• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
qwerty_running schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:
Het ziet er naar uit dat Budget inmiddels een andere Settopbox gebruikt i.p.v. de vorige Arcadyan HMB2260, Arris 2952 of Arris VIP5202.
De nieuwe box (vermoed DIW253V BTV) is anders dan de oude Budget ontvanger en anders dan de oude en nieuwe KPN ontvangers. Ook de interface is anders.

Iemand al ervaring met deze nieuwe box?
Een bevestiging van het typenummer zou ik waarderen en welke Android TV (vermoed 14) erop staat.

Er zijn ook nieuwe apps om TV te kijken voor Android/iOS telefoon en tablet.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat Budget nu via twee belichters levert, afhankelijk van waar je woont (KPN WBA of Fibercrew).
Ik zie ook twee TV producten op de website, KPN TV en Budget Thuis.
Die nieuwe decoder is waarschijnlijk niet voor KPN TV maar alleen voor Budget Thuis TV.

Of je Budget Thuis TV dan ook kan krijgen als je via een KPN verbinding belicht wordt is de vraag. Dat zou dan kunnen gaan zoals Youfone ook doet waarbij alles unicast gaat (dus via 1 internet Vlan) en TV een eigen platform heeft (Google of Android TV)

Het huidige product van Budget via KPN WBA is gelijk aan KPN zelf. Dus apart Vlan voor internet en eentje voor TV (die als multicast binnen komt).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:17
m.eddy schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:02:
[...]

Ik zag net je vraag pas. Excuus voor het uitgebreide verhaal wat nu volgt.
Kwam van Odido en daar was het logischerwijs hetzelfde verhaal. Op de site stond PPOE. Ik was toen met een x86 openwrt op proxmox bezig en kreeg het niet aan de gang. Uiteindelijk maar dom alle verbindingopties afgelopen en toen kwam de verbinding op. 8)7
Omdat ik via proxmox draaide en de netwerkpoorten via passthrough aan de vm had gekoppeld was ik allang blij en dacht 'het zal wel'. De verbinding bleef stabiel en ik ging er vanuit dat het in de virtualisatielaag lag.
Met de kennis van nu liep mijn verbinding allang via Jonaz natuurlijk en had ook Odido gefaald om voor mijn postcode aparte instructies te geven.
Echter die DHCP verbinding bleef stabiel. :)
Nu jouw vraag. Heb initieel dus ook weer getest met PPOE - want tja...dat stond op de site. En uiteindelijk via tweakers gewoon weer bij DHCP met en zonder VLAN uitgekomen waarbij de verbinding zonder VLAN op kwam.
De verbinding bleef vervolgens een paar dagen up en toen het bekende probleem. Down-up van de WAN interface fixt het maar dat weet je inmiddels.

Meen ergens gelezen te hebben dat er twee maal per week een nieuw ip wordt uitgedeeld via DHCP maar weet niet meer waar ik dat vandaan heb.

[TLDR] zowel Budget als Odido falen in het correct weergeven van de klantrouter configuratie.

[Edit] Ennnn ik bergijp nu dat je een nieuwe test wilt omdat je verwacht dat een partij die totaal niet reageert je toch geholpen heeft? :o
Maar prima ik zal openwrt vanavond weer aanzetten. ;)

[Edit 2] OpenWRT draait weer. Vigor uit. We gaan het beleven.
Sorry voor de self-quote.

@DaLass
Heb mijn eigen OpenWRT router nu alweer een week draaien op de FibreCrew belichter - zonder problemen :)
Het lijkt er dus op dat jouw efforts om deze configuratie te fixen een onverwacht resultaat hebben opgeleverd.
Draait het bij jouw ook nog?
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste