Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
Miki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:26:
Ik ben erg benieuwd wat de snor en Boskamp te melden hebben over een uurtje. Ze zijn vaak goed ingevoerd dus ik ben benieuwd naar plan B en eventuele trainersnamen die in de wandelgangen rond zingen.
Zal wel weer vnl over de var en arbitrage gaan :Z Zo saai en doelloos die discussies

Laten ze Dirkie maar nemen, hebben we dat ook gehad

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 28-10-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53
Deadsy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Verbeek?
Die zou ze denk ik wel fit weten te krijgen.
Die bedoelde ik.

Hij is er een van de oude stempel. Zijn woorden: Je werkt voor de club en dan werk je van 8 tot 5. Volgens mij zat hij toen bij Heerenveen.

Feijenoord moet alle oude zooi eruit tiefen. (Een Rotterdams woord?) De jeugd leegroven en zo'n slavendrijver aanstellen. Dan leer je het team discipline en leer je ze werken naar een doel, ipv een jaar lopen pochen met je 6-2.

Wie het moet worden is niet aan mij. Ik ben geen Feijenoordfan. Ik hoop wel dat ze de boel daar in Rotterdam weer op orde krijgen. Een trainer is niet de sleutel naar een goede club. Feijenoord zit diepper in de shit, dan alleen een slecht elftal en slechte trainer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Wat ik me afvraag... Waarom praten we hier niet over V. Bommel? Want deze verlies partij voor Stam was toch wel aardig ingecalculeerd. Vraag was meer hoeveel het zou worden. Dat Stam nu voor zichzelf heeft gekozen is alleen maar slim en verstandig. Die heeft het zinkende schip verlaten. Zie ook geen enkele aanleiding dat Feyenoord veel hoger moet staan. Alleen de naam Feyenoord zou die reden zijn waarschijnlijk. Die hoort in de top 3 volgens velen.

Goed maar van Bommel verliest dus zondag een belangrijke pot, de 2e op rij. Pakt ook weer een rode kaart. Dat is toch veel erger! Waarom zit hij niet op de wip stoel? Moet zijn zo'n fantastiche trainer zijn?
In mijn ogen is die kale ex trainert uit Rotterdam, beter dan V. Bommel. Hij had gewoon de pech dat hij in de steek gelaten werd door Van Geel en co. En dat hij een waardeloze spelers groep voorgeschoteld kreeg die niet eens fit was. Fit zijn is iets waar de club verantwoordelijk voor is, niet de trainer zoals velen graag roepen.

Maar ik begreep gister dat een deel van het publiek al thuisbleef zolang Mark trainer is in Eindhoven?

Harribo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:20:
[...]

Zal wel weer vnl over de var en arbitrage gaan :Z Zo saai en doelloos die discussies

Laten ze Dirkie maar nemen, hebben we dat ook gehad
Boskamp is gewoon heerlijk om te horen man! ;) Snor kan soms zuur zijn, maar perst er tussen neus en lippen ook verstandige dingen uit.

[ Voor 15% gewijzigd door DoeEensGek op 28-10-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:51

snmght

imho dan he

In dat licht bezien is van Marwijk een zeer goede optie voor Feyenoord.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:29:
Wat ik me afvraag... Waarom praten we hier niet over V. Bommel? Want deze verlies partij voor Stam was toch wel aardig ingecalculeerd. Vraag was meer hoeveel het zou worden. Dat Stam nu voor zichzelf heeft gekozen is alleen maar slim en verstandig. Die heeft het zinkende schip verlaten. Zie ook geen enkele aanleiding dat Feyenoord veel hoger moet staan. Alleen de naam Feyenoord zou die reden zijn waarschijnlijk. Die hoort in de top 3 volgens velen.

Goed maar van Bommel verliest dus zondag een belangrijke pot, de 2e op rij. Pakt ook weer een rode kaart. Dat is toch veel erger! Waarom zit hij niet op de wip stoel? Moet zijn zo'n fantastiche trainer zijn?
In mijn ogen is die kale ex trainert uit Rotterdam, beter dan V. Bommel. Hij had gewoon de pech dat hij in de steek gelaten werd door Van Geel en co. En dat hij een waardeloze spelers groep voorgeschoteld kreeg die niet eens fit was. Fit zijn is iets waar de club verantwoordelijk voor is, niet de trainer zoals velen graag roepen.

Maar ik begreep gister dat een deel van het publiek al thuisbleef zolang Mark trainer is in Eindhoven?
Tsja, veel spelers missen, snelle rode kaart, tegen de beste subtopper in vorm. Ik reken Van Bommel graag dingen aan maar dit toch niet.

Excuus voor de dubbelpost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
snmght schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:31:
[...]

Tsja, veel spelers missen, snelle rode kaart, tegen de beste subtopper in vorm. Ik reken Van Bommel graag dingen aan maar dit toch niet.
Kan ik op zich wel inkomen, maar het is al wel de 2e wedstrijd op rij dat het zo uitpakt hè. Niet één enkele actie.
Dit wordt een eeuwige ban... :X >:) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geen Boskamp vanavond bij VI, maar Krabbendam zit er wel. Eens kijken of er nog nieuws uit komt.
Gaat wel snel, gisteravond zag Stam er verslagen uit en vandaag opgestapt. Jammer, maar hij zag geen toekomst meer in de huidige situatie.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
tweakduke schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:35:
Geen Boskamp vanavond bij VI, maar Krabbendam zit er wel. Eens kijken of er nog nieuws uit komt.
Gaat wel snel, gisteravond zag Stam er verslagen uit en vandaag opgestapt. Jammer, maar hij zag er geen toekomst meer in de huidige situatie.
Goud verhaal van Krabbedam! Dit bedoel ik nou. Stam kwam in een bende terecht van spelers die niet fit waren en taken niet uitvoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Hey, ik zit alleen effe ''wie ben ik?'' te spelen.
Alhoewel toen Verbeek trainer was bij Feyenoord zaten er van die oude spelers die geen stap te veel wilden zetten.

edit:
Wel apart wat Derksen nu verteld.
Dat Ie en Senesi etc gehaald zijn terwijl de scouts negatief over hun waren

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 28-10-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
Alleen advocaat kan hier instappen. De rest gaat zijn carrière naar de malen moeren brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:29:
Wat ik me afvraag... Waarom praten we hier niet over V. Bommel? Want deze verlies partij voor Stam was toch wel aardig ingecalculeerd.
5 basisspelers missen tegen AZ, dat was in mijn ogen al een ontzettend lastige wedstrijd waarbij winst zeker niet zeker was. Dat was het al niet met een volledige selectie icm de huidige vorm van zowel PSV en AZ.
Goed maar van Bommel verliest dus zondag een belangrijke pot, de 2e op rij. Pakt ook weer een rode kaart. Dat is toch veel erger!
Want de trainer kan alle acties van spelers controleren? Het is een domme rode kaart die gelijk is als die van Hendrix. Dat Thomas dat doet had vooraf waarschijnlijk niemand verwacht. Zeker in minuut 22 kan je als trainer enkel pogen te beperken. Al met al niets echt schokkends. Wat je hem wel kan aanrekenen is het spelen zonder spits.
Waarom zit hij niet op de wip stoel? Moet zijn zo'n fantastiche trainer zijn?
Volgens wie en op basis van wat zou hij een toptrainer moeten zijn?
Ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Joostje123 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:49:
Alleen advocaat kan hier instappen. De rest gaat zijn carrière naar de malen moeren brengen.
Ik zou hem te veel missen als analist bij de CL wedstrijden. Dus liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Deadsy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

Ik zou hem te veel missen als analist bij de CL wedstrijden. Dus liever niet
Echt? Vind hem er vaak bijzitten als een dood paard.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Goud verhaal van Krabbedam! Dit bedoel ik nou. Stam kwam in een bende terecht van spelers die niet fit waren en taken niet uitvoerde.
O.a. Roy Makaay toch, toen? Das Phantom?

