Ajax had gewoon moeten winnen van een toch wel matig Valencia.
Ondanks de gemisten en de scheids.
Het was gewoon niet goed genoeg
Ondanks de gemisten en de scheids.
Het was gewoon niet goed genoeg
Haha, natuurlijk wel. Ajax is natuurlijk gewoon een stap omhoog.krissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
Willen spelers in de winterstop naar Ajax, allebei spelend in Europa League?
Voor de loonsverhoging en kans op CL volgend jaar wel. Althans, statistisch gezien speelt Ajax vaker de CL dan AZ. Het type voetbal buiten beschouwing gelaten natuurlijk, AZ speelt dit seizoen erg leuk en frivool voetbal.krissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Natuurlijk, Ajax kan bedragen bieden waar AZ en de betreffende spelers nooit nee tegen gaan zeggen.krissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 10-12-2019 23:08 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja hoor. Salaris * 5. Zoveel verdienen die jongens nog niet bij AZkrissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
400k in het jaar of een stap naar 800k~1mio doet een hoopkrissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
K to the KillaZ
Dan speel je CL die je never nooit gaat winnen. Heb je niks aan. De roze wolk is nu echt gebarsten. Hoe vaak hebben we dit seizoen niet geroepen slecht gespeeld, toch gewonnen. Alleen in de week van Feyenoord/Chelsea uit/Utrecht hebben ze echt goed gespeeld. Met deze spelers maak je nog een kans in de EL. Voor je het weet breekt de grote droogte weer aan en wacht je weer 20 jaar op een Europese finale.dvdkiwi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:03:
[...]
Normalliter zou ik het met je eens zijn maar sinds we dit seizoen weer directe CL plaatsing hebben (toch wel 99% te danken aan Ajax) word ik dit seizoen liever kampioen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Oh echt? Dubbel genaaid houdt beter, dan maar kampioen worden én de EL pakken.Canaria schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:06:
[...]
Winnaar EL is ook direct geplaatst voor de CL.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ajax dit jaar, iedereen fit en in vorm, nee, maar paar blessuren en de sterkhouders niet in (top)vorm.......dan denk ik van wel.Hupske schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
Valencia en Chelsea nu is dus boven je stand?
10 second ninja DONE
...
Hupske schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]
Valencia en Chelsea nu is dus boven je stand?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
https://nos.nl/artikel/23...-niet-de-eerste-zijn.htmlMartinusz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:08:
Trouwens hoe vaak zou het gebeuren dat je EL gaat spelen met 10 punten in een CL groep
Yes, en automatisch pot 1 bij de lotingdvdkiwi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:08:
[...]
Oh echt? Dubbel genaaid houdt beter, dan maar kampioen worden én de EL pakken.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
ondanks dat ik het 2 weken geleden al zag aankomen ben ik er toch ontzettend zuur van. ik zweet nu azijnVos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:13:
Wat een azijn hebben sommigen hier op zeg!
Kampioen worden en je doet mee met de CL. Derde jaar op rij zou ik wel structureel noemen toch?Inflatable schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:12:
Waar we al bang voor waren is dus gebeurd.. En dus ook gewoon weer een herinnering dat Nederlandse clubs nooit meer structureel mee zullen doen op het hoogste Europese niveau, al het andere is ijdele hoop.. Puur omdat het financiële verschil en dus het kwaliteitsverschil simpelweg te groot is, zelfs met de middenmoot uit Spanje of Engeland.. Je kan een keer incidenteel leuk meedoen, zoals vorig jaar, maar zodra de echte topvorm er niet is zakt men meteen weer door het ijs en ligt men er uit.. Champions League is alleen iets structureels voor clubs uit Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk, grotere landen waar gewoon veel meer geld omgaat in het voetbal.. De elite waar Nederland qua clubvoetbal helaas al vele jaren allang niet meer toe behoort..
Succes in de Europa League (alsof iemand dat ook maar echt iets boeit)..
Ik ook. Maar het is opeens het einde van het Nederlands voetbal. Ajax wordt leeg gekocht in de winter. Het was geluk etc.P.O. Box schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:14:
[...]
ondanks dat ik het 2 weken geleden al zag aankomen ben ik er toch ontzettend zuur van. ik zweet nu azijn
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Gewoon kijken wie het schrijft....Vos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:15:
[...]
Ik ook. Maar het is opeens het einde van het Nederlands voetbal. Ajax wordt leeg gekocht in de winter. Het was geluk etc.
Ik hoop oprecht dat je hier aan het trollen bentTyphone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:15:
[...]
Kampioen worden en je doet mee met de CL. Derde jaar op rij zou ik wel structureel noemen toch?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mwoah, ik denk dat je t.o.v. een paar seizoenen terug nu nog echt niet mag klagen. Je doet tot de laatste ronde mee voor overwintering en 'vergeet' jezelf alleen te belonen. Geen 2e geel en penalty voor Veltman en je bent door. Of als Ziyech 1 van z'n kansen maakt, tis maar een voorbeeld, maar zo dichtbij ben je.Inflatable schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:12:
Waar we al bang voor waren is dus gebeurd.. En dus ook gewoon weer een herinnering dat Nederlandse clubs nooit meer structureel mee zullen doen op het hoogste Europese niveau, al het andere is ijdele hoop.. Puur omdat het financiële verschil en dus het kwaliteitsverschil simpelweg te groot is, zelfs met de middenmoot uit Spanje of Engeland.. Je kan een keer incidenteel leuk meedoen, zoals vorig jaar, maar zodra de echte topvorm er niet is zakt men meteen weer door het ijs en ligt men er uit.. Champions League is alleen iets structureels voor clubs uit Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk, grotere landen waar gewoon veel meer geld omgaat in het voetbal.. De elite waar Nederland qua clubvoetbal helaas al vele jaren allang niet meer toe behoort..
Die praat zichzelf zo enorm vaak tegen...Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:
Derksen die gewoon zegt dat ze Promes misten 😁
Opportunistisch gelul van die man.Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:
Je kan denken dat de wereld vanavond is vergaan. Dat is een keuze.Inflatable schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:12:
De mening van Derksen over het hedendaagse voetbal is niet meer zo relevant meer. De oude kennis waar hij op teert is veel meer waard.Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:20:
O en we loten tegen Inter!snmght schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:00:
[...]
Is helemaal compleet als Blind geblesseerd raakt op de training en Overnames bekend maakt dat Ziyech in de winterstop vertrekt voor 50 miljoen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
ik vond Mazraoui een van de beteren. zijn aannames en inspeelballen waren tenminste wel goed. zelfs op het middenveld vond ik hem ok.Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:24:
Ten Hag zegt dat Mazraoui prima speelde? Hoorde ik dat nou? Hij is het een beetje kwijt.
Maar Valencia heeft het spelletje wel door. Hoe frustrerend het ook is. Ajax kan wedstrijden niet over de streep trekken. Thuis tegen Spurs 3-0 voor weggeven, uit bij Chelsea 1-4 voor weggeven. Vandaag een gelijkspel tegen een matig voetballend Valencia weggeven.loewie1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:23:
Wat triest is is dat op basis van resultaten Ajax meer recht van spreken heeft om door te gaan dan Valencia. Die vliegen in de eerste knockout ronde eruit als ze zo spelen als vanavond. Daar doe je het dus allemaal voor..
Verder weer doodziek hiervan, 3/4 wedstrijden die je uiteraard zelf dicht had kunnen gooien maar wel gedomineerd worden door arbitrale dwalingen. Ik kan die kop van Turpin niet meer aanzien.
En ik hoop dat Overmars een lucratieve deal vindt voor Veltman in China. Per trein graag via de trans syberische express daarheen sturen (lekker milieu bewust). Eenmaal daar uitgestapt paspoort doorknippen en niet meer achterom kijken. Het is ook niet de eerste keer dat ie geen rood pakt, een pingel veroorzaakt, balverlies lijdt waar een goal uit ontstaat of buitenspelval opheft. Hij gaat al net zo lang mee als die ongelukkige wedstrijden tegen die knipoog Kroaat. Dan moet je beter weten. Hij lijkt niet te leren van zijn fouten op dit niveau.
Einde /rant
[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 10-12-2019 23:28 ]
Echt meedoen noem ik de CL knockout fase halen.. Je kwalificeren voor de groepsfase van de CL is in landen als Engeland en Spanje etc voor de topclubs niet eens iets waar men heel erg mee bezig is, want daar is in de top 4 eindigen van de eigen competitie al genoeg (wat de topclubs altijd wel doen)..Typhone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:15:
[...]
Kampioen worden en je doet mee met de CL. Derde jaar op rij zou ik wel structureel noemen toch?
Het beste zou zijn (denk ik) dat Ajax alles probeert bij elkaar te houden en volgend jaar opnieuw een poging doet. Leegkoop lijkt me een complete vergissing, want dan kunnen ze opnieuw beginnen en enkel hopen dat het nog wat wordt in Europa. Nu hebben ze nog een goede status (ook als reputatie van de huidige selectie)Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:17:
[...]
Gewoon kijken wie het schrijft....
Ajax wordt absoluut niet leeg gekocht en deed het gewoon prima in de CL, zeker vergeleken met andere Nederlandse ploegen in Europa
...
Ah nee je hebt waarschijnlijk gelijk. Toch nog een opsteker vanavond. Als de rest maar niet uit komt dan.
[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 10-12-2019 23:29 ]
Maar dat heb je toch allemaal in eigen hand? Tottenham, Chelsea, nu deze onzin, sorry maar als je 4-1 en 3-0 gewoon weg kan gooien in dezelfde wedstrijd (niet zoals Liverpool deed), dan moet je gewoon ergens accepteren dat je simpelweg niet goed genoeg bent voor knockouts, zeker niet als je zelfs niet van een middenmoot met 8 missende spelers kan winnen.Inflatable schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:27:
[...]
Echt meedoen noem ik de CL knockout fase halen.. Je kwalificeren voor de groepsfase van de CL is in landen als Engeland en Spanje etc voor de topclubs niet eens iets waar men heel erg mee bezig is, want daar is in de top 4 eindigen van de eigen competitie al genoeg (wat de topclubs altijd wel doen)..
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2019 23:30 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Daarentegen kun je denk ik wel Man Utd lotensnmght schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:29:
[...]
Ah nee je hebt waarschijnlijk gelijk. Toch nog een opsteker vanavond. Als de rest maar niet uit komt dan.
Tsja als Willem 2 al te hoog gegrepen is wil ik eigenlijk helemaal niemand loten ff.toolkist schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:30:
[...]
Daarentegen kun je denk ik wel Man Utd loten
Ja niet verkeerd interpreteren maar de komende jaren staan we wel wat hoger op de UEFA lijst. Dus dat betekent dat kampioenen rechtstreeks de CL ingaan met een voorronde minder voor de nummer 2. Of twee zelfs (not sure though). Dan doe je in elk geval ‘gewoon’ mee rekening houdend dat Ajax eventueel kampioen wordtnaitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:18:
[...]
Ik hoop oprecht dat je hier aan het trollen bentNee, natuurlijk is drie keer meedoen niet genoeg om structureel bij de top te horen
.
Helaas de waarheid. Spelen soms erg naïef, zit ook wel beetje in het DNA he. Het spel willen maken, aanvallen, attractief spelen. Een Italiaanse ploeg had dit op 0-0 gehouden bij wijze van.Erapaz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:26:
[...]
Maar Valencia heeft het spelletje wel door. Hoe frustrerend het ook is. Ajax kan wedstrijden niet over de streep trekken. Thuis tegen Spurs 3-0 voor weggeven, uit bij Chelsea 1-4 voor weggeven. Vandaag een gelijkspel tegen een matig voetballend Valencia weggeven.
Als het loopt bij Ajax is het fantastisch, maar het is geen team die het spelletje snapt.
@Ballondier hadden ze vandaag maar met defensief angsthazenvoetbal bloedeloos gelijk gespeeld. Soms is dat nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 10-12-2019 23:33 ]
Daar hebben ze toch de spelers niet voor. Gewoon spelen om te winnen, zie wat dat vorig jaar opleverde. Dit jaar ook prima wedstrijden, alleen hier een daar ongelukkig een vandaag gewoon niet goed genoeg.Vos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:31:
[...]
Helaas de waarheid. Spelen soms erg naïef, zit ook wel beetje in het DNA he. Het spel willen maken, aanvallen, attractief spelen. Een Italiaanse ploeg had dit op 0-0 gehouden bij wijze van.
Vreemde conclusie.Exocet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:34:
[...]
Daar hebben ze toch de spelers niet voor. Gewoon spelen om te winnen, zie wat dat vorig jaar opleverde. Dit jaar ook prima wedstrijden, alleen hier een daar ongelukkig een vandaag gewoon niet goed genoeg.
Apart dat je na zo'n resultaat doet alsof Ajax niks meer voorsteld...
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 10-12-2019 23:38 ]
Helaas heeft Ajax daar weinig over te beslissen.. Als een speler weg kan en wil dan gaat hij gewoon, zeker als men geen lopend meerjarig contract heeft.. Clubs hebben wat dat betreft bijna geen macht meer sinds het Bosman-arrest in 1995, die macht ligt nu veel meer bij de spelers..Luxicon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:28:
[...]
Het beste zou zijn (denk ik) dat Ajax alles probeert bij elkaar te houden en volgend jaar opnieuw een poging doet. Leegkoop lijkt me een complete vergissing, want dan kunnen ze opnieuw beginnen en enkel hopen dat het nog wat wordt in Europa. Nu hebben ze nog een goede status (ook als reputatie van de huidige selectie)
[ Voor 2% gewijzigd door Typhone op 11-12-2019 11:19 . Reden: spelling correctie ]
Omdat wij het niet kunnen neeTyphone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:37:
@Exocet @Vos
Elke Ajax coach die de lange bal gaat hanteren mag live ontslagen worden. Dat werkt niet, heeft niet gewerkt, kunnen we niet. Ajax wordt gevaarlijker met combinaties in de 16 dan lange ballen. Heb me vanavond vanaf de 75e minuut kapot lopen ergeren aan die ballen. Zowe Blind als Veltman schieten er paar over de achterlijn. Absoluut kansloos, ALTIJD bij Ajax.
Noem mij een succes wedstrijden die we hadden. Hint: je mag bij 0 stoppen met tellen want verder kom je niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 10-12-2019 23:40 ]
Mwoah die macht hebben ze tot op zekere hoogte welInflatable schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:37:
[...]
Helaas heeft Ajax daar weinig over te beslissen.. Als een speler weg kan en wil dan gaat hij gewoon, zeker als men geen lopend meerjarig contract heeft.. Clubs hebben wat dat betreft bijna geen macht meer sinds het Bosman-arrest in 1995, die macht ligt nu veel meer bij de spelers..
Correct. Om die reden zit ik ook niet op ballet. Des te vreemder dat Ajax in paniek die spelwijze wel gaat hanteren. Onbegrijpelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 10-12-2019 23:53 ]
XXXVI
Tutu-TyphoneTyphone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:40:
[...]
Correct. Om die reden zit ik ook niet op ballet. .
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tüchel wordt genoemd voor Bayern... Dus hopen op Arsenal...ephymerous schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:49:
Aub Bayern of Arsenal, verlos ons.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ben ik het mee eens. Had wat meer verwacht van Eth.ADDG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:48:
We kunnen eigenlijk ook wel concluderen dat Erik ten Hag geen top coach is. Het is een goede trainer als dingen normaal verlopen maar als er iets meer creativiteit van een coach gevraagd wordt heeft hij net dat laatste beetje niet om een top coach te zijn.
Ondanks mijn enorme telleurstelling ben ik het hier niet mee eens .De opstelling waarmee Ten Hag begon was echt meer dan prima. Alvarez mag dan misschien een tikje tegenvallen, Lang mag moeite hebben met het niveau maar voor de rest heb je 9 spelers die ook na de winterstop vorig jaar Champion League speelde.ephymerous schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:49:
Man, vorig jaar ondanks ETH in de halve finale (die finale hadden we gehaald zonder Sinkgraven, Magellan en Dolberg op het veld). Nu dankzij ETH uitgeschakeld. Wat valt er een hoop op te merken:
- Schuurs speelde goed in de voorbereiding en tegen Chelsea en Lille ook weer. Hoezo mag Veltman blijven staan?
- Na maanden zoeken staat je middenveld, hoezo ga je weer husselen?
- Alvarez op het middenveld lukte al niet bij PEC, hoezo wel tegen Valencia?
- Als je 1-fucking-4 voorstaat bij Chelsea kan je ook minder risico nemen.
- Wat in de goede vrede doet Siem de Jong bij de selectie? Laat staan al weken achter elkaar op het veld?
We dachten de kroonprins van het NL trainersgilde in huis te hebben maar het blijft prins carnaval. Aub Bayern of Arsenal, verlos ons.
Wat had je dan in alle redelijkheid en eerlijkheid verwacht? Lassina Traore? Die is in de KKD goed maar van dat soort spelers heeft Ajax er 100 gehad. Liet tegen Willem 2 absoluut niets zien en had het verschil niet gemaakt. En dan? Marin, Schuurs hadden het ook niet gedaan deze wedstrijd.Harribo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:54:
[...]
Ben ik het mee eens. Had wat meer verwacht van Eth.
Als je niet verder kunt denken dat Klaas te brengen en zelfs nog een Siem de Jong dan is dat triest.
Want met die 2 krijg je een soort voetbal waarmee je op CL niveau niet wint.
[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 11-12-2019 00:08 ]
Natuurlijk zit t ook niet mee qua arbitrage maar daar had je helemaal niet afhankelijk van hoeven zijn. En we zijn het misschien oneens over ETH en dat mag ook. Feit blijft dat ik blij ben als ie straks weg is. Zelden zo’n overgewaardeerde trainer gezien bij Ajax.PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:02:
[...]
Ondanks mijn enorme telleurstelling ben ik het hier niet mee eens .De opstelling waarmee Ten Hag begon was echt meer dan prima. Alvarez mag dan misschien een tikje tegenvallen, Lang mag moeite hebben met het niveau maar voor de rest heb je 9 spelers die ook na de winterstop vorig jaar Champion League speelde.
Tadic, Ziyech,Van de Beek gaven eigenlijk allemaal niet echt thuis, scherpte ontbrak. Van al die drie spelers mag je echt verwachten dat ze de actie maken om een (1) doelpunt te maken.
Huntelaar en zelfs De Jong zijn gezien de selectie (zonder Promes, Neres en zelf Labyad) niet onlogische wissels.
Veltman speelt wellicht slechter dan vorig jaar maar Blind speelt twee wedstrijden op rij (Willem 2 en Valencia) als een vaatdoek.
Je mag Ten Hag de schuld geven maar op het veld staan ook een aantal ervaren spelers die het of niet laten zien op cruciale wedstrijden of verkeerde keuzes maken (tijdrekken Onana).
Dan heb je ook nog een scheids die elke bijna overtreding fluit in het voordeel van Valencia, en je speelt gewoon een kut wedstrijd.
Dan heb je ook nog tegen Chelsea een buitenspel doelpunt van Promes die wordt afgekeurd waarover je kan discusseren tot in lengte van jaren en twee rode kaarten/pingel waarvan je best kan zeggen dat het zwaar bestraft is en je eindigt in de Europa League.
Als deze tobtrainer nou eens ruimte maakt voor dat soort jongens ipv Siem in te blijven brengen dan krijgen zij ook wat ervaring. Overigens snapt Schuurs buitenspel wel en had ie dus weldegelijk verschil gemaaktPolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:02:
Wat had je dan in alle redelijkheid en eerlijkheid verwacht? Lassina Traore? Die is in de KKD goed maar van dat soort spelers heeft Ajax er 100 gehad. Liet tegen Willem 2 absoluut niets zien en had het verschil niet gemaakt. En dan? Marin, Schuurs hadden het ook niet gedaan deze wedstrijd.
Er is gewoon niet veel meer in de aanval wat het verschil had kunnen maken. En dat is wel waar het probleem lag deze wedstrijd, want de bal werd vaak genoeg veroverd, Valencia kreeg ook niet super veel kansen maar Ajax kon het gewoon weg niet afmaken.
[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 11-12-2019 00:12 ]
XXXVI
Maar wat had je deze wedstrijd dan anders gedaan dan Ten Hag?ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:09:
[...]
Natuurlijk zit t ook niet mee qua arbitrage maar daar had je helemaal niet afhankelijk van hoeven zijn. En we zijn het misschien oneens over ETH en dat mag ook. Feit blijft dat ik blij ben als ie straks weg is. Zelden zo’n overgewaardeerde trainer gezien bij Ajax.
Ten Hag heeft het tactisch vernuft van mijn opoe. Die heeft mazzel dat er een paar toppers (als ze er zin in hebben) bij Ajax spelen maar het succes van Ajax ligt 100% niet bij Ten Hag. Mocht die ooit naar een topclub verhuizen dan gaat ie hopeloos falen.ADDG schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:48:
We kunnen eigenlijk ook wel concluderen dat Erik ten Hag geen top coach is. Het is een goede trainer als dingen normaal verlopen maar als er iets meer creativiteit van een coach gevraagd wordt heeft hij net dat laatste beetje niet om een top coach te zijn.
Middenveld niet uit elkaar halen. Dus Ziyech op 10. Schuurs ipv Veltman. Voorin Tadic, Lang en Traoré. Of met Ekkelenkamp een extra middenvelder. Die hadden overigens bij mij al veel meer minuten gemaakt.PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:10:
[...]
Maar wat had je deze wedstrijd dan anders gedaan dan Ten Hag?
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 11-12-2019 00:16 ]
XXXVI
Heb je Traore wel eens zien voetballen? Het is leuk hoor om het bij Jong Ajax te zien voetballen maar dan zie je hem ook tekort komen voor de ED, laat staan de UCL. Met Lang en Traore speel je met twee KKD spelers in de voorhoede, ik kan al voorspellen wat je kritiek was geweest als we met die opstelling 1-0 hadden verloren.ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:14:
[...]
Middenveld niet uit elkaar halen. Dus Ziyech op 10. Schuurs ipv Veltman. Voorin Tadic, Lang en Traoré. Of met Ekkelenkamp een extra middenvelder.
Ik zou Veltman en Siem de Jong nooit opstellen. Liever een man minder dan
`Luxicon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:28:
[...]
Het beste zou zijn (denk ik) dat Ajax alles probeert bij elkaar te houden en volgend jaar opnieuw een poging doet. Leegkoop lijkt me een complete vergissing, want dan kunnen ze opnieuw beginnen en enkel hopen dat het nog wat wordt in Europa. Nu hebben ze nog een goede status (ook als reputatie van de huidige selectie)
Je kan ook overdrijven. Een Real Madrid gaat niet op basis van 1 wedstrijd nu hun intresse in Van de Beek van de afgelopen 2 jaar afzeggen. Ziyech is nooit 100 miljoen waard geweest en voor clubs die echt de potentie van Ziyech zien zal dat niet veranderen. Zoals gezegd je overdrijft een tikje.mavaros schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:24:
[...]
`
Hoe wil je dat gaan doen.
De spelers worden na vanavond in rap tempo minder waard. Een Veltman is na vanavond nog maar een paar grijpstuivers waard, waar je hem gisteren voor 20+ miljoen had kunnen verpatsen aan een of ander Italiaans team. Een Zyech is gehalveerd in waarde. Geen 100, maar 50 miljoen. Neres wilt niemand meer en Van de Beek kan een grote club nu voor een habbekrats oppikken. Gewoon als hebbedingetje.
[ Voor 33% gewijzigd door Typhone op 11-12-2019 07:03 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Gynnad op 11-12-2019 08:13 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tja, we (ik) vragen er dan ook al tijden om om de jonkies meer speeltijd te geven. Genoeg wedstrijden die er de gelegenheid toe boden.Niku schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:16:
Wat een extreme negativiteit ineens hier zeg. Is het dan zo gek dat Ajax zonder twee van haar beste aanvallers een keer van Valencia verliest? 10 punten in de CL en Ten Hag kan er niks meer van?
En hoeveel minuten heeft Traore nu helemaal in de eredivisie gemaakt dan?
Mazraoui vond ik helemaal niet slecht spelen op het middenveld.Goelan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:17:
Vervelende wedstrijd en uitslag gisteren.
Valencia had de buit binnen na de 1-0 en deed er alles aan (en met succes) om de wedstrijd kapot te spelen. Scheidsrechter deed er (in mijn ogen) vrolijk aan mee. Ajax liet zich uit de tent lokken met allerlei frustratie tot gevolg. Ook jammer om te zien dat ten Hag blijft volhouden in Mazraoui op het middenveld en Huntelaar/de Jong inbrengen... ook op momenten dat het geen zin heeft. Ik snap het idee van ballen voor de goal pompen, maar dan moet je wel die duels kunnen winnen en dat was helaas niet het geval. Nu maar de EL winnen
Trouwens.. wat is er met Bande gebeurd? Is hij nog steeds geblesseerd?
Inderdaad de Erik ten Hag out fanclub is ineens weer opgestaan, terwijl het toch echt voornamelijk de spelers zijn die het helemaal kwijt zijn laatste 4/5 wedstrijden.JanW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:33:
De reacties zijn inderdaad lachwekkendTraoré in de spits willen, een speler die net speelt op KKD niveau. Ten Hag moet ineens weer weg en kan er niks meer van. Lachwekkend, kan ik wel gebruiken na de wedstrijd van gisteravond. Gelukkig zijn er nog realistische reacties, tussen al dat paniekvoetbal door. @PolarBear verwoordt het gelukkig nog realistisch.
@Goelan Bandé is net weer fit aan 't raken.
Heb je wel eens bij Jong Ajax op de tribune gezeten? Gewoon eens een wedstrijd kijken? Dan zie je vanzelf wel dat een hoop jonkies beter nog 90 minuten in de KKD kunnen maken.toolkist schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:34:
[...]
Tja, we (ik) vragen er dan ook al tijden om om de jonkies meer speeltijd te geven. Genoeg wedstrijden die er de gelegenheid toe boden.
Bandé krijgt momenteel geeneens speelminuten in de KKD, dus dat lijkt (ook dankzij z'n blessure) een miskoop te zijn.
Je mist Blind nog in je lijstje, die is de laatste 2 wedstrijden door de ondergrens gegaan.
Blind strooide weer met sublieme crosspasses. Ik heb daar echt ontzag voor. Helaas werden ze nu onvoldoende op waarde geschat.PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:15:
[...]
Je mist Blind nog in je lijstje, die is de laatste 2 wedstrijden door de ondergrens gegaan.
[ Voor 59% gewijzigd door snmght op 11-12-2019 09:38 ]
Ik voel me hierdoor tekort gedaan. Het is juist lachwekkend dat Siem de Jong bij de selectie zit. Waardoor juist jonge spelers geen speeltijd krijgen en ervaring opdoen.JanW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:33:
De reacties zijn inderdaad lachwekkendTraoré in de spits willen, een speler die net speelt op KKD niveau. Ten Hag moet ineens weer weg en kan er niks meer van. Lachwekkend, kan ik wel gebruiken na de wedstrijd van gisteravond. Gelukkig zijn er nog realistische reacties, tussen al dat paniekvoetbal door. @PolarBear verwoordt het gelukkig nog realistisch.
@Goelan Bandé is net weer fit aan 't raken.
Niet ineens, er zijn genoeg mensen die geen fan waren en niet worden ook. Natuurlijk is er een vormdip en natuurlijk zit de arbitrage niet mee en natuurlijk ligt het voor een deel aan de spelers. Moet je daarom maar meer ellende toevoegen door Siem, Veltman en Alvarez op te stellen? Mag je daarom niet kritisch zijn op de rol van ten Hag?Martinusz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:44:
[...]
Inderdaad de Erik ten Hag out fanclub is ineens weer opgestaan, terwijl het toch echt voornamelijk de spelers zijn die het helemaal kwijt zijn laatste 4/5 wedstrijden.
Ik bedoel:
- Oke je mist Promes, die was in bloedvorm, maar dat is maar 1 speller, daardoor verlies je toch niet je complete flow en spel ineens?
- waar is Nico de laatste wedstrijden? Ik zie nauwelijks aanvallende dingen van hem meer![]()
- Martinez is het ook al paar wedstrijden helemaal kwijt, verdedigend gaat het nog, maar met de bal lukt het ook niet meer
- Ziyech is niet scherp, oogt een beetje gelaten, dat mag toch niet alleen door Promes komen?
- Donny, staat al weken matig te verdedigen, ook toen hij op 6 stond, aanvallend wel drive maar miste scherpte
- Tadic maakt ook al paar wedstrijden geen verschil
- Lang, stond onder te veel druk, dat zag je aan alles, maarja je hebt weinig keus op de flanken op dit moment
Kortom het lijkt verdomd veel op een goede vormdip, als dat niet snel veranderd ga je er zondag tegen AZ ook met 4-0 af.
Ohja, Mazraoui speelde gisteren prima, in ieder geval beter dan dat we van betere spelers en ervaren spelers hadden mogen verwachten die het gister niet brachten.
Dat is voor een aantal hier zeker niet zo. Nogmaals samen met een aantal anderen hier roepen we al tijden dat het eerder ondanks ETH is dan dankzij. Daarmee doen we 'm wat te kort. Stellen dat we mee liften op de waan van de dag is gewoon niet zo.Curva schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:23:
[...]
Ik wilde inderdaad ook zoiets posten. Belachelijke reacties van menig Ajacied hier.
Op het moment dat Ajax wint is het hosana en iedereen is geweldig, maar op het moment dat het slecht gaat moet de coach eruit.
[ Voor 61% gewijzigd door ephymerous op 11-12-2019 09:28 ]
XXXVI
Ik wilde inderdaad ook zoiets posten. Belachelijke reacties van menig Ajacied hier.JanW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:33:
PSN: Curvaa_
Dat zeg ik ook niet, maar reacties als "ik ben blij als EtH weg is" vind ik compleet doorslaan. Siem voegt inderdaad niks toe. Heeft nu een paar wedstrijden op rij in mogen vallen, en iedere keer kwam je met een man minder te staan. Alleen weet ik niet wat de andere opties zijn. Huntelaar begint ook flink minder te worden en kan je ook niet serieus gebruiken als breekijzer. Siem achter de spitsen in de hoop dat hij nog wat kan uitrichten snap ik wel, zeker als je op de lange bal speelt en hij zich niet met de opbouw hoeft te bemoeien. Maar het idee van die lange bal snap ik dan weer niet. Dat kunnen we gewoon niet, dat is al eerder gezegd.snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:17:
Toch waren er andere opties. Maargoed van Erik mag weer eens niets gezegd worden omdat het vorig jaar zo goed ging. Leg mij dan eens uit wat Siem toevoegt? Daar is toch geen passend antwoord op?
Argumenten op het moment dat er een wedstrijd wordt verloren. Ik denk dat we op dit moment kritischer moeten zijn op Overmars. De verkoop van De Jong was niet tegen te houden, maar op het middenveld is er nu niemand die die rol kan invullen. Ziyech is te aanvallend en zou je op 10 kunnen zetten, maar op 8 of 6 is een te groot risico, bij Marin komt het er nog niet uit, Martinez valt terug en Alvarez is geen voetballende middenvelder. Van De Beek is ook niet die opbouwer.ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:23:
[...]
Ik voel me hierdoor tekort gedaan. Het is juist lachwekkend dat Siem de Jong bij de selectie zit. Waardoor juist jonge spelers geen speeltijd krijgen en ervaring opdoen.
Overigens ben ik al tijden kritisch op ETH en heb daarvoor ook steevast argumenten.
Ah, ja Erik hoeft er van mij niet uit; hij doet nog steeds meer goed dan kwaad. Ben het dus wel met je eens dat zulke reacties overdreven zijn. Maar ik ben wel goed zuur van een aantal keuzes van hem gisteren. Maar zijn opstelling en wissels vind ik nog tot daar aan toe; waar ik me mateloos aan heb gestoord is dat we de hele wedstrijd voorzetten proberen te geven die in 99% van de gevallen weggekopt worden. Dat je in een dozijn corners ook niet gevaarlijk wordt geeft wel aan dat het niet werkt, er stond een uitstekend centrum bij Valencia. Waarom niet geduldig op balbezit blijven breien tot het gaatje er komt? En dat 'geduldig blijven breien' dan wel met hoog tempo in de passing natuurlijk. Dan was er volgens mij echt niks aan de hand geweest. En dat neem ik ETH wel erg kwalijk; ik neem aan dat hij de tactiek kiest en in staat is om bij te sturen. Dat had zeker in de rust gemoeten.JanW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:32:
[...]
Dat zeg ik ook niet, maar reacties als "ik ben blij als EtH weg is" vind ik compleet doorslaan. Siem voegt inderdaad niks toe. Heeft nu een paar wedstrijden op rij in mogen vallen, en iedere keer kwam je met een man minder te staan. Alleen weet ik niet wat de andere opties zijn. Huntelaar begint ook flink minder te worden en kan je ook niet serieus gebruiken als breekijzer. Siem achter de spitsen in de hoop dat hij nog wat kan uitrichten snap ik wel, zeker als je op de lange bal speelt en hij zich niet met de opbouw hoeft te bemoeien. Maar het idee van die lange bal snap ik dan weer niet. Dat kunnen we gewoon niet, dat is al eerder gezegd.
Daar mag best wat van gezegd worden, maar ik vind het gewoon niet kloppen om dan na een verliespartij maar meteen om de kop van Ten Hag te vragen en te roepen dat je blij bent als ie weg is. Met de blessures van Neres en Promes is er gewoon een beperkte selectie voor de Champions League, deze uitschakeling is niet verrassend.
[...]
Argumenten op het moment dat er een wedstrijd wordt verloren. Ik denk dat we op dit moment kritischer moeten zijn op Overmars. De verkoop van De Jong was niet tegen te houden, maar op het middenveld is er nu niemand die die rol kan invullen. Ziyech is te aanvallend en zou je op 10 kunnen zetten, maar op 8 of 6 is een te groot risico, bij Marin komt het er nog niet uit, Martinez valt terug en Alvarez is geen voetballende middenvelder. Van De Beek is ook niet die opbouwer.
Het voetbal wat vorig jaar gespeeld kon worden, kan nu gewoon niet door het vertrek van De Jong. Daar had Marc best de knip voor mogen trekken, om zo iemand aan de selectie toe te voegen. De jeugd die eraan komt, is daar op dit moment nog niet klaar voor. Al hoop ik wel dat die jongens die eraan komen meer speeltijd gaan krijgen.
Een Gravenberch en misschien ook Brobbey zijn in de toekomst spelers voor het eerste van Ajax en moeten nu al minuten gaan maken. En dan niet alleen in een al gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord, maar ook vanaf de eerste minuut tegen een VVV.
alles kan off-topic
Ook bij winst ben ik kritisch en dat uit ik. Wellicht krijgt het dan minder aandacht omdat het uiteindelijk om winst gaat.JanW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:32:
Argumenten op het moment dat er een wedstrijd wordt verloren.
Dat vind ik niet realistisch. Een Frenkie is one-of-a-kind. Daar moet de trainer wat anders op verzinnen want die heb je de komende 15 jaar niet weer. Ik weet ook niet wat de rol van ETH is. Als hij aangeeft 100% te vertrouwen in de spelers en verder niets nodig te hebben...Ik denk dat we op dit moment kritischer moeten zijn op Overmars. De verkoop van De Jong was niet tegen te houden, maar op het middenveld is er nu niemand die die rol kan invullen. Ziyech is te aanvallend en zou je op 10 kunnen zetten, maar op 8 of 6 is een te groot risico, bij Marin komt het er nog niet uit, Martinez valt terug en Alvarez is geen voetballende middenvelder. Van De Beek is ook niet die opbouwer.
Het voetbal wat vorig jaar gespeeld kon worden, kan nu gewoon niet door het vertrek van De Jong. Daar had Marc best de knip voor mogen trekken, om zo iemand aan de selectie toe te voegen. De jeugd die eraan komt, is daar op dit moment nog niet klaar voor. Al hoop ik wel dat die jongens die eraan komen meer speeltijd gaan krijgen.
Inderdaad. En dan vanaf nu alle niets meer toevoegende spelers naar de tribune!Een Gravenberch en misschien ook Brobbey zijn in de toekomst spelers voor het eerste van Ajax en moeten nu al minuten gaan maken. En dan niet alleen in een al gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord, maar ook vanaf de eerste minuut tegen een VVV.
XXXVI
Tuurlijk is Frenkie dat, maar dan kan je toch wel een middenvelder kopen die iets met een bal kan? Nu staan er eigenlijk twee verdedigers op het middenveld. Martinez deed het in het begin goed, maar lijkt nu op zijn tandvlees te lopen en verstopt zich te veel. Alvarez vind ik geen middenvelder en lijkt me meer geschikt om te staan op de plek van Veltman.ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:41:
[...]
Ook bij winst ben ik kritisch en dat uit ik. Wellicht krijgt het dan minder aandacht omdat het uiteindelijk om winst gaat.
[...]
Dat vind ik niet realistisch. Een Frenkie is one-of-a-kind. Daar moet de trainer wat anders op verzinnen want die heb je de komende 15 jaar niet weer. Ik weet ook niet wat de rol van ETH is. Als hij aangeeft 100% te vertrouwen in de spelers en verder niets nodig te hebben...
[...]
Inderdaad. En dan vanaf nu alle niets meer toevoegende spelers naar de tribune!
T.a.v. wissels:PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:02:
[...]
Wat had je dan in alle redelijkheid en eerlijkheid verwacht? Lassina Traore? Die is in de KKD goed maar van dat soort spelers heeft Ajax er 100 gehad. Liet tegen Willem 2 absoluut niets zien en had het verschil niet gemaakt. En dan? Marin, Schuurs hadden het ook niet gedaan deze wedstrijd.
Er is gewoon niet veel meer in de aanval wat het verschil had kunnen maken. En dat is wel waar het probleem lag deze wedstrijd, want de bal werd vaak genoeg veroverd, Valencia kreeg ook niet super veel kansen maar Ajax kon het gewoon weg niet afmaken.
Nico heeft minder aanvallende impulsen, omdat de samenwerking (en ook het type spel) van Lang niet past met een eroverheen dravende Tagliafico.Martinusz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:44:
[...]
Inderdaad de Erik ten Hag out fanclub is ineens weer opgestaan, terwijl het toch echt voornamelijk de spelers zijn die het helemaal kwijt zijn laatste 4/5 wedstrijden.
Ik bedoel:
- Oke je mist Promes, die was in bloedvorm, maar dat is maar 1 speller, daardoor verlies je toch niet je complete flow en spel ineens?
- waar is Nico de laatste wedstrijden? Ik zie nauwelijks aanvallende dingen van hem meer![]()
- Martinez is het ook al paar wedstrijden helemaal kwijt, verdedigend gaat het nog, maar met de bal lukt het ook niet meer
- Ziyech is niet scherp, oogt een beetje gelaten, dat mag toch niet alleen door Promes komen?
- Donny, staat al weken matig te verdedigen, ook toen hij op 6 stond, aanvallend wel drive maar miste scherpte
- Tadic maakt ook al paar wedstrijden geen verschil
- Lang, stond onder te veel druk, dat zag je aan alles, maarja je hebt weinig keus op de flanken op dit moment
Kortom het lijkt verdomd veel op een goede vormdip, als dat niet snel veranderd ga je er zondag tegen AZ ook met 4-0 af.
Ohja, Mazraoui speelde gisteren prima, in ieder geval beter dan dat we van betere spelers en ervaren spelers hadden mogen verwachten die het gister niet brachten.
Nee, absoluut niet gek. Zelfs met de 2 beste aanvallers had ik er (vooraf) niet gek van opgekeken. Ajax geeft altijd veel kansen weg, maar Valencia was gisteren ook niet erg goed te noemen. Achteraf denk ik dat Ajax met beide spelers het wel had gered. Wat mij tegen valt is dat het tactisch gewoon niet goed stond, Valencia had het redelijk gemakkelijk tegen de Ajacieden. Ik had qua aanvallende wissel misschien toch echt een Traoré op de buitenkant geposteerd, daarmee heb je iig meer snelheid aan 1 kant, waarmee je misschien wat kan open breken en een Ziyech wellicht meer ruimte krijgt om te spelen. Met een Huntelaar en De Jong (centraal) ga je nog meer de trechter in, waar je de hele tijd al moeite mee had.Niku schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:16:
Wat een extreme negativiteit ineens hier zeg. Is het dan zo gek dat Ajax zonder twee van haar beste aanvallers een keer van Valencia verliest? 10 punten in de CL en Ten Hag kan er niks meer van?
En hoeveel minuten heeft Traore nu helemaal in de eredivisie gemaakt dan?
Dat van Tadic en Ziyech heeft ook heel veel met automatismen en vertrouwen te maken. Dat is er nu even niet. Dat het er was (en het team er van over liep) is gezien het recente verleden natuurlijk prima te verklaren. Ik ben vooral benieuwd hoe het team zich herpakt en weer stappen vooruit maakt, ipv dat het de laatste weken toch rap minder wordt.Ankona schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:37:
Ik heb gisteren ook de wedstrijd gezien. Gewoon zonder clubvoorkeur en als Nederlander dus pro Ajax. Viel me op dat het allemaal erg matig was.
Met name Ziyech viel erg tegen en Tadic heeft nog steeds moeite een bal aan te nemen. Als er dan wat spelers gemist worden valt meteen de hele dynamiek in elkaar. Het is niet anders.
De scheids de schuld geven slaat nergens op. Die man was zwak maar niet partijdig. Ajax liep zelf als een kip zonder kop over het veld en Valencia ging veel slimmer met de situatie om.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ajax speelt om te winnen, op gelijkspel spelen is net zoals de lange bal spelen kansloos bij Ajax.jbdeiman schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:46:
[...]
Tav startopstelling:
Als je op een gelijkspel wil spelen had ik het middenveld laten staan, dat was een stabiele linie,
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 11-12-2019 09:55 ]
Hoe wilde je het middenveld intact houden dan? Geen rechtsbuiten opstellen?Typhone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:52:
Volgens mij wordt er nogal wat zwart-wit gesteld hier met betrekking tot Ajax en de coach. Tuurlijk moet een Erik ten Hag niet weg. Maar zoals het heel makkelijk is om te zeggen waar het niet aan ligt mag je rustig kritische vragen stellen waar het dan wel aan ligt. Ik zie ook dat Tadic, Ziyech, Vd Beek, Martinez (!) absoluut hun vorm niet haalden gisteren én afgelopen vrijdag. Maar ik zie ook dat een Alvarez rechtsback staat, defensief op het middenveld, op 10 c.q. tegen de spits en soms rechtsbuiten. Ik kan mij niet voorstellen dat dat een plan van Ten Hag was en dat ligt ook niet aan de vorm van de spelers.
Verder begrijp ik niet dat afgaande op het verleden (toen het middenveld nog niet stond) dat middenveld in zo'n belangrijke wedstrijd weer zo erg omgegooid wordt. Van een 4-3-3 naar een 4-2-3-1 is je hele middenveld ombouwen. Los van hoe de vorm van de spelers is mag je daar toch echt wel kritiek op hebben. Daar mag voetbalinhoudelijk rustig eens op gereageerd worden door mensen anders dan 'wat een negativiteit' hangt hier toch. En natuurlijk is er geen enkele journalist die dat soort vragen gisteren stelt.
Zoals het was uiteraard:Martinusz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
[...]
Hoe wilde je het middenveld intact houden dan? Geen rechtsbuiten opstellen?
[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 11-12-2019 09:58 ]
Of de opstelling van @Typhone met Dest als rechtsbuiten. Niet ideaal, edoch noodgedwongen.Martinusz schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
[...]
Hoe wilde je het middenveld intact houden dan? Geen rechtsbuiten opstellen?
[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 11-12-2019 09:58 ]
De loting is MaandagPolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:57:
Enfin, de Champions League 2019/2020 is afgelopen voor ons, ik heb werkelijk geen idee wat ons te wachten staat in de Europa League iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 11-12-2019 10:07 ]
Ik had eerlijk gezegd die indruk niet helemaal dat ze per se wilden winnen. Pas de 2e helft een kleine 10 minuten had ik dat idee wel, maar dat was ook snel weer voorbij. Ik geef overigens in mijn reactie op anderen ook al aan dat juist het schuiven met spelers automatismen wegneemt die er anders wel zijn. Nu wordt er te veel geschoven en zie je dat veel spelers worstelen (*zoeken naar automatismen, dingen die goed lopen) met het spel.PolarBear schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:51:
[...]
Ajax speelt om te winnen, op gelijkspel spelen is net zoals de lange bal spelen kansloos bij Ajax.
Zoiets dus, zoveel mogelijk gelijk houden en automatismen erin houden. Dat voetbalt veel gemakkelijker, vooral omdat ETH altijd aan zijn eigen principes vast houdt en het eigen spelletje wil spelen, spelers zijn daar ook aan gewend en zijn vind ik niet heel erg in staat uit een ander vaatje te tappen.Typhone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:56:
[...]
Zoals het was uiteraard:
Martinez - VD Beek - Ziyech
Iemand van Jong erin - Tadic - Lang
Desnoods de opstelling van gisteren maar dan niet Martinez én Alvarez als een defensief block want dat was wel degelijk hoe Ajax speelde. En Alvarez liep overal. Al zet je Mazraoui of Dest rechtsbuiten en Lang links. Hou je wel je basis in tact met alle passlijnen, looplijnen etc en heb je een basis om op terug te vallen. Ik zou het graag aan Ten Hag willen vragen maar helaas zit ik niet zo hoog in de boom der journalisten noch heb ik zijn nummer
[ Voor 21% gewijzigd door jbdeiman op 11-12-2019 10:18 ]
Maar dit is juist het probleem. ETH wisselt/rouleert te weinig zodat ingebrachte spelers juist niet aan gewend zijn aan de speelwijze. Vandaar dat Ajax ook altijd instort als ze noodgedwongen zonder van de "12 basisspelers" moeten spelen.jbdeiman schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:14:
Zoiets dus, zoveel mogelijk gelijk houden en automatismen erin houden. Dat voetbalt veel gemakkelijker, vooral omdat ETH altijd aan zijn eigen principes vast houdt en het eigen spelletje wil spelen, spelers zijn daar ook aan gewend en zijn vind ik niet heel erg in staat uit een ander vaatje te tappen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq