuurlijk custom made clubkleding. Ik wil dan wel een speciale Groningen en Zuid-Holland editie. Die kan ik dan ophangen als aandenken.
Voor Groningen kan je deze bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://www.groningenstore.nl/media/image/56/db/b8/Wielershirt-op-karakter-heren.jpg

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:31:
Vandaag even op pad met gewoon mijn reguliere kleding setje met beenstukken & jasje etc, maar het was met name waar de beenstukken niet zaten toch wel enigzins frisjes.
Ik twijfel zelf om deze aan te schaffen met de wintersale bij La Passione
https://www.lapassione.cc...ue?variant=31743519719493

Hoe valt de pasvorm & Hoe accuraat is de maattabel op hun website? O.b.v. gewicht, lengte & omvang adviseren zij me om XXL te nemen.
Ik heb toevallig net die broek een paar dagen binnen. Nog niet mee gereden. Maar ik (1m94, ~78kg) heb een L besteld welke me goed zit. Puntje van zorg voor mij is vaak de lengte, wordt het geen hoog water. Maar als ik 'm aantrek lijkt dat in orde. Zoals gezegd, heb er nog niet in gereden.

Grofweg kun je zeggen dat de pasvorm van La Passione Italiaans (lang/smal) is, daarom ook dat ik er goed op ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
BreadFan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Ik heb toevallig net die broek een paar dagen binnen. Nog niet mee gereden. Maar ik (1m94, ~78kg) heb een L besteld welke me goed zit. Puntje van zorg voor mij is vaak de lengte, wordt het geen hoog water. Maar als ik 'm aantrek lijkt dat in orde. Zoals gezegd, heb er nog niet in gereden.

Grofweg kun je zeggen dat de pasvorm van La Passione Italiaans (lang/smal) is, daarom ook dat ik er goed op ga :)
Ah helder... Dan heb ik kans dat ik het moet terugsturen nog :+ Castelli kleding heb ik bv. XXL in.
Heb nu een XL broek besteld, volgens hun maattabel advies (van La Passione) moest ik nog net XXL pakken, maar als mijn buikomvang 1cm kleiner wordt, dan is hun advies om een XL te pakken.
Ik heb het zogezegd gekocht op de krimp iig...
1m87 hier, 90 kg

Hoe lang was de levertijd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dag of 5, over de jaarwisseling heen. Incl een excuusmail dat de verzending wat langer duurde dan hun standaarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dan kan ik hopelijk volgend weekend de broek testen in het koude weer :+
Ben zelf voor de Prestige Winter tights gegaan, vond daar de bib vooral een stukje beter uitzien t.o.v. de club tights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Voor Groningen kan je deze bestellen:
[Afbeelding]
Kleurt dit goed bij een bepaalde "Look" (fiets)?

Zo niet, wordt het een no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:05
mhr-zip schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Kleurt dit goed bij een bepaalde "Look" (fiets)?

Zo niet, wordt het een no-go.
Deze is er ook nog :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dat windjack van Q36.5 is eindelijk binnen. Ik weet niet wat ze gedaan hebben bij bike24, maar het was echt 11 dagen onderweg.

Jack zit inderdaad erg strak. Ik moet zeggen dat het een erg fijn jack is. Echt een enorm verschil met die van Eroe.cc.

Wat ik me nog af vraag hoort het dat het windjack zo kort is? Het is echt een flink stuk korter dan een jersey.

https://photos.app.goo.gl/tTqKfdfMVSphFwhV6

Hoe zit het eigenlijk met het isolerend vermogen? Ik zoek eigenlijk iets dat niet teveel isoleert. Ik heb vooral last van de koude wind die door m'n lagen heen blaast en niet zo zeer van de kou zelf. Ik zie namelijk wel dat het anders is dan het vest van eroe.cc. Dat is gewoon een vest en deze heeft nog een fluffy binnenkant.

[ Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 12-01-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Ik zag het bericht van de winter actie voorbij komen bij La Passion. Dat komt goed uit want ik ben op zoek naar een jersey met lange mouwen.

Ik wil deze gebruiken bij MTB als het fris is, maar niet koud (5-15 graden). Vaak in combinatie met een winddicht vest. Momenteel gebruik ik een jersey met korte mouw en arm warmers.

Nu twijfel ik tussen de prestige thermal en de merino long sleeve... kan iemand een advies geven?

https://www.lapassione.cc...variant=31743003525189#cc
https://www.lapassione.cc...-long-sleeve-jersey-black

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

hoi1234 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:43:
Dat windjack van Q36.5 is eindelijk binnen. Ik weet niet wat ze gedaan hebben bij bike24, maar het was echt 11 dagen onderweg.

Jack zit inderdaad erg strak. Ik moet zeggen dat het een erg fijn jack is. Echt een enorm verschil met die van Eroe.cc.

Wat ik me nog af vraag hoort het dat het windjack zo kort is? Het is echt een flink stuk korter dan een jersey.

https://photos.app.goo.gl/tTqKfdfMVSphFwhV6

Hoe zit het eigenlijk met het isolerend vermogen? Ik zoek eigenlijk iets dat niet teveel isoleert. Ik heb vooral last van de koude wind die door m'n lagen heen blaast en niet zo zeer van de kou zelf. Ik zie namelijk wel dat het anders is dan het vest van eroe.cc. Dat is gewoon een vest en deze heeft nog een fluffy binnenkant.
@hoi1234
Als ik dit zo zie dan is het de juiste maat, mouwlengte is goed en het jack valt ongeveer op de heupen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
Kluit schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:40:
*knip*
Nu twijfel ik tussen de prestige thermal en de merino long sleeve... kan iemand een advies geven?

https://www.lapassione.cc...variant=31743003525189#cc
https://www.lapassione.cc...-long-sleeve-jersey-black
Ik zou 't wel weten, de prestige heeft een zakje met ritssluiting.
Heb je ervaring met merino? Ik heb er een ondershirt mee maar blijf het kriebelig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 20:20
Wat kunnen jullie aanraden voor onderstaand probleempje?
Ik ben geen overdreven zweter, maar als ik zweet, is het steevast m'n onderrug waar ik het hardste zweet.
Tijdens het voorjaar en zomer is dat allemaal geen probleem, maar afgelopen weekend bij 4 graden had ik het opnieuw voor. Probleem is dat ik hierdoor steeds koud krijg aan de rug uiteraard, wat ik ook probeer te combineren van base layers/kledij. Ik vind maar geen gepaste combo voor het probleem.

Wat had ik aan: short sleeve zomer base layer (futurum, non-merino), long sleeve winter base layer (futurum, non-merino), mid-season long sleeve jacket.
De jacket ademt goed en ik had nooit te warm, nooit te koud, behalve dan aan de rug.

Tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
plong schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:04:
Wat kunnen jullie aanraden voor onderstaand probleempje?
Ik ben geen overdreven zweter, maar als ik zweet, is het steevast m'n onderrug waar ik het hardste zweet.
Tijdens het voorjaar en zomer is dat allemaal geen probleem, maar afgelopen weekend bij 4 graden had ik het opnieuw voor. Probleem is dat ik hierdoor steeds koud krijg aan de rug uiteraard, wat ik ook probeer te combineren van base layers/kledij. Ik vind maar geen gepaste combo voor het probleem.

Wat had ik aan: short sleeve zomer base layer (futurum, non-merino), long sleeve winter base layer (futurum, non-merino), mid-season long sleeve jacket.
De jacket ademt goed en ik had nooit te warm, nooit te koud, behalve dan aan de rug.

Tips?
zie een paar keer non merino :), maar probeer eens wel merino, blijft echt een stuk droger dan andere baselayers, ik heb nu een merino shirt van futurum.
Wat je ook nog kan proberen is iets als brynje super thermo: https://www.brynje-shop.c...ermo-shirt-10200300-p9610

dit is op basis van een hele grove mesh structuur, wat bijzonder effectief is en eigenlijk niet nat (kan) worden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Heeft iemand nog tips waar ik op kan letten als ik fiets handschoenen koop die waterdicht, winddicht, maar ook touchscreen-compatible zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:05
hoi1234 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:09:
Heeft iemand nog tips waar ik op kan letten als ik fiets handschoenen koop die waterdicht, winddicht, maar ook touchscreen-compatible zijn?
Over het algemeen staan deze drie kenmerken wel vermeldt. Overigens wel een moeilijke en dure categorie vaak, omdat je bij een soort poolwanten uitkomt soms waar je vaak geen touchscreen meer mee kan bedienen.

In deze review van cyclingweekly staat het bij de handschoenen vaak beschreven of ze touchie zijn :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 27 ... 61 Laatste