En inderdaad onzichtbaar bij Feyenoord... :+
[...]

Zo zit ik er wel in ja, ik verwachtte niet veel van PSV zonder de sterkhouders en na een rode kaart al helemaal niet meer.

Dat er wel 4 tegendoelpunten vielen - en vorige week 3 - was wel wat fors, en naast de defensie zeker ook Zoet aan te rekenen.

AZ maakt op mij momenteel in elk geval vaker indruk dan Ajax.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Van Bommel ligt hier helemaal niet onder vuur. Waar die onzin vandaan komt, weet ik niet.

PSV staat gewoon prima te ballen. Op een paar mensen na, loopt niemand te zeiken over de trainer.

PSV is goed genoeg om heel ver te komen in de EL. AZ heeft dat overigens ook in zich.

Maar bij PSV hoef je jezelf geen zorgen te maken, zoals bij Feijenoord. Goed team, goede directie, hangt niet aan het staatsinfuus. Niks staat ze in de weg om grootse dingen te bereiken. Ja, Ajax straks in de EL. Maar dat is iets voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Maarten_E schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Echt? Vind hem er vaak bijzitten als een dood paard.
Ja echt.
Hij heeft tenminste iets te vertellen en een mening.
Niet zoals een Been of de Boer die niets te vertellen hebben of dingen zeggen die we allemaal wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

mavaros schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:07:
[...]

Maar bij PSV hoef je jezelf geen zorgen te maken, zoals bij Feijenoord. Goed team, goede directie, hangt niet aan het staatsinfuus. Niks staat ze in de weg om grootse dingen te bereiken. Ja, Ajax straks in de EL. Maar dat is iets voor later.
De kans dat Ajax de EL instroomt is ongeveer net zo groot als dat PSV er niet in stroomt. ;)
Ramzzz schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:06:
[...]

Eerlijk gezegd is dat wel waar denk ik, voor zo wat ik van AZ gezien heb althans. Vind Ajax helaas nog niet overtuigend spelen. Zul je zien dat zowel Ajax als PSV geen kampioen worden maar AZ. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
@Stewie! hebben ze het over jou op VI nu?
De G6 ;)

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Zullen we het weer netjes en beschaafd houden? Dank u

@ph4ge @drfruit, graag jullie betoog zoals jullie die net voerden staken, of netjes onderbouwd zonder onderbuikgevoelens en met kloppende feiten. Daarnaast geen steken onder water, dan ben ik er ook klaar mee :)

[ Voor 62% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2019 21:48 . Reden: typo ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Roda heeft weer een duistere groepering weten aan te trekken. De G6.

Als ik fan was, dan was ik voortaan naar MVV gegaan. Geen maffia of halve maffia in de voetbalwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Napo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:51:
[...]

5 basisspelers missen tegen AZ, dat was in mijn ogen al een ontzettend lastige wedstrijd waarbij winst zeker niet zeker was. Dat was het al niet met een volledige selectie icm de huidige vorm van zowel PSV en AZ.
Hier kan ik nog wel in meegaan, alhoewel er 2 van gewoon geschorst zijn.
[...]

Want de trainer kan alle acties van spelers controleren? Het is een domme rode kaart die gelijk is als die van Hendrix. Dat Thomas dat doet had vooraf waarschijnlijk niemand verwacht. Zeker in minuut 22 kan je als trainer enkel pogen te beperken. Al met al niets echt schokkends. Wat je hem wel kan aanrekenen is het spelen zonder spits.
Nee maar het is al de 3e rode kaart in 2 wedstrijden! Een top team pakt niet 3 rode kaarten in 2 achtereenvolgende wedstrijden.
[...]

Volgens wie en op basis van wat zou hij een toptrainer moeten zijn?

[...]
Vind jij hem een toptrainer? Ik heb het niet over een toptrainer, ik vraag me af of hij dus een fantastische trainer is.
Ok?
Dit stond oa. hier in het topic ergens tijdens de wedstrijd. Ook hier vraag ik me af of dit door meer bevestigd wordt of een lul verhaal is, vandaar het vraagteken ;) .

Ik vraag me alleen hardop af waarom Mark na 2 opeenvolgende verloren wedstrijden en 3 rode kaarten, weinig over gerept wordt en Stam gewipt wordt om een wedstrijd die elke trainer met dit Feyenoord verloren had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
@DoeEensGek het probleem bij Stam is niet de laatste wedstrijd noch is hij gewipt, hij is zelf opgestapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:41

Stewie!

Keen must die!

loewie1984 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:23:
@Stewie! hebben ze het over jou op VI nu?
De G6 ;)
Er is geen G6. Gewoon Roland Hogenelst en ik, diverse lokale ondernemers die niet genoemd willen worden en een grote supportersclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Napo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:42:
@DoeEensGek het probleem bij Stam is niet de laatste wedstrijd noch is hij gewipt, hij is zelf opgestapt.
Ben ik niet met je eens, ja hij zegt dat hij zelf is opgestapt maar is dit wel zo uit vrije wil? Nogmaals slim van Jaap. Alleen Feyenoord wordt hier slechter van, niet Stam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
P.O. Box schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:29:
M.b.t. de keuze van Dest.
[...]
Persoonlijk vind ik op dit moment Mazraoui beter als rechtsachter, en Veltman nog beter.
Beste @P.O. Box, welk spul gebruik jij en waar kan je dat krijgen. Het lijkt mij fantastisch werken. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
snmght schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

De kans dat Ajax de EL instroomt is ongeveer net zo groot als dat PSV er niet in stroomt. ;)

[...]

Eerlijk gezegd is dat wel waar denk ik, voor zo wat ik van AZ gezien heb althans. Vind Ajax helaas nog niet overtuigend spelen. Zul je zien dat zowel Ajax als PSV geen kampioen worden maar AZ. :o
AZ speelt ijzersterk dit seizoen.

Zijn ze beter dan Ajax? Nee, maar dat komt omdat ik met een gekleurde bril kijk.

AZ is op dit moment een volwaardige top 3 club. Al jaren lang kloppen ze aan de deur en nu zijn ze binnen. Alles loopt goed en ook in Europa loopt het van een leien dakje.

Natuurlijk wordt de rekening pas over een half jaar opgemaakt, maar AZ is niet per ongeluk hier gekomen. Ze zijn eigenlijk best heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 13:10
DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:38:
Ik vraag me alleen hardop af waarom Mark na 2 opeenvolgende verloren wedstrijden en 3 rode kaarten, weinig over gerept wordt en Stam gewipt wordt om een wedstrijd die elke trainer met dit Feyenoord verloren had.
Stam stapt zelf op, en het probleem met gisteren is vooral de wijze waarop het gebeurde en wat er aan vooraf ging. Ik snap best dat hij het gevoel heeft dat hij de spelers niet weet te raken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Uit de mond van Troost en consorten hoor (lees) ik nu dat ze nog wel door wilden met Japie en dat de spelers nog achter hem stonden. Als dat zo was waarom lopen die luie flikkers dan niet wat meer de benen uit hun lijf en houden ze zich aan de gemaakte afspraken?
Ik kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat het helemaal niet zo boterde en Stam gewoon niet de invloed had die hij graag zou willen hebben. Nu hij dat zelf ook inziet kiest hij gauw eieren voor z'n geld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zo die Veltman was gewoon 100% strafschop |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:02:
Zie hem nu ook goed terug en idd was duidelijk penalty dit wtf..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Je kijkt de wedstrijd terug nu of?

Had Heerenveen niet gezien, maar die strafschop....lachwekkend en eigenlijk diep triest dat die scheidsrechter dit uitlegt als opzettelijk hands. Als je dit niet begrijpt, hoe ben je dan ooit op dit niveau terecht gekomen :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:21

Vos

AFCA

Waar gaat dit over? Beelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:00:
Uit de mond van Troost en consorten hoor (lees) ik nu dat ze nog wel door wilden met Japie en dat de spelers nog achter hem stonden. Als dat zo was waarom lopen die luie flikkers dan niet wat meer de benen uit hun lijf en houden ze zich aan de gemaakte afspraken?
Ik kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat het helemaal niet zo boterde en Stam gewoon niet de invloed had die hij graag zou willen hebben. Nu hij dat zelf ook inziet kiest hij gauw eieren voor z'n geld.
Nou het is de vraag of wat Troost zegt wel klopt.

En als je hoort dat diverse spelers gehaald zijn op basis van DVDtjes en dat de scouts er negatief over waren dan weet je gewoon dat het daar gewoon verre van goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

De uitlooptraining net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Deadsy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:07:
Nou het is de vraag of wat Troost zegt wel klopt.
Dat is toch precies mijn punt? :P
En als je hoort dat diverse spelers gehaald zijn op basis van DVDtjes en dat de scouts er negatief over waren dan weet je gewoon dat het daar gewoon verre van goed zit.
VI heb ik nog niet gezien, dus ik loop wellicht wat achter op de geruchten. Maar dat er veel meer mis is dan alleen maar een Japie die ze niet aan de praat krijgt staat buiten kijf. Wat daar allemaal achter de schermen gebeurt is gewoon zonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:00:
Als iemand uit het maasgebouw ook maar een half woord anders zou zeggen zou dat een onprofessionele mes in de rug van Stam geweest zijn, de woorden van Troost in deze zijn dus minder waard dan een weerbericht.
Zelfde geldt voor de spelers.

Uiteindelijk zullen we nooit weten of het een beslissing van Stam zelf was of dat Stam een beetje geholpen is bij deze beslissing.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:47:
[...]

Beste @P.O. Box, welk spul gebruik jij en waar kan je dat krijgen. Het lijkt mij fantastisch werken. :9
https://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htm

tsja, ik vind Dest zeker talentvol, maar vooral in balbezit niet zo goed als Mazraoui vorig jaar was. (en dan bedoel ik niet Mazraoui op het middenveld, want daar is hij drama). Vind Dest een beetje te gemakzuchtig vaak. Wacht soms te lang met de bal in te spelen, speelt vaak te zacht in, en ook nog eens een metertje te veel naar links of rechts en loopt voornamelijk Ziyech in de weg. Heeft daarnaast ook nog eens een beetje de slome uitstraling van Tete. Het klinkt allemaal wat negatief, maar hij is in mijn ogen gewoon nog niet zo goed als wordt beweerd dat hij is. De enige echte kans voor Feyenoord gisteren ontstond ook bij hem, op typische wijze: YouTube: Highlights Ajax - Feyenoord
Mazraoui vind ik vooral in balbezit een hele goede tandem vormen met Ziyech, die voelen elkaar heel goed aan. Hij loopt Ziyech niet in de weg, maar vult hem juist aan. Verdedigend niet zo sterk, maar zoals hij bijvoorbeeld die bal bij Madrid aan de zijlijn binnenhield, er zijn er maar weinig die dat op dat moment tegen zo'n tegenstander überhaupt proberen. Die actie vind ik tekenend voor hem.
Veltman is gewoon een simpele verdediger die zijn verdedigende taken naar behoren uitvoert. Zijn manco is vooral het pakken van onnodige gele kaarten en het maken van onnodige overtredingen (zie de penalty die Feyenoord gisteren gewoon had moeten krijgen, dat was nergens voor nodig). Als pure verdediger zou ik hem nu boven Mazraoui en Dest verkiezen. Maar in de NL competitie zou ik Mazraoui opstellen.

best lekker hoor, dat spul :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vos schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

@PolarBear @Martinusz over de wedstijd van zondag, VI liet hem nog een keer zien. Excuses voor de onduidelijkheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:02
Ramzzz schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:06:
Op zich niet heel raar natuurlijk: AZ moet goed spelen om te winnen waar Ajax weet dat het niet (altijd) hoeft te overtuigen om te winnen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Op zich niet heel raar natuurlijk: AZ moet goed spelen om te winnen waar Ajax weet dat het niet (altijd) hoeft te overtuigen om te winnen.
AZ heeft weer na de afgelopen seizoen weer eens alles mooi opgebouwd binnen zijn elftal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

@PolarBear @Martinusz over de wedstijd van zondag, VI liet hem nog een keer zien. Excuses voor de onduidelijkheid :).
Hij viel me op in de samenvatting, verbijsterd dat er niet voor werd gefloten, en geen pingel, geen kaart...

Beetje ondergesneeuwd, maar absurd, als je het afzet tegen die totaal onterechte pingel die Groningen tegen kreeg.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 22:28

Qu3st

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

Ja dat was wel een bizar moment, dat de VAR hem ook niet corrigeert vind ik ook wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Aghanim schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Misschien binnenkort bij PSV aan de slag 😃

Ik heb veel verbazingwekkende dingen gezien vanmiddag, maar de kwaliteiten van Zoet vielen toch wel het meest op. De derde en vierde goal had hij gewoon moeten hebben. Ik denk echt dat je met een andere keeper direct meer punten haalt.
Nederland heeft sowieso geen goede keeper, Van der Sar was de laatste echt goede. Wellicht dat Bijlow wat wordt anders ziet het er somber uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Die spelen goed in topvorm maar als die onder de 95% zakt dan stort AZ meteen in. Dat is het verschil met Ajax. Die kunnen die lat omlaag halen naar 70% maar winnen dan nog steeds. Het verschil daartussen is heel groot. En dan treft AZ PSV op het moment dat er 5(!) basisspelers weg zijn en PSV na 20 minuten met 10 man komt te staan. Blijven ze dan boven die 95% dan staat er een geducht team.

Ik ben heel benieuwd maar AZ-Ajax en andersom :). Vind dat inmiddels leukere wedstrijden dan tegen die - met alle respect - kleine clubjes die toch niet willen voetballen.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 29-10-2019 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
P.O. Box schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

tsja, ik vind Dest zeker talentvol, maar vooral in balbezit niet zo goed als Mazraoui vorig jaar was. (en dan bedoel ik niet Mazraoui op het middenveld, want daar is hij drama). Vind Dest een beetje te gemakzuchtig vaak. Wacht soms te lang met de bal in te spelen, speelt vaak te zacht in, en ook nog eens een metertje te veel naar links of rechts en loopt voornamelijk Ziyech in de weg. Heeft daarnaast ook nog eens een beetje de slome uitstraling van Tete. Het klinkt allemaal wat negatief, maar hij is in mijn ogen gewoon nog niet zo goed als wordt beweerd dat hij is. De enige echte kans voor Feyenoord gisteren ontstond ook bij hem, op typische wijze: YouTube: Highlights Ajax - Feyenoord
Mazraoui vind ik vooral in balbezit een hele goede tandem vormen met Ziyech, die voelen elkaar heel goed aan. Hij loopt Ziyech niet in de weg, maar vult hem juist aan. Verdedigend niet zo sterk, maar zoals hij bijvoorbeeld die bal bij Madrid aan de zijlijn binnenhield, er zijn er maar weinig die dat op dat moment tegen zo'n tegenstander überhaupt proberen. Die actie vind ik tekenend voor hem.
Veltman is gewoon een simpele verdediger die zijn verdedigende taken naar behoren uitvoert. Zijn manco is vooral het pakken van onnodige gele kaarten en het maken van onnodige overtredingen (zie de penalty die Feyenoord gisteren gewoon had moeten krijgen, dat was nergens voor nodig). Als pure verdediger zou ik hem nu boven Mazraoui en Dest verkiezen. Maar in de NL competitie zou ik Mazraoui opstellen.

best lekker hoor, dat spul :+
Ik ben benieuwd of we de Mazraoui van vorig jaar dit jaar nog gaan zien, wat je zegt over de samenwerking met Ziyech klopt inderdaad. Spelers lopen elkaar sowieso meer in de weg dit jaar.
Hetzelfde hoop ik van Neres, wanneer gaat hij weer spelen zoals de Neres van vorig jaar. Tegen Feyenoord heeft ie in ieder geval weer een hele wedstrijd gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die VAR bij Groningen afgelopen weekend was toch dezelfde als die ze meerdere keren naaide tegen Twente? Lijkt me handig om hem geen wedstrijden van Groningen meer te geven, blijkbaar heeft ie nogal een hekel aan ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

P.O. Box schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Dat balverlies is nog tot daaraan toe, dat doen ze allemaal, maar ik verwacht hem hier wel in volle sprint terug. Het is dan inderdaad tekenend dat zelfs Neres wel een soort van meeverdedigd maar Dest niet, dat mag nog wel beter.

Dat was sowieso iets wat mij gisteren op viel, men grijpt niet zo snel in. Met drie man met een aanvaller mee lopen maar niemand pakt aan, tot je bij de zestien komt en dan wordt het ineens echt gevaarlijk. Is dat een beetje het omstandereffect of zo? :?
Bij Mazraoui blijf ik toch de indruk houden dat met name dit soort incidentele acties en die frommeldoelpunten in de CL-groepsfase vorig jaar in het geheugen blijven hangen. Dat hij vele wedstrijden niet vooruit te fikken is en verdedigend altijd steken laat vallen is voor mij juist de reden dat ik graag een ander zie.
Een Dest laat ook nog steken vallen, maar die is net nieuw en verdient wat mij betreft iets nog meer krediet. Als die wat stapjes maakt is hij wat mij betreft onbetwiste RB #1.
Exact. Veltman kan je als back goed gebruiken wanneer je niet zoveel wilt aanvallen, dat is echter zelden de filosofie van Ajax en daarom zie ik Veltman liever centraal (althans, zolang hij zijn huidige vorm houdt, want door zijn manco zit ik nooit rustig).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
AZ is hartstikke leuk nu, maar die hebben een uniek jaar tot nu toe.
Dat houdt AZ nooit vol. Want komend jaar zijn ze leeggekocht.

Je kan je ook afvragen wat er gaat gebeuren als die jonge spelers een dipje krijgen, want dat gaat ook nog wel gebeuren. 2e seizoenshelft moeten ze het echt gaan laten zien.

AZ is wel vaker heel goed begonnen aan het seizoen, en stonden aan het einde alsnog 5e
Niemand noemt ook Vitesse, maar die staan in punten gewoon gelijk. Spelen ook echt niet slecht.
Maar ook daarvan weet je dat die komend seizoen er weer compleet anders uit gaan zien.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
Ik hoor dat Advocaat kandidaat numero uno is. Hij is toch een trainer die voor vastigheid kiest?
Dus wederom een ad interim die het ooohhh zo succesvolle pappen en nathouden cultuur in stand houdt.
Oudjes die Ietsjes beter zijn dan jeugd opstellen en aan het eind van het seizoen hebben we ietjes meer punten, maar wederom technisch failliet.

Wat een club is het ook. Ppffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Russel88 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:41:
Ik hoor dat Advocaat kandidaat numero uno is. Hij is toch een trainer die voor vastigheid kiest?
Dus wederom een ad interim die het ooohhh zo succesvolle pappen en nathouden cultuur in stand houdt.
Oudjes die Ietsjes beter zijn dan jeugd opstellen en aan het eind van het seizoen hebben we ietjes meer punten, maar wederom technisch failliet.

Ja, en het voornemen om Koevermans als algemeen directeur aan te stellen |:(
Voor een half jaartje is Advocaat prima. Als ze hierna maar eens met iets vernieuwends aankomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:02:
AZ is hartstikke leuk nu, maar die hebben een uniek jaar tot nu toe.
Dat houdt AZ nooit vol. Want komend jaar zijn ze leeggekocht.

Je kan je ook afvragen wat er gaat gebeuren als die jonge spelers een dipje krijgen, want dat gaat ook nog wel gebeuren. 2e seizoenshelft moeten ze het echt gaan laten zien.

AZ is wel vaker heel goed begonnen aan het seizoen, en stonden aan het einde alsnog 5e
Niemand noemt ook Vitesse, maar die staan in punten gewoon gelijk. Spelen ook echt niet slecht.
Maar ook daarvan weet je dat die komend seizoen er weer compleet anders uit gaan zien.
Az zit er al jaren goed bij. Leiden jonge spelers op, pikken hier en daar wat kansjes uit de markt die ze goed ontwikkelen. Best knap hoe ze zonder met geld te smijten een mooi team neerzetten en aardig aan de verkoop van spelers kunnen verdienen.
Vitesse is een heel ander verhaal. Die leunen op huurlingen die ze via hun suikeroompjes toegeschoven krijgen om in de ED te rijpen. Die voegen zelf niets toe en mogen van mij morgen degraderen naar de hoofdklasse.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Az zit er al jaren goed bij. Leiden jonge spelers op, pikken hier en daar wat kansjes uit de markt die ze goed ontwikkelen. Best knap hoe ze zonder met geld te smijten een mooi team neerzetten en aardig aan de verkoop van spelers kunnen verdienen.
Vitesse is een heel ander verhaal. Die leunen op huurlingen die ze via hun suikeroompjes toegeschoven krijgen om in de ED te rijpen. Die voegen zelf niets toe en mogen van mij morgen degraderen naar de hoofdklasse.
Ze zitten er al jaren goed bij, maar puntje bij het paaltje verloren ze tot dit jaar alle toppers.
Denk dat het vertrek van Brom ze goed heeft gedaan, dat vind ik zo'n enorm overschatte trainer. Irritante vent ook. Kan niet eens normaal de interviewer aankijken.

Ook na dit seizoen is die hele voorhoede weg. En dan? Hebben ze gelijkwaardig klaarstaan? Nee. Dat budget hebben ze niet. Ze plukken nu vooral de vruchten van deelname aan de KKD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Russel88 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:41:

Logisch toch? De vorige keer heeft hij ze kampioen gemaakt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Vd Brom vind ik wel een van de pareltjes tussen de trainers. Kijk wat hij bij Vitesse neergezet heeft, kijk naar AZ en kijk hoe Utrecht het nu doet. Onopvallend maar wel constant een team neergezet dat het met beperkte middelen gewoon goed doet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:28:
Vd Brom vind ik wel een van de pareltjes tussen de trainers. Kijk wat hij bij Vitesse neergezet heeft, kijk naar AZ en kijk hoe Utrecht het nu doet. Onopvallend maar wel constant een team neergezet dat het met beperkte middelen gewoon goed doet.
Eerder ondanks v/d Brom. Bij Anderlecht ook gruwelijk gefaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13

Sagat

Is pappa x2!

P.O. Box schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:26:
opvallend. Fey krijgt kans (zelfs doelpunt maar afgekeurd) nadat ajax op het middenveld de bal niet wint na uittrap vermeer. vervolgens bij de volgende uittrap van vermeer wordt met pijn en moeite wel gewonnen en gelijk is het een goal. ik ben echt niet tevreden over het middenveld tot nu toe dit seizoen.
Kan het kloppen dat dit afgekeurde doelpunt niet in de samenvatting zat in studio sport? Ik heb hem iig niet gezien......(niet dat het veel uitmaakt natuurlijk, maar ben/was toch wel nieuwsgierig)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Eerder ondanks v/d Brom. Bij Anderlecht ook gruwelijk gefaald
Kampioen geworden en twee keer de supercup gewonnen. Het is maar net wat je falen noemt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Kan het kloppen dat dit afgekeurde doelpunt niet in de samenvatting zat in studio sport? Ik heb hem iig niet gezien......(niet dat het veel uitmaakt natuurlijk, maar ben/was toch wel nieuwsgierig)
in de lange samenvatting van Fox zit hij wel:
https://www.foxsports.nl/...-feyenoord-lange-versie/#
vanaf 7:37 op de tijdlijn (35:05 in de wedstrijd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
En Feyenoord had ook een pingel moeten hebben door Veltman, maar de VAR lag te slapen.

Niet dat de uitslag dan anders was geworden, dan was het 5-1 geworden omdat Ajax dan weer aan was gaan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:38:
En Feyenoord had ook een pingel moeten hebben door Veltman, maar de VAR lag te slapen.

Niet dat de uitslag dan anders was geworden, dan was het 5-1 8-1 geworden omdat Ajax dan weer aan was gaan zetten.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
[...]

Zat er wel in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Afgekeurd doelpunt is wel een groot woord voor wat het was. Het was meer dat Toornstra nog even op doel schoot nadat er al voor buitenspel gefloten was.

Gaan er nog mensen beker kijken vanavond? Denk zelf dat City tegen Go Ahead de leukste wedstrijd is. Maar die zendt FOX dan weer niet uit.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Man City Go Ahead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:53:
Jammer voor Stam. Ik gun hem echt iets beters, afgerekend worden op iets dat echt maar ten dele zijn schuld is
Stam is volgens mij gewoon niet geschikt voor het trainersvak. Dat kan en is geen schande.
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:12:
Advocaat heeft nog niet lang geleden bedankt, waarom zou hij dat nu niet doen?
Want hij heet Dick Advocaat. ;)
Deadsy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:04:
Vraag me af waarom Feyenoord daar niet gekeken heeft voor een nieuwe TD.
See what you did there. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Vincent Dave op 29-10-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Vincent Dave schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

Stam is volgens mij gewoon niet geschikt voor het trainersvak. Dat kan en is geen schande.
En waarom is Stam volgens jou gewoon niet geschikt voor het trainersvak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
strafschop schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

En waarom is Stam volgens jou gewoon niet geschikt voor het trainersvak?
Hij heeft nu 4 clubs gehad en heeft geen reden gegeven om te denken dat het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Hij heeft nu 4 clubs gehad en heeft geen reden gegeven om te denken dat het anders is.
Dan is het lijstje met geschikte kandidaten voor het trainersvak niet zo heel erg groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
strafschop schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Dan is het lijstje met geschikte kandidaten voor het trainersvak niet zo heel erg groot?
Als je het nog nergens verknald hebt en een visie hebt, heb je wat mij betreft nog krediet. Ik heb stam nooit kunnen betrappen op een hele goede visie en hij heeft het nu bij 4 teams ook niet laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:02
[...]

Kan het kloppen dat dit afgekeurde doelpunt niet in de samenvatting zat in studio sport?
Nee dat klopt niet, om 1900 kwam de terecht afgekeurde goal gewoon voorbij in de samenvatting ;)
Ik appte nog iemand met de tekst "2-1!!! ..... of toch niet"

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2019 12:17 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Als je het nog nergens verknald hebt en een visie hebt, heb je wat mij betreft nog krediet. Ik heb stam nooit kunnen betrappen op een hele goede visie en hij heeft het nu bij 4 teams ook niet laten zien.
Wat is volgens jou dan een hele goede visie? Met dit soort algemeenheden kan ik weinig.

Qua resultaten waren zowel zijn eerste seizoen bij Reading als het half jaar bij Zwolle bovengemiddeld.
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Nee dat klopt niet, om 1900 kwam de terecht afgekeurde goal gewoon voorbij in de samenvatting ;)
De afgekeurde goal was de aanval direct na het Veltman moment in de samenvatting. Minuut 9 van de uitzending.

[ Voor 30% gewijzigd door strafschop op 29-10-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
strafschop schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Wat is volgens jou dan een hele goede visie? Met dit soort algemeenheden kan ik weinig.

Qua resultaten waren zowel zijn eerste seizoen bij Reading als het half jaar bij Zwolle bovengemiddeld.
Als je verder komt dan "Achterin dicht houden, fel er op, ruimtes klein en vanuit de opbouw naar de aanval spelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
418O2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Als je verder komt dan "Achterin dicht houden, fel er op, ruimtes klein en vanuit de opbouw naar de aanval spelen".
Als je daar nou eerst eens mee zou beginnen dan kan die visie later nog wel komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:13

Sagat

Is pappa x2!

dvdkiwi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

zo eerst even wat pagina's doorgenomen om hier te belanden maar ok, dan lag het dus toch aan mij, na de 2-0 was mijn aandacht verassend genoeg iets afgenomen........

====

en dan nieuwe trainer, wat mij betreft ook dickie als interim, ook niet ideaal, maar wel het beste wat je kan krijgen, en ja, voor het zakkie geld komt hij toch wel vermoed ik.

Ik moet zeggen dat op basis van de samenvattig (voor zover ik dus niet zoned out was :+ ) niet ontevreden ben over senisi, ik denk dat hij mogelijk nog wel kan uitgroeien tot een een degelijke verdediger. Helaas zou me het dan ook weer niet verbazen als dat er pas uitkomt bij een evetuele volgende club :/

Weet alleen niet wie ernaast moet, de volleybal ster of meneer bottegin die het zeker niet heel erg makkelijk meer beloopt. Maar ik denk dat die laatste dan toch mijn voorkeur heeeft. Verdere versterkingen en zeker verbeteringen hou ik even mijn adem nog niet voor in......en dan zullen we toch met deze riemen moeten roeien.

[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 29-10-2019 12:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Die Jaap Stam lijkt wel rechtstreeks uit een aflevering van The Walking Dead te zijn geplukt.

Het valt me nu pas op, dat die gast er binnen een paar maanden zo getekend uit kan zien. Het doet mij denken aan de gevangenen in de kampen in de Balkanoorlog. Die hadden ook van die holle ogen.

Ik hoop dat deze man even rust krijgt en gaat aansterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
strafschop schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Dat is min of meer het probleem.
Volgens de KNVB is het aller belangrijkste om trainer te worden in Nederland het hebben van genoeg geld om deel te nemen aan de trainers cursus van de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik vind het zo vreemd dat er diploma's nodig zijn om op de bank te mogen zitten. Natuurlijk kan een goede cursus iets toevoegen aan de kwaliteit maar als dat echt zo waardevol is hoef je het niet verplicht te maken, dan komt men toch wel.

Laat de clubs lekker zelf bepalen of ze iemand goed genoeg vinden. Zij zijn de belangrijkste belanghebbende.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:59:
Ik vind het zo vreemd dat er diploma's nodig zijn om op de bank te mogen zitten. Natuurlijk kan een goede cursus iets toevoegen aan de kwaliteit maar als dat echt zo waardevol is hoef je het niet verplicht te maken, dan komt men toch wel.

Laat de clubs lekker zelf bepalen of ze iemand goed genoeg vinden. Zij zijn de belangrijkste belanghebbende.
Het is ook niet alsof ze een boeing 747 veilig moeten laten landen. En ook niet zo dat de meeste cursisten een hoog niveau hebben :P Die hele cursus slaat nergens op. Wat hier al eerder geopperd is lijkt me een veel beter idee. 1 persoon in de hele staf moet die cursus hebben, de rest niet.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:47:
[...]

Dat is min of meer het probleem.
Volgens de KNVB is het aller belangrijkste om trainer te worden in Nederland het hebben van genoeg geld om deel te nemen aan de trainers cursus van de KNVB.
Bullshit, er worden meer dan genoeg mensen geweigerd voor de opleiding coach betaald voetbal. Dat er pas geleden een artikeltje heeft gestaan dat het opleiden in IJsland goedkoper is dan in NL waarbij VI clickbait dan maar concludeert dat het een cash cow is zegt ook niks.
Dat was geen inhoudelijke vergelijking of wat dan ook.

Neem tenminste aan dat jouw opmerking daar vandaan komt want daarvoor heb ik je er nooit over gehoord ;)
Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:59:

Volgens mij is dat niet alleen door de KNVB bedacht maar staat het zelfs in de CAO.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 29-10-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Bullshit, er worden meer dan genoeg mensen geweigerd voor de opleiding coach betaald voetbal. Dat er pas geleden een artikeltje heeft gestaan dat het opleiden in IJsland goedkoper is dan in NL waarbij VI clickbait dan maar concludeert dat het een cash cow is zegt ook niks.

Neem tenminste aan dat jouw opmerking daar vandaan komt want daarvoor heb ik je er nooit over gehoord ;)
Klopt, dat stuk heb ik gelezen.
Daarvoor had ik het er nooit over omdat ik niet wist dat het zo idioot duur was om dat papiertje te halen.
Of vind jij 20.000 euro normaal? Dat is niet iets wat iedereen even kan uitgeven.

ps. Het is een eis van de UEFA. Als je in de top divisie wilt werken heb je het papiertje nodig.
De FA vraagt minder dan 10.000 voor de cursus.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 29-10-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Daarvoor had ik het er nooit over omdat ik niet wist dat het zo idioot duur was om dat papiertje te halen.
Of vind jij 20.000 euro normaal? Dat is niet iets wat iedereen even kan uitgeven.

ps. Het is een eis van de UEFA. Als je in de top divisie wilt werken heb je het papiertje nodig.
Die bedragen zijn niet zo'n issue, een club kan dat zo betalen. Ik volg ook regelmatig voor mijn werk trainingen die veel duurder zijn dan ik er prive voor uit zou willen geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Zegt helemaal niks. Hoeveel mensen op hoeveel docenten? Als je in Engeland met 5x zoveel "studenten" per docent zit is dat in verhouding nog veel duurder.
,,We streven er niet naar om winst te maken met de cursus’’, zegt woordvoerder Bram Groot van de KNVB. "En als we extra inkomsten hebben dan laten we dit ook direct weer terugstromen in de opleidingen."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
De UEFA heeft de Bulgaren gestraft.

*tromgeroffel* 2 wedstrijden zonder publiek waarvan 1 voorwaardelijk en 75 k boete.

Mag ik even kotsen........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
De UEFA heeft de Bulgaren gestraft.

*tromgeroffel* 2 wedstrijden zonder publiek waarvan 1 voorwaardelijk en 75 k boete.

Mag ik even kotsen........
Ik wilde het ook net posten. De UEFA laat dus wederom zien racisme helemaal geen probleem te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Wat was de straf toen voor die Banaan bij Feyenoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
toolkist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Ik kan je reactie prima volgen en sta er ook wel deels achter. Ik denk dat het mes in deze wel aan 2 kanten snijdt, immers krijgen alle trainers in Nederland dezelfde opleiding, maar wat leren ze daar dan precies?
Even simpel gesteld zijn er heel veel verschillende clubs qua spelers en cultuur. Hoe je daar mee om moet gaan valt niet uit een 'boekje' (gechargeerd) te leren. Er zal zeker een basis moeten zijn, maar veel zaken beheers je wel of beheers je niet, die vallen niet uit een boekje te leren. Op zich staan Nederlandse trainers er vaak wel goed op, maar komt dat allemaal vanwege de opleiding? Of komt het door de personaliteiten en de basis die men hier heeft meegekregen? Of wellicht een combinatie. Dat is niet in te schatten.
Ik denk zelfs dat een sportcoach die het spelletje goed snapt (nooit hoog hoeft te hebben gevoetbald) in samenwerking met specialisten voor keepers, aanvallers, middenvelders en verdedigers (de veldspelers in verschillende rollen, bijv. aanvallend,op de flank of juist centraal verdedigen) prima in staat moet zijn als trainer/ coach te fungeren.

Met name als ik kijk naar Feyenoord momenteel, denk ik dat diegene meer in staat moet zijn om binnen te dringen in de koppies van de spelers, dan om het spelletje duidelijk te maken. De (meeste) spelers kunnen echt wel een bal raken, aannemen, tackelen en scoren bij Feyenoord. Het is de kunst er een team (geoliede machine) van te maken die per individu goed hun taken kennen, maar ook als geheel team. En een plan voor wanneer het niet loopt zoals verwacht.
Moet iemand daar zelf (hoog) voor gevoetbald hebben? Ik weet het zo net niet, veel voetballers zijn niet bijster slim, hebben vaak een redelijk ego en daarbij zijn veel (oud) spelers erg met zichzelf bezig, en sociaal gezien niet goed in staat om een negatieve tendens te doorbreken. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op, maar ik generaliseer hier even bewust om het punt duidelijk te maken. De KNVB eist dat een trainer op hoog niveau heeft gevoetbald, anders mag iemand de opleiding niet doen. Als ik sommige (huidige) coaches kijk hebben die zelf nooit echt hoog gevoetbald (Klopp, Morinho, ten Hag). Ja, ze hebben gevoetbald op een (redelijk) niveau, en snappen het spelletje, maar er komt zoveel meer kijken bij (goed) trainerschap.

Ik zie een voetbaltrainer/ coach ook meer als iemand die:
- In staat moet zijn informatie/ opdrachten op een begrijpelijk manier over te brengen voor iedere speler (waarmee ik niet bedoel dat hij 80 talen moet spreken, maar als iemand het niet begrijpt moet het anders uitgelegd kunnen worden opdat diegene het ook begrijpt)
- In staat moet zijn de opdrachten (in samenwerking met zijn hulptrainers) aan te leren bij spelers
- In staat moet zijn boven een team te staan en spelers (individuen) op tekortkomingen en fouten durven wijzen en weten te stimuleren daaraan te werken. (dwz. de trainer moet niet alleen maar een lievertje willen zijn)
- Moet mensen kunnen motiveren het beste eruit te halen en te prikkelen altijd 100% inzet te geven, dat betekent wel dat er ook een plan B (of C) moet zijn wanneer het niet loopt zoals de trainer graag wil.
- Moet in staat zijn een zo goed mogelijk team neer te zetten met het beschikbare materiaal en daar wellicht ook een tactiek op instellen.
- Moet ervoor zorgen dat het team ook een team is, stimuleren van interactie en het helpen van elkaar, het is immers gemakkelijker voor een vriend door het vuur te gaan dan voor een 'onbekende'.

Het klinkt (op een paar punten na) wel als een leraar/ docent of team manager en ik zie het ook zo, je moet spelers wat kunnen leren, informatie/ opdrachten kunnen overbrengen en in staat zijn met een groep 'individuen' om te gaan en er een team van te maken. Ik acht het gros van de oud voetballers daar helaas niet toe in staat.

[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 29-10-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:32:
Bananen bij Feyenoord hebben niets met racisme te maken dus die zaken zijn niet te vergelijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:32:
Bijna hetzelfde. 2 duels, 1 voorwaardelijk en 50k boete. _O- 7(8)7
Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Bananen bij Feyenoord hebben niets met racisme te maken dus die zaken zijn niet te vergelijken.
Dat maakt de straf voor de Bulgaren ook zo diep triest.
Apengeluiden, Hitlergroet, scheldpartijen jegens donkere spelers versus een opblaas banaan die al jarenlang door de Kuip heengaat bij een club die 50+ % donkere spelers heeft.......en ook nog een bondscoach die het vervolgens ontkent en dan zo'n lachwekkende straf?

De Engelsen zijn ook not amused:
https://www.voetbalprimeu...trijd-zonder-publiek.html

[ Voor 62% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2019 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maar zo werd het door de UEFA wel gezien, dus in die zin zijn de straffen wel te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Maar zo werd het door de UEFA wel gezien, dus in die zin zijn de straffen wel te vergelijken.
I know, geeft meer aan dat de UEFA in een eigen wereld leeft en doet wat ze willen zonder zich druk te maken over feiten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Deze tweet zegt ook wel genoeg:

Would just like to remind everyone that Nicholas Bendtner was once fined €80,000 by UEFA for wearing some Paddy Power branded boxers.

UEFA have just fined Bulgaria €75,000 for 90 minutes of racist chanting towards numerous England players.

That is all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

[...]

Apengeluiden, Hitlergroet, scheldpartijen jegens donkere spelers. Een bondscoach die het vervolgens ontkent en dan zo'n lachwekkende straf?

En dat is dan een club, niet een nationale voetbalbond, dan vindt ik de straf ook erg licht en had zeker zwaarder gemoeten. Als je een statement wil maken, maak dan een duidelijk statement en niet een statement op papier en een lichte straf. Daar leert men immers niets van en het zal ook een bond niet bepaald stimuleren om voor die 80k te investeren in mogelijkheden / manieren om de raddraaiers te weren en te pakken te krijgen.

Wanneer er nu ook een extra maatregel aan zit: Gebeurt het weer en kan je NIET aantonen er alles aan gedaan te hebben dit te voorkomen, volgt een veel grotere straf (bijv. 2 eindtoernooien uitsluiting, incl. de kwalificatie en NationsLeague).
A) Je geeft nu een straf
B) Je stimuleert ook echt dat er verandering plaatsvindt
C) Men weet wat er gebeurt als het weer voorkomt, er zijn geen excuses meer, omdat iedereen dan weet dat een volgende keer een uitsluiting betekent (en er ook heel veel voetbalfans zijn die WEL willen voetbal kijken) heb ik de (ijdele) hoop dat mensen elkaar eens gaan aanspreken op gedrag. We kijken wel allemaal naar de UEFA, of naar de Stewards, of naar de clubs waar het gebeurt, maar er zitten 1000'en mensen in het stadion die gewoon voetbal willen kijken. Die willen toch geen last hebben van dat stel raddraaiers? Maar zolang er geen consequenties aan zitten voor de 1000'en die wel willen zullen mensen elkaar ook niet snel aanspreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

In de ogen van de UEFA dus wel. Maar écht racisme doen ze geen reet mee.
Corrupte teringbende is het. Ik zeg het bewust zonder **** sterretjes want tegen écht racisme kun je niet hard genoeg optreden en dat laten ze na. Dat ze ook maar gauw kappen met die NO TO RACISM bordjes want daar menen ze overduidelijk he-le-maal niks van.

Paddy Power versus zwarte spelers bejegenen. Het geld komt van de concurrenten van Paddy Power dus ze weten precies wie ze moeten straffen en wie niet ;w _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 29-10-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

[...]

Apengeluiden, Hitlergroet, scheldpartijen jegens donkere spelers versus een opblaas banaan die al jarenlang door de Kuip heengaat bij een club die 50+ % donkere spelers heeft.......en ook nog een bondscoach die het vervolgens ontkent en dan zo'n lachwekkende straf?

_O- UEFA is echt knettergek, maarja wat doen we eraan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik zou als bond gewoon gaan weigeren door elkaar heen te gaan staan voor de "no to racism" foto.
De UEFA meent er toch geen hol van.

Denk dat ze dan plots wel streng kunnen straffen voor het weigeren van de foto..
Martinusz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

_O- UEFA is echt knettergek, maarja wat doen we eraan :?
Als we als voetbalfans eens massaal stoppen met de CL en EL te kijken en er een paar grote landen schijt hebben aan het EK en bij racisme van het veld stappen kan er echt wel wat veranderen.

Maarja, dat doen we met zijn allen ook weer niet, zo hypocriet zijn we wel :P

[ Voor 51% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:49:

[...]

Als we als voetbalfans eens massaal stoppen met de CL en EL te kijken en er een paar grote landen schijt hebben aan het EK en bij racisme van het veld stappen kan er echt wel wat veranderen.

Maarja, dat doen we met zijn allen ook weer niet, zo hypocriet zijn we wel :P
EL kijk ik al niet, CL alleen Ajax :P ik doe mijn best O-)
Probleem is dat er verder niets effect heeft op UEFA omdat ze hun eigen regels hebben en iedereen aangesloten is. Ik bedoel er is geen instantie/rechtssysteem/ofwatdanook die kan zeggen ja hallo UEFA, dit is wel een beetje soft he, als je dit niet anders doet dan gebeurd er {1 of andere straf}.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:38:
I know, geeft meer aan dat de UEFA in een eigen wereld leeft en doet wat ze willen zonder zich druk te maken over feiten.
Mwoah, alleen een select aantal Nederlanders wist dat de banaan bij Feyenoord niet racistisch was. De rest weet dat niet en dan snap ik wel dat je dergelijke beeldvorming niet wilt

Niet dat ik daarmee het huidige beleid van de UEFA goedkeur, dat zeker niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lol, kom er net achter dat er KNVB bekervoetbal is deze week _O-

Maar de europees spelende ploegen stromen later in?

Edit:

Ja dat doen ze. Alleen Utrecht niet, omdat die de kwalificatie verneukt hadden. ( Brom was toch zo'n goede trainer? :P )

[ Voor 35% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Zegt helemaal niks. Hoeveel mensen op hoeveel docenten? Als je in Engeland met 5x zoveel "studenten" per docent zit is dat in verhouding nog veel duurder.

[...]
En die uitspraak moeten we maar geloven.
En is het echt belangrijk hoeveel leerlingen per docent?

Want ik vind zoals gezegd niet dat je van de cursus een betere trainer word.
Of wil je soms zeggen dat als je de cursus bij de KNVB volgt inplaats van de FA je waarschijnlijk een betere trainer word?

Er zijn diverse aspecten die ik zelf veel belangrijker vind. Maar met deze hoge prijs zorgt de KNVB ervoor dat het voor veel mensen onmogelijk is om er aan te beginnen.

@Ankona
Uiteraard kan een club dat betalen. Er zijn ook vrij veel ex-voetballers die het kunnen betalen.
Maar ik heb het over de groep mensen die geen ex-voetballer zijn of die niet jaren lang hebben rond gelopen bij een club en het geluk hebben dat de club er het geld voor heeft en het zo gunt.

Vanwege de hoge prijs zorg je er gewoon voor dat een grote groep mensen die de ambitie heeft gewoon word uitgesloten.
Er zullen denk ik aardig wat mensen actief zijn op amateur niveau die echt wel wat talent hebben maar die gewoon de stap niet kunnen maken vanwege de prijs. En een amateur club zal niet zo snel de prijs betalen voor ze, aangezien ze met dat papiertje aantrekkelijk zijn voor hogere clubs.

Ik vind gewoon dat Hans Kraay gelijk heeft en ze de regel moeten veranderen. Zodat niet de hooftrainer verplicht is om een papiertje te hebben maar iemand in de staf.

Ja je zult dan veel mensen met nul kunde hebben die proberen eraan te beginnen. Maar dat heb je nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:07:
Lol, kom er net achter dat er KNVB bekervoetbal is deze week _O-

Maar de europees spelende ploegen stromen later in?
Clubs die Europees voetbal spelen én zich plaatsen voor de groepsfase van de Champions League of Europa League zijn vrijgesteld van deze 1e ronde en stromen pas in de 2e ronde in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

En die uitspraak moeten we maar geloven.
Ja. Geen aanleiding om het niet te geloven toch?
En is het echt belangrijk hoeveel leerlingen per docent?
Willekeurig welke leraar zal dat inderdaad beamen.
Want ik vind zoals gezegd niet dat je van de cursus een betere trainer word.
Of wil je soms zeggen dat als je de cursus bij de KNVB volgt inplaats van de FA je waarschijnlijk een betere trainer word?
De KNVB heeft een hoge drempel (en dat is niet alleen geld) om überhaupt mee te mogen doen, de FA traint 1000 man in de hoop dat er iets tussen zit. Voor allebei valt wat te zeggen. Mijn voorkeur gaat uit naar naar de manier van de KNVB gezien het beperkt aantal beschikbare banen. In Engeland is dat aantal banen natuurlijk al een veelvoud, gezien er veel meer clubs/leagues zijn. Laat je dat model in NL los dan klaagt men over de lage kans op een baan ipv de hoge kosten. Ben je nog niks wijzer.
Er zijn diverse aspecten die ik zelf veel belangrijker vind. Maar met deze hoge prijs zorgt de KNVB ervoor dat het voor veel mensen onmogelijk is om er aan te beginnen.
Klopt. Vind ik dat per definitie slecht? Nee.
Pagina: 1 ... 20 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken