Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
Ik snap je punt wel @Verwijderd. In Overwatch 1 startte ik het spel nog vaak even op om toch die skin te krijgen in een week en uiteraard tussendoor gewoon te spelen.
Nu speel ik gewoon MH zoals altijd, maar doe verder geen extra moeite om de pass te vullen. Zal er ook geen geld aan uit gaan geven.

Weet nog niet hoe lang ik het vol ga houden zo te spelen, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:08:
[...]

Totaal geen last van. Ik speel om de gameplay en om hoger te komen in Competitive. Leuk die skins maar je ziet alleen die van andere als je speelt en die van jezelf amper. Ik maak liever een verschil in teamwork dan in de skin die ik "aan heb".
Ik herken het ook niet. De skins zijn inderdaad amper zichtbaar.

De gameplay van OW2 is wat mij betreft ijzersterk en de balans is ook best goed. Niet perfect, maar dat is extreem lastig en zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren. Of wellicht als er langere tijd geen nieuwe heroes bij gaan komen. Competitive speelt lekker weg.

Nieuwe maps vind ik ook een leuke toevoeging.

Ik snap op zich wel dat cosmetics voor sommige mensen heen belangrijk zijn. Genoeg spellen die inmiddels puur om cosmetics draaien en best groot zijn. Maar voor mij is het wat minder spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Echt ik snap niet waarom blizzard zo achterlijk omgaat met die skill rating, als het dan toch geen donder uitmaakt wat voor rank je ziet vs welke 'werkelijke' rank je hdden SR nu is.

Ik had ook alles op gold, zat nog steeds in gold volgens mijn rank, maar had een paar games verloren als support nadat ik vrij hoog in gold rank zat, en hop, voor support stond ik opeens op silver als geëindigde rank. Dit soort onzin kan ik echt zo slecht tegen. Gewoon die SR terugbrengen zoals ow 1 had, of iig optioneel maken in de settings om te zien. Diegene die het niet willen kunnen dat zo laten, wie het wel wil kan het dan altijd inzien. De cayman island accounts zijn nog doorzichtiger dan blizzard is ondertussen.. :F :X

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:09:
[YouTube: Blizzard BROKE COMPETITIVE and Everyone GOT DERANKED | This NEEDS to get fixed (ASAP) - Overwatch 2]

Echt ik snap niet waarom blizzard zo achterlijk omgaat met die skill rating, als het dan toch geen donder uitmaakt wat voor rank je ziet vs welke 'werkelijke' rank je hdden SR nu is.
Voordat deel 2 uitkwam, was het gecommuniceerd dat er ieder nieuw seizoen een 'rank decay' zou komen, dus dit was te verwachten. Mensen moeten niet vergeten dat een individuele rang eigenlijk alleen bestaat zodat mensen van ongeveer dezelfde skills met en tegen elkaar in een match terechtkomen. Iedereen doet wel alsof het een afspiegeling is van persoonlijke prestatie, maar dat is maar beperkt tot op een zekere hoogte, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten en niet denken in termen van 'een rang verdienen'. Natuurlijk staat het wel leuk, maar ik bepaal mijn verbeteringen aan de hand van eigen criteria zoals het sneller en beter kunnen reageren..of actiever spelen en meer druk zetten op de tegenstander; om altijd maar meer uptime te hebben en iets nuttigs bij te dragen.

Apex Legends heeft ook zo een systeem en het is voor mij logisch, zodat mensen niet eenmalig hun best doen in het eerste seizoen en zo relatief gemakkelijk stijgen door het hoge gehalte nieuwe spelers dat erbij kwam omdat het spel gratis is geworden. Vervolgens halen ze met minimale moeite weer dezelfde rang wat aan het einde zat en dat voelt niet eerlijk aan, want zelfs als die mensen slechter zijn geworden of niet meer meekomen, blijven ze die rang houden en zal die niet dalen door simpelweg niet te spelen. Een rang kan immers niet dalen als de matches niet eens worden gespeeld. Ik ken er genoeg die enkel de placement matches deden en zo hun rang onterecht bleven houden. Zo worden de nep-grandmasters (of elke willekeurige andere rang) geweerd uit de leaderboards. Zijn ze toch even goed gebleven of zelfs beter geworden, dan zal dat wel weer goedkomen door wat matches te spelen, want dan zal de trend waarschijnlijk omhoog gaan.

Ook was het de bedoeling dat het spel ieder seizoen weer opnieuw gebalanceerd zou worden door de krachten van de heroes onderling aan te passen, wat een tweede logische reden is om de rang weer te resetten. Zo moeten de spelers zich steeds aan de nieuwe 'meta' aanpassen en dat betekent dat het onlogisch is dat iedereen maar dezelfde rang houdt, want die was alleen geldig voor het vorige seizoen. Iemand die goed was met de toen geldende heroes, hoeft niet meteen in alle opvolgende seizoenen zo goed te zijn.

Alles zorgt ervoor dat een speler alleen de juiste rang blijft houden als die zichzelf weer opnieuw bewijst en dat zou geen probleem moeten zijn door regelmatig te blijven spelen, zodat de individuele rangen betere, up-to-date afspiegelingen zijn van iemands kunde. Zo ben je gegarandeerd van spelers die niet 'roestig' zijn en dat kan ik alleen maar beamen.

Het komt Blizzard daarnaast goed uit dat mensen zo blijven spelen, want met meer actieve spelers, zullen de gelduitgevers ook blijven spenderen aan de mic..eh, megatransacties. Twee vliegen in één klap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainPanda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:42:
[...]

Voordat deel 2 uitkwam, was het gecommuniceerd dat er ieder nieuw seizoen een 'rank decay' zou komen, dus dit was te verwachten. Mensen moeten niet vergeten dat een individuele rang eigenlijk alleen bestaat zodat mensen van ongeveer dezelfde skills met en tegen elkaar in een match terechtkomen. Iedereen doet wel alsof het een afspiegeling is van persoonlijke prestatie, maar dat is maar beperkt tot op een zekere hoogte, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten en niet denken in termen van 'een rang verdienen'. Natuurlijk staat het wel leuk, maar ik bepaal mijn verbeteringen aan de hand van eigen criteria zoals het sneller en beter kunnen reageren..of actiever spelen en meer druk zetten op de tegenstander; om altijd maar meer uptime te hebben en iets nuttigs bij te dragen.

Apex Legends heeft ook zo een systeem en het is voor mij logisch, zodat mensen niet eenmalig hun best doen in het eerste seizoen en zo relatief gemakkelijk stijgen door het hoge gehalte nieuwe spelers dat erbij kwam omdat het spel gratis is geworden. Vervolgens halen ze met minimale moeite weer dezelfde rang wat aan het einde zat en dat voelt niet eerlijk aan, want zelfs als die mensen slechter zijn geworden of niet meer meekomen, blijven ze die rang houden en zal die niet dalen door simpelweg niet te spelen. Een rang kan immers niet dalen als de matches niet eens worden gespeeld. Ik ken er genoeg die enkel de placement matches deden en zo hun rang onterecht bleven houden. Zo worden de nep-grandmasters (of elke willekeurige andere rang) geweerd uit de leaderboards. Zijn ze toch even goed gebleven of zelfs beter geworden, dan zal dat wel weer goedkomen door wat matches te spelen, want dan zal de trend waarschijnlijk omhoog gaan.

Ook was het de bedoeling dat het spel ieder seizoen weer opnieuw gebalanceerd zou worden door de krachten van de heroes onderling aan te passen, wat een tweede logische reden is om de rang weer te resetten. Zo moeten de spelers zich steeds aan de nieuwe 'meta' aanpassen en dat betekent dat het onlogisch is dat iedereen maar dezelfde rang houdt, want die was alleen geldig voor het vorige seizoen. Iemand die goed was met de toen geldende heroes, hoeft niet meteen in alle opvolgende seizoenen zo goed te zijn.

Alles zorgt ervoor dat een speler alleen de juiste rang blijft houden als die zichzelf weer opnieuw bewijst en dat zou geen probleem moeten zijn door regelmatig te blijven spelen, zodat de individuele rangen betere, up-to-date afspiegelingen zijn van iemands kunde. Zo ben je gegarandeerd van spelers die niet 'roestig' zijn en dat kan ik alleen maar beamen.

Het komt Blizzard daarnaast goed uit dat mensen zo blijven spelen, want met meer actieve spelers, zullen de gelduitgevers ook blijven spenderen aan de mic..eh, megatransacties. Twee vliegen in één klap dus.
Mensen komen nu echter volledig ongebalanceerd bij elkaar in potjes terecht. Masters die samen met silvers queuen. Dat is een groot probleem. Dan kan je wel zeggen dat zo'n master speler snel weer omhoog gaat, maar het verpest wel voor iedereen de gameplay ervaring.

Decay zou je ook gewoon gedurende het seizoen kunnen doen. Speel je een paar weken niet, dan gaat je rank omlaag. En als je wel elke week een paar potjes als GM speelt en gewoon goed bezig bent, zie ik niet in waarom je dan opeens een volgend seizoen eerst weer een stuk lager moet zitten.

Het komt allemaal erg wazig over, terwijl er vroeger een prima werkend systeem bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:04:
[...]
Mensen komen nu echter volledig ongebalanceerd bij elkaar in potjes terecht. Masters die samen met silvers queuen. Dat is een groot probleem.
Als een master zo ver naar beneden gaat, waarom geldt dat niet voor die zilver? Die zou gewoon in bronze 5 beginnen, dus deze theoretische situatie is niet erg realistisch.

Daarnaast heb ik het gevoel dat de rang meer wordt gebaseerd op individueel presteren, want er zijn zat mensen omhoog gegaan met een win/loss-ratio van minder dan 1. Het is niet erg dat er niet wordt gewonnen in deze theoretisch scheve situatie, maar zolang iedereen zoveel mogelijk blijft spelen naar zijn beste kunnen, zal dat meer invloed hebben op de rang.

[ Voor 29% gewijzigd door CaptainPanda op 08-12-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

CaptainPanda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:42:
[...]

Die rank decay is geen probleem, dat wist ik ook, het gaat mij om de onduidelijkheid van mijn hidden SR rank, ik wil dat gewoon kunnen zien zoals in ow1, waarom moet dat voor iedereen geblokt worden, als er maar een paar soybois dat niet kunnen handlen en 'rank anxiety' krijgen?
Er is niet goed aangegeven waarop die coins uitgegeven werden, en ik denk dat 100% van de community ervanuit ging, als ik een gold rank badge heb, dan heb ik een gold rank. zo werkt een ranking systeem, in een normale wereld, maar blijkbaar bij blizzard niet. Dit is je rank, MAAR je hidden sr, die je niet kunt zien en niet achterhalen op welke manier dan ook meer, is waarop we toch je end of season reward op baseren. HOE is dat logisch?
Daarnaast zijn die ranked games ook zo tering slecht gebalanceerd, constant heb ik of debiel makkelijke of debiel moeilijke games.De matchmaking gaat veel te snel naar boven of beneden met je matchups lijkt het wel.
e
En ja dat laatste van de 7 games afmaken komt ze erg goed uit idd, wordt er meer gespeeld door mensen die hun rank willen zien, maar uit frustratie meer dan dat ze willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:04:
[...]
Mensen komen nu echter volledig ongebalanceerd bij elkaar in potjes terecht. Masters die samen met silvers queuen. Dat is een groot probleem. Dan kan je wel zeggen dat zo'n master speler snel weer omhoog gaat, maar het verpest wel voor iedereen de gameplay ervaring.

Decay zou je ook gewoon gedurende het seizoen kunnen doen. Speel je een paar weken niet, dan gaat je rank omlaag. En als je wel elke week een paar potjes als GM speelt en gewoon goed bezig bent, zie ik niet in waarom je dan opeens een volgend seizoen eerst weer een stuk lager moet zitten.

Het komt allemaal erg wazig over, terwijl er vroeger een prima werkend systeem bestond.
CS go had een vrijwel perfect systeem hiervoor, je rank is je rank, daar kom je mee in games, met hier en daar wat overlap tussen hoger en lager. Daarnaast als je x tijd niet gespeeld had kom je automatisch een rank lager en moet je die opnieuw halen. Werkt PERFECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Eens. Ronduit raar dat je current rank, de rank die notabene wordt weergegeven op je carreer profile, op het einde van het seizoen blijkbaar niet de rank is waarmee je eindigt en ook niet de basis is voor je end of season comp rewards. Je moet op het einde van een seizoen dan dus gokken wat je rank is en dat is op z'n zachts gezegd raar. Het bericht wat je krijgt als je inlogt na een seizoens reset is ook niet duidelijk genoeg. "Your highest reached rank is". Nee het is blijkbaar niet je 'highest reached rank' maar je onderwater MMR.

Volgens mij is Blizzard het daar zelf ook wel mee eens gezien deze tweet:
https://twitter.com/PlayO...?cxt=HHwWgMCj2d6KrbYsAAAA

Ik vond het nieuwe ranking systeem opzicht wel beter maar voor seizoenseinde is het ruk.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainPanda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:22:
[...]

Als een master zo ver naar beneden gaat, waarom geldt dat niet voor die zilver? Die zou gewoon in bronze 5 beginnen, dus deze theoretische situatie is niet erg realistisch.

Daarnaast heb ik het gevoel dat de rang meer wordt gebaseerd op individueel presteren, want er zijn zat mensen omhoog gegaan met een win/loss-ratio van minder dan 1. Het is niet erg dat er niet wordt gewonnen in deze theoretisch scheve situatie, maar zolang iedereen zoveel mogelijk blijft spelen naar zijn beste kunnen, zal dat meer invloed hebben op de rang.
Je kan gewoon screenshots vinden enz op Reddit. Het is helemaal geen theoretische situatie. Het regent van de klachten omdat nu bijna de helft van de potjes voor veel mensen een faceroll is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:37:
[...]

Je kan gewoon screenshots vinden enz op Reddit. Het is helemaal geen theoretische situatie. Het regent van de klachten omdat nu bijna de helft van de potjes voor veel mensen een faceroll is.
Lijkt me dan te gaan om een fout, want dit is inderdaad niet de bedoeling. Klinkt mij erg onrealistisch: de ene valt enorm terug, terwijl de andere geen enkele rank decay ondervindt.

Graag een link naar deze screenshots of topic, want een master hoort normaliter naar platinum of diamond te droppen en niet naar silver, terwijl een silver in seizoen één nu in bronze hoort te beginnen.

Logischer is namelijk dat over de hele linie iedereen naar beneden zou schuiven aan het begin van een seizoen, waardoor je alsmog tegen soortgenoten speelt met dezelfde eindrang van het eerste seizoen.

Degenen die genoeg potjes spelen gedurende het seizoen vanzelf bij/tegen soortgelijke spelers terecht komen, of ze nou klimmen/dalen/dezelfde rang blijven. Met die logica zou het volgens mij altijd relatief eerlijk aanvoelen.

[ Voor 22% gewijzigd door CaptainPanda op 09-12-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainPanda schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:39:
[...]

Lijkt me dan te gaan om een fout, want dit is inderdaad niet de bedoeling. Klinkt mij erg onrealistisch: de ene valt enorm terug, terwijl de andere geen enkele rank decay ondervindt.

Graag een link naar deze screenshots of topic, want een master hoort normaliter naar platinum of diamond te droppen en niet naar silver, terwijl een silver in seizoen één nu in bronze hoort te beginnen.

Logischer is namelijk dat over de hele linie iedereen naar beneden zou schuiven aan het begin van een seizoen, waardoor je alsmog tegen soortgenoten speelt met dezelfde eindrang van het eerste seizoen.

Degenen die genoeg potjes spelen gedurende het seizoen vanzelf bij/tegen soortgelijke spelers terecht komen, of ze nou klimmen/dalen/dezelfde rang blijven. Met die logica zou het volgens mij altijd relatief eerlijk aanvoelen.
Dit is dan gold vs masters, ietsje hoger, maar nog steeds onredelijk: https://www.reddit.com/r/...armed_with_gmmasters_lol/

Eerste voorbeeldje wat ik direct voor je heb na openen van de frontpage. Ik had er gisteren nog eentje gezien, maar de Reddit search functie is echt dramatisch slecht.

En ja het is absoluut onrealistisch en of het een bug is of niet, dit verpest voor iedereen de gameplay. De masters hebben geen uitdaging en de golds hebben geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:53:
[...]
Dit is dan gold vs masters, ietsje hoger, maar nog steeds onredelijk: https://www.reddit.com/r/...armed_with_gmmasters_lol/

Eerste voorbeeldje wat ik direct voor je heb na openen van de frontpage. Ik had er gisteren nog eentje gezien, maar de Reddit search functie is echt dramatisch slecht.

En ja het is absoluut onrealistisch en of het een bug is of niet, dit verpest voor iedereen de gameplay. De masters hebben geen uitdaging en de golds hebben geen kans.
En in die thread eronder is te lezen dat dit misleidend is, omdat:

- OP aangeeft dat hij vorig seizoen master was en de zichtbare SR nu in Plat 5 begint, dus niet 'gold'.
- Te zien is dat er minstens een GM en andere master uit seizoen één in die lobby zitten. De MMR van OP is dus nog steeds gewoon rond het niveau Master en daarom zitten ze bij elkaar, ook al zegt hun SR dat ze Plat 5 of whatever zijn. Hun SR is meegedaald. Ik verwacht dus dat een 'gold 1' in die match dus gewoon een 'diamond 1' was in seizoen één en heel dicht bij master-MMR zit.

Nergens zie ik het bewijs dat iemand met een silver MMR niet een SR-decay heeft gehad (want dat zou de bug zijn) en nu ineens zelfs in een lobby zit met mensen met een master-MMR/huidig post-decay platinum-SR. Je bron laat nergens zien dat een èchte silver (dus een ondergemiddeld presterende speler met bijbehorende silver-MMR) in die lobby terechtkomt en wordt ingemaakt, dus mijn oorspronkelijke punt blijft staan. Zoals ik al zei, een theoretische situatie, tenzij je alsnog wèl die gebugde situatie kan produceren .

Sterker nog, het versterkt maar het punt dat de matchmaker de onzichtbare mathmaking rating MMR gebruikt die niet steeds aan het begin van het seizoen wordt aangepast.

De enige conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat de zichtbare SR-waarde na een rank decay zeer weinig betekenis heeft. Het lijkt puur cosmetisch te zijn, zelfs nog meer dan in OW1, waar ik het gevoel had dat het in competitive nog wel werd gebruikt in de matchmaking.

Wat heeft het dan voor nut om zo een ingewikkeld systeem te hanteren? Blizzard is hier heel mysterieus over, maar toch is het mogelijk om hun bedoeling te achterhalen. Zij denken iedereen met een verplichte en artificiële rank decay te motiveren door ze te laten denken dat hun rang steeds weer vanzelf omhoog gaat door te spelen.
Want zelfs al spelen ze middelmatig/gemiddeld in hun master-MMR-matches, hun zichtbare SR gaat toch gewoon weer richting master, terwijl hun MMR in master blijft. Iemand die als silver eindigde in seizoen één mag dus ergens in bronze beginnen en wordt zo 'gemotiveerd' om weer op te klimmen.

Speelt die niet, dan kan die niet meer 'rank-campen' en speelt die wel, dan is het gemakkelijk om de SR omhoog te krijgen, omdat die langzaam weer naar zijn MMR toekruipt.

Dit verklaart ook waarom de keuze is gemaakt om het seizoen te beginnen met een verplichte decay voor iedereen (en dus niet de onrealistische situatie waarin een silver immuun daarvoor is, wat vooralsnog niet is aangetoond). Bij het begin van een nieuw seizoen is er weer een grote onzekerheid, dit is een keuze die gemaakt is door de developers zodat minder mensen worden teleurgesteld en wel hierom:

In de huidige situatie begint iedereen aan het begin van het seizoen weer met een lagere SR, wat er eigenlijk niet toedoet, want de matches zijn nog steeds met tegenstanders en teammaten van gelijk niveau, want MMR is niet veranderd van alle deelnemers.

- presteren ze goed, dan stijgt het zichtbare SR snel.
- presteren ze gemiddeld, dan stijgt het SR weer naar hun MMR, maar minder snel. Ook prima.

En nu de crux van de keuze voor een rank decay:

- presteren ze ondergemiddeld, dan stijgt hun zichtbare SR nog steeds, want die is expres en heel artificieel twee rangen te laag omlaag gezet. Een master-MMR speelt dus deze platinum SR-match en mag dan wel slecht spelen, maar die SR gaat uiteindelijk toch wel richting diamond.

De enige mogelijkheid waarin hun SR op platinum blijft hangen, is als ze echt als een platinum spelen en dat gebeurt vrijwel niet. Gevolg: everybody is a winner, want vrijwel iedereen stijgt, hoe goed of slecht ze spelen. Die dopamine rush bij elke rank update zal iedereen een goed gevoel geven, ook al worden ze misleid door het spel.

Ik denk dat deze rank decay dus een sluwe tactiek is om rank camping tegen te gaan èn iedereen in de maling te nemen door ze te laten denken dat ze elk seizoen weer klimmen, zelfs al spelen ze ondergemiddeld. Daardoor blijven mensen spelen, meent Blizzard. Ik weet niet zozeer of dit motiverend is, maar ik denk dat dat hun gedachte is. Het zorgt echter ook voor verwarring, omdat mensen dit psychologische trucje niet in de gaten hebben en denken dat SR een indicatie is voor hun speelniveau, terwijl dat juist wordt verborgen in de MMR. SR dus gewoon negeren in de huidige vorm, want die zal elk seizoen te laag zijn en na lang spelen eindelijk in de buurt komen van het echte niveau. Ondertussen kunnen we aannemen dat de matches 'eerlijk' zijn, want die zijn gebaseerd op MMR waar niet kunstmatig aan wordt gesleuteld. Ook dat valt te betwisten en vind ik het oké dat SR niet meteen wordt geüpdatet omdat men dan slecht presterende mensen in een winnende match alsnog weinig of zelfs een negatieve MMR/SR-correctie kan geven, maar dat is een andere discussie waard.

Een ander punt wat genoemd is dat die plotselinge en verplichte decay aan begin van het seizoen een slechte keuze is. Dit is echter slecht voor Blizzard en daarom doen ze het (vooralsnog) niet. Als ze de rang houden aan een nieuw seizoen en er pas een decay komt na inactiviteit zoals in CS:GO, dan gaan mensen natuurlijk het minimale aantal matches spelen om die decay te verhinderen en dat is niet goed voor de whales die geld uitgeven, want dan zijn de wachttijden langer en is er simpelweg minder motivatie om te moeten spelen. Ik denk echter dat zo een latere decay eerlijker zou zijn voor de spelers, omdat SR dan wel een iets betere relatie heeft met iemands speelniveau. Maarja, dan zijn mensen minder gemotiveerd om eindeloos matches te grinden. My two cents.

Edit: wat me ook nog binnenschiet, is dat die ondertitel wordt uitgedeeld voor de hoogst behaalde rang in het vorige seizoen, maar dat kan dus ook op een andere role zijn. Genoeg master tanks die op dps slechts platinum zijn, maar zichzelf wel op het internet presenteren als een master, dus neem veel van deze berichten als 'een top 500 heeft mij vermorzeld in een silver lobby' met een korrel zout als die top 500 op een andere rol was en diamond-MMR was op zijn huidige rol, terwijl de poster ook een diamond-MMR had met artificiële rank decay en die match gruwelijk onderpresteerde, omdat die zich teveel fixeerde op iemands ondertitel.

[ Voor 12% gewijzigd door CaptainPanda op 09-12-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Bovenstaande lijkt me ook stug, je gaat naar beneden op basis van je laatst behaalde SR rank, niet je hoogst behaalde rank. Jammer genoeg kunnen we die niet meer zien want blizzards gonna blizzard.

De reden voor decay zal vanuit blizzard gewoonweg zijn om zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk games laten spelen want ingame sales. zelfde voor die 7 wins of 20 losses nonsense.

Dat laatste van top 500 owned me in my silver lobby, tja, denk ofwel een alt account of ze hebben nog nooit op andere role gespeeld en daarom zo laag. wel denk ik dat elke top 500 speler genoeg ervaring heeft in alle roles om daar in een silver lobby iedereen naar de tering te ownen. Was het niet in ow2 dan wel in ow1.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-12-2022 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Competitive is een beetje een puinhoop af en toe qua wat ze bij elkaar gooien etc. Ook moet ik erg wennen dat ik veel lager wordt ingedeeld dan vroeger. In Overwatch 1 won ik vaak 4 of 5 van de (7?) Placement matches en daarna kwam ik in Gold. Volgens mij één keer kort platinum geweest maar verder altijd stabiel in Gold

En nu? Skill 4 in brons? Echt.... Heb deze avond ook potjes gehad dat ik mij moest inhouden om niet te quitten. Ik een slechte tank en verder vier dps....... Niemand wilde healen.

Maarja ik moet ook kritisch nar mijzelf zijn, ik merk dat ik toch weer wat langzamer ben geworden. Soms is een seconde te sloom het verschil. Vooral bij het spelen van Pharah.

om positief te eindigen, er is gevoelsmatig een grote playerbase. Ik kom vaak snel in een potje (speel open quee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Antifon schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:34:
Wat blijft die matchmaking af en toe frustrerend slechte teamgenoten toebedelen. Intussen heb ik me van Gold 5 naar Plat 3 gewerkt (in OW1 normaliter Diamond/master). En vanavond toch in vrijwel alle potten bizar zwakke teamgenoten getroffen. Dan praat ik over dps’en met nog geen 2K damage of met slechts 1 kill. En over tanks met vergelijkbare stats. Kortom; spelers die niets op het gespeelde niveau te zoeken hebben. Daar mag Blizzard toch echt wel eens aan gaan sleutelen, want het komt nu te vaak voor en brengt het competitieve element in zulke matches volledig om zeep. :/
zeer herkenbaar verhaal, en dan meerdere van dit soort potjes achter elkaar. Dan is het tijd voor een korte pauze, even wat drinken en hopen dat als je terug bent het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je bent niet verplicht om Open Queue te kiezen he. Bij Role Queue heb je dáár in ieder geval al geen last meer van.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Techno Overlord schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:26:
[...]

Je bent niet verplicht om Open Queue te kiezen he. Bij Role Queue heb je dáár in ieder geval al geen last meer van.
Ik speel het zoals ik van OW 1 gewend ben vroeger. Daar had je alleen maar open queue.

Mja misschien moet ik af en toe weer eens role kiezen. Moet ik de lange wachttijd accepteren natuurlijk…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Open queue is niet echt aan te raden en queue times vallen tegenwoordig reuze mee, zelfs als DPS. Tenzij je een tank bent op hoge rating oid. Ik zou idd gewoon lekker eens wat role queue games proberen ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 20:11
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar open queue was voor mij beter te doen dan role queue. Puur voor het feit dat ik (die comfortabel is met alle drie de rollen en mid-diamond ben) simpelweg kan compenseren voor teamgenoten hun speelwijze. Laatst een potje op Gibraltar attack waarbij de tegenstander twee snipers op high ground had en wij hadden een statisch short-range team. Ik begon op support om 3,5 minuut lang de rest te zien aanmodderen. Toen de switch naar Winston gemaakt en meteen instant easy win.

Het probleem met role queue is met name als je in de support role zit. OW draait om het creeeren van mogelijkheden om gunstige posities in te nemen zodat je verder kan. Daarbij heb je wel wat game sense nodig, en als je dat hebt gaat het een stuk makkelijker als tank dan als support kan ik je vertellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Voor mij zit het Overwatch tijdperk er wel op helaas. Het nieuwe verdienmodel met het hele Battlepass gebeuren is daarvoor de reden. In een competitieve game die zwaar leunt op het counteren van heroes vind ik het onacceptabel dat ze nieuwe heroes achter een paywall plaatsen. Dat zorgt voor een disbalans en is slecht voor het competitieve element. Zolang dat zo blijft zijn ze mij kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ben weer net zo verslaafd als vroeger. Op basis van tips van mede Tweakers hier nu altijd gekozen voor role queue en dat is veel minder frustratie..

Heb zelfs mijn win ratio kunnen herstellen. Ik had eerst meer loses dan wins maar nu eindelijk 50%. Zit potjes weer vaker "in the zone" . Als Pharah betekent dat voor mij dat ik steeds snel aim, goed inschat waar iemand naartoe loopt etc.

Bug die ik in OW2 heb en die ik in OW1 ook had is dat ik niet automatisch in de Team channel voice chat kom. Als ik met wat vrienden in een OW2 groep chat zit en we komen in een game dan gaan zij vaak wel automatisch in de Team channel en ik niet. Vreemd maarja door bij social te wisselen kom ik er natuurlijk ook.

Ik word gek van Road hog en ook ASHE vind ik best irritant.

• MetalSonic
Patroo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:36:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar open queue was voor mij beter te doen dan role queue. Puur voor het feit dat ik (die comfortabel is met alle drie de rollen en mid-diamond ben) simpelweg kan compenseren voor teamgenoten hun speelwijze. Laatst een potje op Gibraltar attack waarbij de tegenstander twee snipers op high ground had en wij hadden een statisch short-range team. Ik begon op support om 3,5 minuut lang de rest te zien aanmodderen. Toen de switch naar Winston gemaakt en meteen instant easy win.

Het probleem met role queue is met name als je in de support role zit. OW draait om het creeeren van mogelijkheden om gunstige posities in te nemen zodat je verder kan. Daarbij heb je wel wat game sense nodig, en als je dat hebt gaat het een stuk makkelijker als tank dan als support kan ik je vertellen.
Een goede OW speler kan elke rol doen. Zelf kan ik alleen maar goed spelen met Pharah. Denk dat ik bij wijze van spreke 499 van de 500 uur alleen Pharah heb gekozen. Beetje overdreven maar het gaat om de verhouding.

Pharah geeft met het goed moeten aimen nog een beetje een Unreal Tournament vibe eraan voor mij. Ook daar moest je goed ontwijken en goed aimen terwijl je niet al teveel health had. Neem de vergelijking uiteraard niet te letterlijk ;)

• MetalSonic
Antifon schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:40:
Voor mij zit het Overwatch tijdperk er wel op helaas. Het nieuwe verdienmodel met het hele Battlepass gebeuren is daarvoor de reden. In een competitieve game die zwaar leunt op het counteren van heroes vind ik het onacceptabel dat ze nieuwe heroes achter een paywall plaatsen. Dat zorgt voor een disbalans en is slecht voor het competitieve element. Zolang dat zo blijft zijn ze mij kwijt.
Geen last van, je hoeft niet persé een nieuwe hero te kiezen. Voor mij meer dan genoeg leuke heros.

• Antifon
  • Nu online
MetalSonic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:11:
[...]

Geen last van, je hoeft niet persé een nieuwe hero te kiezen. Voor mij meer dan genoeg leuke heros.
Je mist het punt. Stel dat tijdens een match je team aan de verliezende hand is. Jij speelt bijvoorbeeld dps en de perfecte counter die de balans kan herstellen of een bepalende enemy hero kan counteren is een tank die achter een paywall zit. De persoon die de tank role speelt heeft die niet unlocked en kan de perfecte counter dus niet kiezen.

Dat soort situaties horen niet thuis in een game als Overwatch, waarin het counteren van heroes essentieel is. En daar heeft iedereen dus wel degelijk last van, in die zin dat het level playing field geregeld verstoord raakt. De kans op de overwinning wordt in zulke matches verkleind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Even grinden tot battle pass level 45 en je hebt Ramattra. Ja, dat geldt ook voor free players. Zo erg als jij het schetst, is een beetje overdreven imo.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Antifon schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:55:
[...]

Je mist het punt. Stel dat tijdens een match je team aan de verliezende hand is. Jij speelt bijvoorbeeld dps en de perfecte counter die de balans kan herstellen of een bepalende enemy hero kan counteren is een tank die achter een paywall zit. De persoon die de tank role speelt heeft die niet unlocked en kan de perfecte counter dus niet kiezen.

Dat soort situaties horen niet thuis in een game als Overwatch, waarin het counteren van heroes essentieel is. En daar heeft iedereen dus wel degelijk last van, in die zin dat het level playing field geregeld verstoord raakt. De kans op de overwinning wordt in zulke matches verkleind.
Als je wil counteren heb je anders nog genoeg keuze. Het is niet zo dat je bijvoorbeeld maar één type defense/ tank hebt. En verder zoals hierboven al wordt gezegd, als je veel speelt kan je ook de poppetjes unlocken via genoeg spelen. Het valt allemaal wel mee. Ik denk dat Blizzard vooral verdient aan mensen die cosmestics willen kopen etc. Het is imo geen pay to win geworden.

• Antifon
  • Nu online
Techno Overlord schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:07:
Even grinden tot battle pass level 45 en je hebt Ramattra. Ja, dat geldt ook voor free players. Zo erg als jij het schetst, is een beetje overdreven imo.
Daar is niets overdreven aan; ik schets namelijk slechts feitelijke situaties zoals deze daadwerkelijk voorkomen. Je krijgt immers doorlopend mensen in je team die niet “even” naar level 45 gegrind hebben. Het punt blijft dus staan.

Hoe erg je dat punt vindt is een tweede. Sommigen vinden dat blijkbaar geen probleem en dat is ook prima. :)

• MetalSonic
Eindelijk mijn win ratio kunnen verbeteren. Stond op iets van 22 wins en 26 loses en nu kunnen omdraaien naar 28 wins en 26 loses. Laatste potje won ik ondanks dat ik zelf slecht speelde, kwam er niet in. Voor de verandering was ik eens door een paar goede spelers gecarryd / gecarried naar de win ;-)

Ben nu brons 1, en elk competetivive potje daar moet hard voor worden gewerkt zeg. Dat was vroeger wel anders in brons mar ook in zilver :X

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 22-12-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
Ik zet met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind: hoe kan je van elke hero zien welke items je nog moet unlocken. Van Moira heb ik bvb nog 1 item tekort, maar ik kan niet vinden welk item het precies is.
Ik weet dat je kan aanduiden welke items je nog moet unlocken, maar wanneer ik dat aanduid, staan er veel meer items dan 1, vooral allemaal sprays die niet specifiek voor Moira zijn.

Bestaat hier een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Is het toevallig je golden weapon die je nog mist? In OW1 telde dat ook mee voor het totaal aantal unlocks dacht ik. Wellicht dat er in OW2 het eea is veranderd qua telling voor het aantal unlocks dus misschien moet je er rekening mee dat de promotie skins (die vaak maar 1 keer beschikbaar zijn) nu ook meetellen oid.

Anders kan je toch gewoon in dit menutje zien welk item in welke categorie je nog mist door naar de nummers te kijken? In dit voorbeeld zie je dat ik bijv. nog 1 skin mis van de 21.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XIZGalZcqN6Q7HV_-L1hBrB5bg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UYexfKRsU6hglz6VAmjqYcQE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
temp00 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:01:
Is het toevallig je golden weapon die je nog mist? In OW1 telde dat ook mee voor het totaal aantal unlocks dacht ik. Wellicht dat er in OW2 het eea is veranderd qua telling voor het aantal unlocks dus misschien moet je er rekening mee dat de promotie skins (die vaak maar 1 keer beschikbaar zijn) nu ook meetellen oid.

Anders kan je toch gewoon in dit menutje zien welk item in welke categorie je nog mist door naar de nummers te kijken? In dit voorbeeld zie je dat ik bijv. nog 1 skin mis van de 21.
[Afbeelding]
Als het zo eenvoudig was, had ik het zelf gevonden :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qDWx9xq/20221223-233716.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Drossie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:59:
Ik zet met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind: hoe kan je van elke hero zien welke items je nog moet unlocken. Van Moira heb ik bvb nog 1 item tekort, maar ik kan niet vinden welk item het precies is.
Ik weet dat je kan aanduiden welke items je nog moet unlocken, maar wanneer ik dat aanduid, staan er veel meer items dan 1, vooral allemaal sprays die niet specifiek voor Moira zijn.

Bestaat hier een simpele oplossing voor?
Bij de betreffende hero heb je een knopje om een filter te gebruiken (bij de PS5 is dat de R3 knop). Dan kan je aanvinken wat je nog niet hebt (unowned). Die knopaanduidingen hebben ze niet heel opvallend gemaakt (zie je links onderin het scherm).

[ Voor 6% gewijzigd door Patroo op 24-12-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Drossie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:20:
[...]

Als het zo eenvoudig was, had ik het zelf gevonden :-)

[Afbeelding]
Ah ok. Dan denk ik dat 't het 'm in die sprays zit maar dit is idd lastig te checken als je niet op hero specifieke sprays kan filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCQAal_1vzVtFUS5KwvjrHd8EPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAJJUNtor5Fj6zzOoDhX2Ng9.jpg?f=fotoalbum_large

Van brons 4 naar zilver 3 gegaan. Voelt als een heerlijke promotie (vroeger solide goud maar dat was vroegah)

Potje waarna ik promotie maakte was wellicht belangrijkste en mooiste potg ooit. Ronde leken we te verliezen, gok genomen en bijna recht op vijandelijk team afgelogen (via boven) 4 kills via pharah ultimate en daarna de laatste ook nog gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Netjes, goed bezig ouwe. Als je vroeger Gold was kan je dat nu denk ik ook wel bereiken omdat de tiers vrijwel gelijk zijn gebleven qua skill level. Het enige wat wel is veranderd is dat je in OW2 veel lager wordt geplaatst dus moet je jezelf elk seizoen weer omhoog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
temp00 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:02:
Netjes, goed bezig ouwe. Als je vroeger Gold was kan je dat nu denk ik ook wel bereiken omdat de tiers vrijwel gelijk zijn gebleven qua skill level. Het enige wat wel is veranderd is dat je in OW2 veel lager wordt geplaatst dus moet je jezelf elk seizoen weer omhoog werken.
Dankjewel! Ja ik ben daar ook optimistisch over. Wordt mijn doel voor 2023. De nieuwe maps ken ik ook steeds beter.

Hoe gaat het bij jou? Ook nog een bepaalde focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Niet echt. S1 m'n piek gehaald (Diamond) maar ik weet niet of ik zin heb elk seizoen opnieuw te gaan grinden. Maar ik vermaak me ook prima met af en toe wat Hero Gauntlet (m'n favoriete mode) en af en toe wat DM of Quick Play ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ben er weer even helemaal klaar mee (lol). Het is nu echt een coin flip wat voor potje je hebt. Het is of hard winnen of hard verliezen. Bijna tot nooit een match waar beide partijen aan elkaar gewaagd zijn. Dat de meerderheid speelt met hersenloos Orisa, Bastion of Symmetra maakt mij eigenlijk nog geeneens zo veel uit. Alles is uiteindelijk wel te counteren en zeker met wat teamcoördinatie. Maar die coinflip haalt echt alle plezier weg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

aaaido schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:56:
Ben er weer even helemaal klaar mee (lol). Het is nu echt een coin flip wat voor potje je hebt.
De team balance is volgens mij nog nooit zo slecht geweest inderdaad. Bij sommige potjes zie je in de 1e 30 seconden al of je gaat winnen of verliezen. Ik zie ook meer en meer early leavers in het begin van het spel. Als Blizzard dit niet op de rails krijgt ben ik er ook wel snel klaar mee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Antifon schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:40:
Houd er maar rekening mee dat dit niet meer gaat veranderen. OW2 draait meer dan ooit om $ helaas. Kort lopende en betaalde battlepasses, grind na grind etc. Tot nu toe ben ik zeer ontevreden over de move naar F2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
-knip- als je niets constructiefs te melden hebt, meld dan niets...

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 26-12-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Bor schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:38:
[...]

De team balance is volgens mij nog nooit zo slecht geweest inderdaad. Bij sommige potjes zie je in de 1e 30 seconden al of je gaat winnen of verliezen. Ik zie ook meer en meer early leavers in het begin van het spel. Als Blizzard dit niet op de rails krijgt ben ik er ook wel snel klaar mee.
Ik zie hier twee mogelijke oorzaken. Enerzijds hebben we nu te maken met veel nieuwe spelers die erbij zijn gekomen en die nog lang niet de game-sense beheersen die de doorgewinterde spelers van OW1 wel hebben.
Daarnaast de verandering nog 5v5. Een speler/tank per team minder betekent een hogere carry potential waarbij individuele klasse meer naar boven komt. In OW1 kon je vaak nog wel het een en ander compenseren met een tweede tank, maar nu ben je gewoon f*cked als de tegenpartij een DPS of tank speler heeft die overduidelijk beter is dan hun counterpart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antifon
  • Nu online
42erik schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:06:
Tijd niet geweest hier, maar blijkbaar gaat het hier nog steeds over het gemiep over de battlepass en dat dat schijnbaar de balans volledig om zeep zou moeten helpen

1 van de 36 heroes... En je kan er ook gewoon voor betalen, vroeguh moest je 50 a 60 aan het spel zelf uitgeven, daar kun je zo al 5 passes van kopen
Onderbouwde, feitelijke kritiek afdoen als “gemiep” omdat het niet overeenkomt met jouw visie is denk ik onnodig. Niemand heeft het over het “volledig om zeep helpen” van de balans. Er werd enkel gesproken over een disbalans. En dat is simpelweg een feit. In een game waarbij ten gunste van de balans heroes doorlopend (zeer) kleine tweaks ondergaan kun je niet zomaar een volledige hero achter een paywall stoppen en pretenderen dat dat niets met de balans doet.

Je verdere argumentatie is ook gebrekkig. Het is namelijk niet “1 van de 36 heroes” wat van belang is, maar 1 van de 11 tanks. Dat maakt het al heel anders. Dat je er voor kunt betalen is niet relevant; je teamgenoten kunnen dat immers niet gedaan hebben. En 5 passes kopen? Daar heb je dan hoogstens 5 heroes en wat maps voor teruggekregen, voor de prijs van een volledige game.. En daarna vrolijk nog meer geld uitgeven. Dat staat natuurlijk in schril contrast met OW1.

Nogmaals, iedereen moet zelf weten of ze het verstoren van de balans in welke mate dan ook prima vinden of niet. Hetzelfde geldt voor de cashcow strategie die voor OW2 is gekozen. Maar net doen alsof het niet waar is en onderbouwde kritiek afdoen als gezeur is je hoofd in het zand steken. Des te storender als dat met kromme logica of ondoordachte argumentatie gebeurt.

Mijn laatste post hierover, want als men het simpelweg niet wil zien, dan blijven we in rondjes lopen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Als je het niet eens bent met moderatie (wat mag), kun je dat doen via DM sturen naar de mod in kwestie, of via Feedback op moderatie binnen Spielerij. Niet in het topic zelf

[ Voor 82% gewijzigd door BM op 27-12-2022 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Toch weer aan het spelen ;)
Weten jullie dat Sigma de Nederlandse nationaliteit heeft? Hoorde al een tijdje tijdens het spelen met Sigma Nederlandse voicelines.

YouTube: Overwatch 2 Sigma Voicelines

YouTube: All Overwatch 2 Hero Nationalities🚩 #overwatch #overwatch2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
aaaido schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:33:
Toch weer aan het spelen ;)
Weten jullie dat Sigma de Nederlandse nationaliteit heeft? Hoorde al een tijdje tijdens het spelen met Sigma Nederlandse voicelines.

YouTube: Overwatch 2 Sigma Voicelines

YouTube: All Overwatch 2 Hero Nationalities🚩 #overwatch #overwatch2
Hij heeft ook een vliegende hollander skin :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Van alle shooters die ik ooit heb gespeeld is dit toch wel de shooter met de meest zieke en salty community. Jeetje, niets fijn meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Tomski1986 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:50:
Van alle shooters die ik ooit heb gespeeld is dit toch wel de shooter met de meest zieke en salty community. Jeetje, niets fijn meer aan.
De community van Valorant kan er ook wat van. Vandaag gelukkig een potje gehad waar niemand toxic of salty was. Maar in veel matches heb je minimaal één rotte appel er tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tomski1986 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:50:
Daar heeft Blizzard grotendeels ook de hand in. Voortijdig de match verlaten; geen penalty, toxic gedrag tot schelden of zelfs bedreigen levert ook vrijwel geen penalty en ga zo maar door. De community is rot en dat lijkt nu het een F2P game is geworden nog vele malen erger te zijn geworden.

Vanavond sinds een tijdje weer een aardig aantal matches gedaan. Direct in de eerste match:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nudivsNdumIywv_34wTjoQ6Ojs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MljdFh5uEdu1fHZRr0bK0QUr.jpg?f=user_large

Dit soort gedrag vind ik echt niet normaal. Natuurlijk heb ik het gerapporteerd.

Dat "ez" komt vrijwel altijd van de slechtste spelers van de winnende partij overigens. Opvallend. Een soort kinderachtige prestatiedrang o.i.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 15-01-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Bor schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:22:
[...]
Dat "ez" komt vrijwel altijd van de slechtste spelers van de winnende partij overigens. Opvallend. Een soort kinderachtige prestatiedrang o.i.d.
Ik moest keihard lachen toen ik dit las, wat is dit herkenbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grootste irritatie in OW blijft Blizzard. In seizoen 3 gaan ze waarschijnlijk pas wat aanpassen mbt credits als rewards.. zoals altijd, veel te laat.

Even wat anders, ik ben benieuwd wat jullie favoriete modes zijn.
Mijn favoriete zijn Assault (Arcade only tegenwoordig)en Escort. De meest vervelende vind ik Push(!) en Control.
Comp speel ik helemaal niet meer enkel nog QP en Arcade.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oorspronkelijk heel veel uren in OW1 gestopt en competitive tot Diamond geschopt. De laatste weken toch maar weer eens in OW2 gedoken en de smaak weer helemaal te pakken, blijft toch een erg leuke game. Intussen in Gold 3 maar Diamond weer halen lijkt pittig, zelfs als support. Speel nu veel Baptiste, daar haal ik de hoogste win ratio mee en gek genoeg vaak meer healing dan Mercy.

Qua toxicity valt het mij mee nog enigzins mee, wellicht omdat ik op console speel? Voice chat zet ik sowieso altijd uit, met de in-game comms kun je het redelijk redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kazuka schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:47:
Qua toxicity valt het mij mee nog enigzins mee, wellicht omdat ik op console speel? Voice chat zet ik sowieso altijd uit, met de in-game comms kun je het redelijk redden.
Dat kan heel erg goed. Op de consoles wordt amper gechat valt mij op. Dat is met name de plek waar ik het meeste toxic gedrag zie (maar kom ook o.a. doodsbedreigingen via voice chat wel eens tegen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik denk echt dat jezelf veelste veel focused op het toxic gedrag dat er voorbijkomt.

In mijn bijna 2500 uur Overwatch heb ik echt maar enkele keren gehad dat ik iemand heb gereport omdat er dan echt van racisme/discriminatie sprake was en dat was dan nog het vaakst in de global chat en niet eens in match chat en heb dan eigenlijk ook altijd melding gekregen dat er iets gedaan was.

Berichten als sit, ez, you suck etc, kan ik echt niet van wakker liggen en zal ik ook niet reporten en geloof ook niet dat zo'n banter / domme taal een ban/silencing waard is.

Over OW2 als game, tja genoeg over te zeggen, maar weinig positiefs vind ik, ik speel steeds minder en keren dat ik wel speel, kan ik er weinig plezier uithalen en is het vaak na 1 of 2 potjes Alt+F4 en start ik hem ook niet meer op voor een paar dagen. Terwijl bij OW1 ik echt elke dag wel stuk of 5-10 potjes speelde.

Meeste erger ik me echt aan de complete rukke matchmaking. In OW1 had je al dat je maar in enkele games echt goede matches had die gelijkwaardig waren (ook al verloor je, was het iig close/spannend), maar in OW2 heb ik afgelopen weken nooit gehad dat ik dacht hey, dat was nou leuke close match. Misschien dat je nu eens 1 in 20 matches eens gelijkwaardige teams hebt, maar voor de rest is het echt zoveel meer rofflestomps.

En door keuze van 5 vs 5, zijn de tanks zo sterk geworden met nauwelijks nadelen dat alle Arcade gamemodes en Mystery Heroes (MH) gewoon ook niet meer leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:47:
Mijn grootste irritatie in OW blijft Blizzard. In seizoen 3 gaan ze waarschijnlijk pas wat aanpassen mbt credits als rewards.. zoals altijd, veel te laat.

Even wat anders, ik ben benieuwd wat jullie favoriete modes zijn.
Mijn favoriete zijn Assault (Arcade only tegenwoordig)en Escort. De meest vervelende vind ik Push(!) en Control.
Comp speel ik helemaal niet meer enkel nog QP en Arcade.
Escort Kings Row en dan als Reinhardt. Meestal is dat een instant win :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Toonen1988 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:55:
[...]

Ik moest keihard lachen toen ik dit las, wat is dit herkenbaar. :D
Nou, het wordt nog erger, de eerste ranked match van vanavond waarbij iemand niet tegen zijn verlies kon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUs2lXjjjt364ib5m7_YD4DSTPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RnIVBwqEpvXYj41Fo5pYh76f.jpg?f=user_large

Ik heb mijn nick even weggehaald. Ik report even niemand meer na deze report, eens zien of ik een bevestiging krijg dat er een maatregel opgelegd is. Het zal mij niet verbazen wanneer Blizzard niets onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Bor schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:34:
[...]

Nou, het wordt nog erger, de eerste ranked match van vanavond waarbij iemand niet tegen zijn verlies kon:

[Afbeelding]

Ik heb mijn nick even weggehaald. Ik report even niemand meer na deze report, eens zien of ik een bevestiging krijg dat er een maatregel opgelegd is. Het zal mij niet verbazen wanneer Blizzard niets onderneemt.
Het valt mij erg op dat dit soort uitspraken gigantisch zijn gestegen na Russiche propaganda. Wij, in het westen accepteren pedofielen en vinden het normaal. Sinds Rusland dat als propaganda heeft gebruikt, heb ik dit soort uitspraken gigantisch zien stijgen in online gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Toonen1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 00:32:
[...]

Het valt mij erg op dat dit soort uitspraken gigantisch zijn gestegen na Russiche propaganda. Wij, in het westen accepteren pedofielen en vinden het normaal. Sinds Rusland dat als propaganda heeft gebruikt, heb ik dit soort uitspraken gigantisch zien stijgen in online gaming.
Accepteren? Normaal? :? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik kreeg vorig jaar ruzie met een aantal Russen in het spelletje Infinite Lagrange. Die begonnen iedereen uit te schelden voor pedofilie. Heb ik gevraagd wat hier de bedoeling van is? Wat blijkt, dit was als propaganda gebruikt tegen het westen.

Sinds dien zie ik dit soort scheldwoorden en beschuldiging steeds meer voorkomen in games. Niet alleen maar van Russen, maar ook uit andere delen van de wereld.

Normaal krijg je hacker, noob, camper of wat dan ook naar je hoofd gesmeten. Maar tegenwoordig is het opeens pedofielen.

Ik heb dit al langs zien komen op Infinite Lagrange, Rust, Overwatch, Call of Duty en nog een aantal titles. Enige spel waar ik nog niemand het woord pedofielen heb zien gebruiken is Leauge of Legends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is het "play of the game" systeem in Overwatch 2 gewijzigd? Ik zie vrijwel nooit meer echt goede of indrukwekkende acties en merk dat, zelfs al verzorg je solo een wipe out van het hele enemy team, je soms erg matige acties te zien krijgt waarbij bv een Torb 2 vijanden omlegt met veel tijd ertussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mausthemighty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
Ik ben eigenlijk wel klaar met Overwatch 2.
Dit komt door deze dingen:
  • De sfeer is anders, mensen zijn nog veel toxischer dan het al was.
  • Ik heb het gevoel dat ik of tegen hackers speel of tegen mensen die ver boven mijn skill-level zitten.
  • De grind is veel te groot met de battlepass.
  • Je krijgt te weinig beloning voor alle moeite die je erin steekt. Nu krijg je bij het halen van een nieuw bp-level 1 spray, emote, skin, whatever, terwijl je bij OW1 een lootbox kreeg met 4 dingen.
  • De events vallen erg tegen. Je kunt misschien 1 skin verdienen door het spel te spelen; de rest moet je maar kopen in de store. De hebzucht van Blizzard straalt ervanaf.
Het enige wat me nog terug kan krijgen is een goede PVE campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mausthemighty schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:00:
Ik ben eigenlijk wel klaar met Overwatch 2.
Dit komt door deze dingen:
  • De sfeer is anders, mensen zijn nog veel toxischer dan het al was.
  • Ik heb het gevoel dat ik of tegen hackers speel of tegen mensen die ver boven mijn skill-level zitten.
  • De grind is veel te groot met de battlepass.
  • Je krijgt te weinig beloning voor alle moeite die je erin steekt. Nu krijg je bij het halen van een nieuw bp-level 1 spray, emote, skin, whatever, terwijl je bij OW1 een lootbox kreeg met 4 dingen.
  • De events vallen erg tegen. Je kunt misschien 1 skin verdienen door het spel te spelen; de rest moet je maar kopen in de store. De hebzucht van Blizzard straalt ervanaf.
Het enige wat me nog terug kan krijgen is een goede PVE campagne.
De grind is vooral dat je voor de daily quests een enorme berg score krijgt in vergelijking met een normale match.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Bor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:21:
Is het "play of the game" systeem in Overwatch 2 gewijzigd? Ik zie vrijwel nooit meer echt goede of indrukwekkende acties en merk dat, zelfs al verzorg je solo een wipe out van het hele enemy team, je soms erg matige acties te zien krijgt waarbij bv een Torb 2 vijanden omlegt met veel tijd ertussen.
lijkt superrandom maar het is ofwel een multikill met minimaal 2 kills door iets wat insta killed, of ze kiezen een rando speler die blijkbaar dan potg krijgt.

Meeste zijn wel ok voor zover ik kan zien.

Wat ik wel heel opmerkelijk vind de laatste tijd is in comp de team opbouw. vandaag ook, ging wel ok, na gisteren paar belachelijk slechte 4vs5 potjes verloren te hebben weer rank down. Krijg je opeens echt de meest easy games in je schoot gegooid... TOTDAT je dus nog 1 game moet winnen voor je 7de win. ECHT KLOKSLAG elke keer weer achterlijke tanks die gewoonweg niet eens in brons 1 zouden moeten zitten, laat staan silver 1. echt 6 games verloren waarvan er 1tje misschien als close game gezien kon worden. en dit zie ik ELKE KEER als ik 6 achter elkaar win. het is niet eens zo dat het ander team zoveel beter is maar gewoonweg dat we of zonder een fatsoenlijke tank spelen of een dps of support niks voor elkaar krijgt.

het zou me echt niks verbazen als ze die kut matchmaking zo ingesteld hebben zodat je meer blijft spelen. Werkt alleen voor mij zo demotiverend. dit is echt al de zesde keer dat het gebeurd en ben er wel klaar mee. Ik ben echt niet een GM speler ofzo maar ik ben zo klaar met van die achterlijke lui te moeten spelen in low elo.

close potje, was ik zen op kings row, ik had zelfde aantal kills als de top dps, 20 stuks in eerste ronde, de andere dps 11 als torbjorn, en 5,5k healing done, andere support 7k healing en 5 kills ofzo, als kiriko. Dan nog zeggen ze zen swap bla bla bla we need more healing. Ik zeg waarom en komt geen antwoord of reden. Maar goed fine, we gingen toen kiriko mercy, ik was kiriko en wat denk je? geen enkel verschil. met meer healing bleef de tank te ver pushen, dps afgezonderd telkens dood, ook al was ik op tijd om ze te healen en met een suzu. :| ;w

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-01-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausthemighty
RocketKoen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:42:
[...]
De grind is vooral dat je voor de daily quests een enorme berg score krijgt in vergelijking met een normale match.
Dat klopt. Als je eenmaal die hebt behaald, dan gaat echter de voortgang daarna heel traag. Na de eerste twee/drie potjes heb je de dailies wel gedaan en daarna heb je bijna geen vooruitgang meer, hoe goed je ook speelt. Dat ging het verleden wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausthemighty
RocketKoen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:42:
[...]
Dat klopt. Als je eenmaal die hebt behaald, dan gaat echter de voortgang daarna heel traag. Na de eerste twee/drie potjes heb je de dailies wel gedaan en daarna heb je bijna geen vooruitgang meer, hoe goed je ook speelt. Dat ging het verleden wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausthemighty
Dubbele post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:21:
Ze hebben het systeem inderdaad aangepast.
Je krijgt nu minder punten voor ultimate damage/kills en meer voor support, saves, capture en headshots.
Dat is al in OW1 gedaan, zodat niet iedere PotG een Genji, DVA of Bastion ult was.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
RocketKoen schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Ze hebben het systeem inderdaad aangepast.
Je krijgt nu minder punten voor ultimate damage/kills en meer voor support, saves, capture en headshots.
Dat is al in OW1 gedaan, zodat niet iedere PotG een Genji, DVA of Bastion ult was.
Vergeet de enviromental kills niet, zodra je er 2 of meer hebt, dat is natuurlijk onveranderd gebleven ;) (vd map af boopen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Wat vinden jullie van push maps? Ik wordt er echt helemaal kriegelig van, walking simulator 2.0, ik heb nog liever 2cp maps dan deze meuk, zo saai, alleen maar beetje poken en lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SouLLeSSportal schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:04:
Wat vinden jullie van push maps? Ik wordt er echt helemaal kriegelig van, walking simulator 2.0, ik heb nog liever 2cp maps dan deze meuk, zo saai, alleen maar beetje poken en lopen.
Ze zijn lekker snel voorbij. Geen 2e ronde.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De overwatch community op zijn best na mijn 1e gewonnen ranked potje vanavond als Winston.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwE9y6eYt2F9LMADiStj9KU5dCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7OwpIQdMTkKKp0nqPgGtr5TS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5Z6l3y3Yw9B6Kzr8Sf_D-Hh5ZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CCGkSh7GGmXM52H48Pk8nrGA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVoy0cYhlP1BZ_TYU7fiHR-0L6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4gDAKsqj6Zn65ru4NTEoLpGf.jpg?f=user_large

Hiervoor een paar keer "N word" in de hoop dat blizzard hier niet op aanslaat...

Echt... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 01-02-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Push vind ik leuk. De combat is mooi gecentreerd en de matches zijn vaak een close call. Wat mij betreft een blijver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

NoTimeRemains

I know

Helaas blijft OW enorm toxic. Ik snap niet waarom mensen zo blijven reageren. Had vandaag een game met een (denk ik want super dik accent) Nederlandse meid die niet wilde switchen omdat ze stem van de vrager maar gek vond klinken. Nou dan wordt daar op gereageerd en het eindigd met een zee aan mysogenie waar de honden geen brood van lusten...

Ik heb sinds een tijdje geen matchchat aan en alleen teamchat en dat is al beter, maar goed het is nog steeds een bagger community.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Via ranked play ben ik na paar potjes op bronze 1 gekomen voor Support.
Nu dacht ik, ik wel wel een tijdje op dit niveau blijven om wat meer ervaring op te doen. Ik dacht, ik ga unranked spelen. Daar staat dan het volgende 'Jump into a game against other players of your skill level' .

Hoe kan het dan dat ik vaak in potjes kom met tanks die Gold/Diamond zijn? Ik kies bij unranked ook voor support, dus ik zou denken dat ik tegen andere speel op ongeveer gelijk niveau.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

NoTimeRemains schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:34:
Helaas blijft OW enorm toxic. Ik snap niet waarom mensen zo blijven reageren. Had vandaag een game met een (denk ik want super dik accent) Nederlandse meid die niet wilde switchen omdat ze stem van de vrager maar gek vond klinken. Nou dan wordt daar op gereageerd en het eindigd met een zee aan mysogenie waar de honden geen brood van lusten...

Ik heb sinds een tijdje geen matchchat aan en alleen teamchat en dat is al beter, maar goed het is nog steeds een bagger community.
Het hele toxic gebeuren is natuurlijk niet zo leuk maar waarom zo veel aanstoot aannemen? 10-15 jaren terug werd er ook allerhande ranzigheid over de chat gegooid maar tegenwoordig moet alles maar maakbaar zijn in de chat.
Ik bedoel je kan anoniem even lekker een spelletje tegen met vooral baldadige pubers. Ergens triest natuurlijk dat gescheld maar ik moet er wel om lachen altijd.

In de echte wereld moet je lief tegen elkaar zijn en in de digitale wereld mag je gemene dingen zeggen. Probleem is natuurlijk ook dat tegenwoordig de digitale wereld (veel te) vloeiend overgaat in de echte wereld en vice versa

[ Voor 10% gewijzigd door Deruxian op 07-02-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 13-09 16:40
Geen fan van Push. ik vermijd ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
Ik had iets van 1939 muntjes.
Koop ik vervolgens de battle pas van 1000.
Heb ik inmiddels -60 muntjes…

Bug?

Na een restart van het spel zijn de muntjes weer terug….

[ Voor 38% gewijzigd door Aggressor op 07-02-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Aggressor schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:17:
Ik had iets van 1939 muntjes.
Koop ik vervolgens de battle pas van 1000.
Heb ik inmiddels -60 muntjes…

Bug?

Na een restart van het spel zijn de muntjes weer terug….
is een bug idd, na herstarten eigenlijk altijd opgelost weer.
Ik moet zeggen dat ze nu wel een stuk beter bezig zijn met de game balance en monetising van de cosmetics enz. heel wat punten zoals die 7 wins, 20 losses, map pools gaan eruit ( in se4) legacy coins komen terug via de battlepass om in ieder geval een legendary skin van te kunnen kopen als je de battle pass afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
Heya.

Is er hier iemand die weet waarom we niet gewoon heel simpel de ranks van je teamgenoten kunt zien?

Zijn daar goede redenen voor om dat niet gewoon achter de naam van de persoon te zetten in je teamoverzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08 14:53
Hi allemaal,

Ik vind het spel steeds minder leuk worden omdat ik geen team heb en de random mensen vaak niet samenwerken of het spel niet begrijpen.

Het gaat mij voornamelijk om leuke/gezellige ranked matches. Waarbij mensen ongeveer dezelfde skill hebben.

Als iemand geïnteresseerd is stuur gerust een PM

Rank Diamant
Platform (Console)

Heroes
D.va
Orisa
Reinhardt
Roadhog
Sigma
Zarya
Bastion
Soldier
Reaper
Mei
Symattra
Babtiste
Moira

[ Voor 19% gewijzigd door finalking1 op 15-03-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightTwi
Dan is het al handig om zelf je eigen rank meteen te benoemen, platform waarop je speelt, en je heroes die je graag speelt en/of mained etc. lijkt me. Nu is het the guessing game ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LightTwi op 14-03-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08 14:53
LightTwi schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:27:
Dan is het al handig om zelf je eigen rank meteen te benoemen, platform waarop je speelt, en je heroes die je graag speelt en/of mained etc. lijkt me. Nu is het the guessing game ;)
Bedankt, heb het toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Pfff wat een verademing is Open Queue tov Role Queue in OW2. Ik heb altijd Ranked Role Queue gespeeld en zo vaak tegen zwaar geirtiteerd de game afgesloten door teamgenoten die egoistisch hun fav hero kiezen ipv eentje waar het team wat aan heeft of in ieder geval het tij gekeerd kan worden als het verkeerd gaat. Zelf heb ik natuurlijk ook ruimte om te switchen van class als het niet goed gaat. En potjes met 2 tanks, 1 dps en 2 support is ook erg interessant. In Open Queue vroeger veel last van 4 dps in één team maar ik moet zeggen dat de meeste spelers in Open Queue zich aanpassen aan het eigen team en dat van de enemy. Had ik dat maar eerder geweten want ik stond op het punt om OW vaarwel te zeggen. Gelukkig nu weer helemaal blij en vol goede moed verder met Open Queue.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
YouTube: Lifeweaver | New Hero Gameplay Trailer | Overwatch 2

Eindelijk een manier om mijn teammates van de map te duwen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nou mijn eerste penalty gekregen na 2000+ uur Overwatch. "Your fellow players reported you for abusive language multiple times.". Ik heb echt geen enkele keer scheldwoorden of andere nare dingen gezegd. Enige wat ik zeg is dat een player beter Fortnite kan gaan spelen of iets dergelijks wanneer hij door 3 heroes wordt gecountered en na een aantal keer vriendelijk vragen express gaan emote spammen. Natuurlijk pure frustratie vanuit mijn kan. Maar echt waar wat een fruitcakes als je dát niet eens kan verdragen en moet gaan reporten. Ik report verder nooit behalve als er aan griefing wordt gedaan.

Nu is mijn account gesilenced tot 25 april. Ik kan gelukkig wel nog spelen. Man man man waar gaat het naar toe. Achja weer wat geleerd. Geen chat meer gebruiken dus.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Techno Overlord schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:08:
Nou mijn eerste penalty gekregen na 2000+ uur Overwatch. "Your fellow players reported you for abusive language multiple times.". Ik heb echt geen enkele keer scheldwoorden of andere nare dingen gezegd. Enige wat ik zeg is dat een player beter Fortnite kan gaan spelen of iets dergelijks wanneer hij door 3 heroes wordt gecountered en na een aantal keer vriendelijk vragen express gaan emote spammen. Natuurlijk pure frustratie vanuit mijn kan. Maar echt waar wat een fruitcakes als je dát niet eens kan verdragen en moet gaan reporten. Ik report verder nooit behalve als er aan griefing wordt gedaan.

Nu is mijn account gesilenced tot 25 april. Ik kan gelukkig wel nog spelen. Man man man waar gaat het naar toe. Achja weer wat geleerd. Geen chat meer gebruiken dus.
jup ook hier zijn de special snowflakes overprotected. natuurlijk is het niet leuk als iemand wat negatiefs zegt of wat loopt te schelden maar allemachtig man, als je wat ouder bent en je de oude cod lobby chat meegemaakt hebt vraag ik me echt af waar het mis gaat in de opvoeding tegenwoordig dat elk klein ditje of datje ze gelijk emotional damage geeft... Je vraagt een tank om te switchen waarbij je expliciet zegt niet omdat je niet goed speelt maar je gewoon hard gecounterd wordt. en vervolgens gaat die niks meer doen. I kid you not, dat gebeurde echt, al was het een beetje te verwachten met doomfist spelers, die spelen Ow vaak als een SP game waar zij de hoofdrol hebben.
Andere die je vaak krijgt, switch off zen, we need more healing. lol. meest grappgie moment was toen een ana dat vroeg en begon te flamen, terwijl we praktisch dezelfde healing hadden qua punten :F
ondertussen had ik wel zelfde aantal kills als de top dps, maar ja het lag toch echt aan mij...
Ik heb wel gemerkt, echt niet maar dan ook echt niet meer de laatste week van een seizoen ranked spelen. Je krijgt bijna alleen maar shit teams die niks meer willen doen of kunnen en de hoop opgegeven hebben maar tegen beter weten in toch blijven spelen. na 2 avonden 90% te hebben verloren ben ik er wel weer even klaar mee. balans is volledig zoek in die match maker, ofwel je krijgt stomps waarbij je in 5 min wint of je krijgt echt het beerputje team waar je dan gestompt wordt maar dat is 90% van de tijd dus.

Ik wacht wel tot die lifeweaver er is, kan ik die idiot tanks die naar narnia gaan terughalen. GET OVER HERE! >:)

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-04-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vreemd weer dit.

Laatste potje vanmiddag gespeeld, tank Plat 5 en dps gold 3. Nu bij de ranking over vorig seizoen zegt ie zilver 3 bij dps en gold 5 bij tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
Gaat weer lekker…
Met moeite de battle pass kunnen kopen.

Nu kan ik helaas geen potje spelen… overal staat + 7 minuten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Aggressor schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:48:
Gaat weer lekker…
Met moeite de battle pass kunnen kopen.

Nu kan ik helaas geen potje spelen… overal staat + 7 minuten bij.
Eerste uur van nieuwe patch en nieuw seizoen. Even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightTwi
ActualFantasy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:36:
Vreemd weer dit.

Laatste potje vanmiddag gespeeld, tank Plat 5 en dps gold 3. Nu bij de ranking over vorig seizoen zegt ie zilver 3 bij dps en gold 5 bij tank.
Current Issues;
We are investigating an issue where Season Three end-of-season final ranks were modified causing lower tier rewards issued for some players, and for current rankings to have wrongly decayed.

Bron: https://us.forums.blizzar...sues-april-11-2023/804588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

LightTwi schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:14:
[...]

Current Issues;
We are investigating an issue where Season Three end-of-season final ranks were modified causing lower tier rewards issued for some players, and for current rankings to have wrongly decayed.

Bron: https://us.forums.blizzar...sues-april-11-2023/804588
na 5 wins ongeacht losses sta je weer op de juiste rank die je hidden mmr had. kan dus zijn als je net in rankup had gehad dat je nog in gold 1 zit ipv plat 5 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Als tip:

Je kunt nu zien in welke rank je potje zich gemiddeld afspeelt.

Als je na de queue, gelijk de practice range even opstart en wacht tot je potje begint, staat er midden bovenin een gemiddelde rank van de spelers in je potje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Uhm hier gaat iets heel erg mis...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cLkY9DDXO_4AzXEJKENyJK853o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DUzw2QwLie3GVOrXZbBF8txu.png?f=user_large

In Diamond 1 geplaatst, toen 5 potjes achter elkaar gewonnen, en dan nu ineens in GM 3? Ik voel me natuurlijk wel een GM O-) maar ben dat echt niet.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ah, ze hebben net de goeie awards uitgereikt van vorig seizoen.

Met de juist ranks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

NoTimeRemains schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:28:

[Afbeelding]

[..]Ik voel me natuurlijk wel een GM O-) maar ben dat echt niet.
Hoeft niemand te weten 8). Lekker straks, met trots, de GM title dragen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

NoTimeRemains schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:28:

[Afbeelding]

In Diamond 1 geplaatst, toen 5 potjes achter elkaar gewonnen, en dan nu ineens in GM 3? Ik voel me natuurlijk wel een GM O-) maar ben dat echt niet.
nice man ! haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

temp00 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:54:
[...]

Hoeft niemand te weten 8). Lekker straks, met trots, de GM title dragen d:)b
Thanks mannen!
Tis nog erger geworden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_a_i3lquPF-WaYswUsrb1bQZjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IxGYGfQTRmU1gBmhmutSQFAm.png?f=user_large

heb al een paar games met ML7 samen gespeeld en gewonnen... WTF

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wow gaaf! Dan doe je toch echt iets goed. Knap hoor. Wat speel je?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste