Nieuwsrondje:
- Vanavond Season 13 release. Patch notes:
https://us.forums.blizzar...93-october-15-2024/932243 (spoiler: weer een Sombra rework).
Trailer:
YouTube: Season 13: Spellbinder Official Trailer | Overwatch 2
Op het
eind van de trailer is een Schotse dude te horen en de tekst "Phreak" te zien. Dit is naar zeer grote waarschijnlijkheid een teaser voor de al eerder bevestigde tank die in Season 14 komt. Met een beetje geluk krijgen we over +- een maand een playtest voor deze tank in de bestaande patch, zoals ze dat de laatste tijd meer hebben gedaan met nog-te-lanceren heroes.
- Er is recent veel nieuws naar buiten gekomen via journalist Jason Schreier en zijn nieuwe boek over Blizzard. Wat erg opviel is dat de voormalig CEO (Bobby Kotick) het succes van Overwatch mooi vond en het product verder wilde ontwikkelen. Hiervoor wilde hij honderden extra ontwikkelaars aannemen maar dit werd tegengehouden door o.a. Jeff Kaplan omdat hij de bereikte teamcultuur niet in gevaar wilde brengen. Jason had ook gesproken met een ontwikkelaar die wel later aan het Overwatch team is toegevoegd, en die persoon was geshockeerd over de workload die hij op z'n bord kreeg. Volgens de ontwikkelaar was het werk wat hij nu in z'n eentje moest doen vergelijkbaar met de workload die bij z'n vorige werknemer over 10 mensen was verdeeld. Ook is naar buiten gekomen dat aan het huidige Overwatch 2 PvP product maar een jaar is gewerkt. De andere jaren zijn voornamelijk PvE development hell geweest, iets waar we tot nu toe maar weinig van hebben gezien. Wat we wel hebben gezien, is ook magertjes.
Ik vond die Jeff altijd wel een leuke gast, maar hoe is zoveel mismanagement in godsnaam mogelijk en hoe hebben de higher ups niet in kunnen grijpen? Het is niet alleen dat ze een soort van verantwoordelijk hadden naar de fans en playerbase, zakelijk praten we ook over getallen met 7 nullen. Ze hadden verdomme goud in handen. In 2016/2017 was alles wat je zag in game land
Overwatch, Overwatch, Overwatch. Ik ben altijd blijven spelen maar rond 2018 is het onder de grote massa snel minder geworden en begrijpelijk ook. Heroes zoals DPS Doomfist, Ball, launch Brigitte die alleen maar frustratie opleverde en waarvan je je af kon vragen of ze in een shooter thuishoorde. Goats, double shield, alsmaar voortdurende balance issues. En hoe vaak is OW2 en PvE wel niet uitgesteld? Echt, de mensen die verantwoordelijk waren voor de evolutie en de lange termijn ontwikkeling van het product (waaronder Jeff) moeten nooit meer een executive functie vervullen en gewoon weer lekker code gaan kloppen.
- Verder is naar buiten gekomen dat er actief een Overwatch Netflix serie in ontwikkeling was maar dat deze is gecanceld omdat Netflix volgens Blizzard een CFO van Blizzard had weggekaapt. Alsof ze al niet genoeg drama hadden mbt Overwatch (2) om zich druk over te maken.
Nog een persoonlijke noot: ik ben erg blij met het nieuwe format van Mystery Heroes. Voor degene die het hebben gemist: Mystery Heroes zoals we deze kende is weer naar Arcade verplaatst en het nieuwe Mystery Heroes zit nu onder Unranked waar Quick Play onder andere ook te vinden is. Wat nieuw is: Mystery Heroes heeft nu role lock. Dus net als in andere role lock modes, sign je voor het queuen voor een rol (of alle rollen) en die rol speel je dan (uiteraard met verschillende mystery heroes). Speelt erg fijn! En het neemt ook een groot deel van de niet gebalanceerde randomness weg uit MH. Al begrijp ik dat het voor sommige spelers wellicht de charme van MH ontneemt. Verder erg blij met de passive health regen en het standaard tonen van de healthbar van enemies die laag zitten in hun health (was alweer een paar patches geleden dat ze dat hebben geintroduceerd).
Tot zover (ik kan ook een boek gaan schrijven over Overwatch

).
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