Moet wel zeggen dat AZ nog steeds zeer georganiseerd speelt. De omschakeling tussen aanvallende en verdedigende formatie gaat echt heel snel af en toe. Het lage tempo van Ajax zal meehelpen, maar wel mooi om te zien hoe Slot dat erin geslepen heeft.
Dit Ajax is gewoon op, helemaal opgebrand.
Lol hoort gewoon 0-2 te zijn, dit wordt een slooppartij.
Lol hoort gewoon 0-2 te zijn, dit wordt een slooppartij.
[ Voor 41% gewijzigd door Pixel Witcher op 01-03-2020 20:24 ]
Het middenveld van Ajax is gewoon matig...
Donny niet zo bepalend in vorm
Eiting mist van alles
Martinez is ook beetje mwah
Middenveld loopt continue vast met een opening naar voren vinden. DAAR ligt het probleem denk ik.
Eiting mist van alles
Middenveld loopt continue vast met een opening naar voren vinden. DAAR ligt het probleem denk ik.
Tactiek is opgesteld rondom Frenkie de Jong. Die is weg en onvervangbaar. Een nieuwe tactiek is hard nodig.Sleehond schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:24:
Het middenveld van Ajax is gewoon matig...
Eiting mist van alles
En dat zien we al weken. Das nou net niet de kracht van de aanvallers.Exocet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:24:
Die idiote lange ballen ook steeds...
AZ hoeft niks te doen behalve afwachten en counteren
[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 01-03-2020 20:25 ]
XXXVI
Ze lopen weer goed gemotiveerd rond. Dest en Martinez huppelen nog net niet terug na balverlies.
Ach zo negatief was men ook over AZ.
En kijk nou eens, ze staan voor tegen Ajax.
Dus alles ligt nog open
En kijk nou eens, ze staan voor tegen Ajax.
Dus alles ligt nog open
Wat is Ajax matig na de winterstop. Wat is er daar gebeurd in dat trainingskamp?
Dickie nog maar 6 punten achter voorlopig
PSN: Finally_Chris
Ik denk dat ze bij Ajax inmiddels Ten Hag uitkotsen, ik kan me geen andere reden verzinnen. wat zooi staat erop het veldCR1691 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:27:
Wat is Ajax matig na de winterstop. Wat is er daar gebeurd in dat trainingskamp?
En dan op de bank ook al die miskopen lol.
Dat was voor de winterstop al zo, helaas. Het is begonnen zo rond de verliespot tegen Chelsea, toen is er iets geknapt ergens o.i.d (of Neres maakt echt zóveel verschil, maar dat geloof ik niet).CR1691 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:27:
[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 01-03-2020 20:29 ]
Niet dat AZ zo geweldig speelt, maar hun positie spel is gewoon zoveel beter dan Ajax, ook de looplijnen die de AZ spelers hebben die zijn goed.
Iedereen weet netjes zijn taak en voert dat goed uit.
Wissel Martinez eens heel snel, die laat echt iedereen lopen. Kun je meteen Traore brengen, Tadic naar rechts en Ziyech op 10.
edit: mooie schouderduw van Boadu afgefloten...
edit: mooie schouderduw van Boadu afgefloten...
[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 01-03-2020 20:34 ]
Als Ajax achter staat ligt het aan Ajax en niet aan de tegenstanders? Alsof Ajax niet met 2 vingers kampioen wordt van Nederland.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik moet zeggen dat ik het aardige leuk potje vind en dat er echt wel goed gevoetbald wordt. Duidelijk de nummer 1 tegen de nummer 2. Tempo heel stuk hoger liggen dan PSV - Feyenoord.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat laatste is waarom ze winnen, Ajax kan er niks tegenover zetten. Voor nuPixel Witcher schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:30:
Niet dat AZ zo geweldig speelt, maar hun positie spel is gewoon zoveel beter dan Ajax, ook de looplijnen die de AZ spelers hebben die zijn goed.
AZ speelt prima, maar dat interesseert me weinig. Ajax moet daar gewoon meer tegenover zetten, dat kunnen ze prima alleen doen ze niet.carpebios schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:34:
Als Ajax achter staat ligt het aan Ajax en niet aan de tegenstanders? Alsof Ajax niet met 2 vingers kampioen wordt van Nederland.
Is Ziyech al een keer aan de bal geweest of staat hij daar voor de show?
Ajax word kampioen. Maar je verkracht nu wel de "2 vingers" uitdrukkingcarpebios schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:34:
lol, ik zie het nu ook hahaha.PWM schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:36:
[...]
Ajax word kampioen. Maar je verkracht nu wel de "2 vingers" uitdrukking
Ajax wordt met vingers kampioen....hmmmm sterven er vingers af van Carona?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Als het zo doorgaat ben je volgende week plek 1 kwijt en uit de beker...Ten Hag mag nu toch echt wel eens richting de uitgang geduwd worden. Hij is gewoon klaar, dit gaat niet meer draaien
Wissel in de rust aub die Eiting, wat een vertragende factor is dat op het middenveld.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wat een matennaaier zeg.
Breng Danilo maar voor Eiting, die speelde met veel branie tegen Getafe.
Kan Ziyech naar de nummer 10 positie.
Kan Ziyech naar de nummer 10 positie.
Theater!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Op het middenveld is die arm van Leeuwin 100 van de 100x een overtreding....
AZ is net zo ergPWM schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:40:
Nou, ook nooit meer iets over Getafe zeggen....
Och och och... jochies toch
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vollop frustratie bij Ajax
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Haha wat laten die Ajacieden zich gaan. Schrijnend!
Laat ze maar even 5 minuten matten, is leuker om aan te zien dan het voetbal van deze wedstrijd en dan is de agressie er weer uit
Geen overtreding maar op zijn minst wel zo sportief om de bal even uit te spelen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Vind je het gek. Die overtreding van Leeuwin is zeer bewust om de wedstrijd te laten stoppen voor behandeling Stengs. Niet zo maar een een overtreding uit onkunde of per ongelukOMX2000 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:43:
Vollop frustratie bij Ajax
Na Getafe hebben we geleerd om dat nooit meer te doen. Laat de scheids maar fluiten en anders pech dan.Gunner schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:43:
Geen overtreding maar op zijn minst wel zo sportief om de bal even uit te spelen.
Stengs zag er wel pijnlijk uit 
AZ doet dit wel goed hoor; als wij aanvallen staan ze met 8, 9 man achterin. Niet doorheen te voetballen.
En dan zijn ze in de omschakeling ook nog eens erg gevaarlijk. Leren onze verdedigers op de training alleen maar meelopen ipv in te grijpen?

AZ doet dit wel goed hoor; als wij aanvallen staan ze met 8, 9 man achterin. Niet doorheen te voetballen.
En dan zijn ze in de omschakeling ook nog eens erg gevaarlijk. Leren onze verdedigers op de training alleen maar meelopen ipv in te grijpen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
AZ speelt toch wel echt goed hoor, de wil bij Ajax heb ik nog niet echt gezien.PWM schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:45:
Wel erg vermakelijk hoorGebeurt genoeg en hoewel het allemaal niet best is, willen ze wel allebei.
Dest is ook dramatisch. Ik heb hem alleen nog maar voorin gezien en balverlies zien lijden.
Verdedigen heb ik hem nog helemaal niet zien doen.
Verdedigen heb ik hem nog helemaal niet zien doen.
Nou de misser van Donny is alweer geweest, dus z'n volgende poging ligt erin
Man man man bijna weer binnen glijden. Onana houdt Ajax op de been, eerder ook al...
Is natuurlijk geen overtreding maar kan zeker wel pijnlijk zijn.Qu3st schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:44:
Ik hoop dat Stengs nog kan lopen, want ongelooflijk erg die "overtreding"
Inderdaad knap hoe AZ speelt, zeker gezien de matige vorm van de afgelopen tijd. Zij kunnen zich kennelijk nog wel opladen voor een belangrijke wedstrijd.
Heb het al eerder gezegd, na de uitschakeling in de CL hebben een aantal al het seizoen afgesloten.
Heb het al eerder gezegd, na de uitschakeling in de CL hebben een aantal al het seizoen afgesloten.
Dest zit ondertussen duidelijk onder het niveau van Veltman.
Ze kunnen zich beter voorbereiden op de ellende die je over je heen krijgt als je over een paar weken alles hebt verspeeld dit seizoenQu3st schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:50:
Ajax bereidt zich goed voor op FC Utrecht, alle krachten sparen voor woensdag.
Met deze stand staat Feyenoord slechts 6 punten achter Ajax en AZ. Wie had dat een half jaar geleden kunnen bedenken..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ajax kan echt niet verdedigend omschakelen. Dan gaat er echt zoveel fout. Mis ook de wil om te lopen bij sommige.
Dus... je reageert alleen zo fel als je gefrustreerd bent. Ajax maakte ook overtredingen en ik zag AZ-ers niet helemaal door hun plaat gaan.Terranova schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:44:
[...]
Vind je het gek. Die overtreding van Leeuwin is zeer bewust om de wedstrijd te laten stoppen voor behandeling Stengs. Niet zo maar een een overtreding uit onkunde of per ongeluk
Begrijpelijk verder. Maar ik hoop dat de trainer oproept tot kalmte.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
middenveld is echt zwak. martinez en eiting zijn te traag en voorspelbaar en als ze dan eens naar voren spelen is het balverlies en staan ze uit positie waardoor AZ megaveel ruimte heeft
Niemand wil lopen, niemand zet met overtuiging druk, niemand wil aanvallend een goede loopactie maken. Het is gewoon slecht!Vos schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:56:
Ajax kan echt niet verdedigend omschakelen. Dan gaat er echt zoveel fout. Mis ook de wil om te lopen bij sommige.
Welk middenveld? Donny staat weer eens gezellig met Tadic in de spits. Dus dan is niet gek dat ze dan opeens met 4 a 5 man eruit knallen tegen 3 a 4 Ajacieden.P.O. Box schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:59:
middenveld is echt zwak. martinez en eiting zijn te traag en voorspelbaar en als ze dan eens naar voren spelen is het balverlies en staan ze uit positie waardoor AZ megaveel ruimte heeft
#TenHagOut!Exocet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:52:
[...]
Ze kunnen zich beter voorbereiden op de ellende die je over je heen krijgt als je over een paar weken alles hebt verspeeld dit seizoen
[ Voor 54% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2020 21:02 ]
Overtredingen zijn wat anders dan bewust iemand schoppen. Want dat was dit. Dan ga je inderdaad uit je plaat omdat je teamgenoot aangevallen wordt.OMX2000 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:58:
[...]
Dus... je reageert alleen zo fel als je gefrustreerd bent. Ajax maakte ook overtredingen en ik zag AZ-ers niet helemaal door hun plaat gaan.
Begrijpelijk verder. Maar ik hoop dat de trainer oproept tot kalmte.
Dat is ook gewoon een overtreding. Ander soort overtreding maar niet opeens iets anders. Het is de taak van de scheidsrechter om te handhaven, niet de taak van andere spelers.Terranova schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:03:
[...]
Overtredingen zijn wat anders dan bewust iemand schoppen. Want dat was dit. Dan ga je inderdaad uit je plaat omdat je teamgenoot aangevallen wordt.
Never change a winning team, toch?
Oh wacht..
Oh wacht..

Knowledge reigns supreme over nearly anything
Oh dat is het zeker. Maar als iemand bewust een schop uitdeelt dan wordt er op gereageerd. Dat gebeurd overal, van de profs tot aan de kelderklasse. Niet meer dan logisch ook.Napo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:08:
[...]
Dat is ook gewoon een overtreding. Ander soort overtreding maar niet opeens iets anders. Het is de taak van de scheidsrechter om te handhaven, niet de taak van andere spelers.
Nog maar 12 minuten tot de standaardwissel! Daarna Huntelaar in de 75e minuut.ephymerous schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:07:
Bizar, niemand gewisseld in de rust? Gezien de comments hier hard nodig.
Voor 20 miljoen strik er om en uitzwaaien.Qu3st schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:15:
Zou Bayern nog steeds 20 miljoen voor Dest willen betalen?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als er geen gekke dingen gebeuren, wint dit AZ dit gewoon. Onvoorstelbaar zwak dit Ajax, creëren helemaal niks
Wauw 
Zo simpel ook... helemaal vrij op de stip.
Zo simpel ook... helemaal vrij op de stip.
[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 01-03-2020 21:23 ]
Lekker gewerkt Erik!
Tijd om te wisselen?
Tijd om te wisselen?
Lolololol.
Goed, mijn voorspellingen kunnen ook weer de prullenbak in
Goed, mijn voorspellingen kunnen ook weer de prullenbak in
[ Voor 77% gewijzigd door LZ86 op 01-03-2020 21:22 ]
Oef doet toch nu wel ergens zeer dat Feyenoord de 3 punten niet over de streep heeft kunnen trekken...
Afgekeurd voor wat dan?
Edit: ik lees hands.
Edit: ik lees hands.
[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 01-03-2020 21:23 ]
Terecht, maar wat vind de commentator het jammer
Hands.
Hands?
Bal komt tussen arm en bovenbeen.
Terecht geen goal.
Al is dit een zure natuurlijk voor AZ, maar het is wel terecht.
Terecht geen goal.
Al is dit een zure natuurlijk voor AZ, maar het is wel terecht.
Gozobuyuk keurt hem af
Oké ik maak em alvast, Lucky Ajax
Oké ik maak em alvast, Lucky Ajax
[ Voor 46% gewijzigd door Qu3st op 01-03-2020 21:24 ]
Hahahahaha wat aan aanfluiting!!
Pure willekeur weer. Dit is hands maar die van onze vriend dumfries niet.
Pure willekeur weer. Dit is hands maar die van onze vriend dumfries niet.
[ Voor 54% gewijzigd door CR1691 op 01-03-2020 21:24 ]
Voor alsnog komt mijn voorspelling (helaas) uit. De gifbeker voor Ajax is nog niet leeg voorlopig.Chief schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 01:24:
[...]
LoL moment hoe emotie regeert in voetbal. De ene dag is de ploeg top en de dag erop waardeloos.
Ajax zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog punten gaan verliezen in de ED. Dat geldt ook voor de andere ploegen in de competitie. Heel simpel: wie aan het eind van het jaar bovenaan staat is de terechte kampioen.
Het is aan de spelers en staf om zich te motiveren en sterker te worden en als dat niet lukt dan winnen ze terecht geen prijzen.
Ik heb er nog hoop op met een terugkerende Promes, wetende dat Neres en Ziyech dit jaargang nog in actie komen. Er zullen nog een paar vertrekken en ik denk dat ze dat via de voordeur willen doen: met prijzen.
Het zal van heel veel factoren afhangen dus laten we afwachten of Ajax weer in de flow kan komen,
Wederom maakt de var zich belachelijk
alles kan off-topic
Ja die bal vanmiddag in Eindhoven bedoel je. Dat vond ik idd meer hands dan dit.PWM schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
Nou, als dit hands was, weet ik er nog wel een paar dit weekend en vorig weekend
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Tjezus wat een farce.
Punt 1 is het al twijfelachtig of het überhaupt hands is. Punt 2 heeft de hele situatie niets met de uiteindelijke doelpoging te maken.
Punt 1 is het al twijfelachtig of het überhaupt hands is. Punt 2 heeft de hele situatie niets met de uiteindelijke doelpoging te maken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verklaar je nader?CR1691 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
Hahahahaha wat aan aanfluiting!!
Bal komt overduidelijk tussen bovenbeen en arm. Dus hands.
Ja zuur voor AZ maar hij raakt toch echt de arm.
Man man man
Waarom? Omdat hij terecht hands ziet? Als dit geen hands meer is dan kan elke speler de bal oppaken wanner hij wil.Ankona schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
Wederom maakt de var zich belachelijk
Of is het omdat je wil dat Az die goal krijgt en niet logisch naar de situatie kijkt?
Inderdaad, als ie zn arm niet gebruikt had ie de bal niet onder controle gehadSleehond schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:25:
[...]
Verklaar je nader?
Bal komt overduidelijk tussen bovenbeen en arm. Dus hands.
Ja zuur voor AZ maar hij raakt toch echt de arm.
Dat laatste maakt niet uit. Doelpunt ontstaat uit de aanval die eruit voort komt. Had hij direct de hands gezien en gefloten was er überhaupt niet gescoord.alexbl69 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:25:
Tjezus wat een farce.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ajax heeft geen controle over de wedstrijd en dat ligt met name aan het middenveld is mijn mening.. Ziyech moet ver zakken om de bal te halen bijvooorbeeld.
Waar vorig seizoen het middenveld, de aanval en spelers als Blind en Mazraoui allemaal mooi mee schoven en daardoor goed druk konden zetten en dus ook snel de bal rond konden spelen, loopt dat niet meer zoals toen.
Uiteraard zijn er spelers weg, maar dezelfde tactiek blijven handhaven begint op te breken zo lijkt het. Waar voor de winterstop met name Ziyech en Promes de wedstrijd over de streep konden trekken, zijn hun lang geblesseerd geweest en dat hakt erin.
Blind is en kan ook nog eigenlijk niet de oude zijn.
Waar vorig seizoen het middenveld, de aanval en spelers als Blind en Mazraoui allemaal mooi mee schoven en daardoor goed druk konden zetten en dus ook snel de bal rond konden spelen, loopt dat niet meer zoals toen.
Uiteraard zijn er spelers weg, maar dezelfde tactiek blijven handhaven begint op te breken zo lijkt het. Waar voor de winterstop met name Ziyech en Promes de wedstrijd over de streep konden trekken, zijn hun lang geblesseerd geweest en dat hakt erin.
Blind is en kan ook nog eigenlijk niet de oude zijn.
Terwijl daar uit de beelden niet met 100% zekerheid kon worden vastgesteld dat de hand van Dumfries de bal raakte. Hier wel.Gunner schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Ja die bal vanmiddag in Eindhoven bedoel je. Dat vond ik idd meer hands dan dit.
Achja het is natuurlijk wel lekker dat je vanaf minuut 4 alleen nog maar hoeft te counteren.
Volgende week moet AZ het spel weer zelf maken en dan krijgen ze t weer moeilijk.
Volgende week moet AZ het spel weer zelf maken en dan krijgen ze t weer moeilijk.
Volgens mij is Ten Hag weer vergeten dat hij wissels heeft
70 minuten gespeeld en ik heb nog geen fatsoenlijk uitgespeelde aanval van ons gezien. Natuurlijk grotendeels de verdienste van AZ maar het wordt wel eens tijd
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken