Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
CrystalViriS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:31:
Nog een paar dagen dus... Ik zag dat ze twee oktober al de stekker eruit gaan trekken. Ik speel nog bijna dagelijks Overwatch maar heb geen enkele interesse in de "tweede". Iemand enige idee of er een 6v6 quickplay classic of zo in komt op ten duur?
Ik hoop het, maar geen idee. Hoe meer ik lees hoe minder enthousiast ik raak over de hele game.
De marketing is gewoon meh, en met terechte kritiek wordt tot nu toe weinig tot niets gedaan.
Mensen die OW2 nu pas gaan spelen (dus zonder OW1) zullen ook gezellig alle oude heroes moeten unlocken dmv een tutorial als ik de laatste blog zo lees.
Zie ook al mensen genoeg (voornamelijk US based) dat ze hun telefoonnummer niet eens kunnen koppelen wat schijnbaar ook een dingetje is voor OW2 om smurfs en wiv wat tegen te gaan. Schijnbaar alleen abo's daar, geen prepaid telefoonnummers. Mensen klagen al dat ze de game dus niet eens kunnen gaan spelen en dat terwijl ze al jarenlang OW1 hebben gespeeld. Zal hier weliswaar wat minder zijn maar toch. Dit zijn allemaal dingen die maanden geleden al bekend gemaakt hadden kunnen worden ipv een week voor release.

Ik ga het wel even proberen, maar hoge verwachtingen heb ik allerminst

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26
CrystalViriS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:31:
Nog een paar dagen dus... Ik zag dat ze twee oktober al de stekker eruit gaan trekken. Ik speel nog bijna dagelijks Overwatch maar heb geen enkele interesse in de "tweede". Iemand enige idee of er een 6v6 quickplay classic of zo in komt op ten duur?
Als er genoeg vraag naar zal zijn, zal Blizzard daar vast wel iets mee doen.

Een nieuwe Overwatch 2 speler moet ongeveer 100 matches spelen om de alle originele Overwatch 1 heroes te unlocken.
https://playoverwatch.com/en-us/news/23857517/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het zal vast niemand een reet interesseren :P maar ik heb ivm het naderende einde van OW1 de afgelopen tijd wat werk gestoken in een OW-film van m'n gameplay die ik de loop der jaren heb verzameld (ik speel sinds open beta).

Onderverdeeld in hoofdstukken: intro, 1 - being stupid, 2 - pwn (in average plays), 3 - funny/troll, 4 - outro.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door temp00 op 14-10-2022 19:11 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Stylosa die door de battle pass en de shop gaat:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:29
temp00 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:22:
Het zal vast niemand een reet interesseren :P maar ik heb ivm het naderende einde van OW1 de afgelopen tijd wat werk gestoken in een OW-film van m'n gameplay die ik de loop der jaren heb verzameld (ik speel sinds open beta).
wow wow wow wow heel tof en mooi gedaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door aaaido op 17-10-2022 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/e4jebszpbuq91.png?width=1024&auto=webp&s=3d496989023eb5ee19b61208e566a18d7db1667f
Dat wordt 'lekker grinden' voor nieuwe heroes. Leuk zeg. (y)

Met elke stukje nieuws wat naar buiten komt valt Blizzard verder en verder in mijn ogen.
Monetization van store is ook echt greedy as f*ck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Denk dat dat de sole reason is dat OW2 uitkomt, omdat OW1 te lastig te monetizen bleek. Truth be told, ik vind het ergens fijn als skins/heroes wat bragging rights hebben. In League of Legends vond ik het tof als ik een unieke skin zag, omdat iemand waarschijnlijk geld ervoor betaald had, wat het bragging rights gaf. Dat is iets wat ik compleet miste in OW1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:58:
Denk dat dat de sole reason is dat OW2 uitkomt, omdat OW1 te lastig te monetizen bleek. Truth be told, ik vind het ergens fijn als skins/heroes wat bragging rights hebben. In League of Legends vond ik het tof als ik een unieke skin zag, omdat iemand waarschijnlijk geld ervoor betaald had, wat het bragging rights gaf. Dat is iets wat ik compleet miste in OW1.
Opschep rechten omdat je een skin koopt? Ik zal het niet begrijpen waarschijnlijk. :P
Dat OW2 uitkomt om te monetization redenen kan ik wel in komen.

Ik heb die battle pass premium eens goed bekeken maar denk dat ik ‘m oversla. Niets er in boeit mij en die nieuwe Heroes krijg je al door de founder pack. Ik hou het waarschijnlijk toch bij mijn favoriete heroes en als ik een leuke skin in de shop zie koop ik die wel een keer. Het is niet dat ik niets wil uitgeven aan de game. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 20:00
apNia schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:58:
Helaas denk ik ook dat monetization een van de belangrijkste redenen was achter OW2. Ik begrijp dat Blizzard meer wilt verdienen en dat zo'n free to play met season pass model het meest lucratief is, ik kan het ook niet verwijten dat een bedrijf winst wilt maken. Zelf geef ik heel weinig om skins, maar als andere mensen dat leuk vinden en bereid zijn er geld aan uit te geven, helemaal top! Zelfs als onderdelen van de PvE achter een paywall verdwijnen vind ik het ook niet erg.

Echter, zoals wel vaker benoemt in dit topic vind ik het echt niet kunnen om heroes onderdeel te maken van de season pass. In een competitive lobby moet alles eerlijk zijn, elke form van mogelijke pay-to-win is te veel, en toegang hebben tot een hero terwijl anderen dat niet hebben is daar een van.

Dit is een overduidelijk teken van waar Blizzards prioriteiten nu liggen, en daar sta ik niet al te hoopvol in. Los daarvan heb ik mijn twijfels over sommige beslissingen in de game-design omtrent movement speed abilities en de nieuwe heroes. Ik ga OW2 zeker proberen, maar ik ben bang dat deze mentaliteit van Blizzard (monetization prioriteren boven eerlijke games) terug gaat komen in toekomstige updates, wat niet goed zal zijn voor de meer serieuze spelers.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

aaaido schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:31:
[...]

wow wow wow wow heel tof en mooi gedaan :)
Dank! d:)b

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

markdm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:29:
[...]

Helaas denk ik ook dat monetization een van de belangrijkste redenen was achter OW2.
Ik durf zomaar te denken dat het de enige reden achter OW2 is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
Bor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:30:
[...]

Ik durf zomaar te denken dat het de enige reden achter OW2 is.
Laten we eerlijk zijn, OW2 is niet voor de legacy spelers. Denk dat ze OW1 spelers liever zien verdwijnen en dat enige doelgroep is jongeren/nieuwe spelers die graag 20 euro voor skins uitgeven.

Oude OW1 legendary skins van events zijn gelukkig wel nog in de store te verkrijgen voor ook bijna 20 dollar, echt lachwekkend gewoon, want ondertussen kan ik echt alleen nog lachen om de enorme graaicultuur, de periode van teleurstelling is allang achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Graaicultuur? Host jij de servers anders even in je kelder?

Als een game niet meer rendabel is snap ik dat je dingen moet veranderen. Vooropgesteld dat we niet weten wat er natuurlijk achter de schermen afspeelt op financieel vlak, maar een free to play model heeft zich vaker bewezen.

[ Voor 65% gewijzigd door apNia op 30-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Albinoraptor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:
[...]

Laten we eerlijk zijn, OW2 is niet voor de legacy spelers. Denk dat ze OW1 spelers liever zien verdwijnen en dat enige doelgroep is jongeren/nieuwe spelers die graag 20 euro voor skins uitgeven.
De oude spelers krijgen de founder pack. Met je oude coins zijn er skins te krijgen in OW2. Je neemt al je OW1 skins mee naar OW2. Wat is hier onvriendelijk aan voor de legacy spelers?

Persoonlijk vond ik de lootboxes trouwens prima omdat je dus alles in game kon krijgen en niets enkel achter een paywall zat. Nu komen er shop only skins. Maar aan de andere kant, lekker boeiend allemaal. Je start de game op volgende week, je betaald eventueel geen enkele euro en kunt weer jaren met de game aan de slag.
Toekomstige heroes die in de battle pass zitten vind ik het grootste minpunt. Mocht het mij echt gaan storen dan is het weer tijd voor een lange OW break. ;)

Ik ben ook zeker kritisch maar vind het wat overdreven worden allemaal. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-09-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
apNia schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:

Als een game niet meer rendabel is snap ik dat je dingen moet veranderen. Vooropgesteld dat we niet weten wat er natuurlijk achter de schermen afspeelt op financieel vlak, maar een free to play model heeft zich vaker bewezen.
Ik denk dat je alleen al met de revenue van OW1 (na het eerste jaar was dat 1 miljard dollar) de servers toch wel een behoorlijke tijd kan laten draaien.

Actiblizz zet natuurlijk wel volledig in op de FOMO cultuur van f2p games, en daar zoveel mogelijk geld proberen uit te halen. Daar val natuurlijk genoeg over te zeggen en meningen over te geven.

Persoonlijk als ik een dikke 50 uur moet gaan lopen grinden voor een nieuwe BP Hero (en daar lijkt het wel naar uit te zien als ik meerdere reviews zo kijk) dan is dat voor mij een ontzettende afknapper, maar wel een schoolvoorbeeld van het hele Fear of Missing out gedoe. Sommige mensen zullen dan keer op keer die 10 euro neerleggen om maar de laatste heroes meteen te hebben, waardoor je uiteindelijk gewoonweg meer geld kwijt bent als dat je een losse game a 50-60 euro zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Akaendra schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat je alleen al met de revenue van OW1 (na het eerste jaar was dat 1 miljard dollar) de servers toch wel een behoorlijke tijd kan laten draaien.
Ik vind het heel lastig om te zeggen. Revenue gaat natuurlijk op naar meer dingen dan alleen server costs. Je blijft wat dat betreft een beetje in het duister tasten, dus om het graaien te noemen vind ik wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59

Gundogan

Rip and tear, until it is done

apNia schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
Vroeger, toen de uitgever alleen de masterserver beheerde (of liet beheren, RIP gamespy) en de spelers zelf de servers konden huren bij serverboeren of zelf de host deden (niet aan te raden).

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 30-09-2022 18:04 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:18
Gundogan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:03:
[...]

Vroeger, toen de uitgever alleen de masterserver beheerde (of liet beheren, RIP gamespy) en de spelers zelf de servers konden huren bij serverboeren of zelf de host deden (niet aan te raden).
Good old times. :)

Far Cry 1, zelf een server hosten of huren en een mapmaker om de community zelf maps te laten maken die je dan op je eigen server kon draaien. _/-\o_

Ben benieuwd naar OW2 maar begin de afgelopen maanden steeds meer het gevoel te krijgen dat het tegen gaat vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Idanue op 30-09-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-05 10:00
Begrijp ik het nu goed dat OW2 pas om 21:00 live gaat dinsdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ik zie eindelijk een positief punt voor OW1 spelers die veel gespeeld hebben.

https://old.reddit.com/r/...cosmetics_would_cost_new/

Verkoop je account. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar gingen lootboxes die je kon krijgen door ingame te spelen helemaal weg dan ? ik dacht dat het wel nog een ding bleef om ingame te verdienen. zonder te kunnen kopen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zironako schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:08:
Begrijp ik het nu goed dat OW2 pas om 21:00 live gaat dinsdag?
Kan wel kloppen ja. zo laat begonnen nieuwe patches en seasons ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-03 19:14
Ik krijg het idee dat er niet zo veel veranderd is aan Overwatch 2 t.o.z. het 1e deel, kan iemand dit bevestigen? PS Xbox Series X of pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 15:18
Keesknd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:26:
Ik krijg het idee dat er niet zo veel veranderd is aan Overwatch 2 t.o.z. het 1e deel, kan iemand dit bevestigen? PS Xbox Series X of pc?
Het ziet er precies hetzelfde uit in ieder geval, ik heb overwatch alleen eerste 2 jaar gespeeld dus ben benieuwd of er genoeg vernieuwing is maar als ik de beelden zo zie betwijfel ik het.

Het is free to play, dus ik zie het wel dinsdag.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Morgen avond is het zover :) toch wel een beetje extra zin aan het krijgen om het te spelen haha
Heb alleen nog zo veel te doen in andere games dat ik niet echt hardcore kan gaan helaas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb er ook zin in, gisteren afscheid genomen van originele game. De skins die ik wilde nog gekocht en wat comp punten verzameld. Alle overige punten gaan mee morgen naar OW2. Ik ben er klaar voor en hopelijk gaat het goed worden. Zo niet, dan is het over en uit met Overwatch voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05 17:31
Ben ook er benieuwd ook al lijkt er weinig veranderd. Heb overwatch 1 al meer dan een jaar niet gedaan dus heb er zin in. Het free to play model lijkt mij op zich niet zon groot probleem. Vind het bij bijvoorbeeld Apex ook prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Leuk om weer eens te zien zo vlak voor OW2 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Albinoraptor
OW1 servers zijn down, ik ga het missen. ;(

Ook al is OW2 er over 2 dagen, afgelopen jaren zoveel gespeeld dat ik toch gevoel heb dat je iets vertrouwds verliest en ben toch meer treurig over einde van OW1 dan dat ik uitkijk naar OW2.

Wat ik meest ga missen is toch echt de geweldige tank synergy die je kon hebben met een vriend, geen Rein/Zarya meer op King's Row. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Is het nu al down? Behh ik dacht om 21.00 uur vanavond... Wilde nog één keer spelen voor het doek definitief valt. Eerder geen tijd gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 09:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Albinoraptor schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:28:
OW1 servers zijn down, ik ga het missen. ;(

Ook al is OW2 er over 2 dagen, afgelopen jaren zoveel gespeeld dat ik toch gevoel heb dat je iets vertrouwds verliest en ben toch meer treurig over einde van OW1 dan dat ik uitkijk naar OW2.

Wat ik meest ga missen is toch echt de geweldige tank synergy die je kon hebben met een vriend, geen Rein/Zarya meer op King's Row. -O-
Ja, helemaal mee eens. ;w Maargoed, verandering van spijs doet eten hoop ik. :9~

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:49
Ga OW2 wel een kans geven maar zie eigenlijks helemaal geen positieve uitkomst voor de nabije toekomst.

900 uur in OW1 gestoken, en de laatste 3/4 jaar eigenlijks alleen Events gespeelt. Het was/is zeker een leuke game.

hoe dan ook afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik wil 't ook een kans gaan geven, maar dan hoop ik wel dat ze terug gaan komen op het locken van heroes achter een battlepass. Dan haal je direct de essentie van je game weg. Je zorgt voor een goeie team compositie en je zorgt er voor dat je heroes hebt die een andere hero kunnen counteren. Als de counter van je tegenstander achter een battlepass nog gelocked zit, zit je wel met een probleem.

Ook de tank duos ga ik missen. Rein / Zarya, maar ook de dive comp met D.Va en Winston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Worst case houd je gewoon eenzelfde game als OW1 over. Ik heb heel even de beta (alpha?) van OW2 gespeeld, en het voelde gewoon ontzettend als OW1 aan met een andere HUD. Dus ik denk niet dat het afsluiten van OW1 per se betekent dat je geen Overwatch gevoel meer kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

apNia schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:29:
Worst case houd je gewoon eenzelfde game als OW1 over. Ik heb heel even de beta (alpha?) van OW2 gespeeld, en het voelde gewoon ontzettend als OW1 aan met een andere HUD. Dus ik denk niet dat het afsluiten van OW1 per se betekent dat je geen Overwatch gevoel meer kan krijgen.
Zo kijk ik er ook naar momenteel. OW1 is gewoon goed maar helaas zitten we al een tijdje in maintenance mode. Wanneer OW2 de zelfde sterke gameplay brengt terwijl de game af en toe met een nieuwe map, hero en skins komt vind ik het al prima. Geen dubbele shields meer klinkt voor mij ook goed.

Ik heb er zin in en na nogmaals de battle pass bekeken te hebben zie ik 0 redenen om 'm te kopen. Zit niets in wat mij boeit in het eerste seizoen en ik heb begrepen dat je ingame kunt sparen voor seizoen 2. Niet heel belangrijk maar wel leuk ergens voor 'grinden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04
Ik krijg wel zin in OW2, heb OW1 niet veel gespeeld, denk 40 uur of zo maar altijd solo. Aangezien OW2 free to play gaat hoop ik wat vrienden mee te krijgen om te spelen.

Vanavond om 21:00 kunnen we los. :D
Mits de servers het houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wacht wel even lekker tot woensdag. Ik denk dat rond 9u de servers geDDoSt worden door de hoeveelheid logins :D
En om 22u is het alweer bedtijd voor opa :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35
De Wet van De Eerste Speeldag Bij Blizzard leert ons dat dat een zeer goede aanname is.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
Joarie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:21:
De Wet van De Eerste Speeldag Bij Blizzard leert ons dat dat een zeer goede aanname is.
Maar toch gaan we het met zijn allen proberen natuurlijk vanavond :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Vanavond 9 uut kunnen we pas downloaden en spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Aggressor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:51:
Vanavond 9 uut kunnen we pas downloaden en spelen?
Downloaden niet. je kan nu al pre-loaden maar spelen idd 9 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Op de ps5 download hij nog niks...of moet ik wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Preloaden is alleen voor eigenaren van OW1 en degene die dat Watchpoint pakket van OW2 hebben gekocht. De normale download is pas om 21:00 beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Poulske schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Preloaden is alleen voor eigenaren van OW1 en degene die dat Watchpoint pakket van OW2 hebben gekocht. De normale download is pas om 21:00 beschikbaar.
-plaatje was overbodig-

[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

NoTimeRemains

I know

ik zit er in :) (met een queue van 200 voor me)

duurde maar een paar seconde en kan nu spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door NoTimeRemains op 04-10-2022 20:12 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hij is te updaten al ja.

Overwatch is nu ook veranderd naar Overwatch 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbJLKU4tqHCDNFD52iBXGnZKpo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/143zURSVjGr2pnpN1twMiiSe.png?f=user_large

Ouch had een queue van 20k maar denk dat ze iedereen er langzaam aan in laten ofzo want na 2 minuten was het 10k en toen nog een minuut en zat ik er in :P

[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 04-10-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zat er +-15min geleden zonder queue gelijk in. Toen wat rond gekeken in de UI, practice range en een QP gequeued maar die laatste was gelijk een recept voor een disconnect :P Nu 4000 queue.

Iemand al wat hero specifieke patch notes gevonden? Het enige wat ik heb kunnen vinden is: https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/patch-notes/live
maar daar staan geen hero/balance notes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

temp00 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:27:
Ik zat er +-15min geleden zonder queue gelijk in. Toen wat rond gekeken in de UI, practice range en een QP gequeued maar die laatste was gelijk een recept voor een disconnect :P Nu 4000 queue.

Iemand al wat hero specifieke patch notes gevonden? Het enige wat ik heb kunnen vinden is: https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/patch-notes/live
maar daar staan geen hero/balance notes in.
Ik heb geen idee, ga er ook niets over lezen nu :P gewoon lekker zelf ondervinden. Junker queen is mijn nieuwe tank :) vind haar zo tof haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 09:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Loopt die queue ook af of zit je er in 1x in? Ik zie nu al een 5 minuten dat er 20000 players voor mij in de queue staan.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van 30 000 naar 20 000 in een paar minuten. Kan best snel gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In en direct weer naar buiten door een unexpected server crash. Het loopt nog niet zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Hier kan hij de server überhaupt niet vinden. Wel elke keer een hele vage foutmelding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFwjcHlhZfkL-ZUpn7opp8VJuOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtyWo7BIQx2n333iGjCsvuJF.jpg?f=fotoalbum_large

:?

[ Voor 82% gewijzigd door CrystalViriS op 04-10-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:36:
Van 30 000 naar 20 000 in een paar minuten. Kan best snel gaan dus.
En toen bleef hij weer best een tijdje hangen op 20.000 :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Joarie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

En toen bleef hij weer best een tijdje hangen op 20.000 :+
Dat is al iets. Hier loopt de queue omhoog inmiddels met 10.000 spelers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Joarie 7000 8)
Al ga ik er niet van uit dat het allemaal meezit vanavond. Lukt het, leuk meegenomen en anders morgen weer een dag.
Bor schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Dat is al iets. Hier loopt de queue omhoog inmiddels met 10.000 spelers :?
Jouw queue is langer aan het worden?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 04-10-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ja inderdaad. Ik snap zelf ook nog niet hoe. Ik heb voor de server crash een aantal rondjes kunnen spelen. Het voelde allemaal nogal gelimiteerd en een beetje "fortnite". Het zal wennen worden vrees ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 04-10-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Eerste potje Junkerqueen en gelijk win en play of the game haha wat een fijne tank zeg. Echt mijn nieuwe main denk ik. Vond haar in de beta ook zo leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:50:
@Joarie 7000 8)
Al ga ik er niet van uit dat het allemaal meezit vanavond. Lukt het, leuk meegenomen en anders morgen weer een dag.

[...]

Jouw queue is langer aan het worden?
Ah, nu ook een geleidelijke drop naar 7000.

Go Torbjorn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie je een grafische vooruitgang @Ricmaniac ?

Ik heb nu toch wel een partij zin om te beginnen zeg. :P

Neeeeee, entering ik zie een filmpje beginnen en error.
Nu weer 40 000 queue haha.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 04-10-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:54:
Zie je een grafische vooruitgang @Ricmaniac ?

Ik heb nu toch wel een partij zin om te beginnen zeg. :P

Neeeeee, entering ik zie een filmpje beginnen en error.
Nu weer 40 000 queue haha.
ja opzich wel maar het is niet veel. komt denk ik ook gewoon door de specifieke style dat overwatch is.
Maar denk dat niemand overwatch speelt voor de grafische kwaliteiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Verrek, ik ben binnen....en dat op de eerste dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

Ik heb geen idee, ga er ook niets over lezen nu :P gewoon lekker zelf ondervinden. Junker queen is mijn nieuwe tank :) vind haar zo tof haha
Ja ik merk (volgens mij) iig al dat Soldier sprint langzamer is. Iets wat in de beta ook zo was maar ik dacht dat ze dat hadden terug gedraaid toen ze de oude DPS role passive eruit hadden gehaald. We zullen het zien de komende dagen. Ik ben wel benieuwd naar alle hero changes.

Nog andere mensen die wél de Watchpoint pack hadden gekocht maar nu niet de rewards hebben? (zoals bijv. de Genji skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:56
De queue ging vlotjes van 30k naar 0 in 20 minuutjes bij mij... maar nu blijft hij op 'searching for game server' staan en probeert constant te reconnecten. Zonder resultaat voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01 13:08
Wat een prutsers weer die Blizzard, onbegrijpelijk dat ze het vandaag de dag nog steeds voor elkaar krijgen een game niet werken te krijgen. Ter vergelijking: Modern Warfare 2 open beta (waar vele malen meer mensen op af komen) werkte vlekkeloos en zo ook zo’n beetje elke andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Geen problemen hier. al 4 potjes achter elkaar gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26
ZeroY85 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:12:
Wat een prutsers weer die Blizzard, onbegrijpelijk dat ze het vandaag de dag nog steeds voor elkaar krijgen een game niet werken te krijgen. Ter vergelijking: Modern Warfare 2 open beta (waar vele malen meer mensen op af komen) werkte vlekkeloos en zo ook zo’n beetje elke andere game.
Is de 'charme' van Blizzard releases. Altijd al geweest. Ik vind het niet heel erg.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Nou... hier boot de game echt gewoon niet. Alles crasht als je het start, kan niet eens meer terug komen in Windows. Tot zover voor vandaag....

Ik ga maar return to Monkey island spelen :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door CrystalViriS op 04-10-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:39
Hier staat de game al een tijd op "40K players ahead of you"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
Hier is overwatch de gameservers kwijt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Ik heb inmiddels 50K spelers voor me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:32
Sorry slowchat

[ Voor 91% gewijzigd door VySio op 04-10-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:32
Trouwens voor de ps5 spelers:
De ps5 versie is in de store alleen in beta. Maar als je via de ps app op je telefoon in de store zoekt dan kan je hem wel downloaden. Ik heb inmiddels 3 versies; ps4, ps5 beta en ps5

Probeer ps5 vanavond naar niet, want je krijgt errors (zonder queue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:14

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Kwam er net niet in maar nu in de rij met 40000 anderen :P

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FreeShooter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:29:
Ik heb inmiddels 50K spelers voor me :D
Ik inmiddels ook, ik heb nu al 2x gehad dat de queue oploopt in plaats van af naast de nodige keren dat hij bij 0 er gewoon mee stopt en de server niet kan vinden. Blizzard en releases gaan slecht samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:29
Kom zo door die queue maar krijg vervolgens een foutmelding. Ps4 versie op de ps5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
En zoals gewoonlijk nog maar eens een mislukte launch. GG Blizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
Ach... hoort er toch wel een beetje bij bij launches van Blizzard. Sterker nog, de laatste expansions van WoW was ik zelfs een beetje teleurgesteld als ik er eerder dan 2 uur na launch in kon :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 18:29
Op de XBox lukt het hier ook niet. Heel toevallig lukt het de streamers wel allemaal om in te loggen.
De servers hebben zes jaar gewerkt, hoezo verziek je het dan nu weer?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een potje of 4 kunnen spelen en het bevalt weer goed, hier ga ik mij weer lang mee vermaken waarschijnlijk. Nu kom ik er niet meer in maar zoals al aangegeven hier, het hoort er allemaal bij met een launch.
Morgen weer verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Snap niet wat iedereen steeds zeikt over gefaalde launches. het is gewoon erg druk.
Maar de laatste paar WoW launches zijn steeds hartstikke goed gegaan juist :/

Je zit in de game en dan om 00:00 unlocken ze de content en kan je er gelijk heen.
Als je dan pas gaat inloggen ja dan voelt de launch misschien kut omdat je een lange queue hebt maarja ik heb nog geen enkele launch meegemaakt waar geen login issues bestonden.

Je kan niet verwachten dat ze zo veel opschalen met hardware puur voor de eerste 3 dagen bijv om daarna het af te schrijven.

Want eenmaal dat ik er al de hele avond in zit bij OW2 werkt het allemaal prima. Geen lag in matches. Geen disconnects van de matches etc. speelt gewoon direct goed weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:19:
Snap niet wat iedereen steeds zeikt over gefaalde launches. het is gewoon erg druk.
Maar de laatste paar WoW launches zijn steeds hartstikke goed gegaan juist :/

Je zit in de game en dan om 00:00 unlocken ze de content en kan je er gelijk heen.
Als je dan pas gaat inloggen ja dan voelt de launch misschien kut omdat je een lange queue hebt maarja ik heb nog geen enkele launch meegemaakt waar geen login issues bestonden.

Je kan niet verwachten dat ze zo veel opschalen met hardware puur voor de eerste 3 dagen bijv om daarna het af te schrijven.

Want eenmaal dat ik er al de hele avond in zit bij OW2 werkt het allemaal prima. Geen lag in matches. Geen disconnects van de matches etc. speelt gewoon direct goed weg.
Ja idd het zou echt erg zijn dat ze hun miljoenen winst van Diablo Immortal in servers steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dat kan Blizzard ook wel verwachten dat het druk is maar veel mensen komen niet eens in een rij te staan omdat de login servers er uit liggen. Daarnaast zit Blizzard niet meteen een jaar vast aan die extra servers voor de eerste weken. Kwestie van willen of niet willen huren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mwah wel eens dat launch altijd lastig is op zo'n schaal maar hardware hoeft niet echt een probleem te zijn. In zowat elke cloud provider (Google, Azure, AWS) kan je super makkelijk bij en afschalen zonder dat je vast zit aan een jaar contract oid. Is wel wat duurder natuurlijk. Maar goed, dat is praten vanaf de zijlijn en ik ken de Blizzard infrastructuur natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
Ik denk dat Blizzard weinig zin heeft (en ergens wel terecht) om hun servers voor deze piek immens op te schalen. Ze weten immers dat de aandacht / hype zich de komende dagen wel gaat verspreiden, en dan is de huidige capaciteit meer dan voldoende. Dat is bij WoW ook altijd wel zo geweest. Met launch helemaal ruk, de volgende dag prima speelbaar.

Ik ga er vanuit dat dat met OW2 niet anders gaat zijn.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Beetje jammer dat ik elke keer een foutmelding krijg op het mement dat ik eindelijk aan de beurt ben en er een gameserver gezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik was er in, wil net een game starten, lost connection to game server :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kijk dat kan ook gebeuren. Vind dat ook wel heel erg sneu voor al die (server)engineers, ontwikkelaars, commercieel personeel etc. die keihard naar zo'n launch hebben toegewerkt om het vervolgens verpest te zien worden door zo'n stelletje losers die nooit de kelder van hun moeder zullen verlaten.

[ Voor 27% gewijzigd door temp00 op 04-10-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Dit is wel echt een typische blizzard launch:) morgen maar proberen hopelijk is het dan wat beter.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Stylze schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:06:
Dit is wel echt een typische blizzard launch:) morgen maar proberen hopelijk is het dan wat beter.
Yep, krijg nog steeds foutmeldingen op het moment dat er een gameserver gezocht moet worden. Daarnaast fluctueert het aantal in de rij ook nog. Ik heb er 0 voor me, ga naar 2000 en sta binnen een minuut op 10000 voor me. Hopelijk is het morgen gefixed voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiloque
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 08:29
De game blijft hier hangen op:
- Searching for game server...
- Game server connection failed... Retrying.
(PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 16:43
Epiloque schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:21:
De game blijft hier hangen op:
- Searching for game server...
- Game server connection failed... Retrying.
(PC)
Herstart battlenet en probeer het opnieuw. Dan kom je vaak wel op een server, met 10.000den wachten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Denman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:40:
Ik denk dat Blizzard weinig zin heeft (en ergens wel terecht) om hun servers voor deze piek immens op te schalen. Ze weten immers dat de aandacht / hype zich de komende dagen wel gaat verspreiden, en dan is de huidige capaciteit meer dan voldoende. Dat is bij WoW ook altijd wel zo geweest. Met launch helemaal ruk, de volgende dag prima speelbaar.

Ik ga er vanuit dat dat met OW2 niet anders gaat zijn.
Inderdaad, het is gewoon onzin om je hele infrastructuur te baseren op een eenmalige piek van 3 uurtjes.

[ Voor 71% gewijzigd door FreeShooter op 05-10-2022 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik dacht even voor het werk in te kunnen loggen maar helaas, nog steeds unexpected server error.

Straks nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Vannacht wel even uurtje kunnen spelen speelt lekker weg maar weinig vernieuwing, zelfs de shooting range is precies hetzelfde.

Nieuwe menus zijn wel lekker smooth en graphics lijken net wat beter, prima update:p meer dan dat is het toch echt niet.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Stylze schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:29:
Vannacht wel even uurtje kunnen spelen speelt lekker weg maar weinig vernieuwing, zelfs de shooting range is precies hetzelfde.

Nieuwe menus zijn wel lekker smooth en graphics lijken net wat beter, prima update:p meer dan dat is het toch echt niet.
Inderdaad lijkt een prima update, veel meer had ik ook niet verwacht. Graphics net wat beter ja. 5v5 voelt goed.
Eerste indruk, ik geniet er weer van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ricmaniac schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:19:
De mening van een ander afdoen als gezeik vind ik niet heel erg chique. Daarbij, we hebben het over Blizzard, een bedrijf met een enorm kapitaal beschikt. Daar mag je wat mij betreft beter verwachten. Om het e.e.a. even in perspectief te plaatsen:
Activision Blizzard gross profit for the twelve months ending June 30, 2022 was $5.496B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net ingelogd met een kleine queue. Speelt echt wel lekker weg. Vind die 5v5 comp echt veel fijner dan 6v6 op 1 of andere manier.

Nog geen ranked gespeeld though moet wel weer even inkomen maar bijna elk potje gaat wel lekker.
speel voornamelijk tank.

Sojourn is ook wel echt heel dik vind ik. speelt lekkerder dan Soldier 76.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Denman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:40:
Ik denk dat Blizzard weinig zin heeft (en ergens wel terecht) om hun servers voor deze piek immens op te schalen. Ze weten immers dat de aandacht / hype zich de komende dagen wel gaat verspreiden, en dan is de huidige capaciteit meer dan voldoende.
Daarvoor zijn prima oplossingen zoals elasticity en scaling. Daarbij wordt er ook niet gecommuniceerd dat de beleving op zijn minst "sub optimaal" kan zijn (understatement gezien het gisteravond meer niet werkte dan wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ricmaniac schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:08:
Net ingelogd met een kleine queue. Speelt echt wel lekker weg. Vind die 5v5 comp echt veel fijner dan 6v6 op 1 of andere manier.

Nog geen ranked gespeeld though moet wel weer even inkomen maar bijna elk potje gaat wel lekker.
speel voornamelijk tank.

Sojourn is ook wel echt heel dik vind ik. speelt lekkerder dan Soldier 76.
Het lijkt ook wel of soldier minder damage doet dan voorheen. Aan de kleinere teams moet ik erg wennen. Het lijkt er tot nu toe wel op dat potjes sneller gaan.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste