Ik snap wat je zegt, maar hoeveel kansen hebben Gravenberch en Traore daadwerkelijk gekregen? Kansen krijgen is voor mij niet alleen wanneer het keihard nodig is ivm blessures, maar juist ook in wedstrijden wanneer het kan, of ze gewoon eens te laten starten en je 'sterrenensemble' voor een deel af en toe rust geven.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:59:
[...]
Gravenberch en Traore krijgen nu al speeltijd dus zullen volgend seizoen zeker bij de selectie blijven.
Botman hebben ze onlangs verlengd maar zie ik nog dermate veel fouten maken bij Heerenveen dat ie daar beter nog een jaar kan blijven.
Van Unuvar, Hansen en Taylor kun je niet verwachten dat die Neres, Ziyech, Vd Beek etc even gaan vervangen. Dan zou je met Gravenberch erbij 4 broekies van 18 of jonger hebben dat lijkt me niet reeel. Er zal dus ongetwijfeld nog wel wat gekocht gaan worden deze zomer (afhankelijk van de verkopen) maar hopelijk niet zoveel dat de eerder genoemde spelers niet eens een plekje op de bank krijgen.
Ja, Traoré heeft nu een paar keer op mogen draven, maar ik geloof niet dat dat zo was geweest als iedereen verder fit was. Hetzelfde geldt voor Gravenberch. Als ze nog niet goed genoeg zijn bevonden (wat natuurlijk kan) ben ik er bang voor dat Ajax gaat proberen andere spelers (voor de basis) aan te trekken voor de betreffende posities.
Het hele beleid was gericht op opleiden, jeugd kansen geven in het eerste waar met gerichte ervaren krachten een goede balans ontstaat waarmee resultaten worden behaald, jeugdspelers zich (nog) verder ontwikkelen en de identiteit van de club bewaard blijft. Dan zou ik verwachten dat (zeker wanneer het kan in bepaalde wedstrijden) de jeugd die het nu moet laten zien ivm de blessures ook tussentijds vaker een kans had gekregen, maar dat valt me allemaal nog best wel tegen.
Op dit moment heeft Ten Hag voor mij teveel gegokt dat de basis wel fit zou blijven (net als vorig seizoen), want de rest heeft geen ervaring op kunnen doen in het samenspelen met het eerste, en de (toch wel) extra druk die daarop komt liggen. Lang had toen Promes nog fit was, maar een paar minuten gemaakt voor mijn gevoel (niet opvallend in elk geval), is Promes geblesseerd moet die er in een keer staan, zelfde geldt voor Gravenberch die nu ivm de blessures veel speelt, maar die schuift zo weer terug naar Jong Ajax als iedereen weer fit is, zelfde geldt voor Traore. Er wordt niet gebouwd aan een vernieuwd elftal (waarbij je nu al weet dat dat volgend seizoen moet) maar de vedettes worden (net als in het verleden bij het NL elftal) te lang maar gewoon geselecteerd en mogen veel fout doen. Straks moet er met een big bang een nieuwe selectie staan, ik zie dat eerlijk gezegd niet snel goed komen, gezien de meeste spelers die komen een tijd moeten wennen en niet direct meekunnen in het gewenste spelletje.
Ik vind de optie Eiting Martinez best wel een reële optie, temeer omdat je naast Zyjech dan nog een speler hebt die dergelijke passes kan geven, dan is het ook lastiger erop instellen voor Getaffe.Erapaz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:07:
@snmght Het liefst zie ik namelijk Donny weer op de plek van vorig jaar. Met Promes en Donny heb je dan 2 spelers die achter de verdedigers kunnen opduiken (waar bij Getafe veel ruimte ligt). Je kunt dan Tadic in de spits zetten, waar hij het best tot zijn recht komt. Verder Eiting en Martinez op het middenveld. Eiting is misschien geen absolute top, maar hij werkte keihard tegen Heracles en kan ook met lepe passjes over de verdediging heen strooien. Zo heb je maximale creativiteit voorin.
Achterin dan Blind op de plek van Nico, met daarnaast Schuurs/Alvarez/Dest. Dan spelen de meeste spelers ook op hun eigen positie.
Dest kan volgens mij best op Rechtsbuiten spelen, maar je hebt behalve hem dan wel eigenlijk de spelers op hun natuurlijke plek voetballen. Ik ben er echter niet zo zeker van dat Mazraoui op dit moment (weer) ver genoeg is om die rol op rechtsback naar behoren te kunnen invullen.toolkist schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:08:
[...]
Dus we geven kritiek op Ten Hag dat ie het team te veel omgooit bij blessures, en nu stel je voor om een rechtsback als aanvaller op te stellen en het centrum achterin op te splitsen?![]()
Onana
Dest Alvarez Blind Martinez
Gravenberch vd Beek Marin
Ziyech Traore Tadic
Promes gaat nooit fit genoeg zijn om te starten en bij Ziyech is dat ook nog maar afwachten.