Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Grin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:01:
[...]

@nomar109 Nee, nee nee, geen dichte helm kopen. Zo open mogelijk als je budget toelaat! :)
En dan zoiets op je hoofd, ik fiets nooit zonder een bandana. Wel zo fris voor je helm en de insecten maken geen schijn van kans. Hele dunne stof die toch wat vocht opneemt. Top product!
Het enige nadeel van mutsjes of bandana's is dat ze na enige tijd op het laagste punt gaan druppelen. Ik kan die van mij al na een geringe inspanning uitwringen.

Of wellicht komt het door mijn waterhoofd

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
coelho schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Het enige nadeel van mutsjes of bandana's is dat ze na enige tijd op het laagste punt gaan druppelen. Ik kan die van mij al na een geringe inspanning uitwringen.

Of wellicht komt het door mijn waterhoofd
Ik heb zelf zo'n kraag als notoire zweetbeer en ik heb daar nog geen last van gehad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d_raf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Volgend weekend (vrijdag 21/5 - zondag 23/5) staat de Q36.5 DOTTORE L1 FIETSBROEK KORT ZWART HEREN in promo bij futurumshop. 144€
https://www.futurumshop.nl/acties/dagdeal

Als je de strava korting van 20€ nog gebruikt heb je een goede broek voor een leuke prijs!
https://www.futurumshop.n...hallenge-beloning-claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:34
Iemand hier de gouden tip voor een gillet/windjack die niet wappert? Ik heb vaak dat de achterkant omhoog kruipt waardoor het bij de schouders gaat klapperen. Dit Bijv bij rapha pro team lightweight gilet en bij de windjacks van q36.5, de airshell. Ik draag maat L (186 cm 76kg)

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een grip grab wind blocking base layer waar ik erg tevreden over ben. Zweet niet en doet zijn werk. Wellicht het overwegen waard

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 19-05-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
The_Thijs© schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:14:
Iemand hier de gouden tip voor een gillet/windjack die niet wappert? Ik heb vaak dat de achterkant omhoog kruipt waardoor het bij de schouders gaat klapperen. Dit Bijv bij rapha pro team lightweight gilet en bij de windjacks van q36.5, de airshell. Ik draag maat L (186 cm 76kg)
Ik heb vergelijkbare lengte en gewicht en draag maat M van die merken. Wellicht simpelweg te groot?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Project wit/rode Oakley Radarlock is ten einde! Van zilvergrijs met oranje naar wit met rood. De rode rubberen oorstukken zijn vandaag bezorgd en vormde het sluitstuk, gelukkig verkoopt Oakley die nog nieuw.
Gebruikte verf (spuitbussen) en een blanke lak ter bescherming, die laatste is absoluut noodzakelijk anders vliegt de verf er heel snel weer af. Enfin, de foto's van mijn nieuwe 'mooi weer' setje 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C18SkH7HSOxSNISUh5VoHpghkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5xuVJEwTgqPLsOd0U0Rnaoz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmdpLiDfdpkxTTDcELj_YhjF03A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJq2qkotbmbH8v60R1GoEr8V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoFRWGlYGHK_dpgoxYo4KLgBpPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvILAqKUxqMnB2C2RGaOkjIB.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
Heeft iemand die MAAP code van de strava challenge toevallig?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

KW25 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:19:
Heeft iemand die MAAP code van de strava challenge toevallig?
komt een PB aan :)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01
d_raf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:51:
Volgend weekend (vrijdag 21/5 - zondag 23/5) staat de Q36.5 DOTTORE L1 FIETSBROEK KORT ZWART HEREN in promo bij futurumshop. 144€
https://www.futurumshop.nl/acties/dagdeal

Als je de strava korting van 20€ nog gebruikt heb je een goede broek voor een leuke prijs!
https://www.futurumshop.n...hallenge-beloning-claimen
Besteld in Maat L :) Zou moeten overeenkomen met mijn 1m79, 72kg en maatje L in Assos en Bioracer.

Benieuwd hoe hij bevalt :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Stufferdt schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Besteld in Maat L :) Zou moeten overeenkomen met mijn 1m79, 72kg en maatje L in Assos en Bioracer.

Benieuwd hoe hij bevalt :)
@Stufferdt Zou je willen laten weten welke broek je hebt ontvangen? Want de broek die op de foto staat bij Futurum is niet (meer) te vinden op de website van Q36.5. Heb er een hekel aan als de foto's niet overeenkomen met het product, er staat namelijk 'Zwart' in de omschrijving maar overduidelijk een blauwe op de foto. Vermoedelijk krijg je deze maar ben toch wel even nieuwsgierig...

Ik heb trouwens dezelfde stats als jij (1.80M , 70-72KG) en de M is meer dan groot genoeg, benieuwd hoe jou de maat L (be)valt...

[ Voor 10% gewijzigd door Grin op 22-05-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 17:57
Grin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:37:
[...]

@Stufferdt Zou je willen laten weten welke broek je hebt ontvangen? Want de broek die op de foto staat bij Futurum is niet (meer) te vinden op de website van Q36.5. Heb er een hekel aan als de foto's niet overeenkomen met het product, er staat namelijk 'Zwart' in de omschrijving maar overduidelijk een blauwe op de foto. Vermoedelijk krijg je deze maar ben toch wel even nieuwsgierig...

Ik heb trouwens dezelfde stats als jij (1.80M , 70-72KG) en de M is meer dan groot genoeg, benieuwd hoe jou de maat L (be)valt...
Ik heb hem ook besteld, is idd de zwarte. De L past mij overigens goed met 1.86, 72KG. Denk dat de M ook zou passen maar qua benen dan te kort wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSo6FhrdFV_B12x5e8fG8qTvnGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgHaAxq05toPYOeHPurllNkO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GerbenBK op 22-05-2021 14:17 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ah bedankt @GerbenBK!
Dat is idd de versie die op de Q36.5 website staat, niet dat oude ding. Dan is het dus daadwerkelijk een hele mooie deal, dit is namelijk een van hun beste broeken. In mijn ogen heeft Q36.5 maar twee broeken die marginaal beter zijn, mooi dat middels deze aanbieding meer mensen kunnen kennismaken met Q36.5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hem ook binnengekregen deze ochtend. Man wat zit dit ding lekker (heb er nog niet mee gefietst).
Met 1.83 en 75kg heb ik maat M, die zit overal goed, ook qua broekspijpen.

Ik twijfel of ik er niet gewoon nog één ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Tnx! Keurige aanbieding zeg! Die Q36.5.
Na eigenlijk alleen maar met Assos te fietsen, met één Rapha tussendoor, ben ik wel benieuwd hoe een ander (top)broekje fietst. Zeker na alle lovende reviews en ervaringen hier.

Met 1,80 en 72 kg, ben ik maar voor de M gegaan.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Pimorez schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:30:
Ik heb hem ook binnengekregen deze ochtend. Man wat zit dit ding lekker (heb er nog niet mee gefietst).
Met 1.83 en 75kg heb ik maat M, die zit overal goed, ook qua broekspijpen.

Ik twijfel of ik er niet gewoon nog één ga bestellen.
Doorgaans heeft het wel een reden wanneer ik eens een keer niet negatief (positief?) ben over een merk... ;)
Ik koop echt niks anders meer qua wielerkleding. Van een aantal items heb ik er inmiddels meerdere, puur omdat ik merk dat ik het zo graag/vaak draag dat ik niet wil wachten tot het gewassen is.
De persoonlijke toppers tot zover (waar ik dus meer dan één van heb):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:37
Disregard

[ Voor 95% gewijzigd door Marty! op 22-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Doorgaans heeft het wel een reden wanneer ik eens een keer niet negatief (positief?) ben over een merk... ;)
Ik koop echt niks anders meer qua wielerkleding. Van een aantal items heb ik er inmiddels meerdere, puur omdat ik merk dat ik het zo graag/vaak draag dat ik niet wil wachten tot het gewassen is.
De persoonlijke toppers tot zover (waar ik dus meer dan één van heb):
Je post heb ik dan ook van harte genomen. Heb die Air Insulation Jacket ook, helaas wel in het blauw. Top ding.
Heb ook de lange Unique broek, achteraf had ik misschien toch maat M moeten kiezen ipv. L maar ook deze zit heel goed.
Ik heb ook de pinstripe jersey gekocht, hoewel jij daar niet zo tevreden over bent zit deze bij mij ook goed. Qua kwaliteit erg vergelijkbaar met de ene Rapha jersey die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Pimorez Ben wel tevreden over de Pinstripe X maar het zijn niet de shirtjes waarvan ik denk: die moet je kopen voor een Q36.5 beleving. Sterker nog, hier onderscheiden ze zich het minst t.o.v. veel andere merken. Het zijn prima wielershirtjes; niks meer, niks minder. Maar de 'persoonlijke toppers' die ik hiervoor noemde voegen voor mij echt wat toe t.o.v. de andere wielerkleding die ik heb. Dat je dan wat meer betaald voor een kledingstuk vind ik prima, maar bij de Pinstripe X shirtjes let ik echt op de juiste prijs: 80-100 euro en geen cent meer. Gelukkig zijn er met de Pinstripe X regelmatig scherpe prijzen of aanbiedingen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

GerbenBK schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Ik heb hem ook besteld, is idd de zwarte. De L past mij overigens goed met 1.86, 72KG. Denk dat de M ook zou passen maar qua benen dan te kort wordt.

[Afbeelding]
Het wordt de tweakersbroek, want ik heb er ook eentje besteld. Ik ontdekte bij het eerste kort-kort-ritje dat sommige broeken toch minder worden. Deze broek is schappelijk geprijsd op deze manier, actie en kortingsbon.

Hopelijk snel ook aanleiding om een broek en shirt van Velobicci te bestellen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Laatst online: 15:17
Deze Tweaker heeft ook besteld, ben benieuwd. Maar ff in de gaten houden of er een passend shirt binnenkort in de aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Iets in hele andere orde, ik zat van het weekeinde te scrollen op Facebook, kwam de Decathlon weer is langs met een windvestje. Het leek de nieuwe versie van het windvestje wat ik al heb te zijn, dus eigenlijk niet interessant, maar het grootste verschil was dat deze wel zakjes op de achterkant heeft, en niet zo'n raar doorsteekding heeft die ik eigenlijk nooit gebruik.

Weinig te doen gisteren en aangewezien we toch een wandelinketje aan het maken waren even het filiaal van Decathlon ingeschoten om te kijken wat het verschil nu is.

Nou, het is dus een heel ander vestje, voorkan is dikker en lijkt beter tegen regen te beschermen, toch maar besteld (want alleen online verkrijgbaar) na het showmodel even goed vastgehouden te hebben ("Wilt u die pop weer terugplaatsen?")

Ik had dus al deze:

https://www.decathlon.nl/...-rr500-zwart/_/R-p-304048

En nu deze besteld:

https://www.decathlon.nl/...ROEN&orderId=nl1129668648

Ik ben benieuwd, zou deze week binnen moeten komen.

Iemand anders deze al in gebruik?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nee ik ken het niet, maar is het in de basis niet zo dat het bij dit soort jasjes niet heel erg uitmaakt. De functie is toch beetje isolatie en beetje wind buiten houden of mis ik iets?

Ik wil nog steeds die van mijn wielrenclub hebben eigenlijk, want normaal gesproken rij ik alleen op dan op een moment dat het nog te koud is voor alleen een shirt en te warm voor een jack. De rest van de tijd vertrek ik namelijk gewoon een paar uur later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iemand verstand van de verschillen met damesmaten in wielerkleding? Mijn vriendin krijgt over een maand haar eerste fiets en ik wil haar graag een setje kleding cadeau doen. Kan ik gewoon de maat uit de kast bekijken en daarop iets bestellen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
SirLenncelot schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:34:
Iemand verstand van de verschillen met damesmaten in wielerkleding? Mijn vriendin krijgt over een maand haar eerste fiets en ik wil haar graag een setje kleding cadeau doen. Kan ik gewoon de maat uit de kast bekijken en daarop iets bestellen?
Volgens mij staan er 9/10 keer maattabellen bij. En bij mantel (afaik) kan je het wel doen door reguliere
Kledingmaten aan te geven, maar dan nog zit je met bepaalde pasvormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Grin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Late reactie, hij is net binnen, hier ook de zwarte salopette dottore in het zwart.
Heb naar aanleiding van alle reacties hier voor de zekerheid ook maar een M achterna besteld. De M is wel al binnen, L nog niet. Die volgt vanavond ergens aldus PostNL.

Eerste reactie bij de M: zit wel erg strak, ik denk net wat te strak bij m'n heupen. Grippers rondom bovenbenen voel je niet zitten, die lijken wel heel comfortabel. Ik denk dat een L beter gaat zitten bij mijn taille (spijkerbroeken 31/32 taillemaat). ik heb een L in Assos en bioracer en XL in Sportful, dus een M is wellicht ook wat te optimistisch.

Algehele gevoel is wel goed: bij het uitpakken klinkt het alsof het van papier is gemaakt allemaal, maar zodra je het aantrekt voelt het wel heel goed.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stufferdt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Late reactie, hij is net binnen, hier ook de zwarte salopette dottore in het zwart.
Heb naar aanleiding van alle reacties hier voor de zekerheid ook maar een M achterna besteld. De M is wel al binnen, L nog niet. Die volgt vanavond ergens aldus PostNL.

Eerste reactie bij de M: zit wel erg strak, ik denk net wat te strak bij m'n heupen. Grippers rondom bovenbenen voel je niet zitten, die lijken wel heel comfortabel. Ik denk dat een L beter gaat zitten bij mijn taille (spijkerbroeken 31/32 taillemaat). ik heb een L in Assos en bioracer en XL in Sportful, dus een M is wellicht ook wat te optimistisch.

Algehele gevoel is wel goed: bij het uitpakken klinkt het alsof het van papier is gemaakt allemaal, maar zodra je het aantrekt voelt het wel heel goed.
geen ervaring met Q36.5 (helaas was ik te laat voor deze aanbieding ;( ) maar dat het op papier lijkt vond ik van de Endurance 3 van Castelli ook. dit is met afstand mijn fijnste broek (heb pearl izumi, Assos en Castelli) dus ben wel heel benieuwd naar de Q36.5 als er weer een keer een goeie aanbieding is bestel ik hem meteen!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Heb 'm inmiddels ook binnen. Dat papier gevoel snap ik wel.
Heb de XL besteld, ben 1,94, en heb m'n keuze gemaakt op basis van de eerdere maat/lengte vermeldingen. Even snel gepast en voelt goed. In m'n hoofd nog wel getwijfeld of een XXL misschien beter was geweest maar voelde niet te strak ofzo. Van de week hopelijk meteen maar ff proberen, als het weer het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:19
Heb de Q36.5 Dottore L1 besteld in maat L en XL.

Qua lengte (1.86m) zou ik XL moeten hebben maar qua gewicht (81kg) een L.

De XL lijkt inderdaad te groot. Sluit niet nauw aan bij mijn benen en mijn kont.
De L zit wel goed alleen de bretels trekken in mijn schouders (te kort?).

Weet iemand of dit zo blijft (de bretels rekken niet uit) want dan ga ik ze terugsturen. Zou wel jammer zijn want het is een erg mooie broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
La1974 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:30:

De XL lijkt inderdaad te groot. Sluit niet nauw aan bij mijn benen en mijn kont.

Weet iemand of dit zo blijft (de bretels rekken niet uit) want dan ga ik ze terugsturen. Zou wel jammer zijn want het is een erg mooie broek.
Vergeet niet dat je bovenlichaam korter is in fiets positie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d_raf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nutterd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:40:
[...]

geen ervaring met Q36.5 (helaas was ik te laat voor deze aanbieding ;( ) maar dat het op papier lijkt vond ik van de Endurance 3 van Castelli ook. dit is met afstand mijn fijnste broek (heb pearl izumi, Assos en Castelli) dus ben wel heel benieuwd naar de Q36.5 als er weer een keer een goeie aanbieding is bestel ik hem meteen!
Je kan ze vanaf vandaag terug bestellen voor dezelfde prijs. Ze zit in de demarrage deal van deze week.
Nu ook keuze uit meerdere kleuren: zwart, donkerblauw en donkerblauw / zwart

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=fsweek21demarragedeal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

d_raf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:29:
[...]

Je kan ze vanaf vandaag terug bestellen voor dezelfde prijs. Ze zit in de demarrage deal van deze week.
Nu ook keuze uit meerdere kleuren: zwart, donkerblauw en donkerblauw / zwart

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=fsweek21demarragedeal
thank you! meteen besteld :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
McMiGHtY schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:34:
Iets in hele andere orde, ik zat van het weekeinde te scrollen op Facebook, kwam de Decathlon weer is langs met een windvestje. Het leek de nieuwe versie van het windvestje wat ik al heb te zijn, dus eigenlijk niet interessant, maar het grootste verschil was dat deze wel zakjes op de achterkant heeft, en niet zo'n raar doorsteekding heeft die ik eigenlijk nooit gebruik.

Weinig te doen gisteren en aangewezien we toch een wandelinketje aan het maken waren even het filiaal van Decathlon ingeschoten om te kijken wat het verschil nu is.

Nou, het is dus een heel ander vestje, voorkan is dikker en lijkt beter tegen regen te beschermen, toch maar besteld (want alleen online verkrijgbaar) na het showmodel even goed vastgehouden te hebben ("Wilt u die pop weer terugplaatsen?")

Ik had dus al deze:

https://www.decathlon.nl/...-rr500-zwart/_/R-p-304048

En nu deze besteld:

https://www.decathlon.nl/...ROEN&orderId=nl1129668648

Ik ben benieuwd, zou deze week binnen moeten komen.

Iemand anders deze al in gebruik?
Ik heb wel de goedkope variant in gebruik en die bevalt mij heel goed. Ik maak net als jij geen gebruik van de mogelijkheid om door het windjack heen bij mijn shirt te komen (doe altijd het windjack omhoog). Dus ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met dit windjack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:17:
Heb 'm inmiddels ook binnen. Dat papier gevoel snap ik wel.
Heb de XL besteld, ben 1,94, en heb m'n keuze gemaakt op basis van de eerdere maat/lengte vermeldingen. Even snel gepast en voelt goed. In m'n hoofd nog wel getwijfeld of een XXL misschien beter was geweest maar voelde niet te strak ofzo. Van de week hopelijk meteen maar ff proberen, als het weer het toelaat.
Vandaag om maar een passend L1 Pinstripe shirt besteld met 15% korting. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

La1974 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:30:

Er staat altijd spanning op. Ik zou nog even kijken wat je voelt als je in de fietshouding staat of zit. Ik heb een paar broeken van Rapha die mij ook direct in die houding trekken. Tijdens fietsen is dit geen probleem, maar tijdens de taart op het terras wel. Ik vond deze broek iets minder strak dan de Rapha op dit vlak dus ik hou hem.

Ik ben in alle opzichten een S alleen in de lengte niet, dus ik herken jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ben hier nog wat nieuw en een amateur kwa fietsen maar wil het wat meer en serieuzer aanpakkem en daardoor kijk ik ook naar mijn kleding. Zo kwam ik op dit forum terecht met best wel wat bruikbaar tips. Nu zag ik dat veel van jullie de q36-5 dottore l1 fietsbroek besteld hebben. Toevallig zit ik ook naar 1 te kijken nu ik al een flink aantal jaren rond rijd met 1 fietsbroek. Maar wat is er zo bijzonder aan die broek, waarom "moet" ik juist die bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Frid0 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:05:
Hi,

Ben hier nog wat nieuw en een amateur kwa fietsen maar wil het wat meer en serieuzer aanpakkem en daardoor kijk ik ook naar mijn kleding. Zo kwam ik op dit forum terecht met best wel wat bruikbaar tips. Nu zag ik dat veel van jullie de q36-5 dottore l1 fietsbroek besteld hebben. Toevallig zit ik ook naar 1 te kijken nu ik al een flink aantal jaren rond rijd met 1 fietsbroek. Maar wat is er zo bijzonder aan die broek, waarom "moet" ik juist die bestellen?
Goed merk met een goede pasvorm, vermits je slank/atletisch bent

zie ook Grin in "Het grote fietskleding topic"

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Goed merk met een goede pasvorm, vermits je slank/atletisch bent

zie ook Grin in "Het grote fietskleding topic"
Bedankt voor je snelle antwoord.
Klinkt goed, alleen 1 nadeel. Ik ben (nog) niet slank/atletisch. Dat is juist wat ik weer wil worden door veel te gaan fietsen. Ben 187cm en weeg 90kilo :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Frid0 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Klinkt goed, alleen 1 nadeel. Ik ben (nog) niet slank/atletisch. Dat is juist wat ik weer wil worden door veel te gaan fietsen. Ben 187cm en weeg 90kilo :X
Dan zou ik kijken naar Sportful of Castelli. Heb ik ook en zit goed en ik ben ook niet slank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb wel de goedkope variant in gebruik en die bevalt mij heel goed. Ik maak net als jij geen gebruik van de mogelijkheid om door het windjack heen bij mijn shirt te komen (doe altijd het windjack omhoog). Dus ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met dit windjack.
Help me herinneren, met een beetje mazzel is die vandaag of morgen binnen en word die zaterdag getest als we koffie gaan drinken op Texel

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Laatst online: 21:34
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Dan zou ik kijken naar Sportful of Castelli. Heb ik ook en zit goed en ik ben ook niet slank :)
Hier noem je wel 2 merken die over het algemeen klein, lees; Italiaans vallen. Castelli altijd zeker een maat groter pakken.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Frid0 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:05:
Hi,

Het is normaal een nogal prijzige broek die nu in de aanbieding is en met een bon vanuit Strava nog iets goedkoper. Maar dan nog blijft het een prijzige broek. De zeem oogt goed en hij sluit goed aan, dat is ook fijn. Maar het is niet zo dat je deze broek moet kopen. Andere broeken kunnen ook heel goed zitten, want ik blijf broeken nogal persoonlijk vinden. Dus als je huidige broek bevalt, waarom dan niet daar een tweede van kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
The_Thijs© schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Hier noem je wel 2 merken die over het algemeen klein, lees; Italiaans vallen. Castelli altijd zeker een maat groter pakken.
Mja dat is met alle wielerkleding wel een beetje zo als je wat steviger bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Frid0 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Ik krijg morgen die Dottore L1 binnen in XL. Heb van Sportful bijvoorbeeld ook XL. En dat met 1.77/87. Ben altijd erg tevreden over de Sportful broeken. Heb bijvoorbeeld ook deze in XL. Erg prettige broek!

Op o.a. de Mantel site kan je aangeven wat je breedtemaat qua jeans is, daar kom je al een heel eind mee.

[ Voor 14% gewijzigd door MaSw85 op 26-05-2021 17:43 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Mja dat is met alle wielerkleding wel een beetje zo als je wat steviger bent
Ja als je teveel eet zit alles krap! Deze merken staan erom bekend dat iedereen een maat groter moet kopen (Italiaans). Bij AGU bijvoorbeeld niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:38
Ik ben met de Q36 voor een XXL gegaan met mijn 1.98 meter maar normaal postuur. Eens kijken of het de verwachtingen overtreft in vergelijking met mijn 4 jaar oude broek van sugoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 21:56
De q365 Dottore nu terug als demmarage deal, fijn want had hem vorige week geweest!

Iemand hier met dezelfde maten als mij en advies? 1.81m met 74kg. Zit volgens hun website qua lengte op een L maar gewicht op een M.

Wat ik nu heb liggen: La Passione en Assos altijd M, Castelli en Sportful een L.

Kan wel meerdere maten bestellen en retourneren maar ben daar geen fan van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Franciscus7000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:45:
De q365 Dottore nu terug als demmarage deal, fijn want had hem vorige week geweest!

Iemand hier met dezelfde maten als mij en advies? 1.81m met 74kg. Zit volgens hun website qua lengte op een L maar gewicht op een M.

Wat ik nu heb liggen: La Passione en Assos altijd M, Castelli en Sportful een L.

Ik ben 1,80 en 70 kg en ik heb een M besteld. Hij zit strak (maar zo is het model ook: "Deze fietsbroek is nauwsluitend en geoptimaliseerd voor een aerodynamische zithouding."), maar past goed.
Castelli heb ik ook altijd een L.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Franciscus7000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:45:

Same, 1.80 en 71KG == M.
Met deze stats zou ik alleen met extreem lange benen een L bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
Thnx lui, M in het zwart besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MaSw85 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Ik krijg morgen die Dottore L1 binnen in XL. Heb van Sportful bijvoorbeeld ook XL. En dat met 1.77/87. Ben altijd erg tevreden over de Sportful broeken. Heb bijvoorbeeld ook deze in XL. Erg prettige broek!

Op o.a. de Mantel site kan je aangeven wat je breedtemaat qua jeans is, daar kom je al een heel eind mee.
Als je hem binnen heb ben ik benieuwd naar je ervaring met de fietsbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 06:54
Heb ook een Dottore L1 besteld. Zit met 1.80 en 75kg een beetje tussen de M en L in, dus voor de zekerheid maar beide besteld. Nu fiets ik nog niet zo heel erg lang en tot nu toe met een gesponsord pak van een bedrijventeam. Ga ik heel veel (lees €75 meer dan ik normaal voor een broek zou uitgeven ;) ) verschil merken met een "normale" broek? Ik merk wel het verschil in zeem tussen mijn huidige broek en een Lidl of Decathlon broek, vooral qua zeem.

Mijn ritjes zitten nu rond de 60/75 km, ben wel van plan dit uit te bouwen naar 100+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Frid0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Als je hem binnen heb ben ik benieuwd naar je ervaring met de fietsbroek
Komt vanmiddag, ik zal het laten weten.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ook maar mee doen met de hype. Dus een Q36.5 Dottore L1 besteld. Bij far mijn duurste broek. De meeste ritten doe ik in mijn Nalini broekje van € 30. Maar goed, aangezien ik deze zomer ook lange ritten in de planning heb staan, kan ik het voor mijzelf wel verantwoorden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
@Grin Hoe gaan de aandelen ?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

En straks de data-kiddo's van Futurm maar analyseren waar ineens de run op deze broek vandaan komt :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

De commissie van deze verkopen gaat hard idd...
Je denkt toch niet dat ik die lange review advertorial voor niks heb lopen typen?

Om ook wat 'skin in the game' te hebben zojuist de blauwe versie besteld. Een wielerbroek moet zwart zijn... Maar zag dit plaatje op de website en laat ik nu net dat shirtje ook hebben (en helm, en bril... :F )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pSogbJO7Z3nX8lo2Jo0eVhUjRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmoheLgvctdBrtL8XZG3eYWl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Grin op 27-05-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Je denkt toch niet dat ik die lange review advertorial voor niks heb lopen typen?

Om ook wat 'skin in the game' te hebben zojuist de blauwe versie besteld. Een wielerbroek moet zwart zijn...
precies, maar ook ik heb een donkerblauw shirt van Rapha (ism Paul Smith) met een blauwe helm van Kask (ism Paul Smith) en daar stond een zwarte broek echt niet bij dus heb ik ook een blauwe broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Om ook wat 'skin in the game' te hebben zojuist de blauwe versie besteld. Een wielerbroek moet zwart zijn... Maar zag dit plaatje op de website en laat ik nu net dat shirtje ook hebben (en helm, en bril... :F )
[Afbeelding]
als dat randje van de sokken nu ook nog donkerblauw was geweest had ik het goed gekeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ergens wel gek dat een blauwe bib bijna een no-go is, maar dat iedereen wel een blauwe spijkerbroek draagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:35:
Ergens wel gek dat een blauwe bib bijna een no-go is, maar dat iedereen wel een blauwe spijkerbroek draagt
Agree.
Ik heb het wel eens in het 'normale' leven: donkerblauwe broek met donkerpaars overhemd en niemand zegt iets. Donkerpaarse broek met een donkerblauw overhemd en je kan niet normaal over straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Net het Pinstripe shirt binnen gekregen.
Had XL besteld, gelijke maat als de broek en ook de grootst beschikbare. Helaas toch te klein. Jammer dat FS een niet grotere heeft, dus maar ff gemaild.
Hopelijk kan er toch een XXL geleverd worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Komt vanmiddag, ik zal het laten weten.
@Frid0 Inmiddels de Dottore L1 in maat XL binnen en direct even gepast. Dat knisperende van de stof herken ik wel, maar voelt, net als de zeem in eerste instantie, fijn. Moet er uiteraard nog een rit mee fietsen, maar eerste indruk is oke. Dat wordt wellicht vanavond, anders zaterdag.

Hier dus XL voor 1.77m/87kg met stevige bovenbenen. Sportersbenen zoals eerdaags in een kledingwinkel werd gezegd toen ik een spijkerbroek kocht. Ter referentie: Qua spijkerbroek heb ik maat 33 of 34 afhankelijk van welk model het is.

Edit: Nu nog een mooi zwart shirt met korte mouw.

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 27-05-2021 15:35 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

wisselwerking schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:35:
Ik heb geen spijkerbroek, maar ook geen zwarte broeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Fisico schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb geen spijkerbroek, maar ook geen zwarte broeken.
Wist niet dat er mensen zonder spijkerbroek bestonden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

La1974 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Wist niet dat er mensen zonder spijkerbroek bestonden :+
In helmond heel veel! #trainingsbroek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:25:
[...]

In helmond heel veel! #trainingsbroek
Heb ik ook niet... al moet ik nog wel een goede koerskijkbroek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Heb ik ook niet... al moet ik nog wel een goede koerskijkbroek :+
https://nl.lamachine.cc/products/de-koersbroek-sweatpants

Er is eigenlijk maar 1 keuze...ik loer er ook op maar vind 80 euro voor een trainingsbroek echt teveel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Nutterd en net teveel een gimmick. Al gun ik Thijs ook wel wat inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Vanwege de niet aflatende regen ben ik op zoek naar een regenjack voor op de racefiets. Nu heb ik een jasje van Vaude maar dat zit erg losjes en flappert behoorlijk in de wind. Ook zweet het nogal snel, plakt bijna gelijk aan de armen. En nu wil ik iets beters, maar er is heel veel te koop. Vandaar dat ik me alvast kom inlezen.
Kleur: als het maar fel is
Capuchon: graag, geen must
Grootte: opgevouwen moet het in shirtzak passen, liefst zo klein mogelijk
Maat: L
Budget: max €100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:38
marinos88 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:57:
Ik ben met de Q36 voor een XXL gegaan met mijn 1.98 meter maar normaal postuur. Eens kijken of het de verwachtingen overtreft in vergelijking met mijn 4 jaar oude broek van sugoi.
Hij is binnen, en te groot. Denk dat ik voor een XL ga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
marinos88 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Hij is binnen, en te groot. Denk dat ik voor een XL ga
Ik heb met m'n lengte van 1.94 ook de XL. Ben net terug van 58 km en ging goed. Zit prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ramon 73 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:56:
Vanwege de niet aflatende regen ben ik op zoek naar een regenjack voor op de racefiets. Nu heb ik een jasje van Vaude maar dat zit erg losjes en flappert behoorlijk in de wind. Ook zweet het nogal snel, plakt bijna gelijk aan de armen. En nu wil ik iets beters, maar er is heel veel te koop. Vandaar dat ik me alvast kom inlezen.
https://www.futurumshop.n...ack-fluo-geel-heren.phtml heb ik en past prima in je shirt. Zweten doet het natuurlijk wel, een beetje, maar ik ben er, voor die € 50,-, heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
Ramon 73 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:56:
Heb zelf paar weken geleden de Sportful Norain Jacket gekocht bij Cyclewear, nu in de sale voor 115. Net iets boven je budget maar zeer tevreden over. Als ik kijk naar mijn andere Sportful producten ga ik ook hier denk jaren plezier uit halen. Tevens nog ademende stukken onderkant armen dus blaas mezelf er niet in op. Volledig getapede naden.

[ Voor 11% gewijzigd door Franciscus7000 op 27-05-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Hoe zitten die Assos aero shirtjes qua maat eigenlijk? @Ypuh jij had ervaring toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:34:
[...]

@Frid0 Inmiddels de Dottore L1 in maat XL binnen en direct even gepast. Dat knisperende van de stof herken ik wel, maar voelt, net als de zeem in eerste instantie, fijn. Moet er uiteraard nog een rit mee fietsen, maar eerste indruk is oke. Dat wordt wellicht vanavond, anders zaterdag.

Hier dus XL voor 1.77m/87kg met stevige bovenbenen. Sportersbenen zoals eerdaags in een kledingwinkel werd gezegd toen ik een spijkerbroek kocht. Ter referentie: Qua spijkerbroek heb ik maat 33 of 34 afhankelijk van welk model het is.

Edit: Nu nog een mooi zwart shirt met korte mouw.
Nog niet overtuigd, zeem zit (nog) niet helemaal goed, te ver naar voren/zakt wat af. Kan dus mijn model niet zijn. Maar er werd gezegd dat het na 3-4x wassen beter zou zijn, daar houd ik me nog aan vast.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik heb ook de bouw niet voor deze broek denk ik helaas...ik ben 1.80m en weeg 85kg met ongelooflijk dikke bovenbenen (een spijkerbroek kopen is of een legging of is veel te groot voor mijn buik) ik had ook XL gekocht maar vond hem te lang en zit nu al heel strak dus naar een L gaan is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
MaSw85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Nog niet overtuigd, zeem zit (nog) niet helemaal goed, te ver naar voren/zakt wat af. Kan dus mijn model niet zijn. Maar er werd gezegd dat het na 3-4x wassen beter zou zijn, daar houd ik me nog aan vast.
Las op weightweenies ook reacties inderdaad dat het niks was de eerste rit, maar na een keer wassen ineens wel was alsof engeltjes je zaakje vasthebben :9~

Hier inmiddels M en L liggen, moet beide broeken nog eens passen en vergelijken. Wil opzich wel graag een rondje fietsen ermee, maar het voelt best gek dat je vervolgens een gedragen/gebruikte broek weer mag retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Nutterd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:28:
Ik heb ook de bouw niet voor deze broek denk ik helaas...ik ben 1.80m en weeg 85kg met ongelooflijk dikke bovenbenen (een spijkerbroek kopen is of een legging of is veel te groot voor mijn buik) ik had ook XL gekocht maar vond hem te lang en zit nu al heel strak dus naar een L gaan is onmogelijk.
Herkenbaar! De bretels zijn wellicht te lang en daardoor zakt de zeem wellicht weg. De L gaat ook hier niet passen vanwege de bovenbenen inderdaad.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

MaSw85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Herkenbaar! De bretels zijn wellicht te lang en daardoor zakt de zeem wellicht weg. De L gaat ook hier niet passen vanwege de bovenbenen inderdaad.
ja helaas! was wel heel benieuwd helemaal na deze zin:
Stufferdt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Las op weightweenies ook reacties inderdaad dat het niks was de eerste rit, maar na een keer wassen ineens wel was alsof engeltjes je zaakje vasthebben :9~
daar kunnen zelfs de reviews van @Grin niet tegen op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

De zeem wordt idd beter van 4-6 keer wassen, de maat echter niet. Als het niet je broek is dan wordt dat niet ineens opgelost met een paar keer wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Hier ook de Q36.5 broek besteld bij Futurum. Aparte stof, maar broek zat verder prima. Vandaag (kort) rondje mee gereden en was prima. Weinig padding ten opzichte van Assos, maar wel prettig, schuurt niet en strak rond de bovenbenen. Bretels zijn wel dunner, die voel je eigenlijk helemaal niet op de fiets.

Maarrrr... Ik vind de afwerking wel een beetje slordig. Bij beide pijpen hangen losse draadjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xh2gj2naBDL1RHopPyy_yuMVN1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grPQeUvni2giSySc0jx1QS1e.jpg?f=fotoalbum_large

Kan dat kwaad? Of gewoon druppie secondelijm erop? Voor een broek van 120 euro had ik dit niet echt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Oofff dat ziet er niet best uit, @Grin als ambassadeur van Q36.5 kan daar wel wat over zeggen. Ik zou Futurumshop mailen. Nait best dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Morrar Van wat ik kan zien op deze foto zijn het niet verwijderde afhechtingsdraden, als de naad verder goed is dan kan dat geen kwaad; gewoon wegknippen. Wat ik al niet heb meegemaakt met dure/gerenommeerde kleding zal ik je maar besparen... Je zou er bijna nooit meer kleding om kopen...

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 28-05-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Haha nou ik bedoelde het niet heel dramatisch hoor, maar vind het wel wat rommelig. Had zelf al een beetje zitten voelen en het lijken idd losse eindjes; 1 draadje loopt wel wat verder door. Ik ben trouwens ook niet zo'n expert op het gebied van kleding, naadjes en draadjes :p

Afknippen dus en fietsen maarrr... Eindelijk weer zon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 17:57
Morrar schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:24:
Hier ook de Q36.5 broek besteld bij Futurum. Aparte stof, maar broek zat verder prima. Vandaag (kort) rondje mee gereden en was prima. Weinig padding ten opzichte van Assos, maar wel prettig, schuurt niet en strak rond de bovenbenen. Bretels zijn wel dunner, die voel je eigenlijk helemaal niet op de fiets.

Maarrrr... Ik vind de afwerking wel een beetje slordig. Bij beide pijpen hangen losse draadjes:

Kan dat kwaad? Of gewoon druppie secondelijm erop? Voor een broek van 120 euro had ik dit niet echt verwacht.
Ziet er idd niet zo netjes uit. Mijn exemplaar heeft aan een pijp hele korte draadjes en de andere is helemaal netjes afgewerkt.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van de week een nieuwe helm besteld, Lazer Z1 mips. Mijn hoofdomtrek is 61 cm en dat is ook net de bovenkant van de grootste maat (L) waarin de helm komt. Nu draag ik als het wat kouder is graag een mutsje bij gebrek aan natuurlijke beschutting van mijn hoofd. :+ Dat zit dus krap an. En ik twijfel behoorlijk of ik 'm nu moet houden of niet. Waar alle reviews zeggen dat je niet merkt dat je hem op hebt, voel ik de helm veel meer zitten dan mijn huidige 7 jaar oude helm. Kan gewenning zijn, ik weet het niet. Ook oogt hij een stuk groter dan mijn huidige helm, maar misschien zijn dat de huidige maatstaven wel. De randen zijn in elk geval een stuk dikker.

Kent iemand MIPS helmen die er in grote maten zijn, maar toch compact op het hoofd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
Als je hem meer voelt zitten dan je vorige helm en je vindt ook nog dat hij niet helemaal goed oogt, moet je hem volgens mij niet houden. Hoewel je het champignon-effect niet kunt voorkomen, MIPS of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@BreadFan https://www.google.com/se...ECAEQAw&biw=1644&bih=1247
Bontrager Ballisata. Heb hem zelf ook!

https://www.12gobiking.nl/bontrager-ballista-mips-racehelm

nog 1tje :)

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 28-05-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Morrar schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:24:

[Afbeelding]

Kan overal voorkomen, beste is niet er aan te gaan zitten trekken. Even met een naald nog 1 of 2 keer doorhalen en dan afknippen. Je kan ook nog een heel klein knoopje erin maken op het laatst, dan weet je zeker dat het niet meer los komt. Het restje wat je overhoud gewoon afknippen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Of even met een aansteker afbranden. Krijg je ook een knoopje/eindpuntje vaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:41:
Of even met een aansteker afbranden. Krijg je ook een knoopje/eindpuntje vaak
Dat lijkt me zeer onverstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
nomar109 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Dat lijkt me zeer onverstandig...
Zo'n los draadje kan wel joh :) Fikt heus niet gelijk je hele bib weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja joh, een vlam bij een lycra broek. Kan niks mis gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:51:
Ik zou het wel doen, maar als je dat eng vindt moet je het niet doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Smultie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:51:
Only one way to find out :+

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 28-05-2021 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
Stoffa schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Only one way to find out :+
Ik weet genoeg na het zien van dit filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Stufferdt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Hier inmiddels M en L liggen, moet beide broeken nog eens passen en vergelijken. Wil opzich wel graag een rondje fietsen ermee, maar het voelt best gek dat je vervolgens een gedragen/gebruikte broek weer mag retourneren.
Stuur die L maar terug. Komt die maat weer op voorraad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
La1974 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:33:
[...]

Stuur die L maar terug. Komt die maat weer op voorraad _/-\o_
Of gelijk oversteken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!