Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Klopt, dat lijkt ook steeds meer voor het spel zelf te gelden. Het duurt buiten de piekuren steeds langer om een match te vinden. De inidicatietijd wordt lang niet meer altijd gehaald. Tijden van minimaal het dubbele zijn niet ongebruikelijk.

Wat betreft tanks; ik vind de keuze om nog maar 1 tank te hebben nog steeds geen goede. Met een slechte tank ben je vrijwel kansloos. Extreem bashen op de tank in het so in de chat is meer regel dan uitzondering in bv Quick play.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt, dat lijkt ook steeds meer voor het spel zelf te gelden. Het duurt buiten de piekuren steeds langer om een match te vinden. De inidicatietijd wordt lang niet meer altijd gehaald. Tijden van minimaal het dubbele zijn niet ongebruikelijk.

Wat betreft tanks; ik vind de keuze om nog maar 1 tank te hebben nog steeds geen goede. Met een slechte tank ben je vrijwel kansloos. Extreem bashen op de tank in het so in de chat is meer regel dan uitzondering in bv Quick play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Ik speel nu Overwatch 2 sinds een maandje of 2, ook wat ranked geprobeerd. Ik zit in bronze 4 maar het uitzicht voelt nogal hopeloos. Voor elke game die ik win verlies ik er ook 1. Je hebt soms gewoon niet in de hand hoe goed jouw team is of hoe goed de tegenstander is, en je bent niet goed genoeg om in je eentje de match te beslissen.

Wat dat betreft wordt ik niet echt gemotiveerd om verder te spelen in competitive. Meestal blijft het dus bij quick play met paar vrienden van me. Zij spelen geen comp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JeroenNietDoen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:25:
Ik speel nu Overwatch 2 sinds een maandje of 2, ook wat ranked geprobeerd. Ik zit in bronze 4 maar het uitzicht voelt nogal hopeloos. Voor elke game die ik win verlies ik er ook 1. Je hebt soms gewoon niet in de hand hoe goed jouw team is of hoe goed de tegenstander is, en je bent niet goed genoeg om in je eentje de match te beslissen.

Wat dat betreft wordt ik niet echt gemotiveerd om verder te spelen in competitive. Meestal blijft het dus bij quick play met paar vrienden van me. Zij spelen geen comp zelf.
Als je ranked speelt met random spelers ben je inderdaad overgeleverd aan een redelijk willekeurige mix. Je wordt wel gematched met mensen op jouw 'level'. Aan de start van een potje kan je zien wat het niveau is. Ook met randoms moet het eenvoudig zijn om bronze uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bor schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Als je ranked speelt met random spelers ben je inderdaad overgeleverd aan een redelijk willekeurige mix. Je wordt wel gematched met mensen op jouw 'level'. Aan de start van een potje kan je zien wat het niveau is. Ook met randoms moet het eenvoudig zijn om bronze uit te komen.
Ik heb zelf het idee dat teveel mensen in bronze nog spelen met de mentaliteit van quick play. Ik zie bijna elke comp game mensen zelf erin rennen i.p.v. even wachten op de groep. Ook heel veel spelers die niet van hero switchen om te counteren, met name bij tanks zie ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JeroenNietDoen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb zelf het idee dat teveel mensen in bronze nog spelen met de mentaliteit van quick play. Ik zie bijna elke comp game mensen zelf erin rennen i.p.v. even wachten op de groep. Ook heel veel spelers die niet van hero switchen om te counteren, met name bij tanks zie ik dat.
Dat "er in rennen" gebeurt helaas op alle lagere niveau's. Het komt denk ik door een gebrek aan ervaring en een "i don't give a f***" mentaliteit. Zo gauw je doorzet en wat hoger komt wordt het beter maar worden fouten soms ook sneller afgestraft door andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
Ze zijn niet voor niets weer aan het kijken voor 6v6, snap niet dat daar nog altijd zo moeilijk om gedaan wordt.

Meeste Tanks moet je ook als DPS zowat spelen, ik heb iig meer succes als Tank als ik er aggresief inga en dps dan dat ik maar wat schildjes plaats en zo probeer iedereen op zijn of haar plek te krijgen.

Comp doe ik zelf iig sowieso niet, de toxicity die je af en toe in QP al ziet zal denk ik nog een heel stuk erger zijn in com, vooral in de lagere regionen :D Dan ben ik meer aan het reporten dan wat anders.

Nu nog weer terug naar Lootboxes ipv die Battlepas die ook echt met elk seizoen minder te bieden lijkt te hebben. Het is dat ik er eentje gratis heb kunnen krijgen dmv gewoon spelen maar de prijzen die mijn durft te vragen zijn echt absurb gewoon. Jammer genoeg zijn er mensen die het er voor over hebben, gezien de vele Optimus Reinhardt skins die ik voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De battlepasses zijn het geld echt niet waard. De los betaalde skins ook niet. Het is allemaal enorm duur voor wat je ervoor terug krijgt. Ik heb 2x een battle pass gratis gekregen maar zal hem niet snel weer aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bor schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Dat "er in rennen" gebeurt helaas op alle lagere niveau's. Het komt denk ik door een gebrek aan ervaring en een "i don't give a f***" mentaliteit. Zo gauw je doorzet en wat hoger komt wordt het beter maar worden fouten soms ook sneller afgestraft door andere spelers.
Uiteindelijk totaal 3 keer gedemote naar bronze 4 en weer terug. Elke keer weer door vrijwel meteen een losing streak zodra ik in bronze 3 kwam. Nu sinds gisteravond zat het een beetje mee en zit ik op bronze 3 18%, klein beetje buffer dus. Kijken of ik het vanavond verder uit kan bouwen.

Ik merk ook dat mijn goto hero (Ashe) minder lekker werkt in comp dan Soldier76 of Bastion. Ik weet niet waarom, maar ik kan in QP met Ashe met veel meer wegkomen en lijkt in comp met de andere 2 veel effectiever te zijn.

Sinds gisteravond ook een support (Kiriko) opgepakt in QP. Wel leuk om te spelen.

Voorlopig vind ik Overwatch een erg vermakelijk spel :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Voorlopig vind ik Overwatch een erg vermakelijk spel :Y
Vanaf de beta speel ik het praktisch dagelijks. Heb er ook schandalig veel uur inzitten inmiddels.
Fantastische dopamine machine is het :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb wel het idee dat er weinig nieuwe OW spelers bijkomen en dat bijvoorbeeld het niveau in Platinum nu gelijk is aan Diamond een aantal jaar geleden. Ben voornamelijk een support player en zat in het begin rond Diamond niveau maar nu kom ik maar niet uit Platinum.

Het golft ook erg op en neer. Van P5 naar P1 en bijna terug in Diamond, dan opeens weer een enorme losing streak en weer afzakken naar P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Uiteindelijk totaal 3 keer gedemote naar bronze 4 en weer terug. Elke keer weer door vrijwel meteen een losing streak zodra ik in bronze 3 kwam. Nu sinds gisteravond zat het een beetje mee en zit ik op bronze 3 18%, klein beetje buffer dus. Kijken of ik het vanavond verder uit kan bouwen.
Ik heb vaak het idee dat hoe sneller je na het begin van een nieuw seizoen begint hoe beter de parties zijn en hoe makkelijker het is om omhoog te komen. Het is net of veel goede spelers na het behalen van een gewenste ranking het seizoen stoppen en je meer en meer slechtere speler overhoudt, met name in public games. Ik kan dit niet hardmaken met een objectieve bron maar heb met regelmaat dit gevoel. Ik zie aan het begin van een seizoen meer betere spelers dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hebben jullie de laatste tijd ook meer last van leavers in Overwatch 2? De laatste 5 ranked matches die Ik speelde was er telkens wel iemand die er tijdens de match mee stopte. Dat is echt killing in ranked. Winnen kan je bijna altijd vergeten met een speler minder tenzij je een overpowered team hebt (de matchmaking zorgt nog wel eens voor disbalans). Het valt mij de laatste dagen echt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nieuwsrondje:

- Vanavond Season 13 release. Patch notes: https://us.forums.blizzar...93-october-15-2024/932243 (spoiler: weer een Sombra rework).
Trailer: YouTube: Season 13: Spellbinder Official Trailer | Overwatch 2
Op het eind van de trailer is een Schotse dude te horen en de tekst "Phreak" te zien. Dit is naar zeer grote waarschijnlijkheid een teaser voor de al eerder bevestigde tank die in Season 14 komt. Met een beetje geluk krijgen we over +- een maand een playtest voor deze tank in de bestaande patch, zoals ze dat de laatste tijd meer hebben gedaan met nog-te-lanceren heroes.

- Er is recent veel nieuws naar buiten gekomen via journalist Jason Schreier en zijn nieuwe boek over Blizzard. Wat erg opviel is dat de voormalig CEO (Bobby Kotick) het succes van Overwatch mooi vond en het product verder wilde ontwikkelen. Hiervoor wilde hij honderden extra ontwikkelaars aannemen maar dit werd tegengehouden door o.a. Jeff Kaplan omdat hij de bereikte teamcultuur niet in gevaar wilde brengen. Jason had ook gesproken met een ontwikkelaar die wel later aan het Overwatch team is toegevoegd, en die persoon was geshockeerd over de workload die hij op z'n bord kreeg. Volgens de ontwikkelaar was het werk wat hij nu in z'n eentje moest doen vergelijkbaar met de workload die bij z'n vorige werknemer over 10 mensen was verdeeld. Ook is naar buiten gekomen dat aan het huidige Overwatch 2 PvP product maar een jaar is gewerkt. De andere jaren zijn voornamelijk PvE development hell geweest, iets waar we tot nu toe maar weinig van hebben gezien. Wat we wel hebben gezien, is ook magertjes.

Ik vond die Jeff altijd wel een leuke gast, maar hoe is zoveel mismanagement in godsnaam mogelijk en hoe hebben de higher ups niet in kunnen grijpen? Het is niet alleen dat ze een soort van verantwoordelijk hadden naar de fans en playerbase, zakelijk praten we ook over getallen met 7 nullen. Ze hadden verdomme goud in handen. In 2016/2017 was alles wat je zag in game land Overwatch, Overwatch, Overwatch. Ik ben altijd blijven spelen maar rond 2018 is het onder de grote massa snel minder geworden en begrijpelijk ook. Heroes zoals DPS Doomfist, Ball, launch Brigitte die alleen maar frustratie opleverde en waarvan je je af kon vragen of ze in een shooter thuishoorde. Goats, double shield, alsmaar voortdurende balance issues. En hoe vaak is OW2 en PvE wel niet uitgesteld? Echt, de mensen die verantwoordelijk waren voor de evolutie en de lange termijn ontwikkeling van het product (waaronder Jeff) moeten nooit meer een executive functie vervullen en gewoon weer lekker code gaan kloppen.

- Verder is naar buiten gekomen dat er actief een Overwatch Netflix serie in ontwikkeling was maar dat deze is gecanceld omdat Netflix volgens Blizzard een CFO van Blizzard had weggekaapt. Alsof ze al niet genoeg drama hadden mbt Overwatch (2) om zich druk over te maken.

Nog een persoonlijke noot: ik ben erg blij met het nieuwe format van Mystery Heroes. Voor degene die het hebben gemist: Mystery Heroes zoals we deze kende is weer naar Arcade verplaatst en het nieuwe Mystery Heroes zit nu onder Unranked waar Quick Play onder andere ook te vinden is. Wat nieuw is: Mystery Heroes heeft nu role lock. Dus net als in andere role lock modes, sign je voor het queuen voor een rol (of alle rollen) en die rol speel je dan (uiteraard met verschillende mystery heroes). Speelt erg fijn! En het neemt ook een groot deel van de niet gebalanceerde randomness weg uit MH. Al begrijp ik dat het voor sommige spelers wellicht de charme van MH ontneemt. Verder erg blij met de passive health regen en het standaard tonen van de healthbar van enemies die laag zitten in hun health (was alweer een paar patches geleden dat ze dat hebben geintroduceerd).

Tot zover (ik kan ook een boek gaan schrijven over Overwatch :P ).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 15:48
Ben net aan deze game begonnen na onvangst van een PS5, ik heb er enorm veel plezier aan, had dit totaal niet verwacht.

Het speelt verbazingwekkend lekker weg, dus ver speel ik voornamelijk soldier76, heb er dus ver een uurtje of 12 inzitten in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

temp00 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:28:
Nieuwsrondje:

- Vanavond Season 13 release. Patch notes: https://us.forums.blizzar...93-october-15-2024/932243 (spoiler: weer een Sombra rework).
Trailer: YouTube: Season 13: Spellbinder Official Trailer | Overwatch 2
Op het eind van de trailer is een Schotse dude te horen en de tekst "Phreak" te zien. Dit is naar zeer grote waarschijnlijkheid een teaser voor de al eerder bevestigde tank die in Season 14 komt. Met een beetje geluk krijgen we over +- een maand een playtest voor deze tank in de bestaande patch, zoals ze dat de laatste tijd meer hebben gedaan met nog-te-lanceren heroes.

- Er is recent veel nieuws naar buiten gekomen via journalist Jason Schreier en zijn nieuwe boek over Blizzard. Wat erg opviel is dat de voormalig CEO (Bobby Kotick) het succes van Overwatch mooi vond en het product verder wilde ontwikkelen. Hiervoor wilde hij honderden extra ontwikkelaars aannemen maar dit werd tegengehouden door o.a. Jeff Kaplan omdat hij de bereikte teamcultuur niet in gevaar wilde brengen. Jason had ook gesproken met een ontwikkelaar die wel later aan het Overwatch team is toegevoegd, en die persoon was geshockeerd over de workload die hij op z'n bord kreeg. Volgens de ontwikkelaar was het werk wat hij nu in z'n eentje moest doen vergelijkbaar met de workload die bij z'n vorige werknemer over 10 mensen was verdeeld. Ook is naar buiten gekomen dat aan het huidige Overwatch 2 PvP product maar een jaar is gewerkt. De andere jaren zijn voornamelijk PvE development hell geweest, iets waar we tot nu toe maar weinig van hebben gezien. Wat we wel hebben gezien, is ook magertjes.

Ik vond die Jeff altijd wel een leuke gast, maar hoe is zoveel mismanagement in godsnaam mogelijk en hoe hebben de higher ups niet in kunnen grijpen? Het is niet alleen dat ze een soort van verantwoordelijk hadden naar de fans en playerbase, zakelijk praten we ook over getallen met 7 nullen. Ze hadden verdomme goud in handen. In 2016/2017 was alles wat je zag in game land Overwatch, Overwatch, Overwatch. Ik ben altijd blijven spelen maar rond 2018 is het onder de grote massa snel minder geworden en begrijpelijk ook. Heroes zoals DPS Doomfist, Ball, launch Brigitte die alleen maar frustratie opleverde en waarvan je je af kon vragen of ze in een shooter thuishoorde. Goats, double shield, alsmaar voortdurende balance issues. En hoe vaak is OW2 en PvE wel niet uitgesteld? Echt, de mensen die verantwoordelijk waren voor de evolutie en de lange termijn ontwikkeling van het product (waaronder Jeff) moeten nooit meer een executive functie vervullen en gewoon weer lekker code gaan kloppen.

- Verder is naar buiten gekomen dat er actief een Overwatch Netflix serie in ontwikkeling was maar dat deze is gecanceld omdat Netflix volgens Blizzard een CFO van Blizzard had weggekaapt. Alsof ze al niet genoeg drama hadden mbt Overwatch (2) om zich druk over te maken.

Nog een persoonlijke noot: ik ben erg blij met het nieuwe format van Mystery Heroes. Voor degene die het hebben gemist: Mystery Heroes zoals we deze kende is weer naar Arcade verplaatst en het nieuwe Mystery Heroes zit nu onder Unranked waar Quick Play onder andere ook te vinden is. Wat nieuw is: Mystery Heroes heeft nu role lock. Dus net als in andere role lock modes, sign je voor het queuen voor een rol (of alle rollen) en die rol speel je dan (uiteraard met verschillende mystery heroes). Speelt erg fijn! En het neemt ook een groot deel van de niet gebalanceerde randomness weg uit MH. Al begrijp ik dat het voor sommige spelers wellicht de charme van MH ontneemt. Verder erg blij met de passive health regen en het standaard tonen van de healthbar van enemies die laag zitten in hun health (was alweer een paar patches geleden dat ze dat hebben geintroduceerd).

Tot zover (ik kan ook een boek gaan schrijven over Overwatch :P ).
Interessant. Was altijd veel lovend over Kapplan namelijk. Ben wel benieuwd naar dat boek.
Wel appart om dat te lezen maar kan me niet voorstellen dat dat echt mismanagement is vaniut Jeff. Want als dat het wel was, was OW 1 neem ik aan niet zo'n succes geworden. Ik vermoed gewoon dat hij niet echt achter OW2 stond en het gewoon wilde doorontwikkelen in OW1 wat achteraf gezien echt de betere keus was geweest.

Toevallig laatst eens opgestart en er zijn alweer veel verbeteringen gemaakt ten opzichte van een jaar geleden maar ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dat je niet meer normaal lootboxes kan verdienen en gewoon alles moet kopen in de game. Dat was leuk om in Overwatch 1 te grinden imo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is vooral weer meer van hetzelfde. Ik ben wel blij met het interactieve score board wat het rapporteren en muten een stuk makkelijker maakt.

Wat mij opvalt is dat het, met name overdag, steeds langer lijkt te duren om nog een acceptabele party te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ricmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:04:
[...]
Toevallig laatst eens opgestart en er zijn alweer veel verbeteringen gemaakt ten opzichte van een jaar geleden maar ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dat je niet meer normaal lootboxes kan verdienen en gewoon alles moet kopen in de game. Dat was leuk om in Overwatch 1 te grinden imo.
Loot unlocken is vrijwel niet meer mogelijk op de normale manier. Alles is gericht op betalen. Sommige skins zijn ook nog eens ontzettend duur voor een spel als dit. Deel van de fun in Overwatch 1 was inderdaad het unlocken van de skins. OW2 is en blijft een melkkoe voor Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bijzondere reeks achter de rug...

Zoals ik al wel vermeld had speel ik nog maar sinds maart. Ik heb altijd in bronze 4 en 3 gehangen. Gisteravond had ik zo'n vreemde game. Op Havana heeft tegenstander een Wreckingball als tank. Vanaf minuut 1 is die totaal gefixeerd op mij. Griefing, spawn camping, echt de hele match door. Zo vreemd. Toch wonnen we die match omdat hun tank alleen maar bezig was met mij te campen. Daarna ging ik op win streak, 4 games. Ik dacht van, nou 5 games gewonnen, dan komt nu de matchmaker die gaat zorgen dat je er 5 verliest. Nee, ik won er nog 5. Daarna verloof ik er 1, en vervolgens weer 2 wins. Ik kruip opeens heel hard richting bronze 1.

Wat een bizarre win streak en dan ook de manier waarop die afgetrapt werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die win streak is niet zo heel bijzonder op bronze level toch? Bronze kenmerkt zich mede door niveauverschil. Pas in de hogere ranks wordt het wat stabieler imho maar worden fouten ook harder afgestraft. Op bronze kom je helaas vaak grievers en feeders tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bor schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:09:
Die win streak is niet zo heel bijzonder op bronze level toch?
Winstreak van 10 op bronze? Hmm ik denk dat de kwaliteit van de spelers daarvoor te wisselvallend is. Mijn beste streak is 3 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:12:
[...]

Winstreak van 10 op bronze? Hmm ik denk dat de kwaliteit van de spelers daarvoor te wisselvallend is. Mijn beste streak is 3 games.
Met een goed team is een winsteak op bronze juiste vanwege het lagere niveau (no flame intended) erg goed te doen. Op bronze kom je echt veel rambo teams tegen die echt niet samen spelen en grievers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Vanmorgen heb ik weer een paar rondes gespeeld. In de eerste ronde was er gelijk een overduidelijke cheater aanwezig die precies wist waar iedereen op de map was op elk moment. Het was overduidelijk dat deze speler altijd direct in een rechte lijn naar iedereens locatie liep, ook al bewoog de tegenspeler niet. Op een gegeven moment zijn we het als team maar gaan testen. 35 kills in een rij waarbij dit gedrag overduidelijk was. Dit soort cheaters verpest een ranked game in een instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bor schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:57:
[...]
Met een goed team is een winsteak op bronze juiste vanwege het lagere niveau (no flame intended) erg goed te doen.
Ik heb wel een paar vrienden die Overwatch spelen, maar meeste van de tijd ben ik toch gewoon maar solo aan het queuen. Ik zou wel meer in teamverband willen spelen, maar goed, misschien zit men ook niet echt te wachten op metal rank spelers :+

Is er ergens een community waar mensen teamen met andere mensen of teams vinden :? Ik dacht de officiele forums maar dat loopt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm bijzonder, morgen kan je dus 3 weken lang het eerste Overwatch classic event spelen (12-10 t/m 02-12). Jawel, 6v6 met de originele cast, originele abilties (scattah!) en geen nieuwe heroes. Dit was tot nu nog niet eerder aangekondigd en staat los van de 6v6 tests in OW2 die we later krijgen.
YouTube: Overwatch: Classic | Official Trailer | Overwatch 2

https://overwatch.blizzar...s-with-overwatch-classic/

Lijkt me wel weer eens leuk om het oldschool, launch Overwatch gevoel opnieuw te beleven (alhoewel, geen hero limits :z ).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Leuk man. Vanavond nog maar eens Orisa/Reinhard shield combo doen for good ol' time sakes

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb het een aantal keer gespeeld en moet zeggen dat het wel grappig is. Blijf het nog steeds tof vinden om van hoogte met Bastion naar beneden te springen en dan ondertussen in turret form te transformeren. Kun je daarna meteen maaien.

Maar man wat zijn de characters traag zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb ook een paar ronden gedaan. Je merkt goed hoe traag en beperkt de hero's waren. Jammer genoeg zie je ook veel teams bestaande uit dezelfde karakters of bv 4 tanks. De potjes worden daardoor minder leuk dan ik mij herinner. Leuk voor een paar keer maar van mij hoeft het geen blijvende mode te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sinds patch vorige week heb ik 19 ranked games gespeeld, 13 verloren, 6 gewonnen. Ik ben inmiddels van Silver 4 terug naar Bronze 1 en als ik nog 1 game verlies naar Bronze 2.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat er hier aan de hand is, maar het draagt er wel sterk aan bij om een ander spel te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JeroenNietDoen schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:18:
Sinds patch vorige week heb ik 19 ranked games gespeeld, 13 verloren, 6 gewonnen. Ik ben inmiddels van Silver 4 terug naar Bronze 1 en als ik nog 1 game verlies naar Bronze 2.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat er hier aan de hand is, maar het draagt er wel sterk aan bij om een ander spel te proberen.
Uiteindelijk zijn dat zon 40 ranked games geworden waarvan ik er 30 verloren heb. Nu sinds gisteren season 14 heb ik 15 games gespeeld, 10 verloren. Van Silver 4 zit ik nu stevig verankerd in Bronze 2.

Dit spel is echt zo ontmoedigend.

Wat ik vervelender vind is de match maker zelf. Het lijkt echt alsof elke game of jouw team de tegenstander stompt, of de tegenstander jou stompt. Er lijken totaal geen gebalanceerde games meer te zijn die gelijk op gaan.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb juist heel veel gewonnen. Nu 15 mins in a row. Iedereen in Ranked kiest de nieuwe tank en laat Reinhard dat nou een schitterend idee vinden.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

De eerste matches wanneer er een nieuwe hero uit is zijn vaak niet de leukste. De kans dat je de nieuwe hero tegen komt is gigantisch hoog en dat maakt het makkelijk een counter uit te zoeken. Veel spelers beheersen de nieuwe hero totaal niet in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ja, Reinhardt zal het een worst wezen dat er een hazard tegenover staat :P
Tuurlijk wil iedereen de nieuwe hero spelen, maar daar is quickplay of Arcade dan ook gewoon voor.

Vind hem zelf wel erg leuk, maar zeker niet OP zoals vorige tanks bij release (kuchkuch Mauga/Ramattra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Akaendra schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:12:
Ja, Reinhardt zal het een worst wezen dat er een hazard tegenover staat :P
Tuurlijk wil iedereen de nieuwe hero spelen, maar daar is quickplay of Arcade dan ook gewoon voor.

Vind hem zelf wel erg leuk, maar zeker niet OP zoals vorige tanks bij release (kuchkuch Mauga/Ramattra)
Zowel Mauga als Rammattra waren bij release prima te counteren. Dat gebeurde alleen weinig. Je ziet bij elke nieuwe hero release eigenlijk hetzeflde; je kan soms de eerste paar dagen ranked met een pick up crew beter overslaan tenzij je bereid bent behoorlijk te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Hebben jullie Marvel Rivals (MR) al gespeeld? Lijkt mij een mooie concurrent voor Overwatch. Ik heb het nu een weekje gespeeld en had hetzelfde gevoel als tijdens de release van Overwatch 1: heel veel fun en gelijk addicted. Uiteindelijk na een week spelen kom ik toch wel tot de conclusie dat overwatch toch leuker is. Het is iets meer verfijnder en je kan in OW toch solo een team beter carry-en dan in MR.
Potjes in MR gaan wel sneller (lijkt het) en dat is vooral met comp wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
aaaido schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:24:
Hebben jullie Marvel Rivals (MR) al gespeeld? Lijkt mij een mooie concurrent voor Overwatch. Ik heb het nu een weekje gespeeld en had hetzelfde gevoel als tijdens de release van Overwatch 1: heel veel fun en gelijk addicted. Uiteindelijk na een week spelen kom ik toch wel tot de conclusie dat overwatch toch leuker is. Het is iets meer verfijnder en je kan in OW toch solo een team beter carry-en dan in MR.
Potjes in MR gaan wel sneller (lijkt het) en dat is vooral met comp wel fijn.
Dat is nou eenmaal de honeymoon phase.
Heb het ook wel wat gespeeld, maar veel abilities zijn letterlijk 1 op 1 copy pasted vanuit Overwatch (kuch, Luna Snows ult om er maar een te noemen)

Het is fun voor wat het is, maar ook hier heb je al vaak de problemen dat role queue zo ontzettend belangrijk is imo. Anders heb je 6 dps die het gewoon zwaar aflegt tegen een gebalanceerd team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Akaendra schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:49:
[...]

Dat is nou eenmaal de honeymoon phase.
Heb het ook wel wat gespeeld, maar veel abilities zijn letterlijk 1 op 1 copy pasted vanuit Overwatch (kuch, Luna Snows ult om er maar een te noemen)

Het is fun voor wat het is, maar ook hier heb je al vaak de problemen dat role queue zo ontzettend belangrijk is imo. Anders heb je 6 dps die het gewoon zwaar aflegt tegen een gebalanceerd team.
Dit. En de 3rd person vind ik niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Zelf heel even Rivals op de pc gehad, maar Overwatch blijft me nog steeds trekken. Wel minder dan OW1. Leuk dat ze wat lootboxes weer terug hebben gebracht. Dat was ook een deel van de reden om nog even extra een potje te doen.

Speel nu nog steeds alleen Mystery Heroes. Tuurlijk die hide and seek als die er is, is wel leuk om te doen.

En speel op nieuw maps altijd met de out of bounds mogelijkheden. (maak een game en kies de map die je wilt bekijken. Zet jezelf als spectator en start de match. Zodra je erin bent druk je op ctrl+i en kun je buiten het level rondvliegen.
2 levels en kan natuurlijk even niet op de naam komen. (dat zien die waarbij je de punten moet claimen 5 keer)
Het Egyptische level. Wanneer je buiten het spawn punt (die niet kijkend op de zee), naar links kijkt. Dan zie je in low poly het oude level Anubis vanafverdedigings zijde.

De andere is dat Aziatische level (idem met hierboven).
Eén van die spawnpoints met de baricade zie je Hanamura vanaf de aanvalszijde tot aan de muur en het gebouw waar de verdediging vandaan komt. Ook links vanaf de spawn.

Ik vond het leuke details om te zien. Mis die levels natuurlijk wel heel erg, maar leuke knipoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik speel Overwatch 2 nog maar af en toe. Het blijft de meest toxic community die ik ken. Dat de lootboxes terug zijn was me nog niet eens opgevallen moet ik bekennen. Het valt mij wel op dat ik steeds langer lijk te moeten wachten op een match. Neemt het aantal spelers af misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Arunia ha gaaf! Was me nooit opgevallen maar zo vaak vlieg ik ook niet out of bounds :) (y)

Wat betreft MH, ik hoop dat ze MH role queue weer terugbrengen. Dat had Blizzard een paar maanden geleden in de regular card geplaatst en ik dacht toen dat het permanent was maar helaas was het maar tijdelijk. Vond het erg gaaf, al zijn de normale dwaze potjes in MH ook wel leuk op z'n tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MH was maar tijdelijk en het lijkt er ook niet op dat dit permanent terug gaat komen. De ontwikkelingen gaan niet zo snel de laatste tijd. Wat mij betreft maken ze alle opties gewoon altijd te spelen inclusief time locked events als lucioball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bor schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:21:
Ik speel Overwatch 2 nog maar af en toe. Het blijft de meest toxic community die ik ken. Dat de lootboxes terug zijn was me nog niet eens opgevallen moet ik bekennen. Het valt mij wel op dat ik steeds langer lijk te moeten wachten op een match. Neemt het aantal spelers af misschien?
Denk dat een deel naar de Marvel Rivals is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Arunia schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Denk dat een deel naar de Marvel Rivals is gegaan.
Dat zou kunnen. De meeste spelers die ik ken zijn een tijdje geleden gestopt vanwege het gebrek aan veranderingen maar niet overgestapt op een andere game nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bor schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:21:
Klopt ja, vooral in Ranked. Ik heb (voice) chat uitgezet en typ zelf niets meer in chat dus ik krijg niets meer mee van die toxic figuren.

Ik vind de perks toevoegingen wel leuk. Opeens kun je wat doen als Orisa tegen Zarya met je tweede perk (shield barrier). Alleen bij sommige heroes vind ik de perks maar meh.

Hoop dat Overwatch niet een stille dood tegemoed gaat. Ik vind het nog altijd een hele leuke game.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Techno Overlord schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Ik vind de perks toevoegingen wel leuk. Opeens kun je wat doen als Orisa tegen Zarya met je tweede perk (shield barrier). Alleen bij sommige heroes vind ik de perks maar meh.
De perks zijn inderdaad leuk. Wat ik wel zie is dat mensen zodra ze een perk hebben verdiend soms ingame stil staan om de tekst te lezen en een keuze te maken... Easy kills op die manier :P

De perks wijzigen de gameplay wel echt. Het op de muur kunnen plakken van torb's turret is echt een game changer soms en je merkt dat sommige spelers het nog niet goed door hebben (soms word je zelfs van cheaten beschuldigd).

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 21-03-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja mee eens. Pesky enemy turret zien te vinden in de chaos kost soms wel een death of 2 :D

Ik vind tweede van Kiriko erg sterk. Daarmee kun je binnen 4 seconden ipv 7 seconden teleporten. Ook die van Orisa is cool waarbij je weer het oudewertse Overwatch 1 schild kunt deployen. O+

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ben benieuwd naar de meningen over de nieuwe DPS Freya?
Ik vind het de leukste DPS om te spelen maar de perks vallen me enigzins tegen. Ook de ult lijkt minder effectief dan van de meeste andere DPS (te kort actief om echt bruikbaar te zijn).

[ Voor 9% gewijzigd door Gadgeteer op 12-05-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Persoonlijk vind ik Freya niet zo heel erg interessant qua speelstijl, ontwerp en mechanics maar Blizzard heeft wel weer een vrij uniek character weten te ontwerpen en dat vind ik altijd een plus. Ze is iig een stuk populairder dan de laatste nieuwe DPS (Venture). Ik zie en hoor hier en daar al wel geluiden van spelers die haar OP vinden maar zelf vind ik dat wel meevallen. Al kan ze in de handen van een goede speler wel behoorlijk irritant zijn om tegen te spelen, maar dat geldt eigenlijk voor veel meer karakters.

Die ult vind ik het niet slecht maar wellicht is die een kleine tikje teruggeschroefd in kracht omdat ze met haar unieke passive sneller ult kan opbouwen.

Die nieuwe hero bans vind ik trouwens wel een uitkomst en zie op mijn rating heel vaak dezelfde heroes worden gebanned. Zelf ban ik altijd Doom, Ball en het derde slot maakt me niet zo heel veel uit. Soms op het 3de slot Genji, niet omdat die nou zo erg sterk is maar omdat ik er soms nog wel moeite mee heb om tegen spelen. Soms ook D.Va omdat ik minder goed kan flanken met haar als tegenstander en ook omdat die schijt Matrix zo saai is :P Ik zie verder dat Sombra bijna elke match wel wordt gebanned maar van haar heb ik zelf eigenlijk altijd weinig last. Dat hangt natuurlijk ook van de rol af die je speelt, ik kan me voorstellen dat Tank en Support spelers haar idd wat irritanter vinden. Ik kijk verder wel uit naar de mid season patch en hopelijk een blog post over de hero ban percentages (overall en per rank). En wat ik dan ook interessant vind is of Blizzard met extreem hoge ban rates van een hero iets gaat doen in de zins van reworks, tuning oid (zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Ik hen nog niemand gezien die Freya overpowered vind. Het is vooral even doorkrijgen hoe je haar moet stoppen denk ik. Een Freya die bijna stil hangt in de lucht om te aimen, schiet je vrij makkelijk naar beneden.

De hero bans zijn inderdaad een uitkomst.
Ik kom niet vaak meer een Zarya tegen in het veld dus die bans mogen ze er in houden ;)
Sombra... die stem ik ook altijd weg. Spelers die Sombra gebruiken, lijken te weten dat ik voor hun een makkelijk doelwit ben. Ik wordt knettergek van Sombra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind die hero bans, mits er een goede balance bestaat, juist een soort zwaktebod. Alle heroes horen goed in balans te zijn en kunnen worden gecountered. Dat is juist wat een van de sterke punten van Overwatch was altijd. Wat je nu ziet is dat veelal dezelfde heroes gebanned worden voor de match waardoor ze min of meer over de hele linie buiten spel staan. Dan klopt er iets niet in mijn ogen. Ofwel de balans was toch niet zo goed of er is iets anders aan de hand.

Stadium kan mij nog niet zo bekoren. Wat duren die potjes lang zeg! Je zit zo maar een half uur in een match waarbij er echt niet zo goed naar de balans is gekeken. Je wordt gelocked op de hero die je kiest en dat kan soms een slechte keuze zijn. Mede door de lange duur zie ik boven gemiddeld veel leavers helaas. Daar zit je dan met een incompleet team die geen enkele kans meer maakt op de winst maar waarbij je nog wel enkele rondes moet spelen.

Er is de laatste tijd wel heel veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Freya overpowered? Dat denk ik niet. Zoals bij elke nieuwe hero moeten mensen wennen. Je ziet Freya nu al niet meer zo veel als sinds de release en je ziet haar ook sneller neer gaan dan een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Tsja ligt eraan wat je onder balance verstaat. Als je kijkt naar Sombra die veel wordt gebanned, dan is haar win rate ondanks alle veranderingen, reworks, buffs, noem het maar op, nog altijd onder de 50% en dat is al jaren zo. Terwijl er ook heroes zijn die daar ruim boven zitten en minder worden gebanned. Een oplossing zou zijn om Sombra buffs te geven maar dan wordt ze alleen maar vaker gebanned. Ofwel, er is idd iets anders aan de hand en dat is dat sommige heroes irritant of niet leuk zijn om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat komt natuurlijk neer op een kwestie van smaak. Sombra vind ik een leuke uitdagende tegenstander. Het hoeft ook niet allemaal makkelijk te zijn. Sombra is ook nog eens een tegenstander die prima te counteren is. Ik vind bv Doomfist en Window geen leuke tegenstanders maar ben wel blij dat ze er zijn. Ze worden graag gespeeld zie ik ingame. Prima. Ieder heeft zijn voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Precies, het is ook allemaal heel subjectief en in een ban systeem heb je altijd verliezers maar de positieve kanten van het systeem zijn voor mij veel zwaarwegender dan de negatieve kanten. Ik deel je mening wat betreft Sombra en zelf zal ik haar ook niet bannen. Doomfist wat minder, al is die met Tank Doomfist een stuk beter te pruimen maar met DPS Doomfist, zeker in z'n peak, heb ik gewoon echt een tijd niet gespeeld omdat ik die hond niet kon uitstaan.

Het kan ook 2 kanten op: onlangs speelde ik tegen een goede Junkrat speler en toen dacht ik even naar Pharah te swappen. Surprise, surprise, die was dus gebanned en toen had ik een probleem 8) Maar aan de andere kant, die Junkrat speler had een leuke match waarbij hij eindelijk eens geen Pharah tegen zich had waar hij zo goed als niks tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ben nog steeds met regelmaat aan het spelen. De lootboxes die terug zijn, zijn dan wel weer een welkome toevoeging.
Heb 1 keer die nieuwe mode geprobeerd, maar heb er te weinig tijd voor achter elkaar om het normaal zonder stress af te ronden.

Daarnaast nog steeds MH aan het spelen.

@Bor Sombra vind ik ook prima om tegen te spelen en vaak is dat dan ook mijn target. Voor een invis char maakt ze natuurlijk best veel lawaai met lopen.

@temp00 Ik heb wel eens Junkrats gezien die ook een Pharah te pakken namen, maar dan heb je het over een heel ander niveau. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zoiets als dit? YouTube: Pro Player Meets Probably The Best Junkrat in the Galaxy! | Overwatch 2
Die gasten hebben echt een galaxy brein :P Gelukkig zie ik spelers van dit soort kaliber niet zo heel veel in mijn bescheiden rating. Ik kijk ze wel eens op Twitch (Vulture, Sophie) en het is echt bizar hoeveel ze uit zo'n hero kunnen halen en welke moves ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Arunia schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:17:
@temp00 Ik heb wel eens Junkrats gezien die ook een Pharah te pakken namen, maar dan heb je het over een heel ander niveau. :+
Pharah komt vanzelf naar beneden. Dat is ook met junkrat wel te doen ondanks dat dat nou niet direct een counter voor pharah is. Het mooie aan Overwatch vind ik dan ook de teamplay; wat je zelf niet countered zal een ander moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat soort filmpjes kan ik echt niet kijken..
En dat komt niet door de gameplay.

:N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
temp00 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:37:
Zoiets als dit? YouTube: Pro Player Meets Probably The Best Junkrat in the Galaxy! | Overwatch 2
Die gasten hebben echt een galaxy brein :P Gelukkig zie ik spelers van dit soort kaliber niet zo heel veel in mijn bescheiden rating. Ik kijk ze wel eens op Twitch (Vulture, Sophie) en het is echt bizar hoeveel ze uit zo'n hero kunnen halen en welke moves ze doen.
Zoiets ongeveer ja. Of met grenades uit de lucht knallen, ult tire over een dak en dan uit de lucht. Echt allerlei variaties inderdaad. Zelf misschien een keer zo'n kill gehad, maar veelal niet.

Heb soms ook echt wel mijn momenten dat het super goed gaat qua richten en alles.
Bor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Pharah komt vanzelf naar beneden. Dat is ook met junkrat wel te doen ondanks dat dat nou niet direct een counter voor pharah is. Het mooie aan Overwatch vind ik dan ook de teamplay; wat je zelf niet countered zal een ander moeten doen.
Is absoluut een team game. sommige mensen begrijpen dat alleen totaal niet. Bro, ik ben je healer, kun je ook even kijken naar mij zodat ik niet iedere keer omgelegd wordt door whatever flanker.
Maar goed, aan de andere kant moet ik toch met regelmaat heel hard lachen om hoe iemand mij te grazen heeft genomen en soms is het ook gewoon een spelletje om bij die widow te komen zonder dat zij het door hebben en ze dan om te lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Arunia schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Zoiets ongeveer ja. Of met grenades uit de lucht knallen, ult tire over een dak en dan uit de lucht. Echt allerlei variaties inderdaad. Zelf misschien een keer zo'n kill gehad, maar veelal niet.

Heb soms ook echt wel mijn momenten dat het super goed gaat qua richten en alles.
[...]
Knap als het lukt, beschamende momentjes voor de Pharah wel :P Proef ik hier btw een Junkrat main? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@temp00 Haha, ik ben in ieder geval geen Junkrat main. Vind hem wel tof, maar doordat ik eigenlijk 99 procent van de tijd MH speel, kan ik alles wel redelijk spelen. Sommige wat beter dan anderen, maar vind het ook prima om te wisselen van character als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het blijft opvallend; in de 4 rondes die ik heb gespeeld vanavond liet de community zich weer van zijn slechte kant zien. Racisme, homofobie, extreem schelden en beschuldigingen van kindermisbruik; ik heb het allemaal voorbij zien komen op het scherm. Ik blijf rapporteren maar heb niet het idee dat het ook maar iets uitmaakt.Voor sommige opmerkingen zou ik echt een insta ban hebben gegeven. Schandalig en erg slecht voor het imago van Overwatch 2 en Blizzard dit soort gedrag. De lol raakt er snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

temp00 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:41:
Ik kijk verder wel uit naar de mid season patch en hopelijk een blog post over de hero ban percentages (overall en per rank). En wat ik dan ook interessant vind is of Blizzard met extreem hoge ban rates van een hero iets gaat doen in de zins van reworks, tuning oid (zal wel niet).
En daar is die dan! Zeer interessante data maar niet heel verrassend in wat ik zelf zie in de games, al had ik Zarya wel wat lager in ban rates ingeschat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYzcUEXUoCDAiiiER6T8yKis2Zg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1B4BlKaxutOGxPADs771LI0M.avif?f=fotoalbum_large
We know that one of the biggest questions you'll have is: "Now that we have all this data, what do we plan to do with it?" In talking to our Hero Designers, they explained that they've found the data we've collected so far very interesting, and we’ll be using it in the future to help inform balance changes. Heroes that are more niche or map specific may need to become more generalized if they're always banned where they perform well. Heroes that are very unpopular might see more adjustments regardless of performance. Ultimately though, there aren't any specific changes in the works based on this data yet, and Hero Ban data alone would never dictate how Heroes are balanced.
Nog veel meer data in deze blog: https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/24205940/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
temp00 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:22:
[...]

En daar is die dan! Zeer interessante data maar niet heel verrassend in wat ik zelf zie in de games, al had ik Zarya wel wat lager in ban rates ingeschat:
[Afbeelding]

[...]

Nog veel meer data in deze blog: https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/24205940/
Zaraya snap ik wel. Die beam lijkt soms wel eindeloos. Wel character ik ook gebruik, ze lijkt net even sneller te lopen dan ik, met die beam actief :(. Laatst rende ik weg met Soldier, ze hield me gewoon bij :?

Dat men veel tegen Sombra is, zal niet perse betekenen dat ze die overpowered vinden. Ik merk zelf dat ik me vooral aan Sombra irriteer en haar daarom vaak weg stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Gadgeteer Zarya loopt volgens mij niet sneller met meer energy of bij gebruik van de beam. Ik denk dat die Zarya dan of, een speed boost van Lucio/Juno heeft gehad, of dat ze misschien met rocket jump (rechtermuis op de vloer + jump) en bijhorende perk je heeft ingehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 14:54
Sinds vorige week weer begonnen met Overwacht 2, ik kom van Overwacht (1) af en heb het denk ik een jaar of 4-5 niet meer aangeraakt.
Ik ben gelijk verkocht.. speel het met een paar vrienden op de XBOX/PS5 en met een beetje teamwerk komen wij elke keer best ver, allen nieuwe characters zijn wel effe wennen. De oude en vertrouwde Cassidy & DVA doen het voor mij nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

6 vs 6 mode was weer even terug. Dat was echt even genieten. 2 tanks per team maakt het spel echt totaal anders en wat mij betreft minder afhankelijk van slechts 1 speler. Je ziet te vaak dat een match vrijwel direct verloren is met een matige tot slechte tank. Met 2 valt er toch meer te compenseren. Jammer genoeg was het een tijdelijk event. Het leek vrij populair. Ik had daar vaak sneller een match dan in de normale unranked modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dus we gaan weer terug naar Overwatch 1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ricmaniac schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:57:
Dus we gaan weer terug naar Overwatch 1? :P
6 vs 6 met de snelheid van Overwatch 2 zou voor mij een prima combinatie zijn :) Echt niet alles in Overwatch 2 is beter helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ineens een bak aan credits om te gebruiken. Iets met een conversie of whatever. Helemaal prima, totaal geen idee. Ben nu een lijst aan het maken en van goedkoop naar duur alles aan aan het schaffen. Waarom? Omdat ik dan uit lootboxes as het goed is de duurdere items ga krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

Zijn er hier mensen die veel stadium spelen? Ik speel sinds het er is bijna alleen maar stadium maar wat me opvalt is dat de 1% lows hier echt afgrijselijk zijn. Zie de specs van m'n pc in m'n sig (i.e. duidelijk goed genoeg). Aangezien ik een 480Hz monitor heb is het ook vrij pijnlijk merkbaar dat ik tot onder de 100 zak met de 1% low terwijl het gemiddelde tegen de 480 zit (frame cap net onder de 480 ivm gsync). Ik heb ondertussen alles op low of uit staan waardoor m'n GPU-usage nauwelijks boven de 40% uit komt maar de lows blijven zo laag, vooral wanneer het uitmaakt in drukke gevechten.

Erg irritant :/. Verder vind ik stadium erg vermakelijk en speel ik ook opeens met/tegen mensen die normaalgesproken veel te hoog voor me zijn in comp. Daar ben ik ongeveer mid/high plat terwijl ik in stadium tegen masters (hun comp rating) en zo speel. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken volgend seizoen met hero draft.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik speel alleen Competitive Role Queue (inmiddels al bijna 2500 uur op de klok) maar daar heb ik totaal nergens last (meer) van framedrops, ook niet in de 1% lows. Wat heb je al gedaan om het te fixen? Heb je dat ook bij andere games?

Ik zou beginnen met het helemaal verwijderen van de grafische drivers met DDU en daarna de actueelste voor je kaart te installeren. Als dat niet helpt, zou ik gelijk de GameBarPresenceWriter.exe fix toepassen (werkt in Win10 en Win11). Dat helpt je sowieso in veel meer games om een stuk betere performance te halen en niet alleen in Overwatch. Het helpt niet alleen bij microstutters, maar vaak ook in problemen die jij beschrijft. Ik heb er zelf veel aan gehad in Overwatch, Satisfactory en laatst nog tijdens de BF6 Beta.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wuyang is wel een leuke support hero om te spelen moet ik zeggen. De 3 orbs perk doet veel damage, nadeel is wel beweeglijke tegenstanders dicht op je zoals een Sombra of Tracer. Dan zijn die orbs soms lastig te richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Termy Ik moet zeggen dat het bij mij wel mee lijkt te vallen. Heb ongeveer dezelfde machine op de GPU na. (7900XTX) en draai voor zover op 250Hz.

Die gamebar fix an @Techno Overlord is volgens mij deze:
https://www.reddit.com/r/...e_keeps_running_on_my_pc/
Die registry script werkte niet voor mij.
Deze wel:
YouTube: Tutorial to Fix Stuttering In Almost All PC Games Part II
Die ga ik ook wel proberen. Meer is beter en die gamebar gebruik ik echt nooit.

En ik had ineens super veel lootboxes. Weet niet waar al die extra zooi vandaan komt, maar geen problemen mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 27-08-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Termy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:48:
Zijn er hier mensen die veel stadium spelen? Ik speel sinds het er is bijna alleen maar stadium maar wat me opvalt is dat de 1% lows hier echt afgrijselijk zijn. Zie de specs van m'n pc in m'n sig (i.e. duidelijk goed genoeg). Aangezien ik een 480Hz monitor heb is het ook vrij pijnlijk merkbaar dat ik tot onder de 100 zak met de 1% low terwijl het gemiddelde tegen de 480 zit (frame cap net onder de 480 ivm gsync). Ik heb ondertussen alles op low of uit staan waardoor m'n GPU-usage nauwelijks boven de 40% uit komt maar de lows blijven zo laag, vooral wanneer het uitmaakt in drukke gevechten.

Erg irritant :/. Verder vind ik stadium erg vermakelijk en speel ik ook opeens met/tegen mensen die normaalgesproken veel te hoog voor me zijn in comp. Daar ben ik ongeveer mid/high plat terwijl ik in stadium tegen masters (hun comp rating) en zo speel. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken volgend seizoen met hero draft.
Stadium speel ik eigenlijk nooit. Ik vind het een behoorlijk lame mode als ik eerlijk ben. Zeer vaak totaal ongebalanceerd en veel te lange matches. In de meeste stadium games die ik heb gespeeld heb ik leavers gezien. Wat mij betreft verdwijnt het weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

@Techno Overlord @Arunia Ik speel vooral Overwatch momenteel en dit is ook de enige game waar ik 400+ fps haal. BF6 beta laats kwam wel boven de 200, bijna 300, maar daar zag ik de 1% low stats niet aangezien de stats op N/A bleven staan. Ik weet ook niet precies hoe ik de ALT-R stats veranderd heb, tenzij dat in een nieuwe nvidia app update is gekomen of zo, want dit zie ik pas sinds kort. In Overwatch voelde het altijd wat vreemd maar ik kon er m'n vinger niet op leggen aangezien de gemiddelde fps nauwelijks verandert. Nu wel expliciet de 1% low erbij staat en ik op momenten dat het vreemd voelt ook ruim onder 200 fps zie, verklaart dat het wel.
In m'n zoektocht kwam ik onder andere thread optimization tegen maar dat uitzetten in het nvidia control panel haalde m'n FPS nogal onderuit. De 9800X3D heeft ook geen verschillende cores dus dat was achteraf wel logisch. Die gamebar...exe zie ik niet draaien. Ik heb nu wel de regedit doorgevoerd maar dat maakte geen verschil.
In reguliere comp zie ik niet zulke drastische drops dat ik het echt merk. Het zakt af en toe wel wat maar niet naar ruim onder de 200 richting de 100 zover ik in een testgame kon zien. Dat was dan wel ook een andere map (hollywood) die niet in stadium zit.

@Bor Ik vind het juist wel leuk omdat je met builds dingen kunt veranderen aan de speelstijl en mogelijkheden tegen bepaalde matchups. Te lang herken ik iig niet want de langste games in stadium (7 rondes) duren hier ongeveer een half uur wat vergelijkbaar is met lange comp games en dan speel je dus 7 games van gemiddeld 4-5 mins. Dat is vlotter dan comp. Ik heb ook zelden leavers gezien in stadium, zeker niet slechter dan in comp. Ik denk niet dat het gaat verdwijnen :).
Wat ik dus wel irritant vind is dat het qua game performance duidelijk minder is dan de rest en daar lees ik ook wel veel over maar helaas weinig tot geen oplossingen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Termy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:15:
@Techno Overlord @Arunia Ik speel vooral Overwatch momenteel en dit is ook de enige game waar ik 400+ fps haal. BF6 beta laats kwam wel boven de 200, bijna 300, maar daar zag ik de 1% low stats niet aangezien de stats op N/A bleven staan. Ik weet ook niet precies hoe ik de ALT-R stats veranderd heb, tenzij dat in een nieuwe nvidia app update is gekomen of zo, want dit zie ik pas sinds kort. In Overwatch voelde het altijd wat vreemd maar ik kon er m'n vinger niet op leggen aangezien de gemiddelde fps nauwelijks verandert. Nu wel expliciet de 1% low erbij staat en ik op momenten dat het vreemd voelt ook ruim onder 200 fps zie, verklaart dat het wel.
In m'n zoektocht kwam ik onder andere thread optimization tegen maar dat uitzetten in het nvidia control panel haalde m'n FPS nogal onderuit. De 9800X3D heeft ook geen verschillende cores dus dat was achteraf wel logisch. Die gamebar...exe zie ik niet draaien. Ik heb nu wel de regedit doorgevoerd maar dat maakte geen verschil.
In reguliere comp zie ik niet zulke drastische drops dat ik het echt merk. Het zakt af en toe wel wat maar niet naar ruim onder de 200 richting de 100 zover ik in een testgame kon zien. Dat was dan wel ook een andere map (hollywood) die niet in stadium zit.

@Bor Ik vind het juist wel leuk omdat je met builds dingen kunt veranderen aan de speelstijl en mogelijkheden tegen bepaalde matchups. Te lang herken ik iig niet want de langste games in stadium (7 rondes) duren hier ongeveer een half uur wat vergelijkbaar is met lange comp games en dan speel je dus 7 games van gemiddeld 4-5 mins. Dat is vlotter dan comp. Ik heb ook zelden leavers gezien in stadium, zeker niet slechter dan in comp. Ik denk niet dat het gaat verdwijnen :).
Wat ik dus wel irritant vind is dat het qua game performance duidelijk minder is dan de rest en daar lees ik ook wel veel over maar helaas weinig tot geen oplossingen.
Ik heb die fix ook ingesteld, maar lijkt niet echt iets te doen inderdaad. Maar lijk ook niet echt drops te hebben. Misschien een nvidia specifieke bug?

Gisteren veel Stadium gedaan voor het event. Wel gewoon standaard builds. Twee games gehad waarbij mensen zeurden om mijn skills. Tja, het is ook totaal anders. Die laatste heb ik even gevraagd oh grootheid wat ik kon veranderen. Daar wat mee gedaan en daar werd het ook beter van. Dat gaf diegene ook aan. Hoop dat dat ook een verandering in zeik gedrag tegen gaat. Bedoel, ik speel het niet veel omdat het te lang duurt, maar qua losse potjes is het per potje wel korter. Maar was zeker wel lachen om te doen. Gebruik alleen pre builds.
Maar voor mij speel ik vaak even een potje tussendoor en voor Stadium moet je rustig de tijd hebben om een 20 minuten of langer ongestoord te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

@Arunia Ja als je niet gewend bent comp te spelen waar een match 20+ minuten kan duren dan is stadium niks. Quickplay stadium is dan wel weer duidelijk sneller.

Nu met Pharah er weer bij lijkt het gezeik ook in stadium te beginnen.. gisteren een game gespeeld waarin ik (soldier) steeds verteld werd dat ik echt iets aan de pharah moest doen want ik was de enige die het kon. Ik was uiteraard panisch aan't proberen was maar dat was lastig aangezien ze ook een mercy hadden en zo'n beetje hun hele team focus op mij had omdat ik de enige was die hun carry pharah iets kon maken. Dat werd natuurlijk niet gezien.. zucht.

Overigens heb ik nu ogenschijnlijk minder diepe framedrops. Het is lastig goed 1 op 1 te vergelijken aangezien het vooral in team fights opviel en die zijn uiteraard niet goed te reproduceren. Wat ik wel heb gedaan is via DDU de display driver volledig wipen en handmatig (safe mode met netwerk uit, dus windows kon niks) de recenste driver installeren. Daarnaast ook m'n bios geupdate en opnieuw ingesteld. Je zou zeggen dat dit hangt op de CPU aangezien de GPU amper wat doet maar wel/niet PBO instellen (zo'n 200 MHz verschil in game) lijkt weinig te doen in de practice range. De GPU wel/niet 200 MHz overklokken op de core doet ook ogenschijnlijk niks. Het is wel interessant om te zien dat CPU usage periodiek piekt op bepaalde cores maar het was moeilijk om dat precies te correleren met de frame drops zo op het oog.

Iets dat wel voelbaar verschil maakt en hier verder compleet los van staat is 'high precision mouse input' aanzetten, aangezien ik dus een 480 Hz monitor heb en een muis met 1000 Hz polling rate. Dit kwam ik per toeval tegen in m'n zoektocht en had ik duidelijk eerder aan moeten zetten :P. Al met al speelt het nu best lekker en is m'n tracking veel beter dan toen ik nog met een 120 Hz monitor speelde, maar het blijft een beetje irritant om de 1% lows af en toe zo super laag te zien om onduidelijk reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Termy schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:47:
@Arunia Ja als je niet gewend bent comp te spelen waar een match 20+ minuten kan duren dan is stadium niks. Quickplay stadium is dan wel weer duidelijk sneller.

Nu met Pharah er weer bij lijkt het gezeik ook in stadium te beginnen.. gisteren een game gespeeld waarin ik (soldier) steeds verteld werd dat ik echt iets aan de pharah moest doen want ik was de enige die het kon. Ik was uiteraard panisch aan't proberen was maar dat was lastig aangezien ze ook een mercy hadden en zo'n beetje hun hele team focus op mij had omdat ik de enige was die hun carry pharah iets kon maken. Dat werd natuurlijk niet gezien.. zucht.

Overigens heb ik nu ogenschijnlijk minder diepe framedrops. Het is lastig goed 1 op 1 te vergelijken aangezien het vooral in team fights opviel en die zijn uiteraard niet goed te reproduceren. Wat ik wel heb gedaan is via DDU de display driver volledig wipen en handmatig (safe mode met netwerk uit, dus windows kon niks) de recenste driver installeren. Daarnaast ook m'n bios geupdate en opnieuw ingesteld. Je zou zeggen dat dit hangt op de CPU aangezien de GPU amper wat doet maar wel/niet PBO instellen (zo'n 200 MHz verschil in game) lijkt weinig te doen in de practice range. De GPU wel/niet 200 MHz overklokken op de core doet ook ogenschijnlijk niks. Het is wel interessant om te zien dat CPU usage periodiek piekt op bepaalde cores maar het was moeilijk om dat precies te correleren met de frame drops zo op het oog.

Iets dat wel voelbaar verschil maakt en hier verder compleet los van staat is 'high precision mouse input' aanzetten, aangezien ik dus een 480 Hz monitor heb en een muis met 1000 Hz polling rate. Dit kwam ik per toeval tegen in m'n zoektocht en had ik duidelijk eerder aan moeten zetten :P. Al met al speelt het nu best lekker en is m'n tracking veel beter dan toen ik nog met een 120 Hz monitor speelde, maar het blijft een beetje irritant om de 1% lows af en toe zo super laag te zien om onduidelijk reden.
Wellicht heb je er ook wat aan, maar ik heb ook heel lang microstutters gehad. De oplossing voor mij lag hem in m'n audio settings. Gebruik je audio software zoals SteelSeries GG? In de audio settings van Overwatch moet je dan het juiste outputkanaal selecteren. Die staat standaard op 'Default'.

Edit:

Deze dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU0OqoO0gAkbZwhRFm6Yl6kkEbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QjQtJLikljdhjaLrJfBZbeQl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 03-09-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lucioball is er weer. Zo jammer dat dat niet gewoon een vaste mode is. Lekker korte snelle potjes. Leuk om even casual tussendoor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

yinx84 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:42:
[...]

Wellicht heb je er ook wat aan, maar ik heb ook heel lang microstutters gehad. De oplossing voor mij lag hem in m'n audio settings. Gebruik je audio software zoals SteelSeries GG? In de audio settings van Overwatch moet je dan het juiste outputkanaal selecteren. Die staat standaard op 'Default'.

Edit:

Deze dus
[Afbeelding]
Dit heb ik idd, hier ga ik eens naar kijken!

Helaas, ik zie het geen verschil maken :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Termy op 03-09-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bor schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:47:
Lucioball is er weer. Zo jammer dat dat niet gewoon een vaste mode is. Lekker korte snelle potjes. Leuk om even casual tussendoor te doen.
Nu ben ik geen superpro in Overwatch maar over het algemeen kan ik best goed meekomen, m.u.v. van Lucioball en Winston volleybal. Jezus wat ben ik daar slecht in :P Vraag me trouwens wel eens of mensen die Rocket League spelen ook goed zijn in Lucio Ball. Die skills in die twee modes moeten toch behoorlijk overdraagbaar zijn.

@Termy heb je al eens naar de renderer in Overwatch gekeken? Dus DX11 (default) of DX12 (beta). Ik heb zelf ook aardige specs (sie sig) en herken wat je ervaart niet maar ik speel ook maar weinig Stadium. Met DX12 haal ik overigens net iets betere frames, met als nadeel dat er af en toe heel kort, micro freezes optreden (vandaar wellicht ook nog beta). Misschien het proberen waard om te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

temp00 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:12:
[...]

Nu ben ik geen superpro in Overwatch maar over het algemeen kan ik best goed meekomen, m.u.v. van Lucioball en Winston volleybal. Jezus wat ben ik daar slecht in :P Vraag me trouwens wel eens of mensen die Rocket League spelen ook goed zijn in Lucio Ball. Die skills in die twee modes moeten toch behoorlijk overdraagbaar zijn.
Het grappige is dat ik Lucio Ball heel leuk vind maar Winston's Volleyball echt niet. Ik kom goed mee in Lucioball maar ik ben een matige tot slechte volleyballer blijkt.

• Termy

Termy

temp00 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:12:
@Termy heb je al eens naar de renderer in Overwatch gekeken? Dus DX11 (default) of DX12 (beta). Ik heb zelf ook aardige specs (sie sig) en herken wat je ervaart niet maar ik speel ook maar weinig Stadium. Met DX12 haal ik overigens net iets betere frames, met als nadeel dat er af en toe heel kort, micro freezes optreden (vandaar wellicht ook nog beta). Misschien het proberen waard om te switchen?
Alle genoemde resultaten zijn in DX11. Ik heb DX12 geprobeerd maar dat was dramatisch voor de framerate. Interessant dat jij juist betere framerate had met DX12.

Ik heb het nu met presentmon bekeken en daar zie ik nog niet direct iets raars gebeuren. De 1% low is inderdaad af en toe lager maar ik zie nog niks dat duidelijk maakt waarom. Ik had het overigens naar 478 fps gecapped met het idee dat het wat consistenter zou zijn maar ik zie vreemd genoeg juist lagere dips in dit geval dan als ik het op 600 zet (in game dus). Met zo'n beetje alles op Low heeft m'n 5090 ook niet super veel te doen. Niet elke map is ook even erg dus wellicht ligt het aan de map en/of combinatie van gespeelde helden en hun powers/items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb vandaag weer een paar potjes Stadium gedaan (quick play). Van de 5 rondes waren er 3x leavers. Het is een instant loss van de ronde. Slechts 1 match had een redelijk goede balance. Bij de andere werd 1 van de 2 teams totaal weggevaagd. Nee, niet mijn mode. Ik probeer het over een tijdje wel eens weer om te kijken of het dan wat meer gebalanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 12:05
Bor schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:03:
Ik heb vandaag weer een paar potjes Stadium gedaan (quick play). Van de 5 rondes waren er 3x leavers. Het is een instant loss van de ronde. Slechts 1 match had een redelijk goede balance. Bij de andere werd 1 van de 2 teams totaal weggevaagd. Nee, niet mijn mode. Ik probeer het over een tijdje wel eens weer om te kijken of het dan wat meer gebalanceerd is.
De impact van leavers in stadium is enkel bij competitive groot toch? Ook bij stadium quickplay worden spelers gewoon aangevuld.

De balance is overigens ver te zoeken soms. Met name aan aantal phara-builds lijken ontzettend uit de bocht te vliegen. (hoewel ik zelfs betwijfel ofdat het intended use was en geen bug-use o.i.d.)

Ik vind het wel een geinige mode, net wat meer diepgang dat de snelle reguliere potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Boerekool_ schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:14:
[...]

De impact van leavers in stadium is enkel bij competitive groot toch? Ook bij stadium quickplay worden spelers gewoon aangevuld.
Ze worden inderdaad aangevuld maar het aantal spelers lijkt soms, met name overdag, laag te liggen waardoor dit soms lang kan duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tja, quickplay is in mijn ervaring gewoon een slechtere gamemode dan comp als je goede games wilt. Dat is niet alleen in stadium zo. Voordeel van qp is dat gemakkelijk snel een build kan testen zonder rank te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Termy schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 01:04:
Tja, quickplay is in mijn ervaring gewoon een slechtere gamemode dan comp als je goede games wilt. Dat is niet alleen in stadium zo. Voordeel van qp is dat gemakkelijk snel een build kan testen zonder rank te verliezen.
Dat is waar. Ik speel vaak QP wanneer ik niet zo lang wil wachten op een party en bv geen mic bij de hand heb of daar even geen zin in heb. Soms heb je ook in QP erg leuke games en het is allemaal minder toxic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoveel lootboxes in één patch gekregen:

- Het begon deze patch al met inloggen en gelijk een stuk of 60 lootboxes tot m'n beschikking hebben vanwege het nieuwe hero progression system wat retro actief werkt. Daarvan waren ook een paar gegarandeerde legendary lootboxes omdat deze ook onderdeel van het nieuwe progression system zijn.
- Vervolgens het event: 11 lootboxes voor elke 11 games waarbij wins dubbel tellen, dus als je geluk hebt 6 games ipv 11 games. Ik zit volgens mij nu op het maximale (77), of zijn er hier mensen die voorbij de 77 zijn gegaan?
- Dan nog de weekly 3/3 lootboxes voor het spelen van games.
- Tot slot, elke 20 lootboxes is een gegarandeerde legendary.

Aangezien ik vanuit OW1 al heel veel skins en cosmetics heb en het lootbox-systeem als ik het mij goed herinner iig voor legendaries probeert geen duplicates uit te delen, heb ik behoorlijk wat nieuwe OW2 skins ontvangen waarvan een hoop ook uit de shop. Mooi want normaal koop ik niks uit de shop. Tevens ook nog een shop weapon skin uit zo'n box gekregen.

Mooie patch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh dat is wel weer een hele verbetering dan dat je weer lootboxes krijgt. Want wat en geldklopperij was dat zeg van Overwatch 1 naar 2 toe.

Ik was zooo weg van Overwatch 1 en op een gegeven moment helemaal klaar mee en 2 nooit goed in kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die lootbox aanpassingen zijn inderdaad een hele grote verbetering. Daar is zo lang als Overwatch 2 bestaat al kritiek op geweest. Nu maar afwachten of het een blijvende aanpassing is of dat er toch weer tweaks gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ricmaniac schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:51:
[..]
Ik was zooo weg van Overwatch 1 en op een gegeven moment helemaal klaar mee en 2 nooit goed in kunnen komen.
Je hoogtepunt in Overwatch1 was mij verslaan op Nepal. Beter dan dat wordt het nooit meer 8)

Maar zeker een verbetering dat er weer lootboxes zijn. Ik ben ook nooit fan geweest van het F2P model of de shop maar eerlijk is eerlijk, voor de prijs van OW1 hebben we heel veel gekregen en het huidige F2P model mét lootboxes vind ik nog redelijk acceptabel. Je kan zelfs een gratis battlepass verdienen, al doe je daar denk ik wel een paar seizoenen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

temp00 schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:33:
[...]

Je hoogtepunt in Overwatch1 was mij verslaan op Nepal. Beter dan dat wordt het nooit meer 8)
whaha ik kan me dat niet meer herinneren :P maargoed honderden potjes natuurlijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kan je eigenlijk ergens zien hoeveel matches je in totaal hebt gedaan in Overwatch 1 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

volgens mij is dit gewoon beide toch ?

https://overwatch.blizzard.com/en-us/search/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Volgens mij speelde je Zen maar hele tijd geleden idd dus kan er naast zitten.

@Bor Niet OW1 en OW2 los maar wel het totaal: Carreer Profile > Statistics en dan links even Change Hero > All Heroes selecteren. Dan kom je gelijk uit op de stats die je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Volgens mij is dat alleen dit seizoen. Als ik mijzelf opzoek komt de totale speeltijd niet overeen met wat ik in-game zie op mijn profiel.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor wie de lootboxes wil farmen in het huidige event (valt tegen; 3 normale boxes voor 10 matches): lucioball is de snelste manier. Dat is zeer eenvoudig te winnen in remixmode binnen 2 minuten (of sneller) per match. Zo heb je het event in 5 korte rondes klaar.

Je kan dit elke dag herhalen zo lang als het event duurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 14-09-2025 11:02 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste