Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Terranova schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:41:
[...]

Maar dit is juist het probleem. ETH wisselt/rouleert te weinig zodat ingebrachte spelers juist niet aan gewend zijn aan de speelwijze. Vandaar dat Ajax ook altijd instort als ze noodgedwongen zonder van de "12 basisspelers" moeten spelen.
Ben ik met je eens. Maar aan de andere kant, hoe komt het dat die automatismen er zo goed zijn ingesleten? Doordat ze week in, week uit met elkaar spelen.
Als je wint ben je de man en als je verliest ben je het pispaaltje... Lastig.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Curva schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
[...]

Ben ik met je eens. Maar aan de andere kant, hoe komt het dat die automatismen er zo goed zijn ingesleten? Doordat ze week in, week uit met elkaar spelen.
Als je wint ben je de man en als je verliest ben je het pispaaltje... Lastig.
Oh natuurlijk, maar hij kan echt wel meer rouleren zonder dat dit omvalt. Zeker om meer jeugd de kans te geven. Dest is puur uit noodzaak gebruikt in de voorbereiding omdat er geen andere rechtsback was door interlands.

Maar voor de rest krijgen er ontzettend weinig jeugdspelers de kans. Die hebben natuurlijk niet het niveau, maar een jeugdspeler die goed presteert in de KKD moet echt wel tegen een degradatiekandidaat kunnen spelen. Maar als Ten Hag al wisselt, dan komt er eerder een Siem de Jong in.

Dit puur voor resultaat spelen is mooi, maar als je daarmee er voor zorgt dat je jeugdspelers niet meer de kans krijgen om naar het gewenste niveau te groeien dan heb je echt een veeeeeel groter probleem.

En voor de zeikers hier op mensen die opeens negatief/kritisch zijn over Ten Hag, dat ben ik al een hele lang tijd(ook hier in posts), maar door de goede resultaten had het geen zin om dit te blijven uiten omdat er dan weer mensen boos worden omdat je niet kritisch mag zijn als ze winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Terranova schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:06:
[...]

Oh natuurlijk, maar hij kan echt wel meer rouleren zonder dat dit omvalt. Zeker om meer jeugd de kans te geven. Dest is puur uit noodzaak gebruikt in de voorbereiding omdat er geen andere rechtsback was door interlands.

Maar voor de rest krijgen er ontzettend weinig jeugdspelers de kans. Die hebben natuurlijk niet het niveau, maar een jeugdspeler die goed presteert in de KKD moet echt wel tegen een degradatiekandidaat kunnen spelen. Maar als Ten Hag al wisselt, dan komt er eerder een Siem de Jong in.

Dit puur voor resultaat spelen is mooi, maar als je daarmee er voor zorgt dat je jeugdspelers niet meer de kans krijgen om naar het gewenste niveau te groeien dan heb je echt een veeeeeel groter probleem.

En voor de zeikers hier op mensen die opeens negatief/kritisch zijn over Ten Hag, dat ben ik al een hele lang tijd(ook hier in posts), maar door de goede resultaten had het geen zin om dit te blijven uiten omdat er dan weer mensen boos worden omdat je niet kritisch mag zijn als ze winnen.
Dit! Hoe veel minuten heeft Lang gemaakt voordat er 3 wingers in de lappenmand lagen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:08:
[...]

Dit! Hoe veel minuten heeft Lang gemaakt voordat er 3 wingers in de lappenmand lagen?
Dat zal bij elkaar niet lang zijn geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
Niku schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:16:
Wat een extreme negativiteit ineens hier zeg. Is het dan zo gek dat Ajax zonder twee van haar beste aanvallers een keer van Valencia verliest? 10 punten in de CL en Ten Hag kan er niks meer van?

En hoeveel minuten heeft Traore nu helemaal in de eredivisie gemaakt dan?
Ja, dat is best wel kwalijk.

Een echte topploeg kan 2 volwaardige elftallen opstellen. Nu is dat wat teveel gevraagd van een topploeg uit Nederland, maar een fatsoenlijke bank moet toch wel mogelijk zijn. Daar zet je dan hooguit een breekijzer op, zoals een KJ Huntelaar of een De Jong. De rest moet vlekkeloos in het lopende systeem passen.

Die lopen er dus genoeg rond bij Ajax. Alle jonkies zijn opgegroeid met het ajaxsysteem, dus je zou een redelijk goede gebalanceerde bank kunnen hebben. En dat ze nog te jong zijn, dat is een zorg voor later. Vroeger werd je ook gewoon in het diepe gegooid en moest je maar zorgen dat je bleef drijven. Dat had gisterenavond prima gekund.

Ajax is niet compleet afgegaan, maar het wordt nu wel hoog tijd om eens aan het elftal te knutselen. En vergeet niet; De EL is serieus haalbaar en de competitie begint pas serieus te worden over een maand of 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:14:
[...]
De EL is serieus haalbaar en de competitie begint pas serieus te worden over een maand of 2.
Aanstaande zondag is anders aardig serieus ;). Die winnen zou wel een vorm van de rug rechten zijn. Die verliezen kans voor een forse onbalans zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er valt wel wat over te zeggen (nu al).

In the draw for the round of 32, the twelve group winners and the four third-placed teams from the Champions League group stage with the better group records are seeded, and the twelve group runners-up and the other four third-placed teams from the Champions League group stage are unseeded. The seeded teams are drawn against the unseeded teams, with the seeded teams hosting the second leg. Teams from the same group or the same association cannot be drawn against each other.

Ajax is gegarandeerd seeded, kan AZ niet tegenkomen en ook Sevilla, Espanyol, Celtic en Salzburg kunnen niet worden geloot.

Loting is inderdaad op 16 dec 2019 om 13:00. Ajax speelt 20 feb uit en 27 feb thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

mavaros schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:14:
[...]

Ja, dat is best wel kwalijk.

Een echte topploeg kan 2 volwaardige elftallen opstellen. Nu is dat wat teveel gevraagd van een topploeg uit Nederland, maar een fatsoenlijke bank moet toch wel mogelijk zijn. Daar zet je dan hooguit een breekijzer op, zoals een KJ Huntelaar of een De Jong. De rest moet vlekkeloos in het lopende systeem passen.

Die lopen er dus genoeg rond bij Ajax. Alle jonkies zijn opgegroeid met het ajaxsysteem, dus je zou een redelijk goede gebalanceerde bank kunnen hebben. En dat ze nog te jong zijn, dat is een zorg voor later. Vroeger werd je ook gewoon in het diepe gegooid en moest je maar zorgen dat je bleef drijven. Dat had gisterenavond prima gekund.

Ajax is niet compleet afgegaan, maar het wordt nu wel hoog tijd om eens aan het elftal te knutselen. En vergeet niet; De EL is serieus haalbaar en de competitie begint pas serieus te worden over een maand of 2.
Wordt nog wat werk voor Marc in de zomer, gezien er ook een exodus te verwachten is (dit jaar toch echt).

Ik kan overigens niet zo gek veel met die kreten dat de EL wel te doen is. Ten eerste zou het slechte spel toch reden tot wat meer bescheidenheid mogen zijn, ten tweede valt of staat veel met de loting. Een Inter kan misschien niet in de eerstvolgende ronde maar kun je daarna gewoon wel loten. Succes Erik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PolarBear
Word je bang van die namen? Sevilla? Espanyol, Celtic of Salzburg? :P
Ik zal wel weer een 'arrogant' stempeltje krijgen maar die namen heb ik geen schrik meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:22:
@PolarBear
Ik zal wel weer een 'arrogant' stempeltje krijgen maar die namen heb ik geen schrik meer voor.
Die kom je dus niet tegen in de volgende ronde, helaas want 20 feb naar Sevilla had ik wel leuk gevonden. De enige club waarvan al zeker is dat we ze kunnen loten is APOEL, wordt ik ook niet bang van maar hebben we al zo vaak gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
@PolarBear
Word je bang van die namen? Salzburg?
Nou.. die heb ik gisteren tegen Liverpool gezien. Dat is een heel sterk elftal hoor. Haaland, Minamino, Szoboszlai, Hwang. Liverpool kwam een aantal keer goed weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@PolarBear
voor alle namen in de EL heb ik geen schrik, maar tegen een hoop van die namen kom je niet weg als je zo speelt als gisteren.
Ik zag dat diverse journalisten Ajax alweer bombardeerden tot de grote favoriet voor de EL, maar net zo goed als dat Ajax van alle EL deelnemers kan winnen, kan er ook verloren worden. Dus ik reken me verre van rijk en bekijk het wedstrijd voor wedstrijd.
Ben blij dat die EL wedstrijden pas in februari zijn, kan ik er even aan gewend raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

En dan zijn Neres en Promes weer terug! En hebben we net de januari dip achter de rug! ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat de jeugd weinig minuten krijgt is wat voor te zeggen, maar dan zouden ze met name minuten in de eredivisie krijgen. CL wedstrijd is wel wat anders.
Gisteren lag het tempo hoog en je merkt dat zonder de automatismen het dan niet lukt. Snel naar voren spelen lukt dan wel, maar rond de 16 wordt het slordig en de tegenstander heeft het dan makkelijk dicht te houden. Een jonge speler als Lang kan dat nog niet dragen een volledige wedstrijd. Wat Wim Kieft gisteren ook zei, je mist dan de individuele kwaliteit om het verschil dan te maken.
Kwaliteit wat Promes kan leveren of terugkijkend op vorig jaar, Frenkie de Jong, Schöne uit een standaard spelsituatie en De Ligt niet te vergeten. Corners leveren nu helemaal niks op.
Mazraoui moet je niet op het middenveld zetten, op de rechtsback positie is die het beste, dat snap ik echt niet van Ten Hag. Schuurs is nou ook een speler die best wat meer had laten mogen spelen, kijken hoe stabiel die presteert. Op 1 wedstrijd kun je die niet beoordelen, zelfde als Lang.

Als er wat meer roulatie was geweest waren de blessures wellicht ook minder geweest, maar ja als als als.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@PolarBear
Ga eens tegen Inter voetballen zoals gisteravond. Succes! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Het niveau van de EL.... Een speelronde voor het einde al groepswinnaar en laatste staan in je eigen land. :+
(Espanyol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:28:
[...]

Of RKC. Of Sparta. Komt allemaal op hetzelfde neer. Maar als dat niet meer zo is (en dat hoop ik tegen februari) dan zijn de namen waar we tegen spelen niet meer relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:57:
Enfin, de Champions League 2019/2020 is afgelopen voor ons, ik heb werkelijk geen idee wat ons te wachten staat in de Europa League iemand een idee?
Nou daar zitten best aardig wat leuke team in:
Uit CL naar EL: Inter, RB Salzburg, Benfica
Daar komt vandaag nog bij: Club Brugge/Galatasaray, Rode ster/Olympiakos, Dinamo Zagreb/Atalanta, Bay. Leverkusen/lok. moskou

En wat er natuurlijk al door is in EL zelf:
AZ, Manchester United, Sevilla, Apoel Nicosia, FC Basel, Sporting Portugal, LASK, Celtic, Arsenal, Espanyol, KAA Gent, Wolfsburg, Sporting Braga, Wolverhampton, en er komen er nog wat bij waarbij nog van alles mogelijk is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat een negativiteit hier zeg. Ajax verliest twee wedstrijden en gelijk is alles miserie.

* Gunner wijst naar icoon en concludeert dat het echt nog een stuk erger kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 11-12-2019 11:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gunner schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:56:
Wat een negativiteit hier zeg. Ajax verliest twee wedstrijden en gelijk is alles miserie.

* Gunner wijst naar icoon en concludeert dat het echt nog een stuk erger kan.
Weerleg het dan eens met argumenten waarom jij vindt dat er geen sprake is van misere? Die ongefundeerde berichten dat men hier zo negatief is kan ik ondertussen echt helemaal niets mee. Het spel van Ajax is de laatste weken minder aan het worden, we verliezen thuis in de competitie, worden volledig door eigen schuld uitgeschakeld in de CL en kunnen zomaar onze voorsprong compleet kwijt zijn als we de winterstop in gaan.

Ook voor deze twee verloren wedstrijden was er al genoeg aan de hand getuige het spel tegen bijvoorbeeld Twente maar ook tegen Lille (2x) en de vorige wedstrijd tegen Valencia. Leuk dat we die wedstrijden geflatteerd winnen maar er werd erg veel weg gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:59:
[...]

Weerleg het dan eens met argumenten waarom jij vindt dat er geen sprake is van misere? Die ongefundeerde berichten dat men hier zo negatief is kan ik ondertussen echt helemaal niets mee. Het spel van Ajax is de laatste weken minder aan het worden, we verliezen thuis in de competitie, worden volledig door eigen schuld uitgeschakeld in de CL en kunnen zomaar onze voorsprong compleet kwijt zijn als we de winterstop in gaan.

Ook voor deze twee verloren wedstrijden was er al genoeg aan de hand getuige het spel tegen bijvoorbeeld Twente maar ook tegen Lille (2x) en de vorige wedstrijd tegen Valencia. Leuk dat we die wedstrijden geflatteerd winnen maar er werd erg veel weg gegeven.
Ik moet toegeven dat ik puur naar resultaten kijk omdat ik geen wedstrijden van ajax volg. maar volgens mij was m'n argument duidelijk. Er ontstaat echt geen ramp als je twee wedstrijden achter elkaar verliest. Drie punten voor op de nummer twee (waarvan je je maar moet afvragen of AZ het volhoudt) en 10 op de grote concurrent PSV.

Met de beste selectie in Nederland mag dat geen problemen geven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Gunner schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:04:
[...]

Met de beste selectie in Nederland mag dat geen problemen geven.
Ja maar als we zo gaan denken zijn we niet alleen weer die arrogante Ajacieden maar ook onverstandig: dan sluipt gemakzucht er in. En dan gaan we er ook met de beste selectie van Nederland van af en eindigen we als 3e.

[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 11-12-2019 12:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28
@PolarBear
Daar schuilt het gevaar want het zijn vaak júist die (op het oog) kleintjes.
Wij spelen nu eenmaal beter/scherper/gemotiveerder (geef het beestje een naam) tegen grote ploegen.

Dat gezegd hebbende, de 3-2 winst voor AZ laat ik staan en dan is er imo nog niks aan de hand; verliezen van Willem II en AZ kán. Na de winterstop gewoon onszelf herpakken, de scherpte/motivatie er weer in krijgen en gaan!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

dvdkiwi schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:10:
[...]

Daar schuilt het gevaar want het zijn vaak júist die (op het oog) kleintjes.
Wij spelen nu eenmaal beter/scherper/gemotiveerder (geef het beestje een naam) tegen grote ploegen.

Dat gezegd hebbende, de 3-2 winst voor AZ laat ik staan en dan is er imo nog niks aan de hand; verliezen van Willem II en AZ kán. Na de winterstop gewoon onszelf herpakken, de scherpte/motivatie er weer in krijgen en gaan!
En Boadu ophalen in januari. Mag wat kosten. Meer dan op de vleugels ligt daar volgens mij het probleem en KJH zal deze zomer vermoedelijk wel pensioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:28:
[...]

Kom maar op.

Inter komt niet voor Jan Lul in de EL terecht. Een team als Ajax kan een soort club als Inter compleet van de mat vagen. Dan vraagt iedereen zich af, waarom Inter nu als zo gevaarlijk werd gezien. Vraag maar aan PSV. Die speelden vorig jaar ook met dichtgeknepen billen tegen Inter.

Ajax hoeft in de EL alleen maar te starten met heel snel spel. Dat is in de EL genoeg om een team helemaal gek te voetballen.

En ja, er zit altijd een Dark Horse tussen. Dat zal wel weer zo'n Engels team zijn. Die duiken altijd wel ergens op, tegenwoordig. Maar Ajax hoeft nog altijd voor niemand bang te zijn. Geef ze de bal en huiver als tegenstander.

Overigens geloof ik niet in een eerlijke loting. Als ik baas was van de UEFA, dan had ik alle clubs bij elkaar in een grote grabbelton gegooid. En dan maar gewoon graaien. Nu wordt het toch weer gestuurd. Zit je dan als Alkmaarder te hopen op een makkelijke loting, terwijl Ajax de zwakke broeders gaat tegenkomen, mits de scheidsrechter deugt.

[ Voor 0% gewijzigd door mavaros op 11-12-2019 13:25 . Reden: verbetering. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kijk maar in de ED. Als een rechterrijtje club een bus parkeert heeft Ajax er al moeite mee. Ajax moet zijn eigen spel kunnen spelen, dan zijn ze sterk. De tegenstander op de eigen helft onder druk zetten zodat ze niet op kunnen bouwen en dan steekpasses de 16 in geven.

Maar een tegenstander die gewoon compact de boel tegenhoudt heeft weinig last van die "hoge druk". En Ajax heeft niemand die vanaf 20 meter op het doel kan schieten of in de 16 door de lucht aangespeeld kan worden. Daarnaast is de verdediging niet heel sterk dus elke counter is gevaarlijk.

Als in de ED de topploegen dit door zouden hebben zou Ajax veel meer verliezen. Echter, in NL MOET je 4-3-3 spelen anders ben je laf. Internationaal is men veel verder en lang niet altijd vies van vertragen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:29:
Als in de ED de topploegen dit door zouden hebben zou Ajax veel meer verliezen. Echter, in NL MOET je 4-3-3 spelen anders ben je laf. Internationaal is men veel verder en lang niet altijd vies van vertragen.
Daarom is er maar 1 topploeg in de Eredivisie :+ ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img923/9084/NjzhKG.jpg

Joel is de VAR beu. Joel maakt zeker dat er geen VAR nodig is. Joel is lekker duidelijk. Be like Joel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
Als je hier lijntjes zou tekenen zoals de VAR deed tegen Chelsea staat de Valencia aanvaller inderdaad buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:10:
[Afbeelding]

Joel is de VAR beu. Joel maakt zeker dat er geen VAR nodig is. Joel is lekker duidelijk. Be like Joel.
Het is natuurlijk al veel eerder misgaan voor deze situatie en een buitenspel val in deze situatie is ook erg riskant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dit heeft niks met meelopen van een schot te maken zoals hij gisteren verklaarde. Hij staat hier allang veel te diep en mist gewoon het inzicht. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken. Maar daardoor hebben wij niet verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Typhone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:28:
Dit heeft niks met meelopen van een schot te maken zoals hij gisteren verklaarde. Hij staat hier allang veel te diep en mist gewoon het inzicht. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken. Maar daardoor hebben wij niet verloren.
Inderdaad, je kan zelfs bij een schot stappen op buitenspel want als het een schot was geweest en de spits had hem gekregen was het alsnog buitenspel geweest. Lijkt echt alsof hij soms last krijgt van een waas waardoor hij zijn eigen kunnen overschat en dan van de meest domme en knullige dingen doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Ankona schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:29:
Kijk maar in de ED. Als een rechterrijtje club een bus parkeert heeft Ajax er al moeite mee. Ajax moet zijn eigen spel kunnen spelen, dan zijn ze sterk. De tegenstander op de eigen helft onder druk zetten zodat ze niet op kunnen bouwen en dan steekpasses de 16 in geven.

Maar een tegenstander die gewoon compact de boel tegenhoudt heeft weinig last van die "hoge druk". En Ajax heeft niemand die vanaf 20 meter op het doel kan schieten of in de 16 door de lucht aangespeeld kan worden. Daarnaast is de verdediging niet heel sterk dus elke counter is gevaarlijk.

Zij hebben het niet door, maar jij wel! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Vos schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:39:
[...]

Zij hebben het niet door, maar jij wel! :D
Stom he?

Daarom deel ik ook geheel belangeloos mijn mening zodat die teams en het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid er hun voordeel mee kunnen doen. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:10:
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWHlsQF.jpg
Is toch duidelijk buitenspel? Joel heeft de buitenspelval goed neergezet?

VAR-logicTM

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Duidelijk te zien dat Joel niet mee deed aan het spel, dus buitenspel :+ :+
Zelfs die Valencia speler steekt zijn hand omhoog dat het buitenspel is :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Weer genaaid door de VAR dus :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Martinusz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:56:
Duidelijk te zien dat Joel niet mee deed aan het spel
Dit is wel vaker toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Lees veel over de fout van Veltman en dat Ten Hag verkeerd wisselt. Maar volgens mij zag ik een statistiek op TV voorbij komen rond minuut 80. 16 pogingen, waarvan 0 (!) op doel. Dan maak je het jezelf ook wel heel erg moeilijk.

Zonder Neres en Promes mis je gewoon aanvallende kwaliteit. Dan is Siem de Jong inbrengen nog de meest logische wissel (na Huntelaar).

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
mavaros schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:19:
[...]

Kom maar op.

Inter komt niet voor Jan Lul in de EL terecht. Een team als Ajax kan een soort club als Inter compleet van de mat vagen. Dan vraagt iedereen zich af, waarom Inter nu als zo gevaarlijk werd gezien. Vraag maar aan PSV. Die speelden vorig jaar ook met dichtgeknepen billen tegen Inter.

Ajax hoeft in de EL alleen maar te starten met heel snel spel. Dat is in de EL genoeg om een team helemaal gek te voetballen.

En ja, er zit altijd een Dark Horse tussen. Dat zal wel weer zo'n Engels team zijn. Die duiken altijd wel ergens op, tegenwoordig. Maar Ajax hoeft nog altijd voor niemand bang te zijn. Geef ze de bal en huiver als tegenstander.

Overigens geloof ik niet in een eerlijke loting. Als ik baas was van de UEFA, dan had ik alle clubs bij elkaar in een grote grabbelton gegooid. En dan maar gewoon graaien. Nu wordt het toch weer gestuurd. Zit je dan als Alkmaarder te hopen op een makkelijke loting, terwijl Ajax de zwakke broeders gaat tegenkomen, mits de scheidsrechter deugt.
Ik hoop voor jou en de rest van de Ajax aanhang dat ze er zelf niet op deze manier in gaan bij de EL, dan zul je nog lelijk opkijken. Het zal niet zo gemakkelijk zijn, het zal niet 'op minder dan 100%' inzet kunnen. Als Ajax niet op de eigen manier gaat spelen, dan liggen ze er ook in de EL zo uit.
Ik snap na de laatste 2 glorieuze jaren dat mensen denken dat Ajax echt extreem goed is, maar ook met een Promes en / of Neres staat het achterin al niet goed. Je scoort zelf erg veel, maar geeft ook (erg) veel weg. Dat ging nu al even goed, maar dat blijft niet zo. Ook in de EL zitten teams die dat afstraffen. Zie alleen al wat er in de EL 2 jaar geleden gebeurde tegen ManUtd. Die 'konden er ook niets van', maar winnen wel heel zakelijk met 2-0 van Ajax. Ik denk dat Ajax nu juist het zakelijke mist wat andere clubs/ teams wel hebben. Een houding (en speelwijze) van als het niet 'mooi kan, dan maar lelijk'. Dat laatste zit er niet in bij Ajax, en daar krijgen ze zo nu en dan het deksel voor op hun neus.

Niet erg, want (wanneer het loopt) het is leuk om naar te kijken. Alleen met 'alleen mooi voetbal win je geen prijzen' en dat is nu net waar het om gaat als het erop aan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
jbdeiman schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:10:
[...]
Alleen met 'alleen mooi voetbal win je geen prijzen' en dat is nu net waar het om gaat als het erop aan komt.
*kuck kuch* Barcelona.

Verder ben ik het eens met je post; de EL gaat echt niet eenvoudig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

MarvinG schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:09:
Lees veel over de fout van Veltman en dat Ten Hag verkeerd wisselt. Maar volgens mij zag ik een statistiek op TV voorbij komen rond minuut 80. 16 pogingen, waarvan 0 (!) op doel. Dan maak je het jezelf ook wel heel erg moeilijk.

Zonder Neres en Promes mis je gewoon aanvallende kwaliteit. Dan is Siem de Jong inbrengen nog de meest logische wissel (na Huntelaar).
Waarom is dat logisch? Siem de jong van vijf jaar geleden bij Ajax ja, die maakte wel eens een doelpunt. Deze Siem de Jong is stuk en voegt helemaal niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:26:
[...]

Waarom is dat logisch? Siem de jong van vijf jaar geleden bij Ajax ja, die maakte wel eens een doelpunt. Deze Siem de Jong is stuk en voegt helemaal niets toe.
Wie wil je dan inbrengen? Traore, die het leuk doet in de KKD?
Siem brengt dan iets meer ervaring met zich mee. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is natuurlijk van armoede dat je Siem in moet brengen. Tijd dat er wat versterking bijkomt.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Eigenlijk is dit een vergelijkbare discussie als hetgeen bij PSV speelde (met tot nu toe minder desastreuze gevolgen in de competitie). Wat er bij PSV (Malen en Bergwijn weg) en Ajax (Neres en Promes weg) van de bank komt, is niet zo goed als gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

MarvinG schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:29:
[...]

Wie wil je dan inbrengen? Traore, die het leuk doet in de KKD?
Siem brengt dan iets meer ervaring met zich mee. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is natuurlijk van armoede dat je Siem in moet brengen. Tijd dat er wat versterking bijkomt.
Nee ja ik vind Traore ook geen heel erg goede optie; maar ik denk niet dat iemand het slechter kan doen dan Siem. Leuk die ervaring maar het heeft ons nog niets opgeleverd in de minuten die hij maakt. Dan was Schuurs (als we dan toch voorzetten pompen) voorin beter geweest. En die Traore zal toch ook meer met een bal kunnen dan Siem?

Er moet inderdaad in de breedte iets bij. Maar we hebben maar 1 basiswaardige spits at the moment. Daar zit hem meer het pijnpunt denk ik, op de vleugels komt het normaalgesproken goed - 3 blessures voor 1 positie is erg veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:33:
[...]

Er moet inderdaad in de breedte iets bij. Maar we hebben maar 1 basiswaardige spits at the moment. Daar zit hem meer het pijnpunt denk ik, op de vleugels komt het normaalgesproken goed - 3 blessures voor 1 positie is erg veel.
Dolberg had in deze wedstrijd, zoals hij nu weer in vorm is bij Nice, een goede optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Niku schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:32:
Eigenlijk is dit een vergelijkbare discussie als hetgeen bij PSV speelde (met tot nu toe minder desastreuze gevolgen in de competitie). Wat er bij PSV (Malen en Bergwijn weg) en Ajax (Neres en Promes weg) van de bank komt, is niet zo goed als gehoopt.
Volgens mij is vooral Ziyech onmisbaar. Neres speelt toch al vaak niet en Promes doet het de laatste weken wel aardig maar is ook maar een buitenspeler. Ziyech is de man waar het spel van Ajax om draait in mijn ogen.

Verder vind ik het sowieso een beetje zwak om naar afwezigen te wijzen. Dat hoort er gewoon bij. Ik kan mij niet eens herinneren dat Feyenoord ooit met de sterkste elf gespeeld heeft, zelfs in het kampioensjaar niet. En Valencia miste ook nogal wat spelers.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:41:
[...]

Dolberg had in deze wedstrijd, zoals hij nu weer in vorm is bij Nice, een goede optie kunnen zijn.
Auwa. Dat was ik alweer even vergeten. Die hebben ze inderdaad te makkelijk laten gaan. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

ph4ge schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:46:
[...]

Volgens mij is vooral Ziyech onmisbaar. Neres speelt toch al vaak niet en Promes doet het de laatste weken wel aardig maar is ook maar een buitenspeler. Ziyech is de man waar het spel van Ajax om draait in mijn ogen.

Verder vind ik het sowieso een beetje zwak om naar afwezigen te wijzen. Dat hoort er gewoon bij. Ik kan mij niet eens herinneren dat Feyenoord ooit met de sterkste elf gespeeld heeft, zelfs in het kampioensjaar niet. En Valencia miste ook nogal wat spelers.
Ze hebben ook echt niet verloren door de afwezigen. Gewoon het ondermaatse spel heeft ze de das om gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:46:
[...]

Ziyech speelde gisteren dus wel (maar als een natte krant) Eigenlijk best een beperkte speler die een paar dingen heel goed kan. Gisteren kon hij de bal niet kwijt en meteen voegde hij ook niets meer toe.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ankona schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:55:
Ziyech speelde gisteren dus wel (maar als een natte krant) Eigenlijk best een beperkte speler die een paar dingen heel goed kan. Gisteren kon hij de bal niet kwijt en meteen voegde hij ook niets meer toe.
Ik vond hem echt niet zo slecht spelen. Als je veel risico in je spel legt dan lukken er weleens zaken niet, maar eigenlijk tot aan de wissels vond ik dat hij veel dreiging creëerde.

En ja, als Ziyech minder speelt, dan speelt Ajax minder, omdat hij zo belangrijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Ziyech was niet goed gisteren (ook niet op zijn beste positie) maar ik hoop verder dat je sarcastisch bent. Zo zijn Messi en Ronaldo ook maar beperkte spelers, afhankelijk van wanneer je ze bekijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 11-12-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

Eens, waarom wordt Traore niet opgesteld in plaats van Ziyech? EtH out!

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niku schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:08:
[...]

Eens, waarom wordt Traore niet opgesteld in plaats van Ziyech? EtH out!

:+
Of Veltman, die dribbelde als cv ook de 16 van Valencia in 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:01:
[...]

Ziyech was niet goed gisteren (ook niet op zijn beste positie) maar ik hoop verder dat je sarcastisch bent. Zo zijn Messi en Ronaldo ook maar beperkte spelers, afhankelijk van wanneer je ze bekijkt.
Ik vind idd zeker Messi in bepaald opzicht ook maar zeer beperkt. Alleen dat wat hij wel kan kan hij dusdanig goed dat hij altijd tegenstanders bezig houdt.
Echter, speelt hij niet bij Barcelona maar in de nationale team dan is het ineens niet meer die wereldtopper. Ondanks zijn versnellingen en sublieme schot.

Ziyech, om terug te komen op het onderwerp, heeft niet de klasse van een Messi of Ronaldo. Hij is een belangrijke schakel in een goed lopend Ajax maar als Ajax niet lekker loopt dan heb je meteen ook niets meer aan hem. In mijn ogen zijn de echt goede spelers, de spelers die zorgen dat een team goed gaat draaien. Niet zozeer de spelers die gaan renderen als het eenmaal goed draait.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:05:
[...]

Ik vind idd zeker Messi in bepaald opzicht ook maar zeer beperkt. Alleen dat wat hij wel kan kan hij dusdanig goed dat hij altijd tegenstanders bezig houdt.
Echter, speelt hij niet bij Barcelona maar in de nationale team dan is het ineens niet meer die wereldtopper. Ondanks zijn versnellingen en sublieme schot.

Ziyech, om terug te komen op het onderwerp, heeft niet de klasse van een Messi of Ronaldo. Hij is een belangrijke schakel in een goed lopend Ajax maar als Ajax niet lekker loopt dan heb je meteen ook niets meer aan hem. In mijn ogen zijn de echt goede spelers, de spelers die zorgen dat een team goed gaat draaien. Niet zozeer de spelers die gaan renderen als het eenmaal goed draait.
Dan sluit je dus een hele groep spelers al uit. Succes om als speler aan de zijkant/in de spits een heel team te laten draaien. Dat gaat eigenlijk alleen als je centraal op het middenveld speelt.
Tweede punt is, de toppers die jij beschrijft blijven niet in NL. Dus hou je de voor NL begrippen toppers over, die allemaal wel iets hebben waar ze minder in zijn. Ziyech met de hoeveelheid balverlies, Blind qua snelheid, Malen/Itaharen/Stengs nog jong en onervaren, etc.
Ben het overigens ook niet eens met je opmerking dat je niks aan Ziyech hebt als het niet loopt. Hij is juist 1 vd spelers die volle bak blijft jagen ook als het niet allemaal lukt en je ziet echt wel dat hij daarbij probeert om de rest mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Gisteren werd Ziyech uit de as gehaald. Als je daar Onana zou neerzetten zou die ook slecht zijn. Dat is wat ik zei dat ik daar geen vragen over heb gehoord aan Ten Hag. 5 veranderingen in je vaste basis doorvoeren in zo’n wedstrijd qua positiewisselingen... weird!

Overigens denk jij over Messi EXACT hetzelfde als ik. Dat is toch wel frappant ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 11-12-2019 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Ankona of spelers die toch het verschil kunnen maken, zelfs als het team slecht speelt, zoals bijvoorbeeld Ronaldo die maar 1 actie nodig heeft om te scoren.

@Typhone ten Hag heeft vrijdag tegen Willem II geprobeerd Ziyech op het middenveld te houden. Dat was ook geen oplossing want dan moet Tadic naar de vleugel en Huntelaar in de spits (of Traoré).

Ik denk dat we realistisch moeten zijn en Ajax gewoon niet zijn spelletje kan spelen zonder Promes en/of Neres, op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja maar daar ben IK het niet mee eens. Gooi er (ook tegen Willem II) een jonge hond in die de flank bestrijkt. Of laat die jonge honden eens regelmatig invallen in plaats van Siem de Jong. Want nu laat hij Ziyech staan tegen Willem II maar gaat ie een belangrijke pion (Tadic met balvastheid centraal) verschuiven naar de zijkant. Weg balvastheid en weg pressie uit het midden.

We gaan zien wat er zondag gebeurt in elk geval. Vergeet niet dat Neres maar drie of vier wedstrijden in vorm was dit seizoen. Die speelde daarvoor als een natte krant!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Solskjaer is erg positief over AZ en noemt AZ zelfs een stuk beter dan PSV; https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=364243

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

OPSLAGHOND schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:35:
Solskjaer is erg positief over AZ en noemt AZ zelfs een stuk beter dan PSV; https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=364243
De ranglijst geeft hem gelijk! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Typhone Zeker eens wat betreft Neres. En ook Promes was geen vaste basisspeler in het begin. Tegen Valencia uit kwam Neres voor Promes aan het einde van de wedstrijd. Ik had toen zelfs het gevoel dat hij overbodig was en dat Ajax teveel aanvallers had. Zelfs van de Beek was in het begin nog geblesseerd en daar wist ten Hag nog een mouw aan te breien. Ajax was dit seizoen snel op stoom, maar lijkt nu ingehaald.

Jonge mensen brengen is zeker nodig, maar dat had dan eerder moeten gebeuren. Tegen Valencia thuis met zoveel op het spel is het natuurlijk te laat.

Eigenlijk is het gek dat ze zo weinig kansen om wisten te zetten in schoten op het doel, tov de uitwedstrijd speelde alleen Lang voor Promes en Mazraoui voor Dest. De rest was gelijk, inclusief latino blok en Ziyech op de flank.

[ Voor 16% gewijzigd door Erapaz op 11-12-2019 21:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Zonder dollen, is dat zo raar dan op dit moment?
PSV draait gewoon niet echt lekker nu, kan over een paar wedstrijden weer anders zijn, maar op dit moment heft Solskjaer gelijk. Zou AZ op dit moment ook meer kans geven tegen ManU dan PSV.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ranglijstjournalistiek noem ik dat. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:40:
Ja maar daar ben IK het niet mee eens. Gooi er (ook tegen Willem II) een jonge hond in die de flank bestrijkt. Of laat die jonge honden eens regelmatig invallen in plaats van Siem de Jong.
Voor alle duidelijkheid Siem de Jong heeft 57 minuten gemaakt in Ajax. Het is niet dat hij basisplek na basisplek heeft gekregen en je moet je afvragen of de invalbeurten die Siem heeft gekregen (maar een keer meer dan 30 minuten) voor een jonge hond nou zo goed was geweest.

Ik snap de kritiek op Siem wel maar het is qua speelminuten echt enorm in de marge.

• snmght

snmght

imho dan he

PolarBear schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:42:
[...]

Ik snap de kritiek op Siem wel maar het is qua speelminuten echt enorm in de marge.
Het gaat dan ook niet om die minuten, maar om het signaal dat er mee afgegeven wordt. Op deze manier worden we weer minder aantrekkelijk voor jong talent. En het is echt niet erg om een goede ervaren speler in te brengen maar zoals zo vaak gezegd: dat is Siem allemaal niet (meer). Enniehoe, voor nu genoeg over Siem; ga nu extra zitten voor de resterende EL wedstrijden. Hoop dat AZ gewoon wint van MU!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Voor alle duidelijkheid Siem de Jong heeft 57 minuten gemaakt in Ajax. Het is niet dat hij basisplek na basisplek heeft gekregen en je moet je afvragen of de invalbeurten die Siem heeft gekregen (maar een keer meer dan 30 minuten) voor een jonge hond nou zo goed was geweest.

Correct maar het gaat om het signaal wat je daarmee afgeeft. Een oude rot die geen interessante wedstrijden heeft gespeeld de afgelopen 2 jaar staat hoger in de pikorde dan de jeugd. Dat werkt demotiverend.

Ik wil die taak overigens rustig overnemen van Siem de Jong. Mijn jaarsalaris hoeft maar 90.000 euro te zijn. Als ik daarvoor op 90 minuten in een heel seizoen kom ben ik fors goedkoper dan de Jong!

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 12-12-2019 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Probleem 1: uberhaupt te weinig speelminuten voor de talenten.
Probleem 2: te weinig rust voor je belangrijke spelers
Probleem 3: de minuten die er zijn (wissels) worden deels gegund aan Siem/Klaas op momenten dat je ook die talenten kan brengen. En ten Hag wisselt vaak al zo laat.

Ik heb echt helemaal niks tegen Siem de Jong, hij blijft een held wegens nr. 30, maar op een gegeven moment is het wel tijd om vooruit te kijken en dat moment is bij hem al een tijdje terug gepasseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:35:
[ Week 50 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]
PSV vs Rosenbrog - donderdag 12 december om 18:55 uur
Manchester United vs AZ - donderdag 12 december om 21:00 uur
Porto vs Feyenoord - donderdag 12 december om 21:00 uur

=========================================================

Week 49 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa

Tegenstanders AZ;
- Manchester United won met 1 - 2 tegen Manchester City.
- Partizan won met 1 - 2 tegen Rad.
- Astana speelde niet.

Tegenstanders Feyenoord;
- Rangers verloor met 0 - 1 tegen Celtic.
- Porto gelijk met 1 - 1 tegen Belenenses SAD .
- Young Boys won met 1 - 0 tegen Luzern.

Tegenstanders PSV;
- Sporting won met 1 - 0 tegen Moreirense.
- Lask Linz won met 1 - 3 tegen Wolfsberger AC.
- Rosenborg won met 3 - 2 tegen Ranheim Fotball.
Mag hopen dat PSV nu wel gewoon de 3 punten en de coëfficiënten punten pakt.
Voor AZ zou een winst super zijn want dan volgens mij ook 1ste in de poule, maar een gelijkspel zou wat mij betreft ook al een prima resultaat zijn. Zeker als je kijkt naar de resultaten van afgelopen week van Man U.
En voor de Feyenoorders hier, ik hoop met jullie mee dat Feyenoord gaat verrassen door te winnen en dan met hulp van de andere wedstrijd toch doorgaat. Ja ik weet dat de kans erg klein is maar zoals we deze week wel hebben gezien zijn verrassende resultaten nog niet de wereld uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CL discussie naar [Voetbal] Randzaken verplaatst :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Voorspelling voor vanavond: PSV wint, AZ verliest, Feyenoord verliest.

Ik hoop AZ gelijk maar ik denk van niet. Ik verwacht dat PSV (want geen druk erop) flink tekeer gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 12-12-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nou, Rosario op de bank, eindelijk! Maar helaas in een wedstrijd om des keizers baard. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Wat een nutteloos interview met v Marwijk op RTL7. Alsof hij negatief over zijn schoonzoon gaat praten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee, 10 minuten volgehouden maar dit kan ik niet kijken. Sfeerloze ambiance, muffe commentator, gebeurt niks. Laten we hopen dat ze winnen voor nog wat puntjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wat ne scheids, ik zag vanaf rij 28 nog dat het een penalty was xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:13:
Nee, 10 minuten volgehouden maar dit kan ik niet kijken. Sfeerloze ambiance, muffe commentator, gebeurt niks. Laten we hopen dat ze winnen voor nog wat puntjes.
De commentator is volgens mij betaald om positief te zijn.

0-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Toch jammer dat er geen VAR is in een toernooi waar het om tientallen miljoenen gaat.

En jammer dat zo pijnlijk duidelijk wordt waarom sommigen niet in de basis staan. Guti mafklapper.
Typhone schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:13:
Weinig anders dan dinsdag dus ;)

[ Voor 45% gewijzigd door ElPaco op 12-12-2019 19:23 ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Het zou toch dieptriest zijn als PSV vanavond opnieuw dure Europese punten laat liggen. Wat een armoede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 14:19
psv is al sinds januari dieptriest, en in 2018 gewoon triest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:28:
Het zou toch dieptriest zijn als PSV vanavond opnieuw dure Europese punten laat liggen. Wat een armoede.
En ook voor hun zelf laten ze dure punten liggen.
Kan net het verschil maken in een pot hoger of lager. En als je dan in de CL komt krijg je minder geld omdat je lager op de ranking staat.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Grindtegel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:29:
psv is al sinds januari dieptriest, en in 2018 gewoon triest
Tweede helft 2018 (eerste helft seizoen 18/19) was toch wel goed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
nah vond ik niet, toen hadden alleen mazzel dat de jong iedere keer in de laatste minuut voor redding zorgde

• ElPaco
Grindtegel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:33:
nah vond ik niet, toen hadden alleen mazzel dat de jong iedere keer in de laatste minuut voor redding zorgde
2x op de valreep winnen en verder met een goal of 4 verschil per wedstrijd is inderdaad erg triest ;w

WoT stats

• Grindtegel
ok, nou sorry voor mijn gevoel was het in 2018 ook al niet veel soeps, begin al een ouwe lul te worden...
maar in 2019 gaat het van kwaad naar erg zonder uitzicht op verbetering

• ElPaco
Daar heb je helemaal gelijk in, 2019 is gelukkig bijna voorbij, was allemaal niet best. Hopelijk brengt 2020 meer!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ElPaco schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:42:
[...]

2x op de valreep winnen en verder met een goal of 4 verschil per wedstrijd is inderdaad erg triest ;w
Reken anders even uit hoe veel doelpunten PSV gemaakt zou hebben als ze steeds met een goal of 4 verschil per wedstrijd hadden gewonnen. ;)

En gevoelsmatig hebben ze wel iets vaker in de laatste minuten gewonnen maar dat zou ik even op moeten zoeken.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
De Wit in de spits.. geen Druijf dus, toch interessante beslissing aangezien de Wit nou niet echt heel goed bezig is ofzo.

• ElPaco
snmght schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:58:
[...]

Reken anders even uit hoe veel doelpunten PSV gemaakt zou hebben als ze steeds met een goal of 4 verschil per wedstrijd hadden gewonnen. ;)

En gevoelsmatig hebben ze wel iets vaker in de laatste minuten gewonnen maar dat zou ik even op moeten zoeken.
Ik had hier gekeken bij de spannende potjes, 2x in de 90e minuut winst en 1x in de 83e ofzo. Verder hebben ze die 1e seizoenshelft echt wel flink gescoord. Misschien geen +4 per pot maar +2,5 of 3.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Schakel net in bij psv... Wtf... 0-1??
Tegen Rosenborg??
Niet best dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
krissie100 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:01:
De Wit in de spits.. geen Druijf dus, toch interessante beslissing aangezien de Wit nou niet echt heel goed bezig is ofzo.
Zou mij niks verbazen als Slot toch wat krachten wil sparen. Deze wedstrijd, hoe mooi de tegenstander is is om des keizers baard, je wint er behalve wat punten en wellicht de poule niet heel veel mee.

Zullen we het maar even niet over PSV hebben? *Pakt antidepressiva*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Stel je voor ze waren toch in de groepsfase van de CL gekomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Deadsy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:08:
Stel je voor ze waren toch in de groepsfase van de CL gekomen
18-0 tegen Slavia Praag uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Eindelijk. en nu nr2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
1-1, eerste fatsoenlijke aanval en meteen raak.

WoT stats

• Maarten_E
Lekker Mo!
Hopen op een tweede zodat PSV weer wat zelfvertrouwen terugkrijgt.
Was de penalty terecht?

• ElPaco
Volgens de analisten van Fox terecht geen penalty.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het lek is boven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Standard Luik-Arsenal 2-0, oeps.
Daar is het luik, uhh, lek duidelijk nog niet boven bij Arsenal. :+

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Maarten_E schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:27:
Standard Luik-Arsenal 2-0, oeps.
Daar is het luik, uhh, lek duidelijk nog niet boven bij Arsenal. :+
2-2 ;)

edit: dat veld is wel erg slecht trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 12-12-2019 20:34 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Pagina: 1 ... 87 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken