Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

Sagat

Is pappa x2!

Ik hink op 2 gedachten...aan de ene kant ierland is een geniepig ploegje en daardoor kan een counter fataal zijn. Aan de andere kant, ook omdat in de voorbeechouwing er toch wel wat druk op lag...dacht ik eigenlijk ook dat het ierland betrof en niet NOORD ierland. Ni zat bij mijn beleving qua njveau maar net boven faroer eilanden en malta enzo :X vanuit die invals hoek ik het zeer triest dat je niet voor de winst gaat.

Maar als je dan terugdenkt aan waar het nl elftal vandaan komt en idd dat het ‘wel even’ geleden is dat we gekwalificeerd hebben. En dat het gewoon een feit is dat Koeman een defensieve en dus ook conservatieve coach is...dan snap ik de wedstrijd, de opstelling/wissels en dus ook het resultaat.

Maar leuk is anders. Weet niet wanneer de laatste wedstrijd is (ok dinsdag dus)maar denk dat ik wellicht laatste 15 mins aanzet of dag erna even tt of nu.nl check ofzo...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:59

Typhone

Who Dares Wins

Sjah schreef op zondag 17 november 2019 @ 00:50:
tJonge , en ik gister bij de kapper: over 3 jaar maakt NL kans op de wereldtitel, hij keek me beetje ongelovig aan. Na vandaag begrijp ik stuk beter waarom. Maar ok, tegen voetballende teams zijn we vaak wel goed.

ps. Nog meer mensen geschrokken vd kracht van Belgie?
Kracht van België? Zwakte van Rusland. België zijn al jaren chokers en nu hun elite lichting kwijt. Maak je geen zorgen om België.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Sagat schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:34:
Ik hink op 2 gedachten...aan de ene kant ierland is een geniepig ploegje en daardoor kan een counter fataal zijn. Aan de andere kant, ook omdat in de voorbeechouwing er toch wel wat druk op lag...dacht ik eigenlijk ook dat het ierland betrof en niet NOORD ierland. Ni zat bij mijn beleving qua njveau maar net boven faroer eilanden en malta enzo :X vanuit die invals hoek ik het zeer triest dat je niet voor de winst gaat.
Op de meest recente FIFA ranking staat Noord-Ierland 34e, Ierland 36e, de Faroer 110e en Malta 182e.

De Noord-Ieren gingen naar het EK 2016 als groepswinnaar, voor het WK 2018 kwamen ze een doelpunt te kort tegen Zwitserland in de play-offs.

De Ieren die zich nog rechtstreeks kunnen plaatsen in hun groep als ze laatste thuiswedstrijd tegen Denemarken winnen, hebben het voor elkaar gekregen om met 2-0 en 0-1 te winnen van Gibraltar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
Kortom, noord Ierland is zo slecht nog niet. Taaie ploeg.
Uiteraard moet je dit kunnen winnen maar met zo'n matige aanval gaat dat niet lukken.

En berghuis komt gewoon tekort. Ook altijd weer naar dat linker been net als Robben.
Maar niet de klasse van Robben waardoor dat wapen van berghuis bijna nutteloos is.
Iets anders kan hij niet, buitenom kent hij niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Harribo schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:37:
Kortom, noord Ierland is zo slecht nog niet. Taaie ploeg.
Uiteraard moet je dit kunnen winnen maar met zo'n matige aanval gaat dat niet lukken.

En berghuis komt gewoon tekort. Ook altijd weer naar dat linker been net als Robben.
Maar niet de klasse van Robben waardoor dat wapen van berghuis bijna nutteloos is.
Iets anders kan hij niet, buitenom kent hij niet
Berghuis is geen wereldklasse maar was gisteren uiterst nuttig. Hij moet soms als een olietanker naar zijn linker draaien, dat kost tijd en is voorspelbaar. Maar zijn passing is wel goed. Zet er dan een Luuk de Jong in de spits ipv een Babel en je hebt een afmaker met aanvoer.

Ik snap echt niet waarom Babel steeds maar weer opgesteld wordt. Ok, hij werkt hard maar met de bal kan hij niets. Die komt echt veel tekort.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het was echt een wedstrijd waarin én paar spelers hun 'normale' niveau niet haalden, én spelers die normaliter in Oranje pieken, hun normale niveau hadden (dat veel te laag is), én een paar toppers niet meededen, én Koeman niet de beste oplossing om dit op te rollen koos.

Dan moet je niet gek opkijken als een tot de tanden gewapende ploeg middelmatige spelers die wel volledig op hun qui vive zijn, er overheen denderen. Alle ballen voor de pot, een paar stormrammen.

Zij kunnen zich dus wel volledig opladen.

En dan viel de uitslag dus nog mee ...

Echt een zaaddodende pot voetbal zeg. :F

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 17-11-2019 12:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Typhone schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:37:
[...]

Kracht van België? Zwakte van Rusland. België zijn al jaren chokers en nu hun elite lichting kwijt. Maak je geen zorgen om België.
De Belgen gaan proberen hun laatste kuntje te flikken.

Al mijn hele leven lang is België goed, wanneer het Nederlands voetbal in duigen ligt. Mooiste voorbeeld is in de jaren ,'80 met voor de Belgen het hoogtepunt om als 4e te eindigen in Mexico '86. Daarna gingen ze weer in winterslaap.

We zitten nu in een overlap. Nederland is in opkomst, België doet zijn laatste kunstje op het EK. Daarom zijn die Belgen levensgevaarlijk. Wat wel erg leuk is. :)B

Na het toernooi is het evenwicht waarschijnlijk herstelt. Belgi:e terug in haar hok en Nederland dat opnieuw gaat proberen om wereldkampioen te worden. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:02:
[...]

Berghuis is geen wereldklasse maar was gisteren uiterst nuttig. Hij moet soms als een olietanker naar zijn linker draaien, dat kost tijd en is voorspelbaar. Maar zijn passing is wel goed. Zet er dan een Luuk de Jong in de spits ipv een Babel en je hebt een afmaker met aanvoer.

Ik snap echt niet waarom Babel steeds maar weer opgesteld wordt. Ok, hij werkt hard maar met de bal kan hij niets. Die komt echt veel tekort.
Leuk hoe meningen kunnen verschillen. Ik vond hem totaal niet nuttig, hij vertraagde zowat elke aaanval waar hij bij betrokken was.
Vooral in de tweede helft waren er een aantal die hun best deden om nog slechter te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
We zijn er weer bij! :)F :)F :)F

Waardeloze pot voetbal maar vooraf had ik getekend voor een punt. Was zeker geen uitgemaakte zaak dat ze daarmee weg zouden komen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het duel in de Keuken Kampioen Divisie tussen FC Den Bosch en Excelsior is zondagmiddag stilgelegd, omdat Ahmad Mendes Moreira onheus werd bejegend vanaf de tribune.
Kom er maar in KNVB en laat Italië en de UEFA zien hoe je dit aanpakt.. Meteen 3 punten aftrek, bij de kiem smoren dit. :r

[edit]
Wel fantastisch trouwens dat die jongen van Excelsior vervolgens zelf de 1-2 maakt _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 17-11-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:08
mavaros schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:22:
[...]

Al mijn hele leven lang is België goed, wanneer het Nederlands voetbal in duigen ligt. Mooiste voorbeeld is in de jaren ,'80 met voor de Belgen het hoogtepunt om als 4e te eindigen in Mexico '86. Daarna gingen ze weer in winterslaap.
86 vind ik geen sterk voorbeeld, 1982 was dat wel dat Oranje in duigen lag, Cruyff was veeel te vroeg met pensioen.
Maar 86, dat kwam omdat Oranje pech had dat toen nog maar 24 landen naar de Wk gingen, en dannog de pech om Belgie in de kwalis tegenkomen. Waren we erbij geweest dan had het mooi kunnen worden. Niet voor niks viel 2 jaar later Oranje als een rijpe appel van de kampioensboom.

En Belgie vond ik op het wk 90 bepaald niet in winterslaap.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 17-11-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Blij dat we geplaatst zijn maar gisteren was echt bar slecht om te zien, geen moment de intentie om voor de winst te spelen. Alleen maar balletjes breed en het spel vertragen :( , heel zakelijk maar is wel een beetje een domper op het feestje. Over individuele spelers ga ik maar niet beginnen want over bijna iedereen heb ik wel wat te zeiken. Grote schuldige hier in is imo Koeman met zijn opstelling en speelwijze waardoor de spelers ook bijna niets anders konden. Sowieso het maar blijven vasthouden aan de Roon is 8)7 .

Van Dijk is er trouwens dinsdag niet bij (https://www.ad.nl/nederla...-omstandigheden~a247f9f4/). Hoop wel dat Koeman nu plaatsing zeker is eindelijk eens kiest voor een andere opstelling en niet de 'vaste' waarden blijft opstellen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 18:58
toolkist schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:47:
[...]

Kom er maar in KNVB en laat Italië en de UEFA zien hoe je dit aanpakt.. Meteen 3 punten aftrek, bij de kiem smoren dit. :r

[edit]
Wel fantastisch trouwens dat die jongen van Excelsior vervolgens zelf de 1-2 maakt _/-\o_
Oerwoudgeluiden en hitlergroeten vanaf de tribune, van volwassen mannen ergens in hun 30. En wat ik dan totaal niet kan begrijpen is dat bij Den Bosch ook een donkere jongen (16) rondloopt op dat veld. Dan loop je toch ook het veld af?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:08:
Van Dijk is er trouwens dinsdag niet bij (https://www.ad.nl/nederla...-omstandigheden~a247f9f4/). Hoop wel dat Koeman nu plaatsing zeker is eindelijk eens kiest voor een andere opstelling en niet de 'vaste' waarden blijft opstellen.
Wat mij betreft:

Cilessen
Dumfries - de Vrij (is die mee? anders de Ligt) - Aké - Van Aanholt
F. de Jong - Propper - Wijnaldum
Stengs - Luuk de Jong - Babel

Geen spelers van Ajax dus, laat die maar rust krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Combi Van Dijk/De Ligt is ook niet ideaal. Beide controlerend en vertragend. Van Dijk is een beest en degelijk, De Ligt maakt meer fouten. Maar beiden geen opbouw en geen snelheid in het combineren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:24:
Combi Van Dijk/De Ligt is ook niet ideaal. Beide controlerend en vertragend. Van Dijk is een beest en degelijk, De Ligt maakt meer fouten. Maar beiden geen opbouw en geen snelheid in het combineren.
Moeten verdedigers nu ook al snel kunnen combineren? Zullen we dat maar aan de middenvelders en aanvallers laten, straks gaat Veltman het nog proberen ook ;)
Gebrek aan opbouw van zowel de Ligt als van Dijk zie ik echt niet, ze hebben allebei het inzicht en bijbehorende inspeel pass. Noord Ierland had gisteren een mannetje op Frenkie staan, dan moeten de andere 2 middenvelders meer moeite doen om zich met de opbouw te bemoeien. Maarja Donny stond ergens in de 16 van Noord Ierland en De Roon en opbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Ook niet de eerste keer dat FC Den Bosch in verband wordt gebracht met racisme en het niet correct bejegenen van tegenstanders. Lekker cluppie weer, gewoon uit de competitie smijten.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43
Jammer dat Excelsior niet won

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Holkers schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:20:
[...]

Oerwoudgeluiden en hitlergroeten vanaf de tribune, van volwassen mannen ergens in hun 30. En wat ik dan totaal niet kan begrijpen is dat bij Den Bosch ook een donkere jongen (16) rondloopt op dat veld. Dan loop je toch ook het veld af?!
Waren er oerwoudgeluiden en hitlergroeten? Wat ik lees (NOS en nu.nl) is dat de speler van Excelsior dat zo opgevat heeft, maar niemand anders het gehoord heeft. Maar goed, dat lijkt me makkelijk even terug te kijken op Fox zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
PWM schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:50:
[...]

Waren er oerwoudgeluiden en hitlergroeten? Wat ik lees (NOS en nu.nl) is dat de speler van Excelsior dat zo opgevat heeft, maar niemand anders het gehoord heeft. Maar goed, dat lijkt me makkelijk even terug te kijken op Fox zo.
https://mobile.twitter.co...tatus/1196068203090329610

Ook even naar beneden scrollen voor stills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zal zo eens kijken. Dan moet je als KNVB het ook niet bij de, bezoekende, club neerleggen imho, maar gewoon affluiten en 0-3 opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Deze gekeken, https://www.vi.nl/video/a...er-wel-bij-zijn-op-het-ek (moet je wel tijd en zin voor hebben). Pieter Zwart heeft er wel kijk op. Zelf ben ik meer een voetbalboer: denk gewoon dat Koeman mazzel heeft met vooral Frenkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gezien het "niveau" van een deel van wat er op vak M zit zullen die claims van die speler echt wel kloppen.

[edit] rond de 30 seconden hoor je ze ook iets zingen van 'en natuurlijk zwarte piet'.
Ik geloof niet dat ze daar gezellig sinterklaas liedjes aan het zingen waren...

[ Voor 44% gewijzigd door toolkist op 17-11-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:56:
Zal zo eens kijken. Dan moet je als KNVB het ook niet bij de, bezoekende, club neerleggen imho, maar gewoon affluiten en 0-3 opschrijven.
Als ik de voorzitter van Den Bosch was geweest dan had ik dat hele vak de rest van het seizoen geen toegang meer gegeven. Opzouten, dat gedrag zou ik geen seconde tolereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:02:
[...]

Als ik de voorzitter van Den Bosch was geweest dan had ik dat hele vak de rest van het seizoen geen toegang meer gegeven. Opzouten, dat gedrag zou ik geen seconde tolereren.
De voorzitter is alleen bang van een flink aantal gasten in dat vak, als ie dat doet heeft ie politie bewaking nodig.
Types van 'als er met de tegenstander niet te knokken valt, dan maar met de eigen supporters'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Als het waar is wat die trainer heeft gezegd ("zielig mannetje") dan mag er nog wel een extra straf komen voor Den Bosch.

https://www.ad.nl/nederla...e-erg-veel-pijn~ab44432e/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

D-e-n schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:51:
Als het waar is wat die trainer heeft gezegd ("zielig mannetje") dan mag er nog wel een extra straf komen voor Den Bosch.

Dat zou extreem kwalijk zijn en dan zou een stevige reactie op zijn plaats zijn. Maar ik vermoed dat er niks gaat gebeuren, of misschien krokodillentranen voor de bühne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Den Bosch is een zieke club en heel de lange zijde daar is genetisch afval.

Diep, diep triest, maar zal inderdaad weinig tot niets mee gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
En gewoon doodleuk ontkennen vanuit de club. “Kraaien geluiden”, hij heeft het verkeerd gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Holkers schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:29:
En gewoon doodleuk ontkennen vanuit de club. “Kraaien geluiden”, hij heeft het verkeerd gehoord.
Ja want kraaien steken hun vleugels ook altijd schuin omhoog, vooruit. Die still op twitter was geheid een imitatie van zo'n kraai |:(
Club laat zich wel kennen zo, eerst de trainer schijnbaar en nu zelfs officieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:57
toolkist schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:58:
Gezien het "niveau" van een deel van wat er op vak M zit zullen die claims van die speler echt wel kloppen.

[edit] rond de 30 seconden hoor je ze ook iets zingen van 'en natuurlijk zwarte piet'.
Ik geloof niet dat ze daar gezellig sinterklaas liedjes aan het zingen waren...
Mwah, ze hebben vandaag gedemonstreerd voor Zwarte Piet, dus er waren ook spandoeken met <3 zwarte piet.

Neemt niet weg dat ze het mooi hebben kunnen misbruiken om die speler uit te schelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Holkers schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:29:
Ik las ergens dat de club zegt dat dit elke wedstrijd gebeurd vanuit dat vak.
Dus de normaalste zak van de wereld volgens hun.

Oftewel, ze weten dat dit elke wedstrijd gebeurd maar doen er niets mee.

Tribune een paar wedstrijden verplicht sluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@toolkist Dolf van de kraaienpartij was het toch? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:33:
[...]

Ik las ergens dat de club zegt dat dit elke wedstrijd gebeurd vanuit dat vak.
Dus de normaalste zak van de wereld volgens hun.

Oftewel, ze weten dat dit elke wedstrijd gebeurd maar doen er niets mee.

Tribune een paar wedstrijden verplicht sluiten
Die tribune is al vaker gesloten (wegens rellen etc), dat gaat echt geen effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Kraa Kraa is wel heel anders dan Ooeh Ooeh. En dan nog, dan moet je als club een statement maken waarbij je geen enkele twijfel laat dat je racisme tegen gaat. Nu doen ze het niet, gaan er zelfs tegenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Nou, om nou heel de M-Side te demoniseren vanwege 1 idioot die last heeft van een spontaan omhoog komende rechterarm.... kan iemand mij een fragment laten zien waarin duidelijk Ooeh ooeh geluiden te horen zijn?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 17 november 2019 @ 18:36:
[...]

Die tribune is al vaker gesloten (wegens rellen etc), dat gaat echt geen effect hebben.
Dus wat je wilt zeggen is dat we al dat tuig moeten op pakken en op een wadden eiland moeten dumpen?

of gewoon meldingsplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wokschotel schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:21:
Nou, om nou heel de M-Side te demoniseren vanwege 1 idioot die last heeft van een spontaan omhoog komende rechterarm.... kan iemand mij een fragment laten zien waarin duidelijk Ooeh ooeh geluiden te horen zijn?
Tja, de M-side heeft de schijn nu eenmaal snel tegen en ik denk niet dat je dat heel vreemd kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11

Wokschotel

Op 6 wielen

@toolkist dat is me echt te makkelijk.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Weet je wat me echt te makkelijk is. Geen stelling durven nemen tegen recidiverende racisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wokschotel schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:21:
Het is natuurlijk niet die ene idioot die wat roept. Spreekkoren suggereert wel wat meer. De speler van Excelsior zal er ook niet om liegen toch?

En dan hoef je zeker niet het hele vak te demoniseren (een te vaak gebruikt jeukwoord overigens ...) maar als voetbalclub Den Bosch die groep veroordelen zou toch wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ja, dan moet je wel een vak demoniseren. Er is er 1 die begint en 100 die uiteindelijk volgen, dat is het probleem. Vak dichtgooien en je zorgt voor geforceerde zelfregulering. Dat eindeloos roepen dat het een enkeling is is vrij kansloos want door groepsdynamiek zijn het geen enkelingen maar de meerderheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Na de kruitdampen van de F1 weer de jonkies (o17) , staan ze 3-1 achter met nog 20 minuten te gaan. Beetje een (mogelijk) einde in mineur zo.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:28:
Na de kruitdampen van de F1 weer de jonkies (o17) , staan ze 3-1 achter met nog 20 minuten te gaan. Beetje een (mogelijk) einde in mineur zo.
Nah, na die groepsfase mogen ze blij zijn met hoe ver ze gekomen zijn. Die troostfinale mogen ze wat mij betreft afschaffen want echt niemand heeft daar zin in of hecht er maar enig belang aan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

Shabbaman

Got love?

gws24 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:37:
Die troostfinale mogen ze wat mij betreft afschaffen want echt niemand heeft daar zin in of hecht er maar enig belang aan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c3Hl40RaQ0A]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja en? Heb wel gekeken, maar meer als naar een wedstrijd rkc- emmen, kortom kon mij in 2014 gestolen worden. Ja je krijgt een 3e plek medaille, nou net alsof we daarvoor een groot volksfeest aanrichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wat een rare sfeer aan tafel bij Rondo toen het over de Biografie van Cruijf ging. Je kunt er toch over praten. Ik ben groot van Michael Jackson en daar zijn ook genoeg verhalen over pedofilie. Maar daar kun je het gewoon over hebben. Ga niet zo raar met bijna tranen in je ogen lopen doen over het wel of niet vreemd gaan van Cruijf. Helemaal als je bedenkt dat die verhalen ook aan Gullit zelf kleven...

We zijn hier in Nederland. Nuchter en realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fleximex schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:18:
Wat een rare sfeer aan tafel bij Rondo toen het over de Biografie van Cruijf ging. Je kunt er toch over praten. Ik ben groot van Michael Jackson en daar zijn ook genoeg verhalen over pedofilie. Maar daar kun je het gewoon over hebben. Ga niet zo raar met bijna tranen in je ogen lopen doen over het wel of niet vreemd gaan van Cruijf. Helemaal als je bedenkt dat die verhalen ook aan Gullit zelf kleven...

We zijn hier in Nederland. Nuchter en realistisch.
Precies daarom snapte ik Gullit wel. Laat lekker dat geneuzel, al die sensatiezucht om weer sappige verhalen naar boven te krijgen. Voegt niets toe, next.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik snap Gullit wel. Maar ga dan niet aan zo'n tafel zitten als je niet vrij kunt of wil praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fleximex schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:23:
Ik snap Gullit wel. Maar ga dan niet aan zo'n tafel zitten als je niet vrij kunt of wil praten.
Dacht je dat hij een volledig programma vooraf krijgt en dan nog kan bepalen of hij zijn heeft om aan te schuiven? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wauw een open deur, waarop ik niet kon komen. :)

EN Gullit zal wel 4 alimentaties hebben lopen, al dan niet via officele weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Sterker nog, min 1 want er had een veel betere voetballer voor in de plaats kunnen staan. ;)
DoeEensGek schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:40:
Ik hoop toch dat ik dinsdag wat leukers te zien krijg. Echt wat een poepwedstrijd dit.
Ze kunnen er alvast de traditionele uitzwaaiwedstrijd van maken, dan hebben we die ongelooflijke onzin immers gehad en kunnen ze tevens meteen kappen met die oefenwedstrijden wat nog 10x meer zaadpotten worden dan afgelopen zaterdag.

[ Voor 47% gewijzigd door Vincent Dave op 18-11-2019 07:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:50

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:51:

Zou nu slaan op het feit dat de speler het publiek zat te provoceren na een doelpunt van nu.nl

IMHO moeten we gewoon stoppen met het excuus "het is maar een klein clupje die het verziekt voor de rest".

De rest kan gewoon corrigerend optreden. Zet massaal een positief lied in om de idioten te overstemmen. Zeg er wat van als iemand naast je staat die zich zo gedraagt. Maar dat gebeurd nergens. De "rest" kijkt gewoon de andere kant op.

Zeker nu de club het ook nog heeft geprobeerd het te bagatelliseren en het "kraaiengeluiden" noemde moet je de club hard straffen. Gewoon tot na de winterstop geen thuispubliek.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Player1S schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:50:
[...]

Zou nu slaan op het feit dat de speler het publiek zat te provoceren na een doelpunt van nu.nl

IMHO moeten we gewoon stoppen met het excuus "het is maar een klein clupje die het verziekt voor de rest".

De rest kan gewoon corrigerend optreden. Zet massaal een positief lied in om de idioten te overstemmen. Zeg er wat van als iemand naast je staat die zich zo gedraagt. Maar dat gebeurd nergens. De "rest" kijkt gewoon de andere kant op.

Zeker nu de club het ook nog heeft geprobeerd het te bagatelliseren en het "kraaiengeluiden" noemde moet je de club hard straffen. Gewoon tot na de winterstop geen thuispubliek.
Helemaal mee eens.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Player1S schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:50:
[...]

Ik las het. Alsof het raar is dat een geëmotioneerde speler dat na zo'n doelpunt doet. Die trainer vliegt er wat mij betreft nog steeds gelijk uit, zonder ontslagvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

Sagat

Is pappa x2!

strafschop schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:54:
[...]

Op de meest recente FIFA ranking staat Noord-Ierland 34e, Ierland 36e, de Faroer 110e en Malta 182e.

De Noord-Ieren gingen naar het EK 2016 als groepswinnaar, voor het WK 2018 kwamen ze een doelpunt te kort tegen Zwitserland in de play-offs.

De Ieren die zich nog rechtstreeks kunnen plaatsen in hun groep als ze laatste thuiswedstrijd tegen Denemarken winnen, hebben het voor elkaar gekregen om met 2-0 en 0-1 te winnen van Gibraltar.
Dank je voor deze cijfers, interessant om te zien.
Zowel ierland als noord ierland staan relatief hoog, noord ierland dus VEEL hoger dan ik gedacht had, ik geef gelijk toe, dat ik ook Ierland eerder buiten de top 50 dan erin had verwacht. Zal wel aan mij liggen want buiten de europese landen heb je natuurlijk maar ' een paar' echt sterke andere landen verdeeld over de andere conintenten en als (gemiddeld) europees land sta je dan wsl automatisch al vrij snel ergens in de top 50 of misschien wel 40. Ierland rekende ik daar wel bij, ni dus wat minder, i stand corrected.

Denk ook dat ze (N.I.) de laatste jaren dan flink gestegen zijn, kan me maar moeilijk voorstellen dat ze 5-10 jaar geleden ook op deze plek stonden. Wellicht te vergelijken met IJsland en nu dus Finland.....?

En zoals in vorige bericht getypt, na de malaise van de voorgaande jaren snap ik ook wel dat je het resultaat wil veilig stellen. Nederland staat echter twaalfde.....tsja, ach het is wat het is. Wedstrijd vergeten, en als we een leuk EK draaien (poules uitkomen en dan kijken wie je tegen komt) is dat natuurlijk al een goede prestatie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben nog wel een beetje team @Wokschotel :p

Ik wil gewoon graag horen wat ze zongen en welke geluiden ze maakten. Gewoon zodat ik een eigen mening kan vormen. Behalve die stumper met zijn arm, dat was al na het affluiten, heb ik nog niks gehoord.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:52:
Ik ben nog wel een beetje team @Wokschotel :p

Ik wil gewoon graag horen wat ze zongen en welke geluiden ze maakten. Gewoon zodat ik een eigen mening kan vormen. Behalve die stumper met zijn arm, dat was al na het affluiten, heb ik nog niks gehoord.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn :?
Probleem met foto's is dat het een moment opname is en dat ik van de meeste mensen die dansen of springen een foto kan maken waarbij het lijkt dat ze de "Hitler" groet maken. Op het moment dat je de context ziet en/of bewegende beelden zie je dan dat het een bewegend moment is en geen groet.

Zelfde is met de PRO pieten demonstratie vorige week in Den Haag. Op de film van dat moment zie je mensen springen en hun armen/handen heen en weer doen. Helaas werd door de ANTI pieten een knip gemaakt van dat filmpje en leek het als de massa massaal de "Hitler" groet deed tijdens het zingen van het liedje: Sinterklaas, wie kent hem niet. Heel kwalijk om zo je doel te bereiken door een andere partij als extremist neer te zetten.

Helaas is het natuurlijk zo dat er in de samenleving vele partijen zijn die wel dit soort gedachten hebben echter wordt het soms misbruikt of te snel geroepen dat het discriminerende is dus ik ga er in mee dat ik echt de volledige beelden en geluiden wil horen en zien om dit te bepalen.

Er is niets erger dan onterecht beschuldigd worden van iets als racisme waarbij ik ook moet aangeven dat er het natuurlijk nog extremer/erger is als het wel het geval is, dus dit moet echt 100% bewijsbaar/betrouwbaar zijn en niet alleen omdat een speler dit denkt/voelt/hoort. Ik heb de speler gezien en gehoord en ik geloof hem oprecht dat hij dat voelde/hoorde maar dat betekent niet dat dit ook de waarheid is.

Eigenlijk van de zotte dat wij anno 2019 ons druk maken over dit soort zaken!!! Dit speelt totaal niet in mijn omgeving dus ik snap niet dat het opeens zo speelt want dit was nooit zo in de picture (Ik ben jaren getrouwd geweest met een Surinaamse en mijn beste maat sinds mijn 12de is een Surinamer).

Dus ASAP openbaar deze beschuldigingen laten zien met duidelijke beelden en geluiden want anders blijft dit voor altijd een probleem. Verder de betrokken club straffen want die heeft deze tickets aan deze mensen verkocht en is daarom mede verantwoordelijk hiervoor als het echt zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Kunnen we de pietendiscussie in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij houden? Laten we het hier vooral over voetbal hebben, want de pietendiscussie is een maatschappelijk probleem en niet specifiek verbonden aan voetbal :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Outerspace schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:06:
Kunnen we de pietendiscussie in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij houden? Laten we het hier vooral over voetbal hebben, want de pietendiscussie is een maatschappelijk probleem en niet specifiek verbonden aan voetbal :)
Je hebt HELEMAAL GELIJK!

Excuses maar het ging mij ook niet om die specifieke discussie maar om het voorbeeld van misbruik van beelden hierin. Ik zal het niet meer aanhalen voordat we hierin belanden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Yes, Babel doet ook niet mee dinsdag. Krijg er steeds meer zin in. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:23:
Yes, Babel doet ook niet mee dinsdag. Krijg er steeds meer zin in. :+
De scouts van Barcelona ook!

Lijkt me, zeker gezien de bron, een broodje aap verhaal. Kunnen ze beter een keer naar Den Haag komen, dan maakt Stengs zeker minuten. Dinsdag is dat nog afwachten al worden de kansen zo wel groter ja. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

snmght schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:45:
[...]

Lijkt me, zeker gezien de bron, een broodje aap verhaal. Kunnen ze beter een keer naar Den Haag komen, dan maakt Stengs zeker minuten. Dinsdag is dat nog afwachten al worden de kansen zo wel groter ja. :)
Een scout hoeft niet perse uit Barcelona over te komen he. Het kan ook zijn dat ze een oud-speler of een ander Nederlands contact gevraagd hebben eens te polsen.

Los daarvan: Er gaan 10-15 vluchten van Barcelona naar Amsterdam per dag. Ik ben wel eens voor minder belangrijkere (en zeker financieel minder indrukwekkende) zaken overgevlogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:48:
[...]

Een scout hoeft niet perse uit Barcelona over te komen he. Het kan ook zijn dat ze een oud-speler of een ander Nederlands contact gevraagd hebben eens te polsen.

Los daarvan: Er gaan 10-15 vluchten van Barcelona naar Amsterdam per dag. Ik ben wel eens voor minder belangrijkere (en zeker financieel minder indrukwekkende) zaken overgevlogen.
Dat begrijp ik maar dan nog kun je hem toch beter min of meer gegarandeerd 90 minuten in actie zien bij AZ dan ergens tussen de 0 en 90 minuten in Oranje?

En was het nu een spraakmakende tegenstander of belangrijke wedstrijd dan zou je nog kunnen redeneren dat ze willen zien hoe hij op een hoger niveau of onder druk presteert. Maar Estland in een potje dat er verdomd weinig toe doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:45:
[...]

Stengs-Depay-Promes vermoed ik dan?

Wijnaldum-vd Beek-Propper erachter en dan De Vrij of Aké voor van Dijk.

Edit:
Damn. Ik vergeet Frenkie. Frenkie voor Propper dan. Dat kan morgen best wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 18-11-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:48:
[...]

Ga der maar vanuit dat er elke wedstrijd in de Arena of Phillips stadion standaard scouts zitten van grote clubs. Bij elke voetbal wedstrijd zitten scouts. Sommige kranten of site's of twitter maken het graag "groot" maar het is gewoon dood normaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Den Bosch begint al met een grote mea culpa en een actieplan. Hadden ze dat actieplan niet na Altidore al uit de kast moeten trekken? Of voelen ze nu dat er wel eens serieus doorgepakt kan worden door bepaalde instanties en zitten ze de advocaatjes als 'in de kaart' te spelen met 'wij hebben meteen 'rigoreuze' plannen' ontvouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
[...]

Stengs-Depay-Promes vermoed ik dan?

Wijnaldum-vd Beek-Propper erachter en dan De Vrij of Aké voor van Dijk.

Edit:
Damn. Ik vergeet Frenkie. Frenkie voor Propper dan. Dat kan morgen best wel :)
Frenkie voor vd Beek, laat Wijnaldum maar aanvallende middenvelder spelen. Kan ie prima en krijgt vd Beek mooi rust.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:30:
[...]

Frenkie voor vd Beek, laat Wijnaldum maar aanvallende middenvelder spelen. Kan ie prima en krijgt vd Beek mooi rust.
Blind ernaast. Veltman ernaast. Zet maar andere spelers op posities waar ze niet renderen @ Koeman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:33:
[...]

Blind ernaast. Veltman ernaast. Zet maar andere spelers op posities waar ze niet renderen @ Koeman.
Blind heeft het toch niet zo slecht gedaan als back? Van Aanholt heeft verdedigend ook zijn beperkingen, Willems idem. En als Blind op de bank zit gaan mensen hier ook weer klagen want "hij speelt toch zo goed bij Ajax"

Rechtsback blijft een probleem natuurlijk: wie je er ook zet er zal altijd wat te zeiken blijven. De Vrij heeft het ooit gespeeld bij Feyenoord maar die gaat ook niet lekker de diepte rechts voorin opzoeken.

@toolkist
Met Ajax heeft Koeman natuurlijk niks te maken. Niks rust, gewoon lekker ballen :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 18-11-2019 15:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:42:
[...]

Blind heeft het toch niet zo slecht gedaan als back? Van Aanholt heeft verdedigend ook zijn beperkingen, Willems idem. En als Blind op de bank zit gaan mensen hier ook weer klagen want "hij speelt toch zo goed bij Ajax"

Rechtsback blijft een probleem natuurlijk: wie je er ook zet er zal altijd wat te zeiken blijven. De Vrij heeft het ooit gespeeld bij Feyenoord maar die gaat ook niet lekker de diepte rechts voorin opzoeken.

@toolkist
Met Ajax heeft Koeman natuurlijk niks te maken. Niks rust, gewoon lekker ballen :)
Blind speelt goed bij Ajax met een goede reden -> hij speelt in zijn kracht. Hij speelt matig c.q. onzichtbaar bij Oranje omdat ie daar fout staat als linksback en pure snelheid mist zowel in aanvallend als in verdedigend opzicht. Op de centrale positie kan hij dat manco voor zijn door goed positiespel.

Maar Koeman heeft er een beetje een handje van om ultra conservatief te spelen en ik weet - aanname/vermoeden - ook dondersgoed waar dat door komt. EK halen en na het EK -> Barcelona. Dat plan zal er al wel liggen vermoed ik. Hoe er op dat EK gespeeld worden gaat is niet relevant want het is gehaald na jaren van treurnis. Dat bespeur je nu al in de reacties en ik kots ervan (disclaimer: mijn mening is niet per definitie die van jullie).

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 18-11-2019 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Met zulke backs moet Oranje gewoon echt met een driemansverdediging gaan spelen imho. Blind / Van Dijk / De Ligt, waar eventueel ook De Vrij op de plek van Blind zou kunnen. We hebben simpelweg geen fatsoenlijke backs voor 4-3-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:37
Typhone schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:47:
[...]

Blind speelt goed bij Ajax met een goede reden -> hij speelt in zijn kracht. Hij speelt matig c.q. onzichtbaar bij Oranje omdat ie daar fout staat als linksback en pure snelheid mist zowel in aanvallend als in verdedigend opzicht. Op de centrale positie kan hij dat manco voor zijn door goed positiespel.

Maar Koeman heeft er een beetje een handje van om ultra conservatief te spelen en ik weet - aanname/vermoeden - ook dondersgoed waar dat door komt. EK halen en na het EK -> Barcelona. Dat plan zal er al wel liggen vermoed ik. Hoe er op dat EK gespeeld worden gaat is niet relevant want het is gehaald.
Wat een onzin en vrij respectloos bovendien. Lekker makkelijk commentaar leveren weer. Komt dit nou allemaal door die ene slechte pot die we gespeeld hebben? Of is het gewoon weer de media die de boel ligt op te naaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
Ja, Koeman is conservatief (Berghuis ipv Stengs, Babel ipv Boadu), maar ik denk dat hij dat EK wel wil proberen te winnen. Met 1 punt uit 2 wedstrijden nodig was dit een uitgelezen mogelijkheid om die jongens een kans te geven.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Weinig respectloos aan. Koeman zat vorige keer te oreren dat een type de Roon niet goed werkt tegen Noord Ierland wanneer er een man Frenkie de Jong moet uitschakelen en er problemen in de opbouw ontstaan. Dan heb je een tweede bouwer à la Pröpper nodig. Dan heeft hij Pröpper fit op de bank zitten, begint hij alsnog met de Roon en na 35 minuten wisselt ie hem. Nou dan ben je bezig met een villa in Barcelona en niet met het coachen van het Nederlands elftal. Daar geloof ik niks van.

Daarbij bleef de verwachte Ierse storm uit. Toen Nederland een maand geleden gas gaf tegen de Ieren (of Noord Ieren maar you get the point) kregen ze in no time goals om de oren. Dan begrijp ik er -300% van waarom je niet een doelpunt forceert in Ierland en daarna ze verplicht laat komen. Nee in plaats daarvan gaan we de zoveelste standaard wissel (Babel) weer gebruiken om alles op slot te gooien om een 0-0 uit het vuur te slepen tegen een Noord Ierland wat letterlijk bij 1 aanval gevaarlijk is geweest (voorzet zijkant). Poeh poeh trots overheerst want was was het een moeilijke poule. Hopelijk krijgen we wat zware landen op het EK. Is altijd leuker dan de kleintjes want met wat pech wordt er weer zand in de ogen gegooid en gaan we bij de eerste de beste tegenslag weer kansloos naar huis (Rusland, 2008 remember?).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 18-11-2019 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Dit is allemaal wel weer typisch Hollands. Je ziet het vaak met clubvoetbal en bij Oranje. Het gaat even aardig en gelijk denken we dat alles en iedereen maar weer onder de voet kunnen lopen.

Zonder Memphis, Bergwijn en Malen hebben we gewoon een hele modale voorhoede en dan grijpt Koeman (terecht) terug op de zekerheid waarmee hij Oranje ook weer aan de praat heeft gekregen. Ja, ik had ook Stengs een kans gegeven maar dat is natuurlijk niet de reden dat het kut ging. De keuze voor De Roon was achteraf wel verkeerd. Maar daarom wisselt hij ook. Negen op de tien trainers wisselen niet voor rust want dat durven ze niet.

Dit Oranje is in opbouw. Ter vergelijk: we zitten nog op het niveau van 1986, niet dat van 1988. Dus we moeten nog even verder bouwen.

Ik raad verder iedereen de artikelen van Zwart op VI aan. Dan zie je wat Koeman heeft veranderd ten opzichte van Blind en Hiddink. Naar dat cliché 433 willen we echt niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:47:
Maar Koeman heeft er een beetje een handje van om ultra conservatief te spelen en ik weet - aanname/vermoeden - ook dondersgoed waar dat door komt. EK halen en na het EK -> Barcelona. Dat plan zal er al wel liggen vermoed ik.
Tuurlijk ligt dat plan er al. Jaren geleden zei hij al dat hij een trainer is die twee-drie jaar een selectie uitknijpt en dat het dan weer tijd voor wat nieuws is.
Op Ajax na heeft ie zich daar ook altijd aan gehouden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Is het al weekend? Dan is het interland gezwets tenminste weer over :+

Volgens mij was het een slechte pot zoals ik las, maar we zijn weer eens bij een eindtoernooi :)F
Al verschilt dit toernooi maar weinig met de kwalificaties want het wordt overal en nergens gespeeld.

[ Voor 59% gewijzigd door Curva op 18-11-2019 17:45 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Koeman is in mijn ogen op de huidige manier ongeschikt als bondscoach, het is een eerste klas lafaard.
Ik moet er niet aan denken dat je met dit schijtbakkenvoetbal het EK zou winnen, dan win je dezelfde prijs als het fabelachtige team uit 1988.
Maar dan met poep in de broek en doodsaai spel i.p.v. lef en aantrekkelijk spel.
En juist één van die fantastische spelers heeft al het mooie uit het Nederlands Elftal gehaald.
Beschamend!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:45:
Koeman is in mijn ogen op de huidige manier ongeschikt als bondscoach, het is een eerste klas lafaard.
Ik moet er niet aan denken dat je met dit schijtbakkenvoetbal het EK zou winnen, dan win je dezelfde prijs als het fabelachtige team uit 1988.
Maar dan met poep in de broek en doodsaai spel i.p.v. lef en aantrekkelijk spel.
En juist één van die fantastische spelers heeft al het mooie uit het Nederlands Elftal gehaald.
Beschamend!
Achja, Portugal en Frankrijk flikten het... :r

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dan win je dezelfde prijs als het fabelachtige team uit 1988.
Jaja, die door een verkeerd geraakt schot (Koeman :p ) welke per ongeluk op Kieft zijn hoofd kwam in de 89ste minuut door mocht. En die een totaal geflatteerde 3-1 overwinning behaalden op de Engelsen die veel kansen mistten.

En natuurlijk de schwalbe van van Basten tegen de Duisters die op de stip ging.

Leuk hoor dat EK (heb staan juichen als een gek) maar wij hadden de wind net zo mee als de Denen en de Grieken in opvolgende jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:20:
[...]

Pardon? Dat was geen schwalbe (ook geen overtreding) hij ging zelfs door met voetballen tot er gefloten werd.
En geluk moet je altijd hebben bij zo'n toernooi (of gewoon een slechte reeks met strafschoppen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MeNTaL_TO schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:02:
[...]

Pardon? Dat was geen schwalbe (ook geen overtreding) hij ging zelfs door met voetballen tot er gefloten werd.
En geluk moet je altijd hebben bij zo'n toernooi (of gewoon een slechte reeks met strafschoppen).
Hij liet zich vallen en bedacht zich :p Was in ieder geval geen pingel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:06:
[...]

Hij liet zich vallen en bedacht zich :p Was in ieder geval geen pingel.
Ook geen strafschop (was die voor West-Duitsland ook niet).
Dus eigenlijk is het gewoon 0-1 geworden door die fantastische goal van San Marco met de de harde pass van Wouters. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:20:
[...]

Jaja, die door een verkeerd geraakt schot (Koeman :p ) welke per ongeluk op Kieft zijn hoofd kwam in de 89ste minuut door mocht. En die een totaal geflatteerde 3-1 overwinning behaalden op de Engelsen die veel kansen mistten.

Leuk hoor dat EK (heb staan juichen als een gek) maar wij hadden de wind net zo mee als de Denen en de Grieken in opvolgende jaren.
Oranje had wat mazzel maar was in tegenstelling tot die Denen en Grieken geen omhooggevallen eendagsvlieg. En de Duitsers kregen ook een strafschop na een schwalbe hé.
Beschamend!
Ik raad jou aan eens wat artikelen van Zwart van VI te lezen, met name dat artikel dat analyseert wat Koeman ten positieve veranderd heeft aan het spel van Oranje de laatste jaren. Of ben je het gebrei onder Blind vergeten? Dan piep je wel anders.

Ik heb al diverse keren gevraagd wie de heren critici dan wel als bondscoach zouden willen maar dan krijg je geen antwoord?

Bosz? Ik zie het al voor me: zonder dagelijkse automatismen als een gek aanvallen en doelpunt na doelpunt om de oren krijgen. Ten Hag die heeft wel wat beters te doen. Van Gaal is gestopt. En ik mag toch niet hopen dat er nog lieden zijn die voor iemand als Frank de Boer gaan pleiten met die achterlijke balbezit fetisj uit de vorige eeuw. Laat staan Cocu of Gio.

Koeman maakt gerust fouten (Propper niet opstellen bijvoorbeeld) maar is toch één van de weinige Nederlandse coaches die niet is vastgeroest aan 433 en twee vleugelspelers, die oog heeft voor zoiets als omschakeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mavaros
Ik vind het een goede actie dat Voetbal Inside nu al 20 minuten dat nare racisme de maat neemt. En nu ook doorpakken. Geen hitlergroeten meer en geen rare geluiden als er een donker mens de bal heeft. Het ligt nu bij de supporters en de clubs.

Ook het affakkelen van Koeman is volledig terecht. Het wordt tijd dat die knakker zijn biezen gaat pakken als hij zo schijterig blijft spelen. })

[ Voor 23% gewijzigd door mavaros op 18-11-2019 21:12 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

Nibbz

Postmaster General

Ja ik vind het ook heel goed dat ze er over praten. Echter vind ik het onbegrijpelijk dat we hier nu ook al jaren over praten.

Er is schijnbaar weinig veranderd.. want het gebeurd nogsteeds.

En ik geef beide heren gelijk (Johan en Rene).. eigenlijk moet je stoppen met spelen.. maar eigenlijk kun je ook niet stoppen met spelen door 1 rare debiel

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:08
Simpel: de KNVB tezamen met "de politiek" zijn aan zet.

Het is goed dat Koeman en Wijnaldum een duidelijk statement afgeven, maar de bal ligt nu elders.

Benieuwd wat men er mee doet. Keihard aanpakken en duidelijk signaal geven graag!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:35:
[...]Ik raad jou aan eens wat artikelen van Zwart van VI te lezen, met name dat artikel dat analyseert wat Koeman ten positieve veranderd heeft aan het spel van Oranje de laatste jaren.
Ik ga de mening van een ander niet lezen omdat het "toevallig" in jouw straatje past.
Of ben je het gebrei onder Blind vergeten? Dan piep je wel anders.
Nee, ik heb het helemaal niet over Blind gehad. Ik heb het over de huidige bondscoach.
Ik heb al diverse keren gevraagd wie de heren critici dan wel als bondscoach zouden willen maar dan krijg je geen antwoord?
Wellicht omdat men geen eindeloze welles-niettes-dicussie wil voeren.
Bosz? Ik zie het al voor me: zonder dagelijkse automatismen als een gek aanvallen en doelpunt na doelpunt om de oren krijgen. Ten Hag die heeft wel wat beters te doen. Van Gaal is gestopt. En ik mag toch niet hopen dat er nog lieden zijn die voor iemand als Frank de Boer gaan pleiten met die achterlijke balbezit fetisj uit de vorige eeuw. Laat staan Cocu of Gio.
En dan gek vinden dat niemand op jouw vraag wil reageren ...
Koeman maakt gerust fouten (Propper niet opstellen bijvoorbeeld) maar is toch één van de weinige Nederlandse coaches die niet is vastgeroest aan 433 en twee vleugelspelers, die oog heeft voor zoiets als omschakeling.
Veilige modus ... :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Beschamend!
Koeman was de beste beschikbare optie toen we op zoek waren naar een bondscoach.
maar misschien hebben we hem flink overschat. En is hij ongeschikt als bondscoach of trainer van een grote club.

Daarnaast heb ik het gevoel dat hij gewoon bezig is met solliciteren bij Barca en wil daardoor niet verliezen zodat zijn stats goed blijven.

pos. Zijn pers praatjes zijn echt tenenkrommend. Misplaatste arrogantie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

Nibbz

Postmaster General

Wat een verschrikkelijk interview met Koeman zeg.. hij laat zich helemaal kennen in zijn frustratie.

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Nibbz schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:09:
Wat een verschrikkelijk interview met Koeman zeg.. hij laat zich helemaal kennen in zijn frustratie.
Inderdaad, maar dat toontje heeft hij wel vaker.
Alsof hij het beter weet en wij allemaal dom zijn.

v Gaal had dit ook wel, maar die had een betere CV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
D-e-n schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:35:
[...]

Oranje had wat mazzel maar was in tegenstelling tot die Denen en Grieken geen omhooggevallen eendagsvlieg. En de Duitsers kregen ook een strafschop na een schwalbe hé.

[...]

Ik raad jou aan eens wat artikelen van Zwart van VI te lezen, met name dat artikel dat analyseert wat Koeman ten positieve veranderd heeft aan het spel van Oranje de laatste jaren. Of ben je het gebrei onder Blind vergeten? Dan piep je wel anders.

Je geeft nu elke keer anderen de schuld. Wie wil je zelf zien als coach.

Jij haalt het vastgeroeste 4-3-3 systeem uit de kast. Waarom speelt Koeman dan met 4 verdedigers tegen een kolereploegje. Waarom niet 352 of 334.

Koeman is niet de verlosser. We zijn gezegend met een hele goede voetbalgeneratie. Dat is zijn geluk. Die jongens moet je vrij laten spelen. Ik propageer nu niet het Ajaxspel, maar iets meer ballen tonen kan geen kwaad. Geef ze 20 -30 minuten absolute vrijheid om zelf te denken tijdens het voetballen.

De vervanger van Koeman is er op dit moment niet. Bosz past inderdaad totaal niet bij een team dat eens in de zoveel tijd met elkaar moet ballen. We zullen het voorlopig met Koeman moeten doen, vrees ik.

En wil je toch een naam hebben als vervanger van Koeman. Henk Fraser van Sparta. Een ouwe bikkel van die andere club uit Rotterdam. Die laat een middelmatige club op een beter niveau presteren dan dat ze eigenlijk horen te doen. Maar dat gaat niet gebeuren, want in Rotterdam hebben ze een enorme behoefte aan een goede en degelijke trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
mavaros schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:28:
[...]
We zijn gezegend met een hele goede voetbalgeneratie.
Zaterdag stonden Babel, Berghuis en Promes in de voorhoede. Dat zijn dezelfde spelers die Advocaat en Blind ook wel eens moesten opstellen. Met name Promes is in vorm maar dat zijn geen wereldtoppers toch? En ja, we hadden nog twee debutanten achter de hand maar ga nu niet doen alsof die al het niveau van Van Basten en Kluivert hebben. Dat kan wellicht nog komen maar nu zijn het "gewoon" hele talentvolle spelers met ups en downs. Een jonge van Basten en Gullit kregen thuis ook gewoon klop van Hongarije.

Het valt me op dat vooral Ajacieden hier nu los gaan op de bondscoach. Ik heb dan toch het idee dat die iets verblind zijn door de huidige successen van hun eigen cluppie. Probleem is echter dat die successen ook een belangrijke buitenlandse component hebben. Zonder Ziyech en Tadic geen geweldige pot tegen Chelsea of succes tegen Real Madrid. En het is vooral een ingespeeld team waar Ten Hag dag in dag uit aan schaaft.

Koeman is geen wereldtop als Klopp of Guardiola maar noem mij iemand die wil en het beter doet. Ja, ook ik ben nieuwsgierig naar stappen die Fraser of Slot gaan maken of hoe het Schreuder verder vergaat maar de pleuris zou toch bij menig fan uitbreken als we dit soort mannen vorig jaar hadden aangewezen als bondscoach.

Vergeet niet: het was echt armoedig gesteld met Nederlandse coaches als het op coachen op internationaal niveau aankomt. Cocu, F de Boer, Gio: het was kut met peren. Er is nu weer wat hoop gelukkig. Maar ik ben blij dat de KNVB toen iemand heeft aangesteld die nog enigszins weet wat er internationaal gevraagd wordt.

Kritiek op wissels of opstellingen is prima maar de manier waarop nu gedaan wordt alsof de absolute favoriet voor het EK om zeep geholpen wordt gaat nergens over. En dan zijn het vaak dezelfde lieden die twee jaar geleden nog beweerden dat "we niet goed genoeg zijn voor het WK". Zo zwart wit is het natuurlijk niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het zijn niet zozeer de Ajax spelers als wel de Ajax filosofie. Wie klein wil blijven moet klein blijven denken.

Wat heeft het spel van Oranje te maken met het feit dat we blij moeten zijn dat we er na 6 jaar weer bij zijn? We eten Duitsland, Frankrijk, Engeland en als we plots tegen wat Noord Ieren moeten dan kunnen we er geen kut meer van en is het een ‘ontregelende’ ploeg. Wat een onzin is dat in mijn optiek.

Verder hebben we geen wereldverdedigers op een paar (centraal) na. Speel dan in een 3-5-2 zoals @mavaros zegt want aan middenvelders geen gebrek, idem creativiteit. Maar nee het is weer het oude gezapige gedoe met het beste materiaal wat Nederland op dit moment te bieden heeft.

Of we wel of niet goed genoeg zijn voor het EK/WK maakt niet zoveel uit. Als je het voetbal lamlegt wordt het altijd een moeilijk verhaal. Advocaat (wissel Robben) kan er over mee praten destijds tegen Tsjechië. Of gaat Koeman de eeuwige standaard wissels De Roon, Babel tot in den treure blijven gebruiken waardoor je feitelijk dus altijd maar 1 wissel hebt als je moet veranderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Typhone realisme heeft ervoor gezorgd dat we er weer bij zijn. Één zaadpot en dan collectief muiten gaat mij ook te ver. We zijn gekwalificeerd, dat is mooi, maar om echt een goed team te zijn met goed spel duurt nog wel even.
En ik ben bang dat daarvoor te veel zwakke schakels in de selectie zitten.
D-e-n schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:03:
Het valt me op dat vooral Ajacieden hier nu los gaan op de bondscoach. Ik heb dan toch het idee dat die iets verblind zijn door de huidige successen van hun eigen cluppie.
Aangezien de klacht hier vaak is dat er teveel Ajacieden zijn denk ik dat je het eerder in die hoek moet zoeken dan inhoudelijke conclusies aan een club verbinden. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 18-11-2019 22:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Koeman vond zwakke schakels niet zo erg maar stelde het teamverband (cohesie in de groep) voorop toch? Dus dat is wel een risico wat hij neemt. Niet de beste 11 spelen maar de 11 die het beste in teamverband spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@D-e-n wat heeft Ajax hier nou mee te maken? De beste voetballer van Oranje speelt bij Barcelona, niet bij Ajax..

Het is ook niet zo dat alleen die zaadpot tegen de Noord-Ieren het probleem is; Koeman blijft ook stug voorhouden aan een systeem waar we de spelers niet voor hebben. Daarnaast doet hij soms gekke dingen waar het opstellen van een Berghuis afgelopen week dan wel weer een goed voorbeeld van is.

Ik heb het al vaker geroepen en ben het eens met @mavaros : een 3-5-2 of 3-4-3 past beter bij dit materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@snmght
@Typhone
@mavaros
Koeman is zijn periode begonnen met 352. Van Aanholt en Hateboer (dacht ik) waren de wing backs. Vilhena speelde er ook nog even. Omdat het aanvalsspel daarmee niet liep is hij toen overgestapt.

De grap is dat Koeman tegen Duitsland gewoon al twee keer een helft met drie verdedigers gespeeld heeft. Alleen omdat het dan niet zo op papier staat ziet niemand dat.

Ik begreep dat er morgen geëxperimenteerd wordt. Daar is het ook nu de tijd voor.
Pagina: 1 ... 52 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken