Sef Vergoossen of Bert van MarwijkMartinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:19:
Zo that escaleted quickly!
Ben benieuwd wie ze nu uit de kast gaan trekken, Huub Stevens?
Dickie is al bezet
Kan Dickie geen duobaan doen?Martinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:19:
Dickie is al bezet
Maar ik hoop op Bertje (als we dan toch het voornamenspel gaan doen), als zal hij niet instappen als opvolger van zijn schoonzoon.
Vind je die hadden ze 2 maanden geleden al bij het huisvuil moeten zettenMartinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:19:
Dickie is al bezet
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ouderwets ontslagen? Dit jaar stappen trainers zogenaamd zelf op, hebben ze dat bij psv nog niet door?
alles kan off-topic
Tja, als de trainer de weken ervoor continue beweert dat die echt niet zelf opstapt, is dat wat ongeloofwaardig hèAnkona schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:20:
Ouderwets ontslagen? Dit jaar stappen trainers zogenaamd zelf op, hebben ze dat bij psv nog niet door?
De jong mag dus blijven zitten. En de boekjesschrijver ook....
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit viel te verwachten! Benieuwd wie hier nu in gaat stappen.. Jaap Stam is beschikbaar!
[ Voor 17% gewijzigd door snmght op 16-12-2019 09:25 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Je mistte dePierre schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:20:
[...]
Vind je die hadden ze 2 maanden geleden al bij het huisvuil moeten zetten

Ik lach mij dood als ze Bert van Marwijk zouden nemen

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 16-12-2019 09:37 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat zou wel de grap van 2019 zijn inderdaadMartinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:28:
[...]
Je mistte desmiley denk ik
Ik lach mij dood als ze Bert van Marwijk zouden nemen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Begrijpelijk omdat het zo werkt maar dom dat de technisch verantwoordelijken buiten schot blijven. Zitten toch spelers bij voor een hoop geld die helemaal niks brengen.
Onvermijdelijk dat Van Bommel zou worden ontslagen. Op een gegeven moment moet je concluderen dat je niet meer de juiste man op de juiste plek bent, en dat je het niet meer kan kantelen. Ondanks dat het gisteren natuurlijk helemaal niet zo slecht was en dat er wel meer PSV coaches zijn geweest die verloren in de Kuip.
Misschien komt het er met een frisse wind wel uit, het zullen vast niet allemaal spelers zijn die er gewoon niks van kunnen.Typhone schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:29:
Begrijpelijk omdat het zo werkt maar dom dat de technisch verantwoordelijken buiten schot blijven. Zitten toch spelers bij voor een hoop geld die helemaal niks brengen.
[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 16-12-2019 09:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zou Van Marwijk dat doen? 
Ik zou verder ook niet direct aan kandidaat weten, een Steijn oid moet je toch ook niet willen...
Ik zou verder ook niet direct aan kandidaat weten, een Steijn oid moet je toch ook niet willen...
Hoewel het met de resultaten niet geheel onverwacht moet ik zeggen dat de interviews me de indruk gaven dat hij nog wel even bleef zitten. Het mocht dus niet zo zijn voor Mark. Niet gek eigenlijk dat het gebeurd. Het spel liet sterk ten wensen over (ondanks het relatief goede spel) en de opstellingen waren bedenkenswaardig op de laatste paar wedstrijden na. Ben enorm benieuwd wie hem opvolgt, maar dat zal wel pas na de winterstop naar voren komen (Ik hoop Louis though)
Van gaal!dutchgio schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:29:
Zou Van Marwijk dat doen?
iets meer betalen dan Feyenoord, dan stapt Dickie wel overMartinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:19:
Dickie is al bezet
Dan stapt ie niet...dan rent ie!KingKoning schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:31:
[...]
iets meer betalen dan Feyenoord, dan stapt Dickie wel over
Het leek leuk voetbal maar dat kwam meer door de individuele kwaliteiten voorin, tactisch zat er echt geen goed plan achter.
Ben benieuwd wie het gaat doen inderdaad, plek 3 lijkt realistisch en we mogen hopen op plek 2
Ben benieuwd wie het gaat doen inderdaad, plek 3 lijkt realistisch en we mogen hopen op plek 2
Je weet wat quickly betekend? Afgelopen anderhalf jaar heeft van Bommel het landskampioenschap verloren, de beker uitgegooid door een laag vlieger, JC schaal verloren en Europees in de Europa League gefaald (vorige jaar UCL kan je hem minder verwijten vind ik).
/edit
Ik ben het met onderstaande eens dat er echt meer uit deze ploeg te halen moet zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 16-12-2019 09:41 ]
Zou hem heel graag langer/weer in de eredivisie zien maar ik las geruchten dat hij in Rusland in zou stappen bij een topclub. Mocht dat niet doorgaan is het zeker als tussenpaus een geschikte vent denk ik.
Ik denk dat er met deze spelersgroep echt makkelijk betere resultaten te halen zijn. Maar dan moeten er wel een paar jongens banken en een paar anderen juist meer gaan spelen; bijvoorbeeld een Rosario naar de bank en Pereiro in het elftal.
Eens met hierboven.
Deze spelersgroep speelde voor deze paar slechte resultaten prima voetbal, het is niet zo dat ze nu opeens niet meer kunnen voetballen. Zou het net als bij Ajax een motivatieprobleem zijn?
Zou van Bommel ontslagen zijn puur vanwege sportief falen of toch ook een beetje omdat ie tijdens elk interview een enorm bord voor z'n kop leek te hebben?
Deze spelersgroep speelde voor deze paar slechte resultaten prima voetbal, het is niet zo dat ze nu opeens niet meer kunnen voetballen. Zou het net als bij Ajax een motivatieprobleem zijn?
En dan gisteren ook nog de "beste wedstrijd van het seizoen" met 3-0 verliezen.PolarBear schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:34:
[...]
Je weet wat quickly betekend? Afgelopen anderhalf jaar heeft van Bommel het landskampioenschap verloren, de beker uitgegooid door een laag vlieger, JC schaal verloren en Europees in de Europa League gefaald (vorige jaar UCL kan je hem minder verwijten vind ik).
Zou van Bommel ontslagen zijn puur vanwege sportief falen of toch ook een beetje omdat ie tijdens elk interview een enorm bord voor z'n kop leek te hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 16-12-2019 09:47 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Erwin Koeman is ook weer beschikbaar.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=364486 Ook echt pas sinds vandaagcarpebios schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:46:
Erwin Koeman is ook weer beschikbaar.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Toch opvallend moment, aangezien PSV nu speelt tegen GVVV, Pec en VVV. Na 3 overwinningen ziet de wereld er al weer een stukje anders uit. Ik bedoel, Feyenoord uit kun je verliezen. Lijkt me dat spelersgroep heeft aangegeven er geen vertrouwen meer in te hebben.
Tegen dit Feyenoord mag je geen penalty weggeven, slecht uitverdedigen en ja een VAR moment, dat kan gebeuren. Maar tegen dit Feyenoord moet je gewoon dik winnen, ook in de Kuip. Ik ben blij dat die man weg is, ik snap de rest van de andere clubs wel, maar deze man is de reden van al een jaar lang afbreuk aan de club.Diagonaal schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:57:
Toch opvallend moment, aangezien PSV nu speelt tegen GVVV, Pec en VVV. Na 3 overwinningen ziet de wereld er al weer een stukje anders uit. Ik bedoel, Feyenoord uit kun je verliezen. Lijkt me dat spelersgroep heeft aangegeven er geen vertrouwen meer in te hebben.
Van DIT psv hoeft niemand te verliezen. Stam vertrok na een verlies tegen Ajax, ook een wedstrijd die je emotioneel gezien graag wil winnen maar waar je met verlies gewoon rekening moet houden. Van Bommel was gewoon niet houdbaar, dat was al een paar weken duidelijk. Opmerkelijk dat hij vanmorgen al zo vroeg eruit getrapt is. Zijn weinig woorden aan vuil gemaakt en het persbericht stond al klaar.carpebios schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:59:
[...]
Tegen dit Feyenoord mag je geen penalty weggeven, slecht uitverdedigen en ja een VAR moment, dat kan gebeuren. Maar tegen dit Feyenoord moet je gewoon dik winnen, ook in de Kuip. Ik ben blij dat die man weg is, ik snap de rest van de andere clubs wel, maar deze man is de reden van al een jaar lang afbreuk aan de club.
Feyenoord is gewoon verder met het herstel. Ze zijn er nog niet maar de neuzen gaan de goede kant op.
[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 16-12-2019 10:05 ]
alles kan off-topic
Ik had verwacht dat ze hem wel tot de winterstop zouden laten zitten, wat win je er mee hem er nu al uit te gooien?
De vraag is wie nu aan te trekken, en vooral, laten we De Jong als TD gewoon zitten? Met deze spelersgroep moet het absoluut beter kunnen, maar geen enkele aankoop heeft vooralsnog gebracht wat verwacht werd (behalve in mijn ogen Doan, omdat ik er gewoon niet veel van verwachtte).
De vraag is wie nu aan te trekken, en vooral, laten we De Jong als TD gewoon zitten? Met deze spelersgroep moet het absoluut beter kunnen, maar geen enkele aankoop heeft vooralsnog gebracht wat verwacht werd (behalve in mijn ogen Doan, omdat ik er gewoon niet veel van verwachtte).
Op zich juist wel slim, eventueel geinteresseerde trainers weten nu al dat er plek vrij is bij PSV, i.p.v. pas in de winterstop.ElPaco schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:06:
Ik had verwacht dat ze hem wel tot de winterstop zouden laten zitten, wat win je er mee hem er nu al uit te gooien?
Probleem met namen als Hiddink, Erwin Koeman, etc, is dat dat trainers van de oude stempel zijn. Dit spelersmateriaal zie ik niet bij ze passen.
PSV heeft veel meer een type coach als Klopp nodig. Die zijn er niet volgens mij.
Het is beter om iemand neer te zetten waar je van wenst dat die ook coach voor het volgend seizoen is. Slechter kan hij het toch bijna niet doen.
PSV heeft veel meer een type coach als Klopp nodig. Die zijn er niet volgens mij.
Het is beter om iemand neer te zetten waar je van wenst dat die ook coach voor het volgend seizoen is. Slechter kan hij het toch bijna niet doen.
Zo'n puinhoop is het ook weer niet, er is echt wel veel meer uit de selectie te halen dan er dit jaar gebeurd isElPaco schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:11:
De vraag is dan welke trainer geïnteresseerd zou zijn om in deze puinhoop in te stappen
Is het echt zo'n puinhoop?ElPaco schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:11:
De vraag is dan welke trainer geïnteresseerd zou zijn om in deze puinhoop in te stappen
De resultaten suggereren dat wel, maar heb toch het idee dat het vooral door de trainer kwam.
Heb zelf het idee dat de groep de trainer niet meer zag zitten, maar goed dat is maar een gevoel.
Precies, niet meer laf defensief wisselen, niet die Van Bommel houding dat je alles en iedereen moet irriteren op het veld etc.Martinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:16:
[...]
Is het echt zo'n puinhoop?
De resultaten suggereren dat wel, maar heb toch het idee dat het vooral door de trainer kwam.
Heb zelf het idee dat de groep de trainer niet meer zag zitten, maar goed dat is maar een gevoel.
Martinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:16:
[...]
Volgens mij zijn de spelers wel ok (alsin goed genoeg om toch zeker plek 3 te halen) alleen als je zo veel verliest gaat dat in de kopjes zitten. Ik weet niet of een nieuwe trainer dat kan oplossen (ik hoop het wel).GrooV schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:15:
[...]
Zo'n puinhoop is het ook weer niet, er is echt wel veel meer uit de selectie te halen dan er dit jaar gebeurd is
Je bent nu Malen kwijt wat gewoon weer wat scorend vermogen is. Hopelijk komt Lammers met de winterstop weer terug, maar het is ook maar afwachten hoe hij terug komt.
Verder blijft de verdediging erg zwak, zodra je weet hoe je die moet bespelen is het makkelijk scoren, en iedereen lijkt te weten hoe je ze moet bespelen.
En je zit gewoon met een TD die nou nog niet echt bewezen heeft goede spelers aan te kunnen kopen (een goede verdedigend middenvelder zou welkom zijn).
maar die redt niet nog een keer 20 jaarFleximex schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:22:
Arsène Wenger 🤔
Misschien heeft de trainer simpelweg een “alles voor de overwinning” mentaliteit wat mist bij het merendeel van de PSV selectie.Martinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:16:
[...]
Jammer dit, maar misschien voor beide de beste oplossing, maar vraag me af wie dat slappe elftal wel aan de praat krijgt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zou het trouwens een code"woord" zijn geweest van van Bommel in het interview "beste wedstrijd van het seizoen", hij bedoelde eigenlijk "verlos mij uit deze ellende"
Lekker verzorgd opbouwend voetbal spelen met types als Schwaab, Viergever en DumfriesFleximex schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:15:
Probleem met namen als Hiddink, Erwin Koeman, etc, is dat dat trainers van de oude stempel zijn. Dit spelersmateriaal zie ik niet bij ze passen.
Ik denk dat PSV meer baat heeft bij een type als Advocaat. Gewoon iemand die het seizoen uitzingt, spelers tevreden houdt en vertrouwen geeft. Dan kan PSV rustig zoeken naar een goede vervanger die er vanaf minuut 1 van de voorbereiding voor het volgende seizoen bij is.
PSN: Curvaa_
Poeh, in 1 week alles weggooien wat je had. Ik herken Ajax niet meer terug. Alsof ze vergeten zijn hoe ze moeten voetballen. Eeuwig zonde dat net toen ten Hag Ajax had draaien tegen Feyenoord/Chelsea/Utrecht de teloorgang ingezet is.
Je zou verwachten dat je zelfs met blessures een gelijkspel uit een wedstrijd moet kunnen slepen. Maar 3x op rij verliezen, niet scoren en niet gevaarlijk zijn had ik echt niet verwacht. Ben heel benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren. Verdwijnen Ziyech, ten Hag, Van de Beek etc. nu van het netvlies van de grotere clubs of gaan ze juist vertrekken? Worden er nog spelers gehaald? Had je achteraf spelers als Dolberg en de Wit niet moeten laten gaan?
Daar bovenop nog het nieuws van Blind, Malen en Depay. Feyenoord (net uit de crisis) die PSV (vol in de crisis) verslaat en van Bommel die weg moet. Alleen AZ is een lichtpuntje in de ellende die het Nederlands voetbal op het moment is.
Edit: Thanks @ElPaco Willem II vergeten...
Je zou verwachten dat je zelfs met blessures een gelijkspel uit een wedstrijd moet kunnen slepen. Maar 3x op rij verliezen, niet scoren en niet gevaarlijk zijn had ik echt niet verwacht. Ben heel benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren. Verdwijnen Ziyech, ten Hag, Van de Beek etc. nu van het netvlies van de grotere clubs of gaan ze juist vertrekken? Worden er nog spelers gehaald? Had je achteraf spelers als Dolberg en de Wit niet moeten laten gaan?
Daar bovenop nog het nieuws van Blind, Malen en Depay. Feyenoord (net uit de crisis) die PSV (vol in de crisis) verslaat en van Bommel die weg moet. Alleen AZ is een lichtpuntje in de ellende die het Nederlands voetbal op het moment is.
Edit: Thanks @ElPaco Willem II vergeten...
Vergeet Willem II niet. Die doen het meer dan prima.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:44:
...Alleen AZ is een lichtpuntje in de ellende die het Nederlands voetbal op het moment is.
[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 16-12-2019 10:47 . Reden: II ipv 2 ]
Maar die hebben nu Van Geel. Wacht maat tot hij alles gesloopt heeft.ElPaco schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:45:
[...]
Vergeet Willem 2 niet. Die doen het meer dan prima.
alles kan off-topic
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De trainer is praktisch altijd degene die als eerste moet vertrekken. De directie is pas aan de beurt als de raad van commissarissen het vertrouwen niet meer heeft.
Wel had ik verwacht dat ze iemand naar van Bommel zouden zetten, zoals bij Cocu van van Bronckhorst is gebeurd. Misschien wou van Bommel dit ook niet en dan is het op een gegeven moment onhoudbaar.
Zou wel heel dubieus zijn als van Marwijk nu wordt aangesteld. Voor nu wordt waarschijnlijk Ernest Faber tijdelijk voor de groep gezet. Dan hebben ze de winterstop om een andere trainer te vinden.
Wel had ik verwacht dat ze iemand naar van Bommel zouden zetten, zoals bij Cocu van van Bronckhorst is gebeurd. Misschien wou van Bommel dit ook niet en dan is het op een gegeven moment onhoudbaar.
Zou wel heel dubieus zijn als van Marwijk nu wordt aangesteld. Voor nu wordt waarschijnlijk Ernest Faber tijdelijk voor de groep gezet. Dan hebben ze de winterstop om een andere trainer te vinden.
@Erapaz
Ik was gisteren helaas niet bij machte om alles te kunnen kijken op de super sunday maar goed in slechte tijden kan ik niet afwezig blijven.
Kan inhoudelijk niet alles over AZ-Ajax vertellen helaas noch over Feyenoord-PSV maar bij Ajax vind ik dat de vaste kern wel een te groot stempel drukt op het geheel. Blessures kunnen altijd voorkomen maar met de middelen die Ajax heeft zou dat ook adequaat opgevangen mogen worden. Daarbij maak ik de kanttekening dat de aankoop van Alvarez/Martinez ergens de verkeerde is geweest. Martinez profileert zich heel goed maar Alvarez heeft een rol die ik niet ken. Op het middenveld uit positie, verdedigend wordt hij weinig gebruikt.
Zo'n bal gisteren van Schuurs is wel heel makkelijk om hem daarop af te vallen. Als die jongen zo weinig speeltijd krijgt dan kom je ook niet 'in het ritme' om lekker mee te draaien. Kern van het probleem vind ik nog steeds dat ik een Veltman écht niet goed genoeg vind voor Ajax en zelfs erg druistig vind (zit nu al meerdere keren tegen een direct rood aan) en ik ben niet zo van het pappen en nathouden. Gewoon Schuurs 5-10 wedstrijden in de basis gooien. Klaar. Maar daar moet wel een leider naast spelen.
Probleem 2 in mijn ogen: de spitspositie. Ajax heeft geen voetballende spits als het niet loopt bij Tadic en wel extreem behoefte aan zo'n spits. Namen kan ik jullie niet geven want die heb ik zo één-twee-drie niet maar het zorgt voor onbalans in het team wanneer Tadic niet centraal speelt en Huntelaar wel. Zeker als er geen buitenspelers zijn met een voorzet dan begrijp ik de rol van Huntelaar niet. Ballen hoog erin pompen kan Ajax niet en als de bal vanuit het midden komt dan is de rol van Huntelaar veeeeel te beperkt.
Ik verwacht wel dat het weer gaat draaien bij Ajax (nu is het té veel tegelijk) en maak me zeer zeker geen zorgen maar ik vind het gebrek aan aanpassingsvermogen ook wel schrijnend om te zien. Er is geen tweede plan op dit moment en als dat van stal gehaald wordt dan werkt het absoluut niet.
@ElPaco
Niks ten nadele van Willem II maar die pieken en crashen weer. Ik hoop van niet uiteraard maar dat is de afgelopen jaren wel vaker gebeurd: Heracles, PEC Zwolle die allemaal lange tijd meedraaiden bovenin en daarna stilletjes van het toneel verdwenen.
Ik was gisteren helaas niet bij machte om alles te kunnen kijken op de super sunday maar goed in slechte tijden kan ik niet afwezig blijven.
Kan inhoudelijk niet alles over AZ-Ajax vertellen helaas noch over Feyenoord-PSV maar bij Ajax vind ik dat de vaste kern wel een te groot stempel drukt op het geheel. Blessures kunnen altijd voorkomen maar met de middelen die Ajax heeft zou dat ook adequaat opgevangen mogen worden. Daarbij maak ik de kanttekening dat de aankoop van Alvarez/Martinez ergens de verkeerde is geweest. Martinez profileert zich heel goed maar Alvarez heeft een rol die ik niet ken. Op het middenveld uit positie, verdedigend wordt hij weinig gebruikt.
Zo'n bal gisteren van Schuurs is wel heel makkelijk om hem daarop af te vallen. Als die jongen zo weinig speeltijd krijgt dan kom je ook niet 'in het ritme' om lekker mee te draaien. Kern van het probleem vind ik nog steeds dat ik een Veltman écht niet goed genoeg vind voor Ajax en zelfs erg druistig vind (zit nu al meerdere keren tegen een direct rood aan) en ik ben niet zo van het pappen en nathouden. Gewoon Schuurs 5-10 wedstrijden in de basis gooien. Klaar. Maar daar moet wel een leider naast spelen.
Probleem 2 in mijn ogen: de spitspositie. Ajax heeft geen voetballende spits als het niet loopt bij Tadic en wel extreem behoefte aan zo'n spits. Namen kan ik jullie niet geven want die heb ik zo één-twee-drie niet maar het zorgt voor onbalans in het team wanneer Tadic niet centraal speelt en Huntelaar wel. Zeker als er geen buitenspelers zijn met een voorzet dan begrijp ik de rol van Huntelaar niet. Ballen hoog erin pompen kan Ajax niet en als de bal vanuit het midden komt dan is de rol van Huntelaar veeeeel te beperkt.
Ik verwacht wel dat het weer gaat draaien bij Ajax (nu is het té veel tegelijk) en maak me zeer zeker geen zorgen maar ik vind het gebrek aan aanpassingsvermogen ook wel schrijnend om te zien. Er is geen tweede plan op dit moment en als dat van stal gehaald wordt dan werkt het absoluut niet.
@ElPaco
Niks ten nadele van Willem II maar die pieken en crashen weer. Ik hoop van niet uiteraard maar dat is de afgelopen jaren wel vaker gebeurd: Heracles, PEC Zwolle die allemaal lange tijd meedraaiden bovenin en daarna stilletjes van het toneel verdwenen.
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 16-12-2019 11:03 ]
Van Marwijk hadden ze er behoorlijk geruisloos naast kunnen zetten. Dat ze dat niet gedaan hebben geeft wel aan dat het vertrouwen echt helemaal weg is.tweakduke schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:00:
De trainer is praktisch altijd degene die als eerste moet vertrekken. De directie is pas aan de beurt als de raad van commissarissen het vertrouwen niet meer heeft.
alles kan off-topic
Dolberg had zeker moeten blijven, of er had een nieuwe spits voor Ajax 1 aangetrokken moeten worden. De Wit mis je niet zo gek veel aan, al zie ik die ook liever invallen dan Siem de Jong. Maar dat ligt aan ETH, niet aan het vertrek van Dani.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:44:
Had je achteraf spelers als Dolberg en de Wit niet moeten laten gaan?
Don't worry about a thing / Cause every little thing is gonna be alrightAlleen AZ is een lichtpuntje in de ellende die het Nederlands voetbal op het moment is.
Het probleem bij Ajax/Ten Hag is dat het plan B niet werkt. Dat werkte tijdens de wedstrijd nooit en nu met blessures al voor de wedstrijd niet.
Plan A van ETH is super, maar zodra er overgeschakeld/veranderd moet worden gaat het mis.
Plan A van ETH is super, maar zodra er overgeschakeld/veranderd moet worden gaat het mis.
Doe mij een plezier en zet Ronald Koeman aan het roer bij PSV.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik verwacht ook niet dat zij het gaan volhouden hoor. En straks gaat PSV (hopelijk) weer draaien en zie ik ze AZ ook nog wel voorbij gaan.Typhone schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:01:
@ElPaco
PSV heeft een enorme dip, Ajax heeft nu een dip(je), die van AZ gaat ook echt nog wel komen. Jongens Als Stengs, Boadu en Koopmeiners (hopelijk spel ik dit goed) hebben het prima volgehouden tot nu, echt knap. Dit zie ik echter niet het hele seizoen gebeuren.
[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 16-12-2019 11:07 . Reden: Koopmeiners dus ]
Wat zou Boadu moeten kosten deze winter? Is € 40 miljoen genoeg?
Met alle respect vind ik dat je blij moet zijn als je 20 krijgt. Dan maak je volgens mij al de duurste binnenlandse transfer.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:08:
Want dit is weer een schoolvoorbeeld van een speler die een half seizoen lekker voetbalt en een goede klik heeft met een andere speler. Wat als je Stengs niet meeneemt en opstelt speelt ie het dan ook klaar?
En als je 55 voor Donny reëel vindt, vind je 40 dan ook nog reëel voor Boadu? Vind ik wat vergezocht persoonlijk.
Afgezien van het feit dat ik AZ de knaken gun om weer een dak te bouwen op hun stadion en financieel gezond te worden na de DSB ellende (weet niet in hoeverre dat nog steeds speelt)
Nee 40 is te veel voor de speler Boadu, maar misschien wel de prijs voor Boadu in de winterstop. Mag hopen dat Donny in de winter ook ten minste 80 kost. De wintertoeslag is hoog.loewie1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:11:
[...]
Met alle respect vind ik dat je blij moet zijn als je 20 krijgt. Dan maak je volgens mij al de duurste binnenlandse transfer.
Want dit is weer een schoolvoorbeeld van een speler die een half seizoen lekker voetbalt en een goede klik heeft met een andere speler. Wat als je Stengs niet meeneemt en opstelt speelt ie het dan ook klaar?
En als je 55 voor Donny reëel vindt, vind je 40 dan ook nog reëel voor Boadu? Vind ik wat vergezocht persoonlijk.
Afgezien van het feit dat ik AZ de knaken gun om weer een dak te bouwen op hun stadion en financieel gezond te worden na de DSB ellende (weet niet in hoeverre dat nog steeds speelt)
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 16-12-2019 11:12 ]
Als hij zich goed ontwikkelt zou dat over een of twee jaar misschien reeel zijn. Meer dan een leuk talent is het op dit moment nog niet. Te wisselvallig.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:08:
alles kan off-topic
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:49
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Mee eens, De Ligt heeft vorig seizoen ook fouten gemaakt en mocht blijven staan. Schuurs heeft talent, maar moet in het veld staan om meer ritme te krijgen en beter te worden. De leider zou Blind moeten zijn, maar die zal er wel weer staan na de winterstop. Veltman is inderdaad te druistig of simpelweg te laat. Totaal verkeerd staan is hem ook niet vreemd, nee ik snap ook niet waarom Ten Hag zo vasthoudt aan Veltman.Typhone schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:01:
@Erapaz
Dat zou ook kunnen. Denk dat ze niet eens de bekerwedstrijd aandurven met van Bommel.Ankona schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:04:
[...]
Van Marwijk hadden ze er behoorlijk geruisloos naast kunnen zetten. Dat ze dat niet gedaan hebben geeft wel aan dat het vertrouwen echt helemaal weg is.
Dolberg kwam simpelweg niet uit de verf bij Ajax. Daar heeft hij lang genoeg tijd voor gehad. Teamgenoten, trainer, speelwijze allemaal van invloed op hoe iemand presteert. Dolberg was eenmaal toe aan een nieuwe omgeving om te voetballen.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:04:
[...]
Dolberg had zeker moeten blijven, of er had een nieuwe spits voor Ajax 1 aangetrokken moeten worden. De Wit mis je niet zo gek veel aan, al zie ik die ook liever invallen dan Siem de Jong. Maar dat ligt aan ETH, niet aan het vertrek van Dani.
Zijn broer is wel beschikbaarOPSLAGHOND schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:06:
Doe mij een plezier en zet Ronald Koeman aan het roer bij PSV.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2019 11:14 ]
Daar heb ik helaas helemaal niets aan.
Ik gun PSV een mooie trainer die hetzelfde uitstraalt als de club.
De vriendin van Guus Meeuwis ofzo.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zou heerlijk zijn als we na de winterstop de blessures weer achter de rug hebben en ETH voor een centrum van Blind + Schuurs kiest. Ik ga er van uit dat hij Mazraoui in de basis houdt als rechtsback, middenveld met Martinez, Van de Beek en Ziyech en voorin dan Promes, Tadic en Neres.tweakduke schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:13:
[...]
Mee eens, De Ligt heeft vorig seizoen ook fouten gemaakt en mocht blijven staan. Schuurs heeft talent, maar moet in het veld staan om meer ritme te krijgen en beter te worden. De leider zou Blind moeten zijn, maar die zal er wel weer staan na de winterstop. Veltman is inderdaad te druistig of simpelweg te laat. Totaal verkeerd staan is hem ook niet vreemd, nee ik snap ook niet waarom Ten Hag zo vasthoudt aan Veltman.
Is iedereen terug dan heb je met Dest, Veltman en Labyad ook weer wat mogelijkheden vanaf de bank. Hoef je niet gelijk Huntelaar of Lang te brengen. Volgens mij zou het dan wel goed moeten komen met het kampioenschap en de beker. EL moet ik nog zien, vanmiddag de loting toch?
In Dolbergs belang prima dat hij ging maar voor Ajax was het beter geweest hem nog even te houden, desnoods op de bank. Ik denk dat het er weer uit zou komen op termijn en je merkt nu dat we toch een spits missen. Onze eerste spits is geen echte spits, onze tweede spits op retour en onze derde spits nog niet droog achter de oren..Dolberg kwam simpelweg niet uit de verf bij Ajax. Daar heeft hij lang genoeg tijd voor gehad. Teamgenoten, trainer, speelwijze allemaal van invloed op hoe iemand presteert. Dolberg was eenmaal toe aan een nieuwe omgeving om te voetballen.
En ik kan me indenken dat je Dolberg laat gaan als Ajax zijnde, maar nogmaals dan had er wel iets bij gemogen.
Benieuwd naar de transfermarkt in de winter.
En toch is dat niet meteen een reden om hem a) te missen als het zo het EK is en hij er niet bij is en b) op het schild te dragen door een scorebordjournalistiek statistiekje er bij te halen. Hij speelt echt niet slecht, don't get me wrong, maar het is niet alsof we nu er niets meer van kunnen. In die kwalificatie reeks was Wijnaldum belangrijker. Ook sta je met 10 man op het veld als je de bal niet hebt, want Depay verdedigd niet mee. Ja, hij kan belangrijk zijn, maar het team is veel meer dan Depay zelf en wordt niet per definitie zwakker door het missen van hemMartinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:10:
[...]
In welke zeepbel heb jij geleefd?![]()
Dit was in Oktober:
[...]
In totaal heeft hij nu 52 interlands met 19 doelpunten en 19 assists, oftewel betrokken bij 38 doelpunten in 52 wedstrijden.
Zou leuk zijn als Van Marwijk komt, en dan als assistent zijn schoonzoon meeneemt
.
Om de crisis te vergroten zou ik als Ajax zijnde Ihattaren ophalen in de winter. Talent waarvan je weet dat hij er wel komt, en de (toch al karige) aanvoer naar de PSV voorhoede is voorgoed verleden tijd. Malen die er lang uit ligt, en dat was het dan met PSV
.
Om de crisis te vergroten zou ik als Ajax zijnde Ihattaren ophalen in de winter. Talent waarvan je weet dat hij er wel komt, en de (toch al karige) aanvoer naar de PSV voorhoede is voorgoed verleden tijd. Malen die er lang uit ligt, en dat was het dan met PSV
Als Veltman niet goed genoeg is voor Ajax dan is Dani het ook zeker niet. Sympathieke gozer hoor maar anders dan heel veel loopvermogen heeft hij niet.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:44:
Had je achteraf spelers als Dolberg en de Wit niet moeten laten gaan?
Haha?autje schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:25:
Zou leuk zijn als Van Marwijk komt, en dan als assistent zijn schoonzoon meeneemt.
Om de crisis te vergroten zou ik als Ajax zijnde Ihattaren ophalen in de winter. Talent waarvan je weet dat hij er wel komt, en de (toch al karige) aanvoer naar de PSV voorhoede is voorgoed verleden tijd. Malen die er lang uit ligt, en dat was het dan met PSV.
Ik denk dat dat pas rendabel is als je zelf structureel de knockout fase van de CL haalt, en PSV niet.
Als je nu 20+ miljoen aan PSV geeft neem je zelf nogal een gok, en wordt PSV daar nou echt zwakker van?
Dat zijn behoorlijke bedragen die het ook weer kan hergebruiken om de selectie van nieuwe impulsen te voorzien.
Als je nu 20+ miljoen aan PSV geeft neem je zelf nogal een gok, en wordt PSV daar nou echt zwakker van?
Dat zijn behoorlijke bedragen die het ook weer kan hergebruiken om de selectie van nieuwe impulsen te voorzien.
Dolberg? Die spits die week na week mocht falen? Als één speler te veel kansen heeft gehad (letterlijk en figuurlijk) dan is het Dolberg. Ik heb nog nooit een spits in een halve finale CL zo slecht zien spelen als Dolberg.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:04:
[...]
Dolberg had zeker moeten blijven, of er had een nieuwe spits voor Ajax 1 aangetrokken moeten worden. De Wit mis je niet zo gek veel aan, al zie ik die ook liever invallen dan Siem de Jong. Maar dat ligt aan ETH, niet aan het vertrek van Dani.
[...]
Don't worry about a thing / Cause every little thing is gonna be alright
Ik zou Boadu niet halen. In de jeugd lopen goede spitsen. Maar als je keer op keer Huntelaar en Siem brengt dan krijgen zij nooit de kans om te ontwikkelen.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:08:
[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 16-12-2019 12:03 ]
XXXVI
Ja die ja, die gozer die ze er uit alle hoeken en standen in schoot. Hij heeft een gigantische en lange dip gehad maar laat het nu langzaamaan weer zien. Liever hij er in dan Huntelaar of Traore atm.ephymerous schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:57:
[...]
Dolberg? Die spits die week na week mocht falen? Als één speler te veel kansen heeft gehad (letterlijk en figuurlijk) dan is het Dolberg. Ik heb nog nooit een spits in een halve finale CL zo slecht zien spelen als Dolberg.
Bij Ajax had hij niet uit die dip gekomen, de chemie was op tussen Ajax en hem. Het is juist goed voor zowel Ajax als voor hem dat hij is vertrokken.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:01:
[...]
Ja die ja, die gozer die ze er uit alle hoeken en standen in schoot. Hij heeft een gigantische en lange dip gehad maar laat het nu langzaamaan weer zien. Liever hij er in dan Huntelaar of Traore atm.
De Champions League loting:
Dortmund-Paris Saint-Germain
Real Madrid-Manchester City
Atalanta-Valencia
Atlético Madrid-Liverpool
Chelsea-Bayern München
Olympique Lyon-Juventus
Tottenham Hotspur-RB Leipzig
Napoli-FC Barcelona
Atalanta-Valencia
Chelsea-Bayern München
Olympique Lyon-Juventus
Napoli-FC Barcelona
Dat valt wel mee, er lopen bij Jong Ajax niet zoveel goede spitsen op dit moment. Traore schiet ze er in de KKD wel in, maar oogt nog niet echt klaar voor het eerste (en KKD masteren dat hebben wel meer spitsen gedaan in Jong Ajax, Cassierra, Sierhuis etc). Sontje Hansen heeft net een (1) wedstrijd in Jong Ajax gespeeld.ephymerous schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:57:
[...]
Ik zou Boadu niet halen. In de jeugd lopen goede spitsen. Maar als je keer op keer Huntelaar en Siem brengt dan krijgen zij nooit de kans om te ontwikkelen.
Verder staan in de selectie van Jong Ajax Victor Jensen, Leo Thethani, Danilo Pereira da Silva, Brian Brobbey, Nicolas Kühn allemaal spelers met potentie maar hebben bij elkaar nog geen 10 doelpunten gescoord dit seizoen.
(Aanvallende) Middenvelders zijn er genoeg met talent, Ekkelenkamp, Gravenberch, Eiting en nog wat langere termijn Ünüvar etc. Die hebben ook goed scorend vermogen.
Maar echte spitsen bij Ajax, ze zijn dunner bezaaid dan je denkt hoor.
Atalanta - Ajax was best een leuk affiche geweest.Exocet schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:29:
Atalanta-Valencia
Chelsea-Bayern München
Olympique Lyon-Juventus
Napoli-FC Barcelona
[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 16-12-2019 12:39 ]
Grappig.autje schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:25:
Zou leuk zijn als Van Marwijk komt, en dan als assistent zijn schoonzoon meeneemt.
Om de crisis te vergroten zou ik als Ajax zijnde Ihattaren ophalen in de winter. Talent waarvan je weet dat hij er wel komt, en de (toch al karige) aanvoer naar de PSV voorhoede is voorgoed verleden tijd. Malen die er lang uit ligt, en dat was het dan met PSV.
PSV zal Itaharen niet aan Ajax verkopen. Daarnaast heeft Ajax hem nu niet nodig. We hebben genoeg jonge jongens die het Ajaxspelletje beheersen, in de andere elftallen. Daar kan Ajax voorlopig nog uit putten en anders hebben we nog 200 miljoen in een oude sok zitten.
Overigens vind ik die Itaharen wel een goede speler, die je als coach van Nederland zeker op de radar moet houden. Die jongen gaat er wel komen. Beschaafd, staat niet elke week in de Prive en doet zijn werk zonder morren.
[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 16-12-2019 12:44 ]
Als Jan de jong dat geld mag uitgeven zou ik me geen zorgen maken.dutchgio schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:35:
Ik denk dat dat pas rendabel is als je zelf structureel de knockout fase van de CL haalt, en PSV niet.
Vraag me af of ze zijn functioneren onder de loep gaan nemen.
Ervan uitgaande dat Promes en Neres na de winterstop weer terug zijn en verder iedereen even uit kan rusten, denk ik dat Ajax eigenlijk alleen maar eventueel een extra verdedigende middenvelder zou moeten willen halen. Achterin zijn genoeg opties, voorin normaalgesproken ook. Maar Alvarez en Marin vallen gewoon echt door de mand. Liefst zie ik het middenveld met vdBeek en Martinez, met Ziyech daarvoor, maar Donny op tien is soms ook zeer bruikbaar en dan heb je niemand met voldoende voetballend vermogen om op terug te vallen.
Ik gooi maar eens een balletje op: Ruud Vormer? Doet het meer dan aardig in België. Toegegeven, het is geen baltovenaar, maar wel een echte balafpakker met een goede voortzetting. En Nederlander, dat vind ik ook een pré
Ik gooi maar eens een balletje op: Ruud Vormer? Doet het meer dan aardig in België. Toegegeven, het is geen baltovenaar, maar wel een echte balafpakker met een goede voortzetting. En Nederlander, dat vind ik ook een pré
Sorry hoor, maar als je een speler van het niveau Ruud Vormer niet zelf meer kan opleiden, dan is er iets anders structureel mis.Jorizzz schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:53:
Ervan uitgaande dat Promes en Neres na de winterstop weer terug zijn en verder iedereen even uit kan rusten, denk ik dat Ajax eigenlijk alleen maar eventueel een extra verdedigende middenvelder zou moeten willen halen. Achterin zijn genoeg opties, voorin normaalgesproken ook. Maar Alvarez en Marin vallen gewoon echt door de mand. Liefst zie ik het middenveld met vdBeek en Martinez, met Ziyech daarvoor, maar Donny op tien is soms ook zeer bruikbaar en dan heb je niemand met voldoende voetballend vermogen om op terug te vallen.
Marin is gekocht voor 12,5 miljoen en brengt werkelijk helemaal niets. Je maakt mij niet wijs dat Ekkelenkamp, Eiting en Gravenberch minder zijn. Ik vind dat je alleen moet aankopen als het directe versterkingen zijn. Zekerheid heb je nooit, maar je gaat toch altijd eerst in eigen huis kijken lijkt me.
Van der Sar stelde dat het ook niet te doen is om voor elke positie 2 'topspelers' te hebben, omdat je problemen krijgt in je selectie wanneer spelers te vaak op de bank zitten. Daar zit ook wat in.
Je moet dus zorgen dat je 15/16 potentiële basisspelers hebt en daarnaast goede jeugdspelers moet opleiden. Dat je dan ineens te maken krijgt met meer blessures en vermoeidheidsklachten, dat is ook best wel een beetje pech.
@Yogibeer of Bayern Munchen. Maar goed, zoals ze nu spelen maakt het helemaal niks uit. Op het moment hebben ze niks te zoeken in de EL, laat staan de Cl.
Ajax haalde 10 punten in de groepsfase. Dan heb je wel degelijk iets te zoeken in dit toernooi lijkt me.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:59:
@Yogibeer of Bayern Munchen. Maar goed, zoals ze nu spelen maakt het helemaal niks uit. Op het moment hebben ze niks te zoeken in de EL, laat staan de Cl.
Dat ze nu 10 dagen minder gespeeld hebben wil mijn inziens niet zo heel veel zeggen. Ieder team krijgt in een seizoen een dergelijke dip. Bij Ajax zal veel te wijten zijn aan blessuregevallen en dat zullen ze na de winter wel weer opvangen.
Ik denk dat het met Marin nog wel goed komt hoor, ik zie er wel wat in. Of hij een seizoen lang basisspeler zal zijn, geen idee - maar het is in potentie toch op zijn minst een prima roulatiespeler imho.
In die zin mogen we ondanks recente prestaties nederig blijven; we zijn Ajax, uit Nederland. We kunnen geen 16 virtuoze baltovenaars in de selectie hebben.
In die zin mogen we ondanks recente prestaties nederig blijven; we zijn Ajax, uit Nederland. We kunnen geen 16 virtuoze baltovenaars in de selectie hebben.
Maar had je 12,5 - 15 miljoen moeten betalen voor een speler die niet meer is dan een roulatiespeler?snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:01:
Ik denk dat het met Marin nog wel goed komt hoor, ik zie er wel wat in. Of hij een seizoen lang basisspeler zal zijn, geen idee - maar het is in potentie toch op zijn minst een prima roulatiespeler imho.
Waarom is het leedvermaak richting PSV zo hoog? Dat is de enige club die potten kan breken internationaal samen met AZ en Ajax. Wij kunnen met zijn allen wel keuvelen over magic Ajax en Europees en dit en dat maar als er geen punten binnenkomen dan houdt dat binnen 5 jaar ook volledig op.
@Yogibeer 6 punten tegen Lille, die dit jaar helemaal nergens zijn. 3 punten tegen een Valencia in crisis. 1 punt bij Chelsea waar je er ook met 5-4 af had kunnen gaan. Ze hebben het zeer redelijk gedaan, maar hebben maar 1 plan. Het plan is nu doorzien en zelfs AZ en Willem II kunnen van Ajax winnen.
Dat is misschien achteraf te duur geweest, eens. Maar bij het neertellen van dat bedrag ging men er misschien wel van uit dat hij het verder zou schoppen. Ik hoop persoonlijk ook dat hij wat verder komt en het wel tot basisspeler schopt maar ik vind hem nu bij lange na nog niet de klasse van een Donny, Martinez of Ziyech hebben. Ik laat me graag verrassen though; van mijn Belgische halfbroers begreep ik destijds dat hij echt wel behoorlijk kon voetballen dus wie weet. Ik vind het te vroeg om hem af te schrijven i.i.g.Yogibeer schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:03:
[...]
Maar had je 12,5 - 15 miljoen moeten betalen voor een speler die niet meer is dan een roulatiespeler?
Inmiddels is het leedvermaak voor mij ook wel genoeg geweest. Altijd lekker om je concurrent te zien worstelen en aanmodderen maar het moet ook niet al te gek worden. Idealiter zet PSV de weg naar boven weer in zodat ze komend seizoen Europees spelen (en punten pakken!).Typhone schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
Waarom is het leedvermaak richting PSV zo hoog? Dat is de enige club die potten kan breken internationaal samen met AZ en Ajax. Wij kunnen met zijn allen wel keuvelen over magic Ajax en Europees en dit en dat maar als er geen punten binnenkomen dan houdt dat binnen 5 jaar ook volledig op.
Maar in die zin was het aanmodderen nog even nodig; heeft echt te lang geduurd voordat Van Bommel er uit ging. Ik zei het vandaag al eerder; ik denk dat er met dit materiaal echt meer te bereiken is dan hij er uit heeft gekregen. Ik hoop echt dat PSV 3e of 2e wordt. Maar at the moment is AZ ook verdomd lekker bezig dus idealiter zou ik zeggen 1) Ajax, 2) AZ, 3) PSV aan het einde van de rit.
Zwak om hier die wedstrijd tegen Chelsea aan te halen i.c.m. met 'had kunnen gaan..'. We hadden daar immers donders goed met 1-4 kunnen winnen.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
@Yogibeer 6 punten tegen Lille, die dit jaar helemaal nergens zijn. 3 punten tegen een Valencia in crisis. 1 punt bij Chelsea waar je er ook met 5-4 af had kunnen gaan. Ze hebben het zeer redelijk gedaan, maar hebben maar 1 plan. Het plan is nu doorzien en zelfs AZ en Willem II kunnen van Ajax winnen.
[ Voor 54% gewijzigd door snmght op 16-12-2019 13:11 ]
Dit hoort toch echt in het Buitenlandse topicExocet schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:29:
Atalanta-Valencia
Chelsea-Bayern München
Olympique Lyon-Juventus
Napoli-FC Barcelona
@snmght Het eerste uur tegen Chelsea was fantastisch. Met dat niveau hadden ze zeker mee kunnen doen in de CL. Ze konden het helaas niet uitspelen. Het stond al 2-4 voordat het gigantisch misging. Natuurlijk heb je daarna pech met de arbitrale beslissingen, echter zit voor mij hier wel de kern van het probleem. Dit Ajax kan wedstrijden niet over de streep trekken.
Of ze spelen fantastisch, als alles klopt en de motivatie en juiste spelers er zijn. Of ze spelen dramatisch. Als ze wel de professionaliteit hadden gehad om wedstrijden uit te spelen, hadden ze ook 3x op rij gelijk kunnen spelen i.p.v. 3 keer verliezen. Dan had je wel wat in de melk te brokkelen gehad Europees gezien. Dan kun je nog een keer 0-0 thuis spelen en 1-1 uit en ben je door. Het is nu allemaal veel te kwetsbaar en afhankelijk van externe factoren.
Of ze spelen fantastisch, als alles klopt en de motivatie en juiste spelers er zijn. Of ze spelen dramatisch. Als ze wel de professionaliteit hadden gehad om wedstrijden uit te spelen, hadden ze ook 3x op rij gelijk kunnen spelen i.p.v. 3 keer verliezen. Dan had je wel wat in de melk te brokkelen gehad Europees gezien. Dan kun je nog een keer 0-0 thuis spelen en 1-1 uit en ben je door. Het is nu allemaal veel te kwetsbaar en afhankelijk van externe factoren.
Dus Ajax heeft een klein dipje, en verliest daardoor van de nummers 2 en 3 van de ranglijst en het is meteen paniek? Nee hoor, paniek komt er pas als we tegen Telstar uit de beker vliegen en ook nog eens zondag thuis tegen Ado verliezen. Gaat niet gebeuren... en ik zie Ajax dan ook redelijk eenvoudig na de winter weer de draad oppakken en de titel binnenhalen.Erapaz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik had liever een makkelijkere ploeg gehad.Yogibeer schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:17:
Getafe - Ajax. Super leuke loting!
Tsja, ze staan boven Valencia..
Ik ken ze niet, maar makkelijk zal het niet worden.
AZ tegen LASK Linz. Zou haalbaar moeten zijn voor een ploeg als AZ.
[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 16-12-2019 13:24 ]
mwa, Ajax wil nog wel eens onderschatten. Dus te makkelijk is ook niet goed
Ik hoop dat elk team dat naar Europa gaat goede zaken doet, al is het maar voor het Nederlandse voetbal al geheel. Maar wanneer heeft PSV dan echt potten weten te breken? Dit jaar EL is 2 verlies, 2 gelijk en 1 winst (en toen was het al te laat met 4 punten achterstand).Typhone schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
Vorig jaar CL stonden ze onderaan in de poule....
daar is PSV het niet mee eensdemo31051987 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:24:
AZ tegen LASK Linz. Zou haalbaar moeten zijn voor een ploeg als AZ.
Ik hoop echt op wat succes weer. Maar volgens mij ligt dat meer aan de vorm van een club, dan aan de naam. Dat zie je dit jaar wel met Ajax. En datzelfde geld voor PSV. Er zijn denk ik wel meer teams die, mits in de juiste flow, íéts kunnen doen in Europa.
[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 16-12-2019 13:26 ]
Op deze manier heeft de interim/nieuwe coach natuurlijk wel 3 wedstrijden waarbij hijzelf kan onder vinden hoe het team speelt met bepaalde instructies. Zeker omdat je er enigszins vanuit mag gaan dat deze wedstrijden wel gewonnen worden. Dat scheelt wel, helemaal als je bedenkt dat je in de winterstop eigenlijk alleen maar traint en mogelijk een oefenpotje doet waar niemand vol voor gaat. Trainingen en oefenpotjes zijn sowieso over het algemeen niet echt goede weerspiegeling van hoe het voor het "echie" gaat. Daarnaast zou die coach dan ook een indruk kunnen krijgen van welke posities verbeterd moeten worden of dat hij gewoon voor andere spelers op die positie gaat kiezen, dus dan kan je al beetje voorbereiden op eventuele transfers wat anders pas tijdens de transferperiode gebeurd.ElPaco schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:06:
Al met al begrijp ik dus wel enigszins het bestuur om hem er nu al uit te gooien als ze toch al over hem aan het twijfelen waren en hem anders er dan uitwerkten.
Voor AZ volgens mij een prima loting, biedt perspectief om een ronde verder te komen. Dat Linz heb ik tegen PSV zien spelen en stelt echt bar weinig voor. Blijft een schande dat daar geen 6 punten gepakt zijn door PSV.
Ze hadden een heel goed begin van het jaar waar andere minder begonnen en zakken nu een beetje terug qua resultaten. Volgens mij zelfs eventjes 1ste gestaan.snmght schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:21:
Tsja, ze staan boven Valencia..
Laatste 5 winst, daarvoor 2x gelijk, daarvoor verlies. Redelijke vorm nu dusPompi schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:26:
[...]
Ze hadden een heel goed begin van het jaar waar andere minder begonnen en zakken nu een beetje terug qua resultaten. Volgens mij zelfs eventjes 1ste gestaan.
Wel allemaal 1-0 wedstrijden en veel tegen "kleinere" clubs. Zie dat ze verloren van Basel maar wonnen van Krasnodar. Ben benieuwd maar volgens mij waren er wel slechtere clubs om te treffen, je moet alleen hopen dat alle geblesseerde terug zijn want anders kan het tegen elke ploeg lastig worden.Vos schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:31:
[...]
Laatste 5 winst, daarvoor 2x gelijk, daarvoor verlies. Redelijke vorm nu dus
De namen die je noemt uit de jeugd zijn leuk, maar kunnen het nog niet brengen, zeker nog niet structureel. En denk ook even aan volgend seizoen. vdBeek en Ziyech zouden zomaar eens allebei weg kunnen zijn. Een middenveld met Martinez en twee jonkies lijkt me niet echt gewenst. Dan liever een ervaren kracht erbij. Het hoeven niet allemaal Messi's te zijn in een team hè...Yogibeer schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:58:
[...]
Sorry hoor, maar als je een speler van het niveau Ruud Vormer niet zelf meer kan opleiden, dan is er iets anders structureel mis.
Marin is gekocht voor 12,5 miljoen en brengt werkelijk helemaal niets. Je maakt mij niet wijs dat Ekkelenkamp, Eiting en Gravenberch minder zijn. Ik vind dat je alleen moet aankopen als het directe versterkingen zijn. Zekerheid heb je nooit, maar je gaat toch altijd eerst in eigen huis kijken lijkt me.
Toch ook jammer dat Schone vertrokken is.Jorizzz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:36:
[...]
De namen die je noemt uit de jeugd zijn leuk, maar kunnen het nog niet brengen, zeker nog niet structureel. En denk ook even aan volgend seizoen. vdBeek en Ziyech zouden zomaar eens allebei weg kunnen zijn. Een middenveld met Martinez en twee jonkies lijkt me niet echt gewenst. Dan liever een ervaren kracht erbij. Het hoeven niet allemaal Messi's te zijn in een team hè...
Maar Ajax had er ook meer, of minder kunnen hebben, afhankelijk van hoeveel geluk ze wel of niet zouden hebben gehad. Tegen een Lille, 3 100% kansen weggeven zoals Ajax deed kan eigenlijk niet op het niveau CL (en toch kon het en liep het goed af).Yogibeer schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:01:
[...]
Ajax haalde 10 punten in de groepsfase. Dan heb je wel degelijk iets te zoeken in dit toernooi lijkt me.
Dat ze nu 10 dagen minder gespeeld hebben wil mijn inziens niet zo heel veel zeggen. Ieder team krijgt in een seizoen een dergelijke dip. Bij Ajax zal veel te wijten zijn aan blessuregevallen en dat zullen ze na de winter wel weer opvangen.
Ajax vorig seizoen vs Ajax dit seizoen laat toch zien dat ze bij lange na niet zo ongenaakbaar zijn als ze zelf dachten. Voorafgaan aan het seizoen 'zou Ajax wel eventjes kampioen worden', daar leek het ook wel even op maar de laatste week (1,5 weken) komen er best wel scheurtjes in het samenspel en de resultaten. Dit laatste levert druk en resultaten op waar Ajax niet aan is gewend. Zie ook de frustraties van spelers enorm toenemen, en ik ben benieuwd hoe het team daarmee omgaat.
Er waren al wat wedstrijden waar ze er wat te gemakkelijk over dachten (al dan niet slechts gedurende een deel van de wedstrijd) en waar het ook zomaar anders had kunnen lopen. Je ziet wat onzekerheid met spelers kan doen en dat dit ook zijn impact heeft op het spel van een team, maar ook wat vertrouwen doet met spelers en het team. Het vertrouwen is nu even weg en kan natuurlijk met goede resultaten weer snel terug komen, maar een team dat met weinig vertrouwen speelt redt het gewoon vaak niet.
Grappig he, maar toen hij er was werd hij zo vaak ondergewaardeerd, niet goed genoeg meer etc. etc. etc. totdat ze weg zijn en dan zie je wat voor stabiliteit zo'n speler wellicht bracht.
Ik heb dat nooit gehad met Schone; ja, in de CL zag je dat hij moeite had met het tempo. Maar heb hem van begin tot eind een enorme klasbak gevonden. Ik had wel verwacht dat hij dit seizoen (dan toch) uit de basis zou verdwijnen maar wat zou het fijn zijn om zo iemand op de bank / bij blessures in de basis te hebben.Martinusz schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:45:
[...]
Grappig he, maar toen hij er was werd hij zo vaak ondergewaardeerd, niet goed genoeg meer etc. etc. etc. totdat ze weg zijn en dan zie je wat voor stabiliteit zo'n speler wellicht bracht.
Paniek niet direct. Ik denk wel dat de dip niet klein is. Eigenlijk zat het er het hele seizoen al aan te komen. Hoe vaak hebben we niet geroepen: "Wat is het fijn dat ze ook winnen als ze slecht spelen."frumper schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:19:
[...]
Dus Ajax heeft een klein dipje, en verliest daardoor van de nummers 2 en 3 van de ranglijst en het is meteen paniek? Nee hoor, paniek komt er pas als we tegen Telstar uit de beker vliegen en ook nog eens zondag thuis tegen Ado verliezen. Gaat niet gebeuren... en ik zie Ajax dan ook redelijk eenvoudig na de winter weer de draad oppakken en de titel binnenhalen.
De resultaten van afgelopen week zijn de realiteit. Ze kunnen heel goed voetballen, mits alles klopt. Het is een alles of niets aanpak. Hiermee hebben ze 1,5 jaar succes gehad en het bracht de mensen op de banken. De vraag is of we terug willen naar het resultaatvoetbal van onder de Boer of dat we liever deze hoge pieken en diepe dalen hebben. Zoals ik eerder vandaag al postte, veel zal afhangen van wat er in deze winter en volgende zomer gebeurd. Gaat iedereen weg, dan beginnen ze van voor af aan. Blijven ze juist omdat er niet meer heel veel topclubs interesse hebben nu ze weg zijn van het hoogste podium dan is dat misschien het geluk bij het ongeluk.
Conclusie is dat het in ieder geval beter moet. Als je 2 buitenspelers mist kun je misschien geen gala voorstellingen meer neerzetten, je zult in ieder geval tegen matige tegenstanders resultaat moeten kunnen halen.
Edit: ingelezen over Getafe. Defensief schijnen ze zeer goed te staan. 4de in La Liga op het moment. Er moet veel gebeuren bij Ajax in 2 maanden tijd willen ze daar van winnen. En Onana is er niet bij in Spanje.
[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 16-12-2019 14:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken