Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Patroo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:13:
Ik kan op basis van looplijnen en positionering redelijk snel inschatten of iemand echt nieuw is of iemand die het spel al kent. Had gister in ranked (ik ben platinum support) een match waarbij beide teams een widowmaker hadden. Na een 3 minuten stond het denk iets van 10-1 voor hun widowmaker. Ik heel beleefd in chat: maybe switch Widow?.

Krijg ik een grote bek terug en uiteindelijk zijn we hard afgemaakt en eindigde onze widow (die overigens niet switchte) met 7 kills en 19 deaths. En ja hoor, hij gaf de support de schuld omdat we headshots niet kunnen healen. En elke keer vragen om healing terwijl in de feed duidelijk staat weergegeven dat onze supports dood zijn.
Koop accountje dus.
Widow spelers zijn vaak zulke vasthoudende types die niet switchen ook al worden ze door het hele enemy team gecountered. oOo

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

En als tank moet je dus ook niet aanvallen maar er voor zorgen dat ze jou focussen in plaats van je damage dealers..
Gisteren een potje waarbij de healers drukker met elkaar waren dan met de rest van het team..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Ik vind het vooral vreselijk irritant als de dmg niet focussen op de vijandelijke healers. Dan gaan ze volle bak op de tank schieten (die ondertussen constant gehealed wordt waardoor die niet dood te krijgen is) en ik als healer of tank kan ook niet veel meer dan alleen op de tank gaan omdat de healers niet te raken zijn met die class.

Eind van de pot heb ik dan 10/15k gehealed maar hebben we toch dik verloren. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:17
Aomi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:06:
Ik vind het vooral vreselijk irritant als de dmg niet focussen op de vijandelijke healers. Dan gaan ze volle bak op de tank schieten (die ondertussen constant gehealed wordt waardoor die niet dood te krijgen is) en ik als healer of tank kan ook niet veel meer dan alleen op de tank gaan omdat de healers niet te raken zijn met die class.

Eind van de pot heb ik dan 10/15k gehealed maar hebben we toch dik verloren. Grrr.
Daarom speel ik graag D.va als tank. Je kunt niet alleen veel schade blokkeren, maar ook veel schade uitdelen. Daarnaast kan je met haar boost ook snel van doelen veranderen.

Ik zoek dan een gevecht met een tank, en wanneer ik zicht hebt op een healer, booster aan en afmaken die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Toonen1988 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:14:
[...]

Daarom speel ik graag D.va als tank. Je kunt niet alleen veel schade blokkeren, maar ook veel schade uitdelen. Daarnaast kan je met haar boost ook snel van doelen veranderen.

Ik zoek dan een gevecht met een tank, en wanneer ik zicht hebt op een healer, booster aan en afmaken die hap.
Ja D.va gisteren geprobeerd en wat een heerlijke tank is 't. Je moet er wel even mee leren spelen maar het is echt heerlijk dat je de hele tijd de bolletjes van Moira kunt weg zappen :p
Mijn favoriete tank blijft toch wel Winston, maar D.va komt zeker nummer 2.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 20:11
Ik vond het in OW1 heel fijn dat je als (main) tank echt de dirigent bent van jouw team en je de tempo bepaalt of je vooruit of achteruit moet. Nu met een tank minder merk ik dat het innemen van ruimte lastiger wordt omdat je backline veel kwetsbaarder is. Mijn matches worden gedomineerd door Sombra's en die hebben binnen enkele seconden een support in de backline te pakken. Maak je de afweging om offensief te denken of om safe te spelen om toch sneller ondersteuning aan je backline te geven? Altijd lastig

In OW1 was ik heel agressief als tank (bijna master gehaald), met Winston dook ik altijd op de backline de aandacht om te focussen en zodat mijn team indirect meer naar voren gestuurd wordt. Nu merk ik dat mijn spel meer afgestemd moet worden op de positionering van mijn team in plaats van dat het andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ah naast Bastion en Torbjorn is kennelijk nu Mei aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds niets gehoord over credits verdienen door te spelen vanuit Blizzard. Die 60 max per week slaat nergens op. Ik denk dat ze een hoop spelers gaan verliezen als ze niet snel wat gaan doen of in ieder geval aangeven dat er veranderingen komen. De gameplay is prima maar men voelt zich ongehoord nu.
Als ik Blizz was zal ik haast maken maar wie ben ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2022 08:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patroo
Verwijderd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:13:
Ik heb nog steeds niets gehoord over credits verdienen door te spelen vanuit Blizzard. Die 60 max per week slaat nergens op. Ik denk dat ze een hoop spelers gaan verliezen als ze niet snel wat gaan doen of in ieder geval aangeven dat er veranderingen komen. De gameplay is prima maar men voelt zich ongehoord nu.
Je moet voor de grap op Youtube het filmpje opzoeken van Stylosa die de reward systeem onder de loep neemt. Het kost een nieuwe speler 327 jaar om alles vrij te spelen zonder te betalen of anders meer dan 10.000 dollar.
Ik heb zelf nog iets van 300k credits uit OW1 die nu dus volstrekt nutteloos blijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Patroo op 02-11-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Patroo schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:52:
[...]

Je moet voor de grap op Youtube het filmpje opzoeken van Stylosa die de reward systeem onder de loep neemt. Het kost een nieuwe speler 327 jaar om alles vrij te spelen zonder te betalen of anders meer dan 10.000 dollar.
Ik heb zelf nog iets van 300k credits uit OW1 die nu dus volstrekt nutteloos blijkt te zijn.
Blizzard heeft anders flink lopen spammen dat je je currency op moest maken in OW1.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Het zijn skins? Wat maakt het nou uit of je met een default skin of met een skin van 30 euro speelt.. je wordt met een skin echt niet beter hoor..
Zodra ze heroes achter een betaalmuur gaan plaatsen ben ik weg, maar zolang het bij skins blijft kan me dat echt geen moer schelen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20:46
Luukwa schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:32:
Het zijn skins? Wat maakt het nou uit of je met een default skin of met een skin van 30 euro speelt.. je wordt met een skin echt niet beter hoor..
Zodra ze heroes achter een betaalmuur gaan plaatsen ben ik weg, maar zolang het bij skins blijft kan me dat echt geen moer schelen.
*laat maar, had je bericht verkeerd gelezen. Heroes zijn nog niet achter betaalmuur inderdaad*

[ Voor 41% gewijzigd door Leviathius op 02-11-2022 14:42 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Techno Overlord schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:56:
[...]

Blizzard heeft anders flink lopen spammen dat je je currency op moest maken in OW1.
Als speler sinds de open beta heb je alles na 3 jaar wel zo ongeveer binnen, inclusief alle events. Op een gegeven moment was ik daarom ook gestopt met lootboxes openen. Golden weapons en OWL skins kan je niet betalen met normale currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:13:
Het is erger als je door wow te spelen en daar Wow tokens verkoopt voor blizz wallet money je sneller wat hebt dan je ooit met overwatch 2 met de weeklies zou kunnen verdienen.

MBt Heroes, dat wordt leuk als de volgende tank gewoon lekker gegrind moet worden om te unlocken. Als het net als Kiriko level 55 op de BP gaat zijn ben je dus gewoon 40-50 uur bezig om daar te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

LightTwi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:38:
Ah naast Bastion en Torbjorn is kennelijk nu Mei aan de beurt.
Mjah maar dat is alleen omdat er door icewall sommige niet te bereiken zouden moeten zijn plekjes wel bereikbaar waren. Dat wordt vast snel genoeg gepatched en komt ze weer terug.
Overigens nog steeds erg irritant om tegen te spelen als de speler enigszins weet hoe met mei te spelen.

Edit: zijn er nog wat voice channels van TS of discord waar men kan samen spelen? met rando teammates kom ik gewoon niet verder merk ik. Zit nu nog in silver met tank en support. Pc.

[ Voor 16% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik ben naar die OWL aan het kijken en dat is echt zeer zeer droevig.
Elke, elke composition is hetzelfde. Zo saai. Winston, Kiriko, Lucio, Reaper en Sojourn.

Slaapverwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomski1986 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:57:
Ik ben naar die OWL aan het kijken en dat is echt zeer zeer droevig.
Elke, elke composition is hetzelfde. Zo saai. Winston, Kiriko, Lucio, Reaper en Sojourn.

Slaapverwekkend.
Ja ik vind het ook jammer dat ze vrijwel nooit support laten zien. Alleen dps en af en toe een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het is wel eens wat diverser geweest qua hero picks maar vaak zie je in OWL wel dezelfde samenstellingen en wanneer er een meta is gevonden zie je meestal vrij weinig variatie. Je kan het de pro's ook eigenlijk niet kwalijk nemen omdat zij altijd moeten zoeken naar wat het beste werkt op het top niveau waarin ze spelen.

Wel mee eens verder dat het idd een vrij saai gebeuren is met telkens dezelfde heroes. OWL en ook regulier OW heeft een tijdje met hero bans geëxperimenteerd, ik kan me alleen niet meer herinneren waarom ze daarmee toen zijn gestopt. Zal wel met de beperkte tank/support pool te maken hebben.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Pfff, Sojourn mag wel generfd worden van mij. De tering die is OP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nieuwe hero teaser. Schijnt een tank te zijn met een shield maar er is nog niet heel veel over bekend:

Dat is dezelfde omnic die we een paar jaar geleden aan het einde van Storm Rising zagen in een conversatie met Doomfist: YouTube: Overwatch Storm Rising - All Cutscenes / Cinematic (3.27)

edit: wat meer info in dit artikel: https://www.gamerbraves.c...or-ramattra-in-interview/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OYsL0EsPNcKN6J-fijVcf9_Lz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kkBiiMi4xPBnZd9SDGQR1lMp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door temp00 op 05-11-2022 11:21 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
temp00 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:08:
Nieuwe hero teaser. Schijnt een tank te zijn met een shield maar er is nog niet heel veel over bekend:
[YouTube: Ramattra Origin Story | Overwatch 2]

Dat is dezelfde omnic die we een paar jaar geleden aan het einde van Storm Rising zagen in een conversatie met Doomfist: YouTube: Overwatch Storm Rising - All Cutscenes / Cinematic (3.27)

edit: wat meer info in dit artikel: https://www.gamerbraves.c...or-ramattra-in-interview/

[Afbeelding]
Looks interesting

Afwachten hoe die 2 forms gaan zijn. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Bastion heeft toch ook gewoon twee vormen?
Tank en robot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

kneusteun schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:26:
Bastion heeft toch ook gewoon twee vormen?
Tank en robot....
Drie zelfs!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:17:
[...]

Ja ik vind het ook jammer dat ze vrijwel nooit support laten zien. Alleen dps en af en toe een tank.
Waarom kiezen ze niet voor Mercy i.p.v. Kiriko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZombieRofl schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:45:
[...]

Waarom kiezen ze niet voor Mercy i.p.v. Kiriko?
De comp die ze spelen heeft meer aan Kiriko dan Mercy. Mercy is ook niet echt een goede support. Doet vrij weinig DPS, healing is niet top tier en de utility is niet mega goed.

Let wel: we hebben het nu over OWL. Dat is hele specifieke gameplay waar pro's in spelen. Een hero als Tracer zal je ook momenteel niet snel in OWL zien.

Maar dat betekent niet dat je nooit in de top 500 / GM / Masters etc. Mercy zult zien. :) Voordat mensen hier gaan posten dat ze best goede resultaten met Mercy hebben.

En dat kan ook weer snel veranderen als Blizzard nerfs/buffs doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
Verwijderd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:43:
[...]

De comp die ze spelen heeft meer aan Kiriko dan Mercy. Mercy is ook niet echt een goede support. Doet vrij weinig DPS, healing is niet top tier en de utility is niet mega goed.

Let wel: we hebben het nu over OWL. Dat is hele specifieke gameplay waar pro's in spelen. Een hero als Tracer zal je ook momenteel niet snel in OWL zien.

Maar dat betekent niet dat je nooit in de top 500 / GM / Masters etc. Mercy zult zien. :) Voordat mensen hier gaan posten dat ze best goede resultaten met Mercy hebben.

En dat kan ook weer snel veranderen als Blizzard nerfs/buffs doorvoert.
Ok dus je denkt persoonlijk dus een missende DPS kant van Mercy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
ZombieRofl schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:47:
[...]
Is meer de schuld van de stats in de score nu.
Als ze de extra DPS van mercy's boost aan haar toekennen ipv degene die geboost wordt lijkt ze ineens een stuk nuttiger.

De ult van Kuriko is gewoon veel beter.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZombieRofl schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:47:
[...]

Nee ik denk dat Mercy echt op vrijwel alle vlakken onder doet ten opzichte van Kiriko, vooral in de comp die ze in OWL spelen. Suzu en Kunai zijn enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 19:19
Gisteren met 2 vrienden een heel tijd de open que gespeeld.

Combi
Reinhardt, Roadhog, Tjolborn en dat werd meestal aangevuld met nog een DPS en/of 2 healers.
13 potjes gespeeld, 11 gewonnen en 2 verloren. Was (voor ons) een leuke/gezellige avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien is het al eerder besproken hier, maar ik heb de laatste dagen het gevoel dat Moira iets te sterk is. Veel mensen spelen haar en hebben dan veelal ook gigantische dps voor een support (naast heal).
M.i. is die bal die ze afvuurt iets te sterk, misschien een te lang leven ofzo. En ook is haar range wat aan de hoge kant. Met Pharah kan ik al bijna niet ontsnappen en dat is nou juist eentje die dat goed afstand kan nemen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
DirtyBird schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:59:
Misschien is het al eerder besproken hier, maar ik heb de laatste dagen het gevoel dat Moira iets te sterk is. Veel mensen spelen haar en hebben dan veelal ook gigantische dps voor een support (naast heal).
M.i. is die bal die ze afvuurt iets te sterk, misschien een te lang leven ofzo. En ook is haar range wat aan de hoge kant. Met Pharah kan ik al bijna niet ontsnappen en dat is nou juist eentje die dat goed afstand kan nemen.
Die is altijd sterkt geweest inderdaad op zowel support als dps front. Geen idee of ze dat gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moira is niet zo heel sterk imo. Je moet namelijk best dichtbij zijn om je damage en healing te kunnen doen. De betere dps maakt daar snel een einde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Moira heb je in principe ook zo neer, dus vergt van de moira nog wel skills om in leven te blijven tijdens het damage doen.
Maar inderdaad je kan er enorm veel damage mee doen, vooral in tight spots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

moira is irritant en vooral op lagere niveau omdat ze niet goed genoeg zijn om haar goed te counteren, of ontwijken. Een beetje goede moira ziet wanneer een reaper in het gevecht teleport, zijn fade gebruikt en gaat dan met een balletje achter de reaper aan en pakt weer een ez kill.

ook een zen die alleen staat te knikkeren, fade je heen of flank je heen, balletje, wat main click damage en ook weer een kill.

Dan kun je nog enorme damage pakken als ze haar ult inzet en dan kom je wel op DPS achtige aantallen van dmg en kills.

Maar als je een hero speelt die ze soort van countered dan is het wellicht handig iets anders te spelen, of je eigen supports vragen om dicht bij je te spelen zodat je de moira dood krijgt of genoeg redenen geeft niet je aan te vallen uberhaupt. Voornaamste is ook afstand houden zodat ze niet gratis damage kan doen en evt kijken of je tank niet naar DVA kan switchen om die ballen te DMen.

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-11-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Lastige DPS games de laatste tijd. Bijna elke pot heb ik het idee dat ik moet try harden. Is waarschijnlijk het MMR systeem wat zich aan het stabiliseren is en waar ik opzicht ook geen probleem mee heb.

Soldier zit ik helaas ver onder de 50% winrate en dat gaat niet zo lekker meer. Best jammer want het is 1 van m'n meest gespeelde heroes. Ashe en Pharah gaat beter en zit ik ruim boven de 50%. Widow werkt af en toe ook maar eigenlijk ben ik te langzaam voor Widow, dus alleen op hele specifieke maps zoals Junkertown, Circuit Royale werkt het soms goed.

De games van de afgelopen week doen me wel weer herinneren waarom ik gestopt was met competitive. Soms heb je leuke games maar over het algemeen leveren de meeste games ook wel spanning op, althans zo werk het bij mij en dan vraag ik me soms wel af waarom ik me eraan onderwerp :P Misschien maar weer eens een weekje laten liggen om het hoofd wat leeg te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
SouLLeSSportal schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:38:
[...]

moira is irritant en vooral op lagere niveau omdat ze niet goed genoeg zijn om haar goed te counteren, of ontwijken. Een beetje goede moira ziet wanneer een reaper in het gevecht teleport, zijn fade gebruikt en gaat dan met een balletje achter de reaper aan en pakt weer een ez kill.

ook een zen die alleen staat te knikkeren, fade je heen of flank je heen, balletje, wat main click damage en ook weer een kill.

Dan kun je nog enorme damage pakken als ze haar ult inzet en dan kom je wel op DPS achtige aantallen van dmg en kills.

Maar als je een hero speelt die ze soort van countered dan is het wellicht handig iets anders te spelen, of je eigen supports vragen om dicht bij je te spelen zodat je de moira dood krijgt of genoeg redenen geeft niet je aan te vallen uberhaupt. Voornaamste is ook afstand houden zodat ze niet gratis damage kan doen en evt kijken of je tank niet naar DVA kan switchen om die ballen te DMen.
Daarom speel ik graag D.Va, ze kan bijna elke hero goed counteren. Niet alleen is ze goed in counteren maar ook goed in schade uitdelen.

Wanneer ik een gaatje of zwakheid in de vijandelijke team zie, laat ik mijn vrienden weten dat ik losbreek, mijn boosters activeer, vijandelijke tanks negeer en op de achter linie ga vechten. Vooral ook om healers uit te schakelen.

Dit werkt echt goed bij D.Va, alleen Zarya is ontiegelijk irritant, omdat ze door D.Va's schild heen schiet. Een Moira is meestal een heerlijke snackje voor mij. :P

Haar fusion cannons + micro missiles heb je een healer zo uitgeschakeld. Haar boosters zorgt voor een surprise attack of zelfs een attack op hoogte. D.Va gebruik ik dan ook als counter tegen Widow, Pharah en Mercy die vaker op hoogte te vinden zijn.

Ik zie D.Va dan ook als een hybride tussen tank en DPS. En een hero die bijna elke andere hero kan counteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 11-11-2022 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Toonen1988 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 02:47:
[...]

Daarom speel ik graag D.Va, ze kan bijna elke hero goed counteren. Niet alleen is ze goed in counteren maar ook goed in schade uitdelen.

Wanneer ik een gaatje of zwakheid in de vijandelijke team zie, laat ik mijn vrienden weten dat ik losbreek, mijn boosters activeer, vijandelijke tanks negeer en op de achter linie ga vechten. Vooral ook om healers uit te schakelen.

Dit werkt echt goed bij D.Va, alleen Zarya is ontiegelijk irritant, omdat ze door D.Va's schild heen schiet. Een Moira is meestal een heerlijke snackje voor mij. :P

Haar fusion cannons + micro missiles heb je een healer zo uitgeschakeld. Haar boosters zorgt voor een surprise attack of zelfs een attack op hoogte. D.Va gebruik ik dan ook als counter tegen Widow, Pharah en Mercy die vaker op hoogte te vinden zijn.

Ik zie D.Va dan ook als een hybride tussen tank en DPS. En een hero die bijna elke andere hero kan counteren.
Totdat je een enemy Zarya tegenkomt... :o

Dan pak ik altijd Reinhardt

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Techno Overlord schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:27:
[...]

Totdat je een enemy Zarya tegenkomt... :o

Dan pak ik altijd Reinhardt
Klopt, ze schiet door de defence matrix heen.

Hier is een lijst wat D.Va allemaal kan tegen houden en wat niet met haar defence matrix.

https://overwatch-archive.fandom.com/wiki/Defense_Matrix

Grappig is dat je Ashe dynamite ook kunt blokken, tenzij Ashe de dynamite in de lucht laat exploderen door erop te schieten. Maar dat schot kan je weer blokken met je defence matrix.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 11-11-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De matchmaker is echt te weird laatste tijd, de ene keer heb je 5x achter elkaar normale teams van mensen die het spelletje snappen, en dan weer een enorme lose streak van 9 games waarbij er elke keer idioot slechte noobs bij mij in het team zitten die ook gewoon echt niet snappen nog hoe het spel werkt in comp. (nieuwe spelers zul je houden maar het lijkt echt dat het in reeksen komt, niet random de ene game wel en de andere niet, ik heb het echt elke keer dat het echt minimaal 5 games goed gaan en 5-6 echt gewoon niet winnable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:30
Ik zit net te rekenen, en je krijgt maar 1.1xp per seconde dat je speelt. Overal op internet staat 4xp per seconde maar dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Heeft iemand toevallig geprobeerd om een nieuw ow2 te activeren/verifiëren met een tele2 of andere Nederlandse prepared kaart? Wil graag een nieuw alt account gebruiken voor solo competitive zonder dat ik mijn duo account laat tanken en niet meer met m’n duo kan spelen door het rank verschil

[ Voor 167% gewijzigd door Geronimous op 16-11-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Helza schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:49:
Heeft iemand toevallig geprobeerd om een nieuw ow2 te activeren/verifiëren met een tele2 of andere Nederlandse prepared kaart? Wil graag een nieuw alt account gebruiken voor solo competitive zonder dat ik mijn duo account laat tanken en niet meer met m’n duo kan spelen door het rank verschil
Meerdere berichten op Reddit en diverse nieuws websites geven aan dat prepaid nummers niet werken.

Maar als het goed is, heeft Blizzard het systeem 'tijdelijk' verwijderd nadat ze felle kritiek hadden gekregen.

https://www.ign.com/artic...hone-sms-protect-scrapped

Het zou al sinds 7 oktober mogelijk zijn om een account aan te maken zonder SMS verificatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 13-11-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Account aanmaken zonder SMS verificatie geldt volgens mij alleen voor bestaande OW1 accounts. Niet voor nieuwe accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Toonen1988 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:30:
[...]

Meerdere berichten op Reddit en diverse nieuws websites geven aan dat prepaid nummers niet werken.

Maar als het goed is, heeft Blizzard het systeem 'tijdelijk' verwijderd nadat ze felle kritiek hadden gekregen.

https://www.ign.com/artic...hone-sms-protect-scrapped

Het zou al sinds 7 oktober mogelijk zijn om een account aan te maken zonder SMS verificatie.
Dat is alleen voor oude ow1 accounts.
En er zijn verschillende prepaids die nog wel werken, veel telecom bedrijven hebben geen onderscheid in nummers van pre and postpaid.
Ik las al dat Simyo wel zou werken met sms verificatie. Ik ga het volgende week proberen met een kpn prepaid, die dingen zijn nog geen 2 euro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroo
Die matchmaking is zo verrot als het maar zijn kan. Je gaat me niet wijsmaken dat het toeval is als ik 4 matches op rij met het hele team in totaal maar 5 kills maak tegenover de 50 vd tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
@temp00 @Helza Ik heb het inderdaad gelezen, het is alleen voor bestaande accounts. Des ondanks krijgt Blizzard nog altijd felle kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Patroo schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:33:
Die matchmaking is zo verrot als het maar zijn kan. Je gaat me niet wijsmaken dat het toeval is als ik 4 matches op rij met het hele team in totaal maar 5 kills maak tegenover de 50 vd tegenstander.
same gevoel hier, het lijkt er wel op of ze de SR in de games behoorlijk omhoog gooien, dan nadat je x games verliest ga je weer 3 ranks naar beneden en wordt het weer supersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59
Hier is de matchmaking vrij goed. Af en toe zijn er potjes waar het verschil te groot is maar de meeste matches zijn heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helza schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:49:
Ik heb vlak na launch een tweede account aangemaakt icm een NL pre-paid nummer, totaal geen problemen.

[ Voor 191% gewijzigd door Geronimous op 16-11-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Van de week een random full team van nederlanders in een game die ook in comms zaten en het spelletje snapten, stay together geklikt en leuke matches gehad en ook aardig wat gewonnen. Maakt de grind wel een stuk aangenamer als dat tijdens soloQ erbij komt. :)

wel echt al helemaal klaar met die pauper push maps, wat een boring gesjouw constant, saaie one sided matches 90% van de tijd want niemand wil switchen om wat te counteren, laat ze die shit er maar weer gelijk uithalen.

[ Voor 35% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-11-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Wisten jullie dat quickplay skill based matchmaking (sbmm) heeft? Dat betekent dat je in qp vaak met spelers van hetzelfde kaliber speelt. Ook al heb je nog nooit ranked gedaan dan is er vaak op de achtergrond een rank berekend.

Dus quickplay is gewoon ranked zonder alle zweet etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

aaaido schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:51:
Wisten jullie dat quickplay skill based matchmaking (sbmm) heeft? Dat betekent dat je in qp vaak met spelers van hetzelfde kaliber speelt. Ook al heb je nog nooit ranked gedaan dan is er vaak op de achtergrond een rank berekend.

Dat is altijd al zo geweest ook in ow1... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Yep dat geldt voor alle modes (behalve custom games), dus ook in Arcade. Wel is het zo dat bijv. in Quick Play een GM player en een Bronze player samen kunnen queuen en een wedstrijd kunnen spelen terwijl dat in Comp niet kan (logisch ook natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Ergens wel stom, laat in qp maar alle niveaus met elkaar spelen wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
aaaido schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:51:

Het zou ook fijn als in QP men het dan ook wat serieuzer neemt (niet dat dat ooit gaat gebeuren). Zodra ik een Lucio en/of Moira in mijn team weet ik al dat er niet geheald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Patroo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:32:
[...]

Zodra ik een Lucio en/of Moira in mijn team weet ik al dat er niet geheald gaat worden.
Bijzonder. Ik speel met enige regelmaat Moira en QP en heal altijd. Ik ervaar wat je hier aangeeft ook niet echt. Ik pak QP gewoon serieus aan en hoop dat anderen dat ook doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 16-11-2022 13:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Toonen1988 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 02:47:
[...]

Er zijn daarentegen ook characters waar DVA het snel tegen aflegt. Dat is juist het mooie aan Overwatch; met een goede balance is er geen "beste" hero. Ik heb vrijwel nooit moeite met enemy DVA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:12:
[...]

Bijzonder. Ik speel met enige regelmaat Moira en QP en heal altijd. Ik ervaar wat je hier aangeeft ook niet echt. Ik pak QP gewoon serieus aan en hoop dat anderen dat ook doen.
Eensch, ook moira hier en doe gewoon healen.
Maak ook wel mee dat lui zeuren om meer heals omdat ze bij voorbaat al er vanuit gaan dat moira niet healed, als dat te toxic wordt ga ik over op DPS... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kneusteun schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:18:
[...]

Eensch, ook moira hier en doe gewoon healen.
Maak ook wel mee dat lui zeuren om meer heals omdat ze bij voorbaat al er vanuit gaan dat moira niet healed, als dat te toxic wordt ga ik over op DPS... >:)
Het ligt heel vaak niet aan de healers maar het is makkelijker om op een ander af te geven. Veel mensen denken dat je onbeperkte heal energie hebt, overal op de map tegelijkertijd kan zijn, je wanneer nodig ook nog helpt met het neerhalen van een vijand en je zelf geen bescherming nodig bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Bor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:29:
[...]

Het ligt heel vaak niet aan de healers maar het is makkelijker om op een ander af te geven. Veel mensen denken dat je onbeperkte heal energie hebt, overal op de map tegelijkertijd kan zijn, je wanneer nodig ook nog helpt met het neerhalen van een vijand en je zelf geen bescherming nodig bent 8)7
Mijn ervaring in QP is dat Lucio en Moira vaak uit zijn op persoonlijk gewin. Dps Lucio's en flanking Moira's. Gister ook een pot met deze twee, en dan zie je dat ze samen qua healing niet eens op 50% zit van wat de tegenstander healt, terwijl damage output van beide teams gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Patroo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:32:
[...]

Het zou ook fijn als in QP men het dan ook wat serieuzer neemt (niet dat dat ooit gaat gebeuren). Zodra ik een Lucio en/of Moira in mijn team weet ik al dat er niet geheald gaat worden.
Ik speel zelfs serieus in Mystery heroes. :+
Maar het is wel zo dat een foutje of minder goed spelen ook moet kunnen. Soms heb je je dag of potje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aaaido schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:45:
Haha, en dan als bronze moeten spelen tegen een GM widow of zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wie herkent deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7UpJRQnfXG00ZVQ35QVqaS2cTE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0KI0psx5Z24UcWl4ltosAfrN.jpg?f=user_large

Hoe irritant... Er lopen echt meer dan 3 mensen rond waar ik nooit meer mee of tegen wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Bor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:18:
Wie herkent deze?

[Afbeelding]

Hoe irritant... Er lopen echt meer dan 3 mensen rond waar ik nooit meer mee of tegen wil spelen.
Hahaha, als het aan mij lag had ik denk ik 25% van alle spelers waarmee ik heb gespeeld voor eeuwig geblokkeerd. Helaas hebben ze een max ingesteld wat betreft aantal en ook tot max een duur van een week, ivm de matchmaking want je zou dan hele lange queue time kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
Arunia schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]

Ik speel zelfs serieus in Mystery heroes. :+
Maar het is wel zo dat een foutje of minder goed spelen ook moet kunnen. Soms heb je je dag of potje niet.
Foutje maken moet absoluut kunnen. Maar structureel niet met het team willen coordineren en samenspelen in een spel wat toch vooral daarop is gebouwd is wat mij betreft ook not done in QP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Patroo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:35:
[...]
Helaas hebben ze een max ingesteld wat betreft aantal en ook tot max een duur van een week, ivm de matchmaking want je zou dan hele lange queue time kunnen hebben.
Een langere queue zou een keuze kunnen zijn. Of ik dat voor lief wil nemen hoeft Blizzard wat mij betreft niet voor mij te bepalen. Max 3 spelers is ook wel heel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:09:
[...]

Haha, en dan als bronze moeten spelen tegen een GM widow of zo? ;)
Beste manier om beter te worden imo :)
Die widow zal tevens snel zijn of haar focus verliezen en minder die hard spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zou denk ik ook wel langere queue's voor lief nemen als ruil voor meer avoid slots maar het probleem is lastiger dan je denkt. Je hebt namelijk ook nog 4 teamleden en 4 enemies die hun eigen avoid list hebben. Dat maakt met de huidige slots dus 30 avoids en dat is dus alleen per match. Als je het over het geheel van de matchmaker neemt, krijg je dan op een gegeven moment een situatie dat niemand meer met elkaar kan spelen of queue times te hoog oplopen.

Wat betreft healers die niet healen, die moeten gewoon lekker single player games gaan spelen. Gister wat solo queue tank gespeeld, normaal vermijd ik solo queue als de pest, maar gister dus wat games gedaan. Op een gegeven een match gehad die gewoon niet te spelen was als tank. 1 healer deed average heals en of lette niet goed op, kan gebeuren no worries, maar de ander (Bap) zat bijna alleen maar te DPS'n. Als je toevallig bij 'm in de buurt stond mocht je blij zijn als je 1 healing ball van 'm kreeg maar dat was het dan ook wel. En dan vinden dat soort idioten het raar dat ze niet climben of dat hun teammates niks voor elkaar krijgen. Het meest bizarre is dan vaak ook dat ze denken goed bezig te zijn, want mehhh scoreboard.

Die rant geldt overigens niet voor wat af-en-toe damage wat heel effectief kan zijn als healer en eigenlijk ook wordt verwacht, maar meer voor die mongolen die voornamelijk gefocused zijn op DPS ipv healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Patroo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:58:
[...]

Mijn ervaring in QP is dat Lucio en Moira vaak uit zijn op persoonlijk gewin. Dps Lucio's en flanking Moira's. Gister ook een pot met deze twee, en dan zie je dat ze samen qua healing niet eens op 50% zit van wat de tegenstander healt, terwijl damage output van beide teams gelijkwaardig zijn.
Moira is zoo simpel om beide te doen, en meer dan genoeg kills maar ook healing te doen. Je moet per slot van rekening toch ook damage doen om je teammates die golden shower te kunnen geven. :P
Ik probeer dat alleen te doen als we aan het winnen zijn en ik met een dps mee kan helpen door dmg danwel te healen als die diep erin gaat als een tracer of genji.

Maar ik ken ze wel, dat zijn meestal spelers die niet goed opletten, hele team is dood door gebrek aan healing en zij staan dan ergens achterin de backline vergeefs een gevecht aan te gaan tegen 2 supports. Dan na 3x komt het in de chat voorbij, dps do more dmg, tank I need help bla bla. Terwijl met even omkijken en checken of je team er überhaupt is voldoende zou zijn om hun het antwoord te geven waarom dat er niet is.

Op zich geen moeite mee dat qp lakser gespeeld wordt of men niet zo goed is, ik speel ook vaak juist heroes die ik minder goed kan om daarmee te oefenen, maar probeer wel te swappen als je hard gecountered wordt of niks voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
SouLLeSSportal schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:08:
[...]

Moira is zoo simpel om beide te doen, en meer dan genoeg kills maar ook healing te doen. Je moet per slot van rekening toch ook damage doen om je teammates die golden shower te kunnen geven. :P
Ik probeer dat alleen te doen als we aan het winnen zijn en ik met een dps mee kan helpen door dmg danwel te healen als die diep erin gaat als een tracer of genji.

Maar ik ken ze wel, dat zijn meestal spelers die niet goed opletten, hele team is dood door gebrek aan healing en zij staan dan ergens achterin de backline vergeefs een gevecht aan te gaan tegen 2 supports. Dan na 3x komt het in de chat voorbij, dps do more dmg, tank I need help bla bla. Terwijl met even omkijken en checken of je team er überhaupt is voldoende zou zijn om hun het antwoord te geven waarom dat er niet is.

Op zich geen moeite mee dat qp lakser gespeeld wordt of men niet zo goed is, ik speel ook vaak juist heroes die ik minder goed kan om daarmee te oefenen, maar probeer wel te swappen als je hard gecountered wordt of niks voor elkaar krijgt.
Hier ook een Moira speler en idd je kunt heel makkelijk healen én veel damage doen. Met een fatsoenlijk team vaak richting de 10K damage en 10-15K healing. Vooral als je dps wat zwakker is (wat helaas regelmatig voorkomt) is ze een fijne character om het gebrek aan damage wat te mitigeren.

Gegeven is wel dat niet iedereen Moira goed speelt en idd te veel focust op damage en het healen daarbij uit het oog verliest. Of alleen maar damage orbs uitdeelt op momenten wanneer je beter healing orbs kunt loslaten en dat soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
aaaido schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:45:
Ja, lijkt me hilarisch als je in bronze zit, tegen een grandmaster spelen.... Spawn... Loop safezone uit... Arrow to the face...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
Patroo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:58:
[...]

Nog een Moira Main meldt zich, ik heb ook vaak genoeg potjes waar ik als moira of lucio inderdaad geen 50% healing haal in vergelijking met het enemy team en vaak genoeg winnen we die games alsnog.

maar ik herken wel wat je zegt, af en toe als ik DPS of tank speel waar dan een moira of lucio bijkomt die eigenlijk gewoon een 3e DPS is, maar daar wordt sowieso door de hele community al op gezeurt omdat healers niet "leuk/nieuw" genoeg voelen.

ook vaak genoeg potjes waar ik zowel de DPS's als de healer bijhoudt als Moira.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

energydrank schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:46:
[...]

Nog een Moira Main meldt zich, ik heb ook vaak genoeg potjes waar ik als moira of lucio inderdaad geen 50% healing haal in vergelijking met het enemy team en vaak genoeg winnen we die games alsnog.

maar ik herken wel wat je zegt, af en toe als ik DPS of tank speel waar dan een moira of lucio bijkomt die eigenlijk gewoon een 3e DPS is, maar daar wordt sowieso door de hele community al op gezeurt omdat healers niet "leuk/nieuw" genoeg voelen.

ook vaak genoeg potjes waar ik zowel de DPS's als de healer bijhoudt als Moira.
Speel dan ook meestal bap of kiriko waar je dat makkelijk mee kan combineren, vooral kiriko is zo leuk met de kunai de widow 2 tappen. Al een paar trade kills gehad dat ik doodging maar de kunai ook raakte. Kunnen ze vaak nog wel een berichtje waarderen. :D
Maar ook tussendoor, even een paar op een swingende rein of orisa zonder fortify kan je team zoveel helpen net die overhand te krijgen zonder dat ze dan geen healing krijgen. Baptiste doe ik meestal als ze een vliegende dps hebben of er junkrat, dva etc gespeeld wordt ivm immortality field. Met de damage boost van zijn ar en de support passive kan je nu prima een solo pharah afschieten of in ieder geval dwingen te gaan healen of veiliger te spelen. En hij heeft enorm healing potentieel mits je de nades kan raken. Sommige genijs vinden het nodig constant te blijven double jumpen terwijl je ze probeert te healen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
SouLLeSSportal schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:30:
[...]

Speel dan ook meestal bap of kiriko waar je dat makkelijk mee kan combineren, vooral kiriko is zo leuk met de kunai de widow 2 tappen. Al een paar trade kills gehad dat ik doodging maar de kunai ook raakte. Kunnen ze vaak nog wel een berichtje waarderen. :D
Maar ook tussendoor, even een paar op een swingende rein of orisa zonder fortify kan je team zoveel helpen net die overhand te krijgen zonder dat ze dan geen healing krijgen. Baptiste doe ik meestal als ze een vliegende dps hebben of er junkrat, dva etc gespeeld wordt ivm immortality field. Met de damage boost van zijn ar en de support passive kan je nu prima een solo pharah afschieten of in ieder geval dwingen te gaan healen of veiliger te spelen. En hij heeft enorm healing potentieel mits je de nades kan raken. Sommige genijs vinden het nodig constant te blijven double jumpen terwijl je ze probeert te healen... :/
Moira's heal wordt ook weer opgeladen door even te DPS'en (vooral als je right click spamt krijg je sneller je healing terug), vaak krijg ik daar persoonlijk meestal ook nog een flame door mn teammates (als ik solo que). Maar mijn regel betreffende healing en damage doen met moira is ongeveer 3 seconden damage of healen, om een beetje het balans te houden en waar nodig bij te springen, maar overwatch is ook gewoon een hele flexibele game waarin je veel decisions snel moet maken.

Ik heb wel vaker dat ik dan tegen een kiriko zit inderdaad en dat we elkaar dan killen, vaak sturen we dan beide een berichtje in de all chat en keihard lachen, zulke mensen kan ik wel waarderen.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Patchnotes voor de komende 'mid' season update aan het einde van het seizoen.

TLDR: zoals verwacht alleen komt er nog een kleine nerf voor junkrats trap bij en hinten ze op mogelijke toekomstige nerfs van sojourn, maar nog niet concreet.
Ze willen de qeue times wat accurater laten zien en meer mensen naar support krijgen zodat de verdeling beter wordt.
hoe ze dat willen komt nog, voor nu moet je het doen met wat xp en kortere wachttijd.

Overwatch 2 developer blog: Season 1 updates with new executive producer, Jared Neuss
November 17th, 2022

Hey everyone!

I’m Jared, the new Executive Producer for Overwatch 2, and I’m so incredibly excited to be working with this team and community. There are a ton of exciting things happening on the Overwatch team right now, and I wanted to take a few moments to share an update with you.

But first, a quick note: Sharing plans before they’re finalized is risky. Development on a live game like Overwatch 2 requires constant juggling of urgent player needs, long-term ambitions, and live issues. It’s easier, and safer, to talk about the work once it’s nearly done and ready to deliver. That said, I think sharing our thoughts early is the right thing to do, so we can create a better dialogue between the development team and the community.

Please keep your feedback coming: we read it, we’re inspired by it, we use it in our development plans. Ultimately, we need it to ensure that we’re building a game that you want to keep playing for years to come.

Ok, let’s get into it.

Rewards and Progression
With the move to a free-to-play model, Overwatch 2 has been able to welcome a large number of new players across the globe. That’s super exciting! More people in-game means more folks in every playlist, more potential new friends to meet, and more teammates to play with in inexplicably sweaty unranked games.

We know this change has been a big shift, though, bringing with it a new business model and new systems for unlocking heroes and getting new skins.

I could say a lot here, but I think a good place to start is saying that we aren’t completely satisfied with how everything feels right now. There’s a lot we like about it—knocking out a bunch of daily/weekly challenges or getting something new for a hero you love can feel great! But we also recognize that today’s experience has opportunity for improvement that we need to focus on.

We want you to feel more rewarded just for sitting down and playing. We want you to have new accomplishments to chase outside of your Competitive Rank and Battle Pass level. When you finish a session, we want you to feel good about the time you just spent in the game— even if you ended on an epic losing streak at 2 a.m. after saying that you wouldn't end on a loss.

We’ll have a lot to say about these things in the coming months, but I’ll start with a couple of quick updates:

Short Term

In Season 2, we’ve changed up our rewards a bit so that each event has a skin you can earn by playing, in addition to the other cosmetic rewards we already offer. We’re also going to continue our Twitch drops programs so that you can earn skins and in-game goodies by supporting your favorite creators. While we're working on the long-term plans, we want upcoming seasons to feel more rewarding than Season 1.

Long Term

For Season 3 and beyond, we’re looking at a mix of Battle Pass changes, more interesting Challenges to pursue, and more exciting play-focused progression systems for you all to dig into. We’ll be able to talk about some of these changes soon, but other changes may take more time to lock-in.

Queue Times
Contrary to what your DPS Moira may tell you, Overwatch is a role-based game. As such, queue times are a very real, very consistent focus area for the team.

With the move to 5v5, we’re seeing longer queue times than we’d like for both tank and damage players, and while there’s no silver bullet for this issue, the team has a LOT of ideas that we want to experiment with in the upcoming seasons.

Many of these ideas are focused on the support role and how we can make it more fun and more rewarding to play. We’re discussing targeted support hero reworks, game system updates, and even some role-wide changes to improve support quality of life.

As we settle on specific changes, we’ll make sure you know about them. In the short term, we’ve made queue-time estimates more accurate in the UI (support queues are less than one minute, in most cases) and we’re going to experiment with our Battle Pass XP rewards for those who queue as support/all roles.

Competitive
We recognize there are aspects of the experience that we need to improve. The team is full of folks who live and breathe comp, so making this mode feel dynamic and fair is a high priority.

We’ve been making some adjustments to the matchmaking system, and we implemented some changes that should help the system more accurately determine a player’s skill tier and division. While this change is already in-game, you can expect the effects to be even more noticeable at the start of Season 2.

The Competitive system is more than just matchmaking, though, and we’ve heard your feedback about unexpected rank changes, rate of feedback and more. This is a topic that I can't do justice with just a paragraph or two, so you can expect a deeper dive on our plans soon.

Hero balance
Multiple heroes saw balance changes and adjustments in the patch. Notably, Genji and D.Va are a bit less deadly, Zarya is less shield-y and Sombra is less hacky. We feel the changes in this patch are good for the current state of the game, but we’re already planning ahead for more changes at the beginning of Season 2.

We'll be talking more about those Season 2 changes (including some for your favorite cybernetically-enhanced Canadian) soon but we want to see how the current set of updates for this mid-season patch play out first.

In closing
Players who’ve stuck with us, players who’ve returned, and players who are just now jumping in the fun—thank you for playing Overwatch 2. Reading your posts, watching your clips, and playing alongside you always leaves me humbled. We have an incredible community, and I hope that by opening up about what we’re thinking more, we can keep growing together.

Season 2 is right around the corner, and we have a ton of awesome stuff planned (you saw the Ramattra reveal, right?!). We’ll be sharing lots more on what’s coming in our second season very, very soon.

Until then, I’ll see you on the dropship.

-Jared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat blijft de overwatch community toch een pareltje :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gf94U84Zhb2Um83VYLUul94aclg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6mZ6IRTWeZcJqCsNprOLQFD.jpg?f=user_large

^en zo ging het nog wel even door vanavond.

Soms schaam ik mij voor mijn mede Nederlanders in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Wie weet hoe je de charge van Reinhard cancelled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
aaaido schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:50:
Wie weet hoe je de charge van Reinhard cancelled?
Ik heb maar even Google voor je aangeslingerd, die van jou is blijkbaar stuk: Reinhardt can cancel the charge by pressing the ability button again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Capa schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb maar even Google voor je aangeslingerd, die van jou is blijkbaar stuk: Reinhardt can cancel the charge by pressing the ability button again.
Dat heb ik ook gedaan maar kom er echt niet uit. Kom enkel op wat filmpjes van mensen die de charge cancellen maar niet hoe. Zit overigens op ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zelfde knop als je mee charged

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zelfde knop idd, vrij makkelijk ;) maar begrijp ik nu goed uit jouw reactie dat dat niet bij jou werkt?

Zo zijn er overigens meer abilities die je op die manier kan cancellen. D.Va boost, Mercy GA (afhankelijk van je GA settings), Reaper Fade, Mei Ice Block etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
Wat blijft die matchmaking af en toe frustrerend slechte teamgenoten toebedelen. Intussen heb ik me van Gold 5 naar Plat 3 gewerkt (in OW1 normaliter Diamond/master). En vanavond toch in vrijwel alle potten bizar zwakke teamgenoten getroffen. Dan praat ik over dps’en met nog geen 2K damage of met slechts 1 kill. En over tanks met vergelijkbare stats. Kortom; spelers die niets op het gespeelde niveau te zoeken hebben. Daar mag Blizzard toch echt wel eens aan gaan sleutelen, want het komt nu te vaak voor en brengt het competitieve element in zulke matches volledig om zeep. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Antifon schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:34:
Wat blijft die matchmaking af en toe frustrerend slechte teamgenoten toebedelen. Intussen heb ik me van Gold 5 naar Plat 3 gewerkt (in OW1 normaliter Diamond/master). En vanavond toch in vrijwel alle potten bizar zwakke teamgenoten getroffen. Dan praat ik over dps’en met nog geen 2K damage of met slechts 1 kill. En over tanks met vergelijkbare stats. Kortom; spelers die niets op het gespeelde niveau te zoeken hebben. Daar mag Blizzard toch echt wel eens aan gaan sleutelen, want het komt nu te vaak voor en brengt het competitieve element in zulke matches volledig om zeep. :/
Wel minder maar af en toe idd, volgens mij, nieuwe spelers die op een of andere manier niet in bronze maar silver of gold bij mij zitten, maar echt geen plakje kaas van comp play gegeten hebben. Aantal nog wel kunnen winnen door veel hard werk als support maar sommige waren gewoonweg niet te winnen. Een sojourn die niet wilde swappen, terwijl die 6-13 stond na 1 ronde.. ;w Als dan ook de tank maar meh speelt, dan is het gg.

Verwijderd

Als ik zie hoe netjes ze je w/l verdelen kan het haast niet anders dan dat je regelmatig moet verliezen. :P
Ik ben benieuwd wat ze gaan veranderen aan support in de toekomst. Het is nu wel heel irritant op momenten. Het is mijn main role maar weet niet hoe lang ik dat ga volhouden. Dat gevoel wanneer ze achter je aan jagen, je geen hulp krijgt terwijl je tank roept om healing in de frontline achter een object… herkenbaar? ;)

Wanneer het team wel klikt levert de game weer hele mooie momenten op. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2022 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:56:
Als ik zie hoe netjes ze je w/l verdelen kan het haast niet anders dan dat je regelmatig moet verliezen. :P
Ik ben benieuwd wat ze gaan veranderen aan support in de toekomst. Het is nu wel heel irritant op momenten. Het is mijn main role maar weet niet hoe lang ik dat ga volhouden. Dat gevoel wanneer ze achter je aan jagen, je geen hulp krijgt terwijl je tank roept om healing in de frontline achter een object… herkenbaar? ;)

Wanneer het team wel klikt levert de game weer hele mooie momenten op. :)
oh dat soort lui laat ik gewoon lekker doodgaan, of je moet kiriko spelen, dan kan het nog wel. Maar stukje comms met de tank en meegaan als die pushed doen ook veel spelers niet, dat is wel heel irritant als je net een kill te pakken hebt en met een beetje hulp het hele team kan afmaken, maar dan blijft die hulp uit en ga jij dood doordat je geen backup krijgt. Ik probeer zelf dat wel aan te geven, help your tank push, we can win the fight etc. maar veel mensen hebben nogal trage reactie vermogen op dat gebied en zien die openingen dan niet. Maar gisteren aantal mooie potjes als support en tank gehad, alleen DPS nog naar gold tillen van silver 1 maar dat moet wel lukken, nog een paar winnen.

Wat ik wel merk is dat er heel weinig kiriko in sub gold gespeeld wordt de laatste dagen, voorheen zag ik die veel meer. Vind ik zelf een van de leukste en beste supports in de line up nu, ook al raak je geen kunai(wat nog best een prestatie opzich is) kun je nog steeds veel doen met je healing en suzu + uiteraard de meest OP ult van haar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nieuwe Ramattra gameplay trailer:

Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Trailer voor season 2 is uit:
YouTube: Season 2 Trailer | Overwatch 2

Het thema lijkt mythologie te zijn en de mythic skin gaat naar Junker Queen. Verder tel ik nieuwe skins voor:
- Ana
- Bastion
- Brig
- Echo (2 skins)
- Genji
- Hog
- Junker Queen
- Kiriko
- Lucio
- Mei
- Pharah
- Rein
- Sym
- Tracer
- Widow

Plus een nieuwe escort map (Shambali) en natuurlijk Ramattra. Die Echo skins vind ik overigens wel erg gaaf d:)b

Meer info: https://overwatch.blizzard.com/en-gb/news/23878812/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Komen ook buffs en nerfs aan voor best veel heroes, ben wel benieuwd wat er veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:31
Mijn broertje en ik hebben beiden een ps5.
Sinds 2 weken kan ik zijn groep niet meer joined en andersom.
Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonuts
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 11:18
Aggressor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:39:
Mijn broertje en ik hebben beiden een ps5.
Sinds 2 weken kan ik zijn groep niet meer joined en andersom.
Is dit een bug?
1 van jullie 2 heeft waarschijnlijk een ps4 versie van OW2 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:31
Yonuts schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:51:
[...]

1 van jullie 2 heeft waarschijnlijk een ps4 versie van OW2 geinstalleerd.
Klopt. Ik
Dus verwijderen? En via de ps store downloaden?

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 02-12-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonuts
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 11:18
Aggressor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:56:
[...]

Klopt. Ik
Dus verwijderen? En via de ps store downloaden?
Ja inderdaad, de ps5 versie van OW2 moet je geinstalleerd hebben. Is een bug sinds de laatste patch.De ps4 versie en de ps5 versie hebben vaak connectie problemen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Twee uur overwatch 2 vandaag:

- Racisme in chat
- Racisme in voice chat
- Doodsbedreigingen in de chat
- Extreem gescheld in voicechat
- White power battletags
- Extreem trollen in unranked
- Meerdere keren ragequitters in ranked.

^ bovenstaande naar willekeurige spelers gericht.

Wat is de community toch een pareltje bij dit spel. Het spel zelf is leuk maar de grote hoeveelheid bagger vanuit de spelers verziekt het keer op keer. :(

Blizzard doet er helemaal niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-12-2022 19:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
Bor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:16:

- Racisme in chat
- Racisme in voice chat
- White power battletags

Wat is de community toch een pareltje bij dit spel. Het spel zelf is leuk maar de grote hoeveelheid bagger vanuit de spelers verziekt het keer op keer. :(

Ik herken dit helemaal niet. Ik speel enkel ranked en heb eigenlijk nooit problemen.
Hoogstens iemand die eens vindt dat er niet genoeg geheald wordt ofzo, maar dat blijft altijd beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Drossie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:59:
[...]

Ik herken dit helemaal niet. Ik speel enkel ranked en heb eigenlijk nooit problemen.
Hoogstens iemand die eens vindt dat er niet genoeg geheald wordt ofzo, maar dat blijft altijd beleefd.
Dit is voornamelijk unranked geweest. De 2 ragequitters waren wel in ranked.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-12-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

De laatste dag van S1. Hoe hebben mensen deze ervaren? En voor de competitive spelers: tevreden met behaalde rank? Ben wel benieuwd hoe competitive S2 eruit gaat zien qua balance en met Ramattra erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
Bor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:16:

- Racisme in chat
- Racisme in voice chat
- White power battletags

Herken dit niet. 816 potjes gespeeld dit seizoen, 10 keer iemand gereport en elke keer van Blizzard te horen gekregen dat er actie ondernomen was. Ik vind 10 op de 810 potjes vrij weinig.

Wel allemaal competitive.

En ben van Bronze 5 met alle drie de klasses nu opgeklommen naar gold 1 in tank en dps en gold 3 in healing. Dus ben best tevreden met dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gekeken naar de S2 premium battlepass maar er zit gewoon weer niets tussen wat me boeit en haast niets voor de Heroes die ik graag speel. Best jammer want had 'm graag gekocht voor een gevoel van progressie in de game. Ze hebben niets anders gedaan dit keer zo te zien, je kunt weer geen coins oid verzamelen om bijvoorbeeld een skin te kopen die je graat wilt. Voelt als een enorme downgrade voor een OW1 speler.
Ze gaan weer veel te lang wachten met goede aanpassingen waarbij er een kans is dat er een hoop gaan afhaken waaronder ik.
Jullie tevreden met de S2 progressie/rewards?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:06:
Ik heb eens gekeken naar de S2 premium battlepass maar er zit gewoon weer niets tussen wat me boeit en haast niets voor de Heroes die ik graag speel. Best jammer want had 'm graag gekocht voor een gevoel van progressie in de game. Ze hebben niets anders gedaan dit keer zo te zien, je kunt weer geen coins oid verzamelen om bijvoorbeeld een skin te kopen die je graat wilt. Voelt als een enorme downgrade voor een OW1 speler.
Ze gaan weer veel te lang wachten met goede aanpassingen waarbij er een kans is dat er een hoop gaan afhaken waaronder ik.
Jullie tevreden met de S2 progressie/rewards?
Totaal geen last van. Ik speel om de gameplay en om hoger te komen in Competitive. Leuk die skins maar je ziet alleen die van andere als je speelt en die van jezelf amper. Ik maak liever een verschil in teamwork dan in de skin die ik "aan heb".

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:08:
[...]

Totaal geen last van. Ik speel om de gameplay en om hoger te komen in Competitive. Leuk die skins maar je ziet alleen die van andere als je speelt en die van jezelf amper. Ik maak liever een verschil in teamwork dan in de skin die ik "aan heb".
Dat is mooi dan heeft dit totaal geen invloed op jouw plezier. Ik vind dit soort van progressie wel een belangrijk onderdeel in games en wanneer het er in zit moet het goed voelen voor mij. Gameplay voelt gewoon goed net zoals het goed voelde in OW1.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste