daag
Ik had de laatste L (zwart)The_Thijs© schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:55:
We hebben het met GoT gewoon gepresteerd de voorraad L er doorheen te jagen.
Hij is voor mij te strak maar wilde nog even wachten met retouren of er misschien een XXL beschikbaar komt.
Maar als er mensen wachten op een XL ga ik 'm wel retourneren. Gaat om de zwarte overigens.
Vestje is een stuk meer vest dan de goedkope versie, Blijft goed warm, stof is stretchy genoeg om toch een sportieve fit te houden. Zakken doen het goed. Echt "meer" vest dan de goedkope versie, ik zou gewoon is een Decathlon inlopen en gaan voelen en vervolgens online bestellenwisselwerking schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:27:
[...]
Ik heb wel de goedkope variant in gebruik en die bevalt mij heel goed. Ik maak net als jij geen gebruik van de mogelijkheid om door het windjack heen bij mijn shirt te komen (doe altijd het windjack omhoog). Dus ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met dit windjack.
Nu "Crazy Days"
https://www.ekoi.com/nl-be/1041-crazy-days
Goed om te horen. Maar waarom de winkel in en dan online bestellen. Kun je dan niet beter gewoon in de winkel kopen?McMiGHtY schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:45:
[...]
Vestje is een stuk meer vest dan de goedkope versie, Blijft goed warm, stof is stretchy genoeg om toch een sportieve fit te houden. Zakken doen het goed. Echt "meer" vest dan de goedkope versie, ik zou gewoon is een Decathlon inlopen en gaan voelen en vervolgens online bestellen
[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 29-05-2021 09:11 ]
Een vest dat 'meer vest' is? Wat bedoel je daarmee? Is ie dikker /meer gevoerd oid?McMiGHtY schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:45:
[...]
Vestje is een stuk meer vest dan de goedkope versie, Blijft goed warm, stof is stretchy genoeg om toch een sportieve fit te houden. Zakken doen het goed. Echt "meer" vest dan de goedkope versie, ik zou gewoon is een Decathlon inlopen en gaan voelen en vervolgens online bestellen
daag
Een broek van gehad die ik heb geretourneerd aangezien 1 bretel gedraaid was geplaatst. Hier kwam ik achter na een maand of drie-vier. Ze hebben mij hiervoor het aankoopbedrag geretourneerd, wat ik erg netjes vond. Kleding van prima kwaliteit, merk is vooral groot in Frankrijk.d_raf schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:25:
Zijn er liefhebbers van het merk Ekoi? Ik ken het merk niet en ik kan dus ook niet inschatten of het echte promo's zijn of niet. Iemand ervaring met de maatvoering van dit merk?
Nu "Crazy Days"
https://www.ekoi.com/nl-be/1041-crazy-days
[ Voor 3% gewijzigd door Koenbr op 29-05-2021 13:44 ]
Eroe? evt extra lang +4cm?Southern Sun schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:08:
Ik ben op zoek naar een nieuwe bibshort waarbij de pijpen niet zo omhoog kruipen als die van mijn huidige Castelli en oudere merkloze broek. Heb wel vrij lange benen (BBL 94cm), iemand tips waar ik naar zou kunnen kijken? Topic al doorzocht op pijpen (moet kunnen op tweakers) en kwam deze sportful tegen, maar hopelijk ontdek ik nog wat meer tips.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Eroe extra lang is korter dan Gore C5 optiline. Viel mij vies tegen in ieder geval.
Gisteren ook maar de Q36.5 besteld en zojuist kunnen passen. Helaas kruipt die ook omhoog, tot halverwege bovenbeen.
Tot nu echt goed is lorini met paar cm extra. Helaas laten de steeksels na een jaar los (in twee aparte gevallen)
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

![]() | ![]() |
Die bib heb ik ook, die heeft wat compressie en zeer goede grippers dus kruipt absoluut niet omhoog.Southern Sun schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:08:
Ik ben op zoek naar een nieuwe bibshort waarbij de pijpen niet zo omhoog kruipen als die van mijn huidige Castelli en oudere merkloze broek. Heb wel vrij lange benen (BBL 94cm), iemand tips waar ik naar zou kunnen kijken? Topic al doorzocht op pijpen (moet kunnen op tweakers) en kwam deze sportful tegen, maar hopelijk ontdek ik nog wat meer tips.
Ik heb er hier al twee van, maar zowel die grijzige fade als die rode fade zou ik er bijna nog bij kopen.rolandos582 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:01:
[Afbeelding]
Nieuwe Assos Aero shirtje in XL besteld, ook een zwarte in maat L voor de maat. Bibs heb ik in L maar ze zeiden dat hij heel strak valt... Ben benieuwd!
Fijn shirtje heb ik mij laten vertellen, rode was niet op voorraad atm. Welke maat heb je en hoelang/gewicht? Vallen ze inderdaad strak strak?Stoffa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:39:
[...]
Ik heb er hier al twee van, maar zowel die grijzige fade als die rode fade zou ik er bijna nog bij kopen.

Ik had laatst de Assos mille summer gt gekocht maar dat was niet echt een succes. Gaf mij toch een wat oncharmante muffin top.

Zal de assos mille gt dan niet anders zijn? Hij lijkt iets anders gesneden maar misschien ben ik iets té hoopvol.
[ Voor 4% gewijzigd door FilipK op 30-05-2021 10:39 ]
Vond de Mille GT ook niet bepaald prettig, heb nu 2 van die GTS. Nieuwe model, zit erg prettig! Zeker een aanrader om te proberen. Bij salden met goldcard 10% kortingFilipK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had laatst de Assos mille summer gt gekocht maar dat was niet echt een succes. Gaf mij toch een wat oncharmante muffin top.Terwijl ik toch echt geen dikkertje ben. Hij snijdt zo laag in op de buik en flanken.
Zal de assos mille gt dan niet anders zijn? Hij lijkt iets anders gesneden maar misschien ben ik iets té hoopvol.
Ik heb M en weeg, afhankelijk van wel of geen wintervacht, 74-78kg.rolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:54:
[...]
Fijn shirtje heb ik mij laten vertellen, rode was niet op voorraad atm. Welke maat heb je en hoelang/gewicht? Vallen ze inderdaad strak strak?
Ik vind hem strak vallen, maar bv niet zo strak als een Aero jersey van Rapha. Die is wat meer plasticerig, zeg maar.
Het is overigens mijn favoriete jersey. De stoffen voelen heel natuurlijk, ademen goed, en de fit is heel fijn. Ik vind hem beter dan de Dottore X jersey van Q36.5, die is toch wat zwaarder, en de fit wat minder aansluitend (zit wel in de marge hoor).
Al met al is mijn favoriete kit de Maap of Q36.5 bibshorts, met de Assos Aero jersey. De Assos Equipe RS bib ben ik minder over te spreken.
FuturumShop heeft 15% vandaag op Assos én je hebt 20 euro korting in omloop momenteel. Wellicht interessant 😀FilipK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had laatst de Assos mille summer gt gekocht maar dat was niet echt een succes. Gaf mij toch een wat oncharmante muffin top.Terwijl ik toch echt geen dikkertje ben. Hij snijdt zo laag in op de buik en flanken.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Oh dat geeft hoop. Dan ga ik het wel proberen.rolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Vond de Mille GT ook niet bepaald prettig, heb nu 2 van die GTS. Nieuwe model, zit erg prettig! Zeker een aanrader om te proberen. Bij salden met goldcard 10% korting
Ahh jammer, die codes kunnen niet samen. Bedankt voor de tip wel, heb hem besteld. Dan kan ik mijn 20% code sparen voor iets anders.Stufferdt schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:42:
[...]
FuturumShop heeft 15% vandaag op Assos én je hebt 20 euro korting in omloop momenteel. Wellicht interessant 😀
Vond de L te strak zitten, het leek alsof de bretels te kort zijn waardoor hij de zeem helemaal tussen mijn bilnaad trekt. Terwijl ik wel in de juiste maat zat volgens mij (1.80cm/75kg). Heb er niet mee gefietst, zou kunnen dat hij in de fietshouding wel goed zit. Maar loop ook nog wel eens in mijn fietsbroek en wil dat ook wel comfortabel kunnen doen.
In de winkel hing die met het bordje "Alleen online beschikbaar" (in Alkmaar iig, weet niet hoe dat bij andere vestigingen is)wisselwerking schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:37:
[...]
Goed om te horen. Maar waarom de winkel in en dan online bestellen. Kun je dan niet beter gewoon in de winkel kopen?
Ja, het andere vestje is echt alleen maar windjack, dit lijkt iets meer gevoerd te zijnThe_Thijs© schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Een vest dat 'meer vest' is? Wat bedoel je daarmee? Is ie dikker /meer gevoerd oid?
Ben een cm langer en een kilo lichter maar de M zit echt spot on bij mij...(dus bedankt voor het maatadvies nog medetweakers).kleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:59:
Voor wie er geïnteresseerd is, ik had een M en L van die Q36.5 bib besteld en deze ga ik beide retourneren. Dus dan komt er weer een L op voorraad.
Vond de L te strak zitten, het leek alsof de bretels te kort zijn waardoor hij de zeem helemaal tussen mijn bilnaad trekt. Terwijl ik wel in de juiste maat zat volgens mij (1.80cm/75kg). Heb er niet mee gefietst, zou kunnen dat hij in de fietshouding wel goed zit. Maar loop ook nog wel eens in mijn fietsbroek en wil dat ook wel comfortabel kunnen doen.
Korte recensie na 150km: beste bib tot op heden. Nog nooit eerder een rit gehad waarbij ik niet even moest frutselen aan mijn broek om hem weer helemaal naar wens te krijgen. Zeem ook zeer comfortabel. Referentie: Assos Mille GT, LaPassione PSN, Sportful Vuelta.
Heb nog een M extra besteld voor 122 Euro :-) is dan ongeveer even duur als de Assos en LaPassione. Je ziet aan de constructie dat het wel echt een niveau hoger is maar fullprice zou ik nooit voor een broek betalen, ondanks de kwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door Franciscus7000 op 31-05-2021 12:46 ]
Het is en blijft extreem persoonlijk, ik zit met nagenoeg dezelfde stats (3-4 kilo lichter) perfect in een maat M. Renners met meer volume t/m 1.80m kunnen doorgaans wel af met een maat L. De lichtere renners t/m 1.80m passen ook vaak in een maat M.kleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:59:
Voor wie er geïnteresseerd is, ik had een M en L van die Q36.5 bib besteld en deze ga ik beide retourneren. Dus dan komt er weer een L op voorraad.
Er zijn uiteraard altijd individuele gevallen die met 1.80m zelfs niet in een maat L passen... Dan is het gewoon niet je merk, er zijn gelukkig voldoende andere fabrikanten die bibs maken.
Ik kan je de Assos Mille GTS aanraden. Vind dat echt een topbroekkleinelievewolff schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:49:
Precies, ik zoek verder naar een ander merk! Misschien heb ik korte benen ofzo?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ja, het blijft apart.Grin schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:56:
[...]
Het is en blijft extreem persoonlijk, ik zit met nagenoeg dezelfde stats (3-4 kilo lichter) perfect in een maat M. Renners met meer volume t/m 1.80m kunnen doorgaans wel af met een maat L. De lichtere renners t/m 1.80m passen ook vaak in een maat M.
Er zijn uiteraard altijd individuele gevallen die met 1.80m zelfs niet in een maat L passen... Dan is het gewoon niet je merk, er zijn gelukkig voldoende andere fabrikanten die bibs maken.
Ik pas met 1.83m en 75kg dus wél in een maat M. Hij zit perfect
De pijpen komen tot ongeveer een centimeter of 5 boven mijn knie tijdens het fietsen. De pijpen zitten ook lekker strak zonder rollades van mijn benen te maken. Bij de liezen kruipt hij amper naar binnen en de bilnaad blijft ook vrij
Ik zoek nog goedkope bibs voor dat loze uurtje op de turbo trainer. Hoe vallen die goedkoopste spexcel bibs in verhouding tot bv. Sportful of Rapha (core).

[ Voor 18% gewijzigd door FilipK op 31-05-2021 16:12 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Wat zijn jouw maten als ik vragen mag? Ik heb ook de S, maar vind hem denk ik toch wat te veel knellen. Ik ben 179cm ~68kg. Broeken heb ik meestal maat 30. De M is mij dan weer te groot. Daarbij blijft de zeem niet netjes op z'n plek en kruipen de pijpjes omhoog...Fisico schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:50:
De S van Q36.5 gisteren aangehad en dat beviel goed. De compressie en lengte van de bretels voelde ik vooral aan het begin en later niet meer. De grippers zitten ook fijn. Een topbroek, maar dat mag ook wel voor dit geld. Ik denk dat ik alleen de classic bib van Rapha nog net iets fijner vindt omdat daar de zeem net iets beter om het zadel heen valt.
Jammer, denk dat ik de Castelli Endurance 3 of de Free Aero Race 4 maar eens ga proberen. Denk dan in maat M of L. Of heeft iemand een goede suggestie?
[ Voor 99% gewijzigd door cordonbleu op 31-05-2021 19:39 ]
Ik ben ook 1.79 en ongeveer 65 kilo. Maar broeken hangen bij mij vaak echt op het heupbot bij maat 30. Ik kan me voorstellen dat hij net aan de strakke kant is met een paar kilo meer. Ik vind hem ook op het randje namelijk. Nu kom ik net van de winterbroeken af en die zitten minder strak en sluiten ook wat hoger, namelijk rond mijn navel in plaats van een behoorlijk stuk eronder zoals bij de broek van Q36.5.cordonbleu schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:37:
[...]
Wat zijn jouw maten als ik vragen mag? Ik heb ook de S, maar vind hem denk ik toch wat te veel knellen. Ik ben 179cm ~68kg. Broeken heb ik meestal maat 30. De M is mij dan weer te groot. Daarbij blijft de zeem niet netjes op z'n plek en kruipen de pijpjes omhoog...
Jammer, denk dat ik de Castelli Endurance 3 of de Free Aero Race 4 maar eens ga proberen. Denk dan in maat M of L. Of heeft iemand een goede suggestie?
Bij Castelli heb ik altijd de M en die is wat aan de ruime kant bij mijn benen. Daar vind ik dus zeem dus niet geweldig van zitten. De zeem uit de Aero 3 plooit daar wat in mijn lies (de rode zeem was dat), met de grijze zeem uit de Aero 4 heb ik dit niet. De zemen zitten ook in mijn winterbroeken vandaar.
https://www.futurumshop.n...bretels-zwart-heren.phtml
Op de website van Q36.5 vind ik hem niet terug.
Eventuele ervaringen zijn ook welkom
Hoeveel mensen dragen zowel Rapha als Spexcel?FilipK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:11:
Vraagje:
Ik zoek nog goedkope bibs voor dat loze uurtje op de turbo trainer. Hoe vallen die goedkoopste spexcel bibs in verhouding tot bv. Sportful of Rapha (core).
Ik heb deze van Spexcel
De kwaliteit van de stof en pasvorm vind ik heel goed, de zeem is wel dik. De zeem van mijn Pearl Izumi koersbroek vind ik prettiger.
Qua prijs/kwaliteit verhouding is Spexcel natuurlijk belachelijk goed.
[ Voor 5% gewijzigd door nogeeninlog op 31-05-2021 22:04 ]
Vanavond een tweede poging met de bib gedaan en wat extra aandacht besteed bij het aantrekken. Bleef nu wel goed zitten ondanks dat de bretels niet super strak zitten als ik rechtop sta. De zeem lijkt nu goed op het zadel te vallen. Echte waardeoordeel komt over een aantal ritten.MaSw85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:16:
[...]
Nog niet overtuigd, zeem zit (nog) niet helemaal goed, te ver naar voren/zakt wat af. Kan dus mijn model niet zijn. Maar er werd gezegd dat het na 3-4x wassen beter zou zijn, daar houd ik me nog aan vast.
Ik zoek dus vooral iets met een betere zeem, en nu komt het probleem ik zie allemaal mooie pakjes van Sportful en Castelli voorbijkomen maar ik ben 1,90m en 105 KG en heb daarnaast erg grote/dikke bovenbenen dat lijkt mij geen goede combi dus
Wat zouden jullie aanraden dan kan ik een beetje gericht shoppen. Ik zag dat Futurum deze in de aanbieding heeft bijvoorbeeld nu: https://www.futurumshop.n...orts-joris-ii-black.phtml
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze voor hun eigen merk wel een beetje het nederlandse postuur qua lengte verhoudingen enzo aanhouden en zeker ruimer valt van Sportful/Castelli? Iemand die dit kan bevestigen of een andere tip voor een bib voor mensen met uit de kluiten gewassen benen?
HD4Life @ Full-HD
10€ korting met code 'podcast' aldus de LSRF podcast.Reeker schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:13:
Iemand die nog een futurum code heeft? Ik krijg maar geen werkende te vinden
Strakke bretels moet je toch ook niet willen?MaSw85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:52:
[...]
Vanavond een tweede poging met de bib gedaan en wat extra aandacht besteed bij het aantrekken. Bleef nu wel goed zitten ondanks dat de bretels niet super strak zitten als ik rechtop sta. De zeem lijkt nu goed op het zadel te vallen. Echte waardeoordeel komt over een aantal ritten.
Dat gaat alleen maar snijden in je schouders, kan ik zelf erg slecht tegen. De fietsbroek moet gewoon goed zitten en zichzelf op z'n plaats houden.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze echt goed strak moeten zitten/je moeite moet doen om ze aan te trekken zegmaar.
Zodat zeem dus niet gaat schuiven en je comfortabel lange dag op het zadel kan zitten.
Ik wissel tussen maatje XS en S afhankelijk van merk/serie van broek.
Rapha pro team is het altijd XS, S zit achterkant van zeem te los aan gaat die schuiven als je in fietshouding zit.
1m86 en 69kg.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
gewicht en lengte zijn denk ik niet de belangrijkste maten voor een fietsbroek. Denk dat taille heup en bovenbeen omvang meer zegt.DDX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:21:
Ik verbaas mij soms echt over maten die sommige mensen nemen met broeken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze echt goed strak moeten zitten/je moeite moet doen om ze aan te trekken zegmaar.
Zodat zeem dus niet gaat schuiven en je comfortabel lange dag op het zadel kan zitten.
Rapha pro team is het altijd XS, S zit achterkant van zeem te los aan gaat die schuiven als je in fietshouding zit.
1m86 en 69kg.
Ik heb liever een broek die niet doorschijnt en waarbij m’n mannelijke orgaan na de tijd nog dezelfde vorm heeft. Maargoed, ieder z’n ding.DDX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:21:
..
1m86 en 69kg.
[ Voor 20% gewijzigd door Marty! op 01-06-2021 12:25 ]
Maatvoering is tegenwoordig echt lastig te vergelijken. Ik heb een M bij Q36.5 (eindelijk de moeite genomen alles te passen), L bij bioracer en Assos maar bijvoorbeeld XL bij mijn sportful winterbroeken. Ik heb vrij brede heupen waardoor ik me overal echt in moet persen. Maat groter heeft voornamelijk invloed op de lengte van de pijpjes, waardoor deze weer niet aansluiten bij mijn dunne bovenbeentjes.DDX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:21:
1m86 en 69kg.
Ik ben overigens 1m79 en 72kg. Woog eerst 76 en toen zat alles ook vrijwel hetzelfde, hooguit wat strakker.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
https://www.futurumshop.n...hallenge-beloning-claimenReeker schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:13:
Iemand die nog een futurum code heeft? Ik krijg maar geen werkende te vinden
Nou daar is die dan...Grin schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:30:
Q36.5 met een nieuw setje (shirtje+sokken), meer lachen dan mooi maar toch besteld. Want: altijd blijven lachen!![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Vind het een mooier shirtje/setje dan verwacht, die fade naar zwart maakt het redelijk goed draagbaar met een zwarte bib. Vanavond maar even uitproberen en beslissen of dit het '5 juni setje' gaat worden...
:strip_exif()/f/image/Qn65biFnsDDE6i1xW7fE6Dbl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 01-06-2021 13:37 ]
Al moet ik wel gelijk hieraan denken:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yPufGEe9SsYRrJxOQaTZbH9Q.jpg?f=user_large)
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik ben nav de aanhoudende beïnvloeding in dit forum en de aanbieding bij Futurumshop ook gezwicht voor de Q36.5, de Essential bib. Het zal me benieuwen.
Ik had al een lange Q36.5 broek met zakken voor de koudere maanden, ooit bij Hopmans oid voor een leuk prijsje kunnen krijgen. Deze Gregarius is nog een stuk fijner, en de zakken zijn ook wel handig. Links/rechts wat tooltjes en/of wat snacks, en achter onder op de rug kan de telefoon eventueel mee. Daar moet hij voor mij wel echt in zo'n extra tasje, zweet natuurlijk wel net weer ietsje meer dan achterin je shirt.
Al met al ben ik best wel onder de indruk van de bibs, hopelijk komt ergens vandaag nog een keer de L van @kleinelievewolff terug in voorraad van de Dottore dan wil ik die eigenlijk toch nog wel bestellen. @Grin gaat echt flink cashen met zijn aandelen denk ik.
Mijn L is ook onderweg terug!Johlo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:
Om nog maar wat meer de Q36.5 echo chamber in te gooien, ik heb vorige week de Gregarius Cargo Adventure binnengekregen. Ik zocht voor het gravelen een bib met een paar opberg vakjes, omdat ik het stiekem eigenlijk wel fijn vind om gewoon met een normaal shirt wat over de heides te touren.
Ik had al een lange Q36.5 broek met zakken voor de koudere maanden, ooit bij Hopmans oid voor een leuk prijsje kunnen krijgen. Deze Gregarius is nog een stuk fijner, en de zakken zijn ook wel handig. Links/rechts wat tooltjes en/of wat snacks, en achter onder op de rug kan de telefoon eventueel mee. Daar moet hij voor mij wel echt in zo'n extra tasje, zweet natuurlijk wel net weer ietsje meer dan achterin je shirt.
Al met al ben ik best wel onder de indruk van de bibs, hopelijk komt ergens vandaag nog een keer de L van @kleinelievewolff terug in voorraad van de Dottore dan wil ik die eigenlijk toch nog wel bestellen. @Grin gaat echt flink cashen met zijn aandelen denk ik.
Dank! De Q35.6 kunnen bestellen voor een mooie prijs hierdoor
Ik had ook eens een tweede deftige bib nodig én ik had nog een €20 bon liggen, dus bij mij komt die er ook aan.nomar109 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
...
Ik ben nav de aanhoudende beïnvloeding in dit forum en de aanbieding bij Futurumshop ook gezwicht voor de Q36.5, de Essential bib. Het zal me benieuwen.
Hij is onderweg! Ik weet niet hoe snel de klantenservice van futurum is, maar dan moet hij snel weer in de voorraad zitten.Johlo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:Al met al ben ik best wel onder de indruk van de bibs, hopelijk komt ergens vandaag nog een keer de L van @kleinelievewolff terug in voorraad van de Dottore dan wil ik die eigenlijk toch nog wel bestellen. @Grin gaat echt flink cashen met zijn aandelen denk ik.
Michaelg schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:40:
Ghehe nice!
[Afbeelding]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat is ook het eerste wat in de social ride app groep voorbij kwam. Iejoor hebben we ook al. Dat is @418O2 (helaas)Michaelg schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:40:
Ghehe nice!
[Afbeelding]
Gisteren mijn Q36.5 dottore l1 gebruikt tijdens mijn 300km rit. Ik moet zeggen, heerlijke broek. Dit is vanaf nu mijn lange afstanden broek. Voor de kortere afstanden volstaan mijn Nalini bibs van € 30 wel.
[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 01-06-2021 22:47 ]
Ik heb laatst de Assos Mille GTS gekocht in maat TIR. Bevalt mij en mijn bovenbenen erg goed.Davidshadow13 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:57:
Ik zoek een nieuwe korte fietsbroek voor in de zomer. Heb nu enkel een lange van Decathlon (https://www.decathlon.nl/...120496?mc=8523343&c=ZWART) echter is het na +- 1,5 uur wel gedaan met de pret.
Ik zoek dus vooral iets met een betere zeem, en nu komt het probleem ik zie allemaal mooie pakjes van Sportful en Castelli voorbijkomen maar ik ben 1,90m en 105 KG en heb daarnaast erg grote/dikke bovenbenen dat lijkt mij geen goede combi dus![]()
Wat zouden jullie aanraden dan kan ik een beetje gericht shoppen. Ik zag dat Futurum deze in de aanbieding heeft bijvoorbeeld nu: https://www.futurumshop.n...orts-joris-ii-black.phtml
Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze voor hun eigen merk wel een beetje het nederlandse postuur qua lengte verhoudingen enzo aanhouden en zeker ruimer valt van Sportful/Castelli? Iemand die dit kan bevestigen of een andere tip voor een bib voor mensen met uit de kluiten gewassen benen?
De TIR variant is maat XL maar dan met een wijdere heup- en bovenbeenomtrek.
https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
En ik verbaas me dan weer over jouw maat!DDX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:21:
1m86 en 69kg.

Ik heb bij een L van Q36.5 ook geen last van een schuivende zeem. Ik zit sowieso altijd vrij stil op de fiets dus misschien dat dat uitmaakt.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Same here! Ik heb een bouw als Hugh Carthy zeg maarGerbenBK schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:50:
[...]
En ik verbaas me dan weer over jouw maat!Ik ben even lang maar dan 72kg en ik denk dat een S me prima past qua breedte (en misschien XS ook nog wel bij sommige merken), maar qua lengte heb ik dan echt een hotpants aan
. Met lang en dun heb ik dus ook redelijk wat moeite met het vinden van de juiste maten.
Grin schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Nou daar is die dan...
Vind het een mooier shirtje/setje dan verwacht, die fade naar zwart maakt het redelijk goed draagbaar met een zwarte bib. Vanavond maar even uitproberen en beslissen of dit het '5 juni setje' gaat worden...
[Afbeelding]

Hommage aan Cipo?
Mja lengte is wel een dingetje, rapha heeft gelukkig variant die wat langer is.GerbenBK schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:50:
[...]
En ik verbaas me dan weer over jouw maat!Ik ben even lang maar dan 72kg en ik denk dat een S me prima past qua breedte (en misschien XS ook nog wel bij sommige merken), maar qua lengte heb ik dan echt een hotpants aan
. Met lang en dun heb ik dus ook redelijk wat moeite met het vinden van de juiste maten.
En Black sheep broeken zijn ook vrij lang. (redelijk gelijk aan rapha pro team long versie)
Ik ga die eens proberen, thanks.DDX schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:24:
[...]
Mja lengte is wel een dingetje, rapha heeft gelukkig variant die wat langer is.
En Black sheep broeken zijn ook vrij lang. (redelijk gelijk aan rapha pro team long versie)
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Is de zeem niet te dun voor zo'n ritten? Ik heb er ook eentje besteld, maar twijfel nu om hem te retourneren. Ik heb nogal snel last van zadelpijn, en het zeempje lijkt op het eerste zicht niet genoeg te beschermen.wisselwerking schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:43:
[...]
Dat is ook het eerste wat in de social ride app groep voorbij kwam. Iejoor hebben we ook al. Dat is @418O2 (helaas)
Gisteren mijn Q36.5 dottore l1 gebruikt tijdens mijn 300km rit. Ik moet zeggen, heerlijke broek. Dit is vanaf nu mijn lange afstanden broek. Voor de kortere afstanden volstaan mijn Nalini bibs van € 30 wel.
Lees even wat terug in dit topic (vooral de uitgebreide posts van @Grin) en je zult zien dat een dunne zeem niet per definitie slecht isJulianPh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Is de zeem niet te dun voor zo'n ritten? Ik heb er ook eentje besteld, maar twijfel nu om hem te retourneren. Ik heb nogal snel last van zadelpijn, en het zeempje lijkt op het eerste zicht niet genoeg te beschermen.
[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 04-06-2021 10:10 ]
Als de broek heb getest met een rit kan je hem niet echt meer terug sturen toch? Dat is in ieder geval niet de bedoeling lijkt me, anders zou futurum niet zoveel reclame maken met het 14 dagen testen van hun eigen broeken.MaSw85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:10:
[...]
Lees even wat terug in dit topic (vooral de uitgebreide posts van @Grin) en je zult zien dat een dunne zeem niet per definitie slecht isHeb je de broek al getest met een rit?
Ik blijf het een lastig concept vinden, heb laatst de assos gts mille gekocht naar aanleiding van de goede verhalen hier en omdat ik een goede broek zocht voor de echt lange ritten. Toen ik hem in huis was leek hij ook wel erg fijn te zitten, maar tijdens de eerste fietsrit viel het uiteindelijk toch een beetje tegen, niet dat hij slecht was, maar het was ook niet alsof je op wolkjes zit.
Eigenlijk zou ik hem wel willen terug sturen en een andere broek te kopen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling en dan is het toch een beetje jammer dat je voor dat bedrag (vind het zelf behoorlijk prijzig) niet echt blij/tevreden bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Owios op 04-06-2021 10:29 ]
Nog niet, zoals Owios hiervoor al zei: het lijkt me niet echt de bedoeling ze nog terug te sturen na een test in een lange rit.MaSw85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:10:
[...]
Lees even wat terug in dit topic (vooral de uitgebreide posts van @Grin) en je zult zien dat een dunne zeem niet per definitie slecht isHeb je de broek al getest met een rit?
Maar je hebt gelijk dat het niet altijd gaat om dunner/dikker. Heb ook een Santini broek met dik C3 zeem dat op het eerste zich heel comfortabel en kwalitatief lijkt. Voor sommige mensen zal dat best goed werken, maar mijn achterwerk kan er niet zo goed mee om...
Ik had echter toch een beetje meer padding verwacht van de Q36.5 broek.
Meer is niet beter, dat is m.i. echt een vooroordeel.JulianPh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Nog niet, zoals Owios hiervoor al zei: het lijkt me niet echt de bedoeling ze nog terug te sturen na een test in een lange rit.
Maar je hebt gelijk dat het niet altijd gaat om dunner/dikker. Heb ook een Santini broek met dik C3 zeem dat op het eerste zich heel comfortabel en kwalitatief lijkt. Voor sommige mensen zal dat best goed werken, maar mijn achterwerk kan er niet zo goed mee om...
Ik had echter toch een beetje meer padding verwacht van de Q36.5 broek.
Deze zeem moet echt op stoom komen, ik heb nu zes Q36.5 broeken van de duurste tot deze L1 en bij alle exemplaren wordt de zeem pas echt comfortabel in rit 5 (of 6). Dus eerst vier keer wassen, daarna pas eisen stellen m.b.t. comfort.
Heb je al überhaupt een broek waar je heel tevreden mee bent? Misschien zijn je verwachtingen niet helemaal realistisch. Zolang je geen last hebt van je zitbotjes werkt een broek/zadel combi wat mij betreft.Owios schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Als de broek heb getest met een rit kan je hem niet echt meer terug sturen toch? Dat is in ieder geval niet de bedoeling lijkt me, anders zou futurum niet zoveel reclame maken met het 14 dagen testen van hun eigen broeken.
Ik blijf het een lastig concept vinden, heb laatst de assos gts mille gekocht naar aanleiding van de goede verhalen hier en omdat ik een goede broek zocht voor de echt lange ritten. Toen ik hem in huis was leek hij ook wel erg fijn te zitten, maar tijdens de eerste fietsrit viel het uiteindelijk toch een beetje tegen, niet dat hij slecht was, maar het was ook niet alsof je op wolkjes zit.
Eigenlijk zou ik hem wel willen terug sturen en een andere broek te kopen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling en dan is het toch een beetje jammer dat je voor dat bedrag (vind het zelf behoorlijk prijzig) niet echt blij/tevreden bent.
Het zadel van een racefiets zal nooit aanvoelen als een Chesterfield.
Met de meeste broeken ben ik wel tevreden zeker voor 2 a 3 uurtjes fietsen. Ik krijg vooral problemen met langere tochten en warm weer. Ik krijg dan vaak lichte schaafwonden/irritatie op mijn huid. Ik denk dat het komt door opgedroogd zweet dat gaat schuren oid, maar zeker weten doe ik dat niet.Louislouislouis schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Heb je al überhaupt een broek waar je heel tevreden mee bent? Misschien zijn je verwachtingen niet helemaal realistisch. Zolang je geen last hebt van je zitbotjes werkt een broek/zadel combi wat mij betreft.
Het zadel van een racefiets zal nooit aanvoelen als een Chesterfield.
Gebruik je al chamois creme?Owios schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Met de meeste broeken ben ik wel tevreden zeker voor 2 a 3 uurtjes fietsen. Ik krijg vooral problemen met langere tochten en warm weer. Ik krijg dan vaak lichte schaafwonden/irritatie op mijn huid. Ik denk dat het komt door opgedroogd zweet dat gaat schuren oid, maar zeker weten doe ik dat niet.
Wat @Vinniiee zegt: Chamois creme gebruiken. Ik heb goede ervaringen met die van Assos. Gebruik nu die van Muc-Off maar die is wat dunner en ben ik nog niet helemaal over uit.Owios schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Met de meeste broeken ben ik wel tevreden zeker voor 2 a 3 uurtjes fietsen. Ik krijg vooral problemen met langere tochten en warm weer. Ik krijg dan vaak lichte schaafwonden/irritatie op mijn huid. Ik denk dat het komt door opgedroogd zweet dat gaat schuren oid, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ja heb die ook van assos, maar merk niet echt een significant verschil. Niet als ik het zeem insmeer en ook niet als ik het direct op de huid aanbreng.MaSw85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:25:
[...]
Wat @Vinniiee zegt: Chamois creme gebruiken. Ik heb goede ervaringen met die van Assos. Gebruik nu die van Muc-Off maar die is wat dunner en ben ik nog niet helemaal over uit.
Bedankt voor de tip. Ik zal ze dan toch maar houden, buiten de wat dunnere zeem geeft de broek inderdaad wel een goede indruk.Grin schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:58:
[...]
Meer is niet beter, dat is m.i. echt een vooroordeel.
Deze zeem moet echt op stoom komen, ik heb nu zes Q36.5 broeken van de duurste tot deze L1 en bij alle exemplaren wordt de zeem pas echt comfortabel in rit 5 (of 6). Dus eerst vier keer wassen, daarna pas eisen stellen m.b.t. comfort.
Hopelijk wordt mijn Santini zeem ook wat comfortabeler na enkele wasbeurten. Ik wist niet dat sommige zemen niet 'out-of-the-box' comfortabel waren.
Deze helm is gesneuveld, gestorven in het harnas. Door de crash replacement service krijg ik wel een nieuwe via Salden/trek, een velocis418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:06:
@BreadFan https://www.google.com/se...ECAEQAw&biw=1644&bih=1247
Bontrager Ballisata. Heb hem zelf ook!
https://www.12gobiking.nl/bontrager-ballista-mips-racehelm
nog 1tje
https://www.trekbikes.com...is-mips-racehelm/p/14896/
Ik heb geen enkele last gehad. De broek zit lekker strak, beweegt niet, en schuurt niet. Ik gebruik overigens geen chamois cremeJulianPh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Is de zeem niet te dun voor zo'n ritten? Ik heb er ook eentje besteld, maar twijfel nu om hem te retourneren. Ik heb nogal snel last van zadelpijn, en het zeempje lijkt op het eerste zicht niet genoeg te beschermen.
Ik ben ook gevoelig voor zadelpijn. Duurde 6 zadels voordat ik mijn huidige had die tot nu toe het beste bevalt (mijn droomzadel maakt Fizik niet meer).JulianPh schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Maar de Dottore L1 is echt de beste broek die ik ooit heb gehad. Beter nog dan mijn Assos. Met de Dottore heb ik het gevoel dat ik echt op mijn zadel zit ipv eroverheen. Dat de broek goed strak zit zal ook helpen.
Dus de dikte van de zeem zegt wat mij betreft niet alles. Ik ben blij dat ik er nu twee heb. Wordt een mooie zomer!
Hoe zit het qua maat 1:1 met de Assos? Nog op zoek naar een extra bibshort voor de lange afstand...La1974 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:17:
[...]
Maar de Dottore L1 is echt de beste broek die ik ooit heb gehad. Beter nog dan mijn Assos. Met de Dottore heb ik het gevoel dat ik echt op mijn zadel zit ipv eroverheen. Dat de broek goed strak zit zal ook helpen.
Heeft ook tijdje geduurd eer ik op de racefiets een goed zadel had gevonden, Fizik was dat niet.. terwijl op de MTB de Gobi altijd mijn favoriet was. Is maar pas toen ik een Trek racefiets aanschafte dat ik het goede gevoel qua zadel 'Bontrager Montrose Pro' te pakken had. Ik zie nu dat deze ook niet meer worden geproduceerd

Mijn Assos is XL en de Q36.5 is L. De laatste zit wel veel strakker maar daar ben ik juist erg blij mee. Dat had ik eerder moeten doen.RigolleM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:36:
[...]
Hoe zit het qua maat 1:1 met de Assos? Nog op zoek naar een extra bibshort voor de lange afstand...
Heeft ook tijdje geduurd eer ik op de racefiets een goed zadel had gevonden, Fizik was dat niet.. terwijl op de MTB de Gobi altijd mijn favoriet was. Is maar pas toen ik een Trek racefiets aanschafte dat ik het goede gevoel qua zadel 'Bontrager Montrose Pro' te pakken had. Ik zie nu dat deze ook niet meer worden geproduceerd
Prima, ik ook Assos XL... Ga dan ook maar 'L' bestellen dan... bedankt voor de feedbackLa1974 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:42:
[...]
Mijn Assos is XL en de Q36.5 is L. De laatste zit wel veel strakker maar daar ben ik juist erg blij mee. Dat had ik eerder moeten doen.
Deze week in de uitverkoop een tweede gekocht (voor 40 pond!) en een shortsleeve van hetzelfde materiaal. Weet nog niet zo goed hoe die shortsleeve gaat bevallen. Denk dat het voor weersomstandigheden als vandaag perfect is, maar in de volle zomerzon is het vermoedelijk te warm.

Door de kwaliteit en ook de prijs twijfel ik nu om een korte mouwen shirt te kopen, maar vrees wel dat deze eigenlijk te warm gaan zijn. Het is allemaal erg mooi merinowol-mix hoor, maar zodra t boven de 15 graden komt denk ik dat het net wat veel is.
Ze spreken steeds van "korte mouwen" maar die komen anno 2021 tot in de plooi van je elleboog? Zo kort vind ik die mouwen niet hoor... Is dat een trend van de laatste jaren of wat zie ik over het hoofd?
In mijn kleerkast heb ik fietskledij hangen waarvan de korte mouwen ook écht korte mouwen zijn (pijp komt to net iets onder de schouder)

Of iemand met andere shirts hier ervaring mee van castelli?
https://cdn.mantel.com/im...=157767&w=2000&h=2000&c=1
Lijkt me niet doorschijnend, zit gewoon strak om de borst bij die foto.luuk66 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:16:
Heeft er hier toevallig iemand de nieuwe castelli rapido al besteld? Ik vroeg me af of deze doorschijnend is van voren? het lijkt op de afbeelding van wel maar het kan ook zijn dat de bretels gewoon alleen zichtbaar zijn...
Of iemand met andere shirts hier ervaring mee van castelli?
https://cdn.mantel.com/im...=157767&w=2000&h=2000&c=1
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ziet er netjes uit maar je moet er nog wel 21% BTW bij optellen en eventueel inklaringskosten. Wordt het toch weer prijzig.sOid schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:00:
Even Torm.cc promotenBlijf me verbazen hoe relatief onbekend dit merk blijft. Prijs-kwaliteitverhouding is echt top. Goede materialen (SportsWool met merinowol, YKK ritsen), goed uitgedacht ontwerp, prima pasvorm, prima prijs. Gaat ook echt lang mee. Eerste longsleeve shirt gekocht in 2013 en die is nog steeds prima.
Deze week in de uitverkoop een tweede gekocht (voor 40 pond!) en een shortsleeve van hetzelfde materiaal. Weet nog niet zo goed hoe die shortsleeve gaat bevallen. Denk dat het voor weersomstandigheden als vandaag perfect is, maar in de volle zomerzon is het vermoedelijk te warm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is bij mij door de douane gekomen zonder BTW en inklaringskosten. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Moet er nog erg aan wennen dat dit tegenwoordig ook voor het VK geldt. RotbrexitLa1974 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:01:
[...]
Ziet er netjes uit maar je moet er nog wel 21% BTW bij optellen en eventueel inklaringskosten. Wordt het toch weer prijzig.
Eind van de middag rondje gefietst met 't short sleeve shirt, met een dun ondershirt en koersbroek eronder. Beviel prima! Niet meer of minder bezweet dan met een gewoon polyester (?) shirtje. Volle zon (wel deels bos), 21 graden, wind van 15 km/u.mormegilmaster schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:28:
Ja! Ik heb deze winter een longsleeve gekocht. Heel prettig shirt moet ik zeggen, voelde eerst wat dun aan, maar is echt meer dan voldoende warm.
Door de kwaliteit en ook de prijs twijfel ik nu om een korte mouwen shirt te kopen, maar vrees wel dat deze eigenlijk te warm gaan zijn. Het is allemaal erg mooi merinowol-mix hoor, maar zodra t boven de 15 graden komt denk ik dat het net wat veel is.
Bijkomend voordeel van merinowol is dat het veel minder snel gaat meuren
[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 06-06-2021 23:22 ]
Klinkt goed! Toch maar weer eens kijken.sOid schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Eind van de middag rondje gefietst met 't short sleeve shirt, met een dun ondershirt en koersbroek eronder. Beviel prima! Niet meer of minder bezweet dan met een gewoon polyester (?) shirtje. Volle zon (wel deels bos), 21 graden, wind van 15 km/u.
Bijkomend voordeel van merinowol is dat het veel minder snel gaat meuren
Merino heeft absoluut voordelen, maar toen ik 3 ritjes had gedaan in dat shirt (heen en terug naar werk, dag erop nog een wat langere rit) moest hij wel écht de was in hoor
"Mijn" L zit weer in de voorraad, al is hij nu wel €199 ipv €144.Johlo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat nou precies is? Kun je niet gewoon een potje Nivea bij de drogist kopen?
Misschien ben ik te nuchter hierin hoor. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er nou precies voor zorgt dat die chamois crème wel werkt en een simpel potje Nivea niet zou werken. Zit daar nou echt verschil in?
Overigens heb ik ook nogal last van schuurplekken. Ik heb nog niks geprobeerd, maar ben dus wel benieuwd. 15 euro voor een potje crème dat voor hooguit 2-3 euro ook bij de Lidl ligt, vind ik vrij stevig. Als het werkt prima, maar als een simpele willekeurige crème ook werkt, why not?
Overigens is het wel de bedoeling dat je zonder onderbroek in je broekje gaat. Ik heb 1x de fout gemaakt om dat niet te doen op een lange rit en dagen lang stonden de vellen op m'n kont.
[ Voor 33% gewijzigd door hoi1234 op 07-06-2021 09:46 ]
Probeer het uit en laat het ons weten ipv elke vraag die in je opkomt direct hier te plaatsen.hoi1234 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dat nou precies is? Kun je niet gewoon een potje Nivea bij de drogist kopen?
Misschien ben ik te nuchter hierin hoor. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er nou precies voor zorgt dat die chamois crème wel werkt en een simpel potje Nivea niet zou werken. Zit daar nou echt verschil in?
Overigens heb ik ook nogal last van schuurplekken. Ik heb nog niks geprobeerd, maar ben dus wel benieuwd. 15 euro voor een potje crème dat voor hooguit 2-3 euro ook bij de Lidl ligt, vind ik vrij stevig. Als het werkt prima, maar als een simpele willekeurige crème ook werkt, why not?
Overigens is het wel de bedoeling dat je zonder onderbroek in je broekje gaat. Ik heb 1x de fout gemaakt om dat niet te doen op een lange rit en dagen lang stonden de vellen op m'n kont.