Lille staat 3e in de Franse competitie.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
@Yogibeer 6 punten tegen Lille, die dit jaar helemaal nergens zijn. 3 punten tegen een Valencia in crisis. 1 punt bij Chelsea waar je er ook met 5-4 af had kunnen gaan. Ze hebben het zeer redelijk gedaan, maar hebben maar 1 plan. Het plan is nu doorzien en zelfs AZ en Willem II kunnen van Ajax winnen.
Ajax verliest van de nummer 2 en 3 van de eredivisie.... en we hebben het over "matige tegenstanders"?Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:49:
Conclusie is dat het in ieder geval beter moet. Als je 2 buitenspelers mist kun je misschien geen gala voorstellingen meer neerzetten, je zult in ieder geval tegen matige tegenstanders resultaat moeten kunnen halen.
Sommige mensen wíllen graag een crisis zien die er niet is volgens mij
Ze missen wat spelers, hebben een drukke paar weken achter de boeg en daardoor verliezen ze van een paar prima clubs.
Het is niet alsof ze verliezen van RKC....
of gelijk spelen tegen Emmen
https://nos.nl/artikel/23...ar-ek-niet-in-gevaar.htmlEr werd gevreesd dat Donyell Malen net als Memphis Depay zijn kruisband had afgescheurd, maar bij een MRI-scan bleek dat niet het geval.
Mooi, dan is er tenminste een mogelijke vervanger van Memphis die vergelijkbaar als hij speelt.
Nou, dat is dan min of meer goed nieuws...Pompi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:37:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...ar-ek-niet-in-gevaar.html
Mooi, dan is er tenminste een mogelijke vervanger van Memphis die vergelijkbaar als hij speelt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Pff.. maar wel weer maanden er uit. Het zit PSV niet bepaald mee. Lammers zou er wel weer bij komen na de winter dacht ik. Dat is een type wat ze nu niet echt hebben lopen. Hoop dat hij er inderdaad weer bij is, heeft het tijdens zijn verhuur prima gedaan.Pompi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:37:
[...]
Als hij het nou goed doet kan hij ook gewoon mee naar het EK.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nou ADO, sla je slag volgende week!Waah schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:33:
[...]
Ajax verliest van de nummer 2 en 3 van de eredivisie.... en we hebben het over "matige tegenstanders"?
Sommige mensen wíllen graag een crisis zien die er niet is volgens mij![]()
Ze missen wat spelers, hebben een drukke paar weken achter de boeg en daardoor verliezen ze van een paar prima clubs.
(Ik moet wel zeggen dat ik op advies van een kennis vorige week ook eens serieus naar Ajax ben gaan kijken. Was eerst met wat vreemde tegenzin maar eerlijk is eerlijk ik heb nu drie wedstrijden gezien en het is best leuk !
alles kan off-topic
Vergeleken met Feyenoord is het al gauw leuk natuurlijkAnkona schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:40:
[...]
Nou ADO, sla je slag volgende week!
(Ik moet wel zeggen dat ik op advies van een kennis vorige week ook eens serieus naar Ajax ben gaan kijken. Was eerst met wat vreemde tegenzin maar eerlijk is eerlijk ik heb nu drie wedstrijden gezien en het is best leuk !)
Trouwens dat een been zo raar 'knakt' zie je niet vaak, dit weekend echter 2xPompi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:37:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ankona schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:40:
[...]
Nou ADO, sla je slag volgende week!
(Ik moet wel zeggen dat ik op advies van een kennis vorige week ook eens serieus naar Ajax ben gaan kijken. Was eerst met wat vreemde tegenzin maar eerlijk is eerlijk ik heb nu drie wedstrijden gezien en het is best leuk !)
Ik zou weer lekker Feyenoord gaan kijken als ik jou was
Ernest Faber dus interim trainer bij PSV (huidig hoofd opleidingen). Die zou zomaar eens het hele seizoen kunnen blijven zitten.
Viel te verwachten, hij is eerder hoofdtrainer geweest daar toch? Als interim ten tijde van Cocu.Niku schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:49:
Ernest Faber dus interim trainer bij PSV (huidig hoofd opleidingen). Die zou zomaar eens het hele seizoen kunnen blijven zitten.
Veilige keuze dus van de hoofdschuldigen ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Faber, heeft het volgens mij ook een tijdlang vrij aardig gedaan bij FC Eindhoven? Niet echt een aansprekende naam, maar een wijs man (
) zei ooit: een goed paard maakt nog geen goede ruiter, een dat geldt andersom natuurlijk ook. Je hoeft geen wereldspeler geweest te zijn om een goede coach te worden...
Daarmee heeft hij tenminste ervaring.Jorizzz schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:57:
Faber, heeft het volgens mij ook een tijdlang vrij aardig gedaan bij FC Eindhoven? Niet echt een aansprekende naam, maar een wijs man () zei ooit: een goed paard maakt nog geen goede ruiter, een dat geldt andersom natuurlijk ook. Je hoeft geen wereldspeler geweest te zijn om een goede coach te worden...
Ik begrijp niet waarom top clubs denken dat het een goed idee is iemand met nul ervaring voor de groep te zetten.
Wat zijn voor jou de minimale eisen voor de nieuwe hoofdtrainer?Deadsy schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:10:
[...]
Daarmee heeft hij tenminste ervaring.
Ik begrijp niet waarom top clubs denken dat het een goed idee is iemand met nul ervaring voor de groep te zetten.
Typische PSV keuze om Faber aan te stellen. Die heeft nou ook niet echt sprankelend voetbal laten zien met zijn vorige clubs.
Zie dit nou niet echt als een stap vooruit tov van Bommel. Tijdelijk of niet.
Zie dit nou niet echt als een stap vooruit tov van Bommel. Tijdelijk of niet.
PSN: Finally_Chris
1]Naast een plan A ook een plan B en het liefst ook een plan C hebben.strafschop schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:15:
[...]Wat zijn voor jou de minimale eisen voor de nieuwe hoofdtrainer?
2]Wisselen wanneer het nodig is.
3]Jeugd > vergane 'glorie'.
Dat deze al eens hoofdtrainer geweest is van een prof club of op zijn minst een aantal jaren hoofdtrainer van een jeugd team (nee, niet de o13) en daarmee goede prestaties neerzetten.strafschop schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:15:
[...]
Wat zijn voor jou de minimale eisen voor de nieuwe hoofdtrainer?
Teveel ex profs die een jaartje of 2 assistent bij Oranje zijn geweest en dan nog een jaar een Jong team gehad en dan worden ze plots hoofdtrainer van een Nederlandse top club.
Raar genoeg hebben deze mensen ook vaak dezelfde zwakke punten.
Slechts 1 plan hebben en zeer laat wisselen.
En qua ervaring?OPSLAGHOND schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:23:
[...]
1]Naast een plan A ook een plan B en het liefst ook een plan C hebben.
2]Wisselen wanneer het nodig is.
3]Jeugd > vergane 'glorie'.
Welke van de huidige trainers voldoen eigenlijk aan jouw drie voorwaarden?
Crisis heb je op elk niveau. Van Chelsea wegspelen in eigen huis naar 3 wedstrijden op rij geen serieuze kansen creëren is een flinke terugval. En veel had het niet gescheeld of ze hadden niet van RKC gewonnen. Ik houd me hart vast voor de wedstrijd regen ADO, denk dat ze met een gelijkspel blij mogen zijn.Waah schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:33:
[...]
Ajax verliest van de nummer 2 en 3 van de eredivisie.... en we hebben het over "matige tegenstanders"?
Sommige mensen wíllen graag een crisis zien die er niet is volgens mij![]()
Dick Advocaat kan er nog wel een club bij doen ;-) Hebben ze wel iemand met ervaring. Even regelen met de bond dat PSV en Feyenoord op aparte dagen een wedstrijd hebben en als ze tegen elkaar moeten, dan mag ie om de 9 minuten wisselen van bank.
Die ging volgens geruchten mogelijk Arteta als assistent van Pep vervangen, dus dan moeten ze snel zijn. Hij zou wel een goed voorbeeld van omhoog vallen zijn als hij bij Man C aan de slag ging.
@mavaros is beschikbaar!strafschop schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:38:
[...]En qua ervaring?
Welke van de huidige trainers voldoen eigenlijk aan jouw drie voorwaarden?
Exclusive: Alan Pardew is in talks to takeover as manager of Dutch club Ado Den Haag. More on #SSN and online shortly. #cpfc #wba #nufc #whufc
— Lyall Thomas (@SkySportsLyall) 16 december 2019
Uhm.... juist ja.
Edit: die kan PSV misschien ook nog nemen
[ Voor 19% gewijzigd door Pompi op 16-12-2019 16:15 ]
De Jong en Gerbrands lijken te blijven. Gaat dus weinig veranderen op deze manier bij PSV..
Voetballers zijn zelf ook lastige sporters. Jonge gasten die denken dat de hele wereld om hun draait (en om hun geld). Iemand die 50 jaar in de voetbalwereld zit maar zelf niet meer dan hoofdklasse gespeeld heeft heeft minder aanzien dan iemand die een paar jaar eerder nog hun idool was als internationaal succesvolle speler.Deadsy schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:10:
[...]
Daarmee heeft hij tenminste ervaring.
alles kan off-topic
Die verdient nu toch een mooi zakcentje bij City, of 1 van de gelieerde clubs?
Het kan ook de wederopstanding van PSV worden.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:39:
[...]
Pff.. maar wel weer maanden er uit. Het zit PSV niet bepaald mee. Lammers zou er wel weer bij komen na de winter dacht ik. Dat is een type wat ze nu niet echt hebben lopen. Hoop dat hij er inderdaad weer bij is, heeft het tijdens zijn verhuur prima gedaan.
Als hij het nou goed doet kan hij ook gewoon mee naar het EK.
Slechter kan bijna niet, na de buitenstaanderoorlog tegen Van Bommel en aanverwanten.
Ik denk dat ze in Eindhoven nu denken, dat al dat gezeik wel genoeg is. Een bepaalde groep onruststokers heeft het hoofd gekregen. Dat was de hoofdprijs.
Morgen doen ze weer normaal en hebben ze nog een halve competitie om iedereen de oren te wassen. Dan heeft Willem II een probleem en is AZ ook niet meer heilig.
En moet je nagaan. Ik ben niet eens fan van PSV.
Tuurlijk helpt status, Maar je hebt niets aan status als je geen goede trainer bent.Ankona schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:31:
[...]
Voetballers zijn zelf ook lastige sporters. Jonge gasten die denken dat de hele wereld om hun draait (en om hun geld). Iemand die 50 jaar in de voetbalwereld zit maar zelf niet meer dan hoofdklasse gespeeld heeft heeft minder aanzien dan iemand die een paar jaar eerder nog hun idool was als internationaal succesvolle speler.
Heb ook het gevoel dat teveel trainers zich met de verkeerde mensen omringen. Heb namelijk niet het gevoel dat de assistenten de zwakke punten van de trainer opvangen.
Voetbal is ook echt bijzonder. Van Bommel deed het al een tijd niet goed. Maar het moment is bijzonder. In mijn ogen is verliezen in de Kuip minder erg dan elders. Ik denk dat het vooral de timing is, en ze net voor de winterstop afscheid kunnen nemen, met als excuus dat hij ook nog bij Feyenoord heeft verloren.
Ik denk dat hij dit jaar gewoon pech heeft met zijn selectie. Staan er ongeveer 4 op het veld die er wat te zoeken hebben. De rest is echt Top 3/4 clubs onwaardig.
Maar goed, ik ben blij dat Stam de eer sneller aan zichzelf hield en opstapte, terwijl hij het misschien niet een slechter deed dan van Bommel. Het zal me een worst wezen wat er bij PSV gebeurd eerlijk gezegd. AZ en Ajax spelen leuker voetbal en Feyenoord heeft meer beleving. Ik weet eerlijk gezegd niet onder welke categorie ik PSV moet scharen. Dus om nu te zeggen dat de Nederlandse competitie er beter op wordt door PSV...
Dus hup, wakker schudden de boel daar. Paar spelers offeren, frisse spelers erbij. En meer peper erin.
Ik denk dat hij dit jaar gewoon pech heeft met zijn selectie. Staan er ongeveer 4 op het veld die er wat te zoeken hebben. De rest is echt Top 3/4 clubs onwaardig.
Maar goed, ik ben blij dat Stam de eer sneller aan zichzelf hield en opstapte, terwijl hij het misschien niet een slechter deed dan van Bommel. Het zal me een worst wezen wat er bij PSV gebeurd eerlijk gezegd. AZ en Ajax spelen leuker voetbal en Feyenoord heeft meer beleving. Ik weet eerlijk gezegd niet onder welke categorie ik PSV moet scharen. Dus om nu te zeggen dat de Nederlandse competitie er beter op wordt door PSV...
Dus hup, wakker schudden de boel daar. Paar spelers offeren, frisse spelers erbij. En meer peper erin.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Pardew moet wel erg wanhopig zijn maar ik denk niet dat de Chinese dollars op kunnen tegen zijn ontslagpremies.Pompi schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:14:
[Twitter]
Uhm.... juist ja.
Edit: die kan PSV misschien ook nog nemen
In Engeland een grote naam bij degradatieclubs, lijkt me voor ADO niet haalbaar.
Ik heb weinig met PSV en weet niet hoe en wat daar, en snap niks van het ontslag van MvB. Wie zal het beter doen met deze spelers ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De spelers zijn echt het probleem niet, het zelfvertrouwen is gewoon compleet weg. Daarnaast volhardde Mark ook in het opstellen van Schwaab, Sadilek en Rosario (en de laatste tijd Doan) terwijl de betere alternatieven gewoon voorhanden zijn. PSV heeft te lang gewacht om in te grijpen naar mijn mening overigens. Het was vanaf de winterstop van vorig seizoen al veel te karig wat van Bommel uit het team haalde.
Hij is zelfs 1e aanvoerderPWM schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:00:
LOL, zie nu voor het eerst dat Affelay terug is bij PSV
John de Jong, pleur er een kwartje in en het lult maar een end weg. Open deuren intrappen, PC geneuzel, veel woorden en weinig inhoud. Het zou maar je club zijn.
Al een kwartier lopen ze bij VI te zeiken over hands.
Het is een totale nondiscussie. De regels zijn veranderd en hands is gewoon hands. Dat die regel niet deugt, is iets voor volgende week denk ik. Die oude regel was goed genoeg. Dan moet je een beetje de wedstrijd aanvoelen. Nu worden wedstrijden kapotgefloten.
Het is een totale nondiscussie. De regels zijn veranderd en hands is gewoon hands. Dat die regel niet deugt, is iets voor volgende week denk ik. Die oude regel was goed genoeg. Dan moet je een beetje de wedstrijd aanvoelen. Nu worden wedstrijden kapotgefloten.
Zag gisteren een stuk van Rondo.
Toen hadden ze het over dat Willem II het zo goed doet en dat dit te danken is aan Mathijssen, de hoofd scouting en v Geel.
Wtf? V Geel? Willem II doet het al een paar jaar top, V Geel zit er een paar maanden. Die heeft niets met dit succes te maken.
Dit is volledig te danken aan Mathijssen en de scouting.
Toen hadden ze het over dat Willem II het zo goed doet en dat dit te danken is aan Mathijssen, de hoofd scouting en v Geel.
Wtf? V Geel? Willem II doet het al een paar jaar top, V Geel zit er een paar maanden. Die heeft niets met dit succes te maken.
Poh, ik denk ik kijk eens naar Veronica Inside, maar wat een niveau is dat zeg. Heeft van Bommel soms een berg vieze plaatjes van alle mannen aan tafel, ik hoor ze enkel maar zagen en zeuren over alles wat niet van Bommel is bij PSV.
Edit: en daar vliegt Bas weer uit de bocht.
[ Voor 9% gewijzigd door Zingo op 16-12-2019 21:04 ]
Ik hoop dat Slot dit niet echt gelooft, je kunt ook overdrijven... Gaat dus over LASK.Natuurlijk zijn clubs als Arsenal, Internazionale en Benfica qua historie groter, maar het is maar de vraag of zij een beter team hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 16-12-2019 21:06 ]
Ze hebben wel een punt.Zingo schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:00:
Poh, ik denk ik kijk eens naar Veronica Inside, maar wat een niveau is dat zeg. Heeft van Bommel soms een berg vieze plaatjes van alle mannen aan tafel, ik hoor ze enkel maar zagen en zeuren over alles wat niet van Bommel is bij PSV.
John de Jong is verantwoordelijk voor de selectie. En lult dan maar dat Lato niet genoeg minuten heeft gekregen.
<knip>
Kan er van jouw hand eens een normaal leesbare reactie komen, in plaats van dit soort intens vervelende bijdragen?
Naamsverbasteringen, etc. zijn - onder andere door jou bevestigd - zeer onwenselijk.
Kan er van jouw hand eens een normaal leesbare reactie komen, in plaats van dit soort intens vervelende bijdragen?
Naamsverbasteringen, etc. zijn - onder andere door jou bevestigd - zeer onwenselijk.
[ Voor 116% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2019 22:36 ]
Klopt zeer zeker, John is verantwoordelijk voor de selectie en heeft daar ook gefaald zoals het nu oogt. Van de andere kant, Lato heeft amper een kans gekregen dus ik vind het lastig oordelen. We weten het pas over een paar maanden. Kortom, we gaan het meemaken. Maar dat John fouten heeft gemaakt staat als een paal boven water.Deadsy schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:13:
[...]
Ze hebben wel een punt.
John de Jong is verantwoordelijk voor de selectie. En lult dan maar dat Lato niet genoeg minuten heeft gekregen.
Lato heeft inderdaad niet veel minuten gekregen. Maar dat is ook deels omdat hij niet fit aankwam en van Valencia niet in Jong PSV mocht spelen.Zingo schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:26:
[...]
Klopt zeer zeker, John is verantwoordelijk voor de selectie en heeft daar ook gefaald zoals het nu oogt. Van de andere kant, Lato heeft amper een kans gekregen dus ik vind het lastig oordelen. We weten het pas over een paar maanden. Kortom, we gaan het meemaken. Maar dat John fouten heeft gemaakt staat als een paal boven water.
Wat mij betreft kan Oranje vh lijstje der favorieten afgevoerd worden. Euro 20 heeft zeg 7 favorieten, zonder Depay horen we er niet meer bij, en ja ik geloof dat ik daar wel van baal.
Boadu kan die kar niet trekken, het is geen Pele.
Boadu kan die kar niet trekken, het is geen Pele.
Laten we eerst maar eens afwachten tot er uberhaupt een selectie bekend is, nu al afschrijven is wel heel erg vroeg.
Voordeel is dat Koeman nu best wel lang van te voren weet dat hij niet op Depay kan rekenen en daar een oplossing voor kan bedenken.
alles kan off-topic
Dat is zeker waar, maar hoe lang je er ook over nadenkt, je gaat nooit een gelijkwaardige spits ervoor terug krijgen. Malen was leuk geweest, maar dat moet je ook maar afwachtenof ie nog fit wordt. Boadu is nog veels te jong en onervaren. Weghorst en Luuk de Jong zijn andere type spelers. Beste alternatief lijkt dan nog wel Babel te zijn, maar die heeft niet het niveau Depay.Ankona schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:39:
Voordeel is dat Koeman nu best wel lang van te voren weet dat hij niet op Depay kan rekenen en daar een oplossing voor kan bedenken.
Babel moet je vergeten, die doet veel te vaak mee maar kan echt niet voetballen.
alles kan off-topic
Depay komt niet meer. Forget it. Als die al komt mist die alle ritme, alle gevoel en is de vraag of die knie sterk genoeg is.
Tuurlijk memphis is een aderlating maar misschien valt de schade mee.
Promes en Bergwijn kunnen ook wat. Babel niet zo idd.
Misschien ontwikkelt een andere speler zich nog. En vergeet niet dat we in de andere linies ook spelers hebben die kunnen scoren : vd Beek, Wijnaldum..
Malen tzt weer fit.
Het is gelukkig nog een half jaar voor het ek.
En het voordeel is dat de verwachtingen bij iedereen nu minder hoog zijn. Dat motiveert vaak beter dan te denken dat we er al zijn.
Ik ga niet nu al rouwen in elk geval.
Promes en Bergwijn kunnen ook wat. Babel niet zo idd.
Misschien ontwikkelt een andere speler zich nog. En vergeet niet dat we in de andere linies ook spelers hebben die kunnen scoren : vd Beek, Wijnaldum..
Malen tzt weer fit.
Het is gelukkig nog een half jaar voor het ek.
En het voordeel is dat de verwachtingen bij iedereen nu minder hoog zijn. Dat motiveert vaak beter dan te denken dat we er al zijn.
Ik ga niet nu al rouwen in elk geval.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 17-12-2019 10:35 ]
Dit viel mij gisteren bij VI ook op, maar daar werd wel de nuance aangebracht dat Van Geel er net zit, dus het toch meer op de andere mensen bij Willem II hun conto geschreven moet worden. Vind Willem II de laatste jaren wel een opvallende club in positieve zin. Ze hebben vaak wel leuke spelers, kunnen aardig voetballen en slagen er al een aantal seizoenen op rij in een fatsoenlijke spits aan te trekken. Daar zouden andere clubs (FeyenoordDeadsy schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:48:
Zag gisteren een stuk van Rondo.
Ben overigens zelf ook Feyenoorder, maar er had wel eerder een spits aangetrokken mogen worden, dat had aan het begin van het seizoen gescheeld. Aan de andere kant had Sinistera dan wellicht de kansen niet gehad die hij nu wel heeft gekregen, dus achteraf bezien ben ik er wel blij mee tot nog toe.
Begrijp ook niet waarom Feyenoord niet bij Willem II gekeken heeft voor een nieuwe td. En die hoofd scouting er direct bij pakken.jbdeiman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:51:
[...]
Dit viel mij gisteren bij VI ook op, maar daar werd wel de nuance aangebracht dat Van Geel er net zit, dus het toch meer op de andere mensen bij Willem II hun conto geschreven moet worden. Vind Willem II de laatste jaren wel een opvallende club in positieve zin. Ze hebben vaak wel leuke spelers, kunnen aardig voetballen en slagen er al een aantal seizoenen op rij in een fatsoenlijke spits aan te trekken. Daar zouden andere clubs (Feyenoord) wel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ben overigens zelf ook Feyenoorder, maar er had wel eerder een spits aangetrokken mogen worden, dat had aan het begin van het seizoen gescheeld. Aan de andere kant had Sinistera dan wellicht de kansen niet gehad die hij nu wel heeft gekregen, dus achteraf bezien ben ik er wel blij mee tot nog toe.
en trainer en selectie ook nog zekerDeadsy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:29:
[...]
Begrijp ook niet waarom Feyenoord niet bij Willem II gekeken heeft voor een nieuwe td. En die hoofd scouting er direct bij pakken.
Ajax plaatst een foto van een gouden eend op social media. Alle fans in rep en roer en niemand weet wat de reden is haha.
Yogibeer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:49:
Ajax plaatst een foto van een gouden eend op social media. Alle fans in rep en roer en niemand weet wat de reden is haha.

Duidelijk toch? Quincy Promes doet weer mee
Leuk al die speculaties. Veel supporters beweren dat Pato een nieuwe aankoop is, aangezien zijn bijnaam 'De Eend' is en hij Golden boy is geweest.loewie1984 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:53:
[...]
[Afbeelding]
Duidelijk toch? Quincy Promes doet weer mee
Het kan echter ook gewoon zijn dat ze weer gaan ganzenborden
Dit is de uitbetaling van het belegde trainingkamp in de winterstop.Yogibeer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:59:
[...]
Leuk al die speculaties. Veel supporters beweren dat Pato een nieuwe aankoop is, aangezien zijn bijnaam 'De Eend' is en hij Golden boy is geweest.
Het kan echter ook gewoon zijn dat ze weer gaan ganzenborden
En uit zo'n foto maak je dus dit nieuws.
"Het Portugese en Spaanse woord voor eend is Pato en toevallig draagt de Braziliaanse voetballer Alexandre Pato als bijnaam 'de eend'. Zou deze toevalligheid meer kunnen betekenen?".
Dat. En uiteraard dat het een gouden eend betreft en Pato natuurlijk jarenlang bekend stond als Golden Boy.dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:26:
[...]
En uit zo'n foto maak je dus dit nieuws.![]()
"Het Portugese en Spaanse woord voor eend is Pato en toevallig draagt de Braziliaanse voetballer Alexandre Pato als bijnaam 'de eend'. Zou deze toevalligheid meer kunnen betekenen?".
Tis allemaal wat ver gezocht uiteraard. Maar ook wel weer grappig.
Ik kan je een heel eind volgen.Jorizzz schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:53:
Ervan uitgaande dat Promes en Neres na de winterstop weer terug zijn en verder iedereen even uit kan rusten, denk ik dat Ajax eigenlijk alleen maar eventueel een extra verdedigende middenvelder zou moeten willen halen. Achterin zijn genoeg opties, voorin normaalgesproken ook. Maar Alvarez en Marin vallen gewoon echt door de mand. Liefst zie ik het middenveld met vdBeek en Martinez, met Ziyech daarvoor, maar Donny op tien is soms ook zeer bruikbaar en dan heb je niemand met voldoende voetballend vermogen om op terug te vallen.
Ik gooi maar eens een balletje op: Ruud Vormer? Doet het meer dan aardig in België. Toegegeven, het is geen baltovenaar, maar wel een echte balafpakker met een goede voortzetting. En Nederlander, dat vind ik ook een pré
Ik denk dat we een echte spits nodig hebben. Dus niet iemand op het middenveld. Niet nu, op dit moment.
Ajax heeft geen killer in het team. Ja, Promes speelde als nooit te voren, maar die is dus geblesseerd. En dan gaat het mis, want er wordt geschoven met spelers. En dat is nog niet eens het probleem, want Ajax kan best eventjes een ander systeem spelen.
Eigenlijk is het goed dat Promes weggevallen is. Ik vind het erg rottig voor hem, maar dat is het leven. Nu zie je goed. dat Ajax geen volwaardige voorhoede heeft. Dat zit bij PSV veel beter in elkaar.
Een Suarez zit op de schopstoel bij Barca. Hij kent het Ajaxspelletje en heeft ook gif in zijn tanden zitten als het er echt om gaat.
Het liefst zou ik Zlatan terug willen. Dan begin je een wedstrijd altijd met een 2-0 voorsprong. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Verwijderd
Persoonlijk denk ik niet dat Zlatan een aanwinst is voor welke club dan ook. Het enige waar hij omgeeft is zichzelf en in een rol alla Hunterlaar zal hij zich niet zo snel schikken ben ik bangmavaros schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:15:
[...]
Het liefst zou ik Zlatan terug willen. Dan begin je een wedstrijd altijd met een 2-0 voorsprong. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Logisch, hebben ze het een paar dagen geleden ook over gehad. Mensen zijn echt te wanhopig/goedgelovig bij zulk soort dingen.Yogibeer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:04:
Whahah het gaat over ganzenbord.
Was paar jaar geleden overigens een leuke reeks filmpjes
YouTube: AJAX GANZENBORD met Sánchez, Onana en Cassierra | Deel I
[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 17-12-2019 14:47 ]
Dat PSV het beter voor elkaar heeft zien we inderdaad al weken terug op het veld?mavaros schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:15:
[...]
Eigenlijk is het goed dat Promes weggevallen is. Ik vind het erg rottig voor hem, maar dat is het leven. Nu zie je goed. dat Ajax geen volwaardige voorhoede heeft. Dat zit bij PSV veel beter in elkaar.
Wil er iemand Babel overnemen? Ergerlijke speelwijze en een dikke reet die hem vertraagt. Met zijn branding werkzaamheden op social media..
Toch weet die social media elke keer weer te verassenYogibeer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:49:
Helaas werkt de verassing niet door op 't veld. Of juist wel, want het is erg slecht de laatste 2 weken
[ Voor 8% gewijzigd door Curva op 17-12-2019 15:02 ]
PSN: Curvaa_
Feyenoord nieuws!
Liam Kelly schijnt in de belangstelling te liggen van Sunderland. Hebben die ooit voetbal gekeken?
Van mij mogen ze m per direct overnemen.
Liam Kelly schijnt in de belangstelling te liggen van Sunderland. Hebben die ooit voetbal gekeken?
Daar hebben ze denk ik niet de centen voor.
Maar met TD en hoofd scouting zouden ze denk ik wel de goede kant op gaan.
En meer nieuws!
https://nos.nl/artikel/23...-naar-eerste-divisie.html
EINDELIJK gaan ze erin stappen....
Lijkt me goed nieuws. Hopelijk zorgt het ervoor dat hun jeugdopleiding een boost krijgt.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:40:
En meer nieuws!
Ben wel benieuwd hoe ze de promotie/degradatie regeling voor die teams gaan doen. Degradeert het laagst geklasseerde 'jong' team ookal staan ze 8e, of krijgen we potentieel 8 of meer 'jong' teams in de eerste divisie?
Het biedt de jeugd iig meer perspectief. EN het huidige gat tussen de jeugd en het eerste elftal wordt kleiner hierdoor.ElPaco schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:59:
[...]
Lijkt me goed nieuws. Hopelijk zorgt het ervoor dat hun jeugdopleiding een boost krijgt.
Wellicht ook een reden voor wat van die ventjes om toch te blijven. Te veel het "gebrek aan plan" gehoord de laatste tijd
Spelen League One, derde niveau in Engeland. Past prima bij hem.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:36:
Feyenoord nieuws!
Waanzinnig dat Stam ooit gedacht heeft dat deze jongen goed genoeg was voor Feyenoord.
Next one: Narsingh
Denk dat we allemaal wel een lijstje hebben met spelers die per direct weg mogen.CR1691 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:10:
[...]
Spelen League One, derde niveau in Engeland. Past prima bij hem.
Waanzinnig dat Stam ooit gedacht heeft dat deze jongen goed genoeg was voor Feyenoord.
Next one: Narsingh
Ayoub en Van der Heijden mogen wat mij betreft ook wel vertrekken.
Tapia zou ik nog een half jaar laten zitten, zou misschien nog nuttig kunnen zijn zo nu en dan maar ook hij mag vertrekken als we de geruchten mogen geloven.
Denk dat het nog weleens een leuke winter transferperiode kan worden.
Tapia zou ik nog een half jaar laten zitten, zou misschien nog nuttig kunnen zijn zo nu en dan maar ook hij mag vertrekken als we de geruchten mogen geloven.
Denk dat het nog weleens een leuke winter transferperiode kan worden.
Die zijn van mening een jeugd talent uit de JO13 over te nemen.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:36:
Feyenoord nieuws!
alles kan off-topic
Van mij mogen ze Jong Feyenoord nu ook gewoon een jaartje of twee tegenhouden, gewoon uit principe!
Het kan bijna niet anders dan dat Garcia met zijn laatste dagen bij Twente bezig is. Die bakken er de laatste maanden helemaal niets van. Vooral verdedigend klopt het helemaal niet.
Nu gaan ze thuis (!) af tegen Go Ahead Eagles met 2-5. Dat lijkt me de druppel ...
Nu gaan ze thuis (!) af tegen Go Ahead Eagles met 2-5. Dat lijkt me de druppel ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Het is er goed onrustig. ME ingezet... Twente supporters laten zich weer van hun goede kant zien.nocalimero schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Het kan bijna niet anders dan dat Garcia met zijn laatste dagen bij Twente bezig is. Die bakken er de laatste maanden helemaal niets van. Vooral verdedigend klopt het helemaal niet.
De Grolsch Veste is nu letterlijk een veste. De ME bewaakt de hoofdingang. #twegae pic.twitter.com/KhCItLrgKT
— Jeroen Kapteijns (@JeroenKapteijns) 17 december 2019
Bidden helpt dus welnocalimero schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Het kan bijna niet anders dan dat Garcia met zijn laatste dagen bij Twente bezig is. Die bakken er de laatste maanden helemaal niets van.
Wat verwachten ze daar dan? Met een beetje kunst en vliegwerk kampioen geworden, maar iedereen was er wel over eens dat ze met dat team niets te zoeken hadden in de eredivisie. In de zomer redelijk bij gekocht en na 5 potjes waren ze bijna kampioen. Maar nu staan ze daardoor boven de streep en halen ze het waarschijnlijk wel maar het is gewoon helemaal niet veel beter dan onderkant eredivisie. Beetje realistisch blijven zou beter zijn voor de gemiddelde Twente fan
Ik snap er ook niets van. Tuurlijk is dit een afgang tegen GAE, maar in de ED staan ze 12e als net gepromoveerde ploeg. Gek verwachtingspatroon daar in Enschede, je moet blij zijn met alles boven handhaving. Opnieuw opbouwen van de subtop status gaat gewoon tijd kosten.
Ze hadden ook gewoon kunnen meedoen in de eerste divisie. Zoals elk goed team uit de ED doet. Nu lopen die Rotterdammers via de NOS een hoop onnozelheid te verkopen.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:40:
En meer nieuws!
En ja, ik ben groot voorstander om ouderwets weer een competitie tussen de tweede elftallen te houden. Kan MVV ook weer eens gaan promoveren, ipv met een club met een status aparte te moeten dealen.
Het is altijd goed dat een club het licht weer begint te zien.
Hup Rotterdammers.
Edit: Mensen zijn hier blij dat GAE heeft gewonnen. Die spelen normaal ook in een klein stadion. Langzaamaan groeit het, maar het blijft klein/compact. Precies, zoals het Philipsstadion, ligt het in een woonwijk.
Op dat soort stadions moet je zuinig zijn. Ze zijn zeldzaam aan het worden.
[ Voor 16% gewijzigd door mavaros op 17-12-2019 23:57 ]
Ik moet wel zeggen dat ik positief verrast ben door het spel van GAE. Lekker combinerend voetballen, uit tegen een team dat een niveau hoger speelt.
alles kan off-topic
Dat lijkt me serieus goed nieuws! Ik las vanmorgen ook een artikel op VZ dat Advocaat zich zou gaan bemoeien met de transfers deze winter. Afscheid nemen van overbodige spelers / richting uitgang duwen en een scorende middenvelder + spits aantrekken. Mogelijk zou Advocaat dan ook nog volgend seizoen blijven. Na het repareren van de selectie mag Arnesen zich o.a. gaan storten op de jeugdopleiding.Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:40:
En meer nieuws!
Vind het goed klinken tot dusverre, nu nog de daden bij deze woorden.
Ze moeten nog wel 2 divisies door worstelen he
kan mij voorstellen dat dit nog wel wat jaartjes gaat duren
Ben benieuwd of Ajax en PSV zich kunnen herstellen vanavond na de slechte resultaten.
Bij Ajax hoop ik eerlijk gezegd dat er wat jongens uit Jong Ajax in staan, zoals Ekkelenkamp, Eiting, Traore.
Bij Ajax hoop ik eerlijk gezegd dat er wat jongens uit Jong Ajax in staan, zoals Ekkelenkamp, Eiting, Traore.
PSN: Curvaa_
Zijn in ieder geval jonkies toegevoegd aan de selectie vanavond zoals HansenCurva schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:50:
Ben benieuwd of Ajax en PSV zich kunnen herstellen vanavond na de slechte resultaten.
Ik reken nergens op:Curva schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:50:
Van Jong plus een enkeling uit het 1e kun je een prima opstelling maken en toch al je belangrijke spelers rust geven:Basisspelers die toe zijn aan rust, zullen tegen Telstar gewoon aan de bak moeten. Ten Hag: 'Ik kan niemand rust geven, want ik heb niet veel spelers tot mijn beschikking.
Varela
Timber/Mazraoui Alvarez Pierie Castillo
Ekkelenkamp Gravenberch Eiting
Lang Traore Unuvar
Evt Hansen ipv Unuvar.
Moet zeggen dat ik alleen niet weet of ze allemaal beschikbaar zijn, maar sowieso is dit ijdele hoop aangezien Ten Hag dit nooit zo gaat doen.
Ik ben vooral bang dat het niet lekker loopt en dat ETH daar conclusies aan verbindt. "Zie je wel"toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
Moet zeggen dat ik alleen niet weet of ze allemaal beschikbaar zijn, maar sowieso is dit ijdele hoop aangezien Ten Hag dit nooit zo gaat doen.
XXXVI
Mag toch hopen dat Schuurs weer minuten maakt.toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
[...]
Ik reken nergens op:
[...]
Van Jong plus een enkeling uit het 1e kun je een prima opstelling maken en toch al je belangrijke spelers rust geven:
Varela
Lang Traore Unuvar
Evt Hansen ipv Unuvar.
Tsja wat zal ETH doen? Varela ligt voor de hand, Schuurs lijkt me ook gezien die goed speelde en alle minuten gebruiken kan. Blind is er sowieso niet bij en hij gaf al aan dat Ziyech en Tagliafico rust nodig hebben. Kom ik ongeveer hier op uit, gezien hij inderdaad niet alleen maar talenten / jong-spelers er in gaat gooien. Mijn gok:
Varela
Dest / Schuurs / Pierie / Mazraoui
Ekkelenkamp / van de Beek / Martinez
Lang / KJH / Tadic
Maar ETH is gek genoeg om Siem in de basis te zetten. We gaan het zien.
[ Voor 41% gewijzigd door snmght op 18-12-2019 14:39 ]
Je moet ook niet alles overhoop halen, dat slaat natuurlijk ook nergens op, die jongens spelen al met elkaar in Jong Ajax, als je dan Ajax1 omtovert naar een Jong Ajax elftal dan schieten ze daar niets mee op. Ze hebben wel ervaren jongens nodig om van te leren en om een niveau'tje hoger mee te ballen.
Daarnaast prima wedstrijd voor de basis spelers om weer ff het goede gevoel terug te krijgen en te scoren etc. Kortom 1,2,3 jeugdspelers erbij is prima, kun je 1,2 basis spelers rust geven zonder dat Jong Ajax er staat.
Benieuwd of Varela eens een kans krijgt, die heeft nog geen wedstrijd mogen keepen, ook niet vorig jaar in de beker.
Daarnaast prima wedstrijd voor de basis spelers om weer ff het goede gevoel terug te krijgen en te scoren etc. Kortom 1,2,3 jeugdspelers erbij is prima, kun je 1,2 basis spelers rust geven zonder dat Jong Ajax er staat.
Benieuwd of Varela eens een kans krijgt, die heeft nog geen wedstrijd mogen keepen, ook niet vorig jaar in de beker.
Je zou zelfs heel Jong op kunnen stellen want die hebben laatst ook van Telstar gewonnen, maar je zou inderdaad spelers van het 1e die ritme nodig hebben ook gewoon op kunnen stellen (met uitzondering van Siem).toolkist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:25:
[...]
Ik reken nergens op:
[...]
Van Jong plus een enkeling uit het 1e kun je een prima opstelling maken en toch al je belangrijke spelers rust geven:
Varela
Lang Traore Unuvar
Evt Hansen ipv Unuvar.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken