Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:48
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

Hier alvast het topic voor Overwatch 2

Cinematic:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Overwatch 2 Announce Cinematic | “Zero Hour”

Gameplay:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Overwatch 2 Gameplay Trailer

https://www.playoverwatch.com/

[ Voor 40% gewijzigd door Zeror op 11-01-2024 17:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik ben benieuwd, met pve lijkt me het erg interessant. Vond dat ook al leuk met die ingame events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Overwatch 2 komt naar PC/Mac, PS4, Xbox One en Nintendo Switch. Oftewel alle platformen die ze voor Overwatch 1 ook ondersteunen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kaplan zei wel dat ze nog geen release datum hebben en development nog 'in early stages' is. Dat zou dus goed een release kunnen betekenen in de 2e helft van 2020 als de PS5 en nieuwe Xbox ook uitkomen. Ik verwacht dus dat ze ergens volgend jaar ook wel support voor de nieuwe consoles zullen aankondigen.

Wellicht dat de engine upgrade daar alvast op inspeelt. Als ze met maps kunnen werken die 2x zo groot zijn als de huidige en de character details een stuk hoger zijn zie ik ze ook nog wel meer grafische upgrades in petto hebben wanneer de next gen consoles uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:17
Ik heb net even naar stream gekeken waar ze PVP waren aan het spelen, ziet er iig wel leuk uit de nieuwe gamemode. Je moet iig toch echt keer op payload staan als je ook maar kans wil hebben op overwinning. :+

Als je alleen geintereseerd bent in multiplayer is er volgens mij geen reden om hem te kopen.
"Current Overwatch players will battle side-by-side with Overwatch 2 players in PvP multiplayer; they’ll also be able to play Overwatch 2 heroes and maps."
Grafisch ziet het er op stream ook niet heel veel anders uit, andere UI dat wel, lijkt meer op een extreme detail setting, maar als je beetje fatsoendelijk wil spelen, stel je de kwaliteit na aantal uur toch op low voor de performance boost. :P

Of ik hem ga halen ligt beetje aan of vriendengroep hem ook haalt zodat je iig leuk co-op kan spelen. Ben ook benieuwds of het een game wordt waar je gewoon 1 keer voor betaalt of dat er steeds chapters uitkomen zodat ze blijvend verdien model blijven hebben, want skins zullen niet meer veel opleveren als alles over komt van 1. Als dat laatste het geval is, wacht ik wel dat er veel content uit is en haal hem dan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 01-11-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Albinoraptor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:34:

"Current Overwatch players will battle side-by-side with Overwatch 2 players in PvP multiplayer; they’ll also be able to play Overwatch 2 heroes and maps."
Dat is toch wel echt een gouden zet. In eerste instantie hoorde ik overwatch2 en was ik direct bang dat ze een Call of Duty kant opgingen: om de zoveel jaar een nieuwe titel met minimale veranderingen. Gelukkig lijkt dat niet zo te zijn en gaan ze dus zelfs een soort van backwards compatible zijn betreft PvP.

Zal me alleen niets verbazen als overwatch2 spelers nieuwe skins en emotes krijgen die spelers van overwatch niet krijgen.

Mijn gok is dat het een launch titel voor de nieuwe Playstation al dan niet de nieuwe Xbox gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Wel interesante info in video (YouTube: Overwatch 2 | Future New Heroes & Likely Release Window - Jeff Talks... schijnbaar komen de engine upgrades dus ook naar Overwatch 1, dus playing field blijft geheel gelijk op PVP gebied.

En skins upgrades zijn schijnbaar wel alleen voor Overwatch 2 spelers.

Wat ik me dan begin af te vragen, wordt Overwatch 2 misschien free to play omdat het 1 laucher zou gaan worden en kunnen OW1 spelers alle cosmetics unlocken en moet er apart betaalt gaan worden voor de PVE.
Zeggen alleen niets over verdien model, dus mss weten ze het zelf nog niet goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 03-11-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Nilltris schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:07:
[...]

Dat is toch wel echt een gouden zet. In eerste instantie hoorde ik overwatch2 en was ik direct bang dat ze een Call of Duty kant opgingen: om de zoveel jaar een nieuwe titel met minimale veranderingen. Gelukkig lijkt dat niet zo te zijn en gaan ze dus zelfs een soort van backwards compatible zijn betreft PvP.
De game is dik 4 jaar oud als de tweede komt, dat is niet zo'n snelle cycle als Cod.

Zoals vaker geopperd, het klinkt als een soort noodgreep om de marketingmisser omtrent Hongkong naar de achtergrond te laten verdwijnen. En misschien waren er al wel ideeën over een nieuwe versie, maar nog niet concreet genoeg om naar buiten te brengen, maar dat de situatie er om vroeg om maar even wat naar buiten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 22:29
Nog geen verder nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 12:47
Ik heb laatst overwatch (1) gekocht, is er ook een discord voor Tweakers die samen spelen? Iirc was zoiets er wel voor PUBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kraanmachinist schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:27:
Ik heb laatst overwatch (1) gekocht, is er ook een discord voor Tweakers die samen spelen? Iirc was zoiets er wel voor PUBG.
Dit past beter in [Multi] Overwatch - deel 2 en daar staan ookal een aantal discords in de TS. En natuurlijk is er ook de tweakers discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Laatst online: 21-03 12:47
Gropah schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:30:
[...]

Dit past beter in [Multi] Overwatch - deel 2 en daar staan ookal een aantal discords in de TS. En natuurlijk is er ook de tweakers discord
Excuus, die kon ik niet zo snel vinden, waarschijnlijk las ik erover heen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:18
Ik weet zeker dat ik deel 2 ook ga halen. PvE lijkt me wel super om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Blizzcon topic voor vanavond:

Blizzcon Online 2021 (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:10
Helemaal geen echt nieuw tot nu toe, misschien op zijn best een OW 2 panel oid nog te werk gaat met ideeen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nieuws misschien niet maar ik heb zat nieuwe beelden en plannen gezien die me doen geloven dat ze op het rechte pad zitten. Die Overwatch 2 beelden zien er echt heel goed uit en ik ben blij dat ze er de tijd voor nemen. Ik hoop dat wanneer de game uiteindelijk uitkomt dat het ook mensen aanspreekt die nu geen Overwatch spelen zodat de IP nog lang kan bestaan. Helaas geen nieuwe cinematic, daar baal ik wel flink van maar daar zal in de (nabije) toekomst vast wel verandering in komen.

edit:
Dit separate topic voor Overwatch 2 is leuk maar wat mij betreft trouwens niet nodig. Overwatch 2 zal meer een soort expansion zijn dan echt een nieuw spel en het is niet alsof het huidige Overwatch 1 topic overloopt met posts, nieuws of dat er behoefte is aan nieuw soort discussie.

[ Voor 22% gewijzigd door temp00 op 20-02-2021 01:35 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

temp00 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:29:
Nieuws misschien niet maar ik heb zat nieuwe beelden en plannen gezien die me doen geloven dat ze op het rechte pad zitten. Die Overwatch 2 beelden zien er echt heel goed uit en ik ben blij dat ze er de tijd voor nemen. Ik hoop dat wanneer de game uiteindelijk uitkomt dat het ook mensen aanspreekt die nu geen Overwatch spelen zodat de IP nog lang kan bestaan. Helaas geen nieuwe cinematic, daar baal ik wel flink van maar daar zal in de (nabije) toekomst vast wel verandering in komen.

edit:
Dit separate topic voor Overwatch 2 is leuk maar wat mij betreft trouwens niet nodig. Overwatch 2 zal meer een soort expansion zijn dan echt een nieuw spel en het is niet alsof het huidige Overwatch 1 topic overloopt met posts, nieuws of dat er behoefte is aan nieuw soort discussie.
Ik moet zeggen dat ik bij Overwatch altijd de sfeer en het verhaal eromheen geweldig heb gevonden, iets dat ik bij alle clones als Paladins volledig miste. Alles van de in-game animaties tot de video's die ze gereleased hebben voor alle events en backstories is gewoon super goed gedaan, zonder dat het zoals bij bijvoorbeeld WoW helemaal niks met het spel te maken heeft (Overwatch ziet er ingame ongeveer hetzelfde uit, alleen dan met wat minder unieke personages en locaties als in de filmpjes).

Ben verder wel benieuwd wat Overwatch 2 gaat inhouden. Overwatch (1) was vrij snel na release al zo'n beetje uitgestorven, dus Overwatch 2 moet wel wat meer hebben dan een reeks nieuwe maps om echt weer spelers te trekken. Echte PvE zou een mooie toevoeging zijn, maar ook dat lijkt me niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Eens, dat is iets wat Blizzard gelukkig altijd super goed heeft begrepen; de persoonlijkheid, het verhaal en de wereld achter het spel en karakters.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar Overwatch 1 was helemaal niet snel na launch uitgestorven. Zelfs lang daar na niet. Sterker nog, (sociale) media stond vol van Overwatch en zeker in de eerste periode heeft het alleen maar meer en meer spelers getrokken. Ik speel het spel overigens nu nog steeds een aantal keer per week (en volg al het nieuws) en het voelt zeker niet uitgestorven (al zijn er nu wel minder spelers).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Iemand al een invite voor de closed beta ontvangen?

Edit: Op 26 april worden ze verstuurd...

[ Voor 60% gewijzigd door Techno Overlord op 25-04-2022 19:23 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 07:48
En als je geen invite krijgt moet je morgen tussen 19:00 en 03:00 Twitch streams kijken. Vanaf 4 uur kijken krijg je pas een key... dat wordt dus even een tabje open zetten en hopen dat de streamer niet offline gaat binnen die 4 uur :P

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 26-04-2022 12:58 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:47
temp00 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 02:40:
Eens, dat is iets wat Blizzard gelukkig altijd super goed heeft begrepen; de persoonlijkheid, het verhaal en de wereld achter het spel en karakters.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar Overwatch 1 was helemaal niet snel na launch uitgestorven. Zelfs lang daar na niet. Sterker nog, (sociale) media stond vol van Overwatch en zeker in de eerste periode heeft het alleen maar meer en meer spelers getrokken. Ik speel het spel overigens nu nog steeds een aantal keer per week (en volg al het nieuws) en het voelt zeker niet uitgestorven (al zijn er nu wel minder spelers).
Ik zit nu even wat streamers te kijken die spelen. Maar snap niet wat dit nou is? Ik zie amper wat nieuws. Lijkt meer op een update van overwatch 1. Of mis ik nou dingen?
Overwatch 1 vond ik echt leuk, maar niemand van mijn friendslist speelde het, dus was al vrij snel uitgekeken aangezien solo Q een ramp is.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Korkss dat klopt. Wat je nu ziet is de Overwatch 2 PvP beta. Recent is besloten dat het PvP gedeelte eerder wordt uitgebracht en dat het PvE/campaign gedeelte later uitkomt om het meer dev tijd te geven. Over het PvE gedeelte is nog niet heel veel bekend.

Het OW2 PvP gedeelte lijkt wat op OW1 maar er zijn wel behoorlijk wat nieuwe zaken tov OW1:
- Nieuwe hero (Sojourn).
- Een aantal hero reworks.
- Een aantal nieuwe mappen.
- 5v5 format als vervanging voor 6v6.
- Nieuwe weapon sounds.
- Role passives.
- Nieuw scoreboard.
En nog een aantal andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Streamers die de alpha hebben gespeeld zeggen dat er veel minder teamplay is. Je kunt in je eentje blijkbaar veel meer verschil maken mede doordat er 1 tank weg is. OW1 was soms een spray simulator. Stond je drie kwart van het potje op een choke point omdat er 2 giga shield de boel blokkeren.

Ben benieuwd hoe de changes spelen. Ik zie het ook niet echt als een nieuwe game maar als een grote overhaul. Als ik het goed heb is het ook gewoon een update voor OW1 toch? OW1 multiplayer gaat straks voor iedereen over naar OW2. Alleen de nieuwe PvE mode gaat geld kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door raiders op 26-04-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 16:24
Hier de mail afgelopen nacht pas binnen gekregen. Gelijk maar even de download aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RIP ik had gisteren twitch aan staan voor die drops.. had ik mijn shutdown commando niet goed uitgerekend denk ik ofzo vannacht. mijn drop was op 98% ... en die campagne voor beta access is al afgelopen nu.

Niet dat het ontzettend veel uit maakt ofzo aangezien het alleen PvP is en nou niet heel veel anders oogt dan Overwatch 1 maargoed

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik snak echt naar meer content in PvP. Dat hele PvE kan mij gestolen worden. Inmiddels 2000+ uur in Competitive zitten en geen enkel seizoen vanaf release gemist. Geen beta invite ontvangen en gister kon ik geen 4 uur Twitch kijken. Dan maar wachten op een nieuwe beta ronde... FeelsBadMan

Forever raver!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Gister een avondje met wat OW buddies op de beta gespeeld en tot nu ben ik zeer tevreden. Het 5v5 format vind ik echt een stuk beter en ik heb het gevoel dat ik veel meer kan doen en meer openingen kan creëren in een match. Het is allemaal inderdaad iets meer team deathmatch achting maar toch blijft gecoördineerd, in team verband spelen veel meerwaarde hebben. Het onderscheid tussen de verschillende rollen is ook nog steeds behoorlijk aanwezig dus al met al heb ik tot nu nog wel het idee dat het nog steeds het unieke gevoel van OW heeft.

De nieuwe mappen zijn er grafisch gezien echt super uit en hebben inderdaad veel meer flank routes, wat ik persoonlijk veel prettiger vind. Het verschil tussen spelen op een nieuwe map en oude map is dan ook duidelijk merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Klinkt allemaal erg goed @temp00 Ik kan dan ook niet wachten om met Orisa los te gaan. Lijkt me echt heerlijke hero nu. Ik was ook al fan van de oude Orisa maar deze lijkt me echt een stuk dynamischer spelen.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dan ga je het denk ik wel naar je zin hebben want Orisa is één van de sterkste tanks op het moment. Ze heeft zoals je misschien weet een aardige rework gehad en dat werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:01
temp00 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:41:
Gister een avondje met wat OW buddies op de beta gespeeld en tot nu ben ik zeer tevreden. Het 5v5 format vind ik echt een stuk beter en ik heb het gevoel dat ik veel meer kan doen en meer openingen kan creëren in een match. Het is allemaal inderdaad iets meer team deathmatch achting maar toch blijft gecoördineerd, in team verband spelen veel meerwaarde hebben. Het onderscheid tussen de verschillende rollen is ook nog steeds behoorlijk aanwezig dus al met al heb ik tot nu nog wel het idee dat het nog steeds het unieke gevoel van OW heeft.

De nieuwe mappen zijn er grafisch gezien echt super uit en hebben inderdaad veel meer flank routes, wat ik persoonlijk veel prettiger vind. Het verschil tussen spelen op een nieuwe map en oude map is dan ook duidelijk merkbaar.
Ik heb er zelf ook meerdere potten op zitten maar het deathmatch gehalte komt ook meer door het feit dat het quick match is op dit moment. Iedereen is nu druk bezig met het bekijken van de nieuwe maps en het doorkrijgen van de updates voor de chars en geeft hierdoor minder om het winnen of verliezen aangezien dit toch niks uit maakt.

Verder vind ik het grafisch wel een stuk mooier en ook het 5vs5 een frisse wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

NoTimeRemains

I know

Techno Overlord schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:15:
Ik snak echt naar meer content in PvP. Dat hele PvE kan mij gestolen worden. Inmiddels 2000+ uur in Competitive zitten en geen enkel seizoen vanaf release gemist. Geen beta invite ontvangen en gister kon ik geen 4 uur Twitch kijken. Dan maar wachten op een nieuwe beta ronde... FeelsBadMan
ja same here, vanaf aankondiging ongeveer preorder OW1 alle seizoenen gespeeld, alle skins, weet ik hoeveel uur, en alweer geen beta invite. Beetje jammer.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:00
NoTimeRemains schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:17:
[...]

ja same here, vanaf aankondiging ongeveer preorder OW1 alle seizoenen gespeeld, alle skins, weet ik hoeveel uur, en alweer geen beta invite. Beetje jammer.
Had hetzelfde. Speel sinds closed beta OW1, alle seizoenen gespeeld, bijna diamond border en geen invite. Wel Twitch streams bekeken en geniet van de beta, maar de que tijden zijn niet om te doen. Speel ook alleen maar open que op OW1, geen zin om 10min te wachten voor een potje van 15min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Daar heb ik geen last van. Main tank ;)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Voor het wat het waard is: ik ben al klant van Blizzard sinds WoW TBC, Overwatch sinds het eerste uur (open beta) en heb ook nog nooit een beta invite of enquete voor welke game dan ook van Blizzard gehad. De beta die ik nu speel heb ik via Twitch drops ontvangen. Zuigt wel als je soms hoort dat mensen die nauwelijks spelen of er veel later bij zijn gekomen beta invites e.d. krijgen maar helaas, zal ook wel wat randomness oid bij zitten.
Ninjaman schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:47:
[...]
Ik heb er zelf ook meerdere potten op zitten maar het deathmatch gehalte komt ook meer door het feit dat het quick match is op dit moment. Iedereen is nu druk bezig met het bekijken van de nieuwe maps en het doorkrijgen van de updates voor de chars en geeft hierdoor minder om het winnen of verliezen aangezien dit toch niks uit maakt.
[..]
Dat speelt zeker mee maar het spel is met 5v5 wel fundamenteel veranderd waardoor dat ook een factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik vind de queue tijden voor tank anders ook wel flink (dva main hier :P). Ik heb niet echt het idee dat er veel keys uit zijn gegaan. Hopen dat er een nieuwe ronde komt. Ik vind het tot nu toe in ieder geval top, push is ook wel een leuke gamemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Had gehoopt de beta ook te kunnen proberen, maar dat zat er helaas niet in. Nu ben ik uiteindelijk meer benieuwd naar de PvE kant, maar daar moeten we nog even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb 15uur naar Overwatch League met gekoppeld account gekeken en nog steeds geen beta invite. :(

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
OW2 Beta (pc) is nu afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 22:29
Overwatch 2 komt uit op 4 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 12:02

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Ze zouden toch minimaal de spelers met 2000 uur een code kunnen toesturen.

Maar goed.. kan niet wachten tot hij uitkomt. Zitten er eigenlijk ook nieuwe heroes tussen?

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sojourn en Junker Queen zijn de nieuwe heroes bij launch.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:43
Kan iemand vertellen waarom ze zo enorm zuinig hebben gedaan met de beta toegang? Ik krijg de indruk dat alleen streamers hebben kunnen spelen (precies zoals voor de lauch van deel 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
ZombieRofl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:36:
Kan iemand vertellen waarom ze zo enorm zuinig hebben gedaan met de beta toegang?
Omdat ze vervolgens met Twitch drops voor de beta de viewer aantallen kunnen manipuleren en doen alsof Overwatch 2 heel erg populair is. Toen beta key drops er waren, waren er opeens 1.5 miljoen viewers terwijl het normaal onder de 10000 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Eén dag (Koningsdag) kon je door te kijken met een gekoppelde Twitch met Battle.net account naar OW2 streamers op Twitch om een beta key bemachtigen. De week erop kon je door naar OW League Op YouTube te kijken ook nog een beta key "winnen". Heb 20 uur OW League op gehad maar geen key.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Albinoraptor schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Omdat ze vervolgens met Twitch drops voor de beta de viewer aantallen kunnen manipuleren en doen alsof Overwatch 2 heel erg populair is. Toen beta key drops er waren, waren er opeens 1.5 miljoen viewers terwijl het normaal onder de 10000 waren.
Ok, dus een beta is niet meer om het spel te laten testen, maar meer voor de marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
ZombieRofl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Ok, dus een beta is niet meer om het spel te laten testen, maar meer voor de marketing?
Een beta is altijd wel deels voor de marketing.

Je zou je vandaag moeten kunnen inschrijven voor de beta, maar ik zie op dit moment nog niks. Weet iemand toevallig de tijd wanneer je je kan inschrijven? Ik heb hier zitten kijken: https://playoverwatch.com/en-us/beta/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Bekijk op YouTube
Overwatch 2: Reveal Event | June 16

Reveal event link, veel pr bla bla interviews en tegen het einde aan stuk over Junkerqueen in background story animation.

Zit ook een roadmap in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4_U3vr7GrZR7Ntwcrw3dwh_YE4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/P21A9jYRfrHXwc9t4s3laMQI.png?f=fotoalbum_medium

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

RobinNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Een beta is altijd wel deels voor de marketing.

Je zou je vandaag moeten kunnen inschrijven voor de beta, maar ik zie op dit moment nog niks. Weet iemand toevallig de tijd wanneer je je kan inschrijven? Ik heb hier zitten kijken: https://playoverwatch.com/en-us/beta/
Ik heb het niet helemaal volledig gekeken maar even snel doorheen gescrolled niks gezien over beta nog.

https://playoverwatch.com/en-us/beta/ lijkt erop dat het weer via deze weg kan (junkerqueen staat er nu bij als playable hero) als je daar voor wordt uitgekozen. Wellicht doen ze weer een twitch stream volgen als extra optie.
Our goal is to provide access to ALL players that opt-in to the beta by no later than July 14.

[ Voor 25% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-06-2022 20:15 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
SouLLeSSportal schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Ik heb het niet helemaal volledig gekeken maar even snel doorheen gescrolled niks gezien over beta nog.

https://playoverwatch.com/en-us/beta/ lijkt erop dat het weer via deze weg kan (junkerqueen staat er nu bij als playable hero) als je daar voor wordt uitgekozen. Wellicht doen ze weer een twitch stream volgen als extra optie.

[...]
Inmiddels is het mogelijk om je in te schrijven voor de beta. https://playoverwatch.com/en-us/beta

Waarschijnlijk was ik te vroeg haha 8)7 + ik had je edit niet gezien haha

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Indrukken van de trailer zagen er goed uit. Ziet er naar uit dat er genoeg content op de planning staat.

Ben ik nou gek of is deze manier van reveal de eerste trademark van Microsoft. Ik kan mijn niet voor de geest halen dat Blizzard zo transparant was over content release betreft nog niet uitgebrachte games. Kan het mis hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben, bijna 3 jaar geen content meer voor OW1 en dan krijgen we voor de PVP 3 nieuwe heroes, erg erg mager.

Daarnaast ben ik bang dat uiteindelijk PvE een ondergeschoven kindje gaat worden, voor mij was Overwatch 2 toch vooral de toevoeging van PvE en die wordt nu nu schijnbaar ook seasonal en dus in stukjes gereleased, ik wordt er niet warm van.

Ik dacht echt dat we op gegeven moment lekker in PvE konden duiken met flink wat story missies, maar zal wel 2-3 keer in het jaar een langer/grotere archive missies worden ipv echt een storymode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Albinoraptor schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:24:
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben, bijna 3 jaar geen content meer voor OW1 en dan krijgen we voor de PVP 3 nieuwe heroes, erg erg mager.

Daarnaast ben ik bang dat uiteindelijk PvE een ondergeschoven kindje gaat worden, voor mij was Overwatch 2 toch vooral de toevoeging van PvE en die wordt nu nu schijnbaar ook seasonal en dus in stukjes gereleased, ik wordt er niet warm van.

Ik dacht echt dat we op gegeven moment lekker in PvE konden duiken met flink wat story missies, maar zal wel 2-3 keer in het jaar een langer/grotere archive missies worden ipv echt een storymode.
Klopt PvE hebben ze nog niet echt veel over vrij gelaten. Maar ik hoop niet dat je gelijk krijgt, want ook ik kijk hier naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zojuist het Watchpoint Pack gekocht. Hiermee krijg je o.a. gegarandeerde beta access die start op 28 juni. Alle perks:
  • Access to the beta
  • Premium Battle Pass
  • Some Legendary skins
  • Overwatch: Legendary edition
  • In-game currency

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Beta aan het installeren. Toch maar eens kijken of het opnieuw bevalt :) het gaat uiteindelijk allemaal afhangen denk ik van hoe actief de "wereld" weer gaat spelen.

Overwatch was op launch echt hype. Iedereen die ik kende ging het spelen en het leefde echt.
Verwacht dat bij overwatch2 veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

3 potjes met Sojourn gespeelt nu. wat een gave hero zeg. speelt super lekker weg. Grafisch zie je toch wel iets verschil hoor maar voornamelijk volgens mij op de character models.

Heb het zo voor de eerste paar potjes wel naar me zin ja :P

Wel heel jammer dat pve er niet in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:13
misschien een stomme vraag, ik heb zonet het Watchpoint Pack gekocht.
Was dit eigenlijk wel nodig?

Deel 1 had ik al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Aggressor schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:40:
misschien een stomme vraag, ik heb zonet het Watchpoint Pack gekocht.
Was dit eigenlijk wel nodig?

Deel 1 had ik al
Zie 3 posts boven die van jou. ;)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die nieuwe tank hero junkerqueen is ook wel badass hoor. Speelt ook zo lekker weg.
Maar de nieuwe hero's voelen wat mij betreft een klein beetje over tuned. Vraag me af of ze dat bewust doen :P

Ik hoop dat de game straks toch weer een beetje gaat aanslaan bij een grote club.

De nieuwe 5v5 comp ipv 6v6 werkt ook veel beter dan ik van te voren dacht. Ik hou er wel van. Ze hebben de keuzes blijkbaar niet voor niks gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat bedoel je precies met overtuned? Bedoel je overpowered?

Mijn eerste indruk is iig zeer goed. Alles voelt net een beetje gepichted qua snelheid. Het loopt allemaal net een tandje sneller. Ik merk dit goed met mijn main tanks D.va en Reinhardt. Verder moet ik erg wennen aan hoe je met Orisa speelt. Haar gun met cooldown is heerlijk maar ik zit nog steeds op R te rammen voor te reloaden terwijl dat helemaal niet meer hoeft. Junker Queen voelt solide maar zonder shield is het lastig om agressief te spelen en dat is volgens mij nou net de bedoeling van spelen met Junker Queen.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Techno Overlord schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:44:
Wat bedoel je precies met overtuned? Bedoel je overpowered?

Mijn eerste indruk is iig zeer goed. Alles voelt net een beetje gepichted qua snelheid. Het loopt allemaal net een tandje sneller. Ik merk dit goed met mijn main tanks D.va en Reinhardt. Verder moet ik erg wennen aan hoe je met Orisa speelt. Haar gun met cooldown is heerlijk maar ik zit nog steeds op R te rammen voor te reloaden terwijl dat helemaal niet meer hoeft. Junker Queen voelt solide maar zonder shield is het lastig om agressief te spelen en dat is volgens mij nou net de bedoeling van spelen met Junker Queen.
Oke dacht dat dat tandje sneller aan mij lag haha maar misschien voelt het daarom idd wel zo soepel.
Toch denk ik ook dat die team compisitions beter is.

Met overtuned bedoel ik inderdaad overpowered. Had het gevoel dat ze echt sterker waren dan hoorde ofzo :P of ik zit in de beta client in een hele lage MMR ofzo haha.

Die shield ability van haar kan je nog best vaak doen vond ik waardoor je wel vrij aggressief er in kon gaan. Maar er is wel een verwachting dat er een healer op je zit volgens mij ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
Nou Overwatch 2 kan wat mij betreft de prullenbak in.

Nieuwe heroes worden ook gekoppeld aan battlepass, en dus moet je nieuwe heroes unlocken door ver genoeg in battlepass te komen, anders kan je wachten tot 1 of 2 seizoenen erna voordat je de nieuwe hero kan spelen.

Wat zijn ze enorm goed bezig bij Blizzard. (y) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Albinoraptor schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:36:
Nou Overwatch 2 kan wat mij betreft de prullenbak in.

Nieuwe heroes worden ook gekoppeld aan battlepass, en dus moet je nieuwe heroes unlocken door ver genoeg in battlepass te komen, anders kan je wachten tot 1 of 2 seizoenen erna voordat je de nieuwe hero kan spelen.

Wat zijn ze enorm goed bezig bij Blizzard. (y) |:(
Dat is toch best standaard in free 2 play?

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nice! Details van de battle pass vrijgegeven en game play trailer van Kiriko:

- Overwatch 2 Explained: Battle Pass, Shop, Hero Unlocks, and more
- Kiriko gameplay trailer: YouTube: Kiriko | New Hero Gameplay Trailer | Overwatch 2
- Season 1 trailer: YouTube: Season 1 Trailer | Overwatch 2

Ziet er gaaf uit allemaal. Ik ben zo hyped voor 4 october!

[ Voor 22% gewijzigd door temp00 op 15-09-2022 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04
42erik schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:10:
[...]

Dat is toch best standaard in free 2 play?
Counterplay gaat zo helemaal de deur uit, een staple van Overwatch die je dus in andere games zoals Apex/Valorant allemaal niet hebt.

Wat ik zo zag zit de nieuwe hero ook op 55/60 op de Battlepass (OW1 mensen krijgen Kiriko gratis) maar dit is echt tegen heel hun design filosofie in.

Je zult maar competitive spelen en niet kunnen switchen naar een andere hero omdat je die nog niet unlocked hebt.

Battlepasses voor skins enzo ok, maar nieuwe heroes moet je niet op een BP zetten, zeker niet bij een game die switchen van heroes als gemeengoed heeft, maar dat ben ik.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

K hoop alleen maar dat er weer veel
Spelers gaan terugkomen maar dat zal vrees ik wel mee vallen aangezien het gewoon als overwatch aan voelt. Er zijn nog genoeg spelers dus dat maakt niet uit maar bedoel meer gewoon grote streamers, en mijn vrienden xD zodat overwatch weer wat meer gaat leven dan alleen bestaan.

• 42erik
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:01:
[...]

Counterplay gaat zo helemaal de deur uit, een staple van Overwatch die je dus in andere games zoals Apex/Valorant allemaal niet hebt.

Wat ik zo zag zit de nieuwe hero ook op 55/60 op de Battlepass (OW1 mensen krijgen Kiriko gratis) maar dit is echt tegen heel hun design filosofie in.

Je zult maar competitive spelen en niet kunnen switchen naar een andere hero omdat je die nog niet unlocked hebt.

Battlepasses voor skins enzo ok, maar nieuwe heroes moet je niet op een BP zetten, zeker niet bij een game die switchen van heroes als gemeengoed heeft, maar dat ben ik.
hij zit op de gratis battlepass als te verdienen. Op de betaalbare heb je hem meteen. Die keuze heb je zelf dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik moet het nog aankijken zo, maar ik verwacht dat dit de reden voor mij zal zijn dat ik een ander spel ga zoeken, maar wie weet. Ik heb echt nog geen idee. Snap wel waarom ze de keuze hebben gemaakt, maar had liever gehad dat het spel gewoon betaald was zoals oorspronkelijk.
Maar goed, PvE is wel iets wat ik wil gaan spelen.

• Albinoraptor
Arunia schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:05:
Ik moet het nog aankijken zo, maar ik verwacht dat dit de reden voor mij zal zijn dat ik een ander spel ga zoeken, maar wie weet. Ik heb echt nog geen idee. Snap wel waarom ze de keuze hebben gemaakt, maar had liever gehad dat het spel gewoon betaald was zoals oorspronkelijk.
Maar goed, PvE is wel iets wat ik wil gaan spelen.
Dat het F2P is snap ik en kan ik ook niet heel erg vinden, maar dat nieuwe heroes er in zitten vind ik absoluut een foute keuze.

Maar goed daarentegen, als ik het goed herinner speel je vooral Mystery Heroes en daar zal elke nieuwe hero gewoon in de roulatie zitten ook als je hem niet hebt unlocked in de battlepass, so there that. *O* / -O- ?

• Arunia
@Albinoraptor en dat stuk over mystery heroes klopt ook helemaal. Waarschijnlijk blijf ik dat ook wel doen. Ach, we gaan het meemaken. Wellicht valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
42erik schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:50:
[...]

hij zit op de gratis battlepass als te verdienen. Op de betaalbare heb je hem meteen. Die keuze heb je zelf dus
Gratis is eignelijk niet gratis want het kost je tijd.

Bovendien zit Kiriko op dit moment op 55/80 en dat is gewoon grindwerk.
Mensen die dit goedkeuren zorgen ervoor dat bedrijven lekker extra geld kunnen blijven melken om maar meer en meer winst te maken.

We hebben gezien wat Diablo Immortal heeft gedaan voor scummy praktijken en dat hoef ik in Overwatch 2 dus ook echt niet te zien. Skins etc boeien me niet, maar heroes moet je gewoon weg niet willen op een Battlepas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Akaendra schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:16:
[...]

Gratis is eignelijk niet gratis want het kost je tijd.

Bovendien zit Kiriko op dit moment op 55/80 en dat is gewoon grindwerk.
Mensen die dit goedkeuren zorgen ervoor dat bedrijven lekker extra geld kunnen blijven melken om maar meer en meer winst te maken.

We hebben gezien wat Diablo Immortal heeft gedaan voor scummy praktijken en dat hoef ik in Overwatch 2 dus ook echt niet te zien. Skins etc boeien me niet, maar heroes moet je gewoon weg niet willen op een Battlepas.
Zullen we ons wel aan feiten houden...? 55/80...tja...hoe snel ben je daar? Dat weten we helemaal niet

En anders koop je hem toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik speel ow1 al jaren. Begin veel competitive de laatste jaren enkel nog quick play. Qp heeft mijn voorkeur daar de potjes snel gaan en de irritatie veel minder is dan bij competitive. Qp speel je ook perfect even tussendoor. Kwam er pas deze week achter dat ow2 komt. Ben wel hyped eerlijk gezegd :)

Battlepas is wat mij betreft enkel gedaan om meer inkomsten te genereren. Ow2 betaald als volledig spel uitbrengen kan uitdraaien op een BF2 fiasco. Met een battlepas hopen ze natuurlijk vooral in te spelen op een 'gratis' spel waarbij je grotendeels wordt 'gedwongen' om een battlepas te nemen. Je kan immers ook beter richten op de spelers die het spel vaak spelen.

[ Voor 38% gewijzigd door aaaido op 18-09-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik vind het ook helemaal niks dat heroes via de battlepass te levelen of direct via je portemonnee vrij komen. Niet alleen door dat je een bepaalde Hero niet kunt spelen wanneer die uitkomt maar vooral omdat je de kans hebt dat er nu regelmatig nieuwe characters ‘moeten’ uitkomen om de battlepass even interessant te houden.
Het doet een game niet goed wanneer die druk er is is mijn ervaring. Te vaak nieuwe heroes toevoegen kan voor een bloat aan abillities zorgen. Dat bijvoorbeeld op een gegeven moment de snares, stuns en debuffs om je oren vliegen omdat men iedere keer iets moet gaan verzinnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 20-09-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 18:13
Het is toch juist leuk om heroes vrij te kunnen spelen, ik vind dit juist een goed iets hoor.

Heb al een tijd geen overwatch meer gespeeld maar met overwatch 2 ga ik weer is een poging wagen toch altijd wel een toffe game geweest.

Playstation 5

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-05 20:56

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Stylze schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:52:
Het is toch juist leuk om heroes vrij te kunnen spelen, ik vind dit juist een goed iets hoor.

Heb al een tijd geen overwatch meer gespeeld maar met overwatch 2 ga ik weer is een poging wagen toch altijd wel een toffe game geweest.
een andere idee is natuurlijk een prepaid game waar je alle heroes al unlocked.

en dat men op de skins extra inkomsten kunt halen. en eventuele DLC in de vorm van PVE adventures etc.

als het net een seizoen duurt om een hero vrij te spelen dan trekken veel de knip. doe je dit niet en het is een meta hero in de class waar je veel speelt dan wordt het een moetje imho.

vooralsnog kijk ik het eerst even aan zodat ik weet wat ik kan verwachten op het gebied van tijd die je moet investeren om de game te kunnen spelen.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:35
Ik heb zelf heel veel Overwatch 1 gespeeld, maar ik deel het sentiment dat ik compleet tegen de battlepass ben voor hero unlocks.
In competitive wil je niet dat een hard counter gelocked is. Stel je voor dat Cassidy gelocked is terwijl de tegenstanders een hele goede Tracer hebben, of dat de enemies wel Winston kunnen spelen met dive en jouw team niet. Dit is echt compleet oneerlijk, en ik heb geen zin om lange tijd te besteden aan het unlocken van alle heroes voordat ik dan echt kan spelen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38
Stylze schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:52:

Pietertje? doe <insert new hero> om <insert hero> te counteren!
Oh Pietertje heeft <insert new hero> niet.
Nu iedereen boos op Pietertje omdat hij het niet kan betalen.
Nu Pietertje huilen en word buitengesloten.

Top idee.

• 42erik
  • Niet online
rejer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:45:
[...]

Top idee.
Pietertje heeft anders wel alle andere heroes om te spelen, gratis. Deel 1 moest Pietertje gewoon het hele spel kopen. Nu hoeft ie alleen maar de nieuwe heroes te kopen.

Ik snap oprecht niet waarom opeens iedereen vindt dat alles maar gratis moet zijn. Elk ander spel koop je toch ook gewoon

• Stylze
  • Laatst online: 18:13
rejer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:45:
[...]

Top idee.
Ze gingen bij overwatch 2 toch juist dat counter gebeuren drastisch aanpassen dat je niet meer perse een bepaalde hero nodig hebt om een ander te counteren?

Of heb ik dat mis?
Maar verder is de game free to play dus als je ze niet wilt vrij spelen kan je ze gewoon kopen lijkt me? Ik vind het leuk om door spelen ze langzaamaan te unlocken. Zie het probleem niet echt, een spel hoort niet helemaal gratis te zijn, natuurlijk moet er gewoon geld verdiend worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Stylze op 21-09-2022 15:00 ]

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
42erik schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:56:
[...]
Ik snap oprecht niet waarom opeens iedereen vindt dat alles maar gratis moet zijn. Elk ander spel koop je toch ook gewoon
Dat wordt helemaal niet gezegd, maar mensen lezen wat ze willen lezen. Zijn genoeg mensen die ondanks dat ze hekel aan F2P hebben de keuze van Blizzard wel kunnen begrijpen en ook niet verwachten dat ze alle cosmetics etc gratis in hand krijgen geduwd.

Maar door de heroes in de Battlepass te stoppen, ga je de grootste troef en gameplay mechanic achter een pay/playwall zetten en dat is waar mensen over lopen te zeiken.

Het zou hetzelfde zijn als je bij release van CoD enkel smg en assault rifles zou hebben en vervolgens stoppen ze in de battlepass de shotguns. Die shotguns zijn toevallig erg OP en als je dus je potjes wilt winnen moet je de battlepass wel kopen of je eerste 50-60 uur grinden voordat je ze kan gebruiken.

• 42erik
  • Niet online
Albinoraptor schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:40:
[...]

Dat wordt helemaal niet gezegd, maar mensen lezen wat ze willen lezen. Zijn genoeg mensen die ondanks dat ze hekel aan F2P hebben de keuze van Blizzard wel kunnen begrijpen en ook niet verwachten dat ze alle cosmetics etc gratis in hand krijgen geduwd.

Maar door de heroes in de Battlepass te stoppen, ga je de grootste troef en gameplay mechanic achter een pay/playwall zetten en dat is waar mensen over lopen te zeiken.

Het zou hetzelfde zijn als je bij release van CoD enkel smg en assault rifles zou hebben en vervolgens stoppen ze in de battlepass de shotguns. Die shotguns zijn toevallig erg OP en als je dus je potjes wilt winnen moet je de battlepass wel kopen of je eerste 50-60 uur grinden voordat je ze kan gebruiken.
Normaal zit een heel spel achter een paywall... Nu krijg je een deel (een heel aanzienlijk deel) gratis, en maar een klein deel achter een paywall. En alsnog wordt er gezeikt, terwijl je veel meer gratis krijgt dan normaal

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38
Zat het spel nog maar achter een paywall.... Nu is het cheaten al erg, laat staan dat mensen straks oneindig gratis nieuwe accounts kunnen aanmaken.

De cosmetics boeien me niets, de hero achter een wall wel. En je hebt altijd een counter hoe dan ook.

[ Voor 27% gewijzigd door rejer op 21-09-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
42erik schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:03:
[...]

Normaal zit een heel spel achter een paywall... Nu krijg je een deel (een heel aanzienlijk deel) gratis, en maar een klein deel achter een paywall. En alsnog wordt er gezeikt, terwijl je veel meer gratis krijgt dan normaal
Wat denk je dat het concept is achter een battlepass?
Dat is niet om dingen 'gratis' te verkrijgen. Dat soort systemen zijn er alleen om mensen nog meer geld te laten betalen dan de prijs van 1 game.

Zeker door verloop van tijd meerdere heroes achter een BP te plaatsen waarbij je of behoorlijk moet gaan lopen grinden of je betaalt een tientje voor een unlock meteen. Gezien ze vast wel meer dan 6 heroes eruit willen pompen ben je dus meer kwijt dan een volledige game.

Echt, dat er nog mensen zijn die zulke praktijken nog willen goedpraten, ik kan er echt met mijn verstand niet bij.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

🙋‍♂️

• 42erik
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:13:
[...]

Wat denk je dat het concept is achter een battlepass?
Dat is niet om dingen 'gratis' te verkrijgen. Dat soort systemen zijn er alleen om mensen nog meer geld te laten betalen dan de prijs van 1 game.

Zeker door verloop van tijd meerdere heroes achter een BP te plaatsen waarbij je of behoorlijk moet gaan lopen grinden of je betaalt een tientje voor een unlock meteen. Gezien ze vast wel meer dan 6 heroes eruit willen pompen ben je dus meer kwijt dan een volledige game.

Echt, dat er nog mensen zijn die zulke praktijken nog willen goedpraten, ik kan er echt met mijn verstand niet bij.
Pfff, mensen die in bomen hangen, terwijl niemand nog wat weet...

Weten we aantal helden? Nee
Weten we of het 1 held per BP is? Nee
Weten we de prijs van een BP? Nee
Weten we of het grinden of gewoon wat spelen is? Nee

Maar mensen vallen over elkaar heen om het hele BP systeem al preventief aan te vallen...

Misschien maar even wachten tot hij daadwerkelijk uit is, voor dit topic weer eens te openen,misschien wordt de sfeer dan weer wat normaler

[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 22-09-2022 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
42erik schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:33:
[...]

Pfff, mensen die in bomen hangen, terwijl niemand nog wat weet...

Weten we aantal helden? Nee
Weten we of het 1 held per BP is? Nee
Weten we de prijs van een BP? Nee
Weten we of het grinden of gewoon wat spelen is? Nee

Maar mensen vallen over elkaar heen om het hele BP systeem al preventief aan te vallen...

Misschien maar even wachten tot hij daadwerkelijk uit is, voor dit topic weer eens te openen,misschien wordt de sfeer dan weer wat normaler
- Nee, maar er zijn er sowieso al 3, en ik verwacht er meer. OW1 heeft er in 3 jaar tijd 11 heroes bijgekregen voordat de laatste update er was in faveure van de OW2 ontwikkeling
- Ja, we weten dat er 1 nieuwe hero per BP gaat zijn, om het battlepass seizoen na de eerste 3 nieuwe (waarvan Kiriko er een is)
- Ja, ook dat weten we, nl 10 euro per BP (1000 Overwatch Coins staat gelijk aan 10 euro/dollar in de shop)
- Ja, ook dat weten we. Level 55/80 op dit moment, en dat is echt geen 2 uurtjes spelen maar letterlijk een paar uur grinden, en ik verwacht dat dat echt een uur of 30-40 gaat zijn, als je max level bent binnen 10 uur spelen maakt het je hele BP nutteloos.

Even als voorbeeld dus. Als er BP's zouden zijn geweest in OW1 en je voor elke nieuwe hero unlock 10 euro moest neerleggen om meteen te unlocken, dan ben je al 110 euro kwijt ipv de 40 euro die de game tijdens de PC launch kostte. Ja, daar zitten ook wat cosmetics bij, maar gaan die echt de rest van het geld waard zijn? Voor sommige ongetwijfeld maar voor vele niet.

Maar vooral lekker dit soort praktijken blijven verdedigen, mensen zijn echt niet voor niets up in arms erover, en dan vooral om heroes achter de BP te lopen proppen.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat ze wat mij betreft zouden kunnen doen is hoe fortnite het een beetje aangepast had met die legendary skins. Gewoon xp laten doortellen na het seizoen voorbij is. Dat ondanks die battlepass niet meer te koop is dat je hem nog wel kan afmaken als je hem gekocht had. ondanks dat er bijv al weer een nieuwe battlepass is.

Dan voel je ook geen enkele druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:38:
[...]

- Nee, maar er zijn er sowieso al 3, en ik verwacht er meer. OW1 heeft er in 3 jaar tijd 11 heroes bijgekregen voordat de laatste update er was in faveure van de OW2 ontwikkeling
- Ja, we weten dat er 1 nieuwe hero per BP gaat zijn, om het battlepass seizoen na de eerste 3 nieuwe (waarvan Kiriko er een is)
- Ja, ook dat weten we, nl 10 euro per BP (1000 Overwatch Coins staat gelijk aan 10 euro/dollar in de shop)
- Ja, ook dat weten we. Level 55/80 op dit moment, en dat is echt geen 2 uurtjes spelen maar letterlijk een paar uur grinden, en ik verwacht dat dat echt een uur of 30-40 gaat zijn, als je max level bent binnen 10 uur spelen maakt het je hele BP nutteloos.

Even als voorbeeld dus. Als er BP's zouden zijn geweest in OW1 en je voor elke nieuwe hero unlock 10 euro moest neerleggen om meteen te unlocken, dan ben je al 110 euro kwijt ipv de 40 euro die de game tijdens de PC launch kostte. Ja, daar zitten ook wat cosmetics bij, maar gaan die echt de rest van het geld waard zijn? Voor sommige ongetwijfeld maar voor vele niet.

Maar vooral lekker dit soort praktijken blijven verdedigen, mensen zijn echt niet voor niets up in arms erover, en dan vooral om heroes achter de BP te lopen proppen.
toon volledige bericht
ik kan je wel op je aannames en al je rekenfouten wijzen, maar laten we eerlijk zijn, je bent al zo overtuigd van je mening dat dat niet veel nut heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 12:02

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Vind het zelf juist wel chill dat de heroes zo lang gelijk zijn gebleven. Spel is uitstekend in balans en is goed te spelen als je twee weken mist.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik 1 ding moet noemen wat goed klinkt dan is het dat je minder te maken zou gaan krijgen met hard counters. Ik hou het graag bij die 2 heroes per rol die mij liggen.

Ik heb nog wat video’s bekeken en vraag me nog steeds af waar ze 6 jaar mee bezig zijn geweest. Exact dezelfde graphics en alle veranderingen had in een patch gepast. De “2” zal natuurlijk wel voor verse interesse gaan zorgen. Tevens grappig dat deel 2 pve zal gaan brengen maar we moeten het eerst met pvp only doen. ;)
Ik ga de game sowieso checken maar kan niet zeggen dat ik al enthousiast ben. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 27-09-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:51:
Als ik 1 ding moet noemen wat goed klinkt dan is het dat je minder te maken zou gaan krijgen met hard counters. Ik hou het graag bij die 2 heroes per rol die mij liggen.

Ik heb nog wat video’s bekeken en vraag me nog steeds af waar ze 6 jaar mee bezig zijn geweest. Exact dezelfde graphics en alle veranderingen had in een patch gepast. De “2” zal natuurlijk wel voor verse interesse gaan zorgen.
Ik ga de game sowieso checken maar kan niet zeggen dat ik al enthousiast ben. :P
Ik denk dat ze intern een hele klap hebben gekregen door het vertrek van Jeff Kaplan maar dat niet naar buiten hebben gebracht,

In het begin zag je vrij spoedige ontwikkeling en daarna heel lang niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ricmaniac schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat ze intern een hele klap hebben gekregen door het vertrek van Jeff Kaplan maar dat niet naar buiten hebben gebracht,

In het begin zag je vrij spoedige ontwikkeling en daarna heel lang niets.
Ook onder Kaplan was het op een gegeven moment lang wachten en veel onduidelijkheid. Zou best willen weten wat er allemaal gaande is. Volgens mij blijft er enorm veel geld hangen op de verkeerde plekken bij Blizzard. Wat ze alleen al met WoW aan geld hebben omgezet en als je dan ziet wat we de laatste jaren krijgen..
Ik ben benieuwd wat Dreamhaven gaat brengen aan games. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik werk zelf in de games industrie, en mijn vermoeden is dat er veel getouwtrek hogerop is geweest bij Activision Blizzard. Er is natuurlijk een hoop onrust geweest binnen Blizzard, wat betreft de lawsuits, maar ook wat hun strategie zou moeten zijn geweest, en het zal me niet verbazen als ze heel lang hebben zitten zoeken welke kant ze opwillen als studio. Ze hebben sterke IPs, maar in bijna al hun games is de wiggleroom een beetje op. World of Warcraft wordt uitgemolken en aan Starcraft en Overwatch kan je eigenlijk vrij weinig meer veranderen omdat ze binnen hun kaders al helemaal opgepoetst zijn. Dat zie je ook in OW2; weinig fundamentele veranderen. Alles wat een nieuw deel zou waarborgen -- revolutionaire veranderingen -- zijn uitgebleven, en alles wat er in 2 overblijft is slechts evolutionair (aka patch-niveau) te noemen.

Ik denk dat Jeff Kaplan daarom ook is verdwenen, omdat hij aanvoelde dat de wiggleroom eruit was, en Blizzard (Activision?) graag meer wou zien, wat hij niet kon leveren. Sowieso kan ik me, los daarvan, voorstellen dat je na zo veel jaar wel wat anders wilt.

@apNia Klinkt allemaal aannemelijk, er moet haast wel zoiets aan de hand zijn geweest.

Ik heb na lange tijd weer eens een potje OW gespeeld en merk meteen weer dat de basis goed is. De gameplay staat gewoon als een huis. Ik heb OW altijd al leuk gevonden maar ik miste een PvE kant voor de afwisseling. Laat nou PvE nou net zijn dat volgend jaar pas komt. :P
OW2 zal voor mij waarschijnlijk ook weer de game zijn waar ik om de zoveel maanden met plezier in duik.
Ik heb een paar skins gekocht van de berg credits die ik heb en ga nog een paar potjes deze week doen als afscheid en dan volgende week OW2 checken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 28-09-2022 10:03 ]

• Zeror
apNia schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:52:
Ze hebben sterke IPs, maar in bijna al hun games is de wiggleroom een beetje op. World of Warcraft wordt uitgemolken en aan Starcraft en Overwatch kan je eigenlijk vrij weinig meer veranderen omdat ze binnen hun kaders al helemaal opgepoetst zijn.
Ik denk dat Blizzard heel goed weet waar nog speelruimte zit in hun games, maar dat ze dit heel voorzichting aanpakken. Ze weten als geen ander dat hun publiek zeer kritisch is en dat de kleinste verandering al voor veel onvrede kan zorgen. Want hoe ga je Overwatch flink verbeteren? De formule voor Overwatch was namelijk al vrij goed. Zo goed dat er de nodige namaak-games zijn gekomen en ook flink terrein aan het winnen zijn. Willen ze binnen die markt overeind willen blijven staan, zullen ze dus voorzichtig te werk moeten gaan. En ik denk dat dat ze dat best redelijk doen met Overwatch 2. Geen al te grote toevoegingen, maar vooral verbeteringen van het bestaande concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zeror schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat Blizzard heel goed weet waar nog speelruimte zit in hun games, maar dat ze dit heel voorzichting aanpakken. Ze weten als geen ander dat hun publiek zeer kritisch is en dat de kleinste verandering al voor veel onvrede kan zorgen. Want hoe ga je Overwatch flink verbeteren? De formule voor Overwatch was namelijk al vrij goed. Zo goed dat er de nodige namaak-games zijn gekomen en ook flink terrein aan het winnen zijn. Willen ze binnen die markt overeind willen blijven staan, zullen ze dus voorzichtig te werk moeten gaan. En ik denk dat dat ze dat best redelijk doen met Overwatch 2. Geen al te grote toevoegingen, maar vooral verbeteringen van het bestaande concept.
Boosters naar WoW classic brengen, Diablo mobile met extreme monetization en Heroes in OW2 die straks vrij gespeeld moeten worden of met geld meteen vrij komen. Zo voorzichtig zijn ze niet meer. Ben het wel met je eens dat de formule van Overwatch goed is en zoals ik al aangaf vooral PvE ontbreekt. Dat we daar meer dan 6 jaar(!) op moeten wachten geeft mij aan dat we het meer in de hoek van wat @apNia aangeeft moeten zoeken.

• Zeror
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:07:
[...]

Boosters naar WoW classic brengen, Diablo mobile met extreme monetization en Heroes in OW2 die straks vrij gespeeld moeten worden of met geld meteen vrij komen. Zo voorzichtig zijn ze niet meer.
Ik denk dat dit meer te maken heeft met de druk vanuit aandeelhouders. Die willen gewoon geld zien, no matter what. Ik denk dat ze bepaalde dingen ook liever niet gedaan hadden.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Nog een paar dagen dus... Ik zag dat ze twee oktober al de stekker eruit gaan trekken. Ik speel nog bijna dagelijks Overwatch maar heb geen enkele interesse in de "tweede". Iemand enige idee of er een 6v6 quickplay classic of zo in komt op ten duur?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste