Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:00
toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Gravenberch en Traore krijgen nu al speeltijd dus zullen volgend seizoen zeker bij de selectie blijven.
Botman hebben ze onlangs verlengd maar zie ik nog dermate veel fouten maken bij Heerenveen dat ie daar beter nog een jaar kan blijven.
Van Unuvar, Hansen en Taylor kun je niet verwachten dat die Neres, Ziyech, Vd Beek etc even gaan vervangen. Dan zou je met Gravenberch erbij 4 broekies van 18 of jonger hebben dat lijkt me niet reeel. Er zal dus ongetwijfeld nog wel wat gekocht gaan worden deze zomer (afhankelijk van de verkopen) maar hopelijk niet zoveel dat de eerder genoemde spelers niet eens een plekje op de bank krijgen.
Ik snap wat je zegt, maar hoeveel kansen hebben Gravenberch en Traore daadwerkelijk gekregen? Kansen krijgen is voor mij niet alleen wanneer het keihard nodig is ivm blessures, maar juist ook in wedstrijden wanneer het kan, of ze gewoon eens te laten starten en je 'sterrenensemble' voor een deel af en toe rust geven.
Ja, Traoré heeft nu een paar keer op mogen draven, maar ik geloof niet dat dat zo was geweest als iedereen verder fit was. Hetzelfde geldt voor Gravenberch. Als ze nog niet goed genoeg zijn bevonden (wat natuurlijk kan) ben ik er bang voor dat Ajax gaat proberen andere spelers (voor de basis) aan te trekken voor de betreffende posities.

Het hele beleid was gericht op opleiden, jeugd kansen geven in het eerste waar met gerichte ervaren krachten een goede balans ontstaat waarmee resultaten worden behaald, jeugdspelers zich (nog) verder ontwikkelen en de identiteit van de club bewaard blijft. Dan zou ik verwachten dat (zeker wanneer het kan in bepaalde wedstrijden) de jeugd die het nu moet laten zien ivm de blessures ook tussentijds vaker een kans had gekregen, maar dat valt me allemaal nog best wel tegen.

Op dit moment heeft Ten Hag voor mij teveel gegokt dat de basis wel fit zou blijven (net als vorig seizoen), want de rest heeft geen ervaring op kunnen doen in het samenspelen met het eerste, en de (toch wel) extra druk die daarop komt liggen. Lang had toen Promes nog fit was, maar een paar minuten gemaakt voor mijn gevoel (niet opvallend in elk geval), is Promes geblesseerd moet die er in een keer staan, zelfde geldt voor Gravenberch die nu ivm de blessures veel speelt, maar die schuift zo weer terug naar Jong Ajax als iedereen weer fit is, zelfde geldt voor Traore. Er wordt niet gebouwd aan een vernieuwd elftal (waarbij je nu al weet dat dat volgend seizoen moet) maar de vedettes worden (net als in het verleden bij het NL elftal) te lang maar gewoon geselecteerd en mogen veel fout doen. Straks moet er met een big bang een nieuwe selectie staan, ik zie dat eerlijk gezegd niet snel goed komen, gezien de meeste spelers die komen een tijd moeten wennen en niet direct meekunnen in het gewenste spelletje.
Erapaz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:07:
@snmght Het liefst zie ik namelijk Donny weer op de plek van vorig jaar. Met Promes en Donny heb je dan 2 spelers die achter de verdedigers kunnen opduiken (waar bij Getafe veel ruimte ligt). Je kunt dan Tadic in de spits zetten, waar hij het best tot zijn recht komt. Verder Eiting en Martinez op het middenveld. Eiting is misschien geen absolute top, maar hij werkte keihard tegen Heracles en kan ook met lepe passjes over de verdediging heen strooien. Zo heb je maximale creativiteit voorin.
Achterin dan Blind op de plek van Nico, met daarnaast Schuurs/Alvarez/Dest. Dan spelen de meeste spelers ook op hun eigen positie.
Ik vind de optie Eiting Martinez best wel een reële optie, temeer omdat je naast Zyjech dan nog een speler hebt die dergelijke passes kan geven, dan is het ook lastiger erop instellen voor Getaffe.
toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Dus we geven kritiek op Ten Hag dat ie het team te veel omgooit bij blessures, en nu stel je voor om een rechtsback als aanvaller op te stellen en het centrum achterin op te splitsen? 8)7

Onana
Dest Alvarez Blind Martinez
Gravenberch vd Beek Marin
Ziyech Traore Tadic

Promes gaat nooit fit genoeg zijn om te starten en bij Ziyech is dat ook nog maar afwachten.
Dest kan volgens mij best op Rechtsbuiten spelen, maar je hebt behalve hem dan wel eigenlijk de spelers op hun natuurlijke plek voetballen. Ik ben er echter niet zo zeker van dat Mazraoui op dit moment (weer) ver genoeg is om die rol op rechtsback naar behoren te kunnen invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Lees je hier eigenlijk ook wel eens inhoudelijk de posts of doe je gewoon leuk mee?
offtopic:
Ja, alsof wat hier onderling gekletst wordt ook maar enigszins maatgevend is.

Er is meer dan de Ajax-discussie op GoT.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Ramzzz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:20:
[...]

offtopic:
Ja, alsof wat hier onderling gekletst wordt ook maar enigszins maatgevend is.

Er is meer dan de Ajax-discussie op GoT.
Het is me nu nog steeds niet helemaal duidelijk of je opmerkingen als "maar wat is dat toch met opmerkingen over ‘ontslaan’ bij enige vorm van tegenslag?" nou volstrekt ongefundeerd doet of dat je wel degelijk ook de inhoudelijke bezwaren tegen ETH gelezen hebt. Dat gaat wat verder dan eens een potje niet winnen namelijk.
Erapaz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:07:
@snmght Maakt het volgens jou veel uit of Ziyech rechtsbuiten of op het middenveld staat? Als (als!) hij topfit is duikt hij overal op. Hij zal toch naar binnen draaien en met links voorzetten vanaf puntje strafschopgebied, of hij nou van de vleugel komt of van verder naar achteren.
Het liefst zie ik namelijk Donny weer op de plek van vorig jaar. Met Promes en Donny heb je dan 2 spelers die achter de verdedigers kunnen opduiken (waar bij Getafe veel ruimte ligt). Je kunt dan Tadic in de spits zetten, waar hij het best tot zijn recht komt. Verder Eiting en Martinez op het middenveld. Eiting is misschien geen absolute top, maar hij werkte keihard tegen Heracles en kan ook met lepe passjes over de verdediging heen strooien. Zo heb je maximale creativiteit voorin.
Achterin dan Blind op de plek van Nico, met daarnaast Schuurs/Alvarez/Dest. Dan spelen de meeste spelers ook op hun eigen positie.
Eens dat Eiting een goede optie zou zijn, ook als Ziyech niet kan starten kun je hem op het middenveld zetten. Hij heeft een fijne portie voetbalintelligentie. Helaas wel een te lage ondergrens maar dat hebben er wel meer vandaag de dag. :(

[ Voor 52% gewijzigd door snmght op 25-02-2020 10:25 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Wat mij wel opvalt is dat men roept om jeugd, maar tegelijkertijd roept dat diezelfde jeugd er nog niet klaar voor is :?
Misschien is dat ook precies de reden waarom je niet eventjes 3/4 jeugdspelers ineens in de basis kunt hebben spelen. Sterker nog sommigen twijfelen eraan of ze uberhaupt wel kwaliteit genoeg hebben voor volgend jaar :? maar wel klagen dat ze er nu niet instaan :? schiet mij maar lek hoor….

Spelers die naar mijn idee nu al speeltijd krijgen en dat ook prima aan kunnen zijn Gravenberch, Eiting en Traore. Al die andere jonkies is leuk voor de laatste 15 minuten als je 3-0 voor staat.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Ja, ideaal is het niet - maar vooral bij gebrek aan betere opties. Het verschil is dat ik zo een noodgreep nu pas toe zou passen: we hebben als Promes niet kan starten NUL geschikte aanvallers voorin. Tadic heeft het niet, Babel is het niet, Traore nog niet en Ziyech is een middenvelder. Ja dan mag je wel eens creatief gaan doen en een getructe, aanvallend ingestelde back op de vleugel zetten. Daarbij probeer ik zo goed en kwaad als het gaat wel ander spelers op hun beste plek te houden (Martinez op 6 bijvoorbeeld). Door de schorsing van Nico zie ik me ook genoodzaakt Blind naar de back te verhuizen maar dat is voor Blind geen vreemde positie dus op zich niet zo een ramp.

Jij wil serieus het sterke middenveld uit elkaar trekken, Martinez neerzetten op een plek waar hij nauwelijks speelt en Tadic weer neerzetten waar hij minder dan niets bijdraagt? Ook een goed plan. d:)b
Inderdaad, Martinez terug naar de plek waarvoor hij gehaald was. Schuurs en Alvarez samen is veel te naief achterin, dat wordt niks. Marin heeft een prima trap, die kan als het nodig is het ook nog wel eens van afstand proberen of de vrije trappen nemen die goed liggen voor een rechtspoot.
Dat gebash op Tadic snap ik al helemaal niet. Alsof vorig seizoen, toen elke bal die hij raakte erin vloog/een assist was en hij een stuk of 15 penalty's scoorde de maatstaf moet zijn. Ook dit seizoen is hij bij elke 1,1 wedstrijd betrokken bij een doelpunt. Als hij op de vleugel speelt wat minder dan als hij centraal speelt maarja, je moet iets als de vleugelspelers geblesseerd zijn of Babel heten.
En minder dan niks bijdragen op de vleugel?
op linksbuiten: 8 gespeeld 5 doelpunten 3 assists
op rechtsbuiten: 9 gespeeld 3 doelpunten 3 assists
Zo dramatisch slecht is het allemaal niet alleen moet je het niet willen vergelijken met vorig seizoen.
Martinusz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:32:
Wat mij wel opvalt is dat men roept om jeugd, maar tegelijkertijd roept dat diezelfde jeugd er nog niet klaar voor is :?
Misschien is dat ook precies de reden waarom je niet eventjes 3/4 jeugdspelers ineens in de basis kunt hebben spelen. Sterker nog sommigen twijfelen eraan of ze uberhaupt wel kwaliteit genoeg hebben voor volgend jaar :? maar wel klagen dat ze er nu niet instaan :? schiet mij maar lek hoor….

Spelers die naar mijn idee nu al speeltijd krijgen en dat ook prima aan kunnen zijn Gravenberch, Eiting en Traore. Al die andere jonkies is leuk voor de laatste 15 minuten als je 3-0 voor staat.
Dat is toch ook precies waarom gevraagd wordt? :?

[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 25-02-2020 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Martinusz ja dat is erg paradoxaal. Het zit hem er in, zoals @jbdeiman eigenlijk al aangeeft dat die jeugd ook eerder gebracht had moeten worden. Langzaamaan steeds meer minuten geven, in den beginne bij een reeds besliste wedstrijd en dan uitbouwen, tegen amateurs in de beker, tegen mindere goden in de eredivisie. Zodat wanneer de eerste blessure zich voor doet je zo een jeugdige speler moeiteloos in kunt passen. Dat is nu amper gebeurd met al die gasten waardoor ze nu niet moeiteloos meedraaien en het er allemaal knullig uitziet.

Desalniettemin; nu we de keuze hebben tussen jeugd die er nog niet klaar voor is of ouderen die er klaar mee zijn zou ik nog steeds de voorkeur geven aan de jeugd. Babel mag lekker met pensioen en vanaf de bank het EK gaan volgen.

@toolkist toegegeven, de statistieken van Tadic zijn absoluut prima. Ik kijk misschien iets te veel naar hoe hij over het veld tsjokt en ook tegen Getafe speelde. Ik heb wel het gevoel dat die cijfers toch met name tegen mindere goden tot stand zijn gekomen. Anyhoe, gezien de bezetting op de vleugels kun je hem daar misschien beter wel neer zetten - dan heb je met Traoré of Huntelaar weer andere mogelijkheden in de spits.

Bij het vertrek van zowel Dolberg als Schone had ik het gevoel dat het niet de juiste beslissing was in Ajax' belang. Dat zijn spelers die - als ze al niet in de basis staan - er voor zorgen dat je er niet heel erg op achteruit hoeft te gaan. Nu is het gat tussen de eerste elf en de rest te groot.

[ Voor 32% gewijzigd door snmght op 25-02-2020 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tadic op de vleugel heeft ook niet mijn voorkeur, maar je moet iets als Neres en Promes er niet bij zijn. Het liefst had ik met Neres Tadic en Promes voorin gespeeld en Ziyech erachter, maar ja...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Laat Ziyech, Blind, Promes lekker op de bank zitten en dikke vinger naar Getafe. 40 miljoen of max 25 miljoen en wat prestige verdienen is nogal een groot verschil. Kampioen worden, 4-6 wedstrijden minder spelen voor de start van de competitie is een stuk lekkerder dan tweede worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:36:
[@toolkist toegegeven, de statistieken van Tadic zijn absoluut prima. Ik kijk misschien iets te veel naar hoe hij over het veld tsjokt en ook tegen Getafe speelde. Ik heb wel het gevoel dat die cijfers toch met name tegen mindere goden tot stand zijn gekomen. Anyhoe, gezien de bezetting op de vleugels kun je hem daar misschien beter wel neer zetten - dan heb je met Traoré of Huntelaar weer andere mogelijkheden in de spits.

Bij het vertrek van zowel Dolberg als Schone had ik het gevoel dat het niet de juiste beslissing was in Ajax' belang. Dat zijn spelers die - als ze al niet in de basis staan - er voor zorgen dat je er niet heel erg op achteruit hoeft te gaan. Nu is het gat tussen de eerste elf en de rest te groot.
https://www.transfermarkt...pos/0/trainer_id/0/plus/1

Zie hier dat de statistieken op zich best prima zijn, maar vanaf sept 2019 zie je wel dat die minder zijn geworden dan de statistieken daarvoor. Dus ook aan de statistieken is de dip te zien. Als je vanaf december kijjkt heeft hij (in de Eredivisie) 2 goals (Ado en RKC) en 4 assists (Twente, Ado 2x en Groningen) genoteerd in 9 wedstrijden, als je dan ook meerekent dat tegen ADO, Twente en RKC 3 goals of meer zijn gemaakt door Ajax, (Twente 5, Ado 6, RKC 3), dan zijn zijn doelpunten en assists er bijna alleen nog maar in wedstrijden die vrij gemakkelijk verlopen voor Ajax. In het begin van het seizoen scoorde hij vaker en gaf vaker assists, dus er is zeker wel te spreken van een dipje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:20:
Laat Ziyech, Blind, Promes lekker op de bank zitten en dikke vinger naar Getafe. 40 miljoen of max 25 miljoen en wat prestige verdienen is nogal een groot verschil. Kampioen worden, 4-6 wedstrijden minder spelen voor de start van de competitie is een stuk lekkerder dan tweede worden.
Zit ook een kern van waarheid in maar ik blijf toch een beetje hoop houden. Als iedereen naar vermogen speelt kunnen we 3 keer scoren tegen Getafe.

Ik ga alleen niet wanhopen als we dat niet doen. Kampioen worden is heel veel belangrijker. Al mag er ook daarvoor wel wat beter gevoetbald gaan worden anders gaat dat 'm ook niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
2 doelpunten is genoeg, dan wordt het verlenging en beginnen we overnieuw. Aangezien ik erbij ben hoop ik dat Ajax beter speelt in een sfeervolle Arena. Mocht het uiteindelijk niet lukken, dan hebben we in ieder geval een mooie avond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:20:
Geen zorgen. Wij maken jullie wel kampioen door van AZ te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is toch ook precies waarom gevraagd wordt? :?
Ja, alleen staan we de laatste tijd niet zo vaak ruim voor met nog genoeg minuten te spelen ;)
Daarnaast vergeet men dat wanneer je alle spelers die net ff niet lekker spelen gaat wisselen voor jeugdspelers, je diezelfde spelers helemaal niet helpt. Je komt niet uit een dip door maar te gaan banken met z'n allen. Natuurlijk iemand kan eens een wedstrijd enorm kut spelen, dan kan zo iemand gerust gewisseld worden, maar de vormdip is niet bij 1 speler op dit moment.

De mensen die mogelijk gevoetbald hebben in een eerste elftal weten dondersgoed dat het zo niet werkt. Je kunt best eens 1 of 2 spelers uit de A1 (sorry oude stijl) mee laten doen als het kan of soms moet (blessures), maar daar komen en vaak maar een beperkt aantal spelers uit die A selectie uberhaupt voor in aanmerking qua niveau, plus je merkt het direct in je elftal dat het toch niet hetzelfde is als je met 2 jeugdspelers speelt. Laat staan meer dan 2 spelers.

Bij lagere elftallen zie je dat wel gebeuren, maar dat is vaak door gebrek aan selectiespelers en jeugd. Bij de teams die wat hoger spelen zie je hetzelfde terug als op het aller hoogste niveau. Spelers worden gehaald en vanuit je jeugd komt beperkt wat door, echt alleen diegene die het niveau aan kunnen. Voor die elftallen is het gewoon niet mogelijk om op dat niveau te blijven acteren als je ieder jaar 5 jeugspelers zou moeten inpassen, simpelweg omdat ze niet alle 5 het niveau aan zullen kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Geen zorgen. Wij maken jullie wel kampioen door van AZ te winnen :+
Ik vrees dat Ten Hag dat zelfstandig ongedaan kan maken... Dat lukt aardig op dit moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Ik vrees dat Ten Hag dat zelfstandig ongedaan kan maken... Dat lukt aardig op dit moment.
De waardering in het land is dan ook groot.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:10:
[...]

Ja, alleen staan we de laatste tijd niet zo vaak ruim voor met nog genoeg minuten te spelen ;)
Daarnaast vergeet men dat wanneer je alle spelers die net ff niet lekker spelen gaat wisselen voor jeugdspelers, je diezelfde spelers helemaal niet helpt. Je komt niet uit een dip door maar te gaan banken met z'n allen. Natuurlijk iemand kan eens een wedstrijd enorm kut spelen, dan kan zo iemand gerust gewisseld worden, maar de vormdip is niet bij 1 speler op dit moment.
Om dat nu nog te gaan doen is dan ook veel te laat. Dat had in september al moeten gebeuren, vooruitlopend op het enorm drukke speelschema in oktober en november.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Dus we geven kritiek op Ten Hag dat ie het team te veel omgooit bij blessures, en nu stel je voor om een rechtsback als aanvaller op te stellen en het centrum achterin op te splitsen? 8)7

Onana
Dest Alvarez Blind Martinez
Gravenberch vd Beek Marin
Ziyech Traore Tadic

Promes gaat nooit fit genoeg zijn om te starten en bij Ziyech is dat ook nog maar afwachten.
Waarom starten met Marin en niet bijv. Eiting?

Ik zelf zou het als volgt doen:

Onana
Dest Schuurs Blind Martinez
Gravenberch vd Beek Eiting
Ziyech Traore Tadic

Wanneer Promes fit genoeg is om te starten zou ik Traore op de bank zetten en Tadic in de spits.

Ik verwacht echter dat ETH het als volgt gaat doen:

Onana
Dest Schuurs Blind Martinez
Gravenberch Ziyech vd Beek
Tadic Traore Babel

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Dat Tadic en Vd Beek zo zwak spelen de laatste tijd heeft gewoon te maken dat ze constant van positie moeten wisselen, Vd Beek word constant van 10 weer terug naar rechtercontrolerende middenvelder gezet, Tadic speelt nu rechtsbuiten, heeft als linksbuiten gespeeld en als Spits.
Vd Beek rendeert het beste als nummer 10, dan is hij echt heel erg sterk, Tadic in de spits , indien iedereen fit is word het lastig om Neres te passeren (want dat doe je als je Ziyech op rechts gaat zetten en Vd Beek op 10 ) dus indien iedereen fit is zou ik Vd Beek langs Martinez zetten dat Ziyech Neres Tadic en Promes kunnen spelen.
Maar ik zou Tadic gewoon niet uit de spits halen, is veels te belangrijk daar , en ook een van de belangrijkste posities in het veld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Ik lach mij echt kapot als AZ en PSV winnen, heb je de top 4 op 7 punten van elkaar in maart.
Wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen? :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:37
Maarten_E schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:18:
Ik lach mij echt kapot als AZ en PSV winnen, heb je de top 4 op 7 punten van elkaar in maart.
Wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen? :D
Nou vooral, wie had dat verwacht tijdens de winterstop?

Aan het begin van het seizoen waren mijn verwachting in ieder geval anders dan hoe het halverwege stond ;)

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
ElPaco schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Nou vooral, wie had dat verwacht tijdens de winterstop?

Aan het begin van het seizoen waren mijn verwachting in ieder geval anders dan hoe het halverwege stond ;)
Absoluut, PSV bovenaan met 62 punten, daarachter Willem II, RKC en Helmond Sport vierde was mijn verwachting.
Hoe Helmond Sport opeens vierde in de eredivisie zou staan geen idee, maar zo dacht ik er wel over. :+ ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Martinusz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:10:
[...]
De mensen die mogelijk gevoetbald hebben in een eerste elftal weten dondersgoed dat het zo niet werkt. Je kunt best eens 1 of 2 spelers uit de A1 (sorry oude stijl) mee laten doen als het kan of soms moet (blessures), maar daar komen en vaak maar een beperkt aantal spelers uit die A selectie uberhaupt voor in aanmerking qua niveau, plus je merkt het direct in je elftal dat het toch niet hetzelfde is als je met 2 jeugdspelers speelt. Laat staan meer dan 2 spelers.

Bij lagere elftallen zie je dat wel gebeuren, maar dat is vaak door gebrek aan selectiespelers en jeugd. Bij de teams die wat hoger spelen zie je hetzelfde terug als op het aller hoogste niveau. Spelers worden gehaald en vanuit je jeugd komt beperkt wat door, echt alleen diegene die het niveau aan kunnen. Voor die elftallen is het gewoon niet mogelijk om op dat niveau te blijven acteren als je ieder jaar 5 jeugspelers zou moeten inpassen, simpelweg omdat ze niet alle 5 het niveau aan zullen kunnen.
Op zich hoeft dat niet eens in een eerste elftal, ook een 2e/3e/4e elftal neemt bij blessures wel eens jonkies mee uit de (ook van de oude stempel) A-jeugd en ook dan hebben alle jonkies het lastig. Echter hebben we het hier over 'jonkies' die al in de senioren voetballen, en moet je het hier vergelijken met een eerste elftal waar een (erg jong) 2e-elftal is die richting het eerste elftal zitten qua kwaliteiten of waarvan gedacht wordt dat ze die potentie hebben. Wil je werken aan de toekomst zul je er toch af en toe wat in moeten passen.

Begin er eens met 1 in de ene week, andere week een ander (zo krijgen alle basis-spelers op sommige momenten meer rust die ze hard nodig kunnen hebben later in het seizoen) en rouleer daar een beetje mee. Het hoeft zeker niet allemaal in 1 keer te gebeuren en 5 in een keer blijft veel. Volgens mij zeggen we allemaal juist dat het soms inpassen echt wel al had gekund, waardoor je wellicht nu minder in de problemen zat. Ik ben er bang voor dat je straks richting het einde van het seizoen weer alle wedstrijden 80 minuten lang met de 'basis-11' speelt, en dat je aan het einde van het seizoen eigenlijk op 0 moet beginnen met het bouwen van een team. Is toch veel lekkerder als je dan al een behoorlijk team hebt wat een beetje op elkaar is ingespeeld en waar je wat ervaring extra in kan passen voor de balans? (Zeg maar zoals het gebeurde in het laatste jaar de Ligt en de Jong (jonge talentvolle spelers, nog niet foutloos maar wat ervaring erbij gehaald om ze beter te laten renderen). Dat lijkt nu juist weer minder te gebeuren en dat vind ik jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Absoluut, PSV bovenaan met 62 punten, daarachter Willem II, RKC en Helmond Sport vierde was mijn verwachting.
Hoe Helmond Sport opeens vierde in de eredivisie zou staan geen idee, maar zo dacht ik er wel over. :+ ;)
En van TOP Oss verwachtte je zeker dat ze zouden degraderen? :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ha, we krijgen een kaartentrekkende scheidsrechter die kennelijk een 'tumultueus' duel gefloten heeft tussen Royal Antwerp en AZ. Ik heb die wedstrijd niet gezien, iemand die meer kan vertellen over hoe dat verliep?

Iemand die veel fluit lijkt me niet per se wat wij nodig hebben. Zul je zien dat zij zich makkelijk laten vallen en wij daarvoor geel gaan krijgen..

Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=368388

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Of hij trekt geel voor alle schwalbes. Het is bij de UEFA ook wel duidelijk hoe Getafe speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:21
De straf voor het wangedrag van de hooligans op de tribune komt er ook aan
https://nos.nl/artikel/23...-uitwedstrijd-getafe.html

Edit: Wist niet dat er nog een voorwaardelijke straf openstond. Dat wordt nog een pot zonder supporters

[ Voor 23% gewijzigd door LZ86 op 25-02-2020 18:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik juich het toe wanneer er iets van geleerd werd, maar dat is helaas tegen beter weten in. Duizenden supporters gaan weer de dupe worden dankzij een handje vol idioten. Maar goed, niet straffen is ook geen optie, hopelijk kunnen ze de dader(s) via videobeelden achterhalen en compleet leegplukken wegens het mislopen van inkomsten. Maar ook dat is tegen beter weten in.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:20:
Ha, we krijgen een kaartentrekkende scheidsrechter die kennelijk een 'tumultueus' duel gefloten heeft tussen Royal Antwerp en AZ. Ik heb die wedstrijd niet gezien, iemand die meer kan vertellen over hoe dat verliep?

Iemand die veel fluit lijkt me niet per se wat wij nodig hebben. Zul je zien dat zij zich makkelijk laten vallen en wij daarvoor geel gaan krijgen..

Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=368388
Die Griek heeft in de Griekse competitie ook twee keer meer dan 6 kaarten getrokken dacht ik (link nog niet bekeken).

Bij de wedstrijd van AZ tegen Antwerp hield hij het ook erg kort volgens mij, gaf een speler zijn tweede voor het uittrekken van zijn shirt. Ging van matchwinner naar zero in 10 seconde.
Een Guidettietje ... :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoezo provocerend, floten ze door dat "volks"lied heen? Geef ze groot gelijk. Alsof je in de Arena elke wedstrijd moet wachten tot Johnny Jordaan is gedraaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is en blijft schrijnend dat aanhang van twee clubs geeneens naast elkaar kunnen zitten en met gepast respect naar het spel kunnen kijken. De haat jegens elkaar lijkt met enige regelmaat voor een klein deel van de aanhang belangrijker te zijn dan het spel zelf

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 26-02-2020 11:55 . Reden: Niet nodig ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Napo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:39:

Het is en blijft schrijnend dat aanhang van twee clubs geeneens naast elkaar kunnen zitten en met gepast respect naar het spel kunnen kijken. De haat jegens elkaar lijkt met enige regelmaat voor een klein deel van de aanhang belangrijker te zijn dan het spel zelf
Ja ach, beetje een "ja maar jullie!" reactie om de daden van de eigen aanhang wat te bagitalliseren. Gelukkig zijn er zat reeële Ajacieden zoals de reactie van @Han laat zien ;)

Maar het wordt hoog tijd voor die voetbalwet. Zolang dit soort lui ongestraft rond blijft lopen gaat het gedrag nooit weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 26-02-2020 11:55 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wet plus handhaving dan ook. Want we zijn koning in het verzinnen van mogelijkheden tot straffen en die luidkeels vertellen om vervolgens niets te doen.
Hetzelfde verhaal met het zogenaamde opzoeken via videobeelden en kaal plukken. Nog nooit structureel iets van teruggezien.
Han schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:20:
Ik snap Overmars gewoon niet dat hij Babel heeft binnen gehaald. Het is geen dragende speler dus puur voor de ervaring/balans in het elftal heeft het geen nut. Zijn eerste terugkeer leverde ook niks op, hoezo dacht men dat een tweede terugkomst wel iets zou opleveren? Een Babel kan niet renderen in het Ajax systeem, als hij al rendeert. Ik had liever gezien dat Ajax Danilo Pereira had overgeheveld naar het eerste om de blessures op te vangen. Die filosofie begin ik te missen bij Ajax; een sterk eerste elftal met een mix tussen gekochte ervaring en doorgestroomde jeugd, waarbij blessures in het eerste worden opgevangen met spelers uit jong Ajax. Het is niet dat in jong Ajax koekenbakkers spelen op dit moment, deze zijn prima in staat om blessures in het eerste op te vangen, al dan niet als reserve. Dat daar dan spelers als Babel en tot voor kort een Siem de Jong spelen doet mij gewoon zeer en strookt compleet tegen in tegen hoe ik tegen 'mijn' club aan kijk.
Ik dacht het te snappen, maar er lijkt weinig van terecht te komen. Babel leek mij een handige omdat hij wel ervaring heeft en zich moet bewijzen om überhaupt naar het EK te moeten. Hij zou dus professioneel moeten zijn, hard werken en het team op sleeptouw nemen. Voornamelijk van de goede kant laten zien dus.
Hij laat echter, zeker donderdag, voornamelijk zien dat hij er geen kloot van kan en zich dan meer focust op de randzaken. Hij gooit zo in één worp zowel z'n eigen glazen als die van Ajax in. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Lekkere goal van Dries Mertens tegen Barca :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Beter zou zijn dat we met z’n allen er helemaal geen aandacht aan geven. Dit is het voetbaltopic en dit heeft 0,0 te maken met voetbal. Het verdient geen aandacht, ongeacht om welke ‘aanhang’ van welke club het ook gaat. Iedereen hier is het er mee eens dat het een klein clubje idioten zijn die het voor het grote publiek verpesten. Elke discussie er om heen is een discussie te veel. Laat het lekker liggen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Wat een topaankoop van Napoli is Lozano geweest zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vlassie1980 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:39:
Lekkere goal van Dries Mertens tegen Barca :)
Ik trek hem even ontopic. Barca net als Ajax meeste balbezit, maar geen doelpogingen. Messi passnauwkeurigheid net zo slordig als Ajax tegen Heracles (77%).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Erapaz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:54:
[...]

Ik trek hem even ontopic. Barca net als Ajax meeste balbezit, maar geen doelpogingen. Messi passnauwkeurigheid net zo slordig als Ajax tegen Heracles (77%).
Toch een mooi compliment voor een persoon als je in je eentje wordt vergeleken met een complete club. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:37
Messi met gestrekt been op de borst van de keeper, daar had ieder andere speler rood gekregen :+

@Erapaz trek je deze ook ff ontopic?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Hier heeft Mario wel een punt hoor:

https://www.telegraaf.nl/...knvb-draait-var-de-nek-om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Op zich wel, maar om nu te stellen dat die ervaren man er moet zitten vanwege een beter resultaat? Nee, vorige week zat Higler achter de knoppen bij Vitesse PSV en ook daar zijn gewoon fouten gemaakt. Volgens mij moet de KNVB zich iets minder bezighouden met wie achter de knoppen zit, maar gewoon met de regels en toepassing van die knoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind dat Mario een beetje doordraait. Op het veld moet een scheidsrechter een autoriteit zijn die alles ziet, de spelregels kent en het spel aanvoelt. De VAR moet vooral met behulp van de techniek technisch de juiste waarneming doen en dat tegen de spelregels houden. Uiteindelijk is het de scheidsrechter op het veld die de eindbeslissing neemt.
Een VAR kan op twee manieren falen:
- zaken alsnog missen
- onnodig het spel ophouden

Ik zie niet in waarom een eerste klasse scheidsrechter in de ED niet prima als VAR zou kunnen functioneren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Gewoon een groep mensen opleiden voor VAR alleen, zo moeilijk is het toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:28:
Gewoon een groep mensen opleiden voor VAR alleen, zo moeilijk is het toch niet?
Je moet een beetje inlevingsvermogen hebben. Anders krijg je van die mannetjes die elk beeld 30 keer stilzetten om 'het raakmoment' te kunnen zien.

Oud voetballers zou nog een beter idee zijn. Of trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ankona schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:24:
[...]
Een VAR kan op twee manieren falen:
- zaken alsnog missen
- onnodig het spel ophouden

Ik zie niet in waarom een eerste klasse scheidsrechter in de ED niet prima als VAR zou kunnen functioneren.
Op zich mee eens, een VAR zou qua kennis/ kunde ook gewoon scheidsrechter moeten kunnen zijn, maar wellicht hoeft die minder met de druk overweg te kunnen.

Ik vind om eerlijk te zijn dat (m.u.v. buitenspel) een VAR ook beelden op gewone snelheid terug moet kijken, waaruit je veel beter kan halen hoe de intentie was / wat er gebeurde dan in slowmotion. In slowmotion ziet het er allemaal heel erg uit, want je ziet dat iemand geraakt wordt, terwijl je op gewone snelheid ziet dat het allemaal zo hard niet was en er niet zo (erg) veel aan de hand was, maar ook dat de speler die de overtreding begaat echt zijn best doet een botsing te voorkomen, dat neemt niet weg dat het een overtreding is overigens, maar in slowmotion lijkt de ernst veel groter.

Ik ben daarbij ook van mening dat de regels duidelijker moeten voor het gebruik van de VAR, wat de een een grote fout vindt, wordt door een ander als een 'kleine fout' gezien. Denk bijvoorbeeld aan een zware overtreding, de een vind het direct rood, een ander (zoals wij thuis zeggen), geel met een rood randje, of donkergeel. In slowmotion (VAR) wordt dit vaker als Rood beoordeeld dan op gewone snelheid (zegt mijn gevoel, geen idee of statistieken dat ook bevestigen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Yogibeer schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Je moet een beetje inlevingsvermogen hebben. Anders krijg je van die mannetjes die elk beeld 30 keer stilzetten om 'het raakmoment' te kunnen zien.

Oud voetballers zou nog een beter idee zijn. Of trainers.
Lijkt mij overbodig, je leerstof moet gewoon goed zijn, zodat ze het goed leren. Door met juiste voorbeelden te werken wat wel/niet zo beoordeeld moet worden etc. Daar kunnen ook oud voetballers natuurlijk bij betrokken worden voor de lesstof.

Voor buitenspel e.d. zijn technische snufjes voor, voor overtredingen komt het aan op wat men geleerd is. Daarnaast kan de scheidsrechter het zelf alsnog ook beoordelen natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Slowmotion is niet om de ernst te beoordelen maar om schwalbes te herkennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Ankona schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:46:
Slowmotion is niet om de ernst te beoordelen maar om schwalbes te herkennen.
Helemaal mee eens! Dus VAR moet dan alleen ingrijpen als de speler op wie een overtreding werd gemaakt eigenlijk alleen maar deed alsof. Van een Gele naar Rode kaart upgraden is niet wenselijk. En als de scheidsrechter vond dat hij niet geraakt werd, maar dat bleek toch wel het geval mag de VAR ook ingrijpen. (situatie andersom)

Misschien ook een interessante regel (mits duidelijk voor iedereen, bijv. uitleg op scherm in stadion) om het spel niet stil te hoeven leggen voor die beelden, maar gewoon door te laten spelen (mits 1e geel/ geen rood als resultaat op dat moment), om bij een volgend stil moment de aanpassing op de kaart te doen (het 'verscheuren' van de kaart), natuurlijk kan het zijn dat een team dan voordeel heeft gehad of een nadeel, maar dat streept zich wel tegen elkaar weg.
Denk bijvoorbeeld aan een situatie waarbij het toch eigenlijk geel (2e geel) voor de andere speler had moeten zijn), maar die speler nog een paar minuten heeft doorgespeeld en een goal heeft voorkomen, of meegedaan heeft in een aanval waaruit gescoord werd. Tjah, het was gewoon 11-tegen-11 en had dat misschien niet meer moeten zijn, maar op het moment van de vervolgactie was het gewoon 11-tegen-11, het restant speel je wel met een man meer.

[ Voor 46% gewijzigd door jbdeiman op 26-02-2020 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Laat Kuipers en Nijhuis ajb nooit achter de VAR plaatsnemen, die hebben een veel te groot ego daarvoor om het uberhaupt goed te kunnen doen.

@jbdeiman wat mij betreft gewoon stilleggen, beslissen, verder spelen. Geen gedoe met spelers die eigenlijk niet meer op het veld hadden mogen staan etc.
Als de VAR niet binnen 30sec kan beslissen is het blijkbaar geen "clear and obvious error" dus blijft de beslissing van de scheids staan.

[ Voor 51% gewijzigd door toolkist op 26-02-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:00:
Laat Kuipers en Nijhuis ajb nooit achter de VAR plaatsnemen, die hebben een veel te groot ego daarvoor om het uberhaupt goed te kunnen doen.

@jbdeiman wat mij betreft gewoon stilleggen, beslissen, verder spelen. Geen gedoe met spelers die eigenlijk niet meer op het veld hadden mogen staan etc.
Als de VAR niet binnen 30sec kan beslissen is het blijkbaar geen "clear and obvious error" dus blijft de beslissing van de scheids staan.
Ik benoem het vooral om ervoor te zorgen dat een (slimme) snelle vrije trap nog wel gedaan kan worden, ipv dat men moet wachten op een beslissing van een VAR. Punt is dat de VAR gaat kijken, maar het spel wel door kan gaan. Het maakt dan in principe niet meer uit of het meer dan 30 seconden duurt (al is 2 minuten natuurlijk ook wel lang) want het spel gaat wel verder en ligt niet steeds stil wachtende op die 30 seconden aan VAR beoordeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik heb dus liever dat het spel dan gewoon even stil ligt. Het kan zomaar dat het spel nog minuten doorgaat, moet je dan alsnog zo lang wachten voor de var beslissing uitgevoerd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Lijkt wel heel erg op Engeland afgelopen week, toen ze een onervaren VAR 2 topwedstrijden op een speeldag lieten doen. Was ook geen daverend succes. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Mochten mensen wat berichten kwijt zijn, dat klopt :) Laat je nou eens niet verleiden om andere zaken erbij te betrekken

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens mij is het grote probleem met de VAR niet dat ze het niet zien. Het probleem is dat er geen consensus is over wat hij wel of niet moet aanmerken.

Die penalty van Feyenoord is een mooi voorbeeld. Eigenlijk was iedereen het er over eens dat het wel een overtreding was. Maar, op 1 of andere manier lijkt het ook dat we niet willen dat dat soort overtredingen worden meegenomen.

En zoals Gijp zei:
De VAR is er bijvoorbeeld voor 3 meter buitenspel
Ok, dus wat doen we met 2 meter? En 20cm?

Wat mij betreft is het simpel: Overtreding in 16 of aantoonbaar buitenspel is gewoon VAR werk. Een "lichte overtreding" uitsluiten is gekkenwerk. Iets is een overtreding, of is het niet.

Dus, qua VAR:

Terechte Penalty Feyenoord
Terechte Penalty Fortuna
Onterecht niet ingegrepen bij PSV

En als laatste, de enige echte blinde:

Onterechte penalty Zwolle

Maar goed. We hebben in het voetbal al de ziekte om overtredingen anders te fluiten op basis van de positie op het veld. Een duw op het middenveld word 3x eerder afgefloten, dan een duw in de 16.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-02-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
Oke, Ziyech niet bij donderdag. Kunnen we het schriftelijk af doen of moeten we nog met de billen bloot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Poh dat is een flinke tegenvaller! Dan zie ik het erg somber in, had al weinig hoop maar dacht met Promes en Ziyech een deel van de wedstrijd maak je misschien nog kans.. Nu wordt het wel een heel erg lastig verhaal..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:24

Qu3st

Holkers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:07:
Oke, Ziyech niet bij donderdag. Kunnen we het schriftelijk af doen of moeten we nog met de billen bloot?
Laten we nu maar die gifbeker helemaal leeg drinken..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Jammer, jammer, jammer.
Nu hopen dat het publiek in de JCA de Arena kan laten kolken, zonder Ziyech zal toch wel een gemis zijn, ondanks dat hij in de eerste wedstrijd verre van goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Nou, Promes kan ook wel thuis blijven, en Blind ook. Gewoon Jong Ajax sturen, die zijn op elkaar ingespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ziyech was helaas afgelopen wedstrijd ook niet best, duidelijk nog niet fit.
Als hij fit was, ja dan ga je hem missen, niet-fit heb je er net zoveel aan als dat ie niet mee doet :P
Hopelijk zetten ze Promes ook niet te vroeg in, dat gaat denk ik niet het verschil maken, zeker niet zonder Ziyech erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Maarten_E schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:19:
Jammer, jammer, jammer.
Nu hopen dat het publiek in de JCA de Arena kan laten kolken, zonder Ziyech zal toch wel een gemis zijn, ondanks dat hij in de eerste wedstrijd verre van goed was.
Ik wou net zeggen, in de heenwedstrijd heeft hij niets toegevoegd...

Ik vrees wel met grote vrezen dat het nu weer Babel - Traoré - Tadic wordt. Ik zou toch héél graag Tadic weer in de spits willen proberen, meer als kaatser dan echte afmaker, want van de hoge voorzetten moeten we het toch niet hebben. Maar ja, wie zet je dan op de vleugels hè? Babel mag wat mij betreft banken, die loopt alleen maar in de weg, maar veel meer keuze hebben we momenteel niet, al zou ik zelf denk ik gewoon buitenspelers uit jong Ajax neerzetten. Liever spelers van een iets lager niveau op hun eigen, bekende positie laten spelen, dan gaan schuiven en zo met allemaal spelers op voor hen onwennige plekken eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ben vooral benieuwd of hij er zondag is. Bij winst is Ajax wel redelijk zeker. 6 punten voor die ze kunnen verspelen, terwijl AZ heus ook geen 10 uit 10 gaat doen.

Maar in het hypothetische geval dat AZ wint (ik denk het echt niet), is de titelrace wel echt helemaal open. Zou leuk zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@Jorizzz het maakt niet meer uit, dus laat Babel maar spelen, kan hij lekker over het veld rollen. Heenwedstrijd was Ziyech inderdaad nutteloos en dat ging kansloos verloren. Ajax is morgen echt totaal kansloos, kampioen worden is nu prio 1 want dat gaat nog erg lastig worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tsja, aderlating normaalgesproken maar zoals hij vorige week speelde maakt het eigenlijk geen hol uit. Ik hoop dat Erik ook tot de conclusies uit deze analyse komt en daar zijn voordeel mee doet. De vinger wel op de zere plek.

Nu wel duimen dat Promes dus kan starten. Ik denk dat het inderdaad beter is om Blind in het centrum te houden dan kom je uit op Martinez als LB, helaas;

Onana
Dest / Alvarez / Blind / Martinez
Eiting
Van de Beek / Marin
Promes / Traoré / Tadic

Zoiets? Het is echt helemaal niets zo.. Zonder Promes nog erger. Tegelijkertijd kun je je afvragen hoe groot onze kansen nog zijn nu en of je dan Promes weer voor de leeuwen wilt gooien of dat je hem liever rustig brengt zodat hij op zeker nog van nut kan zijn in de competitie..

[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 26-02-2020 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:22:
Nou, Promes kan ook wel thuis blijven, en Blind ook. Gewoon Jong Ajax sturen, die zijn op elkaar ingespeeld.
Jong Ajax had tot voor kort 250 wedstrijden gespeeld en 250 verschillende opstellingen gehad. Ik geloof niet dat het in de afgelopen paar wedstrijden andwer swas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:41:
Tsja, aderlating normaalgesproken maar zoals hij vorige week speelde maakt het eigenlijk geen hol uit. Ik hoop dat Erik ook tot de conclusies uit deze analyse komt en daar zijn voordeel mee doet. De vinger wel op de zere plek.
'Grappig' om te zien dat de grootste fouten gemaakt worden door de spelers die als stabiel worden beschouwd, zoals een v.d. Beek en Martinez en Blind.
Kortom er is dus wel degelijk een plan, maar het werd niet goed uitgevoerd door met name de middenvelders -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:59:
[...]

'Grappig' om te zien dat de grootste fouten gemaakt worden door de spelers die als stabiel worden beschouwd, zoals een v.d. Beek en Martinez en Blind.
Kortom er is dus wel degelijk een plan, maar het werd niet goed uitgevoerd door met name de middenvelders -O-
Klopt, maar zonder Varela aan de schandpaal te nagelen of Onana tot de messias te bombarderen: veel hiervan ondervang je ook met enerzijds de voetballende kwaliteiten van Onana en anderzijds zijn coaching. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Klopt, maar zonder Varela aan de schandpaal te nagelen of Onana tot de messias te bombarderen: veel hiervan ondervang je ook met enerzijds de voetballende kwaliteiten van Onana en anderzijds zijn coaching. :)
Coachen zou kunnen, maar voor de rest valt Varela weinig te verwijten als Donny en Martinez zich verstoppen of als ze aangespeeld worden niet het inzicht hebben om door te draaien. Dat is een stukje coaching, maar van deze spelers mag je toch ook wel wat meer verwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:12:
[...]

Coachen zou kunnen, maar voor de rest valt Varela weinig te verwijten als Donny en Martinez zich verstoppen of als ze aangespeeld worden niet het inzicht hebben om door te draaien. Dat is een stukje coaching, maar van deze spelers mag je toch ook wel wat meer verwachten...
Afbeeldingslocatie: https://ajaxshowtime.com/uploads/inline/FILE-20200224-1519ET5D5QRWR4NV.jpeg

Deze mag je hem gewoon aanrekenen - speel je wel Van de Beek aan dan kan die zo doortikken naar Dest (als hij dat wel zou zien dan ;) ) die met zijn snelheid in no-time de middellijn over dribbelt, ben je 5 man van Getafe al voorbij en kun je dus prima door voetballen. Hij heeft ook nog de optie om in de ruimte voor Dest te passen met een strakke hoge bal.

En niet in de analyse, maar wel in de wedstrijd zie ik Varela toch een aantal keer de bal wegrossen als hij onder druk gezet wordt waar Onana die aanvaller uit zou kappen. Ik verwijt hem ook niet zo zeer iets, hij heeft het naar behoren gedaan als tweede keeper maar is duidelijk minder dan Onana.

Nugoed; tijd voor een voorspelling. Ik zeg dat we 2-0 winnen en er in de verlenging af gaan. Er zullen geen 22 man van het veld stappen na afloop.

Aan Ten Hag zal het niet liggen, wat een genie;
Vorm is iets heel zweverigs. Ik geloof meer in de vorm van de dag.

[ Voor 28% gewijzigd door snmght op 26-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
snmght schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:16:
[...]

[Afbeelding]

Deze mag je hem gewoon aanrekenen - speel je wel Van de Beek aan dan kan die zo doortikken naar Dest (als hij dat wel zou zien dan ;) ) die met zijn snelheid in no-time de middellijn over dribbelt, ben je 5 man van Getafe al voorbij en kun je dus prima door voetballen. Hij heeft ook nog de optie om in de ruimte voor Dest te passen met een strakke hoge bal.

En niet in de analyse, maar wel in de wedstrijd zie ik Varela toch een aantal keer de bal wegrossen als hij onder druk gezet wordt waar Onana die aanvaller uit zou kappen. Ik verwijt hem ook niet zo zeer iets, hij heeft het naar behoren gedaan als tweede keeper maar is duidelijk minder dan Onana.

Nugoed; tijd voor een voorspelling. Ik zeg dat we 2-0 winnen en er in de verlenging af gaan. Er zullen geen 22 man van het veld stappen na afloop.

Aan Ten Hag zal het niet liggen, wat een genie;

[...]
Je kan het hier zowel Varela kwalijk nemen als de speler die een beetje halfslachtig/ plichtmatig vrijloopt en in de bal komt, al ben ik het wel met je eens dat Varela dit beter had moeten doen (strakker inspelen scheelt al een boel). Wat Onana (soms) doet, met uitkappen enzo is ook een kwestie van vertrouwen (in eigen kunnen). Varela heeft/ had logischerwijs dat vertrouwen niet na de wedstijd met Jong daar kort voor in zijn geheugen. Dan neem je dergelijke risico's toch minder snel en ram je de bal inderdaad weg (op safe/ op zeker spelen is soms helemaal niet gek hoor).
Ik moet soms nog wel eens terug denken aan de (eigenlijk overtreding) goal die ontstond nadat Onana op ong 25 meter van zijn goal de bal verspeelde. Moet je die risico's willen nemen? (in dit geval was het dus eigenlijk een overtreding, maar het risico wat hij neemt is wel enorm, er is niemand meer om dit te corrigeren). Je ziet natuurlijk ook wel dat Varela voetballend niet meekan met Onana, dat helpt ook niet om met vertrouwen een bal (strak) in te spelen, of een tegenstander uit te kappen.
Ik heb er wel een hard hoofd in, met een (echt) Fitte Zyjech en Promes zou ik een verrassing nog wel zien gebeuren, maar met Ajax in huidige doen en zonder Zyjech en Promes, ben ik er toch bang voor dat dit einde verhaal is.

Ik heb overigens nog niet gelezen dat Zyjech voor komend weekend wel weer (volledig) fit is, dus wanneer die weer terug wordt verwacht. Dat zou ook wel vervelend zijn, want dan zie ik AZ nog wel winnen (of Ajax op een gelijk spel houden) en is de spanning weer volledig terug. Voor de spanning zou een verlies voor Ajax en winst Feyenoord wel goed zijn, want dan is AZ op punten gelijk en de nummer 2 (Feyenoord) op 4 punten daarvan. (ik acht 6 punten voor de nummer 3 en 7 punten voor de nummer 4 (in geval Feyenoord dan zou verliezen) een te groot gat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@jbdeiman we zijn het eens hoor, je kunt het inderdaad niet Varela aanrekenen met zijn speeltijd en vertrouwen. Maar ik realiseerde me vorige week voor de wedstrijd al dat het gemis van Onana minstens zo vervelend zou zijn als de geblesseerden. Dat lijkt uitgekomen en ik denk dat de terugkeer van Onana onder de lat een slok op een borrel scheelt tegen Getafe.

Tegelijkertijd kun je ook met Onana verliezen van Heracles..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:57
Ik heb er weinig vertrouwen in voor Ajax donderdag.
Ze wisten met de betere spelers Getafe niet weg te tikken waarom nu opeens wel?
Nu missen er ook nog spelers.
En Ajax krijgt vaak wel een doelpunt tegen, moet je er dan 4 maken om door te gaan

Nee de hoop is gebaseerd op niks concreets. Gelukkig is voetbal nooit helemaal te voorspellen maar dan nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Je kan het hier zowel Varela kwalijk nemen als de speler die een beetje halfslachtig/ plichtmatig vrijloopt en in de bal komt, al ben ik het wel met je eens dat Varela dit beter had moeten doen (strakker inspelen scheelt al een boel). Wat Onana (soms) doet, met uitkappen enzo is ook een kwestie van vertrouwen (in eigen kunnen). Varela heeft/ had logischerwijs dat vertrouwen niet na de wedstijd met Jong daar kort voor in zijn geheugen. Dan neem je dergelijke risico's toch minder snel en ram je de bal inderdaad weg (op safe/ op zeker spelen is soms helemaal niet gek hoor).
Ik moet soms nog wel eens terug denken aan de (eigenlijk overtreding) goal die ontstond nadat Onana op ong 25 meter van zijn goal de bal verspeelde. Moet je die risico's willen nemen? (in dit geval was het dus eigenlijk een overtreding, maar het risico wat hij neemt is wel enorm, er is niemand meer om dit te corrigeren). Je ziet natuurlijk ook wel dat Varela voetballend niet meekan met Onana, dat helpt ook niet om met vertrouwen een bal (strak) in te spelen, of een tegenstander uit te kappen.
Ik heb er wel een hard hoofd in, met een (echt) Fitte Zyjech en Promes zou ik een verrassing nog wel zien gebeuren, maar met Ajax in huidige doen en zonder Zyjech en Promes, ben ik er toch bang voor dat dit einde verhaal is.

Ik heb overigens nog niet gelezen dat Zyjech voor komend weekend wel weer (volledig) fit is, dus wanneer die weer terug wordt verwacht. Dat zou ook wel vervelend zijn, want dan zie ik AZ nog wel winnen (of Ajax op een gelijk spel houden) en is de spanning weer volledig terug. Voor de spanning zou een verlies voor Ajax en winst Feyenoord wel goed zijn, want dan is AZ op punten gelijk en de nummer 2 (Feyenoord) op 4 punten daarvan. (ik acht 6 punten voor de nummer 3 en 7 punten voor de nummer 4 (in geval Feyenoord dan zou verliezen) een te groot gat).
Onana en uitkappen? Alsjeblieft niet, dat is al zo vaak (bijna) fout gegaan... Als je zo vast gezet wordt moet de bal gewoon helemaal niet bij de keeper komen, dan moeten middenveld en vleugelspelers meer/slimmer loopwerk vertonen.
Harribo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:47:
Ik heb er weinig vertrouwen in voor Ajax donderdag.
Nu missen er ook nog spelers.
En Ajax krijgt vaak wel een doelpunt tegen, moet je er dan 4 maken om door te gaan

Nee de hoop is gebaseerd op niks concreets. Gelukkig is voetbal nooit helemaal te voorspellen maar dan nog...
Is dat niet standaard bij hoop? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
@toolkist Correct, anders had het vertrouwen geweest.

Bizar inderdaad dat ook zoveel van de sterkhouders ondermaats presteren. In het begin van het seizoen waren Neres en Promes ook (afzonderlijk) geblesseerd/ geen vaste waarde nog. En Ziyech ging er bijvoorbeeld af na de 2 rode kaarten tegen Chelsea. Zelfs toen werden er nog kansen gecreëerd. Wat dat betreft zijn de blessures geen excuus. In de tussentijd had EtH echt een oplossing kunnen vinden. Nu is het seizoen praktisch verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:28:
@toolkist Correct, anders had het vertrouwen geweest.
In de tussentijd had EtH echt een oplossing kunnen vinden. Nu is het seizoen praktisch verloren.
Goed de kans is niet zo groot maar morgen met 2-0 (wns) of 3-0 winnen en je bent door en je doet nog op drie fronten mee. Seizoen praktisch verloren? Feyenoord stond ergens onder Stam 12e en doet nu serieus mee voor de 2e plek en als je gelijk hebt voor het kampioenschap. Doe eens niet zo overdreven.

Ik geef het niet veel kans morgen, maar ik ben er bij en ik sluit ook niet uit dat een remontada ook echt gebeurd. Het team heeft de kwaliteiten om met 3-0 van het veld af te stappen.
Harribo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:47:
Omdat zelfs Jong Ajax betere spelers heeft dan Getafe. Dus qua voetbaltechniek moet het te winnen zijn, als iedereen het koppie er bij houdt en zijn taak uitvoert (itt vorige week) dan zie ik zomaar goede dingen gebeuren. Het is een knock-out wedstrijd, wellicht dat dat er voor zorgt dat iedereen weer eens echt scherp is en er voor 100% voro gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door PolarBear op 26-02-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@PolarBear Als je vindt dat ik overdrijf, dan heb je de afgelopen 4 maanden geen voetbal gekeken.
Ik heb bijna alles gezien en er is geen enkele aanleiding om te denken dat ze morgen kansen gaan creëren. Op papier zouden ze misschien betere voetballers hebben, maar die hebben ze ook t.o.v. Heracles, Willem II, AZ en Groningen. Het gaat niet om een dipje zoals vorig jaar, ze creëren al 4 maanden (4!) geen kansen meer tegen enigszins acceptabele tegenstanders (Spakenburg en ADO waren de enige potjes waar de bal er makkelijk in ging). Tel daarbij op de bijna slippers tegen RKC en Twente. Neres die nog lang niet terug is, Ziyech die zijn transfer binnen heeft en weer (net als Promes en Neres) geblesseerd is en Blind die nog een terugslag gaat krijgen (liep al minder tegen Heracles).

Dus ja, ik zie het somber in en zie geen enkele vooruitgang sinds eind oktober. Je kunt zomaar verliezen tegen AZ en Feyenoord & dan is het dag competitie. Utrecht kom je ook niet zomaar voorbij, dus dat is de beker.

EL is duidelijk maar wil ik nog even toevoegen dat ik niet verwacht dat we het sterke Ajax van tegen Valencia en Chelsea uit nog gaan zien dit jaar, al is het maar omdat ze alleen Europees echt gemotiveerd zijn.

Kortom, het seizoen zit erop. Je verlies nemen en gaan bouwen voor volgend jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:20:
@PolarBear Als je vindt dat ik overdrijf, dan heb je de afgelopen 4 maanden geen voetbal gekeken.
Ik heb bijna alles gezien en er is geen enkele aanleiding om te denken dat ze morgen kansen gaan creëren. Op papier zouden ze misschien betere voetballers hebben, maar die hebben ze ook t.o.v. Heracles, Willem II, AZ en Groningen. Het gaat niet om een dipje zoals vorig jaar, ze creëren al 4 maanden (4!) geen kansen meer tegen enigszins acceptabele tegenstanders (Spakenburg en ADO waren de enige potjes waar de bal er makkelijk in ging). Tel daarbij op de bijna slippers tegen RKC en Twente. Neres die nog lang niet terug is, Ziyech die zijn transfer binnen heeft en weer (net als Promes en Neres) geblesseerd is en Blind die nog een terugslag gaat krijgen (liep al minder tegen Heracles).

Dus ja, ik zie het somber in en zie geen enkele vooruitgang sinds eind oktober. Je kunt zomaar verliezen tegen AZ en Feyenoord & dan is het dag competitie. Utrecht kom je ook niet zomaar voorbij, dus dat is de beker.

EL is duidelijk maar wil ik nog even toevoegen dat ik niet verwacht dat we het sterke Ajax van tegen Valencia en Chelsea uit nog gaan zien dit jaar, al is het maar omdat ze alleen Europees echt gemotiveerd zijn.

Kortom, het seizoen zit erop. Je verlies nemen en gaan bouwen voor volgend jaar.
Ten Hag vond ook dat Getafe boven zichzelf uitsteeg vorige week 8)7
En daarom staan ze 3e in de La Liga.... Dit wordt weer kansloos verliezen als de trainer er al zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zou ook zomaar kunnen dat Ziyech gespaard wordt voor AZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Erapaz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:20:

Wauw, dit is wel een sterk staaltje zwartkijken zeg! Het seizoen zit erop??! Ok, de EL wordt lastig morgen, maar je staat nog steeds bovenaan in de competitie en je staat in de halve finale van de beker! Als ik net zo positief zou zijn als jij negatief, dan hebben we drie prijzen voor het grijpen!

Blind gaat nog een terugslag krijgen? Hij is net terug en moet eigenlijk nog echt weer wedstrijdfit worden! Promes zit morgen weer bij de selectie en is dus ook weer hersteld.

Ik zie echt niet waarom Ajax niet weer voldoende in vorm zou kunnen komen om 'gewoon' kampioen te worden en de beker te pakken, eerlijk gezegd. Het is ook niet dat de achtervolgers nou zo geweldig spelen... AZ laat ook relatief veel punten liggen en bij Feyenoord wordt de enorme wisselvalligheid verbloemd doordat het steeds net de goede kant op valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

Blind heeft net zijn tegenslag achter de rug ;) .En bijna slippers tegen RKC en Twente? Ajax was in beide potten 3x beter.

Je kan ook te zwartkijken ;)

Vanavond weer CL. Op papier leuk potje Real - City, wordt saai dus ;)
Leon Zwiers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:37:
Zou ook zomaar kunnen dat Ziyech gespaard wordt voor AZ.
De pot tegen Getafe was hij totaal niet fit / scherp. Dan zie ik liever een ander spelen dan een Ziyech in die vorm.

[ Voor 60% gewijzigd door Vos op 26-02-2020 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Vos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:23:
Blind heeft net zijn tegenslag achter de rug ;) .En bijna slippers tegen RKC en Twente? Ajax was in beide potten 3x beter.

Je kan ook te zwartkijken ;)

[...]

De pot tegen Getafe was hij totaal niet fit / scherp. Dan zie ik liever een ander spelen dan een Ziyech in die vorm.
Met Sterling, Aguero, Fernandinho en David Silva op de bank.....

Ondertussen op de training bij ADO Den Haag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERudIdYXUAAeuWc?format=jpg&name=medium

[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 26-02-2020 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Vos schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:23:

Kunnen ze beiden niet worden uitgeschakeld? Alvast bedankt.

Bwhahaa, knowledge of the common people bij ADO, eens kijken of dat beter werkt dan Pardew. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 26-02-2020 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
Maarten_E schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:05:
[...]

Bwhahaa, knowledge of the common people bij ADO, eens kijken of dat beter werkt dan Pardew. :D
Ik heb niks met Real, maar al helemaal niet met die gemaakte club genaamd Manchester City. PSG en Chelsea idem dito.
Hoe eerder die eruit liggen des te beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Vlassie1980 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Ik heb niks met Real, maar al helemaal niet met die gemaakte club genaamd Manchester City. PSG en Chelsea idem dito.
Hoe eerder die eruit liggen des te beter.
Inderdaad, dan nog liever Real Madrid, eerste keer ooit dat ik voor RM ben denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:05:
[...]

Zie ze daar ook staan alsof ze helemaal t mannetje zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Qu3st schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Met Sterling, Aguero, Fernandinho en David Silva op de bank.....
Kijk, dan kun je nog weleens een blessure mee opvangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:31:
[...]

Ten Hag vond ook dat Getafe boven zichzelf uitsteeg vorige week 8)7
En daarom staan ze 3e in de La Liga.... Dit wordt weer kansloos verliezen als de trainer er al zo over denkt.
Die gast is helemaal van het padje af. Morgenavond weer lekker Tadic op rechtsbuiten en Huntelaar in de spits 8)7 Helaas lijkt Bayern de huidige interimmer een contract te gunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 26-02-2020 21:48 ]

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vlassie1980
toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Ik vraag me dan ook altijd af of die gasten niet moeten werken ofzo :+

Leon uit Vakkie M had het al een beetje voorspeld:

Eindbaas met Haags Matjuh

[ Voor 28% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-02-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:37:
[...]

En dat dan de spelers ook nog serieus staan te luisteren. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Larsson nog op weg naar China?
De tweede seizoenshelft is in volle gang, maar toch raakt Feyenoord nog een speler kwijt. Sam Larsson is hard op weg naar de Chinese Super League.

Larsson begon afgelopen zaterdag nog in de basis tegen Fortuna Sittard, maar dat kan wel heel eens goed zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord zijn geweest. De Zweed is al vertrokken uit Rotterdam en op weg naar zijn nieuwe werkgever.

Door de zware knieblessure van Luis Sinisterra komt het naderende vertrek van Larsson eigenlijk niet goed uit voor Feyenoord, maar het bod uit China was voor de club te goed om te weigeren. Naar verluidt ontvangen de Rotterdammers rond de vijf miljoen euro.
Als Feyenoord dit bod op dit moment niet kan weigeren dan moet de nood wel heel erg hoog zijn, veel hoger dan ik dacht :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:

[...]

Als Feyenoord dit bod op dit moment niet kan weigeren dan moet de nood wel heel erg hoog zijn, veel hoger dan ik dacht :/
Dat zou je wel denken. Larsson blijft een speler waar veel te weinig uitkomt, maar is wel je enige linksbuiten. Dan is 5 miljoen geen bod waar je echt geen 'nee' tegen kan zeggen zou je denken.

Financieel is voetbal nou eenmaal niet eerlijk, maar dit is wel heel schrijnend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:

[...]

Ja, midden in het seizoen, tegen alle verwachtingen in weer volop aan het strijden om plek 2 (en de beker natuurlijk) en inderdaad je zit al niet dik in de aanvallers. Zelfs bij het dubbele bedrag zou het me dan een twijfelgeval lijken toch? :o

@Leon Zwiers @PWM hoe zien jullie dat? Welkome miljoenen of idioot besluit (of allebei)?

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 26-02-2020 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ik lees: Niet te weigeren bod. Ik denk: Wow, dat moet een dik bedrag zijn. Dat zou ik nog wel doen met een wisselspeler die het nooit echt waar heeft gemaakt.

Ik lees het bedrag: 5 miljoen............. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Leon Zwiers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:41:
Ik lees: Niet te weigeren bod. Ik denk: Wow, dat moet een dik bedrag zijn. Dat zou ik nog wel doen met een wisselspeler die het nooit echt waar heeft gemaakt.

Ik lees het bedrag: 5 miljoen............. :F
Top werk van de td zo te zien.
Hebben zeker uren zitten onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou hoeft die 5m natuurlijk niet waar te zijn, VI heeft de bedragen wel vaker veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tja Larsson, een goede speler maar op de een of andere manier komt hij bij Feyenoord maar niet tot zijn recht. Dan is een dergelijk bod natuurlijk wel een elegante oplossing. (Kan Bozenik ook gelijk betaald worden, scheelt weer een last van de zomer)

Feit is wel dat er nu geen linksbuiten meer is en Haps doorgeschoven moet worden (zolang die heel is). Dan is er geen back-up meer voor linksbuiten en voor linksback .

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:51:
Nou hoeft die 5m natuurlijk niet waar te zijn, VI heeft de bedragen wel vaker veel te laag.
Ding is wel de extra belasting op transfers in China en met 5mln vallen ze onder die grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het dubbele had toch makkelijk moeten lukken voor Larsson?
Als iemand nog interesse heeft in Berghuis dan is dit het moment.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:56:
Ik stel voor dat Feyenoord Babel als vervanger haalt en 5 miljoen toe krijgt, dan hebben ze het gewenste dubbele ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:57
Larson maakt het al jaren niet waar, 5 miljoen, strikkie er om heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:56:
Als iemand nog interesse heeft in Berghuis dan is dit het moment.
Je hebt een punt maar in China zouden ze dan nog eens 10mln belasting mogen betalen en dan ben je opeens 20mln kwijt voor een matige speler
Pagina: 1 ... 141 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken