Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:01

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
[...]

Wat is wel een zware misdraging die potentieel gemist gaat worden als een elleboog dat niet is :+
Feijenoord schrijven. :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Typhone schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:11:
Hoe dat hele verhaal om Zoet weer gemanaged wordt is ook wel te lachwekkend voor woorden. "We wilden hem beschermen zodat bij een eventueel doelpunt de camera niet op hem ingezoomd kon worden". Niet voor het één of ander maar de afgelopen weken stond dat heerschap wekelijks te klungelen en toen werden er heel wat meer camera's 'ingezoomd' op Zoet.
Van Bommel lijkt zijn gezichtsverlies te willen compenseren door te laten zien hoe goed hij kan ingrijpen. Nou chapeau.
Sowieso, niet teveel aandacht geven aan de negatieve kant van de media lijkt me, werkt averechts.

Maar psv is wel dramatisch. 2 goede spelers weg en het zakie klapt in elkaar. Zeer pijnlijke constatering dat er dan zo'n middelmatig team overblijft. Daar gaat je financiële ontwikkeling.

En nogmaals... Onze supertalent Ihatarren zie ik nog steeds niet opvallen hoor. Gakpo soms.

Mijn excuses voor FeIJenoord! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Harribo Van Bommel erkent nu wel dat hij fout zat;
PSV-trainer Mark van Bommel heeft doelman Jeroen Zoet zijn excuses aangeboden voor de ophef die ontstond rondom de wedstrijd tegen Willem II van zondagmiddag, zo melden de Eindhovenaren maandagochtend via de officiële kanalen. Van Bommel passeerde de doelman voor dat duel ten faveure van Lars Unnerstall en koos er zelfs voor om Zoet aan te wijzen als derde keeper. De trainer deed dit naar eigen zeggen om Zoet te ‘beschermen’, maar moet nu toegeven dat zijn manier van handelen verkeerd heeft uitgepakt en de keeper ‘onbedoeld extra heeft beschadigd’.

“Ik ben als hoofdcoach eindverantwoordelijk en mijn conclusie is dat we door onze handelswijze voor verkeerde beeldvorming hebben gezorgd”, vertelt Van Bommel. “Jeroen heeft ruim 250 wedstrijden voor PSV gekeept. Het is een op en top professional, die nu even in een mindere fase zit. Ten onrechte heeft hij gisteren verwijten gekregen. Wij hebben namelijk een fout gemaakt, hij heeft niets verkeerd gedaan. We hebben hier met Jeroen zondagavond en vandaag over gesproken. Hij heeft onze excuses geaccepteerd.”

Unnerstall: 'Voor mij een dubbel gevoel'
Op social media gingen eerder geruchten rond dat Zoet er zelf voor had gekozen om de tweede helft van de later met 2-1 verloren wedstrijd tegen Willem II vanuit de spelersbus te bekijken. Later bleek echter dat hij zich op aanraden van Van Bommel aan het zicht had onttrokken: “Wij hebben verzuimd om Jeroen op zaterdag te vertellen dat hij in Tilburg derde doelman zou zijn. De reden voor die keuze om hem voor Willem II-uit geen reservedoelman te maken was simpel. Wij wilden voorkomen dat Jeroen bij een blessure of rode kaart voor Unnerstall zou moeten invallen. Dat leek ons gezien het feit dat ik hem na al die jaren als eerste doelman gepasseerd heb geen goede situatie”, gaat Van Bommel verder.

De trainer spreekt van een ‘communicatiefout’, waardoor Zoet pas in Tilburg te horen kreeg dat Robbin Ruiter de tweede keus zou zijn. “Jeroen was terecht woedend, maar was toch zo professioneel om met Lars de warming-up te doen. Tijdens de warming-up heb ik besloten dat het beter was om hem niet op de bank te zetten, om te voorkomen dat hij voortdurend in beeld gebracht zou worden. De intentie was om hem te beschermen, maar dat heeft achteraf verkeerd uitgepakt.
Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=362568

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36

Qu3st

Typhone schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:37:
[...]

Lato, Boscagli, Mitroglou. Heb jij er iets van gezien afgelopen weken? En dit zijn de goedkoopste/gehuurden.
Nou ja, ik heb niet alle wedstrijden gezien, ik ben niet zo'n ramptoerist. Maar gisteren was duidelijk dat Mitroglou niet in de basis hoort.
Harribo schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:46:
[...]

Van Bommel lijkt zijn gezichtsverlies te willen compenseren door te laten zien hoe goed hij kan ingrijpen. Nou chapeau.
Sowieso, niet teveel aandacht geven aan de negatieve kant van de media lijkt me, werkt averechts.

Maar psv is wel dramatisch. 2 goede spelers weg en het zakie klapt in elkaar. Zeer pijnlijke constatering dat er dan zo'n middelmatig team overblijft. Daar gaat je financiële ontwikkeling.

En nogmaals... Onze supertalent Ihatarren zie ik nog steeds niet opvallen hoor. Gakpo soms.

Mijn excuses voor FeIJenoord! :+
Dat Bergwijn en Malen er nog bij liepen verhulde veel, zij scoorden makkelijk. Maar dat middenveld van PSV heeft geen balans, ze moeten vaak het spel maken en speel je met Rosario en Guti. En dan is de hoop op Ihaterren en Gakpo gericht, maar als de rest van het elftal het niet kan, lukt het die jongens ook niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Qu3st op 11-11-2019 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Napo schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:39:
[...]

Het is per definitie een verlies voor de VAR. Dat de scheidsrechter de situatie Berghuis of Blind mist kan natuurlijk gebeuren en de stok achter de deur zou de VAR moeten zijn. De situatie Blind beoordelen als doorspelen kan ik nog enigszins volgen maar de situatie Berghuis kan ik op geen enkele manier justificeren.

Ben derhalve wel benieuwd naar de uitleg.

[...]

Wat is wel een zware misdraging die potentieel gemist gaat worden als een elleboog dat niet is :+

Ik moet zeggen dat ik prima kan leven met de beslissing om Berghuis te sparen. (niet zozeer doordat ik eventueel lichtelijk niet helemaal objectief zou kunnen zijn...)
Het is een por met de elleboog. Er is consensus over dat we dat niet willen zien. Rood kan. Maar aan de andere kant, hoekt hij hem ook niet als een Rico Verhoeven neer. Dit deed geen pijn en zou ook nooit pijn kunnen doen.

Blijft gewoon stom van Berghuis om altijd in dit soort provocaties te trappen. Moet hij niet doen. Krijgt hij rood dan is er niemand die dat de SR kwalijk zal nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PickleRick
  • Laatst online: 16-09 11:14
Harribo schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:46:
[...]
...

...
Ihattaren heeft wel ook kwaliteit om zich heen nodig, hij was ook mede zo goed, omdat een Malen of een Bergwijn zijn acties op waarde kunnen schatten en hierbij ook de goede loopacties maakt. Hij is niet een speler die in z'n eentje 20 doelpunten gaat maken.

Gakpo is hiervoor te onervaren en Bruma gewoon een miskoop. Het blijft ook eeuwig zonde dat Lammers geblesseerd is geraakt, die had ik ook nog wel in actie willen zien.

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:12:
[...]
Het is een por met de elleboog. Er is consensus over dat we dat niet willen zien. Rood kan. Maar aan de andere kant, hoekt hij hem ook niet als een Rico Verhoeven neer. Dit deed geen pijn en zou ook nooit pijn kunnen doen.
Het hoort gewoon niet op een voetbalveld. Er zijn ook zat gevallen van natrappen en/of de scheidsrechter een duw geven die nooit en te nimmer pijn kunnen doen. Dat is ook gewoon (terecht) rood. Achteraf gaan lopen roeptoeteren "dat het er gewoon bijhoort" is nog wel een extra schorsing waard. Wat is dat in Cruijfsnaam voor een dom signaal richting de voetballende jeugd op de amateurvelden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
T-MOB schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:32:
[...]

Het hoort gewoon niet op een voetbalveld. Er zijn ook zat gevallen van natrappen en/of de scheidsrechter een duw geven die nooit en te nimmer pijn kunnen doen. Dat is ook gewoon (terecht) rood. Achteraf gaan lopen roeptoeteren "dat het er gewoon bijhoort" is nog wel een extra schorsing waard. Wat is dat in Cruijfsnaam voor een dom signaal richting de voetballende jeugd op de amateurvelden.
Ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook wat ik zei.

Maar er is ook nog een waarom achter een regel. Dat we geen elleboogstoten willen zien is omdat op die manier vaak sneakie stevig tikken op de kaak van de tegenstander gegeven werden.

Maar nogmaals, ik ging er ook van uit dat dit rood zou worden voor de zoveelste domme actie van Berghuis. Geen rood geven kan ik echter ook wel verdedigen.

Geen geel geven aan een keeper die zich overduidelijk aanstelt om een tegenstander een kaart aan te naaien vind ik lastiger goed te praten. Dat valt overduidelijk onder onsportief gedrag.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Bij 'dit was het weekend' op fox sports 1 hebben ze op zondagavond altijd de scheidsrechtersbaas Wiedemeijer in de uitzending om een aantal VAR momenten te bespreken:

- Duw tegen Dumfries had gewoon een penalty moeten zijn volgens hem
- Overtreding Blind zat hij goed te praten door het als licht te bestempelen maar kreeg het idee dat hij ook niet blij was met deze beslissing
- Elleboog van Berghuis noemde hij gedrag wat ze niet willen zien en niet willen accepteren maar weer probeerde hij een beetje er omheen te praten door te wijzen op het opzichtige acteren van de keeper en dat daardoor de arbitrage/VAR misschien in verwarring was gebracht

Kreeg niet het idee dat hij al met alle scheidsrechters/vars contact had gehad om de uitleg te horen maar volgens mij was hij ook niet erg blij met deze drie beslissingen. Trouwens vrij klote voor hem dat hij daar steeds moet zitten.

video:
https://www.foxsports.nl/...et-een-voetbalveld-thuis/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

gws24 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:47:
- Overtreding Blind zat hij goed te praten door het als licht te bestempelen
Ik hoop niet dat dat een officieel KNVB standpunt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:41:
[...]
Maar er is ook nog een waarom achter een regel. Dat we geen elleboogstoten willen zien is omdat op die manier vaak sneakie stevig tikken op de kaak van de tegenstander gegeven werden.
In het regelement omtrent gewelddadige handeling is het zelfs het maken van een trappende of slaande beweging naar een tegenstander (dus zonder hem te raken) al strafbaar als het geen duel om de bal is. Het waarom lijkt me niet het (mogelijk) gevolg, maar gewoon dat het onnodog, onsportief en onwenselijk gedrag is. Jouw waarom lijkt me meer van toepassing op ellebogen tijdens duels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

En Maaskant mag aan de slag bij PSV! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is Maaskant ergens wel eens niet ontslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:59
PWM schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:01:
Is Maaskant ergens wel eens niet ontslagen?
Was hij in Polen niet zelf weggegaan?

Maar mooi dat hij weg is, ik sta in de rij dat ik het een bloedirritant pedant mannetje vind. Niet omdat hij een keer wat terugzegt tegen een supporter die hem uitscheld maar vanwege z’n arrogante houding en uitspraken waarin hij doet alsof hij het voetbal heeft uitgevonden en niet zonder hem gespeeld kan worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IBazfLPliSHNRjStBlAAk710/thumb.png

8)7

Ook lekker ben je dan:
In april 2012 werd Maaskant hoofdcoach van de Texas Dutch Lions FC, die dat jaar voor het eerst meededen in de USL Premier Development League. Na twee wedstrijden gecoacht te hebben, tekende Maaskant op 23 mei 2012 een contract voor een jaar als trainer van FC Groningen.
Anyway: Hij is voornamelijk ontslagen inderdaad. Wat is het toch met dit soort mannen dat een club dan denk: 'He, Maaskant is beschikbaar, laten we die eens proberen".

[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 11-11-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Alleen bij NAC zijn ze nog geduldig met hem geweest. Je zou toch op een gegeven moment op een zwarte lijst komen te staan zou je zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Hij blijft toch vooral in de boeken staan als het slachtoffer van mr Respect.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
PWM schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:06:
[Afbeelding]

8)7

Ook lekker ben je dan:

[...]

Anyway: Hij is voornamelijk ontslagen inderdaad. Wat is het toch met dit soort mannen dat een club dan denk: 'He, Maaskant is beschikbaar, laten we die eens proberen".
Heb Maaskant in levende lijve meegemaakt bij RBC, ik vond het een zeer onprettige vent, maar hij kan naar de buitenwereld heel aimabel overkomen . Maar idd waarom denk een club aan zo’n clubhopper als ze een vacature hebben?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Perfecte trainer die niks toevoegt en daarom zeer regelmatig bij de promotie/degradatie clubs te vinden is. Eredivisie ervaring dus interessant voor een mogelijke promovendus en degradatievoetbal expert dus interessant voor een zwakke broeder in de Eredivisie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:59
Martinusz schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:14:
[...]

Heb Maaskant in levende lijve meegemaakt bij RBC, ik vond het een zeer onprettige vent, maar hij kan naar de buitenwereld heel aimabel overkomen . Maar idd waarom denk een club aan zo’n clubhopper als ze een vacature hebben?
Dick komt pas voor 2 miljoen uit z’n bed, Maaskant doet het waarschijnlijk voor 80k en een gevulde koek na de wedstrijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Robert Maaskant, de man die je als fan niet aan het roer wilt zien staan bij je clubje. Het ligt nooit aan Robert maar altijd aan de mensen om hem heen. Vandaag in een interview doet ie weer lekkere uitspraken. VVV had nooit hem aan het roer moeten zetten maar ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:42

Player1S

Probably out in the dark

Hoort officieel niet in dit topic maar ik maak hem toch. SUE ME!!

Maaskant ontslagen

iedereen:
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/431/201/40f.png

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:38
dutchgio schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:10:
Alleen bij NAC zijn ze nog geduldig met hem geweest. Je zou toch op een gegeven moment op een zwarte lijst komen te staan zou je zeggen...
bij NAC mocht die nog een keer terugkomen zelfs :+

kwa VAR: ik zit op het andere end van het spectrum. Geef de VAR meer macht. Nu kan de scheids bepalen of er nog wordt teruggekeken. VAR gewoon alles laten nakijken. En kaarten dan alsnog geven gedurende de wedstrijd. Idem voor een penalty. Die kan je gewoon geven op een dood moment (bijvoorbeeld na een buitenspel, of een inworp rond de middellijn).

Maar veel supporters willen geen eerlijk voetbal.... Want dat hoort bij de sport blijkbaar, dat je soms geluk hebt met het wegkomen van hands. Of onterecht een penalty krijgen :D

[ Voor 47% gewijzigd door Waah op 11-11-2019 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:12:
[...]

bij NAC mocht die nog een keer terugkomen zelfs :+
Waren ze zeker nog dronken na de carnaval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:12:
kwa VAR: ik zit op het andere end van het spectrum. Geef de VAR meer macht. Nu kan de scheids bepalen of er nog wordt teruggekeken. VAR gewoon alles laten nakijken. En kaarten dan alsnog geven gedurende de wedstrijd. Idem voor een penalty. Die kan je gewoon geven op een dood moment (bijvoorbeeld na een buitenspel, of een inworp rond de middellijn).

Maar veel supporters willen geen eerlijk voetbal.... Want dat hoort bij de sport blijkbaar, dat je soms geluk hebt met het wegkomen van hands. Of onterecht een penalty krijgen :D
En voer dan ook in dat wanneer een speler minder dan een x aantal centimeter buitenspel staat en je dus zesentwintig keer moet kijken het gewoon als 'twijfel' bestempeld wordt. En bij twijfel gewoon doorspelen.
Dit zeikerige gemierenneuk met de computer en tig minuten wachten elke keer komt me flink de neus uit.

De waarde van de VAR voor de eerlijkheid van het spel kan ik goed waarderen, maar het heeft veel te veel invloed op de flow van de wedstrijd op dit moment.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Gonadan en tja, dan komt de discussie: Hoeveel cm dan? en hoe meet je dat?

Gewoon 1Cm buitenspel = buitenspel. Dat is immers ook het eerlijkst. En het idee van de regel.

En waarom wachten op een beslissing? Je kan gewoon bij twijfel laten doorspelen..... Als daar een goal uit komt kan je doorspelen en krijg je na 3 minuten te horen dat die afgekeurd wordt wegens buitenspel.

Zo ingewikkeld is het niet. Bij Rugby kan het wel. En hoor je niemand klagen....
Maarja, dat is ook een beschaafdere sport :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:24:

Gewoon 1Cm buitenspel = buitenspel. Dat is immers ook het eerlijkst. En het idee van de regel.
Dan kom je weer met de moeilijkheid, wanneer exact verliet de bal de voet van de passende speler ;)
Dat is soms niet goed te zien met beschikbare beelden of de framerate is niet voldoende om te constateren wanneer de bal 1mm de voet verlaten heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:24:

Nee, het idee is dat als iemand duidelijk buitenspel staat hij pas buitenspel staat. Als je minuten lang moet emmeren om er achter te komen óf iemand buitenspel staat dan ben je niet meer in de geest van de sport bezig.

Daarbij wordt er nu een nauwkeurigheid verwacht die niet haalbaar is, daarom kan je daarop gewoon niet oordelen. Dan moet je al drie frames gaan pakken en die gaan vergelijken en daar eventueel het gemiddelde van nemen, krijg je nog meer te controleren.
En waarom wachten op een beslissing? Je kan gewoon bij twijfel laten doorspelen..... Als daar een goal uit komt kan je doorspelen en krijg je na 3 minuten te horen dat die afgekeurd wordt wegens buitenspel.
Tja, als ze doorspelen. Maar op dit moment wacht iedereen tot de VAR klaar is, het vervolg van het spel wordt immers door die beslissing bepaald.
Zo ingewikkeld is het niet. Bij Rugby kan het wel. En hoor je niemand klagen....
Maarja, dat is ook een beschaafdere sport :+
Bij rugby werkt het sowieso heel anders, ook qua scoreverloop. Het probleem is juist dat voetbal weer z'n eigen methoden moet kiezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Martinusz Met genoeg beelden is dat niet zo lastig. Dat ze op TV de beelden op het verkeerde moment pauzeren is voor de VAR geen probleem.

Hier zit IMHO het probleem:
https://www.knvb.nl/thema...r/veelgestelde-vragen-var

De VAR grijpt alleen in bij een ‘clear error’, een duidelijke fout, in de volgende gevallen:
  • Wel of geen doelpunt door hands, buitenspel of andere overtreding
  • Niet of onterecht gegeven strafschop
  • Niet of onterecht gegeven directe rode kaart
  • Identiteitsvergissing bij het geven van een gele of rode kaart
Bij geel kan de VAR dus niet ingrijpen, als de overtreding nooit gemaakt is. Tenzij het een onterecht gegeven strafschop is. 2x geel betekend dus dat de VAR niét kan ingrijpen.... Ook al is het gevolg hetzelfde. en kunnen beide gele kaarten onterecht zijn.

Voor de punten waarbij de VAR wel mag melden:
  • De scheidsrechter volgt het advies van de VAR direct op. Dit gebeurt bij feitelijke situaties, zoals buitenspel of een persoonsverwisseling.
  • De scheidsrechter besluit om het moment zelf terug te kijken. Dit gebeurt bij situaties waar sprake kan zijn van interpretatie, zoals een rode kaart of een penaltysituatie.
Ook hier heeft de VAR dus weinig inspraak. De scheidsrechter bepaald zelf om terug te kijken. En als die zelf overtuigd is, doen ze dat dus niet allemaal....

De VAR heeft het beste beeld van alle situaties. Maar heeft nauwelijks mogelijkheid. Geef de VAR gewoon meer rechten. En laat ze vaker meekijken/beslissen.
Gonadan schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:38:
[...]

Nee, het idee is dat als iemand duidelijk buitenspel staat hij pas buitenspel staat. Als je minuten lang moet emmeren om er achter te komen óf iemand buitenspel staat dan ben je niet meer in de geest van de sport bezig.
Nee dat is jóúw idee. De regel is duidelijk, en die moet je opvolgen. Als de regel niet klopt, moet je hem aanpassen. Maar het idee is dat je niet achter de verdediger mag staan op het moment dat de bal gespeeld wordt. Dat fans daar wat anders van proberen te maken ("Ja het is maar 1 voet!") is een mentaliteitsprobleem van de fans....
Daarbij wordt er nu een nauwkeurigheid verwacht die niet haalbaar is, daarom kan je daarop gewoon niet oordelen. Dan moet je al drie frames gaan pakken en die gaan vergelijken en daar eventueel het gemiddelde van nemen, krijg je nog meer te controleren.
Die nauwkeurigheid is prima haalbaar. Neem gewoon de eerste frame waar de bal zichtbaar los is van de voet... en maak dat de regel. Dan is het probleem ook opgelost. Voetbal is een snel spel, maar niet een spel waarbij 1/60e van een seconde het verschil maakt.

Tja, als ze doorspelen. Maar op dit moment wacht iedereen tot de VAR klaar is, het vervolg van het spel wordt immers door die beslissing bepaald. rekenvoorbeeld: Topsnelheid voetballer: 31km/u, dus 8,6m/s
8.6/60fps=~14cm per frame. En dat is de topsnelheid van een voetballer! tegen een stilstaand persoon. Een situatie die eigenlijk nooit voorkomt.

Zal het perfect zijn? nee. Vangt het 99,9% van de gevallen op? jep! Voor de VAR was het elke paar wedstrijden wel raak met onterechte goals. Met grote gevolgen (miljoenen!). Het is nauwkeurig genoeg....

Ik zou wel eens een vergelijking willen zien van aantal onterecht gewonnen/verloren wedstrijden vóór de VAR, en er na... Dan heb je het duidelijkste beeld van of het werkt.
Bij rugby werkt het sowieso heel anders, ook qua scoreverloop. Het probleem is juist dat voetbal weer z'n eigen methoden moet kiezen.
Rugby is zeker anders. Maar dat betekend niet dat we het maar moeten laten zoals het is. En kwa respect EN VAR kunnen we als voetbal veel leren van Rugby. En nee, dat betekend niet alles letterlijk overnemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Waah op 11-11-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

hoe was die goal tgen Chelsea in de arena ooit een clear error.

wat ze nodig hebben is een chip oid in de bal die precies het moment dat de bal de voet verlaat registreert en dit icm met een systeem dat de spelers op het veld accuraat tracked. Dan kan het op de mm (het gaat dan wel om het speelbare deel, dus inclusief overhang schouder, zonder waaiende armen en heb je ook direct het resultaat.

Dan hoef je alleen nog te beoordelen of de speler zich ontrok aan het spel of niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Zou een hawkeye systeem in de schoenen geen optie zijn? Lijkt me dat dit technisch toch inmiddels te doen moet zijn. Een systeem dat hierdoor voelt wanneer de bal de voet verlaat en ook meet of de voet van de aanvaller verder op het veld staat dan die van de laatste verdediger.

Zal misschien wat kosten en derhalve niet voor iedere club haalbaar; maar als CL experiment misschien het onderzoeken waard.

Wordt alleen lastig met ballen die doorgekopt worden in plaats van keurig gepasst. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Jullie maken het allemaal veel te ingewikkeld en duur.

Bij twijfel van buitenspel gewoon ten gunste van de aanvaller.
Bij hands ten gunste van de verdediger.

Of

Er zit nooit slechts 1 persoon in de VAR kabine. Bij de Eredivisie zitten er drie. Dus gewoon stemmen bij twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zou een hawkeye systeem in de schoenen geen optie zijn? Lijkt me dat dit technisch toch inmiddels te doen moet zijn. Een systeem dat hierdoor voelt wanneer de bal de voet verlaat en ook meet of de voet van de aanvaller verder op het veld staat dan die van de laatste verdediger.
Lijkt me nogal omslachtig, ruisgevoelig (niet elke bal komt van de voet) en elke speler is toch gewoon (binnen de regels) verantwoordelijk voor z'n eigen schoenen (die kan ook wisselen van noppen enzo)...

[ Voor 42% gewijzigd door naitsoezn op 11-11-2019 15:06 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:38:
Nee dat is jóúw idee. De regel is duidelijk, en die moet je opvolgen. Als de regel niet klopt, moet je hem aanpassen. Maar het idee is dat je niet achter de verdediger mag staan op het moment dat de bal gespeeld wordt. Dat fans daar wat anders van proberen te maken ("Ja het is maar 1 voet!") is een mentaliteitsprobleem van de fans....
De regel is heel erg duidelijk, als je buitenspel staat sta je buitenspel. Het bepalen óf iemand buitenspel staat is echter iets heel anders. Dát is waar het over gaat en dat heeft werkelijk waar helemaal niets met mentaliteit te maken.
Die nauwkeurigheid is prima haalbaar. Neem gewoon de eerste frame waar de bal zichtbaar los is van de voet... en maak dat de regel. Dan is het probleem ook opgelost. Voetbal is een snel spel, maar niet een spel waarbij 1/60e van een seconde het verschil maakt.
Blijkbaar dus niet, want vooralsnog is het allemaal niet zo duidelijk. Of dat probleem zit in de tools van de VAR, in de communicatie van de VAR tijdens de wedstrijd of in de beelden die we achteraf zien weet ik niet, maar feit is dat het op dit moment onvoldoende goed werkt.

De huidige regel spreekt niet over frames, en als je dan ziet dat op het gebruikt beeld de bal al een halve meter weg is bij de passende speler dan klopt het gewoon niet.
Ik zou wel eens een vergelijking willen zien van aantal onterecht gewonnen/verloren wedstrijden vóór de VAR, en er na... Dan heb je het duidelijkste beeld van of het werkt.

[...]

Rugby is zeker anders. Maar dat betekend niet dat we het maar moeten laten zoals het is. En kwa respect EN VAR kunnen we als voetbal veel leren van Rugby. En nee, dat betekend niet alles letterlijk overnemen.
Wie heeft het over alles maar laten zoals het is en dat de VAR niet werkt? Er wordt gesproken over de grote mate van ruimte van verbetering die de huidige implementatie van de VAR nog heeft.
Het is een illusie om te denken dat we zonder aanpassingen en regelwijzigingen klaar zijn en dat dan nu alle beter is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gonadan schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:19:
[...]

En voer dan ook in dat wanneer een speler minder dan een x aantal centimeter buitenspel staat en je dus zesentwintig keer moet kijken het gewoon als 'twijfel' bestempeld wordt. En bij twijfel gewoon doorspelen.
Dit zeikerige gemierenneuk met de computer en tig minuten wachten elke keer komt me flink de neus uit.

De waarde van de VAR voor de eerlijkheid van het spel kan ik goed waarderen, maar het heeft veel te veel invloed op de flow van de wedstrijd op dit moment.
Je geeft zelf aan dat "bij twijfel gewoon doorspelen". Want dat gemierenneuk komt je de neus uit. Waarmee je dus eigenlijk zegt: We laten het weer aan de scheidsrechter over zoals vóór VAR bij twijfelgevallen. Daar ging ik op in.

Of ik begrijp het stukje niet goed.... dat kan ook.

Ik zeg niet dat jij de VAR weer wilt afschaffen. Enkel dat ik vind dat de VAR te weinig mogelijkheden en rechten heeft. Die mogen wat mij betreft prima (langzamerhand) uitgebreid worden. En dat dat een stuk nauwkeuriger is _/-\o_

De duur van de VAR is trouwens vaak tussen de halve minuut en 3 minuten.... Ja, het kan vervelend zijn.... maar wat heb je liever: Onterecht uit de Champions league? of terecht door met een paar keer wat wachttijd.... Dat was meer mijn punt 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 11-11-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Dat van Berghuis is gewoon rood. Geen discussie en geen waarom. Recidivist.

Wat ik nog veel erger vind... Waarom krijgt hij die niet? De var ziet het toch ook?

Het lijkt wel alsof men bang is voor supporters??? Dat de scheids straks niet meer zijn auto in kan?

Nee ernstig dit. Hier praat je je écht ook niet uit. Iedereen ziet wat er gebeurt.
Zowel berghuis als de var lui mogen wat mij betreft gestraft worden.

Zo, dat ben ik kwijt... 8) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 11-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:28:
Je geeft zelf aan dat "bij twijfel gewoon doorspelen". Want dat gemierenneuk komt je de neus uit. Waarmee je dus eigenlijk zegt: We laten het weer aan de scheidsrechter over zoals vóór VAR bij twijfelgevallen. Daar ging ik op in.

Of ik begrijp het stukje niet goed.... dat kan ook.
Dat laatste. Ik vind dat de VAR ook moet accepteren dat er gewoon twijfelgevallen bestaan. Als je niet gemakkelijk een goed frame kunt vinden en je minuten lang moet kijken of het wel buitenspel is dan is het simpelweg twijfel, dus geen buitenspel. Feitelijk weten ze het dan gewoon niet echt zeker en dan zijn de regels heel duidelijk, geen buitenspel. Dat is totaal iets anders dan gewoon de scheidsrechter weer laten beslissen.

Bij andere beslissingen heb ik ze dat wel zien doen. Daar werden potentiële rode kaarten ook niet alsnog gegeven omdat niet duidelijk genoeg was dat de scheidsrechter ernaast zat. Dat was echter de KNVB en niet de UEFA.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de UEFA doodsbang is dat ze er een keer ergens naast zitten en een grote club daar dermate nadeel van heeft dat ze gaan claimen of anderzijds herrie maken.
Ik zeg niet dat jij de VAR weer wilt afschaffen. Enkel dat ik vind dat de VAR te weinig mogelijkheden en rechten heeft. Die mogen wat mij betreft prima (langzamerhand) uitgebreid worden. En dat dat een stuk nauwkeuriger is _/-\o_
Dat ben ik met je eens, zeker op het gebied van gele kaarten bijvoorbeeld. Dat gaat wel in tegen het principe dat de VAR geen extra scheids is maar bepalende fouten mag aankaarten. Maar aan de andere kant vind ik bepaalde overtredingen gewoon heel iets anders waard dan ervoor gegeven wordt en dat kan best wel van invloed zijn qua verloop later in de wedstrijd.
Want is het eerlijk dat iemand met een onterechte eerste gele kaart een tweede geel krijgt? Ook al is die tweede wel terecht?
De duur van de VAR is trouwens vaak tussen de halve minuut en 3 minuten.... Ja, het kan vervelend zijn.... maar wat heb je liever: Onterecht uit de Champions league? of terecht door met een paar keer wat wachttijd.... Dat was meer mijn punt 8)
Ik zou niet weten waarom het een tegenstelling tussen onterecht eruit of terecht door moet zijn. Wat ik wil is dat wanneer de VAR ingrijpt het dermate concreet is dat hij gewoon door kan pakken, de afgelopen weken heb ik verschillende wedstrijden gekeken waarbij ik meerdere keren op die drie (minimaal, maar dat is gevoel) minuten zat.
Als je dan de tijd wilt gaat nemen kom dan ook meteen met zuivere speeltijd, dat verbetert het voetbal nog meer. Nu heb je zes minuten var check, zes wissels, acht doelpunten, een paar blessures, een paar rode kaarten, en dat resulteert in vier minuten blessuretijd. Dat vind ik ook wel lachwekkend en alles behalve eerlijk. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Gonadan ja een klok als met ijshockey zou handiger zijn... tijd stil. Zou ook een hoop tijdrekken schelen. Doe daar een regel bij dat je niet langer dan 5 seconden bij de cornervlag mag staan en dan heb je dat gedrag ook getackeld :+ Gewoon voetballen.

Volgens mij zit het grootste probleem met de VAR nog bij het feit dat de scheidsrechter zélf gaat checken.... hoezo? Als de grensrechter vlagt neem je dat toch ook vaak gewoon over? Waarom zélf kijken? Denk je echt dat je het zelf zoveel beter ziet dan 3 man met TV-beelden?

Ik weet het, onderdeel van de huidige afspraken... Maar dat bedoel ik dus met de Rugby-methode. Gewoon overleg, uitleg van de VAR waarom hij dat vind, en dan beslist de scheidsrechter. Daarvoor kijken ze heel vaak niet eens terug. Tenzij het een onduidelijke situatie is. Dan gaat de scheidsrechter kijken en beslist deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:29:
Het lijkt wel alsof men bang is voor supporters??? Dat de scheids straks niet meer zijn auto in kan?
De VAR zit al in de bus :+ of zitten die gewoon in Zeist tegenwoordig? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:04:Er zit nooit slechts 1 persoon in de VAR kabine. Bij de Eredivisie zitten er drie. Dus gewoon stemmen bij twijfel.
Stemkastjes voor het publiek en/of een SMS-lijn: SMS 080JA of 080NEE naar 0909KNVB.
Dat klinkt wel lekker toch?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bij het hockey gaat de scheids volgens mij ook niet zelf kijken, maar neemt ie de beslissing van de VAR over. Ik begrijp inderdaad niet zo goed waarom de VAR een andere status zou moeten hebben dan de grensrechter.

Maar je moet ook niet alles willen 'second-guessen'. Sommige dingen lopen gewoon zoals ze lopen. Eén van de nadelen van de VAR is imho inmiddels dat alles doodgeanalyseerd wordt. Ik keek vanochtend die twee afgekeurde goals van Oranje O17 nog eens terug, manmanman, dat zijn echt mierenneuk-situaties imho. Wat dat betreft zou het systeem van hockey beter zijn: Laat de teams zelf maar aangeven of er teruggekeken moet worden, en als je gelijk hebt mag je later nogmaals laten terugkijken :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waah schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:44:
@Gonadan ja een klok als met ijshockey zou handiger zijn... tijd stil. Zou ook een hoop tijdrekken schelen. Doe daar een regel bij dat je niet langer dan 5 seconden bij de cornervlag mag staan en dan heb je dat gedrag ook getackeld :+ Gewoon voetballen.

Volgens mij zit het grootste probleem met de VAR nog bij het feit dat de scheidsrechter zélf gaat checken.... hoezo? Als de grensrechter vlagt neem je dat toch ook vaak gewoon over? Waarom zélf kijken? Denk je echt dat je het zelf zoveel beter ziet dan 3 man met TV-beelden?
Vaak is dat nog niet eens het echte probleem. Vorige week keek ik ook een wedstrijd waar ze weer moesten wachten in welk frame de teen nu wel of niet goed stond. Je zag de scheidsrechter overduidelijk verveeld/geïrriteerd minuten lang staan wachten tot de VAR er eindelijk uit was of er nu wel of niet een reden was om te komen kijken. Uiteindelijk ging de scheidsrechter niet en werd het doelpunt gewoon goedgekeurd.
De VAR is bedoeld om grove fouter eruit te halen zodat het spelletje eerlijker wordt, niet om situaties uit drieëntwintig hoeken tien keer opnieuw te bekijken in de hoop dat je een foutje kunt vinden.
Ik weet het, onderdeel van de huidige afspraken... Maar dat bedoel ik dus met de Rugby-methode. Gewoon overleg, uitleg van de VAR waarom hij dat vind, en dan beslist de scheidsrechter. Daarvoor kijken ze heel vaak niet eens terug. Tenzij het een onduidelijke situatie is. Dan gaat de scheidsrechter kijken en beslist deze.
Wat ze ook kiezen, zorg dat het efficiënt en met overtuiging gebeurt. Doe je dat niet dan kost het gewoon vertrouwen en draagvlak.
Dat zag je nu ook met die doelpunten op randje buitenspel. Waarom werd de één wel goedgekeurd maar de ander niet? Dat verschil was niet uit te leggen, zeker niet toen ze in de beelden ook nog eens de plek waar de bal vandaan kwam eruit gingen halen. Dat gaat het gevoel van willekeur echt niet weg nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:07
Martinusz schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:48:
[...]

De VAR zit al in de bus :+ of zitten die gewoon in Zeist tegenwoordig? :P
Zeist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:58:
[...]

De VAR is bedoeld om grove fouter eruit te halen zodat het spelletje eerlijker wordt, niet om situaties uit drieëntwintig hoeken tien keer opnieuw te bekijken in de hoop dat je een foutje kunt vinden.

[...]

Wat ze ook kiezen, zorg dat het efficiënt en met overtuiging gebeurt. Doe je dat niet dan kost het gewoon vertrouwen en draagvlak.
Dat zag je nu ook met die doelpunten op randje buitenspel. Waarom werd de één wel goedgekeurd maar de ander niet? Dat verschil was niet uit te leggen, zeker niet toen ze in de beelden ook nog eens de plek waar de bal vandaan kwam eruit gingen halen. Dat gaat het gevoel van willekeur echt niet weg nemen.
Dit is de kern denk ik, de grove fouten moeten eruit gehaald worden. Het mierenneuken over 1mm buitenspel tja, buitenspel is dan weer een zwart/wit situatie, je staat buitenspel of niet, 1mm buitenspel is ook buitenspel. Alleen moet men dan wel de correcte beelden/situatie bekijken :P

Het zoeken (weten we Ajax - Real Madrid nog vorig jaar) naar een mogelijke overtreding wekt gewoon frustratie op, als het niet duidelijk was zonder 22x te kijken, dan laat je het gewoon gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:53
Was Jeroen Zoet dan de VAR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
3de keeper assistent VAR O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

naitsoezn schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:57:
Bij het hockey gaat de scheids volgens mij ook niet zelf kijken, maar neemt ie de beslissing van de VAR over. Ik begrijp inderdaad niet zo goed waarom de VAR een andere status zou moeten hebben dan de grensrechter.

Maar je moet ook niet alles willen 'second-guessen'. Sommige dingen lopen gewoon zoals ze lopen. Eén van de nadelen van de VAR is imho inmiddels dat alles doodgeanalyseerd wordt. Ik keek vanochtend die twee afgekeurde goals van Oranje O17 nog eens terug, manmanman, dat zijn echt mierenneuk-situaties imho. Wat dat betreft zou het systeem van hockey beter zijn: Laat de teams zelf maar aangeven of er teruggekeken moet worden, en als je gelijk hebt mag je later nogmaals laten terugkijken :P
Klopt, het systeem bij hockey is ook niet 100% waterdicht (aantal camera’s en grootte van de bal, drukte in de cirkel maken het vaak onmogelijk een eenduidige objectieve beslissing te nemen), maar leidt tenminste tot evenwichtige beslissingen.

VAR mogen aanvragen en referral verliezen bij ongelijk (zoals bij hockey) zou wellicht helpen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:45:
[...]

VAR mogen aanvragen en referral verliezen bij ongelijk (zoals bij hockey) zou wellicht helpen.
Werkt alleen als het om de waarneming gaat. Bij voetbal is het vooral de interpretatie van de regels. Daaorm is er ook steeds zoveel discussie. Bij de meeste sporten accepteert men dat een SR een keer iets verkeerd gezien heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Iemand al beelden gezien van dit incident? Hij heeft dus direct rood gehad.
https://m.fcupdate.nl/voe...rode-kaart-van-spierings/

Maaskant inmiddels ook ontslagen.
https://m.fcupdate.nl/voe...ontslagen-door-vvv-venlo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramzzz schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:55:
[...]

Op basis hiervan verdient hij gewoon een schorsing.

Absurd vergoelijken van je eigen wangedrag.
Kennelijk vindt de KNVB dat ook:

https://www.vi.nl/nieuws/...t-niet-op-een-voetbalveld

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Eigenlijk moeten we helemaal niet naar de keeper zijn reactie kijken.*
Die elleboog, goed of fout uitgevoerd, hoort gewoon niet op het veld thuis.

*Keeper zal binnenkort wel een rol in gtst krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
DoeEensGek schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:51:
[...]

Precies. Als je een slaande beweging maakt en de persoon niet raakt dan kun je nog steeds geel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:11:
[...]

Precies. Als je een slaande beweging maakt en de persoon niet raakt dan kun je nog steeds geel krijgen.
Rood is de straf die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:05:
[...]

Rood is de straf die er op staat.
Maar met het huidige scheidsrechterskorps weet je het maar nooit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
DoeEensGek schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:51:
[...]

Natuurlijk moet dat wel! Zo overdreven toneel spelen hoort ook niet. En je mag kaarten geven na een fluitsignaal of iets wat na een incident plaats vond. Berghuis is duidelijk maar die keeper misschien nog wel smeriger. Maar goed ik vind voor een swalbe moet ook rood op staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
rikoos schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:25:
[...]

Natuurlijk moet dat wel! Zo overdreven toneel spelen hoort ook niet. En je mag kaarten geven na een fluitsignaal of iets wat na een incident plaats vond. Berghuis is duidelijk maar die keeper misschien nog wel smeriger. Maar goed ik vind voor een swalbe moet ook rood op staan.
Nee Rood Berghuis en geel keeper voor overdreven gedrag, dat zijn de regels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:13:
[...]

Maar met het huidige scheidsrechterskorps weet je het maar nooit :Y)
Uhu, het huidige scheidsrechterskorps die liever twee keer geel geven indien er een opstootje is dan dat ze de initiator rood geven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

De redding voor Van Bommel en PSV is nabij, Malen is weer op het trainingsveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Na de interland break dus gewoon weer normaal PSV? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo, wat een manier om je stadion te heropenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:55:
De redding voor Van Bommel en PSV is nabij, Malen is weer op het trainingsveld.

[Twitter]
Nu maar hopen dat hij geen terugval heeft gehad en de extreme verwachtingen waar kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Was blijkbaar alleen op de schermen te zien in het echt. Had er alleen over gelezen en dacht dat ze zo'n projectie op het veld hadden gedaan maar bij wat ik nu zie is het inderdaad wel logisch dat het in het echt niet te zien was 8) . Stadion heeft veel weg van die van Boca Juniors met één zo'n steile tribune; tot zover het unieke Bombanera dus. Het oude zag er wel anders uit dus duidelijk wel gebaseerd op Bombanera (waar ze tot nu toe ook hun internationale wedstrijden afwerkten lees ik).
In ieder geval mooi dat daar weer eens wat nieuws gebouwd wordt :) ...

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.eldia.com/072019/1563345040680.jpg?cw=600&ch=365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
Leuk hoor zo'n VAR, maar consequent wordt het er niet van. Eindstand is dus dat Makkelie Berghuis 2x géén rood geeft (tegen AZ ook al niet). Zelfde geldt voor dat penalty moment bij PSV (en ook voor Feyenoord tegen Ajax), ene week krijg je hem wel en andere week krijg je hem niet. Slaat echt helemaal nergens meer op imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Er staat echt geen maat op Ajax. Die rollen Willem 2 gewoon met zes doelpunten op waar PSV keihard onderuit gaat.. Gaan we dan toch naar een Franse/Duitse situatie? Mag toch hopen van niet eigenlijk maar het verschil op de ranglijst en natuurlijk financieel, lijkt alleen maar te groeien.

Wat kan PSV doen om het tij te keren?

[ Voor 33% gewijzigd door snmght op 13-11-2019 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:36
snmght schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:50:
Er staat echt geen maat op Ajax. Die rollen Willem 2 gewoon met zes doelpunten op waar PSV keihard onderuit gaat.. Gaan we dan toch naar een Franse/Duitse situatie? Mag toch hopen van niet eigenlijk maar het verschil op de ranglijst en natuurlijk financieel, lijkt alleen maar te groeien.

Er staat echt geen maat op PSV. Die rollen Vitesse gewoon met 5-0 op waar Ajax gelijk speelt tegen 10 man.
/sarcasm - Lekker nuttige uitspraak

Ajax heeft gewoon een budget wat anderhalf keer dat van PSV is, het is eigenlijk schandalig dat het nog zo lang heeft geduurd voordat ze afstand namen.
Normaal verliest PSV natuurlijk ook niet zo veel punt (zo vlak achter elkaar).

Edit n.a.v. jou edit:
Hopelijk keert het tij bij PSV door de terugkomst van onder andere Malen. Wat ze verder kunnen doen is volgend jaar niet letterlijk alleen maar miskopen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 13-11-2019 16:26 . Reden: Edit nav jou edit ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Tot aan de blessures en rode kaarten deed PSV gewoon lekker mee. Afgelopen seizoen deden ze ook gewoon mee, net als de jaren daarvoor.
Waarom hebben we het dan nu opeens over Duitse/Franse toestanden? Tuurlijk, Ajax is rijk en sterk maar als de laatste jaren iets bewijzen is dat dat niet altijd garantie op het kampioenschap geeft.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat elftal wat er staat heeft niet zoveel met een budget van PSV te maken gok ik. Tot december vorig seizoen was er geen sprake van 'het rijke Ajax'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Wel even een nuance dat het hier om een oefenduel ging en dat vooral de reserves speelden bij beide teams en dat de selectie breder is bij Ajax dan bij willem 2 lijkt mij niet zo raar:
Bij Ajax stonden slechts twee spelers in het veld die zondag ook tegen FC Utrecht meededen: Labyad en Huntelaar. Willem II moest het onder meer doen zonder topsorer Vangelis Pavlidis. Ook Ché Nunnely en Mike Trésor Ndayishimiye ontbraken vanwege interlandverplichtingen. Coach Adrie Koster had de meeste andere basisspelers ook vrijaf gegeven.
https://www.ad.nl/nederla...loten-oefenduel~a76a9058/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Wat voorbarig na een nietszeggend oefenpotje, dan kun je beter naar de ranglijst kijken. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:01

Vos

AFCA

ElPaco schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:08:
[...]

Er staat echt geen maat op PSV. Die rollen Vitesse gewoon met 5-0 op waar Ajax gelijk speelt tegen 10 man.

Ajax heeft gewoon een budget wat anderhalf keer dat van PSV is, het is eigenlijk schandalig dat het nog zo lang heeft geduurd voordat ze afstand namen.

Edit n.a.v. jou edit:
Hopelijk keert het tij bij PSV door de terugkomst van onder andere Malen. Wat ze verder kunnen doen is volgend jaar niet letterlijk alleen maar miskopen doen.
Zo zwart-wit is voetbal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona

Met de middelen die Ajax heeft en de pech die PSV op het moment heeft? PSV moet nu al een paar weken een aantal van zijn beste spelers missen en heeft niet de budgetten om op de bank nog een volwaardige top3 selectie te hebben zitten.

Ja, Ajax draait op dit moment lekker. Maar wat heeft dat lang geduurd en wat hebben ze al een tijd veel meer te besteden dan de rest. (ja, dat geld hebben ze zelf verdiend, niets mis mee alleen het sportieve rendement komt pas laat op gang)

Maar kijk dan eens naar AZ. Die weten stiekem met veel minder middelen en naam aardig te volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

In onze erbarmelijke Eredivisie hoef je maar een klein beetje boven het maaiveld uit te steken om lang in de kop mee te kunnen draaien.
Dat AZ na één derde nog 'maar' zes punten achter staat en los van de nummer drie staat zegt nog niet zo veel. De komende maanden gaan veel uit wijzen wat dat betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Edit n.a.v. jou edit:
Of je nu 1-0 wint of 10-0 je krijgt maximaal 3 punten.

Als je afstand wilt nemen ben je afhankelijk van het falen van de ander. Want uiteindelijk speel jij slechts 2x tegen ze.
Dus het kan gewoon dat je kampioen word en slechts 6 punten meer hebt dan de nr2.
Afstand nemen is moeilijk als de ander gewoon blijft winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 14:04
Gonadan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:51:
In onze erbarmelijke Eredivisie hoef je maar een klein beetje boven het maaiveld uit te steken om lang in de kop mee te kunnen draaien.
Dat AZ na één derde nog 'maar' zes punten achter staat en los van de nummer drie staat zegt nog niet zo veel. De komende maanden gaan veel uit wijzen wat dat betreft.
Wat betreft AZ is dat natuurlijk niet net boven het maaiveld, die winnen eigenlijk alle partijen erg overtuigend (als ze winnen) tegen Heerenveen verliep de score tegen de verhouding (check expected goals) maar een Vitesse/Utrecht etc... Heb ik dat meer bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snmght schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:50:Wat kan PSV doen om het tij te keren?
Om te beginnen Van Bommel wijzen op zijn fouten.
[...]Ajax heeft gewoon een budget wat anderhalf keer dat van PSV is, het is eigenlijk schandalig dat het nog zo lang heeft geduurd voordat ze afstand namen.
PSV heeft ook jaren veel meer te besteden gehad (15 jaar op rij CL), maar hebben alles verspeeld en nagenoeg niets opgebouwd. Ajax plukt nu de vruchten van een gezond beleid. En vergeet niet dat Feyenoord ook vele malen groter is qua achterban maar heeft nu nog (veel) last van het wanbeleid van de jaren ervoor. Mocht bij Feyenoord het tij keren dan kunnen ze PSV ook snel weer bijhalen of zelfs inhalen. Dat lijkt me op de lange termijn ook waarschijnlijker dan dat PSV (weer) gaat aanhaken bij Ajax.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

krissie100 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:33:
Wat betreft AZ is dat natuurlijk niet net boven het maaiveld, die winnen eigenlijk alle partijen erg overtuigend (als ze winnen) tegen Heerenveen verliep de score tegen de verhouding (check expected goals) maar een Vitesse/Utrecht etc... Heb ik dat meer bij.
Dat is niet helemaal waar, AZ heeft ook gewoon moeizame wedstrijden gehad en een Heerenveen is niet echt meer de subtopper die het was. Kijk naar Feyenoord vorig jaar, feitelijk een erbarmelijk jaar als je iedereen mag geloven maar gewoon derde geëindigd. In de eredivisie hoef je echt niet zo heel briljant te zijn om de meeste wedstrijden te winnen.

Feit is wel dat AZ gewoon leuk voetbal speelt en het goed doet, daar wil ik niets aan bagatelliseren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:40:
PSV heeft ook jaren veel meer te besteden gehad (15 jaar op rij CL), maar hebben alles verspeeld en nagenoeg niets opgebouwd. Ajax plukt nu de vruchten van een gezond beleid. En vergeet niet dat Feyenoord ook vele malen groter is qua achterban maar heeft nu nog (veel) last van het wanbeleid van de jaren ervoor. Mocht bij Feyenoord het tij keren dan kunnen ze PSV ook snel weer bijhalen of zelfs inhalen. Dat lijkt me op de lange termijn ook waarschijnlijker dan dat PSV (weer) gaat aanhaken bij Ajax.
Feyenoord aanhaken? Dat hopen ze toch al sinds eind jaren '70? Ik zie geen enkele aanleiding dat het binnen afzienbare tijd gaat gebeuren. Dat stadion kost voorlopig teveel aandacht. En als het er eenmaal staat komen de financiele verrassingen. Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat ik ongelijk heb, maar ik verwacht dat ze pas tegen 2035 serieus aan het voetbalbedrijf toe gaan komen.

Edit: Heb eens gerekend, sinds 1978 is de gemiddelde eindstand van Feyenoord (slechts) plek 3,9

[ Voor 4% gewijzigd door T-MOB op 13-11-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 14:04
Gonadan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:14:
[...]

Dat is niet helemaal waar, AZ heeft ook gewoon moeizame wedstrijden gehad en een Heerenveen is niet echt meer de subtopper die het was. Kijk naar Feyenoord vorig jaar, feitelijk een erbarmelijk jaar als je iedereen mag geloven maar gewoon derde geëindigd. In de eredivisie hoef je echt niet zo heel briljant te zijn om de meeste wedstrijden te winnen.

Feit is wel dat AZ gewoon leuk voetbal speelt en het goed doet, daar wil ik niets aan bagatelliseren. :)
Ik ga je geen gelijk geven :9
totaal 8 tegendoelpunten, waarvan 4 tegen heerenveen, blijft 4 tegendoelpunten over in 12 wedstrijden, en aangezien AZ gemiddeld meer dan 2 doelpunten per wedstrijd maakt en overtuigend speelt is in mijn ogen de enige moeizame overwinning tegen ADO, maar dat komt natuurlijk door de goeie band met de Hagenezen tegenwoordig :*) >:) en daarnaast dus 2x gelijk, maar dat kan gewoon gebeuren af en toe, kon ajax ook overkomen tegen RKC :+
Feit blijft dat de enige die echt boven het hooiveld uitsteekt Ajax is.

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 13-11-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hoeft ook niet. ;)
totaal 8 tegendoelpunten, waarvan 4 tegen heerenveen, blijft 4 tegendoelpunten over in 12 wedstrijden, en aangezien AZ gemiddeld meer dan 2 doelpunten per wedstrijd maakt en overtuigend speelt is in mijn ogen de enige moeizame overwinning tegen ADO, maar dat komt natuurlijk door de goeie band met de Hagenezen tegenwoordig :*) >:) en daarnaast dus 2x gelijk, maar dat kan gewoon gebeuren af en toe, kon ajax ook overkomen tegen RKC :+
Feit blijft dat de enige die echt boven het hooiveld uitsteekt Ajax is.
Ze hebben nog niet tegen ADO gespeeld, bedoel je wellicht Heracles? Ik kijk scheel. Vitesse overigens ook verloren. Tegen Willem II gelijk, kan gebeuren en tegen wat degradatiekandidaten uithalen is met een goed lopende aanval ook niet zo raar.
Nou ja, we gaan het zien. De uitdaging ligt bij AZ meestal in het vol houden gedurende het gehele seizoen. Ik zou het leuk vinden als ze weer eens een echt goed jaar hebben, al is het maar om aan te tonen dat goed en gezond beleid loont.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat PSV (en de fans) beter naar zichzelf kan kijken dan nu benoemen dat Ajax een fors groter budget heeft en dat Ajax daarom afstand neemt. PSV heeft in mijn ogen 3 grote uitdagingen:
1) Slechte scouting: alle aankopen van dit jaar, maar ook grote namen van afgelopen jaren, vallen fors tegen. Bruma, Baumgartl, Guti, Schwaab, Romero, Pereiro etc. Stuk voor stuk dure aankopen zonder sportief of later financiëel rendement. PSV heeft dit jaar ook meer dan 30mln stukgeslagen op de aankoopmarkt. Zonder enig resultaat.
2) Ontwikkeling spelers: ik kan geen enkele speler noemen die zich daadwerkelijk ontwikkeld heeft bij PSV. Bovengenoemde aankopen, maar ook spelers als Dumfries, Zoet, Rosario, Hendrikx, Viergever etc. worden niet beter. Ik zie geen ontwikkeling, waar ik bij clubs als AZ en Ajax de spelers wel degelijk beter zie worden. Voor PSV dus geen sportief succes en flnancieel succes door enorme transferbedragen.
3) Slecht beleid: ik zie PSV weinig pogingen wagen om internationaal te groeien zoals Ajax doet. Ook zie ik geen focus op de jeugdopleiding of een andere strategische keuze wat PSV naar een volgend niveau moet doen groeien. Als je geen focus hebt kun je geen doelen bereiken.

Dan heb je geluk dat de rest van de Eredivisie een stuk slechter is, met af en toe 1 team uitgezonderd, maar Europees zie je gewoon dat het niks voorstelt. Als je 1 punt haalt tegen bijvoorbeeld Lask, maar ook de eerdere wedstrijden waren vrijwel allemaal om te huilen, dan kun je in Europa niet mee op een fatsoenlijk niveau.

Dat Ajax 1 jaar wat gelukkig zo ver in de CL komt is natuurlijk super, maar iedereen zal begrijpen dat dit eerder een incident is dan regelmaat. Waar het echter wel om gaat is dat Ajax actief beleid voert om te groeien. Daar kun je iets van vinden, bijvoorbeeld de jeugd komt nu minder in aanmerking, maar er is in elk geval een richting gekozen waar invulling aan gegeven wordt. Dat betaalt zich nu uit, waardoor je uit loopt op andere teams die stil staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:54:
Ik denk dat PSV (en de fans) beter naar zichzelf kan kijken dan nu benoemen dat Ajax een fors groter budget heeft en dat Ajax daarom afstand neemt. PSV heeft in mijn ogen 3 grote uitdagingen:
1) Slechte scouting: alle aankopen van dit jaar, maar ook grote namen van afgelopen jaren, vallen fors tegen. Bruma, Baumgartl, Guti, Schwaab, Romero, Pereiro etc. Stuk voor stuk dure aankopen zonder sportief of later financiëel rendement. PSV heeft dit jaar ook meer dan 30mln stukgeslagen op de aankoopmarkt. Zonder enig resultaat.
2) Ontwikkeling spelers: ik kan geen enkele speler noemen die zich daadwerkelijk ontwikkeld heeft bij PSV. Bovengenoemde aankopen, maar ook spelers als Dumfries, Zoet, Rosario, Hendrikx, Viergever etc. worden niet beter. Ik zie geen ontwikkeling, waar ik bij clubs als AZ en Ajax de spelers wel degelijk beter zie worden. Voor PSV dus geen sportief succes en flnancieel succes door enorme transferbedragen.
3) Slecht beleid: ik zie PSV weinig pogingen wagen om internationaal te groeien zoals Ajax doet. Ook zie ik geen focus op de jeugdopleiding of een andere strategische keuze wat PSV naar een volgend niveau moet doen groeien. Als je geen focus hebt kun je geen doelen bereiken.

Dan heb je geluk dat de rest van de Eredivisie een stuk slechter is, met af en toe 1 team uitgezonderd, maar Europees zie je gewoon dat het niks voorstelt. Als je 1 punt haalt tegen bijvoorbeeld Lask, maar ook de eerdere wedstrijden waren vrijwel allemaal om te huilen, dan kun je in Europa niet mee op een fatsoenlijk niveau.

Dat Ajax 1 jaar wat gelukkig zo ver in de CL komt is natuurlijk super, maar iedereen zal begrijpen dat dit eerder een incident is dan regelmaat. Waar het echter wel om gaat is dat Ajax actief beleid voert om te groeien. Daar kun je iets van vinden, bijvoorbeeld de jeugd komt nu minder in aanmerking, maar er is in elk geval een richting gekozen waar invulling aan gegeven wordt. Dat betaalt zich nu uit, waardoor je uit loopt op andere teams die stil staan.
Ik denk dat je nou toch iets te negatief bent over PSV.
Pereiro is voor de 7m die hij kostte erg nuttig geweest.
Bruma begon goed, nu ff een dipje. Weten we nog hoe Neres z'n 1e half jaar bij Ajax begon?
Dumfries kostte geen vermogen en gaan ze gewoon met een prima winst kunnen verkopen.
Baumgartl is degelijk, geen idee waarom hij nu ineens moet banken. Ik heb hem in ieder geval weinig geks zien doen.
Malen, Bergwijn, Gakpo, Itaharen, allemaal spelers die zich prima ontwikkelen bij PSV.
En geen focus op de jeugdopleiding?? _O-

Ik kan m'n eerste zin dus wel aanpassen. Je bent echt veel veel veel veeeel te negatief nu over PSV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pereiro heeft niet gebracht wat van hem verwacht werd. Misschien niet gek want hij de vraag blijft of hij voldoende kansen heeft gekregen.

Bruma heb ik nog niks van gezien dat rechtvaardigt dat hij zo duur was en dat PSV er al jaren interesse in had.

Baumgartl is niks bijzonders. Dan kun je beter Viergever transfervrij ophalen. Scheelt je 10mln. Voor dat bedrag verwacht ik een leider in de verdediging.

De 4 spelers die jij noemt zijn nu een positieve uitzondering. Overigens is de helft daarvan geen eigen jeugd maar dat terzijde. Plus is het de vraag of ze niet terugvallen zoals bij veel Ajax talenten gebeurd is. Kan is ook aanwezig dat Bergwijn deze winter/zomer vertrekt helaas.

Het totale middenveld is ondermaats. Spelers die niks brengen en niet beter worden. Daar kun je niet mee spelen als PSV zijnde.

Ik vind jou dus erg positief over PSV. Dit terwijl zowel in de NL competitie als Europees de prestaties zeer matig zijn. Als je ruim 30mln uitgeeft mag je toch meer verwachten, maar dan kom je weer terug op punt 1 en 2 wat ik noemde.

Je gaat ook makkelijk over mijn 2e punt heen door een paar twijfelgevallen eruit te pikken die je in het voordeel uit kunt leggen. Mijn vraag is meer waarom PSV op Lozano na (die vond ik ook niet echt beter geworden bij PSV) geen grote transfersommen op heeft kunnen strijken. Dat ligt imo aan de kwaliteit van de spelers.

En ik ben dan wel benieuwd hoe jij naar PSV kijkt. Want ook met Malen en Bergwijn was het (Europees) vaak genoeg zeer mager dit jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 13-11-2019 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Bande trouwens minuten gemaakt in die oefenpot en doelpuntje meegepikt, benieuwd of die ooit nog in beeld komt in het eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Martinusz schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:29:
Bande trouwens minuten gemaakt in die oefenpot en doelpuntje meegepikt, benieuwd of die ooit nog in beeld komt in het eerste.
Waarschijnlijk wel. Wanneer Neres verkocht is, Labyad toch net niet voldoet en Lang weer geen kans krijgt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:07:
En ik ben dan wel benieuwd hoe jij naar PSV kijkt. Want ook met Malen en Bergwijn was het (Europees) vaak genoeg zeer mager dit jaar.
Het team draait nu inderdaad niet, dat is deels te verklaren door schorsingen/blessures en deels door spelers/coach.
Maar dat wil niet zeggen dat alles nu al lange tijd ruk is, zoals je lijkt te willen claimen.
Dat PSV geen grote bedragen heeft gevangen op Lozano na, boeiend. Die komen er echt wel aan met Malen, Bergwijn en Ihattaren (waarom maak ik er toch steeds Itaharen van? foutje :$ ).
Met die 3 heb je binen een jaar of 2 ook zo 100-150m binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:29:
[...]

Het team draait nu inderdaad niet, dat is deels te verklaren door schorsingen/blessures en deels door spelers/coach.
Maar dat wil niet zeggen dat alles nu al lange tijd ruk is, zoals je lijkt te willen claimen.
Dat PSV geen grote bedragen heeft gevangen op Lozano na, boeiend. Die komen er echt wel aan met Malen, Bergwijn en Ihattaren (waarom maak ik er toch steeds Itaharen van? foutje :$ ).
Met die 3 heb je binen een jaar of 2 ook zo 100-150m binnen.
Het is zeker geen hele lange tijd ruk. Er is echter vanaf een bepaald moment (winterstop vorig jaar) een ontwikkeling gaande van matige resultaten. Zowel op het veld (veldspel en resultaten) als in de ontwikkeling van vrijwel alle spelers. Ik zie ze gewoon niet beter worden zoals ik dat bij andere clubs wel zie.

Ik denk dat, los van een goed beleid waarin je vorm geeft aan je ambitie en de manier waarop je wilt groeien, het van belang is om de inkomsten uit transfers te maximaliseren. Met geld koop je een goede selectie (ontwikkeling vanuit de jeugd even buiten beschouwing gelaten) en houd je het niveau op peil bij het vertrek van je topspelers.

De inkomsten bij PSV vind ik tegenvallen, jij noemt dat niet boeiend, terwijl die in mijn ogen essentieel zijn om mee te kunnen blijven doen in Europa. Als je dan grote aankopen doet (Pereiro, Bruma, Baumgart, Romero, Maher, Guti, Lozano) en moet constateren dat er vrijwel niemand daarvan echt het verschil heeft gemaakt zoals bijvoorbeeld Ziyech of Tadic dat wel bij Ajax doen/deden, dan vind ik dat zonde van het bestede geld*.

Op een bepaald moment houdt het dan op want je maakt geen grote winsten op de dure transfers en de spelers zelf ontwikkelen zich niet echt en ben je afhankelijk van andere zaken zoals een aantal pareltjes in je jeugd. Dat is voor PSV heel gelukkig op dit moment want die kunnen inderdaad tot grote bedragen gaan leiden. Die moeten dan vervolgens echter wel beter besteed worden dan nu het geval is.

Het is dus geen grote ruk nee, maar ik zie wel een patroon dat in mijn ogen geen positief resultaat op de lange termijn gaat hebben.

* ook bij Ajax vind ik de scouting/aankoopbeleid nog niet voldoende in orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 14-11-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Beleid in het voetbal blijft een mooi word om te gebruiken zeker in combinatie met het dan wel niet afwezig blijven vna prestaties. Zelfs met een uitstekend beleid kan je een matig resultaat neerzetten en zo ook met een geweldig beleid.

Iedere transfer is een gok die je neemt en op basis van je scouting hoop je dat het goed uitpakt. Dat er nu wat mindere transfers zijn gerealiseerd is een feit, ze zijn niet het niveau wat gehoopt werd en hebben bij PSV niet de impact gemaakt die je zou hopen. Lozano is echter wel een voorbeeld die het initieel meer dan prima deed waarna zijn laatste (half) jaar redelijk bedroevend was.

Bij PSV kan je op dit moment (en eigenlijk ten tijden van de afgelopen transferwindow) de juiste urgentie op de juiste plek lag. Aanvallend had je met een lading talenten een risico dat het even niet gaat lopen en het middenveld was al twijfelachtig vorig jaar met het blok Hendrix en Rosario en daar is weinig tot niets aan gedaan en zo ook was de defensie een discussiepunt. Onvoldoende doorgeselecteerd en daar pluk je nu de vruchten van.

In het daglicht van Ajax en een geweldig beleid. Ajax heeft sinds seizoen 2017/18 eindelijk de keuze gemaakt om bewust een betere balans in het elftal te creeeren door het aantrekken van spelers van hogere leeftijd die de rest van het elftal op sleeptouw kan nemen, beginnend met Huntelaar en Tagliafico en het jaar erna met Blind en Tadiç.

Gevoelsmatig is het elftal van PSV enigszins te jong en mist het afdoende ervaring om het team op sleeptouw te nemen zodra het niet goed loopt. Hendrix, Rosario, Gutierez & Ihataren zijn allemaal niet de spelers die de rest van het elftal meekrijgt. Een speler zoals in het verleden Guardado & van Ginkel zouden wellicht wel het verschil maken. De balans in het elftal is weg en om nou te zeggen dat er een echte leider in het elftal zit gaat wat ver. Rosario is aanvoerder maar zie weinig leiderschap vanuit hem komen, van Viergever/Schwaab mag je dat in de defensie wel verwachten maar die zie ik het daar al niet afdoende doen noch verwacht ik dat ze dat richting het middenveld en/of de aanval ook kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Aghanim schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:24:
[...]

* ook bij Ajax vind ik de scouting/aankoopbeleid nog niet voldoende in orde.
Wat vind je er niet goed aan? Natuurlijk, er zijn nog missers zoals in het recente verleden bijvoorbeeld Kristensen, Orejuela en Casseiro. Maar een perfecte score is zeer onwaarschijnlijk, sterker nog; dat heeft geen enkele club. Volgens mij overheersen de goede aankopen en dan dus niet alleen voor de hand liggende aankopen (dat Tadic kon voetballen kon iedereen wel zien) maar ook jongens als Tagliafico en Martinez die toch enigzins onder de radar leken te zijn van andere topclubs, dan wel durfden zij het niet aan of zagen zij het niet goed.

Vooralsnog is de balans financieel (kosten inkomende transfers / opbrengsten uitgaande transfers) dik in orde. Ik heb het idee dat een Martinez, Tagliafico, Onana en Ziyech ook fors meer op zullen leveren dan ze gekost hebben. In die zin kunnen we ons die spaarzame missers ook gewoon veroorloven.

Ik ben in elk geval dik tevreden over scouting en aankoopbeleid. Perfect is het niet nee, ik geef het een 8,5! Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 14-11-2019 11:49 ]

• Aghanim
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:47:
[...]

Wat vind je er niet goed aan? Natuurlijk, er zijn nog missers zoals in het recente verleden bijvoorbeeld Kristensen, Orejuela en Casseiro. Maar een perfecte score is zeer onwaarschijnlijk, sterker nog; dat heeft geen enkele club. Volgens mij overheersen de goede aankopen en dan dus niet alleen voor de hand liggende aankopen (dat Tadic kon voetballen kon iedereen wel zien) maar ook jongens als Tagliafico en Martinez die toch enigzins onder de radar leken te zijn van andere topclubs, dan wel durfden zij het niet aan of zagen zij het niet goed.

Vooralsnog is de balans financieel (kosten inkomende transfers / opbrengsten uitgaande transfers) dik in orde. Ik heb het idee dat een Martinez, Tagliafico, Onana en Ziyech ook fors meer op zullen leveren dan ze gekost hebben. In die zin kunnen we ons die spaarzame missers ook gewoon veroorloven.

Ik ben in elk geval dik tevreden over scouting en aankoopbeleid. Perfect is het niet nee, ik geef het een 8,5! Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen. :+
Ik ben het zeker niet oneens met je. Er zijn veel goede spelers gekocht en sommigen daarvan bleken zelfs niet eens heel duur te zijn voor de waarde die ze toevoegen.

Waar ik wel een risico zie en ook tegenvallende resultaten bij zowel Ajax als PSV is op het gebied van de hele dure aankopen. laten we zeggen 10mln of duurder. Spelers met dat aankoopbedrag mogen gewoon niet tegenvallen en moeten een directe kwaliteitsimpuls in je elftal geven. Dan heb je in mijn ogen toch teveel risico genomen als je zo'n speler aankoopt waarbij die impuls uitblijft. Dat vind ik dus met Bruma, Marin en Alvarez vooralsnog het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Aghanim in het geval van PSV ben ik dat op dit moment met je eens. In het geval van Ajax op dit moment niet; in lijn met het forse eigen vermogen en de stijgende inkomsten mag het bedrag van een gokje ook hoger liggen. Je kunt nu eenmaal niet zeker weten of iemand wel of niet gaat slagen he; zo een Marin is ook niet gekocht met het idee dat hij tegen zou vallen.

Besides; misschien haalt zo een Marin wel inmiddels een flink niveau op de trainingen en is hij daarmee indirect ook belangrijk: druk houden op de jongens die nu in de basis staan. Spelers die weinig minuten maken kunnen nog steeds een belangrijke rol spelen in de concurrentiestrijd. Ten Hag is er de trainer niet naar om erg veel te rouleren en om te zetten (en op dit moment dwingen de resultaten hem daar ook niet toe).

Daarnaast anticipeer je natuurlijk ook: zo een Marin kan misschien prima het stokje overnemen als straks Donny (van de Beek, red.) vertrekt.

Voor PSV is het bedrag van Bruma relatief een stuk hoger. Ik zie het trouwens wel goedkomen met die Bruma hoor, heeft even tijd nodig maar vond hem in het begin van het seizoen prima spelen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 14-11-2019 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:36
Vos schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:42:
[...]

Zo zwart-wit is voetbal niet.
Weet ik, ik reageerde een beetje vanuit emotie.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:40:
[...]

Om te beginnen Van Bommel wijzen op zijn fouten.

[...]

PSV heeft zeker wel flink opgebouwd, volgens mij noemden een flink aantal mensen het jaren geleden een koopclub terwijl er nu veel meer vanuit de (eigen) jeugd komt. Het trainingscomplex is de afgelopen jaren ook flink onder handen genomen. Dingen die je misschien niet ziet als je het niet zo volgt, maar het absoluut niet zo dat er niks is gebeurd met het geld wat er is binnen gekomen.

Betreft de transfers van PSV dit seizoen, ze laten allemaal nog lang niet zien waarom ze gehaald zijn behalve misschien Doan (maar dat kan ook komen door lagere verwachtingen). Ik baal er enorm van dat geen enkele van hun het nu lijkt waar te maken.
Zoals ik eerder al heb aangegeven merk je bij PSV nu heel erg dat Marcel Brands een tijdje geleden is vertrokken, die wist meestal toch wel goede aankopen te regelen.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
@ElPaco
Inderdaad, dat Brands weg is merk je wel.

Als td heb je een netwerk nodig, ervaring en weten waarop ze moeten scouten.
En teveel clubs nemen dan iemand die geen van die dingen heeft.

Ajax heeft mazzel gehad met Overmars maar de Jong vind ik flink tegenvallen.

Dit is niet echt een functie waar je gaande weg kunt leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:13:

Ajax heeft mazzel gehad met Overmars maar de Jong vind ik flink tegenvallen.

Dit is niet echt een functie waar je gaande weg kunt leren.
Niet helemaal mee eens. Vd Sar en Overmars hebben ook lang de tijd gehad om zich te bewijzen. In het begin kregen beide heren fors kritiek op hun optredens. Vd Sar was een groentje en Overmars kon zich niet laten zien in de media. Beide opereerden ook vaak vanuit de luwte waarbij vd Sar meer en meer naar de voorgrond is gekomen.

Dat kán dus bij De Jong ook nog wel komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:43:
[...]

Niet helemaal mee eens. Vd Sar en Overmars hebben ook lang de tijd gehad om zich te bewijzen. In het begin kregen beide heren fors kritiek op hun optredens. Vd Sar was een groentje en Overmars kon zich niet laten zien in de media. Beide opereerden ook vaak vanuit de luwte waarbij vd Sar meer en meer naar de voorgrond is gekomen.

Overmars had geen vrije hand eerst, omdat er een paar dwars lagen ;)
Toen dat opgelost was, kwamen er ineens heel gerichte aankopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:48:
[...]

Overmars had geen vrije hand eerst, omdat er een paar dwars lagen ;)
Toen dat opgelost was, kwamen er ineens heel gerichte aankopen.
Klopt. Plus dat de timing gunstig was; het vertrek van de dwarsliggers ging volgens mij hand in hand met een toename in financiële mogelijkheden.

Niet voor niets had Marc lange tijd de bijnaam Marc Netto. Nu is het Buikschuiver Marc of Marcobert Duck. :+

Ik herinner me Brands trouwens vooral als de TD die ofwel in de eredivisie scoutte, ofwel spelers met een eredivisieverleden. Dat daar ook wel eens een redelijke speler tussen zit kan zo zijn maar het was allemaal weinig verrassend of schokkend toch? :?

[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 14-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
snmght schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:09:
Voor PSV is het bedrag van Bruma relatief een stuk hoger. Ik zie het trouwens wel goedkomen met die Bruma hoor, heeft even tijd nodig maar vond hem in het begin van het seizoen prima spelen. :)
Ik hoop het echt voor PSV dat hij ons nog gaat verbazen maar ik heb mijn bedenkingen. Heb namelijk rondom zijn transfer wat dingen gelezen die mij niet perse hoopvol maken, weet niet precies hoeveel er van klopte maar als die geruchten er al zijn moet je er een beetje rekening mee houden. O.a. waren de supporters van RB Leipzig erg blij dat hij weg was omdat hij gewoon niet goed genoeg was voor hun, maar ook dat hij blijkbaar niet de slimste van het stel zou zijn (zelfs dat het richting het analfabetisme gaat) en erg afhankelijk van zijn zaakwaarnemer was/is. Dat alles betekend niet dat het geen topvoetballer kan worden maar je hebt wel wat speltechnische slimheid nodig en van wat ik hier laatst las over dat hij soms te lang door draaft met de bal als hij beter kan passen lijkt dat een klein beetje te missen.
Nogmaals ik hoop dat hij slaagt, want zowel voor de spanning van de competitie als de Europese resultaten is het gewoon belangrijk dat PSV een sterke ploeg heeft die niet alleen afhankelijk is van één 20- jarige en één 22-jarige. Misschien staat er op het moment ook gewoon te veel druk op hem omdat hij de oudste van de aanvallers is en mensen dus verwachten dat hij nu opstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Overigens heb ik van die 20-jarige erg hoge verwachtingen. Als hij de lijn van voor zijn blessure door kan trekken dan opent hij de aanval op het transferrecord in de categorie uitgaande transfers eredivisie. Dat zou (mits goed herinvesteerd ;) ) PSV toch weer goed doen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
snmght schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:06:
Overigens heb ik van die 20-jarige erg hoge verwachtingen. Als hij de lijn van voor zijn blessure door kan trekken dan opent hij de aanval op het transferrecord in de categorie uitgaande transfers eredivisie. Dat zou (mits goed herinvesteerd ;) ) PSV toch weer goed doen denk ik.
Rond de 85 miljoen voor Malen? Dat gaat nooit gebeuren als hij zich alleen in de eredivisie en de EL gaat bewijzen. Misschien dat hij met een goed EK een bedrag van rond de 50 kan gaan opleveren.

Bovendien verwacht ik dat PSV komende zomer een bod van boven de 40 miljoen niet eens kan weigeren gezien de financiële noodzaak om spelers te verkopen (weer geen CL inkomsten) en het beperkte eigen vermogen.

Komt nog eens bij dat Malen bij Raiola zit. Die heeft ongetwijfeld een clausule in zijn contract staan dat hij voor een vast bedrag weg mag.

Maar goed, we gaan het zien.

• Deadsy
Typhone schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:43:
[...]

De eerste jaren had Overmars het niet voor het zeggen qua aankopen. Alles werd besloten door een groep, waaronder dus Bergkamp die veel blokkeerde.
Vlak nadat Bergkamp weg was kreeg Overmars de controle over spelerszaken.

En hoe een TD overkomt op TV zal me echt een worst wezen zolang de transfers maar goed zijn.
En dat laatste is juist het probleem bij de Jong.

Dit is niet een functie waar je gaandeweg kunt leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Kijkt er weleens iemand naar de ExpG? Grappig om te zien dat er eigenlijk 1 club is die op een hele andere positie staat dan de ExpG zou doen vermoeden, namelijk Feyenoord die 7 plaatsen te laag staat. Dat verschil ontstaat weer voornamelijk omdat de xGA veel hoger is dan de GA (veel meer tegendoelpunten dan je op basis van de kansen zou verwachten). Helaas gaat dat niet beter worden met zowel de eerste als tweede keeper geblesseerd. Bij PSV is er ook een noemenswaardig verschil tussen xGA en GA, wat suggereert dat Zoet inderdaad niet in beste vorm is, maar bij Vermeer is het gat veel groter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 46 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken